Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3

Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBDscience
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2022
Ik bezit nu sinds 3 dagen de Panasonic TH-42PZ8E, een prachtige tv waarover ik in dit topic heel weinig terugvindt. Is dit model slechter verkrijgbaar of is het puur esthetisch? (PZ8E heeft ook geen zilveren rand). Net geen 1000 euro voor betaald incl hdmi kabel en verzending, dus aanzienlijk goedkoper dan de grote zussen PZ80 en PZ85.

Nu wil ik alleen nog een goede DVD-speler erbij. Nu is er op dit forum ook een topic over tot 1080p upscalende DVD-spelers.
Maar lees ik in de topicstart hier, dat een Panasonic tv van nature al een hele goede upscaler heeft.
Loont het dan de moeite om perse een DVD speler met 1080p upscaling te kopen?

edit: welke speler heb je dan gekocht Pinkpanther1970? Een Panasonic tbv de Viera Link?

[ Voor 7% gewijzigd door CBDscience op 15-09-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:55
Blowhoofd schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:14:
Maar lees ik in de topicstart hier, dat een Panasonic tv van nature al een hele goede upscaler heeft.
Loont het dan de moeite om perse een DVD speler met 1080p upscaling te kopen?
Volgens de meesten niet.
Ikzelf heb wel een upscaler besteld voor mijn PX80, maar dan wel voor de HDMI connectie (bestaat er een dvd speler met HDMI en zonder upscaler?) omdat die digitale verbinding normaliter wel een nog beter beeld zou moeten geven dan de scart-verbinding die ik nu gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 10:55
Als ik het goed begrijp, gebeurd er bij de PZ85 het volgende.
Wanneer je IFC uitzet, dan heb je ook geen 24p real cinema meer, als je IFC terug aan zet dan heb je terug 24p real cinema :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
PinkPanther1970 schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:22:
[...]

Ikzelf heb wel een upscaler besteld voor mijn PX80
[...]
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat begrijp ik ook niet, want dan ga je het beeld eerst upscalen om het vervolgens door de scaler van de Panasonic terug te laten scalen naar de resolutie van de TV. Wat ik heb begrepen is de scaler van de Pana prima, en kun je het beeld beter níet upscalen voordat het naar de TV gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Moris schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:56:
[...]

Als ik het goed begrijp, gebeurd er bij de PZ85 het volgende.
Wanneer je IFC uitzet, dan heb je ook geen 24p real cinema meer, als je IFC terug aan zet dan heb je terug 24p real cinema :?
Ja klopt, bij een 24p bron. 24p real cinema = 24p met IFC aan.
Marketing bullsh** :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Moris schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:57:
[...]

Ik wil de kabels v/d Plasma tot de reciever beperken tot een strikt minimum, dit is voor mij zeer belangrijk.
Het geluid dat via de HD-decoder in de plasma gaat, dus via de hdmi-poort en via de Optical-Out v/d plasma naar de reciever.
Dus deze wordt doorgelust, het zou voor mij de moeite waard zijn om toch voor de PZ85 te kiezen ipv de PZ80.
Hier wil ik dus echt wel zker van zijn of dit wel echt gaat.

Of het geluid wel of niet in Stereo zal zijn, maakt voor mij echt niet uit, als ik het geluid op de surround-reciever al kan decoderen naar Multi-Channel of een ander geluids formaat ben ik al zeer blij :)
Net even getest met mijn PZ85.
Ja het werkt. Ik krijg tegelijk een 2 kanaals PCM signaal op mijn receiver. En het loopt synchroon ook nog.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
psy schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:25:
[...]

Ja klopt, bij een 24p bron. 24p real cinema = 24p met IFC aan.
Marketing bullsh** :)
Jammer, dat je IFC niet afzonderlijk kan uitzetten, zodat de 24p enkel nog overblijft :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
psy schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:40:
[...]

Net even getest met mijn PZ85.
Ja het werkt. Ik krijg tegelijk een 2 kanaals PCM signaal op mijn receiver. En het loopt synchroon ook nog.
Waauw, ik ben blij te horen dat de Optical Out geluid weergeeft en dit zelfs met een bron aangesloten op de Hdmi v/d Plasma :9~

Zo kan ik dan toch genieten van een HD-decoder die op de Hdmi is aangsloten v/d Plasma en het geluid via de Optical-Out kan laten lopen naar de reciever :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
psy schreef op maandag 15 september 2008 @ 09:54:
[...]

Ik denk het wel, maar ik vind het wel een beetje zot en ik zal niet de enige zijn. What's the point? Je kan net zo goed de analoge geluidsuitgang gebruiken. Je gaat volkomen voorbij aan het nut van een optisch signaal. Die optical out is eigenlijk vooral bedoeld als je het DVB-T signaal gebruikt met 5.1 zenders wat in Nederland volgens mij niet gebruikt wordt.

[...]

Ik zou wachten tot de zuinigere 2009 modellen, je hebt al een 42 inch van 2007 die op zich mooi beeld geeft. Als je persé een 2008 model wil waarom dan niet meteen 46 inch?

[...]

24p real cinema is gewoon 24p met IFC aan. Geeft een iets vloeiender beeld, maar ook meer beeldfouten inherent aan de IFC techniek. Maar 24p is standaard altijd schokkerig natuurlijk. Maar dat hoort ook zo dus om me daar druk om te maken? In de bioscoop ziet het er eender uit.
Ik heb IFC trouwens meestal aanstaan, maar zou het ook best kunnen missen. Heeft weinig toegevoegde waarde en bij 24p zet ik het vaak zelfs uit want het ziet een beetje raar uit.

Ik zou me drukker maken om de vormgeving, velen vinden de PZ80 minder mooi dan de PZ85.
Waarschijnkijk zal ik voor een 46" scherm gaan :9~

Zal het geluid beter zijn via de Optical Out ipv de Analoog Out of is dit minimaal :?
Ik heb ze vandaag beiden naast elkaar gezien en het uiterlijk tussen de PZ80 en PZ85 is niet echt een wereld van verschil hoor ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Moris op 15-09-2008 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Moris schreef op maandag 15 september 2008 @ 23:39:
[...]
Zal het geluid beter zijn via de Optical Out ipv de Analoog Out of is dit minimaal :?
[...]
zo lang mogelijk digitaal houden is altijd beter
ik neem ook aan dat de DAC's in jouw receiver beter zijn dan die in de TV

[ Voor 22% gewijzigd door Patriek op 16-09-2008 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Patriek schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 00:49:
[...]

zo lang mogelijk digitaal houden is altijd beter
ik neem ook aan dat de DAC's in jouw receiver beter zijn dan die in de TV
Ik bezit de Onkyo TX-SR875, dus dat zal wel goed zitten en heeft voldoende Optische ingangen :)
Graag hoop ik de knoop snel door te hakken, welke Plasma het zal worden tussen de Panasoninc PZ80 of de PZ85 :? 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Moris op 16-09-2008 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Moris schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:43:
[...]

Jammer, dat je IFC niet afzonderlijk kan uitzetten, zodat de 24p enkel nog overblijft :? 8)7
Jawel dat kan wel hoor. 24p wordt ALTIJD juddervrij weergegeven. IFC is slechts een optie. Als je 24p weergeeft en je zet IFC aan, dan heet het opeens 24p Real Cinema...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
Moris schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 07:27:
[...]

Ik bezit de Onkyo TX-SR875, dus dat zal wel goed zitten en heeft voldoende Optische ingangen :)
Graag hoop ik de knoop snel door te hakken, welke Plasma het zal worden tussen de Panasoninc PZ80 of de PZ85 :? 8)7
Ik heb met hetzelfde dilemma gezeten en toen toch de 85 besteld.
Voornamelijk voor het zicht (vormgeving dus). En dat was mij dat extra geld waard.

Als je 1500 euro uitgeeft aan een TV, moet je daarna niet beknibbelen, want daar krijg je later spijt van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:25:
Dat begrijp ik ook niet, want dan ga je het beeld eerst upscalen om het vervolgens door de scaler van de Panasonic terug te laten scalen naar de resolutie van de TV. Wat ik heb begrepen is de scaler van de Pana prima, en kun je het beeld beter níet upscalen voordat het naar de TV gaat?
Waar vind ik dan een goeie dvd-speler mét HDMI en zonder upscaling?
Zoals gezegd doe ik het voor de digitale verbinding, niet voor de upscaler.
Of ga je nu zeggen dat de huidige scart die ik gebruik een even goed beeld geeft als een HDMI?

Voor alle duidelijkheid: ik reageerde op een post waar iemand vroeg of het de moeite loont een upscalende dvd-speler te kopen. Ik sprak niet over een externe upscaler zoals de Lumagen Radiance.

[ Voor 13% gewijzigd door PinkPanther1970 op 16-09-2008 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Als je het beeld via scart weergeeft valt het tegen (o.a. matige interlacing volgens reviews, ik heb het nooit zelf geprobeerd want ik gebruik geen scart). Als je het aansluit via HDMI is het stukken beter. Ik zou ALTIJD een goeie dvd speler zoeken met HDMI (beter nog koop meteen een goeie bluray speler), die zal toch waarschijnlijk prima upscalen naar de tv. Dan hoeft de tv zelf toch niet meer te scalen?

Of hebben we het over de PX80? Dan weet ik het even niet...

[ Voor 7% gewijzigd door psy op 16-09-2008 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
psy schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:28:
Ik zou ALTIJD een goeie dvd speler zoeken met HDMI (beter nog koop meteen een goeie bluray speler), die zal toch waarschijnlijk prima upscalen naar de tv.
Ik moet voorlopig geen BR: de upscaling is nog altijd slechter dan een gewone dvd-speler die je kan krijgen voor een vierde en minder van de prijs, ze zijn retetraag en de films zijn veel te duur naar mijn zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 00:03

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Dirtbiter schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 07:59:
[...]

Voornamelijk voor het zicht (vormgeving dus). En dat was mij dat extra geld waard.

Als je 1500 euro uitgeeft aan een TV, moet je daarna niet beknibbelen, want daar krijg je later spijt van...
Ik had een 37PV500 en zat ook met het dilemma welke 46" het nu moest worden. Nog getwijfeld om een TH46PZ8 te kopen (maar dat was meer door die aktie met gratis HD recorder), maar ik vind o.a. contrastverhouding toch wel erg belangrijk. Los van óók de vormgeving in deze m.b.t. de 46PZ85. De prijs was daarnaast óók erg scherp (géén internetshop!)... Helemaal mee eens dat je bij zulke bedragen achteraf geen spijt moet krijgen, dus de keuze was nu zo gemaakt :)
psy schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:28:
Als je het beeld via scart weergeeft valt het tegen (o.a. matige interlacing volgens reviews, ik heb het nooit zelf geprobeerd want ik gebruik geen scart). Als je het aansluit via HDMI is het stukken beter. Ik zou ALTIJD een goeie dvd speler zoeken met HDMI (beter nog koop meteen een goeie bluray speler), die zal toch waarschijnlijk prima upscalen naar de tv. Dan hoeft de tv zelf toch niet meer te scalen?

Of hebben we het over de PX80? Dan weet ik het even niet...
Een goede blu-ray speler? Mijn PS3 voldoet perfect als het gaat om afspelen van blu-ray en upscalen van je dvd's is ook al helemaal top! Pluspunt het feit dat je continue firmware updates hebt waarmee je blu-ray speler altijd erg 'actueel' is ;)

Cheers!

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 10:27
Ik heb zelf de Panasonic Px8. Dit is een HD ready scherm, zoals jullie waarschijnlijk weten.

Afgelopen weekend nam ik me laptop van het werk mee naar huis en heb deze via een HDMI kabel aangesloten op de tv. Het blijkt dat ik dan ineens 1920x1080 resolutie kan instellen, dit zou toch niet mogelijk zijn of snap ik iets niet?

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Tja keuze al gemaakt dan :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

WizzieJP schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:55:
[...]

Ik had een 37PV500 en zat ook met het dilemma welke 46" het nu moest worden. Nog getwijfeld om een TH46PZ8 te kopen (maar dat was meer door die aktie met gratis HD recorder), maar ik vind o.a. contrastverhouding toch wel erg belangrijk. Los van óók de vormgeving in deze m.b.t. de 46PZ85. De prijs was daarnaast óók erg scherp (géén internetshop!)... Helemaal mee eens dat je bij zulke bedragen achteraf geen spijt moet krijgen, dus de keuze was nu zo gemaakt :)

[...]

Een goede blu-ray speler? Mijn PS3 voldoet perfect als het gaat om afspelen van blu-ray en upscalen van je dvd's is ook al helemaal top! Pluspunt het feit dat je continue firmware updates hebt waarmee je blu-ray speler altijd erg 'actueel' is ;)

Cheers!
Contrastverhouding van PZ80/PZ8 en PZ85 is in feite exact gelijk :)
Alleen bij de PZ85 wordt een uitermate irritant foefje uitgehaald met het beeld waardoor het contrast dynamisch verhoogd wordt (vandaar de hogere contrastwaarde). Godzijdank is dit uit te schakelen (Cinema mode)

Verder heb je wel gelijk met de PS3 (ik heb er ook een) maar hij maakt wel wat geluid en hij ziet wel een beetje lomp uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:57
psy schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:04:
[...]

Alleen bij de PZ85 wordt een uitermate irritant foefje uitgehaald met het beeld waardoor het contrast dynamisch verhoogd wordt (vandaar de hogere contrastwaarde). Godzijdank is dit uit te schakelen (Cinema mode)

Verder heb je wel gelijk met de PS3 (ik heb er ook een) maar hij maakt wel wat geluid en hij ziet wel een beetje lomp uit.
kan iemand dit bevestigen van het contrast? want volgens mij is dat van het foefje waar maar heeft de pz8 toch nog steeds een lager contrast. dus even niet over dynamisch contrast gesproken maar het ware contrast is ook lager met de pz8 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Marketing-klets.
Het is gewoon exact hetzelfde panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:57
psy schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:47:
Marketing-klets.
Het is gewoon exact hetzelfde panel.
ja dat kan wle hetzelfde panel zijn, maar als de software een limiet erop zet dat het hele contrast niet gebruikt wordt (heb het over het reele contrast en niet het dynamische) dan heb je toch nog een verschil

als ik op kieskeurig kijk zie ik toch dat ook in het native contrast verschillen zitten tussen de pz8 en pz80

http://kieskeurig.nl/nl/p...0F08C6D24C125746E00429E9F

[ Voor 27% gewijzigd door dangerpaki op 16-09-2008 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
dangerpaki schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:38:
[...]

als ik op kieskeurig kijk zie ik toch dat ook in het native contrast verschillen zitten tussen de pz8 en pz80
Staar je niet blind op die fictieve cijfertjes.
Als die schermen in de realiteit een contrast van 1000:1 halen, zal het mooi zijn.
Als je gewoon naar de televisie kijkt, zal je geen verschil merken tussen 15.000:1, 20.000:1 of zelfs de 30.000:1 waarmee ze je om de oren slaan.

Edit: blijkbaar zouden de recente Panasonic's eerder in de buurt van 3.000:1 komen.

[ Voor 7% gewijzigd door PinkPanther1970 op 16-09-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net bij bcc geweest, daar is de pz85 voor €1500 te koop maar de verkoper wees me op een model wat volgens hem een custum exclusief bcc blablabla model was met de zelfde specs als de pz85, heb het niet op geschreven meende dat het pz82 (NL) was ~€1400.

Wat zijn dit voor sub types zo zie ik op google ook de pz81b? zijn er functies weggelaten bij deze types?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

psy schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:04:
[...]

Interessante info - thanks :) ! Misschien dat de PZ80 dan nog steeds een optie voor mij is.. maar zal de prijsstelling hier even voor moeten raadplegen. Verder had ik een PS3 60GB, maar omdat er iemand is geweest die zonder aankondiging hem heeft meegenomen ;) heb ik recent een nieuwe 80GB gekocht en deze is enorm stil (mede ook i.v.m. mindere warmte ontwikkeling -> is nl voorzien van de 65nm Cell en GPU).

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Heeft iemand btw ervaring met een HD decoder voor digitale tv die aan te sturen is met de viera link? Ik zou binnenkort aan de HDTV willen gaan maar ik vraag me af welke decoders een goede integratie hebben. Ik vraag me vooral af of je gewoon kan zappen vanaf je tv en of je dan oko de epg kan gebruiken of dat je dat ellemaal vanaf de decoder remote moet doen terwijl de tv op één externe bron staat.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:15:
meende dat het pz82 was ~€1400 (NL).

Wat zijn dit voor sub types zo zie ik op google ook de pz81b? zijn er functies weggelaten bij deze types?
http://www.avforums.com/f...p?t=811457&highlight=pz82
The PZ82 is The Comet group's 'exclusive' PZ80, in essence identical with a few subtle cosmetic changes so they can claim it's different.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
rajackar schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:18:
of dat je dat ellemaal vanaf de decoder remote moet doen terwijl de tv op één externe bron staat.
Hier werkt het alleszins zo en ik weet niet of er een ander systeem bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

ik dacht dat je via hdmi ook een soort integratie kon bereiken maar misschien wil ik wel teveel ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

PinkPanther1970 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:52:
[...]

Staar je niet blind op die fictieve cijfertjes.
Als die schermen in de realiteit een contrast van 1000:1 halen, zal het mooi zijn.
Als je gewoon naar de televisie kijkt, zal je geen verschil merken tussen 15.000:1, 20.000:1 of zelfs de 30.000:1 waarmee ze je om de oren slaan.

Edit: blijkbaar zouden de recente Panasonic's eerder in de buurt van 3.000:1 komen.
Volgens tweakers was het gemeten contrast van de PZ85 minimaal 5.873:1.
Maar je hebt helemaal gelijk wat betreft het effectieve contast, dit zal niet hoger komen dan 1000:1, zeker niet zodra er een lamp aangaat in de huiskamer. Maar dit geldt natuurlijk voor alle tv's :)
WizzieJP schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:16:
[...]

Interessante info - thanks :) ! Misschien dat de PZ80 dan nog steeds een optie voor mij is.. maar zal de prijsstelling hier even voor moeten raadplegen. Verder had ik een PS3 60GB, maar omdat er iemand is geweest die zonder aankondiging hem heeft meegenomen ;) heb ik recent een nieuwe 80GB gekocht en deze is enorm stil (mede ook i.v.m. mindere warmte ontwikkeling -> is nl voorzien van de 65nm Cell en GPU).

Cheers
Vergeet niet dat de PZ80 slechts 2 hdmi aansluitingen heeft aan de achterkant (de 3e zit aan de voorkant). Bij de PZ85 zit de 3e aansluiting nog net 'onzichtbaar' aan de zijkant/achterkant. Ik vond dat wel een belangrijk verschil. Verder vind ik de IFC zeker een nuttige feature. Maar als je beide zaken niet zo belangrijk vind, en de vormgeving van de PZ80 ok, kan je net zo goed een PZ80 nemen.

[ Voor 38% gewijzigd door psy op 16-09-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
PinkPanther1970 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 08:21:
[...]

Waar vind ik dan een goeie dvd-speler mét HDMI en zonder upscaling?
[...]
In principe is elke DVD-speler mét HDMI er één zonder upscaling. Je moet namelijk instellen welke resolutie hij via HDMI moet uitsturen. Als je 576i kiest, stuurt hij dus gewoon PAL uit, die je tv dan zelf kan upscalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Fire69 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 13:38:
[...]

In principe is elke DVD-speler mét HDMI er één zonder upscaling. Je moet namelijk instellen welke resolutie hij via HDMI moet uitsturen. Als je 576i kiest, stuurt hij dus gewoon PAL uit, die je tv dan zelf kan upscalen :)
Ja, duh. 8)7
De bedoeling is dan ook om eenmaal ik de speler heb te testen op 576i, 720p en 1080i.
En dan zal ik zelf wel beslissen wat ik vind dat het mooiste beeld geeft.
Ik ga gewoon uit van de veronderstelling dat ik via een HDMI sowieso beter beeld ga hebben dan mijn huidige speler via scart waarbij het digitale beeld wordt omgezet naar analoog en dan opnieuw naar digitaal.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Sorry, ik volg je niet meer... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Wat wil je weten?

[ Voor 81% gewijzigd door PinkPanther1970 op 16-09-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Zijn er ook F-HD Pana's met 3 HDMI op de achterkant? Dit heb ik bij men 42PX80 wel maar als ik over een tijdje een F-HD variant aan ga schaffen moet ik wel gewoon 3 aansluitingen hebben op de achterkant. Waarom in hemelsnaam op de voorkant en zijkant :o? Omdat mensen geen kabel hebben die 0,5 meter langer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
StealthyPeanut schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:09:
Zijn er ook F-HD Pana's met 3 HDMI op de achterkant?
PZ800 (1 vooraan, 3 achteraan)

[ Voor 6% gewijzigd door PinkPanther1970 op 16-09-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

PZ85 heeft 2 aan achterkant en 1 aan zijkant, maar deze zit onzichtbaar achter het scherm dus in feite ook aan de achterkant. De PZ800 heeft 3 hdmi aan de achterkant en 1 aan de zij of voorkant (weet ik even niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik niks, snap niet meer wat jij nu eigenlijk wou weten over het upscalen. :P

Maar laat maar, als jij tevreden bent, ik ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Fire69 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:22:
[...]
Ik niks, snap niet meer wat jij nu eigenlijk wou weten over het upscalen. :P
Ik vroeg me gewoon af of ik met een dvd-speler die over een HDMI-aansluiting beschikt niet altijd beter beeld zou moeten hebben dan met een dvd-speler die verbonden is via een scart?
Lijkt me logisch aangezien over HDMI het signaal digitaal blijft en via scart het digitale beeld eerst wordt omgezet naar analoog om via de scart te gaan en dan opnieuw naar digitaal als het in de televisie aankomt.

(heeft in wezen dus niets te maken met upscalen, maar ik zocht een dvd-speler met een HDMI-aansluiting en die hebben sowieso allemaal ook een upscaler aan boord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kon je dat niet direct zeggen dan? :D Tuurlijk ga je via HDMI beter beeld hebben dan via scart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Fire69 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:36:
Kon je dat niet direct zeggen dan? :D
Deed ik, maar er begon altijd wel iemand te lullen over de upscaler en dat de plasma dat ook doet... terwijl het me daar helemaal niet om te doen was.
Fire69 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:36:
Tuurlijk ga je via HDMI beter beeld hebben dan via scart :P
Nou, dan ga ik vanaf volgende week nog beter beeld hebben dan nu.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:58
Heeft iemand ervaring met de 50" PX8E?

Dat is zo'n beetje de enige 50" panasonic die in de buurt van ons budget komt (en dan ook nog 100-150 te hoog bij betrouwbare webwinkels), maar deze heeft een contrast van 10.000:1 wat in vergelijking met de Samsungs/LG's (30.000:1)
Ik heb deze tv nog nergens in een winkel zien hangen, dus ben ik benieuwd wat de gebruikerservaringen zijn

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Ik zou er niet aan beginnen, eerlijk gezegd.
Het design trekt op niets, het geluid is volgens velen ondermaats, er zijn weinig aansluitingen in vergelijking met de andere modellen, de PX8 heeft nog de V-Real 2 van de vorige generatie en de contrast ratio is ook het laagst van alle modellen van de G11 panelen.

[ Voor 3% gewijzigd door PinkPanther1970 op 16-09-2008 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet goed wat iedereen met meer dan 1 HDMI poort moet. Tegenwoordig schakelen we de input toch allemaal met een receiver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ehh ja als je een nieuwe receiver hebt. De meeste receivers hebben slechts optische ingangen en hooguit S-video voor video en zeker geen HDMI. En nou om weer een nieuwe receiver te kopen als de oude het goed doet alleen voor die HDMI toestand is ook overdreven. Dolby Digital 5.1/DTS zijn goed genoeg om nog jaren mee door te kunnen dus die TrueHD toestand is ook al geen echte selling-point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

waarom wordt op zo'n post nog gehapt eigenlijk?

anywho, @metaalhoofd: ik zou eerder voor een iets kleinere plasma met een beter beeld gaan. Ik heb zelf uiteindelijk de 46'' pz80 gekocht en bv niet de 50'' samsung. Die was oa maar 50 hz. Volgens mij heb je uiteindelijk meer plezier van een tv die super mooi beeld geeft want de wauw factor van die paar extra inch vergaat ook redelijk rap en dan ga je je ergeren aan dingen die in het beeld niet 100% zijn is mijn ervaring.

iemand btw nog een antwoord op mijn hdmi integratie(viera link) vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 23:13

Urk

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:27:
Ik begrijp niet goed wat iedereen met meer dan 1 HDMI poort moet. Tegenwoordig schakelen we de input toch allemaal met een receiver :)
Hmmm...nee, ik heb mijn HD TV decoder direct op een HDMI poort aangesloten en mijn Playstation 3 op een andere HDMI poort.

Ik heb nu ongeveer 2 maanden een Panasonic TH-50PZ800 in mijn bezig, maar zie ik het goed dat dat model nog steeds amper/slecht leverbaar is?

[ Voor 16% gewijzigd door Urk op 16-09-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
@rajackar
Onze kijkafstand is 4-4,5 meter, en om dan 400 extra euros neer te leggen (die we niet echt hebben de komende 4 maanden) voor een kleinere tv, die in theorie dan wel scherper beeld geeft, maar op onze kijkafstand verwaarloosbaar, vind ik een beetje onzinnig.
Wij oriënteren ons vnl op de Samsung PS50A45X modellen (wel 100hz al schijnt dat bij Plasma's ook weer geen echte toegevoegde waarde te hebben) en evt LG 50PG3000/6000. 50" Hd-ready schermen dus.

Omdat de Panasonic TH 50PX80 niet leverbaar is in NL is de stap naar een Panasonic dan vrij groot, behalve de 50PX8E, omdat je dan gelijk bij full-hd modellen uitkomt in de price-range van 1500+ euro's, terwijl we met moeite een budget van 1200 weten te vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Dirtbiter schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 07:59:
[...]

Ik heb beide toestellen gezien PZ80 & PZ85 en vond ze beiden wel mooi, maar de PZ85 is iets mooier.
Dus de vraag blijft of de hogere prijs v/d PZ85 de moeite waard is tov de PZ80 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Vergeet niet dat de PZ80 slechts 2 hdmi aansluitingen heeft aan de achterkant (de 3e zit aan de voorkant). Bij de PZ85 zit de 3e aansluiting nog net 'onzichtbaar' aan de zijkant/achterkant. Ik vond dat wel een belangrijk verschil. Verder vind ik de IFC zeker een nuttige feature. Maar als je beide zaken niet zo belangrijk vind, en de vormgeving van de PZ80 ok, kan je net zo goed een PZ80 nemen.
[/quote]

Waarom vind je voor jou de IFC wel een nuttige functie hebben :?

1 Hdmi zou voor mij al voldoende geweest zijn op de Plasma's hier, omdat toch alle Hdmi-aansluitingen via mijn surround gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
psy schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:55:
[...]

Volgens tweakers was het gemeten contrast van de PZ85 minimaal 5.873:1.
Maar je hebt helemaal gelijk wat betreft het effectieve contast, dit zal niet hoger komen dan 1000:1, zeker niet zodra er een lamp aangaat in de huiskamer. Maar dit geldt natuurlijk voor alle tv's :)

[...]

1 Hdmi zou voor mij al voldoende geweest zijn op de Plasma's hier, omdat toch alle Hdmi-aansluitingen via mijn surround gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Moris schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:27:

Dubbele post mate :? .. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door WizzieJP op 16-09-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

psy schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:55:
[...]

Ik ga definitief nu voor de 46PZ85... ook design vind ik in onze huiskamer toch belangrijk (en omdat design persoonlijk is wil ik er verder geen disucussie mee opstarten ;) ).

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
WizzieJP schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:01:
[...]

Ik ga definitief nu voor de 46PZ85... ook design vind ik in onze huiskamer toch belangrijk (en omdat design persoonlijk is wil ik er verder geen disucussie mee opstarten ;) ).

Cheers
Ik ben blij voor je dat je de keuze hebt gemaakt voor de PZ85, veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Nadat ik precies dacht te weten waarmee ik bezig was loop ik nu ook tegen het pixelmapping probleem aan. Zojuist mijn pc via dvi -> hdmi aan mijn 46-pz80 gehangen maar ik krijg met geen mogelijkheid fatsoenlijk beeld. Of er valt een stuk beeld af of ik heb kleine balken aan de zijkanten.
Aspact ratio staat op "juist" in de TV en in de Nvidia controls staat het signaal op 1080P 50 hz. Bij "flat panel scaling" in de nvidia controls staat de optie "use my display's built in scaling" aan. Als ik deze op "do not scale" zet maakt dat niets uit maar als ik na de omschakeling op "yes" klik schiet ie weer op de vorige optie. Als iemand dit aan de praat heeft zou ik graag weten hoe want het drijft me tot waanzin.
De optie om het plaatje te scalen om de tv mooi te vullen werkt wel een beetje maar dan blijkt het beeld ook niet helemaal mooi gecentreerd te zijn. Ik gebruik btw een geforce 8800 GTS met de laatste nvidia drivers op vista x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
rajackar schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:47:
Nadat ik precies dacht te weten waarmee ik bezig was loop ik nu ook tegen het pixelmapping probleem aan. Zojuist mijn pc via dvi -> hdmi aan mijn 46-pz80 gehangen maar ik krijg met geen mogelijkheid fatsoenlijk beeld. Of er valt een stuk beeld af of ik heb kleine balken aan de zijkanten.
Aspact ratio staat op "juist" in de TV en in de Nvidia controls staat het signaal op 1080P 50 hz. Bij "flat panel scaling" in de nvidia controls staat de optie "use my display's built in scaling" aan. Als ik deze op "do not scale" zet maakt dat niets uit maar als ik na de omschakeling op "yes" klik schiet ie weer op de vorige optie. Als iemand dit aan de praat heeft zou ik graag weten hoe want het drijft me tot waanzin.
De optie om het plaatje te scalen om de tv mooi te vullen werkt wel een beetje maar dan blijkt het beeld ook niet helemaal mooi gecentreerd te zijn. Ik gebruik btw een geforce 8800 GTS met de laatste nvidia drivers op vista x64
Dit probleem heb ik net hetzelfde met mijn notebook, deze heeft een nVidia 8600M GT aan boord.
Wanneer ik mijn Panasonic 42-PV70 aansluit op mijn vaste pc met Ati 2600 kaart is het probleem opgelost :9~
Ik heb bij Ati steeds de indruk dat ze in video-weergaven op een 2de monitor (dual) veel beter zijn als een nVidia :9~
Met nVidia krijg ik het niet en nooit voor elkaar :(

Dus het ligt zeker en vast niet aan je Panasonic Plasma :)

[ Voor 4% gewijzigd door Moris op 16-09-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

TNX voor de geruststelling ;)
Had aan alle verhalen ook wel begrepen dat het niet aan de TV zou liggen. Net even zitten klooien met een ati bak maar daar krijg ik het ook niet helemaal voor elkaar. Ook al is het resultaat wel iets beter dan bij mijn eigen PC.
Ik snap niet dat mijn tv wel 1080P signaal aangeeft maar dat er dan zo'n enorm brak plaatje op het scherm komt. Mijn Xbox die toen ongeveer hetzelfde kostte als mijn geforce doet het wel perfect. Het is ook om te huilen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Urk schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:49:
[...]

Hmmm...nee, ik heb mijn HD TV decoder direct op een HDMI poort aangesloten en mijn Playstation 3 op een andere HDMI poort.

Ik heb nu ongeveer 2 maanden een Panasonic TH-50PZ800 in mijn bezig, maar zie ik het goed dat dat model nog steeds amper/slecht leverbaar is?
Ik dacht dat iedereen die zoveel geld uitgeeft aan goede beeldkwaliteit ook wel optimaal, dus surround, naar zijn of haar materiaal keek. Dat doe jij dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
rajackar schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:15:
TNX voor de geruststelling ;)
Had aan alle verhalen ook wel begrepen dat het niet aan de TV zou liggen. Net even zitten klooien met een ati bak maar daar krijg ik het ook niet helemaal voor elkaar. Ook al is het resultaat wel iets beter dan bij mijn eigen PC.
Ik snap niet dat mijn tv wel 1080P signaal aangeeft maar dat er dan zo'n enorm brak plaatje op het scherm komt. Mijn Xbox die toen ongeveer hetzelfde kostte als mijn geforce doet het wel perfect. Het is ook om te huilen eigenlijk.
Kijk hiervoor eens bij Ati in het Catalyst ControlCenter onder Avivo Video.
Je kan je beeld zelfs, manueel horizontaal en vertikaal rekken of verschuiven :9~

Er zijn bij Ati taloze instellingen hiervoor
:)

Je scherm is tip/top, dus hierover geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Nogmaals dank. Zal er morgen eens rustig voor gaan zitten. BIj de Nvidia controls kan ik ook het plaatje ook wel oprekken maar echt perfect krijg ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Dus de vraag blijft of de hogere prijs v/d PZ85 de moeite waard is tov de PZ80 :?

* Het uiterlijk speelt niet echt een rol voor mij omdat ik ze beiden wel mooi vind.
* Aan 1 Hdmi heb ik voldoende, alles loopt bij mij toch langs de Hdmi-poorten van de reciever.

De Optical Out, IFC en betere speakers zouden bij de PZ85 tov de PZ80, enkel nog een meerwaarde hebben of zie ik iets over het hoofd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Moris schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:34:

* Het uiterlijk speelt niet echt een rol voor mij omdat ik ze beiden wel mooi vind.
* Aan 1 Hdmi heb ik voldoende, alles loopt bij mij toch langs de Hdmi-poorten van de reciever.

De Optical Out, IFC en betere speakers zouden bij de PZ85 tov de PZ80, enkel nog een meerwaarde hebben of zie ik iets over het hoofd :?
Vergeet niet dat de optical out weinig toevoegt ten opzichte van de analoog out op de 80 aangezien er toch alleen een stereo signaal overheen gaat. En ik moet zeggen zo nu en dan kijk ik tv met de speakers van de 80 en zonder mijn reciever aan te zetten en dan klinkt het prima. En als je toch al een reciever hebt staan lijkt me het geluid van de speakers geen issue. Ik heb iig nog geen seconde spijt gehad dat ik geen 85 heb gekocht.

Verwijderd

Moris schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:34:* Aan 1 Hdmi heb ik voldoende, alles loopt bij mij toch langs de Hdmi-poorten van de reciever.
Precies, ik verwacht eigenlijk dat iedereen zo werkt in deze beeldklasse.

• Moris
rajackar schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:52:
[...]

Vergeet niet dat de optical out weinig toevoegt ten opzichte van de analoog out op de 80 aangezien er toch alleen een stereo signaal overheen gaat. En ik moet zeggen zo nu en dan kijk ik tv met de speakers van de 80 en zonder mijn reciever aan te zetten en dan klinkt het prima. En als je toch al een reciever hebt staan lijkt me het geluid van de speakers geen issue. Ik heb iig nog geen seconde spijt gehad dat ik geen 85 heb gekocht.
Het wordt de PANASONIC TH-46PZ80 of de PANASONIC TH-42PZ85 .

Dus een 46" in de PZ80 uitvoering of voor de zelfde prijs een 42" in de PZ85 uitvoering :? 8)7

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Daar heb ik dus ook tussen getwijfeld. Maar als je kijkt wat je echt meer krijgt bijd e 85 en wat je er irl aan hebt was het voor mij een no brainer ;)
Ben nog steeds heel blij met mijn keuze.

• psy

psy

rajackar schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:47:
Je moet voor een Nvidia op zoek naar de "Resize the HDTV desktop underscan compensation option" (even gezocht met Google).

Met ATI is 100% zeker een pixelperfect plaatje te krijgen, maar ook hier moet je de underscan optie van -15% naar 0 zetten.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Tnx voor de hulp. Met die ati bak heb ik dat ook gebrpobeerd. Nog steeds is het beeld verre van perfect. IN de Nvidia controls heb je idd de resize optie. Dit helpt wel iets maar levert ook geen 100% perfect plaatje op. Al is het wel redelijk te krijgen. Ik dacht eigenlijk dat je met een digitale aansluiting een 1:1 plaatje kon krijgen net zoals mijn xbox dat bijvoorbeeld doet. Maar misschien heb ik gelezen wat ik wilde lezen of zo.

• psy

psy

Nou ik krijg met mijn htpc een pixelperfect plaatje, het kan wel. Ik gebruik een HDMI kabel op een PZ85. Ik had eerste ook van die vage zwarte balken. Maar ik heb dus een ATI kaart en volgens mij moet het ook kunnen met een Nvidia.

• psy

psy

Oh by the way, ik zou NIET 'Juist' gebruiken, ik gebruik vrijwel altijd AUTO
Met Juist gebeurt er iets vreemds met het beeld.

[ Voor 48% gewijzigd door psy op 17-09-2008 09:19 ]

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Na iedere aanpassing probeer ik alle aspect settings op de tv even uit voor het geval dat ;)
In theorie zou de optie JUIST het beste beeld moeten geven.
Raar eigenlijk dat er ook niet heel veel over te vinden is behalve mensen die ook dit probleem hebben. Je zou toch denken dat deze setup redelijk veel voor komt. Daarom zou ik ook denken dat er gewoon één setting zou moeten zijn om een beeldvullend plaatje op de kabel te zetten vooral omdat andere apparaten met HDMI hier totaal geen moeite mee hebben. Het zou in mijn optiek net zo makkelijk moeten zijn als het aansluiten van een monitor op dvi, daar hoef je ook verder niks aan in te stellen behalve de resolutie om een mooi beeldvullen plaatje te krijgen.

• psy

psy

Je had toch ook een ATI bak staan? Daarmee moet je echt goed beeld kunnen krijgen (zeker met Catalyst 8.8 maar ook met 8.5).

• mvh9-3
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-06 15:34
Een alternatief is een HDMI schakelkastje, dan hou je de draden weg van bij de televisie en ben je niet beperkt door het aantal HDMI ingangen op de televisie.
Heb een Octava en dat werkt prima (schakelt automatisch of manueel tussen bronnen, digitale audio uitgang, ...)

Marc

Panasonic 50PZ80, Denon AR 2805, PS3, Octava 5x2, Telenet HD Digicorder, B&W 5.1+2, iMac G5, Eyehome

• rajackar

rajackar

Blood Minister

psy schreef op woensdag 17 september 2008 @ 09:42:
Je had toch ook een ATI bak staan? Daarmee moet je echt goed beeld kunnen krijgen (zeker met Catalyst 8.8 maar ook met 8.5).
Tja, die is van een huisgenoot en ik doe het allemaal natuurlijk liever op mijn eigen pc. Maar ik ga zijn drivers wel eens updaten en het dan nog eens proberen. Bedankt voor de tips iig!

• Fire69
rajackar schreef op woensdag 17 september 2008 @ 09:24:
Na iedere aanpassing probeer ik alle aspect settings op de tv even uit voor het geval dat ;)
In theorie zou de optie JUIST het beste beeld moeten geven.
Raar eigenlijk dat er ook niet heel veel over te vinden is behalve mensen die ook dit probleem hebben. Je zou toch denken dat deze setup redelijk veel voor komt. Daarom zou ik ook denken dat er gewoon één setting zou moeten zijn om een beeldvullend plaatje op de kabel te zetten vooral omdat andere apparaten met HDMI hier totaal geen moeite mee hebben. Het zou in mijn optiek net zo makkelijk moeten zijn als het aansluiten van een monitor op dvi, daar hoef je ook verder niks aan in te stellen behalve de resolutie om een mooi beeldvullen plaatje te krijgen.
Zo werkt het bij mij perfect:
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/dz7z8n.jpg

Nu staat er 1280*800 omdat mijn tv niet is aangesloten (niet zo handig mee te nemen naar mijn werk dat ding :P ), maar als ik de HDMI inplug, switch hij automatisch. LCD gaat uit, Pana gaat aan op 1920*1080.
2 dingen waar je moet op letten (heb ik hier al eens uitgelegd eigenlijk, beter zoeken dus ;) ):
- Overscan-functie op je tv staat uit (in het gewone menu)
- H-amp/V-amp staan op 0 (in het service menu)

• psy

psy

Fire69 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:02:
[...]
Hmm dat laatste heb ik nooit aangepast (/hoeven aan te passen) :)

• Fire69
Dat is in principe ook niet nodig. Maar doordat ik eerst iets over het hoofd had gezien, was ik daar mee beginnen spelen. Daarna terug op 0 gezet en de andere settings juist en alles is perfect nu. :)
Met wel de overscan-functie steeds switchen als ik tv of pc wil gebruiken, want mijn digibox doet het anders niet goed :/

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Fire69 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:02:
[...]

Zo werkt het bij mij perfect:
[afbeelding]

Nu staat er 1280*800 omdat mijn tv niet is aangesloten (niet zo handig mee te nemen naar mijn werk dat ding :P ), maar als ik de HDMI inplug, switch hij automatisch. LCD gaat uit, Pana gaat aan op 1920*1080.
2 dingen waar je moet op letten (heb ik hier al eens uitgelegd eigenlijk, beter zoeken dus ;) ):
TNX!

Weer genoeg om vanavond mee aan de gang te gaan. Ik had de driver al op do nto scale gezet maar er gebeurt iets vreemds. Nadat ik op apply klik verschijnt het bekende bevestigings scherm met 15 seconden teller en als ik dan op yes klik staat de optie toch weer op use my display's built in scaler. Klopt het btw dat ik overscan op de pana uit zet door juist te kiezen als aspect ratio? Ik kan in het normale menu verder niks vinden en volgens de handleiding zou dat genoeg moeten zijn.

Ik zal het ook nog eens onder xp proberen met de laatste drivers, misschien dat dat nog wat uit maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door rajackar op 17-09-2008 12:34 ]

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:33
Metaalhoofd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:57:
@rajackar
Onze kijkafstand is 4-4,5 meter, en om dan 400 extra euros neer te leggen (die we niet echt hebben de komende 4 maanden) voor een kleinere tv, die in theorie dan wel scherper beeld geeft, maar op onze kijkafstand verwaarloosbaar, vind ik een beetje onzinnig.
Wij oriënteren ons vnl op de Samsung PS50A45X modellen (wel 100hz al schijnt dat bij Plasma's ook weer geen echte toegevoegde waarde te hebben) en evt LG 50PG3000/6000. 50" Hd-ready schermen dus.

Omdat de Panasonic TH 50PX80 niet leverbaar is in NL is de stap naar een Panasonic dan vrij groot, behalve de 50PX8E, omdat je dan gelijk bij full-hd modellen uitkomt in de price-range van 1500+ euro's, terwijl we met moeite een budget van 1200 weten te vergaren.
De PS50A550 is te verkrijgen voor 1200€, dit is de Full HD versie van de 450 en krijgt zeer goeie reviews. De zwartwaarden zouden ietsje minder zijn als de Pana 's, maar op gebied van kleuren en kalibratie scoort ie veel beter. Zou ik toch ook eens bekijken als ik jou was. Op CNET scoren enkel de 800 's van Pana hoger, maar da 's weer een andere prijsklasse...

[ Voor 4% gewijzigd door Largamelion op 17-09-2008 12:47 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• Fire69
rajackar schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:32:
[...]

TNX!

Weer genoeg om vanavond mee aan de gang te gaan. Ik had de driver al op do nto scale gezet maar er gebeurt iets vreemds. Nadat ik op apply klik verschijnt het bekende bevestigings scherm met 15 seconden teller en als ik dan op yes klik staat de optie toch weer op use my display's built in scaler. Klopt het btw dat ik overscan op de pana uit zet door juist te kiezen als aspect ratio? Ik kan in het normale menu verder niks vinden en volgens de handleiding zou dat genoeg moeten zijn.

Ik zal het ook nog eens onder xp proberen met de laatste drivers, misschien dat dat nog wat uit maakt.
Vreemd dat hij het terug uit zet nadat je op Yes klikt. Zo idd toch maar eens testen met de nieuwste drivers, ik heb eerst ook problemen gehad. Maar als je er goed voer nadenkt, "Do not scale" en "Use my display's build-in scaler", wat is het verschil daartussen? Bij beide zou de pc niet mogen scalen toch? :P

Nee, door Aspect op Juist te zetten zet je de overscan-optie niet uit! Dit moet je expliciet in het menu doen!
Let wel, het is afhankelijk van welke input je selecteert. Als in de analoge (coax) input selecteer, vind ik de overscan-optie ook niet terug, enkel als ik een HDMI selecteer (of was het nu omgekeerd? :P Iig, gewoon even zoeken met verschillende inputs :) )
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 00:03:
[...]

Precies, ik verwacht eigenlijk dat iedereen zo werkt in deze beeldklasse.
Verwacht jij echt dat iedereen bij het kopen van een nieuwe tv direct ook even zijn receiver buitengooit en een nieuwe haalt, enkel voor die hdmi-poortjes?
Ik kijk voornamelijk via xbmc, op mijn xbox zit gewoon een optische uitgang, waarom zou ik dan in godsnaam moeten iets veranderen?

Sorry, beetje kortzichtig vind ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 17-09-2008 12:58 ]

• PinkPanther1970
Fire69 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:53:
[...]

Als in de analoge (coax) input selecteer, vind ik de overscan-optie ook niet terug, enkel als ik een HDMI selecteer (of was het nu omgekeerd? :P Iig, gewoon even zoeken met verschillende inputs :) )
Omgekeerd. ;)
De overscan-optie werkt enkel via analoog.
De optie is evenmin te zien in het setup-menu als je "JUST" hebt geselecteerd (met 16:9 is ze wel terug te vinden).

• Fire69
Mijn tv staat op Juist, maar heb (bij analoge input dan :) iig wel de overscan-functie in het menu staat.

Trouwens, je zegt "De overscan-optie werkt enkel via analoog.", maar dat is bij mij niet zo.
Als ik hem uitzet, heeft dat wel effect op mijn hdmi-inputs.

• PinkPanther1970
Fire69 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:00:
Mijn tv staat op Juist, maar heb (bij analoge input dan :) iig wel de overscan-functie in het menu staat.
Op mijn PX80 werkt het alleszins niet op Juist.
De optie staat dan gewoonweg niet in het setup-menu.
Fire69 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:00:Trouwens, je zegt "De overscan-optie werkt enkel via analoog.", maar dat is bij mij niet zo.
Als ik hem uitzet, heeft dat wel effect op mijn hdmi-inputs.
Ook hier weer hetzelfde, bij de HD-ready PX80 enkel een effect op een analoge ingang.

Verschil tussen HDready en FullHD?

• Patriek

Patriek

edit koning

psy schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:07:
[...]

Hmm dat laatste heb ik nooit aangepast (/hoeven aan te passen) :)
ik hoefde ook niet in het service menu te zijn met mijn PZ80, enkel "beeldscan" uit in het gewone menu uit zetten. Het probleem moet in je driver (-instellingen) liggen
is het beeld bijv. wel volledig vullend tijdens het booten (nog voor de windows startup dus)? ga evt. even de BIOS in voor een goed beeld

ik heb er ook ooit mee zitten kloten, dat bleek te komen door een bug in de videokaartdriver
na deinstalleren en een andere versie gebruiken (catalyst 8.8) werkte het meteen

[ Voor 3% gewijzigd door Patriek op 17-09-2008 13:27 ]

• Fire69
PinkPanther1970 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:15:
[...]

Op mijn PX80 werkt het alleszins niet op Juist.
De optie staat dan gewoonweg niet in het setup-menu.

[...]

Ook hier weer hetzelfde, bij de HD-ready PX80 enkel een effect op een analoge ingang.

Verschil tussen HDready en FullHD?
Als ik het niet vergeet, zal ik vanavond even dubbelchecken, voor alle zekerheid :)

• Metaalhoofd
Largamelion schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:44:
[...]
De PS50A550 is te verkrijgen voor 1200€, dit is de Full HD versie van de 450 en krijgt zeer goeie reviews. De zwartwaarden zouden ietsje minder zijn als de Pana 's, maar op gebied van kleuren en kalibratie scoort ie veel beter. Zou ik toch ook eens bekijken als ik jou was. Op CNET scoren enkel de 800 's van Pana hoger, maar da 's weer een andere prijsklasse...
Dat is inderdaad ook nog een optie. Op onze kijk afstand is full-hd echter niet echt nodig, maar ik hou hem wel in de gaten. (jammer alleen dat die weer geen 100hz is, maar bij onze MM hangen die 2 naast elkaar (450 en 550) en zal morgen nog eens kijken of ik verschil zie).
Ik heb bijna m'n nieuwe tv kast in elkaar gebouwd, dus over 2 weken willen we waarschijnlijk de tv aanschaffen.

Verwijderd

Verwacht jij echt dat iedereen bij het kopen van een nieuwe tv direct ook even zijn receiver buitengooit en een nieuwe haalt, enkel voor die hdmi-poortjes?
Ik kijk voornamelijk via xbmc, op mijn xbox zit gewoon een optische uitgang, waarom zou ik dan in godsnaam moeten iets veranderen?

Sorry, beetje kortzichtig vind ik.
Daar had ik niet aan gedacht inderdaad :)

• Moris
rajackar schreef op woensdag 17 september 2008 @ 07:39:
Daar heb ik dus ook tussen getwijfeld. Maar als je kijkt wat je echt meer krijgt bijd e 85 en wat je er irl aan hebt was het voor mij een no brainer ;)
Ben nog steeds heel blij met mijn keuze.
Heb je de nu 42" of de 46PZ85 en hoe bevalt deze.

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Moris schreef op woensdag 17 september 2008 @ 17:22:
[...]

Ik kan niet voor Rajackar spreken, maar ik heb sinds vandaag een 46PZ85 (ik had een 37PV500) en deze bevalt mij prima! Lastig verder een specifieke toelichting te geven... maar voor mij was de stap van 37" naar 46" al groot (los van het feit dat alle formaten gewoon "wennen" :D).

Cheers

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Moris schreef op woensdag 17 september 2008 @ 17:22:
[...]

Ik heb de 46'' pz80. Ik bedoelde met die post dat de extra's op de 85 voor mij geen meerwaarde hebben. Maar de 46 pz 80 bevalt mij extreem goed. Op bovengenoemde problemen met het aansluiten op de pc na dan. Maar dat ligt niet aan de TV volgens mij.

• Moris
rajackar schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:48:
[...]

Ik heb de 46'' pz80. Ik bedoelde met die post dat de extra's op de 85 voor mij geen meerwaarde hebben. Maar de 46 pz 80 bevalt mij extreem goed. Op bovengenoemde problemen met het aansluiten op de pc na dan. Maar dat ligt niet aan de TV volgens mij.
Ik ben blij voor je, dat deze Plasma je zo goed bevalt :)

Vorig jaar was de keuze voor mij echt eenvoudigweg gemakkelijk en kocht ik de Panasonic 42PV70 :9~

Nu met de nieuwe reeks van Panasonic PZ80 & PZ85 is de keuze echt lastig en hier ben ik blijkbaar niet de enige in 8)7 :(

• rajackar

rajackar

Blood Minister

[...]

Vreemd dat hij het terug uit zet nadat je op Yes klikt. Zo idd toch maar eens testen met de nieuwste drivers, ik heb eerst ook problemen gehad. Maar als je er goed voer nadenkt, "Do not scale" en "Use my display's build-in scaler", wat is het verschil daartussen? Bij beide zou de pc niet mogen scalen toch? :P

Nee, door Aspect op Juist te zetten zet je de overscan-optie niet uit! Dit moet je expliciet in het menu doen!
Let wel, het is afhankelijk van welke input je selecteert. Als in de analoge (coax) input selecteer, vind ik de overscan-optie ook niet terug, enkel als ik een HDMI selecteer (of was het nu omgekeerd? :P Iig, gewoon even zoeken met verschillende inputs :) )
Bedankt weer!
Ik kan de overscan opties trouwens echt nergens vinden in het menu. Misschien ligt het aan mij hoor. Ik lees er meer over in threads op andere fora maar ik kan het echt niet vinden.
Nou, ik ga iig weer gezellig prutsen. Tips blijven zeer welkom.

Ben weer iets verder. Als ik het hdmi kanaal selecteer waar de xbox aan hangt krijg ik de beeldscan optie wel te zien. Maar bij het de hdmi ingang waar mijn pc aan hangt dus niet. Als ik ze omdraai wisselt de optie gewoon mee. Het lijkt dus dat er aan het signaal iets raars is waardoor ik de optie niet te zien krijg. Dit terwijl ze door de TV beide als 1080p worden gezien.
Het klopt dus idd dat de optie niet altijd zichtbaar is. Maar wat ik me nu afvraag, wordt het signaal nou digitaal of analoog verstuurd over de dvi->hdmi kabel? Want bij analoge bronnen is de beeldscan optie dus niet aanwezig lijkt het maar dat zou betekenen dat het signaal analoog verstuurd wordt.
Voor de volledigheid, ik gebruik een kabel van 10m, zou dat er voor kunnen zorgen dat het signaal degradeert en de tv het niet meer volledig begrijpt en er daarom opties wegvallen?

[ Voor 33% gewijzigd door rajackar op 17-09-2008 20:33 ]

• psy

psy

Hdmi is altijd digitaal. Trouwems bij mij levert JUIST zelfs een ingezoomd beeld op. Dat zou ik alleen maar kunnen corrigeren door in de ati drivers de underscan weer aan te zetten! JUIST is zeker niet goed bij 1080p over hdmi...

De enige correcte aspects zijn AUTO en 16:9.

• Fire69
rajackar schreef op woensdag 17 september 2008 @ 20:04:
[...]

Bedankt weer!
Ik kan de overscan opties trouwens echt nergens vinden in het menu. Misschien ligt het aan mij hoor. Ik lees er meer over in threads op andere fora maar ik kan het echt niet vinden.
Nou, ik ga iig weer gezellig prutsen. Tips blijven zeer welkom.
Net even gekeken.
TV op HDMI1, dan Menu - Instellingen - Beeldscan
Die moet dus op Uit staan. Staat bij mij nu op Aan om TV te kijken, als ik PC kijk, zet ik hem op Uit, dan is het perfect 1:1 :)
Ben weer iets verder. Als ik het hdmi kanaal selecteer waar de xbox aan hangt krijg ik de beeldscan optie wel te zien. Maar bij het de hdmi ingang waar mijn pc aan hangt dus niet. Als ik ze omdraai wisselt de optie gewoon mee. Het lijkt dus dat er aan het signaal iets raars is waardoor ik de optie niet te zien krijg. Dit terwijl ze door de TV beide als 1080p worden gezien.
Het klopt dus idd dat de optie niet altijd zichtbaar is. Maar wat ik me nu afvraag, wordt het signaal nou digitaal of analoog verstuurd over de dvi->hdmi kabel? Want bij analoge bronnen is de beeldscan optie dus niet aanwezig lijkt het maar dat zou betekenen dat het signaal analoog verstuurd wordt.
Voor de volledigheid, ik gebruik een kabel van 10m, zou dat er voor kunnen zorgen dat het signaal degradeert en de tv het niet meer volledig begrijpt en er daarom opties wegvallen?
Mijn laptop is wel puur hdmi, geen dvi->hdmi dus, ik weet niet of dit op het signaal een verschil maakt (niet ivm digitaal of analoog, zoals psy al zegt is hdmi altijd digitaal)

Net gechecked, digibox en laptop op hdmi1 en hdmi2 hebben beiden de beeldscan-optie.
Heb je geen kortere kabel? Je hebt die 10m echt nodig?

Ik heb even wat screenshots gemaakt van hoe de relevante settings bij mij zijn met de tv aangesloten:
1.
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/1zph475.jpg
2.
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/5mehcw.jpg
3.
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/262tw7t.jpg
4.
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/vymibc.jpg

Bij #2 kan je zien dat ik de scaling-opties zelfs niet kan aanpassen.

[edit]
Het vreemde is... nadat ik de tv net terug uitgeplugged heb, vind ik de beeldscan-functie ook nergens meer terug! 8)7

Verwijderd

HDMI is hetzelfde als DVI, alleen heeft HDMI er geluid bij. Beeld is exact hetzelfde signaal.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Bedankt Fire96 en psy! Heb net wel een beeld gekregen dat volgens mij precies zover ingezoomd is als het verschil dat ik kan zien tussen beeldscan aan en uit op mijn xbox. Nvidia settings lijken dus ok. Al vraag ik me dus wel af waarom die beeldscan optie er niet is als ik de pc er aan hang. Op een ati machine heb ik btw exact hetzelfde probleem.
Die 10 meten heb ik helaas wel echt nodig. Anders moet ik de hele huiskamer gaan verbouwen.
Ik had net btw nog iets aparts. Na nederland 1 en 2 waren verder alle kanalen nederland 2 geworden. De tv hard uitzetten verhielp dit gelukkig weer.
Ik las op een ander forum btw dat de overscan instelling vanuit het service menu aan te passen zijn. Dat ging wel over een ander type en geen enkele setting kwam qua naam overeen dus ik heb me daar maar niet aan gewaagd. Morgenavond weer een kans en als het dan nog niet wil kan ik altijd nog een popcorn hour komen om film mee te kijken ;)

• Patriek

Patriek

edit koning

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:17:
HDMI is hetzelfde als DVI, alleen heeft HDMI er geluid bij. Beeld is exact hetzelfde signaal.
Om even volledig te zijn; DVI-i connectors kunnen zowel analoog als digitaal doorgeven. DVI-d kan enkel digitaal doorgeven en is dus inderdaad exact gelijk aan HDMI. Een DVI-HDMI kabel kan dan ook enkel digitaal doorgeven. Als DVI-i naar een d-sub (alias VGA) connector gaat (dmv een koppelstuk of DVI-Dsub kabel), is dat analoog en dus niet het zelfde meer.

[ Voor 42% gewijzigd door Patriek op 18-09-2008 00:08 ]

• Fire69
rajackar schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:33:
Bedankt Fire96 en psy! Heb net wel een beeld gekregen dat volgens mij precies zover ingezoomd is als het verschil dat ik kan zien tussen beeldscan aan en uit op mijn xbox. Nvidia settings lijken dus ok. Al vraag ik me dus wel af waarom die beeldscan optie er niet is als ik de pc er aan hang. Op een ati machine heb ik btw exact hetzelfde probleem.
Die 10 meten heb ik helaas wel echt nodig. Anders moet ik de hele huiskamer gaan verbouwen.
Ik had net btw nog iets aparts. Na nederland 1 en 2 waren verder alle kanalen nederland 2 geworden. De tv hard uitzetten verhielp dit gelukkig weer.
Misschien gewoon als test toch even met een kort kabeltje proberen?
Dat van die zenders is een bug in de tv-software, had iemand anders hier ook problemen mee dacht ik.
Ik las op een ander forum btw dat de overscan instelling vanuit het service menu aan te passen zijn. Dat ging wel over een ander type en geen enkele setting kwam qua naam overeen dus ik heb me daar maar niet aan gewaagd. Morgenavond weer een kans en als het dan nog niet wil kan ik altijd nog een popcorn hour komen om film mee te kijken ;)
Dat is de setting die ik in mijn eerste post naar jou vernoemde:

Die kan je dus hoger zetten, waardoor het beeld 'rekt', maar eens ik boven de 30 ging, kreeg ik enkel nog gekleurde sneeuw op mijn scherm, toen vond ik het niet meer zo leuk om met die optie te spelen :P

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:09

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
De optie 'juist' is hetzelfde als de 'super zoom' stand bij Philips. Deze stand is bedoeld om 4:3 beeld niet compleet uitgerekt weer te geven op een 16:9 scherm, de techniek werkt door in het midden van het scherm het beeld minder op te rekken (een bal in het midden van het scherm is dan zelfs rond) en aan de uiteinden enorm veel te rekken. Ook wordt er een klein stukje boven/beneden weggesneden. Deze optie moet je dus NIET selecteren als via HDMI 1080p wilt weergeven.
Op mijn HD3850 werkte het gelijk goed nadat ik de overscan uitzetten, op mn HD2600XT ook, en zelfs op mn laptop met een Geforce 8400M GT (met recente drivers) werkte het zonder problemen.

Zelf ben ik heel tevreden met mijn 42PZ85, en ik vind de IFC functie een grote meerwaarde hebben, want we hebben ook nog een oudere Philips CRT TV staan, en die hadden zo'n techniek al genaamd: Digital Natural Motion.
Films/anime lijken een stuk vloeiender te lopen en dat vind ik wel prettig kijken. Als je zoiets alleen maar irritant gaat vinden is het zonde om daarvoor meer te betalen (de andere verschillen daargelaten).
Overigens gebruik ik zelf al 3HDMI-poorten. (PC, Samsung HDTV Decoder en XBOX360 Elite). Op het moment heb ik er niet meer nodig. Heb al een nieuwe receiver die net een jaar oud is ongeveer. Toen ik deze kocht waren de HDMI-receivers een flinke prijs hoger zonder andere extra functies. + dat ik toen nog geen TV had met HDMI, dus het nut er nog niet van inzag...

Gallery V&A

Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste