Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een Pioneer KRP500M (monitor uitvoering van de 500A) bekeken naast een Panasonic TH-46PZ85. Beide zouden ISF gecalibreerd en juist afgesteld zijn geweest.

Direct viel echter op bij het aanzetten dat de Panasonic meer grijs is tov de Pioneer. Bij een nagenoeg volledig groen scherm was de Pioneer juist wat "fletser" (leek me het juiste groen) dan de Panasonic die meer het onnatuurlijke schreeuwerige groen (zou het goed doen in dozen schuif winkels) gaf.

Puur op beeld kwaliteit in deze zin zou ik kiezen voor de Pioneer, ik kan me die + €'s momenteel toevallig veroorloven.
Er kleven echter een paar nadelen aan de Pioneer voor mij. Bij met name "felle" hoge contrast verschillen als zoals ondertitels en osd taken flikkert voor mij dat deel van het beeld heel sterk groen geel en blauw. Bij de Panasonic is dit stukken minder, maar niet volledig weg. Dit zelfde heb ik overigens ook bij de meeste lcd's en in uiterst geringe vorm bij een conventionele crt.
Na deel van de Panasonic serie is echter het design, dat is persoonlijk echt totaal niet mijn smaak. De nieuwe Z serie zou op zich niet on aardig zijn, ook niet 100% maar heel wat beter. Nadeel dan is weer dat ik persoonlijk 54" toch echt te groot vind voor mijn woonkamer. Kijk afstand is 2 tot 2,5 m dus volgens alle schemaatjes zou 50" en ook 54" THX optimaal zijn of zo, maar ik vind het persoonlijk gewoon te veel, zeker voor het journaal en dergelijke die er toch het meest op gekeken zullen worden.

Ik ga dan vandaag ook even een TH-42PF11EK van Panasonic bekijken, dit is een professionele versie van de 800 serie zover ik begrepen heb. Verschil is echter dat ze de tuner en speakers weg hebben gelaten en dat de rand heel smal en strak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 09:30:
[...]

Ach jee. Niet inferieur als zijnde bagger hè, het is *minder goed* dan Pioneer. Selectief lezende en snel aangevallen voelende mensen galore hier.

[/quote]
Iedereen is het erover eens dat Pioneer beter is, maar dat je hier een onredelijk hoog bedrag voor moet neerleggen. Blijkbaar vinden meer mensen dit, anders zouden ze niet hoeven te stoppen.
[/quote]
Onredelijk? Ach. Alles wat goed is kost geld, en wil je een iets betere kwaliteit moet je vaak inderdaad meer neerleggen als dat je er in verhouding op vooruit gaat. Een Pioneer is niet zooo veel duurder dan een PZ800, die ook qua beeldkwaliteit weinig meer biedt dan een PZ85. Dus betaal je ook veeeeeel teveel voor een beetje design (waarbij ik een PZ800 spuuglelijk vind), da's toch bij elk merk zo.

Maar goed, Panasonic rulezzzzz hoor, no worries. Beste betaalbare panelen ooit! Zo beter?
smaken veschillen gelukkig ;)
en het geluid is t.o.v. een pz85(klinkt als een koekblik) veel mooier. Lekker belangrijk trouwens, waar gaat het over, je vindt een tv mooi of niet toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:22:
[...]
smaken veschillen gelukkig ;)
en het geluid is t.ov. een pz85 een stuk beter(klinkt als een koekblik). Lekker belangrijk trouwens, waar gaat het over, je vindt een tv mooi of niet toch?
Helemaal waar.

Vind het bijzonder storend (aan mezelf) dat ik het uiterlijk van een tv dermate belangrijk vind. Natuurlijk gaat het 90% om het beeld zelf maar toch weegt het heel erg mee. Zou grote moeite hebben een tv te kopen die wat beter is qua beeld maar me qua uiterlijk geheel niet aan staat. Andersom kan het uiteraard ook, zoals bijv. met LG plasma's. Die vind ik (voor het geld zeker) erg mooi om te zien, maar daar houdt het dan ook bij op ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:53:
[...]

Helemaal waar.

Vind het bijzonder storend (aan mezelf) dat ik het uiterlijk van een tv dermate belangrijk vind. Natuurlijk gaat het 90% om het beeld zelf maar toch weegt het heel erg mee. Zou grote moeite hebben een tv te kopen die wat beter is qua beeld maar me qua uiterlijk geheel niet aan staat. Andersom kan het uiteraard ook, zoals bijv. met LG plasma's. Die vind ik (voor het geld zeker) erg mooi om te zien, maar daar houdt het dan ook bij op ;)
Gelukkig ben ik designblind :) Dus design is meestal voor mij geen issue ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als ik die PX80 modellen op een plaatje zie en ik vergelijk ze met een strakke philips, dan vind ik ze lelijk. Zodra er een in een kamer staat, valt het allemaal best wel mee. Eigenlijk nog wel redelijk stijlvol zelfs :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:32
Naja smaken verschillen, Vind de PZ85 wel een mooi design hebben (PZ80 niet zo). Kleine smalle zilveren lijst en mooie rand eromheen. Wat nog mooier is is een rand van 1 mm alleen is dat neit mogelijk, Supersmalle randen vind ik zelf altijd mooi;) (En lijkt je tv groter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Die dunne zijn er wel, maar dat zijn vaak van die bedrijfs modellen zonder Tuner en speakertjes, dus echt bedoeld voor een demofilmpje wat de hele dag draait bv.

Bijvoorbeeld:
http://www.timewind.be/producten/42inch.jpg
http://www.engadget.com/media/2006/06/necpdp.jpg

Vind ze zelf ook erg vet.

Wel een leuke oplossing als je zoiets duns zoekt, verder geen normale tv kijkt (bv wel digitale tv mbv hdmi) en je eigen speakers gebruikt.

[ Voor 19% gewijzigd door KoffieNT op 18-02-2009 15:32 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:14
Of voor gebruik met digitale tv (wat we ook toch allemaal gaan hebben) en een surround-setje.
Perfect bruikbaar thuis dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week, liefst morgen maar dat ligt er aan of ik de laatste offerte dan binnen heb, zal ik de TH 42PF11EK bestellen.

Dit is een van die modellen.
Ze vallen in de Professional serie, hebben net wat hogere kwaliteit, kunnen tegen een stootje en hebben 3 jaar garantie. Niet elke normale Panasonic dealer kan ze zomaar leveren, hoofdzakelijk de kleinere zaken die hem leveren maar niet de dozen schuivers.

De PF11 serie is gebaseerd op de 85 serie.

Naast deze serie komt er binnen kort de VX100 serie op de markt, ook weer alleen display en geen tuner / speakers. Die is dan echt bedoelt voor home cinema. Alu lijst ipv plastic als bij de PF11. Techniek nieuwer dan de 85 serie. Of die gelijk is aan de komende nieuwe z serie durf ik zo niet te zeggen. Prijs is wel duidelijk anders dan de PZ serie, zowel voor de PF als al helemaal voor de VX100 serie (schattingen van 8000,- UK pond voor de 60").
Het best kun je info over deze modellen zoeken via de global site.

Hety enige vreemde is dat de Europese PF11, de EK editie, geen HDMI standaard ingebouwd heeft en de Amerikaanse, UK, wel. In Europa wordt er standaard op positie 2 een DVI-D aansluiting gemonteerd.
De aansluit mogelijkheden zijn ruim omdat je 3 losse modules kunt inbouwen. Standaard zijn er 2 bezet maar die kun je naar wens vervangen. Naast die drie vaste sloten is er nog een vaste Sub-D vga aansluiting en een RS323.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat betaal je dan voor zo'n scherm? Ik dacht dat die prijzen dan gingen sky-rocketen... Is een pioneer (ook simplistisch design, goeie voet) dan niet een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PF serie valt nog enigzins mee, hoewel duidelijk duurder dan de PZ serie met gelijke basis.

De 42PF11EK is via internet vanaf zo'n € 1900,- te krijgen. Ik prefereer bij dit type echter erkende dealers dit omdat de garantie die via panasonic loopt en de service van een dergelijke dealer ook echt wat waard zijn.
Op die basis kom je dan op zo'n € 2400,- als advies prijs.

Persoonlijk ben ik erg gevoelig voor bepaalde soorten licht, zo is led voor mij echt een ramp.
Bij Pioneer schermen heb ik extreem veel last van het hoog contrast wit dat groene / gele / blauwen flitsen in mijn ogen geeft. Dit zelfde heb ik ook bij andere merken en types tv, zoals panasonic plasma's, lcd's en crt tv's alleen bij al dezen is dit veel minder erg. Hoewel ik de Pioneer Kuro modellen een mooier beeld vind geven zijn deze helaas niet aan mij besteed door dit fenomeen.

Voor de 50VX100 heb ik in de wandel gangen wel al wat prijzen opgevangen maar niks concreets. De prijzen waren echter boven die van Pioneer Kuro en (voorals nog) geen 42" waardoor deze afvalt. 50" vind ik persoonlijk gewoon te groot voor in mijn relatief kleine woonkamer en het feit dat er ook behoorlijk wat niet hd materiaal op afgespeeld zal worden.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:52
Brad Pitt schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 09:30:
[...]

Ach jee. Niet inferieur als zijnde bagger hè, het is *minder goed* dan Pioneer. Selectief lezende en snel aangevallen voelende mensen galore hier.

[/quote]
Iedereen is het erover eens dat Pioneer beter is, maar dat je hier een onredelijk hoog bedrag voor moet neerleggen. Blijkbaar vinden meer mensen dit, anders zouden ze niet hoeven te stoppen.
[/quote]
Onredelijk? Ach. Alles wat goed is kost geld, en wil je een iets betere kwaliteit moet je vaak inderdaad meer neerleggen als dat je er in verhouding op vooruit gaat. Een Pioneer is niet zooo veel duurder dan een PZ800, die ook qua beeldkwaliteit weinig meer biedt dan een PZ85. Dus betaal je ook veeeeeel teveel voor een beetje design (waarbij ik een PZ800 spuuglelijk vind), da's toch bij elk merk zo.

Maar goed, Panasonic rulezzzzz hoor, no worries. Beste betaalbare panelen ooit! Zo beter?
Ah, je bedoelde het op die manier Brad? Goed hoor *;

Design: precies wat JvS zegt!
Als ik de Pana PX op een foto zag dacht ik: mwah, gelukkig weet ik dat het beeld heel mooi is....Toen ik deze echter in de huiskamer neerzette zeiden mn vriendin en ik meteen: wat een mooie tv!

Staat de tv aan, dan let je daar trouwens helemaal niet meer op. Als die uitstaat weer wel.
Overigens vind ook ik dat de Pioneer en de Samsung plasma's de mooiste zijn wat design betreft.

Die industriële schermen van Pana zijn wel bijzonder fraai en je kunt de aansluitingen zelf regelen/bestellen. Helaas heb ik ze nog nooit kunnen zien/testen in het echt.
Was een goede optie geweest voor mn PV70. Ik gebruik de speakers of tuner nooit.
Voor mezelf vind ik de prijs, €2400 voor een 42 inch, veels te hoog.

Voor Calvin is deze tv de betere optie wanneer hij het design van de gewone Pana's niet mooi vindt.
Je speelt veel non-hd af? Test eerst het scherm hiermee zou ik je aanraden.
Ik zie een groot verschil bij mijn 2 Pana plasma's. Mn TH50PV70 is briljant in HD, maar SD is echt matig. (ik kijk alleen hd hierop dus heb ik dit probleem niet).
De TH42PX80 is heel goed in HD , maar gewoon zeer sterk in SD. De PV70 is dan zwaar geklopt.

[ Voor 36% gewijzigd door Ferry34 op 19-02-2009 12:08 ]

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
en vanochtend stond de koerier aan de deur om m'n nieuwe speelgoed te brengen *O*

na maanden dit topic in de gaten gehouden te hebben, was m'n keus gevallen op de 42PZ85.
eind januari besteld en na een iets te lange levertijd is ie dus eindelijk binnen, maar dat gaan ze goedmaken met een gratis HDMI kabel. :)

tot dusver bevalt ie prima, ik krijg alleen de Guide+ niet aan de gang (mist in het menu) maar ik had op kieskeurig gelezen dat dit door de landinstellingen komt, en dat NL dit niet zo ondersteunen.
beetje vaag verhaal, want op m'n pioneer DVR530H HDD recorder werkt Guide+ prima.

foto's geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/TH42PZ85AE/DSC01885.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/TH42PZ85AE/DSC01887.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/TH42PZ85AE/DSC01889.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/TH42PZ85AE/DSC01890.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/TH42PZ85AE/DSC01891.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/TH42PZ85AE/DSC01892.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/TH42PZ85AE/DSC01894.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/TH42PZ85AE/DSC01896.jpg

• Brad Pitt
Zo dan! Die past preciés! ;) Altijd zooooo leuk hè, dingen uitpakken als het nét binnen is! _/-\o_ Enjoy! :9

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 19-02-2009 13:39 ]

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Noice, wat lijken ze een stuk kleiner op foto's dan in het echt.. (dit is geen kritiek :P, want het is bij mij ook het geval hehe).

Mare, computer via vga? Hdmi gekkie!

Denk aan het contrast he :).

• Shanquish
  • Niet online
uitpakken is idd een feest, alhoewel ik schrok toen de tv uit de doos kwam, de beeldbuis was helemaal beslagen, waarschijnlijk had ie een nacht in die bus gestaan ofzo.

maar inderdaad, de HTPC gaat nu nog even via VGA.
HTPC staat op de nominatie om te vervangen, de nieuwe gaat dan wel via HDMI

evenals de home cinema set, maar die kabel moet ik nog binnenkrijgen (kadootje wegens te lange levertijd)

• Brad Pitt
Contrast hier de eerste x-honderd uur juist hóger gezet tijdens de break-in en nu weer wat lager. En het beeld is nog steeds prima om naar te kijken ;) Had ik ook een keer ergens gelezen en dacht ach waarom niet.

• Ferry34
Altijd leuk om dit soort dingen uit te pakken! En foto's zien we veels te weinig, dus dit is weer leuk.

De pc moet sowieso via hdmi, omdat de vga niet tot 1080p gaat bij de Pana plasma's.

Vergeet niet de beeldinstellingen goed te zetten voor iedere input apart! Het contrast wordt in de inspeelperiode aangeraden op max 50% te zetten. Als je dit liever hoger doet, kijk dan of je last hebt van hardnekkige image retention. Zo ja, zet je m wat lager.

Veel plezier!

[ Voor 42% gewijzigd door Ferry34 op 19-02-2009 14:09 ]

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Brad Pitt schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:05:
[...]

Contrast hier de eerste x-honderd uur juist hóger gezet tijdens de break-in en nu weer wat lager. En het beeld is nog steeds prima om naar te kijken ;) Had ik ook een keer ergens gelezen en dacht ach waarom niet.
What the hell, hoger?..heb je hier een link van. Ben ik wel benieuwd naar :D.

@onder: aah, wou al zeggen :P.

[ Voor 3% gewijzigd door KoffieNT op 19-02-2009 14:22 ]

• Brad Pitt
KoffieNT schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:15:
[...]
What the hell, hoger?..heb je hier een link van. Ben ik wel benieuwd naar :D.
Betreft geen Panasonic tv hoor ;) Dus hou het maar gewoon op de alhier geldende normen/adviezen :P

(Maar goed, de warning is dan ook "redelijk duidelijk" ;) :
Recommended (which means it's OPTIONAL!!!!) 150 Hour Break-In settings for Pioneer 4280/5080/5010FD/6010FD/Elite 950/1150/110FD/150FD (ONLY to be used with Evangelo2's Break-in DVD and a DVD player!!! DO NOT USE THESE SETTINGS WITH ANY OTHER DVD, CABLE BOX, SAT BOX, ETC!!!!!!!!!!)

Na de break-in wordt een contrast van rond de 30 (gaat van 0-60) aangeraden trouwens, beetje zelfde als "hier" dus)

[ Voor 48% gewijzigd door Brad Pitt op 19-02-2009 14:32 ]

• Shanquish
  • Niet online
Ferry34 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:06:
Altijd leuk om dit soort dingen uit te pakken! En foto's zien we veels te weinig, dus dit is weer leuk.

De pc moet sowieso via hdmi, omdat de vga niet tot 1080p gaat bij de Pana plasma's.

Vergeet niet de beeldinstellingen goed te zetten voor iedere input apart! Het contrast wordt in de inspeelperiode aangeraden op max 50% te zetten. Als je dit liever hoger doet, kijk dan of je last hebt van hardnekkige image retention. Zo ja, zet je m wat lager.

Veel plezier!
beeldscherminstellingen staan inmiddels goed, beeld staat op de Cinema stand.
dan staat alles meteen op 50pct zo te zien.
en tot op heden geen last van image retention.

overigens kan ik nergens de tijd vinden dat de tv heeft gespeeld, zoek me een ongeluk in die menu's :D

de huidige kast waar ie op/in staat, gaat er binnen een paar maanden uit, ligt eraan wanneer ik een mooi dressoir tegen het lijf loop. evenals de salontafel en eettafel

meer sfeerfoto's :)

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/TH42PZ85AE/DSC01899.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/TH42PZ85AE/DSC01900.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/TH42PZ85AE/DSC01901.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/TH42PZ85AE/DSC01902.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/TH42PZ85AE/DSC01903.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/TH42PZ85AE/DSC01904.jpg

en nu nog m'n oude tv zien te verschepen naar m'n schoonouders, wat is dat ding zwaar zeg :D
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/TH42PZ85AE/th_DSC01888.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Shanquish op 19-02-2009 15:12 ]

• Ferry34
De tijd die de tv heeft aangestaan en hoevaak deze is aangezet kun je terugvinden in het servicemenu en niet het het gewone menu.

Veel zin heeft dit niet, want je hoeft de 200 uur inspeeltijd niet letterlijk te nemen. Als je last hebt van hardnekkige image retention, dan zet je het contrast gewoon wat lager.
Veel hoger heeft vaak weinig zin wat betreft beeldkwaliteit, mn gecalibreerde pana staat op 50% contrast.

De cinema stand is idd juist. Vaak zijn er goede settings voor zowel hd als sd te vinden bij de betere reviews.

Vergeet die stickertjes er niet af te halen rechtsonder, als je zeker weet dat het toestel helemaal goed is ;)

Een ander dressoir? Persoonlijk (!) vind ik dit soort inbouwkasten niks, ik word afgeleid van het beeld.

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/oudennieuw2.jpg
In de huiskamer is het kastje hoger dan in de gamekamer.

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/totaal8.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Ferry34 op 19-02-2009 15:41 ]

• Shanquish
  • Niet online
Ferry34 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:30:

Een ander dressoir? Persoonlijk (!) vind ik dit soort inbouwkasten niks, ik word afgeleid van het beeld.
Daarom heb ik een lage audio/tv kast gekocht waardoor er niets naast de tv is en deze gelijk op ooghoogte staat!
die bedoelde ik ook :$ vind die lage kasten helemaal mooi, ben alleen nog niets tegengekomen wat ik echt mooi vond.
deze huidige kast is eigenlijk overbodig geworden, tot een paar jaar geleden stond er m'n stereotoren in, samen met een hoeveelheid videobanden en wat cd's.
en om die geweldige toeter achterop de tv te 'verstoppen' natuurlijk ;)

maar goed, dit alles ff terzijde natuurlijk in het pana topic 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Shanquish op 19-02-2009 15:46 ]

Verwijderd

Ferry34 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:45:
[...]

...Voor Calvin is deze tv de betere optie wanneer hij het design van de gewone Pana's niet mooi vindt.
Je speelt veel non-hd af? Test eerst het scherm hiermee zou ik je aanraden...
Ik gebruik reeds een digitale decoder met HDMI die leverd dus ok voor SD al redelijk goed beeld.
Daarnaast heb ik de PZ85 uitgeprobeerd op 576P, wat mijn huidige component aangesloten dvd-speler ook doet. Dit zag er prima uit, eigen dvd meegenomen en zelf de instelling naar 576p gezet.

Later dit jaar komt van Cambridge Audio een Blu-ray speler uit, het is de bedoeling dat die er dan aan komt te hangen. Dan zal er langzaam ook meer HD komen.

Verder heb ik de PF serie, van klein tot groot, ook in werking gezien. Helaas was mij niet helemaal duidelijk wat voor type signaal precies gebruikt werd. Op de meeste werd een gecombineerd, deels video bron deels computer beeld (daar zijn de schermen immers eigenlijk voor) getoond.
De 42" hing er op z'n kant met een tweede scherm er boven om te tonen dat je ook zo een muurtje kunt bouwen. Het beeld was ingesteld om zo over een (gokje) vlak van 4 of 5 bij 2 te tonen. Het beeld van de 42" was dus niet zo geweldig.
De 50" gaf met een panasonic demo film echter heel mooi beeld.

Overigens heb ik het geheel vandaag inderdaad besteld.

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:11
Het contrast wordt in de inspeelperiode aangeraden op max 50% te zetten.
Wordt dit door Panasonic aangeraden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Dlocks schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 23:30:
[...]
Wordt dit door Panasonic aangeraden? ;)
Bij mijn PY70FA zat een a4tje in de doos waar dit opstond.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Laatst online: 13-09 18:11
|sWORDs| schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 09:46:
[...]

Bij mijn PY70FA zat een a4tje in de doos waar dit opstond.
Dat is een 2007 model? Bij de 2008 modellen doen ze dat niet. Althans, dan zouden de mensen in dit topic die denken/vinden dat je 200 uur moet inspelen dat wel zeggen aangezien dit onderwerp (moet het wel/niet) met enige regelmaat terugkomt in dit topic.

Jij bent nu (naar ik meen de eerste?) die zegt dat het 200 uur inspelen contrast op laag dus wordt aanbevolen door Panasonic. Welliswaar voor een ouder model.

Was dat A4'tje van Panasonic of van de leverancier?

Iemand met een model uit 2008 waarbij Panasonic zegt dat het aan te raden is om 200 uur in te spelen met lage contrast-instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Dlocks schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:21:
[...]
Dat is een 2007 model? Bij de 2008 modellen doen ze dat niet. Althans, dan zouden de mensen in dit topic die denken/vinden dat je 200 uur moet inspelen dat wel zeggen aangezien dit onderwerp (moet het wel/niet) met enige regelmaat terugkomt in dit topic.

Jij bent nu (naar ik meen de eerste?) die zegt dat het 200 uur inspelen contrast op laag dus wordt aanbevolen door Panasonic. Welliswaar voor een ouder model.

Iemand met een model uit 2008 waarbij Panasonic zegt dat het aan te raden is om 200 uur in te spelen met lage contrast-instellingen?
bij mijn 42pz85 die ik gisteren heb uitgepakt (zie vorige pagina) niets bij over inspelen of iets wat daarop lijkt.
alleen een shitload aan beknopte gebruiksaanwijzingen in zowat elke taal in de EU, een reinigings doekje, een CD-rom met de uitgebreide handleidingen (zelfde als op de site) en uiteraard batterijen voor de afstandsbediening (die ik overigens zéér prettig vind werken, harde knopjes FTW :D ipv die rubberachtige knopjes zonder 'klik' )
alleen het zappen / volume knopjes hadden ze om mogen draaien. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03:13
Ik kreeg van de winkel waar ik mijn 42PZ8 kocht een envelop met tips, onderandere het "inspelen".
In de doos van Panasonic heb ik niets kunnen vinden wat ingaat op het inspelen. (Zal wel ergens in de handleiding staan denkik)

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
[...]

Ja, dit was van Panasonic, de PY70 is een 2007 model en als ik het me goed herinner in het engels. Of het aantal uren erbij stond kan ik me niet meer herinneren. Ook stond er iets over afspelen met balken op. (zoomstand gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:32
shameete schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:28:
[...]

bij mijn 42pz85 die ik gisteren heb uitgepakt (zie vorige pagina) niets bij over inspelen of iets wat daarop lijkt.
alleen een shitload aan beknopte gebruiksaanwijzingen in zowat elke taal in de EU, een reinigings doekje, een CD-rom met de uitgebreide handleidingen (zelfde als op de site) en uiteraard batterijen voor de afstandsbediening (die ik overigens zéér prettig vind werken, harde knopjes FTW :D ipv die rubberachtige knopjes zonder 'klik' )
alleen het zappen / volume knopjes hadden ze om mogen draaien. :X
Haha ben ik niet de enige die Zappen/Volume vreemd vind geplaatst. (Het went, alleen jammer dat de tv boven het weer andersom is en je dus naar de vorige zender gaat als je het geluid zachter zet) Gelukkig is daar een Harmony voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Lightning89 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 13:11:
[...]

Haha ben ik niet de enige die Zappen/Volume vreemd vind geplaatst. (Het went, alleen jammer dat de tv boven het weer andersom is en je dus naar de vorige zender gaat als je het geluid zachter zet) Gelukkig is daar een Harmony voor.
Jup, zwaar irritant is dat :P. Ik heb het ook in mijn review geschreven. Nu, na 2 maanden in bezit, doe ik nog wel eens change channel ipv harder zetten. (dus dan mis ik weer 5 sec van het programma...schelden uiteraard :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rep1v
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-02 11:26
Ik heb nog even een vraag, hoe kan je zien hoeveel uren de TV heeft gespeeld? (Panasonic 42PX8) ik weet een methode, waar ik nog niet het gewenste resultaat kreeg, namelijk een toets op de TV zelf indrukken (weet even niet meer welke, kan het nu niet nakijken) en daarna 3x een 0 op de afstandbediening. Daarna moet je een menu krijgen waarin je dus het aantal branduren kan aflezen. Dit menu kreeg ik niet of ik heb de handelingen niet correct uitgevoerd. Iemand die weet hoe het wel moet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Klepje van tv omhoog doen: 'Zender-omlaag knopje' inhouden en 3x op 0 (op AB) drukken. Na 2 sec verspringt het beeld dan en krijg je een servicemenu. Rechtsonder staat iets van: ***time: 200.15 bv.

Dit is iig bij de PZ81, zal ook wel bij de jouwe zo zijn :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
shameete schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:43:
[...]

die bedoelde ik ook :$ vind die lage kasten helemaal mooi, ben alleen nog niets tegengekomen wat ik echt mooi vond.
deze huidige kast is eigenlijk overbodig geworden, tot een paar jaar geleden stond er m'n stereotoren in, samen met een hoeveelheid videobanden en wat cd's.
en om die geweldige toeter achterop de tv te 'verstoppen' natuurlijk ;)

maar goed, dit alles ff terzijde natuurlijk in het pana topic 8)
(offtopic: beide van Ikea, de hogere is de besta jägra http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60105706
de lage is de Lack, neergelegd en zelf de wieltjes eronder gezet http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20153172

excuses voor de offtopic, maar de Pana staat nou eenmaal zeer strak op zo'n meubel als je m niet aan de muur wilt ophangen ;) )

Als je trouwens een foto maakt van een bewegend beeld op de tv en je hebt geen bijzonder duur fototoestel, dan wordt het beeld wazig. Gebruik dan de optie Hold op de afstandsbediening. De tv laat het beeld dan stilstaan! Er makkelijk voor als je foto's neemt!
Druk nog een keer op Hold en de tv gaat weer terug naar bewegende beelden.
[...]

Het is in mijn ogen niet zo relevant of dit in de handleiding staat of niet. Bij een nieuwe plasma zijn de cellen overgevoelig en heb je kans op een wat hardnekkigere image retention. Heb je geen last dan is er geen probleem en als je wel hardnekkige image retenition hebt, zet je het contrast wat lager.

Algemeen wordt 50% contrast aangeraden en van daaruit kijk je naar de retention. Nogmaals: hoger is toch niet mooier. De 200 uur wordt aangehouden aangezien je de tv ook pas na 200 uur mag laten calibreren.
Blijkbaar hebben ervaringen bij calibraties uitgewezen dat 200 uur inspelen een goede richtlijn is, waarna de phosphordeeltje tot rust zijn gekomen.
Er zijn echter tv's die ook na de 200 uur nog behoorlijk retention hebben. Vreemd genoeg heb ik er op mn PX80 niet/nauwelijk last van.

[ Voor 52% gewijzigd door Ferry34 op 20-02-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ferry34 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:01:
Als je trouwens een foto maakt van een bewegend beeld op de tv en je hebt geen bijzonder duur fototoestel, dan wordt het beeld wazig. Gebruik dan de optie Hold op de afstandsbediening. De tv laat het beeld dan stilstaan! Er makkelijk voor als je foto's neemt!
Jup, zo heb ik de fototjes in mn review ook gemaakt, en dan nog vrij gare fotos hebben hehe. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Ferry34 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:01:
[...]

(offtopic: beide van Ikea, de hogere is de besta jägra http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60105706
de lage is de Lack, neergelegd en zelf de wieltjes eronder gezet http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20153172

excuses voor de offtopic, maar de Pana staat nou eenmaal zeer strak op zo'n meubel als je m niet aan de muur wilt ophangen ;) )

de Lack heb ik ook, staan me DVD's in :) (zie foto's onder het raam)

foto's nemen met een A300 is ook geen pretje hoor, waarschijnlijk komt dat door de steadyshot functie die ik vergeten was uit te zetten.
maar ja, wat wil je ook :+ tv uitpakken en proberen is what's count.. :>

wordt overigens hoog tijd dat ik eens wat ga verdiepen in het hele 1080P verhaal.
want da's nog een beetje vaag voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Rep1v schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 13:47:
Ik heb nog even een vraag, hoe kan je zien hoeveel uren de TV heeft gespeeld? (Panasonic 42PX8) ik weet een methode, waar ik nog niet het gewenste resultaat kreeg, namelijk een toets op de TV zelf indrukken (weet even niet meer welke, kan het nu niet nakijken) en daarna 3x een 0 op de afstandbediening. Daarna moet je een menu krijgen waarin je dus het aantal branduren kan aflezen. Dit menu kreeg ik niet of ik heb de handelingen niet correct uitgevoerd. Iemand die weet hoe het wel moet? :)
Precies wat Koffie zegt.

Kijk ook in de prachtige topicstart die met veel moeite is gemaakt door swords. Kan je meteen de hotelfunctie gebruiken als je de tv in een andere source wilt laten opstarten.

Soms pakt die t niet meteen, maar meestal heb je de 3x0 dan te langzaam ingetikt. Verander niets in het servicemenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
shameete schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:28:
[...]

de Lack heb ik ook, staan me DVD's in :) (zie foto's onder het raam)

foto's nemen met een A300 is ook geen pretje hoor, waarschijnlijk komt dat door de steadyshot functie die ik vergeten was uit te zetten.
maar ja, wat wil je ook :+ tv uitpakken en proberen is what's count.. :>

wordt overigens hoog tijd dat ik eens wat ga verdiepen in het hele 1080P verhaal.
want da's nog een beetje vaag voor mij.
Ah, ik zie hem staan! lol!

Wat wil je weten over het hele 1080p verhaal dan?

De oude vertrouwde dvd heeft een resolutie van 720x576 en dat is gelijk aan de crt tv. (die echter een interlaced beeld laat zien, eerst alleen de even beeldlijnen en snel daarna de oneven lijnen)
Een full hdtv heeft een resolutie van 1920x1080 en dus moet het beeld van de dvd worden herberekend naar de resolutie van de tv. Dit geeft op sommige hdtv's een beeld op wat zelfs minder mooi is dan op een crt, andere tv's doen dit wel weer erg goed.

Een blu-ray of hd-dvd heeft een resolutie van 1920x1080 en dat is meteen de reso waarin de film ook al is opgenomen. Deze is dus gelijk aan die van je full hdtv en levert een veel gedetailleerder beeld op met meer diepte etc.
Het aantal beeldjes per seconde van een blu-ray ligt op 24 en wordt 24p genoemd. Dit zorgt voor het filmische karakter van het beeld. Veel tv's kunnen dit echter niet tonen op 24hz en berekenen dit naar de 50-60 hz en dan kan je last krijgen van judder: het beeld schokt iets.
Vaak wordt dit verholpen als je de blu-rayspeler op 50-60hz zet ipv 24p.

Het beeld van een blu-ray is echt een stuk mooier dan die van een dvd, al verschilt dit per tv. Het klinkt een beetje als reclame, maar bij blu-ray beleef je de film ipv dat je er naar zit te kijken.

[ Voor 49% gewijzigd door Ferry34 op 20-02-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een weekje de pz85 draaien, nu op een 50% contrast en de rest zijn aanbevolen instellingen.

Ik heb het idee dat de kleuren steeds mooier worden, en het kijkt steeds lekkerder, gister nog even een blu ray rip van earth opgezet, echt ongelooflijk scherp en mooi allemaal.

Ik heb totaal geen last van image retention, ik kijk gewoon tv en game soms uren achter elkaar, ik ga er dan speciaal op letten maar als ik de tv uitzet gloeit er helemaal niks na.

toch erg blij dat ik gekozen heb voor een plasma ipv lcd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Het beeld wordt inderdaad mooier, dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Ferry34 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:36:
[...]

Ah, ik zie hem staan! lol!

Wat wil je weten over het hele 1080p verhaal dan?

De oude vertrouwde dvd heeft een resolutie van 720x576 en dat is gelijk aan de crt tv. (die echter een interlaced beeld laat zien, eerst alleen de even beeldlijnen en snel daarna de oneven lijnen)
Een full hdtv heeft een resolutie van 1920x1080 en dus moet het beeld van de dvd worden herberekend naar de resolutie van de tv. Dit geeft op sommige hdtv's een beeld op wat zelfs minder mooi is dan op een crt, andere tv's doen dit wel weer erg goed.

Een blu-ray of hd-dvd heeft een resolutie van 1920x1080 en dat is meteen de reso waarin de film ook al is opgenomen. Deze is dus gelijk aan die van je full hdtv en levert een veel gedetailleerder beeld op met meer diepte etc.
Het aantal beeldjes per seconde van een blu-ray ligt op 24 en wordt 24p genoemd. Dit zorgt voor het filmische karakter van het beeld. Veel tv's kunnen dit echter niet tonen op 24hz en berekenen dit naar de 50-60 hz en dan kan je last krijgen van judder: het beeld schokt iets.
Vaak wordt dit verholpen als je de blu-rayspeler op 50-60hz zet ipv 24p.

Het beeld van een blu-ray is echt een stuk mooier dan die van een dvd, al verschilt dit per tv. Het klinkt een beetje als reclame, maar bij blu-ray beleef je de film ipv dat je er naar zit te kijken.
goeie uitleg daar heb ik wat aan. d:)b

maar dan is me toch nog iets niet duidelijk, ik heb een Panasonic Home cinema set, de http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4375|633|632|601|4|1
daar zit 1080p HD beeldverwerking op, maar dat haalt een DVD dan toch simpelweg niet.
wat is dan het nut ervan? 8)7
of is dat die herberekening waar je het over hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rep1v
  • Laatst online: 17-02 11:26
KoffieNT en Ferry34 bedankt voor de info, ik ga het vanavond gelijk testen! Ik ben trouwens nog erg tevreden met mijn PX8 die ik tijdens de BTW korting dagen heb gekocht bij de Mediamarkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
shameete schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:56:
[...]

Dat is inderdaad het "herberekenen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
shameete schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:56:
[...]

goeie uitleg daar heb ik wat aan. d:)b

maar dan is me toch nog iets niet duidelijk, ik heb een Panasonic Home cinema set, de http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4375|633|632|601|4|1
daar zit 1080p HD beeldverwerking op, maar dat haalt een DVD dan toch simpelweg niet.
wat is dan het nut ervan? 8)7
Ik moet ff in de handleiding kijken wat zij hiermee bedoelen.

Het is mogelijk dat de speler de dvd resolutie upscaled naar 1080p. Dit kan zeker een verbetering opleveren (hoeft niet altijd), maar is niet te vergelijken met blu-rays echte 1080p.
De speler heeft dan altijd een hdmi output. De panasonic plasma's kunnen alleen een input van 1080p aan als je m met hdmi aansluit. Via vga of componenten lukt dit niet. Samsung lcd's kunnen dit bijvoorbeeld wel.

Het kan ook zijn dat een receiver een 1080p beeldverwerking aankan. Het 1080p beeldsignaal wordt onbewerkt doorgegeven, terwijl de receiver wel de audio in surround laat horen.

Edit: Nee, het is het upscalen van het beeld door de receiver (wat swords ook al zei). De tv doet dit zelf ook, maar vaak kan een receiver het nog beter. Kijk en test zelf wat het mooiste beeld opleverd.

Er zijn nog wel wat dingen die iets afwijken. Zo heeft mn hdready plasma een reso van 1366x768, maar kan hij een 1080p input aan. Natuurlijk kan hij dit niet weergeven (een tv kan nooit en te nimmer iets anders weergeven dan zijn eigen resolutie), maar hij gebruikt de extra beeldinfo om een mooier en meer gedetailleerd beeld weer te geven.
Het verschil is zichtbaar en t verschil met een full hdtv kan ik niet zien. (en ik kijk alleen maar 1080p)

[ Voor 11% gewijzigd door Ferry34 op 20-02-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nu zeg je dat het verschil tussen 1080p en 720p op een HD Ready plasma zichtbaar is, in het voordeel van 1080p?

Dat lijkt me heel sterk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn die panasonic plasmas toch lelijk he? Als je dit vergelijkt met de pioneer tv's is het toch pure zonde dat juist ZIJ stoppen met het fabriceren hiervan. Wel mooie beeld kwaliteit die panasonics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
MrAcid schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 18:36:
Nu zeg je dat het verschil tussen 1080p en 720p op een HD Ready plasma zichtbaar is, in het voordeel van 1080p?

Dat lijkt me heel sterk..
Klopt en toch is het zo. Eerst dacht ik dat het kwam omdat mijn hdready een reso heeft van 1366x768 en dus hoger is dan 720p.
Later hoorde ik dat mensen dezelfde verschillen zagen op hun Pana PX en de Pioneer hdready. Die laatste had zelfs een reso van 1024x768.

Het verschil met GTA4 op 1080p ipv 720p op de ps3 is zelfs behoorlijk.
Het downscalen is blijkbaar veel eenvoudiger voor de tv dan het upscalen, maar voor de Pioneer heb ik er geen verklaring voor.

Ik zie een beter en meer gedetailleerd beeld als ik de xbox/ps3 op 1080p zet, dus laat ik het maar zo.

Het kan net zo goed zo zijn, dat de tv er niets mee te maken heeft, maar dat de xbox en de ps3 gewoon een mooier plaatje doorsturen wanneer deze op 1080p staat en dat de tv dit gewoon laat zien.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 18:37:
Wat zijn die panasonic plasmas toch lelijk he? Als je dit vergelijkt met de pioneer tv's is het toch pure zonde dat juist ZIJ stoppen met het fabriceren hiervan. Wel mooie beeld kwaliteit die panasonics.
De Pioneer en Samsung plasma's zijn ook in mijn ogen de mooiste wat uiterlijk betreft. Ik zie het liefst een dunne zwarte lijst om de tv.Toch was ik blij verrast toen ik de PX80 uit de doos haalde, echt mooi.

De nieuwe serie van Pansonic is toch weer een stuk mooier geworden trouwens. Het industrieële type van Pana is ook erg mooi! Geen tuner of speakers, alleen een dunne lijst.

Ja, de Pioneer is de iets betere en mooiere tv. Echter is de prijs/kwaliteits verhouding nogal ver te zoeken. Als geld geen enkel probleem is, kan je een Pioneer overwegen. Neem dan meteen de nieuwste KRP 600A met aparte box met de tuner en alle aansluitingen.
Maar ja....€6000-€7000 :(

[ Voor 43% gewijzigd door Ferry34 op 20-02-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Ferry34 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 18:33:
[...]

Ik moet ff in de handleiding kijken wat zij hiermee bedoelen.

Het is mogelijk dat de speler de dvd resolutie upscaled naar 1080p. Dit kan zeker een verbetering opleveren (hoeft niet altijd), maar is niet te vergelijken met blu-rays echte 1080p.
De speler heeft dan altijd een hdmi output. De panasonic plasma's kunnen alleen een 1080p aan als je m met hdmi aansluit. Via vga of componenten lukt dit niet. Samsung lcd's kunnen dit bijvoorbeeld wel.

Het kan ook zijn dat een receiver een 1080p beeldverwerking aankan. Het 1080p beeldsignaal wordt onbewerkt doorgegeven, terwijl de receiver wel de audio in surround laat horen.

Er zijn nog wel wat dingen die iets afwijken. Zo heeft mn hdready plasma een reso van 1366x768, maar kan hij een 1080p input aan. Natuurlijk kan hij dit niet weergeven (een tv kan nooit en te nimmer iets anders weergeven dan zijn eigen resolutie), maar hij gebruikt de extra beeldinfo om een mooier en meer gedetailleerd beeld weer te geven.
Het verschil is zichtbaar en t verschil met een full hdtv kan ik niet zien. (en ik kijk alleen maar 1080p)
ikzelf vermoed ook dat het hier om upscaling gaat, aangezien het een simpel HT setje is, en de enige externe bron die erop aangesloten kan worden gaat via SCART/Component/S-video of de ipod.
dus een 1080p beelddoorgave lijkt me uitgesloten.

voorlopig zit de speler nog via Scart aangesloten in elk geval, dus is het nog niet van toepassing.
ik hoop volgende week wel m'n HDMI kabel binnen te hebben, dus ik ben benieuwd hoe dat er dan uitziet (ik verwacht dat het niet zo gek veel uitmaakt, geen wereldwonder althans)
in april komt er waarschijnlijk wel een BR speler annex PS3, dan is het verhaal natuurlijk compleet.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 18:37:
gelukkig verschillen smaken, ik vind de PZ85 een zeer strak design hebben.
natuurlijk is er altijd wel wat mooiers te vinden, maar om het nu lelijk te noemen 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Shanquish op 20-02-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Klopt, er is geen hdmi input en dus gaat het hier om het upscalen. Heerlijk, zo'n surround set hoor!

Ten overvloede en niet om een discussie op gang te brengen: hdmi kabels koop je gewoon bij de onderdelenshop/handyman wanneer je onder de 5 meter blijft. Ik betaal hier €10 voor en ze zijn volledig hdmi1.3 en dat wil dus zeggen 1080p beeld en dolby true hd/ dts hd geluid.

Nog geen enkel probleem gehad met deze kabels en ik heb er een stuk of 5 in gebruik.

Hopelijk ga je er snel blu-ray op kijken, want pas dan zie je wat de tv kan. Ik heb zelf een ps3 gekocht als blu-rayspeler en hij bevalt erg goed.
Er zijn wel enkele aanbiedingen geweest van Samsung en Sony, waarbij je tot wel 10 (tien!) gratis blu-ray films kreeg bij aankoop van een blu-rayspeler van €250-€300.

Helaas had ik de echt goede films al, anders had ik m zeker erbij gekocht!

[ Voor 42% gewijzigd door Ferry34 op 20-02-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Ferry34 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:02:
Klopt, er is geen hdmi input en dus gaat het hier om het upscalen. Heerlijk, zo'n surround set hoor!

Ten overvloede en niet om een discussie op gang te brengen: hdmi kabels koop je gewoon bij de onderdelenshop/handyman wanneer je onder de 5 meter blijft. Ik betaal hier €10 voor en ze zijn volledig hdmi1.3 en dat wil dus zeggen 1080p beeld en dolby true hd/ dts hd geluid.

Nog geen enkel probleem gehad met deze kabels en ik heb er een stuk of 5 in gebruik.

Hopelijk ga je er snel blu-ray op kijken, want pas dan zie je wat de tv kan. Ik heb zelf een ps3 gekocht als blu-rayspeler en hij bevalt erg goed.
Er zijn wel enkele aanbiedingen geweest van Samsung en Sony, waarbij je tot wel 10 (tien!) gratis blu-ray films kreeg bij aankoop van een blu-rayspeler van €250-€300.

Helaas had ik de echt goede films al, anders had ik m zeker erbij gekocht!
die discussie over HDMI kabels heeft al een eigen topic. 8)
maar ik hoef 'm niet te kopen, was een presentje bij de tv, maar ik ken mezelf, ongeduldig als wat en wellicht dat ik morgen toch bij de handyman staat :P
en in april schijnen de PS3's goedkoper te worden, dus ik wil wat dat betreft nog even de kat uit de boom kijken. of er moet in de tussentijd zo een actie komen met een BR speler icm. met een zwik films. ;)

behoorlijk off topic vraag :$ : maar kun je met die PS3 eigenlijk HD materiaal streamen vanaf je pc / NAS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ja dat kan, de xbox kan dat ook.

Ik koop echter mn blu-rays dus daar weet ik weinig van. Ik heb wel mn ps3 en mn xbox toegang gegeven tot mn pc en kan dus mn bestanden door deze laten afspelen.

Ik moet zeggen over de ps3: het is een geweldige speler, zeer stil en heel snel. Maar ik heb deze gekocht omdat ik fanatiek gamer ben en het me dus handig leek wanneer ik games wilde spelen die exclusive zijn voor de ps3.
Mn verzameling xbox360 games staat op ongeveer 35, de verzameling ps3 games staat na een jaar op 3 omdat deze games bij de ps3 zaten. Het aantal gekochte games is dus nul.

Een stand alone blu-ray is dus vaak goedkoper, al is het voordeel van de ps3 dat deze altijd kan worden geupdate. De ps3 was de eerste die de nieuwe blu-ray mogelijkheden kon benutten.

Het afspelen van bestanden vanuit je tv kan een gewone blu-ray niet, maar toevallig heeft LG 2 van die spelers uitgebracht die dit wel kunnen. Ik weet niet wat die moeten kosten.

Als je pc dit soort bestanden zelf al kan afspelen en deze staat naast je tv, dan kan je dit ook gewoon door de pc laten doen natuurlijk.

Kijk ff welke inputs je surround heeft dan, want een hdmi input heeft deze niet. Je hebt dan een optische input en dus kabel nodig als je surround wilt horen!
Heb al gekeken en ja, de surround van jouw heeft een optical input.
Je sluit dan de ps3 met hdmi aan op de tv en de optische kabel gaat vanuit de ps3 naar de surround.
In het menu van de ps3 instellingen laat je de ps3 het beeld door de hdmi en het geluid door de optische kabel sturen.

(nu maar weer snel iets zeggen over de Pana's;) )

[ Voor 17% gewijzigd door Ferry34 op 20-02-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Ferry34 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:23:
Ja dat kan, de xbox kan dat ook.

Ik koop echter mn blu-rays dus daar weet ik weinig van. Ik heb wel mn ps3 en mn xbox toegang gegeven tot mn pc en kan dus mn bestanden door deze laten afspelen.

Ik moet zeggen over de ps3: het is een geweldige speler, zeer stil en heel snel. Maar ik heb deze gekocht omdat ik fanatiek gamer ben en het me dus handig leek wanneer ik games wilde spelen die exclusive zijn voor de ps3.
Mn verzameling xbox360 games staat op ongeveer 35, de verzameling ps3 games staat na een jaar op 3 omdat deze games bij de ps3 zaten. Het aantal gekochte games is dus nul.

Een stand alone blu-ray is dus vaak goedkoper, al is het voordeel van de ps3 dat deze altijd kan worden geupdate. De ps3 was de eerste die de nieuwe blu-ray mogelijkheden kon benutten.

Het afspelen van bestanden vanuit je tv kan een gewone blu-ray niet, maar toevallig heeft LG 2 van die spelers uitgebracht die dit wel kunnen. Ik weet niet wat die moeten kosten.

Als je pc dit soort bestanden zelf al kan afspelen en deze staat naast je tv, dan kan je dit ook gewoon door de pc laten doen natuurlijk.

Kijk ff welke inputs je surround heeft dan, want een hdmi input heeft deze niet. Je hebt dan een optische input en dus kabel nodig als je surround wilt horen!
yup, die optische kabel heb ik wel liggen. 'vroegah' had ik mijn MD spelers op de versterkers aangesloten.

m'n 'echte' pc staat in een heel andere kamer in het huis, gamen is ook mijn ding, maar ik beperk me tot het gamen op de pc.
de pc die je op me foto's zag staan speelt geen HD materiaal af, ding is 6 jaar oud.

maar ik ben blij te horen dat de PS3 HD materiaal kan streamen vanaf de pc, anders had ik wellicht een popcorn oid. overwogen om aan te schaffen.

EDIT (inderdaad, we wijken behoorlijk af :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:08
Heeft iemand ervaring met een Xbox 360 via component op de 42PZ85?
Zit erover te denken om dat toestel aan te schaffen en aan het eind van het jaar een PS3.
Echter heb ik nu nog een oude Xbox 360 met component.. ben bang dat dit er minder gelikt uit gaat zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
De Pana doet geen 1080p over component en dat is jammer. 720p zal er zeker gelikt uitzien en veel beter dan op een crt, maar naar een full hdtv stuur je liever ook een 1080p signaal.

Een nieuwe xbox met 60GB kopen is ook een optie, het kunnen spelen van de games vanaf de harde schijf is een verademing Wat een stilte!. Ook is de xbox met hdmi sowieso al stiller en heeft verbeterde koeling.

Mn launchbox is weer stuk gegaan, de tweede keer nu. Ik heb nog garantie maar ik neem de moeite niet om m te laten repareren. Wat moet ik met een xbox met componentenaansluiting en verouderde onderdelen, wanneer mn tv toch geen 1080p aankan over componenten?
Toen mn launchbox kapot ging heb ik de dag erna meteen een arcade met hdmi gekocht en daar de harde schijf op geklikt. Toen de mogelijkheid van het spelen van games vanaf de harde schijf er was, heb ik een 120GB gekocht.
En toen ik de gerepareerde launchbox wilde aansluiten op de PX in de huiskamer, ging deze binnen 1 uur alweer kapot! Heb dus meteen weer een arcade gekocht en de 20GB die ik nog had, daar op geklikt.

Ik heb echter de xbox nog niet gezien op componenten op een PZ en spreek niet uit ervaring. Neem je xbox ff mee naar de winkel, dan weet je het. Maar misschien dat iemand hier het beeld tussen componenten en hdmi wilt vergelijken op een PZ?
psy schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:43:
Wat is dat nou voor onzin... je ziet het gewoon constant als je bijvoorbeeld commercials langs ziet komen. Of als ze uitzoomen overdag op een zonnige dag. Je ziet gewoon het wit donkerder worden. Als je dat niet ziet, prima, maar ik zie het duidelijk. Vooral als je je contrast wat hoger hebt staan zoals ik (~80%). Lager vind ik simpelweg te donker.

Het blijft een imperfectie inherent aan plasma techniek en het is gewoon duidelijk zichtbaar.
Ik probeer het te zien door een wit windows venster (toevallig werd de site niet gevonden) te minimaliseren/maximaliseren. Ik zie het effect niet.
Stond bij jou de plasma niet toevallig op Eco stand waarbij het contrast wordt aangepast aan het omgevingslicht? Aangezien je het hebt over een zonnige dag en de Eco hierop zal reageren? Zet m s van de Eco af en kijk of het effect is verdwenen.
Heel misschien is het de C.A.T.S, wat ook het contrast automatisch regelt (zit niet op mn PV70), maar ik denk de Eco.

[ Voor 65% gewijzigd door Ferry34 op 21-02-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Ferry34 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 22:50:
De Pana doet geen 1080p over component en dat is jammer. 720p zal er zeker gelikt uitzien en veel beter dan op een crt, maar naar een full hdtv stuur je liever ook een 1080p signaal.

Een nieuwe xbox met 60GB kopen is ook een optie, het kunnen spelen van de games vanaf de harde schijf is een verademing Wat een stilte!. Ook is de xbox met hdmi sowieso al stiller en heeft verbeterde koeling.

Mn launchbox is weer stuk gegaan, de tweede keer nu. Ik heb nog garantie maar ik neem de moeite niet om m te laten repareren. Wat moet ik met een xbox met componentenaansluiting en verouderde onderdelen, wanneer mn tv toch geen 1080p aankan over componenten?
Toen mn launchbox kapot ging heb ik de dag erna meteen een arcade met hdmi gekocht en daar de harde schijf op geklikt. Toen de mogelijkheid van het spelen van games vanaf de harde schijf er was, heb ik een 120GB gekocht.
En toen ik de gerepareerde launchbox wilde aansluiten op de PX in de huiskamer, ging deze binnen 1 uur alweer kapot! Heb dus meteen weer een arcade gekocht en de 20GB die ik nog had, daar op geklikt.

Ik heb echter de xbox nog niet gezien op componenten op een PZ en spreek niet uit ervaring. Neem je xbox ff mee naar de winkel, dan weet je het. Maar misschien dat iemand hier het beeld tussen componenten en hdmi wilt vergelijken op een PZ?

[...]

Ik probeer het te zien door een wit windows venster (toevallig werd de site niet gevonden) te minimaliseren/maximaliseren. Ik zie het effect niet.
Stond bij jou de plasma niet toevallig op Eco stand waarbij het contrast wordt aangepast aan het omgevingslicht? Aangezien je het hebt over een zonnige dag en de Eco hierop zal reageren? Zet m s van de Eco af en kijk of het effect is verdwenen.
Heel misschien is het de C.A.T.S, wat ook het contrast automatisch regelt (zit niet op mn PV70), maar ik denk de Eco.
ik denk ook dat dat het is, ik heb het met mijn PZ85 ook niet, en dat terwijl de teller nog maar op 15 uur staat.

gisteren in elk geval een HDMI kabel gekocht en tussen m'n PZ85 en m'n Viera compatible home cinema set (SC-PT560) gezet, maar da's wel erg comfortabel zeg :)
je kunt het zelf instellen hoe het zich moet gedragen maar bij mij is het nu zo:
TV aan = HCS aan, schakelt naar gelang naar AUX of D-in (toslink) en zet de eigen speakers uit (gelukkig maar, want die klinken echt beroerd slecht)
TV uit = HCS uit.
HCS 'bedienen' = "option" knop rechtsboven op de tv afstandsbediening.
dus Play en Pause en FFWD en terugspoelen.
menu op de DVD bestuur je met die cursorknoppen.

eigenlijk zou je dus de HCS achter een kastdeurtje kunnen zetten, aangezien ie de instructie's via de TV krijg.
alleen echt specifieke instellingen (speakers afstellen, setup items) moet nog met de eigen afstandsbediening.

moet ik als ik straks de PS3 heb aangeschaft nog wat schuiven met aansluitingen? , nu gaat het geluid van de tv via toslink naar de HCS. maar de PS3 moet natuurlijk ook z'n geluid kwijt.
wordt het geluid van de PS3 verstuurd via de HDMI richting de tv en dat die het vervolgens via de toslink weer naar de HCS stuurt? of kan dat niet wat ik nu zeg?

[ Voor 5% gewijzigd door Shanquish op 24-02-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Eigenlijk belachelijk dat je gans dat ding kan besturen via HDMI, maar iets simpels als de tv automatisch naar de juiste HDMI-input laten gaan bij aanzetten van een apparaat niet kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Fire69 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:44:
Eigenlijk belachelijk dat je gans dat ding kan besturen via HDMI, maar iets simpels als de tv automatisch naar de juiste HDMI-input laten gaan bij aanzetten van een apparaat niet kan :P
Bij sommige merken werkt dat anders prima hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Fire69 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:44:
eehh... bij mij deed ie dat wel, toen ik 'm net had aangesloten, dus voordat ze van elkaar wisten dat ze viera compatible waren. spring ie bij het aanzetten meteen naar HDMI_1.
en dat terwijl ik 'm zelfs nog op "uitgeschakeld" had staan in het lijstje met AV mogelijkheden.

evenals de UPC decoder op AV1 (scart) en de PVR op AV2 (ook scart)
dat is de reden dat ik de PVR niet meer via component heb aangesloten, stoorde me er mateloos aan :P

[ Voor 13% gewijzigd door Shanquish op 24-02-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Als ik de TV aanzet (50PZ800) gaat deze automatisch naar de TV input. Aangezien ik deze input niet gebruik wil ik dat ie standaard op de HDMI input komt. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Exocet schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:12:
Als ik de TV aanzet (50PZ800) gaat deze automatisch naar de TV input. Aangezien ik deze input niet gebruik wil ik dat ie standaard op de HDMI input komt. Is dit mogelijk?
als je even de moeite had genomen om de startpost te lezen dan had je het geweten ;) (onder het kopje "hotelmodus")

[ Voor 12% gewijzigd door Shanquish op 24-02-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zit te twijfelen om een 42PZ85 te kopen maar ik zit een beetje met de kijkafstand in m'n hoofd..

Ik ga er zo'n 2 meter vanaf zitten en mij lijkt het dat FullHD op een 42" wel wenselijk is? ga ik het verschil met een hd ready überhaupt zien? of zeggen jullie dat 46" beter is voor die afstand?

Ik wil voornamelijk Blue-rays gaan kijken en gamen met de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als je voornamelijk Blu-ray's gaat kijken dan zou ik lekker voor een Full HD scherm gaan. Op jouw kijkafstand is dat ook gewoon wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

46" is groter, is groter wenselijker? Ja? Dan lekker 46" nemen. Ik kan je vast zeggen, 2m is niet ver om van een TV vandaan te zitten. Ga er vanuit dat gemiddeld 3,5 meter gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het went echt te snel !

toen de tv er net stond dacht ik: wat een bakbeest !
nu denk ik: het had best nog wel groter gemogen !

maar een 42 inch op 3 meter kijkt prima weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
JvS schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 07:09:
46" is groter, is groter wenselijker? Ja? Dan lekker 46" nemen. Ik kan je vast zeggen, 2m is niet ver om van een TV vandaan te zitten. Ga er vanuit dat gemiddeld 3,5 meter gehaald wordt.
inderdaad, bij een CRT televisie moest je er echt een bepaalde kijkafstand op nemen, anders was het gewoon niet mooi kijken en kreeg je zere ogen.
bij bijv. de PZ85, al ga je er 5 cm vanaf zitten is het beeld nog steeds super bij wijze van spreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren is mijn Pana 42PZ85(E) door Frank Doorhof (gecertificeerd ISF calibrator) gecalibreerd; Een onmiddelijk duidelijk zichtbaar verschil. Het knallende rood is meteen weg, en de waarneembare groenzweem ook (dat groen is dus het probleem van de "redpush").

Wat blijkt; De rode en blauwe "grafiek" waren iets te laag, en onder de D65 waarden, maar vooral groen zat verkeerd, zeker 10% hoger dan de ideale waarde ! Na calibratie wat een en ander bijna een "rechte lijn" en zat het beeld op D65. Ook de zwartwaarden / witbalans en het contrast + scherpte zijn goed ingesteld. Dus ook betere zwartdetaillering, en lichtbalans.

Van de calibratie een verslag meegekregen, met de grafieken van voor,- en na de calibratie. Ook staat in het overzicht de waarden die hij heeft ingesteld in het servicemenu, en de waarden die zijn ingesteld in het gewoon berijkbare beeld-menu. Dat laatste is handig, kan je de "juiste" instellingen altijd weer terugzetten als nodig, want de instellingen in het service-menu zouden eeuwig bewaard moeten blijven. Maar omdat die ook zijn opgegeven in het calibratieverslag , kan je die in geval van nood ook weer terugzetten.

PS: Ik ga de waarden die ik op mijn verslag heb hier niet opgeven. Die zijn voor elk paneel weer anders natuurlijk ... enne, je laat zelf maar een calibrator lanskomen (of je geeft je op voor een calibratietour). Ik zal je zeggen dat het, voor ieder die het echt op prijs stelt om een juiste weergave te hebben, zeker de moeite waard is (en het geld dus).

Al met al: d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Belangrijkste info ben je vergeten... wat kost het grapje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:14:
Belangrijkste info ben je vergeten... wat kost het grapje? :P
Geld, ik vindt het het zeker waard !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:35:
Geld, ik vindt het het zeker waard !
Is het een geheim of zo? Pfffff.

Meestal iets van 80-90 Euro als je je scherm meeneemt en 200-300 Euro als je het thuis laat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:11:
Gisteren is mijn Pana 42PZ85(E) door Frank Doorhof (gecertificeerd ISF calibrator) gecalibreerd; Een onmiddelijk duidelijk zichtbaar verschil. Het knallende rood is meteen weg, en de waarneembare groenzweem ook (dat groen is dus het probleem van de "redpush").

Wat blijkt; De rode en blauwe "grafiek" waren iets te laag, en onder de D65 waarden, maar vooral groen zat verkeerd, zeker 10% hoger dan de ideale waarde ! Na calibratie wat een en ander bijna een "rechte lijn" en zat het beeld op D65. Ook de zwartwaarden / witbalans en het contrast + scherpte zijn goed ingesteld. Dus ook betere zwartdetaillering, en lichtbalans.

Van de calibratie een verslag meegekregen, met de grafieken van voor,- en na de calibratie. Ook staat in het overzicht de waarden die hij heeft ingesteld in het servicemenu, en de waarden die zijn ingesteld in het gewoon berijkbare beeld-menu. Dat laatste is handig, kan je de "juiste" instellingen altijd weer terugzetten als nodig, want de instellingen in het service-menu zouden eeuwig bewaard moeten blijven. Maar omdat die ook zijn opgegeven in het calibratieverslag , kan je die in geval van nood ook weer terugzetten.

PS: Ik ga de waarden die ik op mijn verslag heb hier niet opgeven. Die zijn voor elk paneel weer anders natuurlijk ... enne, je laat zelf maar een calibrator lanskomen (of je geeft je op voor een calibratietour). Ik zal je zeggen dat het, voor ieder die het echt op prijs stelt om een juiste weergave te hebben, zeker de moeite waard is (en het geld dus).

Je geeft de waarden niet door en je verteld ook niet wat het kost? waarom post je hier dan nog? een forum is om gegevens uit te wisselen en elkaar te helpen. Met dit gepoch schiet niemand wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imperium schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:44:
[...]

Je geeft de waarden niet door en je verteld ook niet wat het kost? waarom post je hier dan nog? een forum is om gegevens uit te wisselen en elkaar te helpen. Met dit gepoch schiet niemand wat op.
Ach joh, dan niet toch ?

Ik kan het je aanbevelen. Iemand langs laten komen, of ergens heen gaan; Het kost bij verschillende aanbieders iets anders, en voor elk paneel krijg je andere waarden. Ik wil Frans werk niet overbodig maken, of waardes opgeven die het beeld bij jou bijvoorbeeld helemaal verprutsen. Daarnaast ga ik niemand aansporen om in het servicemenu te gaan, aangezien je je garantie kan verspele als je het zelf doet. Dus doe je eigen onderzoek, laat je voorlichten, en weeg voor jezelf af wat je wilt. Dat heb ik ook moeten doen, en daar is een forum niet perse voor bedoeld. Da's namelijk ook bedoeld om ervaringen te delen, en eventueel anderen op de hoogte stellen van de mogelijkheden.

En ik zie het juist als niet lopen pochten over "hoeveel ik wel niet spendeer aan mijn set" of zulke onzin, dat jij dat wel graag zou zien ... prima, maar het is mijn mening en mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:59:
[...]

Ach joh, dan niet toch ?

Ik kan het je aanbevelen. Iemand langs laten komen, of ergens heen gaan; Het kost bij verschillende aanbieders iets anders, en voor elk paneel krijg je andere waarden. Ik wil Frans werk niet overbodig maken, of waardes opgeven die het beeld bij jou bijvoorbeeld helemaal verprutsen. Daarnaast ga ik niemand aansporen om in het servicemenu te gaan, aangezien je je garantie kan verspele als je het zelf doet. Dus doe je eigen onderzoek, laat je voorlichten, en weeg voor jezelf af wat je wilt. Dat heb ik ook moeten doen, en daar is een forum niet perse voor bedoeld. Da's namelijk ook bedoeld om ervaringen te delen, en eventueel anderen op de hoogte stellen van de mogelijkheden.

En ik zie het juist als niet lopen pochten over "hoeveel ik wel niet spendeer aan mijn set" of zulke onzin, dat jij dat wel graag zou zien ... prima, maar het is mijn mening en mijn idee.
Ach als mensen vragen hoe duur het was is het toch ook niet zoveel moeite om fatsoenlijk te antwoorden. Het werk van Frans bestaat niet per se uit het afleveren van perfect beeld, maar van de garantie dat het scherm optimaal presteert. Dat laatst wordt niet ongedaan gemaakt door referentiewaarden op te geven. Juist ja, referentiewaarden, een startpunt om je eigen scherm wat handmatig beter te maken (e.g. contrast/brightness). Hoewel het waar is dat elk scherm anders is, liggen de verschillen vaak van dezelfde serie niet zo gek ver uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
dat calibreren wil ik ook nog laten doen, maar ik moet nog even de 200 uur uitzitten :+
tegen die tijd schrijf ik me wel in voor een tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:59:
[...]
Het kost bij verschillende aanbieders iets anders
Ja dus? Dat kosten apparaten ook. Dus ook maar niet meer zeggen wat een 46PZ85 kost bij de Saturn? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Ferry34 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 22:50:

[...]

Nee Eco staat uit.
Je moet het venster echter niet minimaliseren/maximaliseren. Je moet het op een kwart zetten van je scherm, dan is het wit op zijn sterkst zoals het zou moeten en dan langzaam naar maximaal slepen. Dan zie je dat het contrast afneemt naarmate het venster groter wordt.

De techniek staat bekend als "ABL circuit (Automatic Brightness Limiter)"

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1038221
Plasma vary the amount of light pulses to vary brightness. That chart shows how at low APL scenes (APL = 0 = 0/255 = 0%) the panel can use over 1000 pulses of light to produce white (255). Thus the measure peak brightness can be extremely high. On the other hand at high APL (APL=255= 255/255 = 100%) the panel is limited to only 169 pulses to produce full white (255). Thus a full white screen will be much dimmer.
Ook interessant
"Plasma Brightness and efficiency"
http://www.avsforum.com/a...p?p=13372312#post13372312

[ Voor 26% gewijzigd door psy op 25-02-2009 15:34 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Is dit dan misschien ook de reden dat je het scherm soms ziet flikkeren? (1000 pulses <> 169 pulses)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Hmm...wie weet, het zou kunnen.

[ Voor 30% gewijzigd door psy op 25-02-2009 19:57 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Imperium.

De prijs van een calibratie is inderdaad erg verschillend. Oa bij Frank kost het iets van € 80-, of € 90,- als je zelf met het scherm naar de zaak gaat (in Emmeloord als ik me niet vergis).
Laat je iemand speciaal voor jou afkomen kan de prijs oplopen tot iets van € 300,-. Schrijf je je in voor een "tour" in jouw omgeving dan worden er op dezelfde dag meerdere adressen bezocht en dan betaal je vaak iets in de buurt van € 200,-.
Bij mij is toevallig een bedrijf in de buurt dat binnen een beperkte straal ook langskomt voor iets van € 150,- meen ik, precies weet ik het niet meer. Deze gaat echter niet zover als Frank wat reis afstand betreft.

Dan de instellingen. Brightness, contrast etc zou je op zich van iemand kunnen overnemen. Die liggen vaak inderdaad goed in de buurt. Wat instellingen betreft uit het service menu raad ik echter aan om dit niet zomaar te doen. Deze instellingen zijn zo wie zo tv specifiek maar ook de wijze en soms zelfs de volgorde van invullen afhankelijk.
Ik weet niet hoe het bij de panasonic tv's is maar bij de Philips tv's moet je er op letten vanaf welke bron je wat instelt. Stel ik bijv. de geometrie in terwijl ik kijk via Scart 1 dan wordt ook elke andere bron aangepast. De aanpassing is echter anders als ik exact dezelfde waardes invul terwijl ik HDMI 1 kijk. En als ik me niet vergis kent het service menu geen setting per bron. Het is dus echt ervaringswerk.

Een flinke tijd geleden heb ik mijn Philips CRT ook laten calibreren. Ik zat er de tijds nauwelijks naast wat normale menu settings betrof maar toch maakte het calibreren een aangenaam verschil. Vooral de details in het donkere beeld en het rood gingen er op vooruit.

Mijn aankomende Panasonic TH-42PF11EK zal ik na de inspeel duur van 150 tot 200 uur ook weer laten calibreren. Hoewel deze naar verluid minder verkeerd is dan de gemiddelde consumenten tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Laatst online: 07-07-2024
Calvin_Hobbes , waar ik het meest benieuwd ben naar een toppic over jou keus, de Panasonic TH-42PF11EK. Ikzelf draai nu al menig jaartje op de voorloper, de TH-42PWD7E en moet/ga nu langzamerhand toch afscheid nemen van dit geweldige scherm vanwege het gebrek van de ondersteuning op HD gebied.
Ik denk wel dat er op dit forum wel belangstelling bestaat voor dit proffesionele scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 20:44:
@Imperium.

De prijs van een calibratie is inderdaad erg verschillend. Oa bij Frank kost het iets van € 80-, of € 90,- als je zelf met het scherm naar de zaak gaat (in Emmeloord als ik me niet vergis).
Laat je iemand speciaal voor jou afkomen kan de prijs oplopen tot iets van € 300,-. Schrijf je je in voor een "tour" in jouw omgeving dan worden er op dezelfde dag meerdere adressen bezocht en dan betaal je vaak iets in de buurt van € 200,-.
Bij mij is toevallig een bedrijf in de buurt dat binnen een beperkte straal ook langskomt voor iets van € 150,- meen ik, precies weet ik het niet meer. Deze gaat echter niet zover als Frank wat reis afstand betreft.

Dan de instellingen. Brightness, contrast etc zou je op zich van iemand kunnen overnemen. Die liggen vaak inderdaad goed in de buurt. Wat instellingen betreft uit het service menu raad ik echter aan om dit niet zomaar te doen. Deze instellingen zijn zo wie zo tv specifiek maar ook de wijze en soms zelfs de volgorde van invullen afhankelijk.
Ik weet niet hoe het bij de panasonic tv's is maar bij de Philips tv's moet je er op letten vanaf welke bron je wat instelt. Stel ik bijv. de geometrie in terwijl ik kijk via Scart 1 dan wordt ook elke andere bron aangepast. De aanpassing is echter anders als ik exact dezelfde waardes invul terwijl ik HDMI 1 kijk. En als ik me niet vergis kent het service menu geen setting per bron. Het is dus echt ervaringswerk.

Een flinke tijd geleden heb ik mijn Philips CRT ook laten calibreren. Ik zat er de tijds nauwelijks naast wat normale menu settings betrof maar toch maakte het calibreren een aangenaam verschil. Vooral de details in het donkere beeld en het rood gingen er op vooruit.

Mijn aankomende Panasonic TH-42PF11EK zal ik na de inspeel duur van 150 tot 200 uur ook weer laten calibreren. Hoewel deze naar verluid minder verkeerd is dan de gemiddelde consumenten tv.
Kijk. Hier heb ik wat aan! Dit laat de lust naar de ultieme beeldafstelling alleen maar groeien!

Het gaat mij er echt niet om om die beste man zijn werk te ontnemen, verre van!
Ik vind het gewoon erg plezierig om zelf met mijn apparatuur te spelen om tot een plezant resultaat te komen (net als de meeste hier gok ik) en dan is het leuk om het te vergelijken met waardes die toch meer in de buurt van het "echte" zou moeten komen.

Desalniettemin schijnt de PZ85 ongekalibreerd ook niet verkeerd te zijn en is het verschil niet zo groot als met andere grote merken. Klopt dit?

[ Voor 6% gewijzigd door Imperium op 25-02-2009 21:54 ]

Verwijderd

Even een vraagje, ik wou gister op m'n pz80 even nakijken hoeveel uren hij al had aangestaan. Ik maakte dus gebruik van het service menu alleen zag ik toen het menu zich opende dat ook de kleuren van tv drastisch veranderden (alsof hij op dynamisch werd gezet ofzo?). Toen ik het menu weer afsloot sprong die weer terug naar de oude instellingen, is dit normaal? Ik vraag dit omdat ik het idee had dat ik misschien per ongeluk iets heb aangepast in het menu?

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Vraag aan Panasonic Plasma owners:

hebben jullie last van color banding en/of posterization?

Ikzelf namelijk wel met mijn 50Hz double scan Samsung. Ik hoop echter een deal met de (web)winkel te kunnen maken en dan hoop iik voor een Pana te gaan

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:21:
Even een vraagje, ik wou gister op m'n pz80 even nakijken hoeveel uren hij al had aangestaan. Ik maakte dus gebruik van het service menu alleen zag ik toen het menu zich opende dat ook de kleuren van tv drastisch veranderden (alsof hij op dynamisch werd gezet ofzo?). Toen ik het menu weer afsloot sprong die weer terug naar de oude instellingen, is dit normaal? Ik vraag dit omdat ik het idee had dat ik misschien per ongeluk iets heb aangepast in het menu?
Doetie altijd :).

• Fire69
Batsu schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:26:

Ikzelf namelijk wel met mijn 50Hz double scan Samsung. Ik hoop echter een deal met de (web)winkel te kunnen maken en dan hoop iik voor een Pana te gaan
Yep, maar heel beperkt.
Ik zie het eigenlijk enkel bij 2BE, als ze hun programma-overzicht tonen, dan krijg je ongeveer dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.2be.be/images/2BE.jpg

Daar zie je dat de overgangen niet vloeiend zijn. Maar bij gewoon tv/hd kijken, zie ik het bijna nooit.

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 01:25

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Imperium schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:51:
[...]

Kijk. Hier heb ik wat aan! Dit laat de lust naar de ultieme beeldafstelling alleen maar groeien!

Het gaat mij er echt niet om om die beste man zijn werk te ontnemen, verre van!
Ik vind het gewoon erg plezierig om zelf met mijn apparatuur te spelen om tot een plezant resultaat te komen (net als de meeste hier gok ik) en dan is het leuk om het te vergelijken met waardes die toch meer in de buurt van het "echte" zou moeten komen.

Desalniettemin schijnt de PZ85 ongekalibreerd ook niet verkeerd te zijn en is het verschil niet zo groot als met andere grote merken. Klopt dit?
Ik heb nu een half jaartje een 42PZ80 en wou hem eerst ook laten calibreren. Ik vond de 200 a 300 euro alleen wat aan de dure kant, dat is zo een beetje 1/3 van de aanschafprijs. Ik heb nu voor 20 euro een Digital Video Essentials DVD gekocht waar allerlei testpatronen voor helderheid, contrast, kleur, geometrie, scherpte en geluid op staan. Hoewel dit natuurlijk lang niet zo nauwkeurig is als een ISF calibratie, heb ik toch een aardige verbetering in de weergave behaald.
Batsu schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:26:

Nee absoluut niet. Het enige wat ik af en toe waarneem bij bijna zwart-wit content zijn minimale fosfor trails.

Verwijderd

Naar wat ik vernomen heb via reviews dat de PF serie, de profesionele plasma serie van panasonic, en de VX100 serie, de top serie home cinema schermen van panasonic, uit de doos een erg goed beeld geven. Beter dan de consumenten serie incl de PZ85. Op zich is die ook niet zo gek uit de doos, maar een wezenlijk verschil is dat de kleuren van de pf en de vx serie standaard al redelijk constant blijft over de greyscale level, ze zijn alleen niet allen gelijk aan elkaar. Bij de consumenten serie is er vaak toch een kleine afwijking in de nauwkeurigheid over de greyscale level. Dit is iets dat moeilijk, of zeg maar eigenlijk niet, goed te krijgen is zonder hardware colorimeter (of hoe zo'n ding ook exact mag heten) welk op je scherm geplaatst wordt tijdens de callibratie.
Net als de kleurtemperatuur bepaling over de greyscale level.

Met dvd's als de DVE kun je wel zaken als helderheid en contrast goed instellen wat dus al redelijk veel kan schelen. Al is het alleen om de uitleg die ze er bij geven.
Verder zitten er bij dergelijke dvd's meestal (blauwe) kleur filters bij om de kleuren via het normale menu in de goede richting te krijgen. Maar meer dan een hulpmiddel is dit niet, daar je pas exact iets kunt instellen mbv een colorimeter en het service menu. In het basis menu kun je vaak alleen een algemene instelling doen zoals warm, normaal en koel. Maar zelden elke kleur appart laat staan over een bepaalde breedte.

Dus ja aanschaffen van een dvd als die van DVE is een goed begon, en afhankelijk van je budget (en de prijs van de tv) een goed alternatief om het bij te laten (persoonlijk zou ik geen volledige ISF doen bij een tv van bijv. € 600,- waar wel bij een van bijv. € 1500,-)

Verwijderd

Ik zal kijken of ik van het weekend dan toch even een "eigen" topic over de Pro en Premiere modellen van Panasonic zal opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:11:

Wat een verschil hè? Al moet ik zeggen, na een week of wat ga je het nog meer zien.
Let vooral op de diepte in het beeld, dat verbetert behoorlijk.

Volgens mij staan trouwens al die Pana's op teveel groen!

Veel plezier!
shameete schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:40:
[...]

moet ik als ik straks de PS3 heb aangeschaft nog wat schuiven met aansluitingen? , nu gaat het geluid van de tv via toslink naar de HCS. maar de PS3 moet natuurlijk ook z'n geluid kwijt.
wordt het geluid van de PS3 verstuurd via de HDMI richting de tv en dat die het vervolgens via de toslink weer naar de HCS stuurt? of kan dat niet wat ik nu zeg?
Je kan dit in het menu van de ps3 aangeven. Je hebt de keuze om het geluid door de hdmi door te laten geven of door de optical out.

[ Voor 14% gewijzigd door Ferry34 op 27-02-2009 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
tnx :) hopelijk zetten ze die prijsverlaging van de PS3 door :P

heeft iemand wel 's zitten spelen met de "winkel" of "thuis" instelling die de PZ85 vraagt als je 'm in gebruik neemt?
maakt ie menu's dan minder toegankelijk of iets dergelijks, of zet ie het contrast hoog, zodat ie opvalt tussen al die andere schermen?
uiteraard kan ik het zelf wel proberen, maar misschien dat iemand hierzo het al eens had geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"PS: Ik ga de waarden die ik op mijn verslag heb hier niet opgeven. Die zijn voor elk paneel weer anders natuurlijk ... enne, je laat zelf maar een calibrator lanskomen (of je geeft je op voor een calibratietour). Ik zal je zeggen dat het, voor ieder die het echt op prijs stelt om een juiste weergave te hebben, zeker de moeite waard is (en het geld dus)."

Beetje triest om dit erbij te vermelden en je zo "stoer" op te stellen........meld het dan niet ofzo, hier hebben we geen zak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
nu bij price x de ps3 + 2 games voor 369

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:15:
"PS: Ik ga de waarden die ik op mijn verslag heb hier niet opgeven. Die zijn voor elk paneel weer anders natuurlijk ... enne, je laat zelf maar een calibrator lanskomen (of je geeft je op voor een calibratietour). Ik zal je zeggen dat het, voor ieder die het echt op prijs stelt om een juiste weergave te hebben, zeker de moeite waard is (en het geld dus)."

Beetje triest om dit erbij te vermelden en je zo "stoer" op te stellen........meld het dan niet ofzo, hier hebben we geen zak aan.
Dezelfde "we" als de we van "we hebben gewonnen" als het NL elftal wint ofzo (die snel verandert in "ze" verliezen, of in dit geval als je van de andere kant van de discussie bent) ?

Dat je er geen zak aan meent te hebben komt omdat je niet leest. Ik heb het duidelijk over een fikse groenzweem. Ferry34 meld dat dat bij hem schijnbaar ook zo wat, en meldt tussendoor dat dat mogelijk bij een groot deel van de panelen zo is. Dus je kan daar je info al uit halen.

En als je je TV ook wilt laten calibreren of niet, ik ben een tevreden mens, en ik weet zeker dat het de moeite waard is. En waarom ik de instellingen niet geen, heb ik eerder al eens opgegeven. Wellicht moet je meer lezen dan één quote, en als je zo makkelijk aan gekalibreerd scherm denkt te kunnen komen

Door mijn werk kom ik dagelijks in contact met mensen die nauwelijks geld genoeg hebben om de kinderen eten te geven, en ik ga er dus niet mee te koop lopen dat ik zomaar iemand een zooitje geld geef "om mijn TV in te stellen". Als je wilt weten hoeveel het kost, dan tikj je die vraag toch in google in ? En het zou me niets verbazen als de search van tweakers ook een geldig antwoord geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:43:
[...]

Dezelfde "we" als de we van "we hebben gewonnen" als het NL elftal wint ofzo (die snel verandert in "ze" verliezen, of in dit geval als je van de andere kant van de discussie bent) ?

Dat je er geen zak aan meent te hebben komt omdat je niet leest. Ik heb het duidelijk over een fikse groenzweem. Ferry34 meld dat dat bij hem schijnbaar ook zo wat, en meldt tussendoor dat dat mogelijk bij een groot deel van de panelen zo is. Dus je kan daar je info al uit halen.

En als je je TV ook wilt laten calibreren of niet, ik ben een tevreden mens, en ik weet zeker dat het de moeite waard is. En waarom ik de instellingen niet geen, heb ik eerder al eens opgegeven. Wellicht moet je meer lezen dan één quote, en als je zo makkelijk aan gekalibreerd scherm denkt te kunnen komen

Door mijn werk kom ik dagelijks in contact met mensen die nauwelijks geld genoeg hebben om de kinderen eten te geven, en ik ga er dus niet mee te koop lopen dat ik zomaar iemand een zooitje geld geef "om mijn TV in te stellen". Als je wilt weten hoeveel het kost, dan tikj je die vraag toch in google in ? En het zou me niets verbazen als de search van tweakers ook een geldig antwoord geeft.
Hij bedoelde, dat we/hij geen zak had aan je post. Niet over calibreren. Begrijpend lezen is soms moeilijk voor mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:43:
[...]

Wat een onzinnige opmerking! Elke prijs is wel te vinden. Informatie over deze panelen ook elders wel. Dit forum maar meteen dichtknallen dan?

Je melding dat je het hebt laten doen en stelselmatig en hardnekkig vragen blijven ontwijken over de prijs van het calibreren slaan natuurlijk helemaal nergens op, zeker als je dit al meteen in het begin gaat zitten vermelden. Werkt allemaal alleen maar averechts. Mensen die de mondjes van hun kindjes niet kunnen voeden zullen ook niet gauw met een 50PZ800 thuis zitten o.i.d. hè. Pffffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 00:16:
[...]
Wat een verschil hè? Al moet ik zeggen, na een week of wat ga je het nog meer zien.
Let vooral op de diepte in het beeld, dat verbetert behoorlijk.

Volgens mij staan trouwens al die Pana's op teveel groen!

Veel plezier!
[...]
Inderdaad, het maakt veel meer detaillering zichtbaar. En je krijgt nu inderdaad veel meer het gevoel van diepte zoals je dat bij sommige BD's hebt.

Gewoon TV stoort me overigens nu nog meer, want die zien er nu soms helemaal niet meer uit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Jongens doe eens gezellig ^) .

Gisteren weer wat raars meegemaakt. Ik heb een 360 gekocht en ik zat met een vriend te Call of duty 4-en. En de hele tijd had hij het over "Zie je dat niet? Als ik zo snel beweeg dan wordt die (beige/zand) muur een beetje geel". Ik heb het beeld minuten bestudeerd maar ik zag er niets van.

Raar dat sommige mensen dingen in de tv zien die anderen niet zien, voor hetzelfde geld heb ik wel dikke phosportrails etc maar kan ik het niet zien, mooi 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KoffieNT schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:52:
Jongens doe eens gezellig ^) .

Gisteren weer wat raars meegemaakt. Ik heb een 360 gekocht en ik zat met een vriend te Call of duty 4-en. En de hele tijd had hij het over "Zie je dat niet? Als ik zo snel beweeg dan wordt die (beige/zand) muur een beetje geel". Ik heb het beeld minuten bestudeerd maar ik zag er niets van.

Raar dat sommige mensen dingen in de tv zien die anderen niet zien, voor hetzelfde geld heb ik wel dikke phosportrails etc maar kan ik het niet zien, mooi 8).
Elke plasma heeft wel wat phosphor trails. Alleen jij hebt het geluk dat je het niet ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik hoop wel dat je digitale tv hebt, want anders moet je dat meteen nemen natuurlijk.

Overigens heb ik toen ik mn tv heb laten calibreren, precies hetzelfde gezegd: de instellingen die bij de calibratie in het servicemenu worden gedaan, zijn van ieder toestel uniek en het heeft geen enkele zin om die te posten of over te nemen. Iedere tv heeft zn eigen afwijking en het overnemen van andermans instellingen zal het beeld bij een ander alleen maar slechter maken.

Ook al was dit niet het geval, dan had ik het nog niet gepost. Ik ga geen €200 uitgeven zodat jan-en-alleman dit maar gratis kunnen gebruiken en ik zou het sowieso niet doen uit respect voor de calibrateur zn werk en inkomen.

Wel probeer ik iedereen zo goed mogelijk te helpen, zoals met de gewone beeldinstellingen (contrast/sharpness/cinema) en alle andere info, zodat ook deze mensen een mooier beeld kunnen krijgen.
Deze instellingen van mn tv heb ik toen ook gepost en sommige mensen hebben deze gebruikt.

Het nut van zo'n post is om mensen op de hoogte te stellen dat een calibratie zeker zin heeft. Vooral bij mensen die het idee hebben dat hun beeld niet optimaal is en die steeds maar de instellingen blijven veranderen.

De kosten voor zo'n calibratie zijn €80 als je m naar Emmeloord brengt (niet echt makkelijk) of €200 als je je aanmeldt voor een tour bij jou in de buurt. Als je alleen een beetje tv kijkt, je bent tevreden met je beeld of de tv is niet zo duur, dan zou ik het niet doen. De PX in de huiskamer laat ik niet calibreren.
Ben je echter film-of gamefanaat en vind je beeld heel belangrijk, je tv heeft een prijs die tot verhouding staat met die van een calibratie en je hebt het idee dat het beter kan, dan zou ik het zeker doen.

Als ik op het Pioneerforum lees van mensen die een tv kopen van €4000 maar deze niet laten calibreren, dan vind ik dat onverstandig. Je haalt dan niet uit de tv wat er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ik ga 'm ook laten calibreren na de 200 uur inspeeltijd.
op het moment dat het zover is, rij ik wel (op afspraak) naar Emmeloord toe.
en als er geen winst te behalen is dan kost het me ook niks :)

bijkomend voordeel is dat ik daar dan in die showroom eens kan kijken, schijnt dat daar fantastisch spul staat :9
Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor prijsdiscussies