Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:26
Ferry34 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:58:
Als ik op het Pioneerforum lees van mensen die een tv kopen van €4000 maar deze niet laten calibreren, dan vind ik dat onverstandig. Je haalt dan niet uit de tv wat er in zit.
Ik blijf dat calibreren, zeker na lezen van andere posts, een subjectief verhaal. Okee het plaatje match de specificaties van wat de filmer beoogde en zoals de apparatuur staat afgesteld in een studio. Ja en ???

Maar wat nu als ik vind dat het gras hard groen moet zijn? (gras is nu eens niet groener bij de buren, :P ) en niet de modderpoel die ik wel in het stadion zelf zie? wat nu als ik wil dat 's winters ook alle mensen bruin lijken terwijl de griep en koorts in de ogenstaat (of wel bleek zijn, echt).

Persoonlijk hou ik van de werkelijkheid zo dicht mogelijk naderen op TV, toch zit je altijd met meerdere licht bronnen en opstelling van de TV. Dus wat zegt mij de calibratie nu ?! € 200 voor een miniem verschil. En tuurlijk zal je het zien, maar is dat niet omdat je er nu zo specifiek op let? omdat je ook erg graag wil dat je geen €200 voor niks hebt uitgegeven. Voorbeeld: je koopt een doorsnee auto, ineens zie je nu de auto, die jezelf hebt, overal rijden, elke benadering van de werkelijkheid is subjectief. Daar handel je dan ook na en zoekt altijd bevestiging.

Als laatste maakt het voor mij geen vuk uit, de tv in de slaapkamer van 0,3k of mijn tv in de woonkamer van 3k. Ze moeten beide gewoon goed zijn afgesteld.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Martinus schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:47:
[...]

Ik blijf dat calibreren, zeker na lezen van andere posts, een subjectief verhaal. Okee het plaatje match de specificaties van wat de filmer beoogde en zoals de apparatuur staat afgesteld in een studio. Ja en ???

Maar wat nu als ik vind dat het gras hard groen moet zijn? (gras is nu eens niet groener bij de buren, :P ) en niet de modderpoel die ik wel in het stadion zelf zie? wat nu als ik wil dat 's winters ook alle mensen bruin lijken terwijl de griep en koorts in de ogenstaat (of wel bleek zijn, echt).

Persoonlijk hou ik van de werkelijkheid zo dicht mogelijk naderen op TV, toch zit je altijd met meerdere licht bronnen en opstelling van de TV. Dus wat zegt mij de calibratie nu ?! € 200 voor een miniem verschil. En tuurlijk zal je het zien, maar is dat niet omdat je er nu zo specifiek op let? omdat je ook erg graag wil dat je geen €200 voor niks hebt uitgegeven. Voorbeeld: je koopt een doorsnee auto, ineens zie je nu de auto, die jezelf hebt, overal rijden, elke benadering van de werkelijkheid is subjectief. Daar handel je dan ook na en zoekt altijd bevestiging.

Als laatste maakt het voor mij geen vuk uit, de tv in de slaapkamer van 0,3k of mijn tv in de woonkamer van 3k. Ze moeten beide gewoon goed zijn afgesteld.
da's persoonlijke keus he, bijv. de 1 is tevreden met een simpele versterker + speakers, en de ander wil een 10.000+ euro's kostende setup met van alles en nogwat eraan.

net zoals met calibreren , ik heb het idee dat door een juiste afstelling (calibratie dus) net dat beetje meer uit de tv te halen is.
en ik persoonlijk ben bereidt om dit te laten doen, en 80 euro op een 1000+ euro kostende televisie vind ik het dat nog wel waard.
terwijl voor iemand anders er niet om geeft en het prima vind zoals het nu is, ook prima toch :)
het gaat immers om je eigen beleving.
mijjn schoonouders bijv. vind het heerlijk om op hun CRT met het contrast op vol vermogen tv te kijken.
ik moet dan zo'n beetje zonnebrandcréme gaan smeren, maar hun vinden het prettig kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:28
[...]

Ik heb zelf ook afgelopen dinsdag net als G_M_C mijn tv laten kalibreren door Frank, en ook ik zie duidelijk verschil. Punt is echter, dat mijn vriendin zoiets had van: is niet nodig, zonde van je geld en nog meer van die opmerkingen. Het eerste wat zij dinsdagavond zei nadat zij thuis was gekomen dat er een duidelijk verschil te zien was, en dat het beeld inderdaad mooier geworden was. Voor mij was deze reactie al de 200 euro waard.

Overigens spreek je jezelf hierboven een beetje tegen: je geeft eerst aan dat je je tv zoveel mogelijk de werkelijkheid wilt laten benaderen, en daarna geef je aan dat dit niet zou kunnen door middel van een kalibratie.
Juist de kalibratie zorgt ervoor dat de werkelijkheid zo goed mogelijk benaderd KAN worden, mits alle apparatuur ISF-gekalibreerd is. Is dit het geval, dan zal een gekalibreerde tv in 99% van de gevallen beter bij de werkelijkheid zitten dan een niet gekalibreerde tv.

Voor mij is dit het geld waard om te doen, voor anderen niet. Dat is ieder zijn persoonlijke keuze, en men zal dan ook een ieder zijn keuze moeten respecteren, ook al is die keuze niet de keuze die je zelf zou maken. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:52
[...]

Je moet het zo zien: een tv gebruikt de 3 primaire kleuren om alles weer te geven. Als de één overheersend is beïnvloed dat alle kleuren en de gehele beeldkwaliteit.
Ook wordt de zwartweergave en details in het zwart perfect afgesteld waardoor je meer diepte krijgt in het beeld.
Het gaat erom dat de tv perfect wordt afgesteld en het verschil is echt zichtbaar. Geen enkele tv van vrienden of in de winkels haalt het gewoon bij het beeld bij mij thuis.

Zijn de verbeteringen ingebeeld? Nou, ik zag al meteen dat er veel meer diepte in het beeld zat.
Ook zag ik dat er meer rust was en de trillingen in het wit waren weg. Ook de color banding, de kleine lijntjes bij gekleurde vlakken (zoals de blauwe lucht bij sommige games) waren verdwenen.
Ook lees ik hier van mensen die dingen op hun plasma zien en als ik dat dan ga checken, dan zie ik dat niet op mijn tv.
Heb ik toevallig een perfect scherm, verdring ik problemen, ben ik niet gevoelig of zou dit door de calibratie komen? Als ik in een winkel of bij kennissen de tv's bekijk, zie ik meteen de fouten in het beeld. Ik erger me daar echt gruwelijk aan, dus ik zie het wel.

Dat beide toestellen goed moeten zijn afgesteld ben ik met je eens. Ik heb voor de PX de instellingen van de reviews gebruikt. Maar die PX staat in de huiskamer, we kijken daar een beetje digitale tv en ik game wat met mn vriendin en is de tv omgeven door ramen. Bovendien kostte dat ding €700 en dan laat ik deze niet calibreren voor €200.
Maar in mn gamekamer kijk ik blu-rays met surround etc en daar vind ik het belangrijk dat het beeld perfect is. Bovendien stond de prijs vd tv beter in verhouding met de calibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag definitief de keuze gemaakt voor de 37PX80... ik wil hem dadelijk gaan kopen in de winkel waar ik hem pas heb gezien.
Nu nog 1 vraag; ik heb een aantal keer gelezen dat Plasma's verticaal vervoerd moeten worden. Waarom is dit eigenlijk? Ik dacht dat het was omdat Plasma's een glasplaat hebben, maar weet het niet zeker. Wat zijn de risico's als ik hem toch horizontaal vervoer?
Het scheelt namelijk nogal wat geld om hem zelf te halen, of te laten brengen... dus ik ga hem liever zelf halen, maar hij past vermoedelijk alleen horizontaal in de achterbak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 10:20
Ferry34 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:14:
[...]

Je moet het zo zien: een tv gebruikt de 3 primaire kleuren om alles weer te geven. Als de één overheersend is beïnvloed dat alle kleuren en de gehele beeldkwaliteit.
Volgens mij gebruikt een plasma niet de 3 primaire kleuren (rood, blauw, geel) om alles weer te geven maar rood groen en blauw (RGB). Hoe een kleur als geel of oranje dan weergegeven kan worden weet ik ook niet, misschien dat iemand dat kan uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:28:
Ik heb vandaag definitief de keuze gemaakt voor de 37PX80... ik wil hem dadelijk gaan kopen in de winkel waar ik hem pas heb gezien.
Nu nog 1 vraag; ik heb een aantal keer gelezen dat Plasma's verticaal vervoerd moeten worden. Waarom is dit eigenlijk? Ik dacht dat het was omdat Plasma's een glasplaat hebben, maar weet het niet zeker. Wat zijn de risico's als ik hem toch horizontaal vervoer?
Het scheelt namelijk nogal wat geld om hem zelf te halen, of te laten brengen... dus ik ga hem liever zelf halen, maar hij past vermoedelijk alleen horizontaal in de achterbak...
Als je 'm horizontaal vervoert kan het glas breken en ontsnapt het gas, en dan doet ie het niet meer ;) Je mag 'm volgens mij hooguit onder een hoek van 45° vervoeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 27-02-2009 17:44 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:28
Jeebus schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:31:
[...]

Volgens mij gebruikt een plasma niet de 3 primaire kleuren (rood, blauw, geel) om alles weer te geven maar rood groen en blauw (RGB). Hoe een kleur als geel of oranje dan weergegeven kan worden weet ik ook niet, misschien dat iemand dat kan uitleggen?
Die geel of oranje is een mengeling van rood en groen. Hoe meer rood ten opzichte van groen, des te meer oranje. Bij meer groen neigt dit meer naar geel. Er zal ongetwijfeld ook nog een vleugje blauw in zitten. In principe worden alle kleuren gemaakt door middel van een bepaalde mix tussen de kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:39:
[...]

Als je 'm horizontaal vervoert kan het glas breken en ontsnapt het gas, en dan doet ie het niet meer ;) Je mag 'm volgens mij hooguit onder een hoek van 45° vervoeren.
Hmm nog even wat gelezen via gegoogled te hebben, en als hij op de achterbank past met de gordels er omheen, is het volgens hun wel te doen.
Wat denken jullie... of beter; hoe hebben jullie de Plasma's vervoerd? Kan me niet voorstellen dat iedereen een busje tot zijn beschikking heeft of het extra geld lapt zodat hij bezorgd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 18:15:
[...]

Hmm nog even wat gelezen via gegoogled te hebben, en als hij op de achterbank past met de gordels er omheen, is het volgens hun wel te doen.
Wat denken jullie... of beter; hoe hebben jullie de Plasma's vervoerd? Kan me niet voorstellen dat iedereen een busje tot zijn beschikking heeft of het extra geld lapt zodat hij bezorgd wordt...
ik heb het erbij onderhandelt dat ie werdt gebracht, ik zag het echt niet zitten om zelf met die megadoos te slepen.
en die doos pas echt no way in een ibizaatje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij was niet meer op voorraad :( (behalve showroommodel, maar die wil ik natuurlijk niet).
Ze gaan hem nabestellen, kan lang duren, maar ik heb toch pas over 2 maanden een eigen huisje. Ik weet alleen bijna zeker dat ik hem niet beter dan deze prijs zal vinden voor die tijd (699 bij Saturn, vader moest nog wat spullen hebben, dus we kwamen aan de 750 euro. 150 euro korting, dus 549 voor de 37px80... da's toch 100 euro minder dan de meeste webshops).

Tegen die tijd kijk ik wel weer hoe ik het vervoer. Mijn vader heeft iig geen ibiza, maar een iets ruimere auto ;).
Enige onzekere punt is nog of hij leverbaar is bij Panasonic. Als dat niet zo is (omdat er nu nieuwe modellen komen) is dat jammer, misschien kan ik dan nog iets regelen met de Saturn (nieuwe model voor deze prijs oid).
Ik hoop iig dat ik over een tijdje naar een Pana kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:54
Ik wil ook even inhaken op het calibreren.
Wanneer je het wil laten doen (wat dus inderdaad geld kost, maar het zeker waard is) zou ik wachten totdat de tv is ingespeeld.

We hebben het hier zelf ondervonden.
In het begin was de TH-42PZ85 te groen. Direct zelf gecalibreerd. (wat overigens voor SD, HD en alle modussen (film, normaal etc) appart dient te gebeuren!)
Maar na een aantal maanden zag je dat de kleuren gingen shiften. (met name de groene kleur nam af)

[ Voor 4% gewijzigd door KBDE op 27-02-2009 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Jeebus schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:31:
[...]

Ik bedoelde ook de rood blauw en groen ja ;)
in de beeldschermtechniek, maar ook bij het mengen van bundels licht (zoals in de theatertechniek met gekleurde spots gebeurt), wordt additieve kleurmenging gebruikt. Rood, groen en blauw (RGB) zijn dan de primaire kleuren.
(ff opgezocht op wikipedia. Ik vond het al zo raar, want ik wist zeker dat ik het goed had, maar dat jij er ook niet naast zat ;) )
[...]

Heb ze laten bezorgen. Bij de ene was het gratis, bij de andere €50
KBDE schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:18:
Ik wil ook even inhaken op het calibreren.
Wanneer je het wil laten doen (wat dus inderdaad geld kost, maar het zeker waard is) zou ik wachten totdat de tv is ingespeeld.

We hebben het hier zelf ondervonden.
In het begin was de TH-42PZ85 te groen. Direct zelf gecalibreerd. (wat overigens voor SD, HD en alle modussen (film, normaal etc) appart dient te gebeuren!)
Maar na een aantal maanden zag je dat de kleuren gingen shiften. (met name de groene kleur nam af)
Daarom mag je een plasma niet calibreren voordat deze 200 uur heeft gespeeld. De calibrateur was hier zeer duidelijk in. Eerder heeft inderdaad geen zin.

---------

Soulflame: goede prijs zeg!

[ Voor 74% gewijzigd door Ferry34 op 28-02-2009 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:42

FREAKJAM

"MAXIMUM"

toenstraks toch maar een plasma gekocht bij Saturn (50 euro korting bij elke 250 euro besteding)

42pz8 999 euro
42pz81 1189 euro
42pz95 1299 euro

met korting de eerste genomen voor 800 euro.. zelfde prijs als laagste prijs op kieskeurig.nl en gratis bezorging.. mooi prijsje dus! krijg m volgende week binnen.. kan niet wachten :)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

[...]

Ik heb mijn 42PX80 gehaald op mijn aanhangwagen, rechtop tegen het buizenrek, deken en spanband erover, voorzichtig rijden, geen centje pijn (o ja, het was wel droog).
En de PX zit wel errug goed verpakt, als ik het nog eens zo doen durfde ik het best aan om hem liggend te vervoeren (geen garantie natuurlijk).

En ik heb er nog elke dag plezier van dat ik deze plasma heb gekocht (€ 680), daar kunnen vele duurdere modellen echt niet tegen op, me so happy (en dat al meer dan 2 maanden lang).

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
sorcees schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 03:06:
[...]

Ik heb mijn 42PX80 gehaald op mijn aanhangwagen, rechtop tegen het buizenrek, deken en spanband erover, voorzichtig rijden, geen centje pijn (o ja, het was wel droog).
En de PX zit wel errug goed verpakt, als ik het nog eens zo doen durfde ik het best aan om hem liggend te vervoeren (geen garantie natuurlijk).
en dat ging goed? naja blijkbaar dus wel, je kijkt er immers naar :+ een bijna lege aanhangwagen met bladvering springt als een gek.
ik zie een aanhangwagen vooral voor de wat lompere dingen en puin e.d. ipv. gevoelige electronica en glasplaten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:02:
Hij was niet meer op voorraad :( (behalve showroommodel, maar die wil ik natuurlijk niet).
Ze gaan hem nabestellen, kan lang duren, maar ik heb toch pas over 2 maanden een eigen huisje. Ik weet alleen bijna zeker dat ik hem niet beter dan deze prijs zal vinden voor die tijd (699 bij Saturn, vader moest nog wat spullen hebben, dus we kwamen aan de 750 euro. 150 euro korting, dus 549 voor de 37px80... da's toch 100 euro minder dan de meeste webshops).

Tegen die tijd kijk ik wel weer hoe ik het vervoer. Mijn vader heeft iig geen ibiza, maar een iets ruimere auto ;).
Enige onzekere punt is nog of hij leverbaar is bij Panasonic. Als dat niet zo is (omdat er nu nieuwe modellen komen) is dat jammer, misschien kan ik dan nog iets regelen met de Saturn (nieuwe model voor deze prijs oid).
Ik hoop iig dat ik over een tijdje naar een Pana kan kijken.
M'n Loewe gaf definitief de geest vorige week. Daarom heb ik de 37 PX 80 eindelijk afgelopen zondag bij Foka (Rotterdam) gekocht. Prijs: € 652. Ik had de laatste, ook daar nu alleen nog showmodel verkrijgbaar.
Ik hield al een tijdje bepaalde winkels in de gaten qua voorraad

Wèl zelf vervoerd, hij kon rechtop in de auto, dekens aan beide zijden van de verpakking. En toegegeven: het was een eng ritje. We hebben bijzonder voorzichtig gereden. Over drempels, auto in z'n 1e versnelling en extreem rustig er overheen.

Dus zelf vervoeren kan, maar doe het héél rustig aan en rechtop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hahn schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:39:
[...]

Ontstanpt het gas???? Waar heb je dat indianenverhaal vandaan?

Een Plasma TV kan je beter stabiel plat vervoeren dan onder 45 graden waarbij hij leunt op de boven en onderkant (en de glasplaat dus los hangt). Zie het gewoon als een stuk glas vervoeren. Niet plat neerleggen met nog 5 dingen erop op een onregelmatige ondergrond. Dan kan-ie breken.

En als-ie breekt dan ontsnapt de geest van de TV en zie je altijd een scheur :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
nieuws: LG overweegt uit markt plasma-tv's te stappen

Compleet offtopic, ik weet het, maar dat commentaar daar van sommige tweakers over plasma, daar word je toch spontaan verdrietig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we dan toch oof topic zitten kom ik nog even terug op de "gebruikte" kleuren.
Sony heeft wel jaren lang gebruik gemaakt van Rood Blauw en Geel in hun CRT televisies. Probleem bij die combinatie is dat wit lastig te bereiken wordt. Dit is ook een tijdje de reden geweest dat er met gele ondertitels gewerkt werd ipv wit. Dan viel dit manco minder op. Maar ja er zijn nog meer dingen wit dus zwichte Sony uiteindelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik had het ook al gelezen en ergens gepost. Het wordt door de uk afdeling ontkent, maar het is een teken aan de wand.

http://www.engadgethd.com...-market-in-the-uk-anyway/

------

Gebruikte kleuren: gebruikte Sharp niet 4 kleuren in hun lcd's of heb ik dat verkeerd begrepen toen?

[ Voor 21% gewijzigd door Ferry34 op 28-02-2009 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:45
Tekielja schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 12:02:
nieuws: LG overweegt uit markt plasma-tv's te stappen

Compleet offtopic, ik weet het, maar dat commentaar daar van sommige tweakers prutsers over plasma, daar word je toch spontaan verdrietig van.
Zo, da's al heel wat correcter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Afgelopen vrijdag naar de Mediamarkt geweest om een LCD TV te kopen. We hadden een Sony 46" gezien die ons wel aan stond. Ik ben thuis gekomen met een Plasma. De Panasonic TH-46PZ80EA om precies te zijn.

Hoe is dat gekomen? Ik wilde geen plasma vanwege het al oude risico van het inbranden.Toen ik over LCD begon te lezen kwamen de termen bleeding en Clouding om de hoek kijken. Gokken op welk probleem je overkomt? Inbranden of Bleeding/Clouding? Ik bedacht me dat ik op inbranden tenminste invloed heb. Dan komt er nog eens bij dat met pixelshifting en de eerste 200 uur DVD er geen problemen meer zijn te verwachten.

We hebben nu qua specificaties een veel betere TV. Digitale TV zonder (HD decoder) is al een prachtig beeld.
Kan niet wachten op de HD-Content.

Dit bericht is eigenlijk alleen maar een betoog hoe blij ik met mijn aankoop ben, als ik dit nu zo terug lees. Ach, misschien trek ik nog een twijfelaar over de streep met mijn afwegingen, dan is het al de moeite waard.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:41

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik wou vandaag een TH-46PZ85 bestellen bij een winkel die thuis bezorgt alleen gaf die aan hem niet meer op voorraad te hebben en hem ook niet meer verwacht. Nu heeft digitalstreet hem nog wel maar dan moet ik hem zelf op gaan halen. Weet iemand van jullie hoe groot de doos is van deze tv. Dit ivm met het regelen van een auto. Wil ze ook wel bellen maar ze zijn nu gesloten.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03:13
Zijn hier nog meer mensen met een PZ8?
En wat hebben die als instellingen?
Ik heb de eerste 200 uur er bijna op zitten, dus ben benieuwd welke instellingen men prettig vind hier.

Ohja, wat een fijne tv heb ik toch :)
Ik ben er echt heel erg blij mee!

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
BertusB404 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 19:39:
Zijn hier nog meer mensen met een PZ8?
En wat hebben die als instellingen?
Ik heb de eerste 200 uur er bijna op zitten, dus ben benieuwd welke instellingen men prettig vind hier.
is dat niet vooral een persoonlijke instelling? de ene vind 'cool' prettig om te kijken, de andere vind 'warm' weer ideaal.

óf je laat 'm calibreren natuurlijk, dan zou je de meest ideaale instellingen moeten hebben voor jouw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

[...]

Ik kon mijn 37PX80 prima op de achterbank vervoeren van mij Ford Focus. Hij pastte net tussen de deuren en gewoon rechtop op de bank. Doos was zo breed dat ie redelijk klem en vast stond verder. Maar een 42" was wel een probleem geweest denk ik. Of dat zou net strak gepast hebben, dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 09:27
hars73 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:06:
[...]

Ik kon mijn 37PX80 prima op de achterbank vervoeren van mij Ford Focus. Hij pastte net tussen de deuren en gewoon rechtop op de bank. Doos was zo breed dat ie redelijk klem en vast stond verder. Maar een 42" was wel een probleem geweest denk ik. Of dat zou net strak gepast hebben, dat weet ik niet.
Ik moest mijn 42"op straat uitpakken en zonder doos op de achterbank zetten :) De doos was net te dik om hem goed in de auto te krijgen (één of andere kleine Rover)... Maar alles ging goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

wie gaat er nou een tv ophalen met een Rover? :P :>

Renault Kangoo yeah!

Desnoods huur je zo'n boedelbak of hoeheethet :).

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
KoffieNT schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:20:
wie gaat er nou een tv ophalen met een Rover? :P :>

Renault Kangoo yeah!

Desnoods huur je zo'n boedelbak of hoeheethet :).
Volgens mijn weloverwogen gok zou het moeten passen (we hadden er ook een 46" lcd mee vervoerd)...

Niet dus. We kwame 1 cm tekort :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Adlermann schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:32:
[...]

Volgens mijn weloverwogen gok zou het moeten passen (we hadden er ook een 46" lcd mee vervoerd)...

Niet dus. We kwame 1 cm tekort :(
deur dichtdrukken :X

had je geen mogelijkheid om 'm tussen de voorstoelen te manoevreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:59
Ik ben al een tijd bezig met het zoeken van een opvolger van mijn 4:3 Trinitron CRT Tv. Dit is toch een behoorlijke klus. Nu deze het vorige week begeven heeft is de nood iets hoger geworden.
LCD tv's vond ik een te plat beeld geven en de LG 32PG6000 plasma toonde ook niet erg geweldig.
Nu heb ik dus een oog op de TH-37PX80 echter vroeg ik me af, de ventilatoren in de tv, zijn deze hoorbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
shameete schreef op maandag 02 maart 2009 @ 12:16:
[...]

deur dichtdrukken :X

had je geen mogelijkheid om 'm tussen de voorstoelen te manoevreren
Nee, helaas niet. Maar ja alles is goedgekomen :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
.NCK schreef op maandag 02 maart 2009 @ 12:27:
Ik ben al een tijd bezig met het zoeken van een opvolger van mijn 4:3 Trinitron CRT Tv. Dit is toch een behoorlijke klus. Nu deze het vorige week begeven heeft is de nood iets hoger geworden.
LCD tv's vond ik een te plat beeld geven en de LG 32PG6000 plasma toonde ook niet erg geweldig.
Nu heb ik dus een oog op de TH-37PX80 echter vroeg ik me af, de ventilatoren in de tv, zijn deze hoorbaar?
Als je het geluid op mute zet en er 2 cm boven gaat hangen : ja. anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 10:01
.NCK schreef op maandag 02 maart 2009 @ 12:27:
De PX80 heeft niet eens ventilatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik krijg zaterdag mijn 42PZ8 binnen. Kan iemand me adviseren welke grafische kaart ik het beste kan nemen om 1080p films te streamen naar mijn tv? Ik ben van plan het geluid gewoon via mijn 5.1 setje af te spelen van mijn pc. Ik heb een E6600 cpu (overgeclocked naar 3,2 ghz) plus 4gb ram. Ik speel geen games op mijn pc (daar heb ik mijn xbox 360 voor), dus een zware grafische kaart is overbodig.

[ Voor 17% gewijzigd door FREAKJAM op 02-03-2009 13:49 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Het valt me bij mn PZ81 toch op dat de ventilatoren hoorbaar zijn, bij een afstand van 3-4 meter.
S'avonds als ik het geluid heel zacht heb staan hoor ik een hele kleine zoem achterin. Dit is niet heel storend, maar het is wel aanwezig. Geen argument om hem niet te kopen iig.

Wat ik echt heel erg vervelend vind, zeker nu ik een 360 heb gekocht, is het missen van een 3e en 4e hdmi-poort achterin. Ik moet nu elke keer kiezen: TV (upc digital) of 360..pc staat altijd aan. (deze 3 apparaten zijn dus hdmi-aangesloten en nee, ik ga niets aan de voorkant aansluiten want dat is gewoon lelijk.)
FREAKJAM schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:48:
Ik krijg zaterdag mijn 42PZ8 binnen. Kan iemand me adviseren welke grafische kaart ik het beste kan nemen om 1080p films te streamen naar mijn tv? Ik ben van plan het geluid gewoon via mijn 5.1 setje af te spelen van mijn pc. Ik heb een E6600 cpu (overgeclocked naar 3,2 ghz) plus 4gb ram. Ik speel geen games op mijn pc (daar heb ik mijn xbox 360 voor), dus een zware grafische kaart is overbodig.
Geforce 8400/Ati 3450 is geloof ik meer dan genoeg. Aangezien iets als een Geforce 9400 of een Ati 4850 tegenwoordig niet al te duur meer zijn is dat misschien een oplossing. Je kunt ook nog effe kijken naar een kaart met hdmi-aansluiting, veel kaarten zijn gewoon dvi/vga.

[ Voor 42% gewijzigd door KoffieNT op 02-03-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
FREAKJAM schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:48:
een HD compatible videokaart met dvi --> HDMI verloop of een videokaart die een HDMI uitgang heeft, maar ik weet niet of die er zijn.
want de vga aansluiting van de 42PZ8 kan geen 1080 content aan, dus moet ie in elk geval via HDMI (of component, mits dat die wel tot 1080 gaat?)

[ Voor 3% gewijzigd door Shanquish op 02-03-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Btw, wat is beter? HDMI -> HDMI, of gewoon videokaart met DVI, adaptertje ertussen naar HDMI, en dan weer naar je plasma scherm?

[ Voor 101% gewijzigd door FREAKJAM op 02-03-2009 23:28 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Adlermann schreef op maandag 02 maart 2009 @ 12:30:
[...]

Als je het geluid op mute zet en er 2 cm boven gaat hangen : ja. anders niet.
Volgens mij ben jij zo doof als een pot! :P
KoffieNT schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:52:
Het valt me bij mn PZ81 toch op dat de ventilatoren hoorbaar zijn, bij een afstand van 3-4 meter.
S'avonds als ik het geluid heel zacht heb staan hoor ik een hele kleine zoem achterin. Dit is niet heel storend, maar het is wel aanwezig. Geen argument om hem niet te kopen iig.

[...]
Zo ervaar ik het ook ja. Hoewel, het is niet echt een zoem, maar meer... luchtverplaatsing of zo, moeilijk uit te leggen.
Als ik met mijn portable op de schoot tv zit te kijken, hoor ik het absoluut niet, want de fan van de laptop maakt meer lawaai (hoewel deze heel stil is).
Maw, niet storend, tenzij je tv kijkt zonder het geluid aan :P

Maar zoals reeds gezegd:
Noreia schreef op maandag 02 maart 2009 @ 12:44:
[...]

De PX80 heeft niet eens ventilatoren.
Voor jou dus geen reden om hem niet te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

hmm probleempje:

Ik heb de 42pz85 en sinds 2 weken digitale tv via de Humax IR-Fox-C SD ontvanger. (Dus ik kijk op AV1)
Nu zag ik bij sommige zenders tekst (net onder het midden) over het beeld bewegen. Ondertiteling wat van links naar rechts verschuifd. Nadat ik de analoge ontvangst kabel uit de TV zelf had gehaald kwam het niet meer voor.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen en dat ik nog steeds de mogelijkheid heb om analoog te kijken :?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:58
PoweRoy schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:10:
hmm probleempje:

Ik heb de 42pz85 en sinds 2 weken digitale tv via de Humax IR-Fox-C SD ontvanger. (Dus ik kijk op AV1)
Nu zag ik bij sommige zenders tekst (net onder het midden) over het beeld bewegen. Ondertiteling wat van links naar rechts verschuifd. Nadat ik de analoge ontvangst kabel uit de TV zelf had gehaald kwam het niet meer voor.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen en dat ik nog steeds de mogelijkheid heb om analoog te kijken :?
Het bekende probleem

Kijk hier eens: [digitale decoder] ghosting? in uitzendingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klungeltweaker
  • Laatst online: 27-08 13:40

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

KoffieNT schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:52:

Wat ik echt heel erg vervelend vind, zeker nu ik een 360 heb gekocht, is het missen van een 3e en 4e hdmi-poort achterin. Ik moet nu elke keer kiezen: TV (upc digital) of 360..pc staat altijd aan. (deze 3 apparaten zijn dus hdmi-aangesloten en nee, ik ga niets aan de voorkant aansluiten want dat is gewoon lelijk.)
Je zou een goedkope splitter kunnen kopen die je zonder verzendkosten wordt thuisgestuurd:
Kost je ongeveer 12 euro:

http://dealextreme.com/details.dx/sku.21015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Hmm, denk je dat zoiets een goede oplossing is? (geluid/beeldkwaliteitverlies, allerlei probleempjes etc etc.)
Ik ben deze al een aantal tegengekomen, maar dan meer in switchvorm zodat het nog ergens op lijkt :P.

Ik weet niet wat het is, het lijkt me echt zo'n cheapass multisocket oplossing a la: Zoiets :P

Maar een echte dikke versterker (met hdmi switch) etc is simpelweg te duur.

Hmm, dillema dillema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klungeltweaker
  • Laatst online: 27-08 13:40

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Volgens mij goedt voor die switches het zelfde als voor hdmi kabels. Koop de goedkoopste die je kan krijgen. Werkt het niet, koop een beter afgeschermde... Zolang het werkt en je geen artifacts o.i.d. ziet heb je nooit verlies, omdat er geen enkele omzetting plaatsvindt. Het eentje of nulletje komt aan of komt niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
klungeltweaker schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:39:
Volgens mij goedt voor die switches het zelfde als voor hdmi kabels. Koop de goedkoopste die je kan krijgen. Werkt het niet, koop een beter afgeschermde... Zolang het werkt en je geen artifacts o.i.d. ziet heb je nooit verlies, omdat er geen enkele omzetting plaatsvindt. Het eentje of nulletje komt aan of komt niet aan.
QFT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Noted: *gaat binnenkort een goedkoop hdmi-switchje halen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Even een vraagje: ik ben van plan eventueel de th37px80 te kopen, maar wil graag weten hoe windows op deze 720 tv eruit ziet. Kan iemand daar misschien een foto van maken? Dit is namelijk voor mij bepalend of ik niet beter voor Full HD moet gaan (in het geval het er echt niet uit ziet)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke digitale ontvanger zou je het beste kunnen gebruiken voor de 42PX80? Die humax 5000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
Westmania schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 00:56:
Even een vraagje: ik ben van plan eventueel de th37px80 te kopen, maar wil graag weten hoe windows op deze 720 tv eruit ziet. Kan iemand daar misschien een foto van maken? Dit is namelijk voor mij bepalend of ik niet beter voor Full HD moet gaan (in het geval het er echt niet uit ziet)...
De native resolutie van de PX lijn is 1024x768 als ik het goed heb, maar wil wel 720p als input hebben.
Dus dan vallen er pixels weg, wat er waarschijnlijk voor zorgt dat tekst slecht te lezen is e.d.
Ik heb hier echter geen ervaring mee.

De PZ serie heeft wel een native resolutie van 1920x1080, dus daarop ziet 1080p er wel gewoon goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Ja precies. Dat dacht ik ook al, maar ik zou er toch graag een plaatje van zien. Ik heb al hard gespeurd op internet, maar een plaatje hoe windows of een internetbrowser er uit ziet op een px80 kan ik nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

BertusB404 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:08:
[...]

De native resolutie van de PX lijn is 1024x768 als ik het goed heb, maar wil wel 720p als input hebben.
Dus dan vallen er pixels weg, wat er waarschijnlijk voor zorgt dat tekst slecht te lezen is e.d.
Ik heb hier echter geen ervaring mee.

De PZ serie heeft wel een native resolutie van 1920x1080, dus daarop ziet 1080p er wel gewoon goed uit.
Klopt min of meer, alle signalen die de tv krijgt scaled ie naar zn eigen resolutie (in dit geval is dat 1024x720)
Je zou precies die resolutie naar de tv kunnen sturen maar aangezien 1024x720 geen 16:9 resolutie is, kloppen de verhoudingen dan niet (heeft te maken et het feit dat de pixels enigszins rechthoekig zijn op de tv)

Als je wel een breedbeeldresolutie stuurt (1280x720 of zelfs 1920x1080) dan is tekst op je desktop inderdaad niet echt goed leesbaar, voor films maakt dat overigens niet uit...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Laatst online: 13-09 17:54
Nog nooit last gehad van 'wegvallende pixels'. Nog nooit van gehoord ook. Er wordt zowel in de PX als PZ series gewerkt met een image processor die op 1080 resolutie werkt (zal de bron even opzoeken), waarbij de PX serie weer naar 720 'terugscaled', volgens panasonic zonder merkbaar verlies van data tegenover het verwerken van een 720 signaal met een 720 processor. De exacte resolutie maakt niet veel uit, de tekst blijft even duidelijk, zij het verdeeld over minder pixels. Ik zit 3 meter van mn 42px80 en geen last van gehad, zie zo af en toe wel eens een pixel, maar meestal bij aftiteling e.d.

Heb helaas geen screenshot van Windows. Hou er trouwens wel even rekening mee dat het inbranding-technisch niet fantastisch voor je scherm kan zijn om hem alleen voor windows te gebruiken. Dus afwisseling is vereist. Maar dat had je vast al wel begrepen.

[edit]
Xbox overigens aangesloten via VGA met de resolutie 1024x768 en daar is het gewoon (niet uitgerekt) breedbeeld. Geen idee hoe het precies komt, schijnt iets met rechthoekige ipv vierkante pixels te maken te hebben, maar kan me niet voorstellen dat het met een PC niet zou kunnen.

[ Voor 14% gewijzigd door Terranca op 04-03-2009 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

Terranca schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:32:
Nog nooit last gehad van 'wegvallende pixels'. Nog nooit van gehoord ook. Er wordt zowel in de PX als PZ series gewerkt met een image processor die op 1080 resolutie werkt (zal de bron even opzoeken), waarbij de PX serie weer naar 720 'terugscaled', volgens panasonic zonder merkbaar verlies van data tegenover het verwerken van een 720 signaal met een 720 processor. De exacte resolutie maakt niet veel uit, de tekst blijft even duidelijk, zij het verdeeld over minder pixels. Ik zit 3 meter van mn 42px80 en geen last van gehad, zie zo af en toe wel eens een pixel, maar meestal bij aftiteling e.d.

Heb helaas geen screenshot van Windows. Hou er trouwens wel even rekening mee dat het inbranding-technisch niet fantastisch voor je scherm kan zijn om hem alleen voor windows te gebruiken. Dus afwisseling is vereist. Maar dat had je vast al wel begrepen.

[edit]
Xbox overigens aangesloten via VGA met de resolutie 1024x768 en daar is het gewoon (niet uitgerekt) breedbeeld. Geen idee hoe het precies komt, schijnt iets met rechthoekige ipv vierkante pixels te maken te hebben, maar kan me niet voorstellen dat het met een PC niet zou kunnen.
Jij hebt het over aftiteling, het gaat hier om statisch windows desktop beeld, dus een beetje browsen ofzo... dat is niet met elkaar te vergelijken als het gaat om scherpte van text.
Ik heb een 42PX80 en sluit mn laptop regelmatig aan via HDMI op 1920x1080 en 1280x720, en ik kan zeggen dat scherpte van text qua statisch windows desktop beeld wel wat te wensen overlaat. Een Full HD scherm moet hier veel beter mee om kunnen gaan door 1:1 pixel mapping.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
oXygeN schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:52:
[...]

Jij hebt het over aftiteling, het gaat hier om statisch windows desktop beeld, dus een beetje browsen ofzo... dat is niet met elkaar te vergelijken als het gaat om scherpte van text.
Ik heb een 42PX80 en sluit mn laptop regelmatig aan via HDMI op 1920x1080 en 1280x720, en ik kan zeggen dat scherpte van text qua statisch windows desktop beeld wel wat te wensen overlaat. Een Full HD scherm moet hier veel beter mee om kunnen gaan door 1:1 pixel mapping.
Zou je please please hier misschien een foto van kunnen maken en posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

Westmania schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:55:
[...]

Zou je please please hier misschien een foto van kunnen maken en posten?
Als je kan wachten tot donderdagavond, eerder heb ik er geen tijd voor :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
oXygeN schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:58:
[...]

Dat lukt wel. Thanks :)
(Als iemand anders in de tussentijd al een dergelijke foto kan maken, hou ik me natuurlijk ook aanbevolen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Ik heb een Plasma 46PZ80. Wil iemand die hem ook heeft even kijken naar hoeveel ventilatoren er bovenin zitten? Ik heb er drie. het rooster aan de linkerkant (als je ervoor staat) is leeg. Klopt dat?

Verder heb ik ZIggo digitale TV (zonder HD decoder) op sommige zender wordt de laatste regel maar half uitgezonden. De TV is volgensmij goed, want op andere zenders heb ik dit niet. Zijn er meer mensen met dat probleem?

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Masselink schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:49:
Ik heb een Plasma 46PZ80. Wil iemand die hem ook heeft even kijken naar hoeveel ventilatoren er bovenin zitten? Ik heb er drie. het rooster aan de linkerkant (als je ervoor staat) is leeg. Klopt dat?

Verder heb ik ZIggo digitale TV (zonder HD decoder) op sommige zender wordt de laatste regel maar half uitgezonden. De TV is volgensmij goed, want op andere zenders heb ik dit niet. Zijn er meer mensen met dat probleem?
Kan zijn dat overscan teveel wegknipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Westmania schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:19:
[...]

Dat lukt wel. Thanks :)
(Als iemand anders in de tussentijd al een dergelijke foto kan maken, hou ik me natuurlijk ook aanbevolen!)
Foto heb ik ook niet, maar ik was niet echt onder de indruk van de Windows-desktop van mijn zwager's 42PX80...
Films daarentegen zijn gewoon perfect. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 04-03-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
dat heb ik met de 42PZ85 ook, idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
shameete schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:41:
[...]

dat heb ik met de 42PZ85 ook, idem.
Zelfde geld voor 42PZ8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Klopt, bij mijn 46PZ80 precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even contact gehad met Panasonic (eigenlijk Haagtechno, wat de distributeur in NL is), en de 37PX80 komt daar niet meer op voorraad. Dus als een winkel ze niet meer hebben, dan komen ze ook niet meer.
Erg balen, want ik vond dat ik een leuke prijs had voor 549 bij de Saturn actie (699, maar met wat ander spullen kwam ik boven de 750, dat gaf dus 150e korting). Had ik eindelijk het model gekozen en een mooie prijs, nu moet ik weer nadenken of ik de 42px80 (die nog wel leverbaar is) of de 37PX10 wil... die laatste wordt vanaf a.s. maandag geleverd.

Ik ga denk ik met Saturn proberen te regelen dat ik in ieder geval die 150 euro korting krijg op de TV die ik uiteindelijk koop...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2009 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34

Probeer s verschillende aspect ratio's zoals 16-9. De aspect Juist is weer speciaal voor 4-3 uitzendingen zeer geschikt.
Zet ook de beeldscan s uit, die regelt de overscan. Staat je decoder trouwens wel op 16-9?
Ik heb ook iets geks. Als ik naar House kijk op Sbs6, dan zie ik de ondertiteling niet alleen onderin het beeld, maar ook heel lichtjes in het midden!! :(
Aangezien dit 1 van de zeer weinige tv programma's is die ik kijk, vind ik dit dubbel irri. Eerst dacht ik dat het aan de tv of decoder lag, maar bij geen enkel andere programma of zender komt dit voor (gelukkig!!). Ook niet bij andere programma's van de verder beroerde (wat programma's betreft) zender sbs6.

Iemand die dit ook ziet? Je moet heel goed kijken, maar als je het eenmaal ziet......
Westmania schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 00:56:
Ik kan je vertellen dat ik iedere dag internet op mn hdready 50PV70 en dit heel goed gaat, maar die heeft weer een 1366x768 reso.
Ga anders ff naar de winkel en laat een laptop aansluiten. Er zijn een paar dingen wat je dan moet doen:
-sluit de laptop aan via dvi-hdmi
-zet de reso van de laptop op 1280x720 of 1920x1080
-zet de tv op 16-9 waarna je de beeldscan op uit kan zetten en de overscan verdwijnt.

Hier zag ik iemand die eerst problemen had, maar er ook achter kwam dat je de overscan uit moet zetten. (op mn pv70 zit deze optie niet, maar ik heb de overscan in de videokaart instellingen eruit gehaald).
Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3

[ Voor 60% gewijzigd door Ferry34 op 05-03-2009 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook op advies van velen hier in dit forum de 42px80 aangeschaft bij saturn voor 585 e. Het beeld van de xbox 360 is adebenemend en totaal niet te vergeleken met het beeld op me 32lg3000. Zelfs analoge tv is prachtig. Het heeft verschrikkelijk veel diepte waardoor er een soort van 3d effect is. Wordt dit nou ehct nog mooier met digitale televisie? Het is nu al even mooi als bij lcd's met digitale televisie die ik gezien heb:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:43:
Ik heb ook op advies van velen hier in dit forum de 42px80 aangeschaft bij saturn voor 585 e. Het beeld van de xbox 360 is adebenemend en totaal niet te vergeleken met het beeld op me 32lg3000. Zelfs analoge tv is prachtig. Het heeft verschrikkelijk veel diepte waardoor er een soort van 3d effect is. Wordt dit nou ehct nog mooier met digitale televisie? Het is nu al even mooi als bij lcd's met digitale televisie die ik gezien heb:)
42PX80 voor 585? is dat nog het geval?
Net even gekeken op hun site, maar kon het niet vinden. Zag allen de folder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was tijdens de "bij elk bestede 250e 50 e korting"-dagen. Het was normaal 729 euro bij saturn rotterdam en met de laagste prijsgarantie van foka gingen ze niet mee, anders was het nog goedkoper geworden:P Hij was zogenaamd niet op voorraad;had helaas geen bewijs dat dit wel zo was,omdat ze al gesloten waren en ze dus niet meer kon bellen. Het bleek wel gewoon op voorraad geweest te zijn. Winkels, in iedergeval de saturn, hanteren dus niet altijd eerlijk de geclaime laagste prijsgarantie. Maar ach, de prijs was nu goed genoeg:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je mazzel gehad!
Voor 729 zou je 100 euro korting krijgen en jij hebt dan 150 euro korting gekregen.
Niet gek, een 42PX80 voor 585!
Ik stond al in de startblokken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend had er nog wat voor 20 e bijgekocht, zodoende de 150 e korting. Maar aarzel niet, 650 e is ook zeker niet veel voor deze tv:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 20:36
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 17:51:
Een vriend had er nog wat voor 20 e bijgekocht, zodoende de 150 e korting. Maar aarzel niet, 650 e is ook zeker niet veel voor deze tv:)
Ik heb hem bij azerty gekocht voor 686€(incl verzenden naar Belgie) en ik ben zo blij als een kind...
585€ is een weggeefprijs ;)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
oXygeN schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:58:
[...]

Lukt het nog om een foto te posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:43:
Ik heb deze tv icm digitale tv van Ziggo, maar dan met de gewone scartdecoder en dus geen hd.

Bij het kijken naar films, recente tv series (csi) is het gelijk alsof je naar een dvd zit te kijken!
Het verschil met analoog is fors! Sommige zenders zijn soms wat minder.

Als je het 2000 uur journaal zit te kijken met beelden uit het buitenland, dan lijkt het wel een reisprogramma ;)
Een kennis van me heeft de hd versie met hdmi op zijn lcd, maar die haalt het echt niet bij mn PX80 met een scartdecoder!!
oXygeN schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:52:
[...]

Heb je dan wel de Beeldscan op Uit staan zoals het hoort? Ik ben wel benieuwd hoe de PX de letters laat zien, maar ik heb niet zoveel zin om mn pc naar mn andere kamer te verplaatsen.

[ Voor 32% gewijzigd door Ferry34 op 06-03-2009 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ferry34 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 01:03:

[...]

Heb je dan wel de Beeldscan op Uit staan zoals het hoort? Ik ben wel benieuwd hoe de PX de letters laat zien, maar ik heb niet zoveel zin om mn pc naar mn andere kamer te verplaatsen.
Beeldscan op Uit 'zoals het hoort'?
Waarom zou hij op uit moeten staan om gewoon TV te kijken?
Ik had de mijne tot een week of 2 geleden ook op Uit staan, maar het stoorde me te erg dat ik steeds rare dingen aan de zijkant van het beeld had, witte onderbroken lijnen bij MTV, zwarte balkjes die per zender verschillend van dikte waren, soms zelf in eenzelfde programma zag je ze veranderen van dikte als de scene veranderde...
Nu staat mijn Beeldscan dus terug aan, en enkel als de laptop eraan hangt, zet ik hem Uit.
Eigenlijk vervelend dat hij dat niet per input kan opslaan.

Mijn PZ81 laat met of zonder beeldscan de letters even mooi zien eigenlijk.
Bij mijn zwager waren de letters 'zwaar' vervormd met beeldscan aan. Hoe het zit met beeldscan op Uit, heb ik niet kunnen checken.

[ Voor 10% gewijzigd door Fire69 op 06-03-2009 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Fire69 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 07:54:
[...]

Dat kan wel..? Ik heb mijn MacBook er vaak aanhangen op HDMI2 en daar heb ik de overscan uit, net als voor HDMI1 waar de XBOX360 aan hangt. Voor mijn Ziggo SD decoder die op AV1 (scart) zit heb ik overscan gewoon aanstaan.. (42PX80).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ik had de mijne tot een week of 2 geleden ook op Uit staan, maar het stoorde me te erg dat ik steeds rare dingen aan de zijkant van het beeld had, witte onderbroken lijnen bij MTV, zwarte balkjes die per zender verschillend van dikte waren, soms zelf in eenzelfde programma zag je ze veranderen van dikte als de scene veranderde...
Nu staat mijn Beeldscan dus terug aan, en enkel als de laptop eraan hangt, zet ik hem Uit.
Aha, dat is dat dus. Ik heb dit ook. Wel alleen bij digitale tv, pc/360 hebben hier geen last van. Ik heb het wel bij meerdere zenders. (NL3, sbs6, discovery, comedy central en mtv). Soms ook helemaal niet.

Ik zal eens kijken of het met picturescan over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

Westmania schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:27:
[...]

Lukt het nog om een foto te posten?
Nee niet gelukt, drukdrukdruk :) Zal als ik vamiddag op tijd thuis ben ff proberen een poging te wagen, vraag me alleen af of je dmv een foto dit kan weergeven, zal een detailopname moeten worden...

@ Ferry ja, zowel beeldscan aan als uit ongeveer hetzelfde.

Overigens vind ik et niet meer dan logisch dat als je een andere res naar de tv stuurt dan zn native res, dat door scaling de scherpte van de letters wat minder wordt, hij moet toch ergens concessies doen...
Dat is met LCD PC monitoren net zo, heb je een 19" met een native res van 1280x1024 en je zet em op 1024x768, dan ziet het er doorgaans ook niet uit (vind ik althans)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
MrAcid schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 08:44:
[...]

Dat kan wel..? Ik heb mijn MacBook er vaak aanhangen op HDMI2 en daar heb ik de overscan uit, net als voor HDMI1 waar de XBOX360 aan hangt. Voor mijn Ziggo SD decoder die op AV1 (scart) zit heb ik overscan gewoon aanstaan.. (42PX80).
Dan onthoudt hij het misschien gewoon gescheiden voor digitale en analoge bronnen, want als ik het voor HDMI1 aanzet, staat het voor HDMI2 ook aan. :)
KoffieNT schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:15:
[...]

Aha, dat is dat dus. Ik heb dit ook. Wel alleen bij digitale tv, pc/360 hebben hier geen last van. Ik heb het wel bij meerdere zenders. (NL3, sbs6, discovery, comedy central en mtv). Soms ook helemaal niet.

Ik heb het ook alleen bij digitale tv. Da's een overblijfsel van de antieke analoge tv, waarbij iedere tv een ander percentage overscan had. Wat ik daar zo idioot aan vindt is dat dat signaal nog zo wordt doorgezonden door de kabelaar. Vooral bij een HD-box dan, ze weten toch dat je dan op een HDTV kijkt en dat je tv in principe geen beeldscan meer nodig heeft...
oXygeN schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:15:
[...]

Nee niet gelukt, drukdrukdruk :) Zal als ik vamiddag op tijd thuis ben ff proberen een poging te wagen, vraag me alleen af of je dmv een foto dit kan weergeven, zal een detailopname moeten worden...

@ Ferry ja, zowel beeldscan aan als uit ongeveer hetzelfde.

Overigens vind ik et niet meer dan logisch dat als je een andere res naar de tv stuurt dan zn native res, dat door scaling de scherpte van de letters wat minder wordt, hij moet toch ergens concessies doen...
Dat is met LCD PC monitoren net zo, heb je een 19" met een native res van 1280x1024 en je zet em op 1024x768, dan ziet het er doorgaans ook niet uit (vind ik althans)
Juist, maar dan wordt het meestal gewoon flou (verstaan jullie flou in NL? :P ).
Bij de PX80 worden de letters korrelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
[...]

Beeldscan op Uit 'zoals het hoort'?
Waarom zou hij op uit moeten staan om gewoon TV te kijken?
Hij heeft het over hdmi icm een pc en windows en bij een digitale aansluiting met een pc moet de beeldscan op uit om geen overscan te krijgen, anders worden je letters onscherp.
(de term Beeldscan hadden ze beter kunnen vervangen voor Overscan. Verander in gedachten dit woord dus door overscan. Veel makkelijk te onthouden: overscan aan of overscan uit). ;)

Bij tv kijken moet die aan, anders ga je de artifacts lijntjes etc zien aan de rand van het beeld.
Daar is nou net de overscan voor bedoeld: boven en onder het beeld kunnen dit soort dingen zitten. Ook de teletekst zit daar en daarom hebben tv's overscan. (teletekst zit gewoon boven of onder het tv beeld en niet zoals mensen denken erachter).

[ Voor 38% gewijzigd door Ferry34 op 06-03-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog advies welke digitale ontvanger het best gebruikt kan worden voor de PX80?
Dacht zelf aan de Humax hd5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:23
Ik heb de HD-decoder van Samsung, de H360RA geloof ik. Super beeld! Echt een aanzienlijk verschil met de standaard SD-decoder van Humax die ik erbij kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Zij er digitale decoders / TV decoders waarbij je de beeld-uitgang op "through" kan zetten; Of een andere instelling waarbij de decoder niet schaalt en puur het gedecodeerde beeld uitstuurt, in welke formaat dan ook (576i/720p/1080i whatever) ? De bedoeling is nl. een externe beeldprocessor in te zetten, die ongetwijfeld een beter resultaat oplevert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ferry34 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:12:
[...]

Hij heeft het over hdmi icm een pc en windows en bij een digitale aansluiting met een pc moet de beeldscan op uit om geen overscan te krijgen, anders worden je letters onscherp.
(de term Beeldscan hadden ze beter kunnen vervangen voor Overscan. Verander in gedachten dit woord dus door overscan. Veel makkelijk te onthouden: overscan aan of overscan uit). ;)

Bij tv kijken moet die aan, anders ga je de artifacts lijntjes etc zien aan de rand van het beeld.
Daar is nou net de overscan voor bedoeld: boven en onder het beeld kunnen dit soort dingen zitten. Ook de teletekst zit daar en daarom hebben tv's overscan. (teletekst zit gewoon boven of onder het tv beeld en niet zoals mensen denken erachter).
Had effe niet door dat jij het enkel over een pc had. Dacht dat je ook voor gewoon tv bedoelde dat de beelscan (overscan ;) ) beter uit kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Fire69 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:18:
[...]

Had effe niet door dat jij het enkel over een pc had. Dacht dat je ook voor gewoon tv bedoelde dat de beelscan (overscan ;) ) beter uit kon.
Ik schrok al, dacht dat ik het verkeerd had geformuleerd ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:41:
offtopic:
Zij er digitale decoders / TV decoders waarbij je de beeld-uitgang op "through" kan zetten; Of een andere instelling waarbij de decoder niet schaalt en puur het gedecodeerde beeld uitstuurt, in welke formaat dan ook (576i/720p/1080i whatever) ? De bedoeling is nl. een externe beeldprocessor in te zetten, die ongetwijfeld een beter resultaat oplevert
Doet een decoder aan scaling dan? Je tv doet het zeker, maar of de decoder dat doet?

Wat doet een externe beeldprocessor dan eigenlijk? Werkt dat weer anders dan een receiver die upscaled?

[ Voor 19% gewijzigd door Ferry34 op 06-03-2009 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tuurlijk scaled een decoder. Digitale tv komt ook in gewone PAL-resolutie binnen. Als jij hem instelt dat hij 720p of 1080i moet weergeven, scaled hij toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf mag als alles goed gaat maandag mijn 42PF11EK verwelkomen. Deze zal dan aan een Humax 5050 HD PVR decoder gehangen worden via HDMI, mits ik deze vandaag kan ophalen zoals toegezegd was.
De Humax 5050 heeft dus een HDD ingebouwd voor opnames, kan overweg met HD kanalen en heeft itt de Samsung en andere Humax HD decoder een "original" stand waarin hij de resolutie van het kanaal ongemoeid laat. De "normale" Humax HD decoder kan dit ook maar dan moet je een "trucje" toepassen als ik me niet vergis.
De Samsung kan je alleen maar instellen op 567p / 720p of 1080i als je HDMI gebruikt zodra dat je ergens kan zien wat de eigenlijke resolutie van het kanaal is.

Dus ja het is mogelijk met sommige decoders en ja decoders (kunnen) doen aan scaling.
Het hele verhaal geldt uiteraard alleen voor de HD decoders aangesloten via HDMI, en voor enkele ook via Component.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Geldt toch ook voor een HD-decoder aangesloten via scart?
Als je NatGeo HD kijkt, moet hij er via de scart 576i van maken :)

[edit]
Zo'n decoder die van je signaal afblijft, dat zou ik best ook wel willen! :)

[ Voor 26% gewijzigd door Fire69 op 07-03-2009 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gebeld geworden door winkel 1: De Humax 5050 PVR staat voor me klaar.

2 minuten later gebeld geworden door winkel 2: Helaas zal de tv niet maandag maar pas vrijdag (onder voorbehoud) geleverd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

KoffieNT schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:15:
[...]

Met 'Picture Overscan' verdwijnen de zwart/witte streepjes inderdaad, alleen stom dat die setting niets anders doen dan een stukje inzoomen, zodat je de rand van het beeld niet kan zien. Wat een oplossing.. :| Of zit er meer achter? :)

En inderdaad irritant dat je het niet per input kan in/uit-schakelen, bij mn pc en 360 is dit dus juist weer heel onhandig. (geen taakbalk etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Er zit niks meer achter, het is namelijk wat CRT-tv's al 50 jaar doen. :P
Daar zit er altijd een deel van je beeld verstopt achter de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 23:24:
[...]
Wat doet een externe beeldprocessor dan eigenlijk? Werkt dat weer anders dan een receiver die upscaled?
Ik heb idd een beeldprocessor in mijn receiver ingebouwd zitten (TX-SR875); Deze is van aanmerkelijk meer kwaliteit dan de chips die in decoders worden gebruikt, en dus gebruik ik die gewoon liever.

Ik las dat de humax een "origineel" stand hebben. Ik had al verder gezocht in de handleidingen van de decoders die je hier kunt gebruiken, en deze optie had ik idd gelezen in de manual van de "gewone humax" (per afstandbediening "doorschakelen totdat ie op "origineel staat" ). Maar in ieder geval thx voor de antwoorden hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
KoffieNT schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 12:01:
[...]

Met 'Picture Overscan' verdwijnen de zwart/witte streepjes inderdaad, alleen stom dat die setting niets anders doen dan een stukje inzoomen, zodat je de rand van het beeld niet kan zien. Wat een oplossing.. :| Of zit er meer achter? :)

En inderdaad irritant dat je het niet per input kan in/uit-schakelen, bij mn pc en 360 is dit dus juist weer heel onhandig. (geen taakbalk etc)
Ik zit enkele posts geleden net uit te leggen waar dit voor dient! ;)
Analoog crt teletekst etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ferry34 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 11:30:
Ik zit enkele posts geleden net uit te leggen waar dit voor dient! ;)
Analoog crt teletekst etc
Dat had ik wel gelezen, maar ik dacht dat er iets meer achter zat dan gewoon "een stukje inzoomen, thats it".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
KoffieNT schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:22:
[...]

Dat had ik wel gelezen, maar ik dacht dat er iets meer achter zat dan gewoon "een stukje inzoomen, thats it".
Nee, maar het is eigenlijk ook andersom gegaan. In het analoge tijdperk met de crt tv werd gewoon het beeld uitgerekt zodat de artifacts of delen van teletekst niet per ongeluk zichtbaar waren. De oplossing was inderdaad "een stukje inzoomen."

Door de komst van decoders met hdmi aansluiting en vooral pc's die ineens aan de tv werden gehangen, was dit opblazen van het beeld niet alleen onnodig maar ook erg ongewenst. Vooral de taakbalk die ineens half buiten beeld viel was vervelend en toen kwamen daar ineens ook nog de hd films.

[ Voor 11% gewijzigd door Ferry34 op 08-03-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Misschien een rare vraag, maar ik heb sinds een paar dagen de 42PZ8 in huis.. nu wil ik de instellingen aanpassen bij beeldinstellingen, maar nu zie ik geen procenten bij de instellingen qua contrast, helderheid etc.. terwijl dit wel staat op tweaktv enzo..(kweet dat het niet het extacte type is), maar op genoeg andere fora staan de waardes ook in procenten vermeld. Hoe weet ik nu hoe ik een een laag contract etc moet instellen?

[ Voor 24% gewijzigd door FREAKJAM op 09-03-2009 00:26 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Niet alle modellen hebben er cijfers/procenten bjistaan.
Je kan toch gewoon kijken op het balkje? Helft van het balkje lijkt me 50%, kwart van het balkje is 25%.
Zo'n moeilijke wiskunde is het toch niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Fire69 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 08:14:
Niet alle modellen hebben er cijfers/procenten bjistaan.
Je kan toch gewoon kijken op het balkje? Helft van het balkje lijkt me 50%, kwart van het balkje is 25%.
Zo'n moeilijke wiskunde is het toch niet? ;)
Nog best lastig als ze ook over negatieve waardes praten. Dus niet te achterhalen of elk balkje nu van 0 tot 100% is of van -100 tot +100.. Daarnaast kun je contrast aanpassen met kleine sprongetjes (bij contrast is het bijvoorbeeld 63 sprongetjes, oftewel elk tikje is 1,5% (of 3,2% bij -100/+100), terwijl dat bij beeldscherpte weer met hele grote stappen gaat. Dus nog best lastig ja, dat wiskunde :>

edit:
hier een linkje gevonden waar ze ook toevallig over die 63 sprongetjes praten, zal die settings maar eens proberen (eerst op een lager contrast natuurlijk)

http://www.which.co.uk/re...th-42pz81b/specifications

[ Voor 37% gewijzigd door FREAKJAM op 09-03-2009 09:15 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

In die link die ik (eerst een keer) gaf van Hardware.info doen ze het ook wel handig. 0=helft van het balkje. +1=1tikje boven de helft -2 is 2 tikjes onder de helft. Simpel :).

Die waardes met % hoef je ook niet precies aan te houden, iets in die richting, en dan net wat %tjes meer of minder om voor jouw tv een mooi beeld te maken.
Op Hardware.info geven ze ook aan dat je het beeld het beste op "warm" kunt zetten, dat vind ik zelf niet mooi en heb het altijd op "Normaal" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Laatst online: 03-12-2021
Panasonic heeft de Garantie is toch slecht onder gebracht bij E-care.
3-februarie zijn ze langs geweest voor kapote afstandbediening, er zou er een besteld worden.
Rond de 27-februarie weer eens gebeld ..... vragen waar de afstandbediening bleef ?
Ik zou terug gebeld worden. 3-maart zelf maar weer gebeld, en me niet laten afschepen zodat ik weer terug gebeld zou worden. Maar gelijk naar de manager gevraagt, met de vraag "waar blijft de nieuwe afstandbediening" Okee meneer ik zie hier dat het fout is gegaan, hij gaat hier gelijk op de post.
morgen heeft U hem binnen...........

ik heb um binnen dat was pas de 7de.

al met al de garantie afhandeling is gewoon waardeloos bij E-care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
hetnet schreef op maandag 09 maart 2009 @ 20:43:
Panasonic heeft de Garantie is toch slecht onder gebracht bij E-care.
3-februarie zijn ze langs geweest voor kapote afstandbediening, er zou er een besteld worden.
Rond de 27-februarie weer eens gebeld ..... vragen waar de afstandbediening bleef ?
Ik zou terug gebeld worden. 3-maart zelf maar weer gebeld, en me niet laten afschepen zodat ik weer terug gebeld zou worden. Maar gelijk naar de manager gevraagt, met de vraag "waar blijft de nieuwe afstandbediening" Okee meneer ik zie hier dat het fout is gegaan, hij gaat hier gelijk op de post.
morgen heeft U hem binnen...........

ik heb um binnen dat was pas de 7de.

al met al de garantie afhandeling is gewoon waardeloos bij E-care
beetje kort door de bocht, omdat jij een slechte ervaring met E-care heb gehad, wil het niet per definitie zo zijn dat hun totale garantieafhandeling waardeloos is.

-----

ik had gisteravond wel iets geks, ik had op m'n HCS met viera radio zitten luisteren.
op een gegeven moment wilde ik tv kijken, dus ik zet de tv aan, en de HCS schiet over naar D-in.
maar ik hoorde geen geluid :(
tv uitgezet en normaal gesproken gaat de HCS dan ook meteen uit, echter duurde het nu erg lang +/- 1 minuut voordat ie uitging. (wait bleef in het scherm staan.)
daarna de tv weer aangezet maar de HCS deed niet meer mee, viera link werkte niet meer mee :(
ook als ik viera aansprak in het menu kreeg ik de melding dat de functie niet beschikbaar was. :'(
ook opnieuw aanmelden werkte niet meer, alsof de HCS geen viera meer ondersteunde, terwijl dit volgens het menu wel het geval was.

als laatste redmiddel maar even de stroom van de HCS afgehaald en gelukkig... toen werkte het hele zooitje weer. (wel na opnieuw aanmelden)
hopelijk is dit een eenmalig hikje, anders gaat de HCS mooi terug naar de winkel.

[ Voor 32% gewijzigd door Shanquish op 10-03-2009 14:54 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor prijsdiscussies