Ik blijf dat calibreren, zeker na lezen van andere posts, een subjectief verhaal. Okee het plaatje match de specificaties van wat de filmer beoogde en zoals de apparatuur staat afgesteld in een studio. Ja en ???Ferry34 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:58:
Als ik op het Pioneerforum lees van mensen die een tv kopen van €4000 maar deze niet laten calibreren, dan vind ik dat onverstandig. Je haalt dan niet uit de tv wat er in zit.
Maar wat nu als ik vind dat het gras hard groen moet zijn? (gras is nu eens niet groener bij de buren,
Persoonlijk hou ik van de werkelijkheid zo dicht mogelijk naderen op TV, toch zit je altijd met meerdere licht bronnen en opstelling van de TV. Dus wat zegt mij de calibratie nu ?! € 200 voor een miniem verschil. En tuurlijk zal je het zien, maar is dat niet omdat je er nu zo specifiek op let? omdat je ook erg graag wil dat je geen €200 voor niks hebt uitgegeven. Voorbeeld: je koopt een doorsnee auto, ineens zie je nu de auto, die jezelf hebt, overal rijden, elke benadering van de werkelijkheid is subjectief. Daar handel je dan ook na en zoekt altijd bevestiging.
Als laatste maakt het voor mij geen vuk uit, de tv in de slaapkamer van 0,3k of mijn tv in de woonkamer van 3k. Ze moeten beide gewoon goed zijn afgesteld.
no comment