Over het verschil tussen CRT en Plasma, ik moest er ook aan wennen.
Inmiddels staat de 42PX80 hier een maand en ik zou niet meer terug willen.
De CRT staat boven en het valt mij op dat het wit helderder oogt dan op de Plasma.
Met de nadruk op oogt, als ik nu kritisch kijk vind ik de CRT vermoeiender en harder, het zwart van de CRT is wel beter dan die van de Plasma.
De cinemastand maakt het kijken veel rustiger en natuurlijker, die stand laat ik ook gewoon staan.
De kleurinstelling warm die de tests aanraden gebruik ik niet.
Ik vind de normal stand veel prettiger kijken, maar da's persoonlijk.
Ik heb ook contrast en helderheid praktisch neutraal staan, verlaag je de helderheid dan ben je heel snel de zwartdetaillering kwijt.
Veel mensen verlagen de helderheid om meer zwart en diepere kleuren te genereren, maar uiteindelijk gooi je gewoon de detaillering van het zwart weg.
Ik vind dit scherm echt een zegen, voor de prijs (650) heb ik echt een prima kwaliteit.
Met een goede input zoals blu ray is het helemaal prachtig.
Mijn enige twijfel is dat ik stiekem toch de 46 had moeten kopen, alhoewel met een vrouw in huis je misschien gewoon dankbaar moet zijn met 42 inch.

Die grootte went erg snel en het rustiger kijken zorgt ervoor dat je veel meer het gevoel hebt een film in de bioscoop te bekijken, en dan lijkt 42 inch ineens klein.
Alhoewel klein een rekbaar begrip is, bij tv kijken vind ik hem meer dan groot genoeg.
Mijn vrouw, die met enige argwaan dit scherm naar binnen zag komen zei gisteren: "er is maar 1 nadeel aan dit scherm, als je bij andere mensen tv kijkt erger je je ineens aan de slechte kwaliteit."
Is dat niet het mooiste compliment!