Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291698

neographikal schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 18:46:
THX zegt maar bar weinig, leuk label, maar weinig zeggend imo :)
Toestellen met een THX certificaat worden aan zeer hoge eisen voordat ze de THX krijgen. (dat hebben ze mij toch in den tijd wijs gemaakt) Zowel geluid als beel bij een televisie.

*DLNA wil zeggen dat je bijv. divx of jpeg of... kunt streamen van je computer of playstation of andere DLNA-toestellen naar je televisie. Dus dit is nog een apparte functie dan de Viera Cast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:22
Anoniem: 291698 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 18:58:
[...]

Toestellen met een THX certificaat worden aan zeer hoge eisen voordat ze de THX krijgen. (dat hebben ze mij toch in den tijd wijs gemaakt) Zowel geluid als beel bij een televisie.

*DLNA wil zeggen dat je bijv. divx of jpeg of... kunt streamen van je computer of playstation of andere DLNA-toestellen naar je televisie. Dus dit is nog een apparte functie dan de Viera Cast.
Dat het beeld zeer goed zal zijn, daar twijfel ik geen moment aan. Het geluid kan nooit zeer bijzonder zijn en wat maakt het ook uit?
Ik verwacht (maar ik doe maar een gok) dat de THX komt vanwege de dts doorgifte bij digitale tv.

DLNA is dus het streamen van gedeelde mappen, terwijl Viera Cast de windgets/you-tube/internet mogelijkheden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 291698 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 18:58:
[...]

Wat ik heb gemerkt in de audiowereld is dat het logootje weinig zegt over de daadwerkelijke kwaliteit :P Niet teveel waarde aan hechten imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 16:55
Ferry34 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 17:55:
[...]

De mensen wìllen een filmisch karakter en dan nog zeuren over flikkerende beelden zoals in een bioscoop? :+

De 24 smooth film zal het berekenen van de tussenframes zijn. Daar had Pana toch een andere benaming voor (24p real cinema), verwarrend. In ieder geval goed dat het erop zit.
Pip heb ik nooit begrepen, maar voor sommige mensen is het handig.
De DLNA is toch gewoon de ethernetaansluiting.

Wat wil de THX zeggen dan? De doorgifte van dts kan toch alleen maar bij digitale tv en niet bij dvd/blu-ray. Of gaat het hier om betere/sterkere speakers?

Ze worden wel dunnnnnn! http://www.youtube.com/watch?v=RNOFozMUsao

http://www.youtube.com/watch?v=HQiMLBC0GBU

Ik ben erg geïntresseerd naar de term infinitive black. Zag vandaag voor het eerst de Pioneer KRP500A, indrukwekkend. Helaas alleen een demo filmpje, maar de andere tv's met dezelfde demo waren minder mooi.
Ik weet de instellingen van de andere toestellen niet, maar de Pioneer was erg zwart zeg!
Ik ziet ook af te wachten of de TX-P42V10E hier op de markt komt. PIP is namelijk in deze tijd handig met al die reclame tegenwoordig :) Voor 1350 euro zou ik hem zeker nemen itt een G of S serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:17
THX certificaat houdt in dat er een preset in de tv zit die de primaire kleuren zeer accuraat ingesteld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 21:28
Oftewel men heeft een extra calbiratie uitgevoerd? Mmm, dat kan ik zelf inmiddels ook met een spyder (en die kost minder dan het verschil voor een versie hoger qua plasma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er werd mij verteld dat alle officiele prijzen en datum op 23 februari aangekondigd worden. Klopt dit of zijn het maar fabeltjes??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 291698 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 19:25:
Er werd mij verteld dat alle officiele prijzen en datum op 23 februari aangekondigd worden. Klopt dit of zijn het maar fabeltjes??
Wait and see I guess?

Je kan gaan springen wat je wilt maar het zal toch echt Panasonic zelf welke bepaalt wanneer de prijzen bekend gemaakt worden. Geruchten zijn enkel maar geruchten, laten we maar rustig wachten op een officiële bekendmaking :) Geduld is een schone zaak.

[ Voor 31% gewijzigd door Chevy454 op 22-02-2009 21:24 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabutcha76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 12:46
NL prijzen op kieskeurig:

42PX10, goedkoopste € 778,00
37PX10, goedkoopste € 749,00

Nog niet in de pricewatch hier op Tweakers, en nog geen S-, G- of V-series. Eens kijken of dat gerucht over de 23e als EU-releasedatum waar blijkt te zijn :)

7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114186

Panasonic Europe heeft vanaf morgen een dealerevent (dit jaar in Nederland), de vrijdag is specifiek voor NL retailers. Ik vermoed dan dat de meeste retailers vanaf volgende week prijzen op hun website zullen zetten.
Ook zal vrijdag dus meer bekend worden over welke types Panasonic gaat voeren in NL.

Een kennis die naar het event gaat meldde dit een paar dagen terug.

Wat vinden jullie van de prijzen die hierboven staan? De 42PX80 (huidige serie) is voor zo rond de 670 te krijgen, dus voor 100 euro meer heb je het volgende model. Wordt het nog lastiger voor met om te kiezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabutcha76
Interessante info over dat dealerevent Soulflame :)

Ik begrijp dat de verbeteringen van de 42PX80 naar de 42PX10 niet zo heel groot zijn, dus of dat de 100 euro (op dat prijsniveau zo'n 15%) waard is, geen idee. In mijn beleving zijn vooral de panelen met NeoPDP op basis van de papieren specs de moeite waard, maar het wachten daarmee is vooral nog op de echte beschikbaarheid - en (bij gevolg) fatsoenlijke reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80922

Moet je om 24p weer te geven dan ook bronmateriaal hebben wat 24p is, kortom is die mode alleen belangrijk voor blurayspelers? Ik weet niet hoe dat zit met een gemiddelde x264 video die je van internet plukt.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 80922 op 23-02-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het heeft ook zin met veel rips die je bv afspeelt met een popcorn of HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:55

mr.paaJ

generatie cmd+z

maar dan alleen als die HTPC ook 24fps uitstuurt, bij 50/60fps gaat het in die HTPC al mis.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292380

ik heb interesse in Panasonic TX-P37X10 of de 42'' versie daarvan.
Dat lijkt me een prima tv voor mij alleen heeft hij nou
een scherm contrast van 20.000 of 30.000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797

Anoniem: 292380 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:07:
In de praktijk geen van beiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:18
Boeit dat, die marketingcijfers?

[ Voor 3% gewijzigd door Het Fantoom op 24-02-2009 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 15:31
Tja, zelfs op de website van Panasonic weten ze het blijkbaar niet:
Dlocks schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:22:
[...]

En weer een pagina met weer andere specificaties voor de X-serie. Ik lees:
  • 1.000.000:1 Dynamic Contrast Ratio
  • 20.000:1 Native Contrast Ratio
Terwijl op http://panasonic.net/avc/viera/us/product/x_plasma.html staat:
  • 30.000:1 Native Contrast Ratio
En op http://www.panasonic.com/promos/CES/2009/ staat (klik op groene "LEARN MORE" knop en dan op de volgende pagina nog een keer klikken op groene "LEARN MORE" knop. Dan scrollen naar de X plasma serie):
  • Inifite Black Panel (2.000.000:1 Dynamic Contrast Ratio)
  • Native: 40.000:1
Aangezien ze het zelfs bij Panasic niet weten ben ik benieuwd wat het uiteindelijk zal gaan worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:31
Ik kan echt niet meer wachten totdat de nieuwe series een beetje beschikbaar komen, zit al 2 maanden zonder TV hierzo ;).

Even ter verificatie. Ik wil de 50X10 gaan halen. Bij een kijkafstand van +- 4 meter heeft een FullHD scherm weinig meerwaarde of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Martijn schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:04:
Ik kan echt niet meer wachten totdat de nieuwe series een beetje beschikbaar komen, zit al 2 maanden zonder TV hierzo ;).
Ach, als je dan toch al zolang wacht is het niet erg om nog iets langer te wachten, toch ;)

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
DeeJee schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:06:
[...]

Ach, als je dan toch al zolang wacht is het niet erg om nog iets langer te wachten, toch ;)
Nou, ik wil toch wel een keer al mijn nieuwe speelgoed goed uit proberen (nieuwe receiver en speakers) ;). Maar je ziet nu overal wel al de 37X10 en 42X10 leverbaar worden. 50 inch is een maandje later ofzo? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:49
Martijn schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:04:
Even ter verificatie. Ik wil de 50X10 gaan halen. Bij een kijkafstand van +- 4 meter heeft een FullHD scherm weinig meerwaarde of niet?
Zit thuis op 2.75 meter van een 50 inch HD-Ready af en het beeld is "erg okay" ;) FullHD kan geen kwáád natuurlijk, het is uiteraard scherper. Of dat op jouw afstand ook daadwerkelijk goed zichtbaar is is een tweede. Als je er ook op gaat computeren/internetten en dergelijke zou ik wel FullHD nemen denk ik, da's wel een stuk scherper dan. Vooral vanwege het feit dat je overscan uit kan zetten en er geen scaling meer plaatsvindt van het beeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 24-02-2009 11:17 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Brad Pitt schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:16:
[...]

Zit thuis op 2.75 meter van een 50 inch HD-Ready af en het beeld is "erg okay" ;) FullHD kan geen kwáád natuurlijk, het is uiteraard scherper. Of dat op jouw afstand ook daadwerkelijk goed zichtbaar is is een tweede. Als je er ook op gaat computeren/internetten en dergelijke zou ik wel FullHD nemen denk ik, da's wel een stuk scherper dan. Vooral vanwege het feit dat je overscan uit kan zetten en er geen scaling meer plaatsvindt van het beeld.
Mja, pcies, maar een 50 inch plasma is toch 13xx * 768 resolutie? Dit kun je toch ook vanuit een PC direct aanleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Martijn schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:19:
[...]
Mja, pcies, maar een 50 inch plasma is toch 13xx * 768 resolutie? Dit kun je toch ook vanuit een PC direct aanleveren?
Dat zou je verwachten ja, maar volgens mij scale't een HD-Ready tv altijd het signaal. Heb zelf nooit een pc er op aangesloten maar ik geloof niet dat je daadwerkelijk een "1-op-1" weergave kan hebben met een niet-FullHD tv. Ook een FullHD laat het niet 1-op-1 zien als je overscan aan hebt staan. Aangezien dat geen optie is op een HD-Ready gaat dat nooit 100% scherp zijn denk ik. Kan er ook naast zitten hoor, maar ben 99% zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:55

mr.paaJ

generatie cmd+z

op mijn samsung 26R81 kan ik prima computeren anders, gewoon haarscherp. Op 2 meter afstand voor mij net te kleine letters maar dan ga ik wel wat dichter bij zitten.
Full-HD zal wel meer beeldruimte leveren en dat is opzich fijn, maar ik denk dat letters op een 50" weer ongeveer net zo klein worden als ze nu bij mij zijn... en dat is toch lastig.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:08

JvS

Ik heb hem zelf ook

mr.paaJ schreef op maandag 23 februari 2009 @ 16:47:
maar dan alleen als die HTPC ook 24fps uitstuurt, bij 50/60fps gaat het in die HTPC al mis.
moet je niet zeggen joh ;). Feitelijk kijken alle Tweakers (behalve die 7 enkelingen die hun scherm beuwst op 24, 48, 72 of 96Hz aansturen) al tiiiiiiiijden tegen judder aan met alle NTSC rips :P. Ik ook en op schermen tot 180cm breed (projectie). Heeft nooit echt hoofdpijn opgeleverd. Het is dé hype van 2008. En al is het geen nadeel. Op een enkel model na, speelt 24p materiaal gewoon prima af :). (Samsung 5 serie schijnt wel echt opvallend slecht te zijn).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Als je er ook op gaat computeren/internetten en dergelijke zou ik wel FullHD nemen denk ik, da's wel een stuk scherper dan. Vooral vanwege het feit dat je overscan uit kan zetten en er geen scaling meer plaatsvindt van het beeld.
Alleen is tekst op standaard windows grootte en 4m afstand op 1080p ook op een 50" op z'n best net een beetje lekker leesbaar. Op de bank wil ik gewoon ff snel info opzoeken op imdb, GoT of wikipedia of een torrent starten. Dan kan die scaling me niet zo heel veel schelen, als de letters maar groot zijn :P. Als ik een rapport ga tikken of langdurig iets in SPSS of Excell moet gaan zitten frobelen,, dan wordt ik inderdaad scheel van gescalede letters. Maarja, dan ga ik wel achter m'n pc zitten.

Een HD ready scherm stuur je idd overigens aan op 1280x720. Native panel resolutie kan je bijna altijd vergeten bij panasonic HD ready schermen.

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 24-02-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
JvS schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 15:02:
[...]
Op een enkel model na, speelt 24p materiaal gewoon prima af :). (Samsung 5 serie schijnt wel echt opvallend slecht te zijn).
LG kan er ook wel wat van vind ik. Verder klopt het natuurlijk helemaal wat je zegt. Het zal nu allemaal net wat meer opvallen dan vroeger denk ik. Weinig mensen hadden toen nu eenmaal een 50 inch CRT of zo hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
JvS schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 15:05:
Alleen is tekst op standaard windows grootte en 4m afstand op 1080p ook op een 50" op z'n best net een beetje lekker leesbaar. Op de bank wil ik gewoon ff snel info opzoeken op imdb, GoT of wikipedia of een torrent starten. Dan kan die scaling me niet zo heel veel schelen, als de letters maar groot zijn :P
Dat heb ik hier precies hetzelfde ja. Zit op 2.75 meter van een 50 inch HD-Ready en het had niet kleiner gemogen nee ;) Sterker nog, eerste dat ik meestal doe op de PS3 is inzoomen met de browser. Echter je ziét wel dat het een gescaled beeld is, da's het enige dat ik wilde zeggen eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Laatst online: 22:13
dabutcha76 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 21:56:
NL prijzen op kieskeurig:

42PX10, goedkoopste € 778,00
37PX10, goedkoopste € 749,00

Nog niet in de pricewatch hier op Tweakers, en nog geen S-, G- of V-series. Eens kijken of dat gerucht over de 23e als EU-releasedatum waar blijkt te zijn :)
Aargh, en ik ging juist een 42px80 kopen voor 745€ bij Vandenborre in België (goedkoper vind ik hem niet hier).
Toch nog doen of de PX10 kopen?...
;)

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 22:25
Brad Pitt schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:23:
[...]

Dat zou je verwachten ja, maar volgens mij scale't een HD-Ready tv altijd het signaal. Heb zelf nooit een pc er op aangesloten maar ik geloof niet dat je daadwerkelijk een "1-op-1" weergave kan hebben met een niet-FullHD tv. Ook een FullHD laat het niet 1-op-1 zien als je overscan aan hebt staan. Aangezien dat geen optie is op een HD-Ready gaat dat nooit 100% scherp zijn denk ik. Kan er ook naast zitten hoor, maar ben 99% zeker ;)
voor die 1% die dan overblijft: 1360x768 uitsturen en je hebt 1:1 weergave, dit werkt op mijn samsung lcd 32" HD ready.. (heb je dus wel aan beide kanten 3 kolommen zwarte pixels, maar dat valt bijna niet op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben trouwens in de running voor een 46" Plasma. Ik ben wel benieuwd wat de goedkoopste neo pdp wordt en hoe de niet neo pdp zich onderscheidt ten opzichte van de PZ85 van 2008.

Gaat de G15 nu het 'instap neo pdp' model worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
JvS schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:18:
Gaat de G15 nu het 'instap neo pdp' model worden?
Daar lijkt het hier wel op inderdaad, eerst zou de S ook al neoPDP zijn, maar zo'n feest lijkt het niet te worden. Daarom denk ik dat het verschil in prijs tussen een 50 inch HD ready en een neoPDP 50 inch full HD erg flink gaat uitvallen.

In de oude modellen had je in de HD Ready modellen alleen de PX8 als 50 inch, maar die was toch wel beduidend minder als de PX80, waar weer geen 50 inch in bestond... Ik denk dat het voor mij dus maar een X10 variant wordt, als ie eindelijk eens uitkomt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De site van viera is ook aangepast naar een europeseversie:
http://panasonic.net/avc/viera/index_eu.html

Veel informatie over de toestellen en al hun functies.

*Er staat inderdaad bij dat een europese conventie plaats vind in amsterdam van 23 tot 27 february. Dus hopelijk kunnen we ons gaan verwachten aan prijzen en specifieke release dates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zal voor mij erg van de prijs afhangen wat ik ga doen. Zit zo'n V10 richting de 2500 euro dan wacht ik op de nieuw aangekondigde 9700 series van philips. Zit ie rond de 2000 euro dan ga ik duidelijk voor een pana. Moet Neo PDP zijn, want zo'n stroomslurper zit niemand op te wachten denk ik met de huidige energieprijzen... Tenzij je die rekening zelf niet hoeft te betalen natuurlijk O-)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 80922 op 24-02-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
De G10 gaat het neo PDP instapmodel worden volgens die website van MisterHonda?
Jammer dat die enkel in Gameboy formaten te koop is :( :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TC-P42S1 $1,199.95
TC-P46S1 $1,499.95
TC-P50S1 $1,799.95
TC-P54S1 $2,199.95

TC-P42G10 $1,399.95
TC-P46G10 $1,699.95
TC-P50G10 $1,999.95
TC-P54G10 $2,399.95

Dit zijn USA prijzen van de panasonic site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
TC-P42G10 $1,399.95

is dat 1 op 1 naar euro's? want dan ga ik nu een PZ85 halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Imperium schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 22:37:
TC-P42G10 $1,399.95

is dat 1 op 1 naar euro's? want dan ga ik nu een PZ85 halen...
Advies verkoop waarschijnlijk wel ja, dus winkel/internetprijzen zullen flink lager uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289874

Aries.Mu schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:35:
[...]

Aargh, en ik ging juist een 42px80 kopen voor 745€ bij Vandenborre in België (goedkoper vind ik hem niet hier).
Toch nog doen of de PX10 kopen?...
;)
Zit ook al te dubben tussen PX80 en PX10. Vraag me af of de verschillen echt merkbaar zijn. Contrast etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Tekielja schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 23:16:
[...]

Advies verkoop waarschijnlijk wel ja, dus winkel/internetprijzen zullen flink lager uitvallen.
Want de PZ85 is nu 1009 bij bobshop. Als dat nieuwe model voor 1100 gaat neem ik hem mee maar ik vraag me af wanneer dat ding er nu eens is dan haha.. het schijnt dat de G10 ook geen 24p native heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Laatst online: 14-02-2014
Ik heb vandaag de Panasonic TC-P42X10 zien staan in het reclamefoldertje van Krefel (België) voor 899 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Chevy454 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:25:
De G10 gaat het neo PDP instapmodel worden volgens die website van MisterHonda?
Jammer dat die enkel in Gameboy formaten te koop is :( :+
Hoe kom je daarbij? 't Zou alleszins wel heel leuk zijn als NeoPDP beschikbaar zou zijn vanaf de G10 reeks. Ik heb het niet zien staan op die website ofwel heb ik erover gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
CobraX schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 04:05:
[...]

Hoe kom je daarbij? 't Zou alleszins wel heel leuk zijn als NeoPDP beschikbaar zou zijn vanaf de G10 reeks. Ik heb het niet zien staan op die website ofwel heb ik erover gekeken.
zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
StanTheMan schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:16:
voor die 1% die dan overblijft: 1360x768 uitsturen en je hebt 1:1 weergave, dit werkt op mijn samsung lcd 32" HD ready.. (heb je dus wel aan beide kanten 3 kolommen zwarte pixels, maar dat valt bijna niet op).
En dat is dan dus "100% scherp" ja? Dus als jij op die manier bijv. een 1280x720 film zou afspelen via die (HT)PC heb je 1-op-1 weergave op de HD-Ready tv? Met uiteraard rondom een heel kleine zwarte rand, dat snap ik. Da's wel héél interessant.

Het is bijzonder vreemd, vind ik dan, dat ze een resolutie hebben gekozen op de tv's qua pixels die niet overeen komt met welke film dan ook. Als je een 1280x720-film afspeelt ziet die er toch full-screen uit, er wordt dus nogal gescaled. Als dit via een (HT)PC zo makkelijk gaat snap ik eigenlijk niet waarom DVD/Blu-ray-spelers niet gewoon zo'n 1360x768-stand hebben. Die paar zwarte pixels rondom zou ik wel over hebben voor een (veel?) scherper beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:04

OKA

Op avforums.com zijn inmiddels de Engelse adviesprijzen bekend:
HD Ready

TX-P37X10 - £699
TX-P42X10 - £799
TX-50PX10 - £999

Full HD (1920 x 1080)

TX-P42S10 - £999
TX-P42G10 - Freesat model - £1199
TX-P42G15 - Freesat model - £1299
TX-P42V10 - Freesat model - £1499

TX-P46S10 - £1299
TX-P46G10 - Freesat model - £1399
TX-P46G15 - Freesat model - £1499

TX-P50S10 - £1399
TX-P50G10 - Freesat model - £1499
TX-P50V10 - Freesat model - £1799

Z Series to follow.
De TX-P50V10 vind ik dan reuze meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 22:25
Brad Pitt schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 09:43:
[...]

En dat is dan dus "100% scherp" ja? Dus als jij op die manier bijv. een 1280x720 film zou afspelen via die (HT)PC heb je 1-op-1 weergave op de HD-Ready tv? Met uiteraard rondom een heel kleine zwarte rand, dat snap ik. Da's wel héél interessant.

Het is bijzonder vreemd, vind ik dan, dat ze een resolutie hebben gekozen op de tv's qua pixels die niet overeen komt met welke film dan ook. Als je een 1280x720-film afspeelt ziet die er toch full-screen uit, er wordt dus nogal gescaled. Als dit via een (HT)PC zo makkelijk gaat snap ik eigenlijk niet waarom DVD/Blu-ray-spelers niet gewoon zo'n 1360x768-stand hebben. Die paar zwarte pixels rondom zou ik wel over hebben voor een (veel?) scherper beeld.
Windows is dan 100% scherp. 720p films speel ik gewoon full screen af en dat wordt dus gescaled, ik heb niet echt het idee dat je het verschil in een film tussen native en iets geupscaled ziet op normale kijkafstand.
Ik heb mijn media center pc nu ingesteld op 1280x720, waarmee ik dus geen 1:1 weergave heb, maar het geeft qua filmkwaliteit geen verschillen. Heb ik toen op een of andere manier voor gekozen, scheelt weer 6 kolommen pixels... (hoewel de media center interface dus minder scherp is dan op 1360x768).

Beetje offtopic trouwens.. ben dit topic aan het volgen omdat ik hoogstwaarschijnlijk als ze leverbaar zijn meteen de 46 (of toch 50) inch versie van de G of V (afh van de prijs) ga kopen..

[ Voor 6% gewijzigd door StanTheMan op 25-02-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Het wordt voor mij een V42"of G15 42". Ik kan niet wachten op de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik twijfel. Ik zit nu met een 50PZ800 maar krijg een terugbetaling in garantie wegens hij stuk is. Ik krijg 2200 euro. Ofwel koop ik hetzelfde model, ben er zeeer tevreden van buiten het defect. Ofwel wacht ik op de 50V10 als dit zich in de buurt vind van dit budget. Daarbij gaan ik ook waarschijnlijk 3 maand zonder TV zitten als ik op de V10 moet wachten. Dus die prijzen mogen er snel aankomen zodat ik kan beslissen.

Mijn eerste gedacht is trouwens wachten op de V10, zou iemand iets anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is de V10 een van die tv's die pas in juni komen?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 80922 op 25-02-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Anoniem: 80922 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:58:
Is de V10 een van die tv's die pas in juni komen?
Op de pagina die Oka geeft, hebben ze het over mei.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Ik zal mijn vraag nogmaals hier stellen. Is het de moeite waard om meer te betalen EN nog een maand te moeten wachten op het nieuwe G10 model i.t.t de 42PZ85? Ik zit om een goede TV verlegen en ik zit echt te twijfelen of ik niet gewoon de PZ85 zal halen. Maar nieuwsgierigheid naar het verschil houdt me tegen.. iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-06 19:19
Anoniem: 80922 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:32:
TC-P42S1 $1,199.95
TC-P46S1 $1,499.95
TC-P50S1 $1,799.95
TC-P54S1 $2,199.95

TC-P42G10 $1,399.95
TC-P46G10 $1,699.95
TC-P50G10 $1,999.95
TC-P54G10 $2,399.95

Dit zijn USA prijzen van de panasonic site.
Waar op de site staan die prijzen? Dan weet ik welk gedeelte van de Europese site ik in de gaten moet houden.
Imperium schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:47:
Ik zal mijn vraag nogmaals hier stellen. Is het de moeite waard om meer te betalen EN nog een maand te moeten wachten op het nieuwe G10 model i.t.t de 42PZ85? Ik zit om een goede TV verlegen en ik zit echt te twijfelen of ik niet gewoon de PZ85 zal halen. Maar nieuwsgierigheid naar het verschil houdt me tegen.. iemand?
Ik zou ff de prijs afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Imperium schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:47:
Ik zit met een gelijkaardig probleem, maar wil een 50" dus 't is hier ofwel de 50PZ80 ofwel een 50" van de nieuwe modellen (G10 of V10). Ik wacht ook nog op de officiële Europese specs, maar ik ga toch wachten op de nieuwe modellen. Die halvering van het stroomverbruik vind ik al de moeite waard en een hoger contrast en betere zwartwaardes kunnen ook nooit geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou zeker even wachten al is het maar om het veel lagere stroomverbruik en iets betere contrast. En je krijgt die webservices erbij van vieracast. En de restwaarde is hoger als je em weer verkoopt.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 80922 op 25-02-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-07 10:20

psy

Even iets verduidelijken. Het is OF een lager verbruik, OF een hoger contrast. Net door het hogere mogelijke contrast kon het verbruik omlaag bij gelijk contrast. Maar dus niet beiden, effectief gezien :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Imperium
  • Niet online
Anoniem: 80922 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 22:57:
Ik zou zeker even wachten al is het maar om het veel lagere stroomverbruik en iets betere contrast. En je krijgt die webservices erbij van vieracast. En de restwaarde is hoger als je em weer verkoopt.
Maar wellicht betaal je er ook 300 eu meer voor.. dat is een beetje de issue.

• morpheus
Imperium schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 00:07:
[...]

Je ziet hier zelf de prijzen, je kan vragen wat je zou moeten doen... echter er is nog geen enkele review en prijzen zijn schattingen en onbetrouwbaar. Niemand kan voor jou beslissen. Als jij er niet meer geld voor over hebt, koop je nu lekker een pz85

3kwp pvoutput

Anoniem: 215257

psy schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:13:
Even iets verduidelijken. Het is OF een lager verbruik, OF een hoger contrast. Net door het hogere mogelijke contrast kon het verbruik omlaag bij gelijk contrast. Maar dus niet beiden, effectief gezien :)
Opzich wel, als je bijvoorbeled op 50w hetzelfde contrast zou hebben als normaal op 100
en je gaat dan op 75 watt
Dan verbruik je minder en heb je toch meer contrast :D
Theorie he, in het echt zal het vermogen wel anders zijn

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 215257 op 26-02-2009 02:21 ]

Anoniem: 227735

als een tv gemiddeld 25Watt minder verbruikt, heeft er iemand een idee wat dit op jaarbasis op de electriciteitsfactuur betekent bij normaal tv-gebruik (2-3 uur per dag)?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 227735 op 26-02-2009 01:47 ]

Anoniem: 227735 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 01:46:
als een tv gemiddeld 25Watt minder verbruikt, heeft er iemand een idee wat dit op jaarbasis op de electriciteitsfactuur betekent bij normaal tv-gebruik (2-3 uur per dag)?
Uitgaande van een kWh-prijs van 0.25 Euro zou dat ongeveer zijn:

25W x 3 uur per dag x 365 dagen / 1000 x 0.25 = 7 Euro

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 275797 op 26-02-2009 02:10 ]

• morpheus
Anoniem: 227735 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 01:46:
Als je op dit moment al je tv apparatuur standby laat staan of in ieder geval op de stroom, verbruik je meer tijdens niet tv kijken dan die 25W per 3 uur. Mijn tv hoek inclusief UPC ding (wat veel standby stroom trekt) verbruikte 40W x 21uur per dag in standby. Zet hier een schakelaar voor die je uit zet als je het niet gebruikt en je bespaart 40W x 21 x 365 /1000 = 307KWh x 0,25ct = 76,65 euro.

3kwp pvoutput

• Ferry34
[...]

Ik ben het helemaal niet met je eens. Ik internet iedere dag op mn 50 inch hdready en vaak lange tijd.
(Ik vraag me af of de letters in full hd niet te klein worden).

De pana sluit je via hdmi aan op de pc (1280x720 of 1920x1080 en dus niet op de native reso!!) en uiteraard compenseer je de overscan via de videokaart instellingen!

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 26-02-2009 10:58 ]

• Brad Pitt
Ferry34 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:42:
[...]
Ik ben het helemaal niet met je eens. Ik internet iedere dag op mn 50 inch hdready en vaak lange tijd.
Ik vraag me af of de letters in full hd niet te klein worden.
Ah, en het bericht er eventjes onder heb je dan selectief net weer niét gelezen neem ik aan?

Ging om de scherpte hè. Internetten op een FullHD is scherper, niet zozeer fijner.

• Ferry34
ik post dit omdat mensen de pc vaak verkeerd aansluiten op n hdready plasma die overscan heeft.
Wanneer je die op 1366x768 aansluit, dan is het onscherp en heb je in no-time koppijn.
Ook moet je de overscan compenseren in de instellingen, anders mis je n stuk van het beeld (zoals de taakbalk).

Bovendien kunnen veel van de hdready pana's niet de native reso aan bij aansluiting met n pc via vga en wordt bij dvi-hdmi dus alleen 1280x720 en 1920x1080 geaccepteerd).

Ik lees dus in de reply dat de hdready n 1366x768 reso heeft en dit zou moeten kunnen (kan dus niet). Jouw reactie is dat je nog nooit n pc op je hdready hebt aangesloten en aangezien ik al 1,5 jaar op n hdready internet, deel ik mn ervaring.

Nogmaals voor de duidelijkheid voor iedereen: een hdready pana sluit je het best aan op je pc via een dvi-hdmi en je zet de reso van je pc op 1280x720 of 1920x1080. De overscan compenseer je in de instellingen van de videokaart. Die instellingen komen alleen tevoorschijn wanneer je de pc met dvi-hdmi aansluit en dus alleen bij hdmi kan je de overscan regelen.

[ Voor 48% gewijzigd door Ferry34 op 27-02-2009 00:33 ]

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

We mogen hopen dat de prijzen voor Europa niet tegen gaan vallen, aangezien de prijzen in de US altijd een stuk goedkoper zijn, dan hier.

• Ferry34
Brad Pitt schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 09:43:
[...]

Een blu-ray, xbox360 of ps3 zet je gewoon op 1920x1080p wanneer je deze op n hdready aansluit. Dit levert een prachtig beeld op en ik kan t verschil met n full hd niet zien.

Het kan zijn dat de tv door de extra beeldinfo n mooier beeld kan neerzetten ivm een 720p, maar t kan net zo goed zijn dat de ps3/xbox gewoon n mooier beeld doorgeven wanneer deze op 1080p staan.
Ik kan dit verschil zien. Met stand-alone blu-rayspelers heb ik geen ervaring.

De hdready samsung lcd's zijn heel anders: bij deze tv moet je de pc of xbox bij vga idd op 1360x768 zetten.
Een 1280x720 film heb je dan ook niet 1:1 omdat t berekent wordt naar de reso van t scherm.

De afwijkende reso's komen door ontwikkelingen vanuit de pc monitoren. Volgens mij probeerden ze een goede breedbeeldverhouding te krijgen vanuit de bekende 1024x720 pc reso. Hier is toen 1366x768 uitgekomen, maar t fijne weet ik er niet van.

Het wachten is op de tests van de neo schermen, ik ben benieuwd! Persoonlijk zou ik nu zeker geen toestel kopen, voordat ik de zwartweergave en beeldkwaliteit van de nieuwe schermen heb gezien.
Als deze n beduidend betere zwartweergave zou hebben en je hebt t oude type gekocht, zou ik daar echt van balen.

[ Voor 22% gewijzigd door Ferry34 op 26-02-2009 17:24 ]

Ik blijf hier maar goed nieuws ontdekken: Op de site panasonic van de UK staan er al enkele modellen. De G10 ondersteunt naar het schijnt wel 24p en percies ook Neo pdp.

http://www.panasonic.co.u...index.html?trackInfo=true

• Tekielja
  • Niet online
Anoniem: 291698 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 18:55:
Ik blijf hier maar goed nieuws ontdekken: Op de site panasonic van de UK staan er al enkele modellen. De G10 ondersteunt naar het schijnt wel 24p en percies ook Neo pdp.

Heeft de nieuwe serie nou ook een ingebouwde dvb-C tuner? Dat lees ik tenminste op pagina 37 van de handleiding.

• freedzed6
Imperium schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 00:07:
[...]

Door de energie rekening haal je er dit wel uit na enkele jaren! Dus beter is om te wachten lijkt mij. Verder hebben de nieuwe modellen niet de Groene Ghosting effecten meer als ik de sites moet geloven.

Anoniem: 291698 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 18:55:

Dan wordt de G10 wel heel interessant inderdaad! Die kreeg ook de best tv of ces 2009 award. Misschien voor de uitstekende prijs/kwaliteit verhouding? Ik bedoel 700 euro bijbetalen voor digital cinema colour, 2" design en pip is wel een beetje veel als je voor een v10 gaat dan.

@ Jeebus: Die prijzen die hadden mensen op avsforum gevonden door de tv's toe te voegen aan de basket.
http://www.avsforum.com/a...ead.php?t=1105773&page=72 is de discussie over deze tv's daar.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 80922 op 26-02-2009 20:25 ]

• Imperium
  • Niet online
freedzed6 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:12:
[...]

Door de energie rekening haal je er dit wel uit na enkele jaren! Dus beter is om te wachten lijkt mij. Verder hebben de nieuwe modellen niet de Groene Ghosting effecten meer als ik de sites moet geloven.
Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat je zo aan de gang blijft, het is elke keer maar weer 200 euro erbij of 300 euro erbij.. ;) Haha ik snap het ook wel hoor maar genoeg is genoeg denk ik dan.. Toch ben ik wel benieuwd wat de prijzen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 11:31:
ik post dit omdat mensen de pc vaak verkeerd aansluiten op n hdready plasma die overscan heeft.
Elke HD-Ready tv heeft overscan. Mijn PS3 kan ik niet op een andere resolutie instellen dan PAL, 1280x720 of 1920x1080 en overscan is niet aan te passen en DUS is het browser-beeld ten allen tijden minder scherp dan op een FullHD die op een 1-op-1 stand staat.

Internetten hoeft niet te betekenen "PC". Op de PS3 is het gewoon een relatief wazig beeld. En nee, zal niet liggen aan m'n tv, die is prima. Over verkeerd aansluiten hoeven we het ook niet te hebben. Had ik een FullHD tv gehad was het internet-beeld veel en veel scherper geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

freedzed6 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:12:
[...]

Ja interessant. Ik ben er blijkbaar nogal gevoelig voor. Erg jammer, want ik vind het beeld van Plasma veel mooier dan van LCD. Maar op een PZ7 van 2007 zie ik het al veel meer dan op een PX80 van 2008. Als dat zo doorzet, is dat positief voor de 2009 modellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Ik vind het wel gek dat een 50PZ80 groter is dan een P50G10 (heb wel ergens gelezen dat een P50G10 eigenlijk 49,9" groot is).

50PZ80

- Afmetingen: 1.244 x 790 x 100 mm
- Afmetingen met voet: 1.244 x 844 x 387 mm

P50G10

- Afmetingen: 1.218 x 769 x 106 mm
- Afmetingen met voet: 1.218 x 814 x 401 mm

Edit: De P50G10 kost blijkbaar 1.899 euro bij Vandenborre (België). Met die prijs kan ik best leven. :)

[ Voor 26% gewijzigd door CobraX op 27-02-2009 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabutcha76
Ook bij Vandenborre in België, de 42G10 voor 1299.

Even schaamteloos mezelf quoten uit een eerdere post:
edit: Bij Van den Borre op de website kost de TH-50PZ80 € 1999, tegenover de goedkoopste in NL € 1396 (~ +43%). Ook de 42PX8 is bijvoorbeeld € 749, die loopt in NL vanaf € 596 (~ +25%). Men lijkt daar dus niet heel goedkoop op basis van een beperkte set vergelijkingen.
Op basis van de prijsverschillen uit het verleden mag je wellicht aannemen dat de straatprijzen in NL nog een tikje lager worden - als ik mezelf 'rijk' reken (minder arm, eigenlijk), en 25% opslag reken in de prijzen van Vandenborre, zou de straatprijs NL voor de 42G10 zo rond de € 1040 (1299/1,25) komen, en de 50G10 op € 1520 (1899/1,25). Of, als ze voor duurdere modellen een hogere opslag hanteren, zoals in de veel te kleine sample set van mijn quote, 1899/1,43 = € 1327 voor de 50G10. Dat lijkt me overigens wat optimistisch, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen ;)

Hopelijk volgende week meer solide prijzen, als die info over het dealerevent correct is, en de NL retailers vandaag meer info krijgen van Panasonic.

[ Voor 10% gewijzigd door dabutcha76 op 27-02-2009 09:12 . Reden: "Very best case"-scenario voor de 50G10 toegevoegd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 275797 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 00:33:
[...]

Elke HD-Ready tv heeft overscan. Mijn PS3 kan ik niet op een andere resolutie instellen dan PAL, 1280x720 of 1920x1080 en overscan is niet aan te passen en DUS is het browser-beeld ten allen tijden minder scherp dan op een FullHD die op een 1-op-1 stand staat.

Internetten hoeft niet te betekenen "PC". Op de PS3 is het gewoon een relatief wazig beeld. En nee, zal niet liggen aan m'n tv, die is prima. Over verkeerd aansluiten hoeven we het ook niet te hebben. Had ik een FullHD tv gehad was het internet-beeld veel en veel scherper geweest.
Je hebt gelijk, maar internetten op een ps3 is wel een ander verhaal natuurlijk. De overscan is dan niet aan te passen nee, maar dat begrijp je zelf ook wel ;)

Ik heb het zelf nooit geinternet op mn ps3, maar ik zal s kijken hoe het eruit ziet.

(Als je gta4 hebt, moet je de ps3 voor de gein s op 1080p dwingen, zet t 720 vinkje bij de games uit)

[ Voor 10% gewijzigd door Ferry34 op 27-02-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Laatst online: 08-05 07:27

philipnorth

Zeg maar Danny

TX-P42X10 is bij Bobshop iig 800€.

Geeft mij in ieder geval wel hoop voor de G-serie, dat die ook voor een redelijk bedrag te krijgen zal zijn.

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
dabutcha76 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:09:
Ook bij Vandenborre in België, de 42G10 voor 1299.

Even schaamteloos mezelf quoten uit een eerdere post:

[...]

Op basis van de prijsverschillen uit het verleden mag je wellicht aannemen dat de straatprijzen in NL nog een tikje lager worden - als ik mezelf 'rijk' reken (minder arm, eigenlijk), en 25% opslag reken in de prijzen van Vandenborre, zou de straatprijs NL voor de 42G10 zo rond de € 1040 (1299/1,25) komen, en de 50G10 op € 1520 (1899/1,25). Of, als ze voor duurdere modellen een hogere opslag hanteren, zoals in de veel te kleine sample set van mijn quote, 1899/1,43 = € 1327 voor de 50G10. Dat lijkt me overigens wat optimistisch, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen ;)

Hopelijk volgende week meer solide prijzen, als die info over het dealerevent correct is, en de NL retailers vandaag meer info krijgen van Panasonic.
Voor 1100 neem ik die G10 mee naar huis ;) hopelijk ligt het daar een beetje in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Imperium schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:53:
Voor 1100 neem ik die 50G10 mee naar huis ;) hopelijk ligt het daar een beetje in de buurt.
ik ook ja :Y :P

(selectief kwoten :+)

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 27-02-2009 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CobraX schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 07:16:
Ik vind het wel gek dat een 50PZ80 groter is dan een P50G10 (heb wel ergens gelezen dat een P50G10 eigenlijk 49,9" groot is).

50PZ80

- Afmetingen: 1.244 x 790 x 100 mm
- Afmetingen met voet: 1.244 x 844 x 387 mm

P50G10

- Afmetingen: 1.218 x 769 x 106 mm
- Afmetingen met voet: 1.218 x 814 x 401 mm

Edit: De P50G10 kost blijkbaar 1.899 euro bij Vandenborre (België). Met die prijs kan ik best leven. :)
Al aan gedacht dat de kader van de G10 gewoon kleiner kan zijn. Het beeld zal wel ongeveer evengroot zijn.

BTW: Ik was je net voor met de prijzen van van den borre :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
Die gasten zijn anders wel zeer duur! In nederland zal deze rond de 1050 euro liggen schat ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Anoniem: 291698 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 19:40:
[...]

Al aan gedacht dat de kader van de G10 gewoon kleiner kan zijn. Het beeld zal wel ongeveer evengroot zijn.

BTW: Ik was je net voor met de prijzen van van den borre :P
Aan dat kader had ik inderdaad al gedacht, maar ze zien er toch vrij identiek uit kwa dikte van het kader.

Ik heb toch geen post gezien van u waarin de prijs van de P50G10 (bij Vandenborre) vermeld staat (mijn edit waarbij ik de prijs erbij zette, is gebeurd op 27-02-2009 om 07:24).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Laatst online: 22:13
Anoniem: 289874 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 23:25:
[...]

Zit ook al te dubben tussen PX80 en PX10. Vraag me af of de verschillen echt merkbaar zijn. Contrast etc....
Ik heb ze gisteren staan bekijken in de Mediamarkt in Luik...
Heb ze zelf ingesteld volgens wat ik goed vind (grotendeels gebaseerd op reviews enzo).

Het beeld van de PX10 was goed, maar ik vond de px80 zachter voor mijn ogen...

En dan iets persoonlijk: het design van de px10 vind ik echt belachelijk cheap aandoen, net zoals de afstandsbediening. Je kan "zien" dat er hier en daar bespaard is om de prijs te drukken...
Maar het beeld is wel goed, er waren blu rays, dvds en gewoon sdtv (VT4) en het beeld was gewoon goed, allessinds beter dan de 1500€ LCD's erboven er ernaast...

However, overall vind ik de PX80 beter. Prijs is veel lager (px80 was daar 745 en px10 899), design van de px80 is minder bling bling (in mijn ogen mooier ook), en het beeld was zachter op de px80.

Ik heb dus de px80 gekozen en besteld op Azerty.nl, waar hij momenteel goedkoop is (Redcoon vertrouw ik niet zo, en in Belgie is alles veel te duur gewoon :9 ) )

PS: Als je de grootte niet zo erg van belang vind, neem dan de 37". Doordat het schermoppervlak kleiner is, is het beeld nog mooier dan op de 42".

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die G10 is toch nog 10 centimeter diep, G15 iets meer dan 5 cm. En aangezien ik niet zo supergroot woon is alle ruimte meegenomen :P Vieracast kun je ook op een bijbehorende blurayspeler (235E) trouwens, dat hoef je dus niet per se in de tv te stoppen als je toch al een BR speler wil. (G10 mist vieracast)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 80922 op 27-02-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
Anoniem: 80922 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:18:
Die G10 is toch nog 10 centimeter diep, G15 iets meer dan 5 cm. En aangezien ik niet zo supergroot woon is alle ruimte meegenomen :P Vieracast kun je ook op een bijbehorende blurayspeler (235E) trouwens, dat hoef je dus niet per se in de tv te stoppen als je toch al een BR speler wil. (G10 mist vieracast)
Hang je 'm op? want ik denk dat de voet niet echt minder diep zal zijn i.v.m met stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tekielja schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:31:
[...]

Hang je 'm op? want ik denk dat de voet niet echt minder diep zal zijn i.v.m met stabiliteit.
Ja dat is wel de bedoeling. Hangt er ook een beetje vanaf inderdaad hoeveel ruimte die voet inneemt. Ik geloof 40 cm diepte uit mijn hoofd... Dus dat is best wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
De 50X10 is bij Redcoon te koop (binnen 1 week), prijs is imo belachelijk, namelijk 1299 euro...

http://www.redcoon.nl/ind...nasonic_VIERA_TX_P50X10E/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-07 09:29
Martijn schreef op maandag 02 maart 2009 @ 10:44:
De 50X10 is bij Redcoon te koop (binnen 1 week), prijs is imo belachelijk, namelijk 1299 euro...

http://www.redcoon.nl/ind...nasonic_VIERA_TX_P50X10E/
Belachelijk wat? Belachelijk duur?
Vind het voor een 50 inch scherm best een nette prijs. En volgens mij kan het alleen maar goedkoper worden. Als er wat meer aanbod komt zal de prijs nog wel 100-200 euro zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
MadBear schreef op maandag 02 maart 2009 @ 12:13:
[...]

Belachelijk wat? Belachelijk duur?
Vind het voor een 50 inch scherm best een nette prijs. En volgens mij kan het alleen maar goedkoper worden. Als er wat meer aanbod komt zal de prijs nog wel 100-200 euro zakken.
Voor een HDready plasma vind ik het erg duur ja... In US kost ie trouwens 1099 DOLLAR. Nu weet ik dat het niet omgerekend mag worden tegen dollarkoers, maar 1:1 zou wel normaal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Hier een link naar allerlei informatie betreffende de nieuwe line-up voor europa:

http://www.avforums.com/f...erdam-product-launch.html

Wat mij vooral opvalt is dat alleen van de Z serie een 54" scherm komt. De rest komt niet boven de 50" uit ? Waarschijnlijk waarom ik geen info kon vinden V serie 54" scherm waarvoor eerder links werden gegeven (die overigens al niet meer werken) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Martijn schreef op maandag 02 maart 2009 @ 12:44:
[...]
Voor een HDready plasma vind ik het erg duur ja...
Ik vind het dus weer spótgoedkoop. Zo'n grote tv, met vast wel een heel acceptabele beeldkwaliteit, voor zo weinig geld! Zijn weinig tv's die minder kosten en zowel groter als wel beter zijn hoor. Mijn HD-Ready kostte het dubbele en was/ben daar zelfs blij mee. In deze prijsklasse zal je echt geen substantieel beter apparaat kunnen aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Brad Pitt schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:28:
[...]

Ik vind het dus weer spótgoedkoop. Zo'n grote tv, met vast wel een heel acceptabele beeldkwaliteit, voor zo weinig geld! Zijn weinig tv's die minder kosten en zowel groter als wel beter zijn hoor. Mijn HD-Ready kostte het dubbele en was/ben daar zelfs blij mee. In deze prijsklasse zal je echt geen substantieel beter apparaat kunnen aanschaffen!
Voor 3 euro minder heb je de Samsung PS50A756. Of die substantieel beter is, is de vraag. Maar het verschil tussen de 42X10 en 50X10 is 532 euro, en dat is niet normaal imo.

Dat het op zich weinig geld is voor een 50 inch TV, ok, maar in verhouding vind ik het duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289874

Aries.Mu schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:49:
[...]

Het beeld van de PX10 was goed, maar ik vond de px80 zachter voor mijn ogen...

PS: Als je de grootte niet zo erg van belang vind, neem dan de 37". Doordat het schermoppervlak kleiner is, is het beeld nog mooier dan op de 42".
Nu heb ik een CRT van 70 cm. Deze doe ik juist weg omdat ik een groter beeld wil. Een 42" vind ik een mooi maatje.
Ben zelf toch wel erg benieuwd naar de beeldkwaliteit aangezien je de nieuwe een harder beeld vindt hebben.

Is de PX10 al ergens te bewonderen in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabutcha76
Eerste prijzen in de VS voor de 50" S1 en G10 bij BestBuy:

http://www.bestbuy.com/si...51900050034&type=category

TC-P50G10: $ 1999
TC-P50S1: $ 1799

TC-P42X1 is geprijsd op: $899, de X10 is € 777 in NL -> maal 0,864 (777/899)
TC-P50X1 is geprijsd op: $1099, nog geen echte straatprijs in NL?

TC-P50G10: $ 1999 --> mogelijk € 1727 indien dezelfde factor van toepassing is
TC-P50S1: $ 1799 --> mogelijk € 1554 indien dezelfde factor van toepassing is

Helaas vermeldt Best Buy niks over of er al dan niet Neo PDP panels inzitten.

Let op: er lijken best wel veel verschillen tussen US en EU-modellen te zitten, dus het bovenstaande is pure speculatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabutcha76
Over het prijsstellingsmodel van Redcoon:
dabutcha76 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:34:
Redcoon's pricing model is heel simpel: eerst afromen (eerste op de markt zijn met een model om de pre-orders te pakken) en dan een paar euro onder de een-na-goedkoopste gaan zitten met de prijs. Ik verwacht dat de prijs (ook bij redcoon) nog wel wat gaat zakken als er een paar aanbieders bijkomen.

Overigens betaal ik persoonlijk liever een paar tientjes meer bij een toko waar de aftersales beter is, de hoofdpijn die dat scheelt kan al gauw uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

dabutcha76 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 08:58:
Eerste prijzen in de VS voor de 50" S1 en G10 bij BestBuy:

http://www.bestbuy.com/si...51900050034&type=category

TC-P50G10: $ 1999
TC-P50S1: $ 1799

TC-P42X1 is geprijsd op: $899, de X10 is € 777 in NL -> maal 0,864 (777/899)
TC-P50X1 is geprijsd op: $1099, nog geen echte straatprijs in NL?

TC-P50G10: $ 1999 --> mogelijk € 1727 indien dezelfde factor van toepassing is
TC-P50S1: $ 1799 --> mogelijk € 1554 indien dezelfde factor van toepassing is

Helaas vermeldt Best Buy niks over of er al dan niet Neo PDP panels inzitten.

Let op: er lijken best wel veel verschillen tussen US en EU-modellen te zitten, dus het bovenstaande is pure speculatie!
Dat is sowieso speculatie van de bovenste plank. Ze kunnen een hele andere prijsstrargie hebben voor the VS dan voor de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Falcon2107 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:58:
Dat is sowieso speculatie van de bovenste plank. Ze kunnen een hele andere prijsstrargie hebben voor the VS dan voor de EU.
Inderdaad. En sowieso snap ik het hele nut niet van deze prijs-aannames. Stel het is hier nog goedkoper: mooi! Stel het is hier duurder: ahhhh, jammer! So what?! Gewoon wachten tót de modellen er zijn, hóe ze zijn, en dan pas bekijken hoe duur/goedkoop ze zijn. Al dat gespeculeer is utterly useless. Zal wel "leuk" zijn echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabutcha76
Het grote raadsel omtrent deze nieuwe plasma's is in mijn optiek de prijsstelling, dus alle nieuws daarover is relevant voor deze thread. Wegens gebrek aan prijzen in Nederland is het nog even behelpen met prijzen uit de VS. Daar een vertaalslag op maken naar de Nederlandse situatie en die aannamen delen hier op GoT, hoe speculatief ook, is beter dan niks posten.

Niks posten is wel een beter idee als je niks bij te dragen hebt, en alleen maar kunt azijnpissen over posts van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dabutcha76 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 13:09:
Daar een vertaalslag op maken naar de Nederlandse situatie en die aannamen delen hier op GoT, hoe speculatief ook, is beter dan niks posten.
Die mening verschilt dus per persoon, zo blijkt wel. Zinloze info blijft zinloze info.
Niks posten is wel een beter idee als je niks bij te dragen hebt, en alleen maar kunt azijnpissen over posts van anderen.
Selectief lezen is iets waar je goed in bent. Maak er anders gewoon een officiële klacht van, zoals het hoort.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.