Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3

Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Cyberco schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:27:
Hallo,

Heeft iemand enig idee wanneer de zuinige plasma's komen van onderstaand bericht?
nieuws: Panasonic halveert energieverbruik plasma-tv's

Groetjes Cyberco 8)
Ik las onlangs hetzelfde bericht ook nog eens en ik vroeg mij af of ze hier nou spraken over de PZ modellen of dat ze refereren aan 2009 modellen. De 2008 modellen zijn al een stuk zuiniger dan oudere plasma's, maar gemiddeld gezien gebruiken ze volgens mij nog steeds meer dan een LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Wow een paar dagen niet posten en ik loop alweer hopeloos achter :)
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 23:20:
- Voor de mensen met een HTPC aangesloten:
--> welke reso hebben jullie: 1024 X 720 , 1280 X 720 , 1366 X 768 of 1920 X 1080 of anders?
--> Hoe stellen jullie je HTPC in dat hij "24p" uitstuurt?
--> Als je een 720p x.264 afspeelt, welke reso wordt dan naar je TV gestuurd? De desktop reso of de reso van de mkv container? Idem welke refresh rate?
--> Voor de mensen met ATI CCC: wat zijn jullie instellingen daar?

- Algemeen, wat zijn jullie instellingen voor de TV (qua beeld) ?

- Wat zijn jullie tips 'n tricks voor deze TV ?

@user Psy: Wat zijn je instellingen voor CoreAVC ? Hoe zit dat met die zwartwaardes en registerinstellingen?
Hé Justchill ook een Pana plasma, goed nieuws :)

--> welke reso hebben jullie: 1024 X 720 , 1280 X 720 , 1366 X 768 of 1920 X 1080 of anders?
Ik heb 1920x1200 maar dat op een PZ85, de PX80 kan beter aangestuurd worden met 1280x720.

--> Hoe stellen jullie je HTPC in dat hij "24p" uitstuurt?
De HTPC moet zelf de juiste refreshrate uitsturen. Helaas is dat dus telkens weer een handmatige actie.
- Als je PAL tv kijkt, 50hz
- Als je NTSC dvd kijkt, 60Hz
- Als je 24p afspeelt, 24Hz
JvS zegt dat het niet hoeft, dat het niet uitmaakt. Normaal gesproken is het zo dat je natuurlijk alles kunt kijken op de default 50Hz, maar als je goed kijkt zal je dan judder kunnen zien. Niet iedereen stoort zich daaraan (Op CRT tv's was het ook gebruikelijk), maar als je toch opmerkt dat het niet helemaal lekker loopt, moet je hier toch even naar kijken/experimenteren. Ik heb onlangs een supersimpel programma gevonden waarmee ik met een simpel batch-bestandje de juiste resolutie kon selecteren. Dit is verdomd handig, en je hoeft ook niet telkens weer op JA te klikken na wijzigen resolutie :)
Ben alleen na herinstall het programma kwijt, moet het weer even opzoeken hoe het ook alweer heet.

--> Als je een 720p x.264 afspeelt, welke reso wordt dan naar je TV gestuurd? De desktop reso of de reso van de
--> mkv container? Idem welke refresh rate?
Altijd de reso van de desktop. Het afspeelprogramma/videokaart verzorgt de resizing indien nodig

--> Voor de mensen met ATI CCC: wat zijn jullie instellingen daar?
Niets gewijzigd. Het is ook beter om contrast/helderheid enzo niet te wijzigen in CCC maar dit op de TV zelf te doen. Als je een Phenom hebt is het wel interessant om te experimenteren met de extra mogelijkheden die CCC dan biedt. Dit heb ik echter niet (mis het ook niet :) )

Settings CoreAVC moet ik dadelijk even kijken. Mijn vrouw kijkt nu tv :P

Als je ook last hebt van teveel brightness bij SD content, via HDMI:
psy schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:23:
Voor de mensen die ook problemen hebben met een "waas" over het beeld (bij donkere scenes, zwart is niet meer zwart), ik heb eindelijk de oplossing gevonden :)

Er is weet ik nu een fout in de manier waarop ATI en Nvidiakaarten hun signaal doorsturen naar de tv. Dit uit zich in een 'waas' over het beeld en is onder andere te zien in MediaCenter bij donkere scenes, en het doet zich alleen voor bij SD content zoals FloppyDTV normale zenders of DVD gebruik. Het doet zich NIET voor bij het gebruik van een Overlay-renderer, en wel bij het gebruik van de normale VMR9 renderer.

De signalen worden in principe goed weergegeven als je een HDMI kabel gebruikt. Voor HD content en windows-gebruik heb je dan ook geen probleem. Echter intern wordt bij SD verwerking een verkeerde mapping gemaakt bij de video-verwerking waardoor uiteindelijk toch een verkeerd beeld op de HDMI kabel wordt gezet. Dit is te corrigiren door een register aanpassing te doen met het volgende tooltje:
- download DXVA Checker van http://bluesky23.hp.infos...xvac/DXVAChecker_1900.zip
- unzip en start de applicatie
- 1e tab (Decoder Device)
- selecteer een regel, rechtermuisknop, "Video Acceleration Settings"
- kies "UseBT601CSC", en zet de waarde op "1"
Herstart Mediacenter, en voila, de zwartwaardes zijn goed!
Ik zal als ik tijd heb een wat uitgbreider relaas schrijven, hopelijk zijn er meer die dit eens uit kunnen proberen en kijken of ze verschil zien.

Veel info is te lezen op http://thegreenbutton.com/forums/3/274893/ShowThread.aspx
Hallo,

Heeft iemand enig idee wanneer de zuinige plasma's komen van onderstaand bericht?

Groetjes Cyberco 8)
Die zijn inderdaad van modeljaar 2009. Het stroomverbruik van de nieuwe panels zal fors lager zijn als de huidige modellen, als we Panasonic mogen geloven. Komt door een geheel nieuw type panel wat in de nieuwe fabriek gemaakt zal gaan worden.

[ Voor 30% gewijzigd door psy op 30-09-2008 21:44 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé Justchill ook een Pana plasma, goed nieuws :)
Ja hé!! Dat gedoe met die VGA to RGB scart was wel ff leuk, maar de kleuren en de kwaliteit waren toch verre van optimaal.. Hopelijk wordt nu allemaal anders.
Ik heb onlangs een supersimpel programma gevonden waarmee ik met een simpel batch-bestandje de juiste resolutie kon selecteren. Dit is verdomd handig, en je hoeft ook niet telkens weer op JA te klikken na wijzigen resolutie :)
Ben alleen na herinstall het programma kwijt, moet het weer even opzoeken hoe het ook alweer heet.
De resolutie en ook de refresh rate dan? Want die 24p slaat toch op de refresh rate? Het aantal beelden /seconde.
Moest je het progje ergens kunnen vinden? Misschien powerstrip?

Ook geen phenom hier, maar wel benieuwd welke beeldverbeteringsopties er dan mogelijk worden.
--> Als je een 720p x.264 afspeelt, welke reso wordt dan naar je TV gestuurd? De desktop reso of de reso van de
--> mkv container? Idem welke refresh rate?
Altijd de reso van de desktop. Het afspeelprogramma/videokaart verzorgt de resizing indien nodig
Klopt het als ik zeg dat de TV zo nooit zal moeten de-interlacen?
zijn trouwens alle bluray x.264 rips "24p" ?
- Als je NTSC dvd kijkt, 60Hz
Zijn alle DVD's 60hz ? Of bestaan er ook 50Hz DVD's. Dacht dat DVD = SD signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit topic doorgelezen op informatie over inbranden van plasma's, en ben daarbij een aantal nuttige tips en settings tegengekomen om de eerste 200 uur ongeschonden door te komen.
Waar ik echter nog wél benieuwd na ben, is hoe 'veilig' je bent ná die eerste 200 uur?
Is de kans op inbranden dan 0, of kan het nog steeds voorkomen?

Als ik namelijk al die enthousiaste berichten van jullie bekijk dan lijkt het net alsof niemand er last van heeft, en aangezien ik net een 46pz8 heb besteld ben ik benieuwd wat ik kan verwachten op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

In de VS zie ik dat er een 50PX80u bestaat, is er in Nederland geen 50" versie van de 42PX80 te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:01:
Ik heb dit topic doorgelezen op informatie over inbranden van plasma's, en ben daarbij een aantal nuttige tips en settings tegengekomen om de eerste 200 uur ongeschonden door te komen.
Waar ik echter nog wél benieuwd na ben, is hoe 'veilig' je bent ná die eerste 200 uur?
Is de kans op inbranden dan 0, of kan het nog steeds voorkomen?

Als ik namelijk al die enthousiaste berichten van jullie bekijk dan lijkt het net alsof niemand er last van heeft, en aangezien ik net een 46pz8 heb besteld ben ik benieuwd wat ik kan verwachten op dat vlak.
Op dit moment zit ik met mijn vrij nieuwe 42PZ85 op ongeveer 120 speeluren. Qua inbrandpreventie heb ik niets anders gedaan dan de helderheid een paar tikken naar beneden te schroeven. Ik heb regelmatig statische beelden op mn scherm, de UI van mijn mediagateway bijvoorbeeld. Ik heb nog niets van enige retentie gezien, laat staan inbranden. Ik game niet, dus over het blijven staan van HUD's of km tellers kan ik niets zeggen. Ben er wel benieuwd naar, want er komt een PS3 aan :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JBokma:
Kijk, dat klinkt positief! Nu hoop ik alleen dat het scherm van de PZ8 dezelfde 'kwaliteit' heeft als die van de PZ85, dan hoef ik me nergens druk om te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 00:50:
[...]

De resolutie en ook de refresh rate dan? Want die 24p slaat toch op de refresh rate? Het aantal beelden /seconde.
Moest je het progje ergens kunnen vinden? Misschien powerstrip?
Voor een 24p bron is het de bedoeling dat je inderdaad 24Hz selecteert. Powerstrip is wel handig maar niet handig genoeg, veel te veel klikken om gewenst resultaat te behalen.
Het programma heet "Display changer". Is superklein maar doet perfect wat hij moet doen. Downloaden http://www.softplatz.com/Soft/Utilities/Other/13616.exe
Pak uit in gewenste directory.
Maak een textfile met daarin de volgende tekst (dit als voorbeeld, het spreekt voor zich):
code:
1
dc.exe -width=1280 -height=768 -refresh=60

Sla op als .bat
Testen!
Als goed, maak een snelkoppeling naar dit batchbestand en zet deze op een handige plek.
Maak voor elke gewenste resolutie/refreshrate een apart batchbestandje/snelkoppeling aan. Het aanklikken van de snelkoppeling is voldoende voor INSTANT switchen naar juiste resolutie. Handig!
Klopt het als ik zeg dat de TV zo nooit zal moeten de-interlacen?
zijn trouwens alle bluray x.264 rips "24p" ?
Nee dat doet de videokaart al. Geen idee of rips altijd 24p zijn, maar bij speelfilms is het wel vrijwel altijd zo.
Zijn alle DVD's 60hz ? Of bestaan er ook 50Hz DVD's. Dacht dat DVD = SD signaal.
PAL dvd's zijn 50Hz, NTSC dvd's zijn 60Hz.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09-2020
Hallo,

Groetjes Cyberco 8)
Valt dus tegen.
42'' gewoon rond de 500 watt.

http://translate.google.c...v/docs/20080826/pana1.htm

(Even naar onderen scrollen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
Vreemd, die zouden de helft moeten verbruiken van de huidige serie?
Dus nu verbruiken ze 1000w? Don't think so :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, PAL DVD"s zijn 25fps en NTSC DVD's 29,97fps :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Deff schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:49:
[...]

Valt dus tegen.
42'' gewoon rond de 500 watt.

http://translate.google.c...v/docs/20080826/pana1.htm

(Even naar onderen scrollen).
in de praktijk verbruikt de 42 inch tussen de 200 en 350 Watt bij mij dus hoe ze daar aan komen is me een raadsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:59:
[...]

in de praktijk verbruikt de 42 inch tussen de 200 en 350 Watt bij mij dus hoe ze daar aan komen is me een raadsel
Wellicht gemeten tegen een volledige wit scherm, wat doorgaans de maximale belasting tot gevolg heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:09:
[...]

Wellicht gemeten tegen een volledige wit scherm, wat doorgaans de maximale belasting tot gevolg heeft?
Of met brightness etc op 100% ofzo :+ Zal straks even het energieverbruik van een 42PX80 meten, heb nog ergens zo'n ding liggen waarmee je dat kunt aflezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 10:35
Ik ben toch erg blij dat ik voor de PX80 heb gekozen ipv de PZ80. Op mijn afstand (2,8m-3m) kan ik iniedergeval niets waarnemen van pixel en dergelijke.

Ik heb wel wat retentie meegemaakt in het begin al na 3seconden van het menu, maar gisteren na 3 uurtjes Halo3 te hebben gespeelt is er niets van de hud blijven staan. Ook de logo's van televiesie zenders blijven niet meer staan. Dat ging eigelijk een stuk sneller dan ik dacht dat het zou gaan. nog geen 16uur op de teller.

Dan heb ik alleen wel 1 ding gemerkt met die BreakIn dvd (ik gebruik de losse plaatjes op een SD kaartje) en dat is dat bepaalde kleuren het beeld nogal...jah hoe noem je het.... uhh... jah soort van trillerig alsof hij die kleur/gradiatie niet helemaal lekker pakt.
Het is al iets minder als in het begin maar komt dit nou echt omdat hij nog beetje moet inspelen of ligt het niet daaraan?

Het is niet zo erg dat ik het scherm daarvoor meteen moet ruilen maar toch vraag het me gewoon af :P

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

psy schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:31:
[...]
Voor een 24p bron is het de bedoeling dat je inderdaad 24Hz selecteert. Powerstrip is wel handig maar niet handig genoeg, veel te veel klikken om gewenst resultaat te behalen.
Het programma heet "Display changer". Is superklein maar doet perfect wat hij moet doen... [...]
[...]
Als je een ATI videokaart hebt (van nVidia weet ik t niet) kun je beter de ingebouwde "hotkeys manager" in de Catalyst Control Centre gebruiken. Daar kun je heel simpel je settings saven onder een profielnaam en daar vervolgens een hotkey (dus een willekeurige toetsencombinatie) aan koppelen. Zo doe ik het bijv:

ctrl+shift+1 = 1280x720@50hz
ctrl+shift+2 = 1280x720@60hz
ctrl+shift+4 = 1920x1080@24hz
ctrl+shift+5 = 1920 x 1080@50hz
ctrl+shift+6 = 1920 x 1080@60hz

24hz op 720p wordt niet aangegeven als mogelijke modus, maar als de TV het toch aan kan zou je deze modus open kunnen stellen met programma's als powerstrip

Voordeel is dat je dit op ieder gewenst moment kunt uitvoeren, dus zelfs als je al fullscreen in je film zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Metaalhoofd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 14:05:
Ik heb er helaas geen ervaring mee, dus weet niet of het verder een goed toestel is :(

Ik ben namelijk ook nog aan het oriënteren, al ga ik waarschijnlijk voor de samsung 50A550 ivm budget, tenzij ik een interessante panasonic aanbieding tegenkom
Bij de carrefour in belgie,
TH50PX8E voor 999 waar ik sterk aan zit te denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:40:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Weet je misschien ook hoe de pz8 en pz80 met elkaar verhouden op het vlak van weergave? Op papier zou de pz80 namelijk in een aantal zaken beter moeten zijn, zoals contrast en max aantal kleuren.
Zie je dit in de praktijk ook, of zijn de verschillen (afgezien van de behuizing) miniem?
Ik heb zelf een 8, en heb ze naast elkaar gezien. Ik kon geen duidelijk verschil opmaken tussen het beeldqualiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:08
Batsu schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:13:
[...]

Bij de carrefour in belgie,
TH50PX8E voor 999 waar ik sterk aan zit te denken...
Ik had het in het aanbiedingstopic reeds gezien. Echter ik woon in Overijssel (NL) dus is het geen interessante optie voor mij.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 00:03

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:59:
[...]

Op dit moment zit ik met mijn vrij nieuwe 42PZ85 op ongeveer 120 speeluren. Qua inbrandpreventie heb ik niets anders gedaan dan de helderheid een paar tikken naar beneden te schroeven. Ik heb regelmatig statische beelden op mn scherm, de UI van mijn mediagateway bijvoorbeeld. Ik heb nog niets van enige retentie gezien, laat staan inbranden. Ik game niet, dus over het blijven staan van HUD's of km tellers kan ik niets zeggen. Ben er wel benieuwd naar, want er komt een PS3 aan :9~
Ik heb mijn 46PZ85 nu ruim 2 weken en óók voor mij alleen de helderheid wat naar beneden. Statische beelden heb ik regelmatig ivm de PS3 (o.a. erg veel LittleBigPlanet op dit moment... door de kids maar ook door mijzelf ;)). Verder heel soms wat statische beelden die blijven staan (zichtbaar als je scherm zwart is); maar deze verdwijnen dan ook weer als sneeuw voor de zon. Ennuh... suc6 met je toekomstige PS3! (goede keuze.. zeker de 80gb versie, heb je meteen de stilste én koelste uitvoering).

Cheers

PS Ik krijg binnekort wel een nieuw exemplaar van de 46PZ85 omdat deze al 600 branduren had bij aflevering... en daar gaan we niet mee akkoord natuurlijk :+

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:46:
[...]

Ik heb zelf een 8, en heb ze naast elkaar gezien. Ik kon geen duidelijk verschil opmaken tussen het beeldqualiteit.
Er zullen vast wel wat kleine verschillen zijn, maar het is dus niet een wereldgroot verschil? Daar ben ik blij om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Het aanpassen van de helderheid heeft trouwens weinig zin bij het voorkomen van retentie of inbranden, het gaat eigenlijk alleen maar om het contrast:

Contrast -> Witlevel (Luminance)
Helderheid -> Zwartniveau! Hiermee stel je je zwartwaarde in, heeft dus geen invloed
Patriek schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:26:
[...]

Als je een ATI videokaart hebt (van nVidia weet ik t niet) kun je beter de ingebouwde "hotkeys manager" in de Catalyst Control Centre gebruiken. Daar kun je heel simpel je settings saven onder een profielnaam en daar vervolgens een hotkey (dus een willekeurige toetsencombinatie) aan koppelen. Zo doe ik het bijv:

24hz op 720p wordt niet aangegeven als mogelijke modus, maar als de TV het toch aan kan zou je deze modus open kunnen stellen met programma's als powerstrip

Voordeel is dat je dit op ieder gewenst moment kunt uitvoeren, dus zelfs als je al fullscreen in je film zit.
Handig. Krijg je dan ook geen bevestiging?
Alleen weet ik niet of dit werkt met mijn Dinovo mini.

[ Voor 64% gewijzigd door psy op 01-10-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 17:14:
[...]Er zullen vast wel wat kleine verschillen zijn, maar het is dus niet een wereldgroot verschil? Daar ben ik blij om :)
Toevallig heb ik gisteren de PX 80 en de PX 8 naast elkaar gezien. Ik heb beide t.v.'s op dezelfde instellingen gezet. En een tijdje zitten 'spelen en kijken'.

Ik zag enorm verschil:
PX 80: helder, scherp, mooi beeld, plasma-beeld zeg maar..
PX 8: vaag, donker, onscherp beeld, alsof je in een rokerige ruimte naar een tv kijkt (Samsung idee). Pas als ik 't contrast, helderheid e.d. helemaal voluit zette, 'kwam de PX 8 in de buurt van de PX80".
De PX 8 lijkt qua beeld op een lcd scherm, je denkt echt dat je naar een lcd scherm kijkt.

Ik zal dus geen PX 8 kopen.
Enige wat ik me afvraag: komt dit grote verschil door die lagere contrast en andere processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Zojuist uit karton even de PZ80E gesneden zodat we een beter beeld hebben hoe groot 42" is.
(behuizing, en schermmaat erin getekend exact op maat)

Heb moeders flink laten schrikken in ieder geval :P maar goed, beter nu, als wanneer hij echt besteld is en bezorgd wordt hè ;)

Zal vast even wennen worden aangezien de huidige tv 75cm diagonaal heeft ;)

Maar goed, stél het is toch te groot, dan moeten we terug naar 94cm, maar is dan wel iets vergelijkbaars te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:18
Mijn vriendin vond eerst zelfs een 32" tv te groot. En inderdaad schrikken toen de 42" tv werd bezorgd. En nou vindt ze die zelfs te klein. Kwestie van wennen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriek schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:26:
[...]

zou er een manier zijn om dit met de remote te kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het programma heet "Display changer". Is superklein maar doet perfect wat hij moet doen. Downloaden http://www.softplatz.com/Soft/Utilities/Other/13616.exe
Pak uit in gewenste directory.
Maak een textfile met daarin de volgende tekst (dit als voorbeeld, het spreekt voor zich):
code:

1

dc.exe -width=1280 -height=768 -refresh=60

Sla op als .bat
Testen!
Als goed, maak een snelkoppeling naar dit batchbestand en zet deze op een handige plek.
Maak voor elke gewenste resolutie/refreshrate een apart batchbestandje/snelkoppeling aan. Het aanklikken van de snelkoppeling is voldoende voor INSTANT switchen naar juiste resolutie. Handig!
thx, handige tip; misschien kan ik knoppen op m'n remote mappen aan deze batches.
Atm is het wachten op de levering en dat duurt... )-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

psy schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 17:21:
[...]
Handig. Krijg je dan ook geen bevestiging?
Alleen weet ik niet of dit werkt met mijn Dinovo mini.
Is onafhankelijk van het toetsenbord :) als je kunt typen, kun je ook deze hotkeys aanslaan. Je krijgt geen bevestiging, maar je ziet wel het beeld even omspringen.
Blij dat ik jou ook eens een nuttige tip kan geven ;)

btw, merk net goed wat jij eerder bedoelde met vale zwartwaardes in bepaalde scenes ("fluctuating blacks"?), toen ik omschakelde naar Cinema mode was dit weg. Alleen vind ik Normaal in alle overige scenes er weer beter uit zien.

[ Voor 44% gewijzigd door Patriek op 01-10-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Patriek schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 20:04:
[...]

Is onafhankelijk van het toetsenbord :) als je kunt typen, kun je ook deze hotkeys aanslaan. Je krijgt geen bevestiging, maar je ziet wel het beeld even omspringen.
Blij dat ik jou ook eens een nuttige tip kan geven ;)

btw, merk net goed wat jij eerder bedoelde met vale zwartwaardes in bepaalde scenes ("fluctuating blacks"?), toen ik omschakelde naar Cinema mode was dit weg. Alleen vind ik Normaal in alle overige scenes er weer beter uit zien.
Ja het is prima kijkbaar, maar het stoort me wel. Er lijkt wel iets meer dynamiek in lichte scenes te zitten, maar dit wordt teniet gedaan als het donkerder wordt., dan wordt het zwart weer lichter. Cinema mode moet je even opnieuw instellen qua contrast en helderheid, maar dan is het ook goed.
Ik heb me er echt sinds het begin (juni) aan zitten ergeren tot begin september :|

Net even met mijn vrouw een 720p MKV gekeken (90210 nieuwe serie...) en dat zag er toch weer verdomd goed uit. En dat is 'maar' 720p! Vooral bij de overgangscenes spat het echt van het scherm, qua scherpte, maar ook qua kleuren.

[ Voor 10% gewijzigd door psy op 01-10-2008 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Even licht off-topic: pulldown detection.
Ik las in een review dat je dit beter aan kunt zetten voor films. Heb toen opgezocht wat dit doet en betekend, maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Anyways, standaard staat deze optie uit in Catalyst 8.9.... wat ik niet begrijp als het alleen maar voordeel kan geven.

Wat ik er wel denk uit op te maken is dat het geen voordeel geeft bij HD content dat al progressive is als bron.... Maar zijn mijn gedownloade blue-ray rips (h.264 in .mkv) dat ook?

Dat is namelijk het enige waar ik me nog aan erger; licht schokkerige scenes, wanneer de camera in beweging is. De refreshrate staat al netjes op 24Hz en ik weet niet wat ik er nog meer aan kan doen. Moet mijn PZ80 trouwens een optie weergeven in het menu, zodat ik weet dat "24p Playback" aan is?
You can enjoy beautiful cinematic reproduction of movie images. The images that are recorded onto movie film at 24 frames per second (fps) are reproduced at two times that speed by 24p Playback. This achieves film-like reproduction than with the 2:3 processing method.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Patriek schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 00:22:
Even licht off-topic: pulldown detection.
Ik las in een review dat je dit beter aan kunt zetten voor films. Heb toen opgezocht wat dit doet en betekend, maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Anyways, standaard staat deze optie uit in Catalyst 8.9.... wat ik niet begrijp als het alleen maar voordeel kan geven.

Wat ik er wel denk uit op te maken is dat het geen voordeel geeft bij HD content dat al progressive is als bron.... Maar zijn mijn gedownloade blue-ray rips (h.264 in .mkv) dat ook?

Dat is namelijk het enige waar ik me nog aan erger; licht schokkerige scenes, wanneer de camera in beweging is. De refreshrate staat al netjes op 24Hz en ik weet niet wat ik er nog meer aan kan doen. Moet mijn PZ80 trouwens een optie weergeven in het menu, zodat ik weet dat "24p Playback" aan is?

[...]
Bij het omschakelen naar 24Hz toont de TV dat er nu een nieuwe resolutie wordt getoond en zie ik dat nu 24p wordt weergegeven. Dat is voor mij voldoende.
Ik ben het echter eens dat het nog steeds niet schokvrij is. Het is wel een stuk beter als bij 50Hz. Maar ook op 24Hz loopt het niet helemaal vloeiend. Inderdaad bij pan's zichtbaar. Het vervelende is dat de PS3 het wel goed doet bij een BluRay disk. Daar zie ik dat het nog steeds 'schokt', maar 100% regelmatig, oftwel gewoon 24p zoals het hoort. Maar via de HTPC blijf ik schokjes zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bi-zonder schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 17:27:
[...]

Toevallig heb ik gisteren de PX 80 en de PX 8 naast elkaar gezien. Ik heb beide t.v.'s op dezelfde instellingen gezet. En een tijdje zitten 'spelen en kijken'.

Ik zag enorm verschil:
PX 8: vaag, donker, onscherp beeld, alsof je in een rokerige ruimte naar een tv kijkt (Samsung idee). Pas als ik 't contrast, helderheid e.d. helemaal voluit zette, 'kwam de PX 8 in de buurt van de PX80".
De PX 8 lijkt qua beeld op een lcd scherm, je denkt echt dat je naar een lcd scherm kijkt.

Enige wat ik me afvraag: komt dit grote verschil door die lagere contrast en andere processor?
Ai, dat klinkt weer als een heel ander verhaal :/
Tussen de px8 en de px80 zit dus wél een merkbaar verschil?
Ik heb uiteraard wel in de winkel gekeken naar de pz8, maar aangezien de pz8 en de pz80 daar niet náást elkaar stonden was het vergelijken een beetje lastig.
Nu zijn de px8 en de pz8 natuurlijk niet hetzelfde, maar ik hoop nu wel dat ik met de pz8 geen verkeerde keuze heb gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
psy schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 08:26:
[...]

Bij het omschakelen naar 24Hz toont de TV dat er nu een nieuwe resolutie wordt getoond en zie ik dat nu 24p wordt weergegeven. Dat is voor mij voldoende.
Ik ben het echter eens dat het nog steeds niet schokvrij is. Het is wel een stuk beter als bij 50Hz. Maar ook op 24Hz loopt het niet helemaal vloeiend. Inderdaad bij pan's zichtbaar. Het vervelende is dat de PS3 het wel goed doet bij een BluRay disk. Daar zie ik dat het nog steeds 'schokt', maar 100% regelmatig, oftwel gewoon 24p zoals het hoort. Maar via de HTPC blijf ik schokjes zien.
Toont jouw tv ook dat hij op 24p staat!? Ik krijg op eender welk reso of hertz gewoon 720p of 1080i/p te zien, niks extra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Fire69 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 08:46:
[...]

Toont jouw tv ook dat hij op 24p staat!? Ik krijg op eender welk reso of hertz gewoon 720p of 1080i/p te zien, niks extra...
Nee je hebt gelijk, gewoon 1080p. Ik was iets te voorbarig. Het is dat hij zichtbaar omschakelt en opnieuw 1080p toont.

Trouwens Patriek, ik heb in mijn collectie trouwens WEL 25p MKV's ontdekt, in ieder geval twee Star War films waaronder Attach of the Clones o.i.d.
Deze lopen 100% vloeiend op 50Hz output. Logisch, maar het KAN dus wel, MKV's vloeiend afspelen.

[ Voor 25% gewijzigd door psy op 02-10-2008 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

MKV's zijn vaak ook niet in 24 fps maar 23.976 fps. Ik weet niet of dat er nog wat mee te maken heeft.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

rajackar schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:04:
MKV's zijn vaak ook niet in 24 fps maar 23.976 fps. Ik weet niet of dat er nog wat mee te maken heeft.
Ja klopt. Voor het gamak zeg ik maar even 24, maar het is vrijwel altijd 23,98.
Tja wie weet ... Dat ie één keer in de zoveel seconde even een hikje geeft omdat het niet perfect synchroon loopt. met de 24Hz output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ik kan me zo voorstellen dat tv's en blu ray apparatuur dit goed doet en het voor het gemak 24p genoemd wordt maar dat windows dus echt 24 beelden per seconde uitstuurt. Dat zou kunnen verklaren waarom er ook dan nog zo nu en dan een hikje is.
Ik heb maar besloten het hele pc aan tv verhaal over te slaan omdat het gewoon niet praktisch genoeg werkt met omschakelen en bovenstaande eigenaardigheden.
Het wordt tijd voor een popcorn hour :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Daarom baal ik er ook van dat Reclock niet werkt op Vista. Die schijnt dat op te kunnen lossen. Maar XP only. En ik wil niet terug naar XP vanwege de betere MediaCenter van Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 08:41:
[...]

Ai, dat klinkt weer als een heel ander verhaal :/
Tussen de px8 en de px80 zit dus wél een merkbaar verschil?
Ik heb uiteraard wel in de winkel gekeken naar de pz8, maar aangezien de pz8 en de pz80 daar niet náást elkaar stonden was het vergelijken een beetje lastig.
Nu zijn de px8 en de pz8 natuurlijk niet hetzelfde, maar ik hoop nu wel dat ik met de pz8 geen verkeerde keuze heb gemaakt..
Wanneer je via analoog naar de PX8 kijkt, vindt ik het beeld vrij goed. Een Full HD (als de PZ8) heeft dan geen toegevoegde waarde lijkt me, eerder minder.

PX scheelt natuurlijk wel tov de PZ en heeft ook 100HZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Full-HD of HD-ready is een kwestie van smaak, en wat voor apparatuur je erop aan wilt sluiten.
Maarre.. zowel de px als de pz zijn toch allebei 100hz? Ik dacht dat de pz het 'grotere broertje' (qua specs iig) was van de px.
Want zit er tussen de px en pz nog zoveel kwaliteitsverschil dan? (bijv px8 vs pz8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 19:33
[...]
Dus als het beeld vaag, donker en onscherp is lijkt het meer op een LCD?? Bij mijn weten is een LCD net helderder en scherper dan een plasma... dat is ook hetgene wat me irriteert aan LCD, dat TE scherpe beeld dat dikwijls onnatuurlijk overkomt.

Je verwijzing naar Samsung snap ik ook niet echt?

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

psy schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:54:
Daarom baal ik er ook van dat Reclock niet werkt op Vista. Die schijnt dat op te kunnen lossen. Maar XP only. En ik wil niet terug naar XP vanwege de betere MediaCenter van Vista.
Zoooo zeg wat lees ik nu toevallig, de ontwikkeling van Reclock is weer gestart, nu ook ondersteuning voor Vista!
http://forum.slysoft.com/showthread.php?t=19931
Ik dacht dat dat nooit meer ging gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Ah ok... dat is dus ook een zogenaamde Direct Show Filter... het wordt allemaal wel een heel technisch verhaal en moeilijk om een goeie setup te krijgen zeg. Filters, codecs, DXVA, renderers, kleurshema;s, pulldown correctie.... Ik stel voor om in een andere thread/topic over dit alles door te gaan, zal er binnekort eentje opzetten. En dan gelijk alle tweaks, settings en uitleg bij elkaar proberen te krijgen voor HTPC's in het algemeen.

Maareh, dat "pulldown detection" nu aan doen of niet? Heb nog niet de tijd gehad om dit op 't zicht te testen, maar zag zo gauw geen duidelijk verschil.

[ Voor 7% gewijzigd door Patriek op 02-10-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:17:
Full-HD of HD-ready is een kwestie van smaak, en wat voor apparatuur je erop aan wilt sluiten.
Maarre.. zowel de px als de pz zijn toch allebei 100hz? Ik dacht dat de pz het 'grotere broertje' (qua specs iig) was van de px.
Want zit er tussen de px en pz nog zoveel kwaliteitsverschil dan? (bijv px8 vs pz8)
Beide idd 100 HZ

PX: hd ready, omlijsting mat
PZ: full hd, omlijsting glans

PZ heeft actie met hd recorder (alleen is wel de prijs opgeschroefd toen deze actie kwam volgens mij) de PX is dacht ik een wat ouder model. koop je hierbij los de hd recorder dan zit je nog wel een paar honderd onder de PZ,

Het is natuurlijk altijd lastig, in de winkel staat er gewoon een panasonic dvd op, of discovery full hd. Maar ik vraag me echt af of full hd samen met analoog (+ hd decoder natuurlijk) een betere of slechtere combinatie is dan hd ready.......... Het kan toch immers niet zo zijn dat het géém verschil maakt :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:17:
Bwah. Het is ook één van praktisch nut. Als je met 5m met je snuffert van een 37" tv zit dan maakt de reso niets meer uit. Dit je daar in tegen met je neus op 2m van een 60" tv dan is FHD beter als HDR. Er zit ergens een grens waarbij FHD en HDR geen verschil meer maken.

Maar ik heb afgelopen weekend een Xbox 360 elite om te gamen, aangesloten met HDMI en ingesteld op 1080p. Machtig mooi :Y Soul Caliber 4 is gewoonweg heerlijk om 1 vs 1 te spelen :Y

En vandaag een BR speler gekocht, Sony BDP-S350 omdat ik daar 5 BR films bij ga krijgen (moet het reggen via het internet wel lukken :( ). En heb nu Appleseed AVCHD opstaan en dat is echt _o_

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:54:
De laatste build ondersteunt VISTA; heb je het al eens geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 18:43:
[...]

Beide idd 100 HZ

PX: hd ready, omlijsting mat
PZ: full hd, omlijsting glans

PZ heeft actie met hd recorder (alleen is wel de prijs opgeschroefd toen deze actie kwam volgens mij) de PX is dacht ik een wat ouder model. koop je hierbij los de hd recorder dan zit je nog wel een paar honderd onder de PZ,

Het is natuurlijk altijd lastig, in de winkel staat er gewoon een panasonic dvd op, of discovery full hd. Maar ik vraag me echt af of full hd samen met analoog (+ hd decoder natuurlijk) een betere of slechtere combinatie is dan hd ready.......... Het kan toch immers niet zo zijn dat het géém verschil maakt :? :)
Ik heb inmiddels de 46pz8E binnen en gisteren even geinstalleerd. Omdat ik een wat aan de late kant was, heb ik nog niet veel met de instellingen gedaan (wel alvast op Cinema gezet ivm de eerste 200 uur).
Op dit moment heb ik nog geen digitale tv, dus ik moet het vooropig nog even doen met analoog ;)
Het beeld viel me mee, hoewel analoog natuurlijk nooit echt super is. De kwaliteit varieert bij mij thuis per zender, maar het is heel goed te doen. Oh ja, ik heb er nog een cheap coaxkabeltje tussen liggen momenteel, dit weekend zal ik er een Monster coax tussen prutsen (schijnt ook te schelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudey schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:57:
Mijn vriendin vond eerst zelfs een 32" tv te groot. En inderdaad schrikken toen de 42" tv werd bezorgd. En nou vindt ze die zelfs te klein. Kwestie van wennen dus.
Haha, heel herkenbaar. Mijn vriendin was ook not amused toen ik de 46" op het tvmeubel zette.. nou maar hopen dat ze er snel aan went ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Mijn vriendin wil juist een 50" terwijl ik 42 voldoende vind haha

Maar ik vroeg me af, ik ben aan het twijfelen over de TH50PX8E. Is dit gewoon een goede TV of zou ik beter voor een 80 serie gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 19:33
Batsu schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 08:53:
Mijn vriendin wil juist een 50" terwijl ik 42 voldoende vind haha
Hehe, ik zat ook naar 46" te kijken, maar m'n vriendin had ook zoiets van waarom geen 50"? :)

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Laten we het eens omdraaien, ik twijfelde eerst ook over een 46", maar hij leek me toch iets te groot (3 m kijkafstand). Nu de 42 alweer 3 maanden in de woonkamer staat ben ik toch wel blij dat ik niet de 46 heb gepakt. Het zou wel gepast hebben op het meubel maar vergis je niet in het formaat, ook de 42 inch is al een lel van een tv en nadrukkelijk aanwezig. Ook het beeld is groot genoeg, zeker als je gewoon vaak normale PAL kijkt. Tv uitzendingen zijn zelfs vaak al iets TE groot (ingezoomde hoofden bijvoorbeeld). Alleen bij letterboxed films denk ik wel eens dat het nog een maatje groter had gekund, maar eigenlijk ben ik prima content met mijn keuze.

Vergeet ook niet dat de grotere formaten nog wel wat meer stroom kosten en dat het moeilijker wordt om van op kortere afstand (van een bank aan de zijkant bijvoorbeeld) nog comfortabel kijken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ongeveer 4,5 meter vanaf en dan is 46" wel een mooi formaat.
Maar ik ben met je eens, het is wel een groot apparaat ;)
/me is gewend aan een klein, oud tvtje, waardoor de stap nog wat groter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 09:55:
Ik zit er ongeveer 4,5 meter vanaf en dan is 46" wel een mooi formaat.
Maar ik ben met je eens, het is wel een groot apparaat ;)
/me is gewend aan een klein, oud tvtje, waardoor de stap nog wat groter is
Ik ging van 55cm naar 106cm (42 inch dus) op m'n slaapkamer. Was in het begin erg wennen, heb ook de indeling iets anders gemaakt zodat ik meer afstand kan nemen. Maar 't is prima te doen en volgens mij neem ik helemaal niet zoveel afstand (nog niet gemeten). PX8E geeft voor mij ook voldoende goed beeld, maar denk dat hij in lichtere omgevingen 't minder goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
De keuze is gevallen op de 42PZ80E, echter zitten we nog wel enorm in dubio of het niet te groot is. Ik heb het formaat (105cm breed, 94cm hoog) al uit karton gesneden, en ja, het is groot :p

Maar goed, een kleinere plasma in FullHD is er niet meen ik, dus eigenlijk hebben we geen keus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
ksborg schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:21:
[...]

PX8E geeft voor mij ook voldoende goed beeld, maar denk dat hij in lichtere omgevingen 't minder goed doet.
waarom denk je dat? Het formaat is voor mij best onderhandelbaar maar wil graag weten of de (relatief goedkope) 8 serie waar voor mn geld is.

samsung heb ik overwogen (vamwege design) maar stroomverbruik is vele malen hoger dus valt helaas af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:24
[...]

Ik zag enorm verschil:

Ik kan het eerlijk gezegd niet voorstellen dat er een zichtbaar verschil in zit, maar zal dit zelf ook 's testen in de winkel.
Ik zag laatst de px8 staan en die gaf een perfect beeld weer.

Stonden beide toestellen wel op dezelfde beeldmodus? (dynamisch/nooit doen, normaal of cinema)
Was de kleurtemperatuur hetzelfde? (koel/normaal/warm)
Stond het kleurbeheer op beide aan voor levendige kleuren?
Stond de energiebesparende functie soms aan op de px8? Dit vermindert de helderheid van het beeld om energie te besparen. Kan de winkelier geniepig aanzetten zodat mensen denken: laat ik de px80 maar kopen.

Ik zal zelf ook s gaan kijken, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Ferry34 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:39:
[...]

Ik kan het eerlijk gezegd niet voorstellen dat er een zichtbaar verschil in zit, maar zal dit zelf ook 's testen in de winkel.

Stonden beide toestellen wel op dezelfde beeldmodus? (dynamisch/nooit doen, normaal of cinema)
Stond de energiebesparende functie soms aan op de px8? Dit vermindert de helderheid van het beeld om energie te besparen. Kan de winkelier geniepig aanzetten zodat mensen denken: laat ik de px80 maar kopen.

post je ervaring want ook ik ben erg benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 14:55
[...]

Moet je net altijd afzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Als je zijn volledige post had gelezen, dan hed je begrepen dat dat in dit geval geen drol uitmaakt, zo lang het op beide tv's maar het zelfde staat.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
[...]

Lees mijn post eens goed. Er staat duidelijk "op dezelfde instellingen gezet". Dus ja,..alles hetzelfde. Verschillende instellingen geprobeerd, op beide t.v.'s hetzelfde. ;)

Ik zie zeer duidelijke verschillen tussen de px 80 en de px 8. Ik zal (persoonlijke mening dus), nooit voor de px 8 kiezen, juist omdat voor mij (weer persoonlijke mening) blijkt dat de px 80, veel mooier beeld geeft.

Smaken verschillen, dat kan en mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
yzf1kr schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 09:34:
[...]Als je zijn volledige post had gelezen, dan hed je begrepen dat dat in dit geval geen drol uitmaakt, zo lang het op beide tv's maar het zelfde staat.
Zijn = een haar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
yzf1kr schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 09:34:
[...]

Als je zijn volledige post had gelezen, dan hed je begrepen dat dat in dit geval geen drol uitmaakt, zo lang het op beide tv's maar het zelfde staat.
Ik maak uit zijn post op dat dit moet aanstaan om levendige kleuren te krijgen, terwijl deze optie net onnatuurlijke kleuren geeft.
(onafhankelijk van de vergelijking tussen beide modellen)

Ik had, in tegenstelling tot wat je denkt, wel de volledige post gelezen. Ga jij nu een beetje oefenen op het schrijven van een foutloze Nederlandse zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
PinkPanther1970 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 10:13:
[...]

Ik maak uit zijn post op dat dit moet aanstaan om levendige kleuren te krijgen, terwijl deze optie net onnatuurlijke kleuren geeft.
(onafhankelijk van de vergelijking tussen beide modellen)

Ik had, in tegenstelling tot wat je denkt, wel de volledige post gelezen. Ga jij nu een beetje oefenen op het schrijven van een foutloze Nederlandse zin?
Je mag best gewoon beleefd blijven. No need to be rude..
Ik maak ook wel eens typo's, of tik te snel.

Het gaat hier om de inhoud van de boodschap: er wordt aangegeven, dat alle instellingen op beide t.v.'s gelijk gezet zijn. Dáár gaat het om.

Nogmaals, smaken verschillen, dat kan en mag. Wat jij mooi vindt of niet, is voor mij wellicht anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smaken verschillen, dat kan en mag.
Dat vind ik heel bi-zonder ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de eerste 200 uur ff een beetje rustig aan doen met mn plasma, maar weet ook iemand hoe ik op een pz8 kan zien hoeveel branduren ik al gehad heb?
Ik was namelijk niet van plan om een kookwekker naast mn tv te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 18:15:
Ik wil de eerste 200 uur ff een beetje rustig aan doen met mn plasma, maar weet ook iemand hoe ik op een pz8 kan zien hoeveel branduren ik al gehad heb?
Ik was namelijk niet van plan om een kookwekker naast mn tv te zetten :P
zie startpost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Het gaat de 42PZ80E worden hier thuis.

M'n moeder vindt het maar niks, (te groot) maar er is geen kleinere Plasma FullHD te krijgen, dus tja...
Zal wel schrikken worden :P

Maar goed, thnx iedereen voor de tips ;)

Komende zaterdag gaat de woonkamer verbouwt worden, woensdag de 15e komen de nieuwe meubels, en eind die week willen we de tv hebben. Hopelijk is alles goed aan te sluiten, en zal de boel netjes werken. De handleiding van panasonic.nl is doorgenomen, dus dat komt goed.

Alleen nog 1 vraag, wat mag een goede hdmi kabel kosten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Goeie keuze, die grootte zal je moeder snel gewoon worden, neem dat maar van me aan :)

Mijn hdmi-kabel van Hama heeft 9€ of zoiets gekost, werkt perfect. Laat je niet wijsmaken dat dat ding 100€ moet kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Voor afstanden tot 5 meter, zo goedkoop als je kan vinden.
De meeste mensen hebben kabeltjes van 1,5 tot 2 meter en die zou ik zeker niet meer dan een tiental euro betalen. Al de rest is afzetterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik heb een HDMI kabeltje voor mijn BR speler gekocht in de winkel. Ik wist dat ik te veel ging betalen (17,50 euro) maar als ik die via het internet moest gaan bestellen dan had ik die niet op tijd gehad (klein kind op kerstavond gevoel ;) ). En toen had ik geen optische kabel meer :(

Dus hoeveel je voor een kabel wilt betalen hangt voor een deel van jezelf af. Technisch gezien moet het niet meer als 5 euro ofzo kosten maar als je de wachttijd wat meer geld waard is, waarom niet? Ik had beter gewoon nog wat HDMI kabels moeten kopen toen ik die optische kabel had besteld :(

Bij www.elektronica-online.com kan je die voor 4 euro ex verzend kosten kopen. Nu baal ik nog meer dat ik geen extra HDMI kabels heb meebesteld :(

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 04-10-2008 20:53 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:02
Die super goedkope hdmi kabels zijn ook niet alles. De beeldkwaliteit mag wel hetzelfde zijn als de duurdere, de kwaliteit van de kabels zelf is dat niet. Zo was bij mij de connector binnen no time gebogen en deed hij het niet meer. Waarschijnlijk gebeurd met het draaien van de tv. Je kon de connector ook zo buigen zonder al te veel kracht te zetten :/

Nu een kabel van 20 euro en de kwaliteit daarvan is toch wel een stuk beter (kabelkwaliteit, beeld/geluid zie/hoor ik geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpathy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02-2023
adinsx schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 19:18:
Het gaat de 42PZ80E worden hier thuis.

M'n moeder vindt het maar niks, (te groot) maar er is geen kleinere Plasma FullHD te krijgen, dus tja...
Zal wel schrikken worden :P

Maar goed, thnx iedereen voor de tips ;)

Komende zaterdag gaat de woonkamer verbouwt worden, woensdag de 15e komen de nieuwe meubels, en eind die week willen we de tv hebben. Hopelijk is alles goed aan te sluiten, en zal de boel netjes werken. De handleiding van panasonic.nl is doorgenomen, dus dat komt goed.

Alleen nog 1 vraag, wat mag een goede hdmi kabel kosten? :)
Waarom moet t Full HD zijn. Moet eerlijk zeggen dat ik ook voor de Full HD 42" ging, maar ook nogal van de grootte ben gechrokken. Ondanks de vele opmerkingen dat het went (alles went uiteindelijk) na lang dubben toch maar de 37PX80 besteld, en besloten het prijsverschil in een BD player te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hoelang heb je'm ondertussen al?
Als je zelf vraagt waarom het Full HD moet zijn, had je misschien beter een 42PX80 genomen en het verschil in de BD-speler gestoken?
Als ik in de zetel vind, vind ik het formaat van mijn 42 goed, maar als ik aan tafel zit tijdens het eten, vind ik het nu al terug te klein, terwijl ik 2 maand geleden tevreden was met een 32" CRT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpathy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02-2023
Staat in bestelling, dus ik kan nog switchen :)

Feit is dat ik m te groot vind. Heb een 42" bij de buren bekeken die de bank een stuk verder hebben staan. Eerlijk is eerlijk, bij 42 had ik waarschijnlijk ook de Full HD gekozen. adinsx gaat voor de 42 omdat er geen kleinere Full HD plasma is. Mijn uitgangspunt is dus de grootte en niet de resolutie.

De plasma zal ook veel voor TV kijken worden gebruikt, en het gaat me dan ook niet om de ultieme bioscoopervaring. Anders zou ik wl voor een 50 of 60" gaan. Zoals door velen gemeld gaat het ook om de persoonlijke voorkeur, en die van mij is wellicht anders dan de meeste hier.

En ik ben voor tweakersbegippen een ouwe lul, dus als we eten wordt er geen TV gekeken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Laatst online: 08:18
De TH-42PX80 (42inch, maar geen FullHD) is die geschikt voor een kijkafstand van 3.5 meter? Zal vooral voor films gebruikt worden, eventueel later met een Xbox 360 om te gamen. FullHD zie ik zo niet het voordeel van in, en de TH-42PX80 heeft wel een erg goeie prijs/kwaliteit verhouding lijkt me...
Films zullen de komende jaren enkel gewone DVD's zijn, geupsampled naar 720p.

[ Voor 13% gewijzigd door phobosdeimos op 05-10-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
phobosdeimos schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 14:35:
De TH-42PX80 (42inch, maar geen FullHD) is die geschikt voor een kijkafstand van 3.5 meter? Zal vooral voor films gebruikt worden, eventueel later met een Xbox 360 om te gamen. FullHD zie ik zo niet het voordeel van in, en de TH-42PX80 heeft wel een erg goeie prijs/kwaliteit verhouding lijkt me...
Films zullen de komende jaren enkel gewone DVD's zijn, geupsampled naar 720p.
Ik zit op 2.5m en dan is het net wel / net niet geschikt (afhankelijk van de kwaliteit van je bron). Op 3m afstand is het :9

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 05-10-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Ah excellent, thanks voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 19:50
Largamelion schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 09:16:
[...]
Hehe, ik zat ook naar 46" te kijken, maar m'n vriendin had ook zoiets van waarom geen 50"? :)
volgens mij bedoelde ze iets anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Is er trouwens zicht op dat de 50PX80 ook in Nederland uit gaat komen? Aangezien je langzamerhand steeds meer varianten op modellen ziet verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Thnx voor de info m.b.t. hdmi kabels.

Tja, m'n pa wil vasthouden aan FullHD omdat ie zo het best op de toekomst is voorbereidt. We ontvangen tv via de satelliet, dus het is al vrij goed qua kwaliteit, en aangezien HD toch de toekomst gaat worden heeft ie liever meteen iets goeds. Eigenlijk vinden we 37" ook zat, maar dat is niet in plasma FullHD te krijgen.

Ik heb toegezegd dat als ze er niet aan wennen ik de tv wel overneem als ik uit huis ga (dinsdag is de loting m.b.t. de nieuwbouw :p en er 240k stukgesmeten moet gaan worden ;))

Maar goed, nog een weekje wachten denk ik voordat we ehm bestellen. Eerder kan ie er toch nog niet staan :)

We zitten op 4 meter afstand, loodrecht, en 3,5 meter onder 45 graden van beide kanten. Vandaar ook de plasma keus overigens vanwege betere kwaliteit en inkijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
adinsx schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 00:16:

Tja, m'n pa wil vasthouden aan FullHD omdat ie zo het best op de toekomst is voorbereidt.
Zeg je pa dat 'ie zich eerst wat beter informeert in plaats van verkooppraatjes te geloven.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
PinkPanther1970 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 08:54:
[...]

Zeg je pa dat 'ie zich eerst wat beter informeert in plaats van verkooppraatjes te geloven.
;)
Ik heb hem verteld dat je op 3,5m afstand echt het verschil tussen FullHD of HDready niet meer ziet. Althans, hier doel je op toch?? Maar hij blijft vasthouden aan FullHD, alleen de grootte vindt ie wat jammer (liever kleiner als 42") maar er is geen andere keus hè ;)

Ik vind het ook wel best trouwens O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Als je onder de 50 inch zit, is FullHD zowiezo zonde van het geld. Sterker nog, als je ook nog eens een "gewone" dvd wil kijken, ben je meestal beter af met HDReady.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Ik weet niet of ik het hier mag vragen maar ok.

Ik wil een plasma gaan kopen.
Wensen: 100Hz, 40-50Inch, HD ready, energieverbuik van belang!

Wat zouden jullie me aanraden? ZIt sterk naar Panasonic te denken. Betrouwbaar merk, goede prijs, goede schermen. Design zuigt dus daar neig ik meer naar de samsungs.

Ik zal veelal dvd kijken, maar soms ook gewoon tv (digitaal).

zitten 3,5m van tv!

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:18
phobosdeimos schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 10:24:
Als je onder de 50 inch zit, is FullHD zowiezo zonde van het geld. Sterker nog, als je ook nog eens een "gewone" dvd wil kijken, ben je meestal beter af met HDReady.
Wat zijn dat nou voor onzin beweringen. Als je op 2 meter van je tv af zit, wat sommige mensen (zoals ik) wel eens doen voor gamen, dan zie je op een 42 inch scherm ook het verschil tussen hd ready en full hd. De extra details van full hd is dus niet alleen afhankelijk van het formaat, maar ook van de kijkafstand.

Waarom zou verder een dvd er meestal beter uit zien op een hd ready scherm? Volgens mij is dit volledig afhankelijk van de processing en upscaling kwaliteit van de tv of dvd-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Oscar Mopperkont schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 21:24:
Is er trouwens zicht op dat de 50PX80 ook in Nederland uit gaat komen? Aangezien je langzamerhand steeds meer varianten op modellen ziet verschijnen.
Ik zag net de 50PX8 staan voor 999€ (Carrefour, België). Weet niet of die al beschikbaar was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
We gebruiken een Panasonic HDD recorder met 1080p upscaling, dvd's zou ie dan ook lekker weer moeten kunnen geven hè. Maar goed, ik ga aan de keus niets meer veranderen :p

Als ie m'n ouders niet bevalt neem ik ehm wel over wanneer ik het huis uit ga (volgend jaar ergens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 19:57
Batsu schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 10:43:
Ik weet niet of ik het hier mag vragen maar ok.

Ik wil een plasma gaan kopen.
Wensen: 100Hz, 40-50Inch, HD ready, energieverbuik van belang!

Wat zouden jullie me aanraden? ZIt sterk naar Panasonic te denken. Betrouwbaar merk, goede prijs, goede schermen. Design zuigt dus daar neig ik meer naar de samsungs.

Ik zal veelal dvd kijken, maar soms ook gewoon tv (digitaal).

zitten 3,5m van tv!

alvast bedankt!
de nieuwe samsungs zijn niet 100hz geloof ik.
alleen de 50a650 plasma schijnt erg goed te zijn en doet het erg goed qua kleuren en zelfs beter dan de pz800. alleen zwartwaardes zijn ietsjes minder.
maar goed. als je ziet wat je ervoor betaalt dan zul je zien dat het veel minder is dan de pana.

echter als je een 50" wilt zul je niet veel hdready schermen vinden, maar wel veel fullhd, en die hebben dan toch vaak een hoog verbruik. dus je komt dan wel erg op het een of het ander uit.

of je moet voor de samsung 50a45x serie gaan. die zijn hdready, en 100hz. minder verbruik. maar goed qua kleur en zwartwaardes doen ze dus iets ander aan hun groetere broer de 50a650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Fire69 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 11:40:
[...]

Ik zag net de 50PX8 staan voor 999€ (Carrefour, België). Weet niet of die al beschikbaar was?
ja die is beschikbaar bij de carrefour en ook bij vandenborre trouwens!! 50PX8E!

twijfel nog erg aan deze. is de beeldkwaliteit wel ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de pz4280 is de toegang tot het hotelmenu net iets anders alsin de startpost

dacht uit het hoofd -/v ingedrukt houden en driemaal op tv rossen
maar zal het nog eens nakijken

werkt super btw , nu standaard naar de decoder ipv ruis ;P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Bij mij is het wel zoals in de startpost staat hoor? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Dat "100Hz" vind ik ook maar betrekkelijk op die Panasonic plasma's. Bij grote witte vlakken zie je het beeld duidelijk trillen zoals een oude CRT dat vroeger ook had. Mijn oude breedbeeld CRT had dat helemaal NIET. Dát noem ik 100Hz. Een van de weinige dingen die ik toch wat minder vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 21:24:
Ik hoop het :) Want dan wacht ik wel met de aanschaf van een 42px80 voor de slaapkamer. Dan gaat de huidige 42px80 van de woonkamer naar de slaapkamer en komt er die 50px80 voor in de plaats in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht een aanloopje (een flinke weliswaar ;) ) naar de modellen voor 2009 ? ;
http://www.techgadgets.in...42-plasma-tvs-introduced/ (..alleen voor Japan weliswaar, maar toch... ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Zojuist de 42PZ80E besteld via internetshop.nl

Kale prijs: 1075 euro
Verwijdersingsbijdrage: 8 euro
Bezorgkosten: 10 euro (tot Duiven)

Maandag 13 oktober aangegeven als ophaaldatum :) Nog een weekje wachten dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn TH37PX80 is vandaag geleverd. Installatie ging vrij vlotjes; past perfect hier in de slaapkamer. Familie was onder de indruk en ik ook! SD analoge TV zag er al vrij goed uit, en straks komt telenet digitv id slaapkamer. Snel ff 720p filmpje opgelegd en dat zag er toch ook mooi uit! Zeer scherp beeld, had wel soms de indruk dat er zo'n waas over het scherm hing.Wel serieuze "tearing" maar ik moet m'n HTPC es herinstalleren.. DIVX vond ik er wel niet zo goed uitzien.. Maar de 1st indrukken zijn positief; nu FF breakin' DVD'tje aan't draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batsu schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 11:45:
[...]

ja die is beschikbaar bij de carrefour en ook bij vandenborre trouwens!! 50PX8E!

twijfel nog erg aan deze. is de beeldkwaliteit wel ok?
Ja, ik heb die toevallig ook net in de vandenborre gezien. Stond daar naast een 50" samsung plasma (4 serie als ik me niet vergis)

Ik twijfel ook erg, omdat dit dit m'n shortlist is:
42PX80
42PZ80
50PX8.

De reden? Indien ik toch afzien van een online webwinkel kost een HD ready 42PX me minstens 899, misschien wel meer. En dan wordt de 50" PX8 toch wel heel interessant a 999 euro, dat kleine stapje kan er dan eventueel ook wel bij. En hoe vet zou een 50" niet zijn 8) 8)

Persoonlijk ben ik er niet over uit welke beter beeld gaf. In de vandenborre zou ik de samsung een lichte voorsprong geven. Met de gebruikte bron (National Geographic HD, overal hetzelfde, ben die filmpjes nu al beu gezien :p ) 'trilde' het beeld op de pana iets meer dan op de samsung. De samsung kost echter 1299 en zover ben ik niet bereid te gaan. Dan liever terug naar de 42PX.

Resolutie vond ik geen enkel probleem op de 50". Zelfs niet met HD ready, zag er prima uit, en ik weet dat ik er hoe dan ook van zal genieten (gewone kijkafstand, geen pc aansluiten op het scherm, merk je echt niets van)

Wel vond ik dat ALLE panasonics daar (37/42/50) een erg rode gloed over het beeld hadden. De skintones waren vreselijk, terwijl een philips lcd die daar ook stond gewoon netjes normale huidskleur weergaf. De medewerker zei me dat ze zelf niet met de instellingen hebben geprutst, dus dat zo zo uit de doos kwamen en aan de muur werden gehangen. Hopelijk is dat geen structurele eigenschap maar kan er door de settings bij te regelen wel iets gedaan worden aan die rode gloed. Het viel me nu pas goed op toen ik meerdere tv's op een grote videowall naast elkaar zag staan.

Wat me ook tegenhoudt met die 50" is het achtervoegsel '8'. Voor zover ik uit de TS kan afleiden is 8 ouder dan 80, en ook beperkter qua specs. Ik vermoed ook eveneens een oudere videoprocessor, en het 100 Hz en 24p verhaal voor deze monitor is me niet helemaal duidelijk (terwijl de samsung 50" duidelijk wel over die features beschikte)

Wat me afschrikt bij de samsung is dat ik daar, meer dan bij andere plasma's, in de betreffende topics veel lees over inbranden. Vooral een hardnekkig probleem bij precies die 4 serie plasma's van samsung. (nogmaals, aldus de topics, oa hier op GoT)

Morgen nog maar even langs vandenborre ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 10:10
Ik zit met een luxe probleem

moet ik nu de 42PZ8, 42PZ80 of 42PZ85 nemen.

Design is iets anders van de modellen en natuurlijk de specs maar de specs vind ik eigenlijk niet zo spannend het gaat mij om de beeld kwaliteit.

en nu vraag ik mij af is er (buiten het design om) nu echt een zichtbaar verschil in beeld kwaliteit tussen deze drie?

Voorlopig kijk ik trouwens alleen Analoog, UPC digital en DVD. dus dat hij op HD beter presteerd neem ik wel mee in de overweging (hij moet wel zo'n 5 a 6 jaar mee) maar is niet doorslaggevend.

Ik heb ze namelijk nog in geen enkele winkel bij elkaar zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 03:45:
[...]

De reden? Indien ik toch afzien van een online webwinkel kost een HD ready 42PX me minstens 899, misschien wel meer.
En waarom niet via internet?
Honderden euro goedkoper, toch?
[...]
Wel vond ik dat ALLE panasonics daar (37/42/50) een erg rode gloed over het beeld hadden. De skintones waren vreselijk, terwijl een philips lcd die daar ook stond gewoon netjes normale huidskleur weergaf. De medewerker zei me dat ze zelf niet met de instellingen hebben geprutst, dus dat zo zo uit de doos kwamen en aan de muur werden gehangen. Hopelijk is dat geen structurele eigenschap maar kan er door de settings bij te regelen wel iets gedaan worden aan die rode gloed. Het viel me nu pas goed op toen ik meerdere tv's op een grote videowall naast elkaar zag staan.
Wel, ze geven het zelf toe: de plasma is niet afgesteld.
Uit de doos staat die gewoon op dynamic en in shop-modus.
Dat beeld heeft in de verste verte niets te maken met het prachtige beeld dat je krijgt met de juiste afstelling.
[...]Wat me ook tegenhoudt met die 50" is het achtervoegsel '8'. Voor zover ik uit de TS kan afleiden is 8 ouder dan 80, en ook beperkter qua specs. Ik vermoed ook eveneens een oudere videoprocessor, en het 100 Hz en 24p verhaal voor deze monitor is me niet helemaal duidelijk (terwijl de samsung 50" duidelijk wel over die features beschikte)
De 8 is niet ouder dan de 80, maar heeft wel minder 'features', de vReal2 engine van de vorige reeks en een lager contrast. Mensen die hebben vergeleken zeggen dat de kleuren op de 8 minder mooi zijn dan op de 80.

Ik zou gewoon voor de 42PX80 gaan. In België kan je die online krijgen voor 777 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is in ieder geval geen honderden euro's goedkoper toch? Daarnaast valt er bij een winkel soms nog wat te regelen en krijg je een tv die door de NL/ BE importeur is geimporteerd met de daarbij behorende service aan huis, plus je hebt een direct aanspreekpunt en wat meer zekerheid dat het bedrijf nog bestaat op het moment dat jij garantie nodig hebt.

Maar goed, dat is natuurlijk bij iedere aankoop zo. Ik heb mijn tv iig niet op internet gekocht!
Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste