Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Geweldig forum dit, ik kijk al een tijd mee voor allerlei multimedia problemen.
Maar Ik loop nu tegen het volgende aan waar ik niet direct een antwoord op kan vinden:

Van Panasonic heb ik diverse apparatuur (plasma, dvdrec, receiver) aan elkaar gekoppeld via HDMI. Dit werkt op zich goed en Viera-link werkt ook prima en is heel erg handig. De apparaten zien elkaar en zijn op elkaar afgestemd.

Wanneer ik echter de Phillips HD-satteliet-ontvanger via HDMI er bij aansluit op de tv(op de tweede HDMI aansluiting van de TV), "ziet" geen enkel apparaat meer het andere apparaat. Viera-link doet het ook niet meer. Vooral dat laatste vind ik vervelend, aangezien ik nu elke keer als ik de tv aanzet alle apparaten weer op de juiste instelling zetten.

Volgens de klantenservice van Panasonic heb ik een HDMI-splitter nodig om er voor te zorgen dat de Panasonic-apparaten weer communiceren met elkaar in combinatie met de sat-ontvanger. Denk je goed spul bij elkaar te kopen, zit je alsnog weer aan de splitters, terwijl de tv nog 2 hdmi aansluitingen over heeft. Maar goed.....

Volgens Panasonic moet de Sat-ontvanger op (IN) van de splitter aangesloten worden en alle Panasonic apparaten op OUT.

Ik heb toch wat twijfels of de onderlinge communicatie hiermee weer gaat werken aangezien In en OUT aangeven dat het één-richting verkeer is.

Al met al, graag jullie advies/mening hierover.

Groet,
Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Kan je het typenummer van de philips Sat ontvanger geven? Misschien is er de mogelijkheid om HDMI-CEC te disablen. Ik denk namelijk dat de philips commando's verstuurd die de andere apparaten in de war brengt. Kan je overigens in het menu van de televisie instellingen toekennen met betrekking tot de externe ingangen?

Vind dat van die splitter maar een raar verhaal, en gaat volgens mij net zo slecht werken...

[ Voor 13% gewijzigd door Friedchicken op 05-11-2008 12:37 . Reden: splitter toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is de Philips DSR 7121

In het menu van de TV kan ik alleen een av-kanaal kiezen. Volgens mij kan ik hier geen aparte instellingen voor ingeven.

De TV is trouwens de TH-42PZ85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:51:
Het is de Philips DSR 7121

In het menu van de TV kan ik alleen een av-kanaal kiezen. Volgens mij kan ik hier geen aparte instellingen voor ingeven.

De TV is trouwens de TH-42PZ85
Hmm, de handleiding meld helaas niets over CEC.

Welke software is in de decoder actief? Kan je deze nog updaten?
Doet het probleem zich ook voor als je een ander hdmi app aansluit? (Ander merk dan Panasonic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-08 00:42
Is het niet goedkoper om ipv een HDMI splitter te kopen de Philips decoder te ruilen voor een ander merk?
Probleem zit m hier waarschijnlijk in dat de Philips andere CEC commando's verstuurd en de Viera apparaten de kluts kwijtraken.
Een HDMI splitter gaat hier niet werken denk ik. HDMI-CEC loopt toch 2 richtingen op en als je er een splitter tussen zet (wat in feite ook een repeater is) dan zal deze al het verkeer doorgeven, dus zit je nog met de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
hondapower schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:12:
Is het niet goedkoper om ipv een HDMI splitter te kopen de Philips decoder te ruilen voor een ander merk?
Probleem zit m hier waarschijnlijk in dat de Philips andere CEC commando's verstuurd en de Viera apparaten de kluts kwijtraken.
Een HDMI splitter gaat hier niet werken denk ik. HDMI-CEC loopt toch 2 richtingen op en als je er een splitter tussen zet (wat in feite ook een repeater is) dan zal deze al het verkeer doorgeven, dus zit je nog met de problemen.
Repeater/Switch is inderdaad niet de oplossing. Weet niet hoe stabiel de software inmiddels is van de philips. Want we hebben echt veel problemen met dat ding gehad. Humax HD decoder werkt overigens prettig en snel. Weet niet of ruilen een optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk de laatste software, aangezien hij gisteren nog geupdate heeft

Ik heb geen andere HDMI-apparatuur, dus dat weet ik niet.

Ik zal eens langs de winkel gaan om om te ruilen, ik de hele set inclusief sat ineens gekocht, dan mag ik er wel van uit gaan dat het werkt.

Bedankt in ieder geval voor zover, ik zal de ontwikkelingen blijven melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:21:
Waarschijnlijk de laatste software, aangezien hij gisteren nog geupdate heeft

Ik heb geen andere HDMI-apparatuur, dus dat weet ik niet.

Ik zal eens langs de winkel gaan om om te ruilen, ik de hele set inclusief sat ineens gekocht, dan mag ik er wel van uit gaan dat het werkt.

Bedankt in ieder geval voor zover, ik zal de ontwikkelingen blijven melden.
Probleem zal waarschijnlijk zijn dat de winkel zegt dat de decoder naar behoren functioneerd. In jouw opstelling werkt het niet lekker. Dus dat iets worden met een kastje en een muur. Ik lees graag je vorderingen!
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de hele set inclusief tv, dvdrec en sat in 1 keer gekocht. Dat kan nu mijn voordeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-08 00:42
Wat je ook zou kunnen doen is in de HDMI kabel van de philips naar de tv de CEC pin (13) defect maken.
Dan kan er geen CEC verkeer van en naar de philips plaatsvinden en zou het probleem ook opgelost moeten zijn. Een hdmi kabel kost niks meer tegenwoordig dus je zou het eens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik er niet uitkom met de winkel (=Correct trouwens) en zelf iets moet gaan regelen, ga ik dit als eerste doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hondapower schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:58:
Wat je ook zou kunnen doen is in de HDMI kabel van de philips naar de tv de CEC pin (13) defect maken.
Dan kan er geen CEC verkeer van en naar de philips plaatsvinden en zou het probleem ook opgelost moeten zijn. Een hdmi kabel kost niks meer tegenwoordig dus je zou het eens kunnen proberen.
= de gouden tip!! _/-\o_

Stekker opengemaakt en de draad naar pin 13 (in mijn geval de rode draad) doorgeknipt. Alles werkt.

Bedankt..
Pagina: 1