sorry, de onderbouwing staat hierboven al, maaar pana plasma steekt er met kop en schouders boven uit. Zul je het binnenkort wel druk krijgen als al ej vrienden thuis zo'n lcd hebben, willen ze allemaal bij jou kijken
Verwijderd
hoe zit het nou met die weerspiegeling dan ???
ik ga ook een nieuwe tv kopen ( toshiva lcd staat al in bestelling )
maar ga nu toch twijfelen, in de winkel is een plasma zeker scherper en mooier.
ik woon alleen in een apparttement waar wat lichtinval is, en er soms zelfs zonlicht opvalt.
hoe zijn jullie ervaringen ermee ?
volgens mij hebben tegenwoordig alle lcd's ook een spiegelscherm waar je alle weerspiegelingen in ziet maargoed....
ik ga ook een nieuwe tv kopen ( toshiva lcd staat al in bestelling )
maar ga nu toch twijfelen, in de winkel is een plasma zeker scherper en mooier.
ik woon alleen in een apparttement waar wat lichtinval is, en er soms zelfs zonlicht opvalt.
hoe zijn jullie ervaringen ermee ?
volgens mij hebben tegenwoordig alle lcd's ook een spiegelscherm waar je alle weerspiegelingen in ziet maargoed....
De zon komt soms onder 70 graden kijkhoek mijn Panasonic beoordelen. En zelfs dan heb ik er niet echt last van en heeeeel soms trap ik het contrast iets omhoog.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Er is ook een plasma die geen glazen maar kunststof voorkant heeft, dus minder last van reflecties. Dacht 1 van de Panasonics, anderen in dit topic kunnen je waarschijnlijk zo zeggen welke.
Verwijderd
Mijn panny 42pz85 heeft zo'n kunststof voorscherm. Dit werkt heel goed! Mijn tv is gericht naar een buitenmuur die helemaal uit raam bestaat (glazen schuifdeur) en ik heb overdag geen last met tv-kijken. Enkel kan ik soms in donkere scenes veel minder (of niets) zien, maar ik geloof niet dat een andere tv hier iets aan kan doen (toch niet als ze echt zwart willen tonen), dit is eenmaal hoe je ogen werken. Dus tenzij je geen direct zonlicht op je tv krijgt heb je geen last. En een gordijntje kost niet veel en is snel geplaatst ;-) In mijn geval: 90% van m'n tv-activiteit is 's avonds dus maakt dit niet uit.
En ja, in een winkel gaat een LCD meestal scherper en mooier zijn dan een plasma, dat heeft te maken met de zeer hoge artificiële belichting (zelfs al staan die tv's zogezegd in een "donker hoekje" in een open winkel waar overal anders licht is). In een gewone woonkamer gaat elke huidige panny-plasma het winnen van welke LCD je ook ernaast zet. Ik heb al vaak helderde kleuren gezien op een LCD maar die waren heel fake, totaal niet realistisch. Wat ik zocht was een tv die me ECHTE kleuren kon tonen. Enkel bij plasma's heb ik totnutoe het window-effect meegemaakt, nooit bij lcd's, het is te kunstmatig.
En ja, in een winkel gaat een LCD meestal scherper en mooier zijn dan een plasma, dat heeft te maken met de zeer hoge artificiële belichting (zelfs al staan die tv's zogezegd in een "donker hoekje" in een open winkel waar overal anders licht is). In een gewone woonkamer gaat elke huidige panny-plasma het winnen van welke LCD je ook ernaast zet. Ik heb al vaak helderde kleuren gezien op een LCD maar die waren heel fake, totaal niet realistisch. Wat ik zocht was een tv die me ECHTE kleuren kon tonen. Enkel bij plasma's heb ik totnutoe het window-effect meegemaakt, nooit bij lcd's, het is te kunstmatig.
Ik wil niet te diep in deze discussie (je kan eigenljk net zo goed in het LCD vs. Plasma topic kijken, maar goed) raken, maar je zegt dat de 4000+(?) serie van Sony de toplijn is. Dit is niet waar.Ackbar schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:03:
[...]
Onder Top LCD versta ik de normaale merken 9000 serie van philips en 4000+ serie van sony , LG en samsung, de merken die jij noemt zijn elite meer onbekende en duure tv merken.
Ik heb ook nergens gezegt dat de "Top LCD's goedkoop zijn" wat ik zij was dat LCD's goedkooper worden.
Om snel mijn mening te geven: Plasma (en dan vooral Panasonic) is gewoon bang for buck, zeker weten. Een prachtig beeld, anders kan ik het niet zeggen. Philips vond ik nooit echt heel bijzonder, de kleuren leken gewoon niet te kloppen in vergelijking met andere tv's.
Maar dit is natuurlijk een persoonlijke mening.
Precies. Zonder te gaan kijken is het lastig bepalen. Misschien vindt de OP het beeld van een Philips LCD wel 10x mooier dan een Panasonic plasma. Dat kan toch? Mijn broer vindt zijn Samsung LCD ook veel "scherper" dan mijn Pioneer plasma. Dat is ook zo, maar op een andere manier. De per-pixel-sharpness is inderdaad (veel) hoger, maar om dát nu als benchmark voor beeldkwaliteit te bestempelen...SChief schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:05:
[...]
Ik vind de motion-handling van de Philips LCD echt véle malen beter dan die van mijn plasma, zou die er zo in willen hebben. Een ander wordt weer misselijk van die "kunstmatige" bewegingen. Ieder zijn ding, ieder zijn smaak. Zonder te vergelijken kan je wel blijven lezen op fora maar dat zegt allemaal relatief weinig.
Nickname does not reflect reality
Zou grappig zijnthefox154 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 12:20:
sorry, de onderbouwing staat hierboven al, maaar pana plasma steekt er met kop en schouders boven uit. Zul je het binnenkort wel druk krijgen als al ej vrienden thuis zo'n lcd hebben, willen ze allemaal bij jou kijken
Deze week een keer goed kijken naar een Panasonic verdeler en anders maar een trip maken naar de Media Markt om te kijken of daar een 42PZ85 staat..
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 17:08 ]
Dan zal ik nog eens kijken, want ik heb 2 maand geleden de 42PFL7403D gekocht voor 900 euro.Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:06:
Het formaat zal 42" worden, niet kleiner en niet groter. Zit +/- 3 meter van de tv, zowel in mijn zetel als wanneer ik in bed lig (zetel staat vlak naast het bed, dus kwa kijkhoek scheelt het ook niet zoveel). De prijs van de Philips 42PFL7403 is hier 1300 euro en de Panasonic 42PZ85 ligt ook rond die prijs, dus ik zou bij die prijzen in de buurt willen blijven. Laten we dus zeggen maximum 1300 euro. Het maakt mij ook niet uit welke techniek het beste verkoopt, wat telt is wat het beste beeld (persoonlijk) geeft
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Waar heb je die zo goedkoop gevonden dan? Via internet besteld ofzo? Toevallig kunnen vergelijken met een (Panasonic) plasma?ThunderNet schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:08:
[...]
Dan zal ik nog eens kijken, want ik heb 2 maand geleden de 42PFL7403D gekocht voor 900 euro.Toestel bevalt me trouwens erg goed!
Ik heb hem bij de Saturn weggehaald, die hadden toen een actie voor 999euro, en ik had een 10% kortingsbon.Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:37:
[...]
Waar heb je die zo goedkoop gevonden dan? Via internet besteld ofzo? Toevallig kunnen vergelijken met een (Panasonic) plasma?
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Wat wellicht leuk is, is om de topics te lezen waarin deze TV's besproken worden. Ik ga ook een panasonic plasma kopen (zeer duidelijk verreweg de beste kwaliteit voor het geld), maar vond de philips' modellen vooral een mooiere behuizing hebben. Ben daarom eens de philips topics gaan doorlezen en daar lees je toch echt wel het een en ander aan ontevreden mensen.
In de panasonic topics is iedereen lyrisch over zijn toestel. Het enige wat je wel eens hoort zijn de spiegeling (Als TV kijken in vol zonlicht je prioriteit is, moet je een LCD nemen, die blazen er zo tegenin) en de fosfor trails die je weleens kan zien in snelle zwart/wit/hoog contrast 3d games. Bij GOW kan je ze wel goed opwekken en als je er dan op let en je bent er gevoelig voor (ik ben dat), kan je ze zien.
Dat is eigenlijk het enige nadeel. Stroomverbruik ligt misschien 10-30% hoger, soms niet eens hoger trouwens. Ik vind het dat wel waard...
En LCD heeft inderdaad meer appeal. Er wordt stevig in ontwikkeld (al vind ik die electronische foefjes nooit zo relaxed, maak maar gewoon een goed paneel) en veel geconcurreert. Maar ondanks dat er maar weinig leveranciers zijn, zijn panasonic plasmas gewoon onverslaanbaar.
In de panasonic topics is iedereen lyrisch over zijn toestel. Het enige wat je wel eens hoort zijn de spiegeling (Als TV kijken in vol zonlicht je prioriteit is, moet je een LCD nemen, die blazen er zo tegenin) en de fosfor trails die je weleens kan zien in snelle zwart/wit/hoog contrast 3d games. Bij GOW kan je ze wel goed opwekken en als je er dan op let en je bent er gevoelig voor (ik ben dat), kan je ze zien.
Dat is eigenlijk het enige nadeel. Stroomverbruik ligt misschien 10-30% hoger, soms niet eens hoger trouwens. Ik vind het dat wel waard...
En LCD heeft inderdaad meer appeal. Er wordt stevig in ontwikkeld (al vind ik die electronische foefjes nooit zo relaxed, maak maar gewoon een goed paneel) en veel geconcurreert. Maar ondanks dat er maar weinig leveranciers zijn, zijn panasonic plasmas gewoon onverslaanbaar.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Die fosfor trails worden op de meeste foto's zwaar overdreven vastgelegd, en het ligt vaak aan de parameters of de kwaliteit van het fototoestel waarmee ze zijn vastgelegd. Dat kan je echt niet beoordelen zonder het zelf te hebben gezien. Gelukkig merk ik er niets van, en ik ga er ook niet op 'letten' want dan heb je kans om jezelf er aan te storen.JvS schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:47:
Ik heb trouwens nog niemand horen klagen over het design van m'n pana. Het is gewoon een kader met een zwart scherm in, en dat kader is pianolakzwart. Hoe neutraal kan je zijn. Dat een philips mooier is, zal vast wel zo zijn. Maar dat maakt een pana niet lelijk. De 'arc' onderin is ook wel karakteristiek, en past er ook goed bij. Aan-uit knop is er mooi in verwerkt, net als het klepje met extra aansluitingen.
En dat kan gewoon niet. De nadelen van een lcd zijn inherent aan de gekozen techniek. Dat is nou net de natuurkunde van de principes die ze gebruiken (met als grootste probleem de aanpassingssnelheid van de kristallen en het principe dat het een backlight scherm is dat licht moet doorlaten)En LCD heeft inderdaad meer appeal. Er wordt stevig in ontwikkeld (al vind ik die electronische foefjes nooit zo relaxed, maak maar gewoon een goed paneel) en veel geconcurreert. Maar ondanks dat er maar weinig leveranciers zijn, zijn panasonic plasmas gewoon onverslaanbaar.
Daar proberen ze geweldig om heen te fietsen, maar de basis blijft op zich minder 'natuurlijk' dan een plasma, waar elk punt z'n eigen licht genereert.
Nu proberen ze ook wel achter de lcd een grid van witte leds te plaatsen, maar aangezien dat niet 'per pixel niveau' is, levert dat opnieuw niet echt optimale beelden op. Het blijft behelpen tot oled z'n intrede kan doen.
Klopt van sony 4000 is wel de nieuwe lijn maar idd niet de top van sony.SChief schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:05:
[...]
Ik wil me niet te diep in deze discussie (je kan eigenljk net zo goed in het LCD vs. Plasma topic kijken, maar goed), maar je zegt dat de 4000+(?) serie van Sony de toplijn is. Dit is niet waar.Je moet bij Sony dus naar de letter kijken. Het topmodel is de X4500, X staat voor de serie, 4500 staat voor de generatie.
Om snel mijn mening te geven: Plasma (en dan vooral Panasonic) is gewoon bang for buck, zeker weten. Een prachtig beeld, anders kan ik het niet zeggen. Philips vond ik nooit echt heel bijzonder, de kleuren leken gewoon niet te kloppen in vergelijking met andere tv's.
Als je zegt dat de kleuren niet kloppen is gewoon puur een kunst van je tv goed calibreren dat doed echt wonderen, veel mensen pakken ze uit de doos en zetten de kleuren een beetje goed naar eigen wens, maar niet zoals ze hooren. Zeker in winkels zijn tvs vaak erg fel ingesteld exspress om ze op te laaten vallen.
Maar een goed gecalibreerde tv is echt veel beter dan een gewoon uit de verpakking haalen.
Stop, spoel even terug en langzaam vooruit... Zie jij het verschil? Jij vergelijkt appels met peren.Ackbar schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:08:
Als je zegt dat de kleuren niet kloppen is gewoon puur een kunst van je tv goed calibreren
Tuurlijk is een calibratie goed voor de kleurweergave. Dat staat los van de techniek.
Als je echter met gelijke wapens wilt vergelijken dan zal een goed gecalibreerde plasma hoogstwaarschijnlijk (ik heb de vergelijking niet gedaan dus ik ga ook niet iets beweren waar ik niet zeker van ben) winnen van een goed gecalibreerde LCD door de gebruikte techniek.
Maar om eerlijk te zijn haal jij nu iets op als een troefkaart (calibreren van een scherm) om je gelijk te halen dat LCD beter is. De waarheid is echter dat het een non-argument is omdat je ieder scherm kunt calibreren. De geïmpliceerde vergelijking gaat dus niet op.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik heb nergens gezegt dat LCD beter is , een meneer maakt een opmerking dat de kleuren van een philips tv hem niet bevallen en ik antwoord daarop dat goed calibreren een groot verschil kan maaken.Chevy454 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:06:
[...]
Stop, spoel even terug en langzaam vooruit... Zie jij het verschil? Jij vergelijkt appels met peren.
Tuurlijk is een calibratie goed voor de kleurweergave. Dat staat los van de techniek.
Als je echter met gelijke wapens wilt vergelijken dan zal een goed gecalibreerde plasma hoogstwaarschijnlijk (ik heb de vergelijking niet gedaan dus ik ga ook niet iets beweren waar ik niet zeker van ben) winnen van een goed gecalibreerde LCD door de gebruikte techniek.
Maar om eerlijk te zijn haal jij nu iets op als een troefkaart (calibreren van een scherm) om je gelijk te halen dat LCD beter is. De waarheid is echter dat het een non-argument is omdat je ieder scherm kunt calibreren. De geïmpliceerde vergelijking gaat dus niet op.
En dan kom jij met een heel verhaal aanzetten over Plasma vs LCD
Ja ik ben een LCD fanboy maar dan hoef je me nog niet op iedere reactie aan te vallen.
[ Voor 3% gewijzigd door Ackbar op 03-02-2009 19:25 ]
Dat vind een nogal heftig statement. De responstijd van een Panny-plasma is 0.001ms, de black2black-tijd is rond de 5ms en de gray2gray-tijd is rond de 2ms. Op basis van deze waarden kom ik erop uit dat jij op bijna elke LCD (voor TV of voor PC) dus ook ghosting/trailing moet kunnen waarnemen aangezien LCD in het algemeen waarden heeft die minstens 2x zo hoog liggen.JvS schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:47:...de fosfor trails die je weleens kan zien in snelle zwart/wit/hoog contrast 3d games. Bij GOW kan je ze wel goed opwekken en als je er dan op let en je bent er gevoelig voor (ik ben dat), kan je ze zien.
Mocht je dat op LCD niet zien en toch volhouden dat je het op een plasma wel ziet, vermoed ik dat de plasma een rotte instelling heeft in het OSD of dat (zeer tijdelijk) de game niet op zijn native fps draait.
Daartegenover staat trouwens wel weer de waarheid dat fosfor trails bijna alleen mogelijk zijn als een witte pixel moet verkleuren naar zwart (of een andere donkere waarde) en dat de programmeur van het spel ervoor het gekozen om dit niet in de volgorde #FFF -> #DDD -> #BBB -> enz. te doen maar in een volgorde die ervoor zorgt dat de "afkoeling" van de afzonderlijke RGB-eenheden voor een vertraging/trail zorgt. Tja, dat kan je plasma dan niet kwaad nemen imho...
phosphor trails zijn redelijk goed waarneembaar. Ik zie ze ook op mijn panny. Dat komt vooral omdat groen langzamer is dan de andere kleuren. Als je daar gevoelig voor bent, dan zie je dat. Ik zie dat ook. Maar dat is niet echt een probleem.MAX3400 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 22:34:
[...]
Dat vind een nogal heftig statement. De responstijd van een Panny-plasma is 0.001ms, de black2black-tijd is rond de 5ms en de gray2gray-tijd is rond de 2ms. Op basis van deze waarden kom ik erop uit dat jij op bijna elke LCD (voor TV of voor PC) dus ook ghosting/trailing moet kunnen waarnemen aangezien LCD in het algemeen waarden heeft die minstens 2x zo hoog liggen.
Mocht je dat op LCD niet zien en toch volhouden dat je het op een plasma wel ziet, vermoed ik dat de plasma een rotte instelling heeft in het OSD of dat (zeer tijdelijk) de game niet op zijn native fps draait.
Daartegenover staat trouwens wel weer de waarheid dat fosfor trails bijna alleen mogelijk zijn als een witte pixel moet verkleuren naar zwart (of een andere donkere waarde) en dat de programmeur van het spel ervoor het gekozen om dit niet in de volgorde #FFF -> #DDD -> #BBB -> enz. te doen maar in een volgorde die ervoor zorgt dat de "afkoeling" van de afzonderlijke RGB-eenheden voor een vertraging/trail zorgt. Tja, dat kan je plasma dan niet kwaad nemen imho...
Verwijderd
Bij gewoon scrollende witte tekst over een zwarte ondergrond kan je het ook zien hoor, als je er vatbaar voor bent. Is die ondertiteling dan ook zo geprogrammeerd? Ik snap het probleem niet.MAX3400 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 22:34:
[...]
Een plasma reflecteert meestal meer dan een LCD, een plasma hééft gewoon retentie, een plasma heeft, als je er vatbaar voor bent, fosfor trails, verbruikt gemiddeld wat meer etc. So what? Dan nog is het voor de meeste mensen een "beter" systeem.
Op mijn plasma zie ik ook gewoon trails, retentie, de ramen er in weerspiegelen etc. Toch zou ik voor geen goud een LCD willen. Maar dat wil niet zeggen dat die aspecten er, in meerdere of (veel) mindere mate, niet zijjn.
Verwijderd
Precies wat ik ook zei. Die nadelen zijn er gewoon, het zou onzin zijn die te ontkennen. Maar zelfs dan komt er met de huidige stand van zaken absoluut nooit een lcd in. Eénmaal je een plasma hebt, is dat gewoon zwaar achteruit op zoveel vlakken.Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 22:43:
[...]
Op mijn plasma zie ik ook gewoon trails, retentie, de ramen er in weerspiegelen etc. Toch zou ik voor geen goud een LCD willen. Maar dat wil niet zeggen dat die aspecten er, in meerdere of (veel) mindere mate, niet zijjn.
Die retentie is toch gewoon dat je bvb bij het afsluiten van de ps3 op het zwarte scherm nog wat HUD kan zien? De eerste keer schrok ik ook ja, maar toen ik de tv daarna terug op tv signaal zette, was daar helemaal niets meer van te zien.
Weerspiegelen, tja, er valt genoeg ligt in m'n kamer, en dan nog is het prima te doen. Zolang het er niet direct op invalt. En dan nog is een licht zonnewerend gordijn/schermpje snel geplaatst. Maar dat hoeft ook zeker niet overdreven te worden.
Trails heb ik weinig last van, ik ben er blijkbaar niet echt gevoelig voor.
Maar zoveel beeld voor een erg goede prijs, dat sla je gewoon niet af. Ik heb nog 1000 betaald voor m'n 42PZ81, vermoedelijk haal je die nu voor 899? Zou me niet verbazen als je een full HD plasma haalt voor ongeveer die prijs.
Ik ben alvast tevreden. Wat iemand anders doet zal me worst wezen. Als hij op gronde van goede redenen voor een lcd kiest, wie ben ik dan om 'm tegen te spreken. Maar ga in elk geval goed in de winkel kijken, en laat je niet inpakken door die winkelbedienden die er gewoon niets van af weten. (trust me, you don't wanna know...

En zo denk ik er nou ook over. Uiteraard heeft plasma zijn nadelen, maar ik leg per nadeel in mijn hersenen ook een weegfactor vast. En als ik de nadelen van beide systemen naast elkaar leg, dan is de totale nadeel-factor van plasma een stuk lager dan voor lcd.Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 22:54:
[...]
Precies wat ik ook zei. Die nadelen zijn er gewoon, het zou onzin zijn die te ontkennen. Maar zelfs dan komt er met de huidige stand van zaken absoluut nooit een lcd in. Eénmaal je een plasma hebt, is dat gewoon zwaar achteruit op zoveel vlakken.
Zoals bijvoorbeeld retentie, mijn lg heeft daar een beetje last van. Tijdens films worden de beelden zo veel en snel afgewisseld dat retentie dan eigenlijk een non-issue is (niet merkbaar). Alleen als je bijvoorbeeld een ps3 menu een paar minuten ervoor hebt staan, dan wil je dat nog wel eens licht terug zien voor een paar min.
Maar als ik dan bijvoorbeeld naar LCD kijk, dan erger ik mij CONSTANT aan het 'plastic' beeld dat lcd oplevert. Kleuren komen absoluut niet natuurlijk over. Dat weegt bij mij dan ook veel zwaarder als nadeel dan retentie bij plasma.
Fosfor trails heb ik nooit wat van gemerkt bij mijn LG plasma (misschien ben ik er niet gevoelig voor). Misschien heeft panasonic meer last van fosfor trailing, net als LG meer last heeft van retentie dan panasonic.
Leuk om te hooren, ik weet dat veel meer mensen hier een plasma hebben en daarom ook favoriet is.ThunderNet schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:08:
[...]
Dan zal ik nog eens kijken, want ik heb 2 maand geleden de 42PFL7403D gekocht voor 900 euro.Toestel bevalt me trouwens erg goed!
Maar als ik mensen hoor zeggen dat als je een Plasma hebt al je vrienden komen kijken omdat die vrienden een LCD hebben is gewoon onzin, LCD is prima Plasma is iets beter , zul je verschil merken, nee.. zul je verschil zien? welicht als je erop gaat letten en ze langs elkaar zet, maar somige mensen zijn hier gewoonweg zwaar aan het overdrijven...
[ Voor 26% gewijzigd door Ackbar op 04-02-2009 18:07 ]
Verwijderd
ik heb dus wel een sony lcd en een panasonic plasma naast elkaar gezien ( daarom twijfel ik nu ook ! )....ik moet zeggen superveel verschil !
zowel in zwartwaardes, backlight bleeding, scherpte en kleuren
dus niet iedereen loopt maar te overdrijven.
Je kunt zeggen wat je wilt ik vind het overdreven , in de winkel vergelijken is ook appels met peren vergelijken want de ene sony is de andere niet, welke typ nummer waaren het? zo kan ik ook roepe ik heb een Philips langs een Pinoneer gezien! terwijl de Philips maar een 7000 serie was en Pinoneer 500ABG...dat is dus ook onzin wat je zegt.Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:06:
ik heb dus wel een sony lcd en een panasonic plasma naast elkaar gezien ( daarom twijfel ik nu ook ! )....ik moet zeggen superveel verschil !
Verwijderd
volgens mij de W4000 van sony, het enalaatste model, stond precies naast een panasonic plasma.
ik denk dat jij een lcd hebt ? aangezien je je zo aangesproken voelt ?
er was gewoon een duidelijk verschil, klaar.
dus sommigen overdrijven gewoon niet het verschil is er.
of praat iedereen hier onzin op het forum omdat je toevallig zelf een LCd fanboy bent ?
ik snap dan niet wat je in dit topic doet eigenlijk
ik denk dat jij een lcd hebt ? aangezien je je zo aangesproken voelt ?
er was gewoon een duidelijk verschil, klaar.
dus sommigen overdrijven gewoon niet het verschil is er.
of praat iedereen hier onzin op het forum omdat je toevallig zelf een LCd fanboy bent ?
ik snap dan niet wat je in dit topic doet eigenlijk

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 18:21 ]
Verwijderd
Je zet nu een slechte lcd tegenover een top line (overpriced) plasma om een punt te maken...Ackbar schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:12:
[...]
Je kunt zeggen wat je wilt ik vind het overdreven , in de winkel vergelijken is ook appels met peren vergelijken want de ene sony is de andere niet, welke typ nummer waaren het? zo kan ik ook roepe ik heb een Philips langs een Pinoneer gezien! terwijl de Philips maar een 7000 serie was en Pinoneer 500ABG...dat is dus ook onzin wat je zegt.
Terwijl je zelfs het omgekeerde kan doen! Zet een goedkope panasonic plasma tegenover een philips 9000 serie, en dan nog zal de plasma er heel goed en waarschijnlijk beter uitkomen. Paar honderd euro goedkoper zelfs.
En het gaat niet over types en merkjes en willen vergelijken met pioneers (en zoveel pioneers staan er echt niet in de gemiddelde mediashop). Het gaat over goedkope plasma's tegenover dure lcd's en dat de plasma's gemakkelijk rondjes draaien rond véél lcd's.
En nee, er wordt niet overdreven. Ik ben allesbehalve een video-fiel of iemand die zal miereneuken over elke pixel. Maar zelfs het ongetrainde oog ziet dat een lcd meestal flets is, en de plasma moeiteloos de meest diepe natuurlijke kleuren uitbraakt (zelfs de goedkope)
Maar nog minder ver gezocht: iedereen ziet dat een plasma een betere kijkhoek heeft dan een lcd. Dus als je vaak met een hoopje mensen film kijkt (wat bij mij soms wel gebeurt) dan wil ik dat iedereen even goed kan genieten van het mooie beeld.
Bij mij hangt er een ps3 aan, en ik wil géén (!!!) input lag, dus plasma it is... Net als bewegingsonscherpte voor het kijken van tennis en sport in het algemeen.
Prijs/kwaliteit kan je niet misgaan met een plasma. En ja, er zijn ook spectulaire lcd's, en sommige 50" lcd's zijn zonder meer erg indrukwekkend, net als sommige duurdere sony's of kwaliteitslcd's. Maar dan betaal je er ook voor.
Als je boven de 40" tv's zoekt kan ik alleen maar plasma aanraden. 32" is makkelijk, er zijn geen 32" plasma's dacht ik.
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:19:
Lijkt me duidelijkAckbar schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:17:
Ja ik ben een LCD fanboy maar dan hoef je me nog niet op iedere reactie aan te vallen.
* Chevy454 is geen fanboy.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Best grappig, die opmerkingen over lcd vs plasma.
Horen denk ik alleen in een andere thread thuis, plasma vs lcd wel te verstaan.
De technische specificaties zijn altijd leuk, en goed calibreren is belangrijk, maar...
Er wordt hier gevraagd om advies.
Mensen geven hun mening van vergeleken tv`s.
Als plasma dan vaker als winnaar uit de bus komt zijn technische verhaaltjes, kloppend of niet, erg leuk, maar niet echt van belang.
Zelf sluit ik me aan bij de pana plasma mening.
Heb hem zelf na veel vergeleken te hebben bij mensen thuis, met goede instellingen, bij de nieuwe modellen, gekocht.
Vond zelf de zwartwaardes toch echt beter, de rest van de kleuren ook, maar minder extreem en een rustiger / levendiger beeld.
Dat waren mijn 2 grote verschillen. En de reactietijd, echt duidelijk top.
Dus ook al zijn er volgens sommige mensen toekomst gericht en technisch gezien voordelen voor lcd schermen, die heb ik gewoon niet gezien.
Is dat niet het belangrijkste bij een tv uitzoeken?
Horen denk ik alleen in een andere thread thuis, plasma vs lcd wel te verstaan.
De technische specificaties zijn altijd leuk, en goed calibreren is belangrijk, maar...
Er wordt hier gevraagd om advies.
Mensen geven hun mening van vergeleken tv`s.
Als plasma dan vaker als winnaar uit de bus komt zijn technische verhaaltjes, kloppend of niet, erg leuk, maar niet echt van belang.
Zelf sluit ik me aan bij de pana plasma mening.
Heb hem zelf na veel vergeleken te hebben bij mensen thuis, met goede instellingen, bij de nieuwe modellen, gekocht.
Vond zelf de zwartwaardes toch echt beter, de rest van de kleuren ook, maar minder extreem en een rustiger / levendiger beeld.
Dat waren mijn 2 grote verschillen. En de reactietijd, echt duidelijk top.
Dus ook al zijn er volgens sommige mensen toekomst gericht en technisch gezien voordelen voor lcd schermen, die heb ik gewoon niet gezien.
Is dat niet het belangrijkste bij een tv uitzoeken?
[ Voor 50% gewijzigd door Sevenhunt op 04-02-2009 21:09 ]
Plasma is ook beter als LCD dat heb ik al zo vaak gezegt, maar de meesten plakken er een hoop onzin aan zoals nu jij ook weer met imput lag wat al lang niet meer bij LCD's is evenals de kijkhoek van mijn 47PFL9703 is gewoon perfect over 180°...Je kunt mij echt niet overtuigen als ik zelf zie dat het niet zo is, dus wederom onzin van het plasma kamp...zuchtVerwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:27:
[...]
Je zet nu een slechte lcd tegenover een top line (overpriced) plasma om een punt te maken...![]()
Terwijl je zelfs het omgekeerde kan doen! Zet een goedkope panasonic plasma tegenover een philips 9000 serie, en dan nog zal de plasma er heel goed en waarschijnlijk beter uitkomen. Paar honderd euro goedkoper zelfs.
En het gaat niet over types en merkjes en willen vergelijken met pioneers (en zoveel pioneers staan er echt niet in de gemiddelde mediashop). Het gaat over goedkope plasma's tegenover dure lcd's en dat de plasma's gemakkelijk rondjes draaien rond véél lcd's.
En nee, er wordt niet overdreven. Ik ben allesbehalve een video-fiel of iemand die zal miereneuken over elke pixel. Maar zelfs het ongetrainde oog ziet dat een lcd meestal flets is, en de plasma moeiteloos de meest diepe natuurlijke kleuren uitbraakt (zelfs de goedkope)
Maar nog minder ver gezocht: iedereen ziet dat een plasma een betere kijkhoek heeft dan een lcd. Dus als je vaak met een hoopje mensen film kijkt (wat bij mij soms wel gebeurt) dan wil ik dat iedereen even goed kan genieten van het mooie beeld.
Bij mij hangt er een ps3 aan, en ik wil géén (!!!) input lag, dus plasma it is... Net als bewegingsonscherpte voor het kijken van tennis en sport in het algemeen.
Prijs/kwaliteit kan je niet misgaan met een plasma. En ja, er zijn ook spectulaire lcd's, en sommige 50" lcd's zijn zonder meer erg indrukwekkend, net als sommige duurdere sony's of kwaliteitslcd's. Maar dan betaal je er ook voor.
Als je boven de 40" tv's zoekt kan ik alleen maar plasma aanraden. 32" is makkelijk, er zijn geen 32" plasma's dacht ik.
Kleine correctie; LG heeft een 32" plasma maar weet niet of ie in NL te verkrijgen is.Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:27:
[...]Als je boven de 40" tv's zoekt kan ik alleen maar plasma aanraden. 32" is makkelijk, er zijn geen 32" plasma's dacht ik.
Dat is het grootste probleem met het zoeken naar een TV. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om zich te orienteren in een segment of type waarbij elk model goed is gecalibreerd, ingespeeld, aangesloten of whatever. Ik gok dat 90% van de mensen zich laat leiden door de (ranzige) kabels bij de MM, BCC etc. en dat doet afbreuk aan iemands onderzoek/orientatie...Sevenhunt schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:57:Zelf sluit ik me aan bij de pana plasma mening.

Kijkhoek van 176 graden (want met 180 kijk je in de lengte door je panel heen) + kosten minstens 1800 Euro tot 3100 Euro (oftewel een opmerking buiten de prijs-range van topicstarter).Ackbar schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:12:
[...]...LCD's is evenals de kijkhoek van mijn 47PFL9703 is gewoon perfect over 180°...Je kunt mij echt niet overtuigen als ik zelf zie dat het niet zo is, dus wederom onzin van het plasma kamp...zucht
[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 04-02-2009 21:17 ]
Verwijderd
ehhh....input lag word nog steeds gemeten ( ja door prof reviewers ! ) door al die technische foefjes die jij ook opnoemt.
je spreek jezelf een beetje tegen ackbar.
door die technische foefjes word het beeld beter en mooier maargoed hoe meer processing hoe meer input lag....
en zoals ik gelezen heb heeft plasma niet zo heel veel technische foefjes nodig tevens andere techniek ..dus minder input lag en al helemaal geen reactietijd lag zeg maar.
dus sorry...weer geen onzin uit het plasma kamp.
je spreek jezelf een beetje tegen ackbar.
door die technische foefjes word het beeld beter en mooier maargoed hoe meer processing hoe meer input lag....
en zoals ik gelezen heb heeft plasma niet zo heel veel technische foefjes nodig tevens andere techniek ..dus minder input lag en al helemaal geen reactietijd lag zeg maar.
dus sorry...weer geen onzin uit het plasma kamp.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 21:23 ]
Verwijderd
Ackbar schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:12:
...Je kunt mij echt niet overtuigen als ik zelf zie dat het niet zo is, dus wederom onzin van het plasma kamp...zucht

Ik heb in élke post alle nadelen opgenoemd en bevestigd, ik verbloem helemaal niets. Wat wil je nog meer? Maar alsnog zijn die nadelen nagenoeg onbetekend voor mezelf.
Ja, telkens wanneer ik stop met gamen zie ik de hud nog even op een zwart scherm. Boeiend... Zo vaak kijk ik niet naar een zwart scherm... enz enz.. Ik ga me niet blijven herhalen.
Over die input lag, moet ik de reviews opzoeken waarin de crew van die site (met ervaring) nadrukkelijk beweert dat ze bijna het gevoel hadden een andere Halo 3 te spelen op een snelle plasma dan op een samsung met soms wel 50ms lag? De led versies zijn hierin nog erger, omdat er nog meer elektronica moet aangestuurd worden. (www.hdtvtest.co.uk/ hier ergens, zoek zelf maar)
Zelf ervaar ik het ook wel als ik bij mezelf ps3 speel of op de samsung van een vriend, zeker bij snelle games. Bleeding blijft ook op z'n dure samsung een issue, zwart is veel verbeterd, maar ik ben nog niet echt onder de indruk, en het beeld is overmatig flets en scherp. (maar dat zal zijn fout zijn door niet met de settings te spelen)
Panasonic TH42PZ80 / TH42PZ80B Review
PS3 Console Gaming
The combination of LCD-trouncing blacks, LCD-equalling brightness, almost blur-free motion handling and full high definition screen resolution brought Gran Turismo 5: Prologue to gloriously photorealistic 1080p fruition on the Panasonic TH42PZ80 plasma television. Input lag was non-existent, either measured objectively or assessed subjectively as we hugged the racing lines on the tracks.
Samsung LE40A786 Review
Input Lag
The input lag on this display is typically around 50-70ms. This is unusually high, and with a PC connected, you can feel the drop in speed as you drag a window around on the TV screen.
However, this can be improved a little, with some conditions. In the TV’s [Input] menu, labelling the HDMI input as “PC” (using the [Edit Name] function) will disable certain picture processing circuits and drop the level of lag to a more tolerable 30-40ms. As a result of bypassing certain circuits, some options in the Picture menu will be greyed out. Sadly, one of these is the [Smart LED] option, which is, presumably, a major selling point of this display since it holds the keys to the regional dimming option. And, the level of lag is still higher than several other displays on the market.
Additionally, there’s an [Entertainment Mode] setting called “Game” which also drop the level of lag to around 30ms, but as this forces unrealistically high brightness and sharpness settings (amongst others) on the viewer with no chance to alter them, it is effectively useless.
Xbox 360 Video Gaming (HDMI)
Due to the aforementioned input lag, playing Halo 3 on Xbox Live was a little more difficult than usual. Often we’d find ourselves walking into walls and generally not being able to react on time. So klutzy was our playing that several of the less civilised Xbox Live players began commenting on our poor performance via the voice communication, in their own special way. At its worst, the input lag made the game feel considerably slower and almost impossible to play against those with faster displays. At best, it was marginally irritating and not particularly inspiring.
En dan nog één belangijk punt. Ik heb een gewoon SD digitaal TV abonnement. En nagenoeg elke plasma presenteert dan een veel mooier beeld met SD signaal dan een lcd, dat is ook gewoon bijna een feit.Panasonic TH42PX80 Review
HD Console Gaming
Even though there is no dedicated [Game Mode] available on the Panasonic TH42PX80 , gaming response is never a concern – I measured its input lag to be equal to a Samsung F96 set to [Game Mode]. Gamers should probably worry more about the possibility of incurring irreversible screenburn: the Panasonic TH42PX80 was not as resistant to image retention as the Pioneer Kuro PDP-4280XD. I recommend following the advice given in our article on how to prevent screenburn... at least for the first 200 hours of use.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 21:31 ]
Vooruit 176 ... in ieder geval heel het zichtveld, ja philips is idd niet goedkoop , komt meede ook door Ambilight maar er zijn vandaag de dag ook veele goedkoopere LCD's ook met zeer goede kijkhoek.MAX3400 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:15:
[...]
Kijkhoek van 176 graden (want met 180 kijk je in de lengte door je panel heen) + kosten minstens 1800 Euro tot 3100 Euro (oftewel een opmerking buiten de prijs-range van topicstarter).
Oki, met het laatste gedeelte van je zin ben ik het eens maar dan toch een plasma-opmerking; mijn Panny 42PZ80 staat te boek met een 178 kijkhoek... Dus eigenlijk, wat wil je nou bereiken?Ackbar schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:25:
[...]
Vooruit 176 ... in ieder geval heel het zichtveld, ja philips is idd niet goedkoop , komt meede ook door Ambilight maar er zijn vandaag de dag ook veele goedkoopere LCD's ook met zeer goede kijkhoek.
Ja de nadeelen die jij noemt heb ik niet, je kunt reviews erbij zoeken , maar die zijn vaak zeer uiteenloopend de eene site reviewed een tv geweldig en de andere weer zeer slecht, ik kan ook reviews van plasmas erbij zoeken waar wat aan makeert, maar daar gaat het niet om.... echt er gaat niets boven je eigen ervaaring en smaak, ik heb in iederegeval geen enkele last van lag, sterker nog ik vind games speelen op LCD beter dan wat ik gezien heb op een plasma , het lijkt gewoon een stuk scherper en een rustiger beeld geven dan op een plasma.Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:23:
[...]
Ik heb in élke post alle nadelen opgenoemd en bevestigd, ik verbloem helemaal niets. Wat wil je nog meer? Maar alsnog zijn die nadelen nagenoeg onbetekend voor mezelf.
Ja, telkens wanneer ik stop met gamen zie ik de hud nog even op een zwart scherm. Boeiend... Zo vaak kijk ik niet naar een zwart scherm... enz enz.. Ik ga me niet blijven herhalen.
Over die input lag, moet ik de reviews opzoeken waarin de crew van die site (met ervaring) nadrukkelijk beweert dat ze bijna het gevoel hadden een andere Halo 3 te spelen op een snelle plasma dan op een samsung met soms wel 50ms lag? De led versies zijn hierin nog erger, omdat er nog meer elektronica moet aangestuurd worden. (www.hdtvtest.co.uk/ hier ergens, zoek zelf maar)
Zelf ervaar ik het ook wel als ik bij mezelf ps3 speel of op de samsung van een vriend, zeker bij snelle games. Bleeding blijft ook op z'n dure samsung een issue, zwart is veel verbeterd, maar ik ben nog niet echt onder de indruk, en het beeld is overmatig flets en scherp. (maar dat zal zijn fout zijn door niet met de settings te spelen)
Verwijderd
ja, ik ga maar eens de PZ85 bestellen.....ik ben overtuigd !
dan maar iets minder design....en iets meer stroomverbruik.
maar minder lag, betere kleurweergave, en meer scherpte !
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 21:38 ]
Dat er net gedaan word ofdat LCD's een heele slechte kijkhoek hebben ,en er te veel onzin en overdreven dingen hier worden vertelt door het Plasma kamp, als je het doorleest weet je waar we het over hebben.MAX3400 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:28:
[...]
Oki, met het laatste gedeelte van je zin ben ik het eens maar dan toch een plasma-opmerking; mijn Panny 42PZ80 staat te boek met een 178 kijkhoek... Dus eigenlijk, wat wil je nou bereiken?

Wrong bijna alle LCD's hebben geen lag, hebben een goede kleurweergaven en meer scherpte dan Plasma...Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:36:
ja, ik ga maar eens de PZ85 bestellen.....ik ben overtuigd !
Euh... Als ik lees (en dat doe ik al sinds antwoord 2 of 3 van dit topic), zie ik voornamelijk een heleboel (persoonlijke) meningen van mensen en in sommige gevallen onderbouwd met verwijzingen/verhalen van andere sites. Het rotte is, zowel voor jou, voor de topic-starter als voor mij, dat je niet elke mening hoeft te geloven. En blijkbaar ben je de mening toebedeeld dat LCD beter is. Credits voor jou dan en oneindig veel plezier met LCD's. Ik heb ook credits maar dan wel in mijn plasma-ervaring.Ackbar schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:39:
[...]
Dat er net gedaan word ofdat LCD's een heele slechte kijkhoek hebben ,en er te veel onzin en overdreven dingen hier worden vertelt door het Plasma kamp, als je het doorleest weet je waar we het over hebben.
En ik hoop, gezien het antwoord van de topic-starter, dat hij zometeen een mening en credits heeft voor/van plasma-ervaring. Veel plezier met je PZ85!
/edit:
Wederom mooi voorbeeld van een mening; jij ventileert een aantal woorden zonder onderbouwing. Daar help je jezelf niet mee, de topicstarter niet mee en zeker het punt wat je probeert te maken niet mee. Helemaal niet erg maar mogelijk wordt je dan "later" op GoT steeds minder serieus genomen en dat zou zonde zijn van de discussies en meningen.Ackbar schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:41:
[...]
Wrong bijna alle LCD's hebben geen lag, hebben een goede kleurweergaven en meer scherpte dan Plasma...
[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 04-02-2009 21:45 ]
Iedereen moet kiezen waar hij zich happy bij voelt , zolang men maar geen fabeltjes gaat vertellen om zijn meening te verbeteren ten nadeelen van ander want daar erger ik me echt aan. Ja ik heb mijn vorige post niet onderbouwt omdat ik er moe van word en toch weer door de 90% plasma kamp belaagt wordMAX3400 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:43:
[...]
Euh... Als ik lees (en dat doe ik al sinds antwoord 2 of 3 van dit topic), zie ik voornamelijk een heleboel (persoonlijke) meningen van mensen en in sommige gevallen onderbouwd met verwijzingen/verhalen van andere sites. Het rotte is, zowel voor jou, voor de topic-starter als voor mij, dat je niet elke mening hoeft te geloven. En blijkbaar ben je de mening toebedeeld dat LCD beter is. Credits voor jou dan en oneindig veel plezier met LCD's. Ik heb ook credits maar dan wel in mijn plasma-ervaring.
En ik hoop, gezien het antwoord van de topic-starter, dat hij zometeen een mening en credits heeft voor/van plasma-ervaring. Veel plezier met je PZ85!
Ik had hiervoor een LCD en nu weer een LCD en de volgende zal weer een LCD worden, ik ben er blij mee.
En nee heb geen enkele last van:
-Lag
-Slechte kleuren
-Slechte kijkhoek
-Motion blur
-Vertraagde bewegingen
-Slecht contrast
-Lichtinval
[ Voor 4% gewijzigd door Ackbar op 04-02-2009 21:57 ]
De ene persoon is wat kritischer en/of irriteert zich sneller aan kleuren die niet echt natuurlijk overkomen dan de ander.Ackbar schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:02:
[...]
..... LCD is prima Plasma is iets beter , zul je verschil merken, nee.. zul je verschil zien? welicht als je erop gaat letten en ze langs elkaar zet, maar somige mensen zijn hier gewoonweg zwaar aan het overdrijven...
Persoonlijk zie ik, met een goede bron, of de tv een plasma of een lcd is. En ik irriteer mij aan die flaws van een lcd. Sommige mensen letten daar niet zo op, en irriteren zich daar ook niet aan. Dat is gewoon persoonlijk.
Dat was niet de topic-starter die de knoop had doorgehakt, maar iemand die gewoon kwam vertellen dat hij een panasonic gaat kopen ...MAX3400 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:43:
[...]
Verwijderd
Leg al die technische onderbouwing naast je neer en bestellen die PZ85. Mocht jij ontevreden zijn over het beeld krijg jij van mij 100 euro. Maar ik ben dan ook één van die lyrische PZ85 bezitters dus ik weet bij voorhand al dat jij straks op de slaapkamer ligt te genieten van deze geweldige televisie.
Zet wel je beeld op "Cinema" en de kleuren op "Warm" voor levensechte kleuren en de Panaexperience.
Zet wel je beeld op "Cinema" en de kleuren op "Warm" voor levensechte kleuren en de Panaexperience.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 22:35 ]
*kuch* My bad...2dope schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:34:
[...]
Dat was niet de topic-starter die de knoop had doorgehakt, maar iemand die gewoon kwam vertellen dat hij een panasonic gaat kopen ...
Het is natuurlijk heel leuk dat je de specs van je LCD er op nageslagen hebt, maar wat is jouw definitie van 176 graden kijkhoek?Ackbar schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:25:
[...]
Vooruit 176 ... in ieder geval heel het zichtveld, ja philips is idd niet goedkoop , komt meede ook door Ambilight maar er zijn vandaag de dag ook veele goedkoopere LCD's ook met zeer goede kijkhoek.
Een plasma geeft vanuit elke hoek hetzelfde beeld qua contrast, e.d. Doet jouw LCD dat ook? Ik betwijfel dat ten zeerste.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Kijkhoek is voor mij mij minder belangrijk. Zoals al vaker gezegd is: zetel staat recht voor de tv, bed vlak naast de zetel. Dus zeer miniem verschil van kijkhoek.Ackbar schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:12:
[...]
Plasma is ook beter als LCD dat heb ik al zo vaak gezegt, maar de meesten plakken er een hoop onzin aan zoals nu jij ook weer met imput lag wat al lang niet meer bij LCD's is evenals de kijkhoek van mijn 47PFL9703 is gewoon perfect over 180°...Je kunt mij echt niet overtuigen als ik zelf zie dat het niet zo is, dus wederom onzin van het plasma kamp...zuchtEn de 9703 is wel nog steeds één van de topline van Philips maar al lang niet nieuw meer in de LCD wereld.
Kan gebeuren
Ik heb vandaag een heleboel winkels afgereden en maar op 1 plaats (zucht) een plasma kunnen zien. De Panasonic 42PZ80E.. Ik veronderstel dat deze kwa beeldweergave nauw aansluit bij de PZ85? Jammer dat de bron gewone kabel tv was. Ik vroeg de prijs van een de 42PZ85 en deze kost daar maar liefst 1600 euro! Voor de rest zijn er geen Panasonic verdelers in de buurt.. Ik heb trouwens ondertussen ook de Philips 42PFL9603 zien spelen bij mijn schoonbroer, de 7403 is ongeveer hetzelfde kwa specs (geen ambilight en 3ms ipv 2ms). Wanneer we hierop de pc aansluiten en een 1080p bestand afspelen met de 100Hz functie en dergelijke ingeschakeld loopt het beeld niet meer syncroon met het geluid. Wanneer we dergelijke beeldverbeteringsfuncties uitschakelen werkt alles perfect. Inputlag..?
Alvast bedankt voor de vele reacties. Zitten zeker en vast nuttige dingen bij die mij kunnen helpen bij mijn keuze
Dat is ruk om te horen... Geen idee waar je woont of hoever je wil rijden maar ik denk dat het loont dat je even op deze pagina kijkt of anders even met ze belt op 073-6402802 om te kijken of je een goede dealer in de buurt kan vinden?Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:30:
[...]
Ik heb vandaag een heleboel winkels afgereden en maar op 1 plaats (zucht) een plasma kunnen zien...
Nog een probleem; hun eigen showroom is tijdelijk dicht maar dat is echt een walhalla om binnen te lopen...
Verwijderd

En bij video kan je eventueel in de receiver het geluid ietwat shiften (maar hoe vaak wil je dat gaan doen...) Video is 'one way entertainment' dus daar maakt het niet uit.
Beeld je hetzelfde in met een snelle game. Je druk op een button op de controller (natuurlijk gaat dat in de console en de output op je input nagenoeg ogenblikkelijk) Het wordt naar het scherm gestuurd, en daar moet je, ik zeg maar wat, 50 ms wachten om het resultaat te zien.
Goed, je kan de beeldverbeterende opties ook uitschakelen, maar euh...

Ik wil persoonlijk (mijn ervaring) dus even aangeven dat jouw stelling bij mij niet opging. Ik heb wel degelijk bijna alle beeld-opties op mijn PZ80 uitgezet voordat ik ook maar iets ging aansluiten. Achteraf gezien maar beter ook want ik wel degelijk een verschil tijdens het afspelen van "The Dark Knight" op BluRay met of zonder de beeld-opties ingeschakeld. Zoals je begrijpt vond ik de weergave beter met alle opties uitgezet...Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:49:
[...]
...Goed, je kan de beeldverbeterende opties ook uitschakelen, maar euh...Beetje de wereld op z'n kop, toch? Wat heb je er dan nog aan? Plasma doet dat out of the box meteen goed.
Just my 2 cents...
[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 04-02-2009 23:54 ]
Verwijderd
Ik was een half jaar geleden toe aan een nieuwe tv, en niet gehinderd door enige voorkennis ben ik een goed gesorteerde winkel binnen gestapt, en alleen mijn ogen gebruikt.
En binnen 2 minuten wist ik exact waar hier nu al 4 pagina's over getwist wordt:
Als je jezelf maar enigzins serieus neemt, niet naar testen, menigen enflames luistert maar gewoon kijkt, dan neem je een plasma, punt uit.
Eerlijk, ga gewoon kijken.
En binnen 2 minuten wist ik exact waar hier nu al 4 pagina's over getwist wordt:
Als je jezelf maar enigzins serieus neemt, niet naar testen, menigen enflames luistert maar gewoon kijkt, dan neem je een plasma, punt uit.
Lommel, Limburg, BelgiëMAX3400 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:36:
[...]
Dat is ruk om te horen... Geen idee waar je woont of hoever je wil rijden maar ik denk dat het loont dat je even op deze pagina kijkt of anders even met ze belt op 073-6402802 om te kijken of je een goede dealer in de buurt kan vinden?
Nog een probleem; hun eigen showroom is tijdelijk dicht maar dat is echt een walhalla om binnen te lopen...
Verwijderd
Kijk eens of ze daar de 42PZ81 nog hebben. Mijn pana komt ook van iishop en kostte me 1000.Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 01:12:
[...]
Lommel, Limburg, BelgiëVia iishop kan ik hem hier laten leveren voor +/-1300 euro. Heb echter geen ervaring met deze zaak. Hij is mss nog goedkoper te vinden, maar iishop is echt een winkel waar je desnoods gewoon kunt binnenlopen. Ik heb het niet zo op die internetwinkels met enkel een magazijn.
Ze hebben idd een klein winkeltje met een paar schermen op display. Dat is echter niet het belangrijkste (je kan altijd in de vandenborre naar de schermen kijken
Voor mij ook geen dodgy vage internetshop waar iedereen steeds verdacht afwezig is als er ook maar iets moet gebeuren wat met service te maken heeft. Continu zelf mailen, bellen, zelf opsturen op eigen kosten. Nee bedankt, toch niet met een tv.
Heb eens snel gekeken en ze hebben de 42PZ81 nog in "Superpromo" voor 920 exclusief verzending. Zijn de mensen daar ook een beetje vriendelijk? Ik wil hem wel laten opsturen, voor 40 euro kan ik niet echt op en neer rijden en dan hoef ik ook geen supergrote doos in de auto te worstelen
Verwijderd
edit: Ryosuke, heb via DM op je vraag geantwoord.
[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2009 01:57 ]
Over het verschil tussen de PZ81 en PZ85.. Volgens mij heeft de PZ81 ook gewoon IFC en 24p Real Cinema? Zo lees ik het hier en hier toch. Vraag me dan af wat het verschil tussen de 2 is? Ik vind niet direct informatie op het forum, alleen over een verschil in de audio. Wat is dan het verschil kwa audio en is dit het enige wat deze 2 tv's verschillend maakt behalve het design?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2009 02:23 ]
Verwijderd
en trouwens ackbar, die 9703 kost ook even 1850 euro !
dat is 850 euro duurder dan een PZ85 ....en 1000 euro was ook wat ik ongeveer wilde uitgeven aan een goede 42 inch tv dus die philips was dik boven budget, tevens vind ik het design ook nog eens ruk van de philips maar dat is persoonlijk. ( niet dat het design van de pana nou zo super is )
850 euro, daar heb ik een denon 1909 reciever en een hd ontvanger voor en bijna me hele surround set!
dat is 850 euro duurder dan een PZ85 ....en 1000 euro was ook wat ik ongeveer wilde uitgeven aan een goede 42 inch tv dus die philips was dik boven budget, tevens vind ik het design ook nog eens ruk van de philips maar dat is persoonlijk. ( niet dat het design van de pana nou zo super is )
850 euro, daar heb ik een denon 1909 reciever en een hd ontvanger voor en bijna me hele surround set!
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2009 11:49 ]
Dit geldt voor elke TV wel denk ik! Als er ter veel licht (direct zonlicht) opvalt, dat de zwarte scenes niet om minder te zien zijn. Dus dit is ook redelijk relatief.Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:56:
Mijn panny 42pz85 heeft zo'n kunststof voorscherm. Dit werkt heel goed! Mijn tv is gericht naar een buitenmuur die helemaal uit raam bestaat (glazen schuifdeur) en ik heb overdag geen last met tv-kijken. Enkel kan ik soms in donkere scenes veel minder (of niets) zien, maar ik geloof niet dat een andere tv hier iets aan kan doen (toch niet als ze echt zwart willen tonen), dit is eenmaal hoe je ogen werken. Dus tenzij je geen direct zonlicht op je tv krijgt heb je geen last. En een gordijntje kost niet veel en is snel geplaatst ;-) In mijn geval: 90% van m'n tv-activiteit is 's avonds dus maakt dit niet uit.
Maar mensen, de feiten, de testen, de waardes kun je allemaal tegen elkaar zetten. Daar is te zien dat plasma op een aantal fronten beter is dan LCD. LCD heeft ook zijn voordelen. Er zijn een hoop mensen die hier een TV op selecteren. (Ik zou liegen, als zou ik zou zeggen, dat ik ook niet zeer kritich 'Bruingoed' koop.
Maar er is ook een hele grote groep mensen, die 'gewoon' een tv gaan kopen en daarbij het verschil echt niet zien tussen plasma en LCD. Deze mensen worden gedreven door een echtgenote die het uiterlijk van de Tv mooi vinden, want "dat die omlijsting glimt zo mooi". Of men heeft gewoon geen grote portemonnee. Daar moeten we ook respect voor hebben. Je bepaald eerst je budget, daarna de grootte van de tv en dan pas kunnen we praten over de prijskwaliteit verhouding van een tv en de eigenschappen die deze bevat.
[ Voor 35% gewijzigd door Falcon2107 op 05-02-2009 12:41 ]
Verwijderd
Blijkbaar zou het geluid beter zijn op de pz85 en heeft die een 3de HDMI poort aan de zijkant terwijl deze bij de 81 vooraan zit. De 81 zou picture-in-picture hebben en een LAN-aansluiting. Dus enkel het uiterlijk en enkele opties zijn anders maar beeldkwaliteit is identiek. Koop wat je het mooiste/meest praktisch lijkt ;-)Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 02:21:
Over het verschil tussen de PZ81 en PZ85.. Volgens mij heeft de PZ81 ook gewoon IFC en 24p Real Cinema? Zo lees ik het hier en hier toch. Vraag me dan af wat het verschil tussen de 2 is? Ik vind niet direct informatie op het forum, alleen over een verschil in de audio. Wat is dan het verschil kwa audio en is dit het enige wat deze 2 tv's verschillend maakt behalve het design?
Philips 7603Ackbar schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:41:
[...]
Wrong bijna alle LCD's hebben geen lag, hebben een goede kleurweergaven en meer scherpte dan Plasma...
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Is dat alles? Want geluid doet er niet zo toe omdat er toch met losse componenten wordt gewerkt. Het design van de PZ85 is wel een stuk mooier, maar echt afschuwelijk vind ik de PZ81 nu ook weer niet ofzo. Het feit is dat ik de PZ81 momenteel in promotie heb gezien waardoor hij 330 euro minder kost dan een PZ85.Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:35:
[...]
Blijkbaar zou het geluid beter zijn op de pz85 en heeft die een 3de HDMI poort aan de zijkant terwijl deze bij de 81 vooraan zit. De 81 zou picture-in-picture hebben en een LAN-aansluiting. Dus enkel het uiterlijk en enkele opties zijn anders maar beeldkwaliteit is identiek. Koop wat je het mooiste/meest praktisch lijkt ;-)
Niet helemaal met je eens. Als ik bijvoorbeeld in een mediamarkt of saturn kijk, erger ik me mateloos aan die gare signalen die naar de LCD en plasma schermen gestuurd wordt. Ik vind het advies "ga zelf kijken in de winkel" tot op zekere hoogte goed, maar ga wel op zijn minst zelf stoeien met instellingen of neem iets van je eigen apparatuur mee. Meestal hebben ze bij bovengenoemde winkels wel een aantal schermen op een BD bron aangesloten wat het al iets makkelijker maakt (in MM Groningen heb ik tijd lang het geluk gehad om zo'n beetje alle Panasonics 8-series naast elkaar te zien, aangesloten op de Blu-Ray van Earth).Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 00:03:
Ik was een half jaar geleden toe aan een nieuwe tv, en niet gehinderd door enige voorkennis ben ik een goed gesorteerde winkel binnen gestapt, en alleen mijn ogen gebruikt.
Het punt wat ik probeer te maken is dat juist in dit soort winkels LCD schermen er vaak "uit knallen", mede omdat de contrast/brightness op 130% staat. Nou weet ik zelf waar een plasma toe in staat is, maar wel vrij verneukeratief voor de potentiële "casual" kopers die een gaar mediamarkt reclamefilmpje op 576i verdeeld over 300 TV's als referentiekader nemen.
Er zit een speciale game optie op de 9000 serie, dus is geen enkel punt, weet niet waar je die 50ms wachttijd op krijgt of welk typ tv dat is, maar het heeft veel te maaken met verkeerde instelingen, dus mijn vraag is op welke tv type je die problemen hebt en 50ms wachten om het resultaat te zien?Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:49:
[...]
![]()
En bij video kan je eventueel in de receiver het geluid ietwat shiften (maar hoe vaak wil je dat gaan doen...) Video is 'one way entertainment' dus daar maakt het niet uit.
Beeld je hetzelfde in met een snelle game. Je druk op een button op de controller (natuurlijk gaat dat in de console en de output op je input nagenoeg ogenblikkelijk) Het wordt naar het scherm gestuurd, en daar moet je, ik zeg maar wat, 50 ms wachten om het resultaat te zien.
Goed, je kan de beeldverbeterende opties ook uitschakelen, maar euh...Beetje de wereld op z'n kop, toch? Wat heb je er dan nog aan? Plasma doet dat out of the box meteen goed.
Ah, een limbabwaan. Daar in dat stukje ontwikkelingsgebied vind je inderdaad bitterweinig. Crap, hebben ze wel een computerwinkel? Beter kan je dan naar Antwerpen gaan kijken (saturn in wilrijk mediamarkt in't stad, vandenborre,...)
Als je toch in limbabwe wilt kijken: Hasselt bij de MM, Vandeborre in Genk, Cinedream Hasselt perhaps? Hoe dan ook: het is Limbabwe, het ontwikkelingsland.
* Chevy454 woont in Limbabwe en doet aan ontwikkelingswerk
Dat klopt, maar weet je ook wat dat inhoud die optie? De NXP chip gaat dan minder bufferen voor de HDNM. Ergo: wat is het nut van HDNM als je de optie van HDNM uitzet / de poten van de stoel afzaagt?Ackbar schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:43:
Er zit een speciale game optie op de 9000 serie, dus is geen enkel punt, weet niet waar je die 50ms wachttijd op krijgt of welk typ tv dat is, maar het heeft veel te maaken met verkeerde instelingen, dus mijn vraag is op welke tv type je die problemen hebt en 50ms wachten om het resultaat te zien?
Als Philips morgen mij een TV met een goede prijskwaliteit kan leveren dan koop ik ze. Ik wil namelijk een mooie 50" kopen. Momenteel biedt Philips mij dat domweg niet, noch de rest van de LCD producenten, maar Panasonic dat wel met hun Plasma's. Maar als je door ogen van een fanboy kijkt dan is de objectiviteit van een azijnpisser like me een raar iets.
[ Voor 46% gewijzigd door Chevy454 op 05-02-2009 17:54 ]
Geen idee, weet wel dat ik dan geen enkele lag heb, en perfect beeld.Chevy454 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:48:
[...]
Dat klopt, maar weet je ook wat dat inhoud die optie? De NXP chip gaat dan minder bufferen voor de HDNM. Ergo: wat is het nut van HDNM als je de optie van HDNM uitzet / de poten van de stoel afzaagt?
Ik heb zowel een Plasma (42) en een LCD (32).
Bijde hebben hun voor en nadelen, dat is inherent aan de techniek. Persoonlijk vond IK LCD vroeger bar slecht. De laatste jaren zijn LCD's een stuk beter geworden.
De voordelen van de LCD:
+ Helder (wit is wit)
+ Op native resolutie (HD) vlijm en vlijmscherp (kan mijn pasma niet tegenop)
Voordelen plasma:
+ Contrast,
+ Snel !! (0.001 ms) Bij voetbal is de bal echt rond..
Contrast wordt bepaald door het verschil te bepalen tussen lichtste en donkerste. Bij de LCD wordt dit bereikt door het licht veel lichter (witter) te maken. Bij plasma is zwart gewoon zwart, en hoeft het wit niet al te sterk te zijn om een hoog contrast te halen
Mijn persoonlijke ervaring is dat als je veel TV kijkt waar veel licht is een LCD beter uit de verf komt, en als je TV kijkt waar het (enigszins) donker is de plasma de betere is. Dit merk je ook als je in een winkel (veel licht) een plasma naast een LCD ziet, dan lijkt de LCD een beter beeld te geven. Die produceert namelijk een enorme hoeveelheid licht (en zo een hoog contrast haalt)
Dynamisch contrast zet ik zelf altijd uit, daar wordt ik scheel van.
Persoonlijk vind ik dat de plasma iets beter SD materiaal kan weergeven, maar een goeie upscaler zou bij LCD ook prima resultaten laten zien.
Edit:
Lees net dat de TS de knoop al had doorgehakt.. volgende keer toch maar even beter lezen
Bijde hebben hun voor en nadelen, dat is inherent aan de techniek. Persoonlijk vond IK LCD vroeger bar slecht. De laatste jaren zijn LCD's een stuk beter geworden.
De voordelen van de LCD:
+ Helder (wit is wit)
+ Op native resolutie (HD) vlijm en vlijmscherp (kan mijn pasma niet tegenop)
Voordelen plasma:
+ Contrast,
+ Snel !! (0.001 ms) Bij voetbal is de bal echt rond..
Contrast wordt bepaald door het verschil te bepalen tussen lichtste en donkerste. Bij de LCD wordt dit bereikt door het licht veel lichter (witter) te maken. Bij plasma is zwart gewoon zwart, en hoeft het wit niet al te sterk te zijn om een hoog contrast te halen
Mijn persoonlijke ervaring is dat als je veel TV kijkt waar veel licht is een LCD beter uit de verf komt, en als je TV kijkt waar het (enigszins) donker is de plasma de betere is. Dit merk je ook als je in een winkel (veel licht) een plasma naast een LCD ziet, dan lijkt de LCD een beter beeld te geven. Die produceert namelijk een enorme hoeveelheid licht (en zo een hoog contrast haalt)
Dynamisch contrast zet ik zelf altijd uit, daar wordt ik scheel van.
Persoonlijk vind ik dat de plasma iets beter SD materiaal kan weergeven, maar een goeie upscaler zou bij LCD ook prima resultaten laten zien.
Edit:
Lees net dat de TS de knoop al had doorgehakt.. volgende keer toch maar even beter lezen
[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 05-02-2009 19:03 ]
En wordt met die game optie niet juist een hoop van die beeldverbeteraars uitgezet die wel nodig is om het te optimaliseren?Ackbar schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:43:
[...]
Er zit een speciale game optie op de 9000 serie, dus is geen enkel punt, weet niet waar je die 50ms wachttijd op krijgt of welk typ tv dat is, maar het heeft veel te maaken met verkeerde instelingen, dus mijn vraag is op welke tv type je die problemen hebt en 50ms wachten om het resultaat te zien?
De meeste beeldverbeteraars zet ik zoiezo uit omdat ik bijna aleen via HMDI speel en Kijk heb je die ook niet echt nodig mijn hoofdzakelijke settings zijn het volgende:JvS schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:04:
[...]
En wordt met die game optie niet juist een hoop van die beeldverbeteraars uitgezet die wel nodig is om het te optimaliseren?
HD Natural Motion: Altijd uit ,
Advanced Sharpness uit , bij HMDI verbinding
Noise Reduction: uit , bij HMDI verbinding
100 Hz Clear LCD: Altijd aan
Dynamic backlight: Best picture
Colour enhancement: Med
MPEG artefact reduction: On
Dynamic Contrast: laag of uit bij films
De meeste beeldverbeteraars zijn nodig voor gewoon SD (niet geupscaled) content en dat verschil merk je dan ook. Bij xbox of playstation hoef je enkel HD Natural Motion uit te zetten.
HD Natural Motion heb ik trouwens altijd uit ook bij SD content.
Somige settings zijn ook erg persoonlijk en moet je zelf uitprobeeren.
Klopt, ik heb ook alle "beeldverbeteraars" uit staan.Ackbar schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:43:
[...]
De meeste beeldverbeteraars zet ik zoiezo uit omdat ik bijna aleen via HMDI speel en Kijk heb je die ook niet echt nodig mijn hoofdzakelijke settings zijn het volgende:
HD Natural Motion: Altijd uit ,
Advanced Sharpness uit , bij HMDI verbinding
Noise Reduction: uit , bij HMDI verbinding
100 Hz Clear LCD: Altijd aan
Dynamic backlight: Best picture
Colour enhancement: Med
MPEG artefact reduction: On
Dynamic Contrast: laag of uit bij films
De meeste beeldverbeteraars zijn nodig voor gewoon SD (niet geupscaled) content en dat verschil merk je dan ook. Bij xbox of playstation hoef je enkel HD Natural Motion uit te zetten.
HD Natural Motion heb ik trouwens altijd uit ook bij SD content.
Somige settings zijn ook erg persoonlijk en moet je zelf uitprobeeren.
Vind het gewoon eerder een slechter dan een beter beeld opleveren, vaak juist bij de snellere scenes in films/games.
Verwijderd
Tja, dat is ook relatief natuurlijk. Toen ik helemaal een keuze had gemaakt, was ik toch nog één keer naar de videowall gegaan van m'n plaatselijke mediawinkel. En toen zag ik m'n keuze (pana 42PZ) naast een philips lcd hangen, en van veraf (meter of 20) zag ik duidelijk een verschil in helderheid.rinkel schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:55:
Ik heb zowel een Plasma (42) en een LCD (32).
De voordelen van de LCD:
+ Helder (wit is wit)
Je ziet dan in één oogopslag een paneel of 6-8, en de lcd's hadden bij een reclame met veel wit gewoon een perfect wit licht, en de plasma waren dan nogal de donkere 'matte tegels' in die tv muur.
Toen was ik wel nogal niet meer zeker van m'n keuze, dus terug naar GoT om hier om advies te vragen. Naast elkaar zal je altijd dat verschil zien, maar vergeet niet dat je thuis maar één display hebt staan.
In het kort, dat hyperfelle wit van een lcd is vaak gewoon té fel en onnatuurlijk. (en volgens mij stonden de plasma's ook niet optimaal ingesteld). In elk geval, ik heb nog nooit één keer gedacht dat het wit bij een plasma niet wit genoeg was. De intensiteit van het wit komt natuurlijk ook naar boven door het contrast van het volledige plaatje. In elk geval, het wit van m'n plasma is meer dan wit genoeg, en het ziet er gewoon goed uit. Dat wit van een lcd lijkt vaak wel op uitgebeten fabriekslicht.
In elk geval ben ik heel blij dat ik me toen niet bedacht heb, door zoiets stoms wat in feite geen probleem is, en nog minder een nadeel. Geloof me, in de praktijk ziet het wit op een plasma er ook gewoon egaal en mooi wit uit (blu ray menu's, mirror's edge, een game met heel veel wit) Niets te klagen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2009 02:54 ]
Het wordt dus hoogstwaarschijnlijk de PZ81 aangezien ik geen 330 euro wil neertellen voor Intelligent Frame Creation, 24p Real Cinema, ander design en optische uitgang (?). Of iemand die mij kan overtuigen van de voordelen die een PZ85 heeft tov een PZ81? Ik lees op het eerste zicht dat IFC en 24p Real Cinema geen meerwaarde bieden en zelfs eerder een stap achteruit is.
Verwijderd
ik heb 1022 betaald voor de PZ85 inclusief bezorgen, waar haal jij die 330 euro verschil vandaan ?
Ik heb juist voor de PZ85 gekozen omdat andere niet of nauwelijks leverbaar waren of goedkoper waren.
Ik heb juist voor de PZ85 gekozen omdat andere niet of nauwelijks leverbaar waren of goedkoper waren.
Dat plasma je een beter beeld bezorgt dan een LCD zijn we al over uit. Maar zie je het verschil tussen de PX80 en de PZ80/85 ook? Het scheelt toch 300-400 euro in de pricewatch.
Mensen die daar ervaring mee hebben?
Mensen die daar ervaring mee hebben?
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Verwijderd
tja ze zeggen dat je het verschil tussen hd ready en full hd amper ziet....
ik denk niet dat ze dezelfde panels gebruiken.
"ze" zeggen?Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:23:
tja ze zeggen dat je het verschil tussen hd ready en full hd amper ziet....
Geen idee wie "ze" zijn maar afhankelijk van de kijkafstand, zie je wel degelijk verschil tussen HD-Ready en FullHD. En in context van de topicstarter; er komt een BD-speler aan te hangen (al dan niet in de vorm van de PS3) alsmede games op de PS3. Nou, dan zou ik het wel weten: FullHD aanschaffen dus.
Op een normale kijkafstand vanaf 3 tot 3,5m zie je geen verschil meer tussen HD ready en Full HD op een scherm van 42" bij een gelijke (1080) bron. Nog los van het feit dat 90% van alle HD bronnen 720p zijnMAX3400 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:58:
[...]
"ze" zeggen?
Geen idee wie "ze" zijn maar afhankelijk van de kijkafstand, zie je wel degelijk verschil tussen HD-Ready en FullHD. En in context van de topicstarter; er komt een BD-speler aan te hangen (al dan niet in de vorm van de PS3) alsmede games op de PS3. Nou, dan zou ik het wel weten: FullHD aanschaffen dus.
Ik word eerlijk gezegd een klein beetje moe van dat gegeneraliseer. Geen idee hoe jouw ogen erbij staan maar volgens metingen in het ziekenhuis zitten mijn ogen (qua scherpte en kijkafstand) op een dusdanig hoog niveau dat ik het verschil dus wel zie (omgedraaid; ze hadden geen apparatuur staan die mij nog verder kon testen). Plus het feit dat ondergetekende alle films op 1080P kijkt omdat 'ie zich stoort aan 720P.JvS schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:17:
[...]
Op een normale kijkafstand vanaf 3 tot 3,5m zie je geen verschil meer tussen HD ready en Full HD op een scherm van 42" bij een gelijke (1080) bron. Nog los van het feit dat 90% van alle HD bronnen 720p zijn.
Jouw uitspraak geldt dus voor x % van alle kijkers maar er zijn ook mensen die bepaalde dingen wel/niet kunnen waarnemen. Dan is correct informeren omtrent bepaalde termen/technologie essentieel om die mensen een correcte keus te laten maken als ze een TV gaan aanschaffen.
[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 06-02-2009 11:33 ]
Het grappige is, ik heb mijn Plasma op 30% brightness staan, anders vind ik het te felVerwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:21:
[...]
In het kort, dat hyperfelle wit van een lcd is vaak gewoon té fel en onnatuurlijk. (en volgens mij stonden de plasma's ook niet optimaal ingesteld).
Brightness van mijn Dell 24" lcd scherm staat op 15%, en dat vind ik fel zat.
[ Voor 10% gewijzigd door Bartjuh op 06-02-2009 11:39 ]
Kan je mij misschien vertellen hoe dat gemeten is? Ik weet wel hoe mijn verhaal gemeten en beredeneerd is/wordt, namelijk door het wetenschappelijk en objectief vastgestelde maximaal natuurkundig oplossend vermogen van een menselijk oog te nemen en daar een max waarneembare resolutie op een bepaalde afstand in een bepaalde diameter tegenover te zetten, zodat het wat concreter wordt.MAX3400 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:33:
[...]
Ik word eerlijk gezegd een klein beetje moe van dat gegeneraliseer. Geen idee hoe jouw ogen erbij staan maar volgens metingen in het ziekenhuis zitten mijn ogen (qua scherpte en kijkafstand) op een dusdanig hoog niveau dat ik het verschil dus wel zie (omgedraaid; ze hadden geen apparatuur staan die mij nog verder kon testen). Plus het feit dat ondergetekende alle films op 1080P kijkt omdat 'ie zich stoort aan 720P.
Geen idee hoe jouw ogen erbij staan, maar die van mij zijn menselijk en houden zich aan de natuurundige principes
Er zit overigens wel variatie in zicht van mensen. Maar die tabellen gebruiken dus natuurkundige principe van een iris van 5mm en kijken hoeveel golflengtes daar doorheen kunnen. In de praktijk zal iedereen zijn oog slechter presteren door lenzen, overgang van lucht, lens, oogvocht, en biologisch afwijkingen. Wellicht dat jouw ogen top of the bill zijn, dan kan jij 100% van die tabel uitgaan. Maar beter gaat simpelweg niet lukken. Het is niet dat die principes voor jou ineens niet gelden...
Lees ook eens dit artikel (dat nota bene voor 1080p pleit, bij grote schermen):
1080p Does Matter - Here's When (Screen Size vs. Viewing Distance vs. Resolution)
En dit artikel over de natuurkundige principes die hieraan ten grondslag liggen:
HDTV and the Resolving Power of the Eye
[ Voor 39% gewijzigd door JvS op 06-02-2009 11:55 ]
Dit klopt ongeveer wel. Mijn bank staat 2.5 meter van de tv (42") dan is het verschil tussen HDr eady en full hd nog wel net te zien. Ga ik achter mijn bureau zitten. (meter of 3.5) dan zie ik het niet meer. Dan ziet zelfs SD erbijna kijkbaar uitJvS schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:17:
[...]
Op een normale kijkafstand vanaf 3 tot 3,5m zie je geen verschil meer tussen HD ready en Full HD op een scherm van 42" bij een gelijke (1080) bron. Nog los van het feit dat 90% van alle HD bronnen 720p zijn.
Durf niet eens nog wat te zeggen nu met m'n low-res 50 inch HD-Ready bak op 2.75 meter

Nickname does not reflect reality
960 voor de PZ81 inclusief bezorgen en 1294 voor de PZ85 inclusief bezorgen. Das het goedkoopste dat ik het vindt bij een betrouwbare winkel. Hier in België ist zowiezo allemaal een stuk duurder. Zo van die webwinkels zonder persoonlijk contact ben ik niet zo happig op.Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 08:20:
ik heb 1022 betaald voor de PZ85 inclusief bezorgen, waar haal jij die 330 euro verschil vandaan ?
Om in herhaling te vallen: iemand die mij een reden kan geven om de PZ81 te laten staan voor de PZ85? Design van de PZ81 past hier ook perfect en de audio opties (als die verschillend zijn) doen er ook niet toe omdat ik met losse componenten werk. Het enige verschil dat ik dan nog kan opnoemen is IFC, maar das blijkbaar zwaar overrated en zelfs storend. Net als 24p Real Cinema, wat dacht ik gewoon een deel extra frame's ertussen plaats waardoor het in mijn mening net geen Real Cinema meer is. Nuja, ik denk dat als ik voor 960 euro een PZ81 koop ik hier wel geen spijt van zal krijgen, toch?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2009 17:23 ]
Eindhoven is toch een steenworp (30 minuten) vanuit lommel?Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:45:
Das het goedkoopste dat ik het vindt bij een betrouwbare winkel. Hier in België ist zowiezo allemaal een stuk duurder. Zo van die webwinkels zonder persoonlijk contact ben ik niet zo happig op.
Ik heb mijn pz80 ook gewoon in een winkel gekocht. Ik heb een uur in de winkel staan testen. Dan ga ik niet ergens online bestellen voor een paar honder euro goedkoper. Beetje beschaaf blijvenVerwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 08:20:
[ Voor 5% gewijzigd door Adlermann op 06-02-2009 16:29 ]
Tja, ik vind niet dat ik het kan maken om eerst uitgebreid te testen en dan de prikkels zeggen om de tv online te bestellen. 300 euro is 2 dagen werken, dus valt ook wel weer mee.Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:15:
300 euro is een hoop centen op 1000 euro...ondanks dat je uitgebreid staat te testen.
Doe je heel goed om 3000 netto te verdienenAdlermann schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:17:
Tja, ik vind niet dat ik het kan maken om eerst uitgebreid te testen en dan de prikkels zeggen om de tv online te bestellen. 300 euro is 2 dagen werken, dus valt ook wel weer mee.

Het is een hoop geld maar het is slechts geld. Veel geld welliswaar maar zie het in verhouding. Als ik bij de winkel welke ik vertrouw een paar uur ga testen dan vind ik die 300 euro geen probleem. Ik weet dat ik daar service krijg in geval van problemen / vragen / ... Het is een andere kwestie als ik het gewoon in een winkel ga bestellen (een koffiezet wat niet getest dient te worden, een receiver waarvan ik geen test voor nodig heb bvb), dan ga ik voor de goedkoopste.Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:15:
300 euro is een hoop centen op 1000 euro...ondanks dat je uitgebreid staat te testen.
Maar anderzijds, ik ben opgelicht geweest door een winkel dus daar heb ik dan weer geen moeite om daar 2 uur te gaan testen en dan het keihard ergens anders te kopen. Hebben ze over zichzelf gehaald.
[ Voor 57% gewijzigd door Chevy454 op 06-02-2009 18:38 ]
Ik heb de 42PZ81 besteld
Jammer genoeg zonder hem in het echt te zien spelen, maar ik vertrouw iedereen er hier op dat ik een goeie tv in huis heb gehaald. Normaal zouden ze hem volgende week komen leveren, morgen weet ik meer!
Bruto, ik reken altijd in bruto bedragenChevy454 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:27:
[...]
Doe je heel goed om 3000 netto te verdienen
[...]
Jeej, vandaag dus de 42PZ81 aangekregen. Uitgepakt, PS3 aangesloten en ja.. Prachtige tv. Ik schakel hem uit, sluit mijn Digibox en dergelijke aan. Tv terug aan.. of toch niet! Hij blijft in stand by staan, het enige dat er nog uitkomt is een "klik" en dat was het einde van het verhaal. Iemand een idee? Tv al stuk na 1 minuut?
Heb je al geprobeert met alle externe apparaten afgesloten?
Heb dit ooit met een philips tv in combinatie met een bose homecinema gehad scart eruit en toen deed de tv het weer.
En dit was reproduceerbaar.
Op de andere scart aansluiting ginghet wel goed.
Heb dit ooit met een philips tv in combinatie met een bose homecinema gehad scart eruit en toen deed de tv het weer.
snameroc
Even op je afstandsbediening op kanaal 1 ofzo drukken.Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 01:38:
Jeej, vandaag dus de 42PZ81 aangekregen. Uitgepakt, PS3 aangesloten en ja.. Prachtige tv. Ik schakel hem uit, sluit mijn Digibox en dergelijke aan. Tv terug aan.. of toch niet! Hij blijft in stand by staan, het enige dat er nog uitkomt is een "klik" en dat was het einde van het verhaal. Iemand een idee? Tv al stuk na 1 minuut?
En even een paar seconden vasthouden.
Die klik zegt me dat je de powerknop (op de afstandsbediening) wel lang ingedrukt houdt. Dat is namelijk het maffe van die Panasonic plasma's: om 'm aan te krijgen, moet je de powerknop ingedrukt houden.
Ik was ook verbaasd de eerste keer, maar herinnerde me direct het Pana-topic hier.
Ik was ook verbaasd de eerste keer, maar herinnerde me direct het Pana-topic hier.
Ja, dat had ik al geprobeerd, maar dat maakte geen verschilsnameroc schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 09:26:
Heb je al geprobeert met alle externe apparaten afgesloten?
Idd, bedanktrobert22nh schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 09:29:
Even op je afstandsbediening op kanaal 1 ofzo drukken.
En even een paar seconden vasthouden.
Hoe bedoel je? Wanneer ik hem uitzet dat ik dan te lang de power knop ingedrukt hield? En als hij in stand by staat en ik houd dan de power knop even ingedrukt dan gaat hij terug normaal aan enzo?MrSleeves schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 10:47:
Die klik zegt me dat je de powerknop (op de afstandsbediening) wel lang ingedrukt houdt. Dat is namelijk het maffe van die Panasonic plasma's: om 'm aan te krijgen, moet je de powerknop ingedrukt houden.
Alvast bedankt, had al gebeld naar de winkel enzo
Nee, je zet 'm uit door gewoon (kort) de rode power knop op de AB in te drukken.
Wil je 'm weer aan, vanuit stand-by, dan druk je diezelfde knop lang in, totdat het rode ledje groen wordt. Althans, zo werkt het bij mijn PZ85.
Wil je 'm weer aan, vanuit stand-by, dan druk je diezelfde knop lang in, totdat het rode ledje groen wordt. Althans, zo werkt het bij mijn PZ85.
Verwijderd
De topic starter heeft zijn tv, en is er hopelijk gelukkig mee, dus mag ik hopelijk een tikje off-topic verder gaan met het topic...?
(in een ander pana plasma topic mocht het niet, maar een nieuw topic vind ik weer te ver gaan.)
k had eind 2007 een paar maanden een Philips Aurea (42PFL9900) maar was er niet tevreden over. Oa Ambilight is niks vor mij, net als LED in het algemeen, maar ook de beeldkwaliteit vond ik niet super. Is mijn 32" CRT (32PW9551 "HD Prepared" van Philips) toch beter.
Nu wil ik van de lente / zomer mijn Cambridge Audio DVD-speler gaan vervangen door een Blu-ray speler van hetzelfde merk en mijn 32" CRT is toch ook nogal diep Dus dacht ik ondertussen weer na over een opvolger.
Op zich heb ik lcd niet uitgesloten maar ik ben altijd meer liefhebber van "fosfor" beeldbuizen geweest wanneer het op kleur etc aankomt. Dus meer richting crt en plasma.
Uiterlijk telt echter ook, en die boog bij de Panasonic modellen is nu niet echt mijn smaak.
Ik heb een tijdje naar Pioneer schermen gekeken maar telkens bij hoge contrast wisselingen, zoals het wegspringen van witte ondertitels op zwarte achtergrond, zie ik een groene waas kort nagloeien. Dit stoorde mij in de winkel na 15 minuten al en wil ik dus niet in huis hebben. Ik heb diverse winkels en diverse modellen getest en bij ze allemaal zag ik het. Bij de panasonic modellen zag ik dit niet / nauwelijks.
Met wat rond struinen op het net kwam ik de prof serie monitoren (om het maar geen tv te noemen daar ze geen tuner hebben) tegen van panasonic. Nu moet ik zeggen dat ik de TH-42PF11EK wel erg mooi, strak, vind. Geluid loopt bij mij altijd via de receiver dus speakers hoeven niet, en evt. zijn er strakke optioneel.
Maar hoe zit het met het beeld...
Kent iemand van jullie dit model of heeft er ervaring mee?
Volgens diverse andere info bronnen, als het specsheet, zou hij 24p weergave hebben (mits met scanning format ook echt weergave wordt bedoeld). Tevens een contrast van 30.000:1.
Kan iemand me zeggen hoe het zit met lip sync bij panasonic plasma's. Momenteel heb ik een receiver zonder delay functie, samen met de blu-ray speler komt er waarschijnlijk wel een met delay, maar dat zal dus nog even duren. Maar is een delay bij plasma nodig?
Daarnaast begin ik nu te twijfelen over de nieuwere TH-50VX100, het formaat is me eigenlijk te groot, ik zit +/- 3 meter van het beeld, maar uit is 50" wel een erg groot vlak zwart.
(in een ander pana plasma topic mocht het niet, maar een nieuw topic vind ik weer te ver gaan.)
k had eind 2007 een paar maanden een Philips Aurea (42PFL9900) maar was er niet tevreden over. Oa Ambilight is niks vor mij, net als LED in het algemeen, maar ook de beeldkwaliteit vond ik niet super. Is mijn 32" CRT (32PW9551 "HD Prepared" van Philips) toch beter.
Nu wil ik van de lente / zomer mijn Cambridge Audio DVD-speler gaan vervangen door een Blu-ray speler van hetzelfde merk en mijn 32" CRT is toch ook nogal diep Dus dacht ik ondertussen weer na over een opvolger.
Op zich heb ik lcd niet uitgesloten maar ik ben altijd meer liefhebber van "fosfor" beeldbuizen geweest wanneer het op kleur etc aankomt. Dus meer richting crt en plasma.
Uiterlijk telt echter ook, en die boog bij de Panasonic modellen is nu niet echt mijn smaak.
Ik heb een tijdje naar Pioneer schermen gekeken maar telkens bij hoge contrast wisselingen, zoals het wegspringen van witte ondertitels op zwarte achtergrond, zie ik een groene waas kort nagloeien. Dit stoorde mij in de winkel na 15 minuten al en wil ik dus niet in huis hebben. Ik heb diverse winkels en diverse modellen getest en bij ze allemaal zag ik het. Bij de panasonic modellen zag ik dit niet / nauwelijks.
Met wat rond struinen op het net kwam ik de prof serie monitoren (om het maar geen tv te noemen daar ze geen tuner hebben) tegen van panasonic. Nu moet ik zeggen dat ik de TH-42PF11EK wel erg mooi, strak, vind. Geluid loopt bij mij altijd via de receiver dus speakers hoeven niet, en evt. zijn er strakke optioneel.
Maar hoe zit het met het beeld...
Kent iemand van jullie dit model of heeft er ervaring mee?
Volgens diverse andere info bronnen, als het specsheet, zou hij 24p weergave hebben (mits met scanning format ook echt weergave wordt bedoeld). Tevens een contrast van 30.000:1.
Kan iemand me zeggen hoe het zit met lip sync bij panasonic plasma's. Momenteel heb ik een receiver zonder delay functie, samen met de blu-ray speler komt er waarschijnlijk wel een met delay, maar dat zal dus nog even duren. Maar is een delay bij plasma nodig?
Daarnaast begin ik nu te twijfelen over de nieuwere TH-50VX100, het formaat is me eigenlijk te groot, ik zit +/- 3 meter van het beeld, maar uit is 50" wel een erg groot vlak zwart.
Ik heb de pana pz80 en ben er zeer tevreden mee, geeft mooi beeld. Heb digitale tv van ziggo en moet zeggen dat het beeld beter was dan gedacht.
Ook de ps3 geeft perfect beeld.
Ik kan niet oordelen over de philips want die heb ik niet.
Ook de ps3 geeft perfect beeld.
Ik kan niet oordelen over de philips want die heb ik niet.
Hoezo gaat dat te ver? Je gaat op een heel ander onderwerp over. Topic is engels voor onderwerp. Nieuw onderwerp is nieuw topic!Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 11:39:
De topic starter heeft zijn tv, en is er hopelijk gelukkig mee, dus mag ik hopelijk een tikje off-topic verder gaan met het topic...?
Verwijderd
Tja. Het is en blijft gewoon altijd aan te raden zelf te gaan kijken in de winkel en op die manier een besluit te nemen. Op advies van iemand anders een tv kopen is nooit een wijs besluit. Het topic is ondertussen ook totaal veranderd van doel en onderwerp. Bij deze gooi ik dan het topic ook op slot, want ik ben bang dat er nog weinig te redden valt.
Dit topic is gesloten.