Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ah, een limbabwaan. Daar in dat stukje ontwikkelingsgebied vind je inderdaad bitterweinig. Crap, hebben ze wel een computerwinkel? Beter kan je dan naar Antwerpen gaan kijken (saturn in wilrijk mediamarkt in't stad, vandenborre,...)

Als je toch in limbabwe wilt kijken: Hasselt bij de MM, Vandeborre in Genk, Cinedream Hasselt perhaps? Hoe dan ook: het is Limbabwe, het ontwikkelingsland.

* Chevy454 woont in Limbabwe en doet aan ontwikkelingswerk :)
Ackbar schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:43:
Er zit een speciale game optie op de 9000 serie, dus is geen enkel punt, weet niet waar je die 50ms wachttijd op krijgt of welk typ tv dat is, maar het heeft veel te maaken met verkeerde instelingen, dus mijn vraag is op welke tv type je die problemen hebt en 50ms wachten om het resultaat te zien?
Dat klopt, maar weet je ook wat dat inhoud die optie? De NXP chip gaat dan minder bufferen voor de HDNM. Ergo: wat is het nut van HDNM als je de optie van HDNM uitzet / de poten van de stoel afzaagt? :)

Als Philips morgen mij een TV met een goede prijskwaliteit kan leveren dan koop ik ze. Ik wil namelijk een mooie 50" kopen. Momenteel biedt Philips mij dat domweg niet, noch de rest van de LCD producenten, maar Panasonic dat wel met hun Plasma's. Maar als je door ogen van een fanboy kijkt dan is de objectiviteit van een azijnpisser like me een raar iets.

[ Voor 46% gewijzigd door Chevy454 op 05-02-2009 17:54 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackbar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Chevy454 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:48:

[...]

Dat klopt, maar weet je ook wat dat inhoud die optie? De NXP chip gaat dan minder bufferen voor de HDNM. Ergo: wat is het nut van HDNM als je de optie van HDNM uitzet / de poten van de stoel afzaagt? :)
Geen idee, weet wel dat ik dan geen enkele lag heb, en perfect beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 13:53
Ik heb zowel een Plasma (42) en een LCD (32).
Bijde hebben hun voor en nadelen, dat is inherent aan de techniek. Persoonlijk vond IK LCD vroeger bar slecht. De laatste jaren zijn LCD's een stuk beter geworden.

De voordelen van de LCD:
+ Helder (wit is wit)
+ Op native resolutie (HD) vlijm en vlijmscherp (kan mijn pasma niet tegenop)

Voordelen plasma:
+ Contrast,
+ Snel !! (0.001 ms) Bij voetbal is de bal echt rond..

Contrast wordt bepaald door het verschil te bepalen tussen lichtste en donkerste. Bij de LCD wordt dit bereikt door het licht veel lichter (witter) te maken. Bij plasma is zwart gewoon zwart, en hoeft het wit niet al te sterk te zijn om een hoog contrast te halen

Mijn persoonlijke ervaring is dat als je veel TV kijkt waar veel licht is een LCD beter uit de verf komt, en als je TV kijkt waar het (enigszins) donker is de plasma de betere is. Dit merk je ook als je in een winkel (veel licht) een plasma naast een LCD ziet, dan lijkt de LCD een beter beeld te geven. Die produceert namelijk een enorme hoeveelheid licht (en zo een hoog contrast haalt)
Dynamisch contrast zet ik zelf altijd uit, daar wordt ik scheel van.

Persoonlijk vind ik dat de plasma iets beter SD materiaal kan weergeven, maar een goeie upscaler zou bij LCD ook prima resultaten laten zien.

Edit:
Lees net dat de TS de knoop al had doorgehakt.. volgende keer toch maar even beter lezen

[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 05-02-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ackbar schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:43:
[...]

Er zit een speciale game optie op de 9000 serie, dus is geen enkel punt, weet niet waar je die 50ms wachttijd op krijgt of welk typ tv dat is, maar het heeft veel te maaken met verkeerde instelingen, dus mijn vraag is op welke tv type je die problemen hebt en 50ms wachten om het resultaat te zien?
En wordt met die game optie niet juist een hoop van die beeldverbeteraars uitgezet die wel nodig is om het te optimaliseren?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackbar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
JvS schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:04:
[...]

En wordt met die game optie niet juist een hoop van die beeldverbeteraars uitgezet die wel nodig is om het te optimaliseren?
De meeste beeldverbeteraars zet ik zoiezo uit omdat ik bijna aleen via HMDI speel en Kijk heb je die ook niet echt nodig mijn hoofdzakelijke settings zijn het volgende:

HD Natural Motion: Altijd uit ,
Advanced Sharpness uit , bij HMDI verbinding
Noise Reduction: uit , bij HMDI verbinding
100 Hz Clear LCD: Altijd aan
Dynamic backlight: Best picture
Colour enhancement: Med
MPEG artefact reduction: On
Dynamic Contrast: laag of uit bij films

De meeste beeldverbeteraars zijn nodig voor gewoon SD (niet geupscaled) content en dat verschil merk je dan ook. Bij xbox of playstation hoef je enkel HD Natural Motion uit te zetten.
HD Natural Motion heb ik trouwens altijd uit ook bij SD content.
Somige settings zijn ook erg persoonlijk en moet je zelf uitprobeeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 11:23
Ackbar schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:43:
[...]

De meeste beeldverbeteraars zet ik zoiezo uit omdat ik bijna aleen via HMDI speel en Kijk heb je die ook niet echt nodig mijn hoofdzakelijke settings zijn het volgende:

HD Natural Motion: Altijd uit ,
Advanced Sharpness uit , bij HMDI verbinding
Noise Reduction: uit , bij HMDI verbinding
100 Hz Clear LCD: Altijd aan
Dynamic backlight: Best picture
Colour enhancement: Med
MPEG artefact reduction: On
Dynamic Contrast: laag of uit bij films

De meeste beeldverbeteraars zijn nodig voor gewoon SD (niet geupscaled) content en dat verschil merk je dan ook. Bij xbox of playstation hoef je enkel HD Natural Motion uit te zetten.
HD Natural Motion heb ik trouwens altijd uit ook bij SD content.
Somige settings zijn ook erg persoonlijk en moet je zelf uitprobeeren.
Klopt, ik heb ook alle "beeldverbeteraars" uit staan.
Vind het gewoon eerder een slechter dan een beter beeld opleveren, vaak juist bij de snellere scenes in films/games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rinkel schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:55:
Ik heb zowel een Plasma (42) en een LCD (32).
Bijde hebben hun voor en nadelen, dat is inherent aan de techniek. Persoonlijk vond IK LCD vroeger bar slecht. De laatste jaren zijn LCD's een stuk beter geworden.

De voordelen van de LCD:
+ Helder (wit is wit)
Tja, dat is ook relatief natuurlijk. Toen ik helemaal een keuze had gemaakt, was ik toch nog één keer naar de videowall gegaan van m'n plaatselijke mediawinkel. En toen zag ik m'n keuze (pana 42PZ) naast een philips lcd hangen, en van veraf (meter of 20) zag ik duidelijk een verschil in helderheid.

Je ziet dan in één oogopslag een paneel of 6-8, en de lcd's hadden bij een reclame met veel wit gewoon een perfect wit licht, en de plasma waren dan nogal de donkere 'matte tegels' in die tv muur.

Toen was ik wel nogal niet meer zeker van m'n keuze, dus terug naar GoT om hier om advies te vragen. Naast elkaar zal je altijd dat verschil zien, maar vergeet niet dat je thuis maar één display hebt staan.

In het kort, dat hyperfelle wit van een lcd is vaak gewoon té fel en onnatuurlijk. (en volgens mij stonden de plasma's ook niet optimaal ingesteld). In elk geval, ik heb nog nooit één keer gedacht dat het wit bij een plasma niet wit genoeg was. De intensiteit van het wit komt natuurlijk ook naar boven door het contrast van het volledige plaatje. In elk geval, het wit van m'n plasma is meer dan wit genoeg, en het ziet er gewoon goed uit. Dat wit van een lcd lijkt vaak wel op uitgebeten fabriekslicht.

In elk geval ben ik heel blij dat ik me toen niet bedacht heb, door zoiets stoms wat in feite geen probleem is, en nog minder een nadeel. Geloof me, in de praktijk ziet het wit op een plasma er ook gewoon egaal en mooi wit uit (blu ray menu's, mirror's edge, een game met heel veel wit) Niets te klagen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2009 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt dus hoogstwaarschijnlijk de PZ81 aangezien ik geen 330 euro wil neertellen voor Intelligent Frame Creation, 24p Real Cinema, ander design en optische uitgang (?). Of iemand die mij kan overtuigen van de voordelen die een PZ85 heeft tov een PZ81? Ik lees op het eerste zicht dat IFC en 24p Real Cinema geen meerwaarde bieden en zelfs eerder een stap achteruit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 1022 betaald voor de PZ85 inclusief bezorgen, waar haal jij die 330 euro verschil vandaan ?
Ik heb juist voor de PZ85 gekozen omdat andere niet of nauwelijks leverbaar waren of goedkoper waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Dat plasma je een beter beeld bezorgt dan een LCD zijn we al over uit. Maar zie je het verschil tussen de PX80 en de PZ80/85 ook? Het scheelt toch 300-400 euro in de pricewatch.

Mensen die daar ervaring mee hebben?

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja ze zeggen dat je het verschil tussen hd ready en full hd amper ziet....
ik denk niet dat ze dezelfde panels gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:23:
tja ze zeggen dat je het verschil tussen hd ready en full hd amper ziet....
ik denk niet dat ze dezelfde panels gebruiken.
"ze" zeggen?

Geen idee wie "ze" zijn maar afhankelijk van de kijkafstand, zie je wel degelijk verschil tussen HD-Ready en FullHD. En in context van de topicstarter; er komt een BD-speler aan te hangen (al dan niet in de vorm van de PS3) alsmede games op de PS3. Nou, dan zou ik het wel weten: FullHD aanschaffen dus.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

MAX3400 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:58:
[...]

"ze" zeggen?

Geen idee wie "ze" zijn maar afhankelijk van de kijkafstand, zie je wel degelijk verschil tussen HD-Ready en FullHD. En in context van de topicstarter; er komt een BD-speler aan te hangen (al dan niet in de vorm van de PS3) alsmede games op de PS3. Nou, dan zou ik het wel weten: FullHD aanschaffen dus.
Op een normale kijkafstand vanaf 3 tot 3,5m zie je geen verschil meer tussen HD ready en Full HD op een scherm van 42" bij een gelijke (1080) bron. Nog los van het feit dat 90% van alle HD bronnen 720p zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

JvS schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:17:
[...]

Op een normale kijkafstand vanaf 3 tot 3,5m zie je geen verschil meer tussen HD ready en Full HD op een scherm van 42" bij een gelijke (1080) bron. Nog los van het feit dat 90% van alle HD bronnen 720p zijn :).
Ik word eerlijk gezegd een klein beetje moe van dat gegeneraliseer. Geen idee hoe jouw ogen erbij staan maar volgens metingen in het ziekenhuis zitten mijn ogen (qua scherpte en kijkafstand) op een dusdanig hoog niveau dat ik het verschil dus wel zie (omgedraaid; ze hadden geen apparatuur staan die mij nog verder kon testen). Plus het feit dat ondergetekende alle films op 1080P kijkt omdat 'ie zich stoort aan 720P.

Jouw uitspraak geldt dus voor x % van alle kijkers maar er zijn ook mensen die bepaalde dingen wel/niet kunnen waarnemen. Dan is correct informeren omtrent bepaalde termen/technologie essentieel om die mensen een correcte keus te laten maken als ze een TV gaan aanschaffen.

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 06-02-2009 11:33 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:21:
[...]
In het kort, dat hyperfelle wit van een lcd is vaak gewoon té fel en onnatuurlijk. (en volgens mij stonden de plasma's ook niet optimaal ingesteld).
Het grappige is, ik heb mijn Plasma op 30% brightness staan, anders vind ik het te fel :D

Brightness van mijn Dell 24" lcd scherm staat op 15%, en dat vind ik fel zat.

[ Voor 10% gewijzigd door Bartjuh op 06-02-2009 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

MAX3400 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:33:
[...]

Ik word eerlijk gezegd een klein beetje moe van dat gegeneraliseer. Geen idee hoe jouw ogen erbij staan maar volgens metingen in het ziekenhuis zitten mijn ogen (qua scherpte en kijkafstand) op een dusdanig hoog niveau dat ik het verschil dus wel zie (omgedraaid; ze hadden geen apparatuur staan die mij nog verder kon testen). Plus het feit dat ondergetekende alle films op 1080P kijkt omdat 'ie zich stoort aan 720P.
Kan je mij misschien vertellen hoe dat gemeten is? Ik weet wel hoe mijn verhaal gemeten en beredeneerd is/wordt, namelijk door het wetenschappelijk en objectief vastgestelde maximaal natuurkundig oplossend vermogen van een menselijk oog te nemen en daar een max waarneembare resolutie op een bepaalde afstand in een bepaalde diameter tegenover te zetten, zodat het wat concreter wordt.

Geen idee hoe jouw ogen erbij staan, maar die van mij zijn menselijk en houden zich aan de natuurundige principes :P. Sorry dat ik dat generaliseer onder alle mensen.

Er zit overigens wel variatie in zicht van mensen. Maar die tabellen gebruiken dus natuurkundige principe van een iris van 5mm en kijken hoeveel golflengtes daar doorheen kunnen. In de praktijk zal iedereen zijn oog slechter presteren door lenzen, overgang van lucht, lens, oogvocht, en biologisch afwijkingen. Wellicht dat jouw ogen top of the bill zijn, dan kan jij 100% van die tabel uitgaan. Maar beter gaat simpelweg niet lukken. Het is niet dat die principes voor jou ineens niet gelden...

Lees ook eens dit artikel (dat nota bene voor 1080p pleit, bij grote schermen):
1080p Does Matter - Here's When (Screen Size vs. Viewing Distance vs. Resolution)

En dit artikel over de natuurkundige principes die hieraan ten grondslag liggen:
HDTV and the Resolving Power of the Eye

[ Voor 39% gewijzigd door JvS op 06-02-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:37
JvS schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:17:
[...]

Dit klopt ongeveer wel. Mijn bank staat 2.5 meter van de tv (42") dan is het verschil tussen HDr eady en full hd nog wel net te zien. Ga ik achter mijn bureau zitten. (meter of 3.5) dan zie ik het niet meer. Dan ziet zelfs SD erbijna kijkbaar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
Durf niet eens nog wat te zeggen nu met m'n low-res 50 inch HD-Ready bak op 2.75 meter O-)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 08:20:
ik heb 1022 betaald voor de PZ85 inclusief bezorgen, waar haal jij die 330 euro verschil vandaan ?
Ik heb juist voor de PZ85 gekozen omdat andere niet of nauwelijks leverbaar waren of goedkoper waren.
960 voor de PZ81 inclusief bezorgen en 1294 voor de PZ85 inclusief bezorgen. Das het goedkoopste dat ik het vindt bij een betrouwbare winkel. Hier in België ist zowiezo allemaal een stuk duurder. Zo van die webwinkels zonder persoonlijk contact ben ik niet zo happig op.

Om in herhaling te vallen: iemand die mij een reden kan geven om de PZ81 te laten staan voor de PZ85? Design van de PZ81 past hier ook perfect en de audio opties (als die verschillend zijn) doen er ook niet toe omdat ik met losse componenten werk. Het enige verschil dat ik dan nog kan opnoemen is IFC, maar das blijkbaar zwaar overrated en zelfs storend. Net als 24p Real Cinema, wat dacht ik gewoon een deel extra frame's ertussen plaats waardoor het in mijn mening net geen Real Cinema meer is. Nuja, ik denk dat als ik voor 960 euro een PZ81 koop ik hier wel geen spijt van zal krijgen, toch? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2009 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:45:
Das het goedkoopste dat ik het vindt bij een betrouwbare winkel. Hier in België ist zowiezo allemaal een stuk duurder. Zo van die webwinkels zonder persoonlijk contact ben ik niet zo happig op.
Eindhoven is toch een steenworp (30 minuten) vanuit lommel?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 08:20:
Ik heb mijn pz80 ook gewoon in een winkel gekocht. Ik heb een uur in de winkel staan testen. Dan ga ik niet ergens online bestellen voor een paar honder euro goedkoper. Beetje beschaaf blijven :) en ja, dan betaal je 1000 voor een pz80 en 1299 voor een pz85.

[ Voor 5% gewijzigd door Adlermann op 06-02-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

300 euro is een hoop centen op 1000 euro...ondanks dat je uitgebreid staat te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:15:
300 euro is een hoop centen op 1000 euro...ondanks dat je uitgebreid staat te testen.
Tja, ik vind niet dat ik het kan maken om eerst uitgebreid te testen en dan de prikkels zeggen om de tv online te bestellen. 300 euro is 2 dagen werken, dus valt ook wel weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Adlermann schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:17:
Tja, ik vind niet dat ik het kan maken om eerst uitgebreid te testen en dan de prikkels zeggen om de tv online te bestellen. 300 euro is 2 dagen werken, dus valt ook wel weer mee.
Doe je heel goed om 3000 netto te verdienen :Y
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:15:
Het is een hoop geld maar het is slechts geld. Veel geld welliswaar maar zie het in verhouding. Als ik bij de winkel welke ik vertrouw een paar uur ga testen dan vind ik die 300 euro geen probleem. Ik weet dat ik daar service krijg in geval van problemen / vragen / ... Het is een andere kwestie als ik het gewoon in een winkel ga bestellen (een koffiezet wat niet getest dient te worden, een receiver waarvan ik geen test voor nodig heb bvb), dan ga ik voor de goedkoopste.

Maar anderzijds, ik ben opgelicht geweest door een winkel dus daar heb ik dan weer geen moeite om daar 2 uur te gaan testen en dan het keihard ergens anders te kopen. Hebben ze over zichzelf gehaald.

[ Voor 57% gewijzigd door Chevy454 op 06-02-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 42PZ81 besteld :) Jammer genoeg zonder hem in het echt te zien spelen, maar ik vertrouw iedereen er hier op dat ik een goeie tv in huis heb gehaald. Normaal zouden ze hem volgende week komen leveren, morgen weet ik meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Chevy454 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:27:
[...]

Doe je heel goed om 3000 netto te verdienen :Y

[...]
Bruto, ik reken altijd in bruto bedragen :P Ik betaal met plezier belasting :) Zo houden we namelijk het land leefbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vrijdag tussen 10 en 12 uur zouden ze hem komen leveren, ik ben benieuwd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jeej, vandaag dus de 42PZ81 aangekregen. Uitgepakt, PS3 aangesloten en ja.. Prachtige tv. Ik schakel hem uit, sluit mijn Digibox en dergelijke aan. Tv terug aan.. of toch niet! Hij blijft in stand by staan, het enige dat er nog uitkomt is een "klik" en dat was het einde van het verhaal. Iemand een idee? Tv al stuk na 1 minuut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 23:15
Heb je al geprobeert met alle externe apparaten afgesloten?
Heb dit ooit met een philips tv in combinatie met een bose homecinema gehad scart eruit en toen deed de tv het weer.
En dit was reproduceerbaar.
Op de andere scart aansluiting ginghet wel goed.

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:28
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 01:38:
Jeej, vandaag dus de 42PZ81 aangekregen. Uitgepakt, PS3 aangesloten en ja.. Prachtige tv. Ik schakel hem uit, sluit mijn Digibox en dergelijke aan. Tv terug aan.. of toch niet! Hij blijft in stand by staan, het enige dat er nog uitkomt is een "klik" en dat was het einde van het verhaal. Iemand een idee? Tv al stuk na 1 minuut?
Even op je afstandsbediening op kanaal 1 ofzo drukken.
En even een paar seconden vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Die klik zegt me dat je de powerknop (op de afstandsbediening) wel lang ingedrukt houdt. Dat is namelijk het maffe van die Panasonic plasma's: om 'm aan te krijgen, moet je de powerknop ingedrukt houden.

Ik was ook verbaasd de eerste keer, maar herinnerde me direct het Pana-topic hier.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
snameroc schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 09:26:
Heb je al geprobeert met alle externe apparaten afgesloten?
Heb dit ooit met een philips tv in combinatie met een bose homecinema gehad scart eruit en toen deed de tv het weer.
En dit was reproduceerbaar.
Op de andere scart aansluiting ginghet wel goed.
Ja, dat had ik al geprobeerd, maar dat maakte geen verschil :)
robert22nh schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 09:29:
Even op je afstandsbediening op kanaal 1 ofzo drukken.
En even een paar seconden vasthouden.
Idd, bedankt _/-\o_ Had al bijna heel internet afgezocht en kreeg maar niks gevonden.
MrSleeves schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 10:47:
Die klik zegt me dat je de powerknop (op de afstandsbediening) wel lang ingedrukt houdt. Dat is namelijk het maffe van die Panasonic plasma's: om 'm aan te krijgen, moet je de powerknop ingedrukt houden.

Ik was ook verbaasd de eerste keer, maar herinnerde me direct het Pana-topic hier.
Hoe bedoel je? Wanneer ik hem uitzet dat ik dan te lang de power knop ingedrukt hield? En als hij in stand by staat en ik houd dan de power knop even ingedrukt dan gaat hij terug normaal aan enzo?

Alvast bedankt, had al gebeld naar de winkel enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Nee, je zet 'm uit door gewoon (kort) de rode power knop op de AB in te drukken.
Wil je 'm weer aan, vanuit stand-by, dan druk je diezelfde knop lang in, totdat het rode ledje groen wordt. Althans, zo werkt het bij mijn PZ85.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De topic starter heeft zijn tv, en is er hopelijk gelukkig mee, dus mag ik hopelijk een tikje off-topic verder gaan met het topic...?
(in een ander pana plasma topic mocht het niet, maar een nieuw topic vind ik weer te ver gaan.)

k had eind 2007 een paar maanden een Philips Aurea (42PFL9900) maar was er niet tevreden over. Oa Ambilight is niks vor mij, net als LED in het algemeen, maar ook de beeldkwaliteit vond ik niet super. Is mijn 32" CRT (32PW9551 "HD Prepared" van Philips) toch beter.

Nu wil ik van de lente / zomer mijn Cambridge Audio DVD-speler gaan vervangen door een Blu-ray speler van hetzelfde merk en mijn 32" CRT is toch ook nogal diep Dus dacht ik ondertussen weer na over een opvolger.
Op zich heb ik lcd niet uitgesloten maar ik ben altijd meer liefhebber van "fosfor" beeldbuizen geweest wanneer het op kleur etc aankomt. Dus meer richting crt en plasma.
Uiterlijk telt echter ook, en die boog bij de Panasonic modellen is nu niet echt mijn smaak.
Ik heb een tijdje naar Pioneer schermen gekeken maar telkens bij hoge contrast wisselingen, zoals het wegspringen van witte ondertitels op zwarte achtergrond, zie ik een groene waas kort nagloeien. Dit stoorde mij in de winkel na 15 minuten al en wil ik dus niet in huis hebben. Ik heb diverse winkels en diverse modellen getest en bij ze allemaal zag ik het. Bij de panasonic modellen zag ik dit niet / nauwelijks.

Met wat rond struinen op het net kwam ik de prof serie monitoren (om het maar geen tv te noemen daar ze geen tuner hebben) tegen van panasonic. Nu moet ik zeggen dat ik de TH-42PF11EK wel erg mooi, strak, vind. Geluid loopt bij mij altijd via de receiver dus speakers hoeven niet, en evt. zijn er strakke optioneel.
Maar hoe zit het met het beeld...
Kent iemand van jullie dit model of heeft er ervaring mee?
Volgens diverse andere info bronnen, als het specsheet, zou hij 24p weergave hebben (mits met scanning format ook echt weergave wordt bedoeld). Tevens een contrast van 30.000:1.

Kan iemand me zeggen hoe het zit met lip sync bij panasonic plasma's. Momenteel heb ik een receiver zonder delay functie, samen met de blu-ray speler komt er waarschijnlijk wel een met delay, maar dat zal dus nog even duren. Maar is een delay bij plasma nodig?

Daarnaast begin ik nu te twijfelen over de nieuwere TH-50VX100, het formaat is me eigenlijk te groot, ik zit +/- 3 meter van het beeld, maar uit is 50" wel een erg groot vlak zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Ik heb de pana pz80 en ben er zeer tevreden mee, geeft mooi beeld. Heb digitale tv van ziggo en moet zeggen dat het beeld beter was dan gedacht.

Ook de ps3 geeft perfect beeld.

Ik kan niet oordelen over de philips want die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 11:39:
De topic starter heeft zijn tv, en is er hopelijk gelukkig mee, dus mag ik hopelijk een tikje off-topic verder gaan met het topic...?
(in een ander pana plasma topic mocht het niet, maar een nieuw topic vind ik weer te ver gaan.)
Hoezo gaat dat te ver? Je gaat op een heel ander onderwerp over. Topic is engels voor onderwerp. Nieuw onderwerp is nieuw topic! :). Het is hier niet verboden op nieuwe onderwerpen in een nieuw topic aan te snijden hoor. Offtopic gaan is dat officieel wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja. Het is en blijft gewoon altijd aan te raden zelf te gaan kijken in de winkel en op die manier een besluit te nemen. Op advies van iemand anders een tv kopen is nooit een wijs besluit. Het topic is ondertussen ook totaal veranderd van doel en onderwerp. Bij deze gooi ik dan het topic ook op slot, want ik ben bang dat er nog weinig te redden valt.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.