Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

JvS schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:32:
[...]

Ik vind desktop op 1080p juist lastig omdat je dan vanaf de bank helemaal niet echt relaxed door je mappen heen bladert en met internetten altijd je pagina's moet inzoomen (42", 3,5m afstand).
Dat heeft natuurlijk ook met de grootte van je TV en de afstand tot de tv te maken. Ik kan de desktop prima lezen met 46'' ;)
Verder over resoluties en games. Er zijn zat games die op andere resolutie gerenderd worden. Het mooie is dat het er gewoon enorm goed uitziet. Het feit dat het een rel is en dat mensen het zoooo belangrijk vinden geeft wel weer aan hoe mensen gaan zitten muggenziften en zeiken als ergens een getalletje aan gehangen kan worden.
Tja, veel menen snappen de techniek nou eenmaal niet meer en dat kan je ze ook niet echt kwalijk nemen. Ook die mensen willen zich ergens aan vast houden.
90% van de verbetering van beeld bij die next-gen consoles zit hem in textures, filters, shaders en aantal polygonen. Niet in het feit dat het nu ineens full HD is... (of gewoon HD, al helpt dat natuurlijk wel).
Vergeet niet dat je wel een hoge resolutie nodig hebt om al dat detail te kunnen laten zien ;)
Of het verschil van 720 naar 1080 hiermee gerechtvaardigd is laat ik even in het midden maar ik ben het met de stelling eens dat een kleinere hud op een hoge resolutie wel een groot voordeel is.
Probleem is gewoon dat mensen het psychisch gewoon moeilijk vinden als heel erg aantoonbaar een ander product 'meer' is. En pixels is makkelijk in getallen uit te drukken, goed te vergelijken en daarom DUS erg belangrijk. Liever veel pixels en misschien minder mooi beeld, dan goed beeld en een 'gekke' resolutie van 1024x768. Want dat kan toch niet!!!!111 Specificatieneuken noem ik dat (zie mijn signature :P).
Zoals ik al zei, ook mensen die niet de volledige techniek kennen moeten zich ergens op baseren. Dat betekend mijns inziens niet meteen dat deze cijfers totaal geen waarde hebben. Feit blijft wel dat mensen met wat meer kennis op een bepaald gebied zich vaak op meer baseren dan alleen de populaire cijfers. Maar dat geld voor ieder gebied.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Largamelion schreef op woensdag 24 september 2008 @ 08:47:
[...]
Mja, als ik vroeger een game speelde in 800x600 of 1024x768, was dat toch een serieus verschil. Ik hou er niet echt van dat de HUD de helft van m'n scherm inpalmt. Uiteraard zijn andere zaken zoals textures etc veel belangerijker, maar voor mij is een hoge reso toch wel een must have. Het enige nadeel dat ik zie is dat je voor pc gaming een serieuze grafische kaart zal nodig hebben.
Zoals ik al zei: Bij niet anti aliassed spelletjes is het een ander verhaal. Daarnaast zit je er met games spelen op nog geen 40cm vandaan met je ogen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:58
dangerpaki schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:36:
[...]

ok dat klinkt inderdaad wel wat verontrustend. maar anderzijds hoor ik toch erg goede verhalen van de TV. ik ben in principe gewoon op zoek naar een 50" toestel voor een mooie prijs. ja en daar kan pana nog niet aan tippen qua prijs. dat TOC vind ik ook niet mooi. en heb zoiets ik zit er op een behoorlijke afstand van straks dus dat fullhd is ook gewoon grote onzin in mijn geval. dus neig erg naar de 50a45x serie. heb je die ook ergens life kunnen zien?
de 50a45x hangt wel in zo'n beetje elke MM waar ik ben geweest. Zelf neig ik toch meer naar de 55x versie (die ik helaas nog nooit bewust live heb mogen aanschouwen), omdat het prijsverschil minimaal is en hoewel wij nu weinig van full-hd merken op onze kijkafstand (4m) ik denk dat we er op termijn wel iets meer aan hebben (verhuizing over 3 jaar ofzo).

Star Citizen Referral Code

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:18
rajackar schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:49:
[...]

Dat heeft natuurlijk ook met de grootte van je TV en de afstand tot de tv te maken. Ik kan de desktop prima lezen met 46'' ;)

[...]

Tja, veel menen snappen de techniek nou eenmaal niet meer en dat kan je ze ook niet echt kwalijk nemen. Ook die mensen willen zich ergens aan vast houden.

[...]

Vergeet niet dat je wel een hoge resolutie nodig hebt om al dat detail te kunnen laten zien ;)
Of het verschil van 720 naar 1080 hiermee gerechtvaardigd is laat ik even in het midden maar ik ben het met de stelling eens dat een kleinere hud op een hoge resolutie wel een groot voordeel is.

[...]

Zoals ik al zei, ook mensen die niet de volledige techniek kennen moeten zich ergens op baseren. Dat betekend mijns inziens niet meteen dat deze cijfers totaal geen waarde hebben. Feit blijft wel dat mensen met wat meer kennis op een bepaald gebied zich vaak op meer baseren dan alleen de populaire cijfers. Maar dat geld voor ieder gebied.
Volgens mij heeft ook niemand beweerd dat het beeld mooier wordt door een hogere resolutie, alleen dat het wel efficiënt is, omdat je dan je HUD kleiner maar toch leesbaar kan maken.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

rajackar schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:49:
Dit is een mooi voorbeeld van wat gewoonweg niet zo is :).

Ik weet niet of je weleens een mooie DVD film hebt vergeleken met een XBOX 360 spel. Zelfs het mooiste 1080p spel is niet zo mooi als de DVD... Daar zit ZOOO veel meer detail in (namelijk foto realistisch). En toch heb je geen 1080p nodig om het weer te geven...

Het draagt wel bij. (even om te voorkomen dat mensen denken dat ik er geen nut van inzie), maar het is echt helemaal niet het belangrikste. En al helemaal niet noodzaak. Alleen omdat het mooi in getallen is uit te drukken, hecht jij er ook veel waarde aan en dicht je er allerlei eigenschappen aan toe (zoals nodig zijn om de betere grafische weergave te laten zien), die gewoon niet zo zijn.

Maarja, dat is een offtopic discussie. Feit is in elk geval dat resolutie als bijzonder belangrijk gevonden wordt. Ik vind het ook niet onbelangrijk, maar het is een van de laatste zaken waar ik naar zou kijken.

[ Voor 32% gewijzigd door JvS op 24-09-2008 11:11 ]

• rajackar

rajackar

Blood Minister

film beelden met games vergelijken is nogal simpel gedacht. Feit blijft dat je om mooie gedetailleerde beelden te laten zien een groot aantal pixels nodig hebt. Dat het effect van het vegroten van het aantal pixels met de hoeveelheid steeds sneller afneemt kan ik 100% onderschrijven. Als ik een boom wil tekenen gaat dat met 4x4 minder goed dan met 100x100. Wij verschillen duidelijk in mening over hoever je dit kan doortrekken totdat vergroting nutteloos wordt maar ik zou het niet meteen af doen als onbelangrijk.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zeg letterlijk dat ik het niet onbelangrijk vindt. Ik geef alleen aan dat het niet perse nodigis om meer detail te laten zien (en TV of DVD beeld is een voorbeeld van veel detail en realisme). 4x4 en 100x100 is natuurlijk een extreme overdrijving die geen hout snijdt. Zo kan je ook het nut van 128bits tov 32bits kleuren niet aantonen door 0bits (zwart of wit) te vergelijken met 16bits kleuren ofzo.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:57
Metaalhoofd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:53:
[...]

de 50a45x hangt wel in zo'n beetje elke MM waar ik ben geweest. Zelf neig ik toch meer naar de 55x versie (die ik helaas nog nooit bewust live heb mogen aanschouwen), omdat het prijsverschil minimaal is en hoewel wij nu weinig van full-hd merken op onze kijkafstand (4m) ik denk dat we er op termijn wel iets meer aan hebben (verhuizing over 3 jaar ofzo).
nou gewoon even op een goede actie wachten voor die 45x, dan ben ik blij, een mooie 50 incher.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Precies, het verschil is er wel degelijk natuurlijk, en hoe groter de diagonaal van de tv, hoe meer je het gaat zien.

Maar bij 42" vanaf een 2,5/3 meter afstand is dat nut er gewoon niet want je ogen kunnen het niet waarnemen! Als je dan een 50"tv pakt zie je wel weer wat verschil maar ook niet denderend. Pas als je echt naar de 60" gaat is het overduidelijk.

Van 480p naar 720p is een groot verschil, maar omdat je lijnen dan al zo op elkaar zitten gedrukt zieje weinig van die extra 360 lijnen om er 1080p van te maken.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

JvS schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:55:
Ik zeg letterlijk dat ik het niet onbelangrijk vindt.
Dat ontken ik ook niet
Ik geef alleen aan dat het belang dat je er aan hecht persoonlijk is.
Ik geef alleen aan dat het niet perse nodigis om meer detail te laten zien (en TV of DVD beeld is een voorbeeld van veel detail en realisme). 4x4 en 100x100 is natuurlijk een extreme overdrijving die geen hout snijdt. Zo kan je ook het nut van 128bits tov 32bits kleuren niet aantonen door 0bits (zwart of wit) te vergelijken met 16bits kleuren ofzo.
Ik geef alleen even een simpel voorbeeld en geef zelf al aan dat het doorgetrokken moet worden. Je zou ook wat minder fel kunnen reageren en accepteren dat jou waarheid niet de waarheid voor iedereen is.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik wil niet fel overkomen of je afbranden. Ik probeer een punt te maken en je argumenten te weerleggen en duidelijk te maken waarom iets tot een extreem doortrekken niet relevant hoeft te zijn met een vergelijkbaar extreme.

Je reageert zelf trouwens ook vrij direct en redelijk denigrerend met "Het is nogal simpel gedacht", terwijl ik het met voorbeelden en argumnten onderbouw. Pot/ketel. Maar laten we dat maar laten liggen.

Dat het persoonlijk is ben ik met je eens. Mijn punt (dat ik naar mijn mening goed onderbouw met voorbeelden die niet in het extreme getrokken zijn) is dat er teveel waarde aan gehecht wordt omdat het een duidelijke specificatie is. Net zoals de watt's bij speakers of de megapixels bij camera's. Als je in beeld een duidelijk verschil ziet tussen TV's en dat belangrijker vindt dan andere aspecten (en niet een verschil tussen 4x4 en 100x100 ziet), dan moet je dat natuurlijk vooral doen.

Ik zeg alleen: Doe het niet omdat er dan een "Full HD Ready" sticker op je doos staat en je dan 'klaar bent voor de toekomst' (beetje een dooddoener, nu niet zien is in de toekomst ook niet zien :P).

Maar als je het ziet of als het het belangrijk vindt dat op de doos 1920p staat, dan moet je het natuurlijk wel doen :).

[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 24-09-2008 14:09 ]

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Volgens mij begrijp je mijn bedoeling niet helemaal. Ik probeer deze stelling helemaal niet onderuit te halen.
Je eerdere posts kwamen op mij over alsof je duidelijk wilde maken dat resolutie er helemaal niet toe doet. En dat ben ik niet met je eens. Tot een bepaalde hoogte uiteraard. Maar gelukkig zijn we het er over eens dat de grens per persoon vercshilt.
Maar goed, deze discussie lijkt me voor de rest totaal niet boeidend ;)

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

@ psy: bedankt voor je goede reacties en tips!

Sow, ik schrok vandaag even... inbrandverschijnselen op me PZ80 :x
Enkel te zien wanneer er geen beeld op is hoor, en alleen van dichtbij en in het donker. Maar ik heb 'm nog maar 8 weken. Moet wel zeggen dat tie zeer intensief gebruikt is (ben ziek en altijd thuis op bed ---> flink wat PC uurtjes), maar dan nog. Wat ik zie is de windows taakbalk en de balk die op de kop van vensters staat. De taakbalk is iets minder duidelijk, waarschijnlijk op dat ik dat een tijd op 'automatisch verbergen' had gezet.

Maak me toch een beetje zorgen nu.
Ik las eerder in dit topic dat je vooral moet opletten in de eerste 'zoveel uur' (200 ofzo?). Die zijn inmiddels ruim verstreken... zou het dan nu nog uitmaken wat ik doe?
Heb het kleurenthema van XP al op zilver/grijs gezet, zodat dit minder contrastverschil geeft dan dat blauwe. Iemand anders nog tips?

Heb overigens nooit een 'anti-burn-in video' gedraaid... maar daar geloof ik ook niet echt in

[ Voor 12% gewijzigd door Patriek op 24-09-2008 18:40 ]

• Rudey
Klinkt als image retention. Zou weg moeten gaan na een tijdje normaal tv kijken.

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Rudey schreef op woensdag 24 september 2008 @ 16:40:
Klinkt als image retention. Zou weg moeten gaan na een tijdje normaal tv kijken.
Dat hoopte ik ook, dus TV laten draaien en heeft een hele tijd uit gestaan... na het aanzetten; zelfde vertoning.

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 13:27
psy schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:35:
[...]

Vergeet IFC. Kijk eerst of je het zo vloeiend krijgt. Dat je dezelfde film op de LCD tv wel vloeiend krijgt ligt waarschijnlijk aan het verschil in refreshrate. Het zou goed kunnen dat je laptop zich verslikt in de combinatie 24p -> Panasonic tv.
Hoe ziet het uit als je de laptop aansluit op de LCD tv?
Hoe ziet het een PAL-DVD uit als je deze afspeelt op de laptop, aangesloten als 50Hz op de tv???
Verder kan je de XBOX wel instellen op 720p, dat zou ik ook eens proberen.
Xbox360 aangesloten en op 576p via component (xbox via component scaled dvd's NIET op) zie ik geen haperingen. Het betrof een normale dvd. Straks ga ik Laptop met DVD testen en daarna Laptop naar samsung tv met zelfde film als gister (1080p HDwmv van Jumper). Wat ik wel kan zegge is dat als ik diezelfde film afspeel op de laptop dan zie ik geen haperingen. Pas bij een extern scherm. Wat ik vreemd vind is dat als ik het externe scherm op 60hz zet ik alsnog die haperingen krijgt. Ik laat mijn resultaten nog wel ff weten hier in het forum.

Update1: Net een dvd gekeken. Een PAL iso. Tv als primair scherm ingesteld en helemaal 0.0 haperingen en IFC voegt dit keer wél goed beeldjes toe (hij krijgt natuurlijk nu 50x per seconden beeldjes voorgeschoteld en kan dus meer beeldjes erbij toveren, bij 24fps kan ie maar tussen 24 beeldjes een beeldje bedenken). Het bleek dat de tv nu op 1080p50 stond ipv 60 hz. Misschien is dit de oplossing. De samsung ga ik v/d week ook testen en een andere FHD film ga ik ook nog testen, misschien is het eufel zo wel verholpen.

[ Voor 18% gewijzigd door Lightning89 op 24-09-2008 23:11 ]

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:49
Ik wilde nog even het volgende melden qua gamen (xbox 360 ) op mijn plasma TV'tje tov mijn Sharp LCD.

Heb dit forum heel lang gevolgd en was altijd bang dat gamen op een plasma problemen zou leveren (phosfor trails bijvoorbeeld) . Nu heb ik door een buitenkansje een Pioneer 508 kuro gekocht, (kon hem krijgen voor de prijs van een 42pz80)

Maar WOW sluit hem net aan op mijn 50" plasma met 1365x768 resolutie maar wauw wat een kleuren en totaal geen motion blur! dit is echt zo veel beter dan gamen op mijn LCD (sharp XD1E Full HD) .

Ik zit overigens 2.5m van mijn 50" af en het is gewoon suuperscherp bij het gamen! Ik neem aan dat dit bij de pana's zo ook is vandaar deze post, plasma gamen is dus heerlijk :)

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:24
Lightning89 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:51:
[...]

Net film gekeken. Het betrof een HDwmv met 5.1 geluid. Aangesloten via DVI-HDMI op HDMI-3.
Allereerst 1080p23 (vond windows leuk als default resolutie). Dit betekende veel haperen. IFC aan had meer haperingen dan IFC uit.
Dan maar 24fps nemen. Minder haperingen dan 23hz maar alsnog haperingen. IFC aan had meer haperingen dan IFC uit.
Dan als laatste 1080p60. Veel maar dan ook veel minder haperingen. IFC aan zorgde dat af en toe het beeld vloeiend liep en af en toe alsnog haperingen. Dit zag er heel vreemd uit en mijn verhaal blijft hetzelfde. Hoe kan dit?
(het rare is dat het bronmateriaal 24fps is en op 60hz het beste afspeelt?)

Als ik dezelfde film via X360 afspeel op mijn LCD tv zie ik GEEN haperingen. Dit betekent dus een fout in de laptop lijkt mij? (Ik ga de x360 nog testen op pana maar ik moet eerst een X360 met HDMI kunnen regelen aangezien de mijne alleen 1080p over component kan uitspugen en de pana dit niet accepteert)
Ik post net bij een ander forum over wat ik laatst las:

(ik quote mezelf)

Dat laatste: ik lees bijna nooit dat iemand tevreden is met 24p, maar wanneer gewoon 60p wordt getoond is de judder meestal verdwenen.

Dat eerste over Mediaplayer: ik las laatst ook van iemand die last had van judder en die gebruikte ook gewoon Mediaplayer. Toen hij echter overstapte naar een ander afspeelprogramma was de judder verdwenen!
(s kijken of ik die post nog ergens kan vinden)

edit:

Hierna heb ik de betreffende DVD weer gepakt met de pan-scene die sto.tto.ttert..
50Hz, 60Hz.. maakt niet uit nog steeds stotteren. Daarna voor de grap eens TheaterTek gebruikt in plaats van MediaPlayer (vanuit MediaCenter).
En taddaaa hiermee zie ik geen gestotter!

MediaCenter gebruikt default 60Hz, wat je ook in stelt. Weer een reden om het niet te gebruiken

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=72495.1650

edit 2: ik zie dat het verdwenen is toen je de tv als primair heb ingesteld.
Ik vraag me sowieso altijd af of het uitsturen van 2 schermen niet teveel van het goede is voor een pc, helemaal wanneer er 1080p wordt afgespeeld en soms ook nog met onboard video.

[ Voor 6% gewijzigd door Ferry34 op 24-09-2008 23:56 ]

• Ferry34
BlowFish schreef op woensdag 24 september 2008 @ 23:24:
Ik wilde nog even het volgende melden qua gamen (xbox 360 ) op mijn plasma TV'tje tov mijn Sharp LCD.

Heb dit forum heel lang gevolgd en was altijd bang dat gamen op een plasma problemen zou leveren (phosfor trails bijvoorbeeld) . Nu heb ik door een buitenkansje een Pioneer 508 kuro gekocht, (kon hem krijgen voor de prijs van een 42pz80)

Maar WOW sluit hem net aan op mijn 50" plasma met 1365x768 resolutie maar wauw wat een kleuren en totaal geen motion blur! dit is echt zo veel beter dan gamen op mijn LCD (sharp XD1E Full HD) .

Ik zit overigens 2.5m van mijn 50" af en het is gewoon suuperscherp bij het gamen! Ik neem aan dat dit bij de pana's zo ook is vandaar deze post, plasma gamen is dus heerlijk :)
Ha, je weet het! (zou Lambik zeggen ;) ).

De kleuren en motion resolution zijn zoveel mooier op een plasma, dat de hele resolutie-discussie echt niet meer toe doet.

Altijd vragen mensen aan me als ze het beeld op mn hdready plasma zien, nadat ze steeds ohhh en ahhh hebben geroepen: is dit een full hd of een hdready?
Niemand ziet het verschil namelijk, nog nooit heeft iemand gezegd: hé, een hdready scherm.

Kleurweergave, zwartweergave, details in het zwart en motion resolution zijn belangrijker voor het beeld en daarna komt de resolutie pas. Maar mensen vinden het echt gewoon stoer om te zeggen dat ze een full hd hebben.

Ook ik zit op 2.5 meter van mn 50 inch en het beeld is haarscherp....plasma hè? _/-\o_

• Rudey
Patriek schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:38:
[...]

Dat hoopte ik ook, dus TV laten draaien en heeft een hele tijd uit gestaan... na het aanzetten; zelfde vertoning.
Ik heb een keer de glow van ondertitels gehad die lang bleef hangen, zelfs na lang normaal tv kijken. Wat ik toen heb gedaan is de break-in dvd op pauze gezet bij het witte beeld, zodat alleen het witte beeld zichtbaar is (en dus niet het pauze icoontje). Vervolgens de contrast en brightness op 100 gezet en zo een uur laten staan (plasma buzz is dan goed te horen). Daarna was de image retention verdwenen. Beetje het white wash idee, zoals bij LG tv's.

• dangerpaki
  • Laatst online: 19:57
Patriek schreef op woensdag 24 september 2008 @ 16:36:
@ psy: bedankt voor je goede reacties en tips!

Sow, ik schrok vandaag even... inbrandverschijnselen op me PZ80 :x
Enkel te zien wanneer er geen beeld op is hoor, en alleen van dichtbij en in het donker. Maar ik heb 'm nog maar 8 weken. Moet wel zeggen dat tie zeer intensief gebruikt is (ben ziek en altijd thuis op bed ---> flink wat PC uurtjes), maar dan nog. Wat ik zie is de windows taakbalk en de balk die op de kop van vensters staat. De taakbalk is iets minder duidelijk, waarschijnlijk op dat ik dat een tijd op 'automatisch verbergen' had gezet.

Maak me toch een beetje zorgen nu.
Ik las eerder in dit topic dat je vooral moet opletten in de eerste 'zoveel uur' (200 ofzo?). Die zijn inmiddels ruim verstreken... zou het dan nu nog uitmaken wat ik doe?
Heb het kleurenthema van XP al op zilver/grijs gezet, zodat dit minder contrastverschil geeft dan dat blauwe. Iemand anders nog tips?

Heb overigens nooit een 'anti-burn-in video' gedraaid... maar daar geloof ik ook niet echt in
iconen op je bureaublad weghalen. zwart achtergrond of ander egale kleur. en je taakbalk op autohide, en dan wanneer je dus even niets doet alle vensters hiden zodat je gewoon je zwarte (of andere kleur bureaublad ziet

Verwijderd

offtopic:
De layout is veranderd, kan ervoor zorgen dat de grijze balk weer rechts komt te staan?

• Lightning89
Ferry34 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 23:38:
[...]

Ik post net bij een ander forum over wat ik laatst las:

(ik quote mezelf)

Dat laatste: ik lees bijna nooit dat iemand tevreden is met 24p, maar wanneer gewoon 60p wordt getoond is de judder meestal verdwenen.

Dat eerste over Mediaplayer: ik las laatst ook van iemand die last had van judder en die gebruikte ook gewoon Mediaplayer. Toen hij echter overstapte naar een ander afspeelprogramma was de judder verdwenen!
(s kijken of ik die post nog ergens kan vinden)

edit:

Hierna heb ik de betreffende DVD weer gepakt met de pan-scene die sto.tto.ttert..
50Hz, 60Hz.. maakt niet uit nog steeds stotteren. Daarna voor de grap eens TheaterTek gebruikt in plaats van MediaPlayer (vanuit MediaCenter).

MediaCenter gebruikt default 60Hz, wat je ook in stelt. Weer een reden om het niet te gebruiken

edit 2: ik zie dat het verdwenen is toen je de tv als primair heb ingesteld.
Ik vraag me sowieso altijd af of het uitsturen van 2 schermen niet teveel van het goede is voor een pc, helemaal wanneer er 1080p wordt afgespeeld en soms ook nog met onboard video.
Tis wel een dedicated videokaart (9500GS) Maar als ik primair aanstuur stuurt ie ook nog het laptop scherm aan als secundair scherm. Ik denk dat de film gister niet stotterde aangezien dit PAL was en de reso ook op 50 hz stond (PAL is toch 50 hz?) En ifc deed het ook correct. Ik heb alleen nog powerdvd8 gebruikt en media player geen een keer dus het is bij alle tests tot nu toe dezelfde mediaplayer. Zal van het weekend nog wel testen icm samsung tv.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Ferry34 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 23:38:
[...]

Ik heb dat ook gelezen. Echter als Mediacenter standaard 60Hz ou gebruiken, zou de tv om moeten schakelen naar 60Hz. En dat doet ie niet. Hij blijft gewoon staan op 1080p50, wat ik ook afspeel.
Zou dat misschien zo zijn op XP? Want ik gebruik Vista.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Shikaka
  • Laatst online: 12-09 10:35
Ik zou vandaag eens gaan kijken voor het verschil tussen de 40w4000 en de 42pz80. Als het alleen tussen die 2 ging zou het zekerste weten een pz80 worden. Zoveel mooier beeld dan een lcd _/-\o_ .

Alleen is er nu toch nog enige vorm van twijfel..... Dit maal tussen de px80 en pz80 :P
Het verschil in FullHD en HDready op 2,80m is zo klein (alleen ondertitel en dunne lijntjes in games) dat ik waarschijnlijk die €400,- lekker in me zak hou om het later in een goede homecinema te steken.

Morgen dus mijn definitieve beslissing tussen de px80 en pz80 dan neem ik hem namelijk meteen mee :9

EDIT:
Als ik dan toch voor de px80 zou gaan wat voor resolutie zou ik dan moeten gebruiken voor mijn pc (dvi - hdmi)?
Gewoon 1920x1080 of 1280x720? Uiteraard zie ik dit vanzelf ook wel maar wilde gewoon even weten wat de meeste hier hebben gekozen :)
Ik ga mijn pc op de plasma alleen voor films/games gebruiken en geen internet/word of dat soort dingen. Daar heb ik gewoon mijn monitor voor :P . Ook heb ik al MediaPortal draaien voor de films. Alleen dan ja welke resolutie voor de px80.

[ Voor 29% gewijzigd door Shikaka op 25-09-2008 15:39 ]

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Verwijderd

Shikaka schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:00:
Ik zou vandaag eens gaan kijken voor het verschil tussen de 40w4000 en de 42pz80. Als het alleen tussen die 2 ging zou het zekerste weten een pz80 worden. Zoveel mooier beeld dan een lcd _/-\o_ .

Alleen is er nu toch nog enige vorm van twijfel..... Dit maal tussen de px80 en pz80 :P
Het verschil in FullHD en HDready op 2,80m is zo klein (alleen ondertitel en dunne lijntjes in games) dat ik waarschijnlijk die €400,- lekker in me zak hou om het later in een goede homecinema te steken.

Morgen dus mijn definitieve beslissing tussen de px80 en pz80 dan neem ik hem namelijk meteen mee :9

EDIT:
Als ik dan toch voor de px80 zou gaan wat voor resolutie zou ik dan moeten gebruiken voor mijn pc (dvi - hdmi)?
Gewoon 1920x1080 of 1280x720? Uiteraard zie ik dit vanzelf ook wel maar wilde gewoon even weten wat de meeste hier hebben gekozen :)
Ik ga mijn pc op de plasma alleen voor films/games gebruiken en geen internet/word of dat soort dingen. Daar heb ik gewoon mijn monitor voor :P . Ook heb ik al MediaPortal draaien voor de films. Alleen dan ja welke resolutie voor de px80.
Goed idee om die 400 Euro lekker aan iets anders te besteden, ik heb nu ruim een week de 42PX80, kijkafstand is een kleine 3 meter en het is echt genieten. Verschil tussen Full HD / HD Ready ga je niet zien op zo'n afstand / 42".

• Lightning89
Maar het is wel zo dat HDready is stuk lastiger op 1:1 is te zetten. Met de 42PZ85 hier ging het zonder problemen. Hmm met een test wmvhd is het indd zo dat ik geen 5.1 krijg op de sony. Had het wel al op mijn pc speakers voor elkaar gekeken. Ik zal ook nog ff kijken wat de Yamaha doet. WMP geeft helemaal geen geluid. Powerdvd wel. Voor het test wmv bestandje zie: (720p) http://rapidshare.de/files/40549040/Surroundtest.wmv.html

Verwijderd

Ben van plan om de Panasonic 42PZ85 aan te schaffen nadat ik vele winkels heb bezocht. Alleen een vraag aan de ervaringsdeskundigen : deze TV heeft 5 ventilatoren aan de achterzijde. Storen deze ventilatoren in een rustige omgeving (s'avonds bijv bij gering volume)?

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 10:55
Begin volgende week zou de Panasonic 46PZ85 voor mij klaar staan in de winkel :9~

Omdat ik voor het transport zelf zorg, zou ik graag op voorhand wil weten wat de afmetingen zijn van de doos.
De doos/Plasma zal inderdaad recht opstaand vervoerd worden :)

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 17:59
Zijn de 3 hdmi poorten met elkaar in verbinding ofzo?
Heb nl. per ongeluk mn pc kast lopen verschuiven terwijl die nog op dvi-hdmi op de plasma was aangesloten.
Kabel stond al strak omdat de kabel eigenlijk net iets te kort is, en nu heb ik de hdmi1 poort dus gemold.
Roze/paars en ruizig beeld nu door die hdmi poort. Maar nu zijn de andere 2 ook aan t raardoen. hdmi2 werkt alleen nog mar via dvi-hdmi op een pc, door eerst een gestretchte bureaublad in te stellem en daarna standalone naarplasma, als ik meteen standalone wil pakt ie m niet.
op hdmi3 pakt ie helemaal niets via pc, en mn ps3 en pjhilips upscalende dvd speler met hdmi werken op geen van de 2 overige poorten.
Mss. iets met hDCP?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lightning89 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:27:
Maar het is wel zo dat HDready is stuk lastiger op 1:1 is te zetten. Met de 42PZ85 hier ging het zonder problemen.
Ja maar als je het scherm niet als hoofd-werk-PC-scherm gaat kijken, is het niet erg dat het niet 1:1 is. Shikaka heeft de schermen vergeleken en vindt het beeldt er met video even goed uitzien (of iig die 400 euro niet waard). Dus als je alleen video afspeelt met je TV, of een portal omgeving draait, is het niet erg dat het niet 1:1 pixelmapping is. Dat is alleen belangrijk als je veel naar kleine lettertjes kijkt.

Shikaka: Over 720p Vs 1080p aansturen: Ik ga je vast vertellen dat je waarschijnlijk wél je scherm als PC scherm zal gaan gebruiken. Je gaat namelijk ff op imdb iets opzoeken, of toch ff GoT checken als je toch de PC aan hebt staan. Je gaat een downloadje aanzetten en uTorrent enzo bedienen... Dan is het toch lekker om de letters te kunnen lezen en dat gaat met 1280x720 net effe iets makkelijker dan met 1920x1080 :).

Twee vrienden van me hebben de 37PV7 en die sturen hem alletwee met 1280x720 aan en dat ziet er echt geweldig uit en je kan ook nog je tekst nét lezen op 3m afstand :P. Daarom zou ik 1280x720 kiezen :).

• Ferry34
psy schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:18:
[...]

Ik heb dat ook gelezen. Echter als Mediacenter standaard 60Hz ou gebruiken, zou de tv om moeten schakelen naar 60Hz. En dat doet ie niet. Hij blijft gewoon staan op 1080p50, wat ik ook afspeel.
Zou dat misschien zo zijn op XP? Want ik gebruik Vista.
Ik weet het echt niet en heb daar geen verstand van, omdat ik zelf de programma's nooit gebruik om films te kijken.
Ik kijk blu-ray/hd-dvd via ps3 en xbox360 en heb geen last van judder. (het is er natuurlijk wel, maar niet in de mate waarbij het mij opvalt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Laatst online: 12-09 10:35
JvS schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:31:
[...]
Over 720p Vs 1080p aansturen: Ik ga je vast vertellen dat je waarschijnlijk wél je scherm als PC scherm zal gaan gebruiken. Je gaat namelijk ff op imdb iets opzoeken, of toch ff GoT checken als je toch de PC aan hebt staan. Je gaat een downloadje aanzetten en uTorrent enzo bedienen... Daarom zou ik 1280x720 kiezen :).
Daarom staat mijn monitor dus ook 1,5 meter van de tv vandaan (slaapkamer he :P )

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Gisteren gekeken naar de 50PX8 in MM Deventer, maar ik vond het scherm er eigenlijk nog best goed uitzien. Heb hem vergeleken met de Samsung 50A450, die iets meer sprekende kleuren had, maar dat kan ook wel aan de instellingen liggen. Ik heb ook de LG 50PG6000 zien staan, maar die sprak me niet zo aan.

Eigenlijk vond ik het matte design van de Panasonic mooier dan die van de Samsung. Dat glimmende van de Samsung (en LG etc) vind ik er zo goedkoop plastic uitzien :o
Had ook het idee dat de panasonic minder reflecteerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Laatst online: 12-09 09:13
Metaalhoofd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 08:56:
Gisteren gekeken naar de 50PX8 in MM Deventer, maar ik vond het scherm er eigenlijk nog best goed uitzien. Heb hem vergeleken met de Samsung 50A450, die iets meer sprekende kleuren had, maar dat kan ook wel aan de instellingen liggen. Ik heb ook de LG 50PG6000 zien staan, maar die sprak me niet zo aan.

Eigenlijk vond ik het matte design van de Panasonic mooier dan die van de Samsung. Dat glimmende van de Samsung (en LG etc) vind ik er zo goedkoop plastic uitzien :o
Ik heb zelf een 42PX8 en die is ook prima. Ik had inderdaad ook nog een Samsung op het oog, maar die vond ik qua beeldkwaliteit wat minder. Er zat inderdaad meer kleur in, maar het leek minder natuurlijk te zijn. Dus voor de Panasonic gegaan (30 Euro duurder) en nog geen spijt van gehad :). Gebruik hem nu ruim een maand, maar hij staat niet zoveel aan. Teller staat nu geloof ik op 60 uur of zo.

Ook output via HDMI vanuit de laptop werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43

Zoals ook mijn reactie op het andere forum ;), zou ik gewoon doorsparen voor een PX80 of PZ80, de zwartwaardes e.d. zijn gewoon een stuk beter en je doet nog wel een paar jaar met deze tv. Dan liever nu wat meer geld uitgeven en jezelf niet ergeren aan het naijlen van ondertiteling enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34

Als je de instellingen niet verandert heeft de beoordeling weinig zin, geloof me. Kijken naar verschillen tijdens het afspelen van demo's of 20 keer gesplitte uitzending ook niet.
Neem zelf spullen mee en test.

Vormgeving wordt ieder jaar mooier, ik wil gewoon alleen een dunne zwarte lijst om mn tv (zoals bij die industrial modellen :( )

[ Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 26-09-2008 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
StealthyPeanut schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:28:
[...]

Zoals ook mijn reactie op het andere forum ;), zou ik gewoon doorsparen voor een PX80 of PZ80, de zwartwaardes e.d. zijn gewoon een stuk beter en je doet nog wel een paar jaar met deze tv. Dan liever nu wat meer geld uitgeven en jezelf niet ergeren aan het naijlen van ondertiteling enzo.
Zoals ik in het andere topic ook aangaf bestaat de 50px80 niet in nederland en is de pz80 in hetzelfde formaat zo'n 600 euro duurder en dan koop ik net zo lief een hdready Kuro ;)
Maar om nog een jaar te wachten zie ik niet zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:53:
Ben van plan om de Panasonic 42PZ85 aan te schaffen nadat ik vele winkels heb bezocht. Alleen een vraag aan de ervaringsdeskundigen : deze TV heeft 5 ventilatoren aan de achterzijde. Storen deze ventilatoren in een rustige omgeving (s'avonds bijv bij gering volume)?
heb zelf de 42pz80 .. die heeft dacht ik 4 fans.. (en ik ben zelf een grote fan natuurlijk ,maar dat buiten beschouwing gelaten)
ik hoor ze niet

((.. en al helemaal niet als er geluid aan staat ... (en als ik me xbox aanzet hoor ik zelfs het geluid niet meer... jk))
maar ik zal voor de fun eens van het weekend dit eens iets beter testen

bij normaal gebruik hoor ik ze iig absoluut niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
nou, ik hoor ze iig wel...

Het is niet storend, maar als ik de tv uitzet, hoor je duidelijk het verschil.
Wel je geen fans, kan je nog altijd een px80 kopen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik moet zeggen dat ik de fans nog nooit gehoord heb. Ik zou zelfs zeggen dat ze niet eens draaien,
Heb een 46'' pz80. Hij staat wel een eindje van de muur af dus misschien heeft ie genoeg koeling zodat de fans bijna niet hoeven te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Fire69 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:19:
nou, ik hoor ze iig wel...

Het is niet storend, maar als ik de tv uitzet, hoor je duidelijk het verschil.
Wel je geen fans, kan je nog altijd een px80 kopen natuurlijk :)
Dan heb je toch echt wel superhearing van het niveau Superman. Want ik hoor de fans alleen een zacht waaigeluid maken als ik er 10 cm boven hang. Op normale kijkafstand hoor ik er niets van.

[ Voor 43% gewijzigd door Rudey op 26-09-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nou, ik kan je zeggen dat mijn gehoor niet super is (Je bent jong en hebt een grote woofer in de auto, niet zo'n goed idee :/ ), maar ik hoor ze toch. Kan het moeilijk omschrijven. Het klint gewoon als elke andere 12cm fan op lage toeren.

@rajackar: mijn tv staat ook een 30-tal cm van de muur, en het geluid is constant, lijkt me eigenlijk niet dat het temp-gestuurd is.

[ Voor 19% gewijzigd door Fire69 op 26-09-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik zal er eens op letten. Heb ik tot nog toe eigenlijk nog niet gedaan en misschien is het me daarom ook niet opgevallen. Al zegt dat natuurlijk ook wel iets over de geluids productie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Heb je misschien een pz85? Dat is toch weer een fan meer dan de pz80. Misschien dat het wat scheelt dan. Misschien is mijn gehoor wel slecht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nope, 't is een pz81, en ik heb maar 4 fans, heb ze al eens geteld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als ik op HDTVtest kijk dan zijn ze niet zo positief over de kwaliteit van SD op de PZ80, maar is die ook minder dan van de PX80? Bij plattetv schijnt de PZ80e nl maar 889 te kosten, dus 100 meer dan de PX80. Mijn ouders kijken alleen gewone tv, dus Full-HD interesseert ze niet zo heel veel, maar als de PZ80 beter beeld zou geven bij SD materiaal dan is het wel weer interessant. Die 100,- maakt dan ook niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Da's wel extreem weinig voor die tv, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ja ik vind het ook gek, maar mijn vader kwam net aanzetten met een heel overzichtje wat hij gekregen had daar. Als ik op hun iste kijk, staan er andere prijzen. Dus weet niet waar het precies vandaan komt.

• Ferry34
Het lijstje zal wel verkeerd zijn opgeschreven, want die prijs staat er inderdaad niet op.

Overigens €669 voor een 37PX8 of €729 voor een 42PX8 is niet verkeerd. Al weet ik niet wat de verzendkosten zijn, die laatste kon ik in de stad ook meenemen voor 800. Gratis afhalen is natuurlijk ook makkelijk.

Wat wel vreemd is op die site is dat de 42PZ8 duurder is dan de 42PZ80, 1349 tegen 1097 voor de PZ80....
Zal wel andersom moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 27-09-2008 10:54 ]

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Maar mocht het prijsverschil idd zo klein zijn, welke geef dan mooier SD beeld weer? In theorie zou het de Full-HD het beter moeten doen, maar als ik de review lees op hdtvtest, dan zijn ze niet echt te spreken over de SD weergave. Mijn ouders interesseert Full-HD niet, want van Blu-Ray hebben ze nooit gehoord en er komt niet eens digitale tv de huiskamer in, dus er gaat ook nog gewoon analoog gekeken worden.

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:02
Ik heb een thread hierover gelezen op AVS forums en daar kwam ook uit dat de PX80 een stuk beter is met SD weergave dan de PZ80. Zelf dit ik ook te twijfelen tussen de 2. Ik kijk vrijwel geen tv en bijna alleen maar hd films en series vanaf mijn mediacenter. Er komt binnenkort ook een bluray speler. De tv zal echter minimaal 3 meter van de kjikpositie afstaan dus waarschijnlijk zie ik bij full hd geen verschil met gewoon hd. Dan zijn de voordelen van PZ80 nog dat bij 1080p content er niet geschaald hoeft te worden en het betere contrast (ookal is dat niet merkbaar van wat ik begrepen heb).

Maar sowieso als je geen hd kijkt is het natuurlijk niet slim om het full hd model te kopen (nu ongeveer 250 euro duurder). In je ouders geval zou ik gewoon de PX80 nemen.

• Chevy454
  • Niet online
Een vraagje aan de xbox eigenaars icm de PX80 / PV70. Hoe stellen jullie die Xbox in?
Ik heb vandaag een Xbox 360 elite gekocht :Y Dat is een flinke stap vooruit qua beeld kwaliteit tov een ps2. Maar ik heb de Xbox 360 op 1080p gezet, met 720p zie ik geen verschil :?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Hahn
  • Laatst online: 12-09 13:49
Omdat er ook bijna geen Xbox 360 spellen zijn die daadwerkelijk 1080p zijn ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Chevy454 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 19:35:
Een vraagje aan de xbox eigenaars icm de PX80 / PV70. Hoe stellen jullie die Xbox in?
Ik heb vandaag een Xbox 360 elite gekocht :Y Dat is een flinke stap vooruit qua beeld kwaliteit tov een ps2. Maar ik heb de Xbox 360 op 1080p gezet, met 720p zie ik geen verschil :?
Het scherm is "maar" 720p dus hoger aansturen resulteert alleen in een extra conversie, en dus in theorie minder kwaliteit. Maar ik zie bij mijn mediacenter ook weinig verschil tussen 720 en 1080p.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Def_P schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:26:
[...]

Het scherm is "maar" 720p dus hoger aansturen resulteert alleen in een extra conversie, en dus in theorie minder kwaliteit. Maar ik zie bij mijn mediacenter ook weinig verschil tussen 720 en 1080p.
Extra conversie? De resolutie van de 42PX80 bijv. is 1024 x 768, dus een 720P signaal moet ook gescaled worden, dus van een "extra" conversie is volgens mij geen sprake. Lees wel overal dat de scaler het prima doet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 18:38
hallo, ff een vraagje tussen door:

hoe kun je het aantal uur zien op je plasma ??

kheb de the42pz80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djankie schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:54:
hallo, ff een vraagje tussen door:

hoe kun je het aantal uur zien op je plasma ??

kheb de the42pz80
In het service menu kun je dat zien, je kunt zelf wel vinden hoe je in het service menu komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo eenvoudig is het niet helemaal. Aan de rechterkant van je toestel (bij je SD-kaart slot) moet je -/V ingedrukt houden en dan 3x 0 op je AB. Je krijgt dan linksboven in je scherm een overzichtje, waarvan rechtsonder je aantal uren speeltijd en het aantal uit- (of aan?) schakelingen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
  • Laatst online: 12-09 18:38
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 21:13:
Zo eenvoudig is het niet helemaal. Aan de rechterkant van je toestel (bij je SD-kaart slot) moet je -/V ingedrukt houden en dan 3x 0 op je AB. Je krijgt dan linksboven in je scherm een overzichtje, waarvan rechtsonder je aantal uren speeltijd en het aantal uit- (of aan?) schakelingen staan.
hey bedankt, 116 uurtjes...nog 84 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Chevy454 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 19:35:
Dat ligt een beetje aan de resolutie van de tv en de scaler in de tv. Als jij geen verschil ziet, dan maakt het dus niet uit in jouw geval.

720p is natuurlijk 1280x720
Heb je bijv een 37 inch met 1024x720 dan is die resolutie al lager dan 720p en zal je geen verschil zien.
De 42 inch heeft 1024x768 dus dat is erg close
Een 50 inch heeft 1366x768 en die zit daar boven en aangezien upscalen moeilijker is, geeft dit vaak een beter beeld.

Er zijn idd nog heel weinig games die echt 1080p zijn, maar het verschil bij bijv GTA 4 op 1080p is behoorlijk groot terwijl dit ook geen echte 1080p game is.

Een behoorlijke prijsverlaging nu met die Elite toch? En Microsoft stort ook nog eens 50 euro terug op je bankrekening indien je de console tussen 19 september en 31 december 2008 aanschaft en dus kost die maar €250!
Als na de fall-update games op je xbox vanaf je harde schijf gespeeld kunnen worden, koop ik geen 120GB schijf van €119 maar neem ik meteen een Elite voor die 130 extra.

[ Voor 13% gewijzigd door Ferry34 op 29-09-2008 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Djankie schreef op zondag 28 september 2008 @ 22:21:
[...]

hey bedankt, 116 uurtjes...nog 84 te gaan.
Vanwege calibratie bedoel je?

Anders moet je niet zo staren op precies 200 uur hoor.
Het is niet zo dat je bij 199 uur voorzichtig moet zijn en dat bij 200 uur alle remmen los kunnen. Het is een geleidelijk proces.
De image retention vermindert steeds en het beeld wordt nog mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf sta ik op het punt een plasma van panasonic aan te schaffen. Nu ik dit forum doorlees, zie ik steeds de voor en nadelen benoemd van full hd en hd ready van verschillende toestellen.

Ik twijfel nog erg tussen de 42PX8 en de 42 PZ8. Laatstgenoemde heeft de actie met de gratis hard disk recorder van 250 gb. Deze wil ik zowiezo, dus als ik voor de 42 PX8 ga, schaf ik deze los aan.

Waarvoor ik de tv ga gebruiken:
- programma's kijken via een analoog signaal (de kabel dus)
- heel heel weinig dvd's
- opgenomen programma's later terugkijken

Dus geen ps3 of blue ray speler wordt erop aangesloten. De afstand waarop ik kijk is maximaal 3 meter. En ik twijfel nog over de aanschaf van een zgn. ziggo Z1 kastje om de signalen digitaal te ontvangen.

Ik ben nogal een leek op dit gebied, en zie veel termen langskomen. Ik zou zeggen schiet eens wat argumenten in voor welk toestel ik het beste kan kiezen. Qua prijs liggen deze modellen elkaar niet zo. Als ik de 42PX8 (HD ready) aanschaf met een HD recorder van 250 gb zit ik een 150€ onder de prijs van de Full HD 42PZ8.

Zoals aangegeven is de kijkafstand redelijk beperkt en maximaal 3 meter. Volgens mij is de omlijsting van de 42 PZ8 glanzend, is dit ook storend bij het kijken naar een tv uitzending ? Alvast bedankt voor jullie informatie en hulp !! :) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 07:54:
Zelf sta ik op het punt een plasma van panasonic aan te schaffen. Nu ik dit forum doorlees, zie ik steeds de voor en nadelen benoemd van full hd en hd ready van verschillende toestellen.

Ik twijfel nog erg tussen de 42PX8 en de 42 PZ8. Laatstgenoemde heeft de actie met de gratis hard disk recorder van 250 gb. Deze wil ik zowiezo, dus als ik voor de 42 PX8 ga, schaf ik deze los aan.

- heel heel weinig dvd's

Dus geen ps3 of blue ray speler wordt erop aangesloten. De afstand waarop ik kijk is maximaal 3 meter. En ik twijfel nog over de aanschaf van een zgn. ziggo Z1 kastje om de signalen digitaal te ontvangen.

Ik ben nogal een leek op dit gebied, en zie veel termen langskomen. Ik zou zeggen schiet eens wat argumenten in voor welk toestel ik het beste kan kiezen. Qua prijs liggen deze modellen elkaar niet zo. Als ik de 42PX8 (HD ready) aanschaf met een HD recorder van 250 gb zit ik een 150€ onder de prijs van de Full HD 42PZ8.

Zoals aangegeven is de kijkafstand redelijk beperkt en maximaal 3 meter. Volgens mij is de omlijsting van de 42 PZ8 glanzend, is dit ook storend bij het kijken naar een tv uitzending ? Alvast bedankt voor jullie informatie en hulp !! :) d:)b
De vraag is of je voorbereid op de toekoms wil zijn of niet. Op dit moment heb je voldoende aan een HD ready maar is dat over een paar jaar ook nog het geval? Hoe lang wil je met je nieuwe TV doen en hoe zeker ben je dat je in die periode niet wil upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Maar waarom ben je met de PX minder voorbereid op de toekomst dan de PZ? PZ ondersteunt toch niet andere inputs dan de PX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymmv schreef op maandag 29 september 2008 @ 08:21:
[...]

De vraag is of je voorbereid op de toekoms wil zijn of niet. Op dit moment heb je voldoende aan een HD ready maar is dat over een paar jaar ook nog het geval? Hoe lang wil je met je nieuwe TV doen en hoe zeker ben je dat je in die periode niet wil upgraden?
Dus met Full HD ben je wel voorbereid, en met HD Ready niet? Dat is natuurlijk onzin, je gaat het verschil op 3m afstand gewoon niet zien, en dat zal in de toekomst niet anders worden :+

De HD Ready plasma's kunnen prima overweg met een 1080p signaal, daar heb je echt geen Full HD voor nodig. In dit geval zit er weinig verschil in prijs tussen ivm die aanbieding met DVD recorder, maar ik zou gewoon kiezen voor de goedkoopste oplossing en met de bespaarde Euro's iets leuks kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 14:55
[...]

Ach, dus binnen enkele jaren mag iedereen met een HD-Ready die buitengooien?
:z :z :z

Ken je wel het verschil tussen HD-Ready en FullHD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 00:03

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:53:
Ik heb zelf sinds twee weken een 46PZ85 - óók 5 ventilatoren - en ze zijn echt niet hoorbaar! Wél wanneer je er 10cm vandaan gaat staan... een lichte zoem van de wind verplaatsing is dan te horen, maar wie zal zich daar aan storen :O ! En voor je beleving; hij hangt bij mij aan de muur (nog altijd voldoende mogelijkheid voor koeling).
Moris schreef op donderdag 25 september 2008 @ 18:36:
Begin volgende week zou de Panasonic 46PZ85 voor mij klaar staan in de winkel :9~

Omdat ik voor het transport zelf zorg, zou ik graag op voorhand wil weten wat de afmetingen zijn van de doos.
De doos/Plasma zal inderdaad recht opstaand vervoerd worden :)
Heb je nog steeds de afmeting van de doos nodig? Zo ja dan wil ik die vanavond wel even voor je opmeten... laat maar weten :)

Cheers

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Voor de twijfelaars tussen HD Ready en HD 1080p Ready (ja, zo moet je het tegenwoordig officieel noemen :P ),
Ik vond net een blog waar een mooie screenshot opstaat, zo kan je mooi het verschil zien tussen 1080p, 720p en 480p.
Tussen de eerste 2 is imo bijna geen merkbaar verschil.
http://isnoop.net/blog/20...n-video-from-sd-to-1080p/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
op een tft computer schermpje kijken naar een plaatje lijkt me niet echt een goede vergelijkings methode.
Hoe kan je nou 720p vergelijken met 1080p als je tft monitor niet op z'n minst 1080p laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Misschien is het de bedoeling om deze op een 1080p scherm in de winkel te bekijken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holomeus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 12:45
WizzieJP schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:29:
[...]

Ik heb zelf sinds twee weken een 46PZ85 - óók 5 ventilatoren - en ze zijn echt niet hoorbaar! Wél wanneer je er 10cm vandaan gaat staan... een lichte zoem van de wind verplaatsing is dan te horen, maar wie zal zich daar aan storen :O ! En voor je beleving; hij hangt bij mij aan de muur (nog altijd voldoende mogelijkheid voor koeling).

[...]

Heb je nog steeds de afmeting van de doos nodig? Zo ja dan wil ik die vanavond wel even voor je opmeten... laat maar weten :)
Ik heb ook een 46PZ85 en heb gisteren even geluisterd naar de ventilatoren. Op een kijkafstand van 3,5 meter zijn ze net hoorbaar mits er geen andere geluiden in huis zijn. Zodra je het geluid van de TV heel zacht aanzet valt het geluid van de ventilatoren niet meer op. Ik heb het nooit als storend ervaren.
Mijn toestel staat overigens 30cm van de muur, het kan zijn dat als hij aan de muur hangt de ventilatoren minder goed hoorbaar zijn.

Ow, de afmetingen van de doos: 130x88x35 cm best wel een behoorlijke doos dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
WizzieJP schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:29:
[...]

Hou er wel rekening mee dat over verloop van tijd die fans stof gaan vergaren en dat bijgevolg het geluidniveau zal verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 00:03

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

PinkPanther1970 schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:31:
[...]

Hou er wel rekening mee dat over verloop van tijd die fans stof gaan vergaren en dat bijgevolg het geluidniveau zal verhogen.
Thanks, maar wat dat betreft heb ik 3 jaar lang een 37PV500 gehad, óók met ventilatoren, en nog nooit last van het geluid daarvan gehad. Zal dus wel loslopen ;)

Cheers

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, sinds twee weken staat mijn Panasonic 42PZ85 in de kamer, grotendeels dankzij informatie van tweakers. In ieder geval erg bedankt aan iedereen die hier info heeft geplaatst. Ik heb me vooral geregistreerd om dat te zeggen :) Ik check dit forum dagelijks, en haal er tonnen info vandaan. tnx lui! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Laatst online: 12-09 10:55
holomeus schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:11:
[...]

Ik heb ook een 46PZ85 en heb gisteren even geluisterd naar de ventilatoren. Op een kijkafstand van 3,5 meter zijn ze net hoorbaar mits er geen andere geluiden in huis zijn. Zodra je het geluid van de TV heel zacht aanzet valt het geluid van de ventilatoren niet meer op. Ik heb het nooit als storend ervaren.
Mijn toestel staat overigens 30cm van de muur, het kan zijn dat als hij aan de muur hangt de ventilatoren minder goed hoorbaar zijn.

Ow, de afmetingen van de doos: 130x88x35 cm best wel een behoorlijke doos dus.
Bedankt voor de afmetingen v/d doos :)
Ik hoop dat ik deze week mijn bestelde Panasonic 46PZ85 mag afhalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Moris op 29-09-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Ik heb me veel ingelezen, maar zie door plasma-bomen bos niet meer.
Was eruit, de 37 PX 80. Nu kwam ik aanbieding tegen van de 37 PX 8 voor € 666.

De PX 8 heeft: 1 hdmi ingang minder, minder contrast en een andere processor.

Ik kijk voornamelijk analoog tv en dvd (misschien over een jaar digitaal).

Nu is mijn vraag: Is het verschil van € 200 méér voor een PX 80 het waard, voor waar ik de tv voor gebruik?
Of is de PX 8 voor mijn gebruik meer dan voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holomeus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 12:45
Pred87 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 13:52:
Ik heb een thread hierover gelezen op AVS forums en daar kwam ook uit dat de PX80 een stuk beter is met SD weergave dan de PZ80. Zelf dit ik ook te twijfelen tussen de 2. Ik kijk vrijwel geen tv en bijna alleen maar hd films en series vanaf mijn mediacenter. Er komt binnenkort ook een bluray speler. De tv zal echter minimaal 3 meter van de kjikpositie afstaan dus waarschijnlijk zie ik bij full hd geen verschil met gewoon hd. Dan zijn de voordelen van PZ80 nog dat bij 1080p content er niet geschaald hoeft te worden en het betere contrast (ookal is dat niet merkbaar van wat ik begrepen heb).

Maar sowieso als je geen hd kijkt is het natuurlijk niet slim om het full hd model te kopen (nu ongeveer 250 euro duurder). In je ouders geval zou ik gewoon de PX80 nemen.
Ik heb voor mijn 46PZ85 een 37PX80 gehad. De PX verkocht aan een vriend omdat die er één wou hebben, wij hadden de kamer verbouwd en zaten ineens een stuk verder van de TV zodat we een groter scherm wilden.

Ik moet zeggen dat de PX80 een duidelijk prettiger SD plaatje neerzet dan de PZ85, ik kan niet zeggen waardoor dat zo is maar het beeld op de PX80 is een stuk rustiger dan op de PZ85 (beide toestellen vergelijkbaar ingesteld). Echter met HD materiaal is de PZ85 iets in het voordeel en natuurlijk is het grotere formaat prettig. Ook de PX geeft overigens een fantastisch HD plaatje, ik kan niet zeggen dat tussen deze schermen FullHD heel duidelijk beter of mooier is dan HD ready.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Laatst online: 08-09 22:05
Morgen wordt waarschijnlijk mijn Panasonic TH-42PZ85 bezorgd, ik zit nog met een paar vragen mbt verplaatsing:
De plasma (30kg) moet twee trappen op, het lijkt mij niet mogelijk om dat in je eentje voor elkaar te krijgen? De plasma wordt bezorgd tot over de drempel, volgens de webshop kon ik wel proberen aardig aan de bezorger te vragen of hij wil helpen naar boven te tillen.
Als je hem verplaatst, moet hij dan altijd rechtop blijven, of geldt dat alleen voor vervoeren over de weg?

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eerder op GOT een reactie geplaatst over een raster (allerlei schuine lijnen als een hekwerk) wat je bij mijn 50pz80 heel erg ziet op het moment dat hij uit staat, zwarte vlakken weergeeft of licht reflecteert. Voornamelijk op de witte muur achter mijn bank.

Nu heb ik de winkel gekeken en geen van de PZ tvs daar aanwezig vertoonde hetzelfde effect.
Herkennen jullie dit en ook in deze mate?

Afbeeldingslocatie: http://s282.photobucket.com/albums/kk263/rolandb5/th_DSC00988.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s282.photobucket.com/albums/kk263/rolandb5/th_DSC00998.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:59:
Ik heb eerder op GOT een reactie geplaatst over een raster (allerlei schuine lijnen als een hekwerk) wat je bij mijn 50pz80 heel erg ziet op het moment dat hij uit staat, zwarte vlakken weergeeft of licht reflecteert. Voornamelijk op de witte muur achter mijn bank.

Nu heb ik de winkel gekeken en geen van de PZ tvs daar aanwezig vertoonde hetzelfde effect.

[afbeelding]

[afbeelding]
Nog nooit gezien en het lijkt me echt niet goed. Helemaal niet als je het door het beeld heen ziet zie ik nu!

Wel vreemd dat de lijnen ook helemaal niet recht lopen, ze worden toch niet veroorzaakt door die speaker die eronder staat? Zo niet: onmiddelijk Panasonic bellen!
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 07:54:

- heel heel weinig dvd's

De PZ is zoals je weet full hd, maar omdat je helemaal geen hd gaat kijken en ook in de toekomst niet, kan dit juist een nadeel zijn omdat het toestel moet gaan scalen.
Vaak is een hdready beter met sd (standaard definition zoals gewone digitale tv en dvd's) dan een full hd.
Ik zag laatst de PX8 bij bcc.nl voor €779 incl bezorging.

Je moet het echt zelf ff vergelijken in de winkel en dus de twee toestellen bekijken wanneer er gewone tvzenders op getoond worden. Speel wel met de instellingen van de tv, anders zegt het niets!
Het aanschaffen van digitale tv is echt een must hoor, het verschil is enorm. Het 8 uur journaal lijkt bij mij wel een reisprogramma, zulke mooie beelden. ;)

De ellende is alleen dat in de goedkoopste digitale decoder bij Ziggo, er maar 1 tuner in zit. Je kan niet tegelijkertijd digitaal opnemen terwijl je iets anders digitaal kijkt. Aan de andere kant kost het apparaat je maar €40 en er is geen verhoging van je abonnement bij Ziggo.

[ Voor 58% gewijzigd door Ferry34 op 29-09-2008 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hesr schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:28:
Morgen wordt waarschijnlijk mijn Panasonic TH-42PZ85 bezorgd, ik zit nog met een paar vragen mbt verplaatsing:
De plasma (30kg) moet twee trappen op, het lijkt mij niet mogelijk om dat in je eentje voor elkaar te krijgen? De plasma wordt bezorgd tot over de drempel, volgens de webshop kon ik wel proberen aardig aan de bezorger te vragen of hij wil helpen naar boven te tillen.
Als je hem verplaatst, moet hij dan altijd rechtop blijven, of geldt dat alleen voor vervoeren over de weg?
Ik heb de doos hier nog achter me staan, en ik zou het niet in m'n eentje proberen. Op de doos staat een icoontje waar opstaat "41kg", en de doos is 1.20 meter breed. Niet bepaald eenvoudig om alleen de trap op te zeulen.

Het verticaal vervoeren is om de plaat die voor je beeld zit heel te houden, mits je voorzichtig bent kan je hem gerust plat houden. De handvatten in de doos zitten echter zo geplaatst dat hij altijd overeind staat als je hem tilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Laatst online: 08-09 22:05
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:32:
[...]

Ik heb de doos hier nog achter me staan, en ik zou het niet in m'n eentje proberen. Op de doos staat een icoontje waar opstaat "41kg", en de doos is 1.20 meter breed. Niet bepaald eenvoudig om alleen de trap op te zeulen.

Het verticaal vervoeren is om de plaat die voor je beeld zit heel te houden, mits je voorzichtig bent kan je hem gerust plat houden. De handvatten in de doos zitten echter zo geplaatst dat hij altijd overeind staat als je hem tilt.
Oeh, dat is toch wel wat zwaarder dan ik dacht. Op de panasonic site staat 30 kg zonder voet en 34 kg met voet, wat zit er dan nog meer in de doos (20 gebruiksaanwijzingen??)?

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
[...]

Mijn hdready plasma geeft op dit moment een echt geweldig mooi beeld en dat is over 3 jaar net zo! Dat verandert dus niet en ook dan kan ik dezelfde apparatuur aansluiten als op een pz.

Bovendien kijken mensen (vooral de lcd bezitters) veels te veel naar door de fabrikant opgegeven specs, terwijl je nooit weet hoe dit gemeten wordt.
Het vaakst hoor je toch wel dat ze een full hd willen omdat ze dan voorbereid zijn op de toekomt en omdat full hd synoniem staat voor beeldkwaliteit.

Mijn ogen bedriegen me niet wanneer ik zie dat een full hd lcd geen scherper beeld geeft bij bewegende beelden.
Er is net een lijst uitgekomen waarin veel full hdtv's worden getest op motion resolution: hoeveel van die 1920x1080 resolutie blijft nou eigenlijk overeind wanneer er bewegende beelden worden getoond.
(die motion resolution is overigens niets anders dan de bekende ghosting, alleen is het nu meetbaar)

Helaas konden de hdready schermen niet worden getest (ik weet uit een eerdere test dat de pana px80 700 van zn 768 beeldlijnen overhield).

De Pioneers deden het echt goed: 900 van de 1080 beeldlijnen werden correct weergegeven.
De Panasonics deden het ook prima met 800/820 beeldlijnen
De Samsung full hd lcd's waren dramatisch met veel 580 en ook veel die maar 320 beeldlijnen overhielden zoals de populaire A330 en A650 serie.

Opmerkelijk goed deed de nieuwe led full hd lcd van Samsung met als enige het behoud van alle 1080 beeldlijnen! Ik heb al eerder gezegd dat de led techniek een grote stap voorwaarts is bij de lcd's Ik heb deze Samsung nog niet gezien, maar de philips led lcd zag er indrukwekkend uit.
Echter: wanneer bij deze Samsung 1 optie anders werd gezet, kelderde deze ook naar 330 lijnen....opletten dus!
Deze led lcd stak dus met kop en schouders boven de andere lcd's, want die waren toch behoorlijk slecht hoor.

Daarom moet ik dus altijd nogal lachen wanneer mensen zo'n full hd lcd kopen omdat ze nou eenmaal een hoge resolutie willen. Dat die resolutie totaal verdwijnt bij bewegende beelden dat is niet erg of zien ze niet. Een hdready plasma houdt dus een hogere resolutie dan de full hd lcd's bij bijvoorbeeld het kijken naar een blu-ray(op de led lcd na dus).
Eerlijk gezegd denk ik echt dat het alleen maar is om stoer te kunnen zeggen: ik heb een full hd!
Zoals ik al vaker heb gezegd is er bij mij nog nooit iemand geweest die zei: hé een hdready scherm! Ze vragen het altijd: is het een hdready of een full hd.
Ik vind dat vreemd, want het gaat toch of je het mooi vindt? En als het duidelijk zou zijn, hoefde je het niet te vragen.

http://hdguru.com/wp-cont...ution-tests-125-hdtvs.pdf

http://hdguru.com/will-yo...ts-hd-guru-exclusive/287/

Er zijn overigens nog meer factoren die bepalen of je het beeld gewoon goed of echt fantastisch vindt, zoals zwart- en kleurweergave en details in het zwart, maar deze is toch wel belangrijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Tweakers,

ik heb hier al de 3 delen doorgenomen en m'n 37PX80 is een weekje geleden besteld. Doel is om in de slaapkamer X.264 films te kijken via de HTPC en digitale TV van telenet (België). Sinds kort heeft telenet een interessante formule voor internet + digitale TV en die kon ik niet laten liggen.

Kort samengevat kan ik dit topic samenvatten dat alle Panasonic 8-series TV's zeer goeie TV toestellen zijn met een goeie prijs/kwaliteit verhoudiging en dat de ene er al wat anders uitziet als de andere.

Enkele vragen voor **PX80 bezitters:

- zijn er hier mensen die een digicorder HD hebben aangesloten? Hoe ziet dat eruit, hoe moet je dat device instellen, tips?

- Voor de mensen met een HTPC aangesloten:
--> welke reso hebben jullie: 1024 X 720 , 1280 X 720 , 1366 X 768 of 1920 X 1080 of anders?
--> Hoe stellen jullie je HTPC in dat hij "24p" uitstuurt?
--> Als je een 720p x.264 afspeelt, welke reso wordt dan naar je TV gestuurd? De desktop reso of de reso van de mkv container? Idem welke refresh rate?
--> Voor de mensen met ATI CCC: wat zijn jullie instellingen daar?

- Algemeen, wat zijn jullie instellingen voor de TV (qua beeld) ?

- Wat zijn jullie tips 'n tricks voor deze TV ?

@user Psy: Wat zijn je instellingen voor CoreAVC ? Hoe zit dat met die zwartwaardes en registerinstellingen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

resolutie is al meerdere malen aan bod gekomen. Het is toch wel duidelijk dat je een 16:9 resolutie moet gebruiken mag ik hopen.

En 24 instellen is gewoon een kwestie van 24Hz instellen. Waarom je dat in godsnaam zou willen doen: Geen idee. Die TV geeft toch gewoon 50 of 100Hz weer. Daarnaast moet je als je dan weer eens iets van 30fps of 25fps draait elke keer de refreshrate van je PC aanpassen. Laat je niet zo gekmaken door die 24p hype en kijk gewoon lekker je filmpjes :). De resolutie die je tv heeft ingesteld, wordt naar je scherm gestuurd.

Ow en aangezien die 37"schermen 720 beeldlijnen hebben, is 1280x720 natuurlijk verreweg de beste resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 00:03:
resolutie is al meerdere malen aan bod gekomen. Het is toch wel duidelijk dat je een 16:9 resolutie moet gebruiken mag ik hopen.
akkoord.
En 24 instellen is gewoon een kwestie van 24Hz instellen. Waarom je dat in godsnaam zou willen doen: Geen idee. Die TV geeft toch gewoon 50 of 100Hz weer. Daarnaast moet je als je dan weer eens iets van 30fps of 25fps draait elke keer de refreshrate van je PC aanpassen.
Waar moet je het nu instellen op de TV of op de PC?
Laat je niet zo gekmaken door die 24p hype en kijk gewoon lekker je filmpjes :). De resolutie die je tv heeft ingesteld, wordt naar je scherm gestuurd.
Hoe stelt een TV een resolutie in? Vaag vaag... Jij stuurt toch altijd zelf een resolutie door naar de TV en de TV schaalt dat dan toch naar 1024X720?
Ow en aangezien die 37"schermen 720 beeldlijnen hebben, is 1280x720 natuurlijk verreweg de beste resolutie.
akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat ene woord tv moest pc zijn. De enige plek waar je dingen in kan stellen is je pc. Die bepaalt op welke resolutie en op welke frequentie het werkt.,

Maareh, je hebt toch ook gewoon een monitor bij je pc en dus heel veel ervaring met het instellen van een resolutie en frequentie? Het gaat niet ineens helemaal anders omdat het beeldscherm het label "tv" heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:59:

[afbeelding]

[afbeelding]
Hmmm, Dit ziet er echt niet goed uit. Ik heb dat bij mijn pz80 echt helemaal niet. Ik heb btw ook mijn center speaker op ongeveer dezelfde plaats liggen.
Ik zou Panasonic eens gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een héle domme vraag, maar ik kan op internet erg weinig vinden over de th-46pz8.. is dit een oud model of zo?

(En ja, ik heb geprobeerd te zoeken GoT, alleen alle hogere nummers (pz80, pz85) matchen dan ook met de zoekcriteria, wat het zoeken erg lastig maakt :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 12:14:
Misschien een héle domme vraag, maar ik kan op internet erg weinig vinden over de th-46pz8.. is dit een oud model of zo?

(En ja, ik heb geprobeerd te zoeken GoT, alleen alle hogere nummers (pz80, pz85) matchen dan ook met de zoekcriteria, wat het zoeken erg lastig maakt :/)
De "8" verzies zijn de instap modellen. (zoals de px8) Hierover is inderdaad bar weinig te vinden. Het lijkt dat ze bij tests enkel de top modellen testen en enkele mid-range modellen, maar de instap modellen zoals de panasonic pz8, px8 samsungs 410's, lg's 100r's/200r's links laten liggen.

Wat ik begrepen heb van de px8/pz8 series is dat deze wat minder hdmi aansluitingen hebben, een (op papier) lager contrast waarde hebben en oudere processors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Metaalhoofd, thnx voor de toelichting. Ik had op de specs-sheet al gezien dat de pz8 wat minder aansluitingen had en een wat lagere contrastratio had.
Maar is de 46pz8 verder wel een goed toestel? Er is momenteel een actie waarbij een gratis dvd-recorder bij de 46pz8 krijgt en dat leek me wel wat.
Ik word alleen altijd wat huiverig als ik nergens reviews of ervaringen kan vinden over een product ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Ik heb er helaas geen ervaring mee, dus weet niet of het verder een goed toestel is :(

Ik ben namelijk ook nog aan het oriënteren, al ga ik waarschijnlijk voor de samsung 50A550 ivm budget, tenzij ik een interessante panasonic aanbieding tegenkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua specs lijkt de pz8 erg veel op de pz80, maar persoonlijke ervaringen van mensen met een pz8 zouden natuurlijk welkom zijn (omdat specs ook weer niet alles zeggen).
De aanbieding van de pz8 i.c.m. de dvd-recorder klinkt namelijk wel goed, en over het algemeen levert panasonic (voor zover ik weet) goede plasma's af..
/me vindt het irritant dat er zo weinig concrete ervarings-info te vinden is over de pz8 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Ik denk er bijna uit te zijn dat de nieuwe platte tv voor thuis een TH-42PZ80E moet gaan worden.

Maar nu zie ik in verschillende prijslijsten (zoals hier: http://www.kieskeurig.nl/...AF7F5C125741000508B5A.htm vaak de "E" er niet bij staan.

Zit er nog verschil in??

Hier en daar heb ik in ieder geval gelezen dat de PZ80 een goede plasma tv is.
Onze eisen waren:

Kijkafstand 3-4 meter, deels onder 45 graden
FullHD (ivm toekomst, en HDD recorder van Panasonic met 1080p upscaling)
Het is Plasma geworden vanwege de betere kleurweergave, een beetje weerspiegeling nemen we er maar bij. (rolluiken kunnen simpel wat dicht hè ;)

Verder ontvangen we tv via Canal Digital echter nog geen HD dacht ik.

Maak ik hier de goede keus is eigenlijk mijn grootste vraag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Laatst online: 10-09 07:32
Ik heb een PZ80 en ben er uitermate tevreden mee. Ook SD wel digitaal vind ik prima te kijken. Weerspiegeling valt mee, staat tegenover een erker en moet soms met veel zon de helderheid wat hoger zetten en natuurlijk mis je dan wat contrast maar erg vind ik dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 14:12:
Qua specs lijkt de pz8 erg veel op de pz80, maar persoonlijke ervaringen van mensen met een pz8 zouden natuurlijk welkom zijn (omdat specs ook weer niet alles zeggen).
Heb je de PZ8 al in levende lijve gezien?
Is volledig anders dan de PZ80 van design en ziet er IMHO heel goedkoop uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
adinsx schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 14:57:
Ik denk er bijna uit te zijn dat de nieuwe platte tv voor thuis een TH-42PZ80E moet gaan worden.

Maar nu zie ik in verschillende prijslijsten (zoals hier: http://www.kieskeurig.nl/...AF7F5C125741000508B5A.htm vaak de "E" er niet bij staan.

Zit er nog verschil in??

[...]
Er zit idd qua features wat verschil tussen de E en de B versie, maar in principe zou je hier steeds de E versie moeten krijgen. E voor Europa - B voor Groot-Britagne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinkPanther1970 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:47:
[...]
Heb je de PZ8 al in levende lijve gezien?
Is volledig anders dan de PZ80 van design en ziet er IMHO heel goedkoop uit.
Bedankt voor je reactie.
Weet je misschien ook hoe de pz8 en pz80 met elkaar verhouden op het vlak van weergave? Op papier zou de pz80 namelijk in een aantal zaken beter moeten zijn, zoals contrast en max aantal kleuren.
Zie je dit in de praktijk ook, of zijn de verschillen (afgezien van de behuizing) miniem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberco
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-07 17:49
Hallo,

Heeft iemand enig idee wanneer de zuinige plasma's komen van onderstaand bericht?
nieuws: Panasonic halveert energieverbruik plasma-tv's

Groetjes Cyberco 8)
Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste