Amelandbor schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:40:
FF een vraagje.
Valt inbranden onder de garantie, aangezien ik nu al een paar dagen de omlijning van een soort hud in beeld heb zodra ik de tv op een AVingang zet (dus op zwart). Ik heb niet achterlijk veel achter elkaar gegamed op de tv echter wel de tv uitgezet op standby laten staan en de xbox laten draaien als ik een pauze nam. Maar dit moet toch niet uitmaken lijkt me.
Het is ook niet echt storend ofzo, alleen ik ben bang dat het in de toekomst verkeerd kan uitpakken
Inbranden valt (ook volgens het boekje, wat enigsinds lelijk is) niet onder garantie.
Ik neem aan dat je de eerste 150+ uur met het contrast onder de 40% heb gespeeld/tv gekeken he? Dan mag je toch wel garantie opnemen (iig proberen) als je een inbrander hebt, alleen is het lastig te bewijzen dat je zo voorzichtig bent omgegaan met de tv.
Ik heb de eerste 200 uur heel voorzichtig gedaan (eerste 100 uur@ 0% contrast, en toen elke 10 uur ofzo een paar %tjes meer, nu, na 300 uur kijk ik op 50% contrast) en heb ook last van een soort inbrander (al is het meer image-retention).
Als ik iets op NL1, 2 of 3 heb gekeken en ga daarna iets anders kijken en het beeld is zwart, zie ik vaak het vierkantje rechtsboven van de zender nog even in beeld, dit verdwijnt wel na een tijdje.
Enige echte irritante is wat ik wel heb, ondanks dat ik gruwelijk zuinig heb gedaan in mijn eerste uren, de taakbalk boven en onder van Windows op mn scherm staan (de lijnen zegmaar) , vooral bij een film kijken (waar dus boven en onder zwarte balken zijn) zie je die balkjes heel licht doorkomen. Al zie je dit alleen wanneer je er op let, en/of je weet dat ze er zitten. (ik erger me er dus kapot aan

)
Als ik iets fullscreen aan het doen ben, dan zie je deze balken vrijwel niet, alleen bij zwart beeld.
Ik 'windows' nu alleen nog maar in window-mode, ik probeer zo weinig mogelijk aan balken onder en boven te hebben, en verzet mn schermpjes (browser, msn vensters etc.) zoveel mogelijk. Hopen dat ze weggaan

.
Trouwens ook als ik een screensaver aan heb staan zie je soms dat de screensaver blijft staan. Bijvoorbeeld bij die van het Windows-xp logo, zie ik overal zo'n logo zegmaar, hetzelfde bij de screensaver 'balken, of buizen ofiets'. (so much for screen-'saver')
(Ik heb een 42PZ81)
[
Voor 7% gewijzigd door
KoffieNT op 28-01-2009 10:48
]