Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3

Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga morgen de bestelling plaatsen, maar weet dus nog niet wat het wordt :)

Moeilijkste keuze ooit, echt waar (zeker als je een scherp afgelijnd budget hebt zoals dat van mij). Ik was plan niet veel meer dan 800 euro uit te geven, maar de PZ81 kost (zelfs hier in België) 1000 euro. :X

Normaal zou het de PX80E gaan worden (populair scherm), maar met een prijskaartje van 828 euro zit het veel te dicht bij die Full HD plasma :p Echt, normaal zou ik me nooit zo laten kennen wanneer ik uiteindelijk iets heb besloten, zeker niet als het alternatief duurder is voor een meerwaarde die me toch niet 100% kan overtuigen (full HD), en toch neig ik nu hard naar de PZ

Andere mogelijkheid is die LG 42PG6000. Waarom? Omdat deze 767 euro kost, en het 'gat' met de PZ dus groter is, waardoor het verschil HD vs HD ready beter tot z'n recht komt in de prijs.

En ik heb het scherm nu in het echt gezien (die LG) en hij is flink wat mooier dan de Panasonic (maar de pana heeft bij iedereen een voetje voor). De LG heeft een mooie glasplaat van links tot rechts, de hele voorkant is één plaat.

Nog nooit zo een moeilijke beslissing moeten nemen, normaal weet ik prima wat ik wil, maar nu:
  • LG 42PG6000 (767) (mooi, prijsverschil met PZ81 groot genoeg)
  • Pana TH-PX80E (828) (de defacto standaard in 42" HD ready schermen)
  • Pana TH-PZ81 (1000) (Full HD)
Ik ga continu op en neer in dat lijstje :p (zeker omdat ik voor 1000 euro zelfs nog eerder een 50" HD ready zou overwegen :p Dus dat komt er dan ook nog eens bij)

En geloof me, 42" is echt niet te groot. Ik vind 50" zelfs al te klein :p Een scherm kan gewoon niet groot genoeg zijn. Heb het al vaak gezegd maar ik snap de 'schrik' nooit van "o nee, dit zou wel eens te groot kunnen zijn". Tenzij je zo slim bent geweest van een meubel te kopen waar het niet in past.

Ik ken studenten met op hun studentenkamer een 40" LCD (kamer 3x5m), een bed, frigo, bureau, receiver... En dat past allemaal prima. Zelfs in dat geval zegt die persoon dat hij de eerste dagen onder de indruk was, maar als hij nu opnieuw zou mogen kiezen zonder meer voor 50" gaat, een 40" 'dat kan toch echt niet' :p

Sommigen vergelijken dan met de verhoudingen in de bioscoop, maar als je centraal zit neemt het bioscoopscherm je hele gezichtsveld in beslag, en dat kan no way met een 50" scherm. Hoe dan ook zie je nog steeds wat er rond staat in de woonkamer. Ik denk dat een 100" eerder in de buurt komt van bioscoopervaring in de woonkamer.

Ik moet toegeven dat ik nu voor het eerst toch iets of wat duidelijk een verschil heb gezien tussen HD ready en Full HD. Ze hadden dit keer een blu ray laten zien ipv national geographic HD. Ik stond naar de 1024*768 plasma te kijken (afstand ongeveer 1m, kleine toonzaal) en daarnaast hing een 50" lcd Full HD) In het menu zag de schuine rand van een letter er bij de full HD haarscherp uit. Gewoon een rechte lijn. Bij de 1024*768 zag je toch een duidelijke kartelrand (en daar viel het idd op dat de pixels een anamorfe verhouding hebben). Nooit gedacht dat ik dat in een real life scenario zou opmerken. Op 1.5 zag je het ook nog. Daarna, gewone tv afstand idd niet meer. Maar om te gamen ga ik waarschijnlijk wel dichter bij m'n scherm zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 00:34:

Moeilijkste keuze ooit, echt waar (zeker als je een scherp afgelijnd budget hebt zoals dat van mij). Ik was plan niet veel meer dan 800 euro uit te geven, maar de PZ81 kost (zelfs hier in België) 1000 euro. :X

Normaal zou het de PX80E gaan worden (populair scherm), maar met een prijskaartje van 828 euro zit het veel te dicht bij die Full HD plasma :p Echt, normaal zou ik me nooit zo laten kennen wanneer ik uiteindelijk iets heb besloten, zeker niet als het alternatief duurder is voor een meerwaarde die me toch niet 100% kan overtuigen (full HD), en toch neig ik nu hard naar de PZ

Andere mogelijkheid is die LG 42PG6000. Waarom? Omdat deze 767 euro kost, en het 'gat' met de PZ dus groter is, waardoor het verschil HD vs HD ready beter tot z'n recht komt in de prijs.

En ik heb het scherm nu in het echt gezien (die LG) en hij is flink wat mooier dan de Panasonic (maar de pana heeft bij iedereen een voetje voor). De LG heeft een mooie glasplaat van links tot rechts, de hele voorkant is één plaat.

Nog nooit zo een moeilijke beslissing moeten nemen, normaal weet ik prima wat ik wil, maar nu:
  • LG 42PG6000 (767) (mooi, prijsverschil met PZ81 groot genoeg)
  • Pana TH-PX80E (828) (de defacto standaard in 42" HD ready schermen)
  • Pana TH-PZ81 (1000) (Full HD)
Ik ga continu op en neer in dat lijstje :p (zeker omdat ik voor 1000 euro zelfs nog eerder een 50" HD ready zou overwegen :p Dus dat komt er dan ook nog eens bij)

En geloof me, 42" is echt niet te groot. Ik vind 50" zelfs al te klein :p Een scherm kan gewoon niet groot genoeg zijn. Heb het al vaak gezegd maar ik snap de 'schrik' nooit van "o nee, dit zou wel eens te groot kunnen zijn". Tenzij je zo slim bent geweest van een meubel te kopen waar het niet in past.

Ik ken studenten met op hun studentenkamer een 40" LCD (kamer 3x5m), een bed, frigo, bureau, receiver... En dat past allemaal prima. Zelfs in dat geval zegt die persoon dat hij de eerste dagen onder de indruk was, maar als hij nu opnieuw zou mogen kiezen zonder meer voor 50" gaat, een 40" 'dat kan toch echt niet' :p

Sommigen vergelijken dan met de verhoudingen in de bioscoop, maar als je centraal zit neemt het bioscoopscherm je hele gezichtsveld in beslag, en dat kan no way met een 50" scherm. Hoe dan ook zie je nog steeds wat er rond staat in de woonkamer. Ik denk dat een 100" eerder in de buurt komt van bioscoopervaring in de woonkamer.

Ik moet toegeven dat ik nu voor het eerst toch iets of wat duidelijk een verschil heb gezien tussen HD ready en Full HD. Ze hadden dit keer een blu ray laten zien ipv national geographic HD. Ik stond naar de 1024*768 plasma te kijken (afstand ongeveer 1m, kleine toonzaal) en daarnaast hing een 50" lcd Full HD) In het menu zag de schuine rand van een letter er bij de full HD haarscherp uit. Gewoon een rechte lijn. Bij de 1024*768 zag je toch een duidelijke kartelrand (en daar viel het idd op dat de pixels een anamorfe verhouding hebben). Nooit gedacht dat ik dat in een real life scenario zou opmerken. Op 1.5 zag je het ook nog. Daarna, gewone tv afstand idd niet meer. Maar om te gamen ga ik waarschijnlijk wel dichter bij m'n scherm zitten....
twijfelkont ;-)

maar goed ik snap je zoals ik al eerder zei.
alleen is 42 inch bij mij de max aangezien ik 50 gewoon te groot vind!
Mag ik vragen waar je de LG hebt gezien? De pana PX80 heb ik al in diverse winkels gezien. Ziet er aardig uit maar ja het design he....

weet je trowuens dat je dezelfde LG in 50inch voor 1000 kan krijgen via webshops?? Gewoon om je keuze nog moeilijker te maken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Ik vind 42 inch bij 3 m toch echt de max als je de analoge tuner gebruikt. Digitaal heb je iets meer marge dat is waar.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
Analoog<>Digitaal vind ik wel een serieus verschil.
Als ik soms bij mijn zus naar haar PX80 op analoog kijk, valt me steeds op hoe gekarteld sommige dingen zijn, vooral grotere teksten tijdens bvb reklame en zo.
Dat heb ik bij mijn PZ81 op digitaal bijna nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 10:55
Fire69 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:09:
Voor zover ik weet had je alleen service via Panasonic als je een plasma aanschafte tijdens die periode waar je 4 jaar garantie kreeg. Anders gaat het volgens mij gewoon via de winkel.
Maar als je nu gewoon eens kijkt op de site van Panasonic voor het nummer van de service-desk, en hun vraagt hoe het nu juist zit?
Als zij zeggen dat het via de winkel gaat, zal het echt wel zo zijn hoor.
Panasonic, zegt hierover duidelijk dat het via de winkel moet gaan en dat zij verplicht zijn om het toestel dat binnen de 7 dagen stuk was, om te ruilen voor een nieuw exemplaar.
Nu maar hopen dat de winkel wil mee werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als ze niet willen meewerken, bel je maar even terug naar Panasonic.
Als die winkel wil blijven Panasonics verkopen, zouden ze maar beter een beetje meewerken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Fire69 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:57:
Als ze niet willen meewerken, bel je maar even terug naar Panasonic.
Als die winkel wil blijven Panasonics verkopen, zouden ze maar beter een beetje meewerken. :)
Ik denk dan ook, dat het hun niet uit maakt of ze Panasonic verkopen of niet.

Spijtig genoeg heb ik van mijn waardebon van de Computerwinkel een Panasonic Plasma gekocht, wat moest ik er anders mee. Ik had al een computer en een nieuwe Tv (Plasma) had ik op dat moment wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Spijtig genoeg? Eens je dit ongemakje achter je hebt, zal het je niet zo hard meer spijten hoor. :)
Trouwens, dit kan je met eender welk meer merk voorhebben. Je hebt alleen pech dat die winkel niet wat hulpvaardiger is... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Fire69 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:30:
Spijtig genoeg? Eens je dit ongemakje achter je hebt, zal het je niet zo hard meer spijten hoor. :)
Trouwens, dit kan je met eender welk meer voorhebben. Je hebt alleen pech dat die winkel niet wat hulpvaardiger is... :/
Ik heb inderdaad gewoon de pech dat mijn toestel defect is en het kan inderdaad met alle merken al eens voorvallen. Trouwens de schermen van Panasonic zijn :9~ :9~

Alleen hoop ik snel een oplossing te hebben voor mijn probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Fire69 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:05:
Analoog<>Digitaal vind ik wel een serieus verschil.
Als ik soms bij mijn zus naar haar PX80 op analoog kijk, valt me steeds op hoe gekarteld sommige dingen zijn, vooral grotere teksten tijdens bvb reklame en zo.
Dat heb ik bij mijn PZ81 op digitaal bijna nooit...
Yep dat is ook mijn ervaring op de PZ85. Analoog is echt erg gekarteld (ruis valt reuze mee). Het is wel kijkbaar, maar digitaal via de HTPC is echt veel beter en doet op het eerste gezicht bijna niet onder voor 720p.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
We zouden vanmiddag de tv ophalen, maar helaas. Er is een foutje in de aflevering geweest en hij was er dus niet in Duiven waar we de PZ80 op zouden halen. 8)7 :(

Wordt nu binnenkort thuis bezorgd :) Dat is dan wel weer service, maar had ehm natuurlijk liever vanavond al bekeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Fire69 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:30:
Trouwens, dit kan je met eender welk meer merk voorhebben. Je hebt alleen pech dat die winkel niet wat hulpvaardiger is... :/
Vandaag heeft Panasonic met mij contact opgenomen met het goede nieuws, dat de Plasma binnen de 2 weken zal omgeruild worden door een nieuw exemplaar :)
Indien het toestel vroeger op voorraad zou zijn, dan gebeurd de omruiling ook vroeger.

Dat noem ik nu geweldige :9~ service van Panasonic :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de startpost:
Met de toets 1 of 2 kom je in de menu's. En dan met 3 en 4 in de submenu's.
Wanneer je een keer op 1 hebt gedrukt, komt er een ander balkje waar de cijfers voor staan.
Ja kan het veranderen van FC naar EF en rood in nu wel mooier, 'echt' rood.
Uit het menu kom je gewoon met de exit-knop
Is mij niet zo duidelijk, wat bedoelt de TS hiermee?

Wat hebben jullie allemaal aangepast in het service menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb nu niets meer aangepast in het servicemenu. In het begin had ik de overscan aangepast, maar toen heb ik ontdekt dat het in mijn drivers moest aangepast worden :)

Het gaat eigenlijk simpel:
Je komt in het servicemenu en dan kan je met 1 of 2 heen en weer in het hoofdmenu.
In de submenu's kan je dan met 3 en 4 heen en weer.
Dus met 1 en 2 kan je optie A, B, C, ... selecteren.
Als je op B staat, kan je met 3 en 4 B1, B2, B3, ... selecteren.
Om een aangepaste optie te saven moet je dacht ik op Volume + duwen (ben ik niet meer zeker, staat in het menu zelf aangeduid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 20:50:
Ik heb nu niets meer aangepast in het servicemenu. In het begin had ik de overscan aangepast, maar toen heb ik ontdekt dat het in mijn drivers moest aangepast worden :)

Het gaat eigenlijk simpel:
Je komt in het servicemenu en dan kan je met 1 of 2 heen en weer in het hoofdmenu.
In de submenu's kan je dan met 3 en 4 heen en weer.
Dus met 1 en 2 kan je optie A, B, C, ... selecteren.
Als je op B staat, kan je met 3 en 4 B1, B2, B3, ... selecteren.
Om een aangepaste optie te saven moet je dacht ik op Volume + duwen (ben ik niet meer zeker, staat in het menu zelf aangeduid)
Thx, dat snap ik; maar op wat slaat die FC en EC ivm de rode kleur... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog zoiets; die beeldscan, je kan hem uitzetten in de instellingen, maar wat kan je ermee doen in het service menu? Waar staat dat trouwens? Ik heb eens gekeken in het service menu, maar dat ziet er serieus chinees uit zu!!
Waarom kan je hem niet aanpassen voor SD content?

Wat is nu het aantal speeluren?
Er staat bij "time" xx:yy:zzzz

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Is er een mogelijkheid om te achterhalen met welke hz-frequentie het tv-beeld wordt ververst? Ik zou graag willen controleren dat het scherm op 24hz draait bij het bekijken van een Blu-Ray-film of bijv 60hz voor het gamen Je kunt op de afstandsbediening zover ik weet enkel het beeldsignaal uitvinden (480i/p, 576i/p, 720p, 1080i/p) maar dat vind ik qua informatie nog steeds te karig.

Andere vraag: heeft Panasonic ooit firmware-updates uitgebracht voor de 42pz85?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:36:
Thx, dat snap ik; maar op wat slaat die FC en EC ivm de rode kleur... ?
Als je het niet weet dan moet je er ook vanaf blijven. Die FC en EC zijn calibratiewaarden uitgedrukt in hex.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

ymmv schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:08:
Is er een mogelijkheid om te achterhalen met welke hz-frequentie het tv-beeld wordt ververst? Ik zou graag willen controleren dat het scherm op 24hz draait bij het bekijken van een Blu-Ray-film of bijv 60hz voor het gamen Je kunt op de afstandsbediening zover ik weet enkel het beeldsignaal uitvinden (480i/p, 576i/p, 720p, 1080i/p) maar dat vind ik qua informatie nog steeds te karig.
Nee helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:56:
Nog zoiets; die beeldscan, je kan hem uitzetten in de instellingen, maar wat kan je ermee doen in het service menu? Waar staat dat trouwens? Ik heb eens gekeken in het service menu, maar dat ziet er serieus chinees uit zu!!
Waarom kan je hem niet aanpassen voor SD content?

Wat is nu het aantal speeluren?
Er staat bij "time" xx:yy:zzzz
Aantal speeluren kun je vinden in het hotelmenu -/V (op tv) + 3x AV (op afstandsbediening), wat dus totaal iets anders is dan het servicemenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Volgens mij staan aantal speeluur alleen in het service-menu? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt.. vrijwel dezelfde manier van benaderen, maar dan op de 0 drukken ipv AV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Graag wilde ik het serienummer weten van mijn plasma en heb geen zin om de Tv hier eventjes v/d muur te halen.

Wel heb ik de doos nog en daar staat een grote witte sticker met barcode en modelnummer van het toestel.
Is het serienummer, het nummer dat recht onder het Typenummer (TH-46PZ85EA) staat vermeld nu dat nummer dat ik zoek :?

Het nummer begint op de doos met FA-851...... enz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk zijn dan de eerste cijfers het aantal uren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Moris schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:09:
Graag wilde ik het serienummer weten van mijn plasma en heb geen zin om de Tv hier eventjes v/d muur te halen.

Wel heb ik de doos nog en daar staat een grote witte sticker met barcode en modelnummer van het toestel.
Is het serienummer, het nummer dat recht onder het Typenummer (TH-46PZ85EA) staat vermeld nu dat nummer dat ik zoek :?

Het nummer begint op de doos met FA-851...... enz....
Intussen ben ik er zelf achter gekomen waar en wat het serienummer juist is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 00:34:
en wat is het geworden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
zucht.

had ik de keuze al teruggebracht tot 2, nu geeft mijn vriendin aan echt iets goeds te kopen. dus een full HD pana of zelfs pioneer (maar dat vind ik te duur!).

dus ga nu denk ik voor de pz85, of voor de pz800!

nog heel even gedacht aan een LCD maar ook alweer snel laten varen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik dacht dat je magische grens bij 1000€ lag? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Fire69 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:37:
Ik dacht dat je magische grens bij 1000€ lag? :+
ik ook maar mn vriendin denkt er anders over. Die investeert liever in iets echt goeds... en daar heeft ze geen ongelijk in.... maar een pio is te duur ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 19:55
Waarom zou je de PZ85 kopen ipv de PZ80? VOor zover ik weet is hjet enige grote verschil Intelligent Frame Creation, en dat lijkt mij geen 200 eu waard

Wat is er mis met de PZ80? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Idd, vind ik ook wel.
Als je eerst zo op een budget vast zit, en dan 200€ extra uitgeeft aan een functie dat 50% van de PZ85-eigenaars uitzet... jij moet wel een heel mooie vriendin hebben om je zo te laten overhalen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Fire69 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:27:
Idd, vind ik ook wel.
Als je eerst zo op een budget vast zit, en dan 200€ extra uitgeeft aan een functie dat 50% van de PZ85-eigenaars uitzet... jij moet wel een heel mooie vriendin hebben om je zo te laten overhalen! :+
dat laatste klopt haha.

nee feit is dat we een financiele meevaller hebben waardoor we wat minder budget beperkt zijn :)
maar goed voor mij betekent het dat ik sommige dingen weer even opnieuw moet uitzoeken... maar eigenlijk vind ik dat juist wel leuk!\

en mbt de diverse pana's (want het wordt wel een pana 90% zeker) die moet ik in de winkele bekijken en vergelijken natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als je toch naar dat budget kan gaan, zou ik dan eerder een PZ80/81/82 (kosten allemaal hetzelfde dacht ik) nemen, maar een maatje groter gaan, aangezien je daar toch ook al zat over te twijfelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Fire69 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:43:
Als je toch naar dat budget kan gaan, zou ik dan eerder een PZ80/81/82 (kosten allemaal hetzelfde dacht ik) nemen, maar een maatje groter gaan, aangezien je daar toch ook al zat over te twijfelen :)
mja dat zou kunnen. maar ik denk dat dat te groot zou worden eigenlijk... maar dat zou ik eens moeten bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
...of koop voor die 200 eu een leuke home cinema set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit de 3e HDMI aansluiting van de PZ80 niet aan de voorkant i.p.v. aan de zijkant zoals bij de PZ85? Dat vindt ik persoonlijk niet onbelangrijk met het oog op het netjes wegwerken van kabels e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Idd, die zit vooraan.
Als je maar 1 of 2 hdmi-apparaten hebt, is dat niet echt een onoverkombaar iets natuurlijk.
Om nu 200€ extra uit te geven, enkel om die poort achter te hebben...
Dan kan je evengoed een PX80 nemen, veeel goedkoper en poort zit ook achteraan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:08:
Idd, die zit vooraan.
Als je maar 1 of 2 hdmi-apparaten hebt, is dat niet echt een onoverkombaar iets natuurlijk.
Blu-Ray speler, HD/DVD recorder, een Xbox. En misschien in de toekomst een HD-tv decoder. Tegenwoordig zit overal wel een HDMI aansluiting op. Het is natuurlijk niet een onoverkomenlijk probleem maar toch iets waar je bij stil moet staan als je tegenwoordig een TV koopt. Ik heb i.i.g. mijn keuze op de PZ85 laten vallen. Ik zal volgende week, als de plasma geleverd wordt, een aantal foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
B.A.L. schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:57:
...of koop voor die 200 eu een leuke home cinema set.
ik heb al een goede (weliswaar oude) JVC QP 112 met "nieuwe"pana dvd speler met HDMI.

zag zojuist ook de samsung 50A756... ook indrukwekkend en zelfde prijs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Batsu schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:28:
zucht.

had ik de keuze al teruggebracht tot 2, nu geeft mijn vriendin aan echt iets goeds te kopen. dus een full HD pana of zelfs pioneer (maar dat vind ik te duur!).
De PX80 is niet minder goed dan de PZ80 of PZ85, staar je niet blind op FullHD. Ik mag het zeggen want ik heb een PZ85. Maar voor het geld wat je uitspaart voor een PX80 kun je heel veel andere dingen doen en je beleving is nauwelijks minder hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:24
hetnet schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:47:
[...]

Okee blu-ray ga ik proberen aangezien de PV van me stiefzoon is en de PY van mezelf.
de PV en de PX hebben toch echt een resolutie met het aantal pixels 786.432 (1.024 x 768)
de PY en de PZ hebben het aantal pixels 2.073.600 (1.920 x 1.080)
Dat verschil ga je echt zien hoor !! als je um aan je PC of Laptop knoopt. (zelf al paar keer geprobeerd)
Weet niet hoe ja aan 1366x768 komt ??? die kan ik niet vinden op panasonic site ? alleen de 50inch dan.
Met de PS3 zal nog eens op de PV ga stoeien met de instellingen.
Bij tekstgebruik op je pc zou je een verschil kunnen zien inderdaad, maar het gaat hier om bewegende beelden zoals blu-rayfilms en gaming.
Ik heb inderdaad een 50 inch ja. Ik zit op 2,5 meter en gebruik het scherm alleen voor hdcontent: hd-dvd;blu-ray, gaming op xbox360 en ps3 en internetten...heerlijk :)
De ps3 en de xbox staan op 1080p.
Tv kijken doe ik niet op deze tv.
Ten overvloedde: je koopt een full hd plasma bijvoorbeeld vanwege het hogere contrast of de betere 24p weergave en (hopelijk) niet vanwege de hogere resolutie.

[ Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 15-10-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
psy schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:27:
[...]

De PX80 is niet minder goed dan de PZ80 of PZ85, staar je niet blind op FullHD. Ik mag het zeggen want ik heb een PZ85. Maar voor het geld wat je uitspaart voor een PX80 kun je heel veel andere dingen doen en je beleving is nauwelijks minder hoor.
Sommigen zeggen zelfs dat de PX80 beter is dan de PZ80. Het argument is dan:
* op een normale kijkafstand zie je geen verschil tussen 1080p en 720p. (voor gamen van dichtbij zie je het trouwens wel)
* de PX80 verbruikt minder stroom
* volgens sommige testen is SD (zeg DVD) op de PX80 beter dan op de PZ80

Ik kan niet beoordelen of is dit klopt. Maar over argument dat je liever een PZ80 koopt dan een PX80 omdat "je echt iets goed wilt kopen" valt zeker te discuseren.

[ Voor 3% gewijzigd door _starbuck_ op 15-10-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Probleem is natuurlijk wel dat de PX80 in Nederland niet als 50"is te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:24
Het is makkelijk: je moet en je zult toch echt moeten vergelijken in de winkel en neem het liefst je eigen spullen (xbox360/ps3) en fims/games mee.

Kijk welke tv het mooiste beeld geeft (verander de instellingen van de tv!).
Het hdready-full hd gebeuren, daar heb ik genoeg over gemeld. (Alvi zag met veel moeite een verschil in het menu van de tv ivm de full hd, maar in het gewone beeld had hij geen verschil gezien bijvoorbeeld).
Ikzelf heb nog nooit een fullhd gezien met een scherper beeld dan mijn hdready, maar misschien vindt jij het gewoon belangrijk om een full hd te hebben ;)

Nogmaals: het is natuurlijk ook niet zo dat je geen full hd moet kopen (kijk je helemaal geen hd, dan heeft het geen zin en werkt het zelfs in je nadeel), want een full hd kan wel een mooier beeld geven door bijvoorbeeld een betere processing of mooiere kleuren etc.

Vind je de full hd mooier en het prijsverschil is bijvoorbeeld maar €200, dan zou ik dat meteen doen.
Als je de tv 5 jaar zou houden, dan is dat iets meer dan 3 euro per maand (excl 3 euro aan stroom) en dat is m.i. peanuts. Ben je een vervend filmkijker of gamer, dan zou ik al helemaal niet twijfelen om de betere en duurdere te nemen.

Ik heb de LG nog niet echt bekeken, maar tot nu toe waren LG bezitters niet bijster positief. Ik kom ze nooit tegen op de forums. Misschien is dit nieuwe model wel echt goed, maar ikzelf zou deze gok niet nemen.
(leuk hè, dat kiezen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
tja zaken waar je over moet nadenken:

formaat (40 of 50)
HDReady/Full HD.

En ja ik kijk veel dvd's heb er nogal veel. Voor de toekomst zal er zeker een Blue-ray komen, misschien al binnenkort. Ik vermoed dat ik dan beter voor een fullHD kan gaan

LG valt af als we niet budget gebonden zitten. Dan ga ik toch liever voor de top, pana of de nieuwe samsung a756 (pio even buiten beschouwing gelaten)

[ Voor 4% gewijzigd door Batsu op 15-10-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
De reden dat ik juist een PZ85 heb gekocht en niet de PZ80, was onder andere de IFC, want ik vind dat zelf een heel stuk fijner kijken en de HDMI-poort aan de zijkant.
Verder vind ik het algehele uiterlijk van de PZ85 mooier. Had het liefst de PZ800, maar die was 500 euro duurder bij de winkel waar ik hem had gehaald, en dat vond ik iets te gortig voor hetgeen wat die meer bied...

Ik vind de 1080p een grote meerwaarde hebben, maar dat is vooral omdat ik mijn PC erop heb aangesloten. En 1op1 pixel mapping is mooi :p .
Nog altijd zeer tevreden met mn 42PZ85 :) .

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
Batsu schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:34:

En ja ik kijk veel dvd's heb er nogal veel. Voor de toekomst zal er zeker een Blue-ray komen, misschien al binnenkort. Ik vermoed dat ik dan beter voor een fullHD kan gaan
Bedenk wel: Als je nu het verschil tussen 1080p en 720p niet kunt zien, dan kun je dat in de toekomst ook niet :) "Op de toekomst voorbereid te zijn" is m.i. dsu geen goede reden om voor FullHD te kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schaam mezelf de grond in :p

Een pana TH 42PZ81 , idd, nu mag iedereen me steningen als de inconsequente sukkel die ik ben :p
Net besteld, levertijd zal wel even duren. Maar voor 1000 euro in een gewone winkel met 2 jaar garantie en service valt het op zich nog wel mee natuurlijk. Voor 1000 euro koop je in vandenborre en fnac nét een PX80, dus ja...
Batsu schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:28:
zucht.

Idem hier, ze heeft me toch maar overhaald de PZ te nemen, met ongeveer dezelfde argumentatie... O-) (niet na een paar maanden de tv moeten verkopen om dan TOCH een full HD te kopen... )
Ferry34 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:58:
[...]

Bij tekstgebruik op je pc zou je een verschil kunnen zien inderdaad, maar het gaat hier om bewegende beelden zoals blu-rayfilms en gaming.
Ik heb inderdaad een 50 inch ja. Ik zit op 2,5 meter en gebruik het scherm alleen voor hdcontent: hd-dvd;blu-ray, gaming op xbox360 en ps3 en internetten...heerlijk :)
De ps3 en de xbox staan op 1080p.
Tv kijken doe ik niet op deze tv.
Ten overvloedde: je koopt een full hd plasma bijvoorbeeld vanwege het hogere contrast of de betere 24p weergave en (hopelijk) niet vanwege de hogere resolutie.
Ik mag hier niet meer komen lezen :'( Maar ik doe het mezelf aan natuurlijk, aangezien ik zelf al genoeg heb aangegeven dat de res totaal onbelangrijk is. I'm an idiot... PX80 is goedkoper, en waarschijnlijker zuiniger... Ach ja.. :X
psy schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:27:
_starbuck_ schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:13:
Sommigen zeggen zelfs dat de PX80 beter is dan de PZ80. Het argument is dan:
* op een normale kijkafstand zie je geen verschil tussen 1080p en 720p. (voor gamen van dichtbij zie je het trouwens wel)
* de PX80 verbruikt minder stroom
* volgens sommige testen is SD (zeg DVD) op de PX80 beter dan op de PZ80

Ik kan niet beoordelen of is dit klopt. Maar over argument dat je liever een PZ80 koopt dan een PX80 omdat "je echt iets goed wilt kopen" valt zeker te discuseren.
Idd, ik heb er de voorbije dagen gigantische interne discussies over gehad :p Continu twijfelen tussen PX, PZ, PX, PZ, ... De PX is geweldig, scherp genoeg, en TOCH kon ik maar moeilijk die Full HD uit m'n gedachten zetten. Jawel, weer gezwicht voor iets wat totaal niet belangrijk is, voor marketing... 8)7 Ik wou dat ik geen tweaker was, want dan had ik gewoon de HD ready gekozen en tevreden geweest :p

@Batsu, bij mij is het uiteindelijk toch ook een keuze geworden tussen pana en pana. (je moet ergens een lijn trekken). Maar ik moet toch zeggen dat ik héél aangenaam verrast was door die LG (een 42" HD ready plasma voor 767 euro in een normale winkel, online misschien zelfs nog minder). Design was su-per. Die glasplaat uit één stuk die over de bezel ging :9~ Beste SD weergave van alle tv's die daar stonden. Verder ook voorzien van de moderne features zoals 100Hz, 24p, en meer. En zwart was sowieso veel beter dan elke lcd van rond de 1000 euro, en dat voor ~750... _/-\o_

Ik weet ook niet waarom er minder over gesproken wordt op GoT. Misschien maken mensen ten onrechte de verkeerde conclusies over LG, en de voorkeur op dit forum gaat toch uit naar LCD volgens mij. Er zijn wel een paar LG Lcd eigenaren hier. Ach ja, veel heb ik die tv ook nog niet zien staan, slechts in één winkel voorlopig.

Ivm de PZ: 1 op 1 pixelmapping zal idd een pluspunt zijn, maar ik ga er nooit een pc op aansluiten :+ Ach ja... Happy choosing :p
_starbuck_ schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:21:
Bedenk wel: Als je nu het verschil tussen 1080p en 720p niet kunt zien, dan kun je dat in de toekomst ook niet :) "Op de toekomst voorbereid te zijn" is m.i. dsu geen goede reden om voor FullHD te kiezen...
Idd, dat is het grootste kul argument ooit, daar krijg ik echt de kriebels van... :X Een tv die nu goed genoeg presteert doet dat over vijf jaar nog altijd natuurlijk. En het is niet zo dat full HD de volgende 15 jaar ineens vervangen wordt door iets anders, maar daar heb ik het al eens over gehad in een ander topic. Enige waarop je voorbereid kan zijn 'in de toekomst' zijn aansluitingen, maar ook daar kan je 'f*cked' zijn als ze ineens allemaal overstappen op iets anders. Als je dan toch korter op de bal wil spelen kan je beter in goedkope klasses kopen en vaker upgraden...

Net zoals die mensen die nu een pc kopen van 2800 euro om 'voorbereid' te zijn op de toekoms.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:28:
[...]

Ik schaam mezelf de grond in :p
[...]
Da's voor niks nodig joh, dat doen wij ook niet! :+
[...]

Ik wou dat ik geen tweaker was, want dan had ik gewoon de HD ready gekozen en tevreden geweest :p

[...]
Moest je geen tweaker zijn geweest, had je helemaal niet getwijfeld, dan had 1 of andere verkoper je direct de Full HD aan je broek gelapt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
maar, wil je optimaal genieten van blue-ray dan is fullHD toch gewenst of is dit vloeken in de kerk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
haha ik vind je wel grappig :)

Ik snap best dat er zoveel aanbod is dat het lastig kiezen is. Met name panasonic biedt veel waar voor je geld.

Wat betreft LG, ja dat merk heeft gewoon (nog) niet de reputatie die panasonic natuurlijk wel heeft! Dus is een keuze voor een pana plasma logischer dan LG plasma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Maar voor 1000 euro in een gewone winkel met 2 jaar garantie en service valt het op zich nog wel mee natuurlijk.
================================================================

Waar heb je die kunnen vinden?

En het hele Full HD zal idd wel wat overdreven zijn, maar ik denk dat het toch echt wel verschil uitmaakr...natuurlijk niet zo groot als de marketing ons wil laten denken, maar toch...het lijkt er bijna op dat sommige mensen hier het verschil tussen HD Ready en Full HD kleiner willen doen lijken dan dat het is, alleen maar zodat men weet dat zij echt niet in de marketing getrapt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je DM misschien aanvinken? Ik wil de naam van die winkel hier niet spammen (en omdat ze niet op voorraad zijn wil ik ze niet overbelasten met orders :p Mijn tv eerst ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
Batsu schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:45:
maar, wil je optimaal genieten van blue-ray dan is fullHD toch gewenst of is dit vloeken in de kerk??
Nee dus. Op een normale kijkafstand is het verschill tussen fullHD en HD-ready *niet* te zien voor 99.9% van de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:53:
[...]

Kan je DM misschien aanvinken? Ik wil de naam van die winkel hier niet spammen (en omdat ze niet op voorraad zijn wil ik ze niet overbelasten met orders :p Mijn tv eerst ;) )
ik zag m ook ja, prima prijs!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
_starbuck_ schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:05:
[...]

Nee dus. Op een normale kijkafstand is het verschill tussen fullHD en heady-ready *niet* te zien voor 99.9% van de mensheid.
oke helder, dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• texaslex83
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-05-2021
hey all,

Heeft iemand hier enig idee hoeveel fans de panasonic 42pz85 moet hebben aan de bovenkant ivm hitte afvoer? Ik heb namelijk 5 uitsparingen, maar slechts op 4 plekken een fan. Volgens mij mis ik er dus eentje.

Graag hoor ik iets van een eigenaar van een panasonic 42pz85.

Thanx.

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nee dus. Op een normale kijkafstand is het verschill tussen fullHD en heady-ready *niet* te zien voor 99.9% van de mensheid.
Gelukkig is, zoals het verhaal van alvi illustreert, het kopen van een televisie nooit en te nimmer een rationele keuze (en als er een vriendin aan te pas komt al helemaal niet). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 14:55
texaslex83 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:08:
Ik heb namelijk 5 uitsparingen, maar slechts op 4 plekken een fan. Volgens mij mis ik er dus eentje.
Neen hoor, perfect normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:22:
[...]

Gelukkig is, zoals het verhaal van alvi illustreert, het kopen van een televisie nooit en te nimmer een rationele keuze (en als er een vriendin aan te pas komt al helemaal niet). ;)
hehe de spijker op zn kop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:53:
[...]

*Opgezocht wat DM is*

*Gezocht waar je DM zou moeten aanvinken*

*DM aangevinkt*

:P

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• texaslex83
pinkpanther ... sinds wanneer heb jij jouw panasonic pz85 gekocht?? Een vriend van mij heeft er tijdje geleden eentje gekocht en daar zitten dus wel 5 fans in. Misschien iets nieuwere serie die ik heb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Vorige week vrijdag de 42PX80E bij Redcoon besteld. O.a. omdat ie op voorrraad is daar en ze 'm binnen afleveren (1e verdieping). Dacht 'm snel te hebben word ik net gebeld dat ze 'm aanstaande maandag (het transportbedrijf) komen afleveren. Tussen :Z 06:00 !! en 08:00 !! _O-

Duurt dus iets langer als verwacht en iets!! vroeger als verwacht. Ga 'm dan maar meteen aansluiten. Als die het dan gelijk goed doet begint mijn week ieder geval goed. Review zal ik a.s.a.p. plaatsen daarna.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:28:
[...]
Maar ik moet toch zeggen dat ik héél aangenaam verrast was door die LG (een 42" HD ready plasma voor 767 euro in een normale winkel, online misschien zelfs nog minder). Design was su-per. Die glasplaat uit één stuk die over de bezel ging :9~ Beste SD weergave van alle tv's die daar stonden. Verder ook voorzien van de moderne features zoals 100Hz, 24p, en meer.
De PG6000 heeft, net als bijv. een Samsung 5-serie LCD, geen "echt goede" 24p-playback hoor. Er wordt weliswaar 24p-content geaccepteert maar de playback is niet judderfree. Dus geen meervoud-van-24Hz weergave. Helaas gewoon de standaard 60Hz playback, incl. de onvermijdelijke judder.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow sweet, vandaag staat mijn Telenet Digicorder HD er; het verschil met analoog is echt enorm! Echt enorme mooie kleuren, en veel scherper beeld... Fantastisch!! Speelt op een TH37PX80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:41
Brad Pitt schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:30:
[...]

De PG6000 heeft, net als bijv. een Samsung 5-serie LCD, geen "echt goede" 24p-playback hoor. Er wordt weliswaar 24p-content geaccepteert maar de playback is niet judderfree. Dus geen meervoud-van-24Hz weergave. Helaas gewoon de standaard 60Hz playback, incl. de onvermijdelijke judder.
De PZ85 heeft er naar mijn weten ook last van (heel veel gespeeld met 24hz/50hz/100hz IFC aan/Uit etc en verschillende mediaplayer). Weliswaar is het bijna niet te zien maar af en toe merk je wel die hick-ups.

Btw de 42PZ85 hier heeft ook 5 uitsparingen voor fans.Maar er zitten maar 4 fans ingebouwd. Ze zijn zelfs bij een laag volume nagenoeg onhoorbaar.

Wat me wel opvalt is de warmte uitstoot (een indicatie voor verbruik). De tv wordt amper warmer dan de Samsung LCD die we hier ook hebben staan (42" vs 37" ). Dit is naar mijn mening een pluspunt voor de pana. Hij verbruikt minder dan ik dacht.
Een vriend van me heeft een hitachi plasma (4 jaar oud. SD resolutie) en die is echt superheet aan de bovenkant. De Pana blijft echter koel/lauw.

[ Voor 4% gewijzigd door Lightning89 op 15-10-2008 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:30:
[...]

ok, ik ben al bij al toch blij dat ik voor de panasonic ben gegaan. Ook een opluchting dat dit beslist is, maar ik heb er toch weer veel te veel tijd in gestoken. :( (maar goed, als tech-enthousiast ben je het jezelf verplicht om op grondige manier te werk te gaan bij het kiezen van een tv :p )

Normaal ben ik altijd heel gedecideerd in die dingen, weet ik perfect snel een shortlist te reduceren tot 1 apparaat, en ik ben nog nooit ontchoogeld geweest (alles in beschouwing genomen, prijs - kwaliteit - prijs/kwaliteit)

Nu ben ik er toch van overtuigd dat ik dat met m'n 42PZ81 toch de beste beslissing heb genomen. En achteraf beschouwd had ik maar bij één model kunnen uitkomen, namelijk de PZ81. Maar goed, als je alles op voorhand kon weten was GoT ook niet nodig ;)

Ik was daarnet nog in een gewone mediawinkel, de PZ80 kost daar 1399 euro :') en ik heb m'n PZ besteld aan 1000 euro. Voor 170 euro meer dan een PX80 moet je eigenlijk niet twijfelen (ook al zie ik geen bal verschil tussen HD ready en Full HD :p )

Nu rustig afwachten (2 tal weekjes) en genieten (rond die tijd komt ook little big planet uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb enkele weken een 42-PZ800 ben er zeer tevreden over prachtig beeld op blu ray via ps3 maar raar genoeg nog beter beeld op mijn hd digicorder, bijde contrast waardes staan op 50% en cinema. Heeft iemand goede instellingen voor zijn ps3 zonder te veel risico op inte branden ivb met hoog contrast ( heb al ca. 200 uur ingespeeld). En nog iets dat mij is opgevallen is dat bij snel bewegende beelden flashbacks etc... soms het scherm een tikkend geluid maakt, normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• texaslex83
Lightning89 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:45:
[...]
Btw de 42PZ85 hier heeft ook 5 uitsparingen voor fans.Maar er zitten maar 4 fans ingebouwd. Ze zijn zelfs bij een laag volume nagenoeg onhoorbaar.
blijft het raar vinden .. die 5 openingen en slechts 4 fans. Een vriend van mij heeft zijn pz85 1,5 geleden gekocht en die heeft wel 5 fans.

Lightning en pink panther ... welke fan ontbreekt er bij jullie? Is het als je voor de tv staat de tweede opening vanaf de linker kant? Wanneer hebben jullie m gekocht .. wellicht dat het om nieuwe serie gaat ofzo.

Iemand enig idee waarom panasonic plots 4 fans ipv 5 voert?? Nieuwere versie met minder hitte ontwikkeling??

Het zit me niet echt lekker aangezien ik 1400 voor de tv betaald heb en er niet later wil achterkomen dat de levensduur veel korter is doordat de tv z'n hitte niet kwijt kan. Had pansonic al gebeld, maar kreeg iemand met weinig kennis aan de lijn die me niet veel verder kon helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door texaslex83 op 15-10-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
texaslex83 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:12:
pinkpanther ... sinds wanneer heb jij jouw panasonic pz85 gekocht?? Een vriend van mij heeft er tijdje geleden eentje gekocht en daar zitten dus wel 5 fans in. Misschien iets nieuwere serie die ik heb??
Euh... ik heb de px80, niet de pz85 (dus helemaal geen fans).
Maar, wees gerust, ze hebben niet vergeten er eentje in te steken.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Batsu schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:45:
Het is "Blu-ray".
|:(
[...]
Op een normale kijkafstand is het verschill tussen fullHD en heady-ready *niet* te zien voor 99.9% van de mensheid.
Ik ken Full HD en HD Ready, maar wat is "heady-ready"???

[ Voor 38% gewijzigd door PinkPanther1970 op 15-10-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Héhé :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:51:
Ik was daarnet nog in een gewone mediawinkel, de PZ80 kost daar 1399 euro :') en ik heb m'n PZ besteld aan 1000 euro. Voor 170 euro meer dan een PX80 moet je eigenlijk niet twijfelen (ook al zie ik geen bal verschil tussen HD ready en Full HD :p )
Waar heb je die PZ81 dan gekocht?

Heb nu dus al enkele BR films en echt waar... genieten op mijn minderwaardige ( :') ) 42PX80 :9~
Het enige waar ik wel spijt van heb is dat ik geen popcorn machine heb :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
PinkPanther1970 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:47:
[...]

Het is "Blu-ray".
|:(

[...]

Ik ken Full HD en HD Ready, maar wat is "heady-ready"???
Beetje nutteloze post, vind je zelf ook niet? ;)
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:51:
[...]

[...]
Mijn zwager heeft zijn PX80 1200€ betaald :')
Zijn tv was kapot en hij moest en zou dezelfde dag een nieuwe tv hebben. Tja, ik heb hem gewaarschuwd, maar hij wilde niet luisteren :P
2 weken later gaat mijn tv kapot, en heb ik dus een PZ81 gekocht voor ~1200€. :+
Die kostte toen bij Vandenborre en zo gewoon 1599€! :X
Chevy454 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 20:02:
[...]

Het enige waar ik wel spijt van heb is dat ik geen popcorn machine heb :+
Zoiets kan je misschien nog betaalbaar bij Vandenborre halen :P

[ Voor 25% gewijzigd door Fire69 op 15-10-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Fire69 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 20:05:
Zoiets kan je misschien nog betaalbaar bij Vandenborre halen :P
Nee, heb momenteel andere uitgaven :( Autootje en plasma scherm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Fire69 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 20:05:
[...]

Beetje nutteloze post, vind je zelf ook niet? ;)
Waarom?
Wat is er mis met het wijzen op de juiste schrijfwijze van termen?

En i.v.m. enkele posts hierboven: het is BD (Blu-ray disc) en niet BR.

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
PinkPanther1970 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 20:11:
[...]

Waarom?
Wat is er mis met het wijzen op de juiste schrijfwijze van termen?

En i.v.m. enkele posts hierboven: het is BD (Blu-ray disc) en niet BR.

O-)
het is M I E R E N N E U K E N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mee eens. Wat een zinloos gedoe man. Kan je wel aan de gang blijven als je elk foutje moet gaan zitten verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Nou, het is niet verwonderlijk dat er nooit een Nederlander wint bij het Groot Dictee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinkPanther1970 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 20:59:
Nou, het is niet verwonderlijk dat er nooit een Nederlander wint bij het Groot Dictee.
Doe dan alsjeblieft een keer mee and make us proud!!!

Nu weer ON-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn duit dan even over FullHD vs. HDReady/720P; dat zie je dus echt wel. Tenminste, ik wel over een kijkafstand van 3 meter naar een 42" PZ80. Ach, ik hoor dan wel niet bij "99.99% van de mensen" want mijn gezichtsvermogen is achterlijk goed maar ik zie wel degelijk een groot verschil dus tussen 1080P en 720P bij gebruik van hetzelfde bronmateriaal (BD-speler).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
MAX3400 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:06:
[...]

Mijn duit dan even over FullHD vs. HDReady/720P; dat zie je dus echt wel. Tenminste, ik wel over een kijkafstand van 3 meter naar een 42" PZ80. Ach, ik hoor dan wel niet bij "99.99% van de mensen" want mijn gezichtsvermogen is achterlijk goed maar ik zie wel degelijk een groot verschil dus tussen 1080P en 720P bij gebruik van hetzelfde bronmateriaal (BD-speler).
Dan heb je inderdaad verdomd goede ogen. Ik weet nog goed dat ik de PX80 en de PZ800 naast elkaar zag hangen (mediamarkt Groningen) exáct dezelfde grootte (42 inch) en op 3 meter zag ik echt 0,0 verschil (ook op 2 meter niet maar ik denk dat mijn ogen gewoon niet heel kritisch zijn ofzo :) ). Was ook Blu-Ray, mooie onderwaterdocu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
[...]

Dan moet jij uiteraard Full-HD nemen. Mijn volgende tv wordt ook Full-HD omdat het dan een stuk betaalbaarder is dan toen ik de 42PX80 kocht. Ik zag in de winkel overigens heel weinig verschil bij een BluRay tussen de 42PZ80 en de 42PX80. Toendertijd was dat nog 600 euro verschil onderhand dus toen niet de moeite.

Er zal inderdaad wel wat verschil tussen zitten, maar dan alleen bij 1080p BluRays, die echt native 1080p zijn. Dan moet het ook nog es een rustige film zijn want bij snel bewegend beeld zie je het sowieso al niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door StealthyPeanut op 15-10-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... maar ik zie wel degelijk een groot verschil dus tussen 1080P en 720P bij gebruik van hetzelfde bronmateriaal (BD-speler).
Ten eerste is een "groot" verschil zien op een 42 inch tv vanaf drie meter afstand werkelijk onmogelijk, ten tweede moet je niet op dezélfde tv dit vergelijken maar naast jouw FullHD een goede HDReady tv zetten met dezelfde content er op. Als je dan nog steeds een "groot" verschil ziet ben je wat mij betreft dé man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:55:
[...]

Ten eerste is een "groot" verschil zien op een 42 inch tv vanaf drie meter afstand werkelijk onmogelijk, ten tweede moet je niet op dezélfde tv dit vergelijken maar naast jouw FullHD een goede HDReady tv zetten met dezelfde content er op. Als je dan nog steeds een "groot" verschil ziet ben je wat mij betreft dé man.
Altijd weer de non-believers. Ik heb dus een PZ80 op 3 meter afstand. Zet ik daarop een rustige scene uit "The Last Samurai" op BD, dan zie ik echt wel het verschil als ik tegen mijn set zeg: 1080P of 720P (verder met allemaal dezelfde settings voor mijn scalers en andere prefs). Een beeld waar de camera langs een boom pant, daar kan ik zo een onderscheid maken tussen het beeldformaat puur door naar bepaalde bladeren te kijken.

En ja, noem me dan maar "dé man"; voor migraine-verschijnselen ben ik ook meermalen in het ziekenhuis geweest waar mijn ogen zijn getest en gemeten en die waren zo goed als off the charts. Vandaar mijn eerdere opmerking (gelezen?) dat ik dus niet bij 99.99% van de mensen hoor waarover eerder in het topic werd gepraat.

Maar, voor mijn beeldvorming en begrip; waarom moet ik het op verschillende TV's testen dan? Je gaat dan toch voorbij aan misschien wel tientallen minieme verschillen in de kwaliteit van die TV's waardoor je bepaalde verschillen nog beter of nog slechter ziet?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 23:04:
Maar, voor mijn beeldvorming en begrip; waarom moet ik het op verschillende TV's testen dan? Je gaat dan toch voorbij aan misschien wel tientallen minieme verschillen in de kwaliteit van die TV's waardoor je bepaalde verschillen nog beter of nog slechter ziet?
Jouw tv IS een FullHD televisie, "dus" die zal 1920x1080 content beter weergeven dan een HDReady resolutie. Een goede HDReady tv van 42" zal op drie meter afstand onmogelijk (veel) minder scherp zijn. Als je dichterbij kruipt zal het verschil heus wel zichtbaar worden, op drie meter echter niet.

Maar goed, als je dit hele gedoe meteen onder de categorie "believer" knalt vind ik het ook prima hoor. See me care. Jij blij met je tv, prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor de Belgen met digicorder HD; wat voeden jullie aan je plasma: 720p of 1080i en waarom?

grtz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:00:
[...]

Doe dan alsjeblieft een keer mee and make us proud!!!
Moeilijk... ik ben Belg. :*)
MAX3400 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 23:04:
[...]

Altijd weer de non-believers. Ik heb dus een PZ80 op 3 meter afstand. Zet ik daarop een rustige scene uit "The Last Samurai" op BD, dan zie ik echt wel het verschil als ik tegen mijn set zeg: 1080P of 720P (verder met allemaal dezelfde settings voor mijn scalers en andere prefs). Een beeld waar de camera langs een boom pant, daar kan ik zo een onderscheid maken tussen het beeldformaat puur door naar bepaalde bladeren te kijken.
Kijk, daar ga je dus in de fout.
Een Full HD een 1080p of een 720p signaal voeden, is iets heel anders dan dezelfde bron bekijken op een Full HD en HD Ready die naast elkaar staan en die beiden 1080p ontvangen. In het laatste geval kun jij onmogelijk een verschil zien op 3 meter.

[ Voor 67% gewijzigd door PinkPanther1970 op 16-10-2008 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik gebruik 720p. Waarom? Geen idee eigenlijk. :P
Ik zou heel graag ergens te weten komen in welke resolutie Telenet nu eigenlijk hun signaal uitzend (gewone zenders en HD zenders). Het zal wel niet in 1080i zijn, daar zou ik het nut niet van inzien, zeker bij gewone zenders niet.
Het is digitaal, dus ik gok dat het progressief is. Als je het dan interlaced naar je tv stuurt, moet deze er weer progressief van maken, lijkt me niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Ik gebruik 1080i (maar het is wel een HD digicorder van INDI).
Ik heb de indruk dat de scaler van de px80 beter is in het downscalen dan upscalen.
Als ik de plasma een 1080i beeld geef, zie ik minder 'jaggies' dan als ik 720p doorgeef (vooral bij HD zenders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
voor de laatste keer kom ik treug op hd-ready vs fullHD. FullHD heeft dus voor het overgrote deel van de mensen geen toegevoegde waarde als je op 3m afstand en meer zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
Batsu schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 08:42:
voor de laatste keer kom ik treug op hd-ready vs fullHD. FullHD heeft dus voor het overgrote deel van de mensen geen toegevoegde waarde als je op 3m afstand en meer zit?
Hier is genoeg over te vinden met Google. Bv dit:
http://reviews.cnet.com/4...tml?tag=rb_content;rb_mtx

[ Voor 3% gewijzigd door _starbuck_ op 16-10-2008 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort maar krachtig: nee.

Mijn persoonlijke beweegreden voor het kopen van een FullHD is dat ik dan 's nachts rustiger slaap. Totaal irrationeel maar aangezien het wel een gebruiksvoorwerp is dat ik dagelijks ga gebruiken wil ik gewoon de beste specs binnen mijn budget. Ook al is het totaal overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
thanks, nuttig artikel! ik had inderdaad even zelf kunnen googlene, excuus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
PinkPanther1970 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 08:15:
Ik gebruik 1080i (maar het is wel een HD digicorder van INDI).
Ik heb de indruk dat de scaler van de px80 beter is in het downscalen dan upscalen.
Als ik de plasma een 1080i beeld geef, zie ik minder 'jaggies' dan als ik 720p doorgeef (vooral bij HD zenders).
Als ik iets dichter tegen het scherm zit, valt me soms ook wel op dat ik bij gewone zenders nog steeds de interlacing zie. Misschien toch maar eens kijken wat de tv er zelf van maakt als hij het moet deïnterlacen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 08:51:
[...]

Kort maar krachtig: nee.

Mijn persoonlijke beweegreden voor het kopen van een FullHD is dat ik dan 's nachts rustiger slaap. Totaal irrationeel maar aangezien het wel een gebruiksvoorwerp is dat ik dagelijks ga gebruiken wil ik gewoon de beste specs binnen mijn budget. Ook al is het totaal overbodig.
My toughts exactly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on4cet
  • Laatst online: 21-11-2024
Wat ik niet goed begrijp is, waarom iedereen zich zo vastpint op die 3 meter afstand ? Ik heb de 50pz800e, en ik doe niet liever dan in de zetel het dichtst bij het scherm gaan zitten, en dan spreek ik over een afstand van hoop en al 1,5 meter ... Beeld blijft gewoon lekker scherp, en dat zal je NIET hebben bij een hd-ready ...

En ja, dan zeggen ze elke keer weer 'vanop 3 meter zie je het verschil niet' ... kan goed zijn, maar ik wil niet altijd op 3 meter moeten gaan zitten OM geen verschil te moeten zien ...

En dan kijk ik momenteel nog naar een gewone digicorder via scart, wat dus al serieus kan opgekrikt worden door naar de hd digicorder via hdmi te gaan ... Enfin, dat bewijst volgens mij ook al, dat de scaler in deze set wel echt goed is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:08
Wat wel een voordeel van Fullhd is tov Hdready is dat als je een dode pixel hebt (en je de tv niet kan omruilen, maar dat zal bij Panasonic denk ik niet zo'n probleem zijn), je deze op normale kijkafstand en normaal kijkgedrag niet zal zien, terwijl je bij een HD-ready dat mogelijk wel doet.

Ik ben blij dat ik toch ben gegaan voor een 50" Full hd ipv Hd-ready, bij mijn normale kijkafstand van 4 meter, omdat (afgezien van het feit dat ik een dode pixel heb en Samsung blijkbaar geen 0-pixel garantie bied) gamen op 2 meter afstand toch wel erg vet is (toen zag ik de pixel trouwens ook niet/nauwelijks).

Maw: een Fullhd nodigt wel uit om dichterbij te gaan zitten dan normaal als je echt even ultiem wil gamen, terwijl je bij een HD-ready dan toch pixels gaat zien.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on4cet
  • Laatst online: 21-11-2024
Exact wat ik bedoel hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:08
Ah, waarschijnlijk was ik nog bezig met typen toen jij je post maakte ;)

Star Citizen Referral Code

Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste