Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3

Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
Patriek schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:56:
[...]
Ok... maar wie is er hier nou zo gek om iedere keer handmatig de vernieuwingsfrequentie te wijzigen wanneer de bron wijzigt? Mij lijkt 50Hz de gulden middenweg.
Ok, dan waren al je vragen dus ook lekker relevant, niet? Gewoon lekker laten staan op 60Hz en genieten van judder af en toe, prima toch.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd,het is telenet,(er zal nog maar 1 kabelbedrijf overschieten binnekort dus ja :s)
En idd,je stelt een vaste resolutie in,nu heb ik de box zelf nog niet thuis omdat het in mijn gebied voorlopig nog niet is,en ik weiger te betalen aan de andere providers voor boxen die eigenlijk niet 100 % fatsoenlijk werken.
En ivm met wat ik bij klanten zie....wel het hd materiaal ziet er goed maar de rest is maar gewoon,ms als ik eens wat meer kan spelen met instellingen op tv ed. ....ma da zal zijn voor als de hd recorder thuis staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:55
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:33:
en ik weiger te betalen aan de andere providers voor boxen die eigenlijk niet 100 % fatsoenlijk werken.
Het zijn net die Telenet-boxen die niet fatsoenlijk werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:33:
Idd,het is telenet,(er zal nog maar 1 kabelbedrijf overschieten binnekort dus ja :s)
En idd,je stelt een vaste resolutie in,nu heb ik de box zelf nog niet thuis omdat het in mijn gebied voorlopig nog niet is,en ik weiger te betalen aan de andere providers voor boxen die eigenlijk niet 100 % fatsoenlijk werken.
En ivm met wat ik bij klanten zie....wel het hd materiaal ziet er goed maar de rest is maar gewoon,ms als ik eens wat meer kan spelen met instellingen op tv ed. ....ma da zal zijn voor als de hd recorder thuis staat.
Ben eigenlijk aan't twijfelen of ik niet ga omschakelen naar gewoon digitaal ipv HD, want geeft toe, welke zenders heb je in het HD-pack? Exqi (waar alleen 's nachts wat culturele zever op is) en NatGeoHD (wat de helft van de tijd in SD uitzend denk ik).

Verder vind ik de kwaliteit van gewone SD-uitzendingen wel heel goed hoor.
Als ik zie wat mijn zwager (schoonbroer voor de Belgen :P ) op zijn PX80 binnenkrijgt via de gewone coax :'(
PinkPanther1970 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:36:
[...]

Wat werkt er dan niet fatsoenlijk aan? De scaler? Ik heb de voorbije 2 maanden nog geen problemen ondervonden voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Fire69 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:58:
[...]

Wat werkt er dan niet fatsoenlijk aan? De scaler? Ik heb de voorbije 2 maanden nog geen problemen ondervonden voor de rest.
http://www.interactieve-digitale-tv.be/forum/index.php

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Heb je geen voorbeeld? Heb snel-snel eens gekeken, maar echte klachten vind ik niet direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Brad Pitt schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:29:
[...]

Ok, dan waren al je vragen dus ook lekker relevant, niet? Gewoon lekker laten staan op 60Hz en genieten van judder af en toe, prima toch.
Ooh touchy! :P Mag me toch wel afvragen hoe 't zit, om vervolgens te bepalen of ik het de moeite vind om steeds te schakelen? Ja, als het mogelijk is om via een toetsen-combi te schakelen (bestaat er zo'n programaatje?) of een andere snelle manier, dan zou ik ook doen. Maar rechtermuisknop --> eigenschappen --> instellingen --> geavanceerd --> 1080p --> toepassen --> gevanceerd --> beeldscherm --> 24Hz --> toepassen.... dat gaat mij iets te ver (24Hz is alleen beschikbaar onder 1080 en mijn desktop staat altijd op 720 ivm leesbaarheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Fire69 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:51:
[...]

Heb je geen voorbeeld? Heb snel-snel eens gekeken, maar echte klachten vind ik niet direct?
De meeste klachten die ik al gelezen heb, handelen veelal over de digicorder die vastloopt (heb er zelf nog geen ervaring mee omdat ik voor de kabel niet in Telenet-gebied zit).
Wat me echter het meeste stoort bij Telenet is dat je voor alles en nog wat moet bijbetalen, terwijl je bij Indi een degelijk basispakket krijgt voor een vaste prijs.

[ Voor 8% gewijzigd door PinkPanther1970 op 09-09-2008 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
PinkPanther1970 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 11:01:
[...]

De meeste klachten die ik al gelezen heb, handelen veelal over de digicorder die vastloopt (heb er zelf nog geen ervaring mee omdat ik voor de kabel niet in Telenet-gebied zit).
Wat me echter het meeste stoort bij Telenet is dat je voor alles en nog wat moet bijbetalen, terwijl je bij Indi een degelijk basispakket krijgt voor een vaste prijs.
Ik heb met de HD Digibox nog geen problemen gehad.

Basispakket is idd wel nogal mager, zeker als je na de eerste maand (waarbij je toegang krijgt tot alle zenders, Prime, XXX, ...) plots alles ziet verdwijnen. :P
Maar we gaan hier wat te ver off-topic vrees ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 04:32:
[...]

Waarom zou je de pioneer willen inruilen voor de pana?
Voldoet de pioneer niet? Twijfel zelf namelijk nog tussen een 50 inch pana en pio..
Ik kom van een 42PV70 en ben dan naar de pio gegaan.
Zwart is nu wel zwart ja, daar kan ik niks over zeggen. Hij ziet er ook geweldig uit maar ik heb gewoon last van dat regenboogeffect. als er maar iets wit op een donkere achtergrond is en ik beweeg mn ogen dan zie ik het. kheb ook wel wat moeite met die ietwat schokkende bewegingen op de pioneer.

Eigenlijk een zeer goed toestel maar ik denk dat ik gewoon een panasonic boy ben. Je krijgt wel iets minder ja, maar je betaald ook een pak minder. Ik vond het enkel jammer dat die panny's zo lelijk zijn. De pv70 was ng lekker strak, geen zilver aan. Nu las ik dus op hdtvtest dat er ook de PZ81 uitkwam, die ook volledig zwart was, dus ja dan ben ik wat beginnen te twijfelen.

De pioneer is ongetwijfeld zwarter maar ik kijk toch altijd met die ikea dioder ledjes aan. Met die aan geeft een lcd zelfs behoorlijk zwart. Dus ik twijfel als ik verschil in zwart ga zien tussen de panny en de pio met die ledjes aan. In volledig verduisterde ruimte zal het wel slikken zijn ja :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 11:51:
[...]
De pv70 was ng lekker strak, geen zilver aan. Nu las ik dus op hdtvtest dat er ook de PZ81 uitkwam, die ook volledig zwart was, dus ja dan ben ik wat beginnen te twijfelen.
De PX80 heeft ook geen zilver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
[...]

Eigenlijk een zeer goed toestel maar ik denk dat ik gewoon een panasonic boy ben. Je krijgt wel iets minder ja, maar je betaald ook een pak minder. Ik vond het enkel jammer dat die panny's zo lelijk zijn. De pv70 was ng lekker strak, geen zilver aan. Nu las ik dus op hdtvtest dat er ook de PZ81 uitkwam, die ook volledig zwart was, dus ja dan ben ik wat beginnen te twijfelen.

[...]
De PZ81E heeft onderaan ook een zilveren rand hoor. Het is de B die volledig zwart is, maar die is voor de UK. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de px80 is de mooiste van de reeks, maar op 2,5m en 50" vind ik full-hd eindelijk een beetje nuttig.
Dus jammer dat die px80 hd-ready is.
Fire69 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:15:
[...]

De PZ81E heeft onderaan ook een zilveren rand hoor. Het is de B die volledig zwart is, maar die is voor de UK. :)
[/quote]
Ja en die B uit de UK wil ik graag hebben. Anders blijft de pio :)

Of heel miss die nieuwe sony 55X4500, alleen die word echt duur!!
Dan zou ik binnen budget blijven met de 46" maar dan verlies ik 4", en de 50" lijkt nu al zo klein nadat ik 'm gewoon ben.

Maar ja het blijft LCD dus eerst zien en dan geloven .

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
Jeej! Eindelijk een shop gevonden die de TH-42PZ80 vrij snel kon leveren. :)
Hopelijk krijg ik hem deze week binnen, mooi nog even tijd om uit te zoeken hoe ik hem zo snel mogelijk ingebrand (of niet :P) krijg zodat ik er op kan gamen.
Ik zal eens opzoek gaan naar speciale DVDtjes daarvoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:56:
[...]

Ja en die B uit de UK wil ik graag hebben. Anders blijft de pio :)

[...]
Die ga je uit de UK moeten halen vrees ik :)
M@NIC schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:21:
Jeej! Eindelijk een shop gevonden die de TH-42PZ80 vrij snel kon leveren. :)
Hopelijk krijg ik hem deze week binnen, mooi nog even tijd om uit te zoeken hoe ik hem zo snel mogelijk ingebrand (ofzo) krijg zodat ik er op kan gamen.
Ik zal eens opzoek gaan naar speciale DVDtjes daarvoor...
Gewoon aanzetten, en 24 uur een stilstaand beeld opzetten, volgens mij zal hij dan wel aardig ingebrand zijn :+

[ Voor 74% gewijzigd door Fire69 op 09-09-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
Fire69 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:23:

[...]

Gewoon aanzetten, en 24 uur een stilstaand beeld opzetten, volgens mij zal hij dan wel aardig ingebrand zijn :+
Mja... grapjas! :P

Overigens vind ik het erg lastig om nou een goede bron te vinden over het wel/niet gebruiken van zo'n burn-in DVD.
De één is er laaiend enthousiast over en de ander vind het onzin, zit er geen tussen weg in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Tenzij je een close-up van een teerput bij nacht aanzet natuurlijk.

De PZ85 heeft iets vergelijkbaars met pixel-shifting, wat in werking treed bij een langere tijd stilstaand beeld; Dus dan nog zou er niets moeten gebeuren (maar ik ga het niet proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
M@NIC schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:57:
[...]
Overigens vind ik het erg lastig om nou een goede bron te vinden over het wel/niet gebruiken van zo'n burn-in DVD.
De één is er laaiend enthousiast over en de ander vind het onzin, zit er geen tussen weg in?
Er zijn er die gewoon televisie kijken en daarna een uurtje zo'n dvd laten draaien.
Ikzelf heb m'n PX80 sinds vorige week, heb nog geen burn-in dvd gebruikt en heb nog niets gemerkt van inbranden, zelfs geen enkel beeld dat enkele seconden blijft na-ijlen (wat blijkbaar toch vaak voorkomt).
Ik zet gewoon het contrast niet te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op AVForums klagen sommigen over het fenomeen: 'floating/fluctuating blacks'.
Enkel op de cinema-stand, heb je er geen last van (zoals ook vermeld in de review van hdtvtest).

Hebben eigenaars hier ook last van en valt het écht op als je niet in cinema-stand kijkt (of wat bijregelt) of is dit werkelijk verwaarloosbare detailkritiek en valt er praktisch niets op te merken over de zwartwaarden? (Of speelt hier misschien een verschil tussen Europese en Amerikaanse toestellen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:57:
Op AVForums klagen sommigen over het fenomeen: 'floating/fluctuating blacks'.
Enkel op de cinema-stand, heb je er geen last van (zoals ook vermeld in de review van hdtvtest).

Hebben eigenaars hier ook last van en valt het écht op als je niet in cinema-stand kijkt (of wat bijregelt) of is dit werkelijk verwaarloosbare detailkritiek en valt er praktisch niets op te merken over de zwartwaarden? (Of speelt hier misschien een verschil tussen Europese en Amerikaanse toestellen?)
Damn dat is een goede tip... ik zit me er al langer aan te ergeren en ik dacht dat het aan mijn HTPC lag _/-\o_

Even bijlezen want dat lijkt exact het probleem wat ik ook heb!
psy schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:35:
Heeft iemand enig idee hoe ik het volgende probleem kan verhelpen. Als ik met mijn Gigabyte 780G bordje een DVD afspeel, of met de FloppyDTV tv kijk, dan is de brightness niet constant. Bij donkere scenes lijkt de brightness omhoog te gaan (zeer duidelijk te zien bij eventuele zwarte balken, deze worden dan meer donkergrijs). Bij normaal belichte scenes met zwarte gedeeltes, bv iemand met zwart pak, is te zien dat daarvan het zwart weer een stuk zwarter is (evenals de zwarte balken). Dit is zeer irritant! Zo heb ik weinig aan de mooie zwartwaardes van mijn plasma. Het levert fors wat dynamiek in aan beeldkwaliteit. Het is net alsof iemand telkens een lampje aandoet bij donkere scenes.

Als ik een MKV afspeel heb ik hier geen last van. Zwart = zwart. Eerst had ik daarmee hetzelfde probleem, maar na het installeren van CoreAVC deden deze het wel goed.

Het wijzigen van de brightness heeft natuurlijk geen zin, want dat is een gefixeerde waarde.
Ik heb al verschillende MPEG-2 codecs geprobeerd maar ze doen allemaal hetzelfde.

Afrspeelsoftware VMC en WMP.
Toe kwam ik erachter dat ik het voor een GROOT deel kon oplossen want intern gaat er toch ook iets mis in de HTPC:
psy schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:23:
Voor de mensen die ook problemen hebben met een "waas" over het beeld (bij donkere scenes, zwart is niet meer zwart), ik heb eindelijk de oplossing gevonden :)

Er is weet ik nu een fout in de manier waarop ATI en Nvidiakaarten hun signaal doorsturen naar de tv. Dit uit zich in een 'waas' over het beeld en is onder andere te zien in MediaCenter bij donkere scenes, en het doet zich alleen voor bij SD content zoals FloppyDTV normale zenders of DVD gebruik. Het doet zich NIET voor bij het gebruik van een Overlay-renderer, en wel bij het gebruik van de normale VMR9 renderer.

De signalen worden in principe goed weergegeven als je een HDMI kabel gebruikt. Voor HD content en windows-gebruik heb je dan ook geen probleem. Echter intern wordt bij SD verwerking een verkeerde mapping gemaakt bij de video-verwerking waardoor uiteindelijk toch een verkeerd beeld op de HDMI kabel wordt gezet. Dit is te corrigiren door een register aanpassing te doen met het volgende tooltje:
- download DXVA Checker van http://bluesky23.hp.infos...xvac/DXVAChecker_1900.zip
- unzip en start de applicatie
- 1e tab (Decoder Device)
- selecteer een regel, rechtermuisknop, "Video Acceleration Settings"
- kies "UseBT601CSC", en zet de waarde op "1"
Herstart Mediacenter, en voila, de zwartwaardes zijn goed!
Ik zal als ik tijd heb een wat uitgbreider relaas schrijven, hopelijk zijn er meer die dit eens uit kunnen proberen en kijken of ze verschil zien.

Veel info is te lezen op http://thegreenbutton.com/forums/3/274893/ShowThread.aspx
Deze aanpassing corrigeert de zwartwaardes een heel stuk, maar niet het echte probleem.
Gisteravond kon ik het nog steeds heel flauw zien, vooral in een en dezelfde scene zie het soms nog iets fluctueren. Ook bij DVD's (bv de Universal intro) zie je toch nog iets varieren in zwartwaardes.

Ik zeg er wel bij, na de laatste aanpassing in het register was het al aardig goed, maar ik zie dat er iets niet helemaal goed gaat. Maar mijn vrouw ziet het helemaal niet. Dus ik denk dat wel meer mensen het helemaal niet opvallen. Maar de purist zal het opmerken :)

[ Voor 79% gewijzigd door psy op 09-09-2008 18:13 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Die ga je uit de UK moeten halen vrees ik :)

[...]

Er zullen wel enkele webshops die engelse modellen leveren. mja zo een straf is de pio nu ook weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

psy schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:30:
[...]
Toe kwam ik erachter dat ik het voor een GROOT deel kon oplossen want intern gaat er toch ook iets mis in de HTPC:

psy schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:23
Voor de mensen die ook problemen hebben met een "waas" over het beeld (bij donkere scenes, zwart is niet meer zwart), ik heb eindelijk de oplossing gevonden :)

Er is weet ik nu een fout in de manier waarop ATI en Nvidiakaarten hun signaal doorsturen naar de tv. Dit uit zich in een 'waas' over het beeld en is onder andere te zien in MediaCenter bij donkere scenes, en het doet zich alleen voor bij SD content zoals FloppyDTV normale zenders of DVD gebruik. Het doet zich NIET voor bij het gebruik van een Overlay-renderer, en wel bij het gebruik van de normale VMR9 renderer.

De signalen worden in principe goed weergegeven als je een HDMI kabel gebruikt. Voor HD content en windows-gebruik heb je dan ook geen probleem. Echter intern wordt bij SD verwerking een verkeerde mapping gemaakt bij de video-verwerking waardoor uiteindelijk toch een verkeerd beeld op de HDMI kabel wordt gezet. Dit is te corrigiren door een register aanpassing te doen met het volgende tooltje:
- download DXVA Checker van http://bluesky23.hp.infos...xvac/DXVAChecker_1900.zip
- unzip en start de applicatie
- rechtermuisklik in 2e tab
- kies "UseBT601CSC", en zet de waarde op "1"
Herstart Mediacenter, en voila, de zwartwaardes zijn goed!
Ik zal als ik tijd heb een wat uitgbreider relaas schrijven, hopelijk zijn er meer die dit eens uit kunnen proberen en kijken of ze verschil zien.

Veel info is te lezen op http://thegreenbutton.com/forums/3/274893/ShowThread.aspx

[...]
Als ik dat programmaatje start, dan vind ik dat "UseBT601CSC" helemaal niet in het menu van de 2e tab?
www.xs4all.nl/~gamm/dxva-checker.JPG
Kom ook " UseBT601CSC" nergens tegen... andere versie v/h progje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

ja dat klopt, je moet op een specifieke waarde gaan staan en dan krijg je wel de goede waarde te zien... :|
ben ook niet zeker van die 2e tab
zal het thuis nog even checken

Ok:
1e tab (decoder device)
selecteer een regel, maakt niet uit welke
contectmenu -> Video Acceleration Settings

[ Voor 36% gewijzigd door psy op 09-09-2008 18:12 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinkPanther1970 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:36:
[...]

ooit al een andere box gehad?Je zou willen dan dat je weer een telenetbox had.
De telenet box is op dit moment wel de stabielste op de markt,en daar bedoel ik zeker niet mee dat hij uberhaupt stabiel is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:58:
[...]

Ben eigenlijk aan't twijfelen of ik niet ga omschakelen naar gewoon digitaal ipv HD, want geeft toe, welke zenders heb je in het HD-pack? Exqi (waar alleen 's nachts wat culturele zever op is) en NatGeoHD (wat de helft van de tijd in SD uitzend denk ik).

Verder vind ik de kwaliteit van gewone SD-uitzendingen wel heel goed hoor.
Als ik zie wat mijn zwager (schoonbroer voor de Belgen :P ) op zijn PX80 binnenkrijgt via de gewone coax :'(

[...]

De beste keuze op dit moment is om de hd-digicorder te houden of te nemendit is,vind ik,de beste box die er momenteel is,zelfs het gewone digitale beeld van de hd-corder is mooier dan het digital beeld van de digicorder.

Ivm het aanbod van HD.HD is de toekomst en er zal dus meer en meer HD-content op gaan komen.
Persoonlijk zou ik de hd nemen alleen al voor prime HD en nat.geo HD,en voor die 2 euro meer dat de HD-corder per maand kost 8)7 ,da gaat het echt niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je vergeet wel even dat Prime 20€/maand is dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 08:57:
[...]

Ik kijk op een 42PZ85 op 3 meter afstand. De ingebouwde tuner is redelijk van kwaliteit (sommige reviews vinden hem zelfs goed voor een TV). Er is weinig ruis, maar de upscaling is niet geweldig (kartelrandjes), en de kleuren zien er niet goed uit. Veel beter is als ik mijn HTPC aansluit. De zenders (digitale tv) zien er dan opeens veel beter uit. Ook dvd's zijn dan erg goed van kwaliteit. HD is natuurlijk beter, maar ik kijk ook regelmatig dvd en ben daar erg content mee.

Als je een decoder kan krijgen met HDMI (Samsung heft er een maar weet niet of deze ook voor UPC bruikbaar is) kan deze zelf upscalen en zal de beeldkwaliteit navenant goed zijn. Gewone decoders met SCART aansluiting zou ik liever niet gebruiken. Ik denk niet dat je dan zo'n goed beeld krijgt.
Bedankt voor je antwoord. Los van de TV zal ik dus ook nieuwe apparatuur moeten aanschaffen. Ik vind het b.v. belangrijk dat naast TV ook DVD's (en blueray) goed worden weergegeven want ik heb een grote DVD collectie. Is het nu verstandig om b.v. de Panasonic BD-50 aan te schaffen of kan ik beter een HTPC gebruiken? Waaruit bestaat jouw HTPC eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:36:
Je vergeet wel even dat Prime 20€/maand is dan? :P
Idd,heel het HD gedoe kost meer dan dat de meeste op het eerste zicht denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

psy schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:30:
[...]
Damn dat is een goede tip... ik zit me er al langer aan te ergeren en ik dacht dat het aan mijn HTPC lag _/-\o_

Even bijlezen want dat lijkt exact het probleem wat ik ook heb!
[...]
[...]
Deze aanpassing corrigeert de zwartwaardes een heel stuk, maar niet het echte probleem.
Gisteravond kon ik het nog steeds heel flauw zien, vooral in een en dezelfde scene zie het soms nog iets fluctueren. Ook bij DVD's (bv de Universal intro) zie je toch nog iets varieren in zwartwaardes.

Ik zeg er wel bij, na de laatste aanpassing in het register was het al aardig goed, maar ik zie dat er iets niet helemaal goed gaat. Maar mijn vrouw ziet het helemaal niet. Dus ik denk dat wel meer mensen het helemaal niet opvallen. Maar de purist zal het opmerken :)
Nou het omzetten naar Cinema-mode heeft mijn probleem nu helemaal opgelost. Alle andere modussen doen iets vreemds met de helderheid in donkerdere scenes, en dat is toch wel te zien als je goed kijkt, vooral als de belichting langzaam verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:52:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Los van de TV zal ik dus ook nieuwe apparatuur moeten aanschaffen. Ik vind het b.v. belangrijk dat naast TV ook DVD's (en blueray) goed worden weergegeven want ik heb een grote DVD collectie. Is het nu verstandig om b.v. de Panasonic BD-50 aan te schaffen of kan ik beter een HTPC gebruiken? Waaruit bestaat jouw HTPC eigenlijk?
Een HTPC is alleen aan te raden als je echt meerdere dingen wil gaan doen zoals tv kijken (met pauzeren, opnemen e.d.), gedownloade HD films/series kijken, Mediacenter achtige apps gebruiken. Het vereist wel een boel tweaking en het werkt zeker niet altijd meteen zoals je het wil. Een speler als de BD-50 is absoluut een zeer goed alternatief...en het werkt meteen, met perfect beeld. Dus tja :)
Mijn HTPC zit een Gigabyte 780G moederbord in, met een X2 3800 EE cpu, 500GB schijf, FloppyDTV (voor digitale tv), dvd brander en dat is het wel zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

psy schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:56:
ja dat klopt, je moet op een specifieke waarde gaan staan en dan krijg je wel de goede waarde te zien... :|
ben ook niet zeker van die 2e tab
zal het thuis nog even checken

Ok:
1e tab (decoder device)
selecteer een regel, maakt niet uit welke
contectmenu -> Video Acceleration Settings
Thnx! worked.
Moet het verschil nog merken, maar ok :)

edit: Duuuh, ik had 'm op overlay mixer staan, onder WMR9 inderdaad overduidelijk verschil. Ik stoorde me daar eerder (toen tie blijkbaar op wmr9 stond) ook al zo aan, alles was veel te licht. Had 't alleen bij DVD's, mijn DVD-rips (vanaf HDD) deden 't wel goed.

btw, waarom zou je 'm eigenlijk niet gewoon op overlay mixer laten staan? al m'n .srt subs werken ook gewoon (geef het srt bestand dezelfde naam als het videobestand, gebruik k-lite codecpack, speel af met media player classic).

[ Voor 35% gewijzigd door Patriek op 09-09-2008 23:56 ]

• psy

psy

Patriek schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:28:
[...]

Thnx! worked.
Moet het verschil nog merken, maar ok :)

edit: Duuuh, ik had 'm op overlay mixer staan, onder WMR9 inderdaad overduidelijk verschil. Ik stoorde me daar eerder (toen tie blijkbaar op wmr9 stond) ook al zo aan, alles was veel te licht. Had 't alleen bij DVD's, mijn DVD-rips (vanaf HDD) deden 't wel goed.

btw, waarom zou je 'm eigenlijk niet gewoon op overlay mixer laten staan? al m'n .srt subs werken ook gewoon (geef het srt bestand dezelfde naam als het videobestand, gebruik k-lite codecpack, speel af met media player classic).
Nou ik gebruik het liefst Mediacenter, daar kan je het niet wijzigen. Bij bv MPC kan je het zelf instellen, dat is wel handig, maar Mediacenter dus niet :)

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
psy schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:51:
[...]
Nou het omzetten naar Cinema-mode heeft mijn probleem nu helemaal opgelost. Alle andere modussen doen iets vreemds met de helderheid in donkerdere scenes, en dat is toch wel te zien als je goed kijkt, vooral als de belichting langzaam verandert.
Het blijft grappig dat alle moderne TVs vol zitten met snufjes om het beeld te verbeteren, maar dat je die voor de beste kijkervaring allemaal weer uit moet zetten. 8)7 Zelf kijk ik alles in HD (upscaling DVD speler, Popcorn Hour, upscaling HD kabel ontvanger) en vraag me altijd af of ik niet gewoon de goedkoopste full HD TV had moeten kopen. Ik denk alleen dat de duurdere TVs toch betere panels hebben.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• SixCore
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-12-2020
[...]

Zwart is nu wel zwart ja, daar kan ik niks over zeggen. Hij ziet er ook geweldig uit maar ik heb gewoon last van dat regenboogeffect. als er maar iets wit op een donkere achtergrond is en ik beweeg mn ogen dan zie ik het. kheb ook wel wat moeite met die ietwat schokkende bewegingen op de pioneer.

Eigenlijk een zeer goed toestel maar ik denk dat ik gewoon een panasonic boy ben. Je krijgt wel iets minder ja, maar je betaald ook een pak minder.
Ik ben (bijna) sprakeloos, volgens mij is jouw TV er één van de beste die er op dit moment is. Ik ken iemand die deze TV ook heeft en er lyrisch over is. Ook in een test op areadvd komt jouw TV er uit als een "meesterstuk", zie onderstaande link.
http://www.areadvd.de/hardware/2008/pioneer_pdp_lx5090.shtml
Zelf kom ik van een LCD en heb enige tijd geleden op het punt gestaan om een Pana 46PZ85 te kopen. Als gevolg van de toen nog slechte leverbaarheid van de Pana en een mooi aanbod (maar euro 175 meer dan de Pana 46) is het toen de Pio 5080XA geworden. En hier ben ik zeer tevreden mee. Geen schokkende beelden of regenboogeffect. Ligt dat dan specifiek aan jouw TV of een instelling? Heb je al eens wat forums van Pioneer-bezitters geraadpleegd?

• Satanic_Surfer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 16:44
[...]
Ik kom van een 42PV70 en ben dan naar de pio gegaan.

De pioneer is ongetwijfeld zwarter maar ik kijk toch altijd met die ikea dioder ledjes aan. Met die aan geeft een lcd zelfs behoorlijk zwart. Dus ik twijfel als ik verschil in zwart ga zien tussen de panny en de pio met die ledjes aan. In volledig verduisterde ruimte zal het wel slikken zijn ja :-)
SixCore schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:11:
[...]

Ik ben (bijna) sprakeloos, volgens mij is jouw TV er één van de beste die er op dit moment is. Ik ken iemand die deze TV ook heeft en er lyrisch over is. Ook in een test op areadvd komt jouw TV er uit als een "meesterstuk", zie onderstaande link.
http://www.areadvd.de/hardware/2008/pioneer_pdp_lx5090.shtml
Zelf kom ik van een LCD en heb enige tijd geleden op het punt gestaan om een Pana 46PZ85 te kopen. Als gevolg van de toen nog slechte leverbaarheid van de Pana en een mooi aanbod (maar euro 175 meer dan de Pana 46) is het toen de Pio 5080XA geworden. En hier ben ik zeer tevreden mee. Geen schokkende beelden of regenboogeffect. Ligt dat dan specifiek aan jouw TV of een instelling? Heb je al eens wat forums van Pioneer-bezitters geraadpleegd?
offtopic:
Ik weet ook niet wat ik lees; zo'n bruut mooi beeld met die Pioneer...
Met wat voor bron krijg jij schokkende beelden dan? En waar heb je de Drive Mode en Pure Cinema stand op staan? Ik zou zeggen Drive Mode op 2 en Pure Cinema op Off (voor SD) danwel Advanced (voor HD/Bluray), dan zou alles vloeiend over je scherm moeten glijden...
Check voor alle overige ideale settings voor de Pioneer 9G dit topic.

• mvh9-3
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-06 15:34
Ik ben zeer tevreden over de combinatie Telenet HD Digicorder en een PS3 als DVD/Blue Ray Speler (en voor games, uiteraard ;-)

Geeft allemaal een fijn beeld op mijn 50PZ80

Panasonic 50PZ80, Denon AR 2805, PS3, Octava 5x2, Telenet HD Digicorder, B&W 5.1+2, iMac G5, Eyehome

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
SixCore schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:11:
[...]
Als gevolg van de toen nog slechte leverbaarheid van de Pana en een mooi aanbod (maar euro 175 meer dan de Pana 46) is het toen de Pio 5080XA geworden. En hier ben ik zeer tevreden mee. Geen schokkende beelden of regenboogeffect. Ligt dat dan specifiek aan jouw TV of een instelling? Heb je al eens wat forums van Pioneer-bezitters geraadpleegd?
Heb zelf een 508XD en die schokt ook hoor. Maakt niet uit welke drive-mode, PureCinema-instelling of wat dan ook je instelt. Er is geen enkele stand (op Smooth) na die dat tegengaat. Nu zal de een het zien en de ander niet. Als ik gasten heb zien ze het ook niet. Tot ik zeg kijk eens naar die achtergrond, hoe die voorbij hikt. En ja hoor, dan ziet men het ook.

Het beeld van een Panasonic is inderdaad véél smoother qua beweging, ben het helemaal met hem eens (nu vind ik het materiaal en de kleuren en scherpte van de Pioneer mooier dus zou niet zozeer willen wisselen, maar da's weer wat anders).

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/3553/img2141ed2.jpg

Heb als bron de INDI hd receiver, Denon dvd 1940 en PS3, alles loopt wel via de Denon avr 3808 naar de pioneer.

Drive mode staat op 2, en pure cinema wissel ik tussen off en advance.

Heb al veel forums afgegaan en sommige zien het, andere niet.
Vooral het regenboogeffect is specifiek van persoon tot persoon. Dus aan de pio ligt het niet.
Zoals ik al zei, de pio is een zeer goede plasma, maar prijs/kwaliteit staat panasonic gewoon op kop.
Hij zit ook al ruim over de 300 speeluren, dus hij zal nog wel iets beter beeld gaan geven maar heel spectaculair zal het niet meer zijn.

Ik was eens gaan testen met de blu-ray van Ice-Age 2, in het begin als de camera zo langs die bergen gaat. Bij de pio en heel veel andere tv's (plasma en lcd) schokt het enorm. De panasonic kan dit vrijwel vloeiend.

Jammer dat ik de panny zo lelijk vind ivm de pioneer.
Als ik de 50pz81B kan krijgen dan denk ik dat de pio weggaat. Of ik wacht ng enkele jaren.
Het is ook geen marteling om nr de pioneer te kijken (understatement ;))

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:33:
[afbeelding]

Heb als bron de INDI hd receiver, Denon dvd 1940 en PS3, alles loopt wel via de Denon avr 3808 naar de pioneer.

Drive mode staat op 2, en pure cinema wissel ik tussen off en advance.

Heb al veel forums afgegaan en sommige zien het, andere niet.
Vooral het regenboogeffect is specifiek van persoon tot persoon. Dus aan de pio ligt het niet.
Zoals ik al zei, de pio is een zeer goede plasma, maar prijs/kwaliteit staat panasonic gewoon op kop.
Hij zit ook al ruim over de 300 speeluren, dus hij zal nog wel iets beter beeld gaan geven maar heel spectaculair zal het niet meer zijn.

Ik was eens gaan testen met de blu-ray van Ice-Age 2, in het begin als de camera zo langs die bergen gaat. Bij de pio en heel veel andere tv's (plasma en lcd) schokt het enorm. De panasonic kan dit vrijwel vloeiend.

Jammer dat ik de panny zo lelijk vind ivm de pioneer.
Als ik de 50pz81B kan krijgen dan denk ik dat de pio weggaat. Of ik wacht ng enkele jaren.
Het is ook geen marteling om nr de pioneer te kijken (understatement ;))
Hmm ik was vandaag bij de saturn Tilburg, na weken dit forum te hebben gevolgt en na meedere malen met mn laptoppie op zak naar de saturn te zijn geweeest waar ik verscheidene TV's heb geprobeerd. o.a. De Philips 9x03 serie, Sony W4000, panasonic PZ85 , PZ80 en PZ800 , was ik ervan overtuigd dat de 42PZ85 de TV voor mij was,

Met FullHD , HD, SD en verschillende content films op mn lappie zowel series als Blu-ray heb ik veel schermen zelf getest.

Ik stond erop om de philips 9x03 te nemen maar wat was het beeld slecht , ook als ik de MD en andere ' beeld verbeteraars ' aan of uit zette het zag verschikkelijk onnatuurlijk uit, zelfs mn Sharp XD1E (1e gen. fullHD) geeft beter beeld. Dus ik ging het forum volgen en ging de pana's in de gaten houden Verschil tussen de PZ85 en PZ80 (afgezien van voorkeuren voor design) geeft de IFC mode van de PZ85 en PZ800 bij vooral animatie films een schitterend vloeiend resultaat , enkel kijk je sport of snelle actie films kan je het beter uit zetten , en met de functie uit heb je inprinciepe een PZ80. afgezien van de true cinema 24p en 24p input, (met het blote oog was er geen verschil tusen de pz80 en pz85 met IFC uit)

Terug te komen op bovenstaande post, ik ging vandaag opnieuw kijken naar mn soon-to-be P85(athans dat dacht ik) welke in bestelling stond. Maar wat zag ik nou!!

.. Een Pioneer Kuro LX508XD voor Euro 1555 !! Ik had de pioneers tot heden niet eens in acht genomen ivm mijn budget ! , maar iemand zijnde die toch wel een beetje bekend was met de kuro kon deze dealniet laten liggen, hookte mn laptop eraan een ik was verkocht!!

TV staat nu in mn studentenkamertje maar o my wat een beeld wat een kleuren _/-\o_ heb ook totaal geen last van een regenboog effect ?, heb er ondertussen al aardig wat uurtjes mee lopen spelen, ee alhoewel de TV 1366 x 768 is ipv 1900x1080 ziet het er nog steeds scherp uit op 2,5m afstand! Ik ben iig hele blij en ik denk dat als je je Kuro verkoopt je er vast wel iemand heel blij mee kunt maken ,

ben alleen bang dat je straks met de Pana ' opnieuw ' teleurgesteld gaat worden als je de kuro al te min vind , ik dacht dat ik kieskeurig was :X

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waar regel jij die Kuro voor dat geld? En die LX508X is toch wel Full-HD?

Verwijderd

BlowFish schreef op donderdag 11 september 2008 @ 02:12:
[...]

Hmm ik was vandaag bij de saturn Tilburg, na weken dit forum te hebben gevolgt en na meedere malen met mn laptoppie op zak naar de saturn te zijn geweeest waar ik verscheidene TV's heb geprobeerd. o.a. De Philips 9x03 serie, Sony W4000, panasonic PZ85 , PZ80 en PZ800 , was ik ervan overtuigd dat de 42PZ85 de TV voor mij was,

Met FullHD , HD, SD en verschillende content films op mn lappie zowel series als Blu-ray heb ik veel schermen zelf getest.

Ik stond erop om de philips 9x03 te nemen maar wat was het beeld slecht , ook als ik de MD en andere ' beeld verbeteraars ' aan of uit zette het zag verschikkelijk onnatuurlijk uit, zelfs mn Sharp XD1E (1e gen. fullHD) geeft beter beeld. Dus ik ging het forum volgen en ging de pana's in de gaten houden Verschil tussen de PZ85 en PZ80 (afgezien van voorkeuren voor design) geeft de IFC mode van de PZ85 en PZ800 bij vooral animatie films een schitterend vloeiend resultaat , enkel kijk je sport of snelle actie films kan je het beter uit zetten , en met de functie uit heb je inprinciepe een PZ80. afgezien van de true cinema 24p en 24p input, (met het blote oog was er geen verschil tusen de pz80 en pz85 met IFC uit)

Terug te komen op bovenstaande post, ik ging vandaag opnieuw kijken naar mn soon-to-be P85(athans dat dacht ik) welke in bestelling stond. Maar wat zag ik nou!!

.. Een Pioneer Kuro LX508X voor Euro 1555 !! Ik had de pioneers tot heden niet eens in acht genomen ivm mijn budget ! , maar iemand zijnde die toch wel een beetje bekend was met de kuro kon deze dealniet laten liggen, hookte mn laptop eraan een ik was verkocht!!

TV staat nu in mn studentenkamertje maar o my wat een beeld wat een kleuren _/-\o_ heb ook totaal geen last van een regenboog effect ?, heb er ondertussen al aardig wat uurtjes mee lopen spelen, ee alhoewel de TV 1366 x 768 is ipv 1900x1080 ziet het er nog steeds scherp uit op 2,5m afstand! Ik ben iig hele blij en ik denk dat als je je Kuro verkoopt je er vast wel iemand heel blij mee kunt maken ,

ben alleen bang dat je straks met de Pana ' opnieuw ' teleurgesteld gaat worden als je de kuro al te min vind , ik dacht dat ik kieskeurig was :X
Bwa ja ik ben kieskeurig maar dat mag toch voor het geld van een lx5090.
En ja dat regenboogeffect, of je ziet het, of je ziet het niet. Ik jammer genoeg wel

Teleurgesteld denk ik dat ik niet zal zijn bij de panasonic, ik heb al een 42pv70 gehad en eerlijk gezegd keek ik hier veel rustiger naar. Ik bedoel ik moest nergens iets bij tweaken, gewoon tv kijken.
En ik erger me er gewoon een beetje aan bij de pio. Ik ga 'm nog laten calibreren (miss is dat de oplossing) en dan zie ik wel weer verder. Miss moet ik wachten op de pioneers met het panasonic glas erin. Het enige probleem is, wie koopt nog een lx5090 als de 10de generatie uit is (tenzij deze slecht is). Nu kan ik er nog een redelijk bedrag voor krijgen maar volgend jaar dan zal ie wegmoeten voor een peulenschil.

Of ja die demo van de Sony kdl55X4500 is wel indrukwekkend(http://gizmodo.com/501372...oull-never-guess-who-wins), maar dit kan evengoed bedrog zijn. En die 55" wordt enorm duur. En eens je 50" hebt gehad wil je niet meer kleiner.

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 00:03

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

BlowFish schreef op donderdag 11 september 2008 @ 02:12:
[...]

.. Een Pioneer Kuro LX508X voor Euro 1555 !!
Uhm.. ook ik vraag mijzelf af waar jij die Pioneer voor €1555 hebt gekocht :) ... ik wilde namelijk de Pana 46PZ85 gaan aanschaffen, heb er een mooie prijs voor geregeld (niet online én bij een erg goede zaak) voor €1699.

Cheers

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

• BlowFish
WizzieJP schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:39:
[...]

Uhm.. ook ik vraag mijzelf af waar jij die Pioneer voor €1555 hebt gekocht :) ... ik wilde namelijk de Pana 46PZ85 gaan aanschaffen, heb er een mooie prijs voor geregeld (niet online én bij een erg goede zaak) voor €1699.

Cheers
Saturn in Tilburg, voet was trouwens 185 euro oid. kon de prijs afronden naar 1600 inclusief voet :)

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

robhof

Lembongan view

BlowFish schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:42:
[...]

Saturn in Tilburg, voet was trouwens 185 euro oid. kon de prijs afronden naar 1600 inclusief voet :)
Zo, da's een beste prijs zeg! Showmodel, of nieuwe? Hadden ze er nog meer? ;)

• PinkPanther1970
robhof schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:59:
[...]

Zo, da's een beste prijs zeg! Showmodel, of nieuwe? Hadden ze er nog meer? ;)
Klopt toch iets niet.
Nergens te vinden voor minder dan 2100 euro en dan gaat een keten als Saturn er eventjes meer als 500 euro afdoen?

Verwijderd

Ik denk dat hij gewoon de 508X(D,A) bedoelt. niet de full HD.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 16:34 ]

• BlowFish
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 16:34:
Ik denk dat hij gewoon de 508X(D,A) bedoelt. niet de full HD.
Gaat indd, om de XD variant niet de D , D heeft indd een full HD paneel, (op mijn factuur staat overigens wel 5080D (fullHD) ipv 508XD wat het eigenlijk is

• RichieB
  • Nu online
[...]
[...]
Whah, Samsung zit qua prijs €500 - €800 onder Panasonic, en maakt ook erg goede plasma's. Het is maar net wat je budget is.

Verwijderd

BlowFish schreef op donderdag 11 september 2008 @ 16:42:
[...]

Gaat indd, om de XD variant niet de D , D heeft indd een full HD paneel, (op mijn factuur staat overigens wel 5080D (fullHD) ipv 508XD wat het eigenlijk is
De LX..... versies zijn full hd
Die D of A staat voor Digitale en Analoge tuner.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 17:17 ]

Verwijderd

De vraag over de mogelijkheid tot internetten (leesbaarheid van tekst en website's) op een hdready -de px80 - plasma is in het begin van dit topic door Ferry34 als door mijzelf een aantal pagina's geleden gesteld. Helaas heb ik nog geen eenduidig antwoord op gevonden. Wel is gezegd dat ik beter een full hd lcd kon nemen. De reden/onderbouwing is mij nog niet duidelijk genoeg om tot een definitieve keuze te komen.

Ik twijfel tussen de Samsung A552 37" (LCD & Full HD) en de Pana 37 PX80. Beide tv's heb ik meerdere malen bekeken in winkels. De plasma had lichtelijk mijn voorkeur. Echter, als de mogelijkheid tot het aansluiten van een htpc en daarmee te internetten beperkt is ga ik voor de Samsung. Wie o wie kan hier (liefst uit ervaring) een antwoord op geven zodat ik a.s. zaterdag een nieuwe tv kan halen :*) ?

Verwijderd

Wat bedoelen julie eigenlijk met het "regenboog effect"?
Ik heb nu een Pana 37" en wil nu naar een 50" gaan en ben nog aan het twijfelen tussen de pana en de pioneer.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 18:04:
De vraag over de mogelijkheid tot internetten (leesbaarheid van tekst en website's) op een hdready -de px80 - plasma is in het begin van dit topic door Ferry34 als door mijzelf een aantal pagina's geleden gesteld. Helaas heb ik nog geen eenduidig antwoord op gevonden. Wel is gezegd dat ik beter een full hd lcd kon nemen. De reden/onderbouwing is mij nog niet duidelijk genoeg om tot een definitieve keuze te komen.

Ik twijfel tussen de Samsung A552 37" (LCD & Full HD) en de Pana 37 PX80. Beide tv's heb ik meerdere malen bekeken in winkels. De plasma had lichtelijk mijn voorkeur. Echter, als de mogelijkheid tot het aansluiten van een htpc en daarmee te internetten beperkt is ga ik voor de Samsung. Wie o wie kan hier (liefst uit ervaring) een antwoord op geven zodat ik a.s. zaterdag een nieuwe tv kan halen :*) ?
als jij hier 3 uur lang op wilt internetten en het scherm op een bureau zet: Neem de Samsung.

Als je gewoon af en toe eens iets met google vanaf de bank op wilt zoeken: Neem de panasonic.

1280x720 ziet er prima uit op het scherm. Het is niet pixelperfect, dus niet relaxed om 6u op te gaan tekstverwerken. Maar wel goed genoeg om netjes alle programma's te kunnen starten en eens het eea op een wikipedia pagina te lezen.

FullHD is leuk. Maar op een 37" heb je er alleen geen ene moer aan, omdat je letters dan veel en veel te klein worden om enigszins fatsoenlijk te kunnen lezen op een afstand van meer dan 2,5meter. Dan zal je het scherm ook weer op een lagere resolutie zetten en is je voordeel van fullhd weg.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
JvS schreef op donderdag 11 september 2008 @ 19:46:
[...]
FullHD is leuk. Maar op een 37" heb je er alleen geen ene moer aan, omdat je letters dan veel en veel te klein worden om enigszins fatsoenlijk te kunnen lezen op een afstand van meer dan 2,5meter. Dan zal je het scherm ook weer op een lagere resolutie zetten en is je voordeel van fullhd weg.
Je font groter zetten lijkt me een betere oplossing. Dan heb je wel een retestrak beeld ipv een wazig geupscalede versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Test het gewoon ff in de winkel, sluit er een laptop op aan.

En eh....niks wazig. Ik internet iedere dag op mijn plasma en ook uren achter elkaar. Het internetten gaat hier zo goed op, dat ik mijn monitor heb weggegeven.

Wèl is het zo dat ik een 1366x768 resolutie heb. Daarom heb ik geen ervaring met 1024x720 schermen, maar ik neem aan dat ook dit prima gaat. (ik denk wel dat met hdmi aansluiten en op 720p zetten vanwege afwijkende resolutie, het beste resultaat zal geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

RichieB schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:08:
[...]

Je font groter zetten lijkt me een betere oplossing. Dan heb je wel een retestrak beeld ipv een wazig geupscalede versie.
Het beeld is niet wazig hoor. Het is alleen wel zo dat de letters niet megastrak zijn. Groot font gaat in firefox heel goed. Daar kan je goed mee inzoomen. Maar in windows zelf gaat het wat minder soepel.

Je moet dan een keus maken.

1: Prima beeld met films en beeld dat meer dan goed genoeg is om programma's te starten en lekker een paar sites te bladeren. De letters zijn dan niet haarscherp, dus een word document tikken of echt er op werken is niet aan te raden

2: Iets minder mooi beeld met films, en wel haarscherp beeld. Letters die 'pixelperfect' zijn en waar je wel uren mee kan werken. Door de kleinere letters moet je de font size in windows flink groter zetten, wat niet altijd even goed werkt en er sowieso niet uitziet (ik heb het overigens wel :)).

Aangezien ik een TV met HTPC gebruik om:

1: TV / FILMS / HDTV te kijken (meest via MCE) (75%)
2: downloads opzoeken en aanzetten (5%)
2: Nieuws en forum te bladeren (10%)

Bij mij is nr 1 het belangrijkst. Nr 2 en 3 gaan prima met gescaled beeld. Dus vind ik HD ready niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
TH-37PX80 E gekocht, inplaats van glas zit nu een kunststofplaat in.

Mij vraag is wat gebruiken ze glasplaat of kunststofplaat of door elkaar met produceren.

Op een duits forum is hierover ook al een discussie(Warum haben einige Glas und andere Kunststoffscheiben?-http://www.hifi-forum.de/index.php?action=browseT&forum_id=149&thread=4454&back=1&sort=lpost&z=145) niemand weet het.
In Duitsland heb je ook een X80 EA serie, deze is goedkoper.

Panasonic heb ik gebeld die weet het ook niet, gezegd bellen me terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
Brad Pitt schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:51:
[...]

Tot ik zeg kijk eens naar die achtergrond, hoe die voorbij hikt. En ja hoor, dan ziet men het ook.
Offtopic:Toch een minpuntje wellicht van de Pio. Ik ga er dan maar niet op letten, anders ga ik het ook zien. Ik wis dit gauw uit mijn geheugen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
[afbeelding]

Hoi Robin, prachtige set, om te watertanden. Als je terug zoekt in diverse ("overzeese") forums over de Pana (b.v.Z85) zijn er ook diverse mensen die soms een groene waas waarnemen, soms bij films en met name bij games. Is dit de tegenhanger van het regenboogeffect? Ik zou je in ieder geval adviseren om dit eerst eens te onderzoeken voordat je overstapt (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omid
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-08 00:37
Beste tweaker,

Ik heb vandaag mijn TH-50PZ800 binnen. Voor controle op dode pixel, heb ik 8 plaatjes gemaakt 1920x1080 met de volgende klueren: rood(R), groen(G), blauw(B ), geel(RG), roos(RB), cyan(RB), wit(RGB) en zwart(0). Geen dode pixel gevonden! mooi!

Echter, ik heb twee issues ontdekt waarvan ik onzeker ben. Ik ben benieuwd naar jullie mening/advies:

1) Met rood en vooral met roos plaatje merk ik dat de onderste 10cm van het scherm iets donkerder is dan de rest van het scherm. Het lijkt op IR of inbranden, maar dat is het volgens mij niet. Het lijkt er eerder op dat die rode cellen daar iets minder vel zijn of zo. Dit effect zie je alleen bij deze plaatjes en bij gewoon tv kijken (hd/sd) merk je er echt niets van.

2) Op twee punten, als je heel goed van dichtbij kijkt en een velle kleur toont (een van die plaatjes dus), zie ik kleine vertekening. Het lijkt op het effect van een lcd scherm wanneer je met je vinger erop drukt, maar dan een heel klein rondje; diameter van 1 of 2 milimeter. de pixels zijn intact en niet dood. Als je vanuit een andere hoek kijkt, zie je het niet. Ik denk dat het op het tussenglas zit (een oneffenheidje in het tussenglas).

Ik heb het gezien omdat ik te nauwkeurig met die plaatjes aan de slag ben geweest. Een gemiddelde gebruiker ziet 1) en 2) zeker niet.

Wat raad je me aan? terugbregnen? of doe ik veel te moeilijk?

Alvast bedankt voor je advies!

[ Voor 0% gewijzigd door Omid op 12-09-2008 18:55 . Reden: tekstueel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SixCore schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:47:
[...]

Hoi Robin, prachtige set, om te watertanden. Als je terug zoekt in diverse ("overzeese") forums over de Pana (b.v.Z85) zijn er ook diverse mensen die soms een groene waas waarnemen, soms bij films en met name bij games. Is dit de tegenhanger van het regenboogeffect? Ik zou je in ieder geval adviseren om dit eerst eens te onderzoeken voordat je overstapt (?).
Bedankt.
Wat jij bedoeld is een phosfortrail. Ik heb dit al gezien bij mijn vorige panasonic 42pv70.
Vooral bij gamen zie je het, bv bij een first person shooter als je snel rondkijkt. Dit heeft die pioneer dus niet.
Als ik bijvoorbeeld sin city kijk op de pioneer dan zie ik in het wit op het scherm allerlei kleuren als ik mijn ogen beweeg. Maar probeer het maar niet te zien, want eens je het ziet kom je er niet meer vanaf.

Maar toch bedankt voor de waarschuwing bij de Panny's. Hier erger ik me eigenlijk niet zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Omid schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:51:

Mijn mening is dat je moeilijk aan het doen bent. Als het er met normaal TV kijken maar goed uitziet. Sowieso je scherm helemaal controleren... Je hebt controleren en controleren :P.

Maar als je hier zelf problemen mee hebt, moet je hem terugbrengen. Wel grote kans dat dit binnen de foutmarges die de fabrikant hanteert valt en er niets aan gebeurt.

• Chevy454
  • Niet online

Ik raad je aan om te stoppen met ademen. Je zou zomaar wat lucht met teveel CO kunnen inademen waardoor je de neiging krijgt tot hoofdpijn terwijl er eigenlijk niets aan de hand is. Een ander advies zou zijn om eerder naar de wc te gaan, de zeik komt al uit je mond.

Ja, je doet veels te moeilijk want wanneer sta je met 10cm of tuur je op een vlak van 10cm² van je 50" tv? Ga zitten, neem een biertje, eet wat popcorn en geniet van je 50" scherm zou ik zeggen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• yzf1kr
  • Laatst online: 17:22
Beste tweaker,

Ik heb het gezien omdat ik te nauwkeurig met die plaatjes aan de slag ben geweest. Een gemiddelde gebruiker ziet 1) en 2) zeker niet.
Afbeeldingslocatie: http://forum.bodynet.nl/images/smilies/mierenneuker.gif

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• Het Fantoom
  • Laatst online: 13:42
Als we dan toch bezig zijn met mierenneuken:
1) Het is niet roos maar roze
2) Het is niet vel maar fel

[ Voor 3% gewijzigd door Het Fantoom op 13-09-2008 20:58 ]

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Bij digitalsteet.nl een Pana 42PX80 opgehaald voor maar 777 euro.... Briljant scherm en dat voor die centen. Burn in DVD laten draaien maar vond het naar 3uurtjes wel genoeg..

HDTV via een Topfield reciever en SD van canaal+ ziet er goed uit!!...verbazend :)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Vreemd probleem op mijn PX80.
Heb sinds gisteren een HD tuner/recorder (België - Indi) aan de televisie hangen via HDMI1.
Ik heb gelezen dat men normaal gezien in het setup menu moet kunnen instellen dat de televisie automatisch naar HDMI1 schakelt als men de televisie opstart ("Power on Preference" instellen op "AV" in plaats van "TV").
Ik vind deze optie echter niet terug bij mijn plasma, dus moet telkens handmatig overschakelen naar HDMI1.
Kunnen anderen met deze televisie eens kijken of ze deze optie wel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-04 19:33
Laat ik maar beginnen met vertellen dat ik niet zoveel kaas heb gegeten van televisie's. Desalniettemin ben ik tot de conclusie gekomen dat ik graag een TH-42PZ85 wil aanschaffen.
En daarover heb ik een paar vragen:

Kunnen jullie mij op het spoor zetten bij welke aanbieder(s) ik het beste kan kopen? (Nederlands model met bijbehorende garantie e.d.). Er hoeft niet geinstalleerd te worden, dat lukt me zelf nog wel. TV moet wel bezorgd worden. De prijzen hier in Leeuwarden en omgeving zijn astronomisch helaas.

Woonende in Leeuwarden wordt mijn leven dagelijks verrijkt met het analoge signaal van het weergaloze bedrijf UPC. Op mijn huidige beeldbuis gaat dat goed. Nu heb ik begrepen dat als ik een platte tv koop, ik maar snel over moet stappen op een digitaal signaal. Ik heb dan de keuze tussen UPC of de schotel. Welke van de twee raden jullie aan? (Ik ben overigens geen hardcore kijker). Eventuele interessante links betreffende dit onderwerp zijn ook welkom.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

PinkPanther1970 schreef op zondag 14 september 2008 @ 10:03:
Vreemd probleem op mijn PX80.
Heb sinds gisteren een HD tuner/recorder (België - Indi) aan de televisie hangen via HDMI1.
Ik heb gelezen dat men normaal gezien in het setup menu moet kunnen instellen dat de televisie automatisch naar HDMI1 schakelt als men de televisie opstart ("Power on Preference" instellen op "AV" in plaats van "TV").
Ik vind deze optie echter niet terug bij mijn plasma, dus moet telkens handmatig overschakelen naar HDMI1.
Kunnen anderen met deze televisie eens kijken of ze deze optie wel hebben?
Openingspost onder kopje 'Hotel mode'

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Leeuwarden schreef op zondag 14 september 2008 @ 10:40:
Laat ik maar beginnen met vertellen dat ik niet zoveel kaas heb gegeten van televisie's. Desalniettemin ben ik tot de conclusie gekomen dat ik graag een TH-42PZ85 wil aanschaffen.

Kunnen jullie mij op het spoor zetten bij welke aanbieder(s) ik het beste kan kopen? (Nederlands model met bijbehorende garantie e.d.). Er hoeft niet geinstalleerd te worden, dat lukt me zelf nog wel. TV moet wel bezorgd worden. De prijzen hier in Leeuwarden en omgeving zijn astronomisch helaas.
Ik heb hem besteld bij http://www.mediahomeservice.nl/product.php?ProductID=915
gratis bezorging, nederlandse garantie plus nog een jaar extra garantie. Maar er zijn legio vergelijkbare alternatieven.

[ Voor 21% gewijzigd door psy op 14-09-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
oXygeN schreef op zondag 14 september 2008 @ 12:23:
[...]

Openingspost onder kopje 'Hotel mode'
Heel erg bedankt.
Het werkt inderdaad op die manier.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

Woonende in Leeuwarden wordt mijn leven dagelijks verrijkt met het analoge signaal van het weergaloze bedrijf UPC. Op mijn huidige beeldbuis gaat dat goed. Nu heb ik begrepen dat als ik een platte tv koop, ik maar snel over moet stappen op een digitaal signaal. Ik heb dan de keuze tussen UPC of de schotel. Welke van de twee raden jullie aan? (Ik ben overigens geen hardcore kijker). Eventuele interessante links betreffende dit onderwerp zijn ook welkom.)
Ik was aan het kijken bij Goedkoopste.nu, hier staan de (volgens hun) Nederlandse modellen te koop voor lage prijzen:
http://www.goedkoopste.nu...earch/result/panasonic+th
De 42PZ85 voor 1340,- en de 42PZ80 voor 1124,-

Helaas kan ik niet zo heel veel vinden over deze webshop in bijvoorbeeld de ShopSurvey (of andere sites).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Uit de start post:

Hotel = -/V (op tv) + 3x AV (op afstandsbediening)
Service= -/V (op tv) + 3x AV (op afstandsbediening)

Hotel menu kom ik wel in, maar Service menu niet ?? de nummerieken toesten doen niets in hotel menu.

Of komt het omdat ik een 42PY70 heb, en is het Service menu,onder een andere toets combinatie wel toegangkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Laatst online: 10:55
Graag wilde ik het volgende weten.

Als ik de Panasonic TH-42PZ85 aansluit op het Hdmi, voor Tv kijken aan mijn Digibox, kan ik dan het geluid van de Plasma via de Optische uitgang aansluiten naar mijn versterker?
Kort gezegd: Als de Panasonic TH-42PZ85 is aangesloten op een Hdmi-bron, kan deze Plasma dan gelijktijdig het geluid weergeven via de ingebouwde speakers en de Optische uitgang?

Indien dit niet zou gaan, dan kan ik net zo goed voor de Panasonic TH-42PZ80 kiezen.

Als je de Panasonic TH-42PZ85 aan de muur hangt, heb je dan alleen nog de zwarte kader over.
Ik bedoel, zie je dan nog iets van een zilveren rand onder het scherm :?

[ Voor 15% gewijzigd door Moris op 14-09-2008 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkaholic1972
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-12-2022
Ferry34 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:24:

Zo heb ik GTA4 op de ps3 en die speelde ik al een tijd in 720p op mn hdready tv (de ps3 schakelde vanzelf over naar 720p), maar nu las ik op internet hoe je de ps3 forced de game in 1080p te spelen en het verschil is aanzienlijk!
Hmm, interessant! Heb je misschien een link voor me waar ik die info kan vinden? Ik irriteer me altijd rot dat ie weer terugspringt naar 720p!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Moris schreef op zondag 14 september 2008 @ 14:20:

Als ik de Panasonic TH-42PZ85 aansluit op het Hdmi, voor Tv kijken aan mijn Digibox, kan ik dan het geluid van de Plasma via de Optische uitgang aansluiten naar mijn versterker?
Kort gezegd: Als de Panasonic TH-42PZ85 is aangesloten op een Hdmi-bron, kan deze Plasma dan gelijktijdig het geluid weergeven via de ingebouwde speakers en de Optische uitgang?
[...]
Fire69 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:06:
[...]
Ivm die optical-out op de PZ85 (en mijn PZ81 8) ), die doet geen 5.1 of zo, daar komt enkel 2.0 uit, dus kan je hem niet gebruiken voor surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Heb iets vaags ontdekt met mijn PZ80; als ik deze aanzet (met afstandsbediening uit stand-by), dan skipt Winamp (op mijn PC) naar de volgende track?! Dus m'n PC draaid al, dan gebeurt dit terwijl ik enkel de TV aanzet. En die schakelt niet eens gelijk naar de HDMI-invoer waar m'n PC aan hangt, maar naar TV.

Hoe komt zo'n signaal naar mijn PC? Niet dat het echt een probleem is, maar ik vind t raar.

Zou de TV een signaal uitzenden op de 2.4Ghz frequentie wanneer deze aangaat ivm randapparatuur ofzo? Want ik heb wel een draadloze muis op die frequentie en een bluetooth tobo.
Edit: nope, gebeurde ook nadat ik deze ontvangers uit de PC heb getrokken.

[ Voor 19% gewijzigd door Patriek op 14-09-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Dus er komt gelijktijdig via de speakers v/d tv en de optische uitgang geluid uit, zelfs wanneer deze op een Hdmi-bron is aangesloten :?

Dus kan de versterker bij mij verder zorgen, hoe het geluid moet/mag klinken :9~

[ Voor 23% gewijzigd door Moris op 14-09-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Als je de Panasonic TH-42PZ85 aan de muur hangt, heb je dan alleen nog de zwarte kader over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Moris schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:12:
ja die is onderdeel van de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Moris schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:10:
Dus er komt gelijktijdig via de speakers v/d tv en de optische uitgang geluid uit, zelfs wanneer deze op een Hdmi-bron is aangesloten :?

Dus kan de versterker bij mij verder zorgen, hoe het geluid moet/mag klinken :9~
Ik weet er verder niets van, ik quote alleen :)
Lijkt mij dat dit wel moet kunnen, maar je kunt dus enkel stereo geluid uit je versterker krijgen, want alleen zo stuurt de TV het door (5.1 AC3/DTS is al gedecodeert en omgevormt naar stereo).

Twijfel wel of dan het geluid uit je TV-speakers en de andere speakers synchroon lopen.
Maar nogmaals, ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore

Je kunt gaan voor een internetshop of een winkel zoals b.v. Smits in Arnhem. Hier komen dan wel bezorgingskosten bij (volgens mij € 75,00), en de TV wordt (dacht ik) ook geïnstalleerd. Vraag me af of de prijs iets minder kan als je het zelf zou doen, dit gezien onze brandstofprijzen. Daarnaast is Smits niet veel duurder dan een internetshop, maar heeft wel een goede service. Het is maar net wat je wilt.
Bij TV's van >40 inch is digitaal toch wel en stuk beter. Persoonlijk vind ik UPC een goede optie, heb ik zelf ook. Bij UPC kun je dan weer kiezen uit HD (HDMI) of SD (SCART). Je bent geen fanatieke kijker, dus het normale digitale (SD)pakket is wellicht iets voor jou. Let dan wel op dat je de decoder op de goede scart-ingang van de TV aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Patriek schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:16:
[...]

Ik weet er verder niets van, ik quote alleen :)
Lijkt mij dat dit wel moet kunnen, maar je kunt dus enkel stereo geluid uit je versterker krijgen, want alleen zo stuurt de TV het door (5.1 AC3/DTS is al gedecodeert en omgevormt naar stereo).

Twijfel wel of dan het geluid uit je TV-speakers en de andere speakers synchroon lopen.
Maar nogmaals, ik weet het niet.
De bedoeling is, dat ik het geluid v/d tv uit of lager zet om dan het geluid via de optische uitgang over de surround te laten lopen.
Natuurlijk geeft de Tv enkel maar stereo geluid weer, maar mijn reciever kan deze decoderen naar een ander geluidsformaat :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
psy schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:14:
[...]

ja die is onderdeel van de tv
Helaas vind ik hier nergens geen foto's van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
Moris schreef op zondag 14 september 2008 @ 14:20:

Volgens mij kan dit, zoek voor de zekerheid nog eens verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
Moris schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:36:
[...]

Helaas vind ik hier nergens geen foto's van :?
Als je op de site van Panasonic kijkt zie je een zilvergrijze rand. Dit is de rand waarin de speakers verwerkt zijn en die vormen één geheel met de TV. Denk de voet weg en je weet hoe de TV er op de muur uit ziet. Een zwarte rand met aan de onderkant de extra zilvergrijze rand voor de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:33
Ik vind de Engelse versie van de PZ81 ook een pak mooier als je onderstaande foto bekijkt:

Afbeeldingslocatie: http://www.hylands.tv/images/th50pz81.jpg

Echter, toen ik hem zag bij VanDenBorre in Wilrijk (vlakbij de Saturn), leek die onderste rand helemaal niet zwart maar eerder glanzend donker grijs, nog erger dan de lichte zilveren rand van de gewone PZ81 imo.

Heb eergisteren trouwens overgeschakeld op de Funkyshake van Telenet, over 2 weken komen ze de HD digicorder installeren, ben benieuwd. Betaal nu 43euro voor Expressnet, de Funkyshake heeft 10GB meer limiet (30GB in totaal), iets minder snelheid (12Mbit ipv 15Mbit), maar het kost 'slechts' 40euro per maand en je krijgt er gratis de huur van de HD digicorder bij. Extra zenders pak ik niet voorlopig... prijzen zijn belachelijk hoog.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
SixCore schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:40:
[...]

Als je op de site van Panasonic kijkt zie je een zilvergrijze rand. Dit is de rand waarin de speakers verwerkt zijn en die vormen één geheel met de TV. Denk de voet weg en je weet hoe de TV er op de muur uit ziet. Een zwarte rand met aan de onderkant de extra zilvergrijze rand voor de speakers.
Dat is duidelijk :)
Al bij al valt het design best mee en is de PZ85 voor mij iets mooier dan de PZ80 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Moris schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:35:
[...]

De bedoeling is, dat ik het geluid v/d tv uit of lager zet om dan het geluid via de optische uitgang over de surround te laten lopen.
Natuurlijk geeft de Tv enkel maar stereo geluid weer, maar mijn reciever kan deze decoderen naar een ander geluidsformaat :9~
Helaas. Geen enkele versterker is in staat om van een 2.0 signaal weer een 5.1 signaal te maken. Je zal dus nooit méér krijgen dan het analoge Dolby Prologic Surrond, wat het maximum is met een 2 kanaals bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
psy schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:24:
[...]

Helaas. Geen enkele versterker is in staat om van een 2.0 signaal weer een 5.1 signaal te maken. Je zal dus nooit méér krijgen dan het analoge Dolby Prologic Surrond, wat het maximum is met een 2 kanaals bron.
Oke, maar dat was ook niet de vraag :)

Ik wilde alleen maar weten:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

whoei eee + plasma:)

werkt echt goed!
http://picasaweb.google.n...VAENW#5245947049370702866

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Zijn er hier mensen die de overstap hebben gedaan van een Panasonic TH-42PV70 naar een Panasonic TH-42PZ85 en wat zijn jullie bevindingen :?

Ik wil graag mijn huidige Panasonic TH-42PV70 naar de slaapkamer verhuizen om in de woonkamer een Panasonic TH-42PZ85 of Panasonic TH-46PZ85 te zetten.

Zijn er dus mensen die de overstap tussen deze modellen de moeite waard vinden/vonden :?

[ Voor 4% gewijzigd door Moris op 15-09-2008 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-04 19:33
SixCore schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:25:
[...]
Let dan wel op dat je de decoder op de goede scart-ingang van de TV aansluit.
Thanks. Hieruit begrijp ik dat er verschil is tussen de aanwezige scart aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 14:23

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Ik was van plan de PZ80 aan te schaffen maar nu vertelde een collega mij dat ik toch maar moest nadenken of ik niet 24p real cinema nodig had. De PZ80 heeft alleen 24p ondersteuning en de PZ85 24p real cinema. Kan iemand mij vertellen wat nu precies het verschil hiertussen is.
Bij hem thuis heeft hij me laten zien dat het beeld schokkerig word bij horizontaal scrollen en dat zou opgelost zijn met 24p real cinema, maar wat doet de 24p alleen dan?

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Mert schreef op maandag 15 september 2008 @ 09:28:
De PZ80 heeft alleen 24p ondersteuning en de PZ85 24p real cinema. Kan iemand mij vertellen wat nu precies het verschil hiertussen is.
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=825248

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 14:23

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Moris schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:00:
[...]

Ik denk het wel, maar ik vind het wel een beetje zot en ik zal niet de enige zijn. What's the point? Je kan net zo goed de analoge geluidsuitgang gebruiken. Je gaat volkomen voorbij aan het nut van een optisch signaal. Die optical out is eigenlijk vooral bedoeld als je het DVB-T signaal gebruikt met 5.1 zenders wat in Nederland volgens mij niet gebruikt wordt.
Moris schreef op zondag 14 september 2008 @ 23:34:
Zijn er hier mensen die de overstap hebben gedaan van een Panasonic TH-42PV70 naar een Panasonic TH-42PZ85 en wat zijn jullie bevindingen :?

Ik wil graag mijn huidige Panasonic TH-42PV70 naar de slaapkamer verhuizen om in de woonkamer een Panasonic TH-42PZ85 of Panasonic TH-46PZ85 te zetten.

Zijn er dus mensen die de overstap tussen deze modellen de moeite waard vinden/vonden :?
Ik zou wachten tot de zuinigere 2009 modellen, je hebt al een 42 inch van 2007 die op zich mooi beeld geeft. Als je persé een 2008 model wil waarom dan niet meteen 46 inch?
Mert schreef op maandag 15 september 2008 @ 09:28:
Ik was van plan de PZ80 aan te schaffen maar nu vertelde een collega mij dat ik toch maar moest nadenken of ik niet 24p real cinema nodig had. De PZ80 heeft alleen 24p ondersteuning en de PZ85 24p real cinema. Kan iemand mij vertellen wat nu precies het verschil hiertussen is.
Bij hem thuis heeft hij me laten zien dat het beeld schokkerig word bij horizontaal scrollen en dat zou opgelost zijn met 24p real cinema, maar wat doet de 24p alleen dan?
24p real cinema is gewoon 24p met IFC aan. Geeft een iets vloeiender beeld, maar ook meer beeldfouten inherent aan de IFC techniek. Maar 24p is standaard altijd schokkerig natuurlijk. Maar dat hoort ook zo dus om me daar druk om te maken? In de bioscoop ziet het er eender uit.
Ik heb IFC trouwens meestal aanstaan, maar zou het ook best kunnen missen. Heeft weinig toegevoegde waarde en bij 24p zet ik het vaak zelfs uit want het ziet een beetje raar uit.

Ik zou me drukker maken om de vormgeving, velen vinden de PZ80 minder mooi dan de PZ85.

[ Voor 59% gewijzigd door psy op 15-09-2008 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Moris schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:00:
[...]

Dat kan dus zoals hier al werd gezegd. Maar let er op dat er dan uit de optische uitgang alleen maar een stereo geluid komt. Dat was voor mij de reden om de 85 te laten schieten. Als ie digitaal een 5.1 signaal door zou voeren zou het ideaal zijn omdat je dan altijd maar één kanaal op je reciever hoeft te gebruiken maar dat is dus niet zo.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Na even dit topic gelezen te hebben, vroeg ik me eigenlijk af... kan je de firmware van een Panasonic zelf updaten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Goeie vraag. De handleiding heeft het over een update procedure die via digitale tv of zo zou moeten lopen. Dat is tenminste wat ik er uit opmaakt. Zou handig zijn als dat ook via het SD slot kan.
Al wordt mijn interesse daarin puur veroorzaakt door mijn tweakersbloed want ik zou niet weten waarom ik zou willen upgraden ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
rajackar schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:47:
[...]

Dat kan dus zoals hier al werd gezegd. Maar let er op dat er dan uit de optische uitgang alleen maar een stereo geluid komt. Dat was voor mij de reden om de 85 te laten schieten. Als ie digitaal een 5.1 signaal door zou voeren zou het ideaal zijn omdat je dan altijd maar één kanaal op je reciever hoeft te gebruiken maar dat is dus niet zo.
Ik wil de kabels v/d Plasma tot de reciever beperken tot een strikt minimum, dit is voor mij zeer belangrijk.
Het geluid dat via de HD-decoder in de plasma gaat, dus via de hdmi-poort en via de Optical-Out v/d plasma naar de reciever.
Dus deze wordt doorgelust, het zou voor mij de moeite waard zijn om toch voor de PZ85 te kiezen ipv de PZ80.
Hier wil ik dus echt wel zker van zijn of dit wel echt gaat.

Of het geluid wel of niet in Stereo zal zijn, maakt voor mij echt niet uit, als ik het geluid op de surround-reciever al kan decoderen naar Multi-Channel of een ander geluids formaat ben ik al zeer blij :)
Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste