Ik denk dat ik weet waar, want ik heb 'em ook voor exact 1000 euro gekocht

Niet twijfelen, gewoon doen. Prima zaakje en een eigenaar die er op staat een goede service te leveren aan 'grote volume' prijzen. (en je hebt persoonlijk contact als je ooit een garantiesituatie moet aankaarten, wat voor mij veel beter werkt dan eindeloos over en weer mailen)
Het enige verschil is dat de dvb-t tuner op de PZ81 HD aankan en gewoon SD dvb-t op de PZ80.
HD dvb-t wordt in belgië echter niet gebruikt, dus dat maakt verder niet uit. Maar de PZ80 heeft dus uiteraard ook een dvb-t tuner volgens mij.
Voor mij is het geen issue, want ik kan hier toch geen dvb-t gebruiken wegens erg slechte ontvangst. Dus ik heb voor tien euro per maand een SD tv pakket besteld bij belgacom. Altijd goed en stabiel beeld en een 30 tal zenders? (ook al kijk ik maar naar een drie-viertal zenders, ach ja...) (en nu de eerste drie maand gratis wegens promotie)
De PZ81 is touwens een Frans model, maar aagenzien de winkel deze tv voor 1000 euro kan aanbieden (en de PZ80 een stuk duurder is) verkoopt hij alleen nog maar die PZ81. (logisch, aangezien het verder dezelfde tv is

) Is verder geen probleem (behalve handleiding in Engels en Frans

) en aangezien alle service en garantie toch via de winkel gebeurt en Pana een Europees garantiebeleid heeft, maak ik me nergens zorgen om.
In de fnac staat de 42 PZ80 voor 1399

terwijl ik m'n PZ81 voor 1000 heb gekocht.
Gisteren geleverd dus, helemaal zonder problemen. (ging eerst twee weken duren, en uiteindelijk na ongeveer 4 dagen gebracht

) Ik heb niet gewacht en in m'n eentje het scherm op de voet geschoven (normaal kan je best met twee zijn). Even 'spannend' maar is verder ook geen probleem. Alles goed aanschroeven en de tv op het tv meubel gezet.
En het valt me alles mee! Ik vind het scherm helemaal niet lelijk trouwens. Ok, niet zo mooi als een philips of LG, maar zeker niet afstotelijk lelijk. (denk dat dit ook weer een beetje het 'ik praat iedereen maar na' fenomeen is wat je hier ziet, anders 'hoor je er niet helemaal bij' ) Anyway, een mooi en neutraal pianozwart kader en dan die zilverkleurige 'boog' aan de onderkant met extra aansluitingen (handig om snel even iets aan te sluiten en niet naar achter te moeten gaan)
Eerste indrukken:
geen
M'n tv abonnement gaat pas op woensdag in, en een ps3 heb ik nog niet. Dus voorlopig staat dat ding daar maar gewoon zwart te wezen. Typisch weer, SD televisie op een Full HD plasma

Ik heb geen probleem met SD tv, helemaal niet (en is ook lekker goedkoop), maar mijn punt is dus dat ik net zo goed de PX80 had kunnen kopen

Mijn voornaamste gebruik zal toch dvd en SD tv zijn.
Nu goed, misschien heb ik er met m'n toekomstige ps3 wel nog iets aan.
Want ik heb vandaag ontdekt, om toch een beetje te kunnen spelen met m'n nieuwe tv, dat hij via VGA geen Full HD aanpakt

Vrij 'dom' eigenlijk, ik meen me toch te herinneren dat mensen vroeger hun pc-crt's ook tot 2500*1600 hadden draaien over vga, dus ik had wel 1920*1080 verwacht.
Ik dacht eerst dat er iets mis was, maar even zoeken op 'vga' in dit topic was informeerde me genoeg
En ik heb geen dvi-hdmi, dus ik kan nog geen full hd fragmentjes testen op m'n tv.
Het probleem is dat als je pc op een verkeerde resolutie staat, je gewoon niets ziet (dus ook de res niet kan aanpassen

) Dus moet je telkens over en weer met je pc om te testen (zeker als je niet weet waarom hij geen beeld laat zien). Daarnaast zijn de resoluties die hij wel pakt 4:3 ? Dus het ziet er niet fantastisch uit.
Ach ja, dan maar wachten tot m'n tv abo geactiveerd wordt. Kan ik tenminste terug elke dag gewoon relax tv kijken (is als student echt jaren geleden) en dat mis ik wel. Voor gewone tv kan ik mij niet druk maken om de resolutie (en SD digitaal is toch al een 480p?, vergeleken met de serie rips (320 lijnen) is dat al goed genoeg) De essentie is dat het scherm snel is, om vlot bvb F1 en tennis te kunnen kijken. En dat is met een plasma geen probleem.
Al met al ben ik erg tevreden over m'n tv. Enige 'minpuntje' is dat 42" toch echt wel te klein is

Ik had het wel gedacht, maar goed. Mijn budget liet geen 50" Full HD toe. (en m'n stroomrekening ook niet denk ik)
En ik vrees ook dat die vier fans na verloop van tijd een stuk meer lawaai gaan maken als ik de gemiddelde pc fan als referentie neem. Ze zitten ook zo dat er goed veel stof kan invallen.
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 19-10-2008 19:47
]