Hoi,
Ik had eind 2007 een paar maanden een Philips Aurea (42PFL9900) maar was er niet tevreden over. Oa Ambilight is niks vor mij, net als LED in het algemeen, maar ook de beeldkwaliteit vond ik niet super. Is mijn 32" CRT (32PW9551 "HD Prepared" van Philips) toch beter.
Nu wil ik van de lente / zomer mijn Cambridge Audio DVD-speler gaan vervangen door een Blu-ray speler van hetzelfde merk en mijn 32" CRT is toch ook nogal diep Dus dacht ik ondertussen weer na over een opvolger.
Op zich heb ik lcd niet uitgesloten maar ik ben altijd meer liefhebber van "fosfor" beeldbuizen geweest wanneer het op kleur etc aankomt. Dus meer richting crt en plasma.
Uiterlijk telt echter ook, en die boog bij de Panasonic modellen is nu niet echt mijn smaak.
Ik heb een tijdje naar Pioneer schermen gekeken maar telkens bij hoge contrast wisselingen, zoals het wegspringen van witte ondertitels op zwarte achtergrond, zie ik een groene waas kort nagloeien. Dit stoorde mij in de winkel na 15 minuten al en wil ik dus niet in huis hebben. Ik heb diverse winkels en diverse modellen getest en bij ze allemaal zag ik het. Bij de panasonic modellen zag ik dit niet / nauwelijks.
Met wat rond struinen op het net kwam ik de prof serie monitoren (om het maar geen tv te noemen daar ze geen tuner hebben) tegen van panasonic. Nu moet ik zeggen dat ik de
TH-42PF11EK wel erg mooi, strak, vind. Geluid loopt bij mij altijd via de receiver dus speakers hoeven niet, en evt. zijn er strakke optioneel.
Maar hoe zit het met het beeld...
Kent iemand van jullie dit model of heeft er ervaring mee?
Volgens diverse andere info bronnen, als het
specsheet, zou hij 24p weergave hebben (mits met scanning format ook echt weergave wordt bedoeld). Tevens een contrast van 30.000:1.
Kan iemand me zeggen hoe het zit met lip sync bij panasonic plasma's. Momenteel heb ik een receiver zonder delay functie, samen met de blu-ray speler komt er waarschijnlijk wel een met delay, maar dat zal dus nog even duren....