hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Lijkt me ook. Als het echt belangrijk zou zijn, dan zou Panasonic het wel in de handleiding van de huidige modellen opnemen.f4stf0rw4rd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:17:
[...]
die white-paper komt uit 2004, inmiddels zijn we qua panelen een paar generaties verder.... zal inmiddels dus wel wat meevallen. gewoon contrast en helderheid wat lager op 50% en gaan met die banaan
In het audio/video wereldje is het moeilijk feiten van mythes te onderscheiden. Als ik, op een paar forums onder verschillende nicks, een semi-wetenschappelijk verhaal zou verspreiden, dat je mooiere kleuren krijgt door enkele malen de zuidpool van een magneet in de richting van signaal langs een HDMI-kabel te halen, dan verspreidt zo'n verhaal zich verder als een vuurtje.
Is hier identiek.inXs schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:33:
Toch grappig dat iedereen zo de cinema mode aanhangt, ik had mijn 42pz80 ook altijd op cinema staan (zowel PS3 als digi tv) en ik vond toch altijd dat met cinema (en warm bijv) er een soort waas over het beeld heen zat en dat wit, niet echt wit was.... Ook niet op cinema met normaal. Daar heb ik me stiekem toch altijd aan zitten ergeren. Ik heb de TV toch maar even op de normale stand gezet, maar met kleur op warm en dat vind ik zowel bij de PS3 als bij de normale TV veel lekkerder kijken. Die waas die is er vanaf en wit is wit en zwart is zwart. Hebben meer mensen daar geen last van? Van die waas? Hoort dat bij de cinema mode en wat doet deze nou precies?
Normale stand en warme kleuren en helderheid ietsjes op schroeven en mooier beeld als met cinema. Cinema zet ik soms met films op maar schakel vaak niet eens om.
Image retention heb ik 0,0 problemen mee gehad en heb onder de 200 uur ook al spellen gespeeld, wel op laag contrast en helderheid en na half/uur/2 uur de tv uit gezet voor paar uur.
Boel drukte om niks uiteindelijk.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Ik let wel op dat ik geen beelden met belken kijk. Dan zoom ik meteen in zodat het hele beeld gebruikt wordt. Ook draai ik die burn in dvd af en toe tussendoor. Lijkt me dat het dan wel goed moet komen.
Kun je na die 200 uur eigenlijk doen en laten wat je wilt of is het raadzaam om op te blijven passen?
Gaat hier btw om een pz80
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
De beugel moet van boven naar beneden kunnen bewegen om kabels te kunnen aansluiten, zonder dat ik de hele tv van de muur moet halen.
Alvast bedankt.
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Mij ouders hebben een TH42-PV70 en die hebben nergens last van, ik heb bij hun nog nooit een schaduw van een logo zien staan, en zij hebben nooit voorzichtig gedaan tijdens de eerste 200 uur, maar gewoon standaard de fabrieksinstellingen laten staan. Nu maar afwachten wat E-Care gaat doen, ook de medewerker kon er weinig over zeggen, behalve dat het een nieuw type scherm was en ze er weinig ervaring mee hadden tot nu toe. We zullen wel zien wat voor oplossing ze bieden. Voorlopig maar even behelpen met een 55 cm. crt tv'tje.
Verwijderd
Op de IFA 2008 toonde Panasonic ook zeer platte schermen: de nieuwste schermen van het Japanse elektronicaconcern zijn slechts 24,7 millimeter dik; net iets minder dan een inch. Deze plasma-tv's worden uitgebracht met een schermdiagonaal van 42", 50", 58" of 65" en een resolutie van 1080p. Vooralsnog zijn de beeldschermen het prototypestadium echter nog niet voorbij.
nieuws: Panasonic toont 150"-plasmascherm
Dat zou me ten zeerste verbazen. Ik verwacht dat men de productie van de 2009 modellen op zijn minst al aan het voorbereiden is.Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:00:
Hoewel nu nog prototype stadium, wellicht nieuwe technieken die al in de 2009 lijn toegepast kunnen gaan worden ? ;
[...]
Misschien zit hier wat tussen:rambocus schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:54:
Heb naar alle teveredenheid een 37px80 en die staat op de voet. Nu heb ik de topics doorzocht en wellichht kijk ik er over heen, ik vind alleen aanbevelingen voor de andere maten; Maar waar ik naar op zoek is een muurbeugel voor deze tv.
De beugel moet van boven naar beneden kunnen bewegen om kabels te kunnen aansluiten, zonder dat ik de hele tv van de muur moet halen.
Alvast bedankt.
http://shop.extremediscount.nl/?k=group&id=2&sub1=26
Gaude et aude
[ Voor 100% gewijzigd door theRedDevilNL op 29-08-2008 08:40 ]
Ik ben niet lui. Ik bespaar energie
Zal wel zijn omdat ie koud was nog ofzo. Eerste keer dat ik er iets van zie. Ben benieuwd of het vaker voor gaat komen. Vaag, nooit gehad, heb het er hier over en s'avonds bingo
* Capo wenst vanavond een pot goud op de grond als hij de tv aan zet (ipv te praten over image retention)
Hehe die pot goud kan je wel vergeten denk ik, tenzij je 'm er zelf neerzetCapo schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:01:
Gisteren de tv aangezet en na digitale tv box aangezet te hebben (met statische balken) direct overgeschakeld naar ps3 die aan booten was, dus zwart beeld. En ja hoor image retention.
Zal wel zijn omdat ie koud was nog ofzo. Eerste keer dat ik er iets van zie. Ben benieuwd of het vaker voor gaat komen. Vaag, nooit gehad, heb het er hier over en s'avonds bingo
* Capo wenst vanavond een pot goud op de grond als hij de tv aan zet (ipv te praten over image retention)
Natuurlijk komt er digitale TV aan te hangen. Iemand ervaring met Digitale TV in combinatie met deze (of andere) schermen?
Het idee was om de interne digitale tuner te gebruiken zodat ik geen aparte decoder nodig heb. Kan dit uberhaupt?
Zit hier met digitale tv van Ziggo....maar daar schijnen deze digitale tuners niet mee overweg te kunnen, omdat Ziggo update informatie meestuurd ofzo?
zoiets heb ik me laten vetellen bij de Media Markt. Weet iemand hier meer van? Is er een manier voor digitale tv zonder extra decoder ernaast te hangen?
Hoe het met Ziggo ziet qua encryptie en zo weet ik niet, maar je Panasonic doet DVB-T en Ziggo DVB-C voor zover ik weet, dus dat gaat niet lukkenDJ-FreSh schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:29:
Ik heb mijn TH42PZ80 besteld bij Megapool. als het goed is wordt hij dinsdag bezorgd![]()
Natuurlijk komt er digitale TV aan te hangen. Iemand ervaring met Digitale TV in combinatie met deze (of andere) schermen?
Het idee was om de interne digitale tuner te gebruiken zodat ik geen aparte decoder nodig heb. Kan dit uberhaupt?
Zit hier met digitale tv van Ziggo....maar daar schijnen deze digitale tuners niet mee overweg te kunnen, omdat Ziggo update informatie meestuurd ofzo?
zoiets heb ik me laten vetellen bij de Media Markt. Weet iemand hier meer van? Is er een manier voor digitale tv zonder extra decoder ernaast te hangen?
Zijn er meer mensen die hier last van hebben ?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Wat is een PX85?Astennu schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:16:
Ik heb gister mijn PC even op de 42PX85 aangesloten maar 1080p was gewoon niet beeld vullend. Er bleef een kleine rand over. Ik heb nog andere settings geprobeerd met zoom en zo maar dan krijg je het nog steeds niet voor elkaar.
Ja, en die hebben dat in dit topic (en het vorige deel) al besproken, dus als je hier even zoekt, vind je waarschijnlijk de oplossing welAstennu schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:16:
[...]
Zijn er meer mensen die hier last van hebben ?
Verwijderd
Daar staan 3 merken tv's: samsung (geen tentoongesteld atm), sanyo, panasonic
De panasonic 42px80 toont heel wat "ruis/korrel" met gewone SD uitzending. (1000 €)
De sanyo 37" lcd (!) toont een perfect egaal beeld. (800 €)
Kleuren waren iets voller bij de panasonic, maar qua zwartwaardes e.d. blijft de sanyo erg dapper vond ik persoonlijk. (bij een MTV-clipje waar een zanger op een zwart podium zit, zag het er op de sanyo écht pikzwart uit, terwijl het op de panasonic eerder grijs was, weet niet wat de juiste kleur was dusja
De verkoper was er van overtuigd dat de sanyo beter was, maar hij gaf ook toe dat z'n winstmarge iets hoger lag, hoe dan ook moet hij ze beiden verkopen. (objectiviteit verliest deze dus wel een beetje, maar ga hier niet over bashen, hij gaf het eerlijk toe)
Sanyo is totaal onbekend in de lcd wereld, erg gekend in projectoren e.d., maar dit verwonderde me toch wel heel sterk. ik was een 100% panasonic + plasma fanboy aan het worden
Iemand die dit kan uitleggen hoe de sanyo op SD materiaal een mooier beeld gaf. (
Belangrijke PS: vrijdag is de 37px80 naast de sanyo te vergelijken en kan ik een eigen DVD meebrengen om te vergelijken. Heeft iemand een demo-cd of goeie film waarbij de kleuren mooi te vergelijken zijn?
Omdat de Pana slecht stond afgesteld om de reden die de verkoper zelf gaf (zijn winstmarge op een lcd is veel hoger).[b][message=30660550,noline]Iemand die dit kan uitleggen hoe de sanyo op SD materiaal een mooier beeld gaf. (
Een plasma zal altijd beter beeld geven voor SD dan een lcd als deze juist is afgesteld.
Verwijderd
http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/Settings/
Bedankt voor de bevestiging, ik was heel even superverward
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2008 22:06 ]
Verwijderd

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 00:40 . Reden: type tv ]
Het ligt gewoon aan de film. Bij een echte 16:9-film zou je natuurlijk geen balken mogen hebben
Verwijderd
Ok, dan zal het wel een of andere instelling zijn die fout staat als hij bij een 16/9 film nog zwarte balken toont...Echter vind ik niet waar.Fire69 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 01:04:
Perfect normaal, 2.35 is gewoon superbreedbeeld. Je kan je tv dan wel op 16/9 zetten, dan zoomt hij wat verder in, maar je hebt dan nog steeds balken.
Het ligt gewoon aan de film. Bij een echte 16:9-film zou je natuurlijk geen balken mogen hebben
Mijn vriendin wordt gek van mijn gezeur om elke film 15x te onderbreken zodat ik nog wat met de instellingen kan prutsen om het toch tegoei te krijgen :-)
Blijkbaar toch iets in je instellingen. Helemaal als je zegt dat je zwarte balken hebt bij 16:9 films.. dat kan moeilijk op een 16:9 TV. Misschien ook even de bron waar je van afspeelt even checken op instellingen?
Verwijderd
Bedankt voor de hulp, zowel ik als 't vrouwtje zijn tevreden
kleinnnnn vraagje....
ben op dit ogenblik echttt aan het twijfelen
Keuze's:
- TH-42PZ800
- TH-46PZ85
Settings ( in opening post gevonden) hebben weinig verschillen behalve die Digital Cinema Colour + Deep colour....
En op die 4 inch komt het er ij mij ook niet aan...
wat zouden jullie kiezen? :D+ liefst een motivatie
Ik heb geen waas bij Cinema (PX80), maar ik gebruik geloof ik toch wat aparte instellingen, misschien het proberen waard?inXs schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:33:
Toch grappig dat iedereen zo de cinema mode aanhangt, ik had mijn 42pz80 ook altijd op cinema staan (zowel PS3 als digi tv) en ik vond toch altijd dat met cinema (en warm bijv) er een soort waas over het beeld heen zat en dat wit, niet echt wit was.... Ook niet op cinema met normaal. Daar heb ik me stiekem toch altijd aan zitten ergeren. Ik heb de TV toch maar even op de normale stand gezet, maar met kleur op warm en dat vind ik zowel bij de PS3 als bij de normale TV veel lekkerder kijken. Die waas die is er vanaf en wit is wit en zwart is zwart. Hebben meer mensen daar geen last van? Van die waas? Hoort dat bij de cinema mode en wat doet deze nou precies?
Cinema
Kontrast 65%
Helderheid 45%
Kleur 40%
Scherpte: Stand 1
Kleurtemp: Normaal
Lekker makkelijk? Ga _kijken_ in de winkel en maak zelf een keuze. Wat de opties extra zijn aan de PZ800 en wat ze doen kun je makkelijk vinden in de topics.Spastjen schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:40:
wat zouden jullie kiezen? :D+ liefst een motivatie)
ik ben naar 5 winkels gegaan in mn buurt en was altijd wel iets; de meesten hadden één maar geen twee modellen, verkopers zijn er ook niet over eens welke te kiezen, .... en vaak hadden ze de 50" maar dat is moeilijk te vergelijken want 50" heeft die extra grote WOW-factor.Cartman! schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:52:
[...]
Lekker makkelijk? Ga _kijken_ in de winkel en maak zelf een keuze. Wat de opties extra zijn aan de PZ800 en wat ze doen kun je makkelijk vinden in de topics.
De opties waarover wordt gesproken zijn vaak zeer sumier op het forum en als meest aangebrachte reden om niet de PZ800 te nemen is z'n levertijd....maar dit was enkele maanden geleden..dus kan altijd gewijzigd zijn.
+ een tweede opinie...is altijd praktisch
Ik ga zelf voor de 46PZ85 (ik heb nog een 37PV500) en de stap voor mij van 37" naar 42" vind ik al geen optie meer. Los daarvan heb ik bij een vriend gisteren de 50PZ800 volop getest, ernstig mooie plasma! Ik zou alleen zelf in de keuze van jou voor de 46" gaan, het lijkt allemaal groot maar het is snel wennen! (zelfs de 50" leek na één middagje alweer 'normaal'Spastjen schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:40:
hey folks!
kleinnnnn vraagje....
ben op dit ogenblik echttt aan het twijfelen
Keuze's:prijs doet er niet echt toe want zijn alle 2 gelijkaardig.
- TH-42PZ800
- TH-46PZ85
Settings ( in opening post gevonden) hebben weinig verschillen behalve die Digital Cinema Colour + Deep colour....
En op die 4 inch komt het er ij mij ook niet aan...
wat zouden jullie kiezen? :D+ liefst een motivatie)
Cheers
I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg
Ah thanks ik zal er eens naar gaan zoeken.MartijnA3 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:59:
Ik zou eens spitten in je display drivers, heb wel vaker gelzen dat overscan daar op een - (min) waarde staat.
Het was trouwens op de PZ85. Had per ongeluk de X ingedrukt.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
dat laatste lijkt me erg sterk. het werkingmechanisme van plasmas in namelijk hetzelfde.Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:34:
In het begin heb ik regelmatig de Burn-In dvd gedraaid op mijn nieuwe PZ800. Het valt mij nu op dat ik na het draaien van deze dvd duidelijk image retentie zie van schermonderdelen die een klein poosje statisch zijn weergegeven (gamehud bijvoorbeeld). Als ik niet de dvd van tevoren draai dan heb ik niet tot nauwelijks last van image retentie. Sinds ik dit heb gemerkt gebruik ik de dvd niet meer en ga normaal om met inspelen de eerste 200 uren. Schermen met statische objecten heb ik hooguit 30 minuten achter elkaar op het scherm staan en dat geeft geen enkel probleem. Misschien is de Burn-In dvd meer bedoelt voor oudere plasma's en werkt deze averechts op nieuwere generatie plasma's?
hoe lang heb je de burn-in DVD gedraaid? je moet hem namelijk en aantal uur draaien en dan je tv weer rust gunnen en dit cyclus een aantal keer herhalen. het gaat er namelijk om dat het fosfor wordt geactiveerd en weer tijd krijgt om te 'rusten'. als je de DVD achter elkaar draait heeft het dus veel minder goed effect.
hoe staan je settings. als je settings helemaal open staan qua contrast en helderheid zul je veel eerder last krijgen van retentie. dus settings geloof ik op 50% zetten en dan de burn in DVD elke dag even een uurtje of 2 draaien en dan je tv rust gunnen.
als je uiteindelijk de eerste 200 uur voorbij bent zul je bijna geen last meer moeten hebben van retentie
Verwijderd
Dikke onzin.Gebruik je tv gewoon met verstand.
Ik heb ook de pz800 en heb redelijk vaak tv programma's op pauze staan.
Na verder spelen geen last van retention of zogenaamde inbranders.
Burnin dvd is gewoon 2005.
Ook duurt het regelmatig >1 minuut voordat de tv de goede aspect ratio pakt. Komt dit vaker voor, en is dit een Pana probleem, een UPC probleem of een algemeen breedbeeld issue?
Vaak heb je zenders die hun logo of ondertitels op de meest rare plaatsen zetten, en dan kan je zo'n dingen tegenkomen.
Mijn tv staat op Juist, en doet het eigenlijk wel altijd goed dan.
De grijze balken op de zijkant is een instelling van de tv. Die kan je Uit, Laag of Hoog zetten (geen grijs, licht grijs, donker grijs) en is een beveiliging voor je tv (staat bij mij gewoon op Uit)
Er wordt toch aangeraden die, zeker tijdens de zogenaamde break-in, op Hoog te zetten.Fire69 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:04:
De grijze balken op de zijkant is een instelling van de tv. Die kan je Uit, Laag of Hoog zetten (geen grijs, licht grijs, donker grijs) en is een beveiliging voor je tv (staat bij mij gewoon op Uit)
Verwijderd
Ik vind de Cinema stand ook niet echt fijn, inderdaad een soort mistwaas. weet niet, vergeleken met Normal is het niet helder. Maar als je deze waardes gaat aanpassen zoals Contrast dan is het volgens mij weer bijna hetzelfde als de Normal stand toch??MartijnA3 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:41:
[...]
Ik heb geen waas bij Cinema (PX80), maar ik gebruik geloof ik toch wat aparte instellingen, misschien het proberen waard?
Cinema
Kontrast 65%
Helderheid 45%
Kleur 40%
Scherpte: Stand 1
Kleurtemp: Normaal
- Mijn decoder staat op Uitrekken, dus ik heb zo goed als nooit balken (behalve bij 2.35:1 films en zo)PinkPanther1970 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 08:12:
[...]
Er wordt toch aangeraden die, zeker tijdens de zogenaamde break-in, op Hoog te zetten.
- Ik zit momenteel op 320u (toevallig gisteren gechecked)
Niet echt een probleem dus
Ah, vandaar dat er in mijn handleiding (geen Panasonic) zo ongeveer een hele pagina aan is besteed? Retention heeft een plasma nu eenmaal gewoon last van hoor. Die van jou, die van mij, elke. De mate waarin het gaat optreden bepaalt de gebruiker zelf, door met meer of minder gezond verstand content op het paneel te toveren. Echter een plasma die geen enkele last heeft van retentie is gewoon pertinente onzin.Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:21:
Ach man hou toch eens op met dat gedoe over burn-in dvd.
Dikke onzin.Gebruik je tv gewoon met verstand.
Ik heb ook de pz800 en heb redelijk vaak tv programma's op pauze staan.
Na verder spelen geen last van retention of zogenaamde inbranders.
Burnin dvd is gewoon 2005.
Nickname does not reflect reality
Ik heb ook geen burn-in gedaan, maar ook geen gekke dingen, zoals uren hetzelfde beeld erop laten staan.
Stel dat van een type plasma er wereldwijd 1 miljoen exemplaren verkocht worden. Hoeveel ervan worden er gekocht door tweakertjes die met burn-in dvd'tjes lopen te klooien en hoeveel ervan door 'domme' consumenten? Verhouding van 5 op 95? Moest die burn-in dvd echt, echt nodig zijn (zonder dvd zou je dus gegarandeerd ingebrandde beelden krijgen), denk je dan dat plasma nog zou verkocht worden? of dat je er niks zou van horen bij Test-aankoop of zo?
[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 03-09-2008 15:56 ]
Verwijderd
Jij snapt het, hulde!Fire69 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:56:
Een plasma die geen last heeft, of de user die er geen last van heeft? ik heb ook last van IR... als ik er 10cm af ga zitten.
Ik heb ook geen burn-in gedaan, maar ook geen gekke dingen, zoals uren hetzelfde beeld erop laten staan.
Stel dat van een type plasma er wereldwijd 1 miljoen exemplaren verkocht worden. Hoeveel ervan worden er gekocht door tweakertjes die met burn-in dvd'tjes lopen te klooien en hoeveel ervan door 'domme' consumenten? Verhouding van 5 op 95? Moest die burn-in dvd echt, echt nodig zijn (zonder dvd zou je dus gegarandeerd ingebrandde beelden krijgen), denk je dan dat plasma nog zou verkocht worden? of dat je er niks zou van horen bij Test-aankoop of zo?
Idd geen pot goud helaasksborg schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:21:
[...]
Hehe die pot goud kan je wel vergeten denk ik, tenzij je 'm er zelf neerzet. Anyways, mijn Forza tellers zijn na een aantal dagen weer bijna van het scherm verdwenen, dus ik ga eens kijken wat ervan komt. Zoals iemand eerder zei met de 8E die is opgehaald, ben benieuwd naar wat ze eraan gaan doen
Gisteren 2 uur GT5 zitten spelen, daarna ps3 uit en 10cm van het scherm gaan hangen en ja hoor IR. Maar last van, idd enkel op 10cm. Daarna tv uitgezet en gaan slapen en vanmorgen was er niks meer te zien.
Enerzijds heb ik nu zoiets van ik moet meer afwisselen , andere kant heb ik zoiets van ja hola, tv is en blijft gebruiksvoorwerp, en als je je moet inhouden met gamen vanwege de plasma etc... dan vliegt de plasma deruit. Dus ik gebruik hem maar gewoon als normale tv, kan die daar niet tegen, jammer dan
Zender logo's , games, redelijk zelfde allemaal, enkel grote varrieert wat meer.
Waar komt dit opeens vandaan? Het ging over retentie, niet burn-in (dat die dvd zo heet is onfortuinlijk gekozen). Burn-in komt zo goed als niet meer voor met huidige plasma, retentie echter wel, op elke plasma, van elk merk. Trekt vrijwel altijd ook wel weer weg, natuurlijk, maar heb ook niet anders beweerd.Fire69 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:56:
...(zonder dvd zou je dus gegarandeerd ingebrandde beelden krijgen)
Hebben meer mensen hier last van?
In mijn opwelling van frustratie heb ik het misschien wat verkeerd uitgedrukt.Brad Pitt schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:50:
[...]
Waar komt dit opeens vandaan? Het ging over retentie, niet burn-in (dat die dvd zo heet is onfortuinlijk gekozen). Burn-in komt zo goed als niet meer voor met huidige plasma, retentie echter wel, op elke plasma, van elk merk. Trekt vrijwel altijd ook wel weer weg, natuurlijk, maar heb ook niet anders beweerd.
Maar je begrijpt met de rest van mijn verhaal toch wat ik bedoel, hoop ik?
Waarschijnlijk zelfde probleem als dat wat hier iets boven staat.feep schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:31:
Als ik kijk naar tmf als ze een videoclip af spelen en er zitten allemaal van die kleine schermpjes met webcams onder dan zit de tv de hele tijd te switchen tussen auto, wide en juist. Het beeld veranderd dus steeds van formaat wat heel erg irritant is.
Hebben meer mensen hier last van?
Zo'n break in DVD is niet nodig. Je hoeft je TV niet in te spelen ofzo voordat het 'veilig' is om er echt mee te gaan werken. Een klein beetje voorzichtigheid aanraden gedurende de 1e 200 uur in de handleiding betekent niet automatisch dat je perse zo'n DVD moet gebruiken.
En inderdaad, wat hardnekkigere retentie kan zo'n DVD weghalen. Maar dat doet een paar minuten ruisbeeld ook. Of gewoon een dagje TV kijken. Is het ook weg
Zoals gezegd, ik denk dat nog niet eens 5% uberhaupt ooit van zo'n DVD gehoord heeft. Toch lees je helemaal geen klachten. Ik trek daar dezelfde conclusies uit als Fire69
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
http://www.panasonic.nl/_...DMR-EH58%20compleet-3.pdf
Nu lees ik vrij weinig over de ervaringen van de "PZ8" en of de actie het dan ook waard is
Waarschijnlijk ben ik bij een dealer toch weer 300 euro meer uit, wat dan ook de hd-recoder eruit haalt
hmm jammer, waarom was die actie niet eerderVerwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:38:
Ik ben van plan om een panasonic TH_42z8xx te kopen en een hd-recorder. Nu kwam ik de volgende actie tegen;
http://www.panasonic.nl/_...DMR-EH58%20compleet-3.pdf
Nu lees ik vrij weinig over de ervaringen van de "Z8" en of de actie het dan ook waard is![]()
Waarschijnlijk ben ik bij een dealer toch weer 300 euro meer uit, wat dan ook de hd-recoder eruit haalt. Nu nog een zaak vinden die de verschillende panasonics naast elkaar heeft staan.
maar de z serie ken ik ook niet, wel de pz serie....
[This space is for rent]
Waarom niet voor PZ80 en PZ85?
zit een overweging tussen de twee te maken maar heb na zoeken niet echt een vergelijking tussen beide kunnen vinden.
EDIT: dames mogen uiteraard ook reageren (ik zeg het even erbij omdat ik zag dat mn post met 'heren' begint
[ Voor 13% gewijzigd door dangerpaki op 05-09-2008 19:58 ]
De Pana heeft betere zwartwaardes, de Samsung heeft een mooier design.dangerpaki schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 19:57:
heren heeft iemand hier de kans gehad om de panasonic 42px80 te vergelijken met de samsung ps42a450? zo ja wat zijn de verschillen? is er verschil tussen kwaliteit van beiden en gaat er een harde voorkeur voor de ene of de andere uit??
http://www.avforums.com/f...774485&highlight=ps42a457
aah thank you. dat ga ik even lezen...PinkPanther1970 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 20:14:
[...]
De Pana heeft betere zwartwaardes, de Samsung heeft een mooier design.
http://www.avforums.com/f...774485&highlight=ps42a457
Ik ben gisteren wezen kijken in de mediamarkt en de BCC en kon daar echt het verschil niet zien tussen de HD-Ready en de Full-HD toestellen. Dit gold overigens zowel voor de plasma en lcd tv's.
Qua resolutie is dus een 42PX80 voor mij een prima toestel. Toch twijfel ik nog: de 42PX80 heeft een constrastwaarde van 15000:1, de 42PZ8 heeft 20000:1, en de 42PZ80 heeft 30000:1. Ook dat kon ik de winkel nauwelijks aan de toestellen afzien. Maar misschien heeft dat aan de gebruikte bron gelegen. Mijn vraag is: denken jullie dat het contrastverschil veel uitmaakt in kijkbeleving? Zo ja, met voor soort films kun je dat het beste merken? Dan kan ik proberen een Bluray-schijf van die film te scoren en in de winkel gebruiken om de toestellen nogmaals te vergelijken.
De 42PX80 is een prachttoestel waarop zwart echt zwart is.
Dat is zeker waar.PinkPanther1970 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:09:
De 42PX80 is een prachttoestel
Maar dat is niet helemaal waar.waarop zwart echt zwart is.
Dat denk ik ook, ikzelf heb ook voor de 46pz80 gekozen alleen al vanwege de contrastwaarden en het kleine prijsverschil naar de 80 toe.MartijnA3 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:13:
Omdzat ze misschien teveel PZ8's over hebben?
denk dat er meer zijn die er zo over denken.
baal ook wel een beetje dat ik niet met de actie mee kan doen
En zie .... na 2,5 maanden wachten heb ik dit prachtige toestel gisteren kunnen gaan afhalen!
Toch wel even bezig geweest met het uitpakken en plaatsen met 2 personen (wel nodig). Voorzichtig behandeld uiteraard. Aangesloten via HDMI op mijn HTPC.
De instellingen hier en daar gewijzigd zoals aangeraden voor een Plasma de eerste 100 uren.
Mensen. Wat een beeld!
Heb diverse bronnen gisteren reeds getest: televisie via satelliet (SD & HD) en Blue Ray.
Kameraad gisteren uitgenodigd om te komen kijken naar Blue Ray film. Hij was danig onder de indruk.
Ben zelf zeer tevreden met mijn aankoop!
Ik kom van een 43" rptv.Brad Pitt schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:17:
Maar dat is niet helemaal waar.
Voor mij persoonlijk een hele aanpassing.
Ik las wel dat sommige mensen een stuk karton uitsnijden op de maat van het toestel, misschien dat maar eens proberen.
Verwijderd
Ik heb exact hetzelfde, ik zit op een kleine 3 meter afstand en weet niet of ik voor de 37" of de 42" moet kiezen. Van de kwaliteit ben ik nu wel overtuigd, dat het een Panasonic gaat worden is al zeker, alleen welke grootte . . geen idee2dope schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 14:01:
Nog altijd leuk om deze reeks te lezen. Wat me wel opvalt is hoe weinig (lees: in mindere mate dan voorheen) mensen twijfelen over de grootte van de beeldbuis. Ik ben zelf minder kieskeurig als het aankomt op contrast, zwartwaarden e.d., het enige waar ik nog over twijfel is de size. zit rond de 3 meter afstand en twijfel tussen 37" en 42".
Ik las wel dat sommige mensen een stuk karton uitsnijden op de maat van het toestel, misschien dat maar eens proberen.
Eey TimVerwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:22:
[...]
Ik heb exact hetzelfde, ik zit op een kleine 3 meter afstand en weet niet of ik voor de 37" of de 42" moet kiezen. Van de kwaliteit ben ik nu wel overtuigd, dat het een Panasonic gaat worden is al zeker, alleen welke grootte . . geen idee
Neem de grootste! Ik snap dat gepieker over formaten nooit zo
Ik zit zelf op iets meer dan 2 meter van mijn Panasonic 37" PV7, de eerste twee dagen is het 'wow!!', daarna is het gewoon leuk... En nu zou ik best een 50" willen op dezelfde afstand (Ik had sowieso een grotere in de planning, maar de 37" kon ik begin dit jaar niet laten staan voor 500 eur..). De grootte went ontzettend snel, hoe groter, hoe beter de ervaring... Wat zou een goede reden zijn om níet voor 42" te gaan op 3 meter afstand?
[ Voor 10% gewijzigd door Xtuv op 06-09-2008 15:51 ]
Verwijderd
Hey JulianXtuv schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:49:
[...]
Eey Tim
Neem de grootste! Ik snap dat gepieker over formaten nooit zoJe gaat toch ook niet naar de bioscoop en dan bij voorkeur in de kleinste zaal zitten?
Ik zit zelf op iets meer dan 2 meter van mijn Panasonic 37" PV7, de eerste twee dagen is het 'wow!!', daarna is het gewoon leuk... En nu zou ik best een 50" willen op dezelfde afstand (Ik had sowieso een grotere in de planning, maar de 37" kon ik begin dit jaar niet laten staan voor 500 eur..). De grootte went ontzettend snel, hoe groter, hoe beter de ervaring... Wat zou een goede reden zijn om níet voor 42" te gaan op 3 meter afstand?
Dat wil ik dus niet, maar denk dat dat geen probleem is met een 42" plasma omdat ik niet veel TV kijk (wel UPC digital waar ik overigens geen problemen mee heb, bevalt eigenlijk wel goed). Plasma zal vooral voor het kijken van films gebruikt worden. PS3 / blu-ray speler staat ook wel op mn verlanglijst
Omdat sommige mensen aangeven dat het te "druk" is voor je ogen, kan ik me wel iets bij voorstellen. In de bios zit je maar even in verhouding, bovendien zit ik daar ook liever niet helemaal vooraan.Xtuv schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:49:
[...]
Eey Tim
Neem de grootste! Ik snap dat gepieker over formaten nooit zoJe gaat toch ook niet naar de bioscoop en dan bij voorkeur in de kleinste zaal zitten?
Ik wilde eerst de middenweg kiezen en voor een 40" gaan alleen helaasch is er geen 40PX80
Verwijderd
Dat raster effect wat jij bedoelt is technisch gezien precies andersom. Bij een LCD zijn pixels namelijk echt puntjes met weinig tussenruimte, waarbij amper raster te zien valt. Bij een plasma zie je juist wel een raster tussen de pixels, aangezien er meer ruimte tussen zit. Maar wellicht zie jij bij LCD's vanwege bepaalde redenen juist eerder een raster...Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 16:06:
[...]
Hey JulianHeb nu een LCD, en dat kun je dus eigenlijk niet vergelijken. Als je dicht op een grote LCD gaat zitten heb je echt een raster effect, dan kun je de pixels tellen.
Dat wil ik dus niet, maar denk dat dat geen probleem is met een 42" plasma omdat ik niet veel TV kijk (wel UPC digital waar ik overigens geen problemen mee heb, bevalt eigenlijk wel goed). Plasma zal vooral voor het kijken van films gebruikt worden. PS3 / blu-ray speler staat ook wel op mn verlanglijst
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2008 18:06 ]
Verwijderd
Dan noem ik het verkeerd, wat ik bedoel is dat ik gewoon "pixels" zie als ik dicht op mijn LCD ga zitten. Het beeld van een plasma lijkt wat dat betreft meer op een CRT vind ik, niet zo "digitaal" zegmaarVerwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:05:
[...]
Dat raster effect wat jij bedoelt is technisch gezien precies andersom. Bij een LCD zijn pixels namelijk echt puntjes met weinig tussenruimte, waarbij amper raster te zien valt. Bij een plasma zie je juist wel een raster tussen de pixels, aangezien er meer ruimte tussen zit. Maar wellicht zie jij bij LCD's vanwege bepaalde redenen juist eerder een raster...
Nog 2 weken wachten (salaris) en dan ga ik kijken waar ik de TH-42PX80 het goedkoopste kan krijgen
Kan je dat even wat duidelijker uitleggen?Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:05:
[...]
Dat raster effect wat jij bedoelt is technisch gezien precies andersom. Bij een LCD zijn pixels namelijk echt puntjes met weinig tussenruimte, waarbij amper raster te zien valt. Bij een plasma zie je juist wel een raster tussen de pixels, aangezien er meer ruimte tussen zit. Maar wellicht zie jij bij LCD's vanwege bepaalde redenen juist eerder een raster...
Snap niet goed hoe je op een tv van dezelfde afmetingen en met de zelfde resolutie verschil in pixelafstand kan hebben.
Verwijderd
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 15:54 ]
hoe zit dat eigenlijk met dat 24p gebeuren? quote van panasonic:
moet ik het signaal dan ook instellen op 24Hz om van deze techniek gebruik te maken, of kan ik 'm lekker op 50Hz laten staan? En dan heb ik 't over (gedownloade) Blueray x264 rips die afgespeelt worden met de PC. Doet mijn media speler (MPC) dit al softwarematig?You can enjoy beautiful cinematic reproduction of movie images. The images that are recorded onto movie film at 24 frames per second (fps) are reproduced at two times that speed by 24p Playback. This achieves film-like reproduction than with the 2:3 processing method.
Overigens wordt 24Hz (en 25 en 30Hz) enkel aangegeven als optie bij 1080x1920 (Full HD). Waar Windows dan achter zet "geinterlinieerd" (interlaced). Mijn vermoeden is dan ook dat dit enkel bedoeld is voor hardware-spelers die enkel tot 1080i gaan. Kan iemand dit bevestigen?
iig lijkt 60Hz me toch een compleet nutteloze instelling zo? of misschien toch met games (omdat dat meer dan 50fps kan geven)? 50hz (op double scan) flikkert iig minder
[ Voor 40% gewijzigd door Patriek op 08-09-2008 09:14 ]
Op 50Hz laten staan zal dan resulteren in judder. Als je het signaal kan laten uitvoeren op 24Hz zal de tv zijn snufjes er op loslaten en het er schokvrij(er) uitziet. Aangezien geen enkele image processing techniek perfect is zal je altijd wel iets blijven houden van kleine schokjes af en toe of gewoon andere manieren van artifacts. Nu vond ik zelf de image processing van de Panasonics die ik heb gezien erg goed dus ik denk wel dat het goed gaat komenPatriek schreef op maandag 08 september 2008 @ 08:38:
moet ik het signaal dan ook instellen op 24Hz om van deze techniek gebruik te maken, of kan ik 'm lekker op 50Hz laten staan? En dan heb ik 't over (gedownloade) Blueray x264 rips die afgespeelt worden met de PC.
Ik twijfelde zelfs tussen 42 en 46 inch...ook op 3 meter afstand. Ik heb gekozen voor 42 omdat ik het prijsverschil toch wat groot vond, en mij leek 42 ook al behoorlijk groot. Als je de ruimte hebt, gewoon de 42 nemen2dope schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 14:01:
Nog altijd leuk om deze reeks te lezen. Wat me wel opvalt is hoe weinig (lees: in mindere mate dan voorheen) mensen twijfelen over de grootte van de beeldbuis. Ik ben zelf minder kieskeurig als het aankomt op contrast, zwartwaarden e.d., het enige waar ik nog over twijfel is de size. zit rond de 3 meter afstand en twijfel tussen 37" en 42".
Als je vaak NTSC dvd's afspeelt, is 60Hz een heel handige optie (met een HTPC). Die lopen dan een stuk beter (vloeiender)Patriek schreef op maandag 08 september 2008 @ 08:38:
lol, ik kom er net pas achter dat je beter je videosignaal kunt instellen op 50Hz ipv 60Hz, want alleen dan gebruikt de TV zijn 100Hz (double scan) technologie... logisch natuurlijk, maar ik wist niet dat er van 60Hz geen 100Hz gemaakt kon worden
hoe zit dat eigenlijk met dat 24p gebeuren? quote van panasonic:
[...]
moet ik het signaal dan ook instellen op 24Hz om van deze techniek gebruik te maken, of kan ik 'm lekker op 50Hz laten staan? En dan heb ik 't over (gedownloade) Blueray x264 rips die afgespeelt worden met de PC. Doet mijn media speler (MPC) dit al softwarematig?
Overigens wordt 24Hz (en 25 en 30Hz) enkel aangegeven als optie bij 1080x1920 (Full HD). Waar Windows dan achter zet "geinterlinieerd" (interlaced). Mijn vermoeden is dan ook dat dit enkel bedoeld is voor hardware-spelers die enkel tot 1080i gaan. Kan iemand dit bevestigen?
iig lijkt 60Hz me toch een compleet nutteloze instelling zo? of misschien toch met games (omdat dat meer dan 50fps kan geven)? 50hz (op double scan) flikkert iig minder
[ Voor 44% gewijzigd door psy op 08-09-2008 17:51 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Als je er een PC aan hangt zou ik voor 42" gaan, dan zijn de teksten nog redelijk leesbaar op 1280x720. Moest wel wennen aan het grote beeld, maar ben nu erg blij met de keuze, zou 'm niet kleiner willen. Zit ook op 3 meter.2dope schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 14:01:
[...]het enige waar ik nog over twijfel is de size. zit rond de 3 meter afstand en twijfel tussen 37" en 42".
Had zelf ook een stuk karton uitgeneden idd
Brad Pitt schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:44:
[...]
Op 50Hz laten staan zal dan resulteren in judder. Als je het signaal kan laten uitvoeren op 24Hz zal de tv zijn snufjes er op loslaten en het er schokvrij(er) uitziet. Aangezien geen enkele image processing techniek perfect is zal je altijd wel iets blijven houden van kleine schokjes af en toe of gewoon andere manieren van artifacts. Nu vond ik zelf de image processing van de Panasonics die ik heb gezien erg goed dus ik denk wel dat het goed gaat komen
Ok... maar wie is er hier nou zo gek om iedere keer handmatig de vernieuwingsfrequentie te wijzigen wanneer de bron wijzigt? Mij lijkt 50Hz de gulden middenweg.psy schreef op maandag 08 september 2008 @ 17:48:
[...]
Als je vaak NTSC dvd's afspeelt, is 60Hz een heel handige optie (met een HTPC). Die lopen dan een stuk beter (vloeiender)
[ Voor 67% gewijzigd door Patriek op 08-09-2008 18:58 ]
Klopt enkel de amerikaanse modellen hebben het THX certificaat, de THX instelling naast bv. Cinema of Eco bestaat in nederland dus niet.Exocet schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:34:
Weet iemand of de THX picture mode ook beschikbaar moet zijn bij Panasonic 50PZ800? Las erover op de Cnet review, maar het lijkt alsof het europese model deze optie niet heeft.
Als je zoveel last hebt van judder (/microstutter of hoe je het noemen wil), dan zet je het graag telkens weer om... handig is anders maar 50Hz als middenoplossing vind ik er niet uitzien helaas.Patriek schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:56:
Ok... maar wie is er hier nou zo gek om iedere keer handmatig de vernieuwingsfrequentie te wijzigen wanneer de bron wijzigt? Mij lijkt 50Hz de gulden middenweg.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Mijn keuze is na het lezen van vele reviews etc. gevallen op een 46" Panasonic in de PZ serie.
Voorkeur voor de PANASONIC Plasmascherm TH-46PZ81.
Probleem is dat deze wordt beschreven met verschillende letters achter de 81(soms B,soms E soms geen letter) Ik heb ergens gelezen dat het te maken heeft met buitenlandse modellen, maar ze worden wel door Nederlandse (internet)winkels verkocht.
Maakt het verschil qua uitvoering of en wat voor letter er achter staat?
Verwijderd
B = Great Britain
U = USA
Wat ik begrijp zit er verschil tussen de Europese en USA versie maar niks wereldschokkends. Wat voor jou van belang is is dat je de E versie hebt i.v.m. de Panasonic garantie via E-Care.
Verwijderd
Ben ook zeer geïnteresseerd in de (50)pz81. Het probleem is dat dit model niet bij ons (Benelux, Duitsland, ...) uit is. In Groot-Brittanië wel. De modellen die je dus via de webshops koopt zijn hoogstwaarschijnlijk Engelse import.doggy1 schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:38:
Ik ben nu al een paar weken bezig om info te verzamelen over plasma tv's.
Mijn keuze is na het lezen van vele reviews etc. gevallen op een 46" Panasonic in de PZ serie.
Voorkeur voor de PANASONIC Plasmascherm TH-46PZ81.
Probleem is dat deze wordt beschreven met verschillende letters achter de 81(soms B,soms E soms geen letter) Ik heb ergens gelezen dat het te maken heeft met buitenlandse modellen, maar ze worden wel door Nederlandse (internet)winkels verkocht.
Maakt het verschil qua uitvoering of en wat voor letter er achter staat?
IK kan hier wel mee leven maar eerst moet ik mijn Pioneer pdp-LX5090 verkopen.
Verwijderd
Ik overweeg serieus de panasonic th46pz85 aan te schaffen. De HD-kwaliteit schijnt volgens diverse reviews uitstekend te zijn, maar hier en daar lees ik ook dat de SD-kwaliteit en de kwaliteit van televisie te wensen overlaat: "picture noise", "posterization" en "artefacts" ontstaan blijkbaar.
Nou vraag ik mij af of je dit kan oplossen met een goede upscaler. Met andere woorden, voor televisie kijken moet je dan een upscaler hebben die niet full hd kanalen (zoals nederland 2 en 3) geloofwaardig upscalet naar 1080p, idem voor DVD weergave.
Met name voor tv kijken vraag ik mij af in hoeverre dit mogelijk is. Ik woon in Rotterdam Centrum (postcode 3011SR) en lijk veroordeeld te zijn tot UPC. Ik begrijp dat ik voor digitale televisie een decoder van hen moet aanschaffen (klopt dit?). Kan een decoder van UPC dus een zodanige beeldkwaliteit produceren via hdmi dat ook nederland 2 en 3 etc. er goed uit zien?
Verder ben ik ook geinteresseerd naar jullie ervaringen met (SD-)-televisie kijken, dit is immers iets wat vaak doe!
Verwijderd
Verwijderd
Waarom zou je de pioneer willen inruilen voor de pana?Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:49:
[...]
Ben ook zeer geïnteresseerd in de (50)pz81. Het probleem is dat dit model niet bij ons (Benelux, Duitsland, ...) uit is. In Groot-Brittanië wel. De modellen die je dus via de webshops koopt zijn hoogstwaarschijnlijk Engelse import.
Voldoet de pioneer niet? Twijfel zelf namelijk nog tussen een 50 inch pana en pio..
En wat is "het" kabelbedrijf????Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:21:
Ik werk voor het kabelbedrijf in Belgie,en ik weet niet hoe het bij UPC is,maar onze HD-boxen zijn niet zo geweldog goede upscalers.
Ik kijk op een 42PZ85 op 3 meter afstand. De ingebouwde tuner is redelijk van kwaliteit (sommige reviews vinden hem zelfs goed voor een TV). Er is weinig ruis, maar de upscaling is niet geweldig (kartelrandjes), en de kleuren zien er niet goed uit. Veel beter is als ik mijn HTPC aansluit. De zenders (digitale tv) zien er dan opeens veel beter uit. Ook dvd's zijn dan erg goed van kwaliteit. HD is natuurlijk beter, maar ik kijk ook regelmatig dvd en ben daar erg content mee.Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:10:
Hallo,
Ik overweeg serieus de panasonic th46pz85 aan te schaffen. De HD-kwaliteit schijnt volgens diverse reviews uitstekend te zijn, maar hier en daar lees ik ook dat de SD-kwaliteit en de kwaliteit van televisie te wensen overlaat: "picture noise", "posterization" en "artefacts" ontstaan blijkbaar.
Nou vraag ik mij af of je dit kan oplossen met een goede upscaler. Met andere woorden, voor televisie kijken moet je dan een upscaler hebben die niet full hd kanalen (zoals nederland 2 en 3) geloofwaardig upscalet naar 1080p, idem voor DVD weergave.
Met name voor tv kijken vraag ik mij af in hoeverre dit mogelijk is. Ik woon in Rotterdam Centrum (postcode 3011SR) en lijk veroordeeld te zijn tot UPC. Ik begrijp dat ik voor digitale televisie een decoder van hen moet aanschaffen (klopt dit?). Kan een decoder van UPC dus een zodanige beeldkwaliteit produceren via hdmi dat ook nederland 2 en 3 etc. er goed uit zien?
Verder ben ik ook geinteresseerd naar jullie ervaringen met (SD-)-televisie kijken, dit is immers iets wat vaak doe!
Als je een decoder kan krijgen met HDMI (Samsung heft er een maar weet niet of deze ook voor UPC bruikbaar is) kan deze zelf upscalen en zal de beeldkwaliteit navenant goed zijn. Gewone decoders met SCART aansluiting zou ik liever niet gebruiken. Ik denk niet dat je dan zo'n goed beeld krijgt.
Ik heb (in Belgie) een 42PZ81E kunnen kopen (onbewust, had een 80E besteldVerwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:49:
[...]
Ben ook zeer geïnteresseerd in de (50)pz81. Het probleem is dat dit model niet bij ons (Benelux, Duitsland, ...) uit is. In Groot-Brittanië wel. De modellen die je dus via de webshops koopt zijn hoogstwaarschijnlijk Engelse import.
Telenet zullen we dan maar veronderstellen?Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:21:
Ik werk voor het kabelbedrijf in Belgie,en ik weet niet hoe het bij UPC is,maar onze HD-boxen zijn niet zo geweldog goede upscalers.
Wat ik eigenlijk jammer vind aan hun digiboxen is dat je een vaste resolutie moet kiezen.
Hoe wordt bij Telenet SD-materiaal uitgezonden? En bvb NatGeo HD, welke resolutie is dat?
Nu heb ik hem op 720p staan, maar als SD binnenkomt in 576i, moet de box het naar 720p scalen en dan de tv naar 1080p, niet zo handig eigenlijk...
Ik ga me de box van Indi halen om op mijn nieuwe PX80 aan te sluiten.Fire69 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:20:
[...]
Telenet zullen we dan maar veronderstellen?
Wat ik eigenlijk jammer vind aan hun digiboxen is dat je een vaste resolutie moet kiezen.
Hoe wordt bij Telenet SD-materiaal uitgezonden? En bvb NatGeo HD, welke resolutie is dat?
Nu heb ik hem op 720p staan, maar als SD binnenkomt in 576i, moet de box het naar 720p scalen en dan de tv naar 1080p, niet zo handig eigenlijk...
Hoor ik veel positieve dingen over... spijtig genoeg wordt binnen enkele maanden alles overgenomen door Telenet en zal de kwaliteit ook weer een duik nemen...