• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 00:57

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 4
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/5788/panabr2.jpg
TypenummersPZ800PZ85PZ80PZ8PX80PX8
AfbeeldingenAfbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A18863/klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A18898/klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A18919/klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://panasonic.nl/_images_fromlwe/A19708/42klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A18961/klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A18989/klein.jpg
Afmeting & Resolutie50", 1920x1080
42", 1920x1080
46", 1920x1080
42", 1920x1080
50", 1920x1080
46", 1920x1080
42", 1920x1080
46", 1920x1080
42", 1920x1080
42", 1024x768
37", 1024x720
50", 1366x768
42", 1024x768
37", 1024x720
Prijzen65", €5944
58", €4549
50", €1989
42", €1479
46", €1434
42", €1093
50", €1519
46", €1277
42", €976
46", €996
42", €929
42": €688
37": €657
50": €899
42": €699
37": €596
Wattage Max(Norm)50", 495 (450)
42", 385 (324)
46", 470 (387)
42", 385 (324)
50", 495 (450)
46", 470 (387)
42", 385 (324)
46", 470 (387)
42", 385 (324)
42", 255 (215)
37", 235 (189)
50", 355 (298)
42", 255 (215)
37", 235 (189)
Contrast30.000:130.000:130.000:120.000:115.000:110.000:1
Gradaties5.1205.1205.1204.0964.0963.072
Inteligent Frame & Real CinemaJaJaNeeNeeNeeNee
Digital Cinema Color & Deep ColorJaNeeNeeNeeNeeNee
VRealPro3Pro3Pro3Pro333
HDMI433232
Scart222222
VGAJaJaJaNeeJaNee
SPDIF (+DD)Ja (Plus)JaNeeNeeNee
Memory CardAVCHD, MPEG2,
HD-JPEG
HD-JPEGHD-JPEGHD-JPEG-
Teletekst2000150015005001000500

Veel Gestelde Vragen
Pioneer/PanasonicDe beste plasma schermen worden door Pioneer gemaakt, deze zijn echter een stuk duurder dan de Panasonic schermen en niet heel erg veel beter. De Pioneer schermen zijn vooral beter in de zwarting (Pioneer G8 was al beter, G9 helemaal), 24p weergave, deïnterlacing en kijkhoek. Alle technieken van Pioneer worden in volgende generaties gebruikt voor Panasonic panelen en Pioneer gaat panelen van Panasonic afnemen.
LCD/PlasmaMede dankzij de consumentenbond heeft plasma een negatief imago. Vooral in het begin waren er erg veel problemen met inbranden en energieverbruik. De huidige generatie schermen doet het een stuk beter, metname op het gebied van inbranding, maar ook qua energieverbruik. De volgende generatie gaat een grote inhaalslag maken op het energievlak. Op deze twee punten doet plasma voorlopig nog steeds onder voor LCD.

Qua kijkhoek wint plasma als er een enkele glasplaat (Pioneer) gebruik wordt en zelfs met dubbele glasplaat is de kijkhoek van een Plasma eigenlijk beter. De hoek waaronder het beeld nog echt acceptabel is (niet de opgegeven hoek) is een stuk hoger.

Qua echt contrast, is een plasma onoverwonnen. Let op dat je geen dynamisch contrast met werkelijk contrast gaat vergelijken.

Qua kleurechtheid is een plasma stukken beter, desondanks dat een LCD scherm in de winkel soms er uit lijkt te springen komt dit meestal door de overdreven kleuren. Bijna alle schermen staan standaard op overdreven kleuren. Een Panasonic plasma is erg eenvoudig (cinema stand, contrast op 50%) op een bijna correcte kleurweergave te krijgen.

Ghosting/trailing/response tijd is bij een plasma eigenlijk niet van toepassing.
Grootte/AfstandSchermgrootte is nogal persoonlijk en afhankelijk van de afstand en content waar je naar kijkt. Om de details van HDTV waar te kunnen nemen zal de grootte verhoogd moeten worden of de afstand verkleint. Als we kijken naar het punt waar je ogen alle details kunnen waarnemen dan is op 3 meter afstand de ideale grootte voor SD content 37", voor 720 materiaal 50" en voor 1080 materiaal 75". Als we kijken naar het punt waar je ogen meer details dan het formaat er onder waarnemen dan is op 3 meter afstand nog voordeel voor 720 materiaal bij 46" en bij 1080 materiaal 70"
FullHD/HDreadyNa bovenstaand verhaal zal duidelijk worden dat voor de meesten onder ons FullHD eigenlijk geen enkel voordeel zal bieden, echter is door de resolutie van deze schermen 1:1 pixelmapping mogelijk voor 1080p bronnen. (zie Overscan/Pixelmapping)
TransportDoordat een plasma een glasplaat bevat kan transport het beste verticaal gebeuren. Als je erg voorzichtig bent is horizontaal transporteren ook mogelijk.
AansluitenOver het algemeen is dit de beste volgorde bij het kiezen van een aansluiting:
HDMI
VGA
Component
RGB
SVIDEO
Composiet
Burn InEen plasma heeft vooral in de eerste branduren de meeste kans op inbranding en kleurverschillen. De Panasonic schermen hebben een erg actieve pixelshift functie waardoor inbranding bijna niet mogelijk is in enkele uren. Persoonlijk vind ik het dan ook voldoende om rekening te houden met balken de eerste 200 uur, kijk niet achter elkaar naar content met balken, dit om eventuele verkleuringen te voorkomen.

Wat extra informatie hierover en een goede beschrijving van image retention en screen burn.

En er is een DVD om de TV de eerste uren te laten "inspelen". Met name de eerste 200 uur op 40% contrast.

Komt erop neer dat het gewoon een dvdtje is (NTSC) die om de 10 seconden een ander kleurtje op je scherm zet, volledig scherm, in gradaties (niet vloeiend, gewoon om de 10 seconden een donkerder/lichtere versie ervan). Zo gemaakt dat hij 16uur lang kan loopen, zonder dat je DVD iets speciaal moet ondersteunen.
InterlacingInterlacing is een techniek waarbij beeldlijnen over twee frames verdeeld worden, een frame bevat de even en een frame bevat de oneven beelden. Deïnterlacing is niet de sterkste kant van de VReal engine van Panasonic. Interlaced signalen worden gebruikt bij SD (576i) en 1080i HDTV. Veel dvdspelers hebben de mogelijkheid om te deïnterlacen en kunnen een progressive signaal uitsturen. Digitale tv STB's sturen eigenlijk altijd een interlaced signaal uit, 720P HDTV uitgezonderd. Sommige AV versterkers kunnen ook deïnterlacen.
ScalingOmdat plasma's en LCD's een vast aantal pixels hebben is het niet mogelijk om beeldvullend/het complete frame te kijken zonder deze om te zetten naar het correcte aantal pixels. Hiervoor word een scaler gebruikt. De VReal engine van Panasonic is een erg goede scaler, beter dan de meeste welke in de tv's aangetroffen worden. Scalers van HQV en ABT zijn de absolute top net als PureVideo/Avivo/CoreAVC processing op de PC. Faroudja en Pioneer scaling lijken hetzelfde resultaat te geven als de VReal engine.
Overscan/PixelmappingOverscan is een overblijfsel uit het CRT tijdperk. Door blooming en productieverschillen varieerde de weergegeven beeldgrootte. Om deze marge te compenseren werd er tot 10% marge aangehouden. Indien je tv overscanned zie je dus een gedeelte van de content niet en vaak zit er in de content ook al een marge waardoor je als je tv niet overscanned een gedeelte zwart ziet. 1:1 Pixelmapping zorgt ervoor dat elke pixel van de content ook echt een pixel op je scherm is, indien overscan aanstaat kan dit dus niet. Heeft de content compensatie voor overscan dan zie je dus bij het uitzetten van overscan zwarte randen. Als je een computerbeeld weer wilt geven en je overscan staat aan mis je dus een stuk van je scherm. De HDMI ingang van de Panasonic schermen heeft alleen ondersteuning voor 480/576/720/1080 resoluties. Indien je scherm dus niet native een van deze resoluties is moet er dus gescaled worden, hierdoor verlies je scherpte en zal vooral tekst er minder goed uitzien. Ook is overscan (beeldscan in je menu) alleen uit te schakelen op de 1080p schermen. Via het servicemenu is wel het percentage overscan aan te passen, ook op de HDReady toestellen.
LipsyncDe tv heeft een bepaalde tijd nodig om het beeld te verwerken. Hierdoor krijg je een delay in het beeld tenopzichte van de audio, dit is niet erg als je de audio van de tv als input gebruikt, maar als je DTS of Dolby Digital gebruikt gaat het geluid rechtstreeks naar je versterker. Met HDMI 1.3 geven alle apparaten de delay tijd door en hoef je dus nooit handmatig te syncen. Handmatig syncen is bijna niet te doen, we hebben het namelijk over miliseconden, Je hersens nemen het verschil wel waar, maar dit met de hand corrigeren is bijna onmogelijk.
IFCIntelligent Frame Creation maakt een extra frame per 5 frames voor een vloeiendere weergave.
Deep Color36 bit's kleuren voor sommige Blueray en HDDVD's. (16 miljoen -> 69 miljard)
HDMI 1.3Sinds 1.3:
  • Lipsync
  • Deep Color
  • Verbetering in de aansturing van andere apparaten (bijvoorbeeld de versterker automatisch laten omschakelen als je de tv op een andere input zet.
  • TrueHD en DTS-HD.
Sinds 1.2:
  • SACD (DSD), als de dac's van je versterker beter zijn dan die van je speler dan kun je nu ook via HDMI het signaal digitaal versturen, voorheen was dit alleen mogelijk via iLink en Denonlink.
Sinds 1.1:
  • DVD-Audio, als de dac's van je versterker beter zijn dan die van je speler dan kun je nu ook via HDMI het signaal digitaal versturen, voorheen was dit alleen mogelijk via iLink en Denonlink.
Game ModusDe her en der besproken game modus zit alleen op amerikaanse modellen.
24P1080p materiaal is over het algemeen 24 frames per seconden. De Pioneer schermen kunnen 24 frames per seconde weergeven, Panasonic gebruikt een pulldown methode voor weergave.
Real CinemaReal Cinema is een techniek om judder te verminderen bij de pulldown van 24p content.
Hotel ModeHotel = -/V (op tv) + 3x AV (op afstandsbediening)

Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).

Ongevaarlijk zijn de volgende opties:
  • - Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.
  • Initial VOL level. Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten.
  • Maximum VOL level. Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee nl. instellen hoe hard de TV kan.
  • Initial POS. Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt).
Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN!)
Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur!
  • Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer kunt gebruiken.
  • Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.
Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/9783/hotelmodepanaqd4qb4.jpg
Service MenuService = -/V (op tv) + 3x 0 (op afstandsbediening)

Met de toets 1 of 2 kom je in de menu's. En dan met 3 en 4 in de submenu's.
Wanneer je een keer op 1 hebt gedrukt, komt er een ander balkje waar de cijfers voor staan.
Ja kan het veranderen van FC naar EF en rood in nu wel mooier, 'echt' rood.
Uit het menu kom je gewoon met de exit-knop
Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/8483/servicetj5.png
BalkenDe banen/balken die je ziet bij aspect ratio 4:3 heten in het Nederlandse menu ‘zijpanelen’.
Deze kunnen in het menu op grijs of zwart worden gezet.
Analoog/Digitenne/Satteliet/DigitaalKwalitatief gezien staan deze reeds in de juiste volgorde, maak zelf een afweging naar de hand van de prijs en het gebruiksgemak.

Interessante Links

Met dank aan Ginz voor het toevoegen van een serie! _/-\o_

[ Voor 108% gewijzigd door |sWORDs| op 13-12-2008 14:32 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• |sWORDs|
  • Laatst online: 05-05 00:57

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Probeer dit topic leesbaar te houden, niemand vind het interresant of je plasma besteld/geleverd is.

Voor aanbiedingen zijn speciale topics en iedereen kan in de pricewatch/kieskeurig of bellen naar IT's/Media Markt voor prijzen.

Lees de hele startpost, het hele topic, gebruik google, de panasonic site en wikipedia voor je een vraag stelt.
voodooless schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:05:
[modbreak]Kunnen we aub dingen over webshops levertijden en garantiebepalingen elders afhandelen? Dit soort dingen kun je prima zelf uitzoeken door even zelf te zoeken of gewoon te bellen. Zelfde geldt ook over de leverstatus van je scherm. We hoeven echt niet te weten dat je nog 3 uur op je werk moet zitten tot je hem kan uitpakken ;)[/modbreak]

[ Voor 98% gewijzigd door |sWORDs| op 20-11-2008 08:23 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wat een mooie en duidelijke OP. Perfect voor iemand als ik die aan het kijken is naar een plasma TV. Dank daarvoor.

Ik lees in je OP iets over de nieuwe generatie pana's. Is er al bekend wanneer de volgende generatie in de winkels zal liggen?

Money for nothin' and your chicks for free

Anoniem: 94923

Ik begrijp niet goed wat er met de term 'Gradaties' bedoeld wordt. Kan iemand dat toelichten?

Typo in de tekst ...Een Panasonic plasma is erg eenvoudig (cinema stand, contrast op 50%) op een bijna correcte kleurweergave te ...

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 20-11-2008 10:01 ]

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-05 09:18
Ik ben samen met iemand al enige tijd voor diegene een tv aan het uitzoeken en ik raad hem plasma aan, hoewel hij zelf de voorkeur lijkt te geven voor LCD. Ik vrees echter dat hij die voorkeur heeft omdat ik hem o.a. heb verteld dat plasma's last kunnen hebben van retentie en heel misschien inbranden bij bijvoorbeeld het spelen van spellen waarbij de HUD lang zichtbaar blijft. Ook heb ik hem verteld dat de techniek vordert en dat het tegenwoordig steeds minder een issue is, maar ik denk dat er een gevoelsmatige angst blijft hangen.

Maargoed, ik moet objectief blijven en ik kan niet zeggen: maak je geen zorgen je zult geen last van retentie (meer) hebben. Ik raadde hem bijv. aan om de adviezen op te volgen die ik hier las: eerste 200 uur voorzichtig, contrast 50%, eventueel 'burn'dvd gebruiken.

Maar toen bedacht ik me het volgende. Als de televisie de eerste 200 uur het meest gevoelig is, en bij goede behandeling daarna de kans op retentie etc. bijzonder klein is, waarom wordt een plasma in de fabriek dan niet eerst optimaal 200 uur ingespeeld?

[ Voor 4% gewijzigd door Tommy The Cat op 20-11-2008 10:05 ]

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Tommy The Cat schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:03:

Maar toen bedacht ik me het volgende. Als de televisie de eerste 200 uur het meest gevoelig is, en bij goede behandeling daarna de kans op retentie etc. bijzonder klein is, waarom wordt een plasma in de fabriek dan niet eerst optimaal 200 uur ingespeeld?
logistiek (hoe en waar sluit je elke tv 200 uur aan, kosten (oa. energie)

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-05 13:35
Wat geeft nu eigenlijk het beste beeld met een PS3, RGB-Full of limited?

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:51
Ik zie op mijn 46PZ85 ook veel retentie, zoals inderdaad de HUD van een spel of de zwarte balken na een film kijken. De eerste 400 uur heb zeer goed opgelet om geen statische beelden te vertonen (heb er ook niet op gegamed en me gehouden aan de instellingen zoals geadviseerd in o.a. dit topic), maar nu zit de TV daar dik overheen en zie ik nog steeds veel retentie. Echter, dit zie ik alleen als de TV geen signaal heeft of op een statische achtergrond. Als je een tijdje gewoon full screen TV kijkt trekt het vanzelf weer weg.

Maar toch blijft het inderdaad 'spannend' of het wel weer weg trekt. De eerste keer dat ik het zag schrok ik me wezenloos, maar ik ben er nu min of meer aan gewend. Ik vraag me wel nog steeds af of het op de lange duur geen blijvende schade toebrengt maar dat is iets wat alleen de toekomst uit kan wijzen.

specs

Wat ik ook nog mis in de topicstart is het kwaliteitsverschil in geluid tussen de verschillende modellen :)

Anoniem: 184013

Anoniem: 94923 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:55:
Wat ik ook nog mis in de topicstart is het kwaliteitsverschil in geluid tussen de verschillende modellen :)
Toen ik m'n pana ging bestellen heb ik het geluid van de PZ85 en PZ800 gehoord. In de winkel klonk de PZ85 zwakjes, zuiver maar weinig diepgang. De PZ800 daarentegen had een veel voller en warmer geluid.
Heb nu de PZ85 een weekje thuis spelen en moet zeggen dat het best meevalt in een huiskamer.
Ben wel van plan er een pana sc-bt100 op aan te sluiten , maar voorlopig werkt het prima.

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-05 19:17
Aangezien ik binnenkort een xbox360 ga kopen en daarmee ook eindelijk een DVD-speler in huis haal ben ik mij ook aan het orienteren op een nieuwe TV om mijn oude CRT te vervangen.

Nou heb ik mij al uitgebreid ingelezen en zou de PX80 voor mij een prima optie zijn ware het niet dat ik deze enorm lelijk vind. Ik ben industrieel ontwerper van beroep dus de vormgeving is voor mij wel degelijk een belangrijke overweging. Natuurlijk is het beeld het belangrijkste deel van de TV, maar hij zal ook een aanzienlijk aantal uren uit staan en ik wil in die tijd niet tegen een lelijk ding aan kijken. Als ik naar LCD TV's kijk zitten daar wel hele mooie exemplaren tussen, maar deze moeten allemaal meer dan 2000 euro kosten en persoonlijk zou ik liever plasma hebben.

Ik hoop dus eigenlijk op een nieuw design voor de nieuwe 'productrange'. Ik heb al aardig wat uren op Google en avforums en dergelijke gezocht, maar ik kan nog weinig tot niets vinden over wanneer Panasonic nieuwe modellen gaat lanceren.

Zijn jullie misschien beter op de hoogte van de toekomstige modellen en hun design en/of wanneer deze gelanceerd worden?

• Batsu
Capiyol schreef op donderdag 20 november 2008 @ 13:37:
Aangezien ik binnenkort een xbox360 ga kopen en daarmee ook eindelijk een DVD-speler in huis haal ben ik mij ook aan het orienteren op een nieuwe TV om mijn oude CRT te vervangen.

Nou heb ik mij al uitgebreid ingelezen en zou de PX80 voor mij een prima optie zijn ware het niet dat ik deze enorm lelijk vind. Ik ben industrieel ontwerper van beroep dus de vormgeving is voor mij wel degelijk een belangrijke overweging. Natuurlijk is het beeld het belangrijkste deel van de TV, maar hij zal ook een aanzienlijk aantal uren uit staan en ik wil in die tijd niet tegen een lelijk ding aan kijken. Als ik naar LCD TV's kijk zitten daar wel hele mooie exemplaren tussen, maar deze moeten allemaal meer dan 2000 euro kosten en persoonlijk zou ik liever plasma hebben.

Ik hoop dus eigenlijk op een nieuw design voor de nieuwe 'productrange'. Ik heb al aardig wat uren op Google en avforums en dergelijke gezocht, maar ik kan nog weinig tot niets vinden over wanneer Panasonic nieuwe modellen gaat lanceren.

Zijn jullie misschien beter op de hoogte van de toekomstige modellen en hun design en/of wanneer deze gelanceerd worden?
en de samsung PS50A656? 1300,-

• Capiyol
  • Laatst online: 04-05 19:17
Batsu schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:06:
[...]

en de samsung PS50A656? 1300,-
Is inderdaad beter qua design, maar nog steeds niet helemaal mijn smaak (zal ik niet over uitwijden want ik ben enorm kritisch) en kost bijna het dubbele van een PX80. Ik kom er uiteindelijk ook vast wel uit, maar omdat iedereen zo laaiend enthousiast is over de Panasonic plasmas en het PX80 model alweer bijna een jaar oud is (toch?) dacht ik "laat ik eens informeren bij de kenners of zij al wat meer weten". Ik hoef echt niet per direct een oplossing, maar wel bedankt voor je suggestie.

• Batsu
Capiyol schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:27:
[...]

Is inderdaad beter qua design, maar nog steeds niet helemaal mijn smaak (zal ik niet over uitwijden want ik ben enorm kritisch) en kost bijna het dubbele van een PX80. Ik kom er uiteindelijk ook vast wel uit, maar omdat iedereen zo laaiend enthousiast is over de Panasonic plasmas en het PX80 model alweer bijna een jaar oud is (toch?) dacht ik "laat ik eens informeren bij de kenners of zij al wat meer weten". Ik hoef echt niet per direct een oplossing, maar wel bedankt voor je suggestie.
haha ok! succes!!!

Anoniem: 184013 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:56:
[...]

Toen ik m'n pana ging bestellen heb ik het geluid van de PZ85 en PZ800 gehoord. In de winkel klonk de PZ85 zwakjes, zuiver maar weinig diepgang. De PZ800 daarentegen had een veel voller en warmer geluid.
Heb nu de PZ85 een weekje thuis spelen en moet zeggen dat het best meevalt in een huiskamer.
Ben wel van plan er een pana sc-bt100 op aan te sluiten , maar voorlopig werkt het prima.
Klinkt de PZ80 gelijkwaardig aan de PZ85 of zit hier ook weer verschil tussen?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:45
Anoniem: 94923 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:46:
[...]

Klinkt de PZ80 gelijkwaardig aan de PZ85 of zit hier ook weer verschil tussen?
PZ85 heeft Virtual Dolby Surround en dat soort grappen volgens mij. Als je thuis een surround setje hebt, dan heb je dat volgens mij niet nodig. Ik heb trouwens nog nooit het geluid hoger dan 0 gehad op m'n tv.

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik heb last van wat vertraagd geluid met Digitenne. Is hier aan de TV kant nog wat aan te doen (PZ80)?

• Tommy The Cat
Batsu schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:09:
[...]

logistiek (hoe en waar sluit je elke tv 200 uur aan, kosten (oa. energie)
Hm je hebt gelijk, beetje ondoordacht van mij.

Vanmiddag heb ik o.a. in een televisiespeciaal zaak de plasma serie die hier tot onderwerp staat bekeken. De verkopers wilden niks van retentie of inbranden weten, daar heeft de Panasonic geen last van. Gek dat je dan toch leest (bijvoorbeeld hierboven) dat de retentie bij sommigen duidelijk aanwezig is.

Maar wat me bovenal opviel was hoe schokkerig achtergrondbeelden soms langskomen. Als je bijvoorbeeld in een natuurdocumentaire een statische achtergrond hebt en de camera langzaam van oost naar west gaat, dan wordt de achtergrond in stapjes/schokkerig weergegeven. Het is niet één vloeiende beweging. Hoe kan dit nu?
De verkoper van de speciaalzaak zei dat dit lag aan het feit dat de tv zoveel berekeningen moet maken, vooral als het 1080p is. Moet ik daaruit concluderen dat de 'processor' (of wat voor electronica er ook in zit) in de tv te langzaam is? Kan ik me niet voorstellen; het is immers een tv anno 2008, 100hz en met een responstijd kleiner dan 1ms?

Wat me ook opviel was dat, als je onder een hoek kijkt, je een weerspiegeling van het beeld ziet. Vooral van witte letters op zwarte achtergrond, maar ook tijdens een animatie zag ik dat. Dit zal wel een resultaat zijn van de glasplaat. Nou mooi is dat, een superieure kijkhoek, maar wel met een spiegeling :S.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

psy

Anoniem: 184013 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:56:
[...]

"Het valt mee" is inderdaad de spijker op zijn kop. Het kan er net mee door ja. Maar het is gewoon fysiek onmogelijk om een fatsoenlijk vol geluid uit zo'n kleine kast te krijgen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Tommy The Cat schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:58:
Vanmiddag heb ik o.a. in een televisiespeciaal zaak de plasma serie die hier tot onderwerp staat bekeken. De verkopers wilden niks van retentie of inbranden weten, daar heeft de Panasonic geen last van. Gek dat je dan toch leest (bijvoorbeeld hierboven) dat de retentie bij sommigen duidelijk aanwezig is.
Het hangt er ook van af waar je je aan stoort, en een verkoper zal denken dat je met 'retentie'gewoon inbranden bedoelt, ie blijvende problemen. Retentie is iets dat ook een CRT gewoon heeft, en dat betekent inderdaad dat je nadat ie uit is nog een tijdje een nagloeiend beeld ziet. Daar hoef je je verder weinig zorgen over te maken zolang het niet blijvend inbrandt.
Maar wat me bovenal opviel was hoe schokkerig achtergrondbeelden soms langskomen. Als je bijvoorbeeld in een natuurdocumentaire een statische achtergrond hebt en de camera langzaam van oost naar west gaat, dan wordt de achtergrond in stapjes/schokkerig weergegeven. Het is niet één vloeiende beweging. Hoe kan dit nu?
Die schokken zitten in het beeldmateriaal, dat is met 50 of 60 Hz gefilmd (TV) of voor film zelfs met 24 beeldjes per seconde, en met 24 frames kun je gewoon geen smooth pans maken. Een TV doet z'n best met de imageprocessing om tussenliggende beeldjes te maken, daar kun je veel mee maskeren, maar dat hangt weer af van hoe goed die processor is hoe goed dat werkt, en je blijft dat vaak toch zien. Net als in de bios, waar een 24 fps film met 48 Hz wordt belicht.
De verkoper van de speciaalzaak zei dat dit lag aan het feit dat de tv zoveel berekeningen moet maken, vooral als het 1080p is. Moet ik daaruit concluderen dat de 'processor' (of wat voor electronica er ook in zit) in de tv te langzaam is? Kan ik me niet voorstellen; het is immers een tv anno 2008, 100hz en met een responstijd kleiner dan 1ms?
Met 1080p heb je nog steeds vrij grote datastreams en die motion compensated meuk is Niet Triviaal, zelfs niet met een goed geprogde multi-honderd-megahertz DSP erin. En de Panasonic is goedkoop genoeg dat hij niet de top of the line zal hebben.
Wat me ook opviel was dat, als je onder een hoek kijkt, je een weerspiegeling van het beeld ziet. Vooral van witte letters op zwarte achtergrond, maar ook tijdens een animatie zag ik dat. Dit zal wel een resultaat zijn van de glasplaat. Nou mooi is dat, een superieure kijkhoek, maar wel met een spiegeling :S.
Dat is inherent aan plasma ja. Wat wil je dan, *en* goedkoper, *en* beter beeld, *en* geen extra spiegeling, *en* de beste scaling? Dat willen we allemaal wel :P

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 10:54
Ik weet niet onder welke hoek je dan hebt gekeken? Wij zitten hier vaak met 8 man of meer en dan is de inkijkhoek echt heel erg groot....En geen spiegeling of niks. Alleen als ik echt boven de tv ga hangen zie ik het wel maar van de zijkant heb ik het pas vanaf 0,5 meter gezien.

• Tommy The Cat
Jasper Janssen schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:37:
Die schokken zitten in het beeldmateriaal, dat is met 50 of 60 Hz gefilmd (TV) of voor film zelfs met 24 beeldjes per seconde, en met 24 frames kun je gewoon geen smooth pans maken. Een TV doet z'n best met de imageprocessing om tussenliggende beeldjes te maken, daar kun je veel mee maskeren, maar dat hangt weer af van hoe goed die processor is hoe goed dat werkt, en je blijft dat vaak toch zien. Net als in de bios, waar een 24 fps film met 48 Hz wordt belicht.

[...]

Met 1080p heb je nog steeds vrij grote datastreams en die motion compensated meuk is Niet Triviaal, zelfs niet met een goed geprogde multi-honderd-megahertz DSP erin. En de Panasonic is goedkoop genoeg dat hij niet de top of the line zal hebben.
Helder. De bron bevat te weinig frames en de tv probeert er nog wat tussen te plaatsen, wat ongetwijfeld weer invloed heeft op beeldkwaliteit. Zou je kunnen concluderen dat een HD ready televisie minder hoeft te berekenen om hetzelfde aantal tussenbeelden te laten zien omdat er minder pixels aanwezig zijn? Dat een HD ready televisie met dezelfde image processing dus beter in staat is om de bron zodanig aan te vullen dat het vloeiender is t.o.v. een full HD?
Jasper Janssen schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:37:
Dat is inherent aan plasma ja. Wat wil je dan, *en* goedkoper, *en* beter beeld, *en* geen extra spiegeling, *en* de beste scaling? Dat willen we allemaal wel :P
yes please

Edit:
StealthyPeanut schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:57:
Ik weet niet onder welke hoek je dan hebt gekeken? Wij zitten hier vaak met 8 man of meer en dan is de inkijkhoek echt heel erg groot....En geen spiegeling of niks. Alleen als ik echt boven de tv ga hangen zie ik het wel maar van de zijkant heb ik het pas vanaf 0,5 meter gezien.
Minimaal 45 graden. Ik zie het ook bij de plasma van m'n broer, maar die heeft de opstelling ook zodanig dat je er op sommige plekken vrij schuin op zit. Dan valt het eigenlijk alleen op bij logo's (NOS, DISCOVERY, etc..) en onder- en aftitels, niet zozeer als er 'vol beeld' is hoewel ik het vanmiddag dus ook zag bij 'the simpsons' op een plasma in de zaak. Het is geen groot punt, want zoals je zelf al zegt, met 8 man d'r op en geen last. Maar ik vind het wel merkwaardig, ik ben zo onder de indruk van de kijkhoeken van de plasma's. Dan wil ik daar natuurlijk wel even gebruik van maken, ik zet m'n tv stoel zo op 85 graden hoor 8)7 :)

[ Voor 24% gewijzigd door Tommy The Cat op 20-11-2008 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

biobak schreef op donderdag 20 november 2008 @ 17:09:
[...]

PZ85 heeft Virtual Dolby Surround en dat soort grappen volgens mij. Als je thuis een surround setje hebt, dan heb je dat volgens mij niet nodig. Ik heb trouwens nog nooit het geluid hoger dan 0 gehad op m'n tv.
Ik wil een Pana in mijn slaapkamer hangen. Daar hoef ik geen surroundset bij, dus zal ik wat hogere eisen stellen aan het geluid aanboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMaert
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-08-2023
Heren,

edit: Serie: PX80

Ik zit een beetje met het punt dat het niet echt 16:9 is. Bij de 37" is het verschil niet zo heel groot maar bij de 42" is het toch echt grootbeeld ipv breedbeeld. Is het dan wel echt 720p.. want ik neem aan dat niet de volledige hoogte gevruikt kan worden omdat er anders content aan de beide zeikanten wegvalt?

Op zich maakt het niet heel veel uit want ik zal de TV vooral gaan gebruiken om tv te kijken (digitaal Ziggo) en om te WII-en. Films blijf ik namelijk gewoon via de beamer bekijken (wel echt 720p = 1280x720).

Maar mocht ik van plan zijn om een Xdoos of PS3 aan te schaffen dat ik geen scheve verhoudingen krijg :)

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen ? want 700/770 Euries bij Megapool is natuurlijk wel een superprijs voor dit beestje.. en mn 82CM Sony Trinitron van 70+ KG is wel aan vervanging toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-05 11:15

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik zelf ben aan het twijfelen tussen de pZ80 en de Pz85 serie (42"). Ik lees hier dat surround sound anders is maar dat is voor mij niet van belang vanwege een versterker. Zitten er nog grote verschillen tussen qua beeldqualiteit? Maw: is het qua beeld het verschil in prijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234350

TweakerMaert schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:15:
Heren,

Ik zit een beetje met het punt dat het niet echt 16:9 is. Bij de 37" is het verschil niet zo heel groot maar bij de 42" is het toch echt grootbeeld ipv breedbeeld. Is het dan wel echt 720p.. want ik neem aan dat niet de volledige hoogte gevruikt kan worden omdat er anders content aan de beide zeikanten wegvalt?

Op zich maakt het niet heel veel uit want ik zal de TV vooral gaan gebruiken om tv te kijken (digitaal Ziggo) en om te WII-en. Films blijf ik namelijk gewoon via de beamer bekijken (wel echt 720p = 1280x720).

Maar mocht ik van plan zijn om een Xdoos of PS3 aan te schaffen dat ik geen scheve verhoudingen krijg :)

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen ? want 700/770 Euries bij Megapool is natuurlijk wel een superprijs voor dit beestje.. en mn 82CM Sony Trinitron van 70+ KG is wel aan vervanging toe :)
Bij mij werkt de 37PX80 perfect samen met mijn Xdoos. Geen enkel probleem! De horizontale resolutie is 1024, maar volgens mij downscaled 'ie de 1280 lijnen gewoon naar die 1024. Ik kan het ook compleet fout hebben, maar daar kunnen andere mensen hier met meer verstand dan iets over zeggen. :)

Met een Xbox 360 dus perfect beeld op de 37PX80, ik kan het je zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 19:46

KoffieNT

banaan

Lt. Marx schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:14:
Ik zelf ben aan het twijfelen tussen de pZ80 en de Pz85 serie (42"). Ik lees hier dat surround sound anders is maar dat is voor mij niet van belang vanwege een versterker. Zitten er nog grote verschillen tussen qua beeldqualiteit? Maw: is het qua beeld het verschil in prijs waard?
Ik ben zelf ook al enige tijd bezig met het uitkiezen van een tv.

Mijn eisen:

Full HD
37 of 42"
Een zo laag mogelijke reactietijd (ivm pc-gaming erop)

Na veel zoeken dacht ik deze lcd-tv te nemen: Philips 42PFL7433D.

Full HD
42"
3ms
Budget: +/- 1000 euro

Eigenlijk was de gedachte 'plasma kopen' nooit zo aanwezig, weet achteraf niet waarom niet.

Toch maar eens gegoogled op Plasma vs LCD etc.

Weer na veel zoeken heb ik het besluit te nemen de Panasonic 42PZ81 te kopen.

42"
Full HD
0,001ms. Zeker met mn eis om er games op te kunnen spelen was dit voor mij de overhaler.

Nadelen plasma tov lcd:

Gewicht
Stroomverbruik
Inbranden van stilstaande beelden

Voordelen plasma tov lcd:

Gelijkwaardig zoniet soms beter beeld dan LCD
Reactietijd.

Via kieskeurig kwam ik eerst uit op de 80(E), die veel mensen daar hebben en er zeer positief over zijn. Daarna zag ik de 81 staan, voor dezelfde prijs. Er waren geen reviews over op kieskeurig.nl, maar via internet zag ik wel dat hij ietsje beter was dan de 80(E), dus why not dacht ik.

Ik ga hem 95% zeker bestellen. Ofwel bij Redcoon, of bij Het Internet Warenhuis. (prijs: 1024 - 1060 euro totaal)

edit: Oh en over het geluid. Daar had ik eigenlijk geen eisen omdat ik via de computer (en surroundsetje) geluid heb bij het gamen en film kijken. Voor tv 'zal het wel goed genoeg zijn'.

Edit: Oja nog een vraagje. Het is belangrijk de eerste 200 uur naar zoveel mogelijk verschillend beeld te kijken ivm inbranden. Een HUD van een (shooter)game is dus geen goed plan? Ik doe sowieso wel flink wat uurtjes een testdvd waar ik over las in de inleiding van het topic. Great Topic trouwens :).

En nog een: Als je een dvd kijkt, en boven en onder zitten de zwarte balken, kunnen die dan ook inbranden?

[ Voor 15% gewijzigd door KoffieNT op 21-11-2008 12:00 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

KoffieNT1.5 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:37:

Via kieskeurig kwam ik eerst uit op de 80(E), die veel mensen daar hebben en er zeer positief over zijn. Daarna zag ik de 81 staan, voor dezelfde prijs. Er waren geen reviews over op kieskeurig.nl, maar via internet zag ik wel dat hij ietsje beter was dan de 80(E), dus why not dacht ik.

Ik ga hem 95% zeker bestellen. Ofwel bij Redcoon, of bij Het Internet Warenhuis.

edit: Oh en over het geluid. Daar had ik eigenlijk geen eisen omdat ik via de computer (en surroundsetje) geluid hebt bij het gamen en film kijken. Voor tv 'zal het wel goed genoeg zijn'.
Hoezo is de 81 beter dan de 80? Waarin zit het verschil dan?

Het grootste verschil dat ik kan vinden is dat de 81 Freesat heeft, een BBC initiatief in engeland, maar dat de tv's voor de rest gelijk zijn!

[ Voor 8% gewijzigd door LtMarx op 21-11-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:06
Optische uitgang en HD DVB-T decoder. Da's alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

[...]

Nadelen plasma tov lcd:

Gewicht
Stroomverbruik
Stroomverbruik was bij ook altijd wel een issue, maar LCD hebben daar eigenlijk ook wel "last" van.
Zo veel scheelt het niet: reviews: Panasonic TH-42PZ85 en conclusie middensegment

En vaak worden ook nogal eens appels met peren vergeleken: een kleine CRT met een grote LCD, of een kleine LCD met een grote plasma.
Plasma heeft gewoon een hoger max. verbruik, maar het varieert aan de hand van het beeld (meer wit = meer energie), een LCD een meer gelijkmatig verbruik (de verlichting staat gewoon altijd aan).

Gewicht vind ik niet zo'n probleem: hij staat toch altijd op dezelfde plek (behalve bij een verhuizing dan). En inbranden is ook minder een probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door MrSleeves op 21-11-2008 11:53 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-05 15:40
Tommy The Cat schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:03:
[...]

Helder. De bron bevat te weinig frames en de tv probeert er nog wat tussen te plaatsen, wat ongetwijfeld weer invloed heeft op beeldkwaliteit. Zou je kunnen concluderen dat een HD ready televisie minder hoeft te berekenen om hetzelfde aantal tussenbeelden te laten zien omdat er minder pixels aanwezig zijn? Dat een HD ready televisie met dezelfde image processing dus beter in staat is om de bron zodanig aan te vullen dat het vloeiender is t.o.v. een full HD?
De Panasonic PX (en alle andere plasma's van Pana) hebben echte 100 hz en er wordt dus geen frame tussen geplaatst. Er zijn wel modellen die deze optie erbij hebben, de PZ85 hebben Intelligent Frame Correction, maar ook die hebben echte 100 hz.

Bij echte 100 hz wordt het beeld 100 keer per seconde getoond ipv 50 keer per seconde.

Bij IFC (intelligent frame correction) op de PanasonicPZ85 (en vooral veel Samsung lcd's hebben dit) worden tussen de beelden die 50 keer worden getoond, een tussenbeeld berekend door de televisie waardoor je ook op 100 beeldjes per seconde komt.
Het kostte me ook nogal wat tijd op Google om het verschil tussen real 100 hz motion plus en de andere 100 hz te begrijpen en is erg verwarrend voor de consument.
(edit: bij samsung noemen ze dit 100 hz motion plus)

Echter: dit betekent dat van een film die jij aan het kijken bent, de helft van alle beelden door de tv zijn verzonnen. In mijn optiek: nauwelijks wat je noemt "hoe het door de regisseur is bedoeld."
Heren,

De pixels zijn iets langwerpig (dit zie je niet) en je hebt dus gewoon prachtig breedbeeld, ook met de xbox of ps3!
Voor €700 is dit een ongekend goede prijs/kwaliteitsverhouding!

[ Voor 34% gewijzigd door Ferry34 op 21-11-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

@Lt. Marx:

http://www.hetbesteproduct.nl/nl/Ranking.aspx?d=1429806428

In de lijst krijgt de 81 0,1 meer score dan de 80 :P.

Waarom ga ik niet voor een andere in de lijst (die hoger staat): Simpel, ze zijn te duur.

@Fire69 & MrSleeves:

Allright, duidelijk. :)

Toevallig gaan we net verhuizen :P, maar daarom wacht ik ook effe met bestellen. Ik wilde hem graag aan de muur hangen in het nieuwe huis maar met zijn 32 kilo + Beugel kies ik denk ik dadelijk toch voor een ander systeem.
Iets van 2 stangen die via een grondplaat omhoog lopen en daar de beugel aan. Dit klinkt misschien heel 'lelijk', maar ik heb wel een mooi plaatje in mn hoofd :).

[ Voor 55% gewijzigd door KoffieNT op 21-11-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-04 20:33

belblade

Belgian wacko

dat lijkt me niet meteen een statistisch relevant verschil :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Nee inderdaad, maar omdat ze exact dezelfde prijs zijn, en 81 hoger is dan 80 kwam ik tot die conclusie :D.

+wat Fire69 zegt nu :).

Tenzij iemand zegt,: Gamen op deze TV via PC (games zoals COD, CSS etc. iig FPS'ers) werkt heel slecht ga ik deze tv kopen. Race games kan zelfs met 8ms dus dat gaat sowieso lukken. (*Zie het beeld al voor me, 42" met 30cm daarvoor mn G25...Yeahhh)
Of ik moet NOG iets beters tegenkomen, but I doubt it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

KoffieNT1.5 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:53:

Toevallig gaan we net verhuizen :P, maar daarom wacht ik ook effe met bestellen. Ik wilde hem graag aan de muur hangen in het nieuwe huis maar met zijn 32 kilo + Beugel kies ik denk ik dadelijk toch voor een ander systeem.
Ik weet niet wat voor muur, maar over het algemeen is 32 kilo natuurlijk niet extreem veel om aan de muur te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heren,

Het is zeikerd en zijkanten :+ Maar je merkt er geen hol van. Ik heb de 42PX80 en de xdoos op 720p ingesteld. Waarom geen 1080p? Omdat ik aan het experimenteren ben omdat ik de HDMI aansluiting van de Xdoos moet vrijmaken voor een ander toestel en de Xdoos op component 720p wil aansluiten. Maar het beeld op 720p of 1080p blijft even scherp en mooi op de PX80 dus het is zeker een goede koop :Y

* Chevy454 heeft zijn Panasonic 42PX80 gisteren uitgebreid met 2 Monitor Audio BR5 speakers.
Het geheel wordt steeds beter qua balans.

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 21-11-2008 12:09 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

MrSleeves schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:05:
[...]

Ik weet niet wat voor muur, maar over het algemeen is 32 kilo natuurlijk niet extreem veel om aan de muur te hangen.
Ja ik weet wel wat voor muur :P. 70/30 kansje dat hij gewoon blijft hangen zegmaar hehe, durf het eigenlijk niet aan, + dat ik een redelijk vette oplossing heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
KoffieNT1.5 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:09:
Ja ik weet wel wat voor muur :P. 70/30 kansje dat hij gewoon blijft hangen zegmaar hehe, durf het eigenlijk niet aan, + dat ik een redelijk vette oplossing heb.
Gipswand? gebruik speciale gyproc pluggen dan :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
[...]

Ik ben zelf ook al enige tijd bezig met het uitkiezen van een tv.

Mijn eisen:

Full HD
37 of 42"
Een zo laag mogelijke reactietijd (ivm pc-gaming erop)

Na veel zoeken dacht ik deze lcd-tv te nemen: Philips 42PFL7433D.

Full HD
42"
3ms
Budget: +/- 1000 euro

Eigenlijk was de gedachte 'plasma kopen' nooit zo aanwezig, weet achteraf niet waarom niet.

Toch maar eens gegoogled op Plasma vs LCD etc.

Weer na veel zoeken heb ik het besluit te nemen de Panasonic 42PZ81 te kopen.

42"
Full HD
0,001ms. Zeker met mn eis om er games op te kunnen spelen was dit voor mij de overhaler.

Nadelen plasma tov lcd:

Gewicht
Stroomverbruik

Voordelen plasma tov lcd:

Gelijkwaardig zoniet soms beter beeld dan LCD
Reactietijd.

Ik ga hem 95% zeker bestellen. Ofwel bij Redcoon, of bij Het Internet Warenhuis. (prijs: 1024 - 1060 euro totaal)

edit: Oh en over het geluid. Daar had ik eigenlijk geen eisen omdat ik via de computer (en surroundsetje) geluid heb bij het gamen en film kijken. Voor tv 'zal het wel goed genoeg zijn'.

Edit: Oja nog een vraagje. Het is belangrijk de eerste 200 uur naar zoveel mogelijk verschillend beeld te kijken ivm inbranden. Een HUD van een (shooter)game is dus geen goed plan? Ik doe sowieso wel flink wat uurtjes een testdvd waar ik over las in de inleiding van het topic. Great Topic trouwens :).

En nog een: Als je een dvd kijkt, en boven en onder zitten de zwarte balken, kunnen die dan ook inbranden?
Allereerst is het een hele goede keuze om een plasma te kopen voor het gamen! De beeldkwaliteit is niet gelijkwaardig maar altijd beter ;)

Enkele opmerkingen: De snellere responsetijd van 0,001ms zorgt ervoor dat een plasma geen last heeft van ghosting, iets waar verreweg de meeste lcd's wèl last van hebben.

Wat jij bedoelt en wat net zo belangrijk is, is dat een plasma veel minder aan image processing doet. Het beeld hoeft niet zoals bij lcd's, kunstmatig te worden verbeterd.
Juist die kunstmatige verbeteringen van het beeld zorgen voor inputlag en dat is niet wat je wilt bij gaming. Ik moet wèl zeggen dat dit de laatste tijd het nieuwe toverwoord lijkt te zijn en ik vraag me af in hoeverre mensen dit zich laten aanpraten.

De te lange inputlag kwam bij recente tests aan het licht bij de nieuwste led lcd's, maar dit bleek later gemakkelijk te worden verholpen door speciale settings te gebruiken.

Inbranden komt niet meer voor: je hoeft alleen het contrast ff op max 50 % te zetten en er is niets aan de hand.
Hoger is toch niet mooier dus wat maakt het uit. Let op: de plasma's hebben een native contrast van 30.000:1 en de lcd's gebruiken dynamisch contrasten en dat is gewoon goochelen met cijfertjes.
Het echte contrast van een lcd met een dynamisch contrast van 30.000:1 zal op zo'n 6000:1 zitten (en dan hou ik het zeer ruim).
50% van 30.000:1 is een heel stuk hoger dan 95% van 6000:1 ;)

Wat je wel kunt zien is image retention in de inspeelperiode: je ziet het laatst getoonde beeld nog staan, wanneer er geen signaal is op de tv. Zodra er beeld is zie je dit niet en dus vind ik dit geen enkel probleem.

Die zwarte balken kunnen theoretisch inbranden, maar je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor.
Eigenlijk is het met zwarte balken precies andersom dan inbranden: deze pixels worden juist niet gebruikt en dus slijten de andere pixels iets harder en zijn deze eerder ingespeeld.
Maar dit is echt geen probleem hoor.

Klein beetje opletten de eerste 200 uur, dat is alles. Ik doe niets anders dan gamen/films kijken en internetten op mn scherm.
Wat ik trouwens wèl deed bij het internetten is het beeld niet 100% vullend doen, maar ietsjes verkleinen zodat explorer 5 cm kleiner was dan het scherm. Zodoende kon ik ieder kwartier het internetblad een centimeter verschuiven, omdat de knoppen zoals Zoeken/Favorieten/Bestand/Bewerken etc anders altijd op dezelfde plek blijven zitten.
Na de inloop hoeft het allemaal niet meer, al heb ik wel een screensaver op mn pc die na 5 minuten aangaat. Het xp logo verschijnt dan in beeld en verplaatst automatisch om de zoveel seconden.

Wat wel belangrijk is: de Panasonic kan geen full hd aan over vga, dus je moet via dvi-hdmi werken!
Is ook mooier trouwens.

Tip: ga de tv in de winkel testen/vergelijken! Vergelijk de Philips en de Panasonic, want alleen door te testen kan jij de voor jou het meest geschikte toestel kopen.
Als je niet weet hoe er met specs wordt gerommeld, kan je hier absoluut niet vanuit gaan. Specs zijn overigens helemaal niet belangijk: het gaat om het beeld!

[ Voor 8% gewijzigd door Ferry34 op 21-11-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
MrSleeves schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:51:
[...]

Stroomverbruik was bij ook altijd wel een issue, maar LCD hebben daar eigenlijk ook wel "last" van.
Zo veel scheelt het niet: reviews: Panasonic TH-42PZ85 en conclusie middensegment

En vaak worden ook nogal eens appels met peren vergeleken: een kleine CRT met een grote LCD, of een kleine LCD met een grote plasma.
Plasma heeft gewoon een hoger max. verbruik, maar het varieert aan de hand van het beeld (meer wit = meer energie), een LCD een meer gelijkmatig verbruik (de verlichting staat gewoon altijd aan).

Gewicht vind ik niet zo'n probleem: hij staat toch altijd op dezelfde plek (behalve bij een verhuizing dan). En inbranden is ook minder een probleem.
Mensen gebruiken dat stroomverbruik alleen maar om te roepen dat lcd beter is. Als ik ze dan vraag waarom ze dan niet de zuinigste lcd hebben gekocht (ik dacht een lg), maar hun huidige, dan worden ze stil.

Ik had een keer een discussie met zo'n gast en die begon over het stroomverbruik van een plasma blablabla.
Toen keek ik in zijn signature en zei: Overigens vreemd dat jij aankomt met een hoger stroomverbruik van een plasma tegenover jouw lcd. Dit voor iemand die 2x Asus GeForce 8800GTX 768MB in sli in zn pc heeft zitten die alleen al 130 watt per stuk verbruiken!
Hij heeft maanden niet meer tegen me gesproken en veranderde heel snel zn signature _O-

Nog iets over stroomgebruikt: er was iemand met zo'n Samsung lcd en die had een verbruiksmeter achter dat ding zitten en die meette een verbruik van 16 Watt als dat ding uitstond! Een lcd kan meestal niet helemaal uitgezet worden, maar komt op standby.
Moet je s gaan rekenen: eerst wat de lcd verbruikt als die aanstaat, maar daarna ook nog wanneer die uitstaat: 24 uur per dag; 7 dagen per week; 365 dagen per jaar! 8)7 Ben benieuwd wat dat kost.
(oftopic: net als een deurbel: een bijzonder grote stroomverbruiker. Ik zag op tv dat iedere deurbel gevoed wordt door een trafo die altijd aanstaat....echt gekkenwerk!)
Een plasma verbruikt alleen als die aanstaat en hoe donderker het beeld, hoe minder die verbruikt.

Je kunt zeggen: trek de stekker eruit bij de lcd, maar dat doet bijna niemand.
KoffieNT1.5 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:53:
@Lt. Marx:

http://www.hetbesteproduct.nl/nl/Ranking.aspx?d=1429806428

Waarom ga ik niet voor een andere in de lijst (die hoger staat): Simpel, ze zijn te duur.

@Fire69 & MrSleeves:

Allright, duidelijk. :)

Iets van 2 stangen die via een grondplaat omhoog lopen en daar de beugel aan. Dit klinkt misschien heel 'lelijk', maar ik heb wel een mooi plaatje in mn hoofd :).
Toevallig zag ik laatst precies zo'n ding staan bij Leen Bakker!

Het was zo'n moderne tv kast met 2 glasplaten voor de dvd, maar er liep een brede stalen stang omhoog met daaran de tv beugel.
(persoonlijk vind ik mijn setting mooier: gewoon een ikea Lack kast met ruimte voor de apparatuur en waar je de tv gewoon opzet, maar het gaat erom wat jij mooi vindt)

http://www.neck.nl/produk...iew%3Ddetail&welt=default

Zoiets dus, maar deze is niet goedkoop trouwens.

Goedkoper...dùs leuker
http://www.neck.nl/produk...iew%3Ddetail&welt=default

[ Voor 25% gewijzigd door Ferry34 op 21-11-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

@Chevy454: Idd iets van gips-achtig, I'll look into it. :)

@Ferry54: Hoppaa dat is nog eens uitleg. Thanks man :D. Ongeveer wat ik nodig heb om nog zekerder te zijn van mn besluit :). Ik ga inderdaad HDMI gebruiken trouwens.

Zal eens even uitzoeken waar ze deze tv hebben. (of de 80, of de 80E) Tot nu toe alleen in Webshops.

[ Voor 10% gewijzigd door KoffieNT op 21-11-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mijn PZ81 klikt ongeveer 1 minuut na het uitzetten. Volgens mij is dit omdat er via een relais de stroom zo goed als volledig afgehaald wordt.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat hij in standby zou verbruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KoffieNT1.5 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:53:Iets van 2 stangen die via een grondplaat omhoog lopen en daar de beugel aan. Dit klinkt misschien heel 'lelijk', maar ik heb wel een mooi plaatje in mn hoofd :).
Heb je een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Nope, ik moet nog verhuizen xD. Over een week of 2 denk ik dat ik iets in elkaar gezet heb of toch gekozen heb voor het boren + hangen aan de muur.

Plan is zoiets als dit:

Een basisplaat (ijzer oid) van een vierkante meter ofzo op de grond.
2 Stangen langs de muur omhoog. (eventueel vastzetten aan de muur voor stabiliteit.)
Beugel aan de stangen.
Tv aan de beugel.

Dit alles in het zwart, met gaten in de buizen zodat de kabels erdoorheen kunnen.

Can you digg it?

edit:

http://www.mountlcd.com/mounts/bb1117_l.jpg

-ish..

[ Voor 20% gewijzigd door KoffieNT op 21-11-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
ik denk dat die 2 links van mij precies is wat hij bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ja zonder meubel. Het is voor op mn slaapkamer en ik zit gewoon achter een bureau. En voor TV/Film-mode achterin de kamer op de bank.

[ Voor 24% gewijzigd door KoffieNT op 21-11-2008 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Waar is de muur van gemaakt dan?

In mn vorige woning had ik mn 30 inch ook precies boven mn bureau geplaatst en dus gewoon in de muur.

Overigens is een 42 inch dan wel erg groot hoor. Ik bedoel voor als je achter je bureau gaat zitten internetten.
Wat is je kijkafstand?

Ah, ik begrijp het.

Ik moet je overigens wel een goede raad geven: weet je zeker dat je dit zo wilt doen??

Ik had dezelfde opstelling, maar toen ik de grotere plasma kocht heb ik alles veranderd.
De tv is dusdanig groot dat de kijkafstand met internetten te klein wordt en de tv komt te hoog te hangen omdat deze boven je bureau moet hangen.
Misschien is mijn oplossing ook voor jou goed: ik heb mn bureau eruit gedaan, want als ik ga internetten ga ik lekker op de bank zitten met draadloze muis en toetstenbord...veel relaxter!

Ik kijk ff of ik de foto kan vinden

[ Voor 51% gewijzigd door Ferry34 op 21-11-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Soort van Gipsachtig iets, wordt (as we speak) wel verbeterd met een glasvezel, maar ik durf die gok gewoon niet aan. Wat als de tv valt? En wat kost een nieuwe muur? :), duurder dan zon tv-standaard ding :D.

Voor films en tv zelf zit ik op een meter of 3-3,5. Dat is een redelijke afstand zeggen ze.
Voor gaming/internetten zit ik echt op een cm op 30-40, wat me wel vet lijkt, vooral voor race-games. Als het me dadelijk ECHT niet bevalt en ik kan de tv niet terugbrengen ofzo koop ik nog misschien een 22" TFT scherm (richting van samsung 226BW)

Heb nu trouwens een 32" CRT-TV op diezelfde afstand (3-3,5m) en dat is opzich wel genoeg, maar waarom niet groter als het kan he :).

edit: Ik wil namelijk ook een beugel waar de hoogte van veranderd kan worden. Laag voor internet/gaming. Hoog voor TV/Film.

Internetten enzo is eigenlijk niet zo heel belangrijk voor op die pc, kan altijd op een andere. Gaat gewoon om het gamen, en film-tv kijken en dat lijkt me gruwelijk vet op een 42".

[ Voor 18% gewijzigd door KoffieNT op 21-11-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Is het niet veel makkelijker om de tv gewoon op een kast te zetten.

Kijk ff naar mijn indeling, misschien krijg je ideeën: (ben nog niet klaar, de kabels zijn sinds gisteren weggewerkt).

http://sonder-fjh.magix.net/ (klik op mijn vakantie en met de knop/pijl rechtsboven wordt het schermvullend)
De foto's met de games zijn nog van een vorige indeling. Die met het donkere behang zijn de nieuwe.
De vliegtuigen zijn van xbox360 game Ace Combat 6 en de auto is een shot uit Forza2.
De donkere foto met het gezicht is van een schermafbeelding van mn pc (Louis Royo)

De tv staat op ooghoogte bekeken vanuit de zitpositie op de bank.

[ Voor 36% gewijzigd door Ferry34 op 21-11-2008 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Dat zou de makkelijkste optie zijn voor het internetten en tv/film-kijken inderdaad. Draadloos toetsenbordje erbij :).

Maar, voor het spelen van Shooters en racegames (met een Logitech G25) moet ik er toch echt voor zitten.

Mijn setupke nu is:

http://tweakers.net/ext/va/108380.jpg

Trouwens wel echt vet hoor, bij jou :). Don't get me wrong.

Mare, heeft die tv nou een soort van 'Ambi-Light', of is dat zelfgemaakt?

[ Voor 19% gewijzigd door KoffieNT op 21-11-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMaert
  • Laatst online: 18-08-2023
Jongens bedankt voor jullie reactie !

dan gaat het de 42" worden denk ik aan gezien deze maar 70 Euries duurder is dan de 37"

Heb 2 weken terug bijna een 52" Samsung LCD gekocht 656 serie, om ook mn beamer te vervangen, maar kwam er toen achter dat ik even geen centen ervoor had. Achteraf mn geluk geweest want na wat tijd in mn beamer (HTPC)gestoken te hebben werkt het weer perfect. Weet nu trouwens ook wel zeker dat 52" tv kijken ook niet ideaal is (kwaliteit).

nog 10 daagjes wachten en dan gaat deze jongen m in huis halen.

Mag ik vragen watvoor wandbeugels jullie gebruiken? Gewoon simpel met wat ruimte voor stekkers lijkt me wel ok ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Geen ambilight, zelf erachter gezet. Kleurt niet mee, maar is erg rustig voor je ogen bij een donkere kamer.

Mooi meubel heb je, daar hou ik wel van.

Voor shooters is een bureau wel handig, maar ik game tegenwoordig alleen op xbox360 en ps3. Vooral de xbox360 is geweldig en ik vind het veel lekkerder dan vroeger op mn pc achter mn bureau.
Zit nu relaxed op de bank, heerlijk :)

Zelf ff een tafeltje gemaakt voor het stuur en ik kan je vertellen: ik heb 2 linkerhanden, dus dit kan echt iedereen!

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/forzametstuur1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/forzametstuur3.jpg

Beide zijn van de oude indeling. Zoals je ziet hangt mn plasma hier nog aan de muur en heb ik het in de breedte van de kamer opgesteld.
Hierdoor bedroeg mn kijkafstand 1.8 meter van de 50 inch. Nu staat het in de lengte en is de afstand 2.5 meter en is nu perfect.

[ Voor 14% gewijzigd door Ferry34 op 21-11-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Juist :D, maar ik wil dat tafeltje niet elke keer ergens vandaan hoeven toveren, heb ik simpelweg geen ruimte voor.

Dat stuur wat ik heb kan ik dan gewoon op de grond zetten als ik het niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
Ferry34 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:24:
Enkele opmerkingen: De snellere responsetijd van 0,001ms zorgt ervoor dat een plasma geen last heeft van ghosting, iets waar verreweg de meeste lcd's wèl last van hebben.
Sorry, maar hier moet ik toch even inhaken: mijn 46PZ85 (en volgens mij elke plasma in meer of mindere mate) heeft wel degelijk een soort 'ghosting', in de vorm van phosphor trails. Dit uit zich meestal in een soort groene waas die zichbaar is op lichte vlakken die zich (snel) verplaatsen. Sleep maar eens een wit Windows Explorer scherm over het beeld. Ook de Albert Heijn reclame (met die snel van rechts naar links bewegende vlakken) is hier een voorbeeld van. Maar met gamen heb je hier eigenlijk geen last van, al is ook dit weer subjectief.
Tip: ga de tv in de winkel testen/vergelijken! Vergelijk de Philips en de Panasonic, want alleen door te testen kan jij de voor jou het meest geschikte toestel kopen.
Als je niet weet hoe er met specs wordt gerommeld, kan je hier absoluut niet vanuit gaan. Specs zijn overigens helemaal niet belangijk: het gaat om het beeld!
Dit kan ik alleen maar onderschrijven. Zelf in de winkel gaan kijken en vraag de verkoper om exact dezelfde bron per TV aan te sluiten. Soms wordt je moedwillig misleid in de winkel...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Je hebt gelijk Ruben, maar dat is een heel ander soort ghosting.
De fosfortrails worden veroorzaakt omdat het groen er net iets langer over doet om uit te gaan.

Deze verdwijnen ook meestal na de inspeelperiode. Ik kan bewegen wat ik wil maar ik zie niks.
Overigens is 0.001% (ik zeg maar wat, het zijn er bijzonder weinig) van de mensen wèl gevoelig hiervoor en die mensen kunnen beter geen plasma kopen.

Hoe oud is jouw plasma en hoe hoog staat jouw contrast eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
Ferry34 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 14:58:
Hoe oud is jouw plasma en hoe hoog staat jouw contrast eigenlijk?
Hij is ongeveer een half jaar nu, heb contrast volgens mij iets over 50% staan. De eerste 4 maanden ofzo heeft dit wat lager gestaan.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Capiyol schreef op donderdag 20 november 2008 @ 13:37:

Tja, ik weet dat Panasonic ook schermen maakt voor het bedrijfsleven. Deze schermen hebben geen tv-tuner of speakers en daarom hou je een prachtige tv over: gewoon een dunne lijst.
Ik heb alleen geen idee hoe je aan zo'n ding komt, was voor mezelf best ideaal geweest (ik kijk geen tv op dit scherm en heb de speakers nog nooit aangezet).
Ook de mogelijkheid om modules te plaatsen met aansluitingen die jij nodig hebt. (wat moet ik in hemelsnaam met 2 x scart???)

http://www.panasonic.com/business/plasma/plasmas.asp

klik bijvoorbeeld op die 42 inch, behalve op de lelijke meest rechtse 42 inch.
(ferry meet alvast of de 58 of 65 inch in zijn kamer past :*) )

Hm, ik zie nu dat dit ook gewoon via Panasonic Nederland kan! Ik zie ook dat dit generatie 10 panelen zijn en niet de 11.

http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4117|2548|2547|2533|4|1
RubenDJ schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:12:
[...]

Hij is ongeveer een half jaar nu, heb contrast volgens mij iets over 50% staan. De eerste 4 maanden ofzo heeft dit wat lager gestaan.
Oké. Ik kan draaien wat ik wil met lichte vlakken, maar ik zie niks groens. Ik word zelf wèl een beetje groen, misselijk door de draaiende beelden :+

[ Voor 16% gewijzigd door Ferry34 op 21-11-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

even aanhaken. :)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TweakerMaert schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 13:54:
Weet nu trouwens ook wel zeker dat 52" tv kijken ook niet ideaal is (kwaliteit).
Wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Hoe groter het scherm is, des te beter moet je bron zijn.
Ik bedoel: als je een goed beeld heb als je analoog kijkt op je 70 cm crt, dan kan je wel 's schrikken wanneer je dit op een 52 inch gaat bekijken.

Ook dvd's hebben dan een te lage resolutie voor zo'n 52 inch full hd. Blu-ray etc zijn wel weer geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Analoge Tv op een 52" kan ik me ook wel bij voorstellen dat dat niet zo mooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik denk dat gewone digitale tv (decoder met scart) ook niet geweldig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Tommy The Cat schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:03:
[...]

Mag ik heel brutaal zijn en dit bericht kicken? Ik ben benieuwd of iemand mij hier wat wijzer over kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Tommy The Cat schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 17:28:
[...]Mag ik heel brutaal zijn en dit bericht kicken? Ik ben benieuwd of iemand mij hier wat wijzer over kan maken.
"Real 100Hz" vind ik een wat vreemde term eerlijk gezegd, puur beeldjes herhalen is juist een minder geavanceerde techniek. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat de pana precies doet voor zijn 100 Hz. Kijk, stel je hebt een smooth pan (de moeilijkste dingen om echt mooi vloeiend te maken), op 50Hz interlaced bronmateriaal. Als je dan je camera beweegt met 1 meter per seconde gaat er per beeldje 2 cm doorheen. Herhaal je vervolgens puur het beeld dan is het flits flits op puntje a, dan flitsflits op puntje a+2cm, etc.etc. De wat geavanceerdere technieken die 'herkennen' als het ware dat op beeldje a hetzelfde staat als beeldje b, maar dan 2 cm opgeschoven, en die maakt dan inderdaad een beeldje ertussen die dus inderdaad beeldje a maar dan 1 cm opgeschoven is, zodat het dus echt veel rustiger beweegt.

De truuk zit hem erin dat er in een beeld wel eens verschillende dingen tegelijk gebeuren, de ene persoon springt de ene kant op, de andere de andere, en de explosie gaat naar boven.. herkennen welke delen van het beeld wat doen en dus het beste tussenbeeldje maken, *dat* is wat de rekenkracht kost. En hoe meer beeldjes je vooruit en achteruit kijkt hoe meer rekenkracht het kost en hoe meer gegevens je rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Dit schreef ik vanochtend als reactie op jouw post, Tommy the Cat. Misschien heb je er overheen gelezen:

De Panasonic PX (en alle andere plasma's van Pana) hebben echte 100 hz en er wordt dus geen frame tussen geplaatst. Er zijn wel modellen die deze optie erbij hebben, de PZ85 hebben Intelligent Frame Correction, maar ook die hebben echte 100 hz.

Bij echte 100 hz wordt het beeld 100 keer per seconde getoond ipv 50 keer per seconde.

Bij IFC (intelligent frame correction) op de PanasonicPZ85 (en vooral veel Samsung lcd's hebben dit) worden tussen de beelden die 50 keer worden getoond, een tussenbeeld berekend door de televisie waardoor je ook op 100 beeldjes per seconde komt.
Het kostte me ook nogal wat tijd op Google om het verschil tussen real 100 hz motion plus en de andere 100 hz te begrijpen en is erg verwarrend voor de consument.
(edit: bij samsung noemen ze dit 100 hz motion plus)

Echter: dit betekent dat van een film die jij aan het kijken bent, de helft van alle beelden door de tv zijn verzonnen. In mijn optiek: nauwelijks wat je noemt "hoe het door de regisseur is bedoeld."

[ Voor 16% gewijzigd door Ferry34 op 21-11-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kortom, IFC niet gebruiken is je mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

De een wil niet meer anders ( waaronder ik ), de ander vindt het een gruwel. Ik vindt het juist mooi bij films, bij sportwedstrijden daarintegen heb ik het altijd uitstaan. Kijk gewoon voor jezelf wat je er van vindt, lijkt mij de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

psy

Ik vind IFC best aardig uitzien, voor mij hoeft die 24p look niet zo, en dan is IFS wel handig. Het ziet er gewoon wat realistischer uit. Maar het ziet inderdaad wel ánders uit als dat het in een bioscoop zou uitzien.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 12:09
Iemand die overigens weet wat het verschil is tussen de

TH-42PZ85

en

TH-42PZ86
?

Ik zag dat Redcoon deze sinds enkele dagen opeens op de website heeft staan.

De prijzen mogen ze wel eens aanpassen in de begin topic ;)

[ Voor 60% gewijzigd door freedzed6 op 22-11-2008 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Aangezien het plasma versus lcd topic dicht is doe ik het hier maar denk,....

Ik had het er met een bekende over. Over de refreshrate en het aantal hertz per seconde van de lcd en plasma schermen. Die bekende van mij zit in de wetenschap en vandaar dat hij heel veel weet over dit onderwerp. Kan iemand me nou precies vvertellen hoeveel refreshment een scherm kan hebben? En of de LCD 100 hrtz kan hebben of juiste 50 of 60 htz? Dit is een van de weinige onderdelenn en eigenschappen waar ik nog maar weinig van snap.

Hij is namelijk hielig ervan overtuigd dat LCD the way to go is..terwijl hij in eerste instantie voor een plasma ging kijken! Hij zegt dat hij de Philips 9000 serie voor ongeveer 2000 euro onovertroffen is, ambylight daar gelaten. Dit wilde hij niet eens.

Ben ik nou zo lomp/dom/scheel of is deze serie qua BEELDKWALITEIT echt niet superieur aan panasonic en al zeker niet aan Pioneer? F-HD's en HD-R's?

Hij vond ook dat het calibreren onzin was, dit kon namelijk iedereen, volgens hem. Ik weet dat je beeld dan dichter richting de kleurwaardes wordt gecalibreerd van 6500 en 3500 ofzo maar meer weet ik er ook niet van. Ik heb zelf nog geen calibratie toestel gezien of zelf gedaan, vandaar.

Wie heeft die calibratie laten doen en wie vindt dat het dat geld waard is?? Het kost best wel wat centen!!

En nu slapen! Truste! :z

[ Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 22-11-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
De mensen die die calibratie laten doen hebben er die paar honderd euro voor over, dus die denken dat het iets is dat ze niet zelf kunnen.

En dat is ook zo.

Voor echt goed calibreren heb je apparatuur nodig die je niet zelf kan/wil kopen (ie, die daar te duur voor is). Er zit ook nog wel wat kennis achter. Een beetje spelen met contrast en helderheid op basis van een avia DVDtje, dat kan iedereen, maar dat is niet (alles) wat een calibratie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
StealthyPeanut schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 03:04:
Aangezien het plasma versus lcd topic dicht is doe ik het hier maar denk,....

Ik had het er met een bekende over. Over de refreshrate en het aantal hertz per seconde van de lcd en plasma schermen. Die bekende van mij zit in de wetenschap en vandaar dat hij heel veel weet over dit onderwerp. Kan iemand me nou precies vvertellen hoeveel refreshment een scherm kan hebben? En of de LCD 100 hrtz kan hebben of juiste 50 of 60 htz? Dit is een van de weinige onderdelenn en eigenschappen waar ik nog maar weinig van snap.

Hij is namelijk hielig ervan overtuigd dat LCD the way to go is..terwijl hij in eerste instantie voor een plasma ging kijken! Hij zegt dat hij de Philips 9000 serie voor ongeveer 2000 euro onovertroffen is, ambylight daar gelaten. Dit wilde hij niet eens.

Ben ik nou zo lomp/dom/scheel of is deze serie qua BEELDKWALITEIT echt niet superieur aan panasonic en al zeker niet aan Pioneer? F-HD's en HD-R's?

Hij vond ook dat het calibreren onzin was, dit kon namelijk iedereen, volgens hem. Ik weet dat je beeld dan dichter richting de kleurwaardes wordt gecalibreerd van 6500 en 3500 ofzo maar meer weet ik er ook niet van. Ik heb zelf nog geen calibratie toestel gezien of zelf gedaan, vandaar.

Wie heeft die calibratie laten doen en wie vindt dat het dat geld waard is?? Het kost best wel wat centen!!

En nu slapen! Truste! :z
Wakker worden Loonens! ;)

Ik schreef hetvolgende in het Samsung forum waarin werd gesuggereerd dat de 3ms wordt opgeheven door de langzamere 100 hz:

Het schijnt niet zo te werken, het zijn 2 aparte dingen (ik ben er zelf nog niet helemaal achter).
De refresh rate is het aantal keer dat een display 1 en hetzelfde beeldje optekend en verlicht per seconde en dat wordt uitgedrukt in herz (50 hz is 50 beeldjes per seconde).

De frame rate betekent hoe snel een display verschillende beelden kan laten zien
. Voornamelijk is het de snelheid waarmee de pixels kunnen worden geschakeld (aan/uitzetten). Als dit te traag gaat dan krijg je strepen/ghosting. Daarom heeft een plasma geen ghosting, die zitten onder de 1ms.

Dus 1 hoe vaak het scherm kan worden getoond (refresh, betekent ook verversen en dus hetzelfde beeld)
en 2 hoe snel de pixels aan/uit gezet kunnen worden en dus ook een verschillend beeld kunnen laten zien. Het kost blijkbaar meer tijd om de pixels van kleur te laten veranderen dan wanneer ze hetzelfde moeten laten zien.
(frame betekent beeldje en dus de snelheid waarop verschillende beeldjes kunnen worden getoond.)

Dus is de refreshrate de 50/60/100 hz en de framerate is de 0,001 ms bij plasma en 3-6ms bij de moderne lcd's).

Ik ben hier ook niet in thuis dus als iemand het beter begrijpt en kan uitleggen dan heel graag!!

Een lcd kan 50 hz zijn, maar ook 60hz of 100 hz.
Over de 100 hz is nogal wat onduidelijkheid en daar ben ik al achter.
Normaal is 100 hz gewoon een verdubbeling van de 50 hz, de beeldjes worden dus 100 keer per seconde getoond.
Echter: bij veel lcd's (Samsung helemaal) is de 100 hz anders. Daar wordt door de tv bij de 50 hz een tussenbeeld berekend. De tv kijkt naar 2 frames en berekent hoe een tussenframe eruit zou kunnen zien en zo komen ze ook aan 100 beeldjes per seconde. Bij Samsung heeft dit 100hz motion plus.

Panasonic heeft ook zo'n feature op hun PZ85 plasma en dan heet het ifc (intelligent frame correction), maar die heeft ook de echte 100 hz en de ifc is uit te zetten.
Sommige vinden de tussenframes prachtig en anderen vinden het niets. Het beeld wordt er vloeiender van, maar verliest ook een beetje het filmische.
Ik heb al eerder hier gezegd: de helft van de film die je ziet is nooit gefilmd en wordt door de tv verzonnen; niet echt wat je noemt "zoals het door de regisseur is bedoeld."

Dat die bekende van jou er heilig van overtuigd is dat lcd the way to go is, heeft natuurlijk meer met zijn smaak te maken. Jij weet net als ik dat er bijna geen enkele vergelijkingstest te vinden is waarbij een lcd als beste uit de bus komt. Als hij het beeld van een lcd mooier vindt dan moet hij die zeker kopen natuurlijk.

Ik was laatst bij de Harense Smid en ik keek naar de nieuwe versie van de Aurea met de bekende lichtreclame. Eerst ben ik zeer onder de indruk van de lichteffecten (geweldig!), maar daarna ging ik weer s goed naar het beeld kijken en ik zag dat de huid op de vrouw in het filmpje echt bijzonder slecht werd weergegeven.
Alsof deze niet goed vast zat op haar gezicht; ze draaide haar hoofd iets terwijl de huid leek te blijven staan.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen instellingen heb veranderd en weet niet of dit is te verhelpen of misschien zit het in het filmpje.
Het zwart van de led lcd was wel zwarter dan die van de aurea.

De beeldkwaliteit van de plasma's (de Pioneer in het bijzonder) is natuurlijk een stuk beter.
Ik krijg de indruk dat die kennis van jou nog aan zijn eerste hdtv moet beginnen en dan weet je absoluut niet waar je op moet letten.
De lcd's knallen in de winkel en lijken de beste keus (ook door de langzame demo's en de blu-ray films die altijd mooier zijn dan de crt bak thuis). Pas wanneer je de tv thuis een tijdje hebt, vallen ghosting, zwartweergave etc etc echt op. Maar smaken verschillen hoor!

Calibratie: dat kan je echt niet zelf hoor! Dit wordt gedaan in het servicemenu waarbij de instellingen op de best mogelijke manier worden gezet mbv gespecialiseerde apparatuur.
Tuurlijk kan je een instel-dvd gebruiken waardoor je beeld zal verbeteren, maar een calibratie is andere koek.

Ik heb zelf een gecalibreerd toestel en het beeld is werkelijk adembenemend. Het verschil is groot, terwijl je dat in het begin nog niet eens zó opvalt.
Je ziet meteen dat het beeld mooier is (veel meer diepte in het beeld!), maar vooral als je ook àndere tv's bekijkt dan zie je de verschillen. Dan zie je fouten in het beeld of de zwartweergave is niet top en dan denk ik: mijn tv doet dat beter!
Nog steeds zie ik nergens een tv die een mooier beeld heeft en ik kijk heel veel naar verschillende tv's in winkels, maar ook bij kennisen en vrienden. Mensen zullen zeggen dat ik alleen maar mn aankoop wil verdedigen, maar ik ben juist aan het kijken welke ontwikkelingen interessant zijn en die een mooier beeld opleveren.
Helaas heb ik nog nooit een gecalibreerde Pioneer Kuro in een goede omgeving gezien: ben erg benieuwd daarnaar!

Je begrijpt dat ik naar Het Multimedia-event/HCC beurs ga volgende week in Utrecht. :)
http://www.hme2008.nl/ind...at-is-er-allemaal-te-doen

[ Voor 9% gewijzigd door Ferry34 op 22-11-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Even een vraag:

Het enige verschil tussen een pz80 en pz85 is de "Inteligent Frame & Real Cinema". Is dit de meerprijs van ongeveer 150 euro waard?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ga zelf kijken en beslis zelf!
Zet een blu-ray op en kijk tv en zet de ifc aan en weer uit. Misschien vind jij het vloeiende prachtig en misschien vind je het een gruwel.
Het kan misschien juist geweldig zijn bij bijvoorbeeld formule 1, maar ik heb het zelf nog niet getest.

Zijn er niet meer verschillen trouwens?
Zo heeft de PZ85 Real Cinema en dat heeft weer te maken te hebben met ifc. Bij de 24p komt de ifc in werking om een vloeiender beeld te krijgen.

http://www.panasonic.co.u.../index.html#anker_1404724

Volgens hun doen de Panasonics dus wèl een 24p weergave (de tv zal dus op bijv 96hz werken, in ieder geval 24hz of een meervoud daarvan) en dat is bijzonder.

[ Voor 112% gewijzigd door Ferry34 op 22-11-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Ik moet even weer een cliché bevestigen:

PZ85E + BD35 + Earth Blu-Ray Disc = :9~

Wil je indruk maken / patsen met je FullHD tv, koop Earth. Beeldvullend 1080p beeld om je vrienden stil mee te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

StealthyPeanut schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 03:04:
Ik had het er met een bekende over. Over de refreshrate en het aantal hertz per seconde van de lcd en plasma schermen. Die bekende van mij zit in de wetenschap en vandaar dat hij heel veel weet over dit onderwerp.
Ach, wetenschappers.. hoeft niet veel te zeggen. Sommigen durven te beweren dat een cd van buiten naar binnen wordt afgespeeld. Of dat de zeespiegel x meter stijgt de komende x jaar, etc..

Mijn ogen doen het prima en die vertellen me dat LCD's minder zijn in het weergeven van zwart, een slechtere kijkhoek hebben en dat het verbruik er verschilt (en veel LCD's een hoger standby-verbruik hebben; netto dus waarschijnlijk een stuk meer verbruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Anoniem: 31491 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 17:37:
Ik moet even weer een cliché bevestigen:

PZ85E + BD35 + Earth Blu-Ray Disc = :9~

Wil je indruk maken / patsen met je FullHD tv, koop Earth. Beeldvullend 1080p beeld om je vrienden stil mee te krijgen. :)
Dus die ene BluRay? Niet de hele serie neem ik aan? Die beelden zijn allemaal 1080i namelijk en vaak echt geen HD-kwaliteit.

Met sinterklaas krijg ik Earth dus dan komt het wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 22:12

Patriek

edit koning

Ik kan bevestigen dat de PZ80 24hz input ondersteund. Je stukje van Real Cinema klopt ook, dat is dus eigenlijk een bijverzonnen marketingterm (24p+IFC).

[ Voor 56% gewijzigd door Patriek op 22-11-2008 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een half off-topic vraagje: ik ben voor bij mijn 37PX80 op zoek naar een mooie versterker met 2.0 of 2.1 setje. Niet te opdringerige boxen, hoeft ook zeker niet het creme de la creme te zijn, als het maar mooi vol geluid geeft met films en gamen. Iemand een tip wat dit betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik ben toch wel benieuwd hoe dit eruit zit, het verschil tussen 24p en 24p met ifc.
Volgende week ga ik kijken om te zien of het mooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 234350 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:53:
Even een half off-topic vraagje: ik ben voor bij mijn 37PX80 op zoek naar een mooie versterker met 2.0 of 2.1 setje. Niet te opdringerige boxen, hoeft ook zeker niet het creme de la creme te zijn, als het maar mooi vol geluid geeft met films en gamen. Iemand een tip wat dit betreft?
Ik heb donderdag 2 monitor audio BR5 speakers gehaald, 325 euro het stuk. Ik ga komende week nog 2 boekplank speakers van die Bronze Reeks halen (de BR2) en de Center speaker. Ik heb dit alles aangesloten op mijn Onkyo 505 :)

Maar voor 2 zuilspeakers icm een receiver ben je 1000 euro kwijt. Als je dat te veel geld is: onkyo receiver en een Harman Kardon speaker setje perhaps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chevy454 schreef op zondag 23 november 2008 @ 10:49:
[...]

Ik heb donderdag 2 monitor audio BR5 speakers gehaald, 325 euro het stuk. Ik ga komende week nog 2 boekplank speakers van die Bronze Reeks halen (de BR2) en de Center speaker. Ik heb dit alles aangesloten op mijn Onkyo 505 :)

Maar voor 2 zuilspeakers icm een receiver ben je 1000 euro kwijt. Als je dat te veel geld is: onkyo receiver en een Harman Kardon speaker setje perhaps?
Ja, 1000 is helaas wel boven mijn budget. Ik dacht ca. 400 euro totaal voor versterker en speakers. En speakers hoeft dus niet 5.1 te zijn. 2.0 of 2.1 is in eerste instantie genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 234350 schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:04:
Ja, 1000 is helaas wel boven mijn budget. Ik dacht ca. 400 euro totaal voor versterker en speakers. En speakers hoeft dus niet 5.1 te zijn. 2.0 of 2.1 is in eerste instantie genoeg.
http://www.coolsound.nl/product/13286/onkyo_ht_s5105_zwart

Voor mij nooit meer satteliet speakers :) Al moet ik zeggen dat ik al die jaren wel naar satteliet speakers heb geluisterd voor films en games en dat was leuk en aangenaam. Maar met een stel zuilen ipv zulke kleine mini speakers is de sfeer compleet anders, meer volledig als het ware. Maar het kost dan ook flink wat knaken.

Nee, met zo'n budget lijkt me die Onkyo set met die satteliet speakers wel leuk. Sterker nog: ik overweeg ze voor mijn oma :)

[ Voor 40% gewijzigd door Chevy454 op 23-11-2008 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chevy454 schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:09:
[...]

http://www.coolsound.nl/product/13286/onkyo_ht_s5105_zwart

Nee, met zo'n budget lijkt me die Onkyo set met die satteliet speakers wel leuk. Sterker nog: ik overweeg ze voor mijn oma :)
Hmmm... Is dat nou goed of slecht..? :) Bedankt in ieder geval, lijkt wel geschikt voor wat ik zoek. Zie ook dat die set 2 maanden geleden bij iBood werd verkocht voor € 299,- . Jammer, niet goed op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Laatst online: 08:22
Ik heb bij een veiling de 42PX80 gekocht voor 569,- :)
Ik kan hem deze week ophalen bij de Harense Smid.
De tv is overigens helemaal nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:11
dat is een nette deal.. hoe werkt dat met die veiling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:35
Chevy454 schreef op zondag 23 november 2008 @ 10:49:
[...]

Voor 1000 kan je veel mooier spul krijgen @Ebay en marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Laatst online: 08:22
Loek Rots schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:06:
dat is een nette deal.. hoe werkt dat met die veiling?
die veiling is nu gesloten, maar het was deze site: http://www.veilingkranten.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04 11:04
Mijn 42px80 geeft bij hd materiaal aan dat hij 1080p weergeeft?
Ik neem aan dat hij hier zelf 720p van maakt.

Is de voorkeur om dit door de ps3 te laten doen of door de pana?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:45
Anoniem: 234350 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:53:
een mooie stereo versterker en niet duur is de yamaha rx 497 (met subwoofer aansluiting)
mooie bijpassende boxen (is persoonlijk) zijn bv de mission m 32

succes

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:14:
Voor 1000 kan je veel mooier spul krijgen @Ebay en marktplaats.
Als je tegen tweedehands niets hebt kan je dat doen :) Ik heb ervoor gekozen om dat niet te doen. Ieder zijn ding uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:35
Chevy454 schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:37:
[...]

Als je tegen tweedehands niets hebt kan je dat doen :) Ik heb ervoor gekozen om dat niet te doen. Ieder zijn ding uiteindelijk.
@Ebay vind je ook vaak demo-modellen uit Engeland en Duitsland voor echt maar 30%vd oorspronkelijke prijs. Ik heb voor versterkers en boxen weinig tegen 2ehands ja, voor een Tv doe ik het niet, daar vind je ook niks moderns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
marz01 schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:46:
Mijn 42px80 geeft bij hd materiaal aan dat hij 1080p weergeeft?
Ik neem aan dat hij hier zelf 720p van maakt.

Is de voorkeur om dit door de ps3 te laten doen of door de pana?
1. De Pana heeft 768 beeldlijnen, als je een invoer van 720p geeft, moet hij zelf die 48 overige lijnen "verzinnen".

2. Als je 1080p invoer doet, laat de Pana de beeldlijnen boven de 768 keer weg. Dus hoeft hij niks te verzinnen en hoeft hij het alleen weg te laten.

Logischerwijs klinkt dit voor mij dat de 2e optie beter beeld geeft. Helemaal zeker weet ik het niet maar 1080p beeld bij blurays ziet er net wat beter uit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04 11:04
StealthyPeanut schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:43:
[...]

1. De Pana heeft 768 beeldlijnen, als je een invoer van 720p geeft, moet hij zelf die 48 overige lijnen "verzinnen".

2. Als je 1080p invoer doet, laat de Pana de beeldlijnen boven de 768 keer weg. Dus hoeft hij niks te verzinnen en hoeft hij het alleen weg te laten.

Logischerwijs klinkt dit voor mij dat de 2e optie beter beeld geeft. Helemaal zeker weet ik het niet maar 1080p beeld bij blurays ziet er net wat beter uit vind ik.
Ik zie weinig verschil, maar heb de ps3 maar op auto gezet en hierdoor stuurt hij zelf 1080p uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marc68 schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:05:
[...]

een mooie stereo versterker en niet duur is de yamaha rx 497 (met subwoofer aansluiting)
mooie bijpassende boxen (is persoonlijk) zijn bv de mission m 32

succes
Dat lijkt inderdaad aan te sluiten bij wat ik zoek: goeie prijs-kwaliteitverhouding voor ongeveer 400 euro totaal. Alleen lijken de Mission M32i-speakers niet meer echt te koop te zijn. Kon nog wel de M30 vinden, maar die lijken iets minder geschikt als hoofdspeaker en hebben wel echt een subwoofer erbij nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Even updateje:

Ik bladerde vanmiddag door wat folders en zag ik op de voorpagina van het Harense Smit-foldertje de 42PZ80. Ik ga waarschijnlijk de 81 bestellen, maar het lijkt me iig een goed plan om van de week eens effe naar de Harense Smit te gaan. :D

Wat dat scheelt in prijs zeg...
Harense Smit: 1250 euro (+eventuele verwijderingsbijdrage? Bezorgkosten?)
Internet: 1030 euro (dan heb ik hem thuis staan)

Nee, een tv kopen is niet meer zoals vruuger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:45
Anoniem: 234350 schreef op zondag 23 november 2008 @ 17:54:
[...]

Dat lijkt inderdaad aan te sluiten bij wat ik zoek: goeie prijs-kwaliteitverhouding voor ongeveer 400 euro totaal. Alleen lijken de Mission M32i-speakers niet meer echt te koop te zijn. Kon nog wel de M30 vinden, maar die lijken iets minder geschikt als hoofdspeaker en hebben wel echt een subwoofer erbij nodig...
volgens mij verkoopt correct nog de m32i speakers, hebben voor het type speaker een zeer aardige basweergave

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

KoffieNT1.5 schreef op zondag 23 november 2008 @ 18:09:
Even updateje:

Ik bladerde vanmiddag door wat folders en zag ik op de voorpagina van het Harense Smit-foldertje de 42PZ80. Ik ga waarschijnlijk de 81 bestellen, maar het lijkt me iig een goed plan om van de week eens effe naar de Harense Smit te gaan. :D

Wat dat scheelt in prijs zeg...
Harense Smit: 1250 euro (+eventuele verwijderingsbijdrage? Bezorgkosten?)
Internet: 1030 euro (dan heb ik hem thuis staan)

Nee, een tv kopen is niet meer zoals vruuger.
Laat hier even wat gebruikerervaringen horen als je hem hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 234350 schreef op zondag 23 november 2008 @ 17:54:
[...]

Ik heb sinds kort een echte surround receiver met harman/kardon 5.1 en de beleving met films en games is ongelooflijk!

Kijk eerst ff goed wàt je nu precies wilt gaan doen met de receiver. Ik bedoel: welke apparatuur wil je er op aansluiten en vooral met welke kabels? Je moet dan goed kijken welke inputs de receiver moet hebben.

Heb je bijvoorbeeld een dvd speler waarmee je films wilt gaan bekijken en deze heeft geen digitale/optische out of de receiver heeft deze inputs niet,dan kan je al geen echte surround krijgen.

De audio out van de tv (als die erop zit) geeft ook alleen stereo uit.

Je hebt tegenwoordig ook al leuke home theatre sets, dus compleet met dvd/receiver/5.1 speakers en zelfs met hdmi in en out. Handig als je ook een blu-ray speler wilt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op zondag 23 november 2008 @ 23:43:
[...]

Ik heb sinds kort een echte surround receiver met harman/kardon 5.1 en de beleving met films en games is ongelooflijk!

Kijk eerst ff goed wàt je nu precies wilt gaan doen met de receiver. Ik bedoel: welke apparatuur wil je er op aansluiten en vooral met welke kabels? Je moet dan goed kijken welke inputs de receiver moet hebben.

Heb je bijvoorbeeld een dvd speler waarmee je films wilt gaan bekijken en deze heeft geen digitale/optische out of de receiver heeft deze inputs niet,dan kan je al geen echte surround krijgen.

De audio out van de tv (als die erop zit) geeft ook alleen stereo uit.

Je hebt tegenwoordig ook al leuke home theatre sets, dus compleet met dvd/receiver/5.1 speakers en zelfs met hdmi in en out. Handig als je ook een blu-ray speler wilt aansluiten.
Zo is mijn oog bijvoorbeeld ook gevallen op de Onkyo HT-S5105 set. Dat is precies waar jij het over hebt: een 5.1 set + receiver met HDMI. Prijs van ca. € 350,- , lijkt me niet slecht!
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor prijsdiscussies