De mediawinkel die ik had gevraagd of ze konden voldoen aan hun 'goedkoopste prijs garantie' heeft het hoofdkantoor niet kunnen bereiken, dus ze weten niet of ze m'n prijs mogen matchen.
Dus ga ik nu waarschijnlijk gewoon naar de shop waar die prijzen in de eerste plaats vandaan komen (best wel een stukje met de fiets, maar fietsen is gezond zullen we maar zeggen)
Dit betekent dat m'n keuze terug open komt te staan (heb nog nergens iets betaald) dus de 42PG6000 komt weer in zicht. Waarom? Precies om bovenstaande redenen. Door de LG te nemen (767 euro) vergroot ik het gat naar een full HD panasonic

(1000 euro). Als ik bij de PX80E blijf (828 euro), weet ik dat ik te hard zal twijfelen om het gat te dichten naar de Full HD 42PZ, omdat het nu eenmaal 'maar' 170 euro meer is.

Anderzijds ben ik het eens met mensen in dit topic, ik zie het verschil echt (bijna) niet. Dus ik wil me hier niet laten kennen door m'n 'tweakers-obsessies' terwijl het gewoon niet nodig is.
Ik moet hier gewoon consequent zijn tussen m'n uitspraken en wat ik koop, en niet meer uitgeven dan nodig omdat ik een 'specs-misvorming' heb, zoals elke tweaker
Maar goed, ik zie wel, het geld voor een PX80E ligt in elk geval klaar.
Wat me nu wél opviel (toen ik stond te wachten, een 15 tal meter van de videomuur) was dat elke pana plasma vanop die afstand wit gewoon als normaal grijs liet zien...

Daar was ik best wel een beetje door geschrokken, want het viel echt hard op. Dus alle lcd's er rond zaten wit te stralen (bij commercials bvb) en de pana's zagen er allemaal uit als donkergrijze vlakken. Van dichterbij valt het minder op, het is waarschijnlijk vooral goed zichtbaar als je ze naast elkaar zet. Dus in de videowall kon je er zo de plasma's uitpikken. Wat me natuurlijk weer (kortstondig) deed twijfelen naar die lcd's...
Ik hoop dat het contrast nog iets opgekrikt kan worden, en dat ze op één of andere cinema mode stonden. Maar dat zal me morgen wel duidelijker worden, want die shop is echt meer technisch gericht volgens mij, daar kunnen ze vast wel even met de settings spelen.
Verder geen opmerkingen, lang leve plasma

Brad Pitt schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:23:
[...]
Uiteraard! Dat zie je mooi bij exotische HDMI-kabels. Of te horen, bij een "betere" optische kabel en dergelijke
Heb zelf ook mega in dubio gestaan om een HD-Ready of FullHD te nemen maar zelfs op 3 meter vond ik het verschil niet noemenswaardig dan wel niet te zien (heb een 50"). Als een ander dat wel ziet, helemaal prima! Als je een pc er op zou aansluiten zou ik wel een FullHD nemen echter. Dan is 1-op-1 pixelmapping uiteraard wel heel fijn.
Agree, het maakt voor mij ook echt niet uit, maar zoals hierboven staat, het is leuk om bij de input 1080p te kunnen zien, patsen, en idd voor 1 op 1 pixelmapping. Dit zou ook m'n enige reden zijn.
Nu is het wel zo dat ik er waarschijnlijk nooit een pc zal op aansluiten (maar zeg nooit nooit) dus om nu full hd te nemen enkel omdat je 'misschien ooit een pc er op zal aansluiten' is ook overdreven. In elk geval sluit ik er nooit een pc op aan om echt te computeren. Als er al een pc aankomt zal het voor multimedia zijn, dus dan maakt die pixelmapping alsnog niets uit (als de interface erop bedacht is

)
Ferry34 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:45:
Ik denk dat mensen vaak dingen door elkaar halen.
Het verschil tussen een goede hdready en een full hd is werkelijk nauwelijks te zien. Je moet het allemaal wel goed aansluiten en instellen. Mn hdready is wel 1366x768 en gecalibreerd en alle apparatuur staat op 1080p.
Had jij ook geen PX, dus 1024*768? (maakt verder niet uit hoor, dat ben ik met je eens.)
Lees ik van mensen die al helemaal geen hd kijken, dan adviseer ik meteen een px want dan is een full hd helemaal weggegooid geld omdat de sd resolutie naar full hd moet worden geupscaled en dat geeft alleen maar kwaliteitverlies.
Eens, 85% van de tijd zal SD televisie zijn (dvb-t), verder misschien de gebruikelijke serie rips (640*230, of wat was het ook weer?) en heel misschien over twee maand een ps3 voor af en toe een spelletje.
[
Voor 14% gewijzigd door
Verwijderd op 10-10-2008 20:54
]