Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:32

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-07 22:56
JvS schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:15:
* JvS heeft zijn goede daad weer gedaan 8-)

Ik heb nu ook mijn dvi > hdmi kabel binnen, vanavond voor het eerst maar eens genieten van een HD filmpje 8-).
Geniet ze maar. Heb laatst ook een dvi-hdmi gehaald voor op een samsung full hd bij de ouders van mn vriendin. Dark Knight in full HD vanaf de MacBook Pro en draaien maar. Heerlijk om naar te kijken. Als vriendin en ik zelf een een huisje hebben komt er wel een betere en grotere tv though. Pana of Pio sowieso...

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300526

Imperium schreef op donderdag 30 april 2009 @ 19:13:

En als ik naar het service menu ga, vervalt mijn garantie dan?
Ja.

Maar dan moeten ze er wel 100% zeker van zijn dat jij daarin hebt gezeten.

Als je door rood rijd en niemand ziet dan krijg je geen bekeuring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-07 23:08

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik wil nog wel even een tegengeluid inbrengen tegen dat verhaal van een TV in de zon. Daar kunnen ze echt wel tegen hoor! Het is consumentenapparatuur en je zou eens moeten weten HOEVEEL mensen hun TV gewoon voor het raam zetten.

Pete, hoe kom je bij je verhaal? Want volgens mij is dat een beetje een horen zeggen gevalletje.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 300526 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:29:
[...]

Ja.

Maar dan moeten ze er wel 100% zeker van zijn dat jij daarin hebt gezeten.

Als je door rood rijd en niemand ziet dan krijg je geen bekeuring...
Als ze dat zouden willen weten is het natuurlijk makkelijk om iets van een "teller" in te bouwen, met een vermelding van hoe vaak het servicemenu aangesproken is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:31:
Ik wil nog wel even een tegengeluid inbrengen tegen dat verhaal van een TV in de zon. Daar kunnen ze echt wel tegen hoor! Het is consumentenapparatuur en je zou eens moeten weten HOEVEEL mensen hun TV gewoon voor het raam zetten.

Pete, hoe kom je bij je verhaal? Want volgens mij is dat een beetje een horen zeggen gevalletje.
Wacht even. Hebben we het over zonlicht of DIRECT zonlicht waarbij de zon gewoon recht tegen de TV schijnt !?!?!?

Dan heb je niet alleen buitensporig veel licht die je contrastverhouding met factor tig terugzet maar ook met een enorme partij hitte. Nou weet ik niet wat de uitzettingscoefficent van het panel is of de onderlinge cellen zijn, maar volgens mij worden een hoop schermen zonder zon al aardig warm. Tel daar de temperatuur van de zon bij op en dan ga je bij een relatief groot, plat en zwart scherm bijna het effect van een zonnepaneel krijgen. Dat ding zal toch vrij heet worden. Als je dat regelmatig doet dan krijg je uitzetten-->inkrimpen, uitzetten-->inkrimpen, etc.

Het is niet echt een gevalletje van horen zeggen, maar ik heb het dus ook niet proefondervondelijk achtergekomen. Ik laat NL nooit direct zonlicht op mijn TV komen. Ten eerste omdat het contrast en kleuren totaal worden verpest, en je koopt niet voor niets een TV met hoge contastwaarde.

Ten tweede toch de temperatuur. Die blijft maar stijgen en stijgen. Nou heb ik zelf hier een 36 inch CRT sony van 90 kilo. Behalve een redelijk oppervlak is het het glas ook enorm dik, VEEL dikker dan een plasmascherm. En dan het enorme volume. In de kast zit een vrij hoge luchtmassa, dus al zou ik er niet om malen en direct zonlicht op mijn TV laten vallen, dan kom ik daar waarschijnlijk wel mee weg.

Maar toch doe ik het niet.

En een plasma !?!?!?

Never. Aanmenooitniet. Doodzonde!

Het oppervlak van 50 inch plasma is aan de voorzijde ruim 2X een 36 inch. Maar heeft nauwelijks volume.
Laten we zeggen 10cm TOV een 60cm CRT. Dan heb je een factor 12 oppervlak/volume. Maar een plasma word uitzelf al een stuk warmer dan een CRT (waarschijnlijk door gebrek aan volume...) en ze zijn ook nog donkerder. Dat zal uiteindelijk, pak hem beet, een factor 20 schelen.

Dan zou een 50 inch plasma theoretsch, en mischien is mijn redenering krom- 20 keer sneller opwarmen dan een 36 inch CRT. Wat de uiteindelijke temperatuur word weet ik niet.

Mischien moet ik even hier langs bij de glashandel, en een heel dun plaatje glas laten snijden. Zo dun mogelijk, en laten we zeggen 90X50 cm. Voor en achterkant even zwartspuiten, met steuntjes rechtop zetten en dan in de tuin in de volle zon. Urenlang. Met aan de achterkant een fohn erop. Een TV produceert tenslotte ook warmte.

Ben benieuwd hoe heet dat gevalletje word. })

Zelf heb ik hier 2 grote ramen op het noorden en 1 grote op het westen. Als ik de luxaflex opentrek komt de zon pas na 7uur savonds op de TV. Dan draai ik de luxaflex dicht. De 2 ramen op het noorden geven heel veel licht.

Ik spaar nu voor de 50V10 of eventueel een 5090 of KRP 500.

Ik denk dat je al begrijpt dat daar geen zonlicht op zal komen. Niet direct, in ieder geval.
Mochten er mensen zijn die dat WEL doen, koop dan in godsnaam een LG van 499,/
Niets ten nadele van LG, prima TVs, maar 500 is toch andere koek dan 2000 Euro.

Ik heb geprobeerd mijn stelling zou goed mogelijk te onderbouwen, en hou er rekening mee dat het mening is, en dat als mensen direct zonlicht op hun auio-video apparatuur laten vallen, ze dat vooral moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-07 23:08

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ok, we kunnen dus concluderen dat jij denkt of vindt dat het slecht is. Wat ik nu lees is gewoon de mening van een naar mijn mening veel te voorzichtige consument. Je bracht het alsof het feitelijk slecht is voor het scherm.

Dan blijf ik bij mijn punt. Dit is consumentenapparatuur. Die kan daar tegen en gaat er zeker niet stuk van. Als je zon ding in je huiskamer neerzet, hoef je je echt niet druk te maken om uitzettingscoefficienten...

[ Voor 42% gewijzigd door JvS op 01-05-2009 12:22 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:20:
Ok, we kunnen dus concluderen dat jij denkt of vindt dat het slecht is.

Wat ik nu lees is gewoon de mening van een naar mijn mening veel te voorzichtige consument. Je bracht het alsof het feitelijk slecht is voor het scherm.

Dan blijf ik bij mijn punt. Dit is consumentenapparatuur. Die kan daar tegen en gaat er zeker niet stuk van. Als je zon ding in je huiskamer neerzet, hoef je je echt niet druk te maken om uitzettingscoefficienten...
Ja, maar niet alleen ik. De fabrikanten vinden dat ook. En de onderhoudsmonteurs zeggen dat ook.
Tsja... hoeveel waarde moeten we daaraan hechten. Ik wou dat ik het wist.

In ieder geval word geadvisserd om dit soort apparaten op een plaats te zetten waar het te warm word. En voldoende ventilatie, om de uitzichzelf geproduceerde warmte af te voeren. Dat zeg ik niet, dat zeggen de fabrikanten. Zal toch wel een reden hebben.

En je praat over consumentenapparatuur alsof die per definitie veel hitte kan verdragen.
Hoe weet jij dat die daar tegen kan en zeker niet stuk van gaat.

Je praat trouwens over een algemene term ``consumentenapparutuur.`

Een zuil luidspreker is geen plasma scherm, en kan waarschijnlijk tig keer meer hitte verdragen.

Maar goed, ik zal zowel Pioneer en Panasonic bellen met een paar vraagjes over de garantie. En dan voorzichtig tussen neus en lippen door erbij vermelden dat ik het scherm ga ophangen vlak bij een raam waar zomers de zon urenlang op schijn en dat ik geen gordijnen en luxaflex dicht wil doen.

En dat ik bij de locale dealer van plan ben er 5 jaar extra garantie bij te kopen.

Ik zal over pakweg 10 minuten weer een bericht plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:12

Bosmonster

*zucht*

Anoniem: 300526 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:40:
[...]

En dat ik bij de locale dealer van plan ben er 5 jaar extra garantie bij te kopen.
Garantie bijkopen is per definitie geldverspilling imho. Typisch gevalletje consumentenmisleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bosmonster schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:53:
[...]

Garantie bijkopen is per definitie geldverspilling imho. Typisch gevalletje consumentenmisleiding.
Hehehe... ik was sarcastisch IVM met zon gedoe.

Ik heb jarenlang verlengde garanties verkocht, ik weet dus ook precies de voor en nadelen voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay.

Zowel Pioneer als Panasonic gebeld. Eerst gewoon gevraagd naar de garantievoorden gevraagd. Toen naar het verschil officiele dealer en internetshop.

Toen even leuk vermeld dat ik hem ga ophangen op een plek waar direct zonlicht op valt. Pioneer vertelde mij dat dit sowieso word afgeraden. Er werd ook een beetje laconiek op gereageerd. Toen ik ging doorvragen werd mij verteld dat de monteur terplekke kan beslissen of het toestel kapot is gegaan door eigen schuld.

Volgens Pioneer kan de monteur in dit geval beslissen of er op kosten van Pioneer word gerepareerd of niet.

Dubbeltje op zijn kant.

Bij Panasonic was het duidelijker.

De dame aan de telfoon vroeg mij vriendelijk even te wachten, zij zou bij de technische afdeling informeren.

TV in de volle zon, GEEN GARANTIE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296314

Heeft er hier uit Belgie al iemand zen plasma laten calibreren?Weet er anders iemand waar ik daarvoor terrecht kan?Belgie,regio Sint truiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252616

Ferry34 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 01:56:
[...]

Een Panasonic accepteert via hdmi maar enkele hd resoluties namelijk 1280x720, 1920x1080i en 1920x1080p. Jij moet de laatste nemen en wel op 60 hz.

Zorg ervoor dat je geen overscan/underscan aan hebt staan in de instellingen van je videokaart

Zorg ervoor dat de Panasonic geen overscan doet, de optie Beeldscan moet Uit. (menu-instellingen)

Op deze Pana sluit je de dvi-hdmi van PC aan op HDMI1 en het geluid moet dan via de componenten rood/witte tulpjes.
Ook kan die op hdmi3 (aan de zijkant en dan gebruik je de audio in van AV3 die daar ook zit. (de 2de van onderen net boven de koptelefoonuitgang).
Hey alvast bedankt voor je reactie. Ik had hem in HDMI2 steken, heb hem nu in HDMI1 gestoken maar ik merk geen verschil. Ik kan heel wat resoluties nemen maar geen 1920*1080p, wel 1600*900 en 1920*1080(interlacing)... En ik krijg het volledige beeld ook niet te zien op mijn pana, er valt een stukje van boven en beneden af. De beeldscan optie kan ik trouwens nergens terugvinden in de menus van mijn pana...

Groeten

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 252616 op 01-05-2009 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 296314 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 15:13:
Heeft er hier uit Belgie al iemand zen plasma laten calibreren?Weet er anders iemand waar ik daarvoor terrecht kan?Belgie,regio Sint truiden.
cinedream in Hasselt zou het moeten kunnen. Ze zijn wel erg aan de prijs vind ik dus heb ik het nog niet laten doen. Terwijl ik het wel graag zou willen laten doen :(

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-02 08:15
Je TV kan je (grotendeels) zelf calibreren als je de juiste tools ervoor hebt.
Ik gebruik zelf de MP4 films welke je hier kan downloaden. De MP4 filmpjes kan je op je HTPC afspelen.
Heb je een BluRay speler, dan kan je ook daarvoor de juiste files downloaden en deze vervolgens op schijf fikken.
In de PDF's vind je een uitleg over wat je moet instellen en waar je op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300742

Ik maak gebruik van de Spyder 3 TV om men LCD te kalibreren wat redelijk goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Anoniem: 300742 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 15:54:
Ik maak gebruik van de Spyder 3 TV om men LCD te kalibreren wat redelijk goed is.
Dat is nog beter, maar dan ga je inderdaad al richting ISF calibratie.
Met de hierboven vermelde tools kan je iig heel goed je zwart/wit waardes, contrast, etc. instellen.

Hier overigens nog een hele mooie link voor greyscale & colour calibratie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb ongelofelijk veel interesse in de 46 of 50 inch versie van de G10 series..

Zit alleen met een dubio. Ik heb een huis gekocht met de vriendin. In de aanbouw wil ik een "thuisbios" maken.
Dus relaxte hoekbank, grote TV, Playstation 3/Bluray en homecinema setje..

rondom zitten ramen en een glazen schuifpui. Deze kan ik echter dimmen want er hangen elektrische rolluiken voor...

Enige dat me zorgen baart is de "lichtstraat" in het plafond.... Deze zal toch wel op een of andere manier licht werpen op de muur waar de TV komt te hangen.

Hier wat fotootjes van de aanbouw. (inrichting is nog van huidige bewoners.. wij kunnen pas over een maand het huisje in)..
In de woonkamer heb ik niet veel praktische ruimte voor een tv.. dus daar heb ik al een kleine bravia (32") voor gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://www.planetdust.nl/pics/63_5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.planetdust.nl/pics/63_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.planetdust.nl/pics/63_6.jpg

Denken jullie dat de lichtstraat problemen zal geven in combi met Plasma tv? Of moet ik toch maar voor LCD gaan kijken?

[ Voor 6% gewijzigd door Dacide op 01-05-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03-2023

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Gezien de huidige techniek zou je theoretisch ook dit plasma scherm kunnen laten knallen net als LCD (wat lichtsterkte betreft) Maar ik denk niet dat dat nodig is...Ik denk dat je geen last heb van je lichtinval hoor. Je hebt altijd wel wat licht natuurlijk, maar bij jou komt het licht van boven en niet recht in je tv. Dus ik zou me daar geen zorgen over maken.. en ook niet over je keuze een (pana) plasma of lcd. Die keuze moet je van andere factoren laten afhangen denk ik..

[ Voor 8% gewijzigd door phemelrijk op 01-05-2009 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297772

phemelrijk schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:15:
Gezien de huidige techniek zou je theoretisch ook dit plasma scherm kunnen laten knallen net als LCD (wat lichtsterkte betreft) Maar ik denk niet dat dat nodig is...Ik denk dat je geen last heb van je lichtinval hoor. Je hebt altijd wel wat licht natuurlijk, maar bij jou komt het licht van boven en niet recht in je tv. Dus ik zou me daar geen zorgen over.. en ook niet over je keuze een pana plasma of lcd.
Ik geef je gelijk met de spotjes bovenaan, dat die niet echt het zicht zullen belemmeren, echter wel het felle zonlicht die op je scherm zal zitten (maar dit zal je kunnen afschermen zeg je.)

Waar ik het niet mee eens ben is dat je een plasma echt kun laten knallen. bij een lcd is dit echt wel een hemel van verschil. Wit is echt grauw, en zeker de nieuwe panasonics geven een donker beeld (en nee je kan niet superveel instellen om dit te veranderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Anoniem: 297772 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:20:
[...]

Ik geef je gelijk met de spotjes bovenaan, dat die niet echt het zicht zullen belemmeren, echter wel het felle zonlicht die op je scherm zal zitten (maar dit zal je kunnen afschermen zeg je.)

Waar ik het niet mee eens ben is dat je een plasma echt kun laten knallen. bij een lcd is dit echt wel een hemel van verschil. Wit is echt grauw, en zeker de nieuwe panasonics geven een donker beeld (en nee je kan niet superveel instellen om dit te veranderen)
Ok, ik meen wat betreft de lichtopbrengst gelezen te hebben dat, omdat deze nieuwe pana's met aanzienlijk minder energie dezelfde helderheid halen als oudere types, je als je dat wilde behoorlijk omhoog kon met de lichtopbrengst..of het helemaal richting LCD gaat, dat zal ook niet helemaal...maar ik neem aan dat hij in zijn situatie toch genoeg moet kunnen halen?.. Wat betreft dat grauwe meen ik ook gelezen te hebben dat met goede calibratie goed wit te halen moet zijn?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik doelde inderdaad op de lichtstraat (dus de ramen in het plafond)... De spotjes kan ik helemaal dimmen tot nul. Dus daar heb ik geen hinder van.

Waar het mij dus om gaat is:
Wat als ik alle ramen rondom blindeer middels de rolluiken en het enige licht zijn een paar (gedimde) spotjes en een lichtstraat...

De meeste films zal ik wellicht savonds kijken...

an sich zal ik die lichtstraat ook nog wel kunnen voorzien van screens/lamellen of iets dergelijks.. Maar als het niet perse hoeft, dan spaar ik weer geld uit.

Eigenlijk is dit wel een van mijn enige aankoopfactoren.... Plasma heeft mooier beeld dan LCD.. punt uit..
De vraag is of ik met mijn budget (1600/1700 euro max. als het ff kan) een plasma kan vinden (50G10) die beter is dan een LCD in die prijsklasse..

Morgen ga ik ff naar de media markt.. eens even op mijn gemak kijken naar de beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Dacide schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:32:

Eigenlijk is dit wel een van mijn enige aankoopfactoren.... Plasma heeft mooier beeld dan LCD.. punt uit..
De vraag is of ik met mijn budget (1600/1700 euro max. als het ff kan) een plasma kan vinden (50G10) die beter is dan een LCD in die prijsklasse..

Morgen ga ik ff naar de media markt.. eens even op mijn gemak kijken naar de beelden.
Idd, kijken is idd DE manier om te kijken hoe je het vind. Mijn schoonmoeder heeft een 50 inch plasma (2008 model) en overdag met heel veel licht in de kamer vind ik het beeld erg goed, zeker niet dat je het idee hebt dat het donkerder is dan mijn LCD thuis die ook in de redelijke lichte kamer staat naast een raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:23
[...]

De G10 krijgt juist in de recenties het lof dat het zich nu kan meten qua lichtopbrengst met LCD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 13-07 22:22
Anoniem: 252616 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 15:16:
[...]

Hey alvast bedankt voor je reactie. Ik had hem in HDMI2 steken, heb hem nu in HDMI1 gestoken maar ik merk geen verschil. Ik kan heel wat resoluties nemen maar geen 1920*1080p, wel 1600*900 en 1920*1080(interlacing)... En ik krijg het volledige beeld ook niet te zien op mijn pana, er valt een stukje van boven en beneden af. De beeldscan optie kan ik trouwens nergens terugvinden in de menus van mijn pana...

Groeten
De optie beeldscan verschijnt alleen wanneer je beeldaspect Auto of 16-9 gebruikt.

Helaas weet ik niets van beeld klonen. Mn plasma is primair beeldscherm.
Doet t geluid het nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
phemelrijk schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:38:
[...]
Idd, kijken is idd DE manier om te kijken hoe je het vind.
Idd, maar dan wel op de JUISTE manier!! Zoals die schermen bij de MediaMarkt staan aangesloten (was er toevallig vanmiddag even en heb er eens op gelet) en ingesteld, is simpelweg niet normaal :S
Heb mijn instellingen van hier thuis overgezet op de LX-5090 die ze daar hadden staan, en dan valt ie gewoon in het niet. Dan lijkt alles grauwig, dof en vaag aangezien alles er omheen een licht afgeeft alsof er 1000Watt bouwlampen in die TV's gebouwd zijn. Desondanks was die Pio wel de tv met de natuurlijkste kleuren :)
[...]
Een plasma niet kunnen laten 'knallen' ?? Uiteraard kan dat wel, maar ik zou NIET weten waarom je/iemand dat zou willen (en dat geld net zo hard voor LCD) want dat is alles behalve natuurlijk....

[ Voor 17% gewijzigd door -Leon- op 01-05-2009 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:55
Gisteren bij MM Arena de 46G10 besteld voor 1200 euro :9 , goede prijs voor nu vindt ik. Helaas niet op voorraad dus besteld. Gaat mogelijk een week of 2 duren.

Kan iemand die ook in bezit is van dit model de maten van de doos misschien doorgeven. Kan ik vast kijken of het in mijn eigen auto pas of dat ik toch is anders moet gaan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Freestuff schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:14:
Gisteren bij MM Arena de 46G10 besteld voor 1200 euro :9 , goede prijs voor nu vindt ik. Helaas niet op voorraad dus besteld. Gaat mogelijk een week of 2 duren.

Kan iemand die ook in bezit is van dit model de maten van de doos misschien doorgeven. Kan ik vast kijken of het in mijn eigen auto pas of dat ik toch is anders moet gaan regelen.
Enige manier waarop een TV in je auto past is als je een bestelwagen hebt, aangezien je hem rechtop moet vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
-Leon- schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:24:
Enige manier waarop een TV in je auto past is als je een bestelwagen hebt, aangezien je hem rechtop moet vervoeren.
Wie heeft hier weer uit de fabeltjeskrant voorgelezen? :(

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Naar aanleiding van reacties hierboven..
Wat is voor een leek enigzins een goeie manier om te kjken in een winkel?

Waar kan ik het beste op letten? Want ik verwacht van zulke verkopers eigenlijk geen eerlijk advies.. of ben ik nu een doemdenker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Chevy454 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:46:
[...]
Wie heeft hier weer uit de fabeltjeskrant voorgelezen? :(
Niemand, is simpelweg de enige juist manier om je flatscreen te vervoeren, maar als jij hem graag op zijn kant in je auto wil vervoeren, be my guest ;)
Dacide schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:53:
Naar aanleiding van reacties hierboven..
Wat is voor een leek enigzins een goeie manier om te kjken in een winkel?

Waar kan ik het beste op letten? Want ik verwacht van zulke verkopers eigenlijk geen eerlijk advies.. of ben ik nu een doemdenker?
Tja, da's erg moeilijk. Het mooiste zou zijn als er op elke TV een USB aansluiting zou zitten zodat we met een USB-stickje naar de winkel kunnen gaan om je eigen 'afbeeldingen' op de TV te bekijken.

Met name zwart & wit waarden zijn ERG belangrijk voor een goede weergave op je tv. Je zou bijvoorbeeld een paar afbeeldingen van deze site kunnen downloaden en meenemen.

[ Voor 54% gewijzigd door -Leon- op 01-05-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Toevallig vanmiddag de manual gedownload van ik dacht de G10 Pana...

Hier stond ook in dat je de tv niet liggend mag vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlambrech
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
Ik zag gisteren de 46G10 bij Vandenborre in Waregem. Wat me allemaal opviel:
- wit ziet er grijs uit
- details zijn niet zichtbaar in donkere beelden
- zwart is niet zwart
- geen natuurlijke kleurweergave

De plasma stond naast een Sony Brava die hetzelfde beeld toonde en die tv zag er stukken beter uit!
Zou dit allemaal aan de instellingen van de tv liggen, of is die tv gewoon minder goed dan ik verwacht had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 22:25
de instellingen. En misschien de drang om wat voor reden dan ook om sony's te verkopen.

[ Voor 68% gewijzigd door StanTheMan op 01-05-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dacide schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:32:
Ik doelde inderdaad op de lichtstraat (dus de ramen in het plafond)... De spotjes kan ik helemaal dimmen tot nul. Dus daar heb ik geen hinder van.

Waar het mij dus om gaat is:
Wat als ik alle ramen rondom blindeer middels de rolluiken en het enige licht zijn een paar (gedimde) spotjes en een lichtstraat...

De meeste films zal ik wellicht savonds kijken...

an sich zal ik die lichtstraat ook nog wel kunnen voorzien van screens/lamellen of iets dergelijks.. Maar als het niet perse hoeft, dan spaar ik weer geld uit.

Heb mijn 50 G10 1495 betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chevy454 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 15:34:
[...]

cinedream in Hasselt zou het moeten kunnen. Ze zijn wel erg aan de prijs vind ik dus heb ik het nog niet laten doen. Terwijl ik het wel graag zou willen laten doen :(
Wat vragen ze daar dan voor om aan huis te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 13:25

DarkSide

theres no place like ::1

maartenlambrech schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 20:20:
- wit ziet er grijs uit
- zwart is niet zwart

De plasma stond naast een Sony Brava die hetzelfde beeld toonde en die tv zag er stukken beter uit!
Zou dit allemaal aan de instellingen van de tv liggen, of is die tv gewoon minder goed dan ik verwacht had?
De enige manier om een TV goed te beoordelen is om zelf de instellingen aan te passen. Omdat deze idd (express) verkeerd ingesteld kunnen zijn door de winkel. Daarbij zijn LCD's meer 'punchy' iets wat zeker opvalt in zo'n grote demo ruimte. Op het eerste gezicht 'lijken' LCD's daarom mooier.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maartenlambrech schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 20:20:
- wit ziet er grijs uit
- zwart is niet zwart

Vond ik ook ;) zou wel heel toevallig zijn met 5 verschillende winkels gedaan te hebben (waaronder paar die echt professionele verkopers onder hun hebben, die wel weten hoe je een televisie moet instellen). En deze panasonics telkens een grauw beeld gaven.
Wat me enorm stoorde waren vakantiebeelden op national geographic hd, met fel blauwe lucht, met ijsbergen etc... wat een vieze doffe kleuren waren met dat zeg.

Ik wil echt de panasonics niet afbreken, want je krijgt waarvoor je geld, maar dit is toch wel een enorm negatief punt vind ik, en de reden waarom ik deze niet aangeschaft heb.

Ja ik blijf erover door rammen hehe, omdat sommige hier twijfelen en dezelfde mening hebben of mij, en ik hun geen miskoop toewens.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 297772 op 01-05-2009 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DarkSide schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 20:39:
[...]

De enige manier om een TV goed te beoordelen is om zelf de instellingen aan te passen. Omdat deze idd (express) verkeerd ingesteld kunnen zijn door de winkel. Daarbij zijn LCD's meer 'punchy' iets wat zeker opvalt in zo'n grote demo ruimte. Op het eerste gezicht 'lijken' LCD's daarom mooier.
en waarom zouden deze express verkeerd ingesteld zijn? zodat ze er minder van verkopen zeker _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 297772 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 21:05:
[...]
en ik hun geen miskoop toewens.
Had eerder moeten luisteren en ook een LCD moeten kopen, stom stom stom. Oh well, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericfromnl
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-11-2024
Hallo n00b hier

Ik volg het topic nu redelijk geregeld hier, maar ik kan nergens iets vinden wanneer de TX-P50V10 in de schappen komt te staan.
Op play.com ( http://www.play.com/Elect...=TX-P50V10&searchsource=0 ) is hij er eind mei. Mijn eigen elektronica boer zegt dat hij ieder moment kan arriveren, hij is besteld bij Panasonic zeggen ze.

Heeft iemand een concreter antwoord?

Groetjes Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In Nederland moet er iemand zitten die TOP is ivm calibraties.Hij komt ook naar Belgie,maar alleen als er een 4/5 tal personen zijn die hij kan doen die dag,en die liefst niet heel ver uit mekaar wonen.Moest er nog iemand zich willen inschrijven..
Heb ik daarnet ook gedaan.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=83305.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Laatst online: 14-02-2014
[...]

Ik weet niet hoor, maar als ik in het dagelijkse leven naar een wit voorwerp kijk, dan knalt het ook niet. Knallen zorgt voor onnatuurlijke kleuren.

Trouwens hoe noem jij dit dan. Ik vind het wit daar anders toch knalwit en knallen doet hij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[...]

Je blijft maar doorgaan hé, met je ´knallen´.
Waarom zou je uberhaupt een tv willen laten ´knallen´ qua kleuren? Als ik mijn 42GA11 op dynamisch ( :X ) zet, dan "knallen" de kleuren echt wel, maar prettig tv kijken is 't echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:05:
[...]

De optie beeldscan verschijnt alleen wanneer je beeldaspect Auto of 16-9 gebruikt.

Helaas weet ik niets van beeld klonen. Mn plasma is primair beeldscherm.
Doet t geluid het nu wel?
Ik kan echt die optie beeldscan dus niet vinden. Heb de handleiding erbij genomen en daar staat de optie dus in onder overige instellingen. Maar op mijn toestel staat die optie dus niet :s Zeer raar! Er was nog iemand in dit topic die de optie niet kon vinden maar uiteindelijk werkte het wel door de taal op Engels te zetten...ook dat werkt hier niet.

Het geluid werkt nu gelukkig wel. Heb optie Geluid HDMI 1 op analoog gezet ipv digitaal en dan werkte het dus! Nogmaals bedankt!!

EDIT: Als ik de aspect op 16-9 zet verschijnt de optie dus wel. Ferry34, thx man!!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 252616 op 02-05-2009 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 297772 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 21:10:
[...]

en waarom zouden deze express verkeerd ingesteld zijn? zodat ze er minder van verkopen zeker _/-\o_
Heb je werkelijk ooit in een winkel wel s de beeldinstellingen veranderd toen je een tv ging kopen? Ik weet zeker dat het antwoord nee is.

Alle tv's in een winkel staan op stand Dynamisch. Ga maar s kijken. Contrast op 100%, scherpte op 100%.

Geen weldenkend mens heeft zn tv thuis op Dynamisch staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
-Leon- schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 20:01:
[...]

Niemand, is simpelweg de enige juist manier om je flatscreen te vervoeren, maar als jij hem graag op zijn kant in je auto wil vervoeren, be my guest ;)
Ik heb hem toch echt op z'n rug achter in m'n Suzuki Swift (2007) gehad voor 30 km ;) (42G10)

[ Voor 39% gewijzigd door Imperium op 02-05-2009 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

Imperium schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 01:03:
[...]

Ik heb hem toch echt op z'n rug achter in m'n Suzuki Swift (2007) gehad voor 30 km ;) (42G10)
Een plasma liggend vervoeren betekent niet direct dat ie stuk gaat. De kans op een gebroken glasplaat is echter wel een stuk groter dan bij een plasma die staand vervoerd wordt, dus verstandig is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 13:25

DarkSide

theres no place like ::1

Anoniem: 297772 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 21:10:
[...]

Nee omdat ze misschien meer winst maken als ze andere merken verkopen. Zo werkt het nu eenmaal vaak.
En daarbij staan de meeste schermen idd vaak op dynamisch oid. Waardoor e.e.a er niet uitziet zoals dat thuis het geval zou zijn (dit geldt ook voor LCD's).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:25

Toppe

Oké ✅

-Leon- schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:24:
[...]

Je kan een plasma best plat vervoeren, ik zelf werk ook in een MM en tegen al onze klanten zeggen we altijd:
Plasma plat vervoeren is geen probleem, mits er geen obstakels aanwezig zijn (waardoor het scherm scheef komt te liggen), neem heuvels niet al te hard & na aankomst thuis de TV 1 a 2 uur rechtopstaan voordat je hem aanzet.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 296314 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 21:35:
In Nederland moet er iemand zitten die TOP is ivm calibraties.Hij komt ook naar Belgie,maar alleen als er een 4/5 tal personen zijn die hij kan doen die dag,en die liefst niet heel ver uit mekaar wonen.Moest er nog iemand zich willen inschrijven..
Heb ik daarnet ook gedaan.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=83305.0
Ah, Frank :) Ja die is idd goed maar dan moet hij wel in de buurt komen. Maar aangezien we bijna in Frankrijk wonen (Maastricht doet Frank zelden aan, laat staan België) is het maar hopen dat het kan voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300792

Misschien ietwat off topic, maar toch... Mijn 46PZ85 bij iishop gekocht voor 1.039 EUR. Kortom een superscherm, is wel een Frans model (TH-46PZ86FV), dus DVB-T (HD) tuner ipv DVB-T tuner. Ook zie ik maar 4 ventilatoren achteraan ipv de 5 in het Belgisch model. De ventilatoren maken echter zo goed als geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DVB-T tuner ipv DVB-T tuner??
Denk dat ze bij IIshop veel Franse toestellen verkopen.Denk dak er ook zo een heb,zat een franse handleiding bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Laatst online: 10-07 22:33

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Jobbie schreef op donderdag 30 april 2009 @ 13:29:
Ik heb een probleem ontdekt en wil graag horen hoe dit bij andere gebruikers is:

Op onze 46G10 kijken we net naar NED1. De vrouw die commentaar geeft, heeft een vrij diepe stem en af en toe resoneert de tv bij diepe tonen...

De TV staat op 16 en V-audio Surround. Zet je surround uit dan gaat de TV rond volumestand 30 resoneren.

Kan iemand dit testen op zijn tv en even terugkoppelen?

Alvast bedankt!
Kan iemand dit nog even proberen?
Ik wil graag weten of het bij meerdere mensen voorkomt...

Freestuff schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:14:

Erg mooie prijs.

Wij hebben er incl. bezorgen 200 meer voor betaald... :|
Maar goed, we hebben 'm ook al een week,hè... ;)

[ Voor 32% gewijzigd door SqueakyClean op 02-05-2009 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jobbie schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 10:03:
[...]

Kan iemand dit nog even proberen?
Ik wil graag weten of het bij meerdere mensen voorkomt...

[...]

Erg mooie prijs.

Wij hebben er incl. bezorgen 200 meer voor betaald... :|
Maar goed, we hebben 'm ook al een week,hè... ;)
resoneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Toppe schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 07:49:
[...]

Je kan een plasma best plat vervoeren, ik zelf werk ook in een MM en tegen al onze klanten zeggen we altijd:
Plasma plat vervoeren is geen probleem, mits er geen obstakels aanwezig zijn (waardoor het scherm scheef komt te liggen), neem heuvels niet al te hard & na aankomst thuis de TV 1 a 2 uur rechtopstaan voordat je hem aanzet.
LOL, met alle respect Toppe (en het volgende is zeker niet persoonlijk), maar als eerste is de MM al een waardeloze winkel als het gaat om de juiste instellingen van alles wat er aangesloten word, en dan ga je vervolgens nog roepen dat een plasma best plat vervoert kan worden, en dan zijn jullie nog dealer van Pioneer ook !!! Ga eens met die helpdesk bellen, en vraag eens of je nog garantie hebt als er IETS met een plasma is gebeurd en die plat vervoerd is.....

Ik kreeg mijn TV niet eens mee van de dealer toen ik hem niet rechtop kon vervoeren en daarom is die ook netjes bezorgt, maar dan heb ik het wel over een Vision+ Dealer. Daar wil ik toch echt wel een keer wat van aannemen....

Nogmaals, niet persoonlijk, maar van dat soort opmerkingen word ik altijd een beetje onrustig....
En daarnaast vertel je de klant dat iets kan, maar..... eigenlijk zeg je dus gewoon dat 'ie het niet moet doen, maar ja, een verkoop is een verkoop.

[ Voor 5% gewijzigd door -Leon- op 02-05-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-07 22:17
Leon heeft duidelijk geen idee hoe hard je op een pana tough panel moet tikken voordat er iets gebeurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-07 08:04
Unicron schreef op zondag 26 april 2009 @ 00:30:
Verder heb ik geprobeerd het vermogen te meten. Gezien het een plasma is schommelt dit zoals verwacht toch aardig heen en weer. Laagste was zo'n 140 Watt (bij aftiteling) en bij vrij lichte scenes trekt die makkelijk 300~350W. Gemiddeld kwam ik ongeveer op 225W uit bij een half uur Stargate (inclusief reclames). Dit was op mode normaal, contrast 36 en alle speciale dingen behalve IFC uit.
Het is bekend dat na calibratie het verbruik nog behoorlijk daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bever! schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 12:02:
Leon heeft duidelijk geen idee hoe hard je op een pana tough panel moet tikken voordat er iets gebeurd..
Als je daarmee dat filmpje bedoelt waar je kan zien dat zelfs een metalen balletje het scherm niet kapot krijgt heeft dat er nogal weinig mee te maken hè... Een dunne glasplaat vervoeren zal geen enkel weldenkend mens horizontaal doen. Oh het zal best kúnnen, maar om nu gewoon te beweren dat het ábsoluut geen kwaad kan is nogal kort door de bocht.

[ Voor 23% gewijzigd door Brad Pitt op 02-05-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252616 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 00:49:
[...]

Ik kan echt die optie beeldscan dus niet vinden. Heb de handleiding erbij genomen en daar staat de optie dus in onder overige instellingen. Maar op mijn toestel staat die optie dus niet :s Zeer raar! Er was nog iemand in dit topic die de optie niet kon vinden maar uiteindelijk werkte het wel door de taal op Engels te zetten...ook dat werkt hier niet.

Het geluid werkt nu gelukkig wel. Heb optie Geluid HDMI 1 op analoog gezet ipv digitaal en dan werkte het dus! Nogmaals bedankt!!

EDIT: Als ik de aspect op 16-9 zet verschijnt de optie dus wel. Ferry34, thx man!!
Toch nog een probleem. Nu ik de beeldscan kan uitzetten krijg ik dus wel het volledige scherm op de pana te zien. Doch kan ik nog altijd geen 1920*1080p resolutie kiezen. Ofwel 1920-1080i of 1600*900(die allebei links en rechts een zwarte band geven) en dan nog vele lagere resoluties waaronder 1280*720p. Op die laatste werkt alles perfect, volledig scherm te zien...maar in 720p. Zou het aan de kabel kunnen liggen die geen 1080p kan doorsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Moondust- schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 12:10:
[...]

Het is bekend dat na calibratie het verbruik nog behoorlijk daalt.
Bij de Panasonic-serie van 2009 geldt over het algemeen juist het tegenovergestelde. Op professionele sites zoals HDTVtest en Cnet gebruiken de modellen na calibratie gemiddeld meer energie dan ervoor. Blijkbaar moeten helderheid en/of contrast opgeschroefd worden voor een calibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ferry34 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 01:56:
Nogmaals: ik kijk alleen HD en vind 50 inch heel normaal. Ik kijk er uren naar en ik raak helemaal niet vermoeid. Het went behoorlijk snel hoor.
Toen ik 3 jaar geleden voor het eerst een projector kocht en op een 60 inch scherm keek voelde het allemaal heel onwennig aan. Ik had het idee dat ik het beeld niet kon overzien. Na pakweg 2 weken was de onwennigheid er compleet af en had die 60 inch wel wat groter gekund. Kortom, schermgrootte went.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
-Leon- schreef op maandag 27 april 2009 @ 18:27:
Oh ja Moondust, benieuwd of 1080p/24p uitsturen vanuit een HTPC eenzelfde resultaat geeft als een BR-speler?
Ik kan het je (hopelijk) morgen vertellen _/-\o_ :9~ _/-\o_
Heb je al nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[...]

2 uur wachten voor je 'm aanzet? WTF! Het is geen koelkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoitkever
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05 23:43
Anoniem: 300526 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 13:06:
Okay.

Zowel Pioneer als Panasonic gebeld. Eerst gewoon gevraagd naar de garantievoorden gevraagd. Toen naar het verschil officiele dealer en internetshop.

Toen even leuk vermeld dat ik hem ga ophangen op een plek waar direct zonlicht op valt. Pioneer vertelde mij dat dit sowieso word afgeraden. Er werd ook een beetje laconiek op gereageerd. Toen ik ging doorvragen werd mij verteld dat de monteur terplekke kan beslissen of het toestel kapot is gegaan door eigen schuld.

Volgens Pioneer kan de monteur in dit geval beslissen of er op kosten van Pioneer word gerepareerd of niet.

Dubbeltje op zijn kant.

Bij Panasonic was het duidelijker.

De dame aan de telfoon vroeg mij vriendelijk even te wachten, zij zou bij de technische afdeling informeren.

TV in de volle zon, GEEN GARANTIE!
Bedankt, daar kan ik wat mee :)
Toch maar eerst eens kijken hoe ik de woonkamer anders kan inrichten dan. En er eens op letten waar de zon op welk tijdstip staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 13:31
-Leon- schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 11:12:
[...]
Ik kreeg mijn TV niet eens mee van de dealer toen ik hem niet rechtop kon vervoeren en daarom is die ook netjes bezorgt, maar dan heb ik het wel over een Vision+ Dealer. Daar wil ik toch echt wel een keer wat van aannemen....
Kom eens een keer kijken bij het distributie punt, daar zakt je broek vanaf hoe een plasma tv vervoert word. |:(
Dan heb je het idee dat je nooit meer een plasma wilt kopen.

Maar het is en blijft een plasma tv, die je gewoon lekker rechtop moet vervoeren.

[ Voor 14% gewijzigd door WidgetTWW op 02-05-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07 12:28
Anoniem: 300792 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 09:21:
Misschien ietwat off topic, maar toch... Mijn 46PZ85 bij X gekocht voor 1.039 EUR. Kortom een superscherm, is wel een Frans model (TH-46PZ86FV), dus DVB-T (HD) tuner ipv DVB-T tuner. Ook zie ik maar 4 ventilatoren achteraan ipv de 5 in het Belgisch model. De ventilatoren maken echter zo goed als geen geluid.
en
Anoniem: 296314 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 09:59:
DVB-T tuner ipv DVB-T tuner??
Denk dat ze bij X veel Franse toestellen verkopen.Denk dak er ook zo een heb,zat een franse handleiding bij.
Wat heeft het met dit topic te maken dat jij bij zaak X een plasma hebt gekocht die hier niet besproken wordt? En dat shop X veel Franse toestellen verkoopt?

Deze webshop wordt naar mijn smaak te vaak op opportunistische wijze door dezelfde users naar voren gehaald en is al vier a vijf keer als spam verwijderd. vb1 vb2 vb3 vb4
Als je shopreviews wil plaatsen dan kan dat hier. Als je reclame wil maken kun je net als ieder ander een advertentie plaatsen. Wil je een constructieve bijdrage leveren aan dit topic dan ben je van harte welkom.

[ Voor 11% gewijzigd door Tommy The Cat op 02-05-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-06 19:19
CobraX schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 21:55:
[...]

Ik weet niet hoor, maar als ik in het dagelijkse leven naar een wit voorwerp kijk, dan knalt het ook niet. Knallen zorgt voor onnatuurlijke kleuren.

Trouwens hoe noem jij dit dan. Ik vind het wit daar anders toch knalwit en knallen doet hij ook.
Zo'n filmpje slaat toch helemaal nergens op? Ik zit nu naar die tv te kijken op mijn crappy tft monitor met TN-paneel. De kwaliteit van die TV zal ik dus nooit kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
heb mijn panel nu 2 goede dagen draaiend gehad, dus de kleuren zijn inmiddels erg tot leven gekomen (ongelooflijk verschil met de eerst paar uren). Daarnaast zit ik nog steeds met een lichte sneeuw/ruis in beeld wat vooral bij sommige kleuren beter zichtbaar is (maar kan ook zijn dat ik loop te miereneuken, maar ik wil gewoon 100% strak beeld met BluRay of 1080p content) dus daar ook nog mee bezig.
De BluRays (als ISO ingepakt) die ik afgespeeld heb met PowerDVD gaven geweldig mooi beeld, maar als je heel goed kijkt zie je wel dat ze niet 100% voeiend lopen, maar eerlijk gezegd valt me dat met andere zaken ook wel eens op, dus weet niet of het aan de PC ligt of aan de BluRay. Een x264 1080p wil ook nog wel eens een tikje vertonen, maar alles behalve storend!
De kleuren en de zwartwaardes hebben we dusdanig verbaasd dat het eigenlijk niet opvalt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300742

Wanneer is de V 10 serie van Panasonic beschikbaar ?

En zal er veel verschil zitten tussen de G10 en de V10 reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericfromnl
Anoniem: 300742 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 16:11:

Dat wil ik ook wel eens weten, ik neig nu erg ook naar de G10 versie aangezien het verschil met de V10 minimaal waarschijnlijk zal zijn. Okay, de V10 kan op internet......dat kan me PC, PS3, Wii en iPod ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Laatst online: 10-07 22:33

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Voor de jongens hierboven:

ik zou de zoek functie eens gebruiken want de verschillen tussen de G10-G15-V10 zijn al vele malen voorbij gekomen.

Zo is de V dunner, one-sheet-of-glass design, heeft 24p Smooth Film, etc., etc.

Heel goed ja, resoneren:

re·so·ne·ren -neerde, h geresoneerd 1 meetrillen, meeklinken 2 weerklank geven

Dus als iemand dit nog wil testen, hebben we misschien nog wat aan dit topic...

[ Voor 27% gewijzigd door SqueakyClean op 02-05-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericfromnl
Jobbie schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 16:57:
Voor de jongens hierboven:

ik zou de zoek functie eens gebruiken want de verschillen tussen de G10-G15-V10 zijn al vele malen voorbij gekomen.

Zo is de V dunner, one-sheet-of-glass design, heeft 24p Smooth Film, etc., etc.

[...]

Heel goed ja, resoneren:

re·so·ne·ren -neerde, h geresoneerd 1 meetrillen, meeklinken 2 weerklank geven

Dus als iemand dit nog wil testen, hebben we misschien nog wat aan dit topic...
Zowel de G als de V hebben beide een 24p functie, van de one-sheet-off-glass zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
ericfromnl schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 17:27:
[...]

Zowel de G als de V hebben beide een 24p functie, van de one-sheet-off-glass zou ik niet weten.
Neem nu eens de hint op en lees inderdaad dit topic even door, of in ieder geval de topicstart.

G10 heeft 24p ondersteuning
V10 heeft 24p smooth film

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 09-07 02:00
[...]
thuis de TV 1 a 2 uur rechtopstaan voordat je hem aanzet.
LOL zeker om de plasma weer netjes egaal over de tv verdelen? _/-\o_ MM :z

Ik neem aan dat de je weet dat de reden is dat je een plasma beter niet plat moet vervoeren omdat de glasplaat die er in zit onder zijn eigen gewicht kan barsten.

Dat je goed oplet dat de plasma niet schuin ligt is idd goed anders loopt de plasma eruit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:23
iceme schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 20:59:
[...]

LOL zeker om de plasma weer netjes egaal over de tv verdelen? _/-\o_ MM :z

Ik neem aan dat de je weet dat de reden is dat je een plasma beter niet plat moet vervoeren omdat de glasplaat die er in zit onder zijn eigen gewicht kan barsten.

Dat je goed oplet dat de plasma niet schuin ligt is idd goed anders loopt de plasma eruit :+
Nee, het gaat erom dat de linksdraaiende plasma particles door het schuin vervoeren rechtsdraaiend zijn geworden. Dat kan niet, daardoor wordt een film dan van achteren naar voren afgespeeld, of als je pecht hebt, in spiegelbeeld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tommy The Cat schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 14:14:
[...]

en

[...]

Wat heeft het met dit topic te maken dat jij bij zaak X een plasma hebt gekocht die hier niet besproken wordt? En dat shop X veel Franse toestellen verkoopt?

Deze webshop wordt naar mijn smaak te vaak op opportunistische wijze door dezelfde users naar voren gehaald en is al vier a vijf keer als spam verwijderd. vb1 vb2 vb3 vb4
Als je shopreviews wil plaatsen dan kan dat hier. Als je reclame wil maken kun je net als ieder ander een advertentie plaatsen. Wil je een constructieve bijdrage leveren aan dit topic dan ben je van harte welkom.
Tjah das misschien omdat er toch wel wat mensen tevreden over zijn precies he,of is dat bij wet verboden misschien?
Tjah,tzal zijn dat shop XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX(genoeg zo?)een werknemer heeft he die de hele dag niks anders moet doen dan reclame maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericfromnl
Sorry dat ik vragen stelde en geen übber-kenner ben zo als jullie allemaal hier.
Bah, wat hangt hier toch een vijandige en nare sfeer, ik ben hier weg.

De groeten ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
ericfromnl schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 22:47:
Sorry dat ik vragen stelde en geen übber-kenner ben zo als jullie allemaal hier.
Bah, wat hangt hier toch een vijandige en nare sfeer, ik ben hier weg.

De groeten ermee.
Het enige wat gevraagd wordt is dit topic door te nemen of in ieder geval de TS te lezen...

[ Voor 5% gewijzigd door morpheus op 03-05-2009 01:11 ]

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 252616 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 12:21:
[...]

Toch nog een probleem. Nu ik de beeldscan kan uitzetten krijg ik dus wel het volledige scherm op de pana te zien. Doch kan ik nog altijd geen 1920*1080p resolutie kiezen. Ofwel 1920-1080i of 1600*900(die allebei links en rechts een zwarte band geven) en dan nog vele lagere resoluties waaronder 1280*720p. Op die laatste werkt alles perfect, volledig scherm te zien...maar in 720p. Zou het aan de kabel kunnen liggen die geen 1080p kan doorsturen?
Hmm, dit lossen we ook nog wel op. Jammer dat ik weinig verstand van het klonen heb.
Die nadere externe monitor ging zeker via vga?

Het zou mij sterk zijn dat t aan de kabel zou liggen, want je zou gewoon de 1920x1080p resolutie moeten kunnen kiezen op je laptop. Als de kabel dit niet zou trekken, dan heb je gewoon geen beeld op je plasma maar op de pc zou je dan gewoon die reso kunnen selecteren.
De laptop videoinstellingen staan toch wel op 60hz?

http://www.plaatjeshost.nl/uploads/4001.jpg
Heb je hier al gekeken? Vooral die hdtv rechtsonder en 1080p zijn interessant en de overscan wizzard!
En heb je ook de underscan wel uit staan. Want 1920x1080i moet gewoon precies beeldvullend zijn. 1600x900 zou de tv helemaal niet moeten accpeteren! Wat geeft de tv dan aan als inkomend signaal?? Dat kan je zien als je de tv ff op een andere source zet en dan weer terug naar de hdmi input waar de laptop op staat. De tv geeft dan aan wat het inkomend signaal is.

Ik weet wel een manier waarop je het beeld kan rekken en krimpen, maar dat hoort gewoon niet. Dat kost kwaliteit en jouw tv kan juist een 1:1 pixelmapping aan waardoor iedere pixel goed staat.
Jij moet gewoon een perfect passend beeld hebben wanneer je 1920x1080/60hz gebruikt en de Beeldscan op de tv uitstaat en er geen over/underscan is geactiveerd op de videokaart instellingen.

Maar nogmaals, omdat je met een laptop zit is de tv geen primair beeld en ik weet niets van die instellingen voor 2 schermen. Heeft niemand hier zn laptop aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Anoniem: 300742 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 16:11:

de 42'V10 begin mei, dus binnen nu en 1 week zullen ze over de toonbanken gaan :)
de 50'V10 zal eind mei beschikbaar gaan worden dus ga er vanuit dat ze zichtbaar in sommige winkels zullen staan vanaf begin juni ergens.

De G15 eind juni geloof ik.

De V heeft digital cinema colour / 24p smooth (ipv 24p normaal zeg maar) / en dat het scherm 5 cm dik is en de een 'one sheet of glass' voorop heeft. Daarnaast heeft dit model dan de viera cast (youtube, picassa fotoalbum e.d. .- internet achtige toepassingen via LAN aansluiting)

De grootste vraag is dus voor velen of de 24p smooth al dan niet icm met DCC beter is dan de normale 24P en normale kleurenpatroon zeg maar. Daarnaast heb je dus het design verschil. Daarom wachten velen net als ik op de 1e reviews van dat 24p smooth. Viera cast kun je ook via de nieuwe br spelers krijgen dus dat hoeft niet persee op de tv te zitten

[ Voor 4% gewijzigd door phemelrijk op 03-05-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 15:31
En de V10 heeft volgens het overzicht op deze sheet http://www.citrano.com/dr...e%20Reference%20Guide.pdf naast de 24p Cinematic Playback:

- Digital Cinema Color (emulates the color of digital cinema projectors currently in theaters.)
- 4 i.p.v 3 HDMI Inputs
- Swivel Base

De G10 heeft overigens nog een "Game Mode" (ik weet niet wat dat doet). De V10 heeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296545

Volgens de link die jij hierboven geeft hebben alle 2009 modellen een game mode...
Ben nu wel erg benieuwd. Ik zou bij de eerste groep zitten die een v10 kreeg dus afwachten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300792

Anoniem: 296314 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 21:41:
[...]

Tjah das misschien omdat er toch wel wat mensen tevreden over zijn precies he,of is dat bij wet verboden misschien?
Tjah,tzal zijn dat shop XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX(genoeg zo?)een werknemer heeft he die de hele dag niks anders moet doen dan reclame maken!
Ik ben helemaal geen werknemer van XXXX. Ik ben gewoon een heel tevreden klant. Mijn excuses voor het spuwen van sluikreclame. Dat zal niet meer gebeuren.
Vraagje : zag onlangs een 46G10 in zaak XYZ en het beeld zag er nogal nerveus uit. Kan dat te maken hebben met de 600Hz subpixel control. Ik veronderstel dat het misschien te maken heeft met de zwakte van het signaal, nochtans op een samsung plasma die ernaast stond had ik niet de indruk dat die trilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 296545 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:32:
Volgens de link die jij hierboven geeft hebben alle 2009 modellen een game mode...
Ben nu wel erg benieuwd. Ik zou bij de eerste groep zitten die een v10 kreeg dus afwachten!!
Inderdaad, zelfs mijn 42x10 heeft een game mode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-07 22:17
Anoniem: 300792 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:33:
[...]

Ik ben helemaal geen werknemer van XXXX. Ik ben gewoon een heel tevreden klant. Mijn excuses voor het spuwen van sluikreclame. Dat zal niet meer gebeuren.
Vraagje : zag onlangs een 46G10 in zaak XYZ en het beeld zag er nogal nerveus uit. Kan dat te maken hebben met de 600Hz subpixel control. Ik veronderstel dat het misschien te maken heeft met de zwakte van het signaal, nochtans op een samsung plasma die ernaast stond had ik niet de indruk dat die trilde.
Heb dat zelf ook al ns aangehaald maar dat wordt hier weggewuifd met blinde panasonic liefde.. Soort microtrillingen zijn mi erg goed zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 15:31
Anoniem: 296545 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:32:
MikeyMan schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:44:
[...]

Inderdaad, zelfs mijn 42x10 heeft een game mode...
Ik zie het nu inderdaad staan aan de rechterkant onder het kopje "standard features on all models". Mijn fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de winkel had ik op de 42G10 bij egale vlakken inderdaad ook storende trillingen waargenomen... sommigen melden dat dit na de 'inspeeldtijd' een stuk minder wordt of zelfs over gaat, maar daar heb ik mijn twijfels bij. In de winkel heeft dat scherm met gemak vele honderden uren aangestaan. De instellingen zullen uiteraard de trillingen wel verergeren, maar dat neemt niet mijn vermoeden weg dat ik het ook op een gecalibreerd scherm nog waar zal nemen, aangezien ik er best gevoelig voor ben.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 03-05-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Die trillingen zullen alleen in de inspeelperiode te zien zijn. Ik had dat in het begin ook en nu niet.

De tv's in de winkels staan op 100% contrast en 100% scherpte en dat zal de trillingen veroorzaken.
Uit de tests komt dit probleem ook helemaal niet naar voren.

Wat je in een winkel wel eerder zal hebben is dat de tv uit je ooghoeken ziet trillen. Dat zie ik ook bij mij als ik niet naar de tv kijk. Dan zie ik een trillend beeld, maar als ik dan naar de tv kijk is het weg.

[ Voor 28% gewijzigd door Ferry34 op 03-05-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Laatst online: 14-02-2014
Dlocks schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:54:
En de V10 heeft volgens het overzicht op deze sheet http://www.citrano.com/dr...e%20Reference%20Guide.pdf naast de 24p Cinematic Playback:

- Digital Cinema Color (emulates the color of digital cinema projectors currently in theaters.)
- 4 i.p.v 3 HDMI Inputs
- Swivel Base

De G10 heeft overigens nog een "Game Mode" (ik weet niet wat dat doet). De V10 heeft dat niet.
Toch opletten met die PDF. Dat is een PDF voor de Amerikaanse markt en de specificaties van de Europese modellen zijn niet altijd identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Ferry34 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:08:
Die trillingen zullen alleen in de inspeelperiode te zien zijn. Ik had dat in het begin ook en nu niet.

De tv's in de winkels staan op 100% contrast en 100% scherpte en dat zal de trillingen veroorzaken.
Uit de tests komt dit probleem ook helemaal niet naar voren.

Wat je in een winkel wel eerder zal hebben is dat de tv uit je ooghoeken ziet trillen. Dat zie ik ook bij mij als ik niet naar de tv kijk. Dan zie ik een trillend beeld, maar als ik dan naar de tv kijk is het weg.
Wat jij omschrijft is typisch een beeldweergave met een frequentie die niet hoog genoeg is. Meeste mensen zijn in hun ooghoeken veel gevoeliger voor frequenties. Wat dat betreft is dat geen positief iets.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Niet online
Ik heb vorige week een Panasonic TX-P37X10E plasma gekocht.
Behoorlijk mooi beeld, alleen dat knopje op de afstandsbediening....

Heel raar, je kunt het bijna niet geloven, maar er zit "N" knopje op de één na bovenste rij, en als je daar per ongeluk op drukt, ben je al je beeld en geluidsinstellingen kwijt.
Mag je alles weer gaan instellen totdat je er per ongeluk weer op drukt, want hij zit midden tussen de andere knopjes die ik regelmatig gebruik.

Weet iemand hoe dit op te lossen is, of moet je echt de ab openschroeven en het knopje eraf snijden of zo?

Ik heb trouwens ook een mailtje gestuurd naar Panasonic, maar dat zal wel lang duren, vandaar dat ik het hier ook even vraag. Mocht ik reactie krijgen van Panasonic, dan zal ik hun antwoord hier ook neerzetten, want ik neem aan dat ik niet de enige ben met dit probleem.

[ Voor 19% gewijzigd door sssensss op 03-05-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
sssensss schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:24:
Ik heb vorige week een Panasonic TX-P37X10E plasma gekocht.
Behoorlijk mooi beeld, alleen dat knopje op de afstandsbediening....

Heel raar, je kunt het bijna niet geloven, maar er zit "N" knopje op de één na bovenste rij, en als je daar per ongeluk op drukt, ben je al je beeld en geluidsinstellingen kwijt.
Mag je alles weer gaan instellen totdat je er per ongeluk weer op drukt, want hij zit midden tussen de andere knopjes die ik regelmatig gebruik.

Weet iemand hoe dit op te lossen is, of moet je echt de ab openschroeven en het knopje eraf snijden of zo?

Ik heb trouwens ook een mailtje gestuurd naar Panasonic, maar dat zal wel lang duren, vandaar dat ik het hier ook even vraag. Mocht ik reactie krijgen van Panasonic, dan zal ik hun antwoord hier ook neerzetten, want ik neem aan dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Beetje omslachtige oplossing, maar misschien een Logitech Harmony aanschaffen? Scheelt gelijk wat ab's op tafel ;)
'k moet er niet aan denken dat ik alle instellingen weer opnieuw moet doen (wat me er gelijk aan herinnert ze maar eens effe in kladblok te zetten en op te slaan) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Niet online
Dank voor je reactie Leon.
Ik heb eerder wel wat geprobeerd met zo'n alles in 1 ab, maar ik vind het toch niet echt handig.
Ook een Harmony geprobeerd, maar ik werd er niet echt vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackMasterFlex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-04 06:20
Een snelle update:

Japan; nog de tijd gehad snel wat foto's en filmpjes te schieten in de Big Camera winkel. Prijzen zijn niet helemaal realistisch voor Nederland. Hier alvast twee foto's. Wat mij opviel was dat de V serie minder glare leek te geven. Maar dat kan ook komen door de lagere positionering ten opzichte van de G serie.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3367/3497272918_723084653a.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3331/3496453661_54b6939668.jpg?v=0

Amerika: twee dagen geleden in een BestBuy gekeken, daar heb ik alleen nog de G serie zien hangen (omgeving Portland)

als ik de tijd krijg upload ik wat meer fotos/videos inclusief de Z serie. De prijzen die ik eerder opgaf waren niet correct, ik heb nu fotografisch bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Een voordeel van de V-serie is ook dat er waarschijnlijk ook een 58 inch en 65 inch model komt in aug/sept of iets later. Op basis van de Amerikaanse adviesprijzen lijkt het erop dat het 58 inch model nog wel te betalen is. De G-serie gaat volgens mij tot 50 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 300792 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:33:
[...]

Bedoelde dat sarcastisch hoor,ik beschuldig hier zeker niemand,maar er zitten hier precies zo'n paar allesweters die zichzelf interessant willen maken door de onnozelste commentaar te geven op vanalles en nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
-Leon- schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 14:30:
Daarnaast zit ik nog steeds met een lichte sneeuw/ruis in beeld wat vooral bij sommige kleuren beter zichtbaar is (maar kan ook zijn dat ik loop te miereneuken, maar ik wil gewoon 100% strak beeld met BluRay of 1080p content) dus daar ook nog mee bezig.
Weet je zeker dat de tv dat veroorzaakt? De sneeuw/ruis waar je over spreekt zit bij de meeste films in de bron. Je kan van je tv dan niet verwachten dat die sneeuw/ruis in de bron wegfiltert. Om dit te testen kan je het beste een test-bluray proberen of een digitale animatiefilm (b.v. een Pixar). Daar komt geen of amper ruis in voor.
-Leon- schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 14:30:
De BluRays (als ISO ingepakt) die ik afgespeeld heb met PowerDVD gaven geweldig mooi beeld, maar als je heel goed kijkt zie je wel dat ze niet 100% voeiend lopen, maar eerlijk gezegd valt me dat met andere zaken ook wel eens op, dus weet niet of het aan de PC ligt of aan de BluRay. Een x264 1080p wil ook nog wel eens een tikje vertonen, maar alles behalve storend!
Klinkt als de beperking van 24p. Een hikje kan inderdaad nog weleens voorkomen, maar bij elke pan een of meerdere hikjes is niet normaal.

Welke videokaart zit er in je HTPC en welk signaal stuur je naar de tv? 1080p/24p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 16:48

Goku33

Ownage!

Iemand een idee waar ik voor mijn (42") G10 goede beeldinstellingen kan vinden? Caliberen wordt me net iets te duur, dus ik wil eerst een kijken hoever ik kom met goede settings en dan een beetje finetunen :) Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
-Moondust- schreef op zondag 03 mei 2009 @ 17:15:
Weet je zeker dat de tv dat veroorzaakt? De sneeuw/ruis waar je over spreekt zit bij de meeste films in de bron. Je kan van je tv dan niet verwachten dat die sneeuw/ruis in de bron wegfiltert. Om dit te testen kan je het beste een test-bluray proberen of een digitale animatiefilm (b.v. een Pixar). Daar komt geen of amper ruis in voor.
Nope, weet bijna zeker dat het nu in het bronmateriaal zit. Zodra ik de videos stop zet is het net een foto, dus geen bewegende pixels en alles meer. Zal inderdaad eens een animatie proberen zo :) nog niet aan gedacht.
Daarnaast ook een paar testbeelden ervoor gehad met een heeeeeeeeleboel kleine witte vierkantjes met 1 wit stipje d'r in. Gewoon super strak, geen trilling of niks te zien.
Klinkt als de beperking van 24p. Een hikje kan inderdaad nog weleens voorkomen, maar bij elke pan een of meerdere hikjes is niet normaal.

Welke videokaart zit er in je HTPC en welk signaal stuur je naar de tv? 1080p/24p?
Is ook zeker niet bij elke pan aan de orde :) Soms valt het op, meestal niet.
videokaart = HD2600XT

Resolutie draai ik op 1920x1080, ATI CCC drukt Full RGB eruit, mijn panel stond eerst op input Full RGB (0-255) maar als ik dan het menu van mijn receiver ophaalde werd het beeld groen, dus maar weer terug op AUTO detect gezet, maar dat gaat allemaal top.

** EDIT **

Effe stukje gekeken van Bolt, superstrak, zit dus blijkbaar in de bron. _/-\o_
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.