Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 15:00
Jantje_ schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:43:

Nu vraag ik me alleen af wat beter is voor het scherm om hem uit te zetten of gewoon steeds op standby te zetten (stroom verbruik maakt me niets uit want de huur is inclusief :9 )
Ik heb toch wat moeite mee met dit soort uitlatingen. Het is inclusief dus.... het milieu zal me verder een worst wezen? Doe gewoon uit dat ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:06
Tegels schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:42:
[...]

Ik heb toch wat moeite mee met dit soort uitlatingen. Het is inclusief dus.... het milieu zal me verder een worst wezen? Doe gewoon uit dat ding!
Al dat co2 geneuzel en de door de mens veroorzaakte klimaatverandering is zo'n overdreven gedoe....

</offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
|sWORDs| schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:39:
[...]

Ik heb hem op auto staan en zie bij het zappen de input springen tussen 576, 720p en 1080i. Als je het echt wil weten kan ik vanavond wel even kijken welke kanalen 1080i zijn.
Hmm, ik heb gisteren nog even gekeken en op auto staat alles op 1080i. Toch weet ik vrij zeker dat discovery 1080i is, kan alleen de bron niet vinden.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:23
Ik zou hem overigens altijd op 720p zetten. Progressive beeld is over het algemeen beter, zeker bij snelle beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:29
Tegels schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:42:
[...]

Ok ik snap je standpunt, en ja je hebt ook gelijk. Ik vroeg me alleen of wat nu beter is voor het scherm uitzetten of op standby laten staan????

Bedoel iedereen die op dit onderwerp van dit forum zit zal wel heel begaan zijn met het milieu, maar vind het net even belangrijker dat ze mooi plasma scherm hebben staan.

Ik snap je wel hoor dat alle kleine beetje energie besparing helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
StealthyPeanut schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:40:
Ik zou hem overigens altijd op 720p zetten. Progressive beeld is over het algemeen beter, zeker bij snelle beelden.
Hij staat op auto, 576 komt er dus gewoon progressive uit. Om nou eerst de mediabox te laten scalen en dan de tv/beamer. Of bij 1080i eerst terugscalen naar 720p en dan weer up naar 1080p... Bij Panasonic tv's misschien wel handig, omdat deze nogal slecht in deïnterlacen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Jantje_ schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:49:
[...]

Ok ik snap je standpunt, en ja je hebt ook gelijk. Ik vroeg me alleen of wat nu beter is voor het scherm uitzetten of op standby laten staan????

Bedoel iedereen die op dit onderwerp van dit forum zit zal wel heel begaan zijn met het milieu, maar vind het net even belangrijker dat ze mooi plasma scherm hebben staan.

Ik snap je wel hoor dat alle kleine beetje energie besparing helpen!
Als je een uurtje weg bent ofzo kun je hem op stand-by laten staan, snachts etc gewoon lekker uitzetten.

Het schijnt dat de watts die er in stand-by nog gebruikt worden toch nog redelijk kunnen oplopen (lees: stroomrekening), en het is natuurlijk veiliger als je je apparatuur gewoon helemaal uitzet wanneer je niet in de buurt bent.

Verder eigenlijk: boeie :).

@onder: Vroegah (lees: 2 maanden terug toen ik nog geen plasma had) verbruikten CRT's best veel in stand-by, geen idee of dat tegenwoordig, met plasmas en lcds, nog zo is.
In het geval van Nee dat is niet meer zo; dan gewoon snachts uitzetten ivm veiligheid :).

[ Voor 13% gewijzigd door KoffieNT op 11-02-2009 11:15 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
KoffieNT schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:05:
[...]
Het schijnt dat de watts die er in stand-by nog gebruikt worden toch nog redelijk kunnen oplopen (lees: stroomrekening), en het is natuurlijk veiliger als je je apparatuur gewoon helemaal uitzet wanneer je niet in de buurt bent.
Die halve Watt kost je op jaarbasis geen foek hoor. Daar hoef je het niet voor te doen in ieder geval.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje_
  • Registratie: Augustus 2002
Brad Pitt schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:08:
[...]

Die halve Watt kost je op jaarbasis geen foek hoor. Daar hoef je het niet voor te doen in ieder geval.
Het was niet echt mijn bedoeling om een discussie te starten over hoe duur/goedkoop de energie is wanneer ik mijn scherm op standby laat staan...

Mijn vraag was zoals al eerder aangegeven of het nu beter is voor je scherm op standby te zetten of gewoon 's avonds uit te zetten???
Deze vraag komt doordat men mijn ouders adviseerde (It's winkel den bosch) het beter is voor je scherm de tv op standby te zetten dan iedere keer aan en uit te zetten??

Klopt dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Zoals ik al zei: Als ze een uurtje weg zijn kunnen ze hem rustig op stand-by laten staan, bij langer dan die tijd zet ik mn tv altijd volledig uit, en snachts sowieso.

Het lijkt me alleen slecht voor de tv als je hem om de 2 minuten aan en uit (met knopje en/of ab) gaat zetten, anders maakt het weinig uit.

[ Voor 3% gewijzigd door KoffieNT op 11-02-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Standby is meestal gewoon een stand waarop het apparaat kán reageren als je je remote zou gebruiken. Er zal verder niet veel daadwerkelijk "aan" staan van binnen. Daarom ook dat lage verbruik in die stand. Als je het niet erg vindt je tv weer met de powerknop aan te zetten zou ik hem gewoon uit zetten.

Ik vind dat behoorlijk irritant en gebruik vandaar gewoon altijd standby. Blu-raytje in de speler, play drukken en alles floept vanzelf aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik heb de tv de laatste tijd ook altijd op standby staan, meer omdat ik te lui ben om hem aan te zetten.

Ik hoef nu enkel op men Logitech 555 op TV Kijken te drukken en de tv + decoder + surround schiet aan _O_. Tja, je zal maar lui zijn he! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
|sWORDs| schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:00:
[...]

Hij staat op auto, 576 komt er dus gewoon progressive uit. Om nou eerst de mediabox te laten scalen en dan de tv/beamer. Of bij 1080i eerst terugscalen naar 720p en dan weer up naar 1080p... Bij Panasonic tv's misschien wel handig, omdat deze nogal slecht in deïnterlacen zijn.
Ik zou hem dan juist op 720p zetten. Mijn Samsung H360RA o.i.d. (HD-decoder) is een stuk beter in upscalen naar 720p dan mijn tv. Het beeld ziet er dan beter uit. Als ik de decoder op 1080i zet en de tv moet er 720p van maken (deinterlacen), dan is het beeld ook niet beter.

Ligt aan je tv natuurlijk, maar 720p uit de decoder geeft op de 42PX80 wel beter beeld hier dan 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
StealthyPeanut schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:09:
[...]

Ik zou hem dan juist op 720p zetten. Mijn Samsung H360RA o.i.d. (HD-decoder) is een stuk beter in upscalen naar 720p dan mijn tv. Het beeld ziet er dan beter uit. Als ik de decoder op 1080i zet en de tv moet er 720p van maken (deinterlacen), dan is het beeld ook niet beter.

Ligt aan je tv natuurlijk, maar 720p uit de decoder geeft op de 42PX80 wel beter beeld hier dan 1080i.
We hebben het over een andere STB (Philips) en ander weergave apparaat (FullHD met Pixelworks image processor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:09:
Like duh, de deinterlacer van de Pana is ondermaats en het signaal dient daarom ook altijd non-interlaced te zijn.

Ik heb een oude samsung SD-decoder welke enkel 576i uitstuurt via scart. Ik heb dat signaal nu via de onkyo 606 doorgelust maar dan als 576p laten outputten en dat beeld is er flink van opgeknapt. Maar ik ga kijken voor HD digitale TV van telenet.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51
Chevy454 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:59:
[...]

Like duh, de deinterlacer van de Pana is ondermaats en het signaal dient daarom ook altijd non-interlaced te zijn.

Ik heb een oude samsung SD-decoder welke enkel 576i uitstuurt via scart. Ik heb dat signaal nu via de onkyo 606 doorgelust maar dan als 576p laten outputten en dat beeld is er flink van opgeknapt. Maar ik ga kijken voor HD digitale TV van telenet.
HD van Telenet... heb ik momenteel ook. De enige zender die momenteel echt in HD uitzendt (maar ook niet altijd) is NGC HD.
Eén/Canvas en VTM zijn nu ook in HD-variant te krijgen, maar de enige programma's die HD zouden zijn (geen idee of het zo is, want ik kijk er niet naar :P ) zijn FC De Kampioenen en LouisLouise _O-

[edit]

Naar aanleiding van dennis808 in "Het Grote Xbox Topic Deel 11" heb ik al even zitten googlen of onze Panasonics dit ondersteunen, maar ik vind zo direct niets.
Iemand enig idee of die 'Sync on Green' ondersteund is? :?

[ Voor 13% gewijzigd door Fire69 op 12-02-2009 09:10 ]

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
KoffieNT schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:05:
[...]

Als je een uurtje weg bent ofzo kun je hem op stand-by laten staan, snachts etc gewoon lekker uitzetten.

Verder eigenlijk: boeie :).

@onder: Vroegah (lees: 2 maanden terug toen ik nog geen plasma had) verbruikten CRT's best veel in stand-by, geen idee of dat tegenwoordig, met plasmas en lcds, nog zo is.
In het geval van Nee dat is niet meer zo; dan gewoon snachts uitzetten ivm veiligheid :).
ik zet 'm ook altijd uit, maar dat heeft geen milieureden, maar meer omdat als m'n pioneer HDD recorder aanspringt om wat op te nemen dan zet ie de tv ook meteen aan :(
ligt niet aan de tv, maar aan de recorder (DVR-530H) die dit via de scart flikt, kan het wel uitzetten maar ik vind die functie ook wel 's makkelijk O-)

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:00
Fire69 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 08:04:
[...]

Naar aanleiding van dennis808 in "Het Grote Xbox Topic Deel 11" heb ik al even zitten googlen of onze Panasonics dit ondersteunen, maar ik vind zo direct niets.
Waarom zou je je xbox er via VGA op aan willen sluiten als je ook gewoon component kan gebruiken? Of wil je het ergens anders voor weten?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• Fire69
Omdat ik dan mijn Wii via component ipv scart zou kunnen aansluiten.
Aangezien een Wii via vga niet helemaal ideaal blijkt te zijn...

• Brad Pitt
Geen Panasonic panelen voor Pioneer dus. Kappen er gewoon helemaal mee, zonde.

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:29
Wat een medewerker van RAF me gisteren wist te melden is dat Panasonic zich los gaat maken van het moederbedrijf Matsushita en zich juist volledig gaat richten op het maken van plasmaschermen.
Dus plasma blijft gelukkig bestaan.

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:50
Fire69 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 08:04:
[edit]

What the... heb even naar die tutorial zitten kijken, maar zie het voordeel niet tegenover een simpele MS VGA HD kabel ala 30 euro. Heb zo ook mijn Xbox aangesloten dat werkt perfect. Wel even de goede resolutie voor je scherm instellen (verschilt per model, op mijn 42PX80 werkt 1024x768 - Widescreen - Reference levels: Expanded, het beste)

Heb je een specifieke reden om deze oplossing te kiezen? Ik heb iig nog nooit gehoord van Sync on Green. Denk dat je panasonic even moet bellen :P

//edit: Excuses, inderdaad niet gezien dat het over een old-skool Xbox ging :) Ik doe maar eens een koffie-pauze ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Terranca op 12-02-2009 13:23 ]

• DeOS
Fire69 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:54:
Omdat ik dan mijn Wii via component ipv scart zou kunnen aansluiten.
Aangezien een Wii via vga niet helemaal ideaal blijkt te zijn...
Wii aanlsuiten op een component kabel werkt prima, heb ik hier ook draaien op mijn pz85.

Verwijderd

dolfg schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:27:
Wat een medewerker van RAF me gisteren wist te melden is dat Panasonic zich los gaat maken van het moederbedrijf Matsushita en zich juist volledig gaat richten op het maken van plasmaschermen.
Dus plasma blijft gelukkig bestaan.
Lijkt me niet zomaar te gebeuren. Panasonic is wellicht de meest winstgevende tak van het hele Matsushita-conglomeraat momenteel. HEt zou geen handige zet zijn in dat licht ....

en dan nog iets; Sinds wanneer weet de RAF iets af van de bedrijfspolicy en het beleid van Matsushita ? Ze weten vaak nog niet eens goede informatie over de producten die zij verkopen, laat staan over dit soort zaken ...

• Fire69
Terranca schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:49:
[...]

What the... heb even naar die tutorial zitten kijken, maar zie het voordeel niet tegenover een simpele MS VGA HD kabel ala 30 euro. Heb zo ook mijn Xbox aangesloten dat werkt perfect. Wel even de goede resolutie voor je scherm instellen (verschilt per model, op mijn 42PX80 werkt 1024x768 - Widescreen - Reference levels: Expanded, het beste)

Heb je een specifieke reden om deze oplossing te kiezen? Ik heb iig nog nooit gehoord van Sync on Green. Denk dat je panasonic even moet bellen :P
Ja, ik heb een heel specifieke reden ervoor... ik wist namelijk helemaal niet dat er een VGA-kabel was voor de Xbox?
Gok ik verkeerd als ik denk dat jij over een Xbox360 bezig bent? :)
DeOS schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:50:
[...]

Wii aanlsuiten op een component kabel werkt prima, heb ik hier ook draaien op mijn pz85.
Dat weet ik, daarom dat ik hem component wil aansluiten, en mijn xbox via VGA ;)

Wel even wakker blijven mensen :+

• DeOS
Fire69 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 13:11:
[...]

Dat weet ik, daarom dat ik hem component wil aansluiten, en mijn xbox via VGA ;)

Wel even wakker blijven mensen :+
Ahh....nu wordt het duidelijk ;).

Zelf zou ik dan voor een component switch gaan zoals deze. Ik denk dat je dan minder kwaliteitsverlies hebt dan bij die vga oplossing. Ik gebruik zelf de xbox met xbmc op 720p dus ik zou hier zo min mogelijk kwaliteitsverlies willen zien.

• Fire69
Da's inderdaad wel een interessante optie.
Na wat zoeken heb ik identiek dezelfde gevonden bij Play-Asia.com voor 10€ ipv 22€ bij Consoleshop. :)

Verwijderd

Hoe kan ik zien op welke waardes mijn contrast en brightness staan op de PZ85 ??
ik zie alleen maar balkjes en geen waardes.

p.s hoe kan je dat dan in hemelsnaam goed afstellen ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 18:09 ]

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Die staan er ook niet bij.

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:50

blaatschaaap

schaap

Auw. =X Mijn htpc heeft leuk met de windows screensaver het windows logo er zo'n 100 keer op allerlei plekken ingezet. bij zwart beeld (als er geen input is) zijn er overal logo's zichtbaar. |:(

Is er iets wat ik kan doen om deze er nog uit te krijgen of is dit permanent beschadigt?

blaap

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

hehe ja dat is dus image retention. Ik heb na de Windows XP screensaver ook 10tallen logo's. Dat verdwijnt gewoon weer als je een kleurtje op je scherm hebt.
Niets om je druk over te maken :).

Verwijderd

Ik heb vandaag de PZ85 binnengekregen !
hij reflecteerd minder als een samsung lcd!

prima beeld, analoog is nog redelijk maar het houd niet op natuurlijk
ik zie geen image retention, geen beelden die nagloeien of wat dan ook.

wel gelijk alle settings terug geschroefd.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 19:18 ]

Verwijderd

Vraag; voor de HTPC users icm met een ATI graka:

- Kan je de color space instellen op je plasma? 16 - 235 // 0 - 255
- Welke pixel setting kiezen jullie in CCC: YUV 442 / 444 of limited of full RGB ?
- Wat is het verschil tussen 23 HZ en 24 HZ in CCC ?

Ikzelf heb een TH37PX80

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 20:22 ]

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:21
Ik heb gister de PZ85 binnengekregen ! Wat een beeld.

Redelijk/prima beeld op analoog.
Dvd (Ice Age 2& Earth Docu) zien er super gelikt uit. Ik heb de 42", maar tsjonge hij is wel erg groot. Net niet te.

ik zie geen image retention, geen beelden die nagloeien of wat dan ook.
Ik had de Pz80 bij MM besteld voor €975, maar heb de 42pz85 gekregen voor dezelfde prijs. Dus ik ben zeer content.
Ik heb contrast op laag staan, rond 20%, vind zo'n lage contrast helemaal niet storend.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

blaatschaaap schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 18:47:
Auw. =X Mijn htpc heeft leuk met de windows screensaver het windows logo er zo'n 100 keer op allerlei plekken ingezet. bij zwart beeld (als er geen input is) zijn er overal logo's zichtbaar. |:(

Is er iets wat ik kan doen om deze er nog uit te krijgen of is dit permanent beschadigt?
KoffieNT schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 19:10:
hehe ja dat is dus image retention. Ik heb na de Windows XP screensaver ook 10tallen logo's. Dat verdwijnt gewoon weer als je een kleurtje op je scherm hebt.
Niets om je druk over te maken :).
Vreemd, ik heb dat nog niet gezien op mijn PZ85, ik gebruik wel de Vista screensaver maar of dat veel uitmaakt? Het gaat volgens mij wel weer gewoon weg hoor.
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 19:45:
Vraag; voor de HTPC users icm met een ATI graka:

- Kan je de color space instellen op je plasma? 16 - 235 // 0 - 255
- Welke pixel setting kiezen jullie in CCC: YUV 442 / 444 of limited of full RGB ?
- Wat is het verschil tussen 23 HZ en 24 HZ in CCC ?

Ikzelf heb een TH37PX80
Zit dat allemaal in de drivers? Heb ik nooit gezien.
Volgens mij MOET je trouwens 16-235 gebruiken, dat verwacht de tv.

[ Voor 23% gewijzigd door psy op 12-02-2009 21:32 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• blaatschaaap
  • Laatst online: 12:50

blaatschaaap

schaap

Phew! bedankt voor jullie reacties, wat een opluchting ^^ Dit heeft op lang termijn ook geen schade of?

blaap

• psy

psy

Nee hoor, is inherent aan de techniek. Ik zie soms ook enige retentie, voorals als hij net aan staat, dan lijkt hij er wat gevoeliger voor. Zowiezo is het alleen te zien bij een volkomen zwart beeld.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

ik kijk nu een paar uur normaal tv, maar met de juiste instelingen is analoog ook best strak.
weinig last van reflectie en retentie heb ik nog helemaal niet gezien.

ik snap alleen die waardes niet van de beeldinstellingen.
wat is nou de 0 waarde ? want het schijnt dat je hem ook op een min waarde kan zetten.....
er staan geen getallen bij.....

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 23:09 ]

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ja de ene keer zie je wel wat retention, de andere keer zie ik na 10 minuten screen saven niets. Ook als ik zit te internetten en ga daarna een film kijken zie ik het (menubalk bv) in het begin van de film bij het (nog) zwarte scherm, als de film dan 2 sec bezig is, is het al weer weg.

Eerste keer dat ik dit zag schrok ik ook een beetje, maar het schijnt allemaal wel mee te vallen. Zolang je in de eerste zoveel uren even je contrast laag houd kan er weinig misgaan :D.

Verwijderd

Zit dat allemaal in de drivers? Heb ik nooit gezien.
Volgens mij MOET je trouwens 16-235 gebruiken, dat verwacht de tv.
Jep, kijik maar eens in je CCC; men zit nu aan 9.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:51:
[...]

Lijkt me niet zomaar te gebeuren. Panasonic is wellicht de meest winstgevende tak van het hele Matsushita-conglomeraat momenteel. HEt zou geen handige zet zijn in dat licht ....

en dan nog iets; Sinds wanneer weet de RAF iets af van de bedrijfspolicy en het beleid van Matsushita ? Ze weten vaak nog niet eens goede informatie over de producten die zij verkopen, laat staan over dit soort zaken ...
Matsushita heeft een tijdje geleden bekend gemaakt dat ze al hun producten onder de naam panasonic gaan verkopen en volgens mij gaan ze het bedrijf ook zo noemen.

even opgezocht. Kortgeleden (10 01) dus:
Matsushita Electric to Change Name to Panasonic Corporation

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Wat nu wel grappig is dat panasonic vanaf volgende jaar de #1 in plasma televisies is, aangezien pioneer er helemaal mee gaat stoppen. Zonder iets te doen, toch het beste worden (eigenlijk is het te tries :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Zonder iets te doen? De ontwikkeling in plasma tv's gaat het hele jaar door hoor chef, er gaan miljoenen in zitten om en als je ziet wat voor grote stappen voorwaarts ze de laatste jaren hebben gemaakt, vind ik het een mooie beloning op het werk van Panasonic. Natuurlijk had Pioneer nog steeds de BESTE schermen, maar de beste prijs/kwaliteit verhouding lag duidelijk bij Panasonic dit jaar. En dit zal volgend jaar ook weer zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Zonder iets te doen? De ontwikkeling in plasma tv's gaat het hele jaar door hoor chef, er gaan miljoenen in zitten om en als je ziet wat voor grote stappen voorwaarts ze de laatste jaren hebben gemaakt, vind ik het een mooie beloning op het werk van Panasonic. Natuurlijk had Pioneer nog steeds de BESTE schermen, maar de beste prijs/kwaliteit verhouding lag duidelijk bij Panasonic dit jaar. En dit zal volgend jaar ook weer zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
StealthyPeanut schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:30:
Zonder iets te doen? De ontwikkeling in plasma tv's gaat het hele jaar door hoor chef
Ja doh, maar in relatieve zin is dat natuurlijk onbelangrijk. Pioneer innoveert, panasonic innoveert. Dus beiden gaan vooruit. Om pioneer in te halen moeten ze dus sneller innoveren dan Pioneer. Maar nu pioneer helemaal wegvalt van de plasma markt (ze trekken zich compleet terug). hoeven ze dus niet sneller te innoveren dan pioneer. Dus hoeven ze om de beste te worden geen extra moeite te doen. (puur kwaliteit, ik heb het niet over prijs/kwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal best zijn, maar ze moeten nog steeds concurreren met LCD.. Dat is een grotere opgaaf dan tegen Pioneer was, dat in een andere prijsklasse zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Adlermann schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 11:54:
Wat nu wel grappig is dat panasonic vanaf volgende jaar de #1 in plasma televisies is, aangezien pioneer er helemaal mee gaat stoppen. Zonder iets te doen, toch het beste worden (eigenlijk is het te tries :( )
Van plaats #2 naar #1 waarom is dat triest?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
DeeJee schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:56:
[...]

Van plaats #2 naar #1 waarom is dat triest?
Omdat het aantal aanbieders van plasma nu wel heel karig gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Adlermann schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:57:
[...]

Omdat het aantal aanbieders van plasma nu wel heel karig gaat worden.
Maar je schrijft "zonder iets te doen" Ze waren al erg goed, maar niet de beste. Wel de #2.
Je doet nu net alsof de pana's helemaal niks zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Maar zoals Felony terecht opmerkt: ze moeten concurreren met LCD. De consument zal het aan zijn reet roesten welke techniek er gebruikt wordt om het beeld op het scherm te toveren. Die wil over het algemeen gewoon betaalbaar, goed beeld. Of daar nou een LCD of een Plasma technologie achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
De consument kijkt voornamelijk naar prijs en niet naar de kwaliteit. Zonder een kleine maar héél erg innoverende speler als Pioneer gáát vooruitgang gewoon trager. De Kuro-lijn was geen evolutie maar een revolutie in beeldkwaliteit.

Als er geen AMD was geweest had Intel ook no-way zo snel nieuwe cpu's uitgebracht. Dat werkt nu eenmaal zo. Met minder concurrentie heb je altijd minder vooruitgang.

Dat een Pioneer véél duurder was dan 'ie beter was in kwaliteit is niet vreemd. Dat zie je in zo ongeveer élk artikel. Of het nu een tv, versterker, auto of whatever is. Uiteráárd was/is Panasonic qua prijs/prestatie beter. Met het wegvallen van Pioneer mist de markt nu wel de keúze om het neusje van de zalm te kunnen kopen. Qua design/beeld/bediening is een Pioneer wel degelijk een stap boven een Panasonic, waarmee niét gezegd wordt, zoals veel slecht-lezende mensen hier blijkbaar doen, dat Panasonic daarom "slecht" is, integendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jah, het is jammer dat pioneer stopt. Maar panasonic was gewoon beter bezig met de schermen. Overigens verkopen ze volgens mij veel minder plasmaschermen dan bv een samsung of Sony LCDs verkoopt, dus reken maar dat ze gewoon scherp blijven.

Ze hadden de race om de beste plasma schermen al eerder gewonnen btw. Pioneer gebruikt in de nieuwe modellen die nog komen ook plasma panelen. Pana maakt gewoon betere, prijs/kwalitatief gezien.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
JvS schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:10:
Ze hadden de race om de beste plasma schermen al eerder gewonnen btw. Pioneer gebruikt in de nieuwe modellen die nog komen ook plasma panelen. Pana maakt gewoon betere, prijs/kwalitatief gezien.
Wat is dit voor onzin? Een huidig Pioneer paneel IS gewoon beter dan die van Panasonic hoor. Qua prijs niet nee, maar in absolute termen gezien wel degelijk. Dat Pioneer van plan was Panasonic schermen te gaan afnemen zegt natuurlijk helemaal niets over de kwaliteit daarvan. Omdat ze zelf blijkbaar niet kapitaalkrachtig genoeg meer waren om eigen panelen te fabriceren moesten ze wel die "noodgreep" toepassen. Echt niet omdat een Panasonic paneel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
DeeJee schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:00:
[...]

Maar je schrijft "zonder iets te doen" Ze waren al erg goed, maar niet de beste. Wel de #2.
Je doet nu net alsof de pana's helemaal niks zijn.
Leer begrijpend lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Dus....

offtopic:
Bedankt voor deze trieste opmerking. Erg nuttig.

[ Voor 20% gewijzigd door DeeJee op 13-02-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
@ Hierboven, weldegelijk een nuttige opmerking alleen misschien niet echt vriendelijk verwoord, maar de reactie erboven is dan ook nogal overtrokken en incorrect.

@ Brad Pitt, het niet kapitaalkrachtig zijn komt door de kosten voor de productie, te lage afzet (door de te hoge prijs). Als je een product maakt wat alleen verlies geeft ben je als bedrijf niet goed bezig. Dit wil nog niet zeggen dat het geen goed product voor de consument is.
|sWORDs| schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 09:31:
Is er iemand die dit topic wil overnemen en een 2009 topic wil maken?
Ik heb gisteren mijn Pana de deur uit gedaan en een FullHD DLP beamer besteld.
Ik ga geen nieuw deel meer aanmaken. Iemand anders die wil?

[ Voor 41% gewijzigd door |sWORDs| op 13-02-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
|sWORDs| schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:22:
@ Hierboven, weldegelijk een nuttige opmerking alleen misschien niet echt vriendelijk verwoord, maar de reactie erboven is dan ook nogal overtrokken en incorrect.
Wat is er incorrect als ik zo vrij mag zijn dat te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Maar natuurlijk... d:)b Mijn reactie was overtrokken en incorrect?

[ Voor 5% gewijzigd door DeeJee op 13-02-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Brad Pitt schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:25:
[...]

Wat is er incorrect als ik zo vrij mag zijn dat te vragen?
Dat was ik er net aan het bij typen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DeeJee schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:27:
[...]
OMG man, je gaat ook maar door met selectief lezen of niet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
@ Brad Pitt, het niet kapitaalkrachtig zijn komt door de kosten voor de productie, te lage afzet (door de te hoge prijs). Als je een product maakt wat alleen verlies geeft ben je als bedrijf niet goed bezig. Dit wil nog niet zeggen dat het geen goed product voor de consument is.[/small]
Ehhh, ja en dus!? Wát was er incorrect aan? Er werd beweerd dat een Panasonic-paneel de beste was, wat niet zo is. Dat het (betere) Pioneer paneel niet winstgevend was/is heeft daar toch niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Brad Pitt schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:29:
[...]

OMG man, je gaat ook maar door met selectief lezen of niet?!
Ja ik zie het nu :$ Excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Accepted en excuus voor mijn niet geheel vriendelijke intonatie <iets prikkelbaar vandaag blijkbaar> ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Brad Pitt schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:32:
[...]

Accepted en excuus voor mijn niet geheel vriendelijke intonatie <iets prikkelbaar vandaag blijkbaar> ;)
We zijn toe aan het weekend zullen we maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Brad Pitt schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:30:
[...]

Ehhh, ja en dus!? Wát was er incorrect aan? Er werd beweerd dat een Panasonic-paneel de beste was, wat niet zo is. Dat het (betere) Pioneer paneel niet winstgevend was/is heeft daar toch niets mee te maken.
Dat was toch juist het punt van JvS?
JvS schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:10:
Jah, het is jammer dat pioneer stopt. Maar panasonic was gewoon beter bezig met de schermen. Overigens verkopen ze volgens mij veel minder plasmaschermen dan bv een samsung of Sony LCDs verkoopt, dus reken maar dat ze gewoon scherp blijven.

DeeJee schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:27:
[...]

Nee, die ging over de reactie boven de reactie van jouw reactie. ;) Maar nu gaan we wel erg offtopic.

[ Voor 60% gewijzigd door |sWORDs| op 13-02-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
|sWORDs| schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:33:
"Ze hadden de race om de beste plasma schermen al eerder gewonnen btw"
Niet jouw quote, I know, maar daar ging het mij dus om.

Dan hebben we denk ik een andere definitie van het begrip "beste".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Brad Pitt schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:47:
[...]

Niet jouw quote, I know, maar daar ging het mij dus om.

Dan hebben we denk ik een andere definitie van het begrip "beste".
Zijn beste sloeg op prijs/kwaliteit ik denk dat JvS zonder bij betalen ook liever een Pioneer heeft. En ja ik ben het volledig met je eens, maar dat is JvS denk ik ook. :> Hij nam alleen prijs mee in de beschouwing.

En zeker niet mijn quote, deze uit de start post wel: ;)
De beste plasma schermen worden door Pioneer gemaakt, deze zijn echter een stuk duurder dan de Panasonic schermen en niet heel erg veel beter. De Pioneer schermen zijn vooral beter in de zwarting (Pioneer G8 was al beter, G9 helemaal), 24p weergave, deïnterlacing en kijkhoek.

[ Voor 7% gewijzigd door |sWORDs| op 13-02-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:11
Ik dacht dat Panasonic altijd een jaar achterliep op Pioneer? Dus de mogelijkheden/functionaliteiten/technieken van Pioneer kwam je pas een jaar later tegen in de Panasonic plasma schermen.

Als bovenstaande waar is dan kun je je afvragen van wie Panasonic nu moet gaan afkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een hdmi kabel van 2 meter gehaald van 4 euro ( !!! ) bij de action en
kung fu panda gekeken met nog de break in settings, overdags met het zonnetje in huis wel wat meer reflectie en een wat minder helder scherm maar op een gegeven moment let je daar niet meer op.
tevens word dat beter als je optimaal kan calibreren na de break in.

maar wat een ongelofelijke beeldqualiteit en kleuren, alles superstrak en dat voor een geripte blu ray die ik stream met een xbox360 !
ook gamen is echt erg strak ik heb IFC gewoon aan op de input van de xbox360, en ik moet zeggen alles loopt zeer vloeiend, alles blijft strak tijdens snelle bewegingen, iets waar een lcd echt niet tegenop kan !
( dit weekend earth op een samsung F96 gezien, en toch wel wat wazigheid )

en nog steeds geen image retention gezien.
yup een 42PZ85...IFC :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PZ85 neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Is er enig idee wanneer de 2009 modellen heir in nl te krijgen zijn in de shops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-08 16:59
Ik heb sinds een weekje een 42PZ80. Ik ben er zeer tevreden over: de kleuren zijn echt geweldig. Mijn analoge kabel signaal wordt goed weergegeven. En van pc of ps3 zijn het beeld natuurlijk subliem (en zonder overscan 8) ). Wel zie ik af en toe (bij grote witte vlakken) een flikkering die ik bij LCD niet had. Maar dat mag de pret niet drukken.

Ik heb wel een paar vraagjes: iedereen zegt dat je de tv de eerste 200 uur op 40% contrast moet laten staan. Maar is er dan ergens te zien hoeveel uur de tv al heeft gespeeld? Zit dat in het servicemenu ofzo? Of moet ik zelf een schatting maken? :?

Ook vraag ik me af hoe ik de tv kan ophangen. Moet je daarvoor die ronde doppen aan de achterkant eruit wippen? Met een schroevendraaier? En hoe bevestig je vervolgens zo'n muurbeugel?

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:11
WinnieXX schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 21:46:
Is er enig idee wanneer de 2009 modellen heir in nl te krijgen zijn in de shops?
Vragen over 2009 modellen kun je het beste stellen in het Panasonic 2009 topic:
[Plasma] de Panasonic 2009 modellen - Z, V, G, S en X serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:04

eisbaer

Zie signature

fdkuyper schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 23:07:
Ik heb wel een paar vraagjes: iedereen zegt dat je de tv de eerste 200 uur op 40% contrast moet laten staan.
Ach er wordt zoveel gekletst. Ik heb 'm ingesteld naar mijn smaak en altijd zo gespeeld. Beeld is prima. Niks geen 40% gezeur.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag kreeg ik mijn 42PZ81 aan. Uitgepakt, PS3 aangesloten en ja.. Prachtige tv. Ik schakel hem uit, sluit mijn Digibox en dergelijke aan. Tv terug aan.. of toch niet! Hij blijft in stand by staan, het enige dat er nog uitkomt is een "klik" en dat was het einde van het verhaal. Iemand een idee? Tv al stuk na 1 minuut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Even de aan/uit knop de AB een seconde ingedrukt houden terwijl hij in standby staat..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 11:09:
Even de aan/uit knop de AB een seconde ingedrukt houden terwijl hij in standby staat..?
Jep, idd. Las het daarstraks hier al :) Toch bedankt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 00:54
Vandaag naar de tv's gaan zien. De PZ8, PZ80 en PZ85 stonden alle 3 langs mekaar. Dus ik kon perfect beoordelen welke goed en welke minder was, want ze stonden ongeveer met dezelfde instellingen en zelfde filmke speelde af. Wat me opviel was het verschil tussen de PZ8 en de PZ80/85. Ik kon mijn ogen niet geloven, de PZ8 was beduidend minder dan die andere 2, gaf zeer slecht kwaliteit en toen ik de verkoper vroeg waarom er tussen deze 2 zoveel verschil was, kon hij ook geen antwoord geven. Hij was ook verbaasd van het slechte beeld van de PZ8. Hopelijk was er iets defect aan de tv. Daarnaast zag de PZ80 er iets beter uit dan de PZ85 volgens mij, maar zoveel verschil was er niet merkbaar !!!!! Een tv of 2 erlangs was de PX80 zichtbaar. Zelfs op een blu-ray film was het verschil minimum met de PZ80 en ik heb op alle afstanden gestaan. Pas wanneer ik een voet verwijderd was van de schermen kon ik mss een verschil zien, maar van een afstand van 2-3 meter was het beeld gewoon hetzelfde.

Wat ik erg grappig vond, men zette tussen deze plasma's de philips 42pfl9803h. Ik heb een uur zitten te observeren en telkens kwamen er mensen voorbij en zeiden ze:

"Zie hoe mooi beeld LCD geeft, die plasma's stelle niet veel voor tegenover de LCD's. Zie eens hoe donker ze zijn" 8)7
Op den duur werd het soms zo grappig dat ik mijn lach niet kon inhouden. Toen kwam de verkoper en zei tegen mij: "Mooi verkooptrucje he !!!" en ging ook lachend weg :+

Maar idd, die Philips stak wel een kopje uit boven al die LCD's en als ik niks wist van TV's dan zou ik net hetzelfde reageren als de normale consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus stond de PZ8 ook gewoon brak ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Laatst online: 12-09 00:54
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 21:13:
[...]

Dus stond de PZ8 ook gewoon brak ingesteld.
Nee de PZ8 stond op ongeveer hoe hij moest staan. Ik heb de instellingen snel nog eens gekeken, maar ik ben niet zeker hoe juist het is. Ofwel scheelde er iets aan dat scherm, ofwel is de kwaliteit echt merkbaar tussen de 8 en 80 modellen. Het was nog steeds wel beter dan de sommige Samsung, LG of Philips tv's, maar dat het zo'n merkbaar verschil maakt met de 80 is toch opvallend. Uiteraard heb ik niet de tijd gehad om met al deze tv's te spelen, maar het kan ook idd een verkooptrucje zijn. Want de PZ80 koste 300 euro meer.
De volgende keer als ik weer ga, neem ik mijn xbox mee en dan zet ik ze allebei op hun beste kwaliteit. Eens zien als er weer zo'n verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fdkuyper schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 23:07:
Ik heb sinds een weekje een 42PZ80. Ik ben er zeer tevreden over: de kleuren zijn echt geweldig. Mijn analoge kabel signaal wordt goed weergegeven. En van pc of ps3 zijn het beeld natuurlijk subliem (en zonder overscan 8) ). Wel zie ik af en toe (bij grote witte vlakken) een flikkering die ik bij LCD niet had. Maar dat mag de pret niet drukken.

Ik heb wel een paar vraagjes: iedereen zegt dat je de tv de eerste 200 uur op 40% contrast moet laten staan. Maar is er dan ergens te zien hoeveel uur de tv al heeft gespeeld? Zit dat in het servicemenu ofzo? Of moet ik zelf een schatting maken? :?

Ook vraag ik me af hoe ik de tv kan ophangen. Moet je daarvoor die ronde doppen aan de achterkant eruit wippen? Met een schroevendraaier? En hoe bevestig je vervolgens zo'n muurbeugel?
Ik heb een wandsteun van Vogels (type 6345) en die is uitermate geschikt voor de pz80.
Ik heb zelf de 42pz800 en hij hangt als een vorst. En idd de doppen eruit wippen met een schroevendraaier.
4 gaten boren pluggen erin en monteren die beugel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mudi schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 21:30:
[...]
Nee de PZ8 stond op ongeveer hoe hij moest staan.
Dan neem je toch gewoon de 80-serie? Als die zo significant beter is ben je toch snel klaar lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Laatst online: 02-08 18:10
[b][message=31501923,noline]
Maar idd, die Philips stak wel een kopje uit boven al die LCD's en als ik niks wist van TV's dan zou ik net hetzelfde reageren als de normale consument.
boven al die Plasma's bedoel je? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik vond het ook nogal een vaag verhaal. :/

[ Voor 3% gewijzigd door MrAcid op 16-02-2009 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
(jarig!)
Brad Pitt schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:14:
[...]

Wat is dit voor onzin? Een huidig Pioneer paneel IS gewoon beter dan die van Panasonic hoor. Qua prijs niet nee, maar in absolute termen gezien wel degelijk. Dat Pioneer van plan was Panasonic schermen te gaan afnemen zegt natuurlijk helemaal niets over de kwaliteit daarvan. Omdat ze zelf blijkbaar niet kapitaalkrachtig genoeg meer waren om eigen panelen te fabriceren moesten ze wel die "noodgreep" toepassen. Echt niet omdat een Panasonic paneel beter is.
Beetje oude discussie, maar ik zou niet zozeer de panelen van Pioneer erg boven die van Panasonic willen zetten, maar wel de software onder motorkap. Het is niet voor niks dat Pioneer voor zolang het nog duurt panelen gaat afnemen van van Panasonic (voor zover ze dat al niet deden), en dat "in ruil" daarvoor Panasonic beschikking krijgt over de technieken van Pioneer (lees, de softwarematige kant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
rodie83 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:29:
[...]

Beetje oude discussie, maar ik zou niet zozeer de panelen van Pioneer erg boven die van Panasonic willen zetten, maar wel de software onder motorkap. Het is niet voor niks dat Pioneer voor zolang het nog duurt panelen gaat afnemen van van Panasonic (voor zover ze dat al niet deden), en dat "in ruil" daarvoor Panasonic beschikking krijgt over de technieken van Pioneer (lees, de softwarematige kant).
Pioneer gebruikt alleen eigen panelen voor de plasma's, nog voor ze met Panasonic panelen zijn begonnen is de stekker eruit getrokken. En het Pioneer paneel is weldegelijk veel beter, zie de eerder genoemde voordelen, alleen de deïnterlacing zit in de scaler, de rest zijn voordelen van het panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
rodie83 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:29:
Als je niet helemaal weet waar je het over hebt is het zomaar spuien van onzin als zijnde feiten niet zo handig. Wat |sWORDs| zei is helemaal waar. Er is nog nooit een Panasonic paneel in een Pioneer plasma tv gezet, aangezien die inferieur zijn. Pioneer panelen zijn gewoon de beste panelen, punt. Gevalletje klok en klepel weer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Mudi schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 18:36:
Vandaag naar de tv's gaan zien. De PZ8, PZ80 en PZ85 stonden alle 3 langs mekaar. Dus ik kon perfect beoordelen welke goed en welke minder was, want ze stonden ongeveer met dezelfde instellingen en zelfde filmke speelde af. Wat me opviel was het verschil tussen de PZ8 en de PZ80/85. Ik kon mijn ogen niet geloven, de PZ8 was beduidend minder dan die andere 2, gaf zeer slecht kwaliteit en toen ik de verkoper vroeg waarom er tussen deze 2 zoveel verschil was, kon hij ook geen antwoord geven. Hij was ook verbaasd van het slechte beeld van de PZ8. Hopelijk was er iets defect aan de tv. Daarnaast zag de PZ80 er iets beter uit dan de PZ85 volgens mij, maar zoveel verschil was er niet merkbaar !!!!! Een tv of 2 erlangs was de PX80 zichtbaar. Zelfs op een blu-ray film was het verschil minimum met de PZ80 en ik heb op alle afstanden gestaan. Pas wanneer ik een voet verwijderd was van de schermen kon ik mss een verschil zien, maar van een afstand van 2-3 meter was het beeld gewoon hetzelfde.

Wat ik erg grappig vond, men zette tussen deze plasma's de philips 42pfl9803h. Ik heb een uur zitten te observeren en telkens kwamen er mensen voorbij en zeiden ze:

"Zie hoe mooi beeld LCD geeft, die plasma's stelle niet veel voor tegenover de LCD's. Zie eens hoe donker ze zijn" 8)7
Op den duur werd het soms zo grappig dat ik mijn lach niet kon inhouden. Toen kwam de verkoper en zei tegen mij: "Mooi verkooptrucje he !!!" en ging ook lachend weg :+

Ja plasma's zijn ook inderdaad donkerder... nog steeds. Zet maar eens een nagenoeg wit beeld op, en elke plasma zakt door het ijs, helaas. De vraag is meer of je daar in een huiskamersituatie veel 'last' ven hebt. Het IS echter wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:59:
[...]
Zet maar eens een nagenoeg wit beeld op, en elke plasma zakt door het ijs, helaas. De vraag is meer of je daar in een huiskamersituatie veel 'last' ven hebt. Het IS echter wel zo.
Een LCD is inderdaad overdreven bright. Wit daarop is meestal blauwig wit, omdat dat witter LIJKT. Het creme-achtige wit op de meeste (goed ingestelde) plasma's is gewoon wit. Calibreer een suuuuuperwitte LCD maar eens en kijk wat er overblijft. Opeens is dat "wit" dan ook cremig geworden. Mijn broer schrok zich rot op zijn Samsung LCD na het instellen ervan. "Daar ga ik niet naar kijken!".

Verder is de contrast-ratio van een gezonde plasma vele malen groter dan die van een LCD, dus zoooo brak kan het wit niet zijn omdat zwart nog steeds niet zwart is en het wit dus wel enige brightness moét hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nee dat bedoel ik niet. Plasma's schroeven het contrast automatisch terug naarmate er meer wit getoond wordt, om te voorkomen dat de plasmacellen te veel slijten, en je stoppen doorslaan niet te vergeten. Dit is heel goed te zien als je een scherm in windows maximaliseert. Dit oogt (mijns inziens) net zo onnatuurlijk als backlightbleeding bij een LCD.

Het contrast is veel beter omdat een plasma meestal veel beter zwartwaardes heeft. Maar het ligt zeker niet aan de helderheid van het scherm.

[ Voor 31% gewijzigd door psy op 16-02-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar als je niet de hele dag zit te kijken naar ijsberen in de sneeuw (of zit te computeren, wat ik niet doe) is de brightness van een plasma ruimschoots voldoende en is het gewoon 'wit'. Dat ze de brightness verlagen is uiteraard alleen maar vanwege de voeding, niet om het slijten tegen te gaan, dat is geheel irrelevant.

Met alle content waar het beeld niet meer dan 50% volledig wit is is er niets te klagen over de brightness. Dat zie je ook duidelijk terug in (checkerboard) ANSI-testresultaten. Full-black/full-white tests zijn behoorlijk meaningless vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Wat is dat nou voor onzin... je ziet het gewoon constant als je bijvoorbeeld commercials langs ziet komen. Of als ze uitzoomen overdag op een zonnige dag. Je ziet gewoon het wit donkerder worden. Als je dat niet ziet, prima, maar ik zie het duidelijk. Vooral als je je contrast wat hoger hebt staan zoals ik (~80%). Lager vind ik simpelweg te donker.

Het blijft een imperfectie inherent aan plasma techniek en het is gewoon duidelijk zichtbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door psy op 16-02-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk zichtbaar als je erop let misschien, maar gewoon tijdens het kijken is het echt niet "merkbaar"
Ik heb me contrast nu op 40% staan en wit is gewoon wit....

Ik heb trouwens totaal geen last van image retention of wat dan ook dus die instellingen gaan snel
naar aanbevolen settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:52
Brad Pitt schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:33:
[...]

Als je niet helemaal weet waar je het over hebt is het zomaar spuien van onzin als zijnde feiten niet zo handig. Wat |sWORDs| zei is helemaal waar. Er is nog nooit een Panasonic paneel in een Pioneer plasma tv gezet, aangezien die inferieur zijn. Pioneer panelen zijn gewoon de beste panelen, punt. Gevalletje klok en klepel weer dit.
Inferieur? Lol.

Iedereen is het erover eens dat Pioneer beter is, maar dat je hier een onredelijk hoog bedrag voor moet neerleggen. Blijkbaar vinden meer mensen dit, anders zouden ze niet hoeven te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ach jee. Niet inferieur als zijnde bagger hè, het is *minder goed* dan Pioneer. Selectief lezende en snel aangevallen voelende mensen galore hier.

[/quote]
Iedereen is het erover eens dat Pioneer beter is, maar dat je hier een onredelijk hoog bedrag voor moet neerleggen. Blijkbaar vinden meer mensen dit, anders zouden ze niet hoeven te stoppen.
[/quote]
Onredelijk? Ach. Alles wat goed is kost geld, en wil je een iets betere kwaliteit moet je vaak inderdaad meer neerleggen als dat je er in verhouding op vooruit gaat. Een Pioneer is niet zooo veel duurder dan een PZ800, die ook qua beeldkwaliteit weinig meer biedt dan een PZ85. Dus betaal je ook veeeeeel teveel voor een beetje design (waarbij ik een PZ800 spuuglelijk vind), da's toch bij elk merk zo.

Maar goed, Panasonic rulezzzzz hoor, no worries. Beste betaalbare panelen ooit! Zo beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:12:
Duidelijk zichtbaar als je erop let misschien, maar gewoon tijdens het kijken is het echt niet "merkbaar"
Ik heb me contrast nu op 40% staan en wit is gewoon wit....

Ik heb trouwens totaal geen last van image retention of wat dan ook dus die instellingen gaan snel
naar aanbevolen settings.
Klopt, bij een contrast setting van 40% heb je ook geen last van die dimmer. Dat speelt pas bij een hoger contrast. Aanbevolen settings zijn echter ook veel hoger voor het contrast, zeker geen 40% :)
Brad Pitt schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 09:30:
[...]

Ach jee. Niet inferieur als zijnde bagger hè, het is *minder goed* dan Pioneer. Selectief lezende en snel aangevallen voelende mensen galore hier.

[/quote]
[/quote]
Onredelijk? Ach. Alles wat goed is kost geld, en wil je een iets betere kwaliteit moet je vaak inderdaad meer neerleggen als dat je er in verhouding op vooruit gaat. Een Pioneer is niet zooo veel duurder dan een PZ800, die ook qua beeldkwaliteit weinig meer biedt dan een PZ85. Dus betaal je ook veeeeeel teveel voor een beetje design (waarbij ik een PZ800 spuuglelijk vind), da's toch bij elk merk zo.

Maar goed, Panasonic rulezzzzz hoor, no worries. Beste betaalbare panelen ooit! Zo beter?
Sterker nog, beeldtechnisch gezien is een PZ800 eigenlijk identiek aan een PZ85. Of je moet denken dat "Digital chinema color" veel toevoegt aan het beeld (***proest**")

[ Voor 49% gewijzigd door psy op 17-02-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Algemene opmerking over de laatste paar pagina's: ik denk dat het wenselijk is als mensen niet telkens belachelijk gemaakt worden als ze het niet helemaal goed begrijpen/iets zeggen dat niet helemaal klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

psy schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:29:
Nee dat bedoel ik niet. Plasma's schroeven het contrast automatisch terug naarmate er meer wit getoond wordt, om te voorkomen dat de plasmacellen te veel slijten, en je stoppen doorslaan niet te vergeten.
Heb je daar een bron van: van slijtende plasmacellen en stoppen die door zouden kunnen slaan. Ik weet niet, maar mijn groepenkast doet 16A per groep. Stel dat ik daar 8A aan andere apparaten af zou trekken van waar de TV ook op zit (wat overdreven is, want dat is 1840W), dan blijft er nog 8A (x230V = ook 1840 W) over. De specs van mijn TV zeggen 385 W, waardoor er nog 1,5KW over blijft. Ik denk persoonlijk niet dat "je stoppen doorslaan" dan een argument is en ik geloof al helemaal niet dat de elektronica dan zorgt dat de aansluitwaarde lager is.

Volgens mij is het gewoon zo: als het hele beeld volledig wit is en dan de brightness op 100% staat, dan is het verbruik die 385 W (de aansluitwaarde).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:29
Lichtelijk aangevallen reacties her en der waarbij mensen klaarblijkelijk een merk als een verlengstuk van hun persoonlijkheid zien. :P
Inferieur heeft inderdaad niets met kwaliteit te maken.
Inferieure merken zijn merken die in de ban worden gedaan als je meer te besteden hebt.
In die zin voldoet Panasonic daar wel aan, mensen die het zich kunnen permitteren zullen eerder geneigd zijn een Pioneer te kopen.
Of mensen zien het verschil tussen die twee merken simpelweg niet genoeg om er +1000 euro aan uit te geven.
Of mensen besteden die 1000 euro liever aan goeie randapparatuur (zoals ik).

Verder lopen smaak en ratio nogal eens door elkaar.
Als jij het belangrijk vindt om je tv scherm als lichtbron te gebruiken om de krant bij te lezen dan heb je aan LCD een hele goeie.
Zo lees ik vaak de voordelen van LCD (doet het prima in winkels en op luchthavens).
Puur objectief beschouwd is plasma op alle punten waar "een scherm met bewegend beeld dat je op afstand bekijkt" in uit moet blinken de winnaar.
Als pc monitor is het misschien weer minder, maar daar is ook waar dit soort discussies hopeloos uit de bocht vliegen.

Ik verwijt een mp3 speler ook niet dat er zo weinig WAV bestanden op passen.
Beoordeel het product op de functie waarvoor het feitelijk ontworpen is, en dat is bij een plasma het bekijken van bewegend beeld en bij een LCD uiteindelijk het bekijken van stilstaand beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MrSleeves schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:08:
[...]
Volgens mij is het gewoon zo: als het hele beeld volledig wit is en dan de brightness op 100% staat, dan is het verbruik die 385 W (de aansluitwaarde).
Nee, élke plasma-tv heeft een limiter er in zitten die het contrast verminderd naarmate er meer "lichte" content op het beeld komt. Hier heeft PSY gewoon helemaal gelijk in. Dat is voornamelijk om de voeding niet bizar groot te laten hoeven zijn/te beschermen. Je kan dit fenomeen ook vaak zelfs horen, hoe witter het scherm is, hoe meer je tv begint te zoemen (hoe lastiger de voeding het krijgt).

Vroeger kon je bij je CRT zelfs heel goed zién bij bijv. videoclips met snel wisselende beelden dat de hele geometrie van je tv aan gort ging (pompen (afmeting van het beeld wisselde naarmate de content donkerder dan wel lichter werd)). Dit was ook een verschijnsel van een (te) lichte voeding. Hoe beter je voeding, hoe minder dat pompen was.

Een kleine witte cirkel op een zwarte achtergrond zal meetbaar brighter zijn dan diezelfde cirkel bij een geheel wit scherm. Tijdens "normaal" kijkgedrag zal dat niet (erg) opvallen, als je echter ook zoals PSY doet er computerbeelden op weergeeft zal die contrastvermindering opvallen.

Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor prijsdiscussies