In de US ja, maar voor europa heb ik nog geen aankondigingen gelezen. Of ik moet iets gemist hebben...
Verwijderd
...na de Cebit (begin maart) gaat het (in ieder geval de voorgaande jaren) vrij vlot met de introductie op de nederlandse markt.|sWORDs| schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:54:
[...]G serie in maart, V serie in juni.
Ik weet niet zeker of het in dit topic thuishoort, maar zou toch graag de Panasonic-kliek willen wijzen op een aanbieding @ mediamarkt Groningen (quote uit het aanbiedingen topic):
2dope schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 19:53:
Vandaag in mediamarkt Groningen: Panasonic 42PX8 voor €666,-
Lijkt me geen onaardige prijs, vooral als we kijken naar de prijzen volgens pricewatch. Wat daar tevens opvallend is, is dat de 42PX80 goedkoper wordt weergegeven.
Hallo,
Graag zou ik wat hulp willen met de TH37-PX80.
Ik heb digitale TV (ziggo) via HDMI aangesloten, HDMI ingang 1.
Als ik de tv uitzet na het kijken en deze weer aan doe, krijg ik niet direct weer het HDMI ingangssignaal
maar iets van DVB en moet dan op de knop TV/AV drukken om weer naar de HDMI ingang te gaan om dus weer digitale tv te kunnen kijken.
Is er geen manier dat hij bij het aangaan direct op HDMI gaat?
Als ik de tv uitzet na het kijken en deze weer aan doe, krijg ik niet direct weer het HDMI ingangssignaal
maar iets van DVB en moet dan op de knop TV/AV drukken om weer naar de HDMI ingang te gaan om dus weer digitale tv te kunnen kijken.
Dit zou ik ook wel willen wetennoteboeki schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 20:53:
Hallo,
Iemand heeft veel tijd en werk gestoken in de topicstart, en jullie lezen hem niet....
Ongevaarlijk zijn de volgende opties:
* - Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.
Hoi!
Zie startpost, heren. Daar staat de manier om via het hotel menu de standaard ingang in te stellen!
Verwijderd
Ik heb mijn 42px80 inmiddels uitgepakt en geinstalleerd.
Met DVD's en digitale tv van UPC heb ik nu al een prachtig beeld in vergelijking met mijn oude Thomson CRT.
Ik gebruik echter voor mijn Samsung e234 DVDspeler en de Thomson DVR de bijgeleverde scart-kabels.
Zou een wat duurdere scart-kabel van bijvoorbeeld QED(in de aanbieding bij 1dayfly.nl) een veel beter beeld geven ?
Met DVD's en digitale tv van UPC heb ik nu al een prachtig beeld in vergelijking met mijn oude Thomson CRT.
Ik gebruik echter voor mijn Samsung e234 DVDspeler en de Thomson DVR de bijgeleverde scart-kabels.
Zou een wat duurdere scart-kabel van bijvoorbeeld QED(in de aanbieding bij 1dayfly.nl) een veel beter beeld geven ?
Als je nu al een degelijke scart gebruikt (dus niet zo'n ding uit de grabbelton van 1€), ga je het verschil niet (of nauwelijks) zien. 29€ weggegooid met die QED...
Die standaard UPC scart is wel heel erg simpel (wel grabbelton 1€ kwaliteit)... Ik gebruik zelf deze:

kwalitatief goede kabel (van het merk HQ, zegt mij niks maar de kabel is prima) voor een mooie prijs van 14 euro voor 1,5m.

kwalitatief goede kabel (van het merk HQ, zegt mij niks maar de kabel is prima) voor een mooie prijs van 14 euro voor 1,5m.
[ Voor 8% gewijzigd door BackSlash op 16-01-2009 22:56 ]
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Ben zeer tevreden en trots met onze panasonic PZ85. Graag zou ik door middel van een HDMI kabel aan een laptop een HD film willen bekijken (.mkv / .wmv). Omdat de bekabeling al helemaal weg gewerkt is, stel ik graag eerst even hier de vraag (eer ik een nieuwe HDMI kabel a E45-90 aanschaf).
1. Gaat het geluid en beeld via de HDMI kabel?
2. Als ik de laptop (win/mac) instel op 1920x1080, krijg ik dan 1920x1080 op het full-hd plasma scherm?
3. Als het geluid niet via HDMI gaat, hoe kan ik dan het beste via de laptop het geluid sturen naar de home cinema (optisch of jack) ?
4. Mis ik nog iets?
1. Gaat het geluid en beeld via de HDMI kabel?
2. Als ik de laptop (win/mac) instel op 1920x1080, krijg ik dan 1920x1080 op het full-hd plasma scherm?
3. Als het geluid niet via HDMI gaat, hoe kan ik dan het beste via de laptop het geluid sturen naar de home cinema (optisch of jack) ?
4. Mis ik nog iets?
1, 2: Ja
3: Hangt af van wat je laptop heeft natuurlijk. Heb je digitaal (optisch, coax (jack)) dan digitaal, anders kan je enkel analoog hé
4: Ja, je mist een stukje verstand.
Waarom in godsnaam zoveel geld uitgeven aan een HDMI-kabel? 
De mijne kost 6€... werkt perfect!
Check DealExtreme.com even voor een kabel. Niet te geloven prijzen!
3: Hangt af van wat je laptop heeft natuurlijk. Heb je digitaal (optisch, coax (jack)) dan digitaal, anders kan je enkel analoog hé
4: Ja, je mist een stukje verstand.

De mijne kost 6€... werkt perfect!
Check DealExtreme.com even voor een kabel. Niet te geloven prijzen!
edit:
Puntje 3 aangepast
Puntje 3 aangepast
[ Voor 60% gewijzigd door Fire69 op 16-01-2009 23:56 ]
Als de laptop een HDMI uitgang heeft dan zit er ook geluid bij denk ik.
Bij een DVI > HDMI stekker (die ook geen 45 euro kost, maar iets in de richting van 15) zit er geen geluid bij! Je zult dan via optisch (indien aanwezig) of via jack (3.5mm plugje > 2x RCA (rood/wit)
Bij een DVI > HDMI stekker (die ook geen 45 euro kost, maar iets in de richting van 15) zit er geen geluid bij! Je zult dan via optisch (indien aanwezig) of via jack (3.5mm plugje > 2x RCA (rood/wit)
Bedankt voor de tip, maar ik kocht de TH42PX80 enkele weken geleden al voor €699 bij de MM Utrecht en dat is een nog betere prijs dan €666 voor een PX82dope schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 20:19:
Ik weet niet zeker of het in dit topic thuishoort, maar zou toch graag de Panasonic-kliek willen wijzen op een aanbieding @ mediamarkt Groningen (quote uit het aanbiedingen topic):
[...]
-----------------------
Over de dvi-hdmi naar tv jongens:
er zijn bijzonder weinig pc's die geluid kunnen sturen over een dvi-hdmi kabel hoor!
Als er een hdmi uitgang op zit (onwaarschijnlijk, maar het kan), dan zal het geluid erbij zitten.
Als je de laptop op 1920x1080 zet, dan is het beeld op de pana ook 1920x1080. De films moeten dan natuurlijk ook wel die reso hebben, anders heb je natuurlijk weer een mindere kwaliteit.
De laptop moet dit grafisch wel aankunnen.
Optisch is na hdmi de beste keuze wat betreft geluid ja. Wanneer je een home cinema hebt die geen hdmi input heeft, is dit sowieso de beste keus.
[ Voor 42% gewijzigd door Ferry34 op 17-01-2009 00:03 ]
Verwijderd
Ik had een vraagje over plasma en lcd, nu moet dit het juiste topic zijn daarvoor, gezien het feit het gaat om plasma.
Ik stond in de MM te kijken naar de PZ800 en een LCD van Panasonic stonden naast elkaar met de film Kung Fu Panda.
Nu viel mij op de de plasma erg soft was kwa scherpte in die animatie film terwijl de lcd kwa scherpte subliem was.
Waar komt dat verschil vandaan kwa scherpte, ik had dat niet verwacht gezien de vele goede reacties over plasma schermen.
Ik stond in de MM te kijken naar de PZ800 en een LCD van Panasonic stonden naast elkaar met de film Kung Fu Panda.
Nu viel mij op de de plasma erg soft was kwa scherpte in die animatie film terwijl de lcd kwa scherpte subliem was.
Waar komt dat verschil vandaan kwa scherpte, ik had dat niet verwacht gezien de vele goede reacties over plasma schermen.
Ik heb bij de MM eens naar eenzelfde soort vergelijk zitten kijken (46PZ85 versus 37" LCD, ook beide Panasonic) en de LCD verloor daar im qua beeld, en dan met name op contrast.
Waar je bij de plasma de haren van de Panda kon tellen, was de LCD gewoon wit en zwart. Ook in donkere stukken zag je bij plasma bv. de vloer gewoon in alle detail, bij LCD ook weer zwart.
V.w.b. scherpte kan ik niet zeggen dat de plasma slecht was. Ik zit nu naar Eurosport HD te kijken, en dat is echt wel scherp.
Waar je bij de plasma de haren van de Panda kon tellen, was de LCD gewoon wit en zwart. Ook in donkere stukken zag je bij plasma bv. de vloer gewoon in alle detail, bij LCD ook weer zwart.
V.w.b. scherpte kan ik niet zeggen dat de plasma slecht was. Ik zit nu naar Eurosport HD te kijken, en dat is echt wel scherp.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Op een LCD tv staat vaak de optie Scherpte of Sharpness vol aan. Dit zorgt voor hele lichte zwarte lijntjes om bijna alle soorten van relief. Ik vind het er echt verschrikkelijk uitzien, maar er zijn mensen die het wel mooi vinden denk ik.Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 12:12:
Ik had een vraagje over plasma en lcd, nu moet dit het juiste topic zijn daarvoor, gezien het feit het gaat om plasma.
Weet je wat de instellingen waren van de pana's? Vaak staat de LCD ook nog op dynamisch waardoor de beelden van het scherm af spatten. Dit zorgt dus voor een softere look van de plasma t.o.v. de LCD en wellicht ook het vertekend beeld van scherpte.
Scherper dan 1080 beeldlijnen bewegeningsresolutie wordt het gewoon niet. Die plasma heeft dit maar die LCD niet (die heeft ongeveer 500/600 beeldlijnen over van de 1080), het moeten wel de instellingen zijn geweest
Hmm ik heb opeens last van een dode pixel op mijn panasonic. Ik weet vrij zeker dat ik dat eerst niet had.
Pana heeft de nul-pixel garantie dus je kan hem volgens mij nog inruilen. Ik weet niet hoe lang je de tv al hebt?
En nu ook een tweede dode pixel (sub pixels) beide rood, en 2 cm naast elkaar. Tv is net 2 weken oud. Ik heb zelfs nog de mediamarkt 2 weken niet goed geld terug garantie
. Maar als panasonic 0 pixel garantie heeft, dan weet ik het wel. Ff snel bellen dus.
Is een dode pixel altijd duidelijk te zien? Hoe merk je het op? Zie je het eerder bij een Full HD of bij een HD Ready of maakt dat niet uit?
Ik had toevallig een wit scherm en toen zag ik een rood stipje.. Het hele scherm verder onderzocht en toen zag ik niets extra's. 10 minuten laten zag ik een tweede rood stipje (niet helemaal, het ging aan/uit aan/uit). Op 2 meter afstand zie je het niet trouwens, op 1 meter moet je heel erg je best doen en op 30 cm zie je het wel goedTegels schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 20:12:
Is een dode pixel altijd duidelijk te zien? Hoe merk je het op? Zie je het eerder bij een Full HD of bij een HD Ready of maakt dat niet uit?
Op een HD-R scherm zie je het eerder, omdat de pixels groter zijn.
Volgens mij heeft Pana geen 0 pixel garantie hoor, misschien dat jij n afspraak hebt gemaakt bij de winkel hierover?StealthyPeanut schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:00:
Pana heeft de nul-pixel garantie dus je kan hem volgens mij nog inruilen. Ik weet niet hoe lang je de tv al hebt?
------
Over de scherpte:
Soms lijkt n lcd in de winkel scherper, maar dat komt omdat het beeld digitaal wordt bewerkt. Je ziet dan om ieder object een zwart lijntje en dat geeft de illusie dat t scherper is.
Sommige mensen vinden dat mooi, ik niet.
Dingen zien er dan namelijk scherper uit dan in het echt. Ik heb bijvoorbeeld terwijl ik door t bos liep, nog nooit geroepen: oh wat scherp!
Terwijl je dat wèl denkt als je dat bos op zo'n lcd zou zien.
Bij de game Assassins Creed zie je t ook goed: de cape van Altaïr lijkt in eerste instantie scherper, maar als je goed kijkt zie je dat op al de vouwen bij de lcd een zwart lijntje loopt.
Bij een plasma zie je gewoon de vouw zonder n zwart lijntje. Als je op je eigen kleding kijkt, zie je ook geen zwart lijntje over de vouwen lopen.
[ Voor 53% gewijzigd door Ferry34 op 18-01-2009 10:03 ]
Verwijderd
mijn 42px30 heeft er nu iets van 30 uur op zitten, en heb gisteren een blue-ray gekeken.
toen zag ik toch een zweem van de balken onder en boven die bleef hangen, dus ik dacht ik draai nu even een break-in
ik heb de afbeeldingen op een sd kaart staan en draai een slideshow in een loop
de tv zoemt bij sommige kleuren ineens, is dat normaal? en zo ja, wat hoor je dan eigenlijk zoemen?
toen zag ik toch een zweem van de balken onder en boven die bleef hangen, dus ik dacht ik draai nu even een break-in
de tv zoemt bij sommige kleuren ineens, is dat normaal? en zo ja, wat hoor je dan eigenlijk zoemen?
Ja, dat heb ik met 110 uur ook nog. Zelfs als ik mijn ps3 5 min aan laat staan heb ik al behorlijk last van image retention (de clock rechtsboven in blijf je duidelijk nog 5 min zienVerwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 11:00:
mijn 42px30 heeft er nu iets van 30 uur op zitten, en heb gisteren een blue-ray gekeken.
Verwijderd
echt? dat is bij mij eigenlijk helemaal niet het geval.. alleen die ene keer tijdens het kijken van die blue ray dus wel, maar dat is weer netjes weggetrokken..Adlermann schreef op zondag 18 januari 2009 @ 11:02:
[...]
Ja, dat heb ik met 110 uur ook nog. Zelfs als ik mijn ps3 5 min aan laat staan heb ik al behorlijk last van image retention (de clock rechtsboven in blijf je duidelijk nog 5 min zien)
Toen ik mijn tv ging kopen (mei 2008) heb ik Panasonic Nederland gebeld. Ik vroeg of ik een extra 0-dode-pixel garantie af moest sluiten, ik kreeg te horen dat Panasonic dit beleid voert op haar schermen en ik dus geen extra garantie af hoefde te sluiten.Ferry34 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 09:39:
[...]
Volgens mij heeft Pana geen 0 pixel garantie hoor, misschien dat jij n afspraak hebt gemaakt bij de winkel hierover?
Dat is dan wel goed nieuws. Alhoewel vanaf de bank zie ik die pixels eigenlijk niet, alleen als ik met m'n neus erop ga zitten. Ik kan altijd nog bellen om hem om te ruilen tijdens de garantieperiode.StealthyPeanut schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:23:
[...]
Toen ik mijn tv ging kopen (mei 2008) heb ik Panasonic Nederland gebeld. Ik vroeg of ik een extra 0-dode-pixel garantie af moest sluiten, ik kreeg te horen dat Panasonic dit beleid voert op haar schermen en ik dus geen extra garantie af hoefde te sluiten.
Mijn 46PZ82 is ook afgelopen zaterdag binnengekomenSinergyX schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:47:
En zaterdag is het hopelijk zover, dan komt mijn 46pz82(als vervanger voor de erg matige pfl7603)
Er is alleen één ding wat opvalt: bij lichte achtergronden (vooral bij wit) zie ik een soort van flikkering. Dit is zowel bij analoge tv als bij digitale tv (Ziggo). De kijkafstand is 2,5 meter. Het is niet echt heel storend, maar het viel mij wel op. Kunnen andere PZ82 (of PZ80 / PZ85 etc.) eigenaren dit bevestigen?
Ok, inmiddels heb ik dus 6 dode pixels. 3 altijd rood en 3 altijd blauw. Het is tijdens het televisie kijken niet storend, maar zodra je op 1 meter afstand kijkt is het wel heel duidelijk. Toch vanmiddag tijdens de lunchpauze panasonic maar bellen.
Dat is mij in het begin ook meerdere malen opgevallen, maar ondertussen doet de tv (42PZ81) dat niet meer.beck schreef op maandag 19 januari 2009 @ 10:20:
[...]
Mijn 46PZ82 is ook afgelopen zaterdag binnengekomenDit was ter vervanging van mijn 40W4500, welke zeer veel last had van backlight bleeding. Tot nu toe ben ik erg tevreden over mijn nieuwe plasma, het beeld is veel zachter en lijkt een stuk meer op het beeld van mijn oude CRT tv in vergelijking met LCD.
Er is alleen één ding wat opvalt: bij lichte achtergronden (vooral bij wit) zie ik een soort van flikkering. Dit is zowel bij analoge tv als bij digitale tv (Ziggo). De kijkafstand is 2,5 meter. Het is niet echt heel storend, maar het viel mij wel op. Kunnen andere PZ82 (of PZ80 / PZ85 etc.) eigenaren dit bevestigen?
Geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn eigenlijk...
Ook ik heb/had hier last van (42PZ8) vooral bij een witte achtergrond flikkerde het beeld, het is nu alleen naar mijn idee al een heel stuk minder, ik heb er in iedergeval geen last meer van.beck schreef op maandag 19 januari 2009 @ 10:20:
[...]
Mijn 46PZ82 is ook afgelopen zaterdag binnengekomenDit was ter vervanging van mijn 40W4500, welke zeer veel last had van backlight bleeding. Tot nu toe ben ik erg tevreden over mijn nieuwe plasma, het beeld is veel zachter en lijkt een stuk meer op het beeld van mijn oude CRT tv in vergelijking met LCD.
3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5
Ik denk dat het gewoon gewenning is want op mijn tv zie ik het (na 600 uur) af en toe nog steeds. Anderen hier thuis ook. Is volgens mij gewoon een "plasma-ding". En ook weer iets waar je misschien vatbaar voor moet zijn om je er aan te storen. Dat het minder wordt betwijfel ik ten zeerste, hier in ieder geval niet.BertusB404 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 10:49:
[...]
Ook ik heb/had hier last van (42PZ8) vooral bij een witte achtergrond flikkerde het beeld, het is nu alleen naar mijn idee al een heel stuk minder, ik heb er in iedergeval geen last meer van.
Nickname does not reflect reality
Klopt, ze gaan hem al omruilenStealthyPeanut schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:23:
[...]
Toen ik mijn tv ging kopen (mei 2008) heb ik Panasonic Nederland gebeld. Ik vroeg of ik een extra 0-dode-pixel garantie af moest sluiten, ik kreeg te horen dat Panasonic dit beleid voert op haar schermen en ik dus geen extra garantie af hoefde te sluiten.
Ik denk inderdaad dat je er op een gegeven moment gewoon langsheen kijkt ofzo, het komt dan ook niet echt vaak voor dat er een heel groot deel wit is.Brad Pitt schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:36:
[...]
Ik denk dat het gewoon gewenning is want op mijn tv zie ik het (na 600 uur) af en toe nog steeds. Anderen hier thuis ook. Is volgens mij gewoon een "plasma-ding". En ook weer iets waar je misschien vatbaar voor moet zijn om je er aan te storen. Dat het minder wordt betwijfel ik ten zeerste, hier in ieder geval niet.
Naar mijn idee is het een stuk minder dan toen ik de tv net had, maar dit kan uiteraard gewenning zijn.
Of het een plasma-ding is weet ik niet, maar bij een wit beeld heeft de tv wel meer energie nodig natuurlijk, misschien dat het daar iets mee te maken heeft.
Hmm flikkerend beeld heb ik geen last van met mijn 46pz80. Het enige waar ik me nog wel eens aan kan storen is phosphor trailing. Het is me pas een tijdje terug op gaan vallen maar ik zie het nu steeds vaker lijkt het. Zeker bij contrast rijke content. Speel nu veel Dead Space en daarbij is het heel duidelijk als je draait. Op zich kan ik er wel mee leven maar ik vind het wel apart dat zo'n duur apparaat daar nog last van heeft terwijl op veel plaatsen geschreven wordt dat dit tegenwoordig nauwelijks nog voor zou mogen komen.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
phosphorlag heeft bijna elke plasma volgens mij nog last van. Sommige mensen zijn er nu eenmaal gevoeliger voor dan anderen. Ik zie het bij mijn plasma ook heel goed, maar als er vrienden langskomen die zien er weer helemaal niets van.rajackar schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:45:
Hmm flikkerend beeld heb ik geen last van met mijn 46pz80. Het enige waar ik me nog wel eens aan kan storen is phosphor trailing. Het is me pas een tijdje terug op gaan vallen maar ik zie het nu steeds vaker lijkt het. Zeker bij contrast rijke content. Speel nu veel Dead Space en daarbij is het heel duidelijk als je draait. Op zich kan ik er wel mee leven maar ik vind het wel apart dat zo'n duur apparaat daar nog last van heeft terwijl op veel plaatsen geschreven wordt dat dit tegenwoordig nauwelijks nog voor zou mogen komen.
Ben er van het weekend eens op gaan letten en het is inderdaad zichtbaar. Maar ik vond het niet spelbedervend ofzo. Toen ik het met een gsm opnam, zag je het extreem duidelijkAdlermann schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:49:
[...]
phosphorlag heeft bijna elke plasma volgens mij nog last van. Sommige mensen zijn er nu eenmaal gevoeliger voor dan anderen. Ik zie het bij mijn plasma ook heel goed, maar als er vrienden langskomen die zien er weer helemaal niets van.
Niet echt wereldschokkend.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Als je gewoon tv/volledig beeld aanzet, is t ook zo weg.Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 11:00:
Ik denk dat t de voeding is die zoemt, aangezien n plasma meer verbruikt naarmate het beeld lichter is.
Ik heb 2 keer gehad dat ikmn tv ineens ook hoorde zoemen, maar als ik zachtjes tegen de lijst drukte was t meteen weg.
----
Het trillen bij witte vlakken trekt ook weg met de inspeelperiode. Ik zag t eerst ook (het beginscherm van games van Microsoft op de xbox, maar daar zag ik later niets meer van.
Als t goed is worden de phosphortrails ook minder, maar daar kan ik zelf niets over zeggen.
De trails met de camera van je mobieltje komen door de camera. Als ik met mn fototoestel n filmpje schiet dan zie ik ook allemaal trails, terwijl die op de tv helemaal niet te zien zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door Ferry34 op 20-01-2009 17:31 ]
Is er al meer informatie over beschikbaar, heb wat gezocht op het internet, maar kon niets vinden. Ik wil eigen in februari de 37px80 aanschaffen, maar het is wel interessant om de nieuwe modellen daarnaast te zetten..Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:35:
[...]
...na de Cebit (begin maart) gaat het (in ieder geval de voorgaande jaren) vrij vlot met de introductie op de nederlandse markt.
Je blijft volhouden he? Het ligt niet aan de camera. Het ligt aan de TV, alleen een camera neemt het gewoon beter waar door sluitingstijd. Je ogen kunnen er alleen minder gevoelig voor zijnFerry34 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 12:10:
Als t goed is worden de phosphortrails ook minder, maar daar kan ik zelf niets over zeggen.
De trails met de camera van je mobieltje komen door de camera. Als ik met mn fototoestel n filmpje schiet dan zie ik ook allemaal trails, terwijl die op de tv helemaal niet te zien zijn.
Ik heb sinds 3 weken een 37PX80 en zie bij vooral grote witte vlakken ook een soort van flikkering. Valt vooral op als je net langs de tv kijkt ipv recht op de tv. Alsof je naar een computer monitor kijkt die op een te lage refreshrate staat.beck schreef op maandag 19 januari 2009 @ 10:20:
[...]
Daarnaast heb ik soms beetje vage slechte beelden tijdens tv uitzendingen. Vooral sommige reclames of herhaalde uitzendingen (bijv. herhalingen van eerdere tv uitzendingen die worden getoond in bv. Pauw en Witteman of De Wereld Draait Door) waarin letters en woorden worden gebruikt lijken 'wazig' en alsof de letters en woorden worden verdeeld in lijntjes (beetje lastig uitleggen). En net alsof de randen van objecten rafelig worden in dat geval.
Het kan misschien aan het uitgezonden materiaal liggen, want veel tv uitzendingen zijn gewoon goed scherp. Kennen meer mensen dit verschijnsel?
Nee hoor JvS, ik blijf niet volhoudenJvS schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:55:
[...]
Je blijft volhouden he? Het ligt niet aan de camera. Het ligt aan de TV, alleen een camera neemt het gewoon beter waar door sluitingstijd. Je ogen kunnen er alleen minder gevoelig voor zijn. Ik zag het lang niet zoveel als de camara vastlegde, maar zag het weldegelijk
,
Ik denk gewoon dat de camera dit laat zien omdat die juist veel slechter is dan onze ogen.
Maar ik kan dit niet staven, misschien weet jij het?
Ik neem aan dat onze ogen veel sneller zijn en dat de trails juist bij de camera zichtbaar worden door de traagheid van de camera. Net zoals die foto's van de nachtelijke hemel waarbij de sterren door de zeer trage sluitertijd streepjes geworden zijn. Zoiets, maar dan anders hè?
Waar en wanneer is die cebit eigenlijk? Ik wil ook wel s naar zo'n beurs en de hcc multimedia was in dat opzicht een grote tegenvaller.
[ Voor 26% gewijzigd door Ferry34 op 21-01-2009 00:36 ]
Verwijderd
Dus hij ziet het, ik zie het, mijn gasten zien het, de camera ziet het, op reviews zien ze het, maar het IS gewoon niet zo? Okay!Ferry34 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 00:27:
[...]
Ik denk gewoon dat de camera dit laat zien omdat die juist veel slechter is dan onze ogen.

Wow rustig maar, de woorden "het IS gewoon niet zo" heeft Ferry niet in de mond genomen. Hij ziet het gewoon niet tot amper, dat kan toch?
Ik heb al ruim een jaar een plasma thuis staan, mij waren de fosfor lags eigenlijk nooit opgevallen, tot ik dit topic ging volgen en er zelf ook op ging letten. En zelfs dan kan ik het met moeite pas zien.
Dat het er is, is een feit. In de mate waarin 'men' dit ziet en last van heeft, verschilt per persoon
Zo beter?
Ik heb al ruim een jaar een plasma thuis staan, mij waren de fosfor lags eigenlijk nooit opgevallen, tot ik dit topic ging volgen en er zelf ook op ging letten. En zelfs dan kan ik het met moeite pas zien.
Dat het er is, is een feit. In de mate waarin 'men' dit ziet en last van heeft, verschilt per persoon
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Ja, klopt ik zie ze ook alleen doordat ik weet dat ze er zijn. En als je ze ziet zijn ze al weer weg voordat je doorhebt, oh dat was phosphor lagBackSlash schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 08:44:
Wow rustig maar, de woorden "het IS gewoon niet zo" heeft Ferry niet in de mond genomen. Hij ziet het gewoon niet tot amper, dat kan toch?
Dat het er is, is een feit. In de mate waarin 'men' dit ziet en last van heeft, verschilt per persoonZo beter?
Ik denk dat dat komt door het zoomen van letterboxed formaten (zoals de meeste uitzendingen nu zijn als je analoog kijkt). Check maar eens een 4:3 uitzending, dan zal je het niet zien. Of digitaal gaan kijken...dan heb je dat probleem niet.hars73 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:36:
[...]
Ik heb sinds 3 weken een 37PX80 en zie bij vooral grote witte vlakken ook een soort van flikkering. Valt vooral op als je net langs de tv kijkt ipv recht op de tv. Alsof je naar een computer monitor kijkt die op een te lage refreshrate staat.
Daarnaast heb ik soms beetje vage slechte beelden tijdens tv uitzendingen. Vooral sommige reclames of herhaalde uitzendingen (bijv. herhalingen van eerdere tv uitzendingen die worden getoond in bv. Pauw en Witteman of De Wereld Draait Door) waarin letters en woorden worden gebruikt lijken 'wazig' en alsof de letters en woorden worden verdeeld in lijntjes (beetje lastig uitleggen). En net alsof de randen van objecten rafelig worden in dat geval.
Het kan misschien aan het uitgezonden materiaal liggen, want veel tv uitzendingen zijn gewoon goed scherp. Kennen meer mensen dit verschijnsel?
Het flikkeren heb ik ook (PZ85). Jammer.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ja maar dan inderdaad net anders. Ik vind het zo flauw dat je de 'schuld' van die trails bij de camera legt en daar het label 'slechter dan onze ogen' op wilt plakken.Ferry34 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 00:27:
[...]
Nee hoor JvS, ik blijf niet volhouden
Ik neem aan dat onze ogen veel sneller zijn en dat de trails juist bij de camera zichtbaar worden door de traagheid van de camera. Net zoals die foto's van de nachtelijke hemel waarbij de sterren door de zeer trage sluitertijd streepjes geworden zijn. Zoiets, maar dan anders hè?
Een fosfortrail komt omdat een pixel is opgebouwd uit Rood / Groen / Blauw. Als de blauwe subpixel snel uitdooft, de rode 0,5sec later en de groene weer 0,5sec later, dan zou je bij een wit vlak dat over een zwarte achtergrond 'glijdt' een geel naar groen naar zwarte smeer achter dit vlak aan zien lopen die langzaam uitdooft. Een extreme variant van een trail die er gelukkig niet is.
In de praktijk dooft zo'n trail heel snel uit en kan je het niet eens zijn. Juist door de traagheid van je ogen (die vinden een beweging vanaf 25-30hz al soepel) zie je het niet zo goed. Alleen in extreme gevallen en wanneer je weet waarop je moet letten, zie je het met je ogen. Een camera die makkelijk met sluitertijden van 1/100e seconden (ook bij 25fps prima mogeijk) werkt, neemt een uitdovende trail daarom juist beter waar en legt hem feilloos vast. Als je die film met 25fps weergeeft, wordt zon frame 4keer zo lang op het scherm weergegeven (namelijk 1/25e van een seconde) en kunnen wij die trail met onze (jawel) slechtere ogen ook goed zien
het is gewoon langzamer uitdoven van subpixels. Inherent aan het scherm. En een camera kan dit gewoon scherper waarnemen. En is daarom niet slechter. Als je er echt een label van slecht aan wilt hangen, dan is dit een slechte eigenschap van een plasmascherm!
Interessant stukje
Ik merkte namelijk bij slepen van vensters (PC op TV) naar mijn gevoel een 'gelige' waas als trail bij vensters. Ene keer zag ik het wel, andere keer niet echt, mischien hoe 'scherp' je ogen zijn op dat moment. Als je er op gaat letten, ga je het vanzelf zien 
Ik laat nu nog steeds regelmatig de inspeel DVD lopen (40% contrast/kleur) samen met TV kijken en PS3 gamen (dit laatste met 60-70% contrast, anders is er weinig te zien), het 'bewegend' wit lijkt al sterk te zijn afgenomen.
Ik laat nu nog steeds regelmatig de inspeel DVD lopen (40% contrast/kleur) samen met TV kijken en PS3 gamen (dit laatste met 60-70% contrast, anders is er weinig te zien), het 'bewegend' wit lijkt al sterk te zijn afgenomen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het is een "slechte" eigenschap van de plasma-techniek inderdaad. De ene vindt het storend en de ander niet. De ene ziet het beter, de ander iets minder. Maar het is inderdaad ALTIJD aanwezig.
Ik stoor mezelf niet aan dit nadeel, die ene keer dat ik het zie maakt me echt niet uit. Als je dan de verdere kwaliteit van het scherm ziet, koop ik straks blind weer een plasma
. OF een OLED, maar dat duurt nog ff! OF een LCD-LED, maar die schermen moeten me eerst nog overuigen
Ik stoor mezelf niet aan dit nadeel, die ene keer dat ik het zie maakt me echt niet uit. Als je dan de verdere kwaliteit van het scherm ziet, koop ik straks blind weer een plasma
De TH-42PZ85 is vandaag voor 999 euro te krijgen bij MM!
Nou ik kijk dus wel digitaal (via Samsung 270r decoder via Ziggo/Athome) en toch heb ik het verschijnsel. Ik heb ook wel eens gedacht dat het met zoomen te maken heeft, maar kan nog niet goed de vinger erop leggen wanneer het wel en niet gebeurt. Het zou zo kunnen zijn dat het inderdaad bij 4:3 uitzendingen gebeurt (er zijn ook via digitaal nog wel 4:3 uitzendingen), maar daar verklaar ik die herhalings stukjes nog niet mee.psy schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:18:
[...]
Ik denk dat dat komt door het zoomen van letterboxed formaten (zoals de meeste uitzendingen nu zijn als je analoog kijkt). Check maar eens een 4:3 uitzending, dan zal je het niet zien. Of digitaal gaan kijken...dan heb je dat probleem niet.
Het flikkeren heb ik ook (PZ85). Jammer.
Je kijkt wel digitaal, maar nog steeds SD-uitzendingen met een SD-decoder. Het is niet echt fair om te verwachten dat 4:3 uitzendingen mooi worden weergegeven op een 16:9 tv met een diagonaal van 94 cm.
Het valt mij minder op, ik heb de H-360RA, HD-decoder van Samsung
Het valt mij minder op, ik heb de H-360RA, HD-decoder van Samsung
Verwijderd
Geldt dit voor alle MM? Ik zit namelijk al meer dan een maand te wachten op mijn PZ85 en waarschijnlijk duurt het nog wel 3 weken voordat ie weer op voorraad is. Als de 42PZ85 aanbieding ook bij MM Groningen is dan haal ik 'm daar welOdysseus253 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:43:
De TH-42PZ85 is vandaag voor 999 euro te krijgen bij MM!
Moet je even op de site kijken van MM, aanbiedingen verschillen vaak per vestiging.
http://www.dailymania.nl/Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 14:14:
[...]
Geldt dit voor alle MM? Ik zit namelijk al meer dan een maand te wachten op mijn PZ85 en waarschijnlijk duurt het nog wel 3 weken voordat ie weer op voorraad is. Als de 42PZ85 aanbieding ook bij MM Groningen is dan haal ik 'm daar wel
[ Voor 8% gewijzigd door Odysseus253 op 21-01-2009 15:01 ]
Verwijderd
...toch leuk om te zien dat Panasonic plasma's het 'leuk' doen;

...alvast maar een topic-je opgestart... voor de 2009 modellen.
[Plasma] de Panasonic 2009 modellen - Z, V, G, S en X serie
http://www2.panasonic.com...=Content01162009110210103LAS VEGAS, NV (January 15, 2009) – Panasonic, a leader in High Definition technology, today announced it won the “Best of CES” award in the Television category for its 2009 VIERA Plasma HDTV G10-Series unveiled earlier this week. Produced and judged by editors from CNET (www.cnet.com), the winners of the “Best of CES” awards were announced Saturday, January 10, at the 2009 International CES in Las Vegas.

...alvast maar een topic-je opgestart... voor de 2009 modellen.
[Plasma] de Panasonic 2009 modellen - Z, V, G, S en X serie
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 16:09 ]
Alleen in verkopen doen plasma's het bijzonder slecht. Bij plasma discounter kan je dit bv zien.
Verwijderd
...gustig voor de prijzen voor de consument, toch ?JvS schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:40:
Alleen in verkopen doen plasma's het bijzonder slecht. Bij plasma discounter kan je dit bv zien.
DuidelijkJvS schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:16:
[...]
Ja maar dan inderdaad net anders. Ik vind het zo flauw dat je de 'schuld' van die trails bij de camera legt en daar het label 'slechter dan onze ogen' op wilt plakken.
Een fosfortrail komt omdat een pixel is opgebouwd uit Rood / Groen / Blauw. Als de blauwe subpixel snel uitdooft, de rode 0,5sec later en de groene weer 0,5sec later, dan zou je bij een wit vlak dat over een zwarte achtergrond 'glijdt' een geel naar groen naar zwarte smeer achter dit vlak aan zien lopen die langzaam uitdooft. Een extreme variant van een trail die er gelukkig niet is.
In de praktijk dooft zo'n trail heel snel uit en kan je het niet eens zijn. Juist door de traagheid van je ogen (die vinden een beweging vanaf 25-30hz al soepel) zie je het niet zo goed. Alleen in extreme gevallen en wanneer je weet waarop je moet letten, zie je het met je ogen. Een camera die makkelijk met sluitertijden van 1/100e seconden (ook bij 25fps prima mogeijk) werkt, neemt een uitdovende trail daarom juist beter waar en legt hem feilloos vast. Als je die film met 25fps weergeeft, wordt zon frame 4keer zo lang op het scherm weergegeven (namelijk 1/25e van een seconde) en kunnen wij die trail met onze (jawel) slechtere ogen ook goed zien.
het is gewoon langzamer uitdoven van subpixels. Inherent aan het scherm. En een camera kan dit gewoon scherper waarnemen. En is daarom niet slechter. Als je er echt een label van slecht aan wilt hangen, dan is dit een slechte eigenschap van een plasmascherm!
Ik denk het wel. Ik denk dat die moordende concurrentie tussen twee technieken sowieso wel voor veel prijserosie en techniekexplosie heeft gezorgd. Want een 117cm Full HD scherm voor net iets mer dan 1000 euro... Ik had eigenlijk niet gedacht dat we dat in 2008 al zouden halen. 127cm HD ready ook al (46pz8 en 50px8). Voor dat geld echt briljante schermen! Die 46pz8 staat op mijn verlanglijst in elk gevalVerwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:41:
[...]
...gustig voor de prijzen voor de consument, toch ?
Dit kom waarschijnlijk omdat de meeste mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is bij het woord plasma tv gelijk aan "slecht" denken.JvS schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:40:
Zo goed als iedereen die ik heb verteld dat ik een plasma heb gekocht, gaf als eerste reactie iets in de trend van:
Maar dat is toch slechter dan LCD?
Maar die slurpen toch veel meer stroom dan LCD?
Maar die hebben toch minder mooe kleuren dan LCD?
Maar degene die hem hebben zien spelen, zeggen dat ze waarschijnlijk eerst naar plasma zullen gaan kijken, wanneer ze een nieuwe tv zullen aanschaffen.
Een collega van me had voor bij hem thuis 3 nieuwe tv's nodig (don't ask
), en was dus op zoek naar LCD's.
Ik hem met handen en voeten overtuigen dat hij voor minder geld betere Panasonic plasma's moet kopen!
Komt hij vandaag werken, verteld hij dat hij LG plasma's gekocht heeft...
Ach ja, toch iemand van de LCD kunnen houden.
Ik hem met handen en voeten overtuigen dat hij voor minder geld betere Panasonic plasma's moet kopen!
Komt hij vandaag werken, verteld hij dat hij LG plasma's gekocht heeft...
Ach ja, toch iemand van de LCD kunnen houden.
Gisteren zat ik voetbal te kijken. Het viel mij op dat de reclameborden (die nieuwe digitale) langs het veld niet rustig werden getoond op mijn 42PZ80. Het leek erop dat de letter heel iets op en neer dansten. Herkennen jullie dit? Of zit dit mogelijk in de gebruikte kabelontvanger (Humax IR-HD5000C)?
Toch wat meer nieuws over dat nieuwe 65 inch plasma scherm van Panasonic met een native contrast van 60.000:1.
Handige modules met aansluitingen (zoals de industriële schermen dat al hebben), zodat je zelf kunt bepalen welke erop moeten.
Deze site spreekt alleen met superlatieven over de beeldkwaliteit van dit scherm, helaas geldt dit ook voor de prijs: 8000 Engelse ponden.....
Voor dat geld zit er overigens geen tuner in, maar daar hebben we Ziggo of UPC voor toch?
http://www.igizmo.co.uk/a...ent-panasonic-th-65vx100e
Handige modules met aansluitingen (zoals de industriële schermen dat al hebben), zodat je zelf kunt bepalen welke erop moeten.
Deze site spreekt alleen met superlatieven over de beeldkwaliteit van dit scherm, helaas geldt dit ook voor de prijs: 8000 Engelse ponden.....
Voor dat geld zit er overigens geen tuner in, maar daar hebben we Ziggo of UPC voor toch?
Zo geweldig is die monitor niet hoor, heeft niet eens een deftig CMS. Hier vind je een review ervan.Ferry34 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 23:58:
Toch wat meer nieuws over dat nieuwe 65 inch plasma scherm van Panasonic met een native contrast van 60.000:1.
Die reacties heb ik ook al vaak gehoord...BertusB404 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:23:
[...]
Dit kom waarschijnlijk omdat de meeste mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is bij het woord plasma tv gelijk aan "slecht" denken.
Zo goed als iedereen die ik heb verteld dat ik een plasma heb gekocht, gaf als eerste reactie iets in de trend van:
Maar dat is toch slechter dan LCD?
Maar die slurpen toch veel meer stroom dan LCD?
Maar die hebben toch minder mooe kleuren dan LCD?
Maar degene die hem hebben zien spelen, zeggen dat ze waarschijnlijk eerst naar plasma zullen gaan kijken, wanneer ze een nieuwe tv zullen aanschaffen.
Mijn vriendin had zich nooit gemengd in mijn onderzoek naar een nieuwe tv en was in het begin ook niet erg positief dat ik voor de 37PX80 had gekozen. Ook zij was eigenlijk alleen bekend met de LCD techniek, dus harde kleuren en te scherp beeld...
Tot gisteravond, toen ze eindelijk zei: toch is het beeld eigenlijk wel heel erg mooi!
(Gebruik overigens de settings van hdtvtest.co.uk en zit inmiddels over de eerste 200 uur heen.)
Nog even een vraag aan de tweakerts die een PS3 hebben aangesloten op een PX80 tv:
Laten jullie de PS3 het beste output signaal kiezen of hebben jullie deze op 720p staan? Dit ivm het eventueel (overbodige?) terugscalen van de tv.
Verwijderd
ik heb een 42px80, zelfde probleem, en dat op analoge tv...Tegels schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:01:
Gisteren zat ik voetbal te kijken. Het viel mij op dat de reclameborden (die nieuwe digitale) langs het veld niet rustig werden getoond op mijn 42PZ80. Het leek erop dat de letter heel iets op en neer dansten. Herkennen jullie dit? Of zit dit mogelijk in de gebruikte kabelontvanger (Humax IR-HD5000C)?
ik ben ok zoek naar een hdmi kabel van een meter of 10 voor laptop -> tv
nu heb ik deze site gevonden
http://www.kabelhuis.nl/
nogal goedkoop, iemand ervaring met deze zaak/kabels?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 12:57 ]
Een vraag voor wie een plasma uit de PX80 serie heeft (bijvoorbeeld th-37px80): de kast of omlijsting van de tv, is deze zwart of donkergrijs en is deze mat of glanzend (zeg maar zoals pianolak). Ik zag namelijk gisteren bij de mediamarkt de th-37px80 staan er deze was dof donkergrijs, erg lelijk in mijn ogen.
Verwijderd
nee dat was dan niet de px80 denk ik maar de px8, de px80 is zwart glanzendzwelgh schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:55:
Een vraag voor wie een plasma uit de PX80 serie heeft (bijvoorbeeld th-37px80): de kast of omlijsting van de tv, is deze zwart of donkergrijs en is deze mat of glanzend (zeg maar zoals pianolak). Ik zag namelijk gisteren bij de mediamarkt de th-37px80 staan er deze was dof donkergrijs, erg lelijk in mijn ogen.
Ik heb geen ervaring met die shop, maar ik heb hier een goedkope (13 euro geloof ik) dvi naar hdmi kabel liggen van mijn pc naar mijn PZ8, is 10 meter lang. taat verder geen merk ofzo op.Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:53:
[...]
ik heb een 42px80, zelfde probleem, en dat op analoge tv...
ik ben ok zoek naar een hdmi kabel van een meter of 10 voor laptop -> tv
nu heb ik deze site gevonden
http://www.kabelhuis.nl/
nogal goedkoop, iemand ervaring met deze zaak/kabels?
Werkt gewoon naar behoren, en ik kan geen verschil zien wanneer ik een gold plated kabel van 3 meter aansluit.
zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #2
Lees deze ook even door, komt ook aardig wat langs over HDMI kabels. (het zijn 0 en 1tjes).
Ik heb een kabel van dacht 26 euro, 12 meter HDMI. Nooit problemen gehad
(bij internetshops zal diezelfde kabel waarschijnlijk nog goedkoper zijn).
Lees deze ook even door, komt ook aardig wat langs over HDMI kabels. (het zijn 0 en 1tjes).
Ik heb een kabel van dacht 26 euro, 12 meter HDMI. Nooit problemen gehad
[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 22-01-2009 17:07 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb deze kabel:

Heb er iets van 27 euro voor betaald geloof ik voor 5 meter. Voor je gevoel koop je een goede kwaliteit kabel, en je gevoel wil ook wat
Ziet er toch beter uit dan dit:

die 12 euro kost (nog steeds 5 meter). Of je verschil in beeldkwaliteit gaat zien is de vraag natuurlijk, maar 27 euro vond ik nog goed te doen. Hadden we het over 50 euro gehad dan was ik voor kabel nr 2 gegaan, dat dan weer wel

Heb er iets van 27 euro voor betaald geloof ik voor 5 meter. Voor je gevoel koop je een goede kwaliteit kabel, en je gevoel wil ook wat

die 12 euro kost (nog steeds 5 meter). Of je verschil in beeldkwaliteit gaat zien is de vraag natuurlijk, maar 27 euro vond ik nog goed te doen. Hadden we het over 50 euro gehad dan was ik voor kabel nr 2 gegaan, dat dan weer wel

Makkelijk antwoord, neeBackSlash schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:23:
die 12 euro kost (nog steeds 5 meter). Of je verschil in beeldkwaliteit gaat zien is de vraag natuurlijk
Er komen gewoon 0 en 1tjes over, het wordt niet opeens een 'mooiere' 1 of 0.
Ik denk dat je gelijk hebt, toch wil het 'onderbuik-gevoel' dat nog wel eens tegenspreken
27 euro had ik er in ieder geval nog wel voor over, en was m'n onderbuik ook tevreden.
Precies
. Beetje lekker voelende kabel kan relaxed zijn
.
Zolang er geen stoorbronnen (andere elektrische apparaten, andere kabels, gsms etc) aanwezig zijn die het beeld kunnen verstoren, is er natuurlijk geen enkel verschil in beeldkwaliteit tussen een gewone hdmi kabel en een duurdere (shielded) hdmi kabel.SinergyX schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:25:
[...]
Makkelijk antwoord, nee
Er komen gewoon 0 en 1tjes over, het wordt niet opeens een 'mooiere' 1 of 0.
Zijn die stoorbronnen er wel en verstoren ze effectief het signaal op de hdmi kabel, dan ga je wel artifacts krijgen in je beeld en is een shielded hdmi kabel wel beter.
Maar als het beeld mooi is met een goedkope hdmi kabel, zal het alleszins niet mooier worden met een duurdere hdmi kabel.
Toch nog enkele voordelen van een duurdere hdmi kabel:
- Vaak vergulde connectoren -> geen oxidatie
- Dikkere binnengeleider -> makkelijker om grotere afstanden te overbruggen
- Dikwijls gemaakt van betere materialen -> langere levensduur (niet van toepassing als je de kabel niet vaak uittrekt en terug insteekt)
Precies. Op korte afstanden zul je ook helemaal geen verschil zien, maar dat enen en nullen-verhaal klopt niet hoor.
Het is helemaal niet waar dat wanneer er 1 nul of één niet aan komt, je meteen geen beeld meer zou hebben. Er kunnen echt andere storingen optreden als minder mooi beeld/kleuren.
Een filmbeeld bestaat uit 50 beeldjes per seconde en de hoeveelheid data met hd is enorm. Je gelooft toch niet dat wanneer er enkele enen niet aankomen, je meteen een zwart beeld hebt? Zelfs al zou er een frame uitvallen, dan zou je dit nog niet zien. Er zijn zelfs lcd's die expres tussen frames een zwart beeld weergeven om de ghosting tegen te gaan en daar zie je ook niks van.
En storingen door straling van andere apparatuur kan ook hoor bij slechte kabels.
(ik vond het enen verhaal zelf ook al onwaarschijnlijk en toen heb ik de kwestie voorgelegd aan Frank Doorhoff, de bekende calibratie specialist en die had deze ervaringen van minder mooi beeld/kleuren/artifacts).
Maar nogmaals: met normale kabellengtes zul je echt geen verschil zien. Ik gebruik zelf kabels van 9 euro en die zijn echt perfect.
Het is helemaal niet waar dat wanneer er 1 nul of één niet aan komt, je meteen geen beeld meer zou hebben. Er kunnen echt andere storingen optreden als minder mooi beeld/kleuren.
Een filmbeeld bestaat uit 50 beeldjes per seconde en de hoeveelheid data met hd is enorm. Je gelooft toch niet dat wanneer er enkele enen niet aankomen, je meteen een zwart beeld hebt? Zelfs al zou er een frame uitvallen, dan zou je dit nog niet zien. Er zijn zelfs lcd's die expres tussen frames een zwart beeld weergeven om de ghosting tegen te gaan en daar zie je ook niks van.
En storingen door straling van andere apparatuur kan ook hoor bij slechte kabels.
(ik vond het enen verhaal zelf ook al onwaarschijnlijk en toen heb ik de kwestie voorgelegd aan Frank Doorhoff, de bekende calibratie specialist en die had deze ervaringen van minder mooi beeld/kleuren/artifacts).
Maar nogmaals: met normale kabellengtes zul je echt geen verschil zien. Ik gebruik zelf kabels van 9 euro en die zijn echt perfect.
Verwijderd
En precies om die reden kom ik niet meer op "dat" forum. Als "gerespecteerde" mensen dat soort kolder gaan uitkramen moet je eigenlijk genoeg weten.Ferry34 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 01:49:
Dus een betere kabel zorgt voor mooiere kleuren? Rood wordt roder? Wordt die 1 opeens een 1.1 of zo? Denk eens rationeel na. Een 1 kan alleen als 1 of 0 aankomen, of niet. Mocht die 1 heel toevallig door een brakke kabel als nul of niet aankomen wordt een boom niet opeens minder groen hoor.
Maar goed, zo lang er mensen zijn die dit geloven: prima. Dat hele forum daar zit vol met believers, enig (gefundeerd!) tegenwoord is niet gewenst. Toen ik de nadelen noemde van mijn Pioneer moest ik maar "een andere hobby gaan zoeken". Welnu, dat is niet gebeurd, enige dat ik heb gedaan is niet meer op dat forum komen.
Had echter niet verwacht dat jij ook tot die groep zou behoren. Een "betere" HDMI-kabel zorgt onmogelijk voor mooiere kleuren/meer diepte/een beter zwart, etc.
Ik heb hier (http://www.tvcables.co.uk/) mijn scart- en optische kabels aangeschaft. Prima prijzen, echt heel veel keus en ze leveren ook snel naar NL. Zie er ook heel veel soorten HDMI kabels staan.
[ Voor 13% gewijzigd door hars73 op 23-01-2009 08:37 ]
Het is zelfs WETENSCHAPPELIJK bewezen. Een kabel van 9dollar en van 250 dollar. Allebei de beelden waren precies hetzelfde. Allebei de beelden waren 1080p. Het is digitaal, dus het wordt niet mooier of lelijker.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 02:07:
[...]
En precies om die reden kom ik niet meer op "dat" forum. Als "gerespecteerde" mensen dat soort kolder gaan uitkramen moet je eigenlijk genoeg weten.
Dus een betere kabel zorgt voor mooiere kleuren? Rood wordt roder? Wordt die 1 opeens een 1.1 of zo? Denk eens rationeel na. Een 1 kan alleen als 1 of 0 aankomen, of niet. Mocht die 1 heel toevallig door een brakke kabel als nul of niet aankomen wordt een boom niet opeens minder groen hoor.
Maar goed, zo lang er mensen zijn die dit geloven: prima. Dat hele forum daar zit vol met believers, enig (gefundeerd!) tegenwoord is niet gewenst. Toen ik de nadelen noemde van mijn Pioneer moest ik maar "een andere hobby gaan zoeken". Welnu, dat is niet gebeurd, enige dat ik heb gedaan is niet meer op dat forum komen.
Had echter niet verwacht dat jij ook tot die groep zou behoren. Een "betere" HDMI-kabel zorgt onmogelijk voor mooiere kleuren/meer diepte/een beter zwart, etc.
Het is net als met een foto doorsturen via de e-mail. Hij komt aan, OF hij komt niet aan. Hij wordt niet ineens mooier of lelijker naarmate je een trage internetverbinding o.i.d. hebt.
Onder de 4 meter is er gewoon geen enkele noodzaak om een kabel te kopen van 80 euro. Ik had er 1 van 7 euro, die connector was flink verneukt na een tijdje omdat ik de PS3 nogal vaak losmaakte. Toen heb ik er 1 gekocht van 17,50 euro met iets degelijkere connectors. Het beeld blijft precies hetzelfde, alleen ik kan nu de PS3 zonder problemen vaker loskoppelen.
Ik geloof gewoon dat hele enen en nullen verhaal niet, alsof je meteen geen beeld zou hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 02:07:
[...]
En precies om die reden kom ik niet meer op "dat" forum. Als "gerespecteerde" mensen dat soort kolder gaan uitkramen moet je eigenlijk genoeg weten.
Als je bij een cd info weghaalt, wordt het geluid ook minder diep/mooi. Maar geluid heeft dan nog een automatische reparatie, maar bij digitaal beeld gebeurt dit niet/bestaat dit niet.
Je kan best gelijk hebben hoor, ik heb hier helemaal geen verstand van. Ik las echter in het begin ook de posts van die mensen, maar die hadden er net zoveel verstand van als ik.
Juist omdat ik hier geen verstand van heb en ik het ook wel wilde weten, heb ik het dus voorgelegd aan een calibrateur en deze man heeft echt verstand van tv's en beeld.
Ik vroeg hem of je verschil kunt zien in het beeld tussen dure en goedkope hdmi kabels en dit was zijn antwoord:
HDMI kabels kunnen verschil uit maken maar ik heb nog nooit schokkende verschillende gezien als het beeld goed is.
Wel zie ik VEEL kabels met :
Lichte ruis, Onrustige randen langs hoog contrast velden, Ringing.
Probleem is dat je niet zoals met de normale analoge overdrachts kabels verschillende geleidings eigenschappen hebt die van invloed zijn op het geluid, ECHTER je hebt met digitaal wel degelijk te maken met problemen in de overdracht.
Dit zie je echter vaak niet terug in ANDERE kleuren of geluid maar meer in artifacts.
Zoals aangegeven bv lichte ruis in schaduw gebieden of langs hoog contrast vlakken, of een soort van ringing langs hoog contrast vlakken.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=4648.725 en de pagina erna.
Ik heb deze man bij me thuis gehad en hij is zeer professioneel en heeft jaren ervaring (en een enorme zeikerd wat beeld betreft, hij ziet alles
[ Voor 8% gewijzigd door Ferry34 op 23-01-2009 10:57 ]
Ja. En da's dus allemaal onzin. Als een 1 een 0 wordt of andersom of wegvalt of whatever, dat levert géén ringing op bij hoge contrast vlakken. Hoé kunnen die bitjes nu weten waar ze moeten omvallen/wegvallen.Ferry34 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:39:
[...]
Dit zie je echter vaak niet terug in ANDERE kleuren of geluid maar meer in artifacts.
Zoals aangegeven bv lichte ruis in schaduw gebieden of langs hoog contrast vlakken, of een soort van ringing langs hoog contrast vlakken.
Ruis en artifacts dus.
Dus je krijgt ruis in een schaduwgebied maar geen ruis in gemiddeld gekleurde vlakken. Dus de bitjes hebben een probleem om "lage" RGB-waardes over te brengen of iets dergelijks? Knap hoor.
Enough said!Als hij dit zegt, neem ik aan dat het waar is.

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 23-01-2009 10:59 ]
Nickname does not reflect reality
Het enige wat je krijgt zijn van die mooie vlekken waar het beeld niet klopt (artefacts). Je kan eht vergelijken met een scholel met digitale ontvanger. Als het hard regent zie je duidelijk artefacts in het beeld omdat het signaal niet goed overkomt en als het teerg is valt het beeld zelfs weg. Maar je verliest geen contrast.Brad Pitt schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:58:
[...]
Ja. En da's dus allemaal onzin. Als een 1 een 0 wordt of andersom of wegvalt of whatever, dat levert géén ringing op bij hoge contrast vlakken. Hoé kunnen die bitjes nu weten waar ze moeten omvallen/wegvallen.
Dus je krijgt ruis in een schaduwgebied maar geen ruis in gemiddeld gekleurde vlakken. Dus de bitjes hebben een probleem om "lage" RGB-waardes over te brengen of iets dergelijks? Knap hoor.
Ik heb al regelmatig met zogenaamde professionals gesproken die geen idee hebben hoe digitale overdracht werkt. Gelukkig ben ik dan wel zo subtiel genoeg om even een korte introductie daarin te geven en ze net geen idioot te noemen.
Het is niet omdat je een tv tot in de perfectie kan calibreren, dat je ook verstand hebt van digitale overdracht natuurlijk.Frank Doorhoff, de bekende calibratie specialist
Die man doet zijn werk al jaaaaaren, met andere woorden, hij is opgegroeid in het analoge tijdperk. Als hij geen diepgaande bijscholing heeft gevolgd ondertussen gok ik dat hij veel van zijn analoge kennis zal overzetten naar digitale toestanden, en dat klopt vaak niet.
Ik ben het eens met Brad Pitt en Adlerman, digitale 'ruis' maakt volgens mij geen onderscheid tussen hoog/laag contrast of zo. Je hebt een signaal, zijn er enkele 0'en of 1'en verkeerd, dan krijg je een artifact in beeld, maar geen ruis over je ganse beeld of zo, da's iets van uit de analoge prehistorie.
http://nl.youtube.com/watch?v=tDw2ZSDzlMwFerry34 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:39:
[...]
Ik geloof gewoon dat hele enen en nullen verhaal niet, alsof je meteen geen beeld zou hebben.
Als je bij een cd info weghaalt, wordt het geluid ook minder diep/mooi. Maar geluid heeft dan nog een automatische reparatie, maar bij digitaal beeld gebeurt dit niet/bestaat dit niet.
Je kan best gelijk hebben hoor, ik heb hier helemaal geen verstand van. Ik las echter in het begin ook de posts van die mensen, maar die hadden er net zoveel verstand van als ik.
Juist omdat ik hier geen verstand van heb en ik het ook wel wilde weten, heb ik het dus voorgelegd aan een calibrateur en deze man heeft echt verstand van tv's en beeld.
Ik vroeg hem of je verschil kunt zien in het beeld tussen dure en goedkope hdmi kabels en dit was zijn antwoord:
HDMI kabels kunnen verschil uit maken maar ik heb nog nooit schokkende verschillende gezien als het beeld goed is.
Wel zie ik VEEL kabels met :
Lichte ruis, Onrustige randen langs hoog contrast velden, Ringing.
Probleem is dat je niet zoals met de normale analoge overdrachts kabels verschillende geleidings eigenschappen hebt die van invloed zijn op het geluid, ECHTER je hebt met digitaal wel degelijk te maken met problemen in de overdracht.
Ik heb deze man bij me thuis gehad en hij is zeer professioneel en heeft jaren ervaring (en een enorme zeikerd wat beeld betreft, hij ziet alles). Als hij dit zegt, neem ik aan dat het waar is.
Kijk even het filmpjes. Een dagelijkse situatie met een korte uitleg. Goed te volgen voor een dood gewone consument. Op 5:50 is de technische conclusie te zien.
Wat wel een verschil maakt in HDMI is dat het stekkertje steviger is dan een goedkopere maar dat is een verschil van 5 euro en 7 euro.
ID4.1M Honey Yellow
Ook leuk om de uitzending te bekijken en te horen wat verkopers voor onzinnige, lachwekkende argumenten aan klanten geven om ze over te halen om een dure kabel te kopen. Lullige is dat de meeste consumenten er waarschijnlijk nog intrappen ook. Zie ook bepaalde Tweakers in dit topic.Vara Kassa: Betaalbare korte HDMI-kabel net zo goed als dure
Wij vroegen aan vier HBO-studenten Elektrotechniek aan de Hogeschool Windesheim om te kijken of zij grote verschillen konden vinden in de anderhalve meter lange HDMI-kabel. Wat blijkt? Alle drie de kabels werken optimaal. De studenten konden geen verschillen vinden in het digitale signaal dat via de kabels werd doorgestuurd.
Lees verder: http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=4296485
[ Voor 22% gewijzigd door Dlocks op 23-01-2009 14:38 ]
Ik weet niet op wie je doelt met "bepaalde Tweakers in dit topic", maar je suggereert nu een beetje dat mensen die een dure kabel hebben aangeschaft "erin zijn getrapt." In die onderzoeken zeggen ze ook dat het voor kabels vanaf 5 meter wel zin heeft om een wat hogere kwaliteit kabel te kopen, dus helemaal onzinnig is het ook weer niet.Dlocks schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:36:
[...]
Ook leuk om de uitzending te bekijken en te horen wat verkopers voor onzinnige, lachwekkende argumenten aan klanten geven om ze over te halen om een dure kabel te kopen. Lullige is dat de meeste consumenten er waarschijnlijk nog intrappen ook. Zie ook bepaalde Tweakers in dit topic.
edit: Overigens ben ik wel met je eens dat een "Monster" kabel van 140 euro voor 1,5 meter dikke onzin is, maar een kabel met een net wat betere kwaliteit dan zo'n 4 euro kabel nog wel het overwegen waard is.
[ Voor 12% gewijzigd door BackSlash op 23-01-2009 16:42 ]
Daar doelde ik ook op. Alhoewel ik de lat nog wat lager zou leggen. Alles boven de 30 a 40 euro voor een kabel van 1,5 meter is wat mij betreft bij normaal gebruik zonde van je geld.Overigens ben ik wel met je eens dat een "Monster" kabel van 140 euro voor 1,5 meter dikke onzin is
1 van de redenen waarom ik nooit een calibrateur (wat een naam zeg
) laat langs komen, al zit er helaas eentje in de familie (aangetrouwd). 90% van die mensen is opgegroeid in een analoog tijdperk, waar nu de bitjes en bytes (het computer tijdperk) zijn ronde doet in de AV wereld.
Ze weten niet hoe een byte is opgebouwd, zij weten niet wat uberhaubt binair is. Kom je met de term TDMS (HDMI heeft 3 van deze) of met de 10bit opbouw (XOR XNOR, 9bit), praat je wartaal en weten hun het natuurlijk beter
Ik vergelijk het altijd met een USB kabel en hun telefoon/camera. Stel de vraag of hun meegeleverde USB kabel nu beter of slechter kan zijn dan (stel dat ze ze zouden maken) een USB Monster cable van 140 euro? Nee, dan natuurlijk niet, want 'het is aangesloten op een computer'.
Uiteraard blijft inderdaad afstand een rol spelen (bij alles), maar 99% van de gevallen zal dit onder de 10 meter blijven en zelfs daarvan is er nog flink wat 'storing' nodig om dit echt over de zeik te krijgen. (probeer maar eens storing te krijgen met 'iets' op je 1 meter kabel
).

Ze weten niet hoe een byte is opgebouwd, zij weten niet wat uberhaubt binair is. Kom je met de term TDMS (HDMI heeft 3 van deze) of met de 10bit opbouw (XOR XNOR, 9bit), praat je wartaal en weten hun het natuurlijk beter
Ik vergelijk het altijd met een USB kabel en hun telefoon/camera. Stel de vraag of hun meegeleverde USB kabel nu beter of slechter kan zijn dan (stel dat ze ze zouden maken) een USB Monster cable van 140 euro? Nee, dan natuurlijk niet, want 'het is aangesloten op een computer'.
Uiteraard blijft inderdaad afstand een rol spelen (bij alles), maar 99% van de gevallen zal dit onder de 10 meter blijven en zelfs daarvan is er nog flink wat 'storing' nodig om dit echt over de zeik te krijgen. (probeer maar eens storing te krijgen met 'iets' op je 1 meter kabel
[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 23-01-2009 19:37 ]
Voordat we weer terug gaan naar de Panasonics, denk ik dat ik jullie gelijk moet geven dat ook op langere afstanden de prijs/kwaliteit van een hdmi niets zou moeten uitmaken. Dat je op gewone afstanden tot een metertje of 5 de goedkoopste kabel kan nemen, daar is iedereen het over eens.
Ik bedacht me ineens dat je wanneer je hdfilms gaat downloaden, er ook niets met het beeld gebeurt wat betreft artifacts en hierbij zijn de afstanden wel een behoorlijk stuk langer dan een louzy 10 meter.
Is dit een juiste gedachte of is die snelheid die bij het afspelen hoger zal zijn (ik geloof niet dat er al 1080p gestreamd wordt?) de factor die het moeilijk maakt?
(sinergy: ik ben anders bijzonder blij dat ik mn scherm toen heb laten calibreren hoor! Het was het geld dubbel en dwars waard).
------------
Zijn er nog mensen die de nieuwe modellen afwachten voordat ze tot aanschaf overgaan?
Ik ben toch wel benieuwd hoor, hoe groot de verbeteringen zullen zijn.
Ik bedacht me ineens dat je wanneer je hdfilms gaat downloaden, er ook niets met het beeld gebeurt wat betreft artifacts en hierbij zijn de afstanden wel een behoorlijk stuk langer dan een louzy 10 meter.
Is dit een juiste gedachte of is die snelheid die bij het afspelen hoger zal zijn (ik geloof niet dat er al 1080p gestreamd wordt?) de factor die het moeilijk maakt?
(sinergy: ik ben anders bijzonder blij dat ik mn scherm toen heb laten calibreren hoor! Het was het geld dubbel en dwars waard).
------------
Zijn er nog mensen die de nieuwe modellen afwachten voordat ze tot aanschaf overgaan?
Ik ben toch wel benieuwd hoor, hoe groot de verbeteringen zullen zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 24-01-2009 11:21 ]
Dat komt door een aantal dingenFerry34 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:19:
Voordat we weer terug gaan naar de Panasonics, denk ik dat ik jullie gelijk moet geven dat ook op langere afstanden de prijs/kwaliteit van een hdmi niets zou moeten uitmaken. Dat je op gewone afstanden tot een metertje of 5 de goedkoopste kabel kan nemen, daar is iedereen het over eens.
a) het signaal wordt onderweg regelmatig versterkt
b) de protocollen op het internet (tcp/ip oa) maken ge bruik van foutcorrectie
c) hdmi maakt GEEN gebruik van foutcorrectie. Dus als er een bitje omvalt, dan valt dat bitje ook om.
Verwijderd
Kent iemand het verschilt tussen:
TH-PZ80
TH-PZ80E
TH-PZ82
Want ik ben helemaal in de war !
TH-PZ80
TH-PZ80E
TH-PZ82
Nog even een toevoeging voor mensen met een 360 en een Panasonic.
Ik lange tijd zitten zoeken naar de juiste setting voor de "reference level" setting in het display settings menu van de 360. Op internet is hier maar heel weinig over te vinden, en zelf kon ik weinig of geen verschil zien tussen de settings "Standard" , "Intermediate" en "Expanded". Wel had ik het idee dat het beeld op "Expanded" mooier uit zag (of het was placebo-effect), dus heb ik hem daar op laten staan.
Tot vandaag.
Mijn viel deze week op dat Lost Oddisey op mijn plasma veel donkerder was dan op op mijn LCD, en dat er heel weinig detail in de donkere omgevingen zat . Ook met de brightness setting kreeg ik het beeld niet goed.
Ik bedacht me toen dat ik de reference levels aangepast had, en nadat ik het terug op "Standard" gezet had was het detail in de donkere beelden terug.
Dus voor de mensen met een xbox en een Panasonic TV die zich afvragen welke setting ze moeten hebben: "Standard".
Ik lange tijd zitten zoeken naar de juiste setting voor de "reference level" setting in het display settings menu van de 360. Op internet is hier maar heel weinig over te vinden, en zelf kon ik weinig of geen verschil zien tussen de settings "Standard" , "Intermediate" en "Expanded". Wel had ik het idee dat het beeld op "Expanded" mooier uit zag (of het was placebo-effect), dus heb ik hem daar op laten staan.
Tot vandaag.
Mijn viel deze week op dat Lost Oddisey op mijn plasma veel donkerder was dan op op mijn LCD, en dat er heel weinig detail in de donkere omgevingen zat . Ook met de brightness setting kreeg ik het beeld niet goed.
Ik bedacht me toen dat ik de reference levels aangepast had, en nadat ik het terug op "Standard" gezet had was het detail in de donkere beelden terug.
Dus voor de mensen met een xbox en een Panasonic TV die zich afvragen welke setting ze moeten hebben: "Standard".
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Nooit op gelet geloof ik, zal et eens gaan testen
PZ80 heeft een silveren onderrand, PZ82 heeft een donkergrijze onderrand. E staat voor welk landmodel het is, Europa in dit geval (B bv engeland). Had dacht ik enkel te maken welke talen hij ondersteund en welke default is.Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:54:
Kent iemand het verschilt tussen:
TH-PZ80
TH-PZ80E
TH-PZ82
Verwijderd
Ik heb ook nog wat opzoekingswerk gedaan:SinergyX schreef op zondag 25 januari 2009 @ 18:55:
[...]
PZ80 heeft een silveren onderrand, PZ82 heeft een donkergrijze onderrand. E staat voor welk landmodel het is, Europa in dit geval (B bv engeland). Had dacht ik enkel te maken welke talen hij ondersteund en welke default is.
80 en 80 E zijn hetzelfde en 82 is eigenlijk een aangepaste 80 qua uiterlijk.
Meer niet blijkbaar.
Toch bedankt !
Probleempje met afstand-bediening TH-42PY70 heel raar.
Vrijdag avond begon groene lampje op tv te knipperen (alsof afstand-bediening gebruikt werd.)
Van alles geprobeerd ! afstandbediening lampie bleef knipperen, alleen als ik hem achter me rug hield, was het knipperen over. Dacht er blijft een toets hangen, gekeken maar kon niets vinden ? Batterij eruit gehaald probleem over, batterij er weer in. toen deedt afstandbediening het helemaal niet meer ? knipperen was wel over. Batterij leeg dacht ik .... zaterdag nieuwe gehaald erin gedaan, en probleem blijft afstandbediening werkt niet meer.
Hoe controleer je zoiets ???
Heb Tv bijna 1 jaar, moet ik terug naar waar ik hem vandaan heb, of gelijk contact met panasonic opnemen.
Vrijdag avond begon groene lampje op tv te knipperen (alsof afstand-bediening gebruikt werd.)
Van alles geprobeerd ! afstandbediening lampie bleef knipperen, alleen als ik hem achter me rug hield, was het knipperen over. Dacht er blijft een toets hangen, gekeken maar kon niets vinden ? Batterij eruit gehaald probleem over, batterij er weer in. toen deedt afstandbediening het helemaal niet meer ? knipperen was wel over. Batterij leeg dacht ik .... zaterdag nieuwe gehaald erin gedaan, en probleem blijft afstandbediening werkt niet meer.
Hoe controleer je zoiets ???
Heb Tv bijna 1 jaar, moet ik terug naar waar ik hem vandaan heb, of gelijk contact met panasonic opnemen.
Officieel is de winkel het aanspreekpunt, maar als je een oudhollandsch model hebt, kan je beter rechtstreeks met pana zaken doen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor prijsdiscussies
Dit topic is niet bedoeld voor prijsdiscussies