Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 00:03

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

agraaff schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 08:50:
Ik zit met een luxe probleem

moet ik nu de 42PZ8, 42PZ80 of 42PZ85 nemen.

Design is iets anders van de modellen en natuurlijk de specs maar de specs vind ik eigenlijk niet zo spannend het gaat mij om de beeld kwaliteit.

en nu vraag ik mij af is er (buiten het design om) nu echt een zichtbaar verschil in beeld kwaliteit tussen deze drie?

Voorlopig kijk ik trouwens alleen Analoog, UPC digital en DVD. dus dat hij op HD beter presteerd neem ik wel mee in de overweging (hij moet wel zo'n 5 a 6 jaar mee) maar is niet doorslaggevend.

Ik heb ze namelijk nog in geen enkele winkel bij elkaar zien staan.
Buiten de specs om maken ze volgens mij allemaal gebruik van het G11 paneel. Ik ben niet voor de specs gegaan: de xtra features welke mijn tv heeft heb ik nl uit staan. Wél ben ik óók voor design gegaan, al kan dit een hele discussie op gang brengen welke mijns inziens niet nodig is ;), het oog wil bij ons daarin ook wat! En als je toch met een luxe probleem zit.. tja.. smaken verschillen. Ik gebruik mijn 46PZ85 voor UPC 'Digitaal', PS3 en Blu-ray. En wat mij betreft kan ik hiermee de toekomst wel aan (voorheen had ik de 37PV500).

Succes met het maken van een keuze!

Cheers

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 14:55
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 10:20:
Dat is in ieder geval geen honderden euro's goedkoper toch? Daarnaast valt er bij een winkel soms nog wat te regelen en krijg je een tv die door de NL/ BE importeur is geimporteerd met de daarbij behorende service aan huis, plus je hebt een direct aanspreekpunt en wat meer zekerheid dat het bedrijf nog bestaat op het moment dat jij garantie nodig hebt.

Maar goed, dat is natuurlijk bij iedere aankoop zo. Ik heb mijn tv iig niet op internet gekocht!
Hij is gaan kijken bij vandenborre waar de px80 999 euro kost.
999-777 = 222 euro. Is volgens mij nog altijd enkele honderden.

Als jij bij vandenborre iets wil regelen... veel plezier.

Ik heb al genoeg dingen meegemaakt met echte winkels en hun zogenaamde service. Ze zijn geen haar beter dan de webshops en dan ga ik liever voor de veel lagere prijs. De winkel stuurt die plasma gewoon door naar Panasonic als er iets moet worden gerepareerd (twee weken later komt die daar wel eens toe)... dan breng ik hem zelf wel naar Panasonic (dezelfde dag nog).

[ Voor 9% gewijzigd door PinkPanther1970 op 07-10-2008 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
Mijn PZ81 kostte bij iishop.be 1200€. Bij Vandenborre/Krefel/... was het allemaal 1599€ (voor de PZ80).
Da's 400€ verschil, daarvoor kan je het wel al doen vind ik :)
Plus dat ik hem gewoon ben kunnen gaan afhalen in een gewone winkel, en de 4 jaar garantie van Panasonic via hun verloopt.
Mooie deal vond ik zelf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 10:20:
Dat is in ieder geval geen honderden euro's goedkoper toch? Daarnaast valt er bij een winkel soms nog wat te regelen en krijg je een tv die door de NL/ BE importeur is geimporteerd met de daarbij behorende service aan huis, plus je hebt een direct aanspreekpunt en wat meer zekerheid dat het bedrijf nog bestaat op het moment dat jij garantie nodig hebt.

Maar goed, dat is natuurlijk bij iedere aankoop zo. Ik heb mijn tv iig niet op internet gekocht!
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:07:
[...][snip]
over prijzen gesproken, zag de th-42pz80 die ik heb laatst staan bij de scheer&foppen voor 1699E of erger
zelf via internet besteld voor 1337 inc bezorg/belasting/btw/enz-kosten ^O^
360e verschil

ieder zijn feestje en dus ieder zijn eigen keuze om het in een winkel te halen of online
ik was er ook een beetje huiverig over.. maar een aantal collega's hadden hun tv's bij dezelfde webshop gehaald ... ervaring van anderen helpt altijd zegmaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Gister avond de TH-42PZ80 besteld voor 1093 euro, inclusief verzending naar Duiven (we wonen vlakbij, dus halen de tv daar op.

Inderdaad enorme prijsverschillen, en de keus of je bij een winkel wil kopen en flink meer betaald, maar natuurlijk wel meer service kan hebben, moet je zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Service en garantie ja.

Daarom overweeg ik eventueel een lokale winkel (die hier echt op wandelafstand is). Als er dan iets gebeurt met m'n tv kan ik die gewoon persoonlijk gaan afleveren en heb ik ook persoonlijk en direct contact met die medewerkers. Ipv eindeloos heen en weer gemail (en een object van 40 kg moeten laten ophalen)

Ik heb er geen goede ervaringen mee in elk geval (maar dat was dan ook zercom)

Verder zijn de tv's bij redcoon bvb idd een heel stuk goedkoper, maar 65 euro transportkosten (rembours) trekt die balans al weer heel wat minder positief, waardoor het verschil met een gewone shop meteen ook minder groot wordt. Daarnaast heb ik onlangs minder goede kritiek gelezen over redcoon (op GoT) en hebben ze geen afhaalpunt.
PinkPanther1970 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 08:50:
Wel, ze geven het zelf toe: de plasma is niet afgesteld.
Uit de doos staat die gewoon op dynamic en in shop-modus.
Dat beeld heeft in de verste verte niets te maken met het prachtige beeld dat je krijgt met de juiste afstelling.
Dan vind ik dat toch wel riskant dat ze daar niet even iets aan doen. Of dom eigenlijk. Het viel zelfs mij meteen op, die rode gloed. Ik vond alleen al door die rode gloed het scherm minder scherp worden en meer 'washed out'. Als mij dat opvalt, zal dat andere klanten ook opvallen, vermoed ik. En hier in BE is het niet de gewoonte dat je vraagt of je even met de instellingen mag spelen, daarnaast zal de gewone klant een tv willen die vanuit de doos het beste beeld geeft. Toen ik vroeg of ik nog eens mocht terug komen wanneer z'n collega er was om even die instellingen proberen beter te zetten, viel hij uit de lucht. Blijkbaar hadden weinig mensen dat tot dan toe gevraagd.
Ik zou gewoon voor de 42PX80 gaan. In België kan je die online krijgen voor 777 euro.
Waar? Redcoon waarschijnlijk? Vergeet de verzendkosten niet.

Ik heb idd ook al iishop.be ontdekt. Ze hebben een eigen shop en toonzaal, waar je naar toe kan, toch goede prijzen (bijna online-niveau, maar ik snap wel dat wanneer je een winkel en displayruimte hebt dat je die prijzen niet kan evenaren, daar ga ik niet moeilijk over doen) en de verzendkosten zijn een stuk goedkoper.

Misschien toch daar maar, best of both worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:42:

Waar? Redcoon waarschijnlijk? Vergeet de verzendkosten niet.
Nee, zeker redcoon niet.
Hier: http://www.mrblue.be/nl_BE/catalog/show/id/35766/c/1398

Verzendkosten zijn 25 euro (de manager komt hem eigenlijk zelf brengen) of je kan hem zelf afhalen.
Voor 100 euro extra heb je 5 jaar garantie.

[ Voor 4% gewijzigd door PinkPanther1970 op 07-10-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Fire69 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 11:40:
[...]

Ik zag net de 50PX8 staan voor 999€ (Carrefour, België). Weet niet of die al beschikbaar was?
De 50PX8 staat gewoon in de OP, maar de 80 staat daar niet bij. In de VS is die wel te koop, maar in Europa is die vreemd genoeg niet uitgebracht. Maar aangezien ze steeds meer varianten op de markt brengen, zou ik het niet vreemd vinden als ze uiteindelijk ook nog met de 80 in Europa komen. Vandaar mijn vraag of daar al zicht op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:26

MrDry

Desperados!

WizzieJP schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 10:22:
[...]

Buiten de specs om maken ze volgens mij allemaal gebruik van het G11 paneel. Ik ben niet voor de specs gegaan: de xtra features welke mijn tv heeft heb ik nl uit staan. Wél ben ik óók voor design gegaan, al kan dit een hele discussie op gang brengen welke mijns inziens niet nodig is ;), het oog wil bij ons daarin ook wat! En als je toch met een luxe probleem zit.. tja.. smaken verschillen. Ik gebruik mijn 46PZ85 voor UPC 'Digitaal', PS3 en Blu-ray. En wat mij betreft kan ik hiermee de toekomst wel aan (voorheen had ik de 37PV500).

Succes met het maken van een keuze!

Cheers
Zelfde overweging hier.

De PZ85 is, wat mij betreft, gewoon de mooiste. En omdat hij de hele dag in het zicht hangt (zelfs als ie uit staat :+ ) is design voor mij ook heel belangrijjk.

Maar het blijft natuurlijk je eigen keuze....

[ Voor 25% gewijzigd door MrDry op 07-10-2008 16:42 ]

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 10:55
Ik heb zonet de Panasonic TH-46PZ85EA in huis en vroeg me hierbij het volgende af.

Normaal gezien heeft deze 5 ventilators aan de achterzijde, maar bij mij zijn het er maar 4.
Nochtans zijn er 5 roosters of beter gezegd ventilatie-openingen voorzien in de achterkant.
Toch zijn er maar 4 ventilators zichtbaar :?

Zijn er hier nog mensen bij wie dat zo is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Ik heb nu sinds gisteren de TH-42PZ85, erg tevreden tot nu toe.
Er zit een ingebouwde DVB-T ontvanger in, dus dan zou je toch Nederland 1, 2 en 3 sowieso moeten kunnen ontvangen zonder Digitenne abonnement?
Ik woon in Haarlem, volgens http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html zou ik dus kanaal 39 moeten gebruiken met een frequentie van 618 MHz, echter met de automatische instelfunctie krijg ik geen resultaat en met handmatige instelling krijg ik ook niets. Hoe kan dat?

Die Intelligent Frame Creation is trouwens wel vreemd, het gaat er dan allemaal zó smooth uitzien dat het gewoon onnatuurlijk wordt :P

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:24
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:42:
Service en garantie ja.

Daarom overweeg ik eventueel een lokale winkel (die hier echt op wandelafstand is). Als er dan iets gebeurt met m'n tv kan ik die gewoon persoonlijk gaan afleveren en heb ik ook persoonlijk en direct contact met die medewerkers. Ipv eindeloos heen en weer gemail (en een object van 40 kg moeten laten ophalen)

Ik heb er geen goede ervaringen mee in elk geval (maar dat was dan ook zercom)

Verder zijn de tv's bij redcoon bvb idd een heel stuk goedkoper, maar 65 euro transportkosten (rembours) trekt die balans al weer heel wat minder positief, waardoor het verschil met een gewone shop meteen ook minder groot wordt. Daarnaast heb ik onlangs minder goede kritiek gelezen over redcoon (op GoT) en hebben ze geen afhaalpunt.
Het hele punt is juist: als je een Panasonic koopt in een winkel (dus niet online) ben je er zeker van dat dit een Nederlands model is en niet via grijze import uit het buitenland.
De reden dat dit belangrijk is, is dat wanneer mijn Panasonic die uit de winkel komt kapot gaat, ik niets met de winkel te maken heb, maar een landelijk nummer moet bellen waarna een afspraak wordt gemaakt dat er een monteur bij je thuis komt om te proberen deze ter plekke te repareren.
Ik hoef m dus niet op te laten halen (inpakken!) en later weer een vrije dag nemen als die weer teruggebracht wordt etc.

Het is namelijk al vervelend als je tv kapot gaat, maar als die eerst nog 's gehaald, gemaakt en teruggestuurd moet worden, dit nogal lang kan duren.

Ik heb begrepen dat deze vorm van garantie/reparatie alleen geldt wanneer je de tv via een officiële winkel heb gekocht.Gewone garantie heb je altijd, maar de vraag is hoe die garantie is geregeld. (hebben ze een eigen reparatiedienst, hoe lang ben je m kwijt, krijg je een vervangend toestel?).
Als het echt veel scheelt in prijs dan wil ik het risico wel nemen, is het verschil minder dan €150 dan koop ik m wel in de winkel.

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 07-10-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Ferry34 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:09:
[...]
wanneer mijn Panasonic die uit de winkel komt kapot gaat, ik niets met de winkel te maken heb, maar een landelijk nummer moet bellen waarna een afspraak wordt gemaakt dat er een monteur bij je thuis komt om te proberen deze ter plekke te repareren.
Ik zou graag eens de statistieken zien in hoeveel procent van de gevallen ze die ter plekke (kunnen) herstellen.
[...]
Als het echt veel scheelt in prijs dan wil ik het risico wel nemen, is het verschil minder dan €150 dan koop ik m wel in de winkel.
In mijn geval was het meer dan 200 euro verschil op een PX80 tegenover de goedkoopste winkel (een niet nader genoemde keten met service onder het vriespunt).
Het verschil met de plaatselijke electro-zaak bedroeg meer dan 300 euro.
Dan is mijn keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hele punt is juist: als je een Panasonic koopt in een winkel (dus niet online) ben je er zeker van dat dit een Nederlands model is en niet via grijze import uit het buitenland.
Belg in dit geval, maar je punt blijft natuurlijk overeind. Neemt niet weg dat België nogal anders is dan Nederland op het gebied van elektronica. Er zijn weinig echte prijsbijters en winkels met lage marges. De Belg is ook op dit gebied iets bourgondischer ;) Liever de plaatselijke zaak of een grote winkelketen (carrefour/vandenborre, enz...)
Ik heb begrepen dat deze vorm van garantie/reparatie alleen geldt wanneer je de tv via een officiële winkel heb gekocht.Gewone garantie heb je altijd, maar de vraag is hoe die garantie is geregeld. (hebben ze een eigen reparatiedienst, hoe lang ben je m kwijt, krijg je een vervangend toestel?).
Precies, erg belangrijk. In mijn ervaring heb ik garantie altijd sneller geregeld als ik een real life contactpersoon heb, en een zaak waar ik gewoon kan binnenwandelen. Voor pc hardware ben ik al lang afgestapt van online kopen. In het begin is het even een 'rush' om toch ergens tien euro onder de prijs een harde schijf te kopen (woei! :O ), maar het is het 'in the long run' gewoon niet waard. Voor mij persoonlijk is die online business een hype. Iedereen doet er verder mee wat hij wil. (in het immer zuinige Nederland is het wel 'booming business', maar dat is dan ook weer begrijpelijk ;) )

Zoals je zegt, je weet niet hoe de garantie gaat. (hoeft van mij nog niet eens een technieker ter plaatse te komen) maar je hebt behalve mail en telefoon geen andere mogelijkheid tot contact. Gegarandeerd laten ze je eerst nog een week wachten alvorens ze de tv ophalen (en je moet weer thuis zijn). Ze laten je waarschijnlijk ook de transportkosten betalen (ga maar eens bezwaar maken, dan halen ze 'em helemaal niet meer op). Wie weet hoelang de tv dan nog onderweg is/hersteld wordt/nieuwe geleverd. Daarna moet je weer thuis zijn voor de ontvangst. Kan weken overgaan om dan nog maar niets te zeggen over het eeuwige heen- en weer gemail om jouw zaak onder de aandacht te houden...

Nu, het model dat mij interesseert kost online bij redcoon 760 (PX80E), verzenden onder rembours 65. Komt op 825. Vandenborre en fnac zijn beide 999. Not an option, ondanks alles wringt dat toch net iets te hard.

Gelukkig heb ik een Belgische shop gevonden die een goede online poot gaande heeft, maar ook een showroom en vaste medewerkers. Goede service, goede aftersales en op alles 2 jaar garantie volgens de Europese richtlijn. Dan hoef je dus niet rechtstreeks bij de fabrikant te zijn, maar gewoon in de winkel. En daar kost die PX80 825 euro, tja, dan weet ik het wel. Nog iemand regelen met een wagen en dan hoeft het transport ook niet veel te kosten.

Jammer dat er geen 50PX80 is, alleen een 50PX8. De 8 tov de 80 betekent toch mindere features, minder contrast, ... Ik vind het niet echt duidelijk overigens. Volgens de site is er weinig verschil, maar in dit topic vind men blijkbaar duidelijk dat de 8 serie onderdoet voor de 80 (op 42", dus ik vermoed dat het voor 50" op gaat). De reden dat ik de 50" interessant vind, is dat het verschil tussen de 42PX80 en de 50PX8 (999 in de carrefour :p ) in mijn geval nog maar een 170 tal euro is. Daarom blijft die wat in m'n gedachten hangen. Zelfs op HDready vind ik het prima voor een 50".

Verder overweeg ik eigenlijk ook de 42PG6000. Ook plasma, nog eens 60 euro goedkoper dan de PX80E, maar een véééééél mooier design (frameless glasplaat...). Zwart-prestaties zijn minder goed dan een panasonic, daartegenover staat dan weer wel dat het scherm veel meer instellingsmogelijkheden heeft, een bovengemiddelde weergave van SD content, en logischere menu's. En dat voor 60 euro minder. Hoe goedkoper, hoe beter in mijn geval ;) Scoort op hdtvtest.co.uk een recommended, dus zal ook wel goed genoeg zijn voor mij. In elk geval koop je voor die prijs, ondanks de misschien iets mindere zwartwaardes, geen LCD paneel op 42" dat gelijkaardig presteert. (denk 770 euro of zo) met alle moderne features zoals 100/120Hz en 24p, noem maar op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 08:47:
[...]

Verder overweeg ik eigenlijk ook de 42PG6000. Ook plasma, nog eens 60 euro goedkoper dan de PX80E, maar een véééééél mooier design (frameless glasplaat...). Zwart-prestaties zijn minder goed dan een panasonic, daartegenover staat dan weer wel dat het scherm veel meer instellingsmogelijkheden heeft, een bovengemiddelde weergave van SD content, en logischere menu's. En dat voor 60 euro minder. Hoe goedkoper, hoe beter in mijn geval ;) Scoort op hdtvtest.co.uk een recommended, dus zal ook wel goed genoeg zijn voor mij. In elk geval koop je voor die prijs, ondanks de misschien iets mindere zwartwaardes, geen LCD paneel op 42" dat gelijkaardig presteert. (denk 770 euro of zo) met alle moderne features zoals 100/120Hz en 24p, noem maar op...
zelfde twijfel hier. Dezelfde LG of een pana 42PX80. Of een goede samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Kunnen jullie mij zeggen welke TV jullie zouden aanschaffen en waarom? Ik twijfel zelf tussen:

panasonic 42PX80
panasonic 42PZ81
LG 42PG6000
Samsung ps-42a456

dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

42PX80, ben door mijn eigen ogen overtuigd.

ga zelf eens kijken, beter dan 1000 topics doorlezen, ten slotte moet jij jaren lang tegen deze TV aankijken.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
sorcees schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:55:
42PX80, ben door mijn eigen ogen overtuigd.

ga zelf eens kijken, beter dan 1000 topics doorlezen, ten slotte moet jij jaren lang tegen deze TV aankijken.
gaan we doen! Dit weekend even shoppen (schoenen voor de vriendin), tv voor mij.ons ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Batsu schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:04:
[...]

gaan we doen! Dit weekend even shoppen (schoenen voor de vriendin), tv voor mij.ons ;-)
[offtopic/Ha ha ha, voor elk paar schoenen een TV, dan hoefde ik nooit meer te behangen!!!!/ontopic]

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batsu schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:34:
Kunnen jullie mij zeggen welke TV jullie zouden aanschaffen en waarom? Ik twijfel zelf tussen:

panasonic 42PX80
panasonic 42PZ81
LG 42PG6000
Samsung ps-42a456

dank alvast!
Laat sowieso die Samsung maar vallen. Dat is de kunst van lijstjes maken en schrappen. Waarom zou je die overwegen als de PX80 en LG gewoon een stuk beter zijn zonder noemenswaardig meer te kosten. Dus de samsung heeft geen enkel bestaansrecht op dat lijstje. Sowieso heb ik gehoord dat de 4 serie plasma's erg gevoelig zijn aan inbranden (kijk hier op GoT maar naar het samsung plasma topic) en zo heb ik nog wel problemen gelezen met die schermen.

Verder denk ik niet dat de samsung al voorzien is van alle moderne features, zoals 100 Hz en 24p, maar ik kan verkeerd zijn.

In elk geval scoort de pana highly recommend en de LG recommended op hdtvtest.co.uk. De LG is heel wat mooier en de pana is de referentie in z'n klasse en niet zo duur. Jouw lijstje wordt dus ;)
PX80E (voor mij 825 euro)
42PG6000 (voor mij 770 euro)

Dan moet je ze beide gewoon eens in het echt zien. Ben ik ook van plan binnenkort. Zoals gezegd is de PX de referentie, en is de LG heel wat mooier. Ik zal dan wel zien wat voor mij het meeste doorweegt.

Lees deze LG 42PG6000 review ook eens.
The LG 42PG6000's on-screen menu is thoughtfully devised and beautifully presented.
There exists 7 picture modes, each of which can be set independently per input. Although "Cinema" gives an image that is acceptable enough for everyday use, "Expert1" and "Expert2" grants access to a comprehensive array of white balance controls and colour management system that will delight any tweaker worth his/her salt.
SD (Freeview Digital Television)

The LG 42PG6000 plasma put on a strong showing here, comfortably outshining the Panasonic PX80 for Freeview digital TV broadcast, thanks to its above average scaling and very good deinterlacing for both video and film-based (with [Film Mode] engaged) material. Add near-D65 greyscale and accurate colours to the mix, and it's no wonder that we were suitably impressed when watching Seabiscuit on BBC One.
For console gaming, "Game" [Picture Mode] will provide the quickest gaming response on the LG 42PG6000 plasma television: we measured input lag to be on par with a Samsung F96 if [Picture Mode] was set to "Game"; but 30ms slower otherwise
Daar kan ik wel mee leven voor die prijs (en design). De menu's zijn in elk geval uitgebreider en er is meer afstelling mogelijk dan bij een PX. Beiden zijn goed op voorraad in de shop waar ik 'em wil kopen, dus binnenkort staat er één van beide in m'n woonkamer. ;)

Mijn bedoeling is zo weinig mogelijk geld te spenderen voor een tv waarop ik binnenkort playstation kan spelen. Het scherm hoeft het in principe maar een jaartje of zo te doen. Dan ga ik er van uit dat ik over een jaartje veel gemakkelijker gewoon een 50" full HD plasma in huis kan halen (ben nu nog student eigenlijk) Dus voor 770 euro kan ik een jaar naar een plasma kijken die meer dan goed genoeg is (voor 770 euro beter dan om het even welk lcd van die prijs). Daarna geef ik die dan wel weg aan familie (of kan die op de slaapkamer) Daarom wil ik er dus nu ook echt zo weinig mogelijk aan uitgeven.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 13:27
Moris schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:22:
Ik heb zonet de Panasonic TH-46PZ85EA in huis en vroeg me hierbij het volgende af.

Normaal gezien heeft deze 5 ventilators aan de achterzijde, maar bij mij zijn het er maar 4.
Nochtans zijn er 5 roosters of beter gezegd ventilatie-openingen voorzien in de achterkant.
Toch zijn er maar 4 ventilators zichtbaar :?

Zijn er hier nog mensen bij wie dat zo is :?
Bij de 42" hetzelfde dus zal wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:52:
[...]

Laat sowieso die Samsung maar vallen. Dat is de kunst van lijstjes maken en schrappen. Waarom zou je die overwegen als de PX80 en LG gewoon een stuk beter zijn zonder noemenswaardig meer te kosten. Dus de samsung heeft geen enkel bestaansrecht op dat lijstje. Sowieso heb ik gehoord dat de 4 serie plasma's erg gevoelig zijn aan inbranden (kijk hier op GoT maar naar het samsung plasma topic) en zo heb ik nog wel problemen gelezen met die schermen.

Verder denk ik niet dat de samsung al voorzien is van alle moderne features, zoals 100 Hz en 24p, maar ik kan verkeerd zijn.

In elk geval scoort de pana highly recommend en de LG recommended op hdtvtest.co.uk. De LG is heel wat mooier en de pana is de referentie in z'n klasse en niet zo duur. Jouw lijstje wordt dus ;)
PX80E (voor mij 825 euro)
42PG6000 (voor mij 770 euro)

Dan moet je ze beide gewoon eens in het echt zien. Ben ik ook van plan binnenkort. Zoals gezegd is de PX de referentie, en is de LG heel wat mooier. Ik zal dan wel zien wat voor mij het meeste doorweegt.

Lees deze LG 42PG6000 review ook eens.

[...]

[...]

[...]

[...]

Daar kan ik wel mee leven voor die prijs (en design). De menu's zijn in elk geval uitgebreider en er is meer afstelling mogelijk dan bij een PX. Beiden zijn goed op voorraad in de shop waar ik 'em wil kopen, dus binnenkort staat er één van beide in m'n woonkamer. ;)

Mijn bedoeling is zo weinig mogelijk geld te spenderen voor een tv waarop ik binnenkort playstation kan spelen. Het scherm hoeft het in principe maar een jaartje of zo te doen. Dan ga ik er van uit dat ik over een jaartje veel gemakkelijk gewoon een 50" full HD plasma in huis kan halen (ben nu nog student eigenlijk) Dus als ik voor 770 euro een jaar naar een plasma kan kijken die meer dan goed genoeg is (voor 770 euro beter dan om het even welk lcd van die prijs) is het goed. Daarna geef ik die dan wel weg aan familie (of kan die op de slaapkamer) Daarom wil ik er dus ook echt zo weinig mogelijk aan uitgeven.
thanks! Beide dus gewoon goede tvs, waarbij de LG het design als voordeel heeft en de pana wat beter beeld zou moeten geven. Ik ga ze zoeken in de winkel!

dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Lightning89 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:20:
[...]

Bij de 42" hetzelfde dus zal wel kloppen.
Ik hoop dat het klopt van die 4 ventilatoren, ik was al bang dat er eentje onderaan los in de Tv zou liggen 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 12:48

MrMarcie

CFMoto 650MT

Zit heel erg te dubben tussen de SD en HD versie (42px80 vs 42pz80).

Ik ben er wel uit dat plasma mooier is. Ik kijk voornamelijk TV en soms films enzo en sporty natuurlijk. En zit op zo'n 3 meter.

Wat me nog afschrikt is dat ik kijk via Ziggo met Humax PVR-9200C. Dus digitaal signaal -niet HD-. Ziet het beeld er dan wel mooi uit op de HD plasma?

Maar, denk ook vooruit en als straks alles HD is ben je met een nieuwe HD decoder weer helemaal up to date.

Heb het hele forum doorgelezen, maar iemand die hier nog iets aan kan toevoegen? En veel winkels langsgeweest. Maar als ze door hebben dat je via internet gaat kopen als ze geen hoge korting geven worden ze boos. En al die tv's staan op blue ray speleers aangesloten enzo. Niet echt wat ik ga doen.

[ Voor 16% gewijzigd door MrMarcie op 09-10-2008 17:45 . Reden: toevoegen info ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on4cet
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik ben maar van page 27 ofzo beginnen lezen, maar zijn er nergens geen th50pz800e bezitters ? Ik heb er zo eentje sinds verleden week, en moet zeggen dat het leuk is dat je er nu zo dichtbij kan zitten met behoud van beeldkwaliteit ...

Wat ik echter een beetje (!) vervelend vind, is het feit dat er geen cijfers bij de instellingen staan voor bv. het volume, contrast, helderheid etc ... Gokken de meesten als ze zeggen dat ze hem op 50 % ofzo zetten ? Of kan je dit ergens instellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 10:10
zie dat bij de BCC de TH42PZ82 in de aanbieding is, ik kan hierover eigenlijk bar Weinig vinden.

Is deze gelijk aan de PZ8, PZ80 of PZ85 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMarcie schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:45:

Heb het hele forum doorgelezen, maar iemand die hier nog iets aan kan toevoegen? En veel winkels langsgeweest. Maar als ze door hebben dat je via internet gaat kopen als ze geen hoge korting geven worden ze boos. En al die tv's staan op blue ray speleers aangesloten enzo. Niet echt wat ik ga doen.
Ja hallo, wat denk je zelf? Je wil dus blijkbaar wel in een gewone winkel kopen omwille van de voordelen die het heeft (direct contact in geval van garantie, zelf de doos uit de winkel kunnen meebrengen, snelle levering) maar wil er niet de kleine premium voor betalen? Dubbeltje op de eerste rang? Je wil de service? Betaal er dan ook voor... :X Je bent nog altijd vrij om de tv te kopen waar je wil, als de shop te duur is gaat die zaak vanzelf wel dicht...

Als je liever online koopt, dan doe je dat maar, maar dan neem je er de nadelen bij.

Ik weet dat sommige winkels idd gewoon overdrijven (binnen alle grenzen van het redelijke), genre vandenborre/fnac (in BE) maar dan koop je ook gewoon daar niet. Dan zoek je gewoon een winkel die wel iets scherpere prijzen heeft, maar dan laat je het daar bij. Soms zou ik ook wel een korting durven vragen, maar dan hanteer ik de internetprijs+verzendkosten (ben je sowieso kwijt) +een goede marge (omdat ze nu eenmaal een pand moeten verlichten, werknemers moeten betalen). Dat komt dan neer op een 5-7% meestal. Maar ik ga niet eisen dat ze met de webshop prijs moeten concurreren.
agraaff schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:51:
zie dat bij de BCC de TH42PZ82 in de aanbieding is, ik kan hierover eigenlijk bar Weinig vinden.

Dat heb ik ook al gezien, vooral bij panasonics idd. In sommige winkels staat hier ook een 46PZ8x (weet ook niet meer precies) maar het getal stond ik elk geval niet op de panasonic site. Het had een reden, maar ik weet niet meer precies wat het was (iets vaag in elk geval, series die voor een bepaalde distributieketen zijn gemaakt, weet het niet meer.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit suggereert exclusiviteit, waardoor de consument de prijs moeilijk kan vergelijken. Check de aansluitingen ed die erop zitten en trek je eigen conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 19:55
agraaff schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:51:

Ben hier ook wel benieuwd naar...zit nu zelf een beetje te Googlen en lees dit op AV forums:

Apparently this upgraded machine uses less juice than the 80.

The PZ82 is The Comet group's 'exclusive' PZ80, in essence identical with a few subtle cosmetic changes so they can claim it's different.

Laatste lijkt me beetje raar aangezien die toch echt te koop is bij BCC, maar goed...als iemand hier meer over weet, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:55:
Dit suggereert exclusiviteit, waardoor de consument de prijs moeilijk kan vergelijken. Check de aansluitingen ed die erop zitten en trek je eigen conclusie.
Dat wat het ja. Als de keten groot genoeg is kunnen ze door subtiele cosmetische veranderingen (zoals wat hierboven gepost is) de klant een 'eigen model' aanbieden, en idd dat je door verschillende nummeringen moeilijk kan vergelijken met andere modellen en online aanbieders. 'Exclusief' model dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik weet dat sommige winkels idd gewoon overdrijven (binnen alle grenzen van het redelijke), genre vandenborre/fnac (in BE) maar dan koop je ook gewoon daar niet. Dan zoek je gewoon een winkel die wel iets scherpere prijzen heeft, maar dan laat je het daar bij. Soms zou ik ook wel een korting durven vragen, maar dan hanteer ik de internetprijs+verzendkosten (ben je sowieso kwijt) +een goede marge (omdat ze nu eenmaal een pand moeten verlichten, werknemers moeten betalen). Dat komt dan neer op een 5-7% meestal. Maar ik ga niet eisen dat ze met de webshop prijs moeten concurreren.

[...]
Ja beetje kort door de bocht van me. Ik vroeg wat ie kon doen omdat ie op internet veel goedkoper was. Begon al te zeggen dat er stickers bij 'm op de ruit zaten met 20% korting. Keek naar die PX80 (785,= internet ex bezorging) bij die winkel (S&F) stond ie voor 999,=. Hij heeft niet eens een bod gedaan. Liet me zo lopen. Was echt in de moed om 'm zo mee te nemen. Hoor ze achter me foeteren over internet. Dan denk ik, lekker dom. Geef me een mooie korting, ik neem dan ook nog wat kabels e.d. mee en daar verdienen ze goed aan. Wil best wel iets meer betalen dan op internet. Maar zo slim zijn ze schijnbaar niet.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij gingen ze vriendelijk op m'n verzoek in.

Ik vermeldde dat de PX80 in een andere winkel in de buurt voor 828 euro te koop stond en of ze 'iets voor me konden doen' zonder zelfs nog maar hun 'ergens anders goedkoper garantie' ter sprake te brengen. En ze zeiden me meteen dat ze gezien hun 'garantie' niet anders zouden kunnen dan de prijs evenaren.

Toen hij echter zag dat hun prijs 999 was en het dus naar 828 zou moeten, zei hij dat ze dat niet zomaar kunnen toekennen, en dat ze dus eerst naar hun hoofdkantoor moesten bellen om te weten of ze m'n prijs mochten evenaren. (neem ik ze niet kwalijk, ze zijn ook maar werknemers van een grotere keten) Dus ik mag morgen nog eens langsgaan, als ze de prijs niet kunnen evenaren, ook goed, ga ik gewoon naar die andere shop. In elk geval geen gerant gehoord...

@Batsu, het is gewoon die PX80E geworden voor mij. Ik heb de LG zelfs niet gezien, want in de shop waar ik ging hadden ze 'em niet. (ik heb wel nog niets betaald, als ze de pana in die eerste shop niet aan 828 euro kunnen leveren moet ik sowieso naar die andere waar ze de LG wel hebben, misschien bedenk ik me dan wel) Ach ja, het zal allemaal wel meevallen hoop ik. Ik ga nog wel een paar nachtjes wakker liggen van die PZ80 die in principe maar 170 euro meer kost en HD is... Damn, zelfs op het moment dat ik dit schrijf :p Ik ben een eeuwige twijfelaar :) Maar ik moet m'n eigen overtuiging trouw zijn. Wanneer ik beweer dat ik het verschil in resolutie toch nauwelijks zie, moet ik niet zitten miepen over die full HD PZ... Dan is de PX80 gewoon genoeg. En 1000 euro is toch weer een psychologische grens waar ik nu even principieel niet graag over wil (ook al is 820 bijna gelijk aan 1000)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:11:

@Batsu, het is gewoon die PX80E geworden voor mij. Ik heb de LG zelfs niet gezien, want in de shop waar ik ging hadden ze 'em niet. (ik heb wel nog niets betaald, als ze de pana in die eerste shop niet aan 828 euro kunnen leveren moet ik sowieso naar die andere waar ze de LG wel hebben, misschien bedenk ik me dan wel) Ach ja, het zal allemaal wel meevallen hoop ik. Ik ga nog wel een paar nachtjes wakker liggen van die PZ80 die in principe maar 170 euro meer kost en HD is... Damn, zelfs op het moment dat ik dit schrijf :p Ik ben een eeuwige twijfelaar :) Maar ik moet m'n eigen overtuiging trouw zijn. Wanneer ik beweer dat ik het verschil in resolutie toch nauwelijks zie, moet ik niet zitten miepen over die full HD PZ... Dan is de PX80 gewoon genoeg. En 1000 euro is toch weer een psychologische grens waar ik nu even principieel niet graag over wil (ook al is 820 bijna gelijk aan 1000)
Bedankt voor je antwoord. Het is hier nog steeds een twijfel. de 42PX80 in levende lijve gezien, zag er aardig uit (niet gekalibreerd, analoog signaal). De LG heb ik helaas nog niet kunnen zien. Het design spreekt me enorm aan en hij krijgt ook goede recensies! Nou ja ik zoek nog even verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Ik ga nog wel een paar nachtjes wakker liggen van die PZ80 die in principe maar 170 euro meer kost en HD is... Damn, zelfs op het moment dat ik dit schrijf :p Ik ben een eeuwige twijfelaar :)
=====================================================

Haha, dat is dus ook precies waarom ik eerder de PZ80 zou kopen. Ook al zie ik het niet, ik zou er niet tegen kunnen dat er een TV is die zo specifiek beter is (kleurwaardes enzo kunnen natuurlijk altijd beter maar da's minder ''specifiek'' imo) voor 170 eu dan de TV die ik heb...dan ben ik maar een commerciesletje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Wil ook nog wel ff meegaan wel of geen HD :) Kan je wel paar dingen vertellen uit ervaring met HD scherm.

Ik wil je echt niet nog meer aan het twijfelen brengen hoor, maar vraag toch eens in de winkel, of ze Film-net 1 en Film-net HD op willen zetten. Gewoon om toch nog even te proberen. En dan natuurlijk wel op de X en de Z versie en die dan te vergelijken.

Zo ben ik van het voor-jaar toch voor FullHD gegaan. Toen de PV en de PY versie, tijdens dit typen schakel ik nog even over tussen film1 en film6 :> En dan heb ik het niet eens over de PS3 games en Blu-ray Films en Laptop op 1920X1080 vind dat toch wel erg strak :9~ op zo´n groot scherm ik zit op max 2,5 meter meestal dichterbij.

Ik lees zovaak van dat de resolutie op plasma X laptop of PC niet zo hoog moet want dat kijkt niet, nou ik kan uit ervaring zeggen. dat een resolutie van 1920x1080 met een HDMI kabel en laptop heerlijk kijkt !
Heb hem met dezelfde laptop ook op PV van toen getest 1024x768 dat was naar mijn mening geen kijken.
de resolutie is dan gewoon .ruk.. is net als 640 X 480 op 15 inch kijkt gewoon niet op een 42 inch de letter zijn gewoon blokkerig dan

Dat was de ervaring van 700 uur Full-HD kijker en fanatiek mee-lezer van deze topic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Thx voor je input!

Ik ga idd in de winkel maar eens vragen of ze het verschil kunnen laten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, 2.5 meter van je tv is redelijk dichtbij. Ik denk niet dat er iemand is die ontkent dat je op die afstand voordeel hebt van FullHD. Wat dat betreft hoef je iig nog niet naar de opticien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Moris schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 17:21:
[...]

Ik hoop dat het klopt van die 4 ventilatoren, ik was al bang dat er eentje onderaan los in de Tv zou liggen 8)7 :?
Iemand die mij aub met zekerheid kan bevestigen of de Panasonic TH-46PZ85E maar 4 ventilatoren heeft ipv 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grr, BAL, hetnet en mig29, stop messing with my mind... => ik: 8)7 :+

Nee, even serieus, als ik merk dat het HD verhaal nog te veel aan me knaagt dan kan ik het ding altijd nog verkopen (over een paar maand) en een full HD halen.

Maar iedereen heeft me de garantie dat ps3 gamen prima te doen is op de HD ready, net als bluray kijken, en zelf ben ik altijd prima tevreden geweest met 'non overkill hardware' aankopen, die nooit meer doen of kunnen dan waar ik nood aan heb of kan ervaren...
19" breedbeeld PC scherm (ipv 20-22-24), iPod 8 Gb (ipv 16 Gb) draadloos logitech pc setje mx3200 (ipv wave, G15, ...) en dan ben ik altijd prima tevreden met m'n keuzes, want op zich heeft me dat ook een soort voldoening. Zoveel mogelijk specs/money zónder geld voor niets uit te geven ;) Dus ik vermoed dat het nu weer zo zal zijn.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
hetnet schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:11:
Wil ook nog wel ff meegaan wel of geen HD :) Kan je wel paar dingen vertellen uit ervaring met HD scherm.

Ik wil je echt niet nog meer aan het twijfelen brengen hoor, maar vraag toch eens in de winkel, of ze Film-net 1 en Film-net HD op willen zetten. Gewoon om toch nog even te proberen. En dan natuurlijk wel op de X en de Z versie en die dan te vergelijken.

Zo ben ik van het voor-jaar toch voor FullHD gegaan. Toen de PV en de PY versie, tijdens dit typen schakel ik nog even over tussen film1 en film6 :> En dan heb ik het niet eens over de PS3 games en Blu-ray Films en Laptop op 1920X1080 vind dat toch wel erg strak :9~ op zo´n groot scherm ik zit op max 2,5 meter meestal dichterbij

Ik lees zovaak van dat de resolutie op plasma X laptop of PC niet zo hoog moet want dat kijkt niet, nou ik kan uit ervaring zeggen. dat een resolutie van 1920x1080 met een HDMI kabel en laptop heerlijk kijkt !
Heb hem met dezelfde laptop ook op PV van toen getest 1024x768 dat was naar mijn mening geen kijken.
de resolutie is dan gewoon .ruk.. is net als 640 X 480 op 15 inch kijkt gewoon niet op een 42 inch de letter zijn gewoon blokkerig dan

Dat was de ervaring van 700 uur Full-HD kijker en fanatiek mee-lezer van deze topic :D
.

Zo moet je dat ook helemaal niet vergelijken.
Je moet zowel op de hdready PV alsook op de full hd PY de blu-ray afspelen via hdmi en beide op 1920x1080p.
Overigens worden volgens mij via hdmi alleen de 1280x720 en de 1920x1080 resolutie ondersteund.
Het verschil tussen full hd en mn weliswaar 1366x768 is nauwelijks tot niet zichtbaar.
Beelden en letters zijn haarscherp, ik kijk alleen maar full hd content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:39:
Tsja, 2.5 meter van je tv is redelijk dichtbij. Ik denk niet dat er iemand is die ontkent dat je op die afstand voordeel hebt van FullHD.
Toch wel... op 2,5 meter zie je geen verschil meer tussen Full HD en HD Ready op een 42".
Je bent dan net het kritieke punt voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Moris schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:05:
[...]

Iemand die mij aub met zekerheid kan bevestigen of de Panasonic TH-46PZ85E maar 4 ventilatoren heeft ipv 5 :)
Ik zal vanmiddag thuis wel even mijn 46PZ85 voor je checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:18
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:20:
Grr, BAL, hetnet en mig29, stop messing with my mind... => ik: 8)7 :+

Nee, even serieus, als ik merk dat het HD verhaal nog te veel aan me knaagt dan kan ik het ding altijd nog verkopen (over een paar maand) en een full HD halen.

Maar iedereen heeft me de garantie dat ps3 gamen prima te doen is op de HD ready, net als bluray kijken, en zelf ben ik altijd prima tevreden geweest met 'non overkill hardware' aankopen, die nooit meer doen of kunnen dan waar ik nood aan heb of kan ervaren...
19" breedbeeld PC scherm (ipv 20-22-24), iPod 8 Gb (ipv 16 Gb) draadloos logitech pc setje mx3200 (ipv wave, G15, ...) en dan ben ik altijd prima tevreden met m'n keuzes, want op zich heeft me dat ook een soort voldoening. Zoveel mogelijk specs/money zónder geld voor niets uit te geven ;) Dus ik vermoed dat het nu weer zo zal zijn.
Heerlijk die 1-op-1 pixel weergave van mijn 42PZ80. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Geeft een Wii ook een fatsoenlijke resolutie op een 42PZ80 FullHD? :p

Maandag halen we de bestelde tv op, en ik zit er sterk aan te denken een Wii erbij aan te schaffen ;) stond al een tijd in de planning, maar weet eigenlijk niet hoe goed het beeld op 42" zal zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:18
Ik gebruik zelf de component kabel die niet standaard is meegeleverd en dat ziet er best goed uit ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinkPanther1970 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:01:
[...]

Toch wel... op 2,5 meter zie je geen verschil meer tussen Full HD en HD Ready op een 42".
Je bent dan net het kritieke punt voorbij.
Dat kan best, maar je vergeet dat een gemiddelde woonkamer niet zo in elkaar zit dat iedereen op dezelfde plaats zit. Bij mij zitten de mensen het dichtst bij op zo'n 2 1/2 à 3 meter. Dus je kamer-indeling in ook een factor waar je rekening mee moet houden.

Ik heb nog nooit spijt gehad van mijn 42" Full HD, terwijl ik toch (zelf) op 4 meter zit. Want de realiteit van de beeldbeleving zit hem ook in details die je wetenschappelijk/objectief niet kan zien; Diepte/dimensie perceptie is hier een goed voorbeeld van. Als je door je raam "in de verte" naar buiten kijkt, zijn er ook vele details die je objectief gezien niet kan zien, maar die toch meewegen in je perceptie van diepte en afstand, en als zodanig worden meegewogen in de interpretatieslag die in je hersenen wordt gemaakt (je verstand maakt zelfs "aannames" van details die er verondersteld te zijn, zonder dat je ze daadwerkelijk ziet).

Op een dergelijke manier werkt het ook bij een goed afgestelde full HD: Door de overvloed aan details krijg je een veel groter gevoel van diepte en dimensie. Dat werkt alleen maar beter bij een grotere TV (dimensie) en een hogere resolutie (diepte-perceptie).

Ook is het een geinige ervaring dat wanneer ik voor de TV langs naar de keuken loop (om een pils te pakken) het beeld gewoon scherper en gedetailleerder wordt ipv vager en slechter, zoals bij de "gewone SD TV" het geval was.

Trouwens dit effect dat je meer details waarneemt wanneer je dichterbijkomt, maakt ook dat je het beeld op een "natuurlijkere" manier beleeft (een meer psychologisch effect van/bij kijken dus). Dit werkt al als je op de bank zit en van verbazing helemaal naar voren buigt, en dus met je hooft op 3 meter zit, ipv de gebruikelijke 4 meter (in mijn geval dan). En trouwens, in de werkelijke wereld is het in het echt ook zo dat je meer details ziet wanneer je dichterbij komt (dit is de psychologie dan dan meeweegt).

Dus laat je door de wetenschappelijke "kan je niet zien" logica niet zomaar afhouden van een full-HD. Zeker als je hem eventueel kan betalen, zou ik het niet nalaten. Prijstechnisch gezien zit de "sweetspot" momenteel zo ongeveer op de 42" TV's.

En bovendien heeft het ook een leuke pasts-factor als de info popup op het scherm die netjes meldt dat je 1080p beeld zit te kijken, natuurlijk liefst gemengd met een melding van "DTS Master Audio"op je receiver >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:12:
[...]
En bovendien heeft het ook een leuke pasts-factor als de info popup op het scherm die netjes meldt dat je 1080p beeld zit te kijken, natuurlijk liefst gemengd met een melding van "DTS Master Audio"op je receiver >:)
Dit is, op 4 meter afstand, inderdaad de enige geldige reden een 42" FullHD te kopen, klopt. Zién doe je het namelijk absoluut niet, ondanks je mooie lofzang.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:15:
[...]

Dit is, op 4 meter afstand, inderdaad de enige geldige reden een 42" FullHD te kopen, klopt. Zién doe je het namelijk absoluut niet, ondanks je mooie lofzang.
En toch is dit de manier waarop ik het beleef; Gebaseerd op een maand of wat "ervaring" met de 42PZ85e / DPM-BD30 en een snel groeiende stapel blu-rays.

PS: Blurays die overigens steeds vaker uit het buitenland komen omdat het daar véél goedkoper, veel eerder uitkomt (bv Kill Bill, ik heb hem al liggen in NL moet ie ooit nog eens komen) en soms ook nog eens een betere soundtrack bevat (Pan's labyrinth in VS heeft een DTS-MA 7.1 track, in NL alleen een standaard Dolby Digital).

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:39:
[...]

En toch is dit de manier waarop ik het beleef; Gebaseerd op een maand of wat "ervaring" met de 42PZ85e / DPM-BD30 en een snel groeiende stapel blu-rays.

PS: Blurays die overigens steeds vaker uit het buitenland komen omdat het daar véél goedkoper, veel eerder uitkomt (bv Kill Bill, ik heb hem al liggen in NL moet ie ooit nog eens komen) en soms ook nog eens een betere soundtrack bevat (Pan's labyrinth in VS heeft een DTS-MA 7.1 track, in NL alleen een standaard Dolby Digital).
waar bestel je je BR dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batsu schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:50:
[...]

waar bestel je je BR dan??
offtopic:
Meestal simpelweg amazon (.com of .co.uk).

Afhangende van de regio-codering bestel ik of in de VS of in de UK dus. Regiocodering wordt goed bijgehouden op bv. (uk.)blu-ray.com en/of highdefdigest.com. Ook kan je op bv. http://bluray.liesinc.net/ kijken. Alle regiovrije versies kan je gewoon uit de VS laten halen, geen douane-toestanden etc. Wel heb je dan geen NL ondertitels dan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:00:
[...]

offtopic:
Meestal simpelweg amazon (.com of .co.uk).

Afhangende van de regio-codering bestel ik of in de VS of in de UK dus. Regiocodering wordt goed bijgehouden op bv. (uk.)blu-ray.com en/of highdefdigest.com. Ook kan je op bv. http://bluray.liesinc.net/ kijken. Alle regiovrije versies kan je gewoon uit de VS laten halen, geen douane-toestanden etc. Wel heb je dan geen NL ondertitels dan ;-)
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
WizzieJP schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:05:
[...]

Ik zal vanmiddag thuis wel even mijn 46PZ85 voor je checken...
Ik ben net het volgende teweten gekomen :)

In de TH-46PZ85E zitten er 5 ventilatoren, in mijn toestel de TH-46PZ85EA zitten er inderdaad 4 ventilatoren.
Verder hebben deze toestellen gelijke specificaties :9~

Ik ben blij te horen dat alles normaal is en laat binnenkort als de Tv wat ingspeeld is mijn bevindingen hier weten. Wat ik je alvast wel kan verklappen, dat ik zéér tevreden ben van deze plasma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Brad Pitt schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:15:
[...]

Er bestaat trouwens ook zoiets als: het oog ziet wat het wil zien omdat de hersenen verwachten iets te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
PinkPanther1970 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:14:
[...]
Er bestaat trouwens ook zoiets als: het oog ziet wat het wil zien omdat de hersenen verwachten iets te zien.
Uiteraard! Dat zie je mooi bij exotische HDMI-kabels. Of te horen, bij een "betere" optische kabel en dergelijke ;)

Heb zelf ook mega in dubio gestaan om een HD-Ready of FullHD te nemen maar zelfs op 3 meter vond ik het verschil niet noemenswaardig dan wel niet te zien (heb een 50"). Als een ander dat wel ziet, helemaal prima! Als je een pc er op zou aansluiten zou ik wel een FullHD nemen echter. Dan is 1-op-1 pixelmapping uiteraard wel heel fijn.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Brad Pitt schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:23:
[...]

Als je een pc er op zou aansluiten zou ik wel een FullHD nemen echter. Dan is 1-op-1 pixelmapping uiteraard wel heel fijn.
Akkoord, maar dat doe ik niet en ik speel ook geen games.
Ben namelijk een redelijk oude zak aan 't worden... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik denk dat mensen vaak dingen door elkaar halen.

Het verschil tussen een goede hdready en een full hd is werkelijk nauwelijks te zien. Je moet het allemaal wel goed aansluiten en instellen. Mn hdready is wel 1366x768 en gecalibreerd en alle apparatuur staat op 1080p.

Echter: een Pana pz heeft bijvoorbeeld wèl een hoger contrast en een erg goed beeldverwerking in vergelijking met andere tv's en geeft daarom een mooier beeld! Ik wil het dan nog niet eens hebben over de lcd's met hun belabberde motion handling.

Zou ik nu een hdready plasma kopen als ik deze wil vervangen? Nee, omdat de full hd's van Pana een beter beeld geven door oa het hogere contrast en de betere beeldverwerking en weergave van 24p, dan laten we zeggen een PX80.
Zie ik een verschil in scherpte of meer details in een blu-ray film tussen een pz en mijn huidige pv70 omdat mn pv70 niet full hd is? Neen. (en ik kijk alleen maar hd-content)

Maar nogmaals: op dit moment zou ik wel de pz kopen, omdat ik het prijsverschil ervoor over heb.

Lees ik van mensen die al helemaal geen hd kijken, dan adviseer ik meteen een px want dan is een full hd helemaal weggegooid geld omdat de sd resolutie naar full hd moet worden geupscaled en dat geeft alleen maar kwaliteitverlies.

[ Voor 17% gewijzigd door Ferry34 op 11-10-2008 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Correcte analyse van Ferry34.
Net vanwege de door hem aangehaalde redenen (ik heb geen Full HD bronnen, in mijn geval bedroeg het prijsverschil tussen HD Ready en Full HD ongeveer 400 euro op het moment van aankoop, ik zit op 2,5 meter afstand van het scherm) heb ik gekozen voor de px80.

[ Voor 8% gewijzigd door PinkPanther1970 op 10-10-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
PinkPanther1970 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:11:
Correcte analyse van Ferry34.
Net vanwege de door hem aangehaalde redenen (ik heb geen Full HD bronnen, in mijn geval bedroeg het prijsverschil tussen HD Ready en Full HD ongeveer 400 euro op het moment van aankoop, ik zit op 2,5 meter afstand van het scherm) heb ik gekozen voor de px80.
aangezien ik veel SD materiaal zal kijken (heb 1600 DVD's) en soms een HD TV signaal zal bekijken neem ik genoegen met HD ready. Mocht ik over een jaar of x besluiten dat ik een blueray wil dan komt fullHD wel in beeld bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

37PX80 hiero @2,3m , kijkend naar digitaal SD TV en 720p films, ziet er geweldig uit..

1 nadeel, grote bleke vlakken die flikkeren een beetje, a la 50Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mediawinkel die ik had gevraagd of ze konden voldoen aan hun 'goedkoopste prijs garantie' heeft het hoofdkantoor niet kunnen bereiken, dus ze weten niet of ze m'n prijs mogen matchen.

Dus ga ik nu waarschijnlijk gewoon naar de shop waar die prijzen in de eerste plaats vandaan komen (best wel een stukje met de fiets, maar fietsen is gezond zullen we maar zeggen)

Dit betekent dat m'n keuze terug open komt te staan (heb nog nergens iets betaald) dus de 42PG6000 komt weer in zicht. Waarom? Precies om bovenstaande redenen. Door de LG te nemen (767 euro) vergroot ik het gat naar een full HD panasonic :p (1000 euro). Als ik bij de PX80E blijf (828 euro), weet ik dat ik te hard zal twijfelen om het gat te dichten naar de Full HD 42PZ, omdat het nu eenmaal 'maar' 170 euro meer is. ;) Anderzijds ben ik het eens met mensen in dit topic, ik zie het verschil echt (bijna) niet. Dus ik wil me hier niet laten kennen door m'n 'tweakers-obsessies' terwijl het gewoon niet nodig is.

Ik moet hier gewoon consequent zijn tussen m'n uitspraken en wat ik koop, en niet meer uitgeven dan nodig omdat ik een 'specs-misvorming' heb, zoals elke tweaker ;)

Maar goed, ik zie wel, het geld voor een PX80E ligt in elk geval klaar.

Wat me nu wél opviel (toen ik stond te wachten, een 15 tal meter van de videomuur) was dat elke pana plasma vanop die afstand wit gewoon als normaal grijs liet zien... :X Daar was ik best wel een beetje door geschrokken, want het viel echt hard op. Dus alle lcd's er rond zaten wit te stralen (bij commercials bvb) en de pana's zagen er allemaal uit als donkergrijze vlakken. Van dichterbij valt het minder op, het is waarschijnlijk vooral goed zichtbaar als je ze naast elkaar zet. Dus in de videowall kon je er zo de plasma's uitpikken. Wat me natuurlijk weer (kortstondig) deed twijfelen naar die lcd's...

Ik hoop dat het contrast nog iets opgekrikt kan worden, en dat ze op één of andere cinema mode stonden. Maar dat zal me morgen wel duidelijker worden, want die shop is echt meer technisch gericht volgens mij, daar kunnen ze vast wel even met de settings spelen.

Verder geen opmerkingen, lang leve plasma :p
Brad Pitt schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:23:
[...]

Uiteraard! Dat zie je mooi bij exotische HDMI-kabels. Of te horen, bij een "betere" optische kabel en dergelijke ;)

Heb zelf ook mega in dubio gestaan om een HD-Ready of FullHD te nemen maar zelfs op 3 meter vond ik het verschil niet noemenswaardig dan wel niet te zien (heb een 50"). Als een ander dat wel ziet, helemaal prima! Als je een pc er op zou aansluiten zou ik wel een FullHD nemen echter. Dan is 1-op-1 pixelmapping uiteraard wel heel fijn.
Agree, het maakt voor mij ook echt niet uit, maar zoals hierboven staat, het is leuk om bij de input 1080p te kunnen zien, patsen, en idd voor 1 op 1 pixelmapping. Dit zou ook m'n enige reden zijn.

Nu is het wel zo dat ik er waarschijnlijk nooit een pc zal op aansluiten (maar zeg nooit nooit) dus om nu full hd te nemen enkel omdat je 'misschien ooit een pc er op zal aansluiten' is ook overdreven. In elk geval sluit ik er nooit een pc op aan om echt te computeren. Als er al een pc aankomt zal het voor multimedia zijn, dus dan maakt die pixelmapping alsnog niets uit (als de interface erop bedacht is :) )
Ferry34 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:45:
Ik denk dat mensen vaak dingen door elkaar halen.

Het verschil tussen een goede hdready en een full hd is werkelijk nauwelijks te zien. Je moet het allemaal wel goed aansluiten en instellen. Mn hdready is wel 1366x768 en gecalibreerd en alle apparatuur staat op 1080p.
Had jij ook geen PX, dus 1024*768? (maakt verder niet uit hoor, dat ben ik met je eens.)
Lees ik van mensen die al helemaal geen hd kijken, dan adviseer ik meteen een px want dan is een full hd helemaal weggegooid geld omdat de sd resolutie naar full hd moet worden geupscaled en dat geeft alleen maar kwaliteitverlies.
Eens, 85% van de tijd zal SD televisie zijn (dvb-t), verder misschien de gebruikelijke serie rips (640*230, of wat was het ook weer?) en heel misschien over twee maand een ps3 voor af en toe een spelletje.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij LCD's (maar de meeste plasma's op zich ook wel) is het wit standaardmatig enorm blauw, wat witter overkomt. Bij mijn plasma ook direkt na het aanzetten de settings veranderd, waarbij wit ook initieel creme léék, dit is het echter niet, dat IS wit. Op m'n broers 5-serie Samsung LCD hetzelfde gedaan, waarbij ie me meteen voor gek verklaarde "want ik ga niet kijken naar deze vale kleuren". Paar dagen zo laten staan en weer even terug naar de fabriekssettings en binnen een paar minuten bij wijze van spreke koppijn.

Laat je dus niet gekmaken door het blauwe wit wat een hoop schermen laten zien. Calibreer je computermonitor maar eens, 99% zeker dat ook daarop nu wit niet wit maar blauwig wit is. Als je dat scherm calibreert zal je ook denken dat je zit te kijken naar geelachtig/creme wit.

Bij de meeste merken is het zetten op movie/cinema/film al voldoende om een natuurlijker kleurenpallet te hebben, al zal dit de eerste minuten meestal zorgen voor onrust omdat het niet zo "knalt". Gewoon zo laten staan en aan wennen. Aan de andere kant, als iemand blauwig-wit prefereert... ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Als ik bij de PX80E blijf (828 euro), weet ik dat ik te hard zal twijfelen om het gat te dichten naar de Full HD 42PZ, omdat het nu eenmaal 'maar' 170 euro meer is.
=======================================

Waar is de PZ80 voor 1000 eu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

De knoop doorgehakt. En de 42PX80E besteld (821,- inclusief afleveringskosten en 1 HDMI kabel). Goedkoper (fijn) maar na kijken in diverse winkels en testen lezen en er weer veel te veel tijd aan te hebben besteed ben ik van mening dat ik het verschil er niet uit ga halen. Ik ga niet gamen op HD op 1 meter van dat scherm. Zit gewoon op zo'n 2,90/3,20 en kijk voornamelijk tv, en af en toe een DVDtje.

Gelijk maar bijbesteld, ergens anders, de SC-PTX7 home cinema besteld (voor 388,= inclusief afleveringskosten). En ben nu dus ff klaar. Als ik het goed begrepen heb ga ik met HD decoder ook iets beter beeld krijgen, maar zal zo al wel o.k. zijn. Doe het nu voorlopig met mijn Humax 9200.

Review volgt. Hoop e.e.a. uiterlijk dinsdag in huis te hebben. *O*

Ik wist dat ik een losse HDMI kabel bij moest bestellen voor de Home cinema naar de TV. Kosten 13,= bij Redcoon. Maar bij anderen soms de goedkoopste vanaf 39,=. Is er dan zoveel verschil tussen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nee. :)

[edit]
Ow ja, proficiat, ga je nog veel plezier aan hebben! :)

[ Voor 82% gewijzigd door Fire69 op 10-10-2008 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMarcie schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 23:29:
Ik wist dat ik een losse HDMI kabel bij moest bestellen voor de Home cinema naar de TV. Kosten 13,= bij Redcoon. Maar bij anderen soms de goedkoopste vanaf 39,=. Is er dan zoveel verschil tussen??
Van Redcoon heb ik er ook twee. Ondanks dat ik wel teleurgesteld ben in de naar mijn mening relatief brakke connector (zelfs voor die prijs (kan beter, zoals die van kabeltje.com en electronica-online.nl bijv.)) doen ze het prima en geven ze het beeld even goed door als de andere, Supra, HDMI-kabels. No worries dus.

En veel plezier met je tv, dat gaat op zeker lukken! Mooie prijs voor een prima tv, voor dat geld vind je echt niets beters! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2008 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMarcie schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 23:29:

Review volgt. Hoop e.e.a. uiterlijk dinsdag in huis te hebben. *O*
Heb je besteld bij Redcoon? Ik dacht namelijk dat zij altijd minimaal 5 werkdagen aanhielden ivm hun magazijn in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Vorige week zaterdag op 4 oktober 2008, heb ik de “Panasonic TH46-PZ85EA” in de winkel afgehaald :9~ .
Helaas heb ik er nu een defect aan het beeld vast gesteld :(

Het defect is het volgende:

Door het beeld loopt een dubbele horizontale witte lijn en dit is bij alle bronnen, zoals Tv, Dvd, Hdmi 1, Hdmi 2, enz…

De winkel waar ik deze plasma kocht, zegt dat ik bij Panasonic zelf moet zijn, zij geven 2 jaar on-site garantie!!

Ik heb vandaag een mailtje gestuurd naar Panasonic Belgium en zal ten vroegste reactie krijgen op maandag.

Iemand enig idee, hoe het nu het beste verder moet. Heb ik recht op een nieuw toestel of moet deze mee voor reparatie, enz... :? 8)7

Ik vind het echt rot :( en hoop dat het zeer snel wordt opgelost 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Moris op 11-10-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moris schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:50:

De winkel waar ik deze plasma kocht, zegt dat ik bij Panasonic zelf moet zijn, zij geven 2 jaar on-site garantie!!
Kan je me toevallig de naam van die winkel DM'en? Dit is slechte service, je moet gewoon bij de winkel zijn en zij moeten jouw probleem behandelen. De winkel waar ik m'n plasma zal kopen levert gewoon 2 jaar garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:32:
[...]

Kan je me toevallig de naam van die winkel DM'en? Dit is slechte service, je moet gewoon bij de winkel zijn en zij moeten jouw probleem behandelen. De winkel waar ik m'n plasma zal kopen levert gewoon 2 jaar garantie...
Maar eh, wat heb je liever? Dat ding weer inpakken en terug gaan naar de winkel, of een monteur van Panasonic aan huis? Dan kies ik toch voor dat laatste hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:32:
[...]

Het is Comtechnology in België in de gemeente Boom.

Zij hebben me uitdrukkelijk gemaild en gezegd dat ik dit moet regelen met Panasonic via de On-Site garantie :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:39:
[...]

Maar eh, wat heb je liever? Dat ding weer inpakken en terug gaan naar de winkel, of een monteur van Panasonic aan huis? Dan kies ik toch voor dat laatste hoor :)
De kans dat een monteur een delicaat toestel als een plasma tv even ter plaatse kan repareren door wat te sleutelen, is erg klein. Zeker zoiets vaag als wat hier beschreven is (paar 'defecte' lijnen)

Dus dan heb ik liever dat de zaak waar ik 'em gekocht heb dat ding even komt ophalen, meeneemt, en alles regelt zodat ik er geen kopzorgen bij heb.

Gelukkig is het niet de winkel waar ik m'n tv ga bestellen. Ik was er daarnet, en ze lijken me prima service te bieden, met twee jaar garantie (on site) via de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Patriek schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:06:
Heb iets vaags ontdekt met mijn PZ80; als ik deze aanzet (met afstandsbediening uit stand-by), dan skipt Winamp (op mijn PC) naar de volgende track?! Dus m'n PC draaid al, dan gebeurt dit terwijl ik enkel de TV aanzet. En die schakelt niet eens gelijk naar de HDMI-invoer waar m'n PC aan hangt, maar naar TV.

Hoe komt zo'n signaal naar mijn PC? Niet dat het echt een probleem is, maar ik vind t raar.

Zou de TV een signaal uitzenden op de 2.4Ghz frequentie wanneer deze aangaat ivm randapparatuur ofzo? Want ik heb wel een draadloze muis op die frequentie en een bluetooth tobo.
Edit: nope, gebeurde ook nadat ik deze ontvangers uit de PC heb getrokken.
Blijf me er over verbazen... zojuist ook ontdekt dat het ook gebeurd als 't scherm uit 'screensaver modus' (dus niet stand-by) springt. Ik zette de draadloze muis aan en beeld werd weer actief --> winamp skipt naar volgende track.

Het moet dus wel komen doordat de TV een signaal doorgeeft aan de PC van "ik ben weer actief" waarop er iets getriggert word in Windows. Maar hoe?

[ Voor 15% gewijzigd door Patriek op 11-10-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:51:
[...]

Gelukkig is het niet de winkel waar ik m'n tv ga bestellen. Ik was er daarnet, en ze lijken me prima service te bieden, met twee jaar garantie (on site) via de winkel.
Misschien woon je wel bij mij achter de hoek :)

Bedoel je dat het hun plicht is om mij met deze defekte plasma te helpen, zoals alles via hun laten regelen.
Ja, het is normaal gezien ook niet mijn winkel waar ik een Tv zou kopen.
Ik had alleen nog een waardebon van deze winkel en heb er deze plasma van gekocht aan een eerlijke prijs :)

Helaas, zit ik nu wel met een defect en heb al geprobeerd er een foto van te nemen, maar het lukt me niet.
Valt dit misschien onder DOA :? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Moris op 11-10-2008 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Moris schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:50:
Vorige week zaterdag op 4 oktober 2008, heb ik de “Panasonic TH46-PZ85EA” in de winkel afgehaald :9~ .
Helaas heb ik er nu een defect aan het beeld vast gesteld :(

Het defect is het volgende:

Door het beeld loopt een dubbele horizontale witte lijn en dit is bij alle bronnen, zoals Tv, Dvd, Hdmi 1, Hdmi 2, enz…
Binnen één week al een defect én mogelijk al vanaf levering?! MIjns inziens kan je de winkel verantwoordelijk stellen en een nieuw eisen. Ik koop zelf altijd bij een zeer betrouwbare gespecialiseerde winkel, ik ken de mensen daar en de service is gewoon dan ook zoals het moet zijn! Maar zo dient iedere winkel te handelen. Ik zou nooit akkoord gaan met reparatie.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
WizzieJP schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:02:
[...]

Binnen één week al een defect én mogelijk al vanaf levering?! MIjns inziens kan je de winkel verantwoordelijk stellen en een nieuw eisen. Ik koop zelf altijd bij een zeer betrouwbare gespecialiseerde winkel, ik ken de mensen daar en de service is gewoon dan ook zoals het moet zijn! Maar zo dient iedere winkel te handelen. Ik zou nooit akkoord gaan met reparatie.

Succes!
De garantie regeling is hierover, voor Nederland en België toch net dezelfde, hé :?

Hier de garantie bepaling vanuit de handleidingen

Hier vind je het serviceCenter voor België

Indien zo, laat ik de winkel weten dat zei voor de garantie en service moeten zorgen, alleen wil ik nog weten of dit onder DOA valt en of ik recht heb op een nieuw exemplaar, wat ik dan ook het liefste zou willen.

Allen alvast bedankt voor de hulp hier :)

[ Voor 12% gewijzigd door Moris op 11-10-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Moris schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:15:
[...]

Misschien woon je wel bij mij achter de hoek :)
Ik misschien ook. :)

Bewijst nog maar eens dat die zogenaamde "service" die ze als excuus gebruiken om je flink meer te laten betalen in een winkel t.o.v. online, meestal met een serieuze korrel zout moet worden genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Ferry34 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 01:02:
[...]
.

Zo moet je dat ook helemaal niet vergelijken.
Je moet zowel op de hdready PV alsook op de full hd PY de blu-ray afspelen via hdmi en beide op 1920x1080p.
Overigens worden volgens mij via hdmi alleen de 1280x720 en de 1920x1080 resolutie ondersteund.
Het verschil tussen full hd en mn weliswaar 1366x768 is nauwelijks tot niet zichtbaar.
Beelden en letters zijn haarscherp, ik kijk alleen maar full hd content.
Okee blu-ray ga ik proberen aangezien de PV van me stiefzoon is en de PY van mezelf.
de PV en de PX hebben toch echt een resolutie met het aantal pixels 786.432 (1.024 x 768)
de PY en de PZ hebben het aantal pixels 2.073.600 (1.920 x 1.080)
Dat verschil ga je echt zien hoor !! als je um aan je PC of Laptop knoopt. (zelf al paar keer geprobeerd)
Weet niet hoe ja aan 1366x768 komt ??? die kan ik niet vinden op panasonic site ? alleen de 50inch dan.
Met de PS3 zal nog eens op de PV ga stoeien met de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Laatst online: 21-07 16:39
We zijn bezig met een verbouwing. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe tv, heb nu nog een kwaliteit CRT kast van Philips. Ik ben ondetussen van het LCD idee afgestapt en ga dus toch voor een plasma scherm. Vooral door alle berichten van plasma vs lcd is mijn keuze hierop gevallen.

Rest nog 1 probeem, welke? De keuze voor Panasonic staat nu redelijk vast. Hoewel ik twijfel door de positieve berichten van die nieuwe LG :/

Nu zijn er twee tv's van Panasonic die voldoen aan mijn wensen namelijk de 42" PZ85 of PZ800. Het prijsverschil boeit me niet zoveel. Maar qua specs zijn ze ongeveer gelijk.

Is er nu een degelijk verschil tussen deze 2 modellen? Ik vind de keuze maar lastig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
PinkPanther1970 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:39:
[...]

Ik misschien ook. :)

Bewijst nog maar eens dat die zogenaamde "service" die ze als excuus gebruiken om je flink meer te laten betalen in een winkel t.o.v. online, meestal met een serieuze korrel zout moet worden genomen.
Ik heb echter niet veel zin in een hoop gezeur en getouwtrek met de desbetreffende winkel.

Indien het zo is, dat de winkel voor de afhandeling van de garantie en verdere service moet zorgen, dan wil ik dit naar hen toe meteen duidelijk maken. Alleen ben ik hier niet echt zo zeker van :?

Indien deze garantie en de verdere service net zo goed kan verlopen met de Service-afdeling van Panasonic Belgium.
Dan wil ik hier net zo goed voor gaan.

Alleen wil ik uiteraard, niet lang zonder Tv zitten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Voor zover ik weet had je alleen service via Panasonic als je een plasma aanschafte tijdens die periode waar je 4 jaar garantie kreeg. Anders gaat het volgens mij gewoon via de winkel.
Maar als je nu gewoon eens kijkt op de site van Panasonic voor het nummer van de service-desk, en hun vraagt hoe het nu juist zit?
Als zij zeggen dat het via de winkel gaat, zal het echt wel zo zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, na 7 dagen horen ze gewoon zonder moeilijk te doen een nieuwe te leveren. Geen reparatie of wat dan ook. Een goede shop zal daar ook zonder meer geen probleem van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Wat zijn bij jullie de settings voor:

- Kleurbeheer
- P-NR
- 3D-COMB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 01:59:
Vraagje:

- Kleurbeheer
- P-NR
- 3D-COMB
Off / Off / Off :+ Op een ander forum lees ik dat bij sommige mensen na een calibratie kleurbeheer wel aan staat, maar dingen als P-NR (ruisreductie) kun je beter uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Fire69 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:09:
Voor zover ik weet had je alleen service via Panasonic als je een plasma aanschafte tijdens die periode waar je 4 jaar garantie kreeg. Anders gaat het volgens mij gewoon via de winkel.
Maar als je nu gewoon eens kijkt op de site van Panasonic voor het nummer van de service-desk, en hun vraagt hoe het nu juist zit?
Als zij zeggen dat het via de winkel gaat, zal het echt wel zo zijn hoor.
Ik zal maandag eens bellen naar Panasonic om te vragen hoe het nu in elkaar zit en vragen of ze een nieuwe 46PZ85EA op voorraad hebben, zodat ik niet zonder Tv moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

---RRR--- schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:07:
Nu zijn er twee tv's van Panasonic die voldoen aan mijn wensen namelijk de 42" PZ85 of PZ800. Het prijsverschil boeit me niet zoveel. Maar qua specs zijn ze ongeveer gelijk.

Is er nu een degelijk verschil tussen deze 2 modellen? Ik vind de keuze maar lastig te maken.
Voor mij was die keuze redelijk simpel, los van het feit dat ik de 46PZ85 heb (46" is geen PZ800 versie van), want zou ik voor 42" zijn gegaan dan was het de PZ85 geworden. Extra toegevoegde features op de PZ800 waren voor mij niet van belang -> 4 x HDMI (ipv 3 x), Deep Colour en standaard iets betere speakers in de tv zelf. Mijn advies is naar jou is dan ook de 42PZ85. Maar goed, persoonlijke voorkeur speelt hier óók een rol. Los van het design, maar dat is zowat gelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
WizzieJP schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 12:57:
[...]

Voor mij was die keuze redelijk simpel, los van het feit dat ik de 46PZ85 heb (46" is geen PZ800 versie van), want zou ik voor 42" zijn gegaan dan was het de PZ85 geworden. Extra toegevoegde features op de PZ800 waren voor mij niet van belang -> 4 x HDMI (ipv 3 x), Deep Colour en standaard iets betere speakers in de tv zelf. Mijn advies is naar jou is dan ook de 42PZ85. Maar goed, persoonlijke voorkeur speelt hier óók een rol. Los van het design, maar dat is zowat gelijk! :)
Voor mij persoonlijk geeft de PZ800 geen grotere meerwaarde tov de PZ85 daarom ben ik zelf ook voor de PZ85 reeks gegaan en heb dan voor de grotere versie gekozen de 46PZ85EA :9~

Hierbij moet ik wel zeggen dat de Optical-Out alleen maar werkt in samenwerking met de ingebouwde tuner, dus niet via Hdmi, enz.. Spijtig genoeg is dit mij, in het verleden wel anders gezegd :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Moris schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:13:
[...]

Voor mij persoonlijk geeft de PZ800 geen grotere meerwaarde tov de PZ85 daarom ben ik zelf ook voor de PZ85 reeks gegaan en heb dan voor de grotere versie gekozen de 46PZ85EA :9~

Hierbij moet ik wel zeggen dat de Optical-Out alleen maar werkt in samenwerking met de ingebouwde tuner, dus niet via Hdmi, enz.. Spijtig genoeg is dit mij, in het verleden wel anders gezegd :( |:(
De optical out werkt wel, ook met HDMI, maar 'slechts' op 2.0 niveau.
Dit is echter bij ALLE tv's zo met HDMI en dat kan je de PZ85 niet echt aanrekenen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
psy schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 14:35:
[...]

De optical out werkt wel, ook met HDMI, maar 'slechts' op 2.0 niveau.
Dit is echter bij ALLE tv's zo met HDMI en dat kan je de PZ85 niet echt aanrekenen.
Mijn Tv is via een HD-kabelbox aangesloten op de Hdmi 1, helaas krijg ik nergens in de menu de optical-Out hiervoor te zien :? 8)7

Als jij mij kan zeggen, hoe ik het wel werkend krijg, dan neem ik mijn stelling met plezier terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 01:59:
Vraagje:

- Kleurbeheer
- P-NR
- 3D-COMB
gewoon standaard laten staan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Moris schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 16:30:
[...]

Mijn Tv is via een HD-kabelbox aangesloten op de Hdmi 1, helaas krijg ik nergens in de menu de optical-Out hiervoor te zien :? 8)7

Als jij mij kan zeggen, hoe ik het wel werkend krijg, dan neem ik mijn stelling met plezier terug :)
Ik heb de HTPC aangesloten op mijn HDMI1. De optical out werkt dan meteen zonder er iets voor te doen. Vreemd dat het bij jou niet werkt? Wat voor menu doel je eigenlijk op?
Kan je ook een ander apparaat proberen, PS3 of iets dergelijks?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
psy schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 18:40:
[...]

Ik heb de HTPC aangesloten op mijn HDMI1. De optical out werkt dan meteen zonder er iets voor te doen. Vreemd dat het bij jou niet werkt? Wat voor menu doel je eigenlijk op?
Kan je ook een ander apparaat proberen, PS3 of iets dergelijks?
Ik bedoel in de menu van de plasma, zie in de handleiding op blz. 25, daar staat dat ik in de menu het volgende moet zien staan "SPIDF" en MPEG-Optical. Met ander apparaat (DVD-speler met Hdmi) heb ik ook al geprobeerd.
Helaas zie ik dit nergens in de menu terug :?

[ Voor 5% gewijzigd door Moris op 12-10-2008 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 08:04
B.A.L. schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:09:
[...]

Ben hier ook wel benieuwd naar...zit nu zelf een beetje te Googlen en lees dit op AV forums:

Apparently this upgraded machine uses less juice than the 80.

The PZ82 is The Comet group's 'exclusive' PZ80, in essence identical with a few subtle cosmetic changes so they can claim it's different.

Laatste lijkt me beetje raar aangezien die toch echt te koop is bij BCC, maar goed...als iemand hier meer over weet, graag!
BCC en Comet zijn beide onderdeel van KESA, net als Vandenborre. Vandaar dat ze dezelfde 'exclusieve' types voeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Moris schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 19:17:
[...]

Ik bedoel in de menu van de plasma, zie in de handleiding op blz. 25, daar staat dat ik in de menu het volgende moet zien staan "SPIDF" en MPEG-Optical. Met ander apparaat (DVD-speler met Hdmi) heb ik ook al geprobeerd.
Helaas zie ik dit nergens in de menu terug :?
Die opties zie ik ook niet. Maar, heb het zojuist weer geprobeerd, ik krijg wel meteen geluid als ik de kabel aansluit op de versterker. Ook is duidelijk een rood lichtje zichtbaar uit de aansluiting, zoals verwacht. Zie jij dat uberhaupt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
psy schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 19:55:
[...]

Die opties zie ik ook niet. Maar, heb het zojuist weer geprobeerd, ik krijg wel meteen geluid als ik de kabel aansluit op de versterker. Ook is duidelijk een rood lichtje zichtbaar uit de aansluiting, zoals verwacht. Zie jij dat uberhaupt wel?
Volgens de handleiding op Blz. 23 en Blz. 25, werkt de Optical-Out alleen maar in de VDB-modus :? 8)7

Misschien is het daarom dat ik dan ook het rode lichtje niet zie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Moris schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 20:02:
[...]

Volgens de handleiding op Blz. 23 en Blz. 25, werkt de Optical-Out alleen maar in de VDB-modus :? 8)7

Misschien is het daarom dat ik dan ook het rode lichtje niet zie :?
Nee die opties zijn waarschijnlijk alleen zichtbaar als je de DVB-T tuner gebruikt. Je moet in principe altijd een flauwe rode gloed bij die SP-DIF aansluiting zien.

Edit
Zelfs bij de analoge tuner krijg ik signaal uit die SP-DIF!

Edit2:
Als ik de DVB-T selecteer, zie ik wel de opties staan die jij bedoelt.

[ Voor 10% gewijzigd door psy op 12-10-2008 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
psy schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 20:07:
[...]

Nee die opties zijn waarschijnlijk alleen zichtbaar als je de DVB-T tuner gebruikt. Je moet in principe altijd een flauwe rode gloed bij die SP-DIF aansluiting zien.

Edit
Zelfs bij de analoge tuner krijg ik signaal uit die SP-DIF!
Helaas geen rood lichtje te zien :(
Volgens jou moet deze Optical Out gewoon werken of ik nu mijn Digitale Tv-box op de Hdmi1 heb aangesloten of gewoon analoog Tv kijk via de antenne-ingang.
Dus mag ik er vanuit gaan dat deze stuk is en ik had al een defect aan mijn beeld, zie vorige post :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Moris schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 20:14:
[...]

Helaas geen rood lichtje te zien :(
Volgens jou moet deze Optical Out gewoon werken of ik nu mijn Digitale Tv-box op de Hdmi1 heb aangesloten of gewoon analoog Tv kijk via de antenne-ingang.
Dus mag ik er vanuit gaan dat deze stuk is en ik had al een defect aan mijn beeld, zie vorige post :(
Ja die optical doet het altijd bij mij.
Maar je kan er beter NU achter komen dat ie niet goed werkt! Dus dat is mazzel.
Hoeveel uur heeft hij eigenlijk gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
psy schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 20:20:
[...]

Ja die optical doet het altijd bij mij.
Maar je kan er beter NU achter komen dat ie niet goed werkt! Dus dat is mazzel.
Hoeveel uur heeft hij eigenlijk gedraaid?
Momenteel 53 uurtjes.

Ik hoop dat ik snel een nieuw exemplaar kan/mag ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
BlackLabel01 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 19:54:
[...]

BCC en Comet zijn beide onderdeel van KESA, net als Vandenborre. Vandaar dat ze dezelfde 'exclusieve' types voeren!
Aha!

Thx voor de info, vond het al zo vreemd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Morgen is het eindelijk zover, na een week wachten (onze eigen keus), kunnen we de 42PZ80E ophalen na €1093,- achtergelaten te hebben.

Woensdag komen pas de nieuwe meubels, dus ik denk dat m'n pa tot woensdag wacht met het instelgebeuren etc.. ik ben benieuwd of het niet te groot lijkt, en hoe mooi het beeld zal zijn. :)

Gaat vast goed komen ;)
Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste