Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3

Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Cartman! schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:42:
Pana kan geen 1080P over VGA gooien nee, maar ik vind dat echt geen nadeel. Voor dergelijke resoluties kun je imo beter DVI of HDMI pakken.
klopt het btw dat de pana via component niet hoger gaat dan 1080i? De handleiding zwijgt hierover maar ik meende dat wel gelezen te hebben.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 23:43

-d-

Klopt - in ieder geval voor de PZ80 reeks. Mijn PZ80 gaat op component (in ieder geval met mn 360) tot 720p/1080i.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Patriek schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:45:
[...]

Hey bedankt voor je uitgebreide reply!
Kun je ergens specifiek instellen wat voor output je gebruikt dan? Ik hang gewoon de HDMI-kabel aan m'n HD4850 (met een DVI-->HDMI koppelstukje) en het werkt meteen. Heb inderdaad tijdens het gebruik van deze HDMI-verbinding naar die slider gekeken.

Wat betreft het service menu... ik vind het een beetje onduidelijk en eng, daar blijf ik nog even van af denk.
Je gebruikt wel de 1920x1080 60hz resolutie?
Wordt de pana wèl herkend door de videokaart?
Zet de pc uit en sluit deze aan op een andere hdmi ingang.

Als dit nog niet helpt moet je voor de gein s een ander merk dvi-hdmi kabel gebruike .

Ben benieuwd!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Ferry34 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:22:
[...]

Je gebruikt wel de 1920x1080 60hz resolutie?
ja het is ongeacht welke resolutie dan ook, blijft zelfde beeldoppervlak
Wordt de pana wèl herkend door de videokaart?
Ja, zie de screenshot
Zet de pc uit en sluit deze aan op een andere hdmi ingang
haalt niets uit
Als dit nog niet helpt moet je voor de gein s een ander merk dvi-hdmi kabel gebruike .

Ben benieuwd!
Denk niet dat het in de kabel zit... geloof wel in het scan verhaal, moet ergens in de driver zitten denk.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-09 12:24
rajackar schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:43:
Gisteren mijn nieuwe 46pz80 uitgeprobeerd en ik ben heel blij dat ik deze keuze gemaakt heb. De afvallers waren de 42pz85 en een samsung 50'' 50a550.
De 42pz85 is afgevallen omdat ik toch graag iets groter wilde en ik ifc en optisch audio out niet zo belangrijk vind. De samsung is afgevallen omdat ik het beeld wat onrustig vind, later bleek dit ook geen 100hz scherm te zijn en verklaart de prijs ook meteen. Ook het beeld van de samsung vond ik net wat minder mooi in de winkel.
Gisteren de Xbox er component aan gehangen (helaas maximaal 1080i over component) en dat ziet er prachtig uit. Een aantal trailers in HD (waarschijnlijk 720) gekeken en wat gegamed (maximaal 1080i dus) en de combinatie van de grootte van het scherm en de beeldkwaliteit is echt verbluffend. Vooral de levendige kleuren en de hele mooie zwartwaardes vallen meteen op. Ook beweging ziet er super scherp uit. Zelfs gewoon tv kijken zag er zeer behoorlijk uit. Gelukkig nog geen dode pixels gezien maar ook nog niet echt op jacht geweest. Hoe testen jullie dit eigenlijk?
Na het weekend ben ik verhuisd en heb ik een weekje vrij en zal ik wat meer ervaringen posten en wat foto's maken.
Maar voor mensen die nog wat zoeken en de 42pz85 eigenlijk net iets te klein vinden en de 46pz85 te duur, ik kan de 46z80 alleen maar van harte aanraden.
congrats man :)

uiteindelijk toch erg tevreden. blijft moeilijk de keus tussen de drie toestellen die je neomt

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Patriek schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:45:
[...]

Hey bedankt voor je uitgebreide reply!
Kun je ergens specifiek instellen wat voor output je gebruikt dan? Ik hang gewoon de HDMI-kabel aan m'n HD4850 (met een DVI-->HDMI koppelstukje) en het werkt meteen. Heb inderdaad tijdens het gebruik van deze HDMI-verbinding naar die slider gekeken.

dit is wat ik zie:
http://www.xs4all.nl/~gamm/scaling_options_disabled.GIF
(dat raster komt door de GIF compressie)

Wat betreft het service menu... ik vind het een beetje onduidelijk en eng, daar blijf ik nog even van af denk.
Graag gedaan, jammer dat het nog steeds niet werkt :)

Op die screenshot lijkt het alsof de scaling gedisabled is en het beeld gewoon wordt uitgezonden zonder scaling.
Ik vrees dat je toch eens in het service-menu zal moeten gaan kijken of de scaling daar op 0 staat.
Eens je het door hebt hoe het werkt, is het vrij simpel. Plus dat je eigenlijk niks kan verkeerd doen, want je moet eerst nog bevestigen voor het wordt weggeschreven. :)

• Ferry34
rajackar schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:57:
[...]

Component is tijdelijk. Straks wordt het hdmi. Ik moet alleen nog even kijken hoe ik digitaal audio out en hdmi kan combineren. Dat hebben ze handig geplaatst op de x360 :(
Ah, daar kan ik je wel mee helpen!

Je kàn natuurlijk de hdmi kabel met audiodongle van Microsoft kopen voor €50 (doe maar niet).

De truc is om je oude kabel te pakken, zoals de xbox360 componentenkabel, om vervolgens met een schroevendraaier de plastic kap hier vanaf te wrikken.
Hierdoor passen de componenten- en hdmi kabel wèl boven elkaar en kan je de audiouitgang van de componenten gebruiken terwijl je het beeld via hdmi laat gaan!

Hier heb je de tutorial

http://www.chadledford.com/?p=50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Patriek schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:05:
[...]

ja het is ongeacht welke resolutie dan ook, blijft zelfde beeldoppervlak

[...]

Ja, zie de screenshot

[...]

haalt niets uit

[...]

Denk niet dat het in de kabel zit... geloof wel in het scan verhaal, moet ergens in de driver zitten denk.
Ik ken die ati instellingen niet, heb nvidia.

Wat is dtv eigenlijk? Moet je niet bij hdtv support zijn of is dat wat anders?

Hebben anderen hier dezelfde stappen doorlopen maar krijgen zij wèl de no onderscan schuif te zien en kunnen die verschuiven in dtv instellingen?

Heb je de nieuwste catalyst drivers? Er werd namelijk vermeld dat er een fix was omdat de schuif om de underscan uit te zetten verdween nadat je de instellingen voor component had gewijzigd en daarna opnieuw opstartte.

Dan zou ik toch een ander koppelstukje of kabel proberen vanwege de edid/handshake.

Ik zou het sterk vinden dat het in het servicemenu verkeerd staat.

[ Voor 9% gewijzigd door Ferry34 op 22-08-2008 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

rajackar schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:43:
Gisteren mijn nieuwe 46pz80 uitgeprobeerd en ik ben heel blij dat ik deze keuze gemaakt heb. De afvallers waren de 42pz85 en een samsung 50'' 50a550.
De 42pz85 is afgevallen omdat ik toch graag iets groter wilde en ik ifc en optisch audio out niet zo belangrijk vind. [........]
Daar had ik met de aanschaf van mijn PZ80 nog niet op gelet...eigenlijk wel een voordeel als je van HDMI 1.3 gebruik maakt en dus lipsynch hebt.

Nu gaat m'n video apart van m'n audio (videokaart / geluidskaart) en moet ik nog wel eens in de mediaplayer handmatig audio vertraging instellen. En dat is lastig te doen op het zicht, in miliseconden. En dat kan weer per film schelen (door andere codec of resoluties).

Als ik digitale audio output op de TV had, dan zou ik de audio chip van m'n ATI Radeon HD videokaart gebruiken, waar de videokaart pas de audio samenvoegt met de video wanneer beiden gereed zijn, waarop ik m'n digitale speakerset op m'n TV aansluit (hangt in de huidige situatie rechtstreeks op m'n losse geluidskaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Er is me net iets opgevallen... tijdens het opstarten van de PC (dus nog voor Windows gaat laden) wordt wél het gehele beeldoppervlak gebruikt. Dit houd dus in dat het niet aan m'n TV instellingen liggen, maar in de videokaart driver. Ik zal dit topic er dus ook niet meer mee vervuilen.
Ferry34 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:16:
[...]

Ik ken die ati instellingen niet, heb nvidia.

Wat is dtv eigenlijk? Moet je niet bij hdtv support zijn of is dat wat anders?

Hebben anderen hier dezelfde stappen doorlopen maar krijgen zij wèl de no onderscan schuif te zien en kunnen die verschuiven in dtv instellingen?

Heb je de nieuwste catalyst drivers? Er werd namelijk vermeld dat er een fix was omdat de schuif om de underscan uit te zetten verdween nadat je de instellingen voor component had gewijzigd en daarna opnieuw opstartte.

Dan zou ik toch een ander koppelstukje of kabel proberen vanwege de edid/handshake.

Ik zou het sterk vinden dat het in het servicemenu verkeerd staat.
DTV staat voor Digital TV volgens mij, maar er staat HDMI achter, dus lijkt me de juiste categorie om in te zoeken.
Ja ik gebruik de nieuwste Catalyst driver.

Edit: Toch niet, er was sinds 2 dagen een nieuwe driver (8.8), heb eerst de oude volledig verwijderd, nu deze er op gezet en voila! Het werkt!! :*) Moet inderdaad beeldscan uitzetten in het gewone TV menu en in de driver die slider van underscan---overscan naar rechts (0%) zetten. Dan krijg je echt 1:1 pixels.

Alleen is het met mijn full HD beeld zo, dat als je 1280x720 of lager pakt, dat de TV naar 720p modus schakelt om zo weer je beeld vullend te maken (logisch en gewenst).

en nu slapen.... :O

[ Voor 17% gewijzigd door Patriek op 22-08-2008 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Patriek schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 05:26:
Er is me net iets opgevallen... tijdens het opstarten van de PC (dus nog voor Windows gaat laden) wordt wél het gehele beeldoppervlak gebruikt. Dit houd dus in dat het niet aan m'n TV instellingen liggen, maar in de videokaart driver. Ik zal dit topic er dus ook niet meer mee vervuilen.

[...]

DTV staat voor Digital TV volgens mij, maar er staat HDMI achter, dus lijkt me de juiste categorie om in te zoeken.
Ja ik gebruik de nieuwste Catalyst driver.

Edit: Toch niet, er was sinds 2 dagen een nieuwe driver (8.8), heb eerst de oude volledig verwijderd, nu deze er op gezet en voila! Het werkt!! :*) Moet inderdaad beeldscan uitzetten in het gewone TV menu en in de driver die slider van underscan---overscan naar rechts (0%) zetten. Dan krijg je echt 1:1 pixels.

Alleen is het met mijn full HD beeld zo, dat als je 1280x720 of lager pakt, dat de TV naar 720p modus schakelt om zo weer je beeld vullend te maken (logisch en gewenst).

en nu slapen.... :O
Zie je wel dat het iets met je drivers was :P

Dat hij naar 720p schakelt lijkt me ook logisch, anders zit je met de helft van je scherm op zwart :P

Ivm die optical-out op de PZ85 (en mijn PZ81 8) ), die doet geen 5.1 of zo, daar komt enkel 2.0 uit, dus kan je hem niet gebruiken voor surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 09:50
Ferry34 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 23:33:
[...]

Je kàn natuurlijk de hdmi kabel met audiodongle van Microsoft kopen voor €50 (doe maar niet).

De truc is om je oude kabel te pakken, zoals de xbox360 componentenkabel, om vervolgens met een schroevendraaier de plastic kap hier vanaf te wrikken.
Hierdoor passen de componenten- en hdmi kabel wèl boven elkaar en kan je de audiouitgang van de componenten gebruiken terwijl je het beeld via hdmi laat gaan!

Hier heb je de tutorial

Ik heb mijn bestaande Xbox Premium zonder hdmi op marktoplaats verkocht voor 225 euro en een nieuwe met HDMI en 60gb harddisk terug gekocht.voor 262euro :)

Vervolgens via ebay zo'n kabel gekocht waar Ferry34 het over had, een 'XBOX 360 HDMI AV Cable'. Ik was daar uiteindelijk 35 euro voor kwijt.Achteraf kwam ik erachter dat ik die kabel helemaal niet nodig had. Ik had aan HDMI gewoon genoeg, die AV kabel heb je alleen nodig als naast audio via de HDMI kabel ook audio nodig het via optisch of rood/wit tulp.

Als je kabel wilt overnemen hoor ik het wel. :*)

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heeft iemand (of kan/wil iemand ze maken) goede foto's van de 37px80, waarbij het design goed te zien is. Gaat me puur om hoe de tv eruit zit wanneer hij uit staat. Ik kan namelijk nergens goed vinden hoe glimmend het de lijst nu is(net zoals de 32lx85 bijvoorbeeld?). En de reflectie van het scherm zelf, hoe erg dat is?

Heb hiervoor al rond gezocht maar kan nergens hi-res foto's vinden waarop dit goed te beoordelen is.
Ik wil hem via mijn werk bestellen(maar zit niet in het standaard assortement dus kan hem niet ff bekijken voor ik beslis). Alvast bedankt!

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ferry34 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 23:33:
[...]

Hier heb je de tutorial

Tnx, dat is idd de oplossing. Suf trouwens van MS maar ja.
Totdat ik HDMI heb geeft 720p of 1080i dan eigenlijk beter beeld? Waarschijnlijk is dit een non issue omdat de meeste games toch max 720p doen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
GAEvakYD schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:50:
[...]

Ik heb mijn bestaande Xbox Premium zonder hdmi op marktoplaats verkocht voor 225 euro en een nieuwe met HDMI en 60gb harddisk terug gekocht.voor 262euro :)

Vervolgens via ebay zo'n kabel gekocht waar Ferry34 het over had, een 'XBOX 360 HDMI AV Cable'. Ik was daar uiteindelijk 35 euro voor kwijt.Achteraf kwam ik erachter dat ik die kabel helemaal niet nodig had. Ik had aan HDMI gewoon genoeg, die AV kabel heb je alleen nodig als naast audio via de HDMI kabel ook audio nodig het via optisch of rood/wit tulp.

Als je kabel wilt overnemen hoor ik het wel. :*)
Yep, die hdmikabel doet wel beeld en geluid doorgeven. De audiodongle of het strippen van de oude kabel zoals in mn andere post, is alleen nodig wanneer je surround wilt hebben via optische kabel of stereo over je geluidsinstallatie met rood en witte tulpje.

Wil je het geluid gewoon uit je tv laten komen, dan is de hdmikabel voldoende.
Of wanneer je een reciever hebt die hdmi beeld en geluid ondersteund dan stop je een hdmi vanaf de xbox naar de receiver en van de receiver naar je tv.
rajackar schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:26:
[...]

Tnx, dat is idd de oplossing. Suf trouwens van MS maar ja.
Totdat ik HDMI heb geeft 720p of 1080i dan eigenlijk beter beeld? Waarschijnlijk is dit een non issue omdat de meeste games toch max 720p doen.
Dat laatste moet je niet zeggen. Een hoop games doen toch 1080p. Ze worden wel gerenderd in 720p en daarna geupscaled, maar t scheelt toch.

Zo heb ik GTA4 op de ps3 en die speelde ik al een tijd in 720p op mn hdready tv (de ps3 schakelde vanzelf over naar 720p), maar nu las ik op internet hoe je de ps3 forced de game in 1080p te spelen en het verschil is aanzienlijk!

Maar dat was jouw vraag niet: het ligt eigenlijk in de eerste plaats aan de tv.
Bij snelle games is 720p vaak beter, maar bij langzamere games geeft 1080i meer detail.
Als jouw tv heel goed is in het deinterlacen, zou je vaker 1080i kunnen gebruiken.

Dus per tv en per game verschillend.

[ Voor 29% gewijzigd door Ferry34 op 22-08-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Als het goed is komt er snel een hdmi kabel en ik ben benieuwd naar het resultaat. Ik kan voor niet zoveel geld een MS kabel overnemen dus dan hoef ik ook niet te rommelen met de kabels. Het stomme is dat ik dus een Onkyo reciever met HDMI aansluitingen heb. Volgens de handleiding van dit mooie apparaat moet ik echter de audio verbinding nog steeds via een aparte kabel naar de reciever maken. Nu vraag ik me ernstig af wat het nut van die HDMI ingangen dan is anders dan dat ik twee HDMI apparaten kan aansluiten over één centrale uitgang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
rajackar schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:32:
Als het goed is komt er snel een hdmi kabel en ik ben benieuwd naar het resultaat. Ik kan voor niet zoveel geld een MS kabel overnemen dus dan hoef ik ook niet te rommelen met de kabels. Het stomme is dat ik dus een Onkyo reciever met HDMI aansluitingen heb. Volgens de handleiding van dit mooie apparaat moet ik echter de audio verbinding nog steeds via een aparte kabel naar de reciever maken. Nu vraag ik me ernstig af wat het nut van die HDMI ingangen dan is anders dan dat ik twee HDMI apparaten kan aansluiten over één centrale uitgang...
Klopt.
Toevallig sta ik nu op het punt om ook een receiver te kopen en de Onkyo trekt me nogal vanwege de prijs/kwalteit verhouding.
Echter: ik zag ook dat pas vanaf de 606 audio over hdmi wordt ondersteund (hdmi 1.3 dus). De modellen die daar net onder zitten zoals de 576 hebben een aparte optische kabel nodig voor het geluid.

Daarom kunnen die ook geen dolby true hd en dts hd doen, want dat kan niet door een optische kabel. (ik heb het ook maar gelezen, van recievers weet ik nog niks).

Dat is inderdaad heel erg jammer, aangezien ook ik juist wilde dat er minder kabels hoeven te worden getrokken. De prijs van die 576 vond ik erg aantrekkelijk maar vond de extra kabel voor het geluid en geen ondersteuning voor de true hd geluiden een te groot minpunt.

Ik probeer de 606 te krijgen voor €450 en dat gaat wel lukken denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Ferry34 op 22-08-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ferry34 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:24:
[...]

[...]
Zo heb ik GTA4 op de ps3 en die speelde ik al een tijd in 720p op mn hdready tv (de ps3 schakelde vanzelf over naar 720p), maar nu las ik op internet hoe je de ps3 forced de game in 1080p te spelen en het verschil is aanzienlijk!
[...]
Dus jij speelt een game die in 720p gerenderd wordt, dan naar 1080p geupscaled wordt en dan op je HD-Ready TV terug in 720p wordt weergegeven? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Fire69 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:41:
[...]

Dus jij speelt een game die in 720p gerenderd wordt, dan naar 1080p geupscaled wordt en dan op je HD-Ready TV terug in 720p wordt weergegeven? 8)7
Ja, en het verbaasde mij ook dat dit beeld er nog mooier en gedetailleerder op werd.

De redenen hiervoor zijn dat downscalen veel makkelijker is en dat mn resolutie hoger is dan 720p, namelijk 1366x768. (is natuurlijk ook 720p, maar wel hoger dan 1280x720).
De tv krijgt meer beeldinfo binnen op 1080p om een gedetailleerder beeld neer te zetten. Bij GTA4 is het verschil zelfs gewoon groot.

Misschien verschilt ook dit per tv (scaler), maar die van mij doet dit prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ferry34 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:36:
[...]

Klopt.
Toevallig sta ik nu op het punt om ook een receiver te kopen en de Onkyo trekt me nogal vanwege de prijs/kwalteit verhouding.
Echter: ik zag ook dat pas vanaf de 606 audio over hdmi wordt ondersteund (hdmi 1.3 dus). De modellen die daar net onder zitten zoals de 576 hebben een aparte optische kabel nodig voor het geluid.

Daarom kunnen die ook geen dolby true hd en dts hd doen, want dat kan niet door een optische kabel. (ik heb het ook maar gelezen, van recievers weet ik nog niks).

Dat is inderdaad heel erg jammer, aangezien ook ik juist wilde dat er minder kabels hoeven te worden getrokken. De prijs van die 576 vond ik erg aantrekkelijk maar vond de extra kabel voor het geluid en geen ondersteuning voor de true hd geluiden een te groot minpunt.

Ik probeer de 606 te krijgen voor €450 en dat gaat wel lukken denk ik.
Klopt, ik heb er één uit de 5 serie. Ben er overigens enorm blij mee alleen snap ik echt totaal niet waarom er hdmi aansluitingen op zitten als ie de audio daar niet uit kan halen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
rajackar schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:49:
[...]

Klopt, ik heb er één uit de 5 serie. Ben er overigens enorm blij mee alleen snap ik echt totaal niet waarom er hdmi aansluitingen op zitten als ie de audio daar niet uit kan halen :?
Omdat er geen hdmi 1.3 opzit, maar een eerdere versie.

Dat dit gewoon onhandig is ben ik helemaal met je eens! Je zou net zo goed de hdmi direkt in je tv kunnen steken. De receiver werkt in jouw geval wat hdmi betref wel weer als een switch. Wel weer makkelijk als je hdmi inputs te kort komt.

Wat voor boxen heb je erop en hoe is het geluid? (sorry voor de offtopic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Tja, dan hadden ze net zo goed die hdmi weg kunnen laten. Het is ten slotte een versterker ;)

Ik heb btw de boxen uit de set van onkyo. Klinkt prima overigens. Het kan uiteraard beter maar dat komt nog wel een keer. De versterker heeft iig genoeg vermogen om een hele goede set speakers aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een rare vraag, maar waarom hebben deze tv's eigenlijk een analoge tuner als je er toch geen coax kabel in kunt stoppen? :?

Stel, ik wil t.v. kijken zonder extra kastjes. Hoe zou ik zo'n Pana dan direct aansluiten? Via een verloopstukje van coax naar component ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt de resolutie van de TV eigenlijk uit om je TV-out (HDMI-DVI) te gebruiken?

Ik zal een laptop met maximale resolutie 1440x900, ingesteld op 1280x768 (of 800, niet zeker) verbinden met de pana 42-px80, 1024x768.

Op de huidige (2 jaar oude) Philips LCD 32" met 1024x768 geeft dit problemen qua overscan (een stuk van de rand bevindt zich "onder" het beeld, niet zichtbaar op de tv dus).

Zal dit ook problemen geven met de PX80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-08 15:16
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:54:
Misschien een rare vraag, maar waarom hebben deze tv's eigenlijk een analoge tuner als je er toch geen coax kabel in kunt stoppen? :?
Hoezo kun je er geen coax op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:37
Ferry34 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:13:
[...]

Omdat er geen hdmi 1.3 opzit, maar een eerdere versie.
HDMI ondersteunt al vanaf 1.0 audio. Zie hier.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:54:

Stel, ik wil t.v. kijken zonder extra kastjes. Hoe zou ik zo'n Pana dan direct aansluiten? Via een verloopstukje van coax naar component ofzo?
Bij mij gaat er gewoon een coax kabel in en hij heeft een analoge tuner aan boord. Voor zover ik weet is dat bij alle modellen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
RichieB schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:05:
[...]

HDMI ondersteunt al vanaf 1.0 audio. Zie hier.
Je hebt gelijk, was in de war met hd audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Heeft er al iemand al ervaringen met de TH-42PZ8E :> ?

Link kieskeurig: http://www.kieskeurig.nl/...C6D24C125746E00429E9F.htm
Link panasonic: http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4531|603|602|601|4|1

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Wat een heerlijke TV is de PX80 toch.... :9~

Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/1514/300shot2ye9.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnA3 op 22-08-2008 15:37 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Niet het méést goede voorbeeld van de redelijk goede blacklevels van een plasma, dus pas op voor opmerkingen van het andere kamp ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ligt aan je scherm. :+

Ik heb een vergelijkbaar shot gezien van een Full HD LCD, blu-ray en dat vind ik toch echt te kil.

En die van mij is 'maar' SD. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Het ligt aan mijn scherm... Dat ik zie dat je paneel grijs is en de rand van je behuizing gewoon zwart... Rrrright! 8)

Heb zelf ook gewoon "maar" een HD-Ready plasma hoor. En ja, ik weet hoe lastig het fotograferen is van een tv dus ik begin er maar niet eens om irritatie en dit soort opmerkingen te vermijden :)

En ben het helemaal met je eens hoor, heb de mijne ook op een heel bescheiden stand staan qua contrast en dergelijke. Kijkt veel fijner, is rustiger, en natuurlijker.

[ Voor 21% gewijzigd door Brad Pitt op 22-08-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Klopt. Als ik 'm zwarter zet, verlies ik detail in het zwart, tenminste overdag. 's avonds kan het zwarter, maar dan is foto's maken van het scherm helemaal een drama.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woohoo, me PZ80 is binnen, hij is wel huge, maar komt goed :P
Nu is mijn vraag, is het ook goed de plasma in te "spelen" met een introfilm van Project Gotham Racing 4 :) Want er zijn geen stil staande beelden, mss voor 30 sec.

Moet zeggen over component ziet het er toch zeker mooi uit;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:56:
Maakt de resolutie van de TV eigenlijk uit om je TV-out (HDMI-DVI) te gebruiken?

Ik zal een laptop met maximale resolutie 1440x900, ingesteld op 1280x768 (of 800, niet zeker) verbinden met de pana 42-px80, 1024x768.

Op de huidige (2 jaar oude) Philips LCD 32" met 1024x768 geeft dit problemen qua overscan (een stuk van de rand bevindt zich "onder" het beeld, niet zichtbaar op de tv dus).

Zal dit ook problemen geven met de PX80?
Nee, als je m aansluit via dvi-hdmi aansluit, kan je heel makkelijk in de instellingen van de videokaart de overscan compenseren. Je kan hem handmatig precies tot de rand van de tv afstellen.
Als je een nvidia hebt, kan ik je wel een stap voor stap uitleg geven. Echt een fluitje van een cent (als je het weet ;) )

De px80 maakt hier ook gewoon breedbeeld van, dat zal jouw philips niet gedaan hebben. (heb zelf ook een 1024x768 lcd gehad en dat is helemaal geen breedbeeldresolutie. Wat een gedoe was dat met sommige xbox360 games zeg pffff)

[ Voor 15% gewijzigd door Ferry34 op 22-08-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
PX80 is ook 1024x768, dus dat zal de oorzaak niet geweest zijn :)
Zal wel aan de over/underscan gelegen hebben op TV of PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08 20:24
ik zit al een tijdje te wikken en wegen betreffende een aankoop van een TH37 of 42PX80. die waren behoorlijk goedkoop bij pixelmania. wegens de matige reputatie van die winkel toch nog maar niet aangeschaft maar ondertussen wel de prijzen aldaar in de gaten gehouden. vandaag kwam ik er op die manier achter dat er zo te zien een nieuwe serie aankomt. de 37PX80 wordt niet meer geleverd maar er staan wel nieuwe tv's die pas 30 september leverbaar zijn. het gaat dan om de TH-37PX81FV en TH-42PX81FV.

uiteraard ben ik zeer benieuwd naar de specs maar er valt verder niets over te vinden (of ik zoek niet goed ;-)

http://www.pixmania.nl/nl/nl/61/36/xx/8/3/criteresn.html

edit: ook in de duurdere prijsklasse komen er nieuwe modellen aan maar daar ben ik niet voor in de markt dus had er ff niet op gelet. typenrs: TH-42PZH8FV, TH-42PZ86FV, TH-46PZ86FV en TH-46PZH8FV

[ Voor 13% gewijzigd door nodog op 23-08-2008 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
nodog schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 02:00:
ik zit al een tijdje te wikken en wegen betreffende een aankoop van een TH37 of 42PX80. die waren behoorlijk goedkoop bij pixelmania. wegens de matige reputatie van die winkel toch nog maar niet aangeschaft maar ondertussen wel de prijzen aldaar in de gaten gehouden. vandaag kwam ik er op die manier achter dat er zo te zien een nieuwe serie aankomt. de 37PX80 wordt niet meer geleverd maar er staan wel nieuwe tv's die pas 30 september leverbaar zijn. het gaat dan om de TH-37PX81FV en TH-42PX81FV.
Geen nieuwe serie, gewoon types specifiek voor de Franse markt met TNT HD.
Volstrekt nutteloze toevoeging dus buiten Frankrijk voor de rest gewoon identiek aan de PX80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
Gister is mijn 42PX80 geleverd door DHL. Meteen uitgepakt en voet gemonteerd. Hij staat nu in de woonkamer waar eerst een al oudere Sony CRT stond. Het meubel dat eronder staat moet zeker vervangen worden want het ziet er niet uit die grote tv op zo'n smal kastje. Digitaal via de satelliet is meestal een lust voor het oog, we zitten vrij dichtbij op het scherm dus soms is het beeld wat onscherp omdat het opgerekt wordt. Voorlopig kan ik nog niks in HD kijken of ik moet even mijn pc ernaast zetten, ik plan in Oktober een PS3 te halen als er een LBP bundel uitkomt. Tot nu toe zeker tevreden over de tv, inspelen met de burn-in dvd ga ik niet doen, gewoon normaal tv en films kijken.

Ik heb alleen 1 probleem, het analoge signaal van de satelliet wordt niet goed herkent bij het automatisch scannen en met handmatig instellen kom ik ook niet verder. Ik zie wel signaal maar het is erg gescrambeld, ik kan verder op de pana site geen info vinden over het analoog instellen en ook de handleiding vind ik erg beknopt. Iemand advies ?

Edit:

Het analoge signaal komt van de satelliet, dan naar een verdeelbox voor het hele huis en dan uiteindelijk dus een coax draad in mijn Panasonic. Op de oude tv hoef/kan ik niets instellen en weergeeft hij direct goed beeld voor de 7 analoge zenders die we hebben, de Panasonic weergeeft alleen een signaal met veel storing waar geen beeld in te herkennen is. Al geprobeerd met de verschillende settings te spelen maar nog geen goed beeld kunnen vinden. Ik wel ook graag de Franse analoge TV kunnen kijken op deze tv, niet alleen het Nederlandse digitale signaal. (2 schotels, 1 digitaal nederland en 1 analoog Frans signaal)

Edit 2 : Probleem opgelost, blijkbaar moest ik eerst handmatig het geluidssysteem veranderen.

[ Voor 25% gewijzigd door Zak aarde op 23-08-2008 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobra01
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-04 11:25
Neem aan dat je een scartkabel gebruikt? dan even kijken of deze goed is en of t wel een fullscart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren dan eindelijk mijn bestelling gekregen, de 50PZ800E. Direct de Blu-Ray "Appleseed: Ex Machina" gehaald en samen met wat vrienden genoten. Eerste indruk: sprakeloos.... :o .Wat een detail, kleuren en scherpte! Alles beweegt supervloeiend. Zelfs het geluid vind ik ver boven verwachting voor een platte televisie. Ik had niet verwacht dat het verschil met mijn oude 32"CRT zo groot zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:20

SaN

Weet iemand een zaak in Rotterdam (of omstreken) waar de 50" P8 te zien is? Ik ben net bij mediamarkt alexandrium en de Block geweest, maar daar hebben ze hem niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 06-09 12:24
nodog schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 02:00:

uiteraard ben ik zeer benieuwd naar de specs maar er valt verder niets over te vinden (of ik zoek niet goed ;-)

http://www.pixmania.nl/nl/nl/61/36/xx/8/3/criteresn.html

edit: ook in de duurdere prijsklasse komen er nieuwe modellen aan maar daar ben ik niet voor in de markt dus had er ff niet op gelet. typenrs: TH-42PZH8FV, TH-42PZ86FV, TH-46PZ86FV en TH-46PZH8FV
volgens mij is dat geen nieuwe serie maar gewoon dezelfde tv's maar dan met een ingebouwde MPEG4 decoder
sander-sp schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:59:
Weet iemand een zaak in Rotterdam (of omstreken) waar de 50" P8 te zien is? Ik ben net bij mediamarkt alexandrium en de Block geweest, maar daar hebben ze hem niet staan.
ik denk dat ze hem wel zullen hebben bij saturn zuidplein of mediamarkt rotterdam centrum. weet het niet helemaal zeker. maar saturn heeft een erg grote serie tv staan, dus misschien het proberen wel waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie op verschillende fora andere bezitters hun settings posten. Ze gebruiken daar exacte cijfers voor bijvoorbeeld contrast (bijv 70 of 46).

Bij mijn tv zie ik echter enkel een balkje schuiven bij de opties zonder de exacte cijfers. Ik neem aan dat er dus ergens een optie is om precies de settings in te voeren. Weten jullie waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 16:58:
Ik zie op verschillende fora andere bezitters hun settings posten. Ze gebruiken daar exacte cijfers voor bijvoorbeeld contrast (bijv 70 of 46).

Bij mijn tv zie ik echter enkel een balkje schuiven bij de opties zonder de exacte cijfers. Ik neem aan dat er dus ergens een optie is om precies de settings in te voeren. Weten jullie waar?
Die cijfers zijn percentages en die kun je bepalen door het balkje met een lineaal of meetlint te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Krijgt iemand trouwens de EPG (Guide+) aan de praat met analoge TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rajackar schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:05:
[...]

Bij mij gaat er gewoon een coax kabel in en hij heeft een analoge tuner aan boord. Voor zover ik weet is dat bij alle modellen zo.
Ik heb zelf een 42py70. Hij hangt vast aan de muur en ik kan er wel onder kijken, maar misschien niet alle aansluitingen goed zien. Waar zit de coax aansluiting dan? En waarom wordt deze nergens in het rijtje aansluitingsmogelijkheden genoemd?:

Aansluitingen
• SD Memory Card slot
• HDMI aansluiting:2x
• Component Video aansluiting: Progressive (Y, Pb, Pr/3x cinch)
• 21-pin scart in/uit: AV1: AV in-uit, RGB in, Q-Link/AV2: AV in-uit, S-Video in, RGB in, Q-Link
• S-video in: AV3 (4-pin, zijkant)
• Composiet video in: AV3 (cinch, zijkant)
• Audio in (video): AV3 (L en R cinch, zijkant)
• Audio in (HDMI/Component/PC): L en R (cinch, achter)
• Monitor uit: Cinch, achter
• Audio uit: L en R (cinch, achter)/hoofdtelefoon (zijkant)
• Digital Audio uit
• PC aansluiting Mini D-sub (15-pin, achter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:32:
[...]

Ik heb zelf een 42py70. Hij hangt vast aan de muur en ik kan er wel onder kijken, maar misschien niet alle aansluitingen goed zien. Waar zit de coax aansluiting dan? En waarom wordt deze nergens in het rijtje aansluitingsmogelijkheden genoemd?:

Aansluitingen
• SD Memory Card slot
• HDMI aansluiting:2x
• Component Video aansluiting: Progressive (Y, Pb, Pr/3x cinch)
• 21-pin scart in/uit: AV1: AV in-uit, RGB in, Q-Link/AV2: AV in-uit, S-Video in, RGB in, Q-Link
• S-video in: AV3 (4-pin, zijkant)
• Composiet video in: AV3 (cinch, zijkant)
• Audio in (video): AV3 (L en R cinch, zijkant)
• Audio in (HDMI/Component/PC): L en R (cinch, achter)
• Monitor uit: Cinch, achter
• Audio uit: L en R (cinch, achter)/hoofdtelefoon (zijkant)
• Digital Audio uit
• PC aansluiting Mini D-sub (15-pin, achter)
Ik heb een TH-42PY70FA en de coax aansluiting zit boven de scartpoorten en gaat omhoog de behuizing in.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:10
even een vraag, kan het kwaad om een plasma tv op te hangen aan de zijkant van een kast waar een magnetron en een koelkast in zit? Ivm straling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 23:59:
[...]

Ik heb een TH-42PY70FA en de coax aansluiting zit boven de scartpoorten en gaat omhoog de behuizing in.
Thanks. :) Ik zal er nog eens onder duiken. (Heb nu namelijk hd-recorder met een enkele tuner. Nu kan ik toch nog gewoon analoog doorzappen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zijn hier mensen die een IR-ontvanger in de buurt van hun tv liggen hebben?
Ik gebruik een MCE-remote om XBMC te bedienen, maar ik moet de ontvanger steeds ergens uit het zicht van de tv verstoppen omdat ik mijn AB anders niet kan gebruiken.
Het ledje in de ontvanger (wat aanduid dat er een IR-signaal wordt ontvangen) brand continu.
Als ik de ontvanger uit de buurt van de tv haal, of de tv uitzet, gaat het ledje uit en kan ik XBMC terug normaal besturen.

Zendt een plasma IR-straling uit of zo!? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 18:30
Ondersteunt de PX80 24p goed?

Als ik google zie ik reacties van mensen die judder ervaren en zeggen dat het 3:2 geschaald is, maar anderen die zeggen dat hij 4:4 24p op 96hz draait

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Op andere fora lees ik klachten van gebruikers over de leesbaarheid van de ondertitels op de PZ800.

Dit zou veroorzaakt worden door de glasplaat die voor het plasma scherm zit.
Ik heb in de verschillende discussies op dit forum hier nog niets over gelezen.

Deelt iemand deze opvatting of is het een storm in een glas water ?

Ben zeer benieuwd naar jullie reacties aangezien ik op het punt sta een PZ800 aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 15:11:
Hallo,

Op andere fora lees ik klachten van gebruikers over de leesbaarheid van de ondertitels op de PZ800.

Ben zeer benieuwd naar jullie reacties aangezien ik op het punt sta een PZ800 aan te schaffen.
Ik mag toch aannemen dat je hem eerst gaat testen voordat je deze tv gaat kopen?
Kan je meteen naar de ondertiteling kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Elke plasma heeft toch een glasplaat ervoor?
Als ik erg schuin voor mijn PZ81 zit, zie ik ook een weerspiegeling/ghosting van het beeld... moet je wel erg schuin voor zitten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 16:58:

Die exacte getallen zie je alleen met de USA versies van de Panasonics. In Europa moeten we het met balkjes doen.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-10-2023
GodLiker schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 09:13:
even een vraag, kan het kwaad om een plasma tv op te hangen aan de zijkant van een kast waar een magnetron en een koelkast in zit? Ivm straling?
Ik hoop van niet, want dan lekt je magentron en dat is niet gezond, ook niet voor u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dvamber schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:09:
[...]
Ik hoop van niet, want dan lekt je magentron en dat is niet gezond, ook niet voor u!
Mij is altijd verteld dat je dus ook niet voor t raampje van de magnetron moet gaan zitten kijken, omdat hij toch iets lekt.

Ik zou trouwens wel uitkijken, ik denk niet dat het gunstig is voor zo'n scherm. Misschien een extra afscherming maken aan de binnenkant van de kast. Net zoiets als voor t raampje in de magnetron, een soort van gaas of zo. Daarmee breng je de straling weer een stukje terug.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 15:11:
Sinds enkele dagen heb ik die televisie en hij bevalt geweldig (zie mijn vorige post 1 of 2 pagina's terug). Zelf vind ik ondertitels uitstekend te lezen, geen enkele reflectie of vervorming door glasplaat of wat dan ook. Zelfs bij analoog signaal zijn de ondertitels prima te lezen en is het beeld verrassend goed voor een dergelijk groot scherm. Misschien moet je rekening houden met waar je de televisie plaatst in verband met omgevingslicht waarbij mogelijk wel storende reflectie optreedt. Ik denk verder dat je het beeld niet op "Dynamisch" moet zetten, want dan is het beeld te fel. Heb nu zelf de instelling "Cinema" met kleurtemperatuur "warm" en daar ben ik eigenlijk heel tevreden mee. Misschien laat ik hem na verloop van tijd nog kalibreren. Weet iemand toevallig hoe kan ik zien of de 200 'inspeeluren' erop zitten? Mocht je deze televisie kopen dan alvast veel plezier ermee, je zult er vast geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
/\/\|) schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 17:25:
[...]

Die cijfers zijn percentages en die kun je bepalen door het balkje met een lineaal of meetlint te meten.
Soms zijn de cijfers ook het aantal 'klikjes' naar rechts vanaf 0.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:33
/\/\|) schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 17:26:
Krijgt iemand trouwens de EPG (Guide+) aan de praat met analoge TV?
Werkt volgens mij alleen met de DVB-T en niet met analoog. Als ik me vergis laat het dan even weten, zou wel mooi zijn mocht het wel mogelijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Gadgeteer schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:55:
[...]

Werkt volgens mij alleen met de DVB-T en niet met analoog. Als ik me vergis laat het dan even weten, zou wel mooi zijn mocht het wel mogelijk zijn :)
Met DVB-T (de FTA zenders) krijg ik de EPG inderdaad wel aan de praat. Toch een minpuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Fire69 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:09:
Zijn hier mensen die een IR-ontvanger in de buurt van hun tv liggen hebben?
Ik gebruik een MCE-remote om XBMC te bedienen, maar ik moet de ontvanger steeds ergens uit het zicht van de tv verstoppen omdat ik mijn AB anders niet kan gebruiken.
Het ledje in de ontvanger (wat aanduid dat er een IR-signaal wordt ontvangen) brand continu.
Als ik de ontvanger uit de buurt van de tv haal, of de tv uitzet, gaat het ledje uit en kan ik XBMC terug normaal besturen.

Zendt een plasma IR-straling uit of zo!? :?
Yup. Zelfde probleem bij m'n IR-hoofdtelefoon. Vervangen door RF en nu is het goed.
Metaalhoofd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 14:17:
Ondersteunt de PX80 24p goed?

Als ik google zie ik reacties van mensen die judder ervaren en zeggen dat het 3:2 geschaald is, maar anderen die zeggen dat hij 4:4 24p op 96hz draait
Volgens mij vindt er bij de Amerikaanse PX80 een 3:2 pulldown plaats, bij de Europese 4:4 (op 96Hz). Volgens HDTVTest.co.uk is er, in ieder geval bij de 42PX80, geen telecine judder te zien bij 24p (afgezien van het feit dat 24p relatief weinig beeldjes heeft en dus altijd wat "schokt"). Ik heb zelf een 37PX80 en ga, wanneer ik m'n nieuwe PC heb, ook veel op 24p draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
/\/\|) schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:05:
[...]

Met DVB-T (de FTA zenders) krijg ik de EPG inderdaad wel aan de praat. Toch een minpuntje.
Hoe gebruik je die DVB-T dan? Ik bedoel, wat heb je aan je tv hangen ervoor? Cam, antenne?
Want ik begrijp nog steeds niet hoe het werkt. :P

Waarom een minpuntje? EPG wordt analoog niet meegestuurd, dus kan hij het ook niet ontvangen.
SiHiDa schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:13:
[...]

Yup. Zelfde probleem bij m'n IR-hoofdtelefoon. Vervangen door RF en nu is het goed.

[...]
Jammer...
Dan moet ik mijn Wiimote maar proberen aan de praat krijgen onder Windows. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Fire69 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:57:
[...]

Hoe gebruik je die DVB-T dan? Ik bedoel, wat heb je aan je tv hangen ervoor? Cam, antenne?
Want ik begrijp nog steeds niet hoe het werkt. :P

Waarom een minpuntje? EPG wordt analoog niet meegestuurd, dus kan hij het ook niet ontvangen.

[...]
EPG (Guide+) wordt analoog (kabel-tv) wel meegestuurd, maar de TV doet er niets mee. Dat is een minpuntje t.o.v. andere merken, die wel een werkende EPG via kabel-tv bieden. En enigszins merkwaardig aangezien bijvoorbeeld Panasonic HD-recorders prima met een analoge EPG kunnen omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Jammer...
Dan moet ik mijn Wiimote maar proberen aan de praat krijgen onder Windows. :P
Problelemen met de wii op een pana?
Heb nergens last van hier. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
Vandaag dan eindelijk de knoop doorgehakt en gewoon de 42pz85 besteld.

Ondanks dat 'ie niet veel voordelen heeft t.o.v. de pz80, toch deze besteld, waarom?:
- iets beter geluid (omdat je 's avonds geen gewone tv over je surround systeem gaat zitten kijken)
- een iets betere afhandeling van 24p signaal (volgens de specs, weet ik verder niet het fijne van)
- het design. Hij is gewoon zoveel mooier dan de 80, dat ik dat die 100 euro wel waard vond, anders krijg je er later spijt van.

Dat IFC zet ik dan wel uit... Kan niet wachten! Levering over een paar weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
/\/\|) schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:29:
[...]

EPG (Guide+) wordt analoog (kabel-tv) wel meegestuurd, maar de TV doet er niets mee. Dat is een minpuntje t.o.v. andere merken, die wel een werkende EPG via kabel-tv bieden. En enigszins merkwaardig aangezien bijvoorbeeld Panasonic HD-recorders prima met een analoge EPG kunnen omgaan.
Hm, wist ik niet. :)
rajackar schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:18:
[...]

Problelemen met de wii op een pana?
Heb nergens last van hier. Werkt perfect.
Beter lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 22:20
Dirtbiter schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:49:
- iets beter geluid (omdat je 's avonds geen gewone tv over je surround systeem gaat zitten kijken)
Ik wist dit niet, ik kijk al jaren tv en doe het geluid via mijn surround set :P Moet je eens proberen bevalt erg goed :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
iceme schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:57:
[...]

Ik wist dit niet, ik kijk al jaren tv en doe het geluid via mijn surround set :P Moet je eens proberen bevalt erg goed :z
Dirtbiter schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:49:
...
- iets beter geluid (omdat je ik 's avonds geen gewone tv over je m'n surround systeem gaat zitten kijken)
...
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

oops....

Nog een vraagje, Uit de handleiding meen ik te begrijpen dat de tv automatisch naar een hdmi av ingang moet kunnen schakelen als je het aangesloten apparaat aanzet. Klopt dit of lees ik nu weer verkeerd ;)
Het staat uitgelegd voor scart en dan staat er klein onder nog iets dat dit ook voor hdmi werkt.
Ik heb btw een pz80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Laatst online: 09:13
Hmm, gisteren een dergelijke TV gekocht (8E), maar ik heb gisteren een tijdje Forza gedaan (niet langer dan 20 minuten met de tellers in beeld gereden, daarna weer even gestopt etc. om inbranding tegen te gaan. Toch zie ik nu (als ik er met m'n neus bovenop ga hangen en de rest van het beeld zwart is) een waas van die tellers staan... Het is al wel weer een beetje weggetrokken gisteravond. Wat me tevens opviel is dat toen ik 'm aanzetten en het menu nog geen 10 seconden had staan, dit ook gelijk een behoorlijke tijd zichtbaar was :o.

Soort van ghosting of inbranding? Heb de helderheid zoals overal gezegd al rond de 40% gezet, direct in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Behoorlijke tijd zichtbaar op een zwart scherm waar je met je neus ophangt? ;)
Gewoon normaal tv kijken en je ziet er niks meer van. Gaat vanzelf weg.

Stop allemaal met zo paranoïde te zijn over dat inbranden! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Fire69 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:14:
Behoorlijke tijd zichtbaar op een zwart scherm waar je met je neus ophangt? ;)
Gewoon normaal tv kijken en je ziet er niks meer van. Gaat vanzelf weg.

Stop allemaal met zo paranoïde te zijn over dat inbranden! :P
Was meer een verhaal van "huh?!" Zoiets zeg maar :P. Maar inderdaad, bij normaal kijken staat het er niet meer. Maar goed, het is een nieuwe dus ik maakte me ff zorgen ;). Thanks iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 18:30
Als je diverse fora leest dan gaan veel mensen toch angstig om met dat 'inbranden' gedoe.

Maar waar ik mij eerder druk om maak is posterisatie wat wel eens schijnt te gebeuren.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

wat is posterisatie dan precies?
Ik heb nog helemaal niets van het inbranden gezien. Heb wel even spelletjes gedaan maar ik hou het kort en probeer veel af te wisselen. Nog geen urenlange game sessies dus.
Ik laat ook af en toe die burn in dvd draaien. Hoe lang doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Hier te zien in de rechterhelft van het beeld:
Afbeeldingslocatie: http://hddvd.highdefdigest.com/images/post/2/2038/original.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:18
Metaalhoofd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:48:
Als je diverse fora leest dan gaan veel mensen toch angstig om met dat 'inbranden' gedoe.

Maar waar ik mij eerder druk om maak is posterisatie wat wel eens schijnt te gebeuren.
Ik heb alleen last van posterisatie bij slechte kwaliteit beelden (XviD) met te hoge brightness instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Niet te druk maken inderdaad om inbranden.

Heb tv eerst een 60/80 uur op halve helderheid en contrast laten spelen. Men raadde teveel gamen (ps3) af maar toch wel wat games gespeeld.

Na tijdje ding gewoon wat helderder gezet en spelen er games op en alles, nergens geen problemen mee. Nu niet en hopelijk over 30 jaar ook niet :+ (zolang heb je die dingen toch nooit)

net als met een auto, netjes inrijden maar niet overdrijven :)

42pz85 overigens hier :)

En surround in de avond uren ? echt wel :9

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Posterisatie is mij ook nog niet opgevallen. Ik ben tot nu toe uiterst tevreden over mijn 42pz80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen69
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:53
Heb die van mij sinds Zaterdag, 46pz82. Echt een super tv! Ik heb jaren LCD gekeken, diverse merken maar dit is een wereld van verschil. Plasma is zoveel mooier. Ik hem hem na aanraden van diverse mensen op dit forum de tv op cinema stand staan, dan staat alles op 50%. Ik denk ook niet dat ik dit later zal wijzigen, het ziet er goed uit zo. We zijn er dagelijks op het gamen, meer gamen dan tv kijken op dit moment. Of ik me zorgen moet maken op inbranden weet ik niet maar aangezien dit hier bijna het gesprek is van de dag ga ik me juist zorgen maken....en surround in de avond.....volluit wat mij betreft, heerlijk!

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 21:04
ksborg schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:08:
Hmm, gisteren een dergelijke TV gekocht (8E), maar ik heb gisteren een tijdje Forza gedaan (niet langer dan 20 minuten met de tellers in beeld gereden, daarna weer even gestopt etc. om inbranding tegen te gaan. Toch zie ik nu (als ik er met m'n neus bovenop ga hangen en de rest van het beeld zwart is) een waas van die tellers staan... Het is al wel weer een beetje weggetrokken gisteravond. Wat me tevens opviel is dat toen ik 'm aanzetten en het menu nog geen 10 seconden had staan, dit ook gelijk een behoorlijke tijd zichtbaar was :o.

Soort van ghosting of inbranding? Heb de helderheid zoals overal gezegd al rond de 40% gezet, direct in het begin.
tsja, als je meteen een spel gaat spelen op een nieuwe plasma doe je er ook alles voor om het te krijgen ... dat tot daar aan toe.

Ik heb met m'n PX80 nog geen enkele vorm van image retention gezien, ondanks dat ik al een aantal films heb gekeken met zwarte balken. Ik zit volgens mij nog onder de 100 uur dus dat zal het niet zijn.

Ik heb nadat ik mijn tv had ingesteld als eerste 2-3 uur de burn-in dvd laten draaien en de dagen daarna incidenteel ook een paar keer voor en na tv kijken. Geen enkele van de logo's, of indicatie balkjes na een uurtje klooien met een Playstation 2, bleven hangen. Zelfs per ongeluk m'n externe bureaublad een uur laten hangen, was geen enkel probleem.

Let wel op, voor elk van de poorten moet je het beeld opnieuw instellen.
Dus als jij voor de analoge TV op cinema mode zet geld dat niet voor je gameconsole die op je scart of HDMI zit, dus daar moet je ook de instellingen verzetten!

Als je dat dus niet gedaan hebt zat je lekker Forza te spelen op Dynamic, veel erger kan je het niet maken voor je scherm ;)

De instellingen die in aanhoud:
Viewing mode: Cinema
Contrast: 2 clicks links
Brightness: 1 click links
Colour: 3 clicks rechts
Scherpte: 3 clicks links voor High Definition; 1 click links voor Standard Definition (analoge tv)
Colour Balance: Warm
Colour Management: Off
P-NR: Off

[ Voor 7% gewijzigd door pascaldv op 28-08-2008 01:05 ]

• ksborg
pascaldv schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 01:02:
[...]

tsja, als je meteen een spel gaat spelen op een nieuwe plasma doe je er ook alles voor om het te krijgen ... dat tot daar aan toe.

Ik heb met m'n PX80 nog geen enkele vorm van image retention gezien, ondanks dat ik al een aantal films heb gekeken met zwarte balken. Ik zit volgens mij nog onder de 100 uur dus dat zal het niet zijn.

Ik heb nadat ik mijn tv had ingesteld als eerste 2-3 uur de burn-in dvd laten draaien en de dagen daarna incidenteel ook een paar keer voor en na tv kijken. Geen enkele van de logo's, of indicatie balkjes na een uurtje klooien met een Playstation 2, bleven hangen. Zelfs per ongeluk m'n externe bureaublad een uur laten hangen, was geen enkel probleem.

Let wel op, voor elk van de poorten moet je het beeld opnieuw instellen.
Dus als jij voor de analoge TV op cinema mode zet geld dat niet voor je gameconsole die op je scart of HDMI zit, dus daar moet je ook de instellingen verzetten!

Als je dat dus niet gedaan hebt zat je lekker Forza te spelen op Dynamic, veel erger kan je het niet maken voor je scherm ;)

Scherpte: 3 clicks links voor High Definition; 1 click links voor Standard Definition (analoge tv)
Het maakt niet uit hoelang het er staat, want zelfs het schermpje wat aangeeft welke ingang geselecteerd is trekt al na 3 seconden grote sporen :o. Het hoeft dus niet langer dan 3 seconden te staan... Tellers zijn nu bijna niet meer zichtbaar van Forza en de helderheid had ik uiteraard al gewoon omlaag gezet.

Maar wat ik me afvraag, waarom melden fabrikanten dit niet in de handleiding? Er staan 3 regeltjes over het fenomeen inbranding en that's it...

• Fire69
Misschien omdat het niet inbrandt? :P
Als ik gewoon tv kijk, allemaal bewegende beelden dus, en ik zet de tv uit, blijft het beeld er ook instaan (moet dus zelfs geen 3 sec blijven staan). Je moet er wel met je neus gaan opzitten wil je het zien.
Zet je de tv terug aan, dan is het gewoon weg. Zet je hem terug uit, staat het nieuwe beeld er in. :)

Da's dus niet inbranden, maar een soort van nagloeien, dat deed mijn crt ook gewoon...

• ksborg
Fire69 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:08:
Misschien omdat het niet inbrandt? :P
Als ik gewoon tv kijk, allemaal bewegende beelden dus, en ik zet de tv uit, blijft het beeld er ook instaan (moet dus zelfs geen 3 sec blijven staan). Je moet er wel met je neus gaan opzitten wil je het zien.
Zet je de tv terug aan, dan is het gewoon weg. Zet je hem terug uit, staat het nieuwe beeld er in. :)

Da's dus niet inbranden, maar een soort van nagloeien, dat deed mijn crt ook gewoon...
Ter verduidelijking, het staat er dus als ie aanstaat... Als je 'm uitzet trekt ie inderdaad sporen, maar dat is niet wat ik nog in m'n scherm zie. Maar goed, ik heb zo'n dvd'tje gedownload met allemaal mooie kleurtjes en zo, die zal ik vanavond eens ff laten draaien, kijken of dat de situatie verbeterd :).

Bij normaal kijken is het alleen waarneembaar tegen een helemaal zwarte achtergrond als je goed kijkt.

• PinkPanther1970
Niet erg slim om de eerste 200 uren spelletjes te gaan spelen op een plasma.

• ksborg
PinkPanther1970 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:18:
Als ik daar 200 uur mee wacht heb ik hem inmiddels een half jaar of zo. Zoveel heb ik de TV niet aan :P

En daarbij, ook dat staat niet in de handleiding, moet naar mijn mening dus gewoon kunnen... En 't is niet zo dat ik lang heb gedaan. Keer een uurtje, en max. 20 minuten hetzelfde scherm d'r op. Als zo'n ding dát al niet kan hebben had het geen TV moeten worden, toch? ;)

[ Voor 31% gewijzigd door ksborg op 28-08-2008 09:20 ]

• Jurgen69
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:53
Ik zie gelukkig helemaal niets als ik met mijn neus op het scherm hang, ik zal slechte ogen hebben. De tv is gekocht voornamelijk om op te gamen, dus als dat niet kan de eerste 200 uur dan had ik hem wel in de doos kunnen laten. Ik heb verschillende LCD`s gehad maar daar had ik echt mijn buik van vol. Ze hadden echt allemaal hun gebreken. De een had een brom toon, de ander had vlekken op het scherm en bij mijn laatste zag ik de achtergrond verlichting in het beeld. Ik stoor me echt aan dit soort dingen maar gelukking zie ik geen vreemde dingen op mijn plasma.

• /\/\|)
PinkPanther1970 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:18:
Bron?

• Fire69
Ik heb tot hiertoe nog maar één "nadeeltje" aan een full-hd plasma gevonden.
Mijn zwager heeft een PX80 (HD-Ready dus) en die is helemaal stil, mijn PZ81 (Full HD) heeft 4 fans achterop, en die hoor je wel een beetje als het stil is. Maar echt storend is het niet, hoop alleen dat het niet harder wordt naarmate de fans slijten.

• ksborg
Ik ga wel gewoon even die dvd een paar uur draaien waar iedereen het over heeft en zorg dat ik hem goed gebruik de eerste weken. Mediamarkt heeft twee weken omruilgarantie, ongeacht de reden, dus mocht ik me er écht aan gaan storen kan ik hem altijd nog terugbrengen. Zou jammer zijn als het tóch aan de TV zelf ligt en je er later last mee gaat krijgen :).

Echt stil issie niet, komt een bromtoon uit, maar hoor je niet heel erg.

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Bekende settings, die komen van http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/Settings/

Ik heb een HTPC aan mijn 37PX80 hangen en heb het scherm met een Spyder 3 Pro gecalibreerd. Het verschil tussen de settings van hdtvtest en de gecalibreerde settings is heel subtiel en zitten dus behoorlijk ver in de goede (gecalibreerde) richting.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• /\/\|)
Fire69 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:39:
Ik heb tot hiertoe nog maar één "nadeeltje" aan een full-hd plasma gevonden.
Mijn zwager heeft een PX80 (HD-Ready dus) en die is helemaal stil, mijn PZ81 (Full HD) heeft 4 fans achterop, en die hoor je wel een beetje als het stil is. Maar echt storend is het niet, hoop alleen dat het niet harder wordt naarmate de fans slijten.
Ik hoor mijn PZ80 alleen als het stil is en heel dicht (20 cm ofzo) bij een fan ben. En dan nog nauwelijks.

• Brad Pitt
ksborg schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:19:
[...]
En daarbij, ook dat staat niet in de handleiding, moet naar mijn mening dus gewoon kunnen...
Dat is wel vaag vind ik. Heb een Pioneer, een van de meest retentie-resistente schermen die er zijn, en daar staat een hele rits aan waarschuwingen in. Kan me bijna niet voorstellen dat er niéts is staat om in het begin even "voorzichtig" aan te doen, maar je zal uiteraard wel gelijk hebben! :)

• ksborg
Dit staat er:

Voorkom langdurige weergave van een stilstaand beeld op de TV, dit kan resulteren in een permanent nabeeld. Voorbeelden van stilstaande beelden: Programma-aanduidingen en andere logo's, 4:3 beelden, videospelletjes, computerbeelden...

Ter voorkoming van een permanent nabeeld wordt het contrast na enkele minuten automatisch verminderd als er geen signalen worden verzonden of handelingen worden uitgevoerd...

En daarmee moet je het doen... Buiten het feit om dat je geen 'vreemde voorwerpen' in je TV mag steken... :P

En ja, wat is lang... Ik vind 20 minuten tellertjes in beeld van Forza niet bepaald langdurig..

• PinkPanther1970
DE referentie: avforums
Does the panel need 'running in' to prevent 'screen burn'?
Across ALL screens it is generally recommended that screens are "looked after" in the first 100-200 hours. Turn down brightness and contrast to approx 50% of maximum settings or less, and take it out of dynamic mode or equivalent. Avoid static images for more 1-2 hours where possible during the running in period.
En een white paper van Panasonic zelf:
http://www.cyberselect.co...lasma_facts_and_myths.pdf

• ksborg
PinkPanther1970 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:12:
[...]

DE referentie: avforums

[...]

En een white paper van Panasonic zelf:
http://www.cyberselect.co...lasma_facts_and_myths.pdf
Hier spreken ze van 1 tot 2 uur. Zou ik dus nog ruuuuiiiim safe moeten zitten :)

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:55

inXs

known as inXs

Toch grappig dat iedereen zo de cinema mode aanhangt, ik had mijn 42pz80 ook altijd op cinema staan (zowel PS3 als digi tv) en ik vond toch altijd dat met cinema (en warm bijv) er een soort waas over het beeld heen zat en dat wit, niet echt wit was.... Ook niet op cinema met normaal. Daar heb ik me stiekem toch altijd aan zitten ergeren. Ik heb de TV toch maar even op de normale stand gezet, maar met kleur op warm en dat vind ik zowel bij de PS3 als bij de normale TV veel lekkerder kijken. Die waas die is er vanaf en wit is wit en zwart is zwart. Hebben meer mensen daar geen last van? Van die waas? Hoort dat bij de cinema mode en wat doet deze nou precies?

superB

Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste