Net iemand van Panasonic aan de lijn gehad en die persoon gaf aan dat de DVB-C tuner er inderdaad inzit, maar dat er nog een akkoord moet komen tussen Panasonic en de kabelaars e.d. of en wanneer deze dmv een software update vrijgegeven wordt. Hoe lang dit gaat duren is niet bekent...
Je kunt de de on/off button programmeren hoeveel ms hij het signaal aan moet zenden naar de tv.voog schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 09:50:
Ik ben sinds een week in het bezit van de TX-42G10 en hij bevalt erg goed. Ik heb alleen een probleempje, ik krijg hem niet aan met mijn Harmony AB. Je moet de knop wat langer ingedrukt houden, en dat kan dus niet op de Harmony. Iemand met hetzelfde probleem, en beter nog, een oplossing?
Dit probleem had ik in het begin ook maar na aanpassing daarvan naar 10000ms gaat de tv gewoon aan
10 seconden? das wel langalki schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 11:18:
[...]
Je kunt de de on/off button programmeren hoeveel ms hij het signaal aan moet zenden naar de tv.
Dit probleem had ik in het begin ook maar na aanpassing daarvan naar 10000ms gaat de tv gewoon aan
Hoe zouden deze plasma's en dan de 42" versie zijn met analoog?
Analoog beeld is op de 42G10 vrij slecht.
Slechter dan op een CRT of slechter dan digitaal?
bij philips schijnt het te werken als je de landinstelling op één van de ondersteunde landen zet.Pingu007 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 11:04:
Net iemand van Panasonic aan de lijn gehad en die persoon gaf aan dat de DVB-C tuner er inderdaad inzit, maar dat er nog een akkoord moet komen tussen Panasonic en de kabelaars e.d. of en wanneer deze dmv een software update vrijgegeven wordt. Hoe lang dit gaat duren is niet bekent...
Mwoh, toch staat er wel iets over... vanaf de belgische panasonic site;Tommy The Cat schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:22:
[...]
De startpost van dit topic beweert dat de S en de X serie ook 600Hz zijn, maar ik denk dat dat inderdaad niet juist is.
...aldus een beschrijving bij de P42G10... http://www.panasonic.be/h...rzicht/2182285/index.html600Hz subveldcontrole Intelligent Frame Creation Pro. De 600-Hz-technologie laat u prachtige bewegende beelden zien in full HD en stilstaande beelden in een resolutie van 1.080 lijnen.
Verwijderd
Heb de 50inch in de X serie gekocht.werkrlijk een prachtig toestel voor maar e1049 euro.Kwaliteit beeld is schitterend.HD perfekt evenals SD,zeer scherp.Fool HD is echt niet nodig bij deze tv.zwart bij deze schermen is ook echt zwart.Heeft een duurdere uitstraling.ik raad deze iiedereen aan.
Klinkt goed, goede prijs ook! Is het analoge beeld nog een beetje te doen in vergelijking met CRT bv.?Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:36:
Heb de 50inch in de X serie gekocht.werkrlijk een prachtig toestel voor maar e1049 euro.Kwaliteit beeld is schitterend.HD perfekt evenals SD,zeer scherp.Fool HD is echt niet nodig bij deze tv.zwart bij deze schermen is ook echt zwart.Heeft een duurdere uitstraling.ik raad deze iiedereen aan.
Eindelijk een test van Cnet.com van een Pana met pdp neo panel.
http://reviews.cnet.com/f...90479.html?tag=txt%3bpage
- excellent picture quality
- with deep black levels and shadow detail
- Color accuracy itself was an issue, as we mentioned above, but not enough to spoil an otherwise commendable performance.
- Black level: The S1 performed admirably in this area
Color accuracy: As with most previous Panasonic panels, the TC-PS1 series falls short in this area. The problem is green. (volgens mij hebben alle pana's een teveel aan groen. Dit kwam ook uit bij mn calibratie)
- In resolution tests the Panasonic performed as expected, delivering every line of a static 1080i and 1080p test patterns (interlacing bij film/video beelden is altijd nog een probleem, gelukkig heb ik geen interlaced bronnen)
According to our test, the TC-PS1 series resolved all 1,080 lines of resolution in the Monoscope pattern, beating the former champ, Pioneer's PRO-111FD, which "only" resolved between 900 and 1,000 lines
-
- PC: Via HDMI, the Panasonic performed extremely well, resolving every line of a 1,920x1,080 source and showing text and lines with no edge enhancement. We did notice faint diagonal lines in some flat fields in the highest-resolution test patterns, which were perhaps an artifact of the screen itself, but they weren't distracting in most material
http://reviews.cnet.com/f...90479.html?tag=txt%3bpage
- excellent picture quality
- with deep black levels and shadow detail
- Color accuracy itself was an issue, as we mentioned above, but not enough to spoil an otherwise commendable performance.
- Black level: The S1 performed admirably in this area
Color accuracy: As with most previous Panasonic panels, the TC-PS1 series falls short in this area. The problem is green. (volgens mij hebben alle pana's een teveel aan groen. Dit kwam ook uit bij mn calibratie)
- In resolution tests the Panasonic performed as expected, delivering every line of a static 1080i and 1080p test patterns (interlacing bij film/video beelden is altijd nog een probleem, gelukkig heb ik geen interlaced bronnen)
According to our test, the TC-PS1 series resolved all 1,080 lines of resolution in the Monoscope pattern, beating the former champ, Pioneer's PRO-111FD, which "only" resolved between 900 and 1,000 lines
-
- PC: Via HDMI, the Panasonic performed extremely well, resolving every line of a 1,920x1,080 source and showing text and lines with no edge enhancement. We did notice faint diagonal lines in some flat fields in the highest-resolution test patterns, which were perhaps an artifact of the screen itself, but they weren't distracting in most material
[ Voor 79% gewijzigd door Ferry34 op 03-04-2009 18:05 ]
CobraX schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:20:
Wil jij mij eens een groot plezier doen? Ik zou heel graag de exacte afmetingen (in cm of mm) weten van het frame (dus zowel links, boven, rechts als beneden). De afmetingen van de TV zelf kan ik wel in de manual vinden. Ben van plan om het een keertje uit te tekenen op karton zodat ik kan zien hoe groot het hier zal zijn in mijn slaapkamer want ik heb altijd maar schrik dat 50" te klein gaat zijn op 2,5m.
Nog altijd geen tijd gehad zeker ofwel gewoon vergeten?Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 02:24:
Nou ik wil hem wel even opmeten morgen, alleen is 50" op 2.5 m veeeeeeeels te groot. Wij zitten er bijna 6 meter vanaf en dan is die nog groot.
Verwijderd
Dit kun je toch aan de hand van de foto op schaal uitrekenen, is niet zo moeilijk hoor. Komt niet tot op een paar mm nauwkeurig lijkt me.
Kun je wat meer vertellen over wat je daarvoor hebt aangepast en of het nu vergelijkbaar is met je oude philips ?Nasty Nate schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:01:
Ik ging dus afgelopen weekend over van een Philips 32PW95xx pixelplus CRT bak, naar een 42G10 met digitale tv en het viel me eerlijk gezegd aardig tegen.
Dan gaf mijn Philips met analoge tv toch een strakker beeld dacht ik bij mezelf....
Maar goed een tijdje later en aardig wat instellingen later was het al een stuk beter en daarbij was het beeld via de 360 en HTPC natuurlijk verbluffend!
Nu nog even weten hoe ik die geavanceerde beeldinstellingen het beste kan zetten op de G10 en ik denk dat het prima is.
groet,
René
De werking van de forumsoftware in het kort, en wellicht voor de nieuwkomer ook Het algemeen beleid ... (en even je bericht editten als je snel achter elkaar reageertVerwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 21:25:
hoe kan ik foto's uploaden hier? probeer van mijn hyves werkt niet
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2009 22:02 ]
Euhm de afmetingen van de TV zelf ken ik wel (gevonden in de manual), maar ik bedoelde de afmetingen van de zwarte randen. Van het frame/kader rond het zichtbare gedeelte van het scherm dus (zowel links, boven, rechts als beneden).Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 21:06:
was het inderdaad vergeten... 122.5cm bij 75cm
Al gedaan, klopt niet volgens mij. Mijn berekening komt uit op 8mm smaller dan de randen van een PZ80. Is volgens mij meer dan 8mm smaller. Ik wil de exacte afmetingen, daarom dat ik het vraag.StanTheMan schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 02:44:
nogmaals, je kan gewoon rekenen.
Nou, ik heb mijn 50G10 binnen. In 1 woord: AWESOME
, echt supergaaf. Gisteren nog maar heel even mee gespeeld, staat nu weer even in de doos, zodat alle wandbeugel meuk klaargemaakt kan worden
.
SD (UPC digital) prima scherp op 3 meter, valt me zeker niet tegen. Wat me wel een beetje opviel was dat wit toch niet echt wit is, beetje viezig wit. Iemand die zo weet wat je in moet stellen om dat beter te krijgen?
SD (UPC digital) prima scherp op 3 meter, valt me zeker niet tegen. Wat me wel een beetje opviel was dat wit toch niet echt wit is, beetje viezig wit. Iemand die zo weet wat je in moet stellen om dat beter te krijgen?
Verwijderd
Ik ben van plan om een P46G10 te kopen. (zit 4m van mijn scherm)
Ik heb deze al gaan bekijken in de winkel en hij speelt enorm goed.
Design vind ik zeker meevallen, om niet te zeggen prachtig
Zo mat is hij nu ook weer niet.
Wat me wel opviel is dat er overal een zwarte rand rondom het beeld zit (zoals hier al aangehaald) alsof er overal een kleine cm zwarte pixels zijn. dit stoort zeker niet, weet niet wat ik er moet van denken
Ik vind het design wel klassevoller dan de vorige series.
Ik heb ook verschillende instelfuncties mogen uit testen, ook hier heb je naar panasonics normen veel mogelijkheden.
Ik had wel nog een vraagje.. wat zijn de voordelen van een SDHC slot voor de tv? (buiten foto's enzo te bekijken?)
Kan je ermee mp3 afspelen? Kan je ermee een Blu-ray film mee afspelen? klinkt misschien heel dom, maar ikzelf heb een SDHC kaart van 8gb, en misschien dat dit wel mogelijk is.
Iemand nog tips met eventuele aansluitingen?
als ik hem gekocht heb laat ik dit zeker weten en geef ik een doorgronde mening
groeten
Design vind ik zeker meevallen, om niet te zeggen prachtig
Wat me wel opviel is dat er overal een zwarte rand rondom het beeld zit (zoals hier al aangehaald) alsof er overal een kleine cm zwarte pixels zijn. dit stoort zeker niet, weet niet wat ik er moet van denken
Ik heb ook verschillende instelfuncties mogen uit testen, ook hier heb je naar panasonics normen veel mogelijkheden.
Ik had wel nog een vraagje.. wat zijn de voordelen van een SDHC slot voor de tv? (buiten foto's enzo te bekijken?)
Kan je ermee mp3 afspelen? Kan je ermee een Blu-ray film mee afspelen? klinkt misschien heel dom, maar ikzelf heb een SDHC kaart van 8gb, en misschien dat dit wel mogelijk is.
groeten
Nog een weekje en zal me ook gelukkig mogen prijzen met de G10 50"Martijn schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 10:30:
Nou, ik heb mijn 50G10 binnen. In 1 woord: AWESOME, echt supergaaf. Gisteren nog maar heel even mee gespeeld, staat nu weer even in de doos, zodat alle wandbeugel meuk klaargemaakt kan worden
.
Kom van een crt van 83 scherm diagonaal (ook panasonic trouwens).
Ben zeer benieuwd naar wat de Playstation 3 voor wonderen zal brengen want kreeg nu soms niet alles gelezen of icoontjes die wazig waren.
goedkopen.nl = een aanrader ?
Dat is de G serie, die heeft inderdaad 600 Hz. Ik had het echter over de S en X serie, die geen 600Hz zijn. De X 100 en de S waarschijnlijk 400.Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:21:
[...]
Mwoh, toch staat er wel iets over... vanaf de belgische panasonic site;
[...]
...aldus een beschrijving bij de P42G10... http://www.panasonic.be/h...rzicht/2182285/index.html
Zie ook http://www.panasonic.be/html/nl_BE/2176936/index.html.
Verwijderd
Zoals in de folder staat: SD image viewer voor AVCHD / JPEG. En de AVCHD ondersteuning is met name bedoeld om opgenomen content met HD camera direct af te spelen.Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 11:00:
Ik ben van plan om een P46G10 te kopen. (zit 4m van mijn scherm)
Design vind ik zeker meevallen, om niet te zeggen prachtigZo mat is hij nu ook weer niet.
groeten
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2009 12:28 ]
Verwijderd
ah ok dus de .MOV filmpjes met mijn HD camera van panasonic kan ik dan gewoon via kabeltje inpluggen en laten afspelenVerwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 12:27:
[...]
Zoals in de folder staat: SD image viewer voor AVCHD / JPEG. En de AVCHD ondersteuning is met name bedoeld om opgenomen content met HD camera direct af te spelen.
Ik had dan nog een vraagje, zou het prijsverschil met de V versie het wel waard zijn?
Verwijderd
Er werd ergens de vraag gesteld voor hoeveel ik mijn TH-42PV70 heb verkocht, dit was voor € 500.
Ben nog steeds full screen materiaal aan het afspelen voor de inspeel procedure.
Heb ook de hele serie Band of Brothers blu ray gekeken op de 42G10 en ik kan niks anders zeggen dan WOW.
Wat ziet dat er goed uit, prachtige scherpe beelden, schaduw detail etc etc, een genot om naar te kijken.
En op de vraag of Goedkopen.nl een aanrader is, ja helemaal niks mis mee. Prima service en snelle levering.
Ben nog steeds full screen materiaal aan het afspelen voor de inspeel procedure.
Heb ook de hele serie Band of Brothers blu ray gekeken op de 42G10 en ik kan niks anders zeggen dan WOW.
Wat ziet dat er goed uit, prachtige scherpe beelden, schaduw detail etc etc, een genot om naar te kijken.
En op de vraag of Goedkopen.nl een aanrader is, ja helemaal niks mis mee. Prima service en snelle levering.
Verwijderd
band of brothersVerwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 13:00:
Er werd ergens de vraag gesteld voor hoeveel ik mijn TH-42PV70 heb verkocht, dit was voor € 500.
Verwijderd
Ik zie op een screenshot van die review de optie om 24p in te stellen, waar kan ik dit terug vinden?
Kom het niet tegen in de handleiding en zit al een tijdje in de verschillende menu's te zoeken...
Ik ben behoorlijk gevoelig voor judder en zou graag met 24p willen 'experimenteren'.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2009 14:49 ]
Ik heb wit nooit echt wit gevonden bij plasma's. Zéker niet op Cinema stand. Het dichts bij echt wit krijg je op Dynamisch, maar dat wil je niet als je gewoon tv aan het kijken bent. Het is gewoon een kwestie van wennen.Martijn schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 10:30:
Wat me wel een beetje opviel was dat wit toch niet echt wit is, beetje viezig wit. Iemand die zo weet wat je in moet stellen om dat beter te krijgen?
Dat is een review van het Amerikaanse model. De specificaties en menu's daarvan verschillen. Kijk in je manual (of de online manual) om een overzicht van de volledige menustructuur te zien.Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 14:47:
[...]
Ik zie op een screenshot van die review de optie om 24p in te stellen, waar kan ik dit terug vinden?
Kom het niet tegen in de handleiding en zit al een tijdje in de verschillende menu's te zoeken...
Ik ben behoorlijk gevoelig voor judder en zou graag met 24p willen 'experimenteren'.
[afbeelding]
Verwijderd
Het enige dat terug is te vinden in de handleiding is Intelligent Frame Creation (aan/uit), voor de rest geen enkele instelmogelijkheid voor 24p.CobraX schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 15:24:
[...]
Dat is een review van het Amerikaanse model. De specificaties en menu's daarvan verschillen. Kijk in je manual (of de online manual) om een overzicht van de volledige menustructuur te zien.
Klopt. Je zal tevreden moeten zijn met hoe de G10 omgaat met 24p content. Vanaf de V10 is er 24p Smooth Film. Of dat veel beter gaat zijn, moet de toekomst uitwijzen.Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 15:43:
[...]
Het enige dat terug is te vinden in de handleiding is Intelligent Frame Creation (aan/uit), voor de rest geen enkele instelmogelijkheid voor 24p.
Verwijderd
Ok, dus dan kunnen we concluderen dat de USA modellen 24p beter kunnen instellen dan de EU modellen (of USA 24p beter werkt dan de EU 24p is een tweedeCobraX schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 16:08:
[...]
Klopt. Je zal tevreden moeten zijn met hoe de G10 omgaat met 24p content. Vanaf de V10 is er 24p Smooth Film. Of dat veel beter gaat zijn, moet de toekomst uitwijzen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2009 16:21 ]
Verwijderd
Wel ik heb net de 42g10 en de 46g10 gaan bekijken in de winkel.DutchOwnage schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 15:03:
[...]
Ik heb wit nooit echt wit gevonden bij plasma's. Zéker niet op Cinema stand. Het dichts bij echt wit krijg je op Dynamisch, maar dat wil je niet als je gewoon tv aan het kijken bent. Het is gewoon een kwestie van wennen.
Beeld en zo, reacties en kleuren waren echt goed maar...
Dit stoort me toch wel enorm, hoe dof de kleuren wel zijn.... Wit is grauw wit, licht hemelsblauw is echt dof... Dit vind ik echt storend. Hopelijk heeft dit plasma scherm er niet meer last van of de andere... want ik begin er echt door te twijfelen...
Verwijderd
Valt bij mij iig niet zo op zoals jij het aangeeft. Ik heb dan natuurlijk wel wat aan de instelligen aangepast zodat het naar mijn persoonlijke voorkeur staat.Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 17:36:
[...]
Wel ik heb net de 42g10 en de 46g10 gaan bekijken in de winkel.
Dit stoort me toch wel enorm, hoe dof de kleuren wel zijn.... Wit is grauw wit, licht hemelsblauw is echt dof... Dit vind ik echt storend. Hopelijk heeft dit plasma scherm er niet meer last van of de andere... want ik begin er echt door te twijfelen...
Ik ben over het algemeen erg tevreden met de weergave van wit en de kleuren.
Na de inspeeltijd laat ik een ISF calibratie uitvoeren om het maximale uit het toestel te halen.
Plasma's knallen gemiddeld een stuk minder dan LCD's. Zeker in een winkel met TL verlichting en een 'uit de doos' plasma, kunnen ze wel eens behoorlijk grauw lijken. Ook een Plasma TV die op 'cinema mode' staat (wordt algemeen gezien als meest natuurlijke kleuren) in zonlicht ziet er eigenlijk niet mooi uit. Een LCD scoort daar gewoon beter op. Knalt veel meer. Zeker Wit is van een LCD veeeeel feller dan van een Plasma (en ook als dat van een CRT).Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 17:36:
[...]
Wel ik heb net de 42g10 en de 46g10 gaan bekijken in de winkel.
Ik ken zelf de 37PV7 en de 37PX80 van kennissen die ze hebben. De PV7 is het 'grauwst', de PX80 is een stukje mooier, dieper zwart en ik vind beide TV's schitterend om films op te kijken of om op te gamen. Ook digitale TV ziet er echt goed uit. ALleen als er vol zon op staat, is het wat minder.
Ik ben vanmiddag even in de MM Utrecht wezen kijken (ik twijfel nog tussen de 46PZ80 en de P46G10), en daar viel me juist op dat de G10 daar ook ontzettend aan het 'knallen' was. Het lijkt me geen prettige stand om thuis lekker een film mee te kijken, maar je kan het contrast op dat scherm wel dusdanig instellen, dat het scherm ook in een Hel-TL-verlichte winkel goed en contrastrijk beeld geeft.
Daarnaast vond ik het design van de G10 mooier dan van de PZ80 (die grijze balk is echt lelijk). Het bezoekje heeft mijn twijfels dus weggenomen. Ik ga voor de G10 (met name vanwege design en iets beter beeldkwaliteit).
Kleine voetnoot: Ik vond de TX37G10 (de LCD dus) van Panasonic nog mooier beeld geven in de MediaMarkt. Alleen kost dat scherm 1000 euro voor 37". Dat ga ik dus niet doen. En de rest van de LCD modellen vind ik als ik ze bij mensen thuis zie ook veel te 'hard' beeld geven. Ik ga eind deze maand de P46G10 kopen dus
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Als je deze tests leest,dan kan je er eigenlijk van uitgaan dat een test van een G15/V10 eigenlijk hetzelfde resultaat zal gaan opleveren ivm kleuren en beeldkwaliteit?Zijn toch dezelfde toestellen he op een aantal functies(24 smooth bij de V)na.
Ik begrijp ook uit die test van de G10 dat de weergave van SD niet heel schitterend is?
Ik begrijp ook uit die test van de G10 dat de weergave van SD niet heel schitterend is?
Verwijderd
Wel dit vond ik nu net jammer, dat ik niets kunnen regelen heb aan het beeld. ik vraag me af of je echt wel wit wit kan bekomen van beeld (misschien niet zo wit als lcd maar misschien pakken beter als dat hij uitstond.)JvS schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 17:53:
[...]
Plasma's knallen gemiddeld een stuk minder dan LCD's. Zeker in een winkel met TL verlichting en een 'uit de doos' plasma, kunnen ze wel eens behoorlijk grauw lijken. Ook een Plasma TV die op 'cinema mode' staat (wordt algemeen gezien als meest natuurlijke kleuren) in zonlicht ziet er eigenlijk niet mooi uit. Een LCD scoort daar gewoon beter op. Knalt veel meer. Zeker Wit is van een LCD veeeeel feller dan van een Plasma (en ook als dat van een CRT).
Ik ken zelf de 37PV7 en de 37PX80 van kennissen die ze hebben. De PV7 is het 'grauwst', de PX80 is een stukje mooier, dieper zwart en ik vind beide TV's schitterend om films op te kijken of om op te gamen. Ook digitale TV ziet er echt goed uit. ALleen als er vol zon op staat, is het wat minder.
Ik ben vanmiddag even in de MM Utrecht wezen kijken (ik twijfel nog tussen de 46PZ80 en de P46G10), en daar viel me juist op dat de G10 daar ook ontzettend aan het 'knallen' was. Het lijkt me geen prettige stand om thuis lekker een film mee te kijken, maar je kan het contrast op dat scherm wel dusdanig instellen, dat het scherm ook in een Hel-TL-verlichte winkel goed en contrastrijk beeld geeft.
Daarnaast vond ik het design van de G10 mooier dan van de PZ80 (die grijze balk is echt lelijk). Het bezoekje heeft mijn twijfels dus weggenomen. Ik ga voor de G10 (met name vanwege design en iets beter beeldkwaliteit).
Kleine voetnoot: Ik vond de TX37G10 (de LCD dus) van Panasonic nog mooier beeld geven in de MediaMarkt. Alleen kost dat scherm 1000 euro voor 37". Dat ga ik dus niet doen. En de rest van de LCD modellen vind ik als ik ze bij mensen thuis zie ook veel te 'hard' beeld geven. Ik ga eind deze maand de P46G10 kopen dus.
Hij stond misschien ook op een ongelukkig plaatsje, naast de meester Philips 42PFL9803H met led technologie. sorry maar naast dit tvtje was het precies een pioneer plasma naast een medion van den aldi
Een plasma kan wel wit weergeven hoor, heb hier zelf een px80 die gekalibreerd is en die geeft echt wit als het wit moet zijn.
Echter toen deze tv uit de doos kwam was wit ook niet wit alles neigde naar groen toe er zat dus veel te veel groen in het beeld.
Echter toen deze tv uit de doos kwam was wit ook niet wit alles neigde naar groen toe er zat dus veel te veel groen in het beeld.
In hoeverre verschilt de TC-P50G10 nu van de TX-PxxG10? Zo heeft de TC volgens CNET geen PIP, terwijl de TX dat volgens tweakers.net en kieskeurig wel heeft. Ook spreekt men over THX mode, terwijl een aantal mensen in dit topic aangeven dat de TX geen THX certificaat heeft, of niet zo'n modus heeft (wat het ook is). Met andere woorden hoe relevant is deze review ter vergelijking met de TX...
Verwijderd
Voor zover ik weet heeft de US-versie wel een THX-mode, maar de EU-versie niet.Tommy The Cat schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 19:00:
[...]
In hoeverre verschilt de TC-P50G10 nu van de TX-PxxG10? Zo heeft de TC volgens CNET geen PIP, terwijl de TX dat volgens tweakers.net en kieskeurig wel heeft. Ook spreekt men over THX mode, terwijl een aantal mensen in dit topic aangeven dat de TX geen THX certificaat heeft, of niet zo'n modus heeft (wat het ook is). Met andere woorden hoe relevant is deze review ter vergelijking met de TX...
Volgens het avsforum geeft de THX-mode een minder goed resultaat dan de custom-mode, m.a.w. geen groot verlies voor de EU-versie.
Ik heb vandaag ook de 42G10 bekeken, in Arnhem had Smits 'm staan. Qua design best aardig moet ik zeggen maar qua beeld, tja, toch weer die phosphor trailing en plainbows waar ik altijd last van heb bij plasma. Ook vond ik de upscaling kwaliteit bij het bekijken van een dvd eerlijk gezegd nogal tegenvallen, vergeleken met een Samsung LCD die ik er naast heb laten zetten. Daarnaast maakte de IFC functie er af en toe toch wel weer een beetje een rommeltje van, ik had ook gehoopt dat ze daar wat meer vooruitgang hadden geboekt. Al met al viel het me toch een beetje tegen en ben ik, tegen eigen verwachting in, uiteindelijk met een Samsung UE40B7020 de deur uitgegaan. Ondanks dat ik plasma altijd mooier heb gevonden dan LCD, moet ik nu toch erkennen dat LCD voor mij prettiger kijken is. Niet dat die Samsung nu zo perfect is, zeker niet qua kijkhoek (want die is gewoon matig), maar overall was het voor mij toch de betere keus.
Verwijderd
Misschien gevoelig voor phosphor trailing? Ik heb er namelijk nog helemaal niks van gemerkt.jasjenl schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 23:03:
Ik heb vandaag ook de 42G10 bekeken, in Arnhem had Smits 'm staan. Qua design best aardig moet ik zeggen maar qua beeld, tja, toch weer die phosphor trailing en plainbows waar ik altijd last van heb bij plasma. Ook vond ik de upscaling kwaliteit bij het bekijken van een dvd eerlijk gezegd nogal tegenvallen, vergeleken met een Samsung LCD die ik er naast heb laten zetten. Daarnaast maakte de IFC functie er af en toe toch wel weer een beetje een rommeltje van, ik had ook gehoopt dat ze daar wat meer vooruitgang hadden geboekt. Al met al viel het me toch een beetje tegen en ben ik, tegen eigen verwachting in, uiteindelijk met een Samsung UE40B7020 de deur uitgegaan. Ondanks dat ik plasma altijd mooier heb gevonden dan LCD, moet ik nu toch erkennen dat LCD voor mij prettiger kijken is. Niet dat die Samsung nu zo perfect is, zeker niet qua kijkhoek (want die is gewoon matig), maar overall was het voor mij toch de betere keus.
Ja, dat ben ik ook en ik kan me heel goed voorstellen dat iemand anders juist voor de Panasonic zou zijn gegaan. Alhoewel ik de upscaling van SD materiaal op de Samsung er sowieso wel beter uit vond zien, wat dan weer los staat van de plasma 'kwalen' waar ik erg gevoelig voor ben en die voor mij uiteindelijk de voornaamste reden zijn geweest van plasma af te zien.Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 23:07:
[...]
Misschien gevoelig voor phosphor trailing? Ik heb er namelijk nog helemaal niks van gemerkt.
Ik zag 1 of 2x iemand hier in dit topic adviesprijzen opsommen. Nu valt het mij op dat die adviesprijzen overeen lijken te komen met de startprijzen van de nieuwe series in de winkel. Echter, doen al die shops net of ze een flinke korting geven en komen met compleet andere adviesprijzen en de shops verschillen natuurlijk ook onderling.
Nu wacht ik in ieder geval nog de V serie af, maar is er ergens betrouwbaar te achterhalen wat die adviesprijzen zijn zodat daarmee te schermen valt in de winkel?
Nu wacht ik in ieder geval nog de V serie af, maar is er ergens betrouwbaar te achterhalen wat die adviesprijzen zijn zodat daarmee te schermen valt in de winkel?
Ik ben vandaag wezen kijken bij de MM in Eindhoven. Hier hing een 46G10 op een wand met allemaal andere Panasonic TV's. De panasonic wand speelde echter andere content dan de andere televisies bij de MM, waardoor het maar moeilijk vergelijken was. Je kan trouwens ook gewoon de afstandsbediening pakken en met de instellingen knoeien
.
Het vergelijken van de televisies vond ik maar moeilijk, omdat alle tv's niet optimaal staan ingesteld en het hierdoor eigenlijk niks zegt wat je in de winkel ziet. Wat mij wel opviel is dat veel tv's zo staan ingesteld dat het wit er echt vanaf springt en dat de kleuren erg overdreven zijn. Verder verbaast het mij echt wat een bagger IFC-achtige implementaties sommige LCD's van Sony en Samsung hebben ( I.p.v judder, krijg je een soort smooth met om de seconde nog een schok). Dat ze dit serieus durven verkopen. Philips lcd's zijn hier nog steeds het beste in het smooth maken.
Ik ben er in iedergeval nog lang niet uit, mijn twijfel is eerder groter dan kleiner geworden. Ik ga dus nog maar een keer terug om nog een keer met de tv's te spelen
Het vergelijken van de televisies vond ik maar moeilijk, omdat alle tv's niet optimaal staan ingesteld en het hierdoor eigenlijk niks zegt wat je in de winkel ziet. Wat mij wel opviel is dat veel tv's zo staan ingesteld dat het wit er echt vanaf springt en dat de kleuren erg overdreven zijn. Verder verbaast het mij echt wat een bagger IFC-achtige implementaties sommige LCD's van Sony en Samsung hebben ( I.p.v judder, krijg je een soort smooth met om de seconde nog een schok). Dat ze dit serieus durven verkopen. Philips lcd's zijn hier nog steeds het beste in het smooth maken.
Ik ben er in iedergeval nog lang niet uit, mijn twijfel is eerder groter dan kleiner geworden. Ik ga dus nog maar een keer terug om nog een keer met de tv's te spelen
Verwijderd
wat bedoel je met upscaling van SD materiaal?Bv een dvd die naar hd wordt opgewaardeert?Dmv welke functie gebeurt dit dan weer?
Kan er iemand deze leek even uitleggen van phosphor trailing, plainbows en die IFC functie juist zijn ??jasjenl schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 23:03:
Ik dacht net dat Plasma zoveel beter was dan LCD in het verkrijgen van diepe realistische kleuren.
Had nu net mijn keuze gemaakt
Soms denk ik dat ik beter niets meer lees want de ene keer is plasma hemels en de andere keer spreekt men weer over de plasma kwalen !!
Nu valt mij ook op in de winkels dat vooral de LCD veel scherper staan qua kleuren en dat je dit net aantrekt op het eerste moment maar veronderstel wel dat je thuis toch liever iets wat zachter zult gaan instellen om niet al te snel vermoeiend te gaan worden.
Weet dat mijn broer zijn Sony LCD ook veel zachter heeft ingesteld vanwege overdreven wit, zeker s'avonds was dat niet te doen
Daarom moet je altijd zelf kijken en ook zelf de instellingen regelen.daxcer schreef op zondag 05 april 2009 @ 00:06:
[...]
Kan er iemand deze leek even uitleggen van phosphor trailing, plainbows en die IFC functie juist zijn ??
Ik dacht net dat Plasma zoveel beter was dan LCD in het verkrijgen van diepe realistische kleuren.
Had nu net mijn keuze gemaaktvoor de G10 50"
Soms denk ik dat ik beter niets meer lees want de ene keer is plasma hemels en de andere keer spreekt men weer over de plasma kwalen !!
Nu valt mij ook op in de winkels dat vooral de LCD veel scherper staan qua kleuren en dat je dit net aantrekt op het eerste moment maar veronderstel wel dat je thuis toch liever iets wat zachter zult gaan instellen om niet al te snel vermoeiend te gaan worden.
Weet dat mijn broer zijn Sony LCD ook veel zachter heeft ingesteld vanwege overdreven wit, zeker s'avonds was dat niet te doen
Sommige mensen zijn gevoelig voor phosphortrails en zullen die op ieder toestel zien. Al blijf ik zeggen: in de winkel staan bijna alle hdtv's op dynamisch met 100% contrast en als de tv dan ook nog aan het inspelen is, dan is dat vragen om phosphortrails.
Een hdtv kan nooit en te nimmer iets anders weergeven dan zijn eigen resolutie. Wanneer deze dus een beeld wordt gegeven die lager is dan zijn eigen reso (bijv als je een dvd gaat kijken), dan zal de tv dit zelf upscalen. Hij kan niet anders.Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 23:46:
wat bedoel je met upscaling van SD materiaal?Bv een dvd die naar hd wordt opgewaardeert?Dmv welke functie gebeurt dit dan weer?
De ene tv kan dit beter dan de andere. Soms kan je dit beter door de dvd speler of blu-ray speler laten doen, wanneer je een dvd gaat kijken.
[ Voor 20% gewijzigd door Ferry34 op 05-04-2009 00:33 ]
Verwijderd
Waar hebben jullie het over man, deze plasma schermen geven prachtig beeld en wit is heus wit genoeg. De meeste mensen sluiten crappy rand apparatuur aan en verwachten dan wel goed beeld. En in de winkel draaide......????? in de winkel kun je niets zien ivm slechte afstelling slechte omgevingsbelichting e.d.
Design van het toestel daar gaat het me om als ik in de winkel iets bekijk. Voor de rest lees ik eerst veel reviews en baseer daarop mijn conclusies.
Design van het toestel daar gaat het me om als ik in de winkel iets bekijk. Voor de rest lees ik eerst veel reviews en baseer daarop mijn conclusies.
Verwijderd
Ik wil mij dus een nieuwe tv aanschaffen en een BR speler,dus als ik het goed begrijp,worden mijn "oude"dvd's die ik zou afspelen geupscaled naar hd?Ik zit wel nog met een dvd speler uit het jaar 2003.
Of kan zo'n BR speler mijn oude dvd's ook afspelen(en dus ook hd weergeven?)En dat gebeurt dan automatisch veronderstel ik?Of moet je dan zelf aan instellingen beginnen prutsen?
Of kan zo'n BR speler mijn oude dvd's ook afspelen(en dus ook hd weergeven?)En dat gebeurt dan automatisch veronderstel ik?Of moet je dan zelf aan instellingen beginnen prutsen?
Jouw nieuwe BR speler kan uiteraard ook je oude DVD's afspelen. Dan heb je 2 keuzes: of je laat de TV het beeld upscalen, of je stelt je BR speler zó in dat die het upscalen voor z'n rekening neemt. Ik heb een iets nieuwere dvd speler, die kan ook DVD's upscalen. Afhankelijk van wat jij het beste resultaat vindt, laat je een van de 2 het upscalen doen.Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 00:39:
Ik wil mij dus een nieuwe tv aanschaffen en een BR speler,dus als ik het goed begrijp,worden mijn "oude"dvd's die ik zou afspelen geupscaled naar hd?Ik zit wel nog met een dvd speler uit het jaar 2003.
Let wel op dat upscalen nooit echt HD wordt, want een dvd is van de bron SD resolutie 576p. Bij upscalen worden er alleen extra pixels bij gemaakt zodat het matcht met de native resolutie van het scherm.
[ Voor 10% gewijzigd door DutchOwnage op 05-04-2009 00:47 ]
De beste BR speler van het moment is trouwens nog steeds de PS3
. Zo sla je misschien 2 vliegen in 1 klap, films kijken en gamen.
Verwijderd
Oei nee-)ben absoluut geen gamer!Ik kijk heel veel muziekconcerten op dvd(hopelijk binnenkort BR).Ik was eigenlijk van plan die nieuwe panasonic BR home cinema set aan te schaffen.
Ook mooi, maak je gelijk gebruik van Vierra Link.
IFC is een functie waarmee panasonic extra frames 'berekent' tussen de 24 of 25 fps die normaal zijn met HDTV of normale tv. Daarmee kan het beeld extra soepel lopen, maar het brengt ook wat foutjes mee blijkbaar.daxcer schreef op zondag 05 april 2009 @ 00:06:
[...]
Kan er iemand deze leek even uitleggen van phosphor trailing, plainbows en die IFC functie juist zijn ??
Plainbows ken ik niet. Maar phosphor trailing wel. Daar ben ik gevoeliger voor dan gemiddeld en ik zie het ook. Een plasma pixel is opgebouwd uit blauw, groen en rood. Blauw dooft het snelst, daarna groen, daarna rood. Als er een wit object over een zwarte achtergrond gaat, hangt daar een geel/groene 'phospor trail' achter, omdat de rode en groene subpixels langzamer doven.
Ik zie het trouwens alleen met snelle bewegingen in 3d spellen, waar je echt harde rechte lijnen hebt met veel contrastversillen (donkere muurrand/felle lucht) en veel snelle bewegingen. Met een camera leg je dit effect feilloos vast. Met je ogen zie je het niet. Dit is een (overdreven) weergave van trailing:

Overigens ben ik nog steeds van mening dat Plasma fijner is. In elk lcd topic lees je ontevreden gebruikers. In dit topic bijna niet eigenlijk.
Ja begon nog te twijfelen zegVerwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 00:34:
Waar hebben jullie het over man, deze plasma schermen geven prachtig beeld en wit is heus wit genoeg. De meeste mensen sluiten crappy rand apparatuur aan en verwachten dan wel goed beeld. En in de winkel draaide......????? in de winkel kun je niets zien ivm slechte afstelling slechte omgevingsbelichting e.d.

Maar veel zal afhangen van de proffessionaliteit van de winkel en het verkopend personeel zelf hoe goed alles staat ingesteld.
Vaak via zie je veel te grote verschillen tussen de tv's qua inkomend beeldmateriaal zeker !!
Qua instellen, wanneer doe je best een extra kalibratie van je plasma ? na hoeveel uren en is dat echt nodig of gewoon geldklopperij
( vond niet het antwoord met de zoekfunctie
Heb je die SC-BT200 bluray home cinema al ergens gezien dan? Heb begin maart Panasonic (NL) gebeld en die zeiden begin/eind juni. Aan de andere kant, over deze nieuwe plasma's valt ook niks te vinden op panasonic.nl en ze zijn in aardig wat winkels al te verkrijgen (en ze meldde mei voor de plasma's).
Laat ik nog wel even toelichten dat ik wel degelijk in de winkel met de settings van de Panasonic en de Samsung heb gespeeld en dat ik een eigen dvd op zowel de Samsung en de Panasonic heb bekeken. Dat je heel moeilijk echt de beeldkwaliteit in een winkel kunt beoordelen, dat ben ik helemaal met iedereen eens. Maar de voor mij kritieke plasma 'kwalen' kon ik toch wel degelijk nog steeds waarnemen op de Pana, met de settings op Cinema/Warm, dus dat lag 'm niet aan overdreven dynamische instellingen.
Verwijderd
Is dit echt een supergoede tv? klopt deze review van op kieskeurig.NL?:jasjenl schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 23:03:
Ik heb de tv nu pas enkel een dag of 2 en erger me nu al aan 2 dingen: De tv's overijverigheid bij 100Hz berekeningen (blokjes rond om snelle bewegingen, die vergeleken met de rest van de scene TE scherp zijn)
En het overijverige eco programma, zit je lekker een blu-raytje te kijken of spelletje te spelen schakeld het klere ding uit. -let wel dit is met spaarstand en screensaver etc. UIT geschakeld. of ingesteld op 8 uur wat dus zou moeten betekenen dat hij niet zeikt gedurende een film.
enfin, beeld is super, design mooi en plat met slechts 3 cm.
alleen jammer van de voorgenoemde problemen.
Wat ook jamer is is dat er geen echte handleiding meer is... een quickstart guide en een USB-stick met "enkel door de tv te openen" Handleiding is inprincipe alles: en dus ja, je moet eigelijk al weten hoe de tv werkt voor je bij de handleiding kunt echt slim van Samsung
PS. als je op info knop druk krijg je een vergelijking van stroomverbruik van deze LED tv tegen over "conventionele" LCD tv's leuke gadget, maar eigenlijk belangrijker voor winkel als verkoopsargument
Verwijderd
Neen heb die SC-BT200 nog nergens gezien,alleen gelezen dat deze gaat uitkomen.Zou geen slecht systeem zijn volgens hdtvnieuws.Lees alleen dat zon set niet aan het niveau van losse componenten komt.
Bedankt voor de re'.
Wil gewoon graag dolby geluid en blu-ray, ben geen audio purist. Mijn oude Sony dolby set vond mijn vriendin te groot en mocht na onze verhuizing niet terug in de huiskamer. Waar ik verder mee zit is 7 speakers, de ene center speaker zou in het midden van de huiskamer moeten hangen dan zeg maar en dat gaat vast erg lelijk worden met kabels (zonder waarschijnlijk ook, zo'n speaker in het midden van het plafond scoort vast geen schoonheidsprijzen). En viera link zou best leuk zijn (alleen wat flash animaties gezien e.d.
). Maar wellicht kan ik voorlopig beter een andere HiFi set van Panasonic halen dan en een PS3 ofzo, vind blu-ray disks toch nog redelijk aan de prijs op het moment.
Zie net dat de G15 DLNA ondersteund. Zie best een hoop potentie in DLNA, zou alleen graag jullie mening hebben of het de 200 euro meer waard is. De afweging is best lastig, een additioneel apparaat verbruikt ook weer stroom, heeft weer een eigen afstandsbediening e.d. Voor zover ik terug heb kunnen vinden ondersteund de SC-BT200 ook geen DLNA. Verder vind ik het jammer dat al die TV's wel DVB-T doen maar geen DVB-C. Blijf zo toch aangewezen op een DVB-C decoder. Het dunnere scherm heeft voor mij ook weinig meerwaarde gezien hij toch op een groot TV meubel komt te staan en niet aan de muur gehangen wordt.
Wil gewoon graag dolby geluid en blu-ray, ben geen audio purist. Mijn oude Sony dolby set vond mijn vriendin te groot en mocht na onze verhuizing niet terug in de huiskamer. Waar ik verder mee zit is 7 speakers, de ene center speaker zou in het midden van de huiskamer moeten hangen dan zeg maar en dat gaat vast erg lelijk worden met kabels (zonder waarschijnlijk ook, zo'n speaker in het midden van het plafond scoort vast geen schoonheidsprijzen). En viera link zou best leuk zijn (alleen wat flash animaties gezien e.d.
Zie net dat de G15 DLNA ondersteund. Zie best een hoop potentie in DLNA, zou alleen graag jullie mening hebben of het de 200 euro meer waard is. De afweging is best lastig, een additioneel apparaat verbruikt ook weer stroom, heeft weer een eigen afstandsbediening e.d. Voor zover ik terug heb kunnen vinden ondersteund de SC-BT200 ook geen DLNA. Verder vind ik het jammer dat al die TV's wel DVB-T doen maar geen DVB-C. Blijf zo toch aangewezen op een DVB-C decoder. Het dunnere scherm heeft voor mij ook weinig meerwaarde gezien hij toch op een groot TV meubel komt te staan en niet aan de muur gehangen wordt.
edit:
In de review op hdtvnieuws is het een 5.1 set, veel andere sites melden 7.1
In de review op hdtvnieuws is het een 5.1 set, veel andere sites melden 7.1
[ Voor 3% gewijzigd door freaky op 05-04-2009 19:18 ]
Bah ik word er gek van. De ene zegt dat judder bij de G10 goed merkbaar is, de andere zegt weer dat het niet of nauwelijks te zien is. Wat is het nu mensen? Door heel die zever ben ik zelfs aan 't denken om te wachten totdat de P50V10 uit is en te kijken of die 24p Smooth Film een deftige oplossing is. Vraag is natuurlijk of ik nog zolang kan wachten. Vorig jaar in mei had ik al plannen om een HDTV aan te schaffen. Dan uitgesteld tot ergens in november. Dan weer uitgesteld om te wachten op de nieuwe Panasonic Plasma's en nu weer uitstellen om te wachten op de V10. Misschien binnenkort best eens gaan zien in de winkel zelf en hopen dat ze een Bluray speler hebben om eraan te hangen met dan ook nog eens juist een film met veel horizontal pans in.
Verwijderd
Ga gewoon naar de winkel testen en blijf hier niet liggen gissen op een forum. Punt, probleem opgelost.CobraX schreef op zondag 05 april 2009 @ 19:22:
Bah ik word er gek van. De ene zegt dat judder bij de G10 goed merkbaar is, de andere zegt weer dat het niet of nauwelijks te zien is. Wat is het nu mensen?
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2009 20:05 ]
DLNA is een (netwerk) protocol om video, fotoos en muziek te delen. In principe zou je 1 DLNA server nodig hebben en voor de rest players (zoals in een TV). Een goede DLNA server kan zelfs on-the-fly recoden. Dus stel je hebt allemaal MP4 films op je server, en wilt die op de speler (de G15 in dit geval) afspelen, maar die ondersteund alleen H264. De speler meldt dit aan de server en de server zou de MP4 on-the-fly (zal wel brute CPU vereisen in dit geval bij full HD) naar H264 omzetten.
Wikipedia: Digital Living Network Alliance
Wikipedia: Digital Living Network Alliance
DLNA is a standard that makes digital electronics easier and more convenient to use on a home network. For example, DLNA makes it possible to watch motion and still images stored in your computer on a large-screen TV, or to watch content stored on a hard disc recorder in your living room or bedroom.Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 19:51:
En wat houd dat in dat de G15 DLNA ondersteund?
Basically houdt dat dus gewoon in dat je DivX movies die op je PC staan, kan afspelen op je TV (waarschijnlijk via een netwerkkabel want ik dacht dat enkel de Z1 reeks wireless had). Al bij al ben ik daar geen fan van. Er zijn teveel DivX/XviD codecs en vaak werken bepaalde films al niet op standalone DivX/DVD spelers (omwille van bepaalde opties die gebruikt werden tijdens het encoderen van de film in DivX/XviD formaat). Laat staan dat het dan op die TV allemaal vlekkeloos zal werken. Nee voor zoiets, koop je best een Mediacenter PC.
Wel mijn beste Bjorn ik woon in het apenland België. Je kent het wel. Dat miezerige landje waar alle producten weken/maanden later in de winkel liggen t.o.v. Nederland.Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 20:05:
[...]
Ga gewoon naar de winkel testen en blijf hier niet liggen gissen op een forum. Punt, probleem opgelost.
Punt, probleem niet opgelost.
[ Voor 3% gewijzigd door CobraX op 05-04-2009 20:16 ]
Dagje Nederland?CobraX schreef op zondag 05 april 2009 @ 20:15:
[...]
Wel mijn beste Bjorn ik woon in het apenland België. Je kent het wel. Dat miezerige landje waar alle producten weken/maanden later in de winkel liggen t.o.v. Nederland.
Punt, probleem niet opgelost.
Geen optie. Als ik iets duur koop zoals een TV, dan moet het binnen een straal van 30 km zijn. Want als er dan iets aan scheelt, kan ik weer beginnen met die zooi op te sturen en wachten wachten wachten. Terwijl de lokale shop mij gewoon voor 0 euro een reserve TV geeft van hetzelfde kaliber. Dat noem ik service. En internetshops dienen om wat van de prijs af te dingen bij de lokale shop.
Verder ga ik ook echt geen 100-150km rijden om gewoon eventjes een TV in werking te zien.
Verwijderd
Jongens probeer overeen te komen he!-)
Thx voor de uitleg,ik leer hier bij dat het niet meer normaal is.-)
Thx voor de uitleg,ik leer hier bij dat het niet meer normaal is.-)
CobraX, met een goede DLNA server hercodeert deze het dus on-the-fly naar een formaat dat je TV wel snapt. Als je 3 TV's in huis hebt heb je waarschijnlijk weinig behoefte aan 3 media center PC's
.
Verwijderd
CobraX ik woon ook in Belgie en ik ervaar geen problemen hierin.CobraX schreef op zondag 05 april 2009 @ 20:25:
[...]
Geen optie. Als ik iets duur koop zoals een TV, dan moet het binnen een straal van 30 km zijn. Want als er dan iets aan scheelt, kan ik weer beginnen met die zooi op te sturen en wachten wachten wachten. Terwijl de lokale shop mij gewoon voor 0 euro een reserve TV geeft van hetzelfde kaliber. Dat noem ik service. En internetshops dienen om wat van de prijs af te dingen bij de lokale shop.
Verder ga ik ook echt geen 100-150km rijden om gewoon eventjes een TV in werking te zien.
Ga naar grootwinkels zoals mediamarkt of vandenborre (ja is ook 30min rijden van hier) maar dan zie je enorm veel tv's en weet je al wel direct welke richting je uit gaat.
Ik ging ook eerst voor deze plasma van panasonic gaan, maar door hem te bekijken in het echt viel het resultaat tegen.
ik ga nu voor een lcd tv met led technologie. geen nadelen meer ten opzichte van het plasma scherm (naar mijn normen dan...) andere mensen willen misschien een grotere kijkhoek ofzo...
Kijk gewoon goed uit naar alle schermen en ga idd zo hard niet af op een forum. Als een tv goed beoordeeld wordt, neem dan de klachten met een korrel zout en maak voor jezelf uit of dit iets uitmaakt voor jou.
Je kan zo nog 5 jaar wachten tot er weer een nieuwe technologie uit is...
Verwijderd
Wordt er dan van uitgegaan dat die led lcd's beter zijn dan plasma?Of meer potentieel hebben naar de toekomst toe?Zijn er al zo'n dingen getest?
Effe over 24p. Wat is er eigenlijk in 24p, hebben we het dan standaard over BR/HDDVD rips van films uit de US (NTSC) of is elke BR/HDDVD film in 24p? Alles wat er op de NL tv wordt uitgezonden door de kabelaars incl. zenders als Film1(HD) zijn toch helemaal niet 24p of wel?
[ Voor 3% gewijzigd door Martijn op 05-04-2009 22:46 ]
Ik denk dat als je de oude generatie Panasonic al goed vond, dat je de nieuwe zeker zal bevallen. Ik heb mijn redenen om toch uiteindelijk niet voor plasma te kiezen hierboven al genoemd, als ik niet zo gevoelig was geweest voor die plasma kwalen was de keus waarschijnlijk wel op de Pana gevallen. Ik denk dat op zich de LED lcd's zeker niet beter zijn dan de plasma's, zeker niet qua native contrast ratio. Je ziet toch dat zo'n LED lcd af en toe zit te truuken om 'n blacklevel te bereiken, een plasma kan dat veel natuurlijker doen. Maar goed, beide technieken hebben hun plus en minpunten, het is maar net waar je je eigen zwaartepunt legt.
Drie mediacenter PCs zou indeed te gek zijn. Ik vertrouw het niet goed die DLNA. Ik wil het eerst allemaal wel eens zien. Lijkt me straf dat dat allemaal maar kan. Maar goed als het effectief goed werkt, zoveel te beter natuurlijk.freaky schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:07:
CobraX, met een goede DLNA server hercodeert deze het dus on-the-fly naar een formaat dat je TV wel snapt. Als je 3 TV's in huis hebt heb je waarschijnlijk weinig behoefte aan 3 media center PC's.
Het verschilt per mens, het is subjectief en het is ineens een extreem aandachtspunt. Laat ik je als eerste vertellen: Met elke divx, gedownloade DVD van een NTSC bron of HD film die jij gedownload hebt, en hebt gekeken op je monitor of via TV-out op je tv, heb jij naar judderend beeld gekeken. heb je je hier aan geërgerd?CobraX schreef op zondag 05 april 2009 @ 19:22:
Bah ik word er gek van. De ene zegt dat judder bij de G10 goed merkbaar is, de andere zegt weer dat het niet of nauwelijks te zien is. Wat is het nu mensen? Door heel die zever ben ik zelfs aan 't denken om te wachten totdat de P50V10 uit is en te kijken of die 24p Smooth Film een deftige oplossing is.
Nu heb je Judder (beeld dat van 24p in 50 of 60Hz wordt weergegeven) en 24p. Het eerste is onregelmatig schokken omdat er trucjes worden uitgehaald om 24 frames in 25, 30, 50 of 60 frames te proppen. 24p is gewoon feitelijke weergave van 24p. Deze panasonic G10 heeft feitelijk geen last van judder, maar geeft 24p wel op 24p (eigenlijk 48) weer.
24p levert gewoon een beeld op dat voor een mens iets schokt. Ga anders eens in een bioscoop een film kijken (dat heb je vast weleens gedaan). Als je je daar doodergert aan het feit dat je naar een iets schokkerig beeld kijkt (want dat doe je met 24p), dan moet je inderdaad maar eens nadenken of je dit gaat trekken.
Er zijn allerlei trucjes die je met het beeld uit kan halen. IFC is zo;n trucje (intelligent frame creation), 24p smooth film is een geavanceerder trucje. Hiermee wordt het beeld bewerkt zodat het wat soepeler loopt. Phlips doet dit al jaaaaaren met 'super natural motion' en alle opvolgers. Ik vind dat overigens allemaal heel nep eruitzien en ben gewend aan het 'filmische' van 24p.
Bottom line: Twijfel in godsnaam niet zo. Je bent nu dus al een jaar aan het twijfelen om te kopen? En als het nieuw is, vind je dat er te weinig ervaringen zijn, en als het oud is ben je bang om het nieuwe te missen? Eng hoor, tv kopen
Ik kom regelmatig in de mediamarkt hoor. Maar daar kan je toch niet vergelijken. Veel teveel licht in die ruimte. Ik kijk bijna uitsluitend 's avonds TV. Heb je daar in de mediamarkt met de beeldinstellingen gespeeld alvorens een conclusie te maken?Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 22:24:
[...]
CobraX ik woon ook in Belgie en ik ervaar geen problemen hierin.
Ga naar grootwinkels zoals mediamarkt of vandenborre (ja is ook 30min rijden van hier) maar dan zie je enorm veel tv's en weet je al wel direct welke richting je uit gaat.
Ik ging ook eerst voor deze plasma van panasonic gaan, maar door hem te bekijken in het echt viel het resultaat tegen.
ik ga nu voor een lcd tv met led technologie. geen nadelen meer ten opzichte van het plasma scherm (naar mijn normen dan...) andere mensen willen misschien een grotere kijkhoek ofzo...
Kijk gewoon goed uit naar alle schermen en ga idd zo hard niet af op een forum. Als een tv goed beoordeeld wordt, neem dan de klachten met een korrel zout en maak voor jezelf uit of dit iets uitmaakt voor jou.
Je kan zo nog 5 jaar wachten tot er weer een nieuwe technologie uit is...
Verder vind ik dat er wel nog nadelen zijn aan een LED LCD t.o.v. een Plasma. Enkele voorbeelden zijn: crappy kijkhoek, black crush fenomeen, minder inch voor dezelfde prijs...
Voor de rest ga ik af op reviews, meningen van gebruikers en mijn eigen ogen. Maar dat laatste puntje is vrij nutteloos als je de instellingen niet verandert in de winkel en daar is er vaak ook nog teveel licht aanwezig.
Toch vind ik de LED LCD's er goed uitzien. Zeker als er erg kleine leds gebruikt worden, kan het briljant zijn. De echt goede schermen zijn op dit moment alleen wel veel duurder dan de plasma's.[b][message=31755661,noline]Je ziet toch dat zo'n LED lcd af en toe zit te truuken om 'n blacklevel te bereiken, een plasma kan dat veel natuurlijker doen. Maar goed, beide technieken hebben hun plus en minpunten, het is maar net waar je je eigen zwaartepunt legt.
Meningen van anderen zijn ook nutteloos als jij door elk potentieel negatief bericht van iemand gaat twijfelen. In welke review heb je iets over schokkerig beeld gelezen? En dat kan je gewoon wel zien in de winkels. Je lijkt wel op zoek naar dingen om over te twijfelen...CobraX schreef op zondag 05 april 2009 @ 23:24:
[...]
Voor de rest ga ik af op reviews, meningen van gebruikers en mijn eigen ogen. Maar dat laatste puntje is vrij nutteloos als je de instellingen niet verandert in de winkel en daar is er vaak ook nog teveel licht aanwezig.
[ Voor 38% gewijzigd door JvS op 05-04-2009 23:45 ]
Ik denk dat je dan vooral op Local dimming LED schermen doelt, gezien je opmerking over kleine leds. Ik doelde op Edge LED schermen, zoals de Samsung die ik net gekocht heb. Die dimt af en toe het hele scherm (aangezien hij niet lokaal kan dimmen) als het beeld overall donker wordt, om zo een bepaald zwart level te faken. Een plasma hoeft dat niet te doen, die kan gewoon per pixel dimmen. Dat bedoelde ik met dat plasma's een blacklevel wat natuurlijker kunnen weergeven.JvS schreef op zondag 05 april 2009 @ 23:43:
Toch vind ik de LED LCD's er goed uitzien. Zeker als er erg kleine leds gebruikt worden, kan het briljant zijn. De echt goede schermen zijn op dit moment alleen wel veel duurder dan de plasma's.
Wat jij omschrijft klinkt als dynamisch contrast. Dat vind ik niet kijkbaar en zou ik gelijk aanzetten.
Ik bedoel met led schermen inderdaad niet de schermen met een paar leds aan de randen, maar gewoon per 4x4 of 8x8 pixels een eigen led, die echt lokaal kunnen dimmen en zo goede zwart-contrastratio's kunnen weergeven.
Ik bedoel met led schermen inderdaad niet de schermen met een paar leds aan de randen, maar gewoon per 4x4 of 8x8 pixels een eigen led, die echt lokaal kunnen dimmen en zo goede zwart-contrastratio's kunnen weergeven.
Uitzetten neem ik aanJvS schreef op maandag 06 april 2009 @ 00:35:
Wat jij omschrijft klinkt als dynamisch contrast. Dat vind ik niet kijkbaar en zou ik gelijk aanzetten.
Maar zelfs met alle dynamische dingen uit dimmen de nieuwe Edge LED schermen van Samsung bij hele donkere beelden de verlichting.
Ook dat heeft nog steeds wel wat nadelen t.o.v. plasma, aangezien het nog steeds niet per pixel gedimt kan worden. Maar goed, dit is feitelijk allemaal zwaar offtopic hier, dus genoeg daaroverIk bedoel met led schermen inderdaad niet de schermen met een paar leds aan de randen, maar gewoon per 4x4 of 8x8 pixels een eigen led, die echt lokaal kunnen dimmen en zo goede zwart-contrastratio's kunnen weergeven.
Verwijderd
Ik ben het hier wel eens met de meeste commentaren.
Gisteren heb ik in bepaalde winkels van elk merk: Philips, Samsung, Etc... 2 identieke grootte's van schermen gezien en telkens was het een LCD en Plasma naast elkaar.
Direct ging de voorkeur naar de LCD schermen. Deze zijn zoo veel voller van kleur, veel natuurlijker, veel meer diepgang, de huid is zoveel beter weergegeven, de kleuren dus veel realistischer.
Bij Plasma vind ik zelf van nadeel dat de kleuren over het algemeen veel te dof zijn, zoals ik al vroeger zei, te saai, ik heb liever een fel uitkomend wit, dan saaie donkere kleuren waar je nooit een wow gevoel krijgt.
Daarom vind ik het ook niet superbelangrijk om echt pik zwart van beeld te hebben. Belangrijker vind ik gewoon dat bij beelden met sneeuw of enorm heldere lucht, je er echt in waant, en dat de huid zeer realistisch overkomt. Hier zit er dag en nacht verschil met de Plasma's, naar mijn mening.
Ook ging ik over 2 weken een plasma kopen, daardoor is mijn mening nu veranderd.
Gisteren heb ik in bepaalde winkels van elk merk: Philips, Samsung, Etc... 2 identieke grootte's van schermen gezien en telkens was het een LCD en Plasma naast elkaar.
Direct ging de voorkeur naar de LCD schermen. Deze zijn zoo veel voller van kleur, veel natuurlijker, veel meer diepgang, de huid is zoveel beter weergegeven, de kleuren dus veel realistischer.
Bij Plasma vind ik zelf van nadeel dat de kleuren over het algemeen veel te dof zijn, zoals ik al vroeger zei, te saai, ik heb liever een fel uitkomend wit, dan saaie donkere kleuren waar je nooit een wow gevoel krijgt.
Daarom vind ik het ook niet superbelangrijk om echt pik zwart van beeld te hebben. Belangrijker vind ik gewoon dat bij beelden met sneeuw of enorm heldere lucht, je er echt in waant, en dat de huid zeer realistisch overkomt. Hier zit er dag en nacht verschil met de Plasma's, naar mijn mening.
Ook ging ik over 2 weken een plasma kopen, daardoor is mijn mening nu veranderd.
de europese G10 laat 24p toch zien met 96Hz? Dit betekent dus feitelijk wel judder, want hetzelfde beeldje wordt vier maal weergegeven. Het enige verschil met een 50Hz tv is dus dat je judder bij de G10 regelmatig is omdat 24 met een geheel getal wordt vermenigvuldigd.JvS schreef op zondag 05 april 2009 @ 23:21:
[...]
Nu heb je Judder (beeld dat van 24p in 50 of 60Hz wordt weergegeven) en 24p. Het eerste is onregelmatig schokken omdat er trucjes worden uitgehaald om 24 frames in 25, 30, 50 of 60 frames te proppen. 24p is gewoon feitelijke weergave van 24p. Deze panasonic G10 heeft feitelijk geen last van judder, maar geeft 24p wel op 24p (eigenlijk 48) weer.
Dat betekent juist geen judder. Judder krijg je doordat het 24Hz signaal wordt omgezet naar een signaal dat geen veelvoud is, bv 50Hz of 60Hz middels een 2:3 pulldown. Dan krijg je dus een kleine "fout" in de weergave en dat is judder.
Het niet vloeiend zijn van een 24p signaal heet dacht ik niet judder.
Het niet vloeiend zijn van een 24p signaal heet dacht ik niet judder.
Grappig, om al deze redenen heb ik juist een plasma gekocht.Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 06:42:
Plasma geeft imo juist een veel natuurlijker, voller, contrastrijker beeld dan het fletse en soms juist overdreven lcd.
Deze kan dicht.... en hopenlijk meer on-topic
verder in
[Plasma] Panasonic 2009 modellen - C, X, S, G, V en Z serie ...
[Plasma] Panasonic 2009 modellen - C, X, S, G, V en Z serie ...
Heb zojuist even gekeken op een internetshop dat er een TX-PF50G10 en een TX-P50G10 voorhanden was aan dezelfde prijs.
Nu blijkt dat de laatste geen DVB-C tuner heeft tov de versie TX-PF50G10 ?
zou dat hier over allebei een europees model gaan
Nu voor de liefhebbers die in Belgie wonen en niet kunnen beslissen deze wordt daar aangeboden voor de zachte prijs van 1527 euro
tov 1850 euro adviesprijs
Nu blijkt dat de laatste geen DVB-C tuner heeft tov de versie TX-PF50G10 ?
zou dat hier over allebei een europees model gaan
Nu voor de liefhebbers die in Belgie wonen en niet kunnen beslissen deze wordt daar aangeboden voor de zachte prijs van 1527 euro
Zal wel hetzelfde zijn als bij de 50" dat die met de F in de type aanduiding een DVB-C tuner heeft en die zonder de F heeft dat niet.Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:28:
Kent hier iemand het verschil tussen een TXP42G10 en een TX PF42G10?
Nu vraag ik mij af of ze allebei voor Benelux bestemd zijn of dat er bvb een toestel bijzit dat voor de Franse markt in eerste instantie bedoeld is
zou naar het schijnt schelen in garantie tegemoetkomingen van Panasonic zelf, al weet ik dat niet zeker en Panasonic beantwoord mijn vraag daaromtrent niet
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Dit topic is gesloten.