Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 01:32:
[...]

bedankt, ik had er idd overheen gekeken, jammer het met hdmi1.3 niet zelf gedetecteerd wordt :|
ze moeten iets hebben voor 1.4 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Voor wie zin heeft om te lezen: :D

productreview: Panasonic Viera TH-42PZ81 review door KoffieNT

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
KoffieNT schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:43:

Érg netjes! _/-\o_

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
KoffieNT schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:43:

erg uitgebreide review d:)b
als ik mijn 85er hebt zal ik ook proberen een review te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-09 11:33
ik heb ffkes een aanvraag ten aanzien van moment van aanschaf van de 37px80 die ik al geruime tijd op het oog heb. Ik heb waarschijnlijk eind maart de mogelijkheid om de tv in mijn nieuwbouwhuis te zetten..

Is het verstandig om toch alvast binnenkort een te kopen gezien de introductie van de nieuwe modellen in maart en de daarmee samenhangende afname van voorraad van oude modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:15

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Mooie review, kleine opmerking:
de viera link werkt ook met andere merken zoals onkyo versterkers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Loek Rots schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:49:
ik heb ffkes een aanvraag ten aanzien van moment van aanschaf van de 37px80 die ik al geruime tijd op het oog heb. Ik heb waarschijnlijk eind maart de mogelijkheid om de tv in mijn nieuwbouwhuis te zetten..

Is het verstandig om toch alvast binnenkort een te kopen gezien de introductie van de nieuwe modellen in maart en de daarmee samenhangende afname van voorraad van oude modellen?
In de komende maanden komen er nieuwe modellen uit, deze zijn denk ik wel iets prijziger dan de huidige modellen. Voordeel daarvan is dat de huidige modellen goedkoper worden.

Maar ik las gister dat tv's de komende tijd in prijs omhoog gaan, dus let daar even op.

Mijn tv kostte bij aanschaf 950 euro, nu 1000 euro bij dezelfde winkel
Lt. Marx schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:53:
Oh, pas ik dat even aan :).

[ Voor 63% gewijzigd door KoffieNT op 30-01-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Lt. Marx schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:53:
Weet je ook met welke ander merken de Viera link nog meer werkzaam is? Ik ben op zoek naar een A/V receiver voor bij mijn 42PZ8. Als die werkt met viera is dat mooi meegenomen natuurlijk :)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ik vond een FAQ van Viera hier: http://www2.panasonic.com...heater-UCM_PRD_CNT_007201

maar het schijnt erg te verschillen qua model en fabrikant.
het is helaas niet zo dat je zomaar kan zeggen van bijv. alle's van Onkyo werkt ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
KoffieNT schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:26:
Mijn tv kostte bij aanschaf 950 euro, nu 1000 euro bij dezelfde winkel
De mijne 1300 en nu 699 :( :( :( Maar zo gaat het nu eenmaal, vind het niet erg maar wel wel enigsinds jammer.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:45
Och, mijn schoonbroer betaalde 1200€ (officiele prijs) terwijl hij hem op datzelfde moment gewoon voor 800€ had kunnen kopen.
Komt ervan als hij niet naar me wil luisteren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aloha,

Ik heb de panasonic 46pz8 gekocht...
Kan ik mijn pc/laptop aansluiten op de televisie en zo ja hoe?

ik heb ook geen sd kaart slot (jaja de 8 is het ''budget'' model) hoe kan ik er zo eenvoudig mogelijk voor zorgen dat ik de fot's van de sd kaart op de tv kan zien? Via pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik ook maar 2 hdmi poorten heb, is zoiets aan te raden?
Afbeeldingslocatie: http://www.aten.com/doc_data/prdImages/20080512161954002.gif

Aten VS481A 4 poort HDMI Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Gewoon even de input mogelijkheden van je TV vergelijken met de output mogelijkheden van je pc/laptop? Geen rocket sience toch.....

Je kun them of via s-video of hdmi aansluiten. Als je pc/laptop dit niet heeft dan houdt het op (zonder externe apparaten).

Met de bovenstaande hdmi switch heb je trouwens nog geen vga input.

[ Voor 17% gewijzigd door DeOS op 30-01-2009 14:46 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:36:
Aloha,

ik heb ook geen sd kaart slot (jaja de 8 is het ''budget'' model) hoe kan ik er zo eenvoudig mogelijk voor zorgen dat ik de fot's van de sd kaart op de tv kan zien? Via pc?
heb je er geen gebruiksaanwijzing bijgeleverd gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:36:
Aloha,

Kijk misschien eens in je manual? :/

Foto's zullen via je pc moeten ja... als je hem kan aansluiten natuurlijk. ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:41:
Aangezien ik ook maar 2 hdmi poorten heb, is zoiets aan te raden?
[afbeelding]

Aten VS481A 4 poort HDMI Switch
Yep, 1 van de vele HDMI-switchen zijn daarvoor bedoel gok ik zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameete schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:42:
[...]

heb je er geen gebruiksaanwijzing bijgeleverd gekregen?
die was uitverkocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeOS schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:42:
Gewoon even de input mogelijkheden van je TV vergelijken met de output mogelijkheden van je pc/laptop? Geen rocket sience toch.....
geen rocket science maar ik ben niet zo wegwijs met alle benamingen ..

Op pc heb ik vga en dvi uitgang. Op tv heb ik hdmi ingangen Bij de specs staat pc signalen --
Nu weet ik niet of er stekkers zijn die van vga naar hdmi zijn of dat je daar switches voor hebt of verloopjes.
hetzelfde geldt voor dvi naar hdmi, bestaat zoiets? zijn er van die kabels, verlengstukken switches???

Al met al vragen die je niet zo 123 in een handleiding zult terugvinden. ik ga er dan ook vanuit dat de personen die mij naar de handleiding verwijzen er a; nog minder van weten dan ik zelf doe of b; erg hard aan het weekend toe is..

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Al énige moeite zelf gedaan, zoals Google bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht ik vraag het aan de experts, die kunnen mij vast wel vertellen wat de BESTE oplossing is, daar is tenslotte een forum voor.

Als het zo'n standaard vraag is kan daar best een standaard antwoord op komen, ik stel de vragen expliciet, gebaseerd op mijn tv model. Dan kan je daar uiteraard lekker tof over doen en verwijzen naar goolge. Dat zal ik mijn klanten met vragen over fiscaliteiten en hypotheek voortaan ook zeggen, ''heb je al gegoogled''. :/

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 16:58:
Ik dacht ik vraag het aan de experts, die kunnen mij vast wel vertellen wat de BESTE oplossing is, daar is tenslotte een forum voor.

Als het zo'n standaard vraag is kan daar best een standaard antwoord op komen, ik stel de vragen expliciet, gebaseerd op mijn tv model. Dan kan je daar uiteraard lekker tof over doen en verwijzen naar goolge. Dat zal ik mijn klanten met vragen over fiscaliteiten en hypotheek voortaan ook zeggen, ''heb je al gegoogled''. :/
Ach vooruit.....in het kader van Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee! :

Met je huidige computerhardware kun je het beste zoeken naar een dvi --> hdmi kabel. Hiermee haal je betere kwaliteit dan vga --> hdmi. Zoals http://www.popelectronics...erguld-15-10m-pr-874.html of ff zoeken op allekabels.nl.

Andere oplossing is een nieuw videokaart met een hdmi aansluiting.

[ Voor 5% gewijzigd door DeOS op 30-01-2009 17:24 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38

Je klanten betalen voor jouw service...

Ten eerste zou ik bij de winkel gaan klagen dat je geen handleiding hebt. Daar ligt de bron. Overigens is HDMI een DVI+ aansluiting om het zo maar te zeggen, die koppeling is dus het simpelst. Echter als dat niet direct duidelijk was, dan zou ik de handleiding van je tv en laptop erbij zoeken hoe je die koppeling dan verder tot stand brengt. in veel gevallen is enkel de kabel erin steken niet voldoende om je laptop te laten weten dat er een signaal over de DVI uitgang moet.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Oh okay. Makkelijker dan: ja, die bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx deos en murfeus, dit wilde ik weten!

En voor de info, ik heb erg veel gegoogled, ongeveer een jaar druk bezig geweest met uitzoeken wat voor tv ik wilde (nieuwbouw dus tijd genoeg), wat het moest worden lcd/plasma, grootte, merk etc...

ik ga ermee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is gelukt! dvi naar hdmi...

Op de tv is het beeld alleen niet beeldvullend maar groter dan het scherm nog even uitvogelen hoe ik dat kan fiksen, thx voor de replies :ja:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:46
Vandaag bij mm hengelo geweest, pz85 voor €1299,- en moet besteld worden. Duurt 10 werkdagen. Denk dat ik m dan bestel via plasma-discounter. Ben alleen huiverig voor de verzending via webshops... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik heb m'n 42PZ85 bij cameranu besteld en die werd netjes aan huis bezorgd door de interne bezorgservice. Het voordeel van laten bezorgen is natuurlijk wel dat je niet verantwoordelijk bent voor het verzenddeel.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 20:37:
het is gelukt! dvi naar hdmi...

Op de tv is het beeld alleen niet beeldvullend maar groter dan het scherm nog even uitvogelen hoe ik dat kan fiksen, thx voor de replies :ja:
tip: overscan/underscan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Extra tip: check mijn vraag 2 pagina's terug. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 14:53
Ben enige tijd in bezit van een 42pz80, ben erg tevreden.
Toch vraag ik mij af waarom plasma tv,s (ook andere merken) uitgerust worden met vga ipv.dvi pc ingang (ivm de hogere resoluties). Ook of het mogelijk is om de software voor de kaart lezer te upraden naar die van de pz800 zodat ook video bekeken kan worden?

Het enige wat mij niet bevalt is de afstandsbediening :'( , te goed moeten richten op de tv en volume knop clickt al niet meer als jullie snappen wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:10
OLVG schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 00:48:
Ben enige tijd in bezit van een 42pz80, ben erg tevreden.
Toch vraag ik mij af waarom plasma tv,s (ook andere merken) uitgerust worden met vga ipv.dvi pc ingang (ivm de hogere resoluties).
Omdat je DVI eenvoudig kunt aansluiten via een DVI > HDMI kabel :) Werkt prima, en dan kun je ook gewoon 1920*1080 kiezen (bij onze Bravia TV tenminste).

Je moet alleen even opletten dat je met een DVI >HDMI geen geluid hebt! Je zult dus je geluid vanaf geluidskaart naar versterker ofzo moeten sturen.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 31-01-2009 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 14:53
bedankt voor de info, heb een ps3 gekocht dus alles is opgelost ;)

Vind vga anno 2008/2009 zo ouderwets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-09 11:33
mooi! maar ik hoef me geen zorgen te maken over voorraden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:23
Weet iemand hier of je het auto-dimming gezeik op de 42PX80 uit kan zetten? Ik zie het duidelijk als ik Fifa09 opstart. Het zwart fluctueert en wordt aardig lichtgevender wanneer er andere tekst bv. in beeld komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

StealthyPeanut schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:07:
Weet iemand hier of je het auto-dimming gezeik op de 42PX80 uit kan zetten? Ik zie het duidelijk als ik Fifa09 opstart. Het zwart fluctueert en wordt aardig lichtgevender wanneer er andere tekst bv. in beeld komt..
Heb je iets van 'Power save' of een andere bezuiniging aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Laatst online: 14-02-2014
Post in verkeerde topic. Gelieve deze post te verwijderen.

[ Voor 92% gewijzigd door CobraX op 01-02-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Nee KoffieNT, in de test op hdtvtest.co.uk staat ook aangegeven dat er wat Dynamic Dimming is.

As with all Panasonic plasmas I have tested to date, the TH42PX80 exhibited some undefeatable – though subtle – black level fluctuation when the content on screen was black/ near-black, but to be fair this was more obvious in test patterns than in real-life material.

Als het niet fluctueert en gewoon donker is, dan is het zwart beduidend donkerder dan wanneer er wat letters ofzo in beeld zijn. Eerst dacht ik dat het gewoon hoorde en in het spel zelfs zat. Maar als je weet waar je op moet letten, is het redelijk storend. Laat het gewoon UIT! Ik regel zelfs de brightness wel, ik heb expres geen LCD genomen omdat het backlight daarvan vaak dynamic dimming doet. Nu heeft de 42PX80 het ook. Wel in mindere mate natuurlijk, maar nog steeds wel irritant aanwezig! Hopelijk kan het in het service menu worden uitgezet ofzo, zal eens wat gaan neuzen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 00:18
StealthyPeanut schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:47:
...ik heb expres geen LCD genomen omdat het backlight daarvan vaak dynamic dimming doet. Nu heeft de 42PX80 het ook. Wel in mindere mate natuurlijk, maar nog steeds wel irritant aanwezig! Hopelijk kan het in het service menu worden uitgezet ofzo, zal eens wat gaan neuzen :+
Hoop dat je het hier laat weten als je iets kunt vinden! Heb zelf vorige maand mijn PV70 vervangen door de PX80 en ook ik vind het op de PX80 inderdaa bijzonder irritant.. zie er ook het nut niet echt van in.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

OLVG schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 00:55:
bedankt voor de info, heb een ps3 gekocht dus alles is opgelost ;)

Vind vga anno 2008/2009 zo ouderwets
VGA is al ook een tijdje op de markt (naja de d-sub aansluiting dan) maar kan zich nog steeds aardig meten met de DVI resoluties. VGA kan dacht ik tot resoluties van 2560 bij 1600, (Wide XGA ofzo), voor HTPC's die nog een 'oudere' onboard video hebben is dit ideaal (onboard was veelal nog enkel met VGA uitgang).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:15

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

P. Mekes schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:32:
[...]

Weet je ook met welke ander merken de Viera link nog meer werkzaam is? Ik ben op zoek naar een A/V receiver voor bij mijn 42PZ8. Als die werkt met viera is dat mooi meegenomen natuurlijk :)
Nee dat hangt echt van hoe open het merk is naar andere fabrikanten. Onkyo heeft een hoop AV receivers die compatible zijn met sony/LG/Philips/Panasonic tv's maar van andere merken moet je even zoeken op:
HDMI CEC + Merk A + Merk B of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb zelf de 46PZ80 en ben ondanks de verdeelde reacties best tevreden over het geluid. Gesproken programma`s zijn helder en duidelijk verstaanbaar, in ieder geval een stuk beter dan mijn oude 28 inch crt Philips tv.

Nu wil ik voor mijn moeder de 42PX80 te kopen, toch een stukje goedkoper en goed genoeg voor de eisen die mijn moeder aan een nieuwe tv stelt. Nu heb ik begrepen dat de beeldkwaliteit gemiddeld genomen niet onder doet voor de PZ serie maar ik vraag me af of dit ook voor het geluid geldt. Heeft de PX80 dezelfde luidsprekers als de PZ80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik weet niet of het zelfde speakers zijn, maar ik ben er echt dik tevreden over. Voor gewoon TV kijken is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had nog een vraag hoe het met de weerspiegeling zit van een pana plasma.

ik ga ook een nieuwe tv kopen ( toshiba lcd staat al in bestelling )
maar ga nu toch twijfelen, in de winkel is een plasma zeker scherper en mooier.

ik woon alleen in een apparttement waar wat lichtinval is, en er soms zelfs zonlicht opvalt.
hoe zijn jullie ervaringen ermee ?

volgens mij hebben tegenwoordig alle lcd's ook een spiegelscherm waar je alle weerspiegelingen in ziet maargoed.

p.s in een ander topic werd verteld dat er een type plasma was die geen glasplaat zou hebben wat de weerspiegeling minder maakte.
en tja mijn gordijnen kunnen ook wel dicht ...maar toch.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Als je echt veel lichtinval hebt, dan is dit zeker een punt om over na te denken. Ik zit in een kamer waar de gordijnen altijd dicht zijn, dus dan heb ik er weinig last van.
Maar zelfs al schijnt er zonlicht langs de gordijnen op mn muur tegenover de tv, dan zie je dat vrij duidelijk op de tv.

Bijvoorbeeld: http://f.imagehost.org/0845/10_1.jpg (boven het linkervoorwiel)

Dit was afgelopen zaterdagmiddag, er was toen ook echt scherp licht.

Ook op mn stage hangt er een Plasma aan de muur, en in de ppauze heb je ook erg veel last van de weerspiegeling.

@hieronder: Als je twijfelachtige muren hebt, moet je de tv echt niet op gaan hangen. (dat advies kreeg ik ook dus ik gebruik gewoon de voet.)

Qua settings: Contrast de eerste 150 uur lekker laag houden, of zelfs uit(en daarna steeds iets hoger), voor de rest maakt het niet erg veel uit.

[ Voor 52% gewijzigd door KoffieNT op 03-02-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:52
Ik ben sinds de MM actie in het bezit van de 46PZ85. Nu staat deze nog in doos vanwege dat ik over 2 maanden naar mijn nieuwbouw appartement verkas. Toch heb ik direct een vraagje omtrent deze tv en dan met name ophangen.

in het appartement komt de tv aan een muur te hangen. Dit is niet een dragende muur van het appartement maar een later erin geplaatste muur (ik gok gibo blokken). Nu wil ik toch de tv ophangen, en gezin het gewicht (+/- 45kg) vraag ik me af wat voor beugel hiervoor wijsheid is. Het dient en beugel te worden die vlak aan de muur gaat en niet hoeft te kantelen of draaien.

Zou vervelend zijn als de tv van de muur af valt.

Andere vraag is meer m.b.t. het inspelen van de tv. Zijn hiervoor ideale settings of standen te vinden om mee te beginnen?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
Hoi,

weet iemand of de Vogel EFW6305 geschikt is voor de 42PX80?

Heb gezocht maar niet gevonden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:07:
ik had nog een vraag hoe het met de weerspiegeling zit van een pana plasma.

ik ga ook een nieuwe tv kopen ( toshiba lcd staat al in bestelling )
maar ga nu toch twijfelen, in de winkel is een plasma zeker scherper en mooier.

ik woon alleen in een apparttement waar wat lichtinval is, en er soms zelfs zonlicht opvalt.
hoe zijn jullie ervaringen ermee ?

volgens mij hebben tegenwoordig alle lcd's ook een spiegelscherm waar je alle weerspiegelingen in ziet maargoed.

p.s in een ander topic werd verteld dat er een type plasma was die geen glasplaat zou hebben wat de weerspiegeling minder maakte.
en tja mijn gordijnen kunnen ook wel dicht ...maar toch.
Pioneer heeft geen glasplaat, maar ook die wordt erg grijs bij lichtinval. Ik ken eigenlijk geen enkel scherm wat er onder veel direct licht goed uitziet. De mate van storendheid verschilt wel van type tot type.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
is het niet zo dat je bij elke tv last heb van lichtinval? , volgens mij is de enige manier om het tegen te gaan dat de tv meer licht produceert als de lichtinval...
weerspiegeling daarintegen kun je wel tegengaan door een tv te kopen met een mat scherm.

[ Voor 6% gewijzigd door Shanquish op 03-02-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
MegaJurk schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:12:
Nu wil ik voor mijn moeder de 42PX80 te kopen, toch een stukje goedkoper en goed genoeg voor de eisen die mijn moeder aan een nieuwe tv stelt. Nu heb ik begrepen dat de beeldkwaliteit gemiddeld genomen niet onder doet voor de PZ serie maar ik vraag me af of dit ook voor het geluid geldt. Heeft de PX80 dezelfde luidsprekers als de PZ80?
Wat is je referentie? Ik heb dus de PX80 ook gekocht als cadeau maar de "standaard" klank is (in vergelijk met andere TV's) goed. Maar ga je het vergelijken met een home theater dan is het huilen met de pet op. Je mist een hoop tonen en daardoor sfeer en een maand later stond er een deftige receiver met dito boxen ;) Het is maar net hoe hoog je eisen en je referentie is.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft de PZ85 nou een kunststof voorscherm of is deze gewoon van glas ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Glas. Er zijn (naar mijn weten) geen plasma's met een kunststof scherm. Het zwart wordt redelijk grijzig inderdaad bij directe inval. Bij een normaal verlichte kamer (niet overdreven zonlicht en erg veel zon o.i.d.) dan vind ik het persoonlijk beter dan ik had verwacht. Gelukkig hebben wij rolgordijnen en verduisterende gordijnen hangen, die maken de ruimte weer een stuk aangenamer. Maar als ik dan de ruimte weer teveel verduister is het zwart weer veel te lichtgevend / grijzig op de 42PX80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik de panny het beste in laten spelen ????
ik heb ergens gelezen dat je dat het beste met ruis ( antenne eruit ) kan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Lees even dit topic door, daar is echt (meer dan) genoeg over gesproken.

Gewoon het contrast laag houden en zorgen voor een 'niet-vaststaand' beeld. Na een uurtje of 150-200 kun je het contrast omhoog zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:33:
Hoe kan ik de panny het beste in laten spelen ????
ik heb ergens gelezen dat je dat het beste met ruis ( antenne eruit ) kan doen ?
Contrast laag houden is een must. Verder denk ik dat het ook voor een groot gedeelte tussen de oren zit... :P

Achteraf gezien heb de tv (37PX80) eigenlijk helemaal niet ingespeeld:
Vanaf dag 1 de settings van hdtvtest.co.uk ingesteld. Mijn intentie was om dit de eerste 200 uur te laten staan en daarna een en ander bij te stellen. Maar aangezien ik die settings toch wel heel erg fijn vind, heb ik ze ook na de 200 uur laten staan. Verder heb ik gewoon tv en dvd's (met en zonder zwarte balken) gekeken. Het is wel zo dat ik pas na 200 uur de PS3 heb aangesloten, maar dat was toeval. Als ik die eerder had ontvangen had ik die toch wel aangesloten ;)

Maar totaal geen problemen hiero... IR hou je toch, al duurt dat echt maar ff.

[ Voor 10% gewijzigd door Dynamix op 04-02-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KoffieNT schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:38:
Lees even dit topic door, daar is echt (meer dan) genoeg over gesproken.

Gewoon het contrast laag houden en zorgen voor een 'niet-vaststaand' beeld. Na een uurtje of 150-200 kun je het contrast omhoog zetten.
Als ik de avsforums lees (break in settings) contrast en brightness max op 50%. Dat heb ik ook gebruikt. Nu staat het contrast op 70 (180 uur) en brightness op ongeveer 50/55 (punt waarop zwart nog zwart is met maximaal zwartdetail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en de optimale settings voor de panny's is daar nog een website voor ???
of kan ik die ook vinden op: hdtvtest.co.uk

is de PZ85 op dit moment nu de beste koop voor een plasma ????
of kan ik beter kijken naar de px80 of pz81 ?
( qua prijs maakt het niks uit )

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:52:
en de optimale settings voor de panny's is daar nog een website voor ???
of kan ik die ook vinden op: hdtvtest.co.uk
avsforums heeft een topic daarover. je mag het zelf opzoeken. Het kost mij net zoveel werk namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

StealthyPeanut schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:47:
Nee KoffieNT, in de test op hdtvtest.co.uk staat ook aangegeven dat er wat Dynamic Dimming is.

As with all Panasonic plasmas I have tested to date, the TH42PX80 exhibited some undefeatable – though subtle – black level fluctuation when the content on screen was black/ near-black, but to be fair this was more obvious in test patterns than in real-life material.

Als het niet fluctueert en gewoon donker is, dan is het zwart beduidend donkerder dan wanneer er wat letters ofzo in beeld zijn. Eerst dacht ik dat het gewoon hoorde en in het spel zelfs zat. Maar als je weet waar je op moet letten, is het redelijk storend. Laat het gewoon UIT! Ik regel zelfs de brightness wel, ik heb expres geen LCD genomen omdat het backlight daarvan vaak dynamic dimming doet. Nu heeft de 42PX80 het ook. Wel in mindere mate natuurlijk, maar nog steeds wel irritant aanwezig! Hopelijk kan het in het service menu worden uitgezet ofzo, zal eens wat gaan neuzen :+
Bij de PZ85 kan je deze hoogst irritante eigenschap uitzetten door Cinema mode te gebruiken...

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
de tv in laten spelen met behulp van zo'n plasma moods dvd is geen goed idee denk ik?
die dvd bestaat uit bewegende scenes van oa. een haardvuur, een aquarium, piccadily circus en time square NYC.
het beweegt allemaal wel, maar er is ook een hoop statisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon op ruis zetten, of download die burn-in slideshow oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik word niet goed van die burn in onzin, gebruik die tv gewoon ...
Net als het contrast op max 50% zetten dat is helemaal niet relevant meer voor de 2008 modellen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Op zich ook wel weer waar want retentie hou je toch, wat je ook doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:35:
Net als het contrast op max 50% zetten dat is helemaal niet relevant meer voor de 2008 modellen.
Sommige mensen slapen beter als ze het wel doen.

Ikzelf heb wat instellingen van hdtvnogwat forum gebruikt. Cinema mode en kleur op warm en daar staat de TV nog altijd op. Gewoon normaal gebruikt. TV kijken, games met HUD's etc. en ik heb geen enkel probleem met de PZ85. Ik gebruik de TV alleen niet als PC scherm, daar zou ik zelf ook voorzichtig mee geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
psy schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:35:
QFT _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Toch?
Ik heb hier nog nooit iemand gezien met inbrandproblemen. Wél met retentieverschijnselen maar die kunnen eigenlijk geen kwaad en zijn inherent aan de techniek. Zolang je je gezonde verstand gebruikt en niet 24 uur achter elkaar SBS6 gaat kijken is er niks aan de hand. Het kan natuurlijk zeker geen kwaad om het contrast op 50% te houden (het panel zál langer meegaan maar of je ooit het verschil zal meemaken is te betwijfelen) maar eigenlijk is het niet nodig en doe je je tv wel een beetje tekort.
Als het ECHT een issue zou zijn, dat inspelen, dan zou Panasonic echt wel iets in de handleiding zetten, maar dat doen ze niet. Wel de terechte waarschuwing om niet voor lange tijd statische informatie te tonen. Maar je moet het dan wel echt heel bont maken IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Laatst online: 13-09 18:11
Staat er in de handleiding dat je de TV moet laten inspelen? Indien nee, dan moet/hoef je dit ook niet te doen. Gaat de TV daardoor vervolgens defecten vertonen dan lijkt het mij dat je recht hebt op een reparatie ofwel op een nieuwe TV.

Ik weet niet wat Panasonic zegt over wel/niet inspelen van een nieuwe TV, maar als Panasonic zegt dat dit niet nodig is dan lijkt het mij absolute onzin om het wel te doen.

--EDIT--
dan zou Panasonic echt wel iets in de handleiding zetten, maar dat doen ze niet
Dan is het inderdaad onzin om het wel te doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Dlocks op 04-02-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dlocks schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:06:
Staat er in de handleiding dat je de TV moet laten inspelen?
Handleiding van mijn tv staat vól met waarschuwing-dit en let op-dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus gewoon voor de PX85 gaan volgens jullie en genieten ?
lcd's kunnen een PZ85 niet evenaren lees ik overal, ik zal er vanalles op gaan doen, normale zenders, gamen en films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Elke handleiding staat vol met waarschuwingen.... toestel niet in afgesloten kast zetten, geen water ingieten, niet op je tenen laten vallen... :)
99% van die waarschuwingen weet je zelf ook wel als je een gram gezond verstand hebt.

Staat er expliciet iets in over inspelen? Nope ;)
Moesten ze dat wel doen, gaat er alleen maar weer geruchten de wereld rond en koopt geen kat nog een plasma :)

[ Voor 16% gewijzigd door Fire69 op 04-02-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Brad Pitt schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:11:
[...]

Handleiding van mijn tv staat vól met waarschuwing-dit en let op-dat ;)
Ja dat je de TV niet op je teen moet laten vallen enzo :) Maar staat er ook iets in m.b.t. het inbranden/inspelen?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DeeJee schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:13:
[...]
Maar staat er ook iets in m.b.t. het inbranden/inspelen?
Ja hoor. Hier een stukkie tekst:

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/waarschuwing.jpg

en ook:

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/waarschuwing2.jpg

en het gaat nog verder:

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/waarschuwing3.jpg

Voldoende waarschuwingen dus, lijkt mij ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Brad Pitt op 04-02-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:11
psy schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:05:
Toch?
Ik heb hier nog nooit iemand gezien met inbrandproblemen. Wél met retentieverschijnselen maar die kunnen eigenlijk geen kwaad en zijn inherent aan de techniek. Zolang je je gezonde verstand gebruikt en niet 24 uur achter elkaar SBS6 gaat kijken is er niks aan de hand. Het kan natuurlijk zeker geen kwaad om het contrast op 50% te houden (het panel zál langer meegaan maar of je ooit het verschil zal meemaken is te betwijfelen) maar eigenlijk is het niet nodig en doe je je tv wel een beetje tekort.
.
Een kennis van mij in de UK zit momenteel nu toch alweer met een Eurosport logo op zijn nieuwe Panasonic wat toch nog steeds niet helemaal wil verdwijnen.
Meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Eurosport Logo, Resistant image retention, or burnin?
Eurosport Logo, Resistant image retention, or burnin? 42PZ85
--------------------------------------------------------------------------------
I have been becoming increasingly concerned with some image retention that I have been suffering with on 42PZ85, which is a month old. I had been watching a lot of the Australian open tennis, on Eurosport. I watched about 5 hours a day, for about 9 days. I mixed this with viewing of other channels, and films, but I have noticed some image retention of the Eurosport logo's text. Its now 7 days since I have viewed the eurosport channel, and I still see the faint text shape. I only notice this on a black screen, from a close distance. I made sure to run the breakin DVD for the first 100 hours, and totalled about 60-70 hours. I only watched this Eurosport stuff after 120 hours use, so I have been careful. I also tried running the breakin DVD for about 10 hours after noticing this image retention, but no luck in removing it. You don't notice it on other coloured screens such as the breakin DVD, only on black screen. Is it likely that I have had burnin of the logo from watching the channel for 5 hours a day for 9 days? Or do you think I have some very resistant image retention that will take weeks to dissapear? I have been running at 40% contrast/brightness on all modes of viewing, and I had the Skybox set to moderate contrast/brightness whilst viewing.

Anyone that views Euro knows what a huge pain the DOG is, and the dark coloured text it has.

Thank you all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Bij Panasonic staat er:
Do not display a still picture for a long time
This causes the image to remain on the plasma
screen (“image retention”).
This is not considered a malfunction and is not
covered by the warranty.
Typical still images • Programme number and other logos • Image displayed in 4:3 mode • Video game • Computer image
To prevent image retention, contrast is lowered
automatically after a few minutes if no signals are
sent or no operations are performed. (p. 52)
Ze spreken dus enkel over IR, niet over burn-in.
Betere panelen dan de concurrentie waarschijnlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Fire69 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:30:
Betere panelen dan de concurrentie waarschijnlijk. :+
Guess so :'( Toch ben ik stom genoeg enórm blij met m'n Kurootje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ja, kan ik me wel inbeelden. :)

Maar dit alles heeft eigenlijk niks met het 200u-inspelen te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Fire69 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:42:
Maar dit alles heeft eigenlijk niks met het 200u-inspelen te maken. :)
Ik denk dat dat meer een state-of-mind iets is. Oh well, kwaad kan het ook niet. Als je je er beter door voelt, who cares toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de zomer ook maar zo'n plasma halen, geeft toch nog wel mooier beeld dan een lcd vind ik en retentie hebben sommige lcd's ook last van.
http://www.behardware.com...th-persistent-images.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is het verschil tussen de px80/81 en de pz85 ??
alleen het geluid of nog meer zaken ? en IFC werkt toch niet lekkker...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:41:
heb je je er enigzins in verdiept.....? px serie is hd ready, pz serie is full hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb bewust de pz80 gekocht ipv de pz85. Die IFC vond ik de meerprijs niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Lees dit topic nou eerst even door. Al je vragen zijn al vele malen voorbij gekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

respectievelijk 5 en 4 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry...ik bedoelde de PZ80 en de PZ85...wat het verschil daartussen was....
ik heb me er al in verdiept....maar volgens mij is dat alleen geluid en IFC.

aangezien de PZ85 inclusief verzenden erg goedkoop is en het bijna niks scheelt heb ik deze net besteld !
en nu wacht ik met spanning af !

het enige wat ik hoop dat het met de weerspiegeling wel meevalt.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Brad Pitt schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:17:
[...]

Ja hoor. Hier een stukkie tekst:

[afbeelding]

en ook:

[afbeelding]

en het gaat nog verder:

[afbeelding]

Voldoende waarschuwingen dus, lijkt mij ;)
Waarschuwingen wel, maar er staat nergens dat je het kan voorkomen door eerst 200 uur in te spelen. Dus wat mij betreft is het nog steeds onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dlocks schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 00:31:
[...]
Waarschuwingen wel, maar er staat nergens dat je het kan voorkomen door eerst 200 uur in te spelen. Dus wat mij betreft is het nog steeds onzin.
Mja er staat ook niks bij Panasonic over inbranden, DUS die branden niet in? Ik snap je wel hoor, de redenatie is alleen niet helemaal correct IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:51:
sorry...ik bedoelde de PZ80 en de PZ85...wat het verschil daartussen was....
ik heb me er al in verdiept....maar volgens mij is dat alleen geluid en IFC.

aangezien de PZ85 inclusief verzenden erg goedkoop is en het bijna niks scheelt heb ik deze net besteld !
en nu wacht ik met spanning af !

het enige wat ik hoop dat het met de weerspiegeling wel meevalt.
IFC is best aardig hoor. Is wel erg persoonlijk. Je kan best zonder maar ik gebruik ik het wel eens want het geeft wel een wat realistischer beeld. Weerspiegeling heb ik gelukkig helemaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Dlocks schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 00:31:
[...]

Wel goed lezen, Brad Pitt heeft het over de handleiding van zijn Kuro... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
psy schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 07:57:
[...]
Wel goed lezen, Brad Pitt heeft het over de handleiding van zijn Kuro... :)
Ik denk dat het daarop ook onzin/niet echt nodig is hoor. Zo heb ik me helemaal aan de "regels" gehouden en nu ook gewoon nog steeds (behoorlijke) retentie. Het voorkomen doe je dus sowieso niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:23:
[...]

Ik denk dat het daarop ook onzin/niet echt nodig is hoor. Zo heb ik me helemaal aan de "regels" gehouden en nu ook gewoon nog steeds (behoorlijke) retentie. Het voorkomen doe je dus sowieso niet ;)
Ja, dat ervaar ik ook. Als ik besluit om m'n scherm om te ruilen (2 rode pixels) skip ik dat break-in ook gewoon. Alleen de eerste 100 uur niet de hele dag eurosport kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik skip die hele break-in periode ook gewoon hoor. Ik heb nu een ruim een week geleden een 42PX80 gekocht en meteen zo ingesteld als op HDTVtest.co.uk werd voorgesteld. Mijn Xbox gebruik ik gewoon op de setting "Normal".

Na twee uurtjes gamen (Forza 2) zie ik wel wat HUD elementen (alleen op een zwarte achtergrond) maar dat is na 10 minuten TV kijken weer verdwenen (op een zwarte achtergrond). Sowieso zie je er NIKS van wanneer er gewoon nog beeld wordt weergegeven.

Mijn advies: lekker je TV gebruiken waar hij voor bedoeld is. Geen dingen úren aan laten staan maar verder vooral niet te spastisch doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwah ik gooi de eerste week snachts ff die inspeel dvd erin.....contrast op 0 ofzo, cinema mode.
dan zit ik na die week al op een uurtje of 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Iedereen moet lekker doen waar hij/zij zich prettig bij voelt, maar ik ben van mening dat het niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
contrast kun je gewoon op 50 zetten hoor. Op 0 is echt onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
MrAcid schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:10:
Iedereen moet lekker doen waar hij/zij zich prettig bij voelt, maar ik ben van mening dat het niet nodig is.
En zo is het! Ik ben niet van mening dat het echt noodzakelijk is, maar ik ben er toch wat huiverig voor. En ik slaap er beter door _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 01:49:
[...]

Mja er staat ook niks bij Panasonic over inbranden, DUS die branden niet in? Ik snap je wel hoor, de redenatie is alleen niet helemaal correct IMHO.
Ik lees nu dat de betreffende handleiding ( Brad Pitt in "Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 s..." ) van de Kuro is? Dat zie ik nergens terug.

Iniedergeval staat er in die handleiding waar we het hier over hebben toch echt duidelijk iets over inbranden onder het kopje:

"Nabeelden als gevolg van inbranden"

En onder het kopje:

"Voorkomen van het inbranden van uw beeldscherm"

Inbranden staat er dus wel in. Inspelen staat er niet in en is dus niet nodig. Ik heb geen Panasonic handleiding dus kan niet kijken of het daar ook of juist niet in staat. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dlocks op 05-02-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dlocks schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:26:
[...]
Ik lees nu dat de betreffende handleiding ( Brad Pitt in "Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 s..." ) van de Kuro is? Dat zie ik nergens terug.

Iniedergeval staat er in die handleiding waar we het hier over hebben toch echt duidelijk iets over inbranden onder het kopje:

"Nabeelden als gevolg van inbranden"

En onder het kopje:

"Voorkomen van het inbranden van uw beeldscherm"

Inbranden staat er dus wel in. Inspelen staat er niet in en is dus niet nodig. :)
Ja die waarschuwingen zijn uit de Kuro-handleiding. Wat er bij Panasonic staat weet ik niet, maar naar ik begreep niets over inbranden. Wat niet wil zeggen dat die panelen niet kúnnen inbranden, dat is uiteraard wel degelijk mogelijk. Niet álles staat dus in de handleiding.

Waarmee zeer zeker niet wordt beweert dat inspelen zin heeft hoor, dat heeft het ook niet zoveel denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:33:
[...]

Ja die waarschuwingen zijn uit de Kuro-handleiding. Wat er bij Panasonic staat weet ik niet, maar naar ik begreep niets over inbranden. Wat niet wil zeggen dat die panelen niet kúnnen inbranden, dat is uiteraard wel degelijk mogelijk. Niet álles staat dus in de handleiding.

Waarmee zeer zeker niet wordt beweert dat inspelen zin heeft hoor, dat heeft het ook niet zoveel denk ik ;)
Mijn panny handleiding heeft ongeveer dezelfde waarschuwingen (geen woord over inspelen trouwens)
Laat geen beelden stil staan
gebruik zoveel mogelijk beeldvullend materiaal
en burn-in is geen defect onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMaert
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-08-2023
@ Retentie Inbranden gedoe...

Ik heb zelf de PX80 en was afgelopen weekend savonds een keer vergeten mijn tv uit te zetten....

De TV heeft toen +/- 12 uur aangestaan met alleen in de linkerbovenhoek het grijze blokje, met daarin in het geel component, weer te geven.

Ondanks dat ik de TV nog maar 3 weken heb met ik schat zon 30 Branduur, was de retention al na 15-20 min weer verdwenen. Ik moet eerlijk zeggen ik schrok wel een beetje toen ik hem nog aan zag staan.

Al met al dus niets aan de hand... gewoon lekker TV kijken.. maar als je beter slaapt met een inspeel DVD dan moet je dat natuurlijk vooral doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:51:
Ik skip die hele break-in periode ook gewoon hoor. Ik heb nu een ruim een week geleden een 42PX80 gekocht en meteen zo ingesteld als op HDTVtest.co.uk werd voorgesteld. Mijn Xbox gebruik ik gewoon op de setting "Normal".

Na twee uurtjes gamen (Forza 2) zie ik wel wat HUD elementen (alleen op een zwarte achtergrond) maar dat is na 10 minuten TV kijken weer verdwenen (op een zwarte achtergrond). Sowieso zie je er NIKS van wanneer er gewoon nog beeld wordt weergegeven.

Mijn advies: lekker je TV gebruiken waar hij voor bedoeld is. Geen dingen úren aan laten staan maar verder vooral niet te spastisch doen.
Ik heb de 42pz800 net in huis. Wil hem morgen een plekje geven aan de muur en heb op dit forum al meerdere keren de site hdtvtest.co.uk voorbij zien komen voor de instellingen.
Staan hier ook de instellingen op voor de pz800 en zo ja waar precies want ik heb ff gekeken en kon het niet zo gauw vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na al geruime tijd alle forums gelezen wil ik graag een plasma van panasonic aanschaffen.
Nou is mijn oog gevallen op de 42PX80 en 42PZ85. Het prijsverschil is zo'n 400 euro op het moment. (670 om 1050)
En dit kan nog aantrekkelijker worden ivm de nieuwe schermen van 2009 die in februari op de markt komen.

Nou kijken wij TV en films van de PC, die we downloaden via de nieuwsgroepen.
Uiteraard ben ik zelf al gaan kijken in de winkel, want dat is toch waar het om draait en wat jezelf mooi vind.
Maar je bent toch altijd weer afhankelijk van de winkel met name de opstelling, de instellingen, source bron, bekabeling, lichtinval, etc.......
Dus uiteindelijk via de forums kom ik toch op deze 2 plama's qua prijs/kwaliteit verhouding.

Het zou dus voor de hand liggen dat je met een FULL HD de PZ85 meer op de toekomst voorbereid bent. En vind hem ook iets mooier.
Maar nu dacht ik toch te zien dat ik de PX80 een mooier beeld vond geven. Nou was het input signaal gewone TV, ned 1, digitaal via een humax 5000.

Als ik op de FULL HD een dvd of tv ging kijken in de winkel dan lijkt het wel korrelig, beetje vlekkerig, wazig.
Of zijn dit instellingen die je kan hiervoor kan veranderen?
Hier in het forum werd verteld dat dit kwam doordat het signaal ge-upscaled wordt naar HD en daardoor als het ware wordt uitgerekt.
Maar kan je bijvoorbeeld ook je beeld naar 720P zetten, waardoor het TV kijken er dan beter uitziet?

Ik vond de PX80 mooier beeld geven dan de PZ85 qua TV kijken dan. Of kan je hier iets aan doen?

Eer dat alle TV signalen over gaan op HD zijn wel weer ff verder. Ik las dat de nederlandse zenders 1,2 en 3 en eventueel NET5 mischien eind Q1 van 2009 overgaan naar HD. Maar dient het beeldmateriaal ook opgenomen te zijn met full HD. Anders doen zij in principe het upscalen, waardoor je alsnog hetzelfde beeld krijgt. Alleen nieuw beeldmateriaal zal er beter uitzien.

Van internet download ik eigenlijk alleen maar dvd's. Dit omdat ik het verschil toch niet zie op mijn huidige CRT en het aanbod van dvd gewoon nog groter is.

Mijn zoontje speelt veel op de PS2,. maar doet dit op een eigen klein tv'tje op zijn kamer. Hij wil graag een WII, dus wellicht dat dit erop gespeeld gaat worden.

Graag hoor ik jullie reactie.
Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor prijsdiscussies