Dat heeft natuurlijk ook met de grootte van je TV en de afstand tot de tv te maken. Ik kan de desktop prima lezen met 46''JvS schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:32:
[...]
Ik vind desktop op 1080p juist lastig omdat je dan vanaf de bank helemaal niet echt relaxed door je mappen heen bladert en met internetten altijd je pagina's moet inzoomen (42", 3,5m afstand).
Tja, veel menen snappen de techniek nou eenmaal niet meer en dat kan je ze ook niet echt kwalijk nemen. Ook die mensen willen zich ergens aan vast houden.Verder over resoluties en games. Er zijn zat games die op andere resolutie gerenderd worden. Het mooie is dat het er gewoon enorm goed uitziet. Het feit dat het een rel is en dat mensen het zoooo belangrijk vinden geeft wel weer aan hoe mensen gaan zitten muggenziften en zeiken als ergens een getalletje aan gehangen kan worden.
Vergeet niet dat je wel een hoge resolutie nodig hebt om al dat detail te kunnen laten zien90% van de verbetering van beeld bij die next-gen consoles zit hem in textures, filters, shaders en aantal polygonen. Niet in het feit dat het nu ineens full HD is... (of gewoon HD, al helpt dat natuurlijk wel).
Of het verschil van 720 naar 1080 hiermee gerechtvaardigd is laat ik even in het midden maar ik ben het met de stelling eens dat een kleinere hud op een hoge resolutie wel een groot voordeel is.
Zoals ik al zei, ook mensen die niet de volledige techniek kennen moeten zich ergens op baseren. Dat betekend mijns inziens niet meteen dat deze cijfers totaal geen waarde hebben. Feit blijft wel dat mensen met wat meer kennis op een bepaald gebied zich vaak op meer baseren dan alleen de populaire cijfers. Maar dat geld voor ieder gebied.Probleem is gewoon dat mensen het psychisch gewoon moeilijk vinden als heel erg aantoonbaar een ander product 'meer' is. En pixels is makkelijk in getallen uit te drukken, goed te vergelijken en daarom DUS erg belangrijk. Liever veel pixels en misschien minder mooi beeld, dan goed beeld en een 'gekke' resolutie van 1024x768. Want dat kan toch niet!!!!111 Specificatieneuken noem ik dat (zie mijn signature).
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5