Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EWK schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:14:
[...]

Ik heb de TH37PX80 icm de Humax 5000.
Wat me op valt is dat de Humax moet 'booten' en dat het dus een aantal seconden duurt voordat je beeld hebt maar perfect beeld en geluid.

Vooral de HD kanalen zijn erg mooi!
Dat duurt idd even... daarom zet ik hem nooit op standby. ;) Heb ook zo'n ding met een 46pz85. Heb alleen nog een dvd recorder waarvan ik het beeld nog steeds niet goed krijg op tv.... :'(

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:21
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 00:15:
[...]

Op het moment heb ik mijn X360 op HDMI1 zitten en mijn HTPC op HDMI3.
Stom genoeg lijkt het erop dattie dat weer wel vreet, de X360 doet het goed, de HTPC lust hem ook goed.
De HTPC voert 1080p DVI > HDMI, maar dat is technisch hetzelfde alleen een andere stekker toch?

Wat ik niet snap is waarom die de X360 wel goed vind op HDMI1, maar de HTPC niet.
De HTPC doet het nu, maar zit nu een beetje onhandig aan de zijkant van de TV.
Ik heb eigenlijk ook maar 2 HDMI apparaten dus had ik et liever netjes in een bundel aan de achterkant gehad.
Het is meestal zo dat een hdtv speciaal 1 hdmi aansluiting heeft voor als je een pc wilt aansluiten met dvi-hdmi en dat je problemen kunt krijgen als je een andere hdmi input pakt.
Dat de tv zn zenders daardoor kwijt raakt heb ik nog niet eerder gehoord. (zit er een tv kaart in de pc?)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 22:35
Ik had over dit probleem wel al gelezen, weet niet meer of het hier was of een ander forum, maar dat zou dus idd een bug in de software zijn...

edit:

Google kan het niet meer terugvinden :)

[ Voor 16% gewijzigd door Fire69 op 13-11-2008 08:52 ]

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-09 11:33
Beste mensen, graag wat advies/ervaringen.. na een zoektocht naar een nieuwe tv ben ik via samsung, philips nu op panasonic uitgekomen. Ik heb 2 opties en zit voor- en nadelen af te wegen.

De TH-37PX80 (plasma) of de TX-37LXD85 (lcd).

Ik zie bij plasma de voordelen van natuurlijke kleuren en zwartwaarden bij plasma (ook in de electronica winkel gezien). Ik zie ook de nadelen van een dubbele glasplaat (soort echo als je schuin kijkt) en de weerspiegeling.

Ik vraag me af hoe beide tv's met vloeiende beelden omgaan (motion). De lcd heeft 100hz techniek, dus wel in orde. Hoe zit dat bij de plasma?

En hoe gaat het met weergeven van 24p? De lcd werkt met 24p ondersteuning, maar past 3:2 pulldown toe? De plasma heeft géén real cinema die het stotteren tegen kan gaan. Hoe zijn ervaringen hiermee?

Alvast bedankt, ik kom dankzij tweakers steeds weer een stapje verder!

Verwijderd

Mijn persoonlijke keuze is gevallen op de 37PX80. Wat motion betreft: voorzover ik weet (en heb gezien) is plasma hier per definitie beter in dan LCD, en LCD probeert dit gebrek in te halen d.m.v. 100 Hz technieken. Die brengen dan weer andere nadelen met zich mee.

Over 24p: alle reviews die ik heb gelezen over de 37PX80 zeggen dat 'ie dit perfect kan afhandelen.

Maar... ik ben dus duidelijk partijdig voor de 37PX80, weet verder weinig over de LCD's van Panasonic.

• EvtK
Bedankt voor je input! Ik neig ook naar de plasma, hij is bovendien circa 150 euro goedkoper.

Wat zijn jouw ervaringen mbt tot de spiegeling en de echo die ontstaat door de dubbele glasplaat (duidelijk zichtbaar bij grote inkijkhoek).

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Loek Rots schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:17:
Ik vraag me af hoe beide tv's met vloeiende beelden omgaan (motion). De lcd heeft 100hz techniek, dus wel in orde. Hoe zit dat bij de plasma?
De PX80 heeft ook 100Hz techniek.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Mijn kijkervaring komt alleen nog uit winkels (heb hem besteld en kan hem morgen/overmorgen ophalen), daar heb ik me nooit aan spiegeling of echo's gestoord.
Bij mij thuis komt 'ie bovendien ver weg van ramen te staan, en ik zorg gewoon dat ik er altijd recht voor zit. :)

• Fire69
Loek Rots schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:42:
Bedankt voor je input! Ik neig ook naar de plasma, hij is bovendien circa 150 euro goedkoper.

Wat zijn jouw ervaringen mbt tot de spiegeling en de echo die ontstaat door de dubbele glasplaat (duidelijk zichtbaar bij grote inkijkhoek).
Ik heb na 4 maand kijkplezier nog steeds geen last gehad van spiegeling, en mijn tv staat naast het raam in de woonkamer.
"Echo" zie ik soms wel ja, maar dan moet je al een kijkhoek hebben van +100°.

• EvtK
Bedankt voor de input mensen.. zo te zien een goede keuze, de plasmavariant.

Ik vind de tv opvallend scherp geprijsd, zou dat te maken kunnen hebben met het feit dat plasma de strijd met LCD aan het verliezen is? Ik begrijp dat meerdere tv-producenten stoppen met het fabriceren van plasma...

Kan dat nog invloed hebben op het aanschaf moment van de tv? Ik heb hem eigenlijk pas begin februari 2009 nodig (ik weet het, ben er vroeg bij met zoeken, maar je kan volgens mij niet vroeg genoeg beginnen).

Verwijderd

Loek Rots schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:59:
Ik heb hem eigenlijk pas begin februari 2009 nodig (ik weet het, ben er vroeg bij met zoeken, maar je kan volgens mij niet vroeg genoeg beginnen).
Tegen die tijd is de nieuwe serie plasma's van Panasonic waarschijnlijk alweer in zicht, dus dat verandert de zaak wel een beetje denk ik!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Loek Rots schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:17:
Beste mensen, graag wat advies/ervaringen.. na een zoektocht naar een nieuwe tv ben ik via samsung, philips nu op panasonic uitgekomen. Ik heb 2 opties en zit voor- en nadelen af te wegen.

De TH-37PX80 (plasma) of de TX-37LXD85 (lcd).

Ik zie bij plasma de voordelen van natuurlijke kleuren en zwartwaarden bij plasma (ook in de electronica winkel gezien). Ik zie ook de nadelen van een dubbele glasplaat (soort echo als je schuin kijkt) en de weerspiegeling.

En hoe gaat het met weergeven van 24p? De lcd werkt met 24p ondersteuning, maar past 3:2 pulldown toe? De plasma heeft géén real cinema die het stotteren tegen kan gaan. Hoe zijn ervaringen hiermee?

Alvast bedankt, ik kom dankzij tweakers steeds weer een stapje verder!
De PX80 hebben net als de LCD die je beschrijft 100 Hz en 24p support die wel met 3:2 pulldown wordt weergegeven.

Zou me niet eens verbazen als er dezelfde beeldbewerkingschips in zitten, high-end chipontwerp is tenslotte duur.

• EvtK
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:02:
[...]

Tegen die tijd is de nieuwe serie plasma's van Panasonic waarschijnlijk alweer in zicht, dus dat verandert de zaak wel een beetje denk ik!
In positief opzicht neem ik aan? Bij aankondiging van nieuwe serie wordt de oude meestal goedkoper toch? En ik kan dan natuurlijk eens bekijken wat de nieuwe serie ons brengt :)

Verwijderd

Loek Rots schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:12:
[...]

In positief opzicht neem ik aan? Bij aankondiging van nieuwe serie wordt de oude meestal goedkoper toch? En ik kan dan natuurlijk eens bekijken wat de nieuwe serie ons brengt :)
Dat denk ik wel ja! Maar ik bedoel dus: als je pas in februari een TV gaat kopen, heeft het weinig zin nu al te beginnen met onderzoeken. Hoewel ik snap dat het verleidelijk is; ik ben ook al sinds augustus bezig, en heb er gisteren pas één besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Loek Rots schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:12:
[...]

Hou gewoon de aanbiedingen in de gaten! Als je kijkt wat je nu nog betaalt voor zo'n TH37PX80 (€700) en dat voor een hdtv met zo'n goed beeld! Het is echt ongelooflijk.
Hdtv's worden alleen maar goedkoper. Het nieuwste model is dan wel weer duurder, maar wel weer goedkoper dan toen het vorige model werd geintroduceerd.

Die tip hier van Megapool is inderdaad erg goed, vooral als dit een Nederlands product is! Ik koop hier de 37 inch Pana wel (cadeau voor mn schoonouders) en koop in januari de 42 inch voor in de huiskamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:47:
[...]

Dat duurt idd even... daarom zet ik hem nooit op standby. ;) Heb ook zo'n ding met een 46pz85. Heb alleen nog een dvd recorder waarvan ik het beeld nog steeds niet goed krijg op tv.... :'(
Heb je al gekeken wat het beeld doet wanneer je er een andere standalone dvd speler op aansluit en dan dezelfde dvd gaat kijken? Of misschien gewoon via de pc een dvd kijken.

Als het beeld dan echt een stuk beter is, dan ligt het aan een instelling van de recorder of aan de kwaliteit van het apparaat zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo alereerst bedankt tweakers ik leer steeds bij
Maar ik heb een vraag zou Panasonic ook komen met een plasma mat een (Irdeto) DVB-C tuner ingebouwd
weet iemand er misschien iets meer vanaf
Ik ben nl ook van plan om er een aan te schaffen en wel de 42pz800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

PoweRoy

funky!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:52:
Hallo alereerst bedankt tweakers ik leer steeds bij
Maar ik heb een vraag zou Panasonic ook komen met een plasma mat een (Irdeto) DVB-C tuner ingebouwd
weet iemand er misschien iets meer vanaf
Ik ben nl ook van plan om er een aan te schaffen en wel de 42pz800
Geloof dat geen enkele panasonic een dvb-c tuner heeft. Dan zal er waarschijnlijk ook geen komen.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me rotgezocht hoe ik de 42PX80 zelf moet laten scalen (dus de TV, niet de bron). Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen? Ik kan er niets over terugvinden in gebruiksaanwijzing en op dit forum (of ik moet er overheen hebben gekeken in die paar duizend berichten :O)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 17:27:
Ik heb me rotgezocht hoe ik de 42PX80 zelf moet laten scalen (dus de TV, niet de bron). Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen? Ik kan er niets over terugvinden in gebruiksaanwijzing en op dit forum (of ik moet er overheen hebben gekeken in die paar duizend berichten :O)
Euh, die doet dat automatisch? In geval van aansluiten op de PC toch; ik denk niet dat je dat trouwens kan instellen. Je moet eerder de bron instellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie hierboven, de TV zal altijd zelf het beeld naar zijn native resolutie scalen, daar hoef je niks voor in te stellen hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Knopje Aspect op je afstand-bediening daarmee kan je scalen of zoomen (staat trouwens ook in je gebruiksaanwijzing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 19:50
Ferry34 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 01:43:
[...]

Hou gewoon de aanbiedingen in de gaten! Als je kijkt wat je nu nog betaalt voor zo'n TH37PX80 (€700) en dat voor een hdtv met zo'n goed beeld! Het is echt ongelooflijk.
Hdtv's worden alleen maar goedkoper. Het nieuwste model is dan wel weer duurder, maar wel weer goedkoper dan toen het vorige model werd geintroduceerd.

Die tip hier van Megapool is inderdaad erg goed, vooral als dit een Nederlands product is! Ik koop hier de 37 inch Pana wel (cadeau voor mn schoonouders) en koop in januari de 42 inch voor in de huiskamer :)
toch vind ik 700 euro voor een televisie aardig prijzig! Vroeger betaalde je voor de top matchline philips breedbeeld televisies 1500 euro! Je betaalde voor een goede 32 inch TV 450 Euro. De prijzen zakken iig prima door .... op naar de 500 euro voor 42 inch! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:22:
Dat denk ik wel ja! Maar ik bedoel dus: als je pas in februari een TV gaat kopen, heeft het weinig zin nu al te beginnen met onderzoeken. Hoewel ik snap dat het verleidelijk is; ik ben ook al sinds augustus bezig, en heb er gisteren pas één besteld...
Onderzoek kan nooit kwaad! Dan zie je ook de evolutie en kan je ook dingen op waarde wegen. Ik was zelf 4 maanden bezig met het uitzoeken van een goede TV. Mijn keuze viel eerst op de PV70 maar toen kwam de PX80 uit...

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Chevy454 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 22:34:
[...]

Onderzoek kan nooit kwaad! Dan zie je ook de evolutie en kan je ook dingen op waarde wegen. Ik was zelf 4 maanden bezig met het uitzoeken van een goede TV. Mijn keuze viel eerst op de PV70 maar toen kwam de PX80 uit...
precies! ik heb in ieder geval wat rust nu ik weet waar ik voor wil gaan (welk merk, welk type etc etc). Ik hou ontwikkelingen en prijzen in de gaten en hoop dat de kerstman of sint dit jaar iets goeds brengt :)

Zijn er overigens ook goede panasonics voor op de slaapkamer? (22 inch) Die moet ik namelijk ook nog uitzoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Loek Rots schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 22:41:
[...]

precies! ik heb in ieder geval wat rust nu ik weet waar ik voor wil gaan (welk merk, welk type etc etc). Ik hou ontwikkelingen en prijzen in de gaten en hoop dat de kerstman of sint dit jaar iets goeds brengt :)

Zijn er overigens ook goede panasonics voor op de slaapkamer? (22 inch) Die moet ik namelijk ook nog uitzoeken :P
De kleinste (Panasonic) plasma is 37", dan kom je bij LCD uit.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Dat moet je in de bron instellen en niet in de tv.

Zodra de tv een resolutie binnenkrijgt die verschilt van de resolutie van de tv dan zal deze dit scalen naar zn eigen resolutie.
Als je zorgt dat de bron de resolutie uitstuurt gelijk aan het scherm van de tv, dan zal de tv niets doen aan scaling.
freedzed6 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 22:27:
[...]

toch vind ik 700 euro voor een televisie aardig prijzig! Vroeger betaalde je voor de top matchline philips breedbeeld televisies 1500 euro! Je betaalde voor een goede 32 inch TV 450 Euro. De prijzen zakken iig prima door .... op naar de 500 euro voor 42 inch! :)
Voor een hdtv met zo'n beeld vind ik dit helemaal niet prijzig. Als ik een lcd moet kopen met een beeld die hiervan in de buurt komt, ben ik ruim 2 keer zoveel kwijt.
Een jaar of 1-2 betaalde je ook nog het dubbele voor een tv van dit formaat. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Ferry34 op 15-11-2008 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de 37PX80 opgehaald bij Megapool.nl in Veenendaal. Grote doos! Zegt de man in de winkel dat hij niet de winkel uit mag, dus dat ik hem in m'n eentje in de auto moet tillen...! Gelukkig hielp 'ie na even zeuren wel...

Morgen zal ik m'n eerste bevindingen hier even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 10:14:
Gisteren de 37PX80 opgehaald bij Megapool.nl in Veenendaal. Grote doos! Zegt de man in de winkel dat hij niet de winkel uit mag, dus dat ik hem in m'n eentje in de auto moet tillen...! Gelukkig hielp 'ie na even zeuren wel...

Morgen zal ik m'n eerste bevindingen hier even posten.
Ik kreeg ook een mail terug van ze dat het allemaal Nederlandse producten zijn, wat weet jij daarvan?
Ik ga deze maand bestellen namelijk. Hoe lang was de levertijd?

Veel plezier met je tv!

Oh ja: hoe hoog en breed/lang is de doos??? _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 15-11-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allen,

Ben sinds vandaag de eigenaar van een TH-42PZ80e. De tv is uitgepakt, aangesloten, en even een uurtje ongeveer kunnen spelen. Na een uurtje heb ik de tv op stanbye gezet, maar krijg hem hier nu niet meer uit. Het rode lampje brand, en als ik op de rode knop druk op de afstandbediening knippert het lampje wel even maar kan er verder niets mee. Alle knopjes op de afstandbediening heb ik inmiddels geprobeerd. Ook de stekker er uit en weer in. Ik kan hem wel uit zetten, en als ik hem aan zet met de knop op de tv zelf gaat alleen het rode standby lampje branden.

Hoe krijg ik in hemelsnaam dat ding uit stanby hehehe.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
heel lang de aan/uit knop indrukken op de afstandsbediening? Dus niet klik en los. (misschien helpt het)
Je zou de batterijen ff kunnen vervangen van de afstandsbediening, maar dat lijkt me een long shot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Ferry34 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:14:
[...]

Ik kreeg ook een mail terug van ze dat het allemaal Nederlandse producten zijn, wat weet jij daarvan?

Veel plezier met je tv!

De doos ik 110 breed, 80 hoog en ruim 30 cm diep zo uit de losse pols geschat.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:43
Vandaag ook maar weer eens gaan kijken naar wat schermen.
Bij Ben van Dijk hing nu ook de Samsung PS50A756.
Eindelijk eens in het echt kunnen aanshouwen.
Ik heb ook naar een 50PZ800 staan turen.
Jammer dat ze niet naast elkaar hingen met dezelfde bron.
Ik kan zo echt niet zeggen welk scherm een mooier beeld gaf.

Op de Pana draaide een Pana demo waar ik overigens wel wat fosfor trail zag!
En op de Samsung speelde een of ander donker concert.
Beide gewoon mooi.

Er hing trouwens naast de Samsung wel een LCD met LED backlight, ook een Samsung waar hetzelfde concert op speelde.
En voor de zwartwaardes hoef je niet echt meer een plasma te nemen maar de keluren en motion waren gewoon beter op de plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:14:
[...]

Veel plezier met je tv!

Woensdagmiddag 15:00 de 37PX80 besteld, vrijdag om 14:00 gebeld dat 'ie in Veenendaal aangekomen was en diezelfde middag opgehaald. Veenendaalwinkel wel erg slecht bereikbaar: midden in het centrum en een doolhof van omleidingen daar nu. De man in de winkel wilde me eerst niet helpen met de doos in de auto zetten, omdat 'ie niet de winkel uit mocht, maar na even zeuren wilde hij toch wel.

Hoe kun je nu eigenlijk checken of het een Nederlands model is? Toen ik de TV voor het eerst aanzette (wow!) stond de taal namelijk ingesteld op Duits...

Prachtig ding in ieder geval, heb eventjes wat (normale) kabeltelevisie gekeken, een DVD'tje, en een SD-card erin gestopt. Werkt allemaal gelijk perfect! Prachtig beeld, lekker snel menu ook. Geluid is ook heel OK!

Nu nog even wachten tot de WD TV in Nederland te krijgen is, dan komt mijn harde schijf met 720P-materiaal in actie... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 14:59
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:04:
Hey allen,

Ben sinds vandaag de eigenaar van een TH-42PZ80e. De tv is uitgepakt, aangesloten, en even een uurtje ongeveer kunnen spelen. Na een uurtje heb ik de tv op stanbye gezet, maar krijg hem hier nu niet meer uit. Het rode lampje brand, en als ik op de rode knop druk op de afstandbediening knippert het lampje wel even maar kan er verder niets mee. Alle knopjes op de afstandbediening heb ik inmiddels geprobeerd. Ook de stekker er uit en weer in. Ik kan hem wel uit zetten, en als ik hem aan zet met de knop op de tv zelf gaat alleen het rode standby lampje branden.

Hoe krijg ik in hemelsnaam dat ding uit stanby hehehe.....
Je moet de aan/uit knop 2 a 3 seconden vasthouden.
Was voor mij ook even wennen. :)

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 19:50
Ik had even een vraagje over hoe de service is van panasonic! Een goed beeld is mooi meegenomen om een top TV thuis te hebben maar wat zijn de ervaringen als er iets stuk is? Bij Philips zijn alle onderdelen makkelijk verkrijgbaar maar hoe zit dit bij Panasonic? Ik zit te denken tussen een Panasonic of anders Philips 9000 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:51
freedzed6 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 20:50:
Ik had even een vraagje over hoe de service is van panasonic! Een goed beeld is mooi meegenomen om een top TV thuis te hebben maar wat zijn de ervaringen als er iets stuk is? Bij Philips zijn alle onderdelen makkelijk verkrijgbaar maar hoe zit dit bij Panasonic? Ik zit te denken tussen een Panasonic of anders Philips 9000 serie.
De ervaringen die ik qua service van Panasonic heb gelezen is top.
Mocht je echt problemen met je TV hebben dan krijg je een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 02:09:
[...]
Dat moet je in de bron instellen en niet in de tv.

Zodra de tv een resolutie binnenkrijgt die verschilt van de resolutie van de tv dan zal deze dit scalen naar zn eigen resolutie.
Als je zorgt dat de bron de resolutie uitstuurt gelijk aan het scherm van de tv, dan zal de tv niets doen aan scaling.
Dus het zou niet moeten uitmaken of ik bv. mijn DVD-speler instel op 720P of 476i, tenzij de scaler in mijn DVD-speler beter is als de 42PX80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik volg dit topic alweer 'n tijdje en heb inmiddels de PZ80 thuis staan maar kan de post waarin verteld werd wat de optimale settings zijn niet meer terug vinden. Iemand 'n linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
JBS schreef op zondag 16 november 2008 @ 11:39:
Ik volg dit topic alweer 'n tijdje en heb inmiddels de PZ80 thuis staan maar kan de post waarin verteld werd wat de optimale settings zijn niet meer terug vinden. Iemand 'n linkje?
Dat is simpel, die bestaat niet :)

Optimaal is een subjectief iets, anders zou iedereen wel aan een plasma zitten. Niet waar? ;)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Oké, dan stel ik m'n vraag anders ;) Wat zijn de aanbevolen settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 21:23

jasjenl

Liab A Tymo

Ik zie dat de 46pz85 nu al voor 1289 te koop is. Da's wel erg goedkoop voor zo'n scherm..

[edit]
hm, had misschien beter in dit topic gekund ;)

[ Voor 26% gewijzigd door jasjenl op 16-11-2008 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
JBS schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:20:
Het probleem is nou juist dat het voor iedere tv weer anders is, iedere tv "moet" afzonderlijk gecalibreerd worden.

Er waren wat settings gepost, maar die kwamen niet overeen ... het heeft geen enkele zin om zo'n "voorbeeld setting" in te willen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:53:
[...]

Dus het zou niet moeten uitmaken of ik bv. mijn DVD-speler instel op 720P of 476i, tenzij de scaler in mijn DVD-speler beter is als de 42PX80?
Ja, daarom maakt het juist wèl uit ;)

Je probeert meerdere resoluties en kies dan de setting die het beste/mooiste beeld geeft, al denk ik dat je de dvdspeler enkel op 576p kan zetten. Indien deze kan upscalen zal deze ook 720p/1080i en 1080p kunnen doorgeven.

De Panasonics zijn niet sterk in deinterlacen overigens, volgens alle tests.
freedzed6 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 20:50:
Het mooie bij Panasonic is juist dat wanneer je een officieel Nederlandse versie hebt gekocht, je 2 jaar garantie aan huis krijgt. Er komt bij een probleem een monteur bij je langs en deze probeert de tv ter plekke te repareren.
Ik weet niet hoe Philips dit doet, maar misschien weet iemand anders dit?

Overigens zou ik als ik de tv's zou vergelijken sowieso de tv kopen met het mooiste beeld en niet de tv met de beste garantie. Maar dat is mijn mening natuurlijk.
JBS schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:20:
Probeer anders ff zo'n calibratie dvd tje. Is natuurlijk heel wat anders dan een echte calibratie, maar het helpt wel met de instellingen.

[ Voor 52% gewijzigd door Ferry34 op 17-11-2008 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzf1kr schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 20:40:
[...]

Je moet de aan/uit knop 2 a 3 seconden vasthouden.
Was voor mij ook even wennen. :)
Idd, even blijven duwen. Rood knippert, en dan gaat het naar groen dat knippert. Toch wel sterk dat hij hierdoor al 'stumped' zou zijn. Is toch het eerste wat je probeert? Even aandringen :p

Is bij alle pana's zo. Geen idee waarom, waarschijnlijk om te vermijden dat je de tv per ongeluk aanzet om hem daarna meteen weer af te zetten. Misschien nadelig voor een plasma paneel. Dus dat hij pas aangaat als je echt wil kijken of zo, geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-09 19:00
Hallo,

Ik ben van plan om binnen een week de Panasonic PX80 aan te schaffen bij Mediamarkt of te bestellen bij Megapool. Echter zie ik nu in de MediaMarkt krantje dat de Panasonic TH 50 PX 8 EA te koop is voor 999,-.
Is dit hetzelfde scherm als de PX80 maar dan een andere inch formaat (127cm) met dezelfde resolutie? Volgens het krantje heeft het namelijk ook de resolutie 1024x720 maar de 50PX80 heeft schijnbaar 1366 x 768 volgens internet?

Ik kijk TVzenders graag via digitale TV van ZIGGO, DVD's en soms Xbox360-spellen. Zou ik het bij de 42PX80 houden of toch voor de TV die in de MM-krantje staat?

MM-krantje: http://img238.imageshack.us/my.php?image=imglargetj7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

50" is groot hoor!

Het PX8-model is op papier iets slechter dan de PX80 (lager contrast, minder HDMI-aansluitingen). Sommige mensen zien een enorm verschil, andere niet.

Ik zou vooral bedenken hoe groot je wil dat je TV is. Ikzelf ben voor de 37PX80 gegaan, hoewel de 42" ongeveer even duur is. 37" was voor mij echt de max! Misschien vind jij 50" heel OK in je kamer, maar ik zou dat even goed bedenken voor je zo'n TV koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 08:25
EvertonPride schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:30:
Hallo,

Ik ben van plan om binnen een week de Panasonic PX80 aan te schaffen bij Mediamarkt of te bestellen bij Megapool. Echter zie ik nu in de MediaMarkt krantje dat de Panasonic TH 50 PX 8 EA te koop is voor 999,-.
Is dit hetzelfde scherm als de PX80 maar dan een andere inch formaat (127cm) met dezelfde resolutie? Volgens het krantje heeft het namelijk ook de resolutie 1024x720 maar de 50PX80 heeft schijnbaar 1366 x 768 volgens internet?

Ik kijk TVzenders graag via digitale TV van ZIGGO, DVD's en soms Xbox360-spellen. Zou ik het bij de 42PX80 houden of toch voor de TV die in de MM-krantje staat?

Van die resolutie merk je in de praktijk weinig. Alleen zal de PX80 wat beter beeld geven door een wat hogere contrastverhouding en een ander manier om het beeld te "processen". Nou moet ik zeggen dat ik tevreden ben met mijn 42PX8, maar ik ben er zeker van overtuigd dat hij op een paar vlakken veel beter kan presteren. Maar goed, echt een dure TV is het daartegen ook niet.

Verder voldoet hij prima voor wat jij ermee wilt doen. Ik speel zelf ook Xbox 360 en heb ook veel HD-DVD's. Gaat allemaal prima en de kwaliteit is beter dan de LCD van JVC die m'n ouders hebben :)
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:05:
50" is groot hoor!

Het PX8-model is op papier iets slechter dan de PX80 (lager contrast, minder HDMI-aansluitingen). Sommige mensen zien een enorm verschil, andere niet.

Ik zou vooral bedenken hoe groot je wil dat je TV is. Ikzelf ben voor de 37PX80 gegaan, hoewel de 42" ongeveer even duur is. 37" was voor mij echt de max! Misschien vind jij 50" heel OK in je kamer, maar ik zou dat even goed bedenken voor je zo'n TV koopt.
Heb zelf dus een 42 inch in de slaapkamer (jaja) staan maar kan redelijk afstand nemen. De eerste 2 dagen denk je: damn wat groot! Daarna word het al iets minder en nu denk ik: een 50 inch had ook niet misstaan eigenlijk... Kortom, alles went :)

[ Voor 22% gewijzigd door ksborg op 17-11-2008 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ksborg schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:12:
Heb zelf dus een 42 inch in de slaapkamer (jaja) staan maar kan redelijk afstand nemen. De eerste 2 dagen denk je: damn wat groot! Daarna word het al iets minder en nu denk ik: een 50 inch had ook niet misstaan eigenlijk... Kortom, alles went :)
Dat is waar, alles went zeker. In ieder geval zou ik eerst even zo'n 50" in het echt bekijken voordat je je besluit neemt. Ik was er eerst zeker van dat ik een 42" zou kopen, maar ben nu héél blij dat ik me in heb gehouden en voor een 37" ben gegaan.

In winkels zoals Mediamarkt is het trouwens lastig inschatten, de grootte. Naast een 32" lijkt een 42" enorm, maar naast een 50" is 'ie dan ineens weer klein. Moeilijk te bepalen wat nou fijn is, ook omdat je er vaak niet meer dan 1,5 meter vanaf kan gaan staan in van die smalle gangetjes.

Succes met het maken van je keuze in ieder geval, met de plasma's van Panasonic kan je sowieso geen miskoop doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Bedankt voor de reacties. Ik had ook niet opgelet dat 50 inch een PX8 serie was ipv een PX80.
Ik hoor zoveel goede reacties over de 42PX80 dat ik daar toch voor ga. Ik heb een redelijke grote woonkamer ondanks dat ik in een flat woon (9,7x 4).. en de TV-afstand is 3,5 meter. Ik denk dat ik hem bij Megapool ga bestellen daar kost het scherm 817,- incl. verzendkosten.

Is het nog nodig om een DS-systeem erbij te halen op ten duur? Of is het geluid oke. Meeste DVD's bezitten 5.1 surround dus dat is wel leuk op ten duur?

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een paar dagen een 37PX80, en ben zéér tevreden! Geluid is OK, volume kan in ieder geval flink omhoog als je wil. Het haalt het natuurlijk nooit bij een mooie speakerset, dus daar ben ik ook nog over aan het nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
EvertonPride schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:23:

Is het nog nodig om een DS-systeem erbij te halen op ten duur? Of is het geluid oke. Meeste DVD's bezitten 5.1 surround dus dat is wel leuk op ten duur?

Groet.
Voor een goede bioscoopervaring zou ik er altijd wel een Home Theatre setje bij kopen ja. Nodig, vast niet, aan te raden: jawel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Mooi, ja ik kan het niet te bont maken met geluid hier maar ik wil wel graag mooie luidsprekers, zoiets?
http://images.kenwood.eu/..._8/original/KS-8200HT.jpg

Een submover dan en een receiver halen. Ik ben wel niet van plan om veel uit te geven.. als het geluid maar goed is.. hoeft voor mij niet zo optimaal te zijn als ik meer dan 400,- moet uitgeven.

Maargoed bedankt voor de reacties.. ik zal foto's plaatsen als de TV staat in de woonkamer. We zijn toevallig net woonkamer aan het verbouwen.. dus vervangen alles hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
subwoofer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
EvertonPride schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:12:
Mooi, ja ik kan het niet te bont maken met geluid hier maar ik wil wel graag mooie luidsprekers, zoiets?
http://images.kenwood.eu/..._8/original/KS-8200HT.jpg

Een submover dan en een receiver halen. Ik ben wel niet van plan om veel uit te geven.. als het geluid maar goed is.. hoeft voor mij niet zo optimaal te zijn als ik meer dan 400,- moet uitgeven.

Maargoed bedankt voor de reacties.. ik zal foto's plaatsen als de TV staat in de woonkamer. We zijn toevallig net woonkamer aan het verbouwen.. dus vervangen alles hehe.
je kan ook voor een eenvoudig surround setje gaan (dus alles in 1 koop, receiver, dvd, boxen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Het verschil is eigenlijk waar je de tv voor gaat gebruiken. Sommige mensen (Ferry34 bijvoorbeeld) die gebruiken de 50" puur en alleen in een aparte kamer voor films en games. Dan zou ik ook denk ik meteen een 50" nemen zonder te twijfelen.

Maar ga je echter de tv in een woonkamer neerzetten waar elke avond ook het journaal, Opsporing verzocht en alle andere normale programma's worden bekeken, dan is 50" toch wel heel erg groot vind ik. Rustig tv kijken is er dan niet meer bij.

En bedenk dat 95% van alle zenders nog gewoon SD zijn en SD op een 50" tv is echt niet geweldig. Ook niet met een HD-decoder. Veel zenders hebben gewoon zulke brakke uitzendingen dat een HD-decoder en een leuke tv hier niks aan veranderen.

@ Evertonpride

Ga ook eens de Z-5500 bekijken/beluisteren van Logitech. Dit setje is voor rond 250 euro te krijgen en voor die prijs echt een geweldig 5.1 surround setje.

[ Voor 10% gewijzigd door StealthyPeanut op 17-11-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Ik hoorde als je een setje van Panasonic hebt dat je VIERA-link(?) hebt en dat je dan met 1 afstandbediening alles kunt besturen? Ook zou ik graag kabelvrij dit setje willen hebben aangezien de vloer en plinten al liggen dus ik kan het niet meer eronder leggen. Maarja dan zal wel het prijskaartje duurder worden?

Conclusie: kabelvrij setje, panasonic dan? en mooi design.. geluid moet goed zijn maar hoeft niet geweldig te zijn.. en natuurlijk niet al te prijzig. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
EvertonPride schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:31:
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Ik hoorde als je een setje van Panasonic hebt dat je VIERA-link(?) hebt en dat je dan met 1 afstandbediening alles kunt besturen? Ook zou ik graag kabelvrij dit setje willen hebben aangezien de vloer en plinten al liggen dus ik kan het niet meer eronder leggen. Maarja dan zal wel het prijskaartje duurder worden?

Conclusie: kabelvrij setje, panasonic dan? en mooi design.. geluid moet goed zijn maar hoeft niet geweldig te zijn.. en natuurlijk niet al te prijzig. :*)
kabelvrij gaat je no-way lukken voor de prijs die jij in gedachten hebt

(edit: VIERA = niet kabelvrij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Dan moet ik toch voor wel kabels gaan dus.. Ach dan moet ik ze maar creatief wegplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:37
StealthyPeanut schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:28:
Maar ga je echter de tv in een woonkamer neerzetten waar elke avond ook het journaal, Opsporing verzocht en alle andere normale programma's worden bekeken, dan is 50" toch wel heel erg groot vind ik. Rustig tv kijken is er dan niet meer bij.

En bedenk dat 95% van alle zenders nog gewoon SD zijn en SD op een 50" tv is echt niet geweldig. Ook niet met een HD-decoder. Veel zenders hebben gewoon zulke brakke uitzendingen dat een HD-decoder en een leuke tv hier niks aan veranderen.
Weet niet of ik het met je eens ben. Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe TV in mijn net verbouwde huis. Situatie is dat de afstand van muur tot muur 4.60 meter is, dus zeg maar 4 meter als ik op de bank zit tot de TV. Mij leek een 46 of 50incher dan de juiste maat. Aangezien ik de 46PZ85 vrij lelijk vind, had ik de samsung 50 inch 756 op het oog ;).

Zijn er mensen met ongeveer mijn setup en ervaringen daaromtrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
EvertonPride schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:20:
Dan moet ik toch voor wel kabels gaan dus.. Ach dan moet ik ze maar creatief wegplaatsen.
Je kan ook voor eens systeem met 3 speakers gaan (geen achterspeakers) dan liggen er geen kabels door je kamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Batsu schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:29:
[...]

Je kan ook voor eens systeem met 3 speakers gaan (geen achterspeakers) dan liggen er geen kabels door je kamer
Als je 5.1 geluid wil moet je echt niet gaan lopen klooien met die 3 speakers gebeuren van Bose ofzo... Het is het gewoon niet!

@EvertonPride: Ik weet niet wat voor plinten je gebruikt? die hoge opstaande of platte liggende? Bij hoge opstaande plinten kan je ze vaak ook losschroeven, zo monteer je ze namelijk ook. Dan is het plaatsen wel wat werk natuurlijk, maar blijft het wel netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
StealthyPeanut schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:28:

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind (digitaal) SD kijken op een 50" scherm prima te doen. Uiteraard is het geen Blu-ray ervaring, maar om te zeggen dat het er niet uitziet, integendeel! En van rustig kijken is wel degelijk sprake. Nog niemand horen zeggen dat het beeld brak was.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
orange.x schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:36:
[...]

Als je 5.1 geluid wil moet je echt niet gaan lopen klooien met die 3 speakers gebeuren van Bose ofzo... Het is het gewoon niet!
Ja mee eens. Ik probeerde een prakitische middenweg te vinden voor wat hij wil en wlek budget hij heeft ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Batsu schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:44:
[...]

Ja mee eens. Ik probeerde een prakitische middenweg te vinden voor wat hij wil en wlek budget hij heeft ;-)
Ja, sorry voor de misschien ietwat overtrokken reactie van mijn kant :9 Maar bestaan er dan 3 wegsystemen voor 400 euro??

[ Voor 7% gewijzigd door orange.x op 17-11-2008 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

orange.x schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:45:
[...]

Ja, sorry voor de misschien ietwat overtrokken reactie van mijn kant :9 Maar bestaan er dan 3 wegsystemen voor 400 euro??
Panasonic SC-PTX50: http://www.kieskeurig.nl/...anasonic/sc-ptx50/216714/
BD uitvoering is wel iets duurder:
Panasonic SC-BT100: http://www.kieskeurig.nl/...anasonic/sc-bt100/217834/

[ Voor 16% gewijzigd door MrSleeves op 17-11-2008 14:08 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
Brad Pitt schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:39:
[...]

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind (digitaal) SD kijken op een 50" scherm prima te doen. Uiteraard is het geen Blu-ray ervaring, maar om te zeggen dat het er niet uitziet, integendeel! En van rustig kijken is wel degelijk sprake. Nog niemand horen zeggen dat het beeld brak was.
Ik heb zelf een 42PZ80 en iedereen die komt kijken zegt dat het beeld erg mooi is, en dat met gewone digitale TV van ziggo. Nu heb ik net een PS3 en heb nu de Earth Blu-ray gekocht. Maar dat is toch net even wat anders als SD materiaal, heb laatst al een HD-film gehuurd maar daar was maar in enkele scenes te zien dat het duidelijk HD was. Vooral met bomen enzo zie je het duidelijk vind ik. Ik ben in ieder geval positief verrrast en hoop dat er snel meer HD materiaal beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag: voor de mensen met een HTPC met een ATI kaart + Panny plasma :

Op wat hebben jullie de pixel-instellingen staan in Catalyst Control Center en waarom:

- YCC442
- YCC444
- RGB444 limited
- RGB444 full

Deze instellingen geven een verschillend effect naar kleur toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Brad Pitt schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:39:
[...]

Jij hebt dan ook wel een Pioneer natuurlijk chef, ook daar zit wat verschil in natuurlijk ;) dan een HD-R 50" PX8 van Panasonic ;)

En misschien ben ik dan wat te kritisch of te verwend maar als ik van een BluRay naar de normale tv ga dan is het bij de meeste zenders toch echt niet geweldig bij . Ook al hangt er een Samsung HD-Decoder aan, de oudere uitzendingen blijven brak. Zoals Discovery, Animal Planet, veel uitzendingen op commerciele zenders van oude series etc. De films zijn vaak wel een plaatje en de nieuwere uitzendingen ook wel (in studio's etc.).

De kijkafstand heeft er inderdaad ook wel mee te maken, op 5 meter is 50" uiteraard een stuk interessanter dan op 2,5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, je zegt het zelf al, de oudere uitzendingen. Je moet niet gaan verwachten dat ze The A-Team in near-HD gaan kunnen uitzenden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier de afstandsbedieningcode voor de 37PX80? Dus om de afstandsbediening van de UPC-mediabox ook met de TV te kunnen gebruiken.

Ik heb even gegoogled, maar kon het niet zo makkelijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zit er bij die UPC-bak geen lijstje met codes? Bij mijn Telenet-decoder wel, en dat waren maar iets van 3 mogelijkheden, die kun je snel uitproberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
EvertonPride schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:30:
Hallo,

Als ik het goed heb is van de PX8/80 serie de 37 1024x720, de 42 1024x768, en de 50 1366x768.

Edit: maat van de 50" gecorrigeerd, thanks.

BTW, de PX8/80 gebruiken in alledrie de modellen exact hetzelfde panel, alleen is het in de PX8 ge'downtuned', van 15.000 naar 10.000 contrast en van 4k gradaties naar 3k gradaties.

[ Voor 11% gewijzigd door Jasper Janssen op 18-11-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 12:02

MrMarcie

CFMoto 650MT

Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:25:
Ik heb nu een paar dagen een 37PX80, en ben zéér tevreden! Geluid is OK, volume kan in ieder geval flink omhoog als je wil. Het haalt het natuurlijk nooit bij een mooie speakerset, dus daar ben ik ook nog over aan het nadenken.
Ik heb nu enkele weken de 42PX80. Geluid is buiten verwachting goed. TV staat iets van de muur af. Je hebt 2 instellingen die je in kan stellen (aan de muur, iets van de muur). Heb ook een surroundsetje van Panasonic, die is met DVD erg gaaf. Wel veel bas, dus de buren luisteren mee.

Maar voor 95% gebruik ik de speakers van de TV (ook bij de meeste films op TV). Vind het helemaal niet tegenvallen voor zo'n flatpanel.

Ben je een echte audiofiel dan zal ik wel voor gek verklaard worden, en gelijk hebben ze ;)
Maar voor mij is het prima.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, hebben hier mensen ook last van slecht beeld als ze via een hdd recorder opnemen?

Ik heb het er al eerder over gehad, maar ik heb echt brak beeld als ik iets opneem en weer afspeel. Ik heb een panasonic 46pz85 en ook een hdd recorder van panasonic. (En ja idd via hdmi van recorder naar tv en vanaf de decoder met een goeie scart naar de recorder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 21:50
MrMarcie schreef op maandag 17 november 2008 @ 22:24:
[...]
Ben je een echte audiofiel dan zal ik wel voor gek verklaard worden, en gelijk hebben ze ;)
Maar voor mij is het prima.
Ik ben wel enigszins audiofiel, maar zal het journaal en Studio Sport toch meestal via de tv kijken en horen, vind het op de juiste ingang opde versterker zetten, en juiste volume instellen teveel gedoe voor ff tv kijken. Voor films of een opening OS zal ik uiteraard wel de versterker en goeie boxen aanzetten (arcam/JBL).
Dus geluid tv is niet helemaal onbelangrijk, daarom ga ik niet voor de px8 maar de px80, die heeft ook voller geluid naar wat ik begreep, beter beeld, en is mooier (maar dat laatste is persoonlijk).

[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 17-11-2008 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34

Volgens mij heeft Logitech een normaal geprijsde surroundsetje met draadloze achterspeakers voor minder dan €400, de Z-5450 dacht ik.

De achterspeakers hebben nog wel een draad voor de stekker in het stopkontakt, maar er hoeft geen draad naar de receiver. Dolby digital en dts worden in ieder geval ondersteund.
Hoe goed het geluid is weet ik niet, misschien vind je reviews op internet of kieskeurig.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 22:28:
Vraagje, hebben hier mensen ook last van slecht beeld als ze via een hdd recorder opnemen?

Ik heb het er al eerder over gehad, maar ik heb echt brak beeld als ik iets opneem en weer afspeel. Ik heb een panasonic 46pz85 en ook een hdd recorder van panasonic. (En ja idd via hdmi van recorder naar tv en vanaf de decoder met een goeie scart naar de recorder).
Ik had t al eerder gevraagd maar je gaf geen antwoord:
Is het beeld beter als je een andere dvd-speler op de tv aansluit met dezelfde kabel en dezelfde film kijkt?
Dat ligt het matige beeld aan je hdd recorder.

Is het beeld een stuk beter wanneer je een originele dvd kijkt die je afspeelt met je hdd recorder dan wanneer je naar iets kijkt wat je hebt opgenomen?
Check dan of je de opnamekwaliteit kunt instellen; die moet op zn hoogst natuurlijk.

Als je digitale tv hebt: heeft je decoder wel 2 tuners? Anders neemt je recorder analoog op en dat scheelt nogal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 02:54
Las het artikel over de 37PX80 waarvan de plaat wel of niet glas zou zijn. Mensen die recent zo'n toestel hebben gekocht, kunnen jullie eens kijken? En wat is jullie exacte typenummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:14:
Vraag: voor de mensen met een HTPC met een ATI kaart + Panny plasma :

Op wat hebben jullie de pixel-instellingen staan in Catalyst Control Center en waarom:

- YCC442
- YCC444
- RGB444 limited
- RGB444 full

Deze instellingen geven een verschillend effect naar kleur toe..
Patriek schreef op zondag 21 september 2008 @ 06:03:
Kan mijn PZ80 de volle luma range PC (0-255) weergeven?
Zag dat video renderers zoals Haali en ffdshow standaard op 'Video' (16-235) staan, waarmee je volgens mij niet alle gradaties gebruikt? Of zijn videos op zich al geen 0-255 en is het dus juist af te raden dit in te stellen? Het gaat in mijn geval meestal om Blue-Ray rips in x.264 die via MPC naar me HD4850 gaan, om via DVI naar de HDMI op me PZ80 te gaan

EDIT: Hmm ik lees nu wat dat X.v.Colour is (xvYCC), maar dat gaat niet helpen denk ik Wikipedia: xvYCC

[...]

Want, als ik het goed begrijp, ondersteunt x264 enkel tot het 4:2:0 Chroma Format, wat volgens mij wel onder de term YCC mag vallen, maar niet 'extended' is (x.v.).
Wikipedia: H.264/MPEG-4 AVC - Wikipedia: Chroma subsampling

Wat ik me ook afvraag:

[...]

Kan een videokaart uberhaupt wel dat xvYCC langs een DVI-poort dit naar HDMI 1.3 brengen?
Want een PC doet toch alles in 32bits RGB, wat weer volgens een ander schema is?
(dat laatste kan nu dus met de nieuwste drivers)

Het lijkt mij dat theoretisch gezien 422 beter is omdat dit het beste overeenkomt met de gebruikte waardes in x.264 gecodeerd videomateriaal (?)

Het is ook allemaal nog wat vaag voor mij. Volgens mij moet de afspeelsoftware dit ook goed ondersteunen (nooit in gekeken - weet wel dat je luma-waarden conversie kunt instellen en BT601 of BT701 kunt kiezen in ffdshow)

[ Voor 5% gewijzigd door Patriek op 18-11-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Sjah schreef op maandag 17 november 2008 @ 22:30:
[...]vind het op de juiste ingang opde versterker zetten, en juiste volume instellen teveel gedoe voor ff tv kijken.
De Logitech Harmony 555 is bij o.a. Paradigit in de aanbieding voor EUR 35. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad niet kabelvrij, maar dat Vieralink werkt best lekker.
Vieralink is niet alleen handig voor de afstandsbediening, maar de apparaten "zien' elkaar ook. Instellingen worden overgenomen en op elkaar afgestemd etc. Als je de tv aanzet, gaat bijvoorbeeld automatisch de reciver aan.

Alleen als je bijvoorbeeld een decoder van een ander merk via HDMI aan het systeem hebt hangen, loopt de boel in het honderd. Ik heb de HDMI-kabel van de SAT-receiver moeten openmaken om de draad naar pin13 van de HDMI-stekker te onderbreken om alles goed te laten werken. ( HDMI + HDsatTV + Viera link )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-08 15:16
Jasper Janssen schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:03:
[...]

Als ik het goed heb is van de PX8/80 serie de 37 1024x720, de 42 1024x768, en de 52 1366x768.
Klopt, behalve dat een 52" niet bestaat en 50" moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 21:50
JBS schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 08:59:
[...]
De Logitech Harmony 555 is bij o.a. Paradigit in de aanbieding voor EUR 35. ;)
Ja tx voor de tip. Heb precies dat ding gehad...... klereding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Sjah schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:28:
[...]

Ja tx voor de tip. Heb precies dat ding gehad...... klereding....
:o Ik heb de 555 ook en het werkt meer dan perfect i.c.m. met m'n home cinema set, xbox 360, TV en digitale ontvanger. Maar goed, zal niet verder off-topic gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de TH-42PX80 (waarschijnlijk meerdere/alle modellen) is de mogelijkheid een Common Interface Module te plaatsen. In zo'n Common Interface Module kan weer een smartcard voor digitale tv geplaatst worden. Op die manier heb je geen aparte decoder nodig.

Zo'n Common Interface Module is te koop bij FireDTV. Het gaat om het merk Mascom

In principe kan je dus zo'n Common Interface Module bij FireDTV kopen, een smartcard bij Ziggo en je kunt Digitale TV kijken zonder extra decoder. Maar kan iemand mij vertellen of dit echt werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik dacht dat de Panas alleen DVB-T ondersteunden? Of is dat rechtstreeks op de coax zo, en kan je met die CI ook S en C gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:12:
In de TH-42PX80 (waarschijnlijk meerdere/alle modellen) is de mogelijkheid een Common Interface Module te plaatsen. In zo'n Common Interface Module kan weer een smartcard voor digitale tv geplaatst worden. Op die manier heb je geen aparte decoder nodig.

Zo'n Common Interface Module is te koop bij FireDTV. Het gaat om het merk Mascom

In principe kan je dus zo'n Common Interface Module bij FireDTV kopen, een smartcard bij Ziggo en je kunt Digitale TV kijken zonder extra decoder. Maar kan iemand mij vertellen of dit echt werkt?
Nee, dat kan niet, want de Panasonic heeft geen DVB-C tuner.

Je kunt wel een Digitenne cam+smartcard erin steken.

Afgezien daarvan is de Alphacrypt een beetje een verloren eendje op dit moment. Voorlopig werkt hij, maar ergens in Q2 09 gaat Ziggo zelf een CI+ CAM produceren en dan gaat Ziggo wsch ook gebruik maken van de mogelijkheden van CI+ om bepaalde zenders alleen te kunnen ontvangen op een CI+ certified ontvanger (wat er in feite op neerkomt dat het een ontvanger moet zijn die gecertificeerd dingen doet als geen HD opnames maken indien zo geinstrueerd).

DVB-C CI sloten die nu verkocht worden zijn geen CI+ sloten. De FloppyDTV is ook geen CI+ compliant ding en de vraag is of er ooit een versie komt die dat wel is. De andere vraag is bij hoeveel kanalen Ziggo deze door CI+ mogelijk gemaakte vlaggetjes ook echt gaat gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door Jasper Janssen op 18-11-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Even een vlugge tip voor degenen die twijfelen tussen full HD en 'gewoon HD'.
Als je er een HTPC aan gaat hangen, kan ik full HD aanraden omdat deze beter aan te sturen zijn met PC signalen. Zie ook

http://gathering.tweakers...s]=1366&data[boolean]=AND

[ Voor 83% gewijzigd door Patriek op 19-11-2008 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Patriek schreef op woensdag 19 november 2008 @ 00:33:
Als je er een HTPC aan gaat hangen, kan ik full HD aanraden omdat deze beter aan te sturen zijn met PC signalen. Zie ook

Nou, ik kan alleen mij ervaring delen, maar ik heb de Panasonic TH-37PX80 (hd-ready) en hij doet het perfect icm de pc (dvi->hdmi icm 4870).
Films in HD zijn schitterend en Call of Duty: World at war en Red Alert 3 zijn echt super mooi op het scherm.

Mensen die het hebben over ghosting omdat het geen full hd is enzo, ik heb er in ieder geval helemaal geen last van!
* EWK is echt heel erg content met zijn scherm.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 22:28:

Is het slechter dan de analoge tuner van je tv?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Patriek schreef op woensdag 19 november 2008 @ 00:33:

Volgens mij worden daar nogal veel foutieve dingen verteld, puur door een gebrek aan kennis.
Als je rondom je scherm een rand van 2cm mist van je beeld, dan is het duidelijk dat je met overscan zit. Die moet je natuurlijk uitzetten als je een pc aan je tv hangt...
Zo zijn er wel nog een aantal dingen daar waar ik mijn twijfels aan heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Ja het overscanprobleem is bekend. Maar het zit 'm vooral in de 1366x768 resolutie, die slecht (in mijn gevallen niet) ondersteund worden. Dus dan kun je nog geen 1:1 pixelmapping krijgen, en dus geen optimaal scherp beeld.

Mijn ervaring is met een Nvidia Geforce 9300 IGP en ATI Radeon HD4850 op een Panasonic 42" full HD plasma en een Samsung 32" HD LCD. Op de full HD krijg ik perfect beeld, met diverse resoluties. Op de HD heb ik geen enkel bevredigend resultaat kunnen boeken (met beide HTPC's). Resolutie die er het best bij in de buurt komt is 1360x768 maar is nog steeds vertekend.

[ Voor 45% gewijzigd door Patriek op 19-11-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 20:23

Guldan

Thee-Nerd

Je kan voor ati en nvidea kaarten gewoon een custom resolution instellen hoor. Bijvoorbeeld met powerstrip. Ook kan je voor ati kaarten een register instelling doen voor een custom resolution, echter kon ik deze nog niet terug vinden met google.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Dat is dus helemaal niet waar wat betreft pc moeilijk op een hdready aansluiten.
Gewoon de panasonic met hdmi aansluiten waarna je de overscan kunt compenseren via de instellingen van de videokaart. De resolutie van de pc (bureaublad) zet je op 1280x720 of 1920x1080.
Het beeld is werkelijk heel goed en de verhoudingen ook. Het is alleen geen 1:1 pixelmapping.

[ Voor 20% gewijzigd door Ferry34 op 19-11-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

nou, dan zal 't wel aan mij liggen, maar een custom 1366x768 res wordt niet gepakt door zo'n TV (niet op 50hz en niet op 60hz). Overscan is er wel op uit te schakelen, maarja, als die res niet gepakt wordt...

dus dan moet je maar tevreden zijn met 1280x720 + scaling om overscan te compenseren?
dan ben ik toch erg blij dat ik 250 meer betaald heb voor de PZ80 met aparte 720p en 1080p modussen

[ Voor 18% gewijzigd door Patriek op 19-11-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ja, maar als je 4 maanden geleden een tv kocht was het prijsverschil nog een stuk hoger ;)

Ik heb een keer een pc aangesloten gehad op mijn 1024/768 42PX80 scherm en de BluRays zagen er verbluffend uit. Het is niet: "dan moet je maar tevreden zijn met xxx" maar dan ben ik daar gewoon tevreden mee en heb ik die 600 euro toendertijd in me zak gestoken voor een PS3 en veel games ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Patriek schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:46:
nou, dan zal 't wel aan mij liggen, maar een custom 1366x768 res wordt niet gepakt door zo'n TV (niet op 50hz en niet op 60hz). Overscan is er wel op uit te schakelen, maarja, als die res niet gepakt wordt...

dus dan moet je maar tevreden zijn met 1280x720 + scaling om overscan te compenseren?
dan ben ik toch erg blij dat ik 250 meer betaald heb voor de PZ80 met aparte 720p en 1080p modussen
Waarom? Ik heb totaal geen probleem met mijn TV omdat ik domweg geen HTPC gebruik. En toch kijk ik met groot genot naar BR films. Van dat geld wat ik heb uitgespaard met de aankoop van de PX80 heb ik nu een Xbox,een losse BR speler en binnenkort 2 mooie boekplank speakers.

Ik heb nu een meer uitgebalanceerd geheel dan wanneer ik een HTPC moet samenstellen en meer geld neer te leggen voor een FHD. Het is maar net wat je plan is met die TV...

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 19-11-2008 20:23 ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 10-09 22:44
Edit:

Herplaatst in deel 4