Mijn tv staat altijd op Juist. Als ik laptop via hdmi aansluit geeft de tv 1080p aan, en is de windows-desktop mooi tot de pixel perfect tot aan de randjes van het beeldBiG-GuY schreef op donderdag 18 september 2008 @ 14:09:
De optie 'juist' is hetzelfde als de 'super zoom' stand bij Philips. Deze stand is bedoeld om 4:3 beeld niet compleet uitgerekt weer te geven op een 16:9 scherm, de techniek werkt door in het midden van het scherm het beeld minder op te rekken (een bal in het midden van het scherm is dan zelfs rond) en aan de uiteinden enorm veel te rekken. Ook wordt er een klein stukje boven/beneden weggesneden. Deze optie moet je dus NIET selecteren als via HDMI 1080p wilt weergeven.
Op mijn HD3850 werkte het gelijk goed nadat ik de overscan uitzetten, op mn HD2600XT ook, en zelfs op mn laptop met een Geforce 8400M GT (met recente drivers) werkte het zonder problemen.
[...]
Wat ik uit de manual haal, maakt het niet zoveel uit, behalve voor een 4:3-beeld, 16:9 wordt gewoon normaal weergegeven.

Maar Auto zal misschien wel het handigste zijn:

Zoals gewoonlijk zal ik vanavond even het verschil testen tussen Juist en Auto als hij op HDMI staat