Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NB Ik weet natuurlijk dat de PX80 HD-ready is en de PZ85. Dit kwam niet aan de orde in de bovenstaande.
De specificaties van de PZ85 zijn ook beter.

Is dit ook daadwerkelijk waarneembaar? Duidelijk zichtbaar?
Zit er verschil tussen de image retention van de PX80 en PZ85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 22:10

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:51:
Hier in het forum werd verteld dat dit kwam doordat het signaal ge-upscaled wordt naar HD en daardoor als het ware wordt uitgerekt.
Maar kan je bijvoorbeeld ook je beeld naar 720P zetten, waardoor het TV kijken er dan beter uitziet?
Nee, dat kan niet. Een full-HD paneel kan wel sdtv en 720p signalen weergeven, maar alles zal geschaald worden naar de resolutie van het paneel.
Ik vond de PX80 mooier beeld geven dan de PZ85 qua TV kijken dan. Of kan je hier iets aan doen?
Voor TV kijken niet, naar mijn mening ziet sdtv er bijna altijd beter uit op een hdready dan een fullhd
Eer dat alle TV signalen over gaan op HD zijn wel weer ff verder. Ik las dat de nederlandse zenders 1,2 en 3 en eventueel NET5 mischien eind Q1 van 2009 overgaan naar HD. Maar dient het beeldmateriaal ook opgenomen te zijn met full HD. Anders doen zij in principe het upscalen, waardoor je alsnog hetzelfde beeld krijgt. Alleen nieuw beeldmateriaal zal er beter uitzien.
Ik dacht (maar kan mij vergissen) dat we de eerste jaren geen full-hd content via de kabel hoeven te verwachten, enkel 720p signalen, en dat kan een HDready tv even goed of zelfs beter weergeven dan een full HD.
Van internet download ik eigenlijk alleen maar dvd's. Dit omdat ik het verschil toch niet zie op mijn huidige CRT en het aanbod van dvd gewoon nog groter is.

Mijn zoontje speelt veel op de PS2,. maar doet dit op een eigen klein tv'tje op zijn kamer. Hij wil graag een WII, dus wellicht dat dit erop gespeeld gaat worden.

Graag hoor ik jullie reactie.
Enkel met een pc/laptop, blu-ray speler, Xbox360 of PS3 kan je full hd content laten zien. Een Wii en PS2 kunnen zelfs geen 720p signaal maken, enkel SDTV :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat in mijn geval dat ik beter voor de PX80 kan gaan!
Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:37:
Het lijkt erop dat in mijn geval dat ik beter voor de PX80 kan gaan!
Of zie ik iets over het hoofd?
Als je geen full-hd dingen gaat bekijken; PS3/Xbox360/PC/Blu-ray, dan is een hd-ready genoeg. Zoals The Bad Seed al zegt is een full-hd tv kopen voor gewone televisie wat ooit in hd gaat worden uitgezonden ook niet belangrijk omdat dit hooguit hd-ready wordt (zeker de eerste x-tijd).

En zeker voor 400 euro extra is het in jouw geval niet interessant.

Trouwens, waarom toch plasma en geen lcd? Als je wat lagere eisen hebt is een lcd over het algemeen een stuk goedkoper.

Al kan ik je keuze voor plasma uiteraard begrijpen. O-) :D

@onder: Aha ok, ik dacht dat die 'budget'-lcds altijd wel gewoon aardig waren, dus waarom meer uitgeven dan nodig is he.
Wel kan ik bevestigen dat ik het sd-materiaal op mijn Fhd-plasma (42") mooier vind dan op een hdR-lcd (32")van een vriend van me.
Die vriend wil binnenkort ook een nieuwe tv. Hij wil per se niet groter dan 37", en een lcd. Ik heb hem al meerdere malen aangeraden om toch te kijken naar een (500 euro goedkopere) plasma (al is die dus 42"), maar daar wil hij echt niet aan. Ik kan zn keuze eigenlijk nog steeds niet begrijpen, hij vind lcd echt veel mooier dan plasma, maargoed, smaken verschillen etc.

[ Voor 48% gewijzigd door KoffieNT op 06-02-2009 12:16 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Als je in de prijsklasse tot 650 euro kijkt is de 42PX80 de nobetwiste winnaar in mijn optiek. Onder plasma's en LCD's. Er zijn juist goede LCD's KoffieNT, als je meer geld te besteden hebt. Voor budget LCD's zou ik echt niet gaan, die geven echt crappy beeld in vergelijking met de 42PX80 en de 37PX80. Ik heb overigens ook nog geen enkele LCD gezien (welke prijsklasse dan ook) die SD-materiaal mooier weergeeft dan op een plasma. Echt F-HD materiaal ziet er vaak leuk uit, maar SD-materiaal niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoffieNT schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:44:
[...]

Trouwens, waarom toch plasma en geen lcd? Als je wat lagere eisen hebt is een lcd over het algemeen een stuk goedkoper.

Al kan ik je keuze voor plasma uiteraard begrijpen. O-) :D
Dank voor jullie reacties!
Goeie vraag!
We hebben nu nog een 70 cm CRT televisie en ik wil graag groter. Een 40 of 42" lijkt me super!
Mijn keuze komt eigenlijk door het vele lezen op de forums. We kijken veel films. De kleuren en snelheid van het scherm schijnen bij plasma veel natuurgetrouwer te zijn dan LCD. LCD schijnt harder te zijn en zodra je thuis zit, schijnt dat vrij vermoeiend te zijn. Ik kijk ook regelmatig sport (voetbal, tennis) wat bij plasma toch ook beter schijnt te zijn ivm snelheid.
Ook schijnt plasma het meeste te lijken op een CRT scherm, wat wij nu nog hebben.

Aan de andere kant hebben we een heel licht huis en dan zou LCD beter in het plaatje passen.

Het gaat mij wel om de kwaliteit van het beeld. Dat moet gewoon goed zijn, want dat zou me echt tegenstaan.
Het gaat mij niet om het zo goedkoop mogelijk uit zijn, maar de kwaliteit moet goed zijn waar ik het meeste naar kijk (dat is toch SD input van TV en DVD).

Of worden deze verschillen ook minder zichtbaar op een HD ready LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Je moet gewoon zelf in een winkel gaan kijken naar de verschillen tussen LCD en plasma. Niet zozeer de scherpte of wat dan ook, maar het beeld zelf. De kleuren, zwartweergave, weerspiegeling etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie jullie antwoord nu pas.
Bedankt voor jullie input. Dat geeft toch even de doorslag.

Ik ga voor de 42PX80 zo te zien.

Alleen kan mischien nog beter even wachten op de release van de 2009 schermen. Ik meen dat deze 24 feb gaan komen. Al zal deze wel niet veel goedkoper worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:25:
Alleen kan mischien nog beter even wachten op de release van de 2009 schermen. Ik meen dat deze 24 feb gaan komen. Al zal deze wel niet veel goedkoper worden.
Van de ene kant wel, oudere schermen worden logischerwijs goedkoper. Maar van de andere kant:

http://www.z24.nl/bedrijv...828.z24/TV_s_duurder.html

Dus nou weet ik niet of het slim of niet slim is om daar op te wachten, al is het nooit slecht om geduld te hebben natuurlijk met een aankoop van een aardig bedragje :).

De 42PX80 is inderdaad een goede keus voor jouw eisen :). Al zou ik nog wel even kijken met weerspiegeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:11
Paar vraagje naar aanleiding van de vragen van jboer:

1. Dus als je met name TV kijkt is een goedkopere HD Ready plasma scherm beter dan een duurdere Full HD plasma scherm?

2. Is dit bij de plasma schermen van Pioneer ook het geval?

3. Is het mogelijk dat dit bij de Panasonic 2009 modellen niet meer het geval is? Of is dit probleem inherent aan de techniek en niet software matig (upscalen/downscalen o.i.d) op te lossen.

4. Als je Blu-ray kijkt op een HD Ready scherm, is dan de kwaliteit aanzienlijk minder goed dan op een Full HD scherm? Of valt dit mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Dlocks schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:43:
4. Als je Blu-ray kijkt op een HD Ready scherm, is dan de kwaliteit aanzienlijk minder goed dan op een Full HD scherm? Of valt dit mee?
Hangt natuurlijk erg af van kijkafstand en grootte van het scherm. Het is maar de vraag of je op een 42" scherm van een paar meter afstand het verschil überhaupt kan zien - ik vind het verwaarloosbaar in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
1. Het beeld zal er op de F-HD tv vaak niet beter uitzien, en al helemaal niet voor het prijsverschil.

2. Ook bij Pioneer, net als Panasonic.

3. Nee, de resolutie is gewoon te laag van het bronmateriaal. Als dit 720p wordt zal het beeld er ook nog beter uitzien op een F-HD tv. Op een 1080p tv moet de tv zelf namelijk 360 beeldlijnen bij verzinnen, dit komt niet altijd ten goede van de beeldkwaliteit

4. Dit ligt aan de grootte van het scherm inderdaad. Op 37" is het sowieso te verwaarlozen, 42" is het discussieerbaar. Mijn volgende tv zal wel een F-HD 42" worden, terwijl ik nu de 42PX80 heb. Argumenten; 1:1 pixelmapping, hoger contrast, xbox360, PS3, ik kijk veel blurays en ga er een pc op aansluiten om te streamen.

Voor normaal tv kijken (digitaal en analoog), dvd's kijken en af en toe HD-materiaal is HD-R gewoon ideaal. Zeker geen F-HD nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Ok, bedankt voor de antwoorden. In principe is in mijn geval (met name tv kijken, oude dvd's kijken af en toe Blu-ray kijken) een HD Ready scherm dan dus de juiste keuze. Het gaat overigens om een 42" scherm.

Dat zal er dan zeer waarschijnlijk de P42X1 van de X-serie van de 2009 modellen worden. Die heeft een contrast van 30.000:1 terwijl de PX80 van de huidige serie een contrast van 15.000:1 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeh.........die had ik nog niet gezien, dacht dat de 2009 allemaal full hd waren:-)
Wordt nu

TC-P42X1
720p Resolution; Over 900 Lines of Moving Resolution, 600Hz Sub-field Drive; VIERA Image Viewer; VIERA Link; AR Filter; Game Mode; 3 HDMI inputs; Contrast Ratio Native 30,000:1/Infinite Black Panel

Heeft zo te zien ook DVB-C, dus geen decoder nodig :-)
De vraag is of dit verschil ook het prijsverschil waard zal zijn? Zag nu een prijs van 699 engelse pond uit het andere topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 13:51:
TC-P42X1
720p Resolution; Over 900 Lines of Moving Resolution
Netjes! :/

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:55
Dat viel me ook direct op ja. :D
Marketing, making stuff up since 1862 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Knap om van 720 beeldlijnen er 900 over te houden bij bewegende beelden _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
StealthyPeanut schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:13:
Plasma RULEZ hè! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:11
StealthyPeanut schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:13:
Ze zeggen niet dat die 900 verticale lijnen zijn. Kan ook horizontaal zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien is afdeling marketing aan het rekenen geslagen.
30000 contrast / 600 Hz / 100 * 3 HDMI aansluiting * 720 p = 1080 8)7

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
De specs van de TC-P42X1 zijn volgens mij nog niet helemaal duidelijk. Althans, bij Panasonic zelf is het iniedergeval nog niet helemaal duidelijk.

Op http://panasonic.net/avc/viera/us/product/x_plasma.html staat:
  • 30,000:1 Native Contrast Ratio
En op http://www.panasonic.com/promos/CES/2009/ staat (klik op groene "LEARN MORE" knop en dan op de volgende pagina nog een keer klikken op groene "LEARN MORE" knop. Dan scrollen naar de X plasma serie):
  • Inifite Black Panel (2.000.000:1 Dynamic Contrast Ratio)
  • Native: 40.000:1
Kortom, nog even afwachten wat het nu daadwerkelijk gaat worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Dlocks op 06-02-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:44:
Mischien is afdeling marketing aan het rekenen geslagen.
30000 contrast / 600 Hz / 100 * 3 HDMI aansluiting * 720 p = 1080 8)7

_O-
En de leukste van de nieuwe serie, met 40.000 contrast en 4 HDMI's heeft dan... ..

40.000 / 600 / 100 * 4 * 720 = 1920!!!

OMG! Dus dáár komt 1920x1080 vandaan, nooit geweten, thx! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Adlermann schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:18:
[...]

Ze zeggen niet dat die 900 verticale lijnen zijn. Kan ook horizontaal zijn :D
Het gaat juist om de horizontale lijnen in die post, dat kan juist niet;). Verticaal kan het namelijk wel -> 1024 (als de resolutie hetzelfde blijft) lijnen. Volgens mij hebben ze op die website gewoon schaamteloos select -> ctrl-c -> ctrl-v gedaan zonder het goed na te lezen _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Wat mij nog het meest bevalt aan die nieuwe reeksen van Panasonic, is het energieverbruik dat zomaar eventjes gehalveerd is! Dat is nog veruit het grootste minpunt van Plasma t.o.v. LCD. Als dit effectief klopt en de beeldkwaliteit lijdt er niet onder, dan is LCD zo goed als geen concurrent meer voor Plasma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Grootste minpunt? Je koopt een tv van meer dan 1000 euro en die verbruikt op maximaal 50 euro per jaar meer. Dan heb je het echt over de F-HD 50" plasma's en de 50" Philips (meest zuinige LCD tv). Laat je daar echt je keuze vanaf hangen? Ik ga echt meteen voor de beeldkwaliteit en ben heeeel erg graag bereid dat op jaarbasis iets meer voor neer te leggen.

Maargoed, smaken verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Ja dat was dan ook net het voordeel van de NeoDP techniek. Meer lichtopbrengst / of minder verbuik bij gelijkblijvend contrast. Maar Panasonic moest wel, o.a. in Japan werden ze ertoe gedwongen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
StealthyPeanut schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:24:
Grootste minpunt? Je koopt een tv van meer dan 1000 euro en die verbruikt op maximaal 50 euro per jaar meer. Dan heb je het echt over de F-HD 50" plasma's en de 50" Philips (meest zuinige LCD tv). Laat je daar echt je keuze vanaf hangen? Ik ga echt meteen voor de beeldkwaliteit en ben heeeel erg graag bereid dat op jaarbasis iets meer voor neer te leggen.

Maargoed, smaken verschillen :)
Oh maar ik zou nu ook voor Plasma kiezen hoor, maar als je weet dat je binnen 2-3 maanden een Plasma TV hebt die nog beter is en vooral maar slechts de helft verbruikt, dan ga je toch 2x nadenken of je "nu" al eentje zou kopen hoor. :)

Mijn ouders hadden geen keus. Hun 14j oude CRT TV had al weken strepen in 't beeld, dus hen heb ik de Panasonic TH-42PZ80 laten kopen voor 996 euro, maar ikzelf zou graag een 50" willen. Alleen hoop ik maar dat ik kan wachten op de nieuwe modellen van Panasonic (en eventueel Samsung). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan de achterkant van de voet bij een 42px80 zit een 'vakje' met een gaatje
weet iemand waar dit voor is?
kan nu niet zomaar even de onderkant van de voet bekijken, maar is het misschien om een schroef door te draaien zodat hij stabieler staat? als iemand de tv net binnen heeft, kan hij dan de onderkant van de voet bekijken voor hem neer te zetten? :)

of zijn hier misschien foto's van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dat is inderdaad om de voet eventueel aan het meubel vast te schroeven zodat de tv niet naar voren kan kieperen.

Dat is, tenzij je op een actieve breuklijn leeft, voor de meeste mensen niet echt bijzonder nodig dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik de instelligen vinden op HDTVTEST.CO.UK voor de 42PZ800?
Kan ze echt niet vinden.
Ga plasma zo ophangen en wil graag met de juiste instellingen de eerste paar honderd uur draaien.
Alvast bedankt voor je reactie.

Groetjes Willem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik even wat plasma-jetsers gecheckt bij MediaMarkt. Ik vond bepaalde schermen gewoon flikkerig! (bijvoorbeeld de 42PX8, net als een 50Hz CRT) en de kleuren vielen me niet mee. Maar ik weet niet zo goed wat die opdringerige reclamedemo van de winkel doet met de weergaves! Ik was in elk geval niet van plan om die MP3-speleraanbiedingen van MM thuis ook te vertonen :p De LCD-televisies knallen er wel duidelijk uit met hyperkleuren.

Kan iemand iets zeggen over de oorzaak van deze flikkerervaring?

Ik vind de 42PX80 heel interessant, ook de prijs ervan. Alleen twijfel ik, nu ik hier lees dat er op korte termijn een 42PX1 komt die nogal wat zuiniger is. Ik vermoed echter ook een flinke prijsstijging. Lastig hoor!

Kan iemand mij ook vertellen wat de afmetingen zijn van de verpakking van de 42PX80? Hij moet eigenlijk in mijn CRX passen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:12

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:24:
Gisteren heb ik even wat plasma-jetsers gecheckt bij MediaMarkt. Ik vond bepaalde schermen gewoon flikkerig! (bijvoorbeeld de 42PX8, net als een 50Hz CRT) en de kleuren vielen me niet mee. Maar ik weet niet zo goed wat die opdringerige reclamedemo van de winkel doet met de weergaves! Ik was in elk geval niet van plan om die MP3-speleraanbiedingen van MM thuis ook te vertonen :p De LCD-televisies knallen er wel duidelijk uit met hyperkleuren.

Ik vind de 42PX80 heel interessant, ook de prijs ervan. Alleen twijfel ik, nu ik hier lees dat er op korte termijn een 42PX1 komt die nogal wat zuiniger is. Ik vermoed echter ook een flinke prijsstijging. Lastig hoor!

Kan iemand mij ook vertellen wat de afmetingen zijn van de verpakking van de 42PX80? Hij moet eigenlijk in mijn CRX passen :D
Hoogte: 80cm
Breedte: 33cm
Lengte: 127cm

wss deze afmetingen ong, aangezien KoffieNT laatst de doos van de 42PZ81E voor me had opgemeten :9

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen.
Ik heb mijn tv aangesloten op een ps3 speler met een hdmi kabel.
Ik heb nu alleen geluid en geen beeld.
Kom er zelf niet uit.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Hoor het graag.

Willem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

FREAKJAM schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:50:
[...]

Hoogte: 80cm
Breedte: 33cm
Lengte: 127cm

wss deze afmetingen ong, aangezien KoffieNT laatst de doos van de 42PZ81E voor me had opgemeten :9
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:22:
Kan iemand mij helpen.
Kom er zelf niet uit.
Hoor het graag.

Uhm, zet de tv en ps3 aan?

Iets meer informatie is natuurlijk gewenst, wat heb je zelf geprobeerd? Andere kabels? Andere hdmi-poort geprobeerd? Op andere tv aangesloten? Al iets in het menu geprobeerd? Staat je hdmi-poort wel 'aan'?

En natuurlijk; welke tv heb je?

edit: aah, de PZ800

[ Voor 4% gewijzigd door KoffieNT op 07-02-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Dat is op te lossen door in het video menu voor 100 Hz te kiezen. Daarna heb ik er alleen heeeeel soms last van in bepaalde scenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut

Stond de tv wel op 100hz ipv 50 hz? Je kan deze tv's namelijk wel op 50hz zetten. En je weet ook niet wat de bron was of wel?

Het is een beetje moeilijk om een beeld af te rekenen op de instellingen hoe ze in de winkel staan. Gewoon flink testen! En in je achterhoofd houden dat er thuis geen 50 TL-buizen hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afhankelijk van de content (lichter of donkerder) zie ik hier ook soms best behoorlijke flikkeringen hoor (Pioneer 100Hz). Denk dat dat komt vanwege de gebruikte techniek. Met donkere content zie je het nooit, witte schermen zie je daarentegen best vaak knipperen. Gasten hebben er ook vaak wat van gezegd (weliswaar op de 24p/72Hz stand, maar goed) dus ben er niet alleen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik zie het ook af en toe, vooral bij reclames met een heel groot wit vlak ofzo, bij films is het me nog niet opgevangen.

Toenstraks bij de KZ2 demo zag ik trouwens flink wat fosfor trails :(. Maar, toen ik gewoon ging spelen en er niet meer op lette, beleefde ik de game echt erg goed. Je ziet ze wel, bestaat de kans dat deze trails minder worden bij de volgende serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat er weergegeven werd (op ALLE tv's) is zo'n reclamefilmpje van de winkelketen. Dus je ziet wat onzin met reclame voor een koffiezetvolautomaat ofzo. Dan zie je dus heel vaak die typisch rooie achtergrond van MM. En in dat rood zag ik het flikkeren. Dat is dus de bron en wat de kwaliteit ervan is, ik zou het niet weten! Je ziet dus duidelijk wel dat de LCD's eruit knallen. (volgens mij staat dat ook in de OP)

Ik zat overigens ook al die knipperende TL-verlichting te verdenken. (tjonge, wat vind ik dat interieur van die winkel naar!! ooit naar het plafond gekeken?? en ik word er ook nog altijd statisch geladen) De prijs (42PX80) was €839...

Vet koel dat die verpakkingsafmetingen zo snel bekend zijn. Ik zal de inhoudsmaten van mijn CRX VTEC eraan toetsen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[
Iets meer informatie is natuurlijk gewenst, wat heb je zelf geprobeerd? Andere kabels? Andere hdmi-poort geprobeerd? Op andere tv aangesloten? Al iets in het menu geprobeerd? Staat je hdmi-poort wel 'aan'?

En natuurlijk; welke tv heb je?

edit: aah, de PZ800
[/quote]

ps3 en tv staan aan, heb wel geluid, geen beeld dat is op zich al vreemd toch?
ps3 op hdmi1
heb nog een dvd speler op hdmi2 aangesloten.
in het menu al van alles geprobeerd maar daar wordt ik niks wijzer van, kan kiezen voor hdmi 1 t/m 4 en that's it, dus als ik voor 1 kies heb ik dus wel geluid, geen beeld. als ik 2 kies (dus mijn dvd speler) krijg ik geen beeld en geen geluid dus nog erger.
Hoe moet je een hdmi poort aanzetten?
Ga zo even wat kabels omzetten en dan hoor je nog wel van mij
Alvast bedankt voor je reactie NT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de hdmi kabels omgewisseld met hetzelfde resultaat.
Wel geluid geen beeld met de ps3 en de dvd speler helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:53:
ps3 en tv staan aan, heb wel geluid, geen beeld dat is op zich al vreemd toch?
ps3 op hdmi1
heb nog een dvd speler op hdmi2 aangesloten.
in het menu al van alles geprobeerd maar daar wordt ik niks wijzer van, kan kiezen voor hdmi 1 t/m 4 en that's it, dus als ik voor 1 kies heb ik dus wel geluid, geen beeld. als ik 2 kies (dus mijn dvd speler) krijg ik geen beeld en geen geluid dus nog erger.
Hoe moet je een hdmi poort aanzetten?
Ga zo even wat kabels omzetten en dan hoor je nog wel van mij
Alvast bedankt voor je reactie NT :)
Aangezien je dit probleem met je ps3 en dvd-speler hebben zou je kunnen zeggen dat het met de tv te maken heeft.

Met 'aanzetten' bedoel ik dat als je naar Menu>Setup>'Input Labels' gaat, en er dan voor zorgt dat HDMI 1 op HDMI 1 staat en HDMI 2 op HDMI 2, en niet op skip (aka 'uit') bv. (ik denk dat ze al wel goed staan, maar toch)

Toch even proberen of je de ps3 en dvdspeler op een andere tv aan kunt sluiten om echt zeker te weten dat het niet aan allebei de dingen ligt. Ook even friemelen met de kabels :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien je dit probleem met je ps3 en dvd-speler hebben zou je kunnen zeggen dat het met de tv te maken heeft.

Met 'aanzetten' bedoel ik dat als je naar Menu>Setup>'Input Labels' gaat, en er dan voor zorgt dat HDMI 1 op HDMI 1 staat en HDMI 2 op HDMI 2, en niet op skip (aka 'uit') bv. (ik denk dat ze al wel goed staan, maar toch)

Toch even proberen of je de ps3 en dvdspeler op een andere tv aan kunt sluiten om echt zeker te weten dat het niet aan allebei de dingen ligt. Ook even friemelen met de kabels :D.
[/quote]

ps3 en dvd speler hebben op een andere tv gedraaid en deden het prima.
hdmi1 staat op hdmi1 etc. dus staan ook goed.
hmmmm wat blijft er dan over?
ff friemelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:22:
Kan iemand mij helpen.
Kom er zelf niet uit.
Hoor het graag.

je moet eerst nog via scart kijken, anders zie je je ps3 menu niet meer
en je moet je ps3 instellen op hdmi output
daarna pas de hdmi kabel gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 18:42:
[...]

Klopt helemaal, was er zelf net achter gekomen.
Maar in ieder geval bedankt.

p.s. neem aan dat ik de scart er gewoon weer uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 18:42:
[...]

oh ja, willempiet hoe zit dat met de dvd speler? Geldt hier hetzelfde voor?

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Willem, je kunt de edit knop boven je post gebruiken als je nog wat wilt toevoegen. Daarnaast doen Tweakers elkaar altijd de groeten, dat hoeft je niet expliciet te melden. Alsdus de FAQ.

Je scart kan er overigens gewoon weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 18:48:
[...]

Klopt helemaal, was er zelf net achter gekomen.
Maar in ieder geval bedankt.

p.s. neem aan dat ik de scart er gewoon weer uit kan halen.
ja dat klopt
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:05:
[...]

oh ja, willempiet hoe zit dat met de dvd speler? Geldt hier hetzelfde voor?

Groetjes,

geen idee, geen ervaring mee, maar klinkt opzich logisch dat dat daarbij ook moet?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2009 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:13:
Willem, je kunt de edit knop boven je post gebruiken als je nog wat wilt toevoegen. Daarnaast doen Tweakers elkaar altijd de groeten, dat hoeft je niet expliciet te melden. Alsdus de FAQ.

Je scart kan er overigens gewoon weer uit.
Ok dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:00
Bij de mediamarkt (en ook in dit topic lees ik het) viel mij op dat de panasonic plasma tv's een beetje lijken te flikkeren als een CRT van 50hz, echter heb ik tijdens het kijken naar mijn Trinitron CRT tv totaal geen last van het 50hz geflikker.

Is het bij de plasma tv's hetzelfde? In de winkel zichtbaar maar thuis niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Yep, in de praktijk totaal geen last van. Misschien wel als je thuis ook TL aan het plafond hebt hangen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
.NCK schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 21:02:
Bij de mediamarkt (en ook in dit topic lees ik het) viel mij op dat de panasonic plasma tv's een beetje lijken te flikkeren als een CRT van 50hz, echter heb ik tijdens het kijken naar mijn Trinitron CRT tv totaal geen last van het 50hz geflikker.

Als ik mijn panny op 50 herz zet zie ik eht idd flikkeren. Gewoon op 100 hz zetten dus. En het hangt ook van de bron af. Ik kan alleen kiezen tussen 100/50 hz als ik televisie kijk. Vanaf de ps3 heb ik die optie niet eens. Dan zie ik ook geen flikkering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 22:25

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Zijn er hier mensen die exact weten hoe groot de lipsync moet zijn voor een 42pz80? Ik gok rond de 40ms maar ik heb het idee dat het af en toe nog wel eens schommelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Over dat flikkeren, ik zie het ook duidelijk hoor, bij witte vlakken vooral. Ook mijn vorige TV (een Sony Trinitron) had hier absoluut GEEN last van...

by the way, omzetten van 50/100 Hz, dat kan ik niet hoor (pz85)

[ Voor 18% gewijzigd door psy op 08-02-2009 23:58 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb gisteren even gechecked met een wit vlak, want ik had hier ook last van toen ik mijn PZ81 net had.
Volledig wit beeld, enkel in het midden een klein logotje, geen flikkering meer te zien. Wel een buzz uit de voeding...

Ik kan trouwens wel schakelen tussen 50 en 100Hz... maar ik zou niet weten waarom je dat zou willen doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Alles went ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Fire69 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 08:27:
Ik heb gisteren even gechecked met een wit vlak, want ik had hier ook last van toen ik mijn PZ81 net had.
Volledig wit beeld, enkel in het midden een klein logotje, geen flikkering meer te zien. Wel een buzz uit de voeding...

Ik kan trouwens wel schakelen tussen 50 en 100Hz... maar ik zou niet weten waarom je dat zou willen doen :P
Kun je schakelen (in het tv-menu) tussen Hz'en als je in Windows zit? Mijn PZ81 laat het gewoon volledig over aan Windows. Ik kan kiezen tussen 24, 50 en 60 hz (op 1920x1080), bij 50hz krijg ik ook een hoop geflikker ( *O* ).

En heb je ook dat als je in de lijst knijpt bij zo'n zoem uit de voeding dat het dan ophoudt? Ben er nog steeds niet uit waarom dat is.. }:|

[ Voor 3% gewijzigd door KoffieNT op 09-02-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
KoffieNT schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:16:
[...]
En heb je ook dat als je in de lijst knijpt bij zo'n zoem uit de voeding dat het dan ophoudt? Ben er nog steeds niet uit waarom dat is.. }:|
Da's dan toch gewoon resonantie van de omlijsting? Hebben nogal wat tv's "last" van. Bij mij zorgt in de lijst knijpen alleen voor een vette bijna niet weg te krijgen vingerafdruk maar het gezoem gaat vrolijk door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb zelf gewoon 4 lijmklemmen op de hoeken gezet. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MrAcid schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:46:
Ik heb zelf gewoon 4 lijmklemmen op de hoeken gezet. Werkt prima.
:D Shittttt, dat had ik eerder moeten weten! Maar ja, dan nog, die 16 extra parkers die er nu in zitten vallen toch iets minder op denk ik. Had achteraf wel zwarte moeten gebruiken denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Maar komt dat gezoem nou echt heel veel voor?
Het lastige is dat ik in een vrij oud huis woon dat nogal gehorig is en daarom het geluid dus nogal zacht staat (ik denk aan mijn buren).. maar als dat gezoem dan hinderlijk aanwezig is... :/

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Seraphus-Y schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:48:
Maar komt dat gezoem nou echt heel veel voor?
Het lastige is dat ik in een vrij oud huis woon dat nogal gehorig is en daarom het geluid dus nogal zacht staat (ik denk aan mijn buren).. maar als dat gezoem dan hinderlijk aanwezig is... :/
De meeste mensen horen het niet. Maar ja, de meeste mensen zien ook geen phosphor trails, retentie, etc. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Haha, nee ik hoor helemaal geen gezoem. Niks aan de hand dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Nee niet dat je het echt hard hoort, maar als je zit te computeren in stilte vanaf je bureaustoeltje dan hoor je het wel en kan het best irritant zijn. Maar zo gauw er een ander geluid aanwezig is verdwijnt het op de achtergrond :w .

Phosphor trails nog steeds niet gezien :*) , en van image retention heb ik nog wel wat last, maar ook niets storends, alleen zichtbaar bij een zwart scherm en dan alleen als je er naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Alles went inderdaad, maar als ik expliciet op een flikkering ga letten zal ik ze wel zien als ze er is hoor ;)
KoffieNT schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:16:
[...]

Kun je schakelen (in het tv-menu) tussen Hz'en als je in Windows zit? Mijn PZ81 laat het gewoon volledig over aan Windows. Ik kan kiezen tussen 24, 50 en 60 hz (op 1920x1080), bij 50hz krijg ik ook een hoop geflikker ( *O* ).

Dat zal ik vanavond allebei eens moeten checken.

Ik hoor het enkel als bijna het volledige beeld wit is EN het volume bijna helemaal dicht staat.
(en mijn kinderen al in bed liggen, anders is er sowieso teveel gekrijs om het te horen :+ )

[ Voor 10% gewijzigd door Fire69 op 09-02-2009 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:37
Je kan het wel instellen maar de tv maakt er internet alsnog 60hz van volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Brad Pitt schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:49:
[...]

De meeste mensen horen het niet. Maar ja, de meeste mensen zien ook geen phosphor trails, retentie, etc. 8)
Lipsync problemen, kartellig beeld bij niet HD materiaal, gezoem, flikkerend beeld etc. etc.

Allemaal problemen die ik bij mij 100Hz CRT (Sony Trinitron) niet heb.

Hoe langer ik dit topic aan het volgen ben hoe meer ik begin te twijfelen of het allemaal wel zo fantastisch is. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Dlocks schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:16:
[...]

Lipsync problemen, kartellig beeld bij niet HD materiaal, gezoem, flikkerend beeld etc. etc.

Hoe langer ik dit topic aan het volgen ben hoe meer ik begin te twijfelen of het allemaal wel zo fantastisch is. :|
Het is heel erg fantastisch. Zodra je een 42"plasma hebt wil je nooit meer van je leven naar een CRT kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dat geldt met >42" evenzeer trouwens hoor ;) Ondanks de (relatief best vele) nadelen/probleempjes/techniek-inherente-dingen is het over het algemeen elke dag weer een feest ja, dat is helemaal waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]

Lipsyncs problemen? Ik heb mijn 360, PS3 en HD-decoder direct aangesloten via optisch naar mijn Z-5500 en heb geen last van lipsyncs problemen. De inputlag is zo laag dat het niet merkbaar is op de 42PX80. De PZ80 heeft volgens mij nog een lagere inputlag.

Kartelig beeld bij niet HD materiaal? Ik kijk via de H360R van Samsung en heb maar 1 HD zender. Toch zie ik maar zelden kartels op normale zenders. Heb je dit zelf gezien? of van horen zeggen?

Het gezoem, tja, als het beeld volledig wit is en ik het geluid uitzet EN dichtbij de tv sta, dan hoor ik het, maar wie doet dat? En het flikkerend beeld is ook voornamelijk bij grote vlakken. Je kan je er aan gaan storen inderdaad en een LCD tv nemen met de nadelen die je daarbij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Adlermann schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:18:
[...]

Het is heel erg fantastisch. Zodra je een 42"plasma hebt wil je nooit meer van je leven naar een CRT kijken.
Ik weet het. Ik ga er dan ook echt wel één kopen van de nieuwe Panasonic serie die gaat komen. Alleen af en toe, als je weer eens over een minpunt/probleem leest dan frons ik toch weer even mijn wenkbrouwen. Maar dan zie ik later weer een plasma in een winkel hangen en dan denk ik weer :9~.
StealthyPeanut schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:02:
[...]

Lipsyncs problemen? Ik heb mijn 360, PS3 en HD-decoder direct aangesloten via optisch naar mijn Z-5500 en heb geen last van lipsyncs problemen. De inputlag is zo laag dat het niet merkbaar is op de 42PX80. De PZ80 heeft volgens mij nog een lagere inputlag.
Dat geloof ik best en ik denk ook niet dat ik er last van zal hebben. Maar af en toe lees je dat iemand het wel ziet ofwel zegt te zien.
Kartelig beeld bij niet HD materiaal? Ik kijk via de H360R van Samsung en heb maar 1 HD zender. Toch zie ik maar zelden kartels op normale zenders. Heb je dit zelf gezien? of van horen zeggen?
Ik heb dat uit dit topic. Ik kreeg het advies dat als ik met name tv kijk ik beter een HD Ready kon kopen i.p.v een Full HD. Zie:
Dlocks in "Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 s..."
Het gezoem, tja, als het beeld volledig wit is en ik het geluid uitzet EN dichtbij de tv sta, dan hoor ik het, maar wie doet dat? En het flikkerend beeld is ook voornamelijk bij grote vlakken. Je kan je er aan gaan storen inderdaad en een LCD tv nemen met de nadelen die je daarbij krijgt.
Als ik dat zo lees dan zal ik daar geen last van hebben. Maar het is bij ook meer de opsomming van alle minpunten bijelkaar waar sommige mensen last van schijnen (of denken?) te hebben. Maar goed, zoals ik hierboven al schreef, ik ga er echt wel ééntje kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heb een Pana 42pz800 in combinatie met een ps3.
Beeld is echt fantastisch en de verschijnselen die sommige mensen hebben zoals fosfor trail, image retention etc.etc. heb ik nog geen last van gehad.
Totaal geen spijt van aanschaf van panasonic 42pz800 plasma.
Dus Dlocks, hoop dat ik een beetje twijfel bij je weggenomen heb.
Ga gerust voor plasma want LCD heeft ook zo zijn nadelen(volgens sommigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dlocks schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:33:
[...]
Ik weet het. Ik ga er dan ook echt wel één kopen van de nieuwe Panasonic serie die gaat komen. Alleen af en toe, als je weer eens over een minpunt/probleem leest dan frons ik toch weer even mijn wenkbrouwen. Maar dan zie ik later weer een plasma in een winkel hangen en dan denk ik weer :9~.
Als je jezelf sterk op negatieve kanten focust, dan kan ik wel wat nadelen noemen van jouw Sony hoor:

- Niet scherp, pixels die in elkaar overlopen, slechts SD resolutie
- niet zo'n hele sterke lichtopbrengst
- Convergentieproblemen
- Geometrisch niet perfect recht, analoog afstemmen met potentieel veel vervorming
- Gebruikt veel stroom gezien het formaat
- Heeft een enorme dikke toeter achter het scherm hangen
- Duur! Kostte destijds wellicht wel 1000 - 2000 euro.
- Kan inbranden als je er lang hetzelfde beeld op zet

Ik zou dus NOOIT voor deze techniek kiezen!!!!

:P

Ik vind fosfor trails het vervelendst. Ik heb veel ervaring met de de 37pv7 en daar zie ik ze gewoon heel duidelijk op. Maar mijn broertje heeft sinds deze week de 37px80 en daar is het al een stuk minder zichtbaar op. Je kan het wel zien als je er op let, maar het is echt VEEL minder. Totaal niet storend aanwezig (en dan ben ik met een hoog contrast fps snel aan het draaien bij een felwit/zwart overgang om het op te wekken).

Kartelig bij SD is gewoon niet waar. Op grote schermen zie je gewoon wat duidelijker dat SD (met name analoog kabel tv) gewoon niet zo mooi is. DVD ziet er op 42" prima uit. Plasma's zijn zelfs wat vergevingsgezinder, ze geven een wat softer beeld en dat vinden veel mensen wat prettiger kijken. LCD's zijn keihard, zeer analitisch, zeer scherp met stilstaande beelden en dat kan soms wat hard overkomen.

En buzzende voedingen... Sja, als je het geluid uit zet en gaat luisteren hoor je dat. Dat is wel jammer.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
.NCK schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 21:02:

Ja, dat is bij alle plasma's zo.

Maar vergeet niet dat de tv's in de winkel op een schreeuwend felle afstelling staan.
Brightness en contrast staan zo hoog dat het niet gezond meer is, maar anders kunnen ze neit mee met de LCD lichtbakken.

Thuis heb je je settings rond 50% staan, en in het begin zie je nog een beetje flikkering, maar na 200 uur is het scherm wat ingespeeld en zijn de scherpe kantjes er van af en zie je het niet meer.

Maar, het blijft altijd een beetje. Maar bij een 100cm CRT zal je het zelfde zien.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Vanwege al dat "gebuzz" de afgelopen pagina(s) heb ik 1 seconde geleden ook even het geluid uitgezet. Als ik vervolgens met mijn oor op de TV ga liggen hoor ik inderdaad een hele zachte zoem.

MAAR HOE KUN JE HIER IN GODSNAAM EEN PROBLEEM VAN MAKEN?!

Dat is me echt een raadsel. Het is onwijs zacht en je kunt het vanaf een meter afstand zelfs al niet meer horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Euh, heb je getest met een volledig wit beeld? IK GOK VAN NIET!!!!. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Fire69 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:58:
Euh, heb je getest met een volledig wit beeld? IK GOK VAN NIET!!!!. :P
hmmm eens kijken, hoe vaak is er een volledig wit beeld in normal viewing..hmmmm hmmmmm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ok, ok, relatief volledig dan... Bvb een film waar je een straat ziet met overwegend een volledig bewolke hemel. Of je Windows Explorer als de tv aan je pc hangt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:25

jasjenl

Liab A Tymo

Adlermann schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:18:
[...]

Eh, dat hangt toch zeer sterk van je CRT af. M'n vader heeft een Pana 42PZ85 maar voor gewoon tv kijken geef ik vooralsnog toch nog steeds de voorkeur aan mijn Loewe 82 cm crt. Weliswaar zal m'n Loewe dit jaar toch plaats moeten maken voor een flatscreen, maar dat heeft slechts praktische redenen, want dat ik er voor gewoon tv kijken niet echt op vooruit zal gaan, heb ik al ingecalculeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 00:13:
[...]
Eh, dat hangt toch zeer sterk van je CRT af.
Dit is, ondanks dat 99% anders schijnt te denken, absoluut waar. Een (heel) goede CRT is voor SD-content absoluut geen verkeerde keuze. Moest enorm wennen na de overstap op een platte tv. HD-content, sure, dat is uiteraard stukken mooier maar normale digitale tv dan wel DVD's waren op de Philips CRT echt mooier dan op de plasma. En ja, beiden direct naast elkaar gezien dus echt geen vroeger-was-alles-beter romantisch idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

jasjenl schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 00:13:
[...]
Eh, dat hangt toch zeer sterk van je CRT af. M'n vader heeft een Pana 42PZ85 maar voor gewoon tv kijken geef ik vooralsnog toch nog steeds de voorkeur aan mijn Loewe 82 cm crt. Weliswaar zal m'n Loewe dit jaar toch plaats moeten maken voor een flatscreen, maar dat heeft slechts praktische redenen, want dat ik er voor gewoon tv kijken niet echt op vooruit zal gaan, heb ik al ingecalculeerd..
Wat bedoel je met gewoon tv kijken? Analoog of via de decoder naar tv zenders kijken? Mijn Panasonic 46PZ80 is echt wel 10x mooier kijken dan met mijn 28 inch Philips CRT.... Dat geldt ook voor de normale tv zenders, zoals bijvoorbeeld Nederland 1 etcetera.

Uiteraard wel via de decoder. Een 46 inch plasma rechtstreeks op de kabel aansluiten? nee dat ziet er inderdaad niet uit nee.

[ Voor 7% gewijzigd door MegaJurk op 10-02-2009 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 22:32
Ik ben me druk aan het orienteren op de aanschaf van een hd-scherm.
Nu heb ik nog een prima CRT (SONY 32 HQ100) met een strak beeld.
Kijk nog analoog naar de kabel en dat ziet er redelijk oke uit, dvd via rgb is gewoon erg mooi op deze tv
Wij volgen echter diverse Amerikaanse series op HD alsmede American Idol op HD.
Dat is een aardige stoot werk om iedere week al die series in VideoReDo om te zetten naar NTSC dvd's.

De vraag is of de combi die ik in gedachten heb de juiste is en of er mensen zijn overgestapt van een goede CRT bak naar een flatscreen en hoe hun bevindingen zijn. Dus mensen die voorheen een B-merk CRT hadden hoeven niet te reageren. :P

De basis wordt een Panasonic PX80.
Dit scherm wil ik aanvullen met een nieuwu HUMAX HD decoder 5050 incl. 250GB schijf.
Daarnaast de Panasonic DMP-BD 55 BluRay speler ivm goede upscale mogelijkheden van DVD (haal nogal eens een brandbare dvd naar binnen).
En dan nog een Media Tank voor het afspelen van de HD series, twijfel tussen de Kaiboer K-200 en de HDX1000.

Afstand tot de tv is ruim 3 meter dus ik verwacht geen zichtbare voordelen t.o.v een Full HD scherm.
Ik verwacht wel zichtbare voordelen van het minder hoeven upscalen van SD, de beeldkwaliteit van de HUMAX en de DVD upscale kwaliteit van de Panasonic BluRay player.
Ik twijfel namelijk over de upscale kwaliteit van de PX80 zelf, lees daar mindere verhalen over.
Hoe de beeldkwaliteit van de Media Tank op deze HD Ready is wordt een pure gok, iemand ervaring?

Mijn motivatie voor deze combi is dat ik een hoop bespaar op het scherm wat ik weer investeer in betere randapparatuur.

Ziet iemand enorme denkfouten in deze combinatie?
Hoe is bij jullie de wisseling van een goede CRT naar dit HD Ready scherm bevallen?
Alvast bedankt voor het lezen en ik hoop dat ik goeie thread gebruikt heb, aangezien de basis deze Panasonic is denk ik van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaJurk schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 00:23:
[...]
Wat bedoel je met gewoon tv kijken? Analoog of via de decoder naar tv zenders kijken? Mijn Panasonic 46PZ80 is echt wel 10x mooier kijken dan met mijn 28 inch Philips CRT.... Dat geldt ook voor de normale tv zenders, zoals bijvoorbeeld Nederland 1 etcetera.

Uiteraard wel via de decoder. Een 46 inch plasma rechtstreeks op de kabel aansluiten? nee dat ziet er inderdaad niet uit nee.
Mijn Philips 36 inch CRT was stukken mooier met digitale tv dan m'n huidige Kuro. Echt gewoon geen contest. Was wel een buis van ruim 6000 gulden he, geen gemiddelde CRT dus. Degene die hem van mij kocht dat dacht de plasma "expres" fout stond ingesteld, wat geheel niet zo was.

Mijn ouders hebben er nog steeds zo een en willen voorlopig geen plasma, vanwege de kwaliteit van dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PZ80 is full HD.
TV bevat SD beelden, wat vervolgens geupscaled wordt naar jou full HD PZ80 scherm
Hierdoor onstaat een korrelig of vlekkerig beeld.
Voor gewoon TV kijken kan je beter een HD ready scherm hebben.
Het beeld hoeft niet zoveel geupscaled te worden, waardoor het beeld scherper lijkt.

Heb je echter een HD input, dan is jou FULL HD natuurlijk scherper.

Als ik me niet vergis zijn de HD kanalen op TV 720p en niet eens 1080p. Ook hier zal een HD ready dan beter mee omgaan.
(Als iemand dit zeker weet, dan hoor ik dat graag!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

de HD kanalen zijn idd 720p (upc)

[ Voor 6% gewijzigd door KoffieNT op 10-02-2009 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 08:38:
PZ80 is full HD.
TV bevat SD beelden, wat vervolgens geupscaled wordt naar jou full HD PZ80 scherm
Hierdoor onstaat een korrelig of vlekkerig beeld.
[...]
Ik lees hier in het topic dat je zelf nog geen plasma hebt, ik zou het dus appreciëren als je niet zo'n dingen verteld als je niet uit eigen ervaring kan spreken. :)

Ik val nog liever dood dan mijn PZ81 met digitale tv te wisselen voor de PX80 met analoge tv van mijn zwager. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]
Daarnaast de Panasonic DMP-BD 55 BluRay speler ivm goede upscale mogelijkheden van DVD (haal nogal eens een brandbare dvd naar binnen).
Waarom een BD-55? Ga je de dvd-speler met analoge kabels aan een home theater systeem hangen? Want op de analoge outputs voor geluid na zijn de BD-35 en BD-55 volkomen identiek. En als je dan toch HDMI hebt laat je toch zeker het geluid via die kabel gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
KoffieNT schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:03:
de HD kanalen zijn idd 720p (upc)
Ziggo zend wel verschillende zenders uit in 1080i.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:36:
Vanwege al dat "gebuzz" de afgelopen pagina(s) heb ik 1 seconde geleden ook even het geluid uitgezet. Als ik vervolgens met mijn oor op de TV ga liggen hoor ik inderdaad een hele zachte zoem.

MAAR HOE KUN JE HIER IN GODSNAAM EEN PROBLEEM VAN MAKEN?!

Dat is me echt een raadsel. Het is onwijs zacht en je kunt het vanaf een meter afstand zelfs al niet meer horen.
Hier idem .... gezoem ... wat welk gezoem ... al dat gemuggezift hier ... jongens toch 8)7
Ik heb mijn PX80 nu ong. 10 maanden en ik heb nog nooit het gezoem gehoord ... laat staan dat ik dat fameuze 50Hz. geflikker al gezien heb en geloof me .... hier staat de boel ook soms héél stil en helder ... ik heb ook buren en kleine kinderen.

En wat dan nog als het gezoem er is .... meer lichtintensiteit vraagt meer power, meer stroom van de voeding welke waarschijnlijk van het PWM-type (Pulse Wave Modulation) zal zijn.
Dat zijn gewoon de spoeltjes, smoorspoelen e.d. die je dan wat hoort trillen. Een probleem die soms bij PC-moederborden ook eens optreedt en dit ter hoogte aan de power-supply onderdelen voor de cpu.
Hebben jullie ooit nog de 15625Hz. lijnfrekwentie op een oude CRT gehoord .... dat was pas bij momenten een irritant geluid.

Het gezoem kan dikwijls wel opgelost geraken, denk ik, door die spoeltjes wat lichtjes op hun plaats te verplooien op hun draadjes, of er gewoon een kwak siliconen-kit op te gooien zodat ze uitendelijk vastgekleefd komen te zitten aan de printplaat.
Doe dit wel niet terwijl er mogelijks wat (hoog-) spanning op zit, boeltje uitzetten dus.
Don't shoot me als het niet werkt.

Hier thuis ondertussen, als ik al iets hoor dan is het het lichtjes spinnen v.d. harddisc in mijn BelgacomTV HD-recorder (Belgie) die trouwens hier ook een 720p signaal uitgeeft en geen gekarteld beeld geeft bij gewone SD-streams.
Wel wat blokjesvorming bij gecompliceerde beelden maar dat ligt aan de aangeboden stream .... en op een 42" wordt dit natuurlijk ferm uitvergroot.
Voila, hierbij heb ik mijn ervaring omtrend die issues ook duidelijk gemaakt.

Voor de rest kan de PX80 prima om met HD-content en is het beeld gewoon super. Een vriend van me, welke professioneel fotograaf is, zegt het ook steeds keer op keer .... "Man jij hebt een mooi beeld" en geloof me .... we hebben er all alles tegenaan gegooid in die 10 maanden.

Het verbruik dan ..... tja ... achteraan op het plaatje staat er 255Watt als ik me niet vergis ..... Test-Aankoop (belgische consumenten organisatie) heeft de PX80 samen met een hele hoop andere nog getest en kwam tot de vaststelling dat het gemiddelde verbruik rond 305Watt lag ... tja ....
..... en om af te sluiten nog dit ...
De PX80 kwam er uit als beste koop in de 42" klasse en dat zegt ook al iets als het van die mannen komt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
DeOS schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:03:
[...]

Ziggo zend wel verschillende zenders uit in 1080i.
Upc ook.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

720p toch? En dan kun je je box op 720p of 1080i zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:32
Ik gebruik mijn 42PZ80 gewoon op de kabel met SD materiaal. Ziet er ook gewoon prima uit. Daarom heb ik ook plasma gekozen. (beter voor SD materiaal) die digitale decoder komt er nog wel een keer :)

Maar verder Xbox en Pana dvd spelers erop aangesloten en dat ziet er echt prachtig uit. Heb nog nergens last van gehad (klopt af).

Zeer tevreden.

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

dolfg schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 01:10:
Ik ben me druk aan het orienteren op de aanschaf van een hd-scherm.
Nu heb ik nog een prima CRT (SONY 32 HQ100) met een strak beeld.
Kijk nog analoog naar de kabel en dat ziet er redelijk oke uit, dvd via rgb is gewoon erg mooi op deze tv
Wij volgen echter diverse Amerikaanse series op HD alsmede American Idol op HD.
Dat is een aardige stoot werk om iedere week al die series in VideoReDo om te zetten naar NTSC dvd's.

De vraag is of de combi die ik in gedachten heb de juiste is en of er mensen zijn overgestapt van een goede CRT bak naar een flatscreen en hoe hun bevindingen zijn. Dus mensen die voorheen een B-merk CRT hadden hoeven niet te reageren. :P

De basis wordt een Panasonic PX80.
Dit scherm wil ik aanvullen met een nieuwu HUMAX HD decoder 5050 incl. 250GB schijf.
En dan nog een Media Tank voor het afspelen van de HD series, twijfel tussen de Kaiboer K-200 en de HDX1000.

Afstand tot de tv is ruim 3 meter dus ik verwacht geen zichtbare voordelen t.o.v een Full HD scherm.
Ik verwacht wel zichtbare voordelen van het minder hoeven upscalen van SD, de beeldkwaliteit van de HUMAX en de DVD upscale kwaliteit van de Panasonic BluRay player.
Ik twijfel namelijk over de upscale kwaliteit van de PX80 zelf, lees daar mindere verhalen over.
Hoe de beeldkwaliteit van de Media Tank op deze HD Ready is wordt een pure gok, iemand ervaring?

Mijn motivatie voor deze combi is dat ik een hoop bespaar op het scherm wat ik weer investeer in betere randapparatuur.

Ziet iemand enorme denkfouten in deze combinatie?
Hoe is bij jullie de wisseling van een goede CRT naar dit HD Ready scherm bevallen?
Alvast bedankt voor het lezen en ik hoop dat ik goeie thread gebruikt heb, aangezien de basis deze Panasonic is denk ik van wel.
Ik had ook een top of the line Sony CRT (zelfs nog met PAL Plus!) uit '99. Echt een plaatje om te zien, tot op het laatst ook nog gebruikt met digitale TV via de RGB ingang. Uiteindelijk heb ik deze omdat ik steeds meer HD ging kijken vervangen door een pZ85 plasma.

Alhoewel je vooral moet wennen aan het enorme beeldoppervlak wat je opeens hebt, was ik ook blij verrast door de kleuren. Deze waren veel sprankelender, en het beeld leek ook meer dynamiek te hebben. Dit vond ik echt een enorm verschil, terwijl ik echt tot dan zeer tevreden was met mijn CRT. Maar dan zie je toch het verschil.

Helaas zijn er ook wat minpuntjes, het zwart is toch net iets minder zwart als bij de CRT, al moet je kamer al behoorlijk donker zijn, en het beeld moet nagenoeg donker zijn omdat uberhaupt te kunnen zien. En ja, het geflikker, is duidelijk beter zichtbaar als op de Sony. Deze was k zeg het maar nogmaals, volkomen flikkervij. Deze plasma lijn is dat toch niet. Maar ik overdrijf het ook niet, normaal gezien valt dat niet op.
En de analoge tuner is matig, vooral bij letterboxed uitzendingen is het beeld eigenlijk te slecht om te kijken, dit geldt ook voor de Scart ingangen deze zijn niet denderend.

Je moet bij deze plasma's echt zorgen voor apparatuur met goede upscaling, dan heb je nergens last van.
Ekitch schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:33:
Ik gebruik mijn 42PZ80 gewoon op de kabel met SD materiaal. Ziet er ook gewoon prima uit. Daarom heb ik ook plasma gekozen. (beter voor SD materiaal) die digitale decoder komt er nog wel een keer :)

Maar verder Xbox en Pana dvd spelers erop aangesloten en dat ziet er echt prachtig uit. Heb nog nergens last van gehad (klopt af).

Zeer tevreden.
No offence, maar "SD op de kabel ziet er prima uit"... hoe kritisch ben je dan? Zit je 4 meter van het beeld af?

[ Voor 11% gewijzigd door psy op 10-02-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:45:
[...]

Waarom een BD-55? Ga je de dvd-speler met analoge kabels aan een home theater systeem hangen? Want op de analoge outputs voor geluid na zijn de BD-35 en BD-55 volkomen identiek. En als je dan toch HDMI hebt laat je toch zeker het geluid via die kabel gaan?
Ik heb een ONKYO receiver uit 2001 met DTS, maar natuurlijk zonder HDMI.
Keuze voor de BD-55 heeft hoofdzakelijk te maken met de analoge output van het 7.1 geluid die ik dan op de analoge input van de 5.1 receiver kan prikken.
Ben nog aan het uitzoeken of het 7.1 DTS geluid ook goed op de receiver past, dan zou de analoge output overbodig maken.
Heb gelezen dat de DTS track op BluRay al een stuk beter klinkt dan op dvd, de vraag is dus of het op de ONKYO past.
Speakerset is een complete B&W serie die al heel erg goed klinkt, ik heb dus feitelijk geen 7.1 analoog nodig.
Wat dat betreft is de BD35 een betere (en goedkoper) optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:37
Als je de BD35 koopt bespaar je 100-150 euro. Leg je nog 250 euro bij en je hebt een Onkyo 606 met alle BD geluiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
KoffieNT schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:33:
[...]

720p toch? En dan kun je je box op 720p of 1080i zetten.
Ik heb hem op auto staan en zie bij het zappen de input springen tussen 576, 720p en 1080i. Als je het echt wil weten kan ik vanavond wel even kijken welke kanalen 1080i zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door |sWORDs| op 10-02-2009 13:43 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Had daarnet een ganse post getypt over hoe idioot het is dat je die decoder op een vaste resolutie moet zetten, maar ben hem kwijtgeraakt :P

Blijkbaar is dat dus niet bij elke decoder zo!
Da's weer iets dom van Telenet dus.
Hoe kan ik nu weten welke resolutie een programma is als het ding altijd 720p weergeeft... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:49
Heb nu sinds een week de 42PX80 en ben erg tevreden. Het scherm is aangesloten op een Humax IRHD-5000C via HDMI (heb ziggo). Het beeld is echt goed, contrast staat op 50% zoals ik hier vaker heb gelezen dat dat wel gunstig is voor je plasma scherm de eerste 200 uur.

Nu vraag ik me alleen af wat beter is voor het scherm om hem uit te zetten of gewoon steeds op standby te zetten (stroom verbruik maakt me niets uit want de huur is inclusief :9 )
Dit vraag ik omdat mijn ouders zijn geadviseerd bij aanschaf van hun 42inch LCD philips ambilight de tv niet steeds uit schakelen maar gewoon op standby te laten staan??
Maakt dit iets uit of zijn dat gewoon fabeltjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
psy schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:57:
[...]

Ik had ook een top of the line Sony CRT (zelfs nog met PAL Plus!) uit '99. Echt een plaatje om te zien, tot op het laatst ook nog gebruikt met digitale TV via de RGB ingang.
Hee, wat leuk. De SONY 28/32 FD1E waarschijnlijk.
Heb ik ook gehad, werkelijk een fantastisch toestel -tot ie het begaf bij mij-.
Dank je voor je prima verhaal, stelt me enigszins gerust wat betreft de switch van CRT naar Plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

dolfg schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:48:
[...]

Hee, wat leuk. De SONY 28/32 FD1E waarschijnlijk.
Heb ik ook gehad, werkelijk een fantastisch toestel -tot ie het begaf bij mij-.
Dank je voor je prima verhaal, stelt me enigszins gerust wat betreft de switch van CRT naar Plasma.
De FX was de volledig platte buis. Ik had nog een 'W' met de normale Trinitron breedbeeldbuis.
Let op de volgende post van mij uit het archief hahaha:
psy schreef op vrijdag 20 oktober 2000 @ 23:21:
>Baltar: Die receiver wil ik er ook nog bij, vind ik ook een uitermate goed ding. Pas nog een review van gelezen (6 * 137 W echt gemeten, poe...). Staat ook goed bij mijn pas gekochte MDS-JB730 MD recorder. Die QS serie vind ik echt heel strak vormgegeven. Nu gebruik ik nog een Kenwood Dolby Surround receiver (11 jaar oud alweer), maar dat beestje heeft dus nog niet eens Prologic, dus die moet een ander plaatsje in huis gaan krijgen :)

Ik heb een de 32WX2D breedbeeld van Sony, toen ik die kocht had ik ook die van jou gezien, maar vond hem toch een tik te duur (5000 ofzo kan dat?). Ach het beeld is prachtig (ook Palplus/100Hz), ik heb mijn pc met dvd en G400 Dual Head er ook op aangesloten, maar sinds kort heb ik een huis gekocht en staat de pc twee verdiepingen hoger, dus dat gaat wat niet meer. Goed excuus om toch maar een stand-alone dvd te kopen.

...

[ Voor 21% gewijzigd door psy op 10-02-2009 17:43 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor prijsdiscussies