Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

Ik denk dat als je de oude generatie Panasonic al goed vond, dat je de nieuwe zeker zal bevallen. Ik heb mijn redenen om toch uiteindelijk niet voor plasma te kiezen hierboven al genoemd, als ik niet zo gevoelig was geweest voor die plasma kwalen was de keus waarschijnlijk wel op de Pana gevallen. Ik denk dat op zich de LED lcd's zeker niet beter zijn dan de plasma's, zeker niet qua native contrast ratio. Je ziet toch dat zo'n LED lcd af en toe zit te truuken om 'n blacklevel te bereiken, een plasma kan dat veel natuurlijker doen. Maar goed, beide technieken hebben hun plus en minpunten, het is maar net waar je je eigen zwaartepunt legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
freaky schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:07:
CobraX, met een goede DLNA server hercodeert deze het dus on-the-fly naar een formaat dat je TV wel snapt. Als je 3 TV's in huis hebt heb je waarschijnlijk weinig behoefte aan 3 media center PC's :).
Drie mediacenter PCs zou indeed te gek zijn. Ik vertrouw het niet goed die DLNA. Ik wil het eerst allemaal wel eens zien. Lijkt me straf dat dat allemaal maar kan. Maar goed als het effectief goed werkt, zoveel te beter natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

CobraX schreef op zondag 05 april 2009 @ 19:22:
Bah ik word er gek van. De ene zegt dat judder bij de G10 goed merkbaar is, de andere zegt weer dat het niet of nauwelijks te zien is. Wat is het nu mensen? Door heel die zever ben ik zelfs aan 't denken om te wachten totdat de P50V10 uit is en te kijken of die 24p Smooth Film een deftige oplossing is.
Het verschilt per mens, het is subjectief en het is ineens een extreem aandachtspunt. Laat ik je als eerste vertellen: Met elke divx, gedownloade DVD van een NTSC bron of HD film die jij gedownload hebt, en hebt gekeken op je monitor of via TV-out op je tv, heb jij naar judderend beeld gekeken. heb je je hier aan geërgerd?

Nu heb je Judder (beeld dat van 24p in 50 of 60Hz wordt weergegeven) en 24p. Het eerste is onregelmatig schokken omdat er trucjes worden uitgehaald om 24 frames in 25, 30, 50 of 60 frames te proppen. 24p is gewoon feitelijke weergave van 24p. Deze panasonic G10 heeft feitelijk geen last van judder, maar geeft 24p wel op 24p (eigenlijk 48) weer.

24p levert gewoon een beeld op dat voor een mens iets schokt. Ga anders eens in een bioscoop een film kijken (dat heb je vast weleens gedaan). Als je je daar doodergert aan het feit dat je naar een iets schokkerig beeld kijkt (want dat doe je met 24p), dan moet je inderdaad maar eens nadenken of je dit gaat trekken.

Er zijn allerlei trucjes die je met het beeld uit kan halen. IFC is zo;n trucje (intelligent frame creation), 24p smooth film is een geavanceerder trucje. Hiermee wordt het beeld bewerkt zodat het wat soepeler loopt. Phlips doet dit al jaaaaaren met 'super natural motion' en alle opvolgers. Ik vind dat overigens allemaal heel nep eruitzien en ben gewend aan het 'filmische' van 24p.

Bottom line: Twijfel in godsnaam niet zo. Je bent nu dus al een jaar aan het twijfelen om te kopen? En als het nieuw is, vind je dat er te weinig ervaringen zijn, en als het oud is ben je bang om het nieuwe te missen? Eng hoor, tv kopen :P. Laat je gewoon niet gek maken. Wees kritisch waar mensen over zeuren. Was er 2 jaar geleden iemand die het over 24p had? Behalve die ene cinemafiel? Maar ga vooral zelf kijken, nadenken en hak in godsnaam een knoop door :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 22:24:
[...]

CobraX ik woon ook in Belgie en ik ervaar geen problemen hierin.

Ga naar grootwinkels zoals mediamarkt of vandenborre (ja is ook 30min rijden van hier) maar dan zie je enorm veel tv's en weet je al wel direct welke richting je uit gaat.

Ik ging ook eerst voor deze plasma van panasonic gaan, maar door hem te bekijken in het echt viel het resultaat tegen.

ik ga nu voor een lcd tv met led technologie. geen nadelen meer ten opzichte van het plasma scherm (naar mijn normen dan...) andere mensen willen misschien een grotere kijkhoek ofzo...

Kijk gewoon goed uit naar alle schermen en ga idd zo hard niet af op een forum. Als een tv goed beoordeeld wordt, neem dan de klachten met een korrel zout en maak voor jezelf uit of dit iets uitmaakt voor jou.

Je kan zo nog 5 jaar wachten tot er weer een nieuwe technologie uit is...
Ik kom regelmatig in de mediamarkt hoor. Maar daar kan je toch niet vergelijken. Veel teveel licht in die ruimte. Ik kijk bijna uitsluitend 's avonds TV. Heb je daar in de mediamarkt met de beeldinstellingen gespeeld alvorens een conclusie te maken?

Verder vind ik dat er wel nog nadelen zijn aan een LED LCD t.o.v. een Plasma. Enkele voorbeelden zijn: crappy kijkhoek, black crush fenomeen, minder inch voor dezelfde prijs...

Voor de rest ga ik af op reviews, meningen van gebruikers en mijn eigen ogen. Maar dat laatste puntje is vrij nutteloos als je de instellingen niet verandert in de winkel en daar is er vaak ook nog teveel licht aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[b][message=31755661,noline]Je ziet toch dat zo'n LED lcd af en toe zit te truuken om 'n blacklevel te bereiken, een plasma kan dat veel natuurlijker doen. Maar goed, beide technieken hebben hun plus en minpunten, het is maar net waar je je eigen zwaartepunt legt.
Toch vind ik de LED LCD's er goed uitzien. Zeker als er erg kleine leds gebruikt worden, kan het briljant zijn. De echt goede schermen zijn op dit moment alleen wel veel duurder dan de plasma's.
CobraX schreef op zondag 05 april 2009 @ 23:24:
[...]
Voor de rest ga ik af op reviews, meningen van gebruikers en mijn eigen ogen. Maar dat laatste puntje is vrij nutteloos als je de instellingen niet verandert in de winkel en daar is er vaak ook nog teveel licht aanwezig.
Meningen van anderen zijn ook nutteloos als jij door elk potentieel negatief bericht van iemand gaat twijfelen. In welke review heb je iets over schokkerig beeld gelezen? En dat kan je gewoon wel zien in de winkels. Je lijkt wel op zoek naar dingen om over te twijfelen...

[ Voor 38% gewijzigd door JvS op 05-04-2009 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

JvS schreef op zondag 05 april 2009 @ 23:43:
Toch vind ik de LED LCD's er goed uitzien. Zeker als er erg kleine leds gebruikt worden, kan het briljant zijn. De echt goede schermen zijn op dit moment alleen wel veel duurder dan de plasma's.
Ik denk dat je dan vooral op Local dimming LED schermen doelt, gezien je opmerking over kleine leds. Ik doelde op Edge LED schermen, zoals de Samsung die ik net gekocht heb. Die dimt af en toe het hele scherm (aangezien hij niet lokaal kan dimmen) als het beeld overall donker wordt, om zo een bepaald zwart level te faken. Een plasma hoeft dat niet te doen, die kan gewoon per pixel dimmen. Dat bedoelde ik met dat plasma's een blacklevel wat natuurlijker kunnen weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat jij omschrijft klinkt als dynamisch contrast. Dat vind ik niet kijkbaar en zou ik gelijk aanzetten.

Ik bedoel met led schermen inderdaad niet de schermen met een paar leds aan de randen, maar gewoon per 4x4 of 8x8 pixels een eigen led, die echt lokaal kunnen dimmen en zo goede zwart-contrastratio's kunnen weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

JvS schreef op maandag 06 april 2009 @ 00:35:
Wat jij omschrijft klinkt als dynamisch contrast. Dat vind ik niet kijkbaar en zou ik gelijk aanzetten.
Uitzetten neem ik aan ;)
Maar zelfs met alle dynamische dingen uit dimmen de nieuwe Edge LED schermen van Samsung bij hele donkere beelden de verlichting.
Ik bedoel met led schermen inderdaad niet de schermen met een paar leds aan de randen, maar gewoon per 4x4 of 8x8 pixels een eigen led, die echt lokaal kunnen dimmen en zo goede zwart-contrastratio's kunnen weergeven.
Ook dat heeft nog steeds wel wat nadelen t.o.v. plasma, aangezien het nog steeds niet per pixel gedimt kan worden. Maar goed, dit is feitelijk allemaal zwaar offtopic hier, dus genoeg daarover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het hier wel eens met de meeste commentaren.
Gisteren heb ik in bepaalde winkels van elk merk: Philips, Samsung, Etc... 2 identieke grootte's van schermen gezien en telkens was het een LCD en Plasma naast elkaar.

Direct ging de voorkeur naar de LCD schermen. Deze zijn zoo veel voller van kleur, veel natuurlijker, veel meer diepgang, de huid is zoveel beter weergegeven, de kleuren dus veel realistischer.

Bij Plasma vind ik zelf van nadeel dat de kleuren over het algemeen veel te dof zijn, zoals ik al vroeger zei, te saai, ik heb liever een fel uitkomend wit, dan saaie donkere kleuren waar je nooit een wow gevoel krijgt.

Daarom vind ik het ook niet superbelangrijk om echt pik zwart van beeld te hebben. Belangrijker vind ik gewoon dat bij beelden met sneeuw of enorm heldere lucht, je er echt in waant, en dat de huid zeer realistisch overkomt. Hier zit er dag en nacht verschil met de Plasma's, naar mijn mening.

Ook ging ik over 2 weken een plasma kopen, daardoor is mijn mening nu veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
JvS schreef op zondag 05 april 2009 @ 23:21:
[...]

Nu heb je Judder (beeld dat van 24p in 50 of 60Hz wordt weergegeven) en 24p. Het eerste is onregelmatig schokken omdat er trucjes worden uitgehaald om 24 frames in 25, 30, 50 of 60 frames te proppen. 24p is gewoon feitelijke weergave van 24p. Deze panasonic G10 heeft feitelijk geen last van judder, maar geeft 24p wel op 24p (eigenlijk 48) weer.
de europese G10 laat 24p toch zien met 96Hz? Dit betekent dus feitelijk wel judder, want hetzelfde beeldje wordt vier maal weergegeven. Het enige verschil met een 50Hz tv is dus dat je judder bij de G10 regelmatig is omdat 24 met een geheel getal wordt vermenigvuldigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat betekent juist geen judder. Judder krijg je doordat het 24Hz signaal wordt omgezet naar een signaal dat geen veelvoud is, bv 50Hz of 60Hz middels een 2:3 pulldown. Dan krijg je dus een kleine "fout" in de weergave en dat is judder.

Het niet vloeiend zijn van een 24p signaal heet dacht ik niet judder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 06:42:
Direct ging de voorkeur naar de LCD schermen. Deze zijn zoo veel voller van kleur, veel natuurlijker, veel meer diepgang, de huid is zoveel beter weergegeven, de kleuren dus veel realistischer.

Bij Plasma vind ik zelf van nadeel dat de kleuren over het algemeen veel te dof zijn, zoals ik al vroeger zei, te saai, ik heb liever een fel uitkomend wit, dan saaie donkere kleuren waar je nooit een wow gevoel krijgt.
Grappig, om al deze redenen heb ik juist een plasma gekocht.
Plasma geeft imo juist een veel natuurlijker, voller, contrastrijker beeld dan het fletse en soms juist overdreven lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze kan dicht.... en hopenlijk meer on-topic ;) verder in
[Plasma] Panasonic 2009 modellen - C, X, S, G, V en Z serie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-01-2022
Heb zojuist even gekeken op een internetshop dat er een TX-PF50G10 en een TX-P50G10 voorhanden was aan dezelfde prijs.
Nu blijkt dat de laatste geen DVB-C tuner heeft tov de versie TX-PF50G10 ?
zou dat hier over allebei een europees model gaan :?

Nu voor de liefhebbers die in Belgie wonen en niet kunnen beslissen deze wordt daar aangeboden voor de zachte prijs van 1527 euro :P tov 1850 euro adviesprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent hier iemand het verschil tussen een TXP42G10 en een TX PF42G10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-01-2022
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:28:
Kent hier iemand het verschil tussen een TXP42G10 en een TX PF42G10?
Zal wel hetzelfde zijn als bij de 50" dat die met de F in de type aanduiding een DVB-C tuner heeft en die zonder de F heeft dat niet.

Nu vraag ik mij af of ze allebei voor Benelux bestemd zijn of dat er bvb een toestel bijzit dat voor de Franse markt in eerste instantie bedoeld is :?
zou naar het schijnt schelen in garantie tegemoetkomingen van Panasonic zelf, al weet ik dat niet zeker en Panasonic beantwoord mijn vraag daaromtrent niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat doe die DVB-C tuner dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"