Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:24
Klopt, die menu's zie ik ook niet. Weet eigenlijk niet eens of dat bij alle blu-rays is. De hd-dvd's hebben dit nog wel.
Ik koop ook geen dvd's meer. Het verschil in beeldkwaliteit is fors.

Oude films op blu-ray: ik heb space odessey en zelfs die zag er gelikt uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameete schreef op zondag 05 april 2009 @ 13:04:
[...]
hoe zit het trouwens met oude films die opnieuw zijn uitgebracht op BR? is dat ook van waanzinnige kwaliteit of is eigenlijk alleen de drager verandert, maar is het materiaal hetzelfde gebleven.
35 mm film heeft een hogere resolutie dan 1080p. Maar je hebt ook BR's waar ze de digitale DVD master voor gebruiken. En dat kan wel nadelig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 16:05:
[...]

35 mm film heeft een hogere resolutie dan 1080p. Maar je hebt ook BR's waar ze de digitale DVD master voor gebruiken. En dat kan wel nadelig zijn.
35 mm nóg hoger als 1080p ? :D
en wanneer zijn ze dan begonnen om die te gebruiken bij opnames?

ik zal daar eens even naar kijken als ik weer 's wat koop,dat moet dan vast wel ergens opstaan wat de bron is, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Dit topic is ondertussen al over de 2000 posts heen: tijd voor een nieuw topic dus.

De huidige TS heeft zijn Panasonic niet meer en misschien is het beter als iemand anders een TS maakt. Laat even weten als je van plan bent een nieuwe TS te maken, dan krijgen we geen dubbele topics ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:38
shameete schreef op zondag 05 april 2009 @ 17:39:
[...]
35 mm nóg hoger als 1080p ? :D
en wanneer zijn ze dan begonnen om die te gebruiken bij opnames?

ik zal daar eens even naar kijken als ik weer 's wat koop,dat moet dan vast wel ergens opstaan wat de bron is, toch?
1080P is helemaal niet hoog qua resolutie. 1920x1080 pixels is net twee megapixels.
Analoge 35mm film bevat veel meer informatie. 10 megapixels is daar makkelijk uit te halen (in theorie nog wel veel meer). Het 35mm filmformaat is al in 1892 geintroduceerd. Tegenwoordig zie je ook weer blu-rayuitgaves van films uit 1920 e.d. Ook die zijn veel scherper dan de DVD varianten. En mocht er ooit een UltraHDTV-formaat komen, dan kan alles weer opnieuw gescant worden... zolang het bronmateriaal 35mm film is kunnen we nog wel even vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Xtuv schreef op zondag 05 april 2009 @ 18:20:
[...]

1080P is helemaal niet hoog qua resolutie. 1920x1080 pixels is net twee megapixels.
Analoge 35mm film bevat veel meer informatie. 10 megapixels is daar makkelijk uit te halen (in theorie nog wel veel meer). Het 35mm filmformaat is al in 1892 geintroduceerd. Tegenwoordig zie je ook weer blu-rayuitgaves van films uit 1920 e.d. Ook die zijn veel scherper dan de DVD varianten. En mocht er ooit een UltraHDTV-formaat komen, dan kan alles weer opnieuw gescant worden... zolang het bronmateriaal 35mm film is kunnen we nog wel even vooruit :)
ah zo.. duidelijk :)
als ik jou goed begrijp staan we dus nog maar aan het begin van een compleet nieuwe kijkervaring? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameete schreef op zondag 05 april 2009 @ 19:47:
[...]

ah zo.. duidelijk :)
als ik jou goed begrijp staan we dus nog maar aan het begin van een compleet nieuwe kijkervaring? :9
BD is en heel stuk beter dan DVD. Ik ben het eens met één van de posts hierboven, en koop/kijk bij voorkeur ook geen DVD's meer. Sterker nog; Ik zou liever een DVB 1080i cap van een DVD kijken dan de oorspronkelijke DVD ... qua beeld dan. Dus die hele nieuwe kijkervaring is er nu al met HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:34:
[...]

BD is en heel stuk beter dan DVD. Ik ben het eens met één van de posts hierboven, en koop/kijk bij voorkeur ook geen DVD's meer. Sterker nog; Ik zou liever een DVB 1080i cap van een DVD kijken dan de oorspronkelijke DVD ... qua beeld dan. Dus die hele nieuwe kijkervaring is er nu al met HD.
dat snap ik ;)
maar ik liep voor het gemak vast even op de technologie vooruit, aangezien er werdt gezegd dat fullHD ongeveer 2 Mpixel is.
35mm film kan nog een paar stappen hoger, vandaar mijn opmerking dat er in de toekomst nog veel te verwachten is op dat gebied.

btw, ik heb een nieuw deeltje aangemaakt hier

[ Voor 7% gewijzigd door Shanquish op 06-04-2009 15:54 ]

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor prijsdiscussies