Wat heeft Honda er in dezen mee te maken?
Wil Honda Pioneer over nemen?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 18:53 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 18:53 ]
Overnemen is een groot woord, maar een investering van $ 305 miljoen misschien wel.Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 18:50:
Wat heeft Honda er in dezen mee te maken?
Hmm, de V serie ondersteunt volgens het Panasonic Info Center geen Ci+? Dan ondersteunt uiteraard de voltallige huidige lijn dat niet. Jammer!Sikkek schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 23:36:
[...]
Toevallig had ik vandaag Panasonic aan de lijn (vraagje over de DVB-C tuner), over 4 weken komen de V10's in Nederland op de markt.
Over die DVB-C tuner: deze ondersteund geen CI+, maar zou wel met een geschikte CAM module moeten werken met de diverse nederlandse kabelboeren (uitgezonderd UPC)
Verwijderd
Het ging om een verschil van 100 Euro op een tv van 2200 Euro... Dat vind ik persoonlijk "peanuts" en wel heel kinderachtig om dan plezier te hebben de verkoper zijn best te zien doen een leuke prijs te vinden. Personeel, huur, etc., moeten zij allemaal betalen. Kosten zijn altijd hoger dan die van een webshop.sNielz123 schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:41:
Misschien is dit niet de plek voor deze discussie, maar waarom zou ik 3000 euro betalen als ik een TV ook voor 2000 euro mee kan nemen? Die verkoper gaat hem heus niet met verlies verkopen hoor..
Bieden webshop je óók de mogelijkheid daar alles te bekijken en om ter plekke info te vragen en dingen in te stellen? Zo ja: gewoon lekker helemaal online bestellen en niet de winkelier zinloos lastig vallen. Zo zie ik dat. Ik heb mijn tv ook gewoon in een winkel gekocht en daar 200 Euro meer voor betaald als waarvoor 'ie toen online te koop was. Heb echter wél drie uur met mijn eigen Playstation 3 mogen rommelen en ben drie keer langs geweest omdat ik twijfelde tussen een Panasonic en een Pioneer. Zou het wel vreselijk misselijk vinden om dan "Houdoe!" te roepen, snel naar huis te rijden en lekker te gaan clicken op de laagste prijs in Pricewatch.Zo ging ik laatst bij een speciaalzaak een orienterende bezichtiging doen voor een nieuwe tv. Na een uur had de verkoper me al 3 verschillende TV's proberen te verkopen voor een mooie prijs als ik NU beslis... Hoe denk je daar dan over?
Nickname does not reflect reality
Veel geduld heb jij blijkbaar ook niet hé.Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:17:
Had gisteren nog een mailtje gestuurd naar Panasonic Belgie met de vraag wanneer de V reeks eindelijk bij de dealers zou staan en het antwoord was"Hier is nog geen release datum voor bekend"
Denk dat het deze week toch maar de G10 zal worden.Het blijft maar duren precies.
Bij een gerenomeerde webshop zal dit toch wel meevallen? Indien het een NL model betreft dan...Bever! schreef op maandag 27 april 2009 @ 20:32:
Panasonic (haag techno) is daar ook keihard in, staat het serienummer niet in de lijst met gevalideerde nummers kan je fluiten naar je garantie als je 1 mans prijsstunter internet zaakje weer opnieuw gestart is onder een nieuwe naam. En als je gewoon open kaart speelt in de winkel dan is er veel meer mogelijk, geen enkele weldenkende verkoper laat direct het achterste van zijn tong zien...
Ook is het stigma van winkel is altijd duur helemaal niet waar, er zijn zat webshops die duurder zijn dan de gemiddelde electronica zaak. En zo kwam ik laatst pioneer lcd's tegen in de winkel voor 100 euro minder dan de goedkoopste op kieskeurig, en dat werd dan ook nog eens kosteloos geinstalleerd door die kerels.
Verwijderd
Het verschil was in eerste instantie 800euro meer... En die 100euro vond ik idd te veel. 3 keer naar een winkel met eigen apparatuur daar zal een verkoper blij mee zijn. Dan denk ik dat hij liever iemand heeft die hem een scherpe prijs laat maken. En de verkopers betalen zelf in 95% van de gevallen geen huur e.d. hoor daar zitten dan multinationals achter. Idd zielig voor die miljonairs van mediamarkt om ze niet te spekken.Brad Pitt schreef op maandag 27 april 2009 @ 20:02:
[...]
Het ging om een verschil van 100 Euro op een tv van 2200 Euro...
[...]
Bieden webshop je óók de mogelijkheid daar alles te bekijken en om ter plekke info te vragen en dingen in te stellen? Zo ja: gewoon lekker helemaal online bestellen en niet de winkelier zinloos lastig vallen. Zo zie ik dat. Ik heb mijn tv ook gewoon in een winkel gekocht en daar 200 Euro meer voor betaald als waarvoor 'ie toen online te koop was. Heb echter wél drie uur met mijn eigen Playstation 3 mogen rommelen en ben drie keer langs geweest omdat ik twijfelde tussen een Panasonic en een Pioneer. Zou het wel vreselijk misselijk vinden om dan "Houdoe!" te roepen, snel naar huis te rijden en lekker te gaan clicken op de laagste prijs in Pricewatch.
Mooiste is dan nog als iets tegen blijkt te vallen en de fabrikant lastig gaat doen omdat het artikel niet is gekocht bij een officieele reseller. Moet je eens kijken hoé verbouwereerd men dan opeens is. Ik trek dat heel slecht ja.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 22:58 ]
Is 5%. Ik vind dat peanuts.Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:55:
En die 100euro vond ik idd te veel.
Ach ja, kocht er dankzij die service een Kuro, een Pioneer receiver, Blu-ray speler, DVD recorder en AV-extender, dus hij zal inderdaad waarschijnlijk behóórlijk hebben gebaald ja.3 keer naar een winkel met eigen apparatuur daar zal een verkoper blij mee zijn. Dan denk ik dat hij liever iemand heeft die hem een scherpe prijs laat maken.
Jij snapt helemaal hoe deze boze wereld in elkaar zit, ik hoor het al...En de verkopers betalen zelf in 95% van de gevallen geen huur e.d. hoor daar zitten dan multinationals achter. Idd zielig voor die miljonairs van mediamarkt om ze niet te spekken.
Heb nu drie jaar on-site garantie. Was bij een webwinkel niet mogelijk geweest. Nu zal er uiteraard nooit gebruik van hoeven te worden gemaakt maar een tv van 2000+ Euro over twee jaar opsturen vind ik geen feest.En nee hoor helemaal niet moeilijk doen. Garantie is prima verleend en dat is ook niet te weigeren hoor.
Ja, een volle 5%! Voor de tijd dat je bent geholpen inderdaad schandalig.En @ Bever we kunnen er toch echt wel over eens zijn dat internetwinkels goedkoper zijn dan fysieke winkels..
[ Voor 13% gewijzigd door Brad Pitt op 27-04-2009 23:18 ]
Verwijderd
Hoe geen hdmi?fooraap schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:05:
Ik heb nog een vraagje ivm de combinatie van panasonic plasma met bluray home cinema set van panasonic.
ik ben namelijk op zoek naar een goedkope home cinema met bluray, bvb bt200. Een aparte receiver met speakers gaat te duur worden. De kwaliteit is dan misschien beter maar zoveel belang hecht ik hier niet aan.
Zolang ik maar wat surround heb en geluid dat beter is dan de tv.
Grote nadeel van de bt200 is dat er geen HDMI input is, enkel 2x audio optical input.
Dus kan ik externe toestellen: ik denk dan aan htpc, nmt of in toekomst een nettop zoals aspire revo enkel aansluiten via deze optische input.
Maar de aspire revo zal geen optische output hebben, waarschijnlijk enkel HDMI.
Nu vroeg ik mij af of volgende zou werken.
De aspire revo aansluiten via HDMI op de TV.
Aangezien de nieuwe plasma reeksen van panasonic een digitale optische uitgang hebben, deze aan te sluiten op de bt200 input.
Ga ik dan nog 5.1 surround audio hebben of ben ik dat verloren bij de overgang van de TV?
Heb ik dan helemaal geen geluid of nog wel stereo?
Ik ben een complete leek op dit vlak dus als ik hier zwaar den boot in ga, dan lees ik het wel.
(aspire revo is maar als voorbeeld genomen als input device omdat ik weet dat het hdmi heeft en geen optische output, een nmt zoals popcorn hour heeft dat wel denk ik?)
Neen, geen enkel hdtv geeft surround door zn optical output wanneer er een extern apparaat op is aangesloten. Enkel surround wanneer dit door de tvzender wordt ondersteund, denk aan DiscoveryHD.fooraap schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:05:
Ik heb nog een vraagje ivm de combinatie van panasonic plasma met bluray home cinema set van panasonic.
ik ben namelijk op zoek naar een goedkope home cinema met bluray, bvb bt200. Een aparte receiver met speakers gaat te duur worden. De kwaliteit is dan misschien beter maar zoveel belang hecht ik hier niet aan.
Zolang ik maar wat surround heb en geluid dat beter is dan de tv.
Grote nadeel van de bt200 is dat er geen HDMI input is, enkel 2x audio optical input.
Dus kan ik externe toestellen: ik denk dan aan htpc, nmt of in toekomst een nettop zoals aspire revo enkel aansluiten via deze optische input.
Maar de aspire revo zal geen optische output hebben, waarschijnlijk enkel HDMI.
Nu vroeg ik mij af of volgende zou werken.
De aspire revo aansluiten via HDMI op de TV.
Aangezien de nieuwe plasma reeksen van panasonic een digitale optische uitgang hebben, deze aan te sluiten op de bt200 input.
Ga ik dan nog 5.1 surround audio hebben of ben ik dat verloren bij de overgang van de TV?
Heb ik dan helemaal geen geluid of nog wel stereo?
Ik ben een complete leek op dit vlak dus als ik hier zwaar den boot in ga, dan lees ik het wel.
(aspire revo is maar als voorbeeld genomen als input device omdat ik weet dat het hdmi heeft en geen optische output, een nmt zoals popcorn hour heeft dat wel denk ik?)
[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 28-04-2009 23:04 ]
Verwijderd
Het valt wel mee hoor Bartingels. Binnen no-time weet je echt heel veel als je hier op het forum zitVerwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:57:
Pff,om hier aan uit te geraken moet je gestudeert hebben precies-)
Dus als ik het goed begrijp heb je geen hdmi kabel nodig om je Blue ray home cinema set(zoals de sc100/200)met je tv te verbinden?
[ Voor 10% gewijzigd door Ferry34 op 28-04-2009 00:16 ]
Heb je uberhaupt wel gelezen wat er in die link staat? iig niet dat dat geld gebruikt gaat worden om de tv-afdeling nieuw leven in te blazen.-Leon- schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:49:
[...]
Overnemen is een groot woord, maar een investering van $ 305 miljoen misschien wel.
100 euro blijft natuurlijk 100 euro en ik moet hier gewoon een dag voor werken. Nou geef ik ook aandat ik niet het onderste uit de kan hoeft te hebben en dat ik een winkeleigenaar best zijn winst gun, maar doe toch wel graag een goede koopBrad Pitt schreef op maandag 27 april 2009 @ 20:02:
[...]
Het ging om een verschil van 100 Euro op een tv van 2200 Euro... Dat vind ik persoonlijk "peanuts" en wel heel kinderachtig om dan plezier te hebben de verkoper zijn best te zien doen een leuke prijs te vinden. Personeel, huur, etc., moeten zij allemaal betalen. Kosten zijn altijd hoger dan die van een webshop.
Hier heb je helemaal gelijk in, zeker als je zo lang zelf je ding hebt kunnen doen. Dan zou het asociaal zijn om die 200 euro niet meer te betalen, echter betaal je deze dan ook voor de service die je hebt gehad en het op dit moment ook waard is.Brad Pitt schreef op maandag 27 april 2009 @ 20:02:
Bieden webshop je óók de mogelijkheid daar alles te bekijken en om ter plekke info te vragen en dingen in te stellen? Zo ja: gewoon lekker helemaal online bestellen en niet de winkelier zinloos lastig vallen. Zo zie ik dat. Ik heb mijn tv ook gewoon in een winkel gekocht en daar 200 Euro meer voor betaald als waarvoor 'ie toen online te koop was. Heb echter wél drie uur met mijn eigen Playstation 3 mogen rommelen en ben drie keer langs geweest omdat ik twijfelde tussen een Panasonic en een Pioneer. Zou het wel vreselijk misselijk vinden om dan "Houdoe!" te roepen, snel naar huis te rijden en lekker te gaan clicken op de laagste prijs in Pricewatch.
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 08:33:
Je laat je wel kennen door je post..
Ik ook ff lopen klooien met de SPDIF en kan dit bevestigen:Ferry34 schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:47:
[...]
Neen, geen enkel hdtv geeft surround door zn optical output wanneer er een extern apparaat op is aangesloten. Enkel surround wanneer dit door de tvzender wordt ondersteund, denk aan DiscoveryHD.
[...]
Zelfs als dit zou kunnen en je de optical out van de tv gaat gebruiken, dan zal de tv dit downmixen naar stereo vanwege kopieerbeveiliging.
[ Voor 35% gewijzigd door Ferry34 op 28-04-2009 23:13 ]
I zou toch nog ff kijken voordat je voor zo'n setje als de BT-200 gaat.Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:42:
heeft er hier iemand zo een Panasonic BR home cinema systeem op zen tv?
[ Voor 12% gewijzigd door SqueakyClean op 28-04-2009 11:10 ]
Integendeel zelfs:Tekielja schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 00:22:
[...]
Heb je uberhaupt wel gelezen wat er in die link staat? iig niet dat dat geld gebruikt gaat worden om de tv-afdeling nieuw leven in te blazen.
Pioneer has until now focused largely on two areas -- automotive electronics and flat-panel televisions -- but it now plans to withdraw from TV operations
Verwijderd
Heb jezelf wel gelezen wat er in mijn bericht staat dan? Je doet nu zelf de aanname dat dat geld niet gebruikt word voor de TV-afdeling. En zoals in mijn voorgaande post stond er ook 'heeeeeeeeeeeeeel misschien'Tekielja schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 00:22:
[...]
Heb je uberhaupt wel gelezen wat er in die link staat? iig niet dat dat geld gebruikt gaat worden om de tv-afdeling nieuw leven in te blazen.
[ Voor 4% gewijzigd door -Leon- op 28-04-2009 19:35 ]
Dat was de bodemprijs bij iishop zeker?Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 17:10:
Hehe vandaag toch maar gaan bestellen,het is de 50"G10 geworden,heb de 46" zien spelen en ik moet zeggen,dat was INDRUKWEKKEND!Denk dat iedereen zich hier wat nodeloos ongerust zit te maken over een G10.Heb daar niks negatiefs aan gevonden.Speelde wel op BR.
Voor de geinteresseerden,belgisch toestel met garantie aan huis,leverbaar nu donderdag of ten laatste volgende maandag(vanwege die feestdag)en 1495 euro.
Mensen waren supervriendelijk en behulpzaam en zeker niet opdringerig.De man zei zelfs dat als ik niet zeker was van mijn keuze dat ik misschien nog even moest wachten.Ik ben zelf handelaar,maar ik moet bekennen dat ik mijn klanten zoiets toch niet voorstel.-)
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
De KRP-500 is de beste keus in dat geval (beste tv die je tot nu toe kan halen voor dat geld volgens tests). De LX-5090H is eigenlijk de KRP-500A (los panel, losse mediatuner) maar dan in het jasje van de LX-5090 (dus alles-in-1-model zeg maar), maar PURE mode vind je alleen op de KRP serie en NIET op de LX serie en daarnaast heeft de KRP serie nieuwere chips dan de LX serie. De KRP serie geeft volgens tests een beter beeld dan de LX serie (zitten nieuwere chips in). Dan kan je gaan voor de KRP-500A of M (M is alleen de Monitor). Ik heb sinds gistermiddag hier dus een KRP-500M hangen, aangezien ik hem op een HTPC aansluit en niet nog eens een extra mediabox ergens wil hebben staan of nodig hebben.Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:05:
Ik zit tetwijfelen tussen de pio 5090, krp 500 maar nu ook de 50v10.
Of mischien toch wachen tot volgen jaar? Heb begrepen dat Panasonic qua zwartweergave dan wel de Pionners benaders of mischien wel overtreft. En mijn oude Sony doet het nog prima, geen haast dus!
Bron: hdtvtestTX-P42G10 Picture Performance
Black Level
We measured the calibrated black level on our Panasonic TX-P42G10 review unit to be 0.03 cd/m2, which puts it on par with the Pioneer PDP-4280XD 8G Kuro plasma, but still some way off the 0.0031 cd/m2 record currently held by the Pioneer PDP-LX5090 9G Kuro plasma TV. While this may sound like a lot of difference, when there’s full-screen content the black-level advantage of the Pioneer PDP-LX5090 over the Panasonic TX-P42G10 will appear subtle rather than obvious in a subjective side-by-side comparison.
The Panasonic TX-P42G10 plasma television suffered from fluctuating black levels in all picture [Viewing Mode] except “Cinema“, although to be fair this was extremely slight and practically unnoticeable in real-world viewing.
[ Voor 4% gewijzigd door -Leon- op 29-04-2009 11:34 ]
Het zou uiteraard erg mooi zijn als Panasonic het overneemt daar waar Pioneer nu eigenlijk gestopt is. Pioneer geeft ook al aan dat ze oneindig contrast hebben, maar het gaat niet alleen om contrast maar ook hoe je elke individuele pixel afschermd van de andere om 'leaks' te voorkomen.Oscar Mopperkont schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:59:
Volgens mij had Brad Pitt of Ferry34 een plaatje gepost van een persco van Panasonic waarin ze aankondigen volgend jaar met een paneel te komen met een oneindig contrast (maw zwart is echt 100% zwart). Het was de planning dat Pioneer dat in hun 10e generatie zou doen, maar die komt er dus niet meer en Pana gaat het nu doen.
Denk dus wel degelijk dat Pana volgend jaar een scherm gaat leveren dat beter is dan de PDP-LX5090(H). Met deze generatie is Panasonic al hard op weg en de tests van de echte topmodellen moeten nog komen. Op het punt van beeldverbeterende technieken (die je wellicht ook daadwerkelijk aan wil hebben staan, itt veel dingen die je uitzet omdat het beeld slechter wordt) is Pana ook goed bezig. Enige mindere vind ik nog steeds het ontwerp. Alleen die nieuwe Z-serie is volgens mij echt een juweeltje, maar het gaat wel de goede kant op. Persoonlijk vind ik een tv die minimalistisch is ontworpen het mooiste, maar smaken verschillen.
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 29-04-2009 13:27 ]
Klopt inderdaad, zowel de KRP als de LX serie hebben hetzelfde panel, en toch is het zo dat zowel de LX-5090, de LX-5090H als de KRP serie verschillend presteren (In de KRP series zitten nieuwere/betere chips). Er zit zelfs nog verschil tussen de KRP-500A en de KRP-500M (en da's niet alleen de dikte en de losse of ingebouwde tuner)Oscar Mopperkont schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:27:
KRP en 5090 hebben zelfde paneel, dus verschil in hoe zwart het zwart is, is er niet, enige verschil is de beeldverwerking en dat de tuner los is. Je kunt dus gewoon de V10 ook met de 5090 vergelijken.
Vraag per e-mail gesteld aan Panasonic Info Center:Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:55:
Als je de Tuner in de toekomst kunt updaten, dan hoeft dit geen probleem te zijn. De settopboxen werken namelijk ook op die manier. Daarbij is de Ci+ standaard backwards compatible, alleen zullen dan sommige functies het niet doen (on demand).
Antwoord:Zijn de nieuwe Viera plasma tv's (zoals de G en V serie) die met een DVB-Cable tuner zijn uitgerust ook uitgerust met Ci+ (common interface plus)?
Zo niet, ligt het dan in de lijn der verwachting dat deze nieuwe plasma lijn binnen een paar weken alsnog met Ci+ ondersteuning komt door middel van een update?
Ze zegt dus niet of Ci+ ondersteund wordt, eveneens niks over een eventuele update (als dat mogelijk zou zijn).Naar aanleiding van uw contactaanvraag kan ik u het volgende mededelen.
De modellen zijn inderdaad uitgerust met een DVB-C tuner.
Echter is het zo dat deze functie momenteel in Nederland nog niet geactiveerd is.
Tegen die tijd zal dit verholpen worden door middel van een update.
Helaas kunnen we nu ook nog geen antwoord geven op de CI+ vraag.
Hopende u hiermee voorlopig voldoende geinformeerd te hebben.
Ik heb hier geen mail van ontvangen. Is dit specifiek voor een bepaalde vestiging?mrc16 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 16:05:
Voor de liefhebbers die nog een 42G10 willen scoren. Morgen komt ie op 960,- bij MM. Zo goedkoop vind je m nergens.
30 APRIL VAN 15.00 TOT 17.00 UUR
20% VOORDEEL OP HET GEHELE ASSORTIMENT KTV & HIFI
Verwijderd
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik heb hem hier vandaag binnen en heb even zitten testen. In films & series is het een pluspunt naar mijn mening. In nieuwsuitzendingen/praatprogramma's/muziek(TMF, MTV, etc) is het minder nuttig. Vooral op muziekkanalen doet hij 'vreemd' met surround aan (ook niet altijd). Soms lijkt het geluid op- en af te gaan (ver/dichtbij/ver/dichtbij effect). Maar je kan zeer snel switchen met de 'hotkey' op de afstandsbediening.Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 16:38:
Hoi,
Wat vinden jullie van de V-audio surround optie op de G10? Moet dat normaal altijd beter geluid geven dan wanneer je deze optie uit ze? Ik vind de optie uit, of de optie V-audio percies beter als "v-audio surround" ? Normaal?
Grtz
Dat zou ik ook graag willen weten want dan ga ik hem morgen halen!morpheus schreef op woensdag 29 april 2009 @ 16:09:
[...]
Ik heb hier geen mail van ontvangen. Is dit specifiek voor een bepaalde vestiging?
[ Voor 15% gewijzigd door Imperium op 29-04-2009 17:10 ]
No offence, maar de soort winkel die jij in je verhaal beschrijft is ook een winkel waar ik in ieder geval nooit naar toe zou gaan. Ik vind een mediamarkt of een scheer & foppen prima winkels voor aankopen onder de 100 euro, maar je zou toch echt eens twee of drie keer moeten nadenken voor je er duurdere apparatuur koopt. Die verhalen die jij noemt zie je bij een gespecialiseerde/vakwinkel gewoon niet terug. Wat dat betreft zijn die (mega)ketens ook maar een heel klein stapje hoger op de ladder dan een webshop.Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:05:
"Is 5%. Ik vind dat peanuts."
Ik ben nieuw op dit forum, maar ik zal heel even advocaat van de duivel spelen.
Ik ben namelijk zelf 6 jaar verkoper geweest van consumenten-elektronica. Ik verkocht alles, van wasmachines tot staafmixers en van computers tot mp3-spelers en ook televisies.
Uiteraard weet ik waar bij de "ons" de winst te halen viel, maar ik weet ook hoe andere winkels dat doen. Bij sommige heb ik dat al na een puur minuten door, bij andere duurt het wat langer.
Er zijn mensen op dit forum die VEEL meer van plasma TVs weten dan ik (Ik ben gestopt in 2004...) maar over verkopen zou ik wel een leuk boekje kunnen schrijven. En over het bedrijf waar ik werkzaam was een HEEL dik boek.
*knip*
En neem van mij aan dat jij, en veel andere hier, niet zitten te wachten op advies van sommige winkels en sommige verkopers. Begrijp me niet verkeerd, er zitten ook goeie tussen.
Ik ga heel eerlijk zijn : deze namiddag TV (P42G10) ontvangen en bekeken terwijl er (zon)licht door het raam kwam dat er vlak naast staat, een staande lamp ervoor en buitenlicht nog eens erop van de zuid-muur. Het was fenomenaal goed.Snoitkever schreef op woensdag 29 april 2009 @ 17:25:
[...]
Iets heel anders: Als ik een plasma TV vlak bij m'n raam heb staan, en daar komt de halve dag de felle (zomer)zon op, kan ik daar last van krijgen? Bijvoorbeeld verkleuring of andere problemen?
Heb het even nagevraagd. Deze actie geld alleen in Amsterdam.Imperium schreef op woensdag 29 april 2009 @ 17:06:
[...]
Dat zou ik ook graag willen weten want dan ga ik hem morgen halen!
Edit: http://dailymania.mediamarkt.nl/
geld dit alleen voor A'dam? (die 20% korting morgen)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf vrij weinig verschil hoor tussen uit, V-Audio, V-Audio Surround en V-Audio Prosurround.Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 16:38:
Hoi,
Wat vinden jullie van de V-audio surround optie op de G10? Moet dat normaal altijd beter geluid geven dan wanneer je deze optie uit ze? Ik vind de optie uit, of de optie V-audio percies beter als "v-audio surround" ? Normaal?
Grtz
jawel over +- 2-3 weken gaan de prijzen omlaag net zoals vorig jaar! Het is wel een mooie deal en op zich zou ik wel iets kopen als ik het ECHT nodig had. maar toch ... ik vind die gasten nog steeds een stel dure oplichtingmrc16 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 16:05:
Voor de liefhebbers die nog een 42G10 willen scoren. Morgen komt ie op 960,- bij MM. Zo goedkoop vind je m nergens.
30 APRIL VAN 15.00 TOT 17.00 UUR
20% VOORDEEL OP HET GEHELE ASSORTIMENT KTV & HIFI
Ad 1Sparks.nl schreef op woensdag 29 april 2009 @ 19:39:
Ik overweeg een plasma G10 of G15 (voorkeur G15) te kopen (1 van de opties). Ik zit alleen nog met een paar dingen, misschien dat deze hier beantwoord kunnen worden?
Wellicht dat sommige vragen reeds eerder beantwoord zijn, alvast mijn excuses voor het opnieuw stellen.
1. Ik zit 2,5m van mijn huidige tv vandaan (CRT), ik vroeg me af of het scherm dan niet te groot is? Krijg ik dan geen tenniseffect (l/r kijken)? Het scherm komt NIET aan de muur te hangen (dat zou 50 cm schelen).
2. De zon staat de hele dag (dus niet avond) in de huiskamer recht op de tv. Ik heb wel een luifel. Hoe serieus zijn de problemen dan betreft het beeld zoals boven geschetst? (noot: ik wil binnen 1 jr een huis kopen).
3. Is de dvb-c tuner HD?
4. Is het CI slot CI+?
[ Voor 13% gewijzigd door Tommy The Cat op 29-04-2009 20:44 ]
Verwijderd
De HDMI kabel zou voldoende moeten zijn. De 'witte' (antenne kabel) is voor eventueel nog analoog te kunnen kijken in geval van uitval van de digitale tv. Kan eigenlijk geen kwaad om hem te laten zitten hoor.Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 21:12:
Oja,zijn hier mensen die telenet hd digital hebben?Zoja,hoeveel kabels hebben jullie van de digicoder naar het tv toestel lopen?Ik heb de hdmi kabel en dan nog eentje.Vraag me af of die"witte kabel"daar ook hoort te zitten.
Ik bedoelde dus een 42" (sorry, aangepast). Ik lees later de reacties echt door (geen tijd).Tommy The Cat schreef op woensdag 29 april 2009 @ 20:16:
[...]
Ad 1
Je geeft geen schermgrootte aan. Het enige juiste antwoord op deze vraag is overigens je eigen antwoord. Een paar liefhebbers van hier zullen je al snel een redelijk groot scherm aanraden. Je zult dan horen dat je er zo aan went en steeds groter wil (je went aan groot, maar ook aan klein). Mijn advies is dat je tv een zodanige grootte moet hebben dat je er zelf ontspannen naar kunt kijken.
Edit: dat 'tenniseffect' dat je noemt zal wel meevallen. Maar nogmaals: probeer het ergens uit.
Ad 2
Geen idee. Lees een aantal ervaringen alhier, zonet is er nog een langs gekomen hier dacht ik.
Ad 3
Ja
Edit: ben op zoek naar een ondersteunende bron maar kan het niet vinden. Hier is het echter mijns inziens wel uit af te leiden.
Ad 4
Waarschijnlijk niet. Helemaal zeker is dat (voor mij) overigens nog niet.
Verwijderd
Tommy The Cat schreef op woensdag 29 april 2009 @ 20:16:
[...]
Ad 1
Je geeft geen schermgrootte aan. Het enige juiste antwoord op deze vraag is overigens je eigen antwoord. Een paar liefhebbers van hier zullen je al snel een redelijk groot scherm aanraden. Je zult dan horen dat je er zo aan went en steeds groter wil (je went aan groot, maar ook aan klein). Mijn advies is dat je tv een zodanige grootte moet hebben dat je er zelf ontspannen naar kunt kijken.
Edit: dat 'tenniseffect' dat je noemt zal wel meevallen. Maar nogmaals: probeer het ergens uit.
Ad 2
Geen idee. Lees een aantal ervaringen alhier, zonet is er nog een langs gekomen hier dacht ik.
Ad 3
Ja
2M50??dan is 42" MEER dan genoeg.
Edit: ben op zoek naar een ondersteunende bron maar kan het niet vinden. Hier is het echter mijns inziens wel uit af te leiden.
Ad 4
Waarschijnlijk niet. Helemaal zeker is dat (voor mij) overigens nog niet.
We praten nog eens binnen een week/maand.Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 21:08:
Ik heb van deze middag de 50G10 en moet zeggen,inderdaad fantastisch!!!MAAR,denk dat ik me wat laten meeslepen heb hier op het forum,zit op 3m en 50" lijkt me(eerste indruk)toch wel wat te groot hoor,46" of beter zelfs 42" was voldoende geweest denk ik.Hij staat ook naast 4 grote ramen met de zon die serieus binnenkomt en absoluut geen last van gehad.
[ Voor 7% gewijzigd door CobraX op 30-04-2009 03:37 ]
Tja wat is te groot hé. Om het verschil tussen 720P en 1080P optimaal te merken, moet je bij een 50" op max 1,9-2m zitten (zie dit grafiekje). Dus in feite is dat 42" scherm al veel te klein als je veel Bluray films erop gaat kijken en je ten volle wilt genieten van 1080P. Natuurlijk is ieder paar ogen verschillend en kunnen deze afstanden lichtjes verschillen van mens tot mens.Sparks.nl schreef op woensdag 29 april 2009 @ 19:39:
Ik overweeg een plasma 42" G10 of G15 (voorkeur G15) te kopen (1 van de opties). Ik zit alleen nog met een paar dingen, misschien dat deze hier beantwoord kunnen worden?
Wellicht dat sommige vragen reeds eerder beantwoord zijn, alvast mijn excuses voor het opnieuw stellen.
1. Ik zit 2,5m van mijn huidige tv vandaan (CRT), ik vroeg me af of het scherm dan niet te groot is? Krijg ik dan geen tenniseffect (l/r kijken)? Het scherm komt NIET aan de muur te hangen (dat zou 50 cm schelen).
2. De zon staat de hele dag (dus niet avond) in de huiskamer recht op de tv. Ik heb wel een luifel. Hoe serieus zijn de problemen dan betreft het beeld zoals boven geschetst? (noot: ik wil binnen 1 jr een huis kopen).
3. Is de dvb-c tuner HD?
4. Is het CI slot CI+?
Aan alles wen je natuurlijk, maar aan kleiner wennen, is toch minder aangenaam hoor.Sjaaky schreef op donderdag 30 april 2009 @ 01:05:
Het blijft ieders eigen keuze. Maar als 50" al binnen een maand normaal is, kun je beter een kleinere kopen. Die zijn goedkoper in aanschaf en verbruiken minder energie.
Verwijderd
Momenteel zit ik op 2.8m tegenover een 46inch. Dit is echt het maximum naar mijn mening (en ik ben grote schermen gewent). het heeft 2 nadelen als je een te groot scherm neemt: Je raakt veel sneller vermoeid aan het beeld. En je let veel te veel op alle details, + je ziet ook alle kleinste fouten.CobraX schreef op donderdag 30 april 2009 @ 00:56:
[...]
Tja wat is te groot hé. Om het verschil tussen 720P en 1080P optimaal te merken, moet je bij een 50" op max 1,9-2m zitten (zie dit grafiekje). Dus in feite is dat 42" scherm al veel te klein als je veel Bluray films erop gaat kijken en je ten volle wilt genieten van 1080P. Natuurlijk is ieder paar ogen verschillend en kunnen deze afstanden lichtjes verschillen van mens tot mens.
Verder zou ik vooral zelf in de winkel gaan kijken (zoals hier trouwens al eerder vermeld is geweest). Zo ben ik op 2,5m van een 50" gaan staan en zitten in de winkel. Ik vond dat niet eens supergroot en ik moest mijn hoofd zeker niet (fel) meedraaien om alles mooi te kunnen volgen. Dus 42" lijkt mij echt niet te groot voor die afstand, but again ga het zelf testen in de winkel. De G15 is wel pas voor juni dacht ik.
Verwijderd
1. Ik zit 2,5m van mijn huidige tv vandaan (CRT), ik vroeg me af of het scherm dan niet te groot is? Krijg ik dan geen tenniseffect (l/r kijken)? Het scherm komt NIET aan de muur te hangen (dat zou 50 cm schelen). |
2. De zon staat de hele dag (dus niet avond) in de huiskamer recht op de tv. Ik heb wel een luifel. Hoe serieus zijn de problemen dan betreft het beeld zoals boven geschetst? (noot: ik wil binnen 1 jr een huis kopen). |
Goh ik vond zelfs een 65" of 70" in de mediamarkt niet te groot op 2,5m. Tuurlijk let ik op details, anders zou ik geen groot scherm moeten hebben.Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 07:03:
[...]
Momenteel zit ik op 2.8m tegenover een 46inch. Dit is echt het maximum naar mijn mening (en ik ben grote schermen gewent). het heeft 2 nadelen als je een te groot scherm neemt: Je raakt veel sneller vermoeid aan het beeld. En je let veel te veel op alle details, + je ziet ook alle kleinste fouten.
Normaal gezien zal je later wel wat verder van je scherm zitten...dus misschien kan je dit ook wel in gedachten houden, dan is 50 inch misschien wel geen slecht idee.
Hou er wel rekening mee dat in de winkel de grootte echt wel enorm bedriegd. Je scherm thuis zal er zowiezo veel groter uitzien of in de winkel
Verwijderd
Ik hoor mensen die ongeveer in 't midden zitten in de bioscoop toch ook nooit klagen dat het scherm 'te groot' is. Zo'n groot scherm zorgt gewoon voor een heel andere beleving. |
Voor de rest is 42" niet futureproof genoeg vind ik. Zoals je zegt, als je later een keertje verhuist of zo dan had je misschien toch liever een 50" (of nog groter) gehad. |
Een 50" gaat in mijn slaapkamer serieus 'vullend' zijn terwijl dat in de winkel niet zo is, maar het beeldoppervlak blijft nog altijd even groot als in de winkel en ik moet mijn hoofd ook niet harder draaien thuis dan in de winkel (op dezelfde afstand natuurlijk). |
Verwijderd
Verwijderd
Het blijft ieders eigen keuze. Maar als 50" al binnen een maand normaal is, kun je beter een kleinere kopen. Die zijn goedkoper in aanschaf en verbruiken minder energie |
Vind ik een gewaagde uitspraak.Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 10:41:
. In werkelijkheid is het verschil waarschijnlijk nog minder, omdat bij een groter scherm de beleving zo anders is dat het contrast op een 50 inch waarschijnlijk ietsje lager kan dan op een 42 inch.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Euhm wie zet z'n TV aan als hij geen TV wil kijken?Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 10:19:
heb een 50 inch gehad en deze was wel erg dominant aanwezig. Als de tv aanstond kon je eigenlijk niet anders dan kijken naar de tv. wellicht dat dit bij een 42" minder is.
Als ik toch verhuis dan zijn de 50" toestellen van nu toch nog weinig waard en koop er dan wel 1 bij..
Snap het wel een klein beetje denk ik. Vind als de tv uit staat het ook best wel een bakbeest (50" met zijspeakertjes). Maar als je een filmpje zit te kijken, en zéker als die 2.35:1 is, vind ik het eigenlijk zoooo klein gewoon, had dan enorm graag een 60" o.i.d. gehad. Helaas liggen die nogal buiten het budget (op Samsungs en LG's en zo na, maar ja...).CobraX schreef op donderdag 30 april 2009 @ 10:59:
[...]
Snap het probleem van 'dominant aanwezig zijn' ook niet.
Verwijderd
Vind ik een gewaagde uitspraak. |
btw: waarom quote je op zo'n moeilijke manier? |
Dank je voor je antwoord, maar dat bedoelde ik eigenlijk niet.SoulDrinker schreef op woensdag 29 april 2009 @ 17:36:
[...]
Ik ga heel eerlijk zijn : deze namiddag TV (P42G10) ontvangen en bekeken terwijl er (zon)licht door het raam kwam dat er vlak naast staat, een staande lamp ervoor en buitenlicht nog eens erop van de zuid-muur. Het was fenomenaal goed.
Nu de zon echter verdwijnt van de ramen zie ik dat de kwaliteit zowiezo nog verbetert. Maar zelfs met het licht erop was het goed, zelfs weinig/geen reflectie te zien.
Mocht je echter de zon recht in je TV krijgen dan weet ik het niet, maar ik vrees dat de meeste schermen hier een probleem mee zullen hebben. In elk geval, naast een venster met veel lichtinval : geen probleem tot zover.
[ Voor 6% gewijzigd door Snoitkever op 30-04-2009 13:07 ]
Verwijderd
Dank je voor je antwoord, maar dat bedoelde ik eigenlijk niet. ![]() |
[ Voor 5% gewijzigd door Sparks.nl op 30-04-2009 17:26 ]
Verwijderd
Nou het probleem is dat mijn vriendin ook graag een boek wil lezen terwijl ik tv kijk..CobraX schreef op donderdag 30 april 2009 @ 10:59:
[...]
Euhm wie zet z'n TV aan als hij geen TV wil kijken?
Snap het probleem van 'dominant aanwezig zijn' ook niet. Een TV is een toestel waar je vaak naar kijkt, dan mag zoiets toch dominant aanwezig zijn. Het zou mij harder storen als een voorwerp dat 1x per maand aandacht krijgt dominant aanwezig zou zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Imperium op 30-04-2009 19:24 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik moet inderdaad toegeven dat ik toch veel sneller vermoeide ogen heb.Ferry34 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 15:31:
Grappig, die opmerking over de betere beeldkwaliteit na t zwart verven van de home-cinema kamer. Ik heb die van mij ook in zwart-donkergrijs behangen en het plafond zwart geverfd.
Ook mn ledlampen achter de tv schijnen een verbetering hebben op het contrast zoals dit door je ogen worden waargenomen.
Dit opgeteld met de calibratie verklaart misschien het geweldige beeld
Bartingels: heb t vaker gezegd en ook gewaarschuwd. Ik zit op 2.5 meter van mn 50 inch maar ik kijk geen tv, alleen HD content en pc gebruik.
Je moet oppassen met gewoon tv kijken, want dit kan te vermoeiend zijn
In de huiskamer zit ik op 2.5 meter van de 42 inch en bij tv kijken hoeft dit voor mij niet groter. Vorr films en games vind ik t te klein en de vervanger van mn 50 inch wordt n paar inch groter.
Ideaal in jouw situatie zou zijn als je iets kan schuiven met je bank
----------
Zijn er mensen die in t hotel- en servicemenu zijn geweest in hun tv uit de nieuwe serie?
Zijn er veranderingen en hoe kan je nu zien hoe lang de tv gedraaid heeft?
Je gaat hem in de kelder hangen? Of houdt de hele dag de gordijnen dichtVerwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 13:24:
Als ik over een aantal maanden een Pio of Pana aan de muur heb hangen zorg ik ervoor dat er NOOIT een enkel straaltje direct zonlicht op komt.
[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 30-04-2009 22:07 ]
Een Panasonic accepteert via hdmi maar enkele hd resoluties namelijk 1280x720, 1920x1080i en 1920x1080p. Jij moet de laatste nemen en wel op 60 hz.Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 19:28:
Hey,
Vandaag een DVI-HDMI kabel van 20euro gaan halen in de apple shop om mijn macbook pro aan te sluiten aan men panasonic 42G10. Als ik deze aansluiten komt er op: "1080p invoer" maar de resolutie staat maar op 1600*900...wat dus geen 1080p is. Tevens krijg ik niet het volledige scherm van men laptop te zien op de panasonic! Hoe komt dit? Aan men laptop ligt het zeker niet, heeft een 8600gt videokaart die hier dagelijks 1920*1200 doet aan men externe monitor. Ligt het aan de kabel? In een andere shop zag ik ook een duurdere HDMI 1.1 kabel liggen...heb ik misschien zo een kabel nodig voor 1080p.
Tevens wilt het geluid dat ik via een 3,5mm jack- rood witte cinch heb aangesloten ook niet werken... Zucht.
Wie helpt me?
Grtz
Bij films zijn we het meer gewend en hoort dit gewoon zo toch? Het is natuurlijk ook gewoon zo dat een film 1,5 uur duurt en je waarschijnlijk een stuk langer gewoon tv kijkt?Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 21:26:
[...]
Ik moet inderdaad toegeven dat ik toch veel sneller vermoeide ogen heb.
En maakt dat nu zo ''n verschil uit als je op een 50 tv kijkt of film?Dacht het toch niet?
[ Voor 25% gewijzigd door Ferry34 op 01-05-2009 02:13 ]
Verwijderd
Bosmonster schreef op donderdag 30 april 2009: |
Je gaat hem in de kelder hangen? Of houdt de hele dag de gordijnen dicht |
Dank je voor je antwoord, maar dat bedoelde ik eigenlijk niet. Ik vroeg me af of er blijvende gevolgen zouden kunnen zijn van het feit dat hij in de zomer hele dagen in de brandende zon staat. |
we hebben trouwens een mooie quote-code |
[/quote] |
Verwijderd
Sparks.nl schreef op donderdag 30 april 2009: |
Ik kan me zelf niet voorstellen dat 50" of 46" normaal gaat worden, dat is simpelweg veel en veel te groot naar mijn mening. ik heb dit soort schermen wel eens bekeken in een winkel en bij een vriend. Daar zat ik er zeker 3-3.5m vanaf en ik vond het echt enorm storend dat ik naar l/r moest kijken continue. |
Ik heb nog eens gemeten en ik denk dat ik er wel 3m van kan maken trouwens. Ik twijfel nog wel een beetje of ik ga kopen trouwens. Ik wil ook een keer een huis kopen, wellicht is het verstandig om alle aankomen even stop te zetten |
Verwijderd
Justchill schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:30: |
Is de kwaliteit veel beter als van de 2008 modellen ?? |
...wellicht een idee om deze dan dus te gebuikenVerwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 07:37:
we hebben trouwens een mooie quote-code [/quote]
Ja. Bedankt.
Verwijderd
LOST schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:01: |
...wellicht een idee om deze dan dus te gebuiken |
1
2
3
| [quote] hier de gequote tekst [/quote] |
Verwijderd
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:43: |
[ot]Probeer dit knopje eens [afbeelding] |
of gebruik:[/ot][code][quote] |
hier de gequote tekst |
Je hoeft er niet met de hand boxjes omheen te zetten.Tekst die je wilt quoten
[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 01-05-2009 11:03 ]
Ik acht de kans toch relatief klein dat je daadwerkelijk opVerwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:52:
Maar dat doe ik toch !?!?!?
Verwijderd
Okay! Zo dus? Volgens mij zat ik 3 stappen te ver te denken... of ik ben nog niet wakkerJvS schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:03:
Nee dat doe je niet. Je gebruikt een hele ingewikkelde manier.
Je kan gewoon op het quote knopje drukken en dan hoef je verder geen boxjes te maken.
En als je zelf code wilt gebruiken, doe je het zo. Iedereen snapt dat, dus het lijkt me voor jou ook te snappen:
[q]
Tekst die je wilt quoten
[/q]
of
[quote]
Tekst die je wilt quoten
[/quote]
En dat ziet er dan zo uit:
[...]
Je hoeft er niet met de hand boxjes omheen te zetten.
Verwijderd
Nee, dat deed ik dus de HELE tijd al!Brad Pitt schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:03:
[...]
Ik acht de kans toch relatief klein dat je daadwerkelijk op [afbeelding] hebt geclicked...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq