Ja hier.Goku33 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 17:40:
Iemand een idee waar ik voor mijn (42") G10 goede beeldinstellingen kan vinden? Caliberen wordt me net iets te duur, dus ik wil eerst een kijken hoever ik kom met goede settings en dan een beetje finetunenAlvast bedankt!
Anoniem: 296314
Heb net van Cinedream in Hasselt antwoord gehad op mijn vraag wat ze vragen voor een calibratie.Goku33 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 17:40:
Iemand een idee waar ik voor mijn (42") G10 goede beeldinstellingen kan vinden? Caliberen wordt me net iets te duur, dus ik wil eerst een kijken hoever ik kom met goede settings en dan een beetje finetunenAlvast bedankt!
Ze vragen daar 250 euro.Pfft dat heb ik er niet voor over,had zelf ergens 200 in gedachten,heeft er hier nog iemand een idee waar ze dat nog doen?
Vond het ook raar dat ze daar beweren dat je een 2 tal uur moet voorzien terwijl die nederlander spreekt over een klein uurtje.
Heb mijn 50G10 nu sinds woensdag aanstaan,heb nog niks van trillingen kunnen merken,echt niet!Ik let er thans op.Heb wel nog geen BR gespeeld,wel hd via telenet gekeken.Ferry34 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:08:
Die trillingen zullen alleen in de inspeelperiode te zien zijn. Ik had dat in het begin ook en nu niet.
De tv's in de winkels staan op 100% contrast en 100% scherpte en dat zal de trillingen veroorzaken.
Uit de tests komt dit probleem ook helemaal niet naar voren.
Wat je in een winkel wel eerder zal hebben is dat de tv uit je ooghoeken ziet trillen. Dat zie ik ook bij mij als ik niet naar de tv kijk. Dan zie ik een trillend beeld, maar als ik dan naar de tv kijk is het weg.
Kerel, je brengt het zo ontzettend stellig, maar je vertelt gewoon niet de waarheid. Deze TV's trillen wel iets meer dan lcd schermen. Dat zie je met witte vlakken goed en dat blijft ook zo als je de TV al wat langer in gebruik hebt.Ferry34 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:08:
Die trillingen zullen alleen in de inspeelperiode te zien zijn. Ik had dat in het begin ook en nu niet.
De tv's in de winkels staan op 100% contrast en 100% scherpte en dat zal de trillingen veroorzaken.
Uit de tests komt dit probleem ook helemaal niet naar voren.
Wat je in een winkel wel eerder zal hebben is dat de tv uit je ooghoeken ziet trillen. Dat zie ik ook bij mij als ik niet naar de tv kijk. Dan zie ik een trillend beeld, maar als ik dan naar de tv kijk is het weg.
Het is alleen niet zo dat iedereen er even gevoelig voor is. Hierboven post iemand die het helemaal niet ziet, ik zie het wel met witte vlakken maar vind het niet zo boeiend (want ik ga er toch niet op tekstverwerken ofzo).
No offense, ik heb zelf ook een panasonic plasma, maar je hebt er een beetje een handje van de nadelen weg te wuiven (zoals fosfor trailing). Een Plasma wordt niet magisch beter na de 'inspeelperiode' hoor.
[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 03-05-2009 20:36 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ben het met je hele verhaal eensJvS schreef op zondag 03 mei 2009 @ 20:34:
[...]
Een Plasma wordt niet magisch beter na de 'inspeelperiode' hoor.
Ik heb mijn panel nu 5 dagen draaien en de kleuren, de zwart/wit waardes zijn echt AANZIENLIJK verbeterd. Sterker nog, ik sta er zelfs verbaasd van maar ben er iig wel heel erg blijf mee. Ik zit denk ik op een uur of 45 dus erg benieuwd hoeveel beter het nog word!
[ Voor 9% gewijzigd door -Leon- op 03-05-2009 20:49 ]
Ik kijk digitaal via een hd digicorder van telenet.Ik kan mijn volume niet luider/stiller zetten via de ab van de digicoder(terwijl ik die wel moet gebruiken om te zappen).
Heeft iemand hier een beetje een uitleg voor?
En als ik de tv aanzet staat hij altijd op analoog en moet ik hem via de av toets altijd zelf op 1080 invoer zetten.
Is dat normaal?
En als ik de tv aanzet staat hij altijd op analoog en moet ik hem via de av toets altijd zelf op 1080 invoer zetten.
Is dat normaal?
Ik moet de hele test nog lezen, maar hij heeft het toestel gecalibreerd op
36% contrast (nogal laag?)
Helderheid 0% (onmogelijk lijkt mij om een goed beeld te krijgen)
Ik heb deze tv niet en spreek niet uit ervaring, maar misschien kan iemand deze stand s uitproberen op zn tv?
De tv gaat altijd naar dezelfde source wanneer je deze aanzet. Je kunt in het hotel menu in de tv de source veranderen waarop de tv moet starten als je m aanzet.Anoniem: 296314 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 21:59:
Ik kijk digitaal via een hd digicorder van telenet.Ik kan mijn volume niet luider/stiller zetten via de ab van de digicoder(terwijl ik die wel moet gebruiken om te zappen).
Is dat normaal?
Je kunt de tv dus laten starten op elke source die jij wilt zoals hdmi1 of componenten etc.
Het onrustige in grote witte vlakken die ik in het begin wel zag, zijn helemaal verdwenen. Ik internet er dagelijks op en tik geregeld een brief erop hoor. Ik gebruik mn plasma namelijk ook als pc monitor.JvS schreef op zondag 03 mei 2009 @ 20:34:
[...]
Kerel, je brengt het zo ontzettend stellig, maar je vertelt gewoon niet de waarheid. Deze TV's trillen wel iets meer dan lcd schermen. Dat zie je met witte vlakken goed en dat blijft ook zo als je de TV al wat langer in gebruik hebt.
Het is alleen niet zo dat iedereen er even gevoelig voor is. Hierboven post iemand die het helemaal niet ziet, ik zie het wel met witte vlakken maar vind het niet zo boeiend (want ik ga er toch niet op tekstverwerken ofzo).
No offense, ik heb zelf ook een panasonic plasma, maar je hebt er een beetje een handje van de nadelen weg te wuiven (zoals fosfor trailing). Een Plasma wordt niet magisch beter na de 'inspeelperiode' hoor.
Aangezien ik het in het begin wel zag, geeft aan dat ik er niet ongevoelig voor ben.
Ik heb al vaker verteld dat het verdween en dat ik niet zeker ben of dat door het inspelen of de calibratie kwam. Er kunnen dus instellingen zijn die het probleem opwekken?
Op internet lees je regelmatig dat iemand last heeft van phosphortrails, maar uit de vele tests die ik heb gelezen, ben ik nog nooit een review tegen gekomen waarbij de tester deze zag. Verkeerde instellingen kunnen ook deze trails opwekken, maar als je er gevoelig voor bent, dan zal je ze zien.
Gelukkig heb ik dat manco niet.
Een plasma wordt niet magisch beter na de inspeelperiode, maar bij mn PV70 was het een stuk beter. Bij de PX80 was het verschil niet zo groot.
[ Voor 83% gewijzigd door Ferry34 op 03-05-2009 23:00 ]
...het topic loopt vrij vlot, en over slechts 100 posts zitten we al weer aan de 1000 en dus deel 3
Echter, ik ben niet in de gelegenheid om de OP goed van up-to-date info te voorzien. Als ik het volgende deel open zal het niet meer info bevatten dan nu , helaas.
Wie voelt zich geroepen en is handig om een uitgebreider 3e deel op te zetten ?
Zijn er geen kandidaten, dan blijft het zoals het nu is....
Echter, ik ben niet in de gelegenheid om de OP goed van up-to-date info te voorzien. Als ik het volgende deel open zal het niet meer info bevatten dan nu , helaas.
Wie voelt zich geroepen en is handig om een uitgebreider 3e deel op te zetten ?
Zijn er geen kandidaten, dan blijft het zoals het nu is....
Toen ik het heb laten doen was het nog €200, vraag het maar ff aan hem.(Frank Doorhof)Anoniem: 296314 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 20:20:
[...]
Heb net van Cinedream in Hasselt antwoord gehad op mijn vraag wat ze vragen voor een calibratie.
Ze vragen daar 250 euro.Pfft dat heb ik er niet voor over,had zelf ergens 200 in gedachten,heeft er hier nog iemand een idee waar ze dat nog doen?
Vond het ook raar dat ze daar beweren dat je een 2 tal uur moet voorzien terwijl die nederlander spreekt over een klein uurtje.
http://www.htforum.nl/yab...32278a5c0f9869&board=55.0
Dit is dus als hij bij je langs komt. Als je de tv naar emmeloord kan brengen, is het maar €80!
Ferry34 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 22:34:
[...]
Ik heb deze tv niet en spreek niet uit ervaring, maar misschien kan iemand deze stand s uitproberen op zn tv?
[...]
De tv gaat altijd naar dezelfde source wanneer je deze aanzet. Je kunt in het hotel menu in de tv de source veranderen waarop de tv moet starten als je m aanzet.
Je kunt de tv dus laten starten op elke source die jij wilt zoals hdmi1 of componenten etc.
Hoe bedoel je hotel menu??Waar vind ik dat?
Sorry voor de domme vraag he-)
Kan je ook een instelling veranderen dat je bv het volume kan veranderen op de ab van de digicorder?
[...]
Het onrustige in grote witte vlakken die ik in het begin wel zag, zijn helemaal verdwenen. Ik internet er dagelijks op en tik geregeld een brief erop hoor. Ik gebruik mn plasma namelijk ook als pc monitor.
Aangezien ik het in het begin wel zag, geeft aan dat ik er niet ongevoelig voor ben.
Ik heb al vaker verteld dat het verdween en dat ik niet zeker ben of dat door het inspelen of de calibratie kwam. Er kunnen dus instellingen zijn die het probleem opwekken?
Op internet lees je regelmatig dat iemand last heeft van phosphortrails, maar uit de vele tests die ik heb gelezen, ben ik nog nooit een review tegen gekomen waarbij de tester deze zag. Verkeerde instellingen kunnen ook deze trails opwekken, maar als je er gevoelig voor bent, dan zal je ze zien.
Gelukkig heb ik dat manco niet.
Een plasma wordt niet magisch beter na de inspeelperiode, maar bij mn PV70 was het een stuk beter. Bij de PX80 was het verschil niet zo groot.
Effe een andere vragie?.. Levertijd van de TX-P46G15 staat ie nog steeds op eind juni of is het inmiddels nog veranderd??
Waarom is iedereen trouwens zo gefocussed op het laten calibreren van de TV? Kop je een TV die heel goede prijs/kwaliteitverhouding heeft, ga je bizar veel geld uitgeven aan het exact afstellen van je TV 
Kan me niet herinneren dat dit ooit een issue was in het CRT tijdperk. Verder vraag ik me af of je het echt merkt en als je het al merkt of je niet beter zelf even een beetje kan calibereren. Misschien niet zo goed als een professionele, maar dan kan ik me helemaal niet voorstellen dat je het verschil ziet.
Kan me niet herinneren dat dit ooit een issue was in het CRT tijdperk. Verder vraag ik me af of je het echt merkt en als je het al merkt of je niet beter zelf even een beetje kan calibereren. Misschien niet zo goed als een professionele, maar dan kan ik me helemaal niet voorstellen dat je het verschil ziet.
Ik heb van diverse kenners op htforum begrepen dat het nog steeds loont om je tv te laten calibreren. Zeker voor filmliefhebbers een must.Oscar Mopperkont schreef op zondag 03 mei 2009 @ 23:19:
Waarom is iedereen trouwens zo gefocussed op het laten calibreren van de TV? Kop je een TV die heel goede prijs/kwaliteitverhouding heeft, ga je bizar veel geld uitgeven aan het exact afstellen van je TV
Anoniem: 297772
Ik hou niet van beeld zoals het zou moeten zijn, ik heb graag nog een beetje mijn eigen instellingen
Anoniem: 300526
Haha! Grappig!Anoniem: 297772 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 07:04:
Ik hou niet van beeld zoals het zou moeten zijn, ik heb graag nog een beetje mijn eigen instellingen
Nou, dan ben je met een LCD aan het goeie adres!
Richt maar eens een cam op een wit voorwerp en sluit je LCD aan. Backlight en contrast voluit, en natuurlijk op dynamisch.
Volgens mij is het voorwerp witter dan wanneer je met blote oog tegen het voorwerp aankijkt.
Volgens mij verkochten drogisten vroeger "optische witmiddelen" voor grote witte lakens.
Een zakje met lichtblauw poeder.

Mocht je binnenkoert naar een grote consumentenelecronicazaak gaan, dan moet je ook eens voor de grap naar de hele goedkope merken witgoed kijken. Dan zie je dat de halogeenspots ook nog een ander kleurtje tevoorschijn toveren.

Duurdere (het duurste zeker) doen dit niet. Heel mooi ivoorwit. Ziet er thuis prachtig uit. Niet zo "El Cheappo"
Maar goed, smaken verschillen.
Ik heb overigens zelf een Samsung LCD in de slaapkamer. Staat op "spaarstand hoog"
Backlight lekker naar beneden dus.
Probeer het zo te zien:
Een klein halogeenspotje is al wit. (waarschijnlijk ook door dat blauwe spectrum...)
Maar een 500 watt bouwlamp is nog VEEEEEEEL witter.
Als je bepaalde TVs VERKEERD instelt, laten we zeggen degene die toch NIET op voorraad zijn, dan verkoop je de andere, die TOEVALLIG wel op vooraad zijn, een stuk makkelijker.Anoniem: 297772 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 21:10:
[...]
en waarom zouden deze express verkeerd ingesteld zijn? zodat ze er minder van verkopen zeker
Mark my words;
Loop een zaak zoals Its, BCC, prijstoppoer, Modern, etc binnen en vraag om advies.
Wedden dat je ze GEEN Pioneer (niet meer in assortiment) of Panasonic (slechts enkele modellen op voorraad) adviseren?
Niet doen joh!ericfromnl schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 22:47:
Sorry dat ik vragen stelde en geen übber-kenner ben zo als jullie allemaal hier.
Bah, wat hangt hier toch een vijandige en nare sfeer, ik ben hier weg.
De groeten ermee.
Zo lijkt het vaak op alle fora, inclusief de discussiegroepen via usenet.
Blijf gewoon lekker meediscussieren...
Tsja, daar krijg je het al. Een must voor "filmliefhebbers" en "kenners" raden het aan. Dit doet me akelig veel denken aan "audiofielen" die als "kenner" het verschil ook horen tussen zilveren en koperen luidsprekerabels.-Moondust- schreef op maandag 04 mei 2009 @ 00:43:
Ik heb van diverse kenners op htforum begrepen dat het nog steeds loont om je tv te laten calibreren. Zeker voor filmliefhebbers een must.
Secondelijm.sssensss schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:24:
Ik heb vorige week een Panasonic TX-P37X10E plasma gekocht.
Behoorlijk mooi beeld, alleen dat knopje op de afstandsbediening....
Heel raar, je kunt het bijna niet geloven, maar er zit "N" knopje op de één na bovenste rij, en als je daar per ongeluk op drukt, ben je al je beeld en geluidsinstellingen kwijt.
Mag je alles weer gaan instellen totdat je er per ongeluk weer op drukt, want hij zit midden tussen de andere knopjes die ik regelmatig gebruik.
Weet iemand hoe dit op te lossen is, of moet je echt de ab openschroeven en het knopje eraf snijden of zo?
Ik vind die reset knopjes wel handig, overigens. Die zie in EEN fractie het verschil...
In het CRT tijperk waren er praktisch helemaal geen issues. Wel kreeg je opeens breedbeeld of 100hz.Oscar Mopperkont schreef op zondag 03 mei 2009 @ 23:19:
Kan me niet herinneren dat dit ooit een issue was in het CRT tijdperk.
En je had Philips of Sony freaks.
Contrastverhouding, resolutie, helderheid etc werden nooit opgegeven.
Aan de andere kant... het beeld was vaak niet groter dan 28 inch. Met breedbeeld 32.
En wie had 5.1 geluid met enorme subwoofers?
Hahaha! Ik heb menig keer gehoord dat zilver een "ronder" geluid geeft! LachuuuuOscar Mopperkont schreef op maandag 04 mei 2009 @ 08:01:
[...]
Tsja, daar krijg je het al. Een must voor "filmliefhebbers" en "kenners" raden het aan. Dit doet me akelig veel denken aan "audiofielen" die als "kenner" het verschil ook horen tussen zilveren en koperen luidsprekerabels.

Anyway... een kennis van mij is ook zo een "kenner."
Zat te twijfelen tussen een dure DVD speler met goedkope kabel of een goedkope DVD speler met een hele dure kabel. Zou volgens hem in beide gevallen hetzelfde resultaat geven.

Ben het met je eens dat calibreren nu opeens een beetje een hype is. Het wordt soms gebracht alsof het een verplicht iets is wat je simpelweg moet doen. Dit is echter niet zo. Iedereen mag natuurlijk doen wat hij/zij wil doen. Net als iedereen gewoon mag kopen wat hij/zij wilt kopen. Is dat bv een goedkope medion bij de blokker. Prima als dat aan die persoons verwachtingen voldoet is daar niets mis mee.
Hetzelfde geldt voor calibreren. Een calibratie zorgt nu eenmaal voor een goede witbalans. Je grijswaarde word zo nauwkeurig mogelijk op D65 afgesteld en dat zorgt voor een goede weergave van het beeld. Dat kan je niet ontkennen.
Als ik fotografeer dan stel ik mijn witbalans ook zo nauwkeurig mogelijk in. Toch speel ik ook met andere settings om sommige details wat meer uit te laten komen. Dit heet persoonlijke voorkeur. Als jij je TV in kan stellen met de beschikbare controls en je bent daar tevreden over dan calibreer je je TV niet. Denk de dat je nog wat meer details en betere kleuren nodig hebt, dan laat je je TV calibreren. Ben het met je eens dat sommige mensen het voornamelijk doen omdat ze denken dat het hoort en ze denken het verschil te zien. Ik zie mijn ouders bv het ook nog wel doen. Zij zijn op zoek naar een nieuwe TV en zitten te denken aan een 'dure' Sony met 200hz techniek. Alleen omdat hij 200Hz techniek heeft. Dat ze nu dvd's kijken die op RGB uitgestuurd worden, terwijl hun TV niet op RGB staat, en dat niet zien weten ze niet. Als zij straks beter slapen door hun TV te kopen vindt ik dat prima als ik ze er niet vanaf kan praten.
Zelf zit ik nog in twijvel of ik mijn plasma zal laten calibreren. Vindt €200,- op een TV van zo'n €1000 á €1100,- eigenlijk teveel.
Hetzelfde geldt voor calibreren. Een calibratie zorgt nu eenmaal voor een goede witbalans. Je grijswaarde word zo nauwkeurig mogelijk op D65 afgesteld en dat zorgt voor een goede weergave van het beeld. Dat kan je niet ontkennen.
Als ik fotografeer dan stel ik mijn witbalans ook zo nauwkeurig mogelijk in. Toch speel ik ook met andere settings om sommige details wat meer uit te laten komen. Dit heet persoonlijke voorkeur. Als jij je TV in kan stellen met de beschikbare controls en je bent daar tevreden over dan calibreer je je TV niet. Denk de dat je nog wat meer details en betere kleuren nodig hebt, dan laat je je TV calibreren. Ben het met je eens dat sommige mensen het voornamelijk doen omdat ze denken dat het hoort en ze denken het verschil te zien. Ik zie mijn ouders bv het ook nog wel doen. Zij zijn op zoek naar een nieuwe TV en zitten te denken aan een 'dure' Sony met 200hz techniek. Alleen omdat hij 200Hz techniek heeft. Dat ze nu dvd's kijken die op RGB uitgestuurd worden, terwijl hun TV niet op RGB staat, en dat niet zien weten ze niet. Als zij straks beter slapen door hun TV te kopen vindt ik dat prima als ik ze er niet vanaf kan praten.
Zelf zit ik nog in twijvel of ik mijn plasma zal laten calibreren. Vindt €200,- op een TV van zo'n €1000 á €1100,- eigenlijk teveel.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Pas op,Dacide schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:32:
Eigenlijk is dit wel een van mijn enige aankoopfactoren.... Plasma heeft mooier beeld dan LCD.. punt uit..
De vraag is of ik met mijn budget (1600/1700 euro max. als het ff kan) een plasma kan vinden (50G10) die beter is dan een LCD in die prijsklasse..
Morgen ga ik ff naar de media markt.. eens even op mijn gemak kijken naar de beelden.
In de winkel, met overdaad aan Halo en TL, lijkt LCD vaak mooier. LCDs reflecteren niet of nauwelijks. Behalve mischien de nieuwere Samsungs, die dan ook HEEL zwart zijn maar spiegelen wel. Maar de kleuren verfletsen, in de winkel tenminste, minder dan bij een plasma.
Eenmaal thuis, zal je concluderen dat dat heel anders is...

Ik heb zaterdag de 50G10 bekeken bij BCC. Prachtig! Stukken beter dan de 42pv70.
Ach ja...Chevy454 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:46:
[...]
Wie heeft hier weer uit de fabeltjeskrant voorgelezen?
Dunne glasplaatjes en zo, verkeersdrempels, ploteling remmen, plaatje kan dat best wel hebben.
Bij ons staat ie toevallig ook op 36 contrast en helderheid 0, in cinema stand (volgens mij in een andere review gelezen). Het beeld is erg mooi en geeft mooie, natuurlijke kleuren. HD ziet er goed uit en zelfs analoog vinden we er prima uitzien.Ferry34 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 22:34:
[...]
Ikzelf ben geen videofiel en kan dan ook niet zeggen of rood te sterk is en groen te zwak ofzo.
Totdat iemand hier de gecalibreerde resultaten post, laat ik de instellingen zo. Het ziet er nu echt al fantastisch uit!
Een paar pagina's terug poste ik een probleem met resoneren bij iets harder geluid.
Helaas was het die ene keer niet een uitzondering en ga we toch maar proberen of er iets aan kan gebeuren.
Ik zit nog wel te hopen dat iemand hier in het bezit van een nieuwe generatie Panasonic plasma dit ook zou willen proberen...
Dus hopelijk voelt iemand hier zich geroepen om t is te proberen... Geluid op music, V-surround aan, volume op 20-30.
Het volume van de tv kan tot 60, dus 30 zou m.i. voor de tv geen probleem moeten zijn.
[quote]Snoitkever schreef op woensdag 29 april 2009 @ 17:25:
[...]
No offence, maar de soort winkel die jij in je verhaal beschrijft is ook een winkel waar ik in ieder geval nooit naar toe zou gaan. Ik vind een mediamarkt of een scheer & foppen prima winkels voor aankopen onder de 100 euro, maar je zou toch echt eens twee of drie keer moeten nadenken voor je er duurdere apparatuur koopt. Die verhalen die jij noemt zie je bij een gespecialiseerde/vakwinkel gewoon niet terug.
Oj je nu een Pioneer bij de MM of een "duurdere" winkel koopt, het blijft dezelfde TV.
En wat betreft dat "eerlijke advies" van de "vakwinkel"
Speakerkabels van 50 Euro per meter en een "van Medevoort" aanpassing voor een hoorbaar beter verschil.
Of wat dacht je van "Goeie CD-speler, maar duidelijk een philips-achtige klank!"
Het beste komt nog: "De betere versterker werkt meer met amperes dan met volts, en dwingt de conus daardoor sneller tot stilstand!"
Heeft met plasme niets te maken, maar dit zijn uitspraken van verkopers uit "de betere vakhandel."
[...]
No offence, maar de soort winkel die jij in je verhaal beschrijft is ook een winkel waar ik in ieder geval nooit naar toe zou gaan. Ik vind een mediamarkt of een scheer & foppen prima winkels voor aankopen onder de 100 euro, maar je zou toch echt eens twee of drie keer moeten nadenken voor je er duurdere apparatuur koopt. Die verhalen die jij noemt zie je bij een gespecialiseerde/vakwinkel gewoon niet terug.
Oj je nu een Pioneer bij de MM of een "duurdere" winkel koopt, het blijft dezelfde TV.
En wat betreft dat "eerlijke advies" van de "vakwinkel"
Speakerkabels van 50 Euro per meter en een "van Medevoort" aanpassing voor een hoorbaar beter verschil.
Of wat dacht je van "Goeie CD-speler, maar duidelijk een philips-achtige klank!"
Het beste komt nog: "De betere versterker werkt meer met amperes dan met volts, en dwingt de conus daardoor sneller tot stilstand!"
Heeft met plasme niets te maken, maar dit zijn uitspraken van verkopers uit "de betere vakhandel."
In een winkel kijken is heel moeilijk, IVM het overdaad aan licht en het type licht.Dacide schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:53:
Naar aanleiding van reacties hierboven..
Wat is voor een leek enigzins een goeie manier om te kjken in een winkel?
Waar kan ik het beste op letten? Want ik verwacht van zulke verkopers eigenlijk geen eerlijk advies.. of ben ik nu een doemdenker?
En wat betreft het advies van de verkopers;
Zij zijn ten alle tijden eerlijk.
Dat staat in hun contract. Mochten zij de omzet opschroeven door onzin te vertellen, dan worden zij ontslagen
Beetje teveel tijd over vanmorgen, is het niet?
Nickname does not reflect reality
Moet eerlijk bekennen dat ik de settings uit die test niet het mooiste beeld vind geven..
Heb nu de volgende settings:
*Modus: normaal
*Contrast: 30 (inspeel periode is het meen ik niet handig dit hoger dan 50% te zetten)
*Brightness: 0 (precies in het midden dus)
*Kleur: 30
*Kleurtemperatuur: Koud (vind ik persoonlijk toch het mooiste resultaat geven).
*Scherpte: 5
Met die settings uit de review vind ik het beeld erg grauw en wazig.
Vond het beeld de eerste paar dagen niet zo mooi en onrustig, nu de TV "wakker" is geworden wordt het beeld met de dag rustiger en de kleuren mooier!
Het bovenstaande is van toepassing op SD tv met digitale decoder op 578P. (Zit op 3 meter van de TV, wat ik persoonlijk te dichtbij vind bij SD op 42")
HD (xbox + hd zenders) is echt fenomenaal. Heb ff Tennis zitten kijken op Eurosport HD, nou dat is echt smullen. (het was ook vrouwen tennis
)
De moraal van het verhaal is, snel meer HD zenders!!!
PS3 is overigens in bestelling, ben benieuwd hoe het eruit gaat zien met blu-ray!
Heb nu de volgende settings:
*Modus: normaal
*Contrast: 30 (inspeel periode is het meen ik niet handig dit hoger dan 50% te zetten)
*Brightness: 0 (precies in het midden dus)
*Kleur: 30
*Kleurtemperatuur: Koud (vind ik persoonlijk toch het mooiste resultaat geven).
*Scherpte: 5
Met die settings uit de review vind ik het beeld erg grauw en wazig.
Vond het beeld de eerste paar dagen niet zo mooi en onrustig, nu de TV "wakker" is geworden wordt het beeld met de dag rustiger en de kleuren mooier!
Het bovenstaande is van toepassing op SD tv met digitale decoder op 578P. (Zit op 3 meter van de TV, wat ik persoonlijk te dichtbij vind bij SD op 42")
HD (xbox + hd zenders) is echt fenomenaal. Heb ff Tennis zitten kijken op Eurosport HD, nou dat is echt smullen. (het was ook vrouwen tennis
De moraal van het verhaal is, snel meer HD zenders!!!
PS3 is overigens in bestelling, ben benieuwd hoe het eruit gaat zien met blu-ray!
Ach ja, het hele weekend niet gepost of berichten van anderen gelezen.Brad Pitt schreef op maandag 04 mei 2009 @ 09:10:
[...]
Beetje teveel tijd over vanmorgen, is het niet?
Dus ik heb wat in te halen.
Over de settings... Ik vind het jammer dat je het bereik van de Eco modus niet in kunt stellen.
Overdag, met veel licht heb ik het contrast namelijk liever wat hoger dan 'savonds. Nu krijg ik hem met eco-modus aan wel goed genoeg ingesteld voor overdag, maar dan zie ik 'savonds geen reet...
Nu is dat op te lossen door even het menu in te duiken, maar dat gaat met een harmony niet zo vlot...
Overdag, met veel licht heb ik het contrast namelijk liever wat hoger dan 'savonds. Nu krijg ik hem met eco-modus aan wel goed genoeg ingesteld voor overdag, maar dan zie ik 'savonds geen reet...
Nu is dat op te lossen door even het menu in te duiken, maar dat gaat met een harmony niet zo vlot...
Niet? Gewoon op devices klikken en dan TV, vervolgens kun je het hele menu bedienen met die harmony...MikeyMan schreef op maandag 04 mei 2009 @ 09:30:
Over de settings... Ik vind het jammer dat je het bereik van de Eco modus niet in kunt stellen.
Wil je vervolgens weer naar je activiteit, dan druk je 2x op activities.
Ik heb de in de laatste paginas veel gelezen over de ISF calibratie.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik daar heel weinig van weet, behalve dan dat de kleurtemperatuur zo word afgeregeld dat je zo dicht mogelijk bij het D65 punt komt.
Wat mij een beetje sceptisch maakt is het volgende;
"Wanneer u volledig wilt genieten van alle aspecten van een film, is een ISF calibratie in mijn mening niet te vermijden. Een correcte grayscale is de enige manier om DVD en videomateriaal te bekijken zoals de regisseur deze bedoeld heeft. Daarnaast zorgt de juiste contrast- en helderheidinstelling er tevens voor dat uw weergever een langere levensduur zal hebben."
Zoals de regisseur het bedoeld heeft. Dat klinkt logisch. Maar de regisseur gaat volgens mij uit van een projectiescherm, en niet van een plasma TV.
Dat een calibratie een beter beeld geeft, dat geloof ik wel. Er zijn hier heel mensen tevreden na zo een afstelling.
Maar of de regisseur dat zo heeft bedoeld, daar zet ik mijn vraagtekens bij.
Diezelfde regisseur gaat uit van 24 frames, ZONDER IFC, en ZONDER smoot of natural functie.
Dan zou je al die functies NIET moeten gebruiken na een calibratie. Je wilt tenslotte zien wat de regisseur bedoelde, nietwaar?
En wat betreft de levensduur van een plasma;
Lijkt mij dat inderdaad contrast en helderheid daar invloed op hebben, maar NIET dat D65 punt.
Ik zou hier graag wat meningen over horen van de wat meer ervaren mensen.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik daar heel weinig van weet, behalve dan dat de kleurtemperatuur zo word afgeregeld dat je zo dicht mogelijk bij het D65 punt komt.
"Wanneer u volledig wilt genieten van alle aspecten van een film, is een ISF calibratie in mijn mening niet te vermijden. Een correcte grayscale is de enige manier om DVD en videomateriaal te bekijken zoals de regisseur deze bedoeld heeft. Daarnaast zorgt de juiste contrast- en helderheidinstelling er tevens voor dat uw weergever een langere levensduur zal hebben."
Zoals de regisseur het bedoeld heeft. Dat klinkt logisch. Maar de regisseur gaat volgens mij uit van een projectiescherm, en niet van een plasma TV.
Dat een calibratie een beter beeld geeft, dat geloof ik wel. Er zijn hier heel mensen tevreden na zo een afstelling.
Diezelfde regisseur gaat uit van 24 frames, ZONDER IFC, en ZONDER smoot of natural functie.
Dan zou je al die functies NIET moeten gebruiken na een calibratie. Je wilt tenslotte zien wat de regisseur bedoelde, nietwaar?
Lijkt mij dat inderdaad contrast en helderheid daar invloed op hebben, maar NIET dat D65 punt.
Ja, natuurlijk, het kan wel, maar zelf in te stellen presets met 1 knop of een instelling voor het bereik van de eco-modus zou fijn zijn,Nachtapotheker schreef op maandag 04 mei 2009 @ 09:32:
[...]
Niet? Gewoon op devices klikken en dan TV, vervolgens kun je het hele menu bedienen met die harmony...
Wil je vervolgens weer naar je activiteit, dan druk je 2x op activities.
Tenminste, een minimaal contrast zou al een hoop helpen...
Vreemd.MikeyMan schreef op maandag 04 mei 2009 @ 09:30:
Over het algemeen heb je savonds juist minder helderheid en contrast nodig.
De hoeveelheid licht en contrast de je ogen vanaf een scherm waarnemen is direct afhankelijk van het omgevingslicht. Heb je savonds hele felle lampen branden die vanaf jou kijkpositie in het beeld reflecteren?
Het gaat waarschijnlijk om kleur weergave. De witbalans zeg maar. heb je ooit een foto genomen met je digicam die op een verkeerde witbalans stond? Je kreeg dan bv een blauwe gloed over je foto. Of je foto was te geel. Dit zijn extreme afwijkingen in de witbalans. Maar je snapt wat ik bedoel.Anoniem: 300526 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 09:38:
Ik heb de in de laatste paginas veel gelezen over de ISF calibratie.
Door je witbalans juist in te stellen (op de juiste grijswaarde) krijg je de juiste kleuren.
Door je TV in te stellen op D65 krijg je hetzelfde effect. Samen met een aanpassing van contrast en helderheid haal je dan het meeste uit je TV.
Of dat wat de regiseur bedoeld heeft maakt mij inziens niet uit. Het gaat er voornamelijk om wat JIJ mooi vind.
Maar een calibratie zorgt er iig voor dat de kleuren juist worden weergegeven. En vaak krijg je ook meer bereik in het zwartgebied. Ook kun je vaak het contrast wat lager zetten en worden afzonderlijke kleuren (bv rood of blauw) minder hoog afgesteld. Dit heeft idd een positief effect op de levensduur. Maar die is zonder calibratie eigenlijk al hoog genoeg. Kans is groot dat je eerder een nieuwe TV koopt omdat je groter/beter wilt dan dat de phospor 'op' is.
[ Voor 41% gewijzigd door DarkSide op 04-05-2009 09:56 ]
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ja, wel minder, maar er blijft wel héél weinig over nu...Anoniem: 300526 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 09:46:
[...]
Vreemd.
Over het algemeen heb je savonds juist minder helderheid en contrast nodig.
De hoeveelheid licht en contrast de je ogen vanaf een scherm waarnemen is direct afhankelijk van het omgevingslicht. Heb je savonds hele felle lampen branden die vanaf jou kijkpositie in het beeld reflecteren?
Heb juist vrij weinig licht, maar dat heeft tot gevolg dat het beeld ook wel heel erg hard wordt gedimd...
Duidelijk verhaal.DarkSide schreef op maandag 04 mei 2009 @ 09:54:
[...]
Het gaat waarschijnlijk om kleur weergave. De witbalans zeg maar. heb je ooit een foto genomen met je digicam die op een verkeerde witbalans stond? Je kreeg dan bv een blauwe gloed over je foto. Of je foto was te geel. Dit zijn extreme afwijkingen in de witbalans. Maar je snapt wat ik bedoel.
Door je witbalans juist in te stellen (op de juiste grijswaarde) krijg je de juiste kleuren.
Door je TV in te stellen op D65 krijg je hetzelfde effect. Samen met een aanpassing van contrast en helderheid haal je dan het meeste uit je TV.
Of dat wat de regiseur bedoeld heeft maakt mij inziens niet uit. Het gaat er voornamelijk om wat JIJ mooi vind.
Maar een calibratie zorgt er iig voor dat de kleuren juist worden weergegeven. En vaak krijg je ook meer bereik in het zwartgebied. Ook kun je vaak het contrast wat lager zetten en worden afzonderlijke kleuren (bv rood of blauw) minder hoog afgesteld. Dit heeft idd een positief effect op de levensduur. Maar die is zonder calibratie eigenlijk al hoog genoeg. Kans is groot dat je eerder een nieuwe TV koopt omdat je groter/beter wilt dan dat de phospor 'op' is.
Natuurlijk gaat het erom wat ieder persoon zelf het mooist vind. Wat ik zelf altijd doe is afregelen met enkele verschillende testbeeldjes. Helderheid is vrij simpel, kleur/contrast iets moeilijker.
Natuurlijk is dit peanuts TOV een gecertificeerd afregelaar, maar beter dan niets.
Ik zal wat expirimenteren met mijn samsung. Daar kan ik iedere kleur afzonderlijk heel nauwkerig instellen.
Zal natuurlijk vrij amateuristisch zijn, maar je weet nooit wat de uitkomst is.
Ik zal dus wat plaatjes hier in huis gaan schieten, en die weergeven op de TV. Kijken of de weergave vrij realistisch is.
Wat mij eigenlijk het meest stoorde aan het IFC verhaal was de zin "zoals de regisseur het bedoelde."
Zelfs een gecertifeerd afsteeller weet volgens niet wat de regisseur bedoelde...
Plus dat een 100% juiste calibratie op tv X er anders uitziet dan op TV Y.
Tsja... ik blijf het vreemd vinden.MikeyMan schreef op maandag 04 mei 2009 @ 09:56:
[...]
Ja, wel minder, maar er blijft wel héél weinig over nu...
Heb juist vrij weinig licht, maar dat heeft tot gevolg dat het beeld ook wel heel erg hard wordt gedimd...
Minder omgevingslicht leid over het algemeen tot een veel hoger contrast. Het omgevinglicht maakt zwart (heel donkergrijs eigenlijk...) lichter grijs, maar heeft minder invloed op het wit (heel lichtgrijs) waardoor die 2 waardes dichter bij elkaar komen en het contrast omlaag gaat.
Om dezelfde reden zien veel mensen af van een beamer. Overdag kijken word heel moeilijk.
Film worden vaak opgenomen op D65 gecalibreerde opname apparatuur. Als jouw tv dus ook aan die norm voldoet, dan is dat dus zoals de regisseur het heeft opgenomen. Dus die stelling klopt wel. Want je maakt iets meetbaar. adv een referentiemodel (d65).Anoniem: 300526 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:10:
[...]
Zelfs een gecertifeerd afsteeller weet volgens niet wat de regisseur bedoelde...
Plus dat een 100% juiste calibratie op tv X er anders uitziet dan op TV Y.
Ik zit zelf al heel lang te dubben of ik plasma (g10) of een lcd tv zou nemen...
Belangrijkste pijler is de reflectie van de tv...
Plasma schijnt dus erger te reflecteren.
Ik bedacht me echter zojuist... Vroegah, toen we nog gewone CRT monitoren hadden, toen was de beeldbuis ook van glas... en toen klaagde niemand over die reflecties.
Op vandaag heb je dus plasma en lcd.. en lcd reflecteerd minder.
Maar de schittering van een plasma zal toch niet erger zijn dan bij LCD traditionele CRT, toch?
Want het betreft in beide gevallen een glasplaat.
Belangrijkste pijler is de reflectie van de tv...
Plasma schijnt dus erger te reflecteren.
Ik bedacht me echter zojuist... Vroegah, toen we nog gewone CRT monitoren hadden, toen was de beeldbuis ook van glas... en toen klaagde niemand over die reflecties.
Op vandaag heb je dus plasma en lcd.. en lcd reflecteerd minder.
Maar de schittering van een plasma zal toch niet erger zijn dan bij LCD traditionele CRT, toch?
Want het betreft in beide gevallen een glasplaat.
LCD heeft geen glasplaat. De schittering is er dus ook niet (tenzij je een LED scherm hebt met een soort schitterende coating erop) bovendien is LCD een stuk helderder. In lichte omstandigheden geeft LCD dus beter beeld dan plasma.
Mijn fout..
Ik bedoelde:
De schittering bij Plasma zal wel niet erger zijn dan bij een traditionele CRT.. want beiden hebben een glasplaat
Ik bedoelde:
De schittering bij Plasma zal wel niet erger zijn dan bij een traditionele CRT.. want beiden hebben een glasplaat
Trouwens.. over die schittering.
Ik was zaterdag bij de Mediamarkt.
Ik liep naar een willekeurige plasma en keek vanuit een hoek. Ik zag toen idd duidelijk andere klanten lopen (gereflecteerd in de donkere plekken)...
Ik dacht, ha inderdaad- flinke reflectie.
Daarna naar een samsung LCD tv gelopen.. ook vanuit die zelfde hoek gelopen...
en ja hoor.. ik zag diezelfde klanten lopen gereflecteerd op het scherm..
dusja.. beiden reflecties waren net zo duidelijk om heel eerlijk te zijn.
Ik liep naar een willekeurige plasma en keek vanuit een hoek. Ik zag toen idd duidelijk andere klanten lopen (gereflecteerd in de donkere plekken)...
Ah, okay.Adlermann schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:17:
[...]
Film worden vaak opgenomen op D65 gecalibreerde opname apparatuur. Als jouw tv dus ook aan die norm voldoet, dan is dat dus zoals de regisseur het heeft opgenomen. Dus die stelling klopt wel. Want je maakt iets meetbaar. adv een referentiemodel (d65).
Het word me steeds duidelijker.
Eenmaal afgesteld op D65 heb je gewoon het meest realistische beeld, ongeacht smaak.
Ik vrees dat waar ik op doelde iets is waar we nooit kunnen uitkomen.
Het beeld in de bioscoop is totaal anders dan een gecalibreerde Pioneer. En een gecalibreerde Pioneer weer anders dan een LG. En een plasma weer anders dan een LCD.
En de regisseur gaat waarschijnlijk uit van bioscoopweergave. En zelfs al laat je een Pioneer optimaal afstellen, dan zit je toch naast het beeld in de bioscoop, ongeacht dat alletwee D65 zijn.
Gelukkig wel zeg. Beeld (en geluid...) in de bios is meestal te sh*t voor woorden. Thuis het echt wáy mooier.Anoniem: 300526 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:34:
[...]
Het beeld in de bioscoop is totaal anders dan een gecalibreerde Pioneer.
Bij een correctie d65 calibratie zal je hetzelfde beeld krijgen, ook op verschillende tv's. Uiteraard heeft elke tv z'n standaard afwijkingen, maar bij eene calibratie worden die juist gecorrigeerd (zo goed als dat mogelijk is). Je gaat zo dicht mogelijhk op een referentiepunt zitten. Als je dus correct het referentiepunt haalt zal het ongeacht de unit waarop je het weergeeft hetzelfde beeld laten zien (in theorie). Uiteraard zal er bv wel verschil zitten in behaald contrast, schaduwdetail etc.Anoniem: 300526 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:34:
[...]
Ah, okay.
Het word me steeds duidelijker.
Ik vrees dat waar ik op doelde iets is waar we nooit kunnen uitkomen.
Het beeld in de bioscoop is totaal anders dan een gecalibreerde Pioneer. En een gecalibreerde Pioneer weer anders dan een LG. En een plasma weer anders dan een LCD.
Niet helemaal mee eens. Ik ben wel eens naar een bios geweest met digitale projectie. Dat was echt scherp en mooi. Maar helaas is die bios failliet. En moet ik nu altijd naar het crappy cinestarBrad Pitt schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:40:
[...]
Gelukkig wel zeg. Beeld (en geluid...) in de bios is meestal te sh*t voor woorden. Thuis het echt wáy mooier.
Samsung (de nieuwere en duurdere..) LCD hebben een soort coating (of glasplaat) die reflecteert, en tevens het beeld ook gitzwart maken.Dacide schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:34:
Trouwens.. over die schittering.
De refecties die je in de winkel bij een plasma ziet moet je je niet druk over maken.
Thuis heb je dat niet. In ieder geval veel minder.
Mocht je toch in winkel het beeld willen beoordelen, ga er dan loodrecht voor staan, zowel horizontaal als verticaal. Maar optimaal word het nooit.
Vreemd genoeg heb je daar gelijk in. In de wat nieuwere theaters valt het gelukkig mee.Brad Pitt schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:40:
[...]
Gelukkig wel zeg. Beeld (en geluid...) in de bios is meestal te sh*t voor woorden. Thuis het echt wáy mooier.
Maar wat betreft contrast en helderheid van de kleuren is een Pioneer thuis inderdaad mooier.
En het geluid kan thuis ook mooier.
Maar het is de beleving. Een doek van 15 meter breed en duizenden watts die de ruimte worden ingepompt...
Tsja...
Vergeet niet dat de CRT van vroeger een stuk kleiner is dan een normale plasma van nu.Dacide schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:31:
Mijn fout..
Ik bedoelde:
De schittering bij Plasma zal wel niet erger zijn dan bij een traditionele CRT.. want beiden hebben een glasplaat.
Dus reflecties vallen veel meer op door de grotere oppervlakte.
Persoonlijk vind ik het niet storend. Vrijdag een filmpje zitten kijken met op tafel wat kaarsjes aan. Op een gegeven moment viel de weerkaatsing van de vlammetjes me wel op, maar ze waren zeker niet storend.
Overdag heb je er sowieso geen last van door het vele omgevingslicht.
Uiteindelijk weerspiegelt onze G10 een stuk meer dan onze Philips LCD, maar daar hebben we totaal geen problemen mee. De beeldkwaliteit maakt dat 1000x goed.
Ik zou dan ook als ik jou was hierop niet je keuze voor LCD of plasma baseren.
Waarom komen alle TVs niet volgens de D65 standaard de fabriek uit?Adlermann schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:44:
[...]
Bij een correctie d65 calibratie zal je hetzelfde beeld krijgen, ook op verschillende tv's. Uiteraard heeft elke tv z'n standaard afwijkingen, maar bij eene calibratie worden die juist gecorrigeerd (zo goed als dat mogelijk is). Je gaat zo dicht mogelijhk op een referentiepunt zitten. Als je dus correct het referentiepunt haalt zal het ongeacht de unit waarop je het weergeeft hetzelfde beeld laten zien (in theorie). Uiteraard zal er bv wel verschil zitten in behaald contrast, schaduwdetail etc.
Hebben de fabrikanten een reden om dit NIET te doen?
Omdat elk scherm tijdens productie zo z'n (niet vooraf in te schatten) afwijkingen mee krijgt.Anoniem: 300526 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:11:
[...]
Waarom komen alle TVs niet volgens de D65 standaard de fabriek uit?
Ja, omdat elk scherm dat veel duurder gaat worden. Je moet elk scherm dan calibreren. Daardoor wordt een scherm veel te duur
Dat is omdat elke TV zijn eigen afwijkingen heeft. Ook sturen je DVD,- BluRay speler, HTPC, HD Decoder etc allemaal hun eigen 'aangepaste' signaal uit. Sommige denken dat het beter is om het beeld al voor te bewerken zeg maar,Anoniem: 300526 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:11:
[...]
Waarom komen alle TVs niet volgens de D65 standaard de fabriek uit?
MIjn HD recoder ziet er heel anders uit kwa beeld en kleuren dan mijn Video.
Het is daarom niet mogelijk om dit in de fabriek al voor jouw af te stellen.
Plus dat het veel tijd en dus geld kost. En niet iedereen hier op zit te wachten.
Duidelijk.Adlermann schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:18:
[...]
Omdat elk scherm tijdens productie zo z'n (niet vooraf in te schatten) afwijkingen mee krijgt.
Ja, omdat elk scherm dat veel duurder gaat worden. Je moet elk scherm dan calibreren. Daardoor wordt een scherm veel te duur
Mischien ben ik iets te achterdochtig. Ik vermoedde dat fabrikanten hier mischien soms vanaf wijken omdat zo een D65 bij de gemiddelde consument mischien wat "saai" oogt.
De boel een beetje "oppompen" zeg maar. Ik zelf al jarenlang een Sony fs76, en het beeld is, naar mijn smaak tenminste, echt heel mooi. Maar ik verdenk Sony ervan dat ze mischien iets te veel blauw in de mix gooien.
Maar goed, dit stamt mischien uit het CRT tijdperk. Ik verdenkte hun grote concureent, Philips, ervan net even iets te veel rood te gebruiken.
En als ik bij de MM kritisch naar alle TVs kijk, dan oogt Pioneer het meest neutraal en realistisch.
Samsung lijkt nu hetzelfde te doen wat Sony deed, maar een stapje verder. Lekker afwijken dus van D65, om alles een beetje spectaculairder over te laten komen.
Anoniem: 300742
Ik heb zelf men TV gekalibreerd met de Spyder 3 TV is dit redelijk goed of is een ISF kalibratie nog beter dan een Spyder 3 TV?
Comprende.DarkSide schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:21:
[...]
Dat is omdat elke TV zijn eigen afwijkingen heeft. Ook sturen je DVD,- BluRay speler, HTPC, HD Decoder etc allemaal hun eigen 'aangepaste' signaal uit. Sommige denken dat het beter is om het beeld al voor te bewerken zeg maar,
MIjn HD recoder ziet er heel anders uit kwa beeld en kleuren dan mijn Video.
Het is daarom niet mogelijk om dit in de fabriek al voor jouw af te stellen.
Plus dat het veel tijd en dus geld kost. En niet iedereen hier op zit te wachten.
Maar dat betekent dus dat de weergever D65 weergeeft afhankelijk van de bron !?!?!
Nou, lekker is dat. Dan zou een calibrateur bij iemand komen met een aantal beelden om die met bron X op de weergever zet, en als je dan bron Y, die alles naar "inzicht" de beelden voorbewerkt, dus naast D65 komt te zitten?
Dit doet zo goed als elk merk, om wit "witter" te laten lijken. Als je de tv dan zet op een "juiste" waarde lijkt wit vaak crème-achtig, wat het dus niet is. Het wit was ervoor gewoon te blauw. Dit blauwige wit ziet er inderdaad heftger uit en wordt zodoende vaak af-fabriek zo ingesteld.Anoniem: 300526 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:30:
[...]
Maar ik verdenk Sony ervan dat ze mischien iets te veel blauw in de mix gooien.
Anoniem: 177701
Na lange zoektocht, zoals zovele tweakers, geniet ik sinds enkele weken van een 46G10.
Ben zeer tevreden over de algemene beeldkwaliteit van dit toestel. Er is maar één ding wat me regelmatig opvalt en stoort: posterization / color banding. Vreemde is dat ik hier praktisch niemand over hoor klagen.
Het valt mij het meeste op bij gezichten tijdens (licht) bewegende beelden (als ze te snel bewegen, ziet je oog uiteraard minder details). Wat is het storende? De subtiele kleurgradaties van huidtinten worden ongenuanceerde fluctuerende kleurvlakken. Een beetje alsof je een mooie foto omzet naar een low bit- kleurenpalet. Wanneer het beeld weer stilstaat, is alles opnieuw haarscherp, maar die overgang is irritant. Meer info hier.
Dit blijkt trouwens ook uit de, zoals steeds, onbetwiste review van HDTVTEST. De categorie 'posterization' staat in de Benchmark Test Results uitsluitend bij plasma tv's, dus schijnt specifiek met plasma-technologie te maken te hebben. Pioneer Kuro 5090 scoort hier uitstekend (geen posterization), terwijl de Panasonic's hier de laatste jaren weinig of geen vooruitgang lijken geboekt te hebben (mild posterization, worse with poor scource).
Het is minder of bijna niet zichtbaar bij Blu-ray films, maar het is zeker geen marginaal verschijnsel dat zich enkel bij analoge tv voordoet. Ik kijk tv via Telenet HD Digicorder die 1080i-signaal uitspuwt. Ook bij HD-uitzendingen is het te zien.
Vraag aan Panasonic-eigenaars: hebben jullie hier ook last van? Valt er iets aan te doen?
Ben zeer tevreden over de algemene beeldkwaliteit van dit toestel. Er is maar één ding wat me regelmatig opvalt en stoort: posterization / color banding. Vreemde is dat ik hier praktisch niemand over hoor klagen.
Het valt mij het meeste op bij gezichten tijdens (licht) bewegende beelden (als ze te snel bewegen, ziet je oog uiteraard minder details). Wat is het storende? De subtiele kleurgradaties van huidtinten worden ongenuanceerde fluctuerende kleurvlakken. Een beetje alsof je een mooie foto omzet naar een low bit- kleurenpalet. Wanneer het beeld weer stilstaat, is alles opnieuw haarscherp, maar die overgang is irritant. Meer info hier.
Dit blijkt trouwens ook uit de, zoals steeds, onbetwiste review van HDTVTEST. De categorie 'posterization' staat in de Benchmark Test Results uitsluitend bij plasma tv's, dus schijnt specifiek met plasma-technologie te maken te hebben. Pioneer Kuro 5090 scoort hier uitstekend (geen posterization), terwijl de Panasonic's hier de laatste jaren weinig of geen vooruitgang lijken geboekt te hebben (mild posterization, worse with poor scource).
Het is minder of bijna niet zichtbaar bij Blu-ray films, maar het is zeker geen marginaal verschijnsel dat zich enkel bij analoge tv voordoet. Ik kijk tv via Telenet HD Digicorder die 1080i-signaal uitspuwt. Ook bij HD-uitzendingen is het te zien.
Vraag aan Panasonic-eigenaars: hebben jullie hier ook last van? Valt er iets aan te doen?
Dat meen je niet !?!?!?Anoniem: 177701 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:41:
Na lange zoektocht, zoals zovele tweakers, geniet ik sinds enkele weken van een 46G10.
Het valt mij het meeste op bij gezichten tijdens (licht) bewegende beelden (als ze te snel bewegen, ziet je oog uiteraard minder details). Wat is het storende? De subtiele kleurgradaties van huidtinten worden ongenuanceerde fluctuerende kleurvlakken.
Een vriend van mij kocht in 2004 de philips 9945 en GEK werd je van dat ding.
En die had datzelfde euvel wat jij omschrijft. Na enig navragen bleek dat het niet aan het panel lag, maar aan de processor; Die kon eenvoudigweg nog niet snel genoeg bepaalde kleuren berekenen, en bij huidtinten zag je dit het meest. Ook het aantal kleuren wat de processor aankon lag eigenlijk veel te laag.
We hebben toen het contast een stuk lager gezet, en het werd een stuk minder, waarschijnlijk omdat dan het totaal aantal kleuren omlaag gaat.
Ik vond het een miskoop.
Maar ik dacht dat we dit station allang gepasseered waren.
Anoniem: 301009
Weet iemand winkels waar ik de Panasonic G10 plasma's kan bekijken in de omgeving Gent/Kortrijk?
THX
THX
Onderstaande foto is de reden tot mijn twijfel:Jobbie schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:09:
[...]
Vergeet niet dat de CRT van vroeger een stuk kleiner is dan een normale plasma van nu.
Dus reflecties vallen veel meer op door de grotere oppervlakte.
Persoonlijk vind ik het niet storend. Vrijdag een filmpje zitten kijken met op tafel wat kaarsjes aan. Op een gegeven moment viel de weerkaatsing van de vlammetjes me wel op, maar ze waren zeker niet storend.
Overdag heb je er sowieso geen last van door het vele omgevingslicht.
Uiteindelijk weerspiegelt onze G10 een stuk meer dan onze Philips LCD, maar daar hebben we totaal geen problemen mee. De beeldkwaliteit maakt dat 1000x goed.![]()
Ik zou dan ook als ik jou was hierop niet je keuze voor LCD of plasma baseren.
Ik heb een huis gekocht en in de aanbouw komt mijn thuisbios. Alle ramen rondom kan ik blinderen middels rolluiken.

Alleen zie je dat in het plafond een opening zit (lichtstraat).. Hier kan dus gewoon zonlicht naar binnen vallen.. Ik heb nu dus echt geen idee hoe dat uit zal zien als de tv aan de muur hangt.
Gelukkig kan je dit dan ook bij de meeste TV's per input aanpassen. Maar het klopt dat veel apparaten wat met het signaal doen. Loopt volgens mij ook een discussie over in het humax 5050 topic.Anoniem: 300526 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:36:
[...]
Comprende.
Maar dat betekent dus dat de weergever D65 weergeeft afhankelijk van de bron !?!?!
Nou, lekker is dat. Dan zou een calibrateur bij iemand komen met een aantal beelden om die met bron X op de weergever zet, en als je dan bron Y, die alles naar "inzicht" de beelden voorbewerkt, dus naast D65 komt te zitten?
Als je echt een mieren******* bent betekend dit dat wanneer je je BR-speler vervangt omdat de oude stuk is je voor die input weer wat moet fine tunen.
Volgens mij is het probleem wel groter bij het kijken van TV bronnen (via Video/decoder etc) dan het bekijken van DVD's en BR's.
Maar als jij het scherm laat calibreren op de voor jouw belangrijkste input ben je al een heel eind.
Door die lichtkap boven zal veel licht komen, maar ik denk niet dat het veel hinderlijke reflecties geeft. Door de hoek van het invallende licht TOV de kijkpositie zal je meer hinder hebben van het inderecte dan het directe licht van de kap.Dacide schreef op maandag 04 mei 2009 @ 12:13:
[...]
Onderstaande foto is de reden tot mijn twijfel:
Ik heb een huis gekocht en in de aanbouw komt mijn thuisbios. Alle ramen rondom kan ik blinderen middels rolluiken.
Alleen zie je dat in het plafond een opening zit (lichtstraat).. Hier kan dus gewoon zonlicht naar binnen vallen.. Ik heb nu dus echt geen idee hoe dat uit zal zien als de tv aan de muur hangt.
Ik zie trouwens dat je scherm vrij dicht bij het raam komt.
Vind je het midden van de muur niet mooier? dat maakt het geheel wat "symmetrischer."
thanks voor je bericht... In dat geval zal ik me niet al te veel zorgen hoeven te maken over het invallend zonlicht.
de ramen en de glaze schuifpui rondom kan ik dimmen met rolluiken..
Alle spotjes in het plafond kan ik dimmen.
Tv in het midden is geen optie.. het is een L-Vormige kamer.. geen groot vierkant.. helaas
de ramen en de glaze schuifpui rondom kan ik dimmen met rolluiken..
Alle spotjes in het plafond kan ik dimmen.
Tv in het midden is geen optie.. het is een L-Vormige kamer.. geen groot vierkant.. helaas
Nou, slechts een paar vragen en het hele ISF gebeuren word heel duidelijk.DarkSide schreef op maandag 04 mei 2009 @ 12:19:
[...]
Gelukkig kan je dit dan ook bij de meeste TV's per input aanpassen. Maar het klopt dat veel apparaten wat met het signaal doen. Loopt volgens mij ook een discussie over in het humax 5050 topic.
Als je echt een mieren******* bent betekend dit dat wanneer je je BR-speler vervangt omdat de oude stuk is je voor die input weer wat moet fine tunen.
Volgens mij is het probleem wel groter bij het kijken van TV bronnen (via Video/decoder etc) dan het bekijken van DVD's en BR's.
Maar als jij het scherm laat calibreren op de voor jouw belangrijkste input ben je al een heel eind.
(wat betreft het mieren******, jij had EEN (1) "*" teveel!

Iedereen op dit forum maakt hier schuldig aan, anders waren we hier niet.
Toch mischien nog een vraagje over dat calibreren.
Ik ben het met je eens dat je moet calibreren op de voor jou belangrijkste bron.
Maar ik dacht dat de calibreurs hun eigen bron aansloten?
Ik ben mezelf ook nog aan het inlezen over calibratie e.d. Omdat ik zelf ook nog twijvel of ik het wel of niet moet doen als de tijd zover is. Maar ik zie thuis grote verschillen in de aangesloten bron als ik naar de TV kijk. Mijn TV zelf geeft de beelden veel mooier weer dan mijn video. En mijn HD recorder zit daar tussen in. Mijn tijdelijke goedkopen dvd spelertje gaf ook minder mooi beeld dan mijn huidige dvd speler.Anoniem: 300526 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 12:29:
[...]
Nou, slechts een paar vragen en het hele ISF gebeuren word heel duidelijk.
(wat betreft het mieren******, jij had EEN (1) "*" teveel!![]()
![]()
![]()
Iedereen op dit forum maakt hier schuldig aan, anders waren we hier niet.
Toch mischien nog een vraagje over dat calibreren.
Ik ben het met je eens dat je moet calibreren op de voor jou belangrijkste bron.
Maar ik dacht dat de calibreurs hun eigen bron aansloten?
Dat geeft mij de aanneming dat er per bron gecalibreerd dient te worden. Mijn huidige CRT tv kan dit niet. Wat ik instel geldt voor alle inputs. Maar veel plasma en lcd schermen kan je per bron je voorkeur geven. Wel zo handig.
Ik ga er dan ook vanuit dat diegene die je scherrm calibreert dan ook materiaal op schijf (dvd/br) bij zich heeft en daarmee aan de slag gaat om te meten. En dat hij/zij dit per bron doet.
Misschien dat iemand die er meer hands on experiance mee heeft ons kan verlichten.?
Ja, dat zag ik.Dacide schreef op maandag 04 mei 2009 @ 12:24:
Ik bedoel ook niet in het midden van de totale lengte, maar in het midden van zeg maar het "korte stukje van de L" Als je begrijpt wat ik bedoel.
Reden dat ik hier zo op terugkom is de volgende;
Vriend van me had de 42pv70 aangeschaft en ook die volledig links in kamer op 40 cm van een groot raam geplaatst. Op een of andere manier (waarschijnlijk gewoon illusie...) leek het scherm veel kleiner dan in werkelijkheid, en "het kwam er maar niet uit."
Een metertje opzij deed wonderen.
Nu kan ik me voorstellen dat je niet veel zin hebt om steeds muurbeugels te verplaatsen...
ahzo.. nee ok.. daar heb je gelijk in.. dat wordt ook de bedoeling.. de foto was slechts figuratief bedoeld.. uiteraard komt deze in het midden van het "korte" stukje te hangen.
Misschien dat ik hem de eerste tijd gewoon op het AV meubel zet (dat er komt te staan zodra we het huis in kunnen)... dan kan ik altijd nog een muurbeugel overwegen...
Misschien dat ik hem de eerste tijd gewoon op het AV meubel zet (dat er komt te staan zodra we het huis in kunnen)... dan kan ik altijd nog een muurbeugel overwegen...
Ja, beeldinstellingen PER bron zijn zo een beetje standaard, tegenwoordig. EN maar goed ook, want ik heb contrast op TV lager staan dan DVD.DarkSide schreef op maandag 04 mei 2009 @ 12:37:
[...]
Dat geeft mij de aanneming dat er per bron gecalibreerd dient te worden. Mijn huidige CRT tv kan dit niet. Wat ik instel geldt voor alle inputs. Maar veel plasma en lcd schermen kan je per bron je voorkeur geven. Wel zo handig.
Ik ga er dan ook vanuit dat diegene die je scherrm calibreert dan ook materiaal op schijf (dvd/br) bij zich heeft en daarmee aan de slag gaat om te meten. En dat hij/zij dit per bron doet.
Misschien dat iemand die er meer hands on experiance mee heeft ons kan verlichten.?
Maar zitten de instellingen die voor het calibreren worden gebruikt in het normale menu?
Ander probleem. Ik kijk TV via DigiTenne (jaja.. ik weet het..) en dan je geen extern beeld aanvoeren.
Dan word calibreren HEEL moeilijk.
Voor de mensen die meer willen weten of het calibreren (en hoe dit in zijn werk gaat), kijk eens naar deze video
Bovenstaande video is de Basic Calibration video maar via deze link vind je nog wat nuttige topics over calibratie en instellingen.
En alles is er op gericht dat je het zelf kan doen
Bovenstaande video is de Basic Calibration video maar via deze link vind je nog wat nuttige topics over calibratie en instellingen.
Hee, bedankt! Zelf doen is veel leuker!-Leon- schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:02:
Voor de mensen die meer willen weten of het calibreren (en hoe dit in zijn werk gaat), kijk eens naar deze video
Wel grappig dat ik al 2 soortgelijke testbeelden had gemaakt voor brightness/contrast.
Kleuren word moeilijker, maar ook daar kom ik wel uit.
Tot nu VNL huidtinten gebruikt IVM "echtheid."
Dat is niet echt calibreren, maar voor de meeste mensen goed genoeg.-Leon- schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:02:
Ik heb hier toevallig mijn oude Philips 32" CRT nog naast de P42G10 staan. In de CRT zijn de reflecties wat scherper, meer een spiegel effect zeg maar. In de reflecties op de plasma (die zijn er zeker wel) is alles meer 'geblurred', ik vind het zeker niet storend in ieder geval.Dacide schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:31:
Mijn fout..
Ik bedoelde:
True, zeggen ze aan het einde van filmpje zelf ook. Op deze vluchtige manier ook de Samsung LCD van m'n broer ingesteld en die wilde me bijna voor m'n gezicht beuken. Wat een vale kleuren, wit is niet meer wit, het knalt niet meer, etc. Gesteld dat ie er een paar weken naar moest kijken en dan terug gaan naar de fabrieks-settings. Hoef niet te zeggen dat 'ie toen nogal shocked was toen we dat deden, denk ikAdlermann schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:24:
Dat is niet echt calibreren, maar voor de meeste mensen goed genoeg.
M'n Kuro ook met zo'n calibratie-disc met kleurenfilter in proberen te stellen en dan zie je wel dat je het nooit helemaal perfect krijgt. Denk ook niet dat dat met een officiële calibratie wel het geval zal zijn. Elk paneel heeft zo zijn afwijkingen qua kleuren. Is blauw nagenoeg goed, zie je dat rood iets afwijkt, etc. Zie je ook altijd wel op een calibratie-rapport, álle kleuren perfect is lastig. Als je er zelf echter helemaal tevreden mee bent, wit is wit, zwart is redelijk donker en de huidtinten e.d. zijn natuurlijk is het toch al iets.
[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 04-05-2009 14:09 ]
Klopt, ik moet zelf ook nog eens zoiets gaan proberen. Het enige wat ik toe nu toe gedaan heb (behalve het ding op cinema zetten) is om een scene met zeer veel schaduwdetail in een zwarte omgeving zo te krijgen datBrad Pitt schreef op maandag 04 mei 2009 @ 14:07:
[...]
True, zeggen ze aan het einde van filmpje zelf ook. Op deze vluchtige manier ook de Samsung LCD van m'n broer ingesteld en die wilde me bijna voor m'n gezicht beuken. Wat een vale kleuren, wit is niet meer wit, het knalt niet meer, etc. Gesteld dat ie er een paar weken naar moest kijken en dan terug gaan naar de fabrieks-settings. Hoef niet te zeggen dat 'ie toen nogal shocked was toen we dat deden, denk ikDe "normale" instellingen staan er nu nog op.
M'n Kuro ook met zo'n calibratie-disc met kleurenfilter in proberen te stellen en dan zie je wel dat je het nooit helemaal perfect krijgt. Denk ook niet dat dat met een officiële calibratie wel het geval zal zijn. Elk paneel heeft zo zijn afwijkingen qua kleuren. Is blauw nagenoeg goed, zie je dat rood iets afwijkt, etc. Zie je ook altijd wel op een calibratie-rapport, álle kleuren perfect is lastig. Als je er zelf echter helemaal tevreden mee bent, wit is wit, zwart is redelijk donker en de huidtinten e.d. zijn natuurlijk is het toch al iets.
a) donkerste zwart nog compleet zwart is
b) zoveelmogelijk schaduw detail
Dit gaat het makkelijkst als je een patroon hebt met 255 grijstinten
Ach ik denk dat ik me niet meer ga druk maken om de reflecties...Goku33 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 14:06:
[...]
Ik heb hier toevallig mijn oude Philips 32" CRT nog naast de P42G10 staan. In de CRT zijn de reflecties wat scherper, meer een spiegel effect zeg maar. In de reflecties op de plasma (die zijn er zeker wel) is alles meer 'geblurred', ik vind het zeker niet storend in ieder geval.
Ga nog een keertje kijken in een winkel.. maar weet nu zo goed als zeker dat het de panasonic 50"G10 wordt.
Ik zie trouwens op veel plaatsen de Z80 of zoiets staan..... maar die staat niet meer op de panasonic site... Is dit een uitloop model?
en waarmee kijken jullie naar je TV? allemaal via Ziggo (digitaal en HD pakket)
De PZ serie is idd de modellijn van 2008. En kan interessant zijn als ze een leuke aanbieding ergens hebben. Echter zie ik ze niet voor een leuke meeneem prijs staan. De nieuwe modellen zijn nu eenmaal erg aantrekkelijk geprijst. Lager dan toen de PZ serie vorig jaar uitkwam.
Zo'n 50" TH-50PZ80 is nu uit te halen voor zo'n 1300 euro...
De 50" G10 series kan ik uithalen voor 1500 euro...
Dan hebben we het over een verschil van 200 euro...
Geen idee of dat een goeie deal is.
Bartingels:
bij de PV en de PX modellen kon je dit doen in het Hotelmenu. Kijk ff of Pana niet per ongeluk iets veranderd heeft, maar het is niet zo moeilijk. Als Panasonic het echt veranderd heeft, moet je er uit blijven.
Je kan dus de tv laten opstarten op een andere source of het volume anders stellen.
Hotel = -/V (op tv aan de zijkant) en terwijl je dit ingedrukt houdt druk je drie keer snel achter elkaar op AV (op afstandsbediening)
Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).
Ongevaarlijk zijn de volgende opties:
- Initial INPUT. (deze moet jij hebben dus)
Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.
Initial VOL level. Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten.
Maximum VOL level. Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee nl. instellen hoe hard de TV kan.
Initial POS. Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt).
Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN!)
Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur!
Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer kunt gebruiken.
Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.
Druk op exit op de afstandsbediening om er weer uit te gaan.
Als je dit gedaan hebt, kan je meteen de sources uit het beeldmenu halen die je toch niet gebruikt. Dit doe je in het gewone menu van de tv bij Instellingen-Labels voor ingangen.
Daar kan je dus sources uithalen en later weer terugzetten en je kan deze namen geven.
Op mn PV70 heb ik maar 3 sources genaamd TV (die kan er niet uit) en Receiver (hdmi1) en de andere heet AMD4800 (is mn pc). Meer staat er niet in.
Jij kan je digitale tv dus de naam geven die je wilt zoals Ziggo of wie je ook hebt. Is makkelijk met switchen.
bij de PV en de PX modellen kon je dit doen in het Hotelmenu. Kijk ff of Pana niet per ongeluk iets veranderd heeft, maar het is niet zo moeilijk. Als Panasonic het echt veranderd heeft, moet je er uit blijven.
Je kan dus de tv laten opstarten op een andere source of het volume anders stellen.
Hotel = -/V (op tv aan de zijkant) en terwijl je dit ingedrukt houdt druk je drie keer snel achter elkaar op AV (op afstandsbediening)
Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).
Ongevaarlijk zijn de volgende opties:
- Initial INPUT. (deze moet jij hebben dus)
Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.
Initial VOL level. Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten.
Maximum VOL level. Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee nl. instellen hoe hard de TV kan.
Initial POS. Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt).
Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN!)
Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur!
Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer kunt gebruiken.
Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.
Druk op exit op de afstandsbediening om er weer uit te gaan.
Als je dit gedaan hebt, kan je meteen de sources uit het beeldmenu halen die je toch niet gebruikt. Dit doe je in het gewone menu van de tv bij Instellingen-Labels voor ingangen.
Daar kan je dus sources uithalen en later weer terugzetten en je kan deze namen geven.
Op mn PV70 heb ik maar 3 sources genaamd TV (die kan er niet uit) en Receiver (hdmi1) en de andere heet AMD4800 (is mn pc). Meer staat er niet in.
Jij kan je digitale tv dus de naam geven die je wilt zoals Ziggo of wie je ook hebt. Is makkelijk met switchen.
Dat is iets wat jij mag beslissenDacide schreef op maandag 04 mei 2009 @ 14:56:
Ik zie veel 50PZ80's nog staan voor rond de €1500,- dan leg ik er liever een paar tientjes bij voor het laatste model. €200,- is echter een groot verschil. Maar persoonlijk spreken mij het neo PDP, de betere 24p weergave, en natuurlijk het iets betere zwartweergave mij wel aan in de nieuwe serie.
Maar voor €200,- zou ik ze eens goed naast elkaar willen testen en kijken of voor mij dat verschil het waard maakt.
Ik ben nog nergens een opstelling tegengekomen met een z80 naast een g10.... helaas.. Maar kan het ook wel begrijpen.. veel winkels zullen wel eerst van de z80 voorraad af willen.
Mij spreken de neo PDP en de 24p mij ook erg aan... (en stiekem willen we toch altijd het beste van het beste
)
Mij spreken de neo PDP en de 24p mij ook erg aan... (en stiekem willen we toch altijd het beste van het beste
Iemand die mijn geluidsprobleempje nog eens op z'n G10 zou willen nakijken vanavond?
Ik zou erg dankbaar zijn!
ja, ik probeer gewoon alle soorten manieren van vragen, totdat ik bij iemand de juiste snaar raak en zegt: laat ik die jongen eens helpen...
ja, ik probeer gewoon alle soorten manieren van vragen, totdat ik bij iemand de juiste snaar raak en zegt: laat ik die jongen eens helpen...
[ Voor 11% gewijzigd door SqueakyClean op 04-05-2009 17:12 ]
Ik zou gewoon ff naar panasonic bellen. Wat maakt het uit of iemand anders het ook heeft of niet?
Wat schaadt het om het wel te weten?
Als het bij meerdere gebruikers zo is, kan dit alleen maar helpen...
Ook voor toekomstige gebruikers...
En waar is dit topic anders voor? De zoveelste post over de verschillen tussen de G en V series?
Als het bij meerdere gebruikers zo is, kan dit alleen maar helpen...
Ook voor toekomstige gebruikers...
En waar is dit topic anders voor? De zoveelste post over de verschillen tussen de G en V series?
Anoniem: 24315
Ik heb het even getest op de TV van mijn zwager en ik kan "euvel" niet ontdekken. Ik vind het trouwens wel een erg hoog volume op 30, maar hij kan het wel makkelijk aan.
hee,
Binnenkort ook de trotse bezitter van een G10 model, één van de top televisies op dit moment.
Nog even 2 weken wachten, wat korter zelfs...
Binnenkort ook de trotse bezitter van een G10 model, één van de top televisies op dit moment.
Nog even 2 weken wachten, wat korter zelfs...
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Thanks, de hotel mode werkt. In mijn geval met een dvb-s decoder is dit makkelijk, want nu kan ik hem aan laten gaan op AV2 ingangFerry34 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:17:
Bartingels:
...
Anoniem: 296545
Ik hoorde dat er een logboek op de tv's zit waarin ze kunnen nakijken hoe vaak en wanneer het service paneel gebruikt is..... Dat zou ertoe kunnen leiden dat de tv geen garantie meer heeft na gebruik, dit doordat je eigenlijk niet in dit menu mag rommelen??
Heb ondervonden dat het geluid meevalt onder normaal gebruik.Jobbie schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:12:
Iemand die mijn geluidsprobleempje nog eens op z'n G10 zou willen nakijken vanavond?
ja, ik probeer gewoon alle soorten manieren van vragen, totdat ik bij iemand de juiste snaar raak en zegt: laat ik die jongen eens helpen...![]()
Wanneer ik echter een muziek dvd afspeelde en het geluid opvoerde ervaar ik hetzelfde geluid !!
Dan valt meteen het zwakke punt op van deze tv en dat is toch de ondermaatse geluidsbeleving.
Van al de rest ben ik zeer tevreden !!
Zowel weerspeigeling valt zeer goed mee en heb ook een heldere living met 5 ramen waarvan 3 tot op de grond.
Vandaar dat ik ook ga overschakelen op een surround setje
Nu dacht ik aan een 2.1 systeem vanwege de compactheid MAAR naar aanleiding van een ertikel in FWD magazine ga ik toch terug voor een 5.1
Alle 2.1 of 3.1 of andere niet 5.1 vielen door de mand qua surround geluid en daarvoor koop je het toch.
Nu heb ik ook mijn TV zelf afgehaald liggend met de glasplaat naar boven NO PROBLEM
Ik heb de tv niet, maar over hoeveel dB hebben we het dan? Erg luid? Ik bedoel, verwacht nou geen kwaliteit uit die speakers. Hoe platter, hoe minder goed de speakers kunnen zijn. In zo'n tv zit tegenwoordig erg weinig ruimte voor fatsoenlijke speakers.
Ik heb nog geen seconde naar het geluid van de TV geluisterd volgens mij
. Maar mijn oude philips 32" klonk in elk geval ook goed naar. Zeker als ik hem hard zet.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dat is toch ideaal zo? Blij dat het gelukt isUnicron schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:40:
[...]
Thanks, de hotel mode werkt. In mijn geval met een dvb-s decoder is dit makkelijk, want nu kan ik hem aan laten gaan op AV2 ingang
-----------------------
Ik lees nu dat Samsung óók met een nieuwe lijn plasma's gaat komen die veel dunner en energiezuiniger is dan de voorgaande modellen.
Er komt later een 58 inch.
http://www.akihabaranews.com/en/news_details.php?id=18043
Let je goed op de aansluitingen van je toekomstige 5.1? Denk erom dat de tv geen surround doorgeeft bij het kijken naar content van een extern apparaat en je dus moet zorgen dat je apparatuur op de surround kan worden aangesloten!daxcer schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:14:
[...]
Vandaar dat ik ook ga overschakelen op een surround setje
Nu dacht ik aan een 2.1 systeem vanwege de compactheid MAAR naar aanleiding van een ertikel in FWD magazine ga ik toch terug voor een 5.1
Alle 2.1 of 3.1 of andere niet 5.1 vielen door de mand qua surround geluid en daarvoor koop je het toch.
Bij iedere hdtv die gecalibreerd moet worden, moet dit gebeuren via het servicemenu. (alleen bij sommige Pioneers hoeft dat niet)Dat zou betekenen dat al deze tv's geen garantie meer zouden hebben.Anoniem: 296545 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:45:
Ik hoorde dat er een logboek op de tv's zit waarin ze kunnen nakijken hoe vaak en wanneer het service paneel gebruikt is..... Dat zou ertoe kunnen leiden dat de tv geen garantie meer heeft na gebruik, dit doordat je eigenlijk niet in dit menu mag rommelen??
Het lijkt mij zeer zeer sterk, maar ik zal 's een mailtje er tegenaan gooien.
Persoonlijk vind ik dat geen goede deal. Het verschil is veels te klein en daar krijg je spijt van. Ik weet zeker dat dat gaat knagen, had ik maar ....Dacide schreef op maandag 04 mei 2009 @ 14:56:
Het lijkt me wel interessant hoe de verschillen zijn in 24p weergave, maar ik zou voor de G10 gaan.
Bedenk ook dat de G10 minder stroom verbruikt (kan een mooi argument zijn voor je vriendin, uiteindelijk scheelt het dan niks in prijs na een tijdje
Ik had bijvoorbeeld bijna een Samsung plasma gekocht voor in mn huiskamer, aanbieding bij MM voor €500 (40 inch A410). Ik had m zelfs al besteld en ze zouden m een paar dagen later komen brengen, maar toen hadden ze de aanbieding van de Panasonic TH42PX80 voor €700 en die is natuurlijk weer n stukkie beter.
Meteen de bestelling omgeruild, omdat ik de klasse van Pana ken en ik weet dat dit zou blijven knagen als ik het niet had gedaan.
[ Voor 81% gewijzigd door Ferry34 op 04-05-2009 23:56 ]
Anoniem: 252616
Hey,Ferry34 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 02:49:
[...]
Hmm, dit lossen we ook nog wel op. Jammer dat ik weinig verstand van het klonen heb.
Die nadere externe monitor ging zeker via vga?
Het zou mij sterk zijn dat t aan de kabel zou liggen, want je zou gewoon de 1920x1080p resolutie moeten kunnen kiezen op je laptop. Als de kabel dit niet zou trekken, dan heb je gewoon geen beeld op je plasma maar op de pc zou je dan gewoon die reso kunnen selecteren.
De laptop videoinstellingen staan toch wel op 60hz?
http://www.plaatjeshost.nl/uploads/4001.jpg
Heb je hier al gekeken? Vooral die hdtv rechtsonder en 1080p zijn interessant en de overscan wizzard!
En heb je ook de underscan wel uit staan. Want 1920x1080i moet gewoon precies beeldvullend zijn. 1600x900 zou de tv helemaal niet moeten accpeteren! Wat geeft de tv dan aan als inkomend signaal?? Dat kan je zien als je de tv ff op een andere source zet en dan weer terug naar de hdmi input waar de laptop op staat. De tv geeft dan aan wat het inkomend signaal is.
Ik weet wel een manier waarop je het beeld kan rekken en krimpen, maar dat hoort gewoon niet. Dat kost kwaliteit en jouw tv kan juist een 1:1 pixelmapping aan waardoor iedere pixel goed staat.
Jij moet gewoon een perfect passend beeld hebben wanneer je 1920x1080/60hz gebruikt en de Beeldscan op de tv uitstaat en er geen over/underscan is geactiveerd op de videokaart instellingen.
Maar nogmaals, omdat je met een laptop zit is de tv geen primair beeld en ik weet niets van die instellingen voor 2 schermen. Heeft niemand hier zn laptop aangesloten?
Ik geloof dat het aan mijn mac ligt dan. Ik kan daar namelijk niets van underscan/overscan instellen. Blijkbaar in een vorige OSX versie kon je wel dat wel maar de nieuwe versie heeft dus een bug...waardoor de optie er niet meer is.
1920*1080i en 1600*900 is niet beeldvullend...waarschijnlijk heb ik dan een underscan? Als ik de laptop aansluit dan geeft mijn TV wel aan dat er een 1080p inkomend signaal is maar als ik dan kijk naar de resolutie staat deze op 1600*900... . Denk je dat het dus aan de instelling op men laptop ligt? Anders moet ik eens kijken naar een extern programmatje voor op de mac waar ik dus wel underscan bijvoorbeeld kan uitzetten.
Groeten!
Ik lees wel s vaker dat een mac wel s problemen geeft, maar ik heb gewoon geen ervaring met het aansluiten van een laptop op een hdtv.
Kan je het scherm van de laptop niet sluiten, zodat deze geen 2 beelden hoeft door te sturen en de tv primair wordt?
Misschien dat de videoprocessor dit gewoon niet trekt.
1080i zou trouwens gewoon beeldvullend moeten zijn.
Wat is eigenlijk de reso van de laptop en wat voor video processor zit er eigenlijk in?
Welke Mac is het precies? Misschien dat ik ergens een handleiding dan opzoeken dan?
Kan je het scherm van de laptop niet sluiten, zodat deze geen 2 beelden hoeft door te sturen en de tv primair wordt?
Wat is eigenlijk de reso van de laptop en wat voor video processor zit er eigenlijk in?
Welke Mac is het precies? Misschien dat ik ergens een handleiding dan opzoeken dan?
[ Voor 10% gewijzigd door Ferry34 op 05-05-2009 00:02 ]
Anoniem: 252616
Is een macbook pro begin 2008 met een 8600gt erin. Dat moet normaal zeker volstaan. Resolutie van de laptop is 1440*900.Ferry34 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:00:
Ik lees wel s vaker dat een mac wel s problemen geeft, maar ik heb gewoon geen ervaring met het aansluiten van een laptop op een hdtv.
Morgen check ik of het met scherm toe al dan niet blijkt te werken! Echt dank voor al die moeite hoor, nogmaals...!
Graag gedaan hoor, maar ik vind het vervelend dat ik je niet echt kan helpen, zo'n Mac weet ik ook weinig van.
Ik lees dit over aansluiten:
http://docs.info.apple.co...h=Mac/10.4/nl/mh1551.html
Mac OS X 10.4 Help
Mac Help
Index
Meerdere beeldschermen instellen voor synchrone weergave
Als de computer op meerdere beeldschermen of op een televisie of projector is aangesloten, kunt u het beeld dat op het hoofdbeeldscherm wordt weergegeven, ook op het andere beeldscherm weergeven. Dit wordt ook wel "synchrone weergave" genoemd.
Open Systeemvoorkeuren en klik op 'Beeldschermen'.
Stel voor beide beeldschermen dezelfde resolutie en dezelfde kleurdiepte in.
Klik op 'Rangschikking' en selecteer 'Schakel synchrone weergave in'.
Zie jij dat ook bij jou staan? Aangezien je macbook een lagere reso heeft dan 1920x1080 moet bij jouw deze Synchrone Weergave niet aan staan lijkt mij!
Wat erg belangrijk is: de Mac moet de 1920x1080p wel kunen uitsturen natuurlijk. Een 8600 zou dit normaal gesproken moeten kunnen, maar ik weet niet wat Apple aan die dingen verandert.
Zit er niet gewoon een Nvidia instellingenprogramma op dan?
Het is verre van ideaal, maar ik denk als het nu ff niet lukt, dat je de apple eerst maar s op 1280x720 moet zetten. Dan zal die als het goed is een perfect passend beeld moeten weergeven. Daarna s kijken of het hoger kan krijgen.
Staat er niks over in de handleiding? Zonder het exacte type kan ik sowieso geen handleidingen zoeken.
Ik lees dit over aansluiten:
http://docs.info.apple.co...h=Mac/10.4/nl/mh1551.html
Mac OS X 10.4 Help
Mac Help
Index
Meerdere beeldschermen instellen voor synchrone weergave
Als de computer op meerdere beeldschermen of op een televisie of projector is aangesloten, kunt u het beeld dat op het hoofdbeeldscherm wordt weergegeven, ook op het andere beeldscherm weergeven. Dit wordt ook wel "synchrone weergave" genoemd.
Open Systeemvoorkeuren en klik op 'Beeldschermen'.
Stel voor beide beeldschermen dezelfde resolutie en dezelfde kleurdiepte in.
Klik op 'Rangschikking' en selecteer 'Schakel synchrone weergave in'.
Zie jij dat ook bij jou staan? Aangezien je macbook een lagere reso heeft dan 1920x1080 moet bij jouw deze Synchrone Weergave niet aan staan lijkt mij!
Wat erg belangrijk is: de Mac moet de 1920x1080p wel kunen uitsturen natuurlijk. Een 8600 zou dit normaal gesproken moeten kunnen, maar ik weet niet wat Apple aan die dingen verandert.
Zit er niet gewoon een Nvidia instellingenprogramma op dan?
Het is verre van ideaal, maar ik denk als het nu ff niet lukt, dat je de apple eerst maar s op 1280x720 moet zetten. Dan zal die als het goed is een perfect passend beeld moeten weergeven. Daarna s kijken of het hoger kan krijgen.
Staat er niks over in de handleiding? Zonder het exacte type kan ik sowieso geen handleidingen zoeken.
[ Voor 31% gewijzigd door Ferry34 op 05-05-2009 01:15 ]
Nah, ik ken audiofielen goed genoeg om te weten dat een calibratie echt wel goed zichtbaar is. Het probleem is denk ik dat de massa dat doorgaans niet gelooft en liever naar bijna rode gezichten kijkt dan een natuurlijke vleeskleur. Maar goed, ieder zijn ding.Oscar Mopperkont schreef op maandag 04 mei 2009 @ 08:01:
[...]
Tsja, daar krijg je het al. Een must voor "filmliefhebbers" en "kenners" raden het aan. Dit doet me akelig veel denken aan "audiofielen" die als "kenner" het verschil ook horen tussen zilveren en koperen luidsprekerabels.
Wie een Pioneer koopt van 4000 euro is eigenlijk gek als hij die niet laat calibreren. Ben het met je eens dat er ergens een grens ligt. Een tv van 1000 euro zou ik zelf ook niet laten calibreren. Overigens kost het 80 euro als je bereid bent naar Emmeloord op en neer te rijden.DarkSide schreef op maandag 04 mei 2009 @ 08:18:
Ik heb een paar dagen geleden voor het eerst mijn Intel Mac Mini Core Duo 1,83 Ghz (Leopard 10.5.6) aangesloten op de PZ80 van m'n ouders. Hoger dan 1080i kan ik ook niet gaan. Bij 1920x1080 staat tussen haakjes het woordje interlaced, bij andere resoluties staat er niks achter (dus ik neem aan dat die progressive zijn). Het beeld was echter iets te groot. Dit heb ik opgelost door in het menu "Setup" de optie "Picture Overscan" op "Off" te zetten. Perfect beeldvullend op deze manier. Maar ik heb ook wel gezien dat je dat ook kan doen op je Mac zelf via "System Preferences" -> "Displays" en dan kon je daar ergens "Overscan" uitvinken.Anoniem: 252616 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:55:
Hey,
Ik geloof dat het aan mijn mac ligt dan. Ik kan daar namelijk niets van underscan/overscan instellen. Blijkbaar in een vorige OSX versie kon je wel dat wel maar de nieuwe versie heeft dus een bug...waardoor de optie er niet meer is.
1920*1080i en 1600*900 is niet beeldvullend...waarschijnlijk heb ik dan een underscan? Als ik de laptop aansluit dan geeft mijn TV wel aan dat er een 1080p inkomend signaal is maar als ik dan kijk naar de resolutie staat deze op 1600*900... . Denk je dat het dus aan de instelling op men laptop ligt? Anders moet ik eens kijken naar een extern programmatje voor op de mac waar ik dus wel underscan bijvoorbeeld kan uitzetten.
Groeten!
Edit: 1080p i.p.v. 1080i verkrijg je op deze manier:
How to Get 1080P, not 1080i, out of the Mac Mini. This is the tough one. When you go to the Displays control panel on the Mac Mini (Leopard, Mac OS X 10.5), you are given lots of video choices. However, the maximum resolution says 1920×1080 (interlaced) at 60Hz. What gives? I’m not sure, but it seems like a bug. The secret is to enable the checkbox that says “Show displays in menu bar”. If you do then, a displays icon appears in the menu bar. Click it to get a drop down menu of all display resolutions. Interestingly, there are now two 1920×1080 options, which are labeled identically. Choose the other one! You’ll now be driving full 1080P (confirmed by the Vizio).
[ Voor 23% gewijzigd door CobraX op 05-05-2009 02:37 ]
Dit topic is gesloten.