Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:03
Dat wilde ik maandag ook al typen als reply, maar heb er maar van af gezien...
Vindt het een redelijk idiote reactie eigenlijk.
Er gaat wat fout, het wordt telefonisch bevestigd dat het fout gegaan is, en je ontvangt enkele dagen later je remote.
Wat had je verwacht, dat ze je remote dezefde dag persoonlijk kwamen in je handjes geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
shameete schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:42:
[...]

beetje kort door de bocht, omdat jij een slechte ervaring met E-care heb gehad, wil het niet per definitie zo zijn dat hun totale garantieafhandeling waardeloos is.

-----
edit: 25 januari 2009 was afstand remote al stuk 26 januarie gebeld en 7 maart had ik eindenlijk een nieuwe.

Okee ik wil jou reactie wel eens horen als je een ruim een maand ! moet wachten op iets wat in paar dagen geregeld kan zijn. Het kan wezen dat het kort door de bocht is, maar wat ik tot nu toe gezien/gehoord heb van E-care is niet goed.

[ Voor 9% gewijzigd door hetnet op 10-03-2009 18:58 . Reden: datum toe gevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270487

Ik heb deze week de 37" PX80 gekocht.
Nu heb ik alleen een vraagje mbt het auto resizen van het beeld.

Ik heb KPN Interactieve TV en tijdens het zappen heb ik onderin een minigids in beeld die na een paar seconden weer verdwijnt. De onderste balk hiervan geeft de opties "ander profiel" "info" en "opties". Deze verdwijnt dus ook na een paar seconden, maar het scherm gaat niet helemaal naar fullscreen. De onderste balk (precies de grootte van de opties die ik beschreef) blijft zwart. Met zoom1 kan ik hem wel fullscreen krijgen, maar heb natuurlijk liever dat dit automatisch gaat.

Ik kan bij instellingen van KPN de minigids uitzetten en dan gaat het wel gewoon goed, dus het probleem ligt daar.

Weet iemand toevallig een manier om het beeld gewoon automatisch fullscreen te krijgen en toch ook de minigids te gebruiken?

Zie ook de volgende afbeeldingen:

Minigids aan
Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/8261/p1010758.jpg

Auto size na minigids (niet helemaal fullscreen)
Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/7359/p1010759qbq.jpg

Zoom1 (en ook auto size met minigds uit). Deze is helemaal fullscreen.
Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/8743/p1010760v.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656

Ïk verwacht dat je in de "decoder" van KPN kunt aangeven wat voor een formaat, 4:3 of 16:9, tv je hebt en dat deze op dit moment op 4:3 staat.

Je tv doet dit vervolgens in Auto size oprekken tot "beeldvullend" maar die gids neemt hij waar en wil hij niet buiten beeld laten vallen dus houdt hier onder aan de rand rekening mee.
Bij zoom 1 knipt hij wel hard de zwarte randen weg, ook al zou hier de minigids of wat anders staan.

Als je nu de decoder instelt op 16:9 formaat tv zal deze de 16:9 uitzendingen zonder zwarte balken doorsturen en zal hij tevens zorgen dat de minigids ook binnen het 16:9 kader staat. De tv zet je dan ook in de anamorphe 16:9 stand, k weet niet hoe deze bij Pana heet. Nu zou het goed moeten gaan. Alleen zal er bij 4:3 uitzendingen links en rechts balken zijn. De HD decoders die er voor Ziggo zijn hebben hier zelf echter een "zoom / beeldvullende" stand voor, ik weet niet of de KPN box dit misschien ook heeft, en of je dit überhaupt zou willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 22:12:
Ïk verwacht dat je in de "decoder" van KPN kunt aangeven wat voor een formaat, 4:3 of 16:9, tv je hebt en dat deze op dit moment op 4:3 staat.

Je tv doet dit vervolgens in Auto size oprekken tot "beeldvullend" maar die gids neemt hij waar en wil hij niet buiten beeld laten vallen dus houdt hier onder aan de rand rekening mee.
Bij zoom 1 knipt hij wel hard de zwarte randen weg, ook al zou hier de minigids of wat anders staan.

Als je nu de decoder instelt op 16:9 formaat tv zal deze de 16:9 uitzendingen zonder zwarte balken doorsturen en zal hij tevens zorgen dat de minigids ook binnen het 16:9 kader staat. De tv zet je dan ook in de anamorphe 16:9 stand, k weet niet hoe deze bij Pana heet. Nu zou het goed moeten gaan. Alleen zal er bij 4:3 uitzendingen links en rechts balken zijn. De HD decoders die er voor Ziggo zijn hebben hier zelf echter een "zoom / beeldvullende" stand voor, ik weet niet of de KPN box dit misschien ook heeft, en of je dit überhaupt zou willen gebruiken.
Super! Het werkt!
Hij stond standaard op 4:3lb. Heb hem nu op 16:9 gezet.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hetnet schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 18:51:
[...]

edit: 25 januari 2009 was afstand remote al stuk 26 januarie gebeld en 7 maart had ik eindenlijk een nieuwe.

Okee ik wil jou reactie wel eens horen als je een ruim een maand ! moet wachten op iets wat in paar dagen geregeld kan zijn. Het kan wezen dat het kort door de bocht is, maar wat ik tot nu toe gezien/gehoord heb van E-care is niet goed.
dan had ik zeker geen maand gewacht met erachteraan bellen, ik ben wat dat betreft een redelijke doordrammer :P
ik weet natuurlijk niet hoe het in jou situatie is gegaan, maar als een bedrijf mij meldt dat het een paar dagen duurt, dan hang ik na 2 dagen aan de telefoon (een paar is immers 2 :P )
en als ze zeggen dat het een maand duurt, dan hang ik na 3 weken aan de telefoon, puur om te laten weten van.. "joehoe, ik ben er ook nog"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 22:12:

Het enige wat ik nu trouwens nog heb is dat zenders als Discovery en National Geographic ineens te groot worden met auto-resize. De onderste regel van de ondertitel valt daarmee buiten het beeld.
Maar hier kan ik beter mee leven dan de vorige situatie en een oplossing voor beide problemen zal er wel niet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-07 12:16

KoffieNT

banaan

Jup, dat probleem ken ik. Discovery size'de bij mij altijd al wat raar, ook op mn oude CRT met analoog abo. Zegmaar breedbeeld, maar toch met 2cm balken onder en boven..of idd ondertiteling die half weg valt.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die zenders zenden helaas in een 4:3 formaat, maar dan wel 99% breedbeeld uitzendingen. Vaak in een halfbakken 14:9 formaat, of nog liever met de ondertitels in zwarte balken...

16:9 schijnt voor iedereen die in de TV wereld werkt en die iets op PAL uitzendt echt bijzonder moeilijk te zijn... Komt wel goed als alles echt 16:9 is. Ik heb goede hoop dat het met HDTV signalen (720p enzo) echt opgelost is. Maar ook daar verzinnen ze soms gekke resoluties ineens...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

14:9 is een midden weg die enkele zenders gebruiken.
Ze zend de BBC in de UK analoog ook uit in 14:9. Hun uitzendingen zijn bijna 100% 16:9 maar hun redenatie is dat mensen die analoog kijken vaak ook nog een 4:3 tv hebben. Door nu 14:9 te gebruiken hebben ze toch een redelijk deel van het beeld gevuld en missen ze vervolgens nauwelijks iets van het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik heb een vraag voor mensen die de 37/42px80 hebben:

Op de BBC (huizenprogramma) probeerde ik wat uit met de instelling 'scherp'.
Wat mij opviel: als je scherp helemaal 'open' (naar rechts) zet, dan wordt tekst (van een bord bijv) heel scherp, maar gezichten worden juist wazig?

Zette ik de scherp ongeveer in het midden, dan waren gezichten weer heel scherp, maar bijv. bakstenen van gebouwen/planten weer wazig.

Wat is nu precies de functie van die optie 'scherp'?
Ik heb scherp nu helemaal uit staan overigens, was puur om te kijken wat er gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:16

Ginz

Trek Superfly 5 powered

JvS schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 18:58:
Die zenders zenden helaas in een 4:3 formaat, maar dan wel 99% breedbeeld uitzendingen. Vaak in een halfbakken 14:9 formaat, of nog liever met de ondertitels in zwarte balken...

16:9 schijnt voor iedereen die in de TV wereld werkt en die iets op PAL uitzendt echt bijzonder moeilijk te zijn... Komt wel goed als alles echt 16:9 is. Ik heb goede hoop dat het met HDTV signalen (720p enzo) echt opgelost is. Maar ook daar verzinnen ze soms gekke resoluties ineens...
En anders hebben we onze vrienden van Philips wel die weer een apart formaat bedenken.... 21:9

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-07 12:53
Bi-zonder schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 06:59:
Ik heb een vraag voor mensen die de 37/42px80 hebben:

Op de BBC (huizenprogramma) probeerde ik wat uit met de instelling 'scherp'.
Wat mij opviel: als je scherp helemaal 'open' (naar rechts) zet, dan wordt tekst (van een bord bijv) heel scherp, maar gezichten worden juist wazig?

Zette ik de scherp ongeveer in het midden, dan waren gezichten weer heel scherp, maar bijv. bakstenen van gebouwen/planten weer wazig.

Wat is nu precies de functie van die optie 'scherp'?
Ik heb scherp nu helemaal uit staan overigens, was puur om te kijken wat er gebeurd
De sharpness is handig omdat je verschillende instellingen hebt voor sd (dvd/digitale tv) en hd (blu-ray/hd-tv).
Persoonlijk vind ik deze settings erg geslaagd.

Het lijkt me overigens wel de bedoeling dat hetgeen waar de camera op focust, scherp bedoeld is en wat zich op de achtergrond bevindt wat waziger moet zijn.
Misschien is dit niet helemaal wat je bedoelt te zeggen?

Om dit soort dingen te testen, moet je wel meerdere zenders of programma's bekijken. Je weet namelijk nooit of de opname bij dat huizenprogramma al wazig was wat betreft de stenen.

Uit bij SD is niet helemaal de bedoeling, maar bij HD moet die dus lager dan bij SD.

http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/Settings/
Anoniem: 270487 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:56:
[...]

Het enige wat ik nu trouwens nog heb is dat zenders als Discovery en National Geographic ineens te groot worden met auto-resize. De onderste regel van de ondertitel valt daarmee buiten het beeld.
Maar hier kan ik beter mee leven dan de vorige situatie en een oplossing voor beide problemen zal er wel niet zijn...
Ik heb dit nog niet gezien, maar ik kijk ook niet zoveel tv.
De beeldaspect Juist is bedoeld voor niet-breedbeeld uitzendingen en die vind ik erg prettig. Bij een source met alleen 16-9 of HD gebruik ik 16-9.

[ Voor 25% gewijzigd door Ferry34 op 12-03-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Ferry34 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 22:21:
[...]De sharpness is handig omdat je verschillende instellingen hebt voor sd (dvd/digitale tv) en hd (blu-ray/hd-tv).
Persoonlijk vind ik deze settings erg geslaagd.

Het lijkt me overigens wel de bedoeling dat hetgeen waar de camera op focust, scherp bedoeld is en wat zich op de achtergrond bevindt wat waziger moet zijn. Misschien is dit niet helemaal wat je bedoelt te zeggen?

Om dit soort dingen te testen, moet je wel meerdere zenders of programma's bekijken. Je weet namelijk nooit of de opname bij dat huizenprogramma al wazig was wat betreft de stenen.

Uit bij SD is niet helemaal de bedoeling, maar bij HD moet die dus lager dan bij SD.

Ik bedoelde inderdaad niet het focussen. Dankjewel voor de link!
Ik begrijp nu dat sharpness-functie, voor verschillende bronnen wordt gebruikt. Ik heb inmiddels op verschillende zenders geprobeerd. Vooral tekst en gezichten zie ik dan verandering in.
Nogmaals, thanks voor de link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Graag gedaan.

De reden dan bij HD de sharpness lager moet staan is omdat HD al scherp is van zichzelf.

Vaak zie je in de winkels dat de sharpness op 100% staat. De tv tekent een zwart lijntje om ieder object en dan lijkt het heel scherp. De onwetende consument denkt dan dat het heel scherp is, maar begrijpt niet dat dit heel onnatuurlijk is.

Als je dan een boom ziet in het beeld van zo'n lcd dan denk je meteen bij jezelf: oh wat scherp! Maar ik heb nog nooit in een bos gelopen en toen ik een boom zag gezegd: oh wat scherp! :+

De sharpness moet dus zo gezet worden dat het beeld natuurgetrouw is (of zoals jij het zelf mooi vindt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet et hij hoort eigenlijk niet hier thuis maar ik doe het toch even....

Hij is binnen en aan hangt aan de muur, de 42PF11EK.

Afbeeldingslocatie: http://www.rikrozeboom.nl/fotodvdnl/ph42pf11ek.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Anoniem: 78656 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 20:10:

[afbeelding]
Ligt het aan mij, of zie ik daar een flinke "red-push" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ligt voor het grootste deel aan de foto denk ik zo, vlug genomen zonder na te denken over instellingen etc (DSLR).
In het echt komt het beeld zonder al te veel instellen al erg natuurlijk over, alleen een paar zaakjes uitgezet.
Ik heb wel een calibratie dvd met filter welk ik nog zal gaan toepassen maar daar wacht ik even een paar daagjes mee.
Na 150 tot 200 uur zal hij vervolgens ook nog eens ISF gecalibreerd gaan worden.

Nu eerst even een dvdtje, weet alleen nog niet welk, Amelie of Nemo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34

[afbeelding]
Ik vind dat hij hier wel thuis hoort, het is toch een G11 scherm?

Ben benieuwd naar de beeldkwaliteit, ook ten opzichte van de nieuwe modellen. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 22:21:
Ligt voor het grootste deel aan de foto denk ik zo, vlug genomen zonder na te denken over instellingen etc (DSLR).
In het echt komt het beeld zonder al te veel instellen al erg natuurlijk over, alleen een paar zaakjes uitgezet.
Ik heb wel een calibratie dvd met filter welk ik nog zal gaan toepassen maar daar wacht ik even een paar daagjes mee.
Na 150 tot 200 uur zal hij vervolgens ook nog eens ISF gecalibreerd gaan worden.

Nu eerst even een dvdtje, weet alleen nog niet welk, Amelie of Nemo.
Ik dacht ook dat mijn ogen het natuurlijk vonden, maar na calibratie bleek dat mijn ogen me hadden bedrogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Bij MediaMarkt in de 10 jaar jubileum folder:

Panasonic TH46PZ80 EA voor €1049

http://image.redblue.de/doi/pbdmz-pixelboxx-15514894

[ Voor 25% gewijzigd door Ferry34 op 17-03-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:16
Ferry34 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:10:
Bij MediaMarkt in de 10 jaar jubileum folder:

Panasonic TH46PZ80 EA voor €1049

http://image.redblue.de/doi/pbdmz-pixelboxx-15514894
Nu wil ik bijna m'n 42" verpatsen. Die was precies even duur bij de MM 3 maanden terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Voor zij die onlangs een th-37PX80 hebben aangeschaft en wellicht toch liever de 42 inch bliefen:
http://tweakers.net/aanbo...onic-viera-th-42px80.html

[ Voor 4% gewijzigd door Westmania op 17-03-2009 22:03 . Reden: foutje in de tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:55
Westmania schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:02:
Voor zij die onlangs een th-37PX80 hebben aangeschaft en wellicht toch liever de 42 inch bliefen:
http://tweakers.net/aanbo...onic-viera-th-42px80.html
Ik heb je al mailtje gestuurd :)

Vraag @ dit leuke topic hier:

- Als je een PX80 via TNT Post verstuurd, wordt ie dan automatisch voorzichtig aangepakt en dus rechtop verstuurd? Of kan het bij de PX80 helemaal geen kwaad?
Ik lees zo veel verschillende reacties op avforums, maar niemand die zijn antwoord staaft... :+

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:32

jasjenl

Liab A Tymo

[afbeelding]
Wat voor aansluitingen heeft dat model nu eigenlijk? Als ik wat google, kom ik bij dit uit en daar zie ik geen hdmi bij staan. Dat zou me toch wel een minpunt lijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Laatst online: 07-07-2024
Daar zit ik ook een beetje tegen aan te hikken met de 42PF11EK. Zelf heb ik nog 2 insteekmodules liggen voor component en scart, eigenlijk zou er bij deze monitor een dual HDMI module bij moeten, maar tjonge jonge, wat is dat spul duur zeg .
Wacht nog even de review van Calvin-Hobbes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
gisteren nog even bij mijn schoonouders langsgeweest die mijn oude 100hz Pana Quintrix CRT tv hebben overgenomen omdat ik de 42PZ85 had gekocht.

het was voor mij echt een stap terug in de tijd, dat ik ooit met plezier naar die tv heb kunnen kijken :+ wat een onscherp gedoe zeg :D terwijl die tv echt niet zo slecht is in vergelijk met standaard 50hz CRT bakken.

en dan te bedenken dat ik op de plasma nog niet eens HD materiaal heb gekeken, maar enkel DVD's en digitale tv.

[ Voor 9% gewijzigd door Shanquish op 18-03-2009 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251512

Ben ook een beetje aan het rondspeuren voor een 46 to 52" plasma scherm. Ik twijfel nog een beetje, ik hoor veel goede verhalen over de 50PZ800 echter is deze wat uit mijn budget echter de 46PZ85 of de 50PZ80 liggen daar wat dichter bij en daar hoor ik ook wel aardige verhalen over.

De 50PZ80 is €1299,-
De 46PZ85 is €1198,-

Scheeld dus maar iets meer dan €100,- voor de 50" verder zie ik in de specificaties niet echt veel verschil behalve de IFR (Inteligent Frame & Real Cinema) echter lees ik in een aantal reviews dat deze functie bij deze toestellen vrijwel niets toevoegt en vaak zelfs minder beeld geeft dan uitgeschakeld.

Is er iets bekend of er ook een 50" versie komt van de PZ85 of blijft deze enkel op max 46" verkrijgbaar.
Ik zou dan eerder voor de PZ80 deze is wel iets duurder maar ook gelijk wat groter, en je betaalt niet voor de IFR die je dan mogelijk toch niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:35

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Anoniem: 251512 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:58:
Ben ook een beetje aan het rondspeuren voor een 46 to 52" plasma scherm. Ik twijfel nog een beetje, ik hoor veel goede verhalen over de 50PZ800 echter is deze wat uit mijn budget echter de 46PZ85 of de 50PZ80 liggen daar wat dichter bij en daar hoor ik ook wel aardige verhalen over.

De 50PZ80 is €1299,-
De 46PZ85 is €1198,-

Scheeld dus maar iets meer dan €100,- voor de 50" verder zie ik in de specificaties niet echt veel verschil behalve de IFR (Inteligent Frame & Real Cinema) echter lees ik in een aantal reviews dat deze functie bij deze toestellen vrijwel niets toevoegt en vaak zelfs minder beeld geeft dan uitgeschakeld.

Is er iets bekend of er ook een 50" versie komt van de PZ85 of blijft deze enkel op max 46" verkrijgbaar.
Ik zou dan eerder voor de PZ80 deze is wel iets duurder maar ook gelijk wat groter, en je betaalt niet voor de IFR die je dan mogelijk toch niet gebruikt.
Ik heb bij de saturn in Tilburg de 42PZ8 en de 42PZ85 langs elkaar gezien en zag eigenlijk geen verschil. Weet alleen niet of IFR stond uitgeschakeld op de 42PZ85. Echter was dit wel de reden voor mij om gewoon de 42PZ8 te nemen voor 800 euro. Ik heb m nu 2 weken en ben er dolblij mee :9~

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Laatst online: 25-06 10:18

antipode

-=Got is in the details=-

Korte vraag.
Ik wil de passieve Club3D HD 4650 in mijn htpc gaan plaatsen, weet iemand of deze snel genoeg is om ook games (bijvoorbeeld pes 09) op high in 1920 x 1080 te spelen? Pas dan kan ik optimaal van mijn pz85 genieten namelijk :P
Zo niet, dan hou ik me warm aanbevolen voor alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb zelf de 46PZ80 en ben daar zeer enthousiast over. Voor mijn moeder heb ik de 42PX80 gekocht in combinatie met Ziggo digitale tv (Humax 9200 decoder). Ik heb die tv gezien en ondanks dat hij wel ietsje minder lijkt dan mijn 46PZ80 (kan ook aan UPC Digital vs Ziggo digitaal liggen) vind ik ook het beeld van de 42PX80 erg mooi.

Mijn moeder kijket echter veel soaps zoals The Bold & The Beautiful en As The World Turns en nu vindt ze het beeld van de PX80 veel donkerder dan met haar oude Sony crt trinitron tv. Volgens haar eigen omschrijving lijkt het wel of de bruintinten veel te overheersend zijn.

Het valt mij wel op dat soort series altijd een beetje soft focus achtig zijn, op mijn PZ80 hebben de acteurs een beetje een geelachtige tint. Ik denk dat mijn moeder na 40 jaar ouderwetse tv gewoon moet wennen aan een moderne plasma maar zij beweert zeer stellig dat het beeld van haar oude Sony op een aantal fronten beter is.

Zou het kunnen dat de PX80 toch niet zo geweldig is als iedereen doet geloven? Zoals gezegd had ik zelf het gevoel dat het beeld op zich heel behoorlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Laat haar naar normale programma's kijken, probleem opgelost. :)
Die dingen zien er op mijn ouders hun Sony CRT ook gewoon verschrikkelijk uit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:55
antipode schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 18:09:
Korte vraag.
Ik wil de passieve Club3D HD 4650 in mijn htpc gaan plaatsen, weet iemand of deze snel genoeg is om ook games (bijvoorbeeld pes 09) op high in 1920 x 1080 te spelen? Pas dan kan ik optimaal van mijn pz85 genieten namelijk :P
Zo niet, dan hou ik me warm aanbevolen voor alternatieven.
Zoek eens reviews over PES 09 en/of de 4650...
Ik draai hier thuis Fifa 09 op die resolutie (op een X1900XT, en die is ongeveer even snel denk ik), en dat draait goed.
Ik weet niet hoe zwaar PES 09 is, dus verder kan ik je niet helpen ;)

By the way, voor een scheet meer heb je een 4670, en voor nog een scheet meer heb je een 4830 (85€) en die draait gewoon alles op die resolutie :-)

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

MegaJurk schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:46:

Zou het kunnen dat de PX80 toch niet zo geweldig is als iedereen doet geloven? Zoals gezegd had ik zelf het gevoel dat het beeld op zich heel behoorlijk is.
Plasma's zijn niet per defenitie veel beter dan CRT's in kwaliteit. Zeker als je het contrast erg laag hebt staan vind ik die dingen een vrij laf en geen mooi beeld geven. Gelukkig kan je dat ook wat hoger instellen. Dan knalt het iets meer en is het iets minder realistisch, maar vind ik het wel fijner kijken :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het tegenwoordig redelijk druk waardoor ik voorlopig niet aan een echte review toe zal komen, althans zeker komend weekend niet.

In het kort kan ik hier wel melden dat ik zeer te spreken ben tot nog toe over het scherm. Ik moet hem wel een dezer dagen nog even afstellen mbv een "calibratie dvd". Een volledige ISF callibratie zal over +/- 200 uur komen.

De 42PF11 heeft in Europa, dus de EK uitvoering, standaard naast de vast geintegreerde D-sub en RS323 aansluitingen ook nog RGB-BNC en DVI-D aansluitingen. De BNC kan ook gebruikt worden voor component maar dan moet je even 3 verloopplugjes gebruiken. Dit werkt verder, na omzetting in het menu van de tv, prima. He 3de uitbreidingsslot is nog vrij. Ik heb hier inderdaad een Dual HDMI, v1.2, print inlaten zetten. Deze heeft meen ik iets van € 190,- advies prijs.

Momenteel hangt bij mij de DVD-speler aan component (beschikt niet over HDMI) en hangt de Humax 5050 HD-PVR (ziggo) aan HDMI.
Als alles volgens planning verloopt is het mijn intentie om later dit jaar de dvd speler te vervangen door een blu-ray speler en een receiver met hdmi. Zowel de decoder als de bluray zouden dan via hdmi op de receiver komen en dan 1 hdmi kabel naar de panasonic.

Het scherm kan per input geprogrammeerd worden voor het beeld. Ondersteuning voor 1:1 pixel mapping is aanwezig, net als vele andere opties, zo kan men per kleur zowel in hoge als lage range de kleuren aanpassen, ook het Gamma kan aangepast worden.

Daarnaast beschikt de tv over de specifieke pro eigenschappen als tig vormen van PIP. Ook is het mogelijk om bijv. een kabel krant te maken mbv de pc met onder in beeld een tikker en links info en dan in het rechter deel van het beeld een andere bron te tonen, bijv. dvd of decoder.
Men kan ook voor elke dag van de week programmeren wanneer de tv aan en uit moet en op welke bron dit moet (leuk / handig voor demo in een winkel maar thuis heb je er niet veel aan).

Direct uit de doos klopten de kleuren niet echt. Het beeld was duidelijk te agressief zowel in kleur als helderheid / contrast. Door de enorme instelmogelijkheden lijkt me dit echter goed te krijgen. Met een paar kleine instel wijzigingen heb ik het in ieder geval voor nu al zeer acceptabel.
Zwart komt mij net zo over als op mijn oude crt, en dat is heel wat beter dan mijn Philips Aurea (9000) ervaring.

Spiegeling van het paneel is er uiteraard, maar dit is niet anders dan dat ik met mijn CRT had. Eigenlijk zelfs minder omdat het paneel vlak is itt de vorige tv die een zeer lichte kromming leek te hebben.
Zoals hij nu aan de muur hangt had misschien toch een maatje groter (50") gekund, hij is in ieder geval heel wat minder aanwezig dan menig normaal consumenten model lcd of plasma scherm.

Iets wat ik moeilijk / niet kan ontkennen is echter de in verhouding hoge prijs. Zelfs als men de internet prijs erbij neemt is dit model zonder HDMI 1.3a, zonder analoge of digitale tuner, zonder speakers, zonder voet / muurbeugel (alles is optie) met basic ab etc een stuk duurder dan de PZ serie. Persoonlijk vond ik het uiterlijk en de hogere "garantie" van Panasonic dit wel waard al weet ik dat ik "excentriek" ben wanneer het op punten als deze aankomt.

Hier moeten jullie het nu even mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Fire69 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:50:
Laat haar naar normale programma's kijken, probleem opgelost. :)
Die dingen zien er op mijn ouders hun Sony CRT ook gewoon verschrikkelijk uit. :/
Ja, mijn idee !!! Maar volgens haar zag het er goed uit op haar crt sony....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 18:48
Ik heb zelf de 46PZ80 en ben daar zeer enthousiast over. Voor mijn moeder heb ik de 42PX80 gekocht in combinatie met Ziggo digitale tv (Humax 9200 decoder). Ik heb die tv gezien en ondanks dat hij wel ietsje minder lijkt dan mijn 46PZ80 (kan ook aan UPC Digital vs Ziggo digitaal liggen) vind ik ook het beeld van de 42PX80 erg mooi.

Mijn moeder kijket echter veel soaps zoals The Bold & The Beautiful en As The World Turns en nu vindt ze het beeld van de PX80 veel donkerder dan met haar oude Sony crt trinitron tv. Volgens haar eigen omschrijving lijkt het wel of de bruintinten veel te overheersend zijn.

Het valt mij wel op dat soort series altijd een beetje soft focus achtig zijn, op mijn PZ80 hebben de acteurs een beetje een geelachtige tint. Ik denk dat mijn moeder na 40 jaar ouderwetse tv gewoon moet wennen aan een moderne plasma maar zij beweert zeer stellig dat het beeld van haar oude Sony op een aantal fronten beter is.

In mijn optiek kun je pas een eerlijke vergelijking maken als je een HD signaal op de plasma zet. Ik bedoel het signaal is nu hetzelfde gebleven (input), maar het aantal beeldpunten is omhoog gegaan (output). Kortom: niet 1 op 1.

Dan nog mag je moeder blij zijn dat ze een plasma heeft, aangezien deze veel beter omgaat met het SD signaal dan menige LCD. Tenminste ik prefereer een ietwat wollig beeld boven een blokkerig beeld op basis van SD input. (Gisteren toevallig nog erover gehad met de vriendin. Ze vertelde dat ze toch het liefste thuis naar tv kijkt (37PX80). Dit naar aanleiding van wat bezoekjes aan vrienden met allen een LCD en SD input. :P )

Denk daarnaast ook dat wat je moeder in gedachte heeft bij een nieuwe tv bepalend is. Waarschijnlijk verwacht ze spetterende kleuren, terwijl het beeld nu juist natuurgetrouwer is. Maar goed, zet het contrast maar eens voluit, de PX80 heeft een enorm bereik als je het mij vraagt. Daar zit vast een setting bij die moeders prachtig vindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-07 10:57
Ik denk dat mijn moeder na 40 jaar ouderwetse tv gewoon moet wennen aan een moderne plasma maar zij beweert zeer stellig dat het beeld van haar oude Sony op een aantal fronten beter is.
Helemaal met je moeder eens hoor. Vond mijn oude Philips CRT ook beter met SD-content dan m'n huidige Kuro. Naast elkaar aan gehad. Echt geen contest zoveel beter was die ermee. Zo vreemd is het dus ook niet IMHO. Nu is het natuurlijk niet geheel onlogisch aangezien het beeld ook nogal wat groter is hè.

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 19-03-2009 10:17 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34

Jullie hebben de tv toch wel ingesteld? De staandaard instellingen zijn verschrikkelijk!
Als ze t beeld te donker vindt, dan zet je de helderheid toch gewoon hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ferry34 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:19:
[...]

Jullie hebben de tv toch wel ingesteld? De staandaard instellingen zijn verschrikkelijk!
Als ze t beeld te donker vindt, dan zet je de helderheid toch gewoon hoger?
Uiteraard, hij staat op normaal ingesteld en de kleuren volgens mij op warm. Ik denk ook dat de helderheid omhoog moet, alles staat nu op zo`n 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
MegaJurk schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:51:
[...]

Uiteraard, hij staat op normaal ingesteld en de kleuren volgens mij op warm. Ik denk ook dat de helderheid omhoog moet, alles staat nu op zo`n 50%.
Cinema geeft iets beter beeld wmb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-07 16:52
Hmm, ik zit zwaar in dubio tussen een 46PZ80 voor 1049 bij de MM of de nieuwe 50X10 voor 950 euro (pre-order prijs)... Op zich is het Full HD verhaal voor mij niet zo belangrijk, zit ongeveer 4 meter van de TV af, dus waarschijnlijk ga ik het verschil niet zien tussen FullHD en HDReady. Wat ik wel belangrijk vind is black level, goede 24p mogelijkheden, geen phosphor trails etc.

Ik lees goede reviews van de PZ80, al hoewel ik hier op het forum ook wel wat mensen heb horen klagen omtrent flikkerend beeld en phosphor trails etc.

Verder vraag ik me af of 46 of 50 inch echt een verschil zal maken, denk het niet, vandaar dat ik ook nog eens twijfel ;). Iemand die voor dezelfde dilemma's staat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik sta niet meer voor een dilemma aangezien ik de 46PZ80 al een tijdje heb. Ik ben er bijzonder tevreden over, het beeld is echt schitterend en terwijl ik er nog zo`n € 1350 voor heb betaald, is de 46PZ80 nu al voor zo`n € 1100 te koop en dat is echt een koopje.

Het verschil tussen 42 en 46 inch vind ik zelf heel behoorlijk dus ook 50 inch is echt wel weer duidelijk groter. Alleen vind ik bij een 50 inch het energieverbruik echt te hoog worden tenzij je maar een uurtje per dag kijkt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-07 16:52
MegaJurk schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 13:55:
Ik sta niet meer voor een dilemma aangezien ik de 46PZ80 al een tijdje heb. Ik ben er bijzonder tevreden over, het beeld is echt schitterend en terwijl ik er nog zo`n € 1350 voor heb betaald, is de 46PZ80 nu al voor zo`n € 1100 te koop en dat is echt een koopje.

Het verschil tussen 42 en 46 inch vind ik zelf heel behoorlijk dus ook 50 inch is echt wel weer duidelijk groter. Alleen vind ik bij een 50 inch het energieverbruik echt te hoog worden tenzij je maar een uurtje per dag kijkt ofzo.
De 50 inch uit mijn voorbeeld is HDReady, dus dat scheelt weer heel flink in de energiekosten tov de 46 inch Full HD...

Moeilijk moeilijk allemaal :P. Net nog even wezen kijken in de BCC, in zo'n opstelling daar (LCD's en Plasma's door elkaar) moet ik toch eerlijk zeggen dat ik de voordelen van plasma (vloeiender beeld, betere zwartwaardes) niet zo goed zie, maar dat kan aan mij liggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
Martijn schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:07:
[...]

De 50 inch uit mijn voorbeeld is HDReady, dus dat scheelt weer heel flink in de energiekosten tov de 46 inch Full HD...

Moeilijk moeilijk allemaal :P. Net nog even wezen kijken in de BCC, in zo'n opstelling daar (LCD's en Plasma's door elkaar) moet ik toch eerlijk zeggen dat ik de voordelen van plasma (vloeiender beeld, betere zwartwaardes) niet zo goed zie, maar dat kan aan mij liggen ;).
Lastig is het zeker. Ik ben gister even gaan kijken in de mediamarkt te Groningen nav de folder. De 46PZ80 stond er inderdaad nog voor 1049,- euro. Ernaast echter stond de gloednieuwe 42" X10 of V10, weet het niet zeker meer. Het prijs/informatiekaartje miste dus de prijs weet ik ook niet. Uiteraard was de Blu-Ray speler aangesloten (er stond maar 1) op de nieuwe Pana terwijl op zijn oudere 46" broer een lame klotereclamefilmpje van mediamarkt te zien was.

Vervolgens heb ik een verkoper even gevraagd of hij de BD-speler op de PZ kon aansluiten, aangezien die mijn interesse had. Beeld was lastig te vergelijken (109cm vs. 116cm diameter), ik dacht in eerste instantie dat de nieuwe 42" mooier beeld gaf maar na een tijdje kijken wist ik zo goed als zeker dat het verschil puur zat in de grootte. Het betrof een VIERA demo filmpje met beelden van een Japanse dierentuin etc. Adembenemend op allebei, dat moet toch gezegd worden :) .

Heb nog een tijdje met deze verkoper staan praten, hij wist opzich wel waar hij het over had. Hij zei dat de PZ superhard ging en dat ze nog maar een "x" aantal hadden en dat ik er wel snel bij moest zijn als ik nog 1 zou willen. Nou klinkt dat natuurlijk heel typisch maar opzich wel aannemelijk... Zou wel lelijk zijn als ik achteraf alsnog het halve land moet afreizen voor dit toestel omdat de vestiging Groningen, 5 minuten lopen vanaf huis, geen meer heeft.

Edit: Net even gebeld met Groningen, hier zijn ze dus op (46PZ80). Vervolgens Leeuwarden gebeld, daar staan er nog 5, helaas leveren zij "over het algemeen" niet buiten Friesland en ik kan niet op zulke korte termijn vervoer regelen, dat zou dan morgen worden voor mij (dan zijn ze ongetwijfeld al weg). Oh, en FYI: Zwolle heeft ze ook niet meer.

:( . Nu baal ik dat ik gisteravond niet gelijk de beslissing heb gemaakt, typerend :+ .

[ Voor 10% gewijzigd door 2dope op 19-03-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:19
[...]Moeilijk moeilijk allemaal :P. Net nog even wezen kijken in de BCC, in zo'n opstelling daar (LCD's en Plasma's door elkaar) moet ik toch eerlijk zeggen dat ik de voordelen van plasma (vloeiender beeld, betere zwartwaardes) niet zo goed zie, maar dat kan aan mij liggen ;).
Dat soort zaken zijn ook totaal niet te vergelijken in zulke winkels met enorme TL verlichting. Zwartwaarden gaan pas echt opvallen als je in een verduisterde omgeving kijkt, of met een gedimd licht. In de mediamarkt vind ik LCD TV's ook sneller 'mooi' ogen, maar ik ben maar wat blij dat ik thuis een plasma heb staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanavond of morgen even langs de mediamarkt kijken naar de 46TH-PZ80 en 46TH-PZ85.
Eventueel ook nog even kijken of voor het 50" model mocht deze niet super veel duurder zijn.

offtopic: weet iemand of de mediamarkt ook aan bezorgen doet, de mediamarkt is voor mij ong. 25km hier vandaan en heb een erg kleine auto waar zo'n grote unit nooit in past. Ook lijkt het me nou niet echt handig om met de trein en de bus te gaan met zo'n apparaat.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 251512 op 20-03-2009 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Anoniem: 251512 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:24:
Vanavond of morgen even langs de mediamarkt kijken naar de 46TH-PZ80 en 46TH-PZ85.
Eventueel ook nog even kijken of voor het 50" model mocht deze niet super veel duurder zijn.

offtopic: weet iemand of de mediamarkt ook aan bezorgen doet, de mediamarkt is voor mij ong. 25km hier vandaan en heb een erg kleine auto waar zo'n grote unit nooit in past. Ook lijkt het me nou niet echt handig om met de trein en de bus te gaan met zo'n apparaat.
hier in rotterdam bezorgen ze iig, ik zie regelmatig een MB sprinter van hun rijden.
dus lijkt me dat de andere vestigingen dat ook wel doen.

Edit: ja dus :) http://www.mediamarkt.nl/...&langId=-11&show=delivery

[ Voor 10% gewijzigd door Shanquish op 20-03-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shameete schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:50:
[...]

hier in rotterdam bezorgen ze iig, ik zie regelmatig een MB sprinter van hun rijden.
dus lijkt me dat de andere vestigingen dat ook wel doen.

Edit: ja dus :) http://www.mediamarkt.nl/...&langId=-11&show=delivery
Ow ik zie het, moet wat verder kijken dan me neus lang is :+
Alleen jammer dat er niet staat wat de kosten zijn, ook al verschilt dit nogal hadden ze wel een basis bedrag kunnen neerzetten voor gewicht en km. Maargoed vraag het wel na als ik langs ga.

Ben op het moment nog een aantal reviews aan het lezen en de beoordeling zijn over het algemeen allemaal erg goed bij de 46PZ80 en 50PZ80, ik denk toch dat ik voor dat model ga kiezen, vind het model ook iets mooier dan de PZ85 en er zit geen onnodige onzin op die ik niet gebruik.

edit:

Nog even een algemeen vraagje over plasma en deze toestellen, ik heb nooit eerder een plasma bezit en wil natuurlijk geen domme dingen doen. Nu lees ik dat Inbranden vrijwel niet meer voorkomt maar als je geen risico wilt nemen dat je hem iets van 200uur op lagere settings oa. contrast kan zetten. Echter zie ik het niet zitten om de eerste 200uur naar een mindere weergave te kijken. Ook lees ik dat je eventueel speciale dvd's kan gebruiken die gewoon bepaalde beelden op je tv weergeven zoveel uur lang. Echter moet ik dan dus een scherm van ong. 400watt vele uren laten branden zonder dat deze echt wordt gebruikt en dat vind ik echt te zonde van het geld.

Iemand tips of andere oplossing, of is het tegenwoordig niet meer nodig om zulke handelingen te verichten?

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 251512 op 20-03-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-07 09:24
Ik zou gewoon het contrast op 50% zetten ongeveer en zwarte balken (zijkanten en boven/onderkant) zoveel mogelijk vermijden. Ook zenders met logo op zoom1 zetten, dan valt het logo net buiten het beeld. Zo kan je gewoon tv kijken met een iets mindere weergave dan na die 200u. Het contrast op 50% is uiteindelijk ook niet verkeerd vind ik. Ik zit nu op 1500 uur en hij staat nog steeds rond die koers :)

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 20-03-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
StealthyPeanut schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:11:
Ik zou gewoon het contrast op 50% zetten ongeveer en zwarte balken (zijkanten en boven/onderkant) zoveel mogelijk vermijden. Ook zenders met logo op zoom1 zetten, dan valt het logo net buiten het beeld. Zo kan je gewoon tv kijken met een iets mindere weergave dan na die 200u. Het contrast op 50% is sowieso aan te raden. Ik zit nu op 1500 uur en hij staat nog steeds rond die koers :)
Ik vind contrast rond de 70 iets beter eerlijk gezegd. Maar dat is natuurlijka llemaal persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
MegaJurk schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:51:
[...]

Helderheid kan zo hoog als nodig is, dat maakt voor het inspelen niets uit. In het algemeen is Cinema mooier, maar het blijft persoonlijk.

Ik heb de instellingen gebruikt van hdtvtest.co.uk en voor mij zijn die perfect, maar als je bij jouw situatie de helderheid omhoog moet zetten dan moet je dat doen.

[...]

Dat komt omdat de tv's sowieso al slecht staan afgesteld en ze alleen maar langzame demo's tonen. Ook is er veels te veel licht, waardoor de plasma's niet mooi uitkomen.

Als je nou weer bij de BCC komt, pak dan ff die folder/boekje BCC in Beeld met daarin uitleg tussen plasma en lcd. Ook zij vinden plasma op zo'n beetje alle fronten de betere.

Nog interessanter is de behoorlijk uitgebreide test tussen 12 hdtv's, waaronder 1 hdready lcd, 9 full hd lcd's, 1 hdready Panasonic PX80 en 1 full hd Panasonic PZ80.
De PX80 mept alle full hd lcd's om hun oren, terwijl de meeste 2 keer zo duur zijn. Alleen de JVC full hd lcd kan nipt voor blijven maar ook die was veel duurder.
Vooral de Samsung 46A656 en de 52 inch Sharp krijgen behoorlijke klappen te verwerken van de PX en de PZ ;)
De score bij beeldkwaliteit komt bij de PZ op 7.5, de PX 7.3, de Samsung 7.0 (2 keer zo duur) en de Sharp 6.4.

--

Revision: de MM doet inderdaad gewoon aan thuis bezorgen. Kost je waarschijnlijk rond de €50 voor zo'n tv, al ligt dat een beetje aan de afstand natuurlijk.

[ Voor 59% gewijzigd door Ferry34 op 20-03-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Ferry34 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:04:
[...]

Revision: de MM doet inderdaad gewoon aan thuis bezorgen. Kost je waarschijnlijk rond de €50 voor zo'n tv, al ligt dat een beetje aan de afstand natuurlijk.
Dames en heren, let er wel op dat de mediamarkt per vestiging hun eigen policies hanteert, ook aangaande levering. Ik vraag me af of mensen mijn (toch niet al te kleine) post hebben gelezen. Mediamarkt Lwd levert NIET buiten Friesland. Mediamarkt Zwolle zou bijvoorbeeld wel leveren in Groningen, maar dan zit je (na 40 km) op een euro per kilometer. Mediamarkt Groningen levert gratis tot aan een bepaalde afstand.

Revision, lees mijn post nog eens door ajb. Als je die 46PZ wil, WEES er snel bij!! Ik heb mijzelf keihard in de vingers gesneden door te lang te twijfelen en nu is er geen enkele (althans bij MM) meer te krijgen in Noord-Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het inspelen van een plasma mag ook wel op een hoger contrast dan 50 bij de cinema stand, de cinema stand heeft zo wie zo al een lager contrast dus op 70 mag gerust( hoger wordt het ook niet mooier vindt ik px80 hier).
Je moet er alleen voor zorgen dat je geen uren een statisch beeld op je tv laat staan, een avondje rtl4 kijken kan ook geen kwaad want de reclame zit er steeds tussen door.
Als je met een te laag ingestelde contrast je tv inspeeld kan het zelfs ook langer duren voordat hij ingespeeld is.

Wat de snelheid betreft van een plasma, ja die is sneller dan een lcd.
IK heb het ook hier wel als ik tv kijk en de camera draait dat het een lcd lijkt wat snelheid betreft, maar als ik dan een andere zender op zet is het weer een stuk beter.
Soms valt het me ook bij voetbal op dat de spelers toch wazig worden bij het draaien van de camera, maar dit ligt dus aan de opname zelf en niet aan de tv, want andere voetbal wedstrijden zijn wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2dope schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 14:33:
[...]

Dames en heren, let er wel op dat de mediamarkt per vestiging hun eigen policies hanteert, ook aangaande levering. Ik vraag me af of mensen mijn (toch niet al te kleine) post hebben gelezen. Mediamarkt Lwd levert NIET buiten Friesland. Mediamarkt Zwolle zou bijvoorbeeld wel leveren in Groningen, maar dan zit je (na 40 km) op een euro per kilometer. Mediamarkt Groningen levert gratis tot aan een bepaalde afstand.

Revision, lees mijn post nog eens door ajb. Als je die 46PZ wil, WEES er snel bij!! Ik heb mijzelf keihard in de vingers gesneden door te lang te twijfelen en nu is er geen enkele (althans bij MM) meer te krijgen in Noord-Nederland.
Ik ga vanavond langs, ik twijfel nog wel tussen de 46PZ80 en de 50PZ80.
Overigens moet ik zijn bij de MediaMarkt utrecht, ik woon er zelf ong. 20 - 25km vandaan.
Hopen dat ze mogelijk nog wat hebben staan of kunnen bestellen, zie ook pas laat dat deze aanbieding er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Anoniem: 251512 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:07:
[...]

Overigens moet ik zijn bij de MediaMarkt utrecht, ik woon er zelf ong. 20 - 25km vandaan.
Hopen dat ze mogelijk nog wat hebben staan of kunnen bestellen, zie ook pas laat dat deze aanbieding er is.
Precies. Mocht je zeker van je zaak zijn dan zou ik van te voren bellen, dan heb je in ieder geval een indicatie van wat er op dat moment nog staat. Je moet in ieder geval niet raar op kijken als ze beide al weg zijn :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 07:47
Over het verschil tussen CRT en Plasma, ik moest er ook aan wennen.
Inmiddels staat de 42PX80 hier een maand en ik zou niet meer terug willen.
De CRT staat boven en het valt mij op dat het wit helderder oogt dan op de Plasma.
Met de nadruk op oogt, als ik nu kritisch kijk vind ik de CRT vermoeiender en harder, het zwart van de CRT is wel beter dan die van de Plasma.

De cinemastand maakt het kijken veel rustiger en natuurlijker, die stand laat ik ook gewoon staan.
De kleurinstelling warm die de tests aanraden gebruik ik niet.
Ik vind de normal stand veel prettiger kijken, maar da's persoonlijk.
Ik heb ook contrast en helderheid praktisch neutraal staan, verlaag je de helderheid dan ben je heel snel de zwartdetaillering kwijt.
Veel mensen verlagen de helderheid om meer zwart en diepere kleuren te genereren, maar uiteindelijk gooi je gewoon de detaillering van het zwart weg.

Ik vind dit scherm echt een zegen, voor de prijs (650) heb ik echt een prima kwaliteit.
Met een goede input zoals blu ray is het helemaal prachtig.
Mijn enige twijfel is dat ik stiekem toch de 46 had moeten kopen, alhoewel met een vrouw in huis je misschien gewoon dankbaar moet zijn met 42 inch. :)
Die grootte went erg snel en het rustiger kijken zorgt ervoor dat je veel meer het gevoel hebt een film in de bioscoop te bekijken, en dan lijkt 42 inch ineens klein.
Alhoewel klein een rekbaar begrip is, bij tv kijken vind ik hem meer dan groot genoeg.

Mijn vrouw, die met enige argwaan dit scherm naar binnen zag komen zei gisteren: "er is maar 1 nadeel aan dit scherm, als je bij andere mensen tv kijkt erger je je ineens aan de slechte kwaliteit."

Is dat niet het mooiste compliment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
dolfg schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 07:34:
Mijn vrouw, die met enige argwaan dit scherm naar binnen zag komen zei gisteren: "er is maar 1 nadeel aan dit scherm, als je bij andere mensen tv kijkt erger je je ineens aan de slechte kwaliteit."

Is dat niet het mooiste compliment!
Ik kan er betere verzinnen maar oké :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
ik heb de 37px80 en zou hem graag aan mijn tv meubel willen mounten; nu weet ik niet wat voor type schroeven er in de 4 mounting holes gaan. Kan iemand mij laten weten welk type ik nodig heb, dan kan ik ze gaan halen :).

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickybrandt
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-07 13:32
Hallo ik heb een vraagje over mijn PZ81 die ik heb gekocht, overal lees ik dat het enige wat anders is de freesat tuner. Vreemd want die van mij heeft een dvb-t tuner. Daat vind ik niet erg, maar wat ik wel vervelend vind is dat ik nog geen PIP functionaliteit heb gevonden, en ook de program guide doet het niet met digitenne. Ik heb het hele boekje nagespit, maar ik kan geen instelling probleem vinden. Heb ik iets over het hoofd gezien? Zijn er andere PZ81 eigenaren die wel freesat hebben, waar wel PIP op zit?? Of heeft iemand de program guide aan de praat gekregen?

Ook zit er een update functie op de tv, hij gaat dan uitvoerig zoeken naar een nieuwe firmware.... maar waar zoekt ie dan? zit geen netwerkkabel in ofzo daar zit geen eens een aansluiting voor. ik snap niet hoe die dat controleert moet ik hier nog wat voor doen, misschien is er wel een nieuwe firmware waar alles wel op werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
nickybrandt schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 18:38:
Hallo ik heb een vraagje over mijn PZ81 die ik heb gekocht, overal lees ik dat het enige wat anders is de freesat tuner. Vreemd want die van mij heeft een dvb-t tuner. Daat vind ik niet erg, maar wat ik wel vervelend vind is dat ik nog geen PIP functionaliteit heb gevonden, en ook de program guide doet het niet met digitenne. Ik heb het hele boekje nagespit, maar ik kan geen instelling probleem vinden. Heb ik iets over het hoofd gezien? Zijn er andere PZ81 eigenaren die wel freesat hebben, waar wel PIP op zit?? Of heeft iemand de program guide aan de praat gekregen?

Ook zit er een update functie op de tv, hij gaat dan uitvoerig zoeken naar een nieuwe firmware.... maar waar zoekt ie dan? zit geen netwerkkabel in ofzo daar zit geen eens een aansluiting voor. ik snap niet hoe die dat controleert moet ik hier nog wat voor doen, misschien is er wel een nieuwe firmware waar alles wel op werkt?
die EPG werkt helaas niet met als landinstelling NL. opzich raar natuurlijk want m'n HDD recorder doet het prima en werkt zich om de x uur bij via eurosport. wellicht eens proberen om een ander land in te stellen?

die firmware update kan ie alleen binnenhalen als ie via DVB is verbonden, als ik me goed herriner staat daarover meer in de handleiding. stiekem hoop ik dat er eens een update via de website wordt aangeboden die in de tv geladen moet worden via de SD kaart. (om die EPG eens te verhelpen bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
nickybrandt schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 18:38:

PIP en Freesat is voor de PZ81B. Hopelijk heb jij een PZ81E, anders zit je met een model dat bedoeld is voor Engeland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 251512 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:07:
[...]

Ik heb laatst ook n px80 gekocht bij MM Utrecht en die in Amersfoort laten bezorgen. Kostte me dus €50 en deze afstand is ook ong 25 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 10:46:
[...]

Ik heb laatst ook n px80 gekocht bij MM Utrecht en die in Amersfoort laten bezorgen. Kostte me dus €50 en deze afstand is ook ong 25 km.
Was langsgeweest bij de MM Utrecht, verzendkosten in mijn zone (blijkbaar de goedkoopste) was €36,-
Overigens hier niet de 50PZ80 of 46PZ85 gekocht omdat deze hier nogal duur waren ook ga ik mogelijk toch kijken naar LCD. Het is wel van mindere kwaliteit maar ik vind het energie verbruik van deze en andere plasma schermen eigelijk gewoon veel te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Anoniem: 251512 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:57:
[...]

Was langsgeweest bij de MM Utrecht, verzendkosten in mijn zone (blijkbaar de goedkoopste) was €36,-
Overigens hier niet de 50PZ80 of 46PZ85 gekocht omdat deze hier nogal duur waren ook ga ik mogelijk toch kijken naar LCD. Het is wel van mindere kwaliteit maar ik vind het energie verbruik van deze en andere plasma schermen eigelijk gewoon veel te hoog.
Oei das vloeken in de kerk ;-)

Het lijkt me maar net waar je je prioriteiten legt. Als je een scherm koopt van 1000 euro, kan dan die 50 euro extra per jaar aan energie er niet vanaf? Heb je wel een perfect beeld waarvan je optimaal van kan genieten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Batsu schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:05:
[...]

Oei das vloeken in de kerk ;-)

Het lijkt me maar net waar je je prioriteiten legt. Als je een scherm koopt van 1000 euro, kan dan die 50 euro extra per jaar aan energie er niet vanaf? Heb je wel een perfect beeld waarvan je optimaal van kan genieten....
Ja dat kun je bij alle apparatuur natuurlijk wel zeggen, ik heb nog niet besloten echter ben ik nog aan het orienteren en hierbij nu dus ook tussen de LCD schermen.

Overigens kom ik met mijn berekening uit op ong. 150 - 200euro per jaar. Dat is dus al bovenop de huidige rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-07 09:24
Revision, je weet dat het gegeven wattage ALLEEN wordt behaald op een totaal wit scherm met Brightness op 100%? De rest van de tijd ligt het een stuk lager natuurlijk, eigenlijk de hele tijd wel want je kijkt nooit met 100% brightness en zelden een wit scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251512 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:57:
[...]

Kijk op deze link eens eventje onder het kopje "stroomverbruik": reviews: Panasonic TH-42PZ85 en conclusie middensegment

Kan je meteen de eindconclusie over de kwaliteit van de PZ85 lezen. En als je hem laat calibreren, dan maak ik me sterk dat je een LCD kan vinden die maar in de buurt van de beeldkwaliteit van deze plasma komt.

Overigens: Ik heb sibnds september vorig jaar een Onkyo TX-SR875 en een 42" PZ85 plasma gekocht. Beiden staan toch zeer regelmatig, tot vaak aan, en ze staan bekend als "onzuinig". En toch heb ik aan het einde van dit jaar 168 euro terug ontvangen van mijn electra-rekening, en dat is het 4e jaar op rij dat ik terug ontvang. Dit om aan te geven, dat je stroomverlies, en eventuele besparing, niet gezocht moet worden in de Plasma versus LCD hoek, maar ik alle andere dingen die je thuis hebt staan.

Steek overal een spaarlamp in, doe gek: Schroef hier en daar ook een LED erbij. Zet je PC niet meer 24 uur per dag aan. Neem een zuinige koelkast/vrieskast; Dat soort zaken. Daarmee haal je enorme besparingen, en niet met een kiezen voor een LCD in plaats van een Plasma.

Luister wat dat betreft ook niet naar anderen, of naar de politiek. Het argument dat een Plasma veel stroom vraagt, is een drogreden an zich (want iedereen die dit zegt zegt verder niets over de beeldgrootte, of het feit dat een plasma bij een "zwart beeld" 100 watt gebruikt en bij een helemaal wit beeld 400; Dus gemiddeld kom snel in de buurt van dezelfde waarden als een LCD) .. en qua politiek, en hun ongefundeerde mening over Plasma's: Wanneer kwam je voor het laatst een politicus tegen die over een technisch onderwerp wist waar hij of zij het over had ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 24-03-2009 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Van die berekening klopt niks ;)

Het opgegeven verbruik bij n plasma is het maximumverbruik en dus bij n volledig wit scherm en de helderheid en contrast op hoog.
Echter, een plasma verbruikt minder naarmate het beeld donkerder is. Het verschil in verbruik met een lcd is klein en sommige lcd's gebruiken zelfs meer!
Zo staat de backlight van n lcd altijd aan en n lcd kan niet uit. Deze staat dus 24u per dag/365 dagen per jaar aan. Bijna niemand trekt de stekker eruit.

Normaal zal een plasma wel iets meer verbruiken, maar dit is meer in de richting van enkele euro's per maand. Ik link vanavond wel wat verbruiksvoorbeelden.

Mij persoonlijk lijkt beeldkwaliteit belangrijker. Ik zeg vaker als voorbeeld: zit je met je vriendin tv te kijken Zegt zij: wat een klote beeld. Dan zeg jij: maar wel zuinig!

Edit: ik geef je meteen een review van de nieuwste Panasonic full hd plasma met het stroomverbruik,
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1237901339

170-180 Watt dus voor een full hd 42 inc plasma, gemeten na calibratie.

[ Voor 12% gewijzigd door Ferry34 op 24-03-2009 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:59:
Van die berekening klopt niks ;)

Het opgegeven verbruik bij n plasma is het maximumverbruik en dus bij n volledig wit scherm en de helderheid en contrast op hoog.
Echter, een plasma verbruikt minder naarmate het beeld donkerder is. Het verschil in verbruik met een lcd is klein en sommige lcd's gebruiken zelfs meer!
Zo staat de backlight van n lcd altijd aan en n lcd kan niet uit. Deze staat dus 24u per dag/365 dagen per jaar aan. Bijna niemand trekt de stekker eruit.
[...]
Wat ik in essentie ook al schreef dus ;)

Maar het principe is duidelijk: Het kiezen voor een Plasma ipv een LCD zal vaak niet de grote stroombezuiniging zijn, die men ervan verwacht. Spaarlampen, en zuinigere koel,- vrieskasten, minder vaak de wasdroger gebruiken maar de was (lekker buiten) ophangen; Dat is waar je het moet zoeken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Vraagje: ik heb mijn xbox aangesloten op mijn 37px80 middels de konig compnenten kabel. Helaas zie ik een soort ghosting: een kleine verschuiving van 2 mm of zo naar rechts, dus een soort verdubbeling van het beeld. Iemand met dezelfde setup daar ook last van?

Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/4888/s5005608x.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Laatst online: 05-07 15:31
Westmania schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:25:
[..]
Plaatje op imageshack (popups!)
Tip voor de volgende keer: op bijvoorbeeld http://www.tinypic.com/ heb je geen last van popups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Vraagje: ik heb mijn xbox aangesloten op mijn 37px80 middels de konig compnenten kabel. Helaas zie ik een soort ghosting: een kleine verschuiving van 2 mm of zo naar rechts, dus een soort verdubbeling van het beeld. Iemand met dezelfde setup daar ook last van?

[afbeelding]
Zoek even in het XBMC topic, daar vind je reacties van medetweakers met hetzelfde probleem.

Ik heb trouwens dezelfde setup, maar geen problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dynamix op 25-03-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Daar heeft hij de vraag al gesteld, daarom dat hij naar hier gekomen is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Jep, ik hoopte dat iemand hier hetzelfde heeft meegemaakt en hopelijk opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
:X

Ik denk overigens dat een andere of nieuwe kabel de enige oplossing is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34

[afbeelding]
Je hebt zeker geen xbox met hdmi aansluiting?

Hoe hoog staat je contrast en staat de xbox op 720p?

Ik heb toen een keertje van iemand gelezen die dezelfde verschuiving had, maar ik kan het ff niet vinden. Weet ook niet meer hoe dat is afgelopen, maar ik meen me te herinneren dat de foto's die hij postte van Fallout3 ofzo waren. (ik ga nog zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Al een tijd ben ik op zoek naar een elektrische wandbeugel voor de pana 37 px 80.
Daar zijn er niet veel van. Ik heb er 2 gevonden, waarvan één slechts vanaf 42 inch gebruikt kan worden.

Blijft over: Vogels VFWE 552 RC
http://www.vogels.com/pag...ducts/details.aspx?id=857

Heeft iemand ervaring met deze elektrische wandbeugel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ferry34 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 00:34:
[...]

[...]
Xbox1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Ferry34 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 00:34:
[...]

Hoe hoog staat je contrast en staat de xbox op 720p?

Ik heb toen een keertje van iemand gelezen die dezelfde verschuiving had, maar ik kan het ff niet vinden. Weet ook niet meer hoe dat is afgelopen, maar ik meen me te herinneren dat de foto's die hij postte van Fallout3 ofzo waren. (ik ga nog zoeken).
Idd de eerste xbox. Het contrast staat op 50 procent en die xbox staat nu op 720p. Ik ga een dezer dagen mijn xbox aansluiten bij een vriend die hetzelfde scherm heeft, kan ik kijken of het wellicht daar aan ligt... Als je de post van Fallout3 nog kunt vinden zou dat fijn zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Bi-zonder

Ik zelf heb deze beugel in gebruik met mijn TH-42PF11EK.
Op zich een prima beugel die je 3 standen kunt inleren om naar toe te gaan met 1 knop druk. ("Home", "Mem1" en "Mem2").
Het is wel zo dat de beugel niet recht in het midden naar voren komt. Ik heb hem nu zo hangen dat hij tegen de muur ("home") iets rechts uit het midden boven mijn center speaker hangt. Als hij dan recht van de muur af komt ("mem1") hangt hij precies in het midden boven de speaker. Dit is voor mij de meest gebruikte stand. Als ik achter de pc, links tegen dezelfde muur als de tv, zit draai ik hem volledig, "mem2" en kan ik redelijk goed alsnog het beeld blijf kijken.

De andere beugel, de glider van vogels gok ik, kan alleen maar een kant op draaien. Deze kan dus niet recht van de muur komen of kantelen naar boven en onder, iets wat soms wel handig is om iets minder spiegeling in het beeld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Anoniem: 78656 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 10:42:
@Bi-zonder

Ik zelf heb deze beugel in gebruik met mijn TH-42PF11EK.
Op zich een prima beugel die je 3 standen kunt inleren om naar toe te gaan met 1 knop druk. ("Home", "Mem1" en "Mem2").
Het is wel zo dat de beugel niet recht in het midden naar voren komt. Ik heb hem nu zo hangen dat hij tegen de muur ("home") iets rechts uit het midden boven mijn center speaker hangt. Als hij dan recht van de muur af komt ("mem1") hangt hij precies in het midden boven de speaker. Dit is voor mij de meest gebruikte stand. Als ik achter de pc, links tegen dezelfde muur als de tv, zit draai ik hem volledig, "mem2" en kan ik redelijk goed alsnog het beeld blijf kijken.

De andere beugel, de glider van vogels gok ik, kan alleen maar een kant op draaien. Deze kan dus niet recht van de muur komen of kantelen naar boven en onder, iets wat soms wel handig is om iets minder spiegeling in het beeld te hebben.
Voor de goede orde: hebben we het beiden over de: Vogels EFWE 552 RC ?

Dat de beugel niet rechtstandig naar voren komt, is voor mij niet zo'n probleem. Ik heb even 2 foto's toegevoegd, dan kun je zien wat hier de bedoeling is.

Zoals je ziet, moet hij:
-naar voren komen
-dan een hoek kunnen maken zoals op de foto (s).

Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/8897/rrhoeki.jpgAfbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/9100/rrhoekii.jpg

Vragen: kan de beugel deze hoek maken? En waar heb jij 'm gekocht?
Ik zag de volgende prijzen namelijk:
Plasma discounter € 318,99
Modern € 249
Foka: € 449
Nogal wat verschillen in prijs zoals je ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bi-zonder schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:31:
...
Voor de goede orde: hebben we het beiden over de: Vogels EFWE 552 RC ?
...
Nee, ik heb het over de VFWE 552 RC, en jij waarschijnlijk ook. De 552 hoort namelijk bij een andere lijn dan de glider, de EFWE 6455 RC, maar goed dat is een detail.

Ik ben ook bang dat je aan de 552 RC niet genoeg zult hebben. De hoek die jij zoekt lijkt me iets van 45º en dat haalt deze niet. Hij zal in jou geval wellicht wel iets verder kunnen draaien dan bij mij, ik heb er immers een 42" aan hangen.

Wat foto's van mijn kant om de max draaiing bij mij te tonen.

Afbeeldingslocatie: http://www.rikrozeboom.nl/tweakers/552rc_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rikrozeboom.nl/tweakers/552rc_2.jpg

De EFWE 6455 RC zou in jou situatie beter zijn, maar die is inderdaad pas bedoelt vanaf 42". Misschien eens een email of telefoontje er aan wagen richting vogel's om eens te vragen of 37" die toch ook gaat...
Het zou best kunnen dat dan alleen een deel van de beugel achter de tv uitsteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aanvulling:

Ik heb de tv samen met de beugel gekocht en door de betreffende winkel ook laten monteren.
De zaak waar ik het kocht heeft alles samen geleverd voor een vooraf onderhandelde prijs. Ik kan nu wel de basis prijs geven maar die klopt uiteraard voor geen meter.
Ik was goedkoper uit geweest, ook met de onderhandelde korting, als ik alles via internet besteld had maar ik houd er niet zo van om dergelijke aankopen via internet te doen. Ik heb er dus bewust voor gekozen om die paar euro extra te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114186

Vandaag het vervolg op mijn posts van een tijd terug. Ik had de 37PX80 bij Saturn Zuidplein gehaald tijdens de kortingsactie voor 550 euro, alleen was hij niet op voorraad bij Saturn en dus in backorder gezet. Aangezien ik tijdens werk soms contact heb met Haagtechno kon die me een tijdje later vertellen dat deze ook niet meer op voorraad zou komen (de 42PX80 hadden ze nog wel op voorraad bij Haagtechno).
Dus ik vandaag eindelijk terug naar de Saturn om de kijken of er wat te regelen viel. Mijn uitgangspunt was dat ik in ieder geval de korting uit de kortingsweek wilde houden, en max 50 euro wilde bijleggen voor een 42PX80 of 37X10.

Die laatste hadden ze nog niet binnen bij Saturn, ze hadden alleen wat nieuwe modellen van Samsung binnengehad, de rest nog 2008 series (best vreemd op zich). Maar de 42PX80 hadden ze nog wel, en die kreeg ik dus mee ipv de 37 inch versie, en ik hoefde niets bij te betalen. Ze boden me dit meteen aan en binnen 30 minuten was hij in de auto (paste net!).

Dus erg blij met deze topservice, heb in feite nu gewoon 550 betaald voor de 42PX80, wat volgens mij een erg goede deal is.
Hij zal nu alleen nog een maand in huis ingepakt staan, omdat ik pas op 20 april de sleutel van mijn nieuwe huisje krijg, en ik de TV niet uitgepakt naar mijn nieuwe stek wil transporteren...

Nu maar hopen dat ik geen spijt krijg dat de TV 5" groter is dan origineel geplanned...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-07 10:57
Anoniem: 114186 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:19:
Nu maar hopen dat ik geen spijt krijg dat de TV 5" groter is dan origineel geplanned...
Of spijt dat je niet 4 of 8 inch groter bent gegaan ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:19
Westmania schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:12:
[...]

Idd de eerste xbox. Het contrast staat op 50 procent en die xbox staat nu op 720p. Ik ga een dezer dagen mijn xbox aansluiten bij een vriend die hetzelfde scherm heeft, kan ik kijken of het wellicht daar aan ligt... Als je de post van Fallout3 nog kunt vinden zou dat fijn zijn...
Al geprobeerd de beeldverhouding van je TV te wisselen? 16:9 of Auto kan misschien een verschil geven. Bij mijn Xbox360 met component op 37PV7 (ouder model) verspringt het beeld dan een beetje, of één van de twee standen is de verhouding niet helemaal ok. Heb hier geen last van ghosting, maar het valt te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Dus erg blij met deze topservice, heb in feite nu gewoon 550 betaald voor de 42PX80, wat volgens mij een erg goede deal is.

Hele goede service inderdaad, netjes geregeld.

Die grootte went erg snel hoor. Ik zit op 2.5-3 meter en dat gaat makkelijk

Veel plezier ermee, alleen jammer dat je nog moet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann

Hij zal nu alleen nog een maand in huis ingepakt staan, omdat ik pas op 20 april de sleutel van mijn nieuwe huisje krijg, en ik de TV niet uitgepakt naar mijn nieuwe stek wil transporteren...

De doos is erg goed opgezet. Je kan hem in principe in z'n geheel uit elkaar halen tv opstellen. en later zo weer in de doos doen. Werkt prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Guys,

Even een korte vraag, ik heb de 37PX80 welke ik via een DVI -> HDMI aan mijn mac heb hangen.
Is er een mogelijkheid om het geluid van mijn Mac ook via de audio ingang te laten gaan?
Zodat ik dus een film die op mijn Mac staat gewoon op de Panasonic kan kijken zonder een externe audio bron te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
3mph schreef op maandag 30 maart 2009 @ 00:15:
Guys,

Even een korte vraag, ik heb de 37PX80 welke ik via een DVI -> HDMI aan mijn mac heb hangen.
Is er een mogelijkheid om het geluid van mijn Mac ook via de audio ingang te laten gaan?
Zodat ik dus een film die op mijn Mac staat gewoon op de Panasonic kan kijken zonder een externe audio bron te hebben?
Als ik het goed heb moet je dan de audio in gebruiken die bij de componenten ingangen zit en je moet hdmi1 gebruiken.

Ik heb ff voor je gekeken namelijk, maar in de handleiding van mn PX80 staat bijna niks (zal wel op de cdrom staan). De handleiding van mn PV70 is meer uitgebreid en daarin staat bij HDMI functies:
Sluit bij gebruik van de DVI-naar- HDMI adapterkabel de audiokabel aan op de audio-ingang (HDMI1: gebruik COMPONENT-AUDIO-aansluitingen.

Moet je op je mac wel een analoge uitgang hebben die dan ook geactiveerd wordt, maar dat zal toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-07 21:14
Heb bijna oplevering van mijn appartement en mijn tv is al gekocht (TH46PZ85) maar nu de muurbeugel. Heeft iemand deze tv (of vergelijkbaar) aan de muur hangen. En wat zijn de bevindingen van de beugel (en dan met name de ruimte voor eventueel bekabeling als HDMI).

Graag wat tips.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-07 12:41
Pff, wat een gezeur altijd over stroomverbruik. Ik geef liever 100 euro per jaar meer aan stroom uit en let nergens meer op, dan dat ik voor 100 euro (per JAAR!) besparing allerlei dingen moet gaan doen, of erger nog: laten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Ferry34 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:11:
[...]

Als ik het goed heb moet je dan de audio in gebruiken die bij de componenten ingangen zit en je moet hdmi1 gebruiken.

Ik heb ff voor je gekeken namelijk, maar in de handleiding van mn PX80 staat bijna niks (zal wel op de cdrom staan). De handleiding van mn PV70 is meer uitgebreid en daarin staat bij HDMI functies:
Sluit bij gebruik van de DVI-naar- HDMI adapterkabel de audiokabel aan op de audio-ingang (HDMI1: gebruik COMPONENT-AUDIO-aansluitingen.

Moet je op je mac wel een analoge uitgang hebben die dan ook geactiveerd wordt, maar dat zal toch wel?
Ben ik bij dat jij de PV70 hebt staan :P Het werkt! Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
3mph schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:19:
[...]

Ben ik bij dat jij de PV70 hebt staan :P Het werkt! Cheers
Mooi man, blij dat het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114186

Brad Pitt schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:27:
[...]

Of spijt dat je niet 4 of 8 inch groter bent gegaan ;)
mja, maar dan had ik gelijk wel FullHD gewild denk ik, met mijn kijkafstand... en dan zou het ietsje buiten het budget zijn gevallen denk ik... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Ferry34 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:02:

Hopelijk ga je er snel blu-ray op kijken, want pas dan zie je wat de tv kan. Ik heb zelf een ps3 gekocht als blu-rayspeler en hij bevalt erg goed.
Er zijn wel enkele aanbiedingen geweest van Samsung en Sony, waarbij je tot wel 10 (tien!) gratis blu-ray films kreeg bij aankoop van een blu-rayspeler van €250-€300.

Helaas had ik de echt goede films al, anders had ik m zeker erbij gekocht!
en zo geschiede, vandaag een PS3 gekocht met meteen maar 2 flims op BR, Die Hard 4.0 en de laatste james bond. :)

wat een verschil zeg :9 echt mega :)
en wat een teleurstelling als je dan ineens de analoge tv weer aanzet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 16:55
Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:55:
[...]

Steek overal een spaarlamp in, doe gek: Schroef hier en daar ook een LED erbij. Zet je PC niet meer 24 uur per dag aan. Neem een zuinige koelkast/vrieskast; Dat soort zaken. Daarmee haal je enorme besparingen, en niet met een kiezen voor een LCD in plaats van een Plasma.
uh ja mijn PC trekt 230 Watt in idle stand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
shameete schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 17:50:
[...]

en zo geschiede, vandaag een PS3 gekocht met meteen maar 2 flims op BR, Die Hard 4.0 en de laatste james bond. :)

wat een verschil zeg :9 echt mega :)
en wat een teleurstelling als je dan ineens de analoge tv weer aanzet :+
Wat een beeld hè?! Die hard 4 ging wel erg over the top hoor. Ik ben gek op special effects, maar om nou vanaf een instortend viaduct op de staartvleugel van een stilhangende straaljager te vallen.....
Gelukkig maar €7,50 voor betaald, nieuw :)

Analoog is op zo'n tv not done nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Ferry34 schreef op zondag 05 april 2009 @ 11:19:
[...]

Wat een beeld hè?! Die hard 4 ging wel erg over the top hoor. Ik ben gek op special effects, maar om nou vanaf een instortend viaduct op de staartvleugel van een stilhangende straaljager te vallen.....
Gelukkig maar €7,50 voor betaald, nieuw :)

Analoog is op zo'n tv not done nee.
geweldig beeld, voor mij geen nieuwe koopflims op DVD meer, maar meteen BR. :)
hoe zit het trouwens met oude films die opnieuw zijn uitgebracht op BR? is dat ook van waanzinnige kwaliteit of is eigenlijk alleen de drager verandert, maar is het materiaal hetzelfde gebleven.

ik kwam bijv. de eerste die hard films ook tegen op BR, maar die zijn natuurlijk nooit in HD opgenomen.
dus twijfelde of ik die wel moest kopen, aangezien ik ze ook gewoon op DVD hebt.

over die hard 4..ach... mcClane heeft wel gekkere dingen gedaan in de vorige films :p

maar zoals het er nu dus bijstaat, nu alleen nog een nieuw meubel, maar goed.. dat is voor de volgende ronde.

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/huis-inrichting/woonkamer/DSC02131.jpg

klopt het trouwens dat je bij BR films geen (hoofd) menu's hebt zoals een DVD dat wel heeft? die hard had het iig niet, je kan wel in een zwevend menu de verschillende dingen selecteren, maar een hoofdmenu ontbrak.
Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor prijsdiscussies