Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Topicstarter
Op de CES geintroduceerd en vanaf maart 2009 zo'n beetje op de markt aan het komen. De nieuwe plasma modellen van Panasonic. Het aantal type's lijkt wat te zijn toegenomen. Binnen elk type diverse afmetingen. Meer keus, meer mogelijkheden...meer moois !

Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/common-new/img/header/logo-panasonic.gifAfbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/common/img/gnavi_logo.jpg

Een kort overzichtje ( http://panasonic.net/avc/viera/) van wat er gaat komen, te beginnen bij het basis model. Bij elk model in de afbeelding de types en formaten en onder elk model zo mogelijk wat specs;

Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/c_plasma/head.jpgC-SERIE

Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/x10_plasma/head.jpg X10-SERIE ;
- 600 Hz Sub-field Drive , 30,000:1 Native Contrast Ratio
- VIERA Image Viewer™ (JPEG) , VIERA Link™ , 3 HDMI Inputs , PC Input
- AR Filter , Game Mode , Up to 100,000 Hour Panel Life*1 , VIERA TOUGH PANEL

Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/s_plasma/head.jpg S10-SERIE ;
- Moving Picture Resolution 1080 Lines with 600 Hz Sub-field Drive , Over 2,000,000:1 Dynamic Contrast Ratio (Native 40,000:1)
- VIERA Image Viewer™ (JPEG) , VIERA Link™ , 3 HDMI Inputs , PC Input

Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/g10_plasma/head.jpgG10-SERIE;
- Moving Picture Resolution 1080 Lines with 600 Hz Sub-field Drive , Over 2,000,000:1 Dynamic Contrast Ratio (Native 40,000:1) , THX® Certified Display , Deep Color , x.v.Color
- VIERA CAST™ , VIERA Image Viewer™ (JPEG/AVCHD/MPEG2) , VIERA Link™ (Connectivity with Network Camera) , 3 HDMI Inputs , PC Input

Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/g15_plasma/head.jpgG15-SERIE;

Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/v_plasma/head.jpgV-SERIE;
- Moving Picture Resolution 1080 Lines with 600 Hz Sub-field Drive , Over 2,000,000:1 Dynamic Contrast Ratio (Native 40,000:1) , THX® Certified Display , Digital Cinema Color*1 , 24p Cinematic Playback , Deep Color , x.v.Color
- VIERA CAST™ , VIERA Image Viewer™ (JPEG/AVCHD/MPEG2) , VIERA Link™ (Connectivity with Network Camera) , 4 HDMI Inputs , PC Input
- AR Filter , BBE® ViVA HD3D™ Sound , Game Mode , Up to 100,000 Hour Panel Life*2 , VIERA TOUGH PANEL , One Sheet of Glass Design

Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/z_plasma/head.jpgZ-SERIE;
- Moving Picture Resolution 1080 Lines with 600 Hz Sub-field Drive , Over 2,000,000:1 Dynamic Contrast Ratio (Native 40,000:1) , THX® Certified Display , 24p Cinematic Playback , Deep Color , x.v.Color
- Cable Free Design with WirelessHD™ , VIERA CAST™ , VIERA Image Viewer™ (JPEG/AVCHD/MPEG2)
VIERA Link™ (Connectivity with Network Camera) , 4 HDMI Inputs , PC Input , RF Remote Controller , AR Filter , BBE® ViVA HD3D™ Sound , Game Mode , Ultra Thin 1" Design

PRIJZEN
-
Panasonic announced their 2009 plasma line-up for the US on CES 2009. Now we have exclusive information on the European line-up. Some series have been added and the Z10E (Z1 in USA) will arrive in 46 and 54 inches. Text in bold tells the improvements from the cheaper series. Prices will be announced on the 23th of February. We’ll keep you updated. http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1233836064
Dus...laat het topic maar volstromen met relevante informatie, ervaringen en tips over deze modellen !

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 22-03-2009 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
..wat mijzelf als eerste opvalt is dat er geen 37 inch model meer bijzit. Nu was dat volgens mij vorig jaar ook zo in eerste instantie bij de introductie van de 2008 modellen en volgde deze later. Maar toch, op dit moment lijkt het erop er begonnen wordt, ook bij het basis model, bij 42 inch.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 21-01-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 21:20
dat valt mij inderdaad ook op.. ik zat met spanning te wachten op de nieuwe modellen omdat ik straks eigenlijk de 37px80 wilde aanschaffen.. nu heb ik niets om te vergelijken! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 14:45
Eindelijk... Nu eens even afwachten hoe de kwaliteit van deze schermen is en zeker ook de prijs.. Hoop toch ergens dit jaar een 50" plasma aan de muur te hangen :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:42
De nieuwe plasma's zouden toch (veel) minder gaan verbruiken dan de huidige? Daar zie ik nergens iets over in de specs? Niet dat ik dat bij de huidige modellen een issue vind, maar ik ben er wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

offtopic:
@TS, zou je even op 'check images' kunnen drukken?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11-2022

JordyOnrust

Leef om te leven.

Ik ben zeer benieuwd naar deze nieuwe reeks plasma toestellen van Panasonic. Mijn ervaringen met de plasma toestellen van Panasonic zijn erg goed dus de verwachtingen deste hoger.
Heb helaas de vertegenwoordiger van Panasonic nog niet gesproken over de nieuwe reeks die er aan zit te komen, maar dat gaan we zeker nog even doen.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Xtuv schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:26:
De nieuwe plasma's zouden toch (veel) minder gaan verbruiken dan de huidige? Daar zie ik nergens iets over in de specs? Niet dat ik dat bij de huidige modellen een issue vind, maar ik ben er wel benieuwd naar.
Dan komt er direct een 50" hier thuis :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:12
De nieuwe plasma's zouden toch (veel) minder gaan verbruiken dan de huidige?
Idd, dat hadden ze beloofd! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Laatst online: 13:42
Hier nog even een link naar het nieuwsbericht:
nieuws: Panasonic halveert energieverbruik plasma-tv's
Begin januari onthulde Panasonic echter zijn 'Neo PDP'-technologie, die minder gulzige plasma's zou opleveren door het rendement van de belichting te verdubbelen. Het eerste model dat met deze technologie is uitgerust, zal vanaf de lente te koop zijn. "We zijn van plan de line-up daarna uit te breiden zodat het energieverbruik van alle modellen tegen 2009 op het niveau van lcd-tv's ligt", aldus Toshihiro Sakamoto, president van Panasonic AVC Networks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
EWK schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:33:
offtopic:
@TS, zou je even op 'check images' kunnen drukken?
...heb ze verkleind (neem aan dat je dat bedoelde , want 'check images' ...dat knopje zie ik niet...)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 21-01-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Precies! Het eerste wat ik dacht toen ik de topic titel zag, "zouden de pdp modellen eraan komen?" :P

Maar ik zie er helaas niets over staan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:20
Die G en V serie lijken me erg mooi en ook in 54 inch :) (niks voor jou Chevy?)
Let ook op de motion resolution van 1080p!!!

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/CES2009-Image-TC-P50V10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/CES2009-Image-TCP54Z1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/CES2009-Image-TC-P54Z1ProfileAngle.jpg

De 2009 plasma's zullen een energieverbruik hebben van 1/3 van de 2007 modellen bij dezelfde helderheid las ik in een persbericht van Panasonic. Dat waren overigens wel behoorlijke verbruikers, die eerste lichting full hd plasma's.

Panasonic’s commitment to improving the environment was confirmed this year as all of its 2009 VIERA HDTVs qualified for Energy Star certification. As in the past, VIERA Plasma HDTVs are lead and mercury free.

Ben erg benieuwd naar de zwartweergave van deze toestellen. Ik zit toch eigenlijk wel met smart te wachten op een toestel dat absoluut zwart kan weergeven. Dat in combinatie met een motion resolution van 1080p is toch wel het summum. Dan ben je toch redelijk klaar voor een tijdje (totdat ze weer iets nieuws verzinnen zoals 3D)

(Lost: ik had t topic wel willen maken/over willen nemen, maar ik heb geen idee hoe dat moet en wat daar bij komt kijken).

[ Voor 45% gewijzigd door Ferry34 op 22-01-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Laatst online: 15-05 22:21
Klote, nu komt de vraag: moet ik wachten of toch een 2008 model kopen :?
Eigenlijk is die 2 maanden geen probleem, maar de intro prijs wil ik toch wel kennen. Als de X-serie rond de 1000 euro ligt, kan het interessant zijn. Iemand dus ergens gelezen te hebben hoeveel ze mss ongeveer zouden kosten ? Want Saturn biedt de 50PX8 aan voor 879 euro en carrefour de 42PX80 voor 779. Ik ben al aan het twijfelen tussen beide aanbiedingen, maar nu de nieuwe series eraan komen, zou het toch jammer zijn om een ouder model te kopen. Uiteindelijk is het toch allemaal veel geld en omdat het wachten geen enkel probleem is voor mij, zou ik gewoon erg balen als de X-serie al voor 999 euro te koop zou zijn !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 19:04

DarkSide

theres no place like ::1

ik zie dat de s-serie geen 24p ondersteund? En zelfs de g-serie niet :? Laten dit nu de modellen zijn waar ik interesse in heb. Had toch wel verwacht dat ieder model 24p zou ondersteunen mbt Blu-ray spelers ( of je er nu gebruik van maakt of niet). Daarbij ben ik idd ook benieuwd naar de prijzen zeker cor de schermen met THX certificaat. En of die schermen echt beter zijn dan de modellen zonder. IK heb de aanschaf van 'mijn' 42pz80 iig nog even uitgesteld.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

offtopic:
@TS en Ferry 34

Afbeeldingslocatie: http://www.22055.nl/Tweakers/naamloos82.JPG

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
8)7 ...enfin... Maar ik dacht dat met mijn aangepaste voormaten het in orde was. Krijg ook geen melding bij mijn pictures over het formaat, zoals ik bij Ferry zie...toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Loek Rots schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:54:
dat valt mij inderdaad ook op.. ik zat met spanning te wachten op de nieuwe modellen omdat ik straks eigenlijk de 37px80 wilde aanschaffen.. nu heb ik niets om te vergelijken! :(
Idem...bummer.. :/
Gerucht ging al dat de nieuwe series geen 37inch meer zouden bevatten. Hoopte stiekem van wel. Straks genoeg gespaard, de px80 niet meer te krijgen, daar ben ik bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Hmm, het is dus nog even afwachten over de precieze details wbt 24p ondersteuning en dergelijke, anders is de huidige lijn misschien wel interessanter.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Bi-zonder schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:45:
[...]

Idem...bummer.. :/
Gerucht ging al dat de nieuwe series geen 37inch meer zouden bevatten. Hoopte stiekem van wel. Straks genoeg gespaard, de px80 niet meer te krijgen, daar ben ik bang voor.
het wordt wel interessant om in de gaten te houden wat de prijzen met dit model gaan doen. Ik koop zelf denk ik liever een ouder model voor een lagere prijs dan een nieuw model voor de hoofdprijs.. maar goed er is toch geen 37inc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
Als ik de nieuwe lichting naast de 2008 modellen zou leggen dan zou ik zeggen dat de X serie naast de huidige PX8 serie past, de S serie te vergelijken is met de huidige PZ8(0), de G serie te vergelijken is met de PZ85 en dat de V serie te vergelijken valt met de PZ800, waarbij de Z serie dan een nieuwe aanvulling lijkt (PZ850 perhaps?). Wat ik dan wel jammer vind bij deze laatste twee series is dat er geen 42 of zelfs 46 inch modellen aangekaart worden.
Maar gezien ik het laatste jaar toch al oog had op de PZ85 zal ik waarschijnlijk meer richting de G serie leunen, maar we shall see. Echter dan wel weer met slechts 3 HDMI aansluitingen, hier had ik liever 4 aansluitingen gezien.

Daarnaast hoop ik ook dat de D-Sub en Component ingangen nu wel een hogere resolutie accepteren. Dit vind ik nogal een misser bij de huidige modellen.

Ben benieuwd naar de tests. :D

[ Voor 4% gewijzigd door -SambaL- op 22-01-2009 16:33 . Reden: aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
Ferry34 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 00:09:
Ben erg benieuwd naar de zwartweergave van deze toestellen. Ik zit toch eigenlijk wel met smart te wachten op een toestel dat absoluut zwart kan weergeven. (...)
Zelfde hier. Er wordt al lang geadverteerd met 'zwart is nu echt zwart', bovendien wordt dat in plasma vs lcd discussies ook vaak gesteld, maar een aantal dagen geleden heb ik voor het eerst op een nieuwe panasonic plasma serieus een film gekeken en kan gerust concluderen dat zwart nooit zwart is geweest. Het is donkergrijs (groot verschil tussen het zwart van de behuizing en het 'zwart' op het beeld).

Waarom is het zo moeilijk om zwart diep zwart te krijgen? Ik dacht dat plasma's geen licht uitstralen als er zwart weergegeven moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797

Tommy The Cat schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 01:04:
[...]
Waarom is het zo moeilijk om zwart diep zwart te krijgen? Ik dacht dat plasma's geen licht uitstralen als er zwart weergegeven moet worden.
Een plasma "cel" staat altijd minimaal in een "ready-state", ook als er op die plek/pixel even geen beeld moet worden gezet, dus als het zwart zou moeten zijn. Door die kleine lading, (rond de 15%) zal het beeld nooit helemaal zwart zijn. Trouwens, ook als de tv uit staat is het beeld niet zwart.

De spanning van die ready-state is met de Pioneer Kuro's al een stuk omlaag gegaan, vandaar dat die wat zwarter zijn, echter ook nog zeker niet 100% zwart. Gelukkig past ons oog zich aan aan eventueel aanwezige lichte content zodat een leeg beeld met alleen bijv. een boom er in meteen donkerder lijkt dan een geheel leeg beeld. De meeste relatief donkere scenes zullen er dan ook wel okay uit zien. Alleen als er geen enkele content is stoor je je inderdaad aan het (donker) grijze beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Is het misschien handiger om een soort vergelijkings tabel in de OP te zetten. Net zoals in het topic Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 4

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:44
Ik denk dat het verstandiger is om te wachten want er zijn nog niet alle gegevens van de nieuwe modellen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 275797 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 01:10:
[...]

Een plasma "cel" staat altijd minimaal in een "ready-state", ook als er op die plek/pixel even geen beeld moet worden gezet, dus als het zwart zou moeten zijn. Door die kleine lading, (rond de 15%) zal het beeld nooit helemaal zwart zijn. Trouwens, ook als de tv uit staat is het beeld niet zwart.

De spanning van die ready-state is met de Pioneer Kuro's al een stuk omlaag gegaan, vandaar dat die wat zwarter zijn, echter ook nog zeker niet 100% zwart. Gelukkig past ons oog zich aan aan eventueel aanwezige lichte content zodat een leeg beeld met alleen bijv. een boom er in meteen donkerder lijkt dan een geheel leeg beeld. De meeste relatief donkere scenes zullen er dan ook wel okay uit zien. Alleen als er geen enkele content is stoor je je inderdaad aan het (donker) grijze beeld
Inderdaad.

Ik was al onder de indruk van de uitspraak dat de nieuwe Samsung LED lcd een absoluut zwart kon laten zien. Kom ik een test tegen en wat blijkt: de absoluut zwart is alleen als er geen content wordt getoon. Zodra er wel content werd getoond, was de zwartweergave op bijna kuro niveau, wat natuurlijk een bijzondere prestatie is!
Maar roepen dat een tv absoluut zwart kan tonen op deze manier is hetzelfde wanneer ik roep dat mijn plasma ook een absoluut zwart kan laten zien.....wanneer die uitstaatn (mn scherm is idd behoorlijk zwart).

Het klopt inderdaad dat wanneer er content is, je ogen het zwart ineens veel zwarter ervaart. Als je erop gaat letten dat het nog steeds niet zwart is (kan ook niet, de waarde is ongeveer 0.04 en dat is nu eenmaal geen 0.00), dan ga je je irriteren.
Daarom lijkt een absolute zwartweergave gewenst. Pioneer liet op de ces2008 een plasma zien met absoluut zwart. Het scherm leek te zweven, de randen waren niet zichtbaar.
Of dit echt zo goed was of hetzelfde als hierboven beschreven weet ik niet.
Die fotograaf heeft lopen klooien met zn flitser lijkt het, dus het is moeilijk te zeggen.

http://blog.wired.com/gadgets/2008/01/more-on-pioneer.html

(ik werk nooit met foto's en dat soort programma's, maar ik zal proberen mn geplaatste foto's kleiner te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Even een tabel met de availability:
Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/1687/panasonichdtv2009sd0.jpg

Het duurt voor een aantal modellen dus nog wel even voordat ze beschikbaar zijn. Verder zal Europa wel weer later zijn, of doet Pana daar niet aan?

En als mensen nog op zoek zijn naar meer info. Hier staat ook veel informatie:

http://www.hifi-forum.de/viewthread-149-6421-1.html

[ Voor 20% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 23-01-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:10:
Even een tabel met de availability:
[afbeelding]

Het duurt voor een aantal modellen dus nog wel even voordat ze beschikbaar zijn. Verder zal Europa wel weer later zijn, of doet Pana daar niet aan?
... fijn tabelletje (...mag ik m in de OP zetten :) ). Panasonic is volgens mij zeer netjes in het tijdig neerzetten van zijn modellen in europa.... hopenlijk dus ook in 2009 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik had nog redelijk wat info van die press kit van Panasonic van de ces2009, maar ik heb geen idee meer waar ik die vandaan heb gedownload.

Lol, na wat zoeken bleek dat jij die link heb gepost!
http://www.panasonic.com/promos/CES/2009/

Staan toch mooie foto's bij en ook een uitgebreide lijst met features en levertijden.

Ik ben ook wel benieuwd hoe zwart deze Panasonic Infinity black schermen zullen weergeven.
Ik maak me niet zo zorgen om de 24p weergave. De huidige px en doen dit ook al erg goed, dus de nieuwe zullen dit niet minder goed gaan doen.

De vraag is welke types daadwerkelijk 24/48/96 hz zullen tonen, eventueel met de mogelijkheid om tussenbeeldjes te berekenen (ifc en ifc bij 24p= real cinema)

[ Voor 121% gewijzigd door Ferry34 op 24-01-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyKill
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 20:01
Ik zie op die website dat er ook een G15 en een S14 etc. gaan komen, misschien dat ze dan bij bijvoorbeeld de g15 24p gaan ondersteunen ofzo en de g10 niet...??.... afwachten maar. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 26457 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:53:
[...]
... fijn tabelletje (...mag ik m in de OP zetten :) ). Panasonic is volgens mij zeer netjes in het tijdig neerzetten van zijn modellen in europa.... hopenlijk dus ook in 2009 ;)
Van mij wel, het is alleen niet "mijn" tabelletje ofzo. Heb hem uit dat forum wat ik postte. Daar staan dit soort tabellen volgens mij ook in code-vorm. Misschien nog iets handiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
EasyKill schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:40:
Ik zie op die website dat er ook een G15 en een S14 etc.
....waar zie je dat ? (linkje ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyKill
Via die link van de CES: http://www.panasonic.com/promos/CES/2009/
dan naar 2009 Product highlights > Viera HDtvs en dan op: learn more klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Anoniem: 26457 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:53:
[...]
... Panasonic is volgens mij zeer netjes in het tijdig neerzetten van zijn modellen in europa.... hopenlijk dus ook in 2009 ;)
Ik merk vaak wel dat in elk geval via de nederlandse inporteur het vaak rond een model wisseling producten van panasonic moeilijk leverbaar zijn.
Dit zal waarschijnlijk een groot gedeelte te maken hebben met de geweldige populariteit van de producten die panasonic op de markt brengt.

Normaal is de levertijd op tv's van panasonic enkele dagen ( wat opzich veel is als ik dat vergelijk met bijvoorbeeld Philips of Samsung, deze producten worden bij ons vaak binnen 24 uur geleverd . ). Maar tegen de tijd dat er een productwissel plaats vind bij Panasonic wil deze levertijd wel eens oplopen dat enkele weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
In eerste instantie gaat mijn voorkeur uit naar de G serie.. Eens even kijken wat hier voor prijs aan komt te hangen :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
M@cer schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:57:
In eerste instantie gaat mijn voorkeur uit naar de G serie.. Eens even kijken wat hier voor prijs aan komt te hangen :)
...na de CeBit een en ander duidelijker worden vermoed ik :) (zoals elk jaar het geval is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Naar de prijzen van de toestellen ben ik ook zeer benieuwd. Als iemand wat weet hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280598

Ik heb gisteren naar Panasonic verkoop gebeld en te horen gekregen dat het 3 a 4 weken zou duren voor deze modellen hier gepresenteerd zouden worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 280598 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:12:
Ik heb gisteren naar Panasonic verkoop gebeld en te horen gekregen dat het 3 a 4 weken zou duren voor deze modellen hier gepresenteerd zouden worden
...das nog voor de Cebit ? Dat gaat dan lekker snel. Hebben ze ook nog gezegd voor welke type/serie deze vlotte introductie volgende maand geldt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Zelf zie ik voor mij de TC-P42G10 als beste optie aangezien de V en Z serie vanaf 50" gaan. En dat is voor mij toch iets te groot/duur.
Ik ben echt benieuwd wat ze qua prijs gaan doen. Gelukkig heb ik er nog geen haast mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267663

Iemand een idee wanneer de X serie verkijgbaar zou zijn in de benelux? Ik was van plan een TH-37PX80 te kopen, maar is het mischien verstandiger om te wachten om de nieuwe reeks?

Hoeveel denken jullie dat het 42 inch model van de X serie zal kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Anoniem: 267663 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:28:
Iemand een idee wanneer de X serie verkijgbaar zou zijn in de benelux?
Hierboven in de tabel staat februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267663

DeeJee schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:31:
[...]

Hierboven in de tabel staat februari.
Dat is veronderstel ik in Amerika? Hoeveel weken zijn er meestal tussen tegen dat ze hier beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Anoniem: 267663 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:28:
Iemand een idee wanneer de X serie verkijgbaar zou zijn in de benelux? Ik was van plan een TH-37PX80 te kopen, maar is het mischien verstandiger om te wachten om de nieuwe reeks?

Hoeveel denken jullie dat het 42 inch model van de X serie zal kosten?
Zover het nu lijkt zit er straks vaan 37" meer bij. Dus als je graag een 37" toestel wilt hebben, zou ik voor de TH-37PX80 gaan. Is een heel mooi toestel. En als de nieuwe reeks uit is, zijn die toestellen vaak moeilijk tot niet meer leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23530

Bright010957 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:54:
[...] En als de nieuwe reeks uit is, zijn die toestellen vaak moeilijk tot niet meer leverbaar.
Dat valt wel mee. De PV70 versies waren tot ruim in 2008 goed verkrijgbaar. Sterker nog; sommige shops hebben nog steeds voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Anoniem: 23530 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:52:
[...]

Dat valt wel mee. De PV70 versies waren tot ruim in 2008 goed verkrijgbaar. Sterker nog; sommige shops hebben nog steeds voorraad.
Ik denk dat de shops die ze nu nog op voorraad hebben niet goed hebben ingekocht. Als je nu nog met een pv70 serie in de maag zit je of te veel hebt ingekocht of slecht verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
...laten we ervoor waken, zolang de 2009 modellen er nog niet zijn, om over allerlei andere zaken, zoals oude modellen, inkoop en prijzen hiervan, te gaan discussieren ;) ... bedankt en on topic dus maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riley
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik heb deze interessante webpagina gevonden met info over de Europese modellen.

Hier de vertaling via Google.

Je kan ook op www.dvb.org de modellen terugvinden. De Europese modellen staan onder Panasonic UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289192

Ik ben aan het twijfelen om een 42PZ85 te kopen. Doe ik hier nog een goeie koop mee? Of is het verstandiger om te wachten op de nieuwe modellen? Heb hierover een topic geopend omdat ik twijfel tussen de Panasonic en de Philips 42PFL743.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-05 21:36
riley schreef op maandag 02 februari 2009 @ 01:15:

Je kan ook op www.dvb.org de modellen terugvinden. De Europese modellen staan onder Panasonic UK.
Het meest interesante voor mij, blijkt het feit dat er WEL een 42" V10 versie lijkt te komen, ondanks de sheets van hierboven. Dus wel 24p cinema playback voor een 42" scherm :) Wachten... of pz85/pz800 ;)

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK

hey, cool! Wel een 37 inch model..

TX-P37X10E

me is happy. nu de prijs nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-06 12:39
Hmmm toch wel een aantal verschillen in de specs tussen die pagina hierboven en de startpost...
400Hz 600hz...moving picture resolution....die dingen komen volgens de pagina hierboven alleen bij de duurdere modellen voor terwijl de startpost suggereert dat ze bijna bij elk model aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Zie ik dat nou goed? Komt Panasonic nu ook met een DVB-C tuner ingebouwd?
Als dat zo is hoop ik wel dat ze een zogenaamde 'goed gekeurde' tuner gebruiken.
Naar mijn weten heeft alleen JVC momenteel een 'goed gekeurde' DVB-C tuner die dus ook daadwerkelijk werkt. Zelf heb ik veel problemen ondervonden met de DVB-C tuners van Sony. De tuner die ze in de JVC hebben gebouwd is zo'n Humax tuner waar ze bij wijze van spreken de behuizing om weg hebben gesloopt.

Ben benieuwd hoe Panasonic dit gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Wat mij opvalt is dat er pas vanaf de V10 serie Neo PDP op zit.
De tabel suggereert wat anders. Maar wat ziet die V10 er mooi uit zeg.
Compleet glas aan de voorkant....

[ Voor 28% gewijzigd door DeeJee op 02-02-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyKill
zeer interessant! :) Ik zie ook dat er en 46" van de Z10 komt. Ik wil namelijk een een 46" met 24p playback. Nu maar hopen dat deze een beetje te betalen wordt, anders twijfel ik om een 46pz85 te kopen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
EasyKill schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:18:
[...]

zeer interessant! :) Ik zie ook dat er en 46" van de Z10 komt. Ik wil namelijk een een 46" met 24p playback. Nu maar hopen dat deze een beetje te betalen wordt, anders twijfel ik om een 46pz85 te kopen. :/
Het is in de meeste gevallen rationeel het verstandigst om de voorlaatste generatie te kopen, tenzij de prijs van de nieuwe generatie meevalt en tenzij deze nieuwe serie iets biedt dat een opmerkelijke verbetering meebrengt, maar dat zie ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Tommy The Cat schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:48:
[...]

Het is in de meeste gevallen rationeel het verstandigst om de voorlaatste generatie te kopen, tenzij de prijs van de nieuwe generatie meevalt en tenzij deze nieuwe serie iets biedt dat een opmerkelijke verbetering meebrengt, maar dat zie ik niet?
Er zijn nog geen reviews geweest, dus het is niet echt te zeggen.

Het feit dat de top van de series dunner en energiezuiniger zijn is erg mooi te noemen. Als de beeldkwaliteit er ook nog op vooruit gaat... super. Ikzelf vind die V serie echt erg gaaf ogen. Heb daar best meer euro's voor over. Hoop alleen niet dat het teveel euros gaat vergen.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:20
wel jammer ik vind het design van de v-serie van voren gezien mooier, de z serie is ook wel mooi maar die 2 kleuren vind ik een beetje te bling bling. maar andere kant vind ik het dunne paneel van de z serie en de wirelessHD echt ook super mooi. het desing is in ieder geval een stuk beter dan de vorige generatie maar om een of andere reden blijven ze een beetje problemen hebben met designen. kijk maar eens naar die lelijk voet onder de tvs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-06 00:56
dangerpaki schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:43:
het desing is in ieder geval een stuk beter dan de vorige generatie maar om een of andere reden blijven ze een beetje problemen hebben met designen. kijk maar eens naar die lelijk voet onder de tvs.
Een Plasma moet je ook niet neerzetten maar ophangen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20196

Via What-Hifi ook een recent bericht over de modellen van 2009 van Panasonic met een klein beetje prijsinformatie.

http://whathifi.com/News/Panasonics-2009-TV-line-up-in-full/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
Hier nog wat prijzen, wat er van waar is weet ik niet.

D-Nice im Avs Forum hat schon mal ein paar Preise für die neuen Modelle in den Raum gewurfen! Diese sind aber nicht bestätigt Da er aber meist sehr gut informiert ist, kann man davon ausgehen, dass die Tendenzen und Preisunterschiede schon recht gut passen!

Achtung keine offiziellen Preise:

Z-series:
TC-P54Z1 = $4999

V-series:
TC-P65V10 = $5999
TC-P58V10 = $3499
TC-P54V10 = $2399
TC-P50V10 = $1999

G-series:
TC-P54G10 = $2199
TC-P50G10 = $1799
TC-P46G10 = $1499
TC-P42G10 = $1299

S-Series:
TC-P65S10 = $4999
TC-P58S10 = $2499
TC-P54S10 = $1999
TC-P50S10 = $1699
TC-P46S10 = $1399
TC-P42S10 = $1199

X-Series:
TC-P50X10 = $1199
TC-P42X10 = $999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Hmmm:
TX-P37X10 (37in, £699) is ongeveer 750 euro..

Maar waren tv's in de UK niet goedkoper als in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 19:51

Entity

9000rpm

In maart/april wil ik voor een nieuw scherm gaan kijken, in eerste instantie vond ik LCD (Samsung of Sony) interessant, maar nu ik plasma eens goed bekeken heb, denk ik toch dat ik daarvoor ga. De TC-P42G10 lijkt me een interessant model, hopelijk kloppen de prijzen hierboven een beetje (ik ga ervan uit dat ze een $ = € koers op nahouden zoals zovaak), dan valt hij binnen mijn beoogde budget :)

Nog even 2 maandjes volhouden, dan kan m'n 55cm CRT eindelijk met pensioen!

Ik lees op de eerder genoemde pagina dat de nieuwe schermen DVB-C ondersteunen, zou dit betekenen dat ik geen losse decoder nodig heb voor digitale TV (Ziggo)? Dat zou helemaal perfect zijn namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
jammer, bij die prijsopgaves ontbreekt weer de 42" van de V serie. Kan zijn dat ie niet op de europese markt komt? Erg jammer, want volgens mij is er best ruimte op die maat in de bovenste regionen. Wacht het nog even af, maar anders zal ik toch voor een 85 of 800 gaan van de 2008 modellen.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Entity schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:38:
Ik lees op de eerder genoemde pagina dat de nieuwe schermen DVB-C ondersteunen, zou dit betekenen dat ik geen losse decoder nodig heb voor digitale TV (Ziggo)? Dat zou helemaal perfect zijn namelijk!
Dat vind ik ook erg interessant om te weten. Ik wil de Ziggo Digitale TV Smartcard gewoon in de TV steken om met de ingebouwde DVB-C Tuner te kunnen zappen. :)

Mijn interesse gaat vooralsnog uit naar het 50inch V10 model van 2 inch diep. :9~

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Loek Rots schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:29:
Hmmm:
TX-P37X10 (37in, £699) is ongeveer 750 euro..Maar waren tv's in de UK niet goedkoper als in NL?
Nog wel geloof ik. Zit net als jij afweging tussen px80 en evt. nieuwe TX nu te kijken. Qua prijs is de TX bijna gelijk/goedkoper dan de px80 momenteel. Jammer dat er nog geen specs te vinden zijn (lees: heb ik nog niet gevonden of niet goed gelezen, niet goed gelezen, zie ik nu, wel wat specs te vinden).

[ Voor 6% gewijzigd door Bi-zonder op 04-02-2009 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:20
Martijn schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:08:
[...]

ja begrijp ik, maar dan moet je of geen voet erbij leveren of een mooie voet erbij leveren (of los verkopen zoals sommigen dat doen) maar niet een compromis sluiten en een lelijke voet standaard bijleveren.
Davitos schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:17:
Hier nog wat prijzen, wat er van waar is weet ik niet.

D-Nice im Avs Forum hat schon mal ein paar Preise für die neuen Modelle in den Raum gewurfen! Diese sind aber nicht bestätigt Da er aber meist sehr gut informiert ist, kann man davon ausgehen, dass die Tendenzen und Preisunterschiede schon recht gut passen!

Achtung keine offiziellen Preise:

Z-series:
TC-P54Z1 = $4999

V-series:
TC-P65V10 = $5999
TC-P58V10 = $3499
TC-P54V10 = $2399
TC-P50V10 = $1999

G-series:
TC-P54G10 = $2199
TC-P50G10 = $1799
TC-P46G10 = $1499
TC-P42G10 = $1299

S-Series:
TC-P65S10 = $4999
TC-P58S10 = $2499
TC-P54S10 = $1999
TC-P50S10 = $1699
TC-P46S10 = $1399
TC-P42S10 = $1199

X-Series:
TC-P50X10 = $1199
TC-P42X10 = $999
de x serie zijn volgens mij nog oude generatie panelen als ik het goed door heb. net zoals de pz8 zeg maar waar nog oude generatie panelen inzitten. maar ik ruik een beetje pioneer prijzen hier. wel een beetje teveel van het goede die prijzen moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Kan me haast niet voorstellen dat de nieuwe modellen maar net iets duurder gaan worden dan de huidige prijzen van de modellen die ze opvolgen. Maar goed, we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-06 07:55
Martijn schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:08:
Mja, de ruimte onder je tv ben je toch meestal kwijt door een of ander audio/video meubel dus als je je tv er op zet is het beeld groter en heb je ook geen "last" van kabels wegwerken. Ook is het handig om de tv te kunnen draaien, al kan dat uiteraard ook met bepaalde muurbeugels. Al met al vind ik een staande tv zowel mooier (omdat 90% van de mensen hun tv te hoog ophangt) als ook praktischer. En nog groter dus ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Tv moet je gewoon op de juiste hoogte ophangen, ergo midden van het beeld op ooghoogte als je op de bank zit en niet op ooghoogte als je staat (zoals vreemd genoeg veel mensen doen). Vervolgens ervoor zorgen dat er maar 1 HDMI kabel en een stroomkabel ;) naar je TV lopen en klaar. De rest van je audio- en videomeuk kun je dan wegwerken in een kast ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Als de TC-P42G10 een om een wordt omgerekend en dus Eur 1299,- gaat kosten, dan wordt dat mijn nieuwe tv denk ik.

Al is het natuurlijk allemaal nog ff afwachten, sommige specs zijn me nog niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Nasty Nate schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:19:
Als de TC-P42G10 een om een wordt omgerekend en dus Eur 1299,- gaat kosten, dan wordt dan mijn nieuwe tv denk ik.

Al is het natuurlijk allemaal nog ff afwachten, sommige specs zijn me nog niet helemaal duidelijk.
Inderdaad. Je ziet nog best verschillen in de specs.
Ik hoop stiekem dat er toch ook een 42" komt in de V serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dubbelpost |:(

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 04-02-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wo 04/02/09 11:23 (UPDATE) - De Japanse elektronicaproducent Panasonic schrapt wereldwijd 15.000 banen en gaat ook 27 fabrieken sluiten. Panasonic verwacht een fors verlies voor het fiscale jaar dat eind maart wordt afgesloten.
http://www.deredactie.be/...economie/090204_Panasonic

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 04-02-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 19:51

Entity

9000rpm

Ik had het gelezen inderdaad, maar ik denk niet dat het effect heeft op de introductie van nieuwe modellen. Dat gaat gewoon door, als ze daarmee stoppen, kunnen ze net zo goed helemaal de deuren sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271935

Ik ben van plan de px4280 aan te schaffen na alle positieve geluiden op diverse fora. Nu er nieuwe modellen geintroduceerd worden, is het dan verstandig om te wachten tot na die introductie? M.a.w., verwachten jullie dat de prijzen voor oudere modellen sterk omlaag zullen gaan als de nieuwe modellen geintroduceerd worden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 271935 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:56:
[...] verwachten jullie dat de prijzen voor oudere modellen sterk omlaag zullen gaan als de nieuwe modellen geintroduceerd worden?
In de glazen bol kijken kan niemand, maar... zoals elk jaar, worden de nieuwe modellen gemiddeld tegen lagere prijzen ingezet als vorig jaar (met vergelijkbare modellen). Dat is bijna een vast gegeven. Net zoals het feit dat oude modellen tegen de introductie van nieuwe modellen in prijs zakken. De nieuwe modellen liggen qua prijs redelijk tegen de prijzen aan van de oude. Het verschil is (hooguit in het begin even) niet zo heel erg groot. Als je nu op het punt staat een plasma te kopen, dan kun je óf een 2008 model tegen een scherpe prijs kopen (waar ook niks mis mee is), óf een 2009 model voor iets meer, maar met verse technieken en (meer) mogelijkheden/aansluitingen.

Dat is een beetje het standaard verhaal. Laat dit nu verder geen discussie worden over details mbt bovenstaande, want dan is het eind zoek vrees ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
dangerpaki schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:20:
[...]

de x serie zijn volgens mij nog oude generatie panelen als ik het goed door heb. net zoals de pz8 zeg maar waar nog oude generatie panelen inzitten. maar ik ruik een beetje pioneer prijzen hier. wel een beetje teveel van het goede die prijzen moet ik zeggen.
De prijzen vallen toch wel mee??? $1999 voor de 50" V-serie valt mij in elk geval alles mee (Ik ga even uit van 1999 euro in NL). Pioneer is toch nog een heel stuk duurder.

Het verschil tussen de G en de V serie valt mij trouwens alles mee (200 dollar). Had een groter verschil verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als die V-serie idd maar EUR 1999,- zou gaan kosten zijn dat zeker geen Pioneer prijzen. Die introduceren nieuwe modellen voor prijzen rond de EUR 4000,- en na anderhalf jaar liggen die prijzen op nog niet eens de helft.

Die V-serie is de top van de Panasonic serie en goedkoper dan de top van de (inmiddels anderhalf jaar oude) Pioneer serie. Bovendien zou het de opvolger zijn van de PZ-800 lijn en die kost (nu tegen de introductie van de nieuwe serie aan) nog steeds meer dan EUR 1900. Ik zou dus eerder verbaasd zijn als Panasonic deze nieuwe modellen tegen de hier verwachte prijzen in de markt zet. Dan is de beginprijs van de nieuwe line-up immers nagenoeg gelijk aan de eindprijs van de oude line-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271935

Anoniem: 26457 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:45:
[...]
In de glazen bol kijken kan niemand, maar... zoals elk jaar, worden de nieuwe modellen gemiddeld tegen lagere prijzen ingezet als vorig jaar (met vergelijkbare modellen). Dat is bijna een vast gegeven. Net zoals het feit dat oude modellen tegen de introductie van nieuwe modellen in prijs zakken. De nieuwe modellen liggen qua prijs redelijk tegen de prijzen aan van de oude. Het verschil is (hooguit in het begin even) niet zo heel erg groot. Als je nu op het punt staat een plasma te kopen, dan kun je óf een 2008 model tegen een scherpe prijs kopen (waar ook niks mis mee is), óf een 2009 model voor iets meer, maar met verse technieken en (meer) mogelijkheden/aansluitingen.

Dat is een beetje het standaard verhaal. Laat dit nu verder geen discussie worden over details mbt bovenstaande, want dan is het eind zoek vrees ik ;)
Thanks voor je post. Uiteraard kan niemand in de glazen bol kijken, en is de situatie ongeveer zoals jij schetst. Ik ga voor een 2008 model (nieuwe modellen zijn toch weer wat duurder), nog even goed bedenken of ik nu tot aanschaf over zal gaan, of toch een maand of 1-2 wacht. Ik kan me niet voorstellen dat er in die tijd nog significant wat van de prijs af gaat, want dan worden die dingen wel erg goedkoop...

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Ik zit ook te kijken naar vervanging voor mijn huidige plasma scherm (een HD Ready 50" LG) en die nieuwe V serie lijkt mij wel wat.

Ik heb ook zitten kijken naar Pioneer, maar betwijfel of ze het extra geld wel waard zijn. Ik wil namelijk een groter scherm dan ik nu heb en de enige Pioneer is dan een 60", waarvoor je gelijk de hoofdprijs moet betalen. Zo te zien heb ik bij Panasonic meer keuze (54 en 58), tegen een nettere prijs

Ook de tijds periode lijkt mooi uit te komen (mijn planning is augustus 2009).

Het wordt interessant om de prijzen bij te houden en eens een winkel in te duiken als ze arriveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Het is overigens ook nog zo dat een gedeelte van de Pioneer toestellen met pannels van Panasonic werken. Weet zo niet welke series het dan gaat, maar ik weet dat Pioneer een gedeelte van de productie van zijn eigen pannels heeft verlaagt en pannels inkoopt bij Panasonic.

Dus naar mijn idee is het verschil tussen een Pioneer of een Panasonic qua kwaliteit verschil te klein en het prijs verschil te groot. De prijzen van de nieuwe Panasonic toestellen vallen mij ontzettend mee. De prijzen van Pioneer liggen aanzienlijk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Als je zo een beetje naar de kenmerken kijkt, dan laten ze de 42" wel een beetje stikken.

De 2008 modellen hebben, dan misschien nog een voordeeltje? met 24P bevoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-06 07:55
Bright010957 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:15:
Het is overigens ook nog zo dat een gedeelte van de Pioneer toestellen met pannels van Panasonic werken. Weet zo niet welke series het dan gaat, maar ik weet dat Pioneer een gedeelte van de productie van zijn eigen pannels heeft verlaagt en pannels inkoopt bij Panasonic.

Dus naar mijn idee is het verschil tussen een Pioneer of een Panasonic qua kwaliteit verschil te klein en het prijs verschil te groot. De prijzen van de nieuwe Panasonic toestellen vallen mij ontzettend mee. De prijzen van Pioneer liggen aanzienlijk hoger.
De huidige 50 en 60 inch Pioneer's hebben gewoon een Pioneer paneel hoor ;) En de prijzen zijn onlangs nogal drastisch verlaagd zodat het verschil kleiner is geworden. Er is nog wel een drastisch prijsverschil over ja, dat klopt. Of je dat er voor over hebt zal per persoon verschillen 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 06-02-2009 10:52 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Falcon2107 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:44:

De 2008 modellen hebben, dan misschien nog een voordeeltje? met 24P bevoorbeeld.
uhm, de oude modellen zonder cinematic ondersteunen toch ook geen 24p? allemaal pulldown methodiek? Neem aan dat de nieuwe modellen dat ook goed doen en hopelijk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Loek Rots schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 13:51:
[...]

uhm, de oude modellen zonder cinematic ondersteunen toch ook geen 24p? allemaal pulldown methodiek? Neem aan dat de nieuwe modellen dat ook goed doen en hopelijk beter :)
PZ85/800 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Zucht.....heb ik eindelijk mijn vrouw over de streep: ik mag een plasma aanschaffen.....en het zou een 42PZ85 worden....die zijn nu ook subK qua prijs....
En dan komen ze weer met nieuwe modellen...zoals ieder jaar.

Ik heb altijd gezegd dat ik zou wachten tot er een scherm met ingebouwde DVB-C tuner zou zijn....een betaalbare.....maar dat had ik net opgegeven.
En nu komt Pana dus met ingebouwde tuners....

Wat te doen.....

Qua beeld etc. is een PZ85 prima voor mij, en dat ie dikker is stoort me ook niet echt.
Maar ik zou er ook wel een paar honderd euro voor over hebben (en een paar maanden geduld) wanneer het nieuwe model fraaier/dunner is, maar ik weet niet of die ingebouwde tuner gaat werken met Caiway (=Irdeto)....en is dat ook een HDTV decoder?

Nog zoveel onzekerheden:
-wanneer beschikbaar
-welke prijs
-werkt de decoder bij mij?

Ik kon zo gauw ook geen info vinden over welke modellen een DVB-C decoder krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20196

En weer wat info van whathifi over de modellen van Panasonic.
http://whathifi.com/News/...a-TVs-break-cover-online/

In Engeland nu al in pre-order.

Geheel terzijde: het gerucht gaat dat Pioneer (aantrekkelijk maar prijzig alternatief voor Panasonic) de stekker trekt uit de TV-productie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 20196 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 23:08:
Geheel terzijde: het gerucht gaat dat Pioneer (aantrekkelijk maar prijzig alternatief voor Panasonic) de stekker trekt uit de TV-productie...
Ik zit net te twijfelen over de aankoop van een Pioneer of Panasonic :)
Ferry34 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 00:09:
Die G en V serie lijken me erg mooi en ook in 54 inch :) (niks voor jou Chevy?)
Don't :( Vandaag keek ik naar een 60" Pioneer: ja... dat kan wel eens de volgende worden dacht ik bij mezelf 8)7 En dan keihard op het familiefeest zeggen dat een 42" TV scherm een modern gameboy scherm is. Vreemde gezichten zie je dan als je dan nog eens zegt dat je op 2.5m van de TV zit :P

Nee, 60" is (zelfs voor mijn doen) iets te riant. 50" kan nog, 54" kan ook nog net.. zei ik echt dat 60" te groot is :? 8)7

[ Voor 56% gewijzigd door Chevy454 op 08-02-2009 23:22 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Scherpe prijzen in Engeland. Ben benieuwd naar de eerste reviews.

Wat betreft gerucht Pioneer. De tijd zal het leren. Volgens mij is het een sterk merk op gebied tv's en was alleen idee om productie uit te besteden. De panelen zullen voortaan door Pana gemaakt worden. Als pioneer dan verdere ontwerp van tv doet (dus uiterlijk en rest electronica), dan kan ik me best voorstellen dat dat levensvatbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
...wat mij wel opvalt bij die prijzen uit engeland is dat er toch een 37 inch model schijnt te zijn, terwijl dat nog niet het geval was tot nu toe... TX-37PX10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 14:01
En weer een pagina met weer andere specificaties voor de X-serie. Ik lees:
  • 1.000.000:1 Dynamic Contrast Ratio
  • 20.000:1 Native Contrast Ratio
Terwijl op http://panasonic.net/avc/viera/us/product/x_plasma.html staat:
  • 30.000:1 Native Contrast Ratio
En op http://www.panasonic.com/promos/CES/2009/ staat (klik op groene "LEARN MORE" knop en dan op de volgende pagina nog een keer klikken op groene "LEARN MORE" knop. Dan scrollen naar de X plasma serie):
  • Inifite Black Panel (2.000.000:1 Dynamic Contrast Ratio)
  • Native: 40.000:1
Aangezien ze het zelfs bij Panasic niet weten ben ik benieuwd wat het uiteindelijk zal gaan worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Brad Pitt schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:44:
[...]

Mja, de ruimte onder je tv ben je toch meestal kwijt door een of ander audio/video meubel dus als je je tv er op zet is het beeld groter en heb je ook geen "last" van kabels wegwerken. Ook is het handig om de tv te kunnen draaien, al kan dat uiteraard ook met bepaalde muurbeugels. Al met al vind ik een staande tv zowel mooier (omdat 90% van de mensen hun tv te hoog ophangt) als ook praktischer. En nog groter dus ;)
Ik kan mijn TV niet eens ophangen !! Mijn woonkamer is zo ingedeeld dat de enige plek waar ik mijn TV neer kan zetten tegen het raam is. Dan zit ik namelijk niet met mijn neus op het scherm :)

Mede daardoor hoop ik altijd dat ze de voet van die schermen niet al te hoog maken zodat ik ook nog naar buiten kan kijken als de TV niet aanstaat. Heb zelfs bij de IKEA hele lage meubels gehaald (30 centimeter hoog), en daarop de TV gezet. Omdat ik nu al een 50" heb is het nu al meer dan 120cm hoog bij elkaar. Kan je nagaan als er een 58" komt te staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289874

Iemand enig idee van de data wanneer die nieuwe serie in NL wordt verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Het topic is maar drie pagina's lang en de verschillende release data worden er meerdere keren in genoemd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Nasty Nate schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:50:
Het topic is maar drie pagina's lang en de verschillende release data worden er meerdere keren in genoemd. :)
Mmm bij mij maar twee ;)
Maar inderdaad, lees het topic eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289874

Februari had ik voor de eerste modellen al gespot. Maar welke datum?
Of moet ik het nog een keer doorlezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 289874 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:00:
Februari had ik voor de eerste modellen al gespot. Maar welke datum?
Of moet ik het nog een keer doorlezen 8)7
Zou bijna zeggen 'lees nog maar eens'.... Maar vooruit, voor de nieuwkomer... In Januari op de CES geintroduceerd. Maart/April verwacht in de schappen (...is tevens info uit de allereerste zin in de openingspost 8)7 ). Met name de duitse Beurs, de CeBit, wil vanuit het verleden een aardige start zijn voor de introductie op de markt. Prijzen druppelen nu dus her en der binnen (zie meerdere eerdere post en de aanvullende info in de openingspost).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 11-02-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starbeach
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06-2024
Ook maar eens reageren :)

Zelf ben ik (ook) erg gecharmeerd van de 37PX80 als alternatief voor de LCD broeders. Met de komst van de nieuwe generatie modellen wil ik deze koop toch nog even uitstellen.

Na wat neuzen ben ik deze "test" tegengekomen met de eerste real-life pics van de TX-P50X10B. Nu is dit een 50 inch, maar het design is toch wat gelikter dan de PX80....

Hier nog een overzichtje met de nieuwe modellen: Klik
Weet niet of dit al naar voren was gekomen :D
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.