MrAcid schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:36:
Vanwege al dat "gebuzz" de afgelopen pagina(s) heb ik 1 seconde geleden ook even het geluid uitgezet. Als ik vervolgens met mijn oor op de TV ga liggen hoor ik inderdaad een hele zachte zoem.
MAAR HOE KUN JE HIER IN GODSNAAM EEN PROBLEEM VAN MAKEN?!
Dat is me echt een raadsel. Het is onwijs zacht en je kunt het vanaf een meter afstand zelfs al niet meer horen.
Hier idem .... gezoem ... wat welk gezoem ... al dat gemuggezift hier ... jongens toch
Ik heb mijn PX80 nu ong. 10 maanden en ik heb nog nooit het gezoem gehoord ... laat staan dat ik dat fameuze 50Hz. geflikker al gezien heb en geloof me .... hier staat de boel ook soms héél stil en helder ... ik heb ook buren en kleine kinderen.
En wat dan nog als het gezoem er is .... meer lichtintensiteit vraagt meer power, meer stroom van de voeding welke waarschijnlijk van het PWM-type (Pulse Wave Modulation) zal zijn.
Dat zijn gewoon de spoeltjes, smoorspoelen e.d. die je dan wat hoort trillen. Een probleem die soms bij PC-moederborden ook eens optreedt en dit ter hoogte aan de power-supply onderdelen voor de cpu.
Hebben jullie ooit nog de 15625Hz. lijnfrekwentie op een oude CRT gehoord .... dat was pas bij momenten een irritant geluid.
Het gezoem kan dikwijls wel opgelost geraken, denk ik, door die spoeltjes wat lichtjes op hun plaats te verplooien op hun draadjes, of er gewoon een kwak siliconen-kit op te gooien zodat ze uitendelijk vastgekleefd komen te zitten aan de printplaat.
Doe dit wel niet terwijl er mogelijks wat (hoog-) spanning op zit, boeltje uitzetten dus.
Don't shoot me als het niet werkt.
Hier thuis ondertussen, als ik al iets hoor dan is het het lichtjes spinnen v.d. harddisc in mijn BelgacomTV HD-recorder (Belgie) die trouwens hier ook een 720p signaal uitgeeft en geen gekarteld beeld geeft bij gewone SD-streams.
Wel wat blokjesvorming bij gecompliceerde beelden maar dat ligt aan de aangeboden stream .... en op een 42" wordt dit natuurlijk ferm uitvergroot.
Voila, hierbij heb ik mijn ervaring omtrend die issues ook duidelijk gemaakt.
Voor de rest kan de PX80 prima om met HD-content en is het beeld gewoon super. Een vriend van me, welke professioneel fotograaf is, zegt het ook steeds keer op keer .... "Man jij hebt een mooi beeld" en geloof me .... we hebben er all alles tegenaan gegooid in die 10 maanden.
Het verbruik dan ..... tja ... achteraan op het plaatje staat er 255Watt als ik me niet vergis ..... Test-Aankoop (belgische consumenten organisatie) heeft de PX80 samen met een hele hoop andere nog getest en kwam tot de vaststelling dat het gemiddelde verbruik rond 305Watt lag ... tja ....
..... en om af te sluiten nog dit ...
De PX80 kwam er uit als beste koop in de 42" klasse en dat zegt ook al iets als het van die mannen komt
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 10-02-2009 10:19
]