Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:18
Metaalhoofd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:23:
[...]

Wat wel een voordeel van Fullhd is tov Hdready is dat als je een dode pixel hebt (en je de tv niet kan omruilen, maar dat zal bij Panasonic denk ik niet zo'n probleem zijn), je deze op normale kijkafstand en normaal kijkgedrag niet zal zien, terwijl je bij een HD-ready dat mogelijk wel doet.

Ik ben blij dat ik toch ben gegaan voor een 50" Full hd ipv Hd-ready, bij mijn normale kijkafstand van 4 meter, omdat (afgezien van het feit dat ik een dode pixel heb en Samsung blijkbaar geen 0-pixel garantie bied) gamen op 2 meter afstand toch wel erg vet is (toen zag ik de pixel trouwens ook niet/nauwelijks).

Maw: een Fullhd nodigt wel uit om dichterbij te gaan zitten dan normaal als je echt even ultiem wil gamen, terwijl je bij een HD-ready dan toch pixels gaat zien.
Klopt, ik zit ook op 1,5 á 2 meter afstand van de tv als ik aan het gamen ben. De beleving is dan veel beter.

Hoe Panasonic met dooie pixels omgaat is inderdaad zeer netjes (de service in het algemeen is in mijn ogen uitstekend). Ik had ook 4 dode subpixels (op 3 meter afstand niet te zien, op 2 meter afstand alleen als je erop let), en mijn tv is vervangen. Bij de meeste merken moet je minimaal 5 dode subpixels hebben. Panasonic levert zogenaamde klasse 1 tv's, waarbij geldt dat de tv geen dode pixels mag hebben. De meeste andere merken leveren klasse 2 tv's, en daarbij zijn de kwaliteiteisen minder hoog.

Hier meer informatie:
http://kassa.vara.nl/port...ssa_artikel&number=643390

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 14:55
on4cet schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:20:
En ja, dan zeggen ze elke keer weer 'vanop 3 meter zie je het verschil niet' ... kan goed zijn, maar ik wil niet altijd op 3 meter moeten gaan zitten OM geen verschil te moeten zien ...
Ikzelf zit op 2,5 meter.
Niet om geen verschil te moeten zien, maar gewoon omdat ik dat een goeie afstand vind om televisie te kijken.
Ik snap niet wat er zo prettig is om met je gezicht tegen het scherm aan te zitten...

[ Voor 7% gewijzigd door PinkPanther1970 op 16-10-2008 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Metaalhoofd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:23:
[...]

Wat wel een voordeel van Fullhd is tov Hdready is dat als je een dode pixel hebt (en je de tv niet kan omruilen, maar dat zal bij Panasonic denk ik niet zo'n probleem zijn), je deze op normale kijkafstand en normaal kijkgedrag niet zal zien, terwijl je bij een HD-ready dat mogelijk wel doet.

Ik ben blij dat ik toch ben gegaan voor een 50" Full hd ipv Hd-ready, bij mijn normale kijkafstand van 4 meter, omdat (afgezien van het feit dat ik een dode pixel heb en Samsung blijkbaar geen 0-pixel garantie bied) gamen op 2 meter afstand toch wel erg vet is (toen zag ik de pixel trouwens ook niet/nauwelijks).

Maw: een Fullhd nodigt wel uit om dichterbij te gaan zitten dan normaal als je echt even ultiem wil gamen, terwijl je bij een HD-ready dan toch pixels gaat zien.
ok dank!
veel om over na te denken, een keuze wordt binnenkort gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
PinkPanther1970 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:39:
[...]

Ikzelf zit op 2,5 meter.
Niet om geen verschil te moeten zien, maar gewoon omdat ik dat een goeie afstand vind om televisie te kijken.
Ik snap niet wat er zo prettig is om met je gezicht tegen het scherm aan te zitten...
Je bent best aan het overdrijven hoor. Van 1,5 meter zit je echt niet met je gezicht op het beeldscherm, Voor mij is het precies de afstand waarbij het beeld je zichtveld vult en je niet op en neer hoeft te gaan met je hoofd. Misschien de volgende keer zelf eens uitproberen, voordat je hier onzin gaat posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Rudey schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:47:
[...]
Misschien de volgende keer zelf eens uitproberen, voordat je hier onzin gaat posten.
Man toch, ik zat toen ik jong was naar een 36cm zwart-wit scherm te staren met ingebouwde antenne...
M.a.w. ik ben nu een ouwe zak en gebruik een televisie dus waarvoor 'ie gemaakt is, niet om te 'gamen' of als veredeld computerscherm; als ik zo dicht tegen een scherm aanzit, ga ik slapen met barstende hoofdpijn.
(zo, nu weet je ook wat je binnen x aantal jaren te wachten staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Rudey schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:47:
[...]

Je bent best aan het overdrijven hoor. Van 1,5 meter zit je echt niet met je gezicht op het beeldscherm, Voor mij is het precies de afstand waarbij het beeld je zichtveld vult en je niet op en neer hoeft te gaan met je hoofd. Misschien de volgende keer zelf eens uitproberen, voordat je hier onzin gaat posten.
Wat nou onzin? Klaun....

Heel veel mensen hebben deze tv in de woonkamer staan, DUS staat er bij 90% of meer een salontafel tussen en zitten deze mensen op een BANK o.i.d.. Dus zit je sowieso al op 2 / 2,5 meter. Niet alle mensen hebben de mogelijkheid om elke keer de bank of een stoel tussen de salontafel en de tv te zetten.

1,5 meter is gewoon erg dichtbij om op een 50" tv te kijken. Als jij het tof vindt moet je het doen maar er zijn maar weinig mensen die zo'n bakbeest voor op de slaapkamer kopen waar je dichtbij kan gaan zitten of maar weinig mensen die geen salontafel o.i.d. ertussen hebben staan.

Dus iedereen een beetje in hun waarde laten aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Ohja, lekker de conversatie verdraaien. Meneer PinkPanther was degene die het dichtbij zitten aan het kleineren was. Dat het voor veel mensen niet praktisch is, is een heel ander verhaal. Prima, iedereen mag zelf weten hoe ver hij/zij van de tv afzit. Ik heb NERGENS gezegd dat ik het hier niet mee eens ben. Voor normaal tv kijken zit ik zelf ook op 3 meter afstand. Even wat zelfreflectie deheer Loonens, want het zijn PinkPanther en jij die mensen in hun waarde moeten laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Djeezes, wat zijn sommigen hier snel op hun aanhangsel getrapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:43

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik vind 42" anders niet groot in mn slaapkamer, waar ik er max 2m vanaf kan zitten op mijn bank +).
Toen ik hem uitpakte was het wel echt zo van, zo dat is groot. Maar na een weekje ben je eraan gewend en lijkt de 32" CRT TV in de huiskamer miniatuur...
En ik zelf kan wel duidelijk verschil zien tussen 720p en 1080p, maar ik zit er dan ook dichterop dan 'gemiddeld'. Overigens kan ik ook het verschil daartussen zien op mijn 26" PC scherm met 1920x1200 resolutie. Maar je moet daarvoor natuurlijk niet te ver weg gaan zitten...

Iets anders:
Heeft iemand zijn 42PZ85 al laten ISF calibreren? En watvoor settings daaruit gekomen zijn (inclusief geheim menu) :), bij onze oude Philips CRT was het resultaat best mooi :P. Weet niet of dat met Plasma ook zomaar kan?

[ Voor 18% gewijzigd door BiG-GuY op 16-10-2008 11:54 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on4cet
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-11-2024
Het was ook niet mijn bedoeling van de conversatie op deze manier verder te voeren, daarom ga ik hier even goede argumenten geven waarom het WEL kan, dat je zo dichtbij gaat zitten ... Maar nogmaals, iedereen moet hiermee z'n zin doen, ik heb enkel gereageerd omdat er toch wel een overwicht was van mensen die een hd-ready als goed-genoeg beschouwen omdat je het vanop 3 meter niet ziet (het verschil) ...

Hier gaan we :

De meeste zitmeubelen hebben een configuratie waarbij je een 3zit hebt, en daarbij nog een tweezit, of 2 eenzitsmeubelen ... Ik neem dan aan dat er niemand zo zot is van die andere zetels naast je 3zit te zetten op een rij .... achter de salontafel .... Neen, bij mij staat de 3zit idd achter het salontafel, maar de twee 1zitters staan links en rechts NAAST de salontafel, met andere woorden, 1 daarvan staat bijna vlak voor de tv ...

Ik heb ooit mensen aanhoord die me vertelden dat ze een grote tv maar niks vonden omdat ze dan teveel met hun hoofd van links naar rechts moesten bewegen ... sorry, maar dan denk ik toch 'wat een onzin' ... Als ik in die zetel zit op quasi anderhalve meter, dan moet ik absoluut NIETS met mijn hoofd bewegen hoor, en dat is dan op een 50" ... En inderdaad, de beleving is veeeeeel intenser dan ...

En neen, ik ben geen jonge gamer, ik ben dichter tegen de 40 dan de 30 ...

Het is van mij dus echt niet nodig van er terug een discussie over te starten, maar een groot deel van de argumenten om voor hd-ready te gaan, zijn in mijn ogen (!!) maar deels waarheid ...

Trouwens, worden de huizen en dus ook de woonkamers niet almaar kleiner ??? Wie heeft er dan nog de luxe van op meer dan 3 meter te zitten van z'n scherm ... ? En wie weet wordt het met de jaren alleen maar erger ? Zelf heb ik nog een dikke 4 meter tussen de 3zit en de tv ... maar .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
En dan kijk ik momenteel nog naar een gewone digicorder via scart, wat dus al serieus kan opgekrikt worden door naar de hd digicorder via hdmi te gaan ... Enfin, dat bewijst volgens mij ook al, dat de scaler in deze set wel echt goed is !
Begrijp ik het goed dat je zit te kijken naar een upscaled SD-signaal en dáármee bepaalt dat je FullHD/HDReady-verschil kan zien, of mis ik iets?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:08
on4cet schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:13:
Ik heb ooit mensen aanhoord die me vertelden dat ze een grote tv maar niks vonden omdat ze dan teveel met hun hoofd van links naar rechts moesten bewegen ... sorry, maar dan denk ik toch 'wat een onzin' ... Als ik in die zetel zit op quasi anderhalve meter, dan moet ik absoluut NIETS met mijn hoofd bewegen hoor, en dat is dan op een 50" ... En inderdaad, de beleving is veeeeeel intenser dan ...
Diezelfde mensen gaan misschien ook nooit naar een bioscoop (of alleen van die miniatuur bioscopen in kleine stadjes) en zijn helemaal nog nooit in een IMAX theater geweest.

Gewoon tv kijken lijkt me overigens niks op zo'n kleine afstand. Ik hoef die kop van al die nieuwslezers niet supergroot te zien, maar bij games/films geeft het wel een extra dimensie.
En als je koppijn krijgt, dan heb je zowiezo te lang tv gekeken, want de hele avond van 18:00 tot 24:00 tv kijken vind ik zonde van de tijd.
Meestal ben ik na 2 tot 3 uur het passief zitten kijken al aardig zat en ga dan wat lezen ofzo.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on4cet
@Brad Pitt :

Je mist het een beetje ... Ik heb nergens gezegd dat ik daardoor het verschil tussen een hd-ready en een full-hd kan zien ... Ik zeg alleen dat ik op een full-hd op deze afstand nog perfect scherp beeld heb ... En dat is dus idd de verdienste van de upscaler ... De rest van de beweringen durf ik aan te gaan omdat ik in een winkel het verschil gezien heb tussen 2 vergelijkbare modellen waarbij de ene hd-ready was, en de andere full-hd ... en ze kregen beiden hetzelfde HD-signaal toegevoerd via een hdmi-splitter (4poorts) ... Maar het is een feit dat ik dringend moet overschakelen naar de hd-digicorder ... maar zit kennelijk voor een jaar vast aan het sd-digicorder abbo .. ook al wil ik gewoon wisselen naar een hd-digicorder, en niet van provider ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
on4cet schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:27:
Ik zeg alleen dat ik op een full-hd op deze afstand nog perfect scherp beeld heb ... En dat is dus idd de verdienste van de upscaler ...
Een scaler kan er niet dermate veel beeldinformatie bij bedenken/rekenen dat het beeld zodanig scherp wordt dat het op een FullHD zichtbaar scherper is dan op een goede HDReady tv. Dit zit geheel tussen de oren. Dit soort opmerkingen laten mij meteen twijfelen aan de aan waarde van de rest van de verstrekte informatie. Maar goed, wederom, als jij dénkt dat te kunnen zien is dat toch mooi meegenomen. Het "is" echter niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on4cet
Brad Pitt schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:39:
[...]

Een scaler kan er niet dermate veel beeldinformatie bij bedenken/rekenen dat het beeld zodanig scherp wordt dat het op een FullHD zichtbaar scherper is dan op een goede HDReady tv. Dit zit geheel tussen de oren. Dit soort opmerkingen laten mij meteen twijfelen aan de aan waarde van de rest van de verstrekte informatie. Maar goed, wederom, als jij dénkt dat te kunnen zien is dat toch mooi meegenomen. Het "is" echter niet zo.
Ik durf zeggen dat je verschil in aantal lijnen kan zien ! En het is niet omdat die lijnen gevuld zijn met dezelfde pixels (upscaled) dat je niet kan zien dat het beeld beter is ... Ik bedoel hiermee dat je op een hd-ready van dichterbij het raster enigszins kan zien, en zeker bij grotere vlakken van dezelfde kleur ...

Ik wil hier ook niet beweren dat ik een PRO ben hé ... Ik beweer alleen dat IK het verschil zie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Laatst online: 12:41
texaslex83 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:05:
[...]

blijft het raar vinden .. die 5 openingen en slechts 4 fans. Een vriend van mij heeft zijn pz85 1,5 geleden gekocht en die heeft wel 5 fans.

Lightning en pink panther ... welke fan ontbreekt er bij jullie? Is het als je voor de tv staat de tweede opening vanaf de linker kant? Wanneer hebben jullie m gekocht .. wellicht dat het om nieuwe serie gaat ofzo.

Iemand enig idee waarom panasonic plots 4 fans ipv 5 voert?? Nieuwere versie met minder hitte ontwikkeling??

Het zit me niet echt lekker aangezien ik 1400 voor de tv betaald heb en er niet later wil achterkomen dat de levensduur veel korter is doordat de tv z'n hitte niet kwijt kan. Had pansonic al gebeld, maar kreeg iemand met weinig kennis aan de lijn die me niet veel verder kon helpen.
Als ik VOOR de tv sta mist hier de 2e van links een fan. (een lege uitsparing). Van voren ziet het er dus zo uit:
[x][ ][x][x][x]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Het gaat weer lekker met die internetshop.nl hier |:(

Maandagavond 6 oktober de 42PZ80 besteld. Maandag 13 oktober konden we deze ophalen in Duiven.
Daar bleek ie toen niet te zijn. We zouden gebeld worden wanneer ze hem thuis zouden bezorgen.

Nu is het inmiddels donderdag, heb ik een aantal keren gebeld (zelfs gister vanuit Parijs) en telkens weer "we bellen u terug" Tot nu toe nog weinig :?

Nu maar annuleren en ergens anders bestellen? Of toch nog even volhouden nu? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:36
adinsx schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:40:
Het gaat weer lekker met die internetshop.nl hier |:(

Maandagavond 6 oktober de 42PZ80 besteld. Maandag 13 oktober konden we deze ophalen in Duiven.
Daar bleek ie toen niet te zijn. We zouden gebeld worden wanneer ze hem thuis zouden bezorgen.

Nu is het inmiddels donderdag, heb ik een aantal keren gebeld (zelfs gister vanuit Parijs) en telkens weer "we bellen u terug" Tot nu toe nog weinig :?

Nu maar annuleren en ergens anders bestellen? Of toch nog even volhouden nu? :P
Gewoon keihard eisen dat je hem NU wil :P

p.s. eerste bericht op het forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:55
Lijkt mij dat de conclusie HDr of FullHD het budget de keuze bepaald. Als je die paar €100 extra over hebt voor een FullHD lijkt mij dat de verstandigste keuze. Over een paar jaar heeft menig huishouden een Blurayspeler ipv een DVDspeler. Dan wil je toch ook van de volledige resolutie gebruiken maken?

"Het verschil tussen 720P en 1080P is haast niet te zien op een afstand van > 3 meter"

De enige ervaring die ik kan delen is dat het verschil tussen een 720P en 1080P .mkv bij mij overduidelijk een verschil in scherpte is. Misschien helpt de afstand van 2,5 meter dus daarbij ook bij.
Ga ik op grotere afstand staan en switch tussen de beeldformaten dan is er nog steeds een zichtbaar kwaliteitsverschil.

Maar goed, ik heb dan ook een Sony 40W4000 LCD dus erg off-topic in dit topic. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VCDfan schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:04:
Maar goed, ik heb dan ook een Sony 40W4000 LCD dus erg off-topic in dit topic. :X
Inderdaad, want die hééft niet eens een motion resolution die ook maar enigszins in de buurt komt van FullHD he, dus bijzonder knap dat je dan, tenzij je het beeld gaat pauzeren, zo'n overduidelijk verschil ziét.

Plus: op een FullHD-tv een 720p signaal afspelen hoeft helemaal niet hetzelfde te zijn als hetzeflde signaal af te spelen op een ernaast staande goede HDReady. De scaler van de Sony is daarbij " okay" dus misschien scale't ie het beeld wel helemaal niet zo goed terug maar 720p. Al met al geen enkele reden om aan te nemen dat je met een 40 inch tv op 2.50 meter een "duidelijk" verschil ziet.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2008 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
japie06 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:52:
[...]

Gewoon keihard eisen dat je hem NU wil :P

p.s. eerste bericht op het forum :)
en dat is gelukt. met veel aandringen, dat ik de hele week al aan het bellen ben (zelfs vanuit Parijs) bleek nu ineens de tv wel in Duiven te staan. Vanmorgen daar geleverd zei ze...

Jaaaajaaa... Dus ik bellen daarheen, Klopte, tv stond er klaar. Geregeld dat ik ehm alsnog na 16.30 op mocht halen. Wat bleek, de tv was er woensdag al afgeleverd maar er had geen naam op de bon gestaan dus wisten ze ook niet voor wie die was 8)7

Toen we binnen kwamen lopen zei de man: Dag Meneer **** :P De naam was al vaak gevallen die dag :)

Maar goed, hij staat nu achter in de berging. Ziet er enorm groot uit, en m'n moeder durfde nog niet in de doos te kijken ;)

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii158/adinsx2/161020081176.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii158/adinsx2/161020081177.jpg

Dit was het 1:1 formaat in karton :P

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii158/adinsx2/011020081165.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat ik niet goed begrijp is, waarom iedereen zich zo vastpint op die 3 meter afstand ? Ik heb de 50pz800e, en ik doe niet liever dan in de zetel het dichtst bij het scherm gaan zitten, en dan spreek ik over een afstand van hoop en al 1,5 meter ... Beeld blijft gewoon lekker scherp, en dat zal je NIET hebben bij een hd-ready ...
ECHT NIET!!!

Afhankelijk van het ingangsignaal kan je idd pixels zien. Met Bluray zie ik echt haarscherp op 1m afstand van mijn 42", met digitaal SD zie je idd blokken maar dat is volgens mij ook bij een FHD.

Maar ik _wil_ niet op 1m zitten. Zelfs met het gamen zit ik liever op mijn huidige afstand van 2.75m. Het is dus afhankelijk van het gebruik van het toestel.
Lijkt mij dat de conclusie HDr of FullHD het budget de keuze bepaald. Als je die paar €100 extra over hebt voor een FullHD lijkt mij dat de verstandigste keuze. Over een paar jaar heeft menig huishouden een Blurayspeler ipv een DVDspeler. Dan wil je toch ook van de volledige resolutie gebruiken maken?
Mij lijkt die keuze niet het verstandigste.

Voor die paar honderd euro koop ik me NU een BR speler en dan geniet ik al van HD beeldmateriaal. Als geld geen rol speelt dan zou ik meteen voor 60" FHD met BR-speler gaan ;) De verborgen kosten spelen dan geen rol namelijk. Maar financieel en technisch gezien zou ik _altijd_ voor een HDR gaan omdat HDR een lager verbruik kent, de reso geen rol speelt (mits je niet met 1m op je 50" tv zit want dat is absoluut geen normaal gebruik)) en je het bespaarde geld in randapparatuur zoals een BR-speler / HT-receiver / speakers / ... te investeren.

Maar _technisch_ gezien is FHD beter. Maar heeft dat technisch voordeel ook een praktisch nut? En denk ik dat voor 95% HDR voldoende is vanuit een praktisch standpunt. Ik vind het namelijk onzinnig om geld onnodig uit te geven. Als je daar beter van slaapt dan moet je het doen natuurlijk want dan heeft het wel nut maar niet dat technisch nut ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Chevy454 op 16-10-2008 19:53 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-03 10:12
PinkPanther1970 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:52:
[...]

Man toch, ik zat toen ik jong was naar een 36cm zwart-wit scherm te staren met ingebouwde antenne...
M.a.w. ik ben nu een ouwe zak en gebruik een televisie dus waarvoor 'ie gemaakt is, niet om te 'gamen' of als veredeld computerscherm; als ik zo dicht tegen een scherm aanzit, ga ik slapen met barstende hoofdpijn.
(zo, nu weet je ook wat je binnen x aantal jaren te wachten staat)
Een TV is tegenwoordig voor meel meer geschikt dan alleen t.v. kijken... volgens mij loop je 50 jaar achter...
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
mangahuisman schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 19:19:
[...]

Een TV is tegenwoordig voor meel meer geschikt dan alleen t.v. kijken... volgens mij loop je 50 jaar achter...
8)7
das een beetje een lage opmerking niet?

ik ben 29 (best jong dus) en ik gebruik de voor tv en film. of een tv voor meer geschikt is heeft er dus geen reet mee te maken. Als hij hem alleen voor tv wil kijken dan is dat zijn goed recht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
mangahuisman schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 19:19:
[...]

8)7
Het is niet omdat een televisie voor meer geschikt is, dat je hem als dusdanig hoeft te gebruiken... (een balpen kent ook vele toepassingen, toch gebruiken de meeste mensen het als instrument om te schrijven)
Bij 95% van de mensen dient de televisie nog altijd waarvoor het ding oorspronkelijk is uitgevonden en, geloof me, die zitten echt niet op 1 of 1,5 meter van hun toestel.

Of moet ik me nou gaan verontschuldigen omdat ik geen hersenloze tiener ben die urenlang als een zombie in een fantasiewereldje leeft? (of wat verstaat de jeugd tegenwoordig onder de noemer 'gamen')

[ Voor 11% gewijzigd door PinkPanther1970 op 16-10-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:28
adinsx: poes!!!

en feli met je aankoop :P

Zullen we btw maar stoppen met die HD ready-full hd discussie...de 1 ziet het wel, de ander niet. Heb je het budget, wil je graag of piece of mind of ben jij 1 van die mensen die het wel ziet, koop dan een Full HD, zo niet, neem HD Ready. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:01:
Heb enkele weken een 42-PZ800 ben er zeer tevreden over prachtig beeld op blu ray via ps3 maar raar genoeg nog beter beeld op mijn hd digicorder, bijde contrast waardes staan op 50% en cinema. Heeft iemand goede instellingen voor zijn ps3 zonder te veel risico op inte branden ivb met hoog contrast ( heb al ca. 200 uur ingespeeld). En nog iets dat mij is opgevallen is dat bij snel bewegende beelden flashbacks etc... soms het scherm een tikkend geluid maakt, normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
B.A.L. schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:14:
adinsx: poes!!!

en feli met je aankoop :P
Inderdaad 1 van de 3 poezen ;) maar komen normaal nooit binnen hoor, altijd buiten.

We hebben inmiddels de tv aangesloten en ik moet zeggen, wat een heerlijk beeld. :P
Wel groot, het wordt dus wennen, maar het beeld is errug strak via de schotel ;)

Overigens, nergens in de handleiding kom ik 200 uur inspelen tegen met de bijbehorende instellingen.
Heb het nu ingesteld op Cinema, kleurbeheer uit, etc... maar wat waren de juiste startinstellingen ook al weer :?

Morgen de boel maar eens even beter instellen, nu eerst nog even genieten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Of een keer zo'n calibratie DVD kopen?

http://www.hdtvtest.co.uk/plasma-calibration.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

adinsx schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:11:
[...]
Overigens, nergens in de handleiding kom ik 200 uur inspelen tegen met de bijbehorende instellingen.
Heb het nu ingesteld op Cinema, kleurbeheer uit, etc... maar wat waren de juiste startinstellingen ook al weer :?
Is ook niet een officiele richtlijn. Het kan volgens sommigen echter geen kwaad om de 1e 200 uur het contrast niet hoger dan ~50% te zetten.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
psy schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:09:
[...]

Is ook niet een officiele richtlijn. Het kan volgens sommigen echter geen kwaad om de 1e 200 uur het contrast niet hoger dan ~50% te zetten.
Alleen het contrast of ook de helderheid?

Zal morgen dit topic nog weer een doorneuzen, ergens in de afgelopen 3 weken heb ik het langs zien komen volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:42

"Het verschil tussen 720P en 1080P is haast niet te zien op een afstand van > 3 meter"

De enige ervaring die ik kan delen is dat het verschil tussen een 720P en 1080P .mkv bij mij overduidelijk een verschil in scherpte is. Misschien helpt de afstand van 2,5 meter dus daarbij ook bij.
Ga ik op grotere afstand staan en switch tussen de beeldformaten dan is er nog steeds een zichtbaar kwaliteitsverschil.

Maar goed, ik he
b dan ook een Sony 40W4000 LCD dus erg off-topic in dit topic. :X
Mensen maken elkaar helemaal dol met dit soort desinformatie! (sorry hoor, niks persoonlijks).

Je kùnt dat verschil helemaal niet goed zien en al helemaal niet op de manier waarop jij (en vele met jou hoor) dit doet.
Wat jij doet is de inputresolutie verlagen van full hd naar 720p, maar de tv blaast dit weer op naar de full hd resolutie van het scherm en dat wordt gewoon niet mooi. Natuurlijk zie je dan verschil omdat je een resolutie gebruikt die lager is dan die van het scherm.
Je kunt dit alleen vergelijken door een hdready tv naast een full hd te zetten en op beide een blu-ray af te spelen (beide op 1080p) en dan naar de beeldkwaliteit en scherpte te kijken.

Ik durf iedere full hd lcd naast mn hdready plasma te zetten en daarna iedere blu-ray film te gaan kijken die ik heb. Ik weet 100% zeker dat de meeste mensen mn plasma veel mooier zullen vinden. Al mn vrienden vinden dit al, ook degene met een full hd lcd.
Resolutie is het minst belangrijk voor beeldkwaliteit wat betreft hdtv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
@Ferry34: volledig juist en net wat ik al dagen aan een stuk probeer uit te leggen.
Ik zei hetzelfde gisteren al: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

De ene FHD is de andere niet, als je een vergelijk gaat maken, en dan de toestellen echt naast elkaar zet dan komt de 42PX80 (HDR) erg nog heel vaak als beste uit, ook op 2 meter (onder de 2 meter is voor mij niet prettig, ook niet bij gamen, (speel al sinds 1985 spelletjes op de PC).

Nogmaals, blind staren op specs mag natuurlijk altijd en moet ook iedereen voor zichzelf bepalen, maar je moet zelf gaan kijken, ervaren........

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
PinkPanther1970 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 19:46:
[...]

Het is niet omdat een televisie voor meer geschikt is, dat je hem als dusdanig hoeft te gebruiken... (een balpen kent ook vele toepassingen, toch gebruiken de meeste mensen het als instrument om te schrijven)
Bij 95% van de mensen dient de televisie nog altijd waarvoor het ding oorspronkelijk is uitgevonden en, geloof me, die zitten echt niet op 1 of 1,5 meter van hun toestel.

Of moet ik me nou gaan verontschuldigen omdat ik geen hersenloze tiener ben die urenlang als een zombie in een fantasiewereldje leeft? (of wat verstaat de jeugd tegenwoordig onder de noemer 'gamen')
PinkPanther jij zegt dat een tv niet gemaakt is om te gamen.
Vervolgens zegt mangahuisman dat een tv voor meer geschikt is tegenwoordig.
Batsu weet het gesprek dan weer zo te verdraaien, dat het niet meer om de tv techniek gaat, maar hoe mensen de tv gebruiken. :S
En vervolgens borduur jij daar weer op voort.

Beetje rare manier van discusseren. Dus laten we terug gaan naar waar jij zegt dat een tv niet gemaakt is om te gamen. FOUT! tegenwoordig worden er wel degelijk technieken ingebouwd in tv's speciaal om games beter te weergeven (sommige tv's hebben zelfs een game modus). Console gaming doet namelijk 95% van de mensen op een tv (welcome to 2008). Daarnaast zijn er veel mensen met een console (denk aan Wii) en is het niet alleen de jeugd die games spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Rudey schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:34:
[...]
Console gaming doet namelijk 95% van de mensen op een tv (welcome to 2008).
Daarnaast zijn er veel mensen met een console (denk aan Wii) en is het niet alleen de jeugd die games spelen.
Tja kijk, ik kan enkel voor mezelf spreken en tussen werk, gezin en andere dingen die moeten gebeuren, vind ik echt geen tijd om mijn tijd te verprutsen aan spelletjes (anderen doen natuurlijk wat ze willen).
Dat diegenen met een console dat doen op een televisie lijkt me nogal evident. Waarop zouden ze het anders doen? De koelkast?
Mensen hebben tegenwoordig (jaja, 2008) echter ook meer dan 1 televisie in huis en volgens mij staan die consoles slechts in een minderheid van de gevallen naast de televisie die dient voor het hele gezin.

Trouwens, wat deze hele discussie eigenlijk nog met de plasma's van Panasonic te maken heeft, is me een raadsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Rudey schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:34:
[...]

PinkPanther jij zegt dat een tv niet gemaakt is om te gamen.
Vervolgens zegt mangahuisman dat een tv voor meer geschikt is tegenwoordig.
Batsu weet het gesprek dan weer zo te verdraaien, dat het niet meer om de tv techniek gaat, maar hoe mensen de tv gebruiken. :S
En vervolgens borduur jij daar weer op voort.

Beetje rare manier van discusseren. Dus laten we terug gaan naar waar jij zegt dat een tv niet gemaakt is om te gamen. FOUT! tegenwoordig worden er wel degelijk technieken ingebouwd in tv's speciaal om games beter te weergeven (sommige tv's hebben zelfs een game modus). Console gaming doet namelijk 95% van de mensen op een tv (welcome to 2008). Daarnaast zijn er veel mensen met een console (denk aan Wii) en is het niet alleen de jeugd die games spelen.
hmm ik reageer op de post dat mangahuisman zegt dat iemand 50 jaar achterloopt en dat vind ik denigrerend. Daarbij komt het op mij over dat als je geen games speelt je geen plasma mag kopen omdat je hem slechts voor tv en dvd gebruikt. En dat vind ik dus pertinent incorrect.

Uiteindelijk is een tv gemaakt om een beeld weer te geven. Of dat nou tv, dvd, blu-ray of gaming is vind ik een beetje een zinloze discussie. Feit is dat tv's voor al deze dingen gebruikt worden. En inderdaad tv's worden uitgerust met speciale technieken om het gamen. Overigens zou ik graag statistieken zien van die 95% maar zo flauw wil ik niet doen en het getal maar met een korreltje zout nemen ;-) Of bedoelde je 95% van de tweakers hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Die 95% was een parodie op de 95% van PinkPanther. :P Exacte cijfers weet ik niet, maar tot nu spelen alle mensen met consoles die ik ken deze gewoon op de tv. Ik vind de PZ80 overigens uitermate geschikt voor gamen. Tja, en waar haal ik de tijd vandaan (want ik woon ook samen en werk fulltime)? De één besteed nou eenmaal zijn vrije uurtjes aan internetten, de ander weer aan tv of films kijken, en de ander weer aan gamen. Ik denk dat als je zo druk bezet bent dat je geen tijd meer hebt voor jezelf, dat je dan toch echt iets verkeerd doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
...en toch vind ie elke dag weer de tijd dit topic door te nemen en te reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Rudey schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:21:
Die 95% was een parodie op de 95% van PinkPanther. :P Exacte cijfers weet ik niet, maar tot nu spelen alle mensen met consoles die ik ken deze gewoon op de tv. Ik vind de PZ80 overigens uitermate geschikt voor gamen. Tja, en waar haal ik de tijd vandaan (want ik woon ook samen en werk fulltime)? De één besteed nou eenmaal zijn vrije uurtjes aan internetten, de ander weer aan tv of films kijken, en de ander weer aan gamen. Ik denk dat als je zo druk bezet bent dat je geen tijd meer hebt voor jezelf, dat je dan toch echt iets verkeerd doet.
ah kijk die had ik even gemist ;-)

natuurlijk is het logisch dat mensen met consoles deze spelen op de tv, waar anders op?

ach druk bezet is relatief. Tijd hebben en maken voor iets wat je belangrijk vind is het verschil. Ikzelf besteed mijn vrije uren liever aan een goede film (of mijn vriendin ;-)) in plaats van gamen. Maar ieder zijn ding natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Batsu schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:39:
[...]

Ikzelf besteed mijn vrije uren liever aan een goede film (of mijn vriendin ;-)) in plaats van gamen. Maar ieder zijn ding natuurlijk :P
Idem hier.
Waar ik gewoon toe wou komen is dat het feit of een scherm al dan niet (beter) geschikt is om te gamen voor de meerderheid van de gewone bevolking (en dus geen tweakers, freaks, fanaten, of noem het zoals je wil) geen enkele rol speelt bij het kiezen van een toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

adinsx schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:48:
[...]

Alleen het contrast of ook de helderheid?

Zal morgen dit topic nog weer een doorneuzen, ergens in de afgelopen 3 weken heb ik het langs zien komen volgens mij :P
Alleen het contrast. De helderheid beinvloedt alleen de zwartwaardes. Als je deze hoog zet, wordt je zwart alleen maar grijzer. Dat boeit niet echt. Het contrast daarentegen beinvloedt de helderheid (ja het klinkt vreemd), en daarmee ook de levensduur. Aangezien de plasmacellen in de eerste 200 uur behoorlijk fel zijn, heeft dat veel effect...

Maar, alles theoretisch. Volgens Panasonic NL maakt het niet uit en hoeft het helemaal niet. Ik denk dat het een verhaaltje is wat niet meer heel actueel is. Daarentegen heb je niet persé veel meer dan 50% contrast nodig om lekker tv te kijken dus je kan het evengoed doen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
psy schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:02:
[...]

Alleen het contrast. De helderheid beinvloedt alleen de zwartwaardes. Als je deze hoog zet, wordt je zwart alleen maar grijzer. Dat boeit niet echt. Het contrast daarentegen beinvloedt de helderheid (ja het klinkt vreemd), en daarmee ook de levensduur. Aangezien de plasmacellen in de eerste 200 uur behoorlijk fel zijn, heeft dat veel effect...

Maar, alles theoretisch. Volgens Panasonic NL maakt het niet uit en hoeft het helemaal niet. Ik denk dat het een verhaaltje is wat niet meer heel actueel is. Daarentegen heb je niet persé veel meer dan 50% contrast nodig om lekker tv te kijken dus je kan het evengoed doen.
Ah ok :)

Zal het vanmiddag eens uitzoeken. Moet sowieso alle instellingen nog even door, want er moest een functie uitstaan meen ik (kleurbeheer o.i.d.?) om beter beeld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

adinsx schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:33:
[...]

Ah ok :)

Zal het vanmiddag eens uitzoeken. Moet sowieso alle instellingen nog even door, want er moest een functie uitstaan meen ik (kleurbeheer o.i.d.?) om beter beeld te hebben.
Alleen CINEMA mode gebruiken, en alle beeldverbeterende functies uitzetten. Zo heb ik het gedaan.
Volgens AudioVision bij de PZ80 krijg je het beste HDTV beeld met de volgende settings:
AV-mode Cinema
Contrast 80% (doe dat dus maar even niet)
Helderheid 50%
Scherpte 0%
xy color UIT
Color Management AUTO
Kleur WARM
P-NR UIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinkPanther1970 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:48:
[...]

Idem hier.
Waar ik gewoon toe wou komen is dat het feit of een scherm al dan niet (beter) geschikt is om te gamen voor de meerderheid van de gewone bevolking (en dus geen tweakers, freaks, fanaten, of noem het zoals je wil) geen enkele rol speelt bij het kiezen van een toestel.
Ik vraag me af in hoeverre je daarin gelijk hebt.

1. Dit soort uitgaven worden in zeer veel gevallen door de jeugd gedaan. Pa betaald, maar zoonlief zoekt uit. Dat is al een paar keer uitgezocht; daarom is zoveel reclame ook op jongeren gericht.
2. Een gamer is niet direct een freak of fanaat. Gamen is onder de hand echt behoorlijk mainstream.

Dus gamen zal voor een behoorlijk aantal gezinnen de beslissing beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Thnx _/-\o_

Die zocht ik inderdaad, maar in de afgelopen X pagina's nog niet tegengekomen :P

Zo staat ie er nu bij:
Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii158/adinsx2/171020081184.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Netjes hoor!

Kan niet wachten tot er op mijn slaapkamer ook 1tje staat :D

Handig, die instellingen btw, die moet ik maar ff ergens noteren

Wat zijn btw de verschillen tussen de 42pz8 en de 42pz80? Heb al even zitten vergelijken maar zag niet echt noemenswaardige verschillen, behalve dat de pz80 flink wat miljard kleuren meer heeft (merk je dat ook echt?)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PZ80 is volgens mij een recentere generatie. Kijk ook even in de startpost. Dus idd een betere kleurdiepte, beter contrast, betere zwartwaarden, en een betere image processing unit (volgens mij, die V-Real engine zou recenter moeten zijn of zo?)

Nu ik de startpost nog eens bekijk ben ik extra gesteund in m'n beslissing voor een PZ81 boven een PX80, en dat ik dus de enige juiste keuze heb gemaakt. Voor 170 euro meer (in mijn geval) heb ik niet alleen een hogere resolutie (wat vooral voor m'n gemoedsrust is :p ) maar ook beter contrast, en betere features, algemeen gezien dan.

Ik was vandaag wel aangenaam verrast, ze hadden me gezegd dat de levertermijn twee weken kon bedragen, maar morgen wordt hij dus al geleverd. *O* (begin deze week besteld). I'm happy like a kid on christmas day :p Het zal er echt super uitzien in de woonkamer. Geen directe lichtinval, plaats genoeg, geen drukke inrichting, dus m'n tv zal er prima staan.

Echter moet ik nog tot eind oktober wachten om een ps3 te kopen (blu ray en games) omdat dan pas die bundle uitkomt die ik graag wil kopen. (ps3+lbp) en dan is het even genoeg geweest met dure uitgaven... -O- Voorlopig SD tv via antenne op m'n HD plasma dan maar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Ok, dus het is wel het geld waard om een beetje meer geld te sparen en een PZ80 te kopen ipv PZ8?

Hoe kom jij btw elke keer aan dat verschil van 170 eu tussen PX80 en PZ80? Als ik hier bij de pricewatch kijk is het verschil toch echt zo'n 300 eu...

Ik hoop nog steeds een leuke aanbieding mee te pakken met kerst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:58:
De PZ80 is volgens mij een recentere generatie. Kijk ook even in de startpost. Dus idd een betere kleurdiepte, beter contrast, betere zwartwaarden, en een betere image processing unit (volgens mij, die V-Real engine zou recenter moeten zijn of zo?)

Nu ik de startpost nog eens bekijk ben ik extra gesteund in m'n beslissing voor een PZ81 boven een PX80, en dat ik dus de enige juiste keuze heb gemaakt. Voor 170 euro meer (in mijn geval) heb ik niet alleen een hogere resolutie (wat vooral voor m'n gemoedsrust is :p ) maar ook beter contrast, en betere features,
Laat je niet gek maken door specs :) ik heb nog geen review gezien waarin de PZ80 er beter uitkomt dan de PX80 :)

Ik kon geen verschil zien in de winkel tussen deze twee toestellen. Op basis van berichten als:
http://www.satpimps.com/f....php?p=554085&postcount=5
. Along with various Full HD lcds.... the PX80 has more "accurate" colours than the pioneer, not quite as good processing or black levels, but is by far the best screen we have on display if you dont include the pioneer. The PZ80 looks washed out and "soft", everything seems to be not quite right and on SD and BBC HD it looks fairly poor in comparison to the pio and the px80, finally the PX80 is nice and silent in operation, whilst the pz80 has an annoying buzz and plenty of fans to boot.
heb ik uiteindelijk voor de PX80 gekozen. Maar, dat gezegd hebbende, de PZ80 is, denk ik, ook een prima keuze.

[ Voor 36% gewijzigd door _starbuck_ op 19-10-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

[b]
Laat je niet gek maken door specs :) ik heb nog geen review gezien waarin de PZ80 er beter uitkomt dan de PX80 :)
Ik heb ze naast elkaar gezien, je moet echt eens gaan kijken, en dan op minimaal 2 meter afstand, echt waar, de PX wint elke keer.
Trouwens, als hij eenmaal thuis staat heb je geen last meer van vergelijken, dan is hij alleen nog maar geweldig.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Laatst online: 12-09 23:53

robhof

Lembongan view

sorcees schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 01:26:
[...]

Ik heb ze naast elkaar gezien, je moet echt eens gaan kijken, en dan op minimaal 2 meter afstand, echt waar, de PX wint elke keer.
Trouwens, als hij eenmaal thuis staat heb je geen last meer van vergelijken, dan is hij alleen nog maar geweldig.
Ik heb ze ook naast elkaar gezien en in eerste instantie vond ik de PX80 ook mooier beeld geven. Na wat pielen met de instellingen, gaven ze nagenoeg gelijk beeld; PX80 deed dus absoluut niet onder voor de full hd (>2m kijkafstand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Ben zelf aan het twijfelen tussen een 42" of 46" plasma van Panasonic en zit nog te twijfelen tussen de PZ80 en de PZ85, echter vraag ik me af of het verschil in de weergave van 24p te merken is.

Iemand enig idee, er komt een Bluray aan te hangen. Heb toen ik ging kijken geen verschil kunnen ontdekken, maar heeft misschien ook aan de input gelegen. Misschien zelf toch nog eens langs gaan en vragen of ze een bluray kunnen afspelen.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Vraagje over beeldverhoudingen... Normaal gesproken heb ik mijn 42PX80 op 14:9 staan, wat er voor zorgt dat alle bronnen (UPC digitaal, analoge tv, Xbox 1) een prima beeld geven zonder uitgerekte of in elkaar gedrukte hoofden.

Sinds gisteren echter niet meer. Ik heb voor het eerst sinds mijn plasma weer eens een spel gespeeld op de Xbox (NFS Carbon), en toen was het beeld in elkaar gedrukt met grijze balken aan de zijkant. Ik heb het beeld op 16:9 gezet, en het was prima. Na het spelen weer terug op 14:9, en alle bronnen passen zich netjes aan. Alleen de Xbox niet meer. Bij het opstarten is het logo wel breedbeeld, maar zodra ik in XBMC kom zie ik grijze balken aan de zijkant, en is het beeld in elkaar gedrukt.

Overigens geeft 'Juist' lang niet altijd een goede verhouding, en ook Auto kan niet goed omgaan met niet 100% 16:9 beelden.

Dit heeft altijd prima gewerkt, alleen weet ik niet meer hoe ik het terug krijg. Ik heb in XBMC verder niets gewijzigd, dus ik vermoed dat het ergens in de tv zit, vandaar mijn vraag hier...

[ Voor 6% gewijzigd door mrwolf op 19-10-2008 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:47

belblade

Belgian wacko

ik kan de 42" pz81 krijgen voor exact 1000 € in belgië. Klopt het dat het enige verschil de extra dvb-t tuner is tov de pz80 ? Of zijn er nog andere verschillen ?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu al een poosje aan het twijfelen tussen de PZ80 & PZ85.

De 85 is een stuk duurder ( een 400€ bijna) dan de 80. Waar zit em dan het grote verschil in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

belblade schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 17:57:
ik kan de 42" pz81 krijgen voor exact 1000 € in belgië. Klopt het dat het enige verschil de extra dvb-t tuner is tov de pz80 ? Of zijn er nog andere verschillen ?

thanks
Ik denk dat ik weet waar, want ik heb 'em ook voor exact 1000 euro gekocht ;) Niet twijfelen, gewoon doen. Prima zaakje en een eigenaar die er op staat een goede service te leveren aan 'grote volume' prijzen. (en je hebt persoonlijk contact als je ooit een garantiesituatie moet aankaarten, wat voor mij veel beter werkt dan eindeloos over en weer mailen)

Het enige verschil is dat de dvb-t tuner op de PZ81 HD aankan en gewoon SD dvb-t op de PZ80.
HD dvb-t wordt in belgië echter niet gebruikt, dus dat maakt verder niet uit. Maar de PZ80 heeft dus uiteraard ook een dvb-t tuner volgens mij.

Voor mij is het geen issue, want ik kan hier toch geen dvb-t gebruiken wegens erg slechte ontvangst. Dus ik heb voor tien euro per maand een SD tv pakket besteld bij belgacom. Altijd goed en stabiel beeld en een 30 tal zenders? (ook al kijk ik maar naar een drie-viertal zenders, ach ja...) (en nu de eerste drie maand gratis wegens promotie)

De PZ81 is touwens een Frans model, maar aagenzien de winkel deze tv voor 1000 euro kan aanbieden (en de PZ80 een stuk duurder is) verkoopt hij alleen nog maar die PZ81. (logisch, aangezien het verder dezelfde tv is 8)7 ) Is verder geen probleem (behalve handleiding in Engels en Frans :p ) en aangezien alle service en garantie toch via de winkel gebeurt en Pana een Europees garantiebeleid heeft, maak ik me nergens zorgen om.

In de fnac staat de 42 PZ80 voor 1399 :') terwijl ik m'n PZ81 voor 1000 heb gekocht.

Gisteren geleverd dus, helemaal zonder problemen. (ging eerst twee weken duren, en uiteindelijk na ongeveer 4 dagen gebracht *O* ) Ik heb niet gewacht en in m'n eentje het scherm op de voet geschoven (normaal kan je best met twee zijn). Even 'spannend' maar is verder ook geen probleem. Alles goed aanschroeven en de tv op het tv meubel gezet.

En het valt me alles mee! Ik vind het scherm helemaal niet lelijk trouwens. Ok, niet zo mooi als een philips of LG, maar zeker niet afstotelijk lelijk. (denk dat dit ook weer een beetje het 'ik praat iedereen maar na' fenomeen is wat je hier ziet, anders 'hoor je er niet helemaal bij' ) Anyway, een mooi en neutraal pianozwart kader en dan die zilverkleurige 'boog' aan de onderkant met extra aansluitingen (handig om snel even iets aan te sluiten en niet naar achter te moeten gaan)

Eerste indrukken: geen :p

M'n tv abonnement gaat pas op woensdag in, en een ps3 heb ik nog niet. Dus voorlopig staat dat ding daar maar gewoon zwart te wezen. Typisch weer, SD televisie op een Full HD plasma :') Ik heb geen probleem met SD tv, helemaal niet (en is ook lekker goedkoop), maar mijn punt is dus dat ik net zo goed de PX80 had kunnen kopen :P Mijn voornaamste gebruik zal toch dvd en SD tv zijn.

Nu goed, misschien heb ik er met m'n toekomstige ps3 wel nog iets aan.

Want ik heb vandaag ontdekt, om toch een beetje te kunnen spelen met m'n nieuwe tv, dat hij via VGA geen Full HD aanpakt :'( Vrij 'dom' eigenlijk, ik meen me toch te herinneren dat mensen vroeger hun pc-crt's ook tot 2500*1600 hadden draaien over vga, dus ik had wel 1920*1080 verwacht.
Ik dacht eerst dat er iets mis was, maar even zoeken op 'vga' in dit topic was informeerde me genoeg ;)
En ik heb geen dvi-hdmi, dus ik kan nog geen full hd fragmentjes testen op m'n tv.

Het probleem is dat als je pc op een verkeerde resolutie staat, je gewoon niets ziet (dus ook de res niet kan aanpassen :p ) Dus moet je telkens over en weer met je pc om te testen (zeker als je niet weet waarom hij geen beeld laat zien). Daarnaast zijn de resoluties die hij wel pakt 4:3 ? Dus het ziet er niet fantastisch uit.

Ach ja, dan maar wachten tot m'n tv abo geactiveerd wordt. Kan ik tenminste terug elke dag gewoon relax tv kijken (is als student echt jaren geleden) en dat mis ik wel. Voor gewone tv kan ik mij niet druk maken om de resolutie (en SD digitaal is toch al een 480p?, vergeleken met de serie rips (320 lijnen) is dat al goed genoeg) De essentie is dat het scherm snel is, om vlot bvb F1 en tennis te kunnen kijken. En dat is met een plasma geen probleem.

Al met al ben ik erg tevreden over m'n tv. Enige 'minpuntje' is dat 42" toch echt wel te klein is :p Ik had het wel gedacht, maar goed. Mijn budget liet geen 50" Full HD toe. (en m'n stroomrekening ook niet denk ik)
En ik vrees ook dat die vier fans na verloop van tijd een stuk meer lawaai gaan maken als ik de gemiddelde pc fan als referentie neem. Ze zitten ook zo dat er goed veel stof kan invallen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Geen 1280 x 720? Wat raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 19:02:
[...]

Want ik heb vandaag ontdekt, om toch een beetje te kunnen spelen met m'n nieuwe tv, dat hij via VGA geen Full HD aanpakt :'( Vrij 'dom' eigenlijk, ik meen me toch te herinneren dat mensen vroeger hun pc-crt's ook tot 2500*1600 hadden draaien over vga, dus ik had wel 1920*1080 verwacht.
Ik dacht eerst dat er iets mis was, maar even zoeken op 'vga' in dit topic was informeerde me genoeg ;)
En ik heb geen dvi-hdmi, dus ik kan nog geen full hd fragmentjes testen op m'n tv.

Het probleem is dat als je pc op een verkeerde resolutie staat, je gewoon niets ziet (dus ook de res niet kan aanpassen :p ) Dus moet je telkens over en weer met je pc om te testen (zeker als je niet weet waarom hij geen beeld laat zien). Daarnaast zijn de resoluties die hij wel pakt 4:3 ? Dus het ziet er niet fantastisch uit.

En ik vrees ook dat die vier fans na verloop van tijd een stuk meer lawaai gaan maken als ik de gemiddelde pc fan als referentie neem. Ze zitten ook zo dat er goed veel stof kan invallen.
Gefeliciteerd !

Ik heb vandaag ook even met vga zitten spelen, keb geen PZ maar het voorgaande type de PY, de resolutie van vga, scherp beeld op 1024 breedbeeld en op 1600 breedbeeld ook scherp beeld maar dan worden de lettertjes beetje klein om op redelijke afstand te gaat zitten, (maar je hebt wel goed beeld via vga) Maar ja dat was met crt aan je pc ook zo dat je niet te ver kon gaan zitten op die resolutie :o Vreemd is :? dat via HDMI wel allerlij resoluties kan proberen.

Wat je met invallende stof bedoeld ? tv staat toch meestal op een plek, die minder stofig is ! als de plek waar een pc staat. bij mij dan :) gewoon af en toe de stofzuiger erop zetten, heb hier nu 700 brand uren en nog steeds schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 12-09 20:30
psy schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 19:58:
Geen 1280 x 720? Wat raar...
De PZ doet 1366x768 via vga, dus 720p is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 19:02:
Ik denk dat ik weet waar, want ik heb 'em ook voor exact 1000 euro gekocht ;)
NOU :( ?

Waar heb je die dan voor die prijs? ;) Heb net met veel pijn en moeite mijn 70cm crt tv van op de slaapkamer naar de studenten kamer van mijn zus gebracht. Dus moet ik kijken voor een nieuwe tv :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Het is de internetshop van igor, google maar eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:07:
[...]

De PZ doet 1366x768 via vga, dus 720p is geen probleem.
Net nog geprobeerd (wil toch wel eens even zien wat m'n tv in z'n mars heeft) maar 1280*720 wil hij categoriek NIET pakken.
1366*768 wel, dus 720p afspelen is uiteraard mogelijk (past gewoon in 1366*768) maar 1280*720 wil niet.

Verder niet zo erg natuurlijk, echt veel zal ik m'n pc er toch niet op aansluiten (denk ik) Ander probleempje was dat er links en rechts een smal strookje (een 2-3tal breed) zwart bleef, ondanks dat 1366*768 gewoon 16:9 is en dus beeldvullend zou moeten zijn. Aangezien dat dus voor een plasma niet zo goed lijkt te zijn (zwarte bandjes met beeld ernaast) heb ik niet te lang hiervan gebruik gemaakt. Op de tv vond ik geen overscan setting? (toch niet op pc input, ik ben zeker dat ik het wel al eens gezien heb, maar heb het dus niet gevonden op de pc input) en in de nvidia drivers ook niet (wat een geklungel)

Ach ja, ik heb even apple seed en atonement aangeklikt om te bekijken op de plasma, en: :9~ :9~ _/-\o_
Wat een prachtig beeld. Het gelijkt erg op een high res crt, en dat ik precies wat ik zoek. Geen lcd kan hieraan tippen in mijn beleving (ruimte verduisterd, prachtig plasma beeld)
Anderzijds, dit was allemaal 720p, en ik weet nu al dat ik no way het verschil ga zien met 1080p. Ik vond het nu al scherp zat en zie niet in hoe ik daarop meer detail zal zien. Zelfs niet met m'n ps3 denk ik.

Dus mensen, laat je idd niet gek maken door die resolutie: koop gewoon een PX80 als je rond dat budget hangt. De extra resolutie is het echt niet waard. Een PX80 is voor z'n geld echt een uber topscherm dat elke lcd van die prijs gewoon mijlen achter zich laat (niet miereneuken over die resolutie dus!!) Ik ben uiteraard tevreden met m'n PZ, maar ik was net zo tevreden geweest met een PX, dat weet ik nu wel zeker. Size is king, niet resolutie! Voor 800 euro heb je hiermee, op de pioneers misschien na, het beste scherm in huis die je voor die prijs kan kopen.

@Chevy, als je DM had aanstaan, had ik je de naam geDM'ed ;) , maar Fire heeft idd de goede tip gegeven, je vindt het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:46:
[...]

Net nog geprobeerd (wil toch wel eens even zien wat m'n tv in z'n mars heeft) maar 1280*720 wil hij categoriek NIET pakken.
1366*768 wel, dus 720p afspelen is uiteraard mogelijk (past gewoon in 1366*768) maar 1280*720 wil niet.

Verder niet zo erg natuurlijk, echt veel zal ik m'n pc er toch niet op aansluiten (denk ik) Ander probleempje was dat er links en rechts een smal strookje (een 2-3tal breed) zwart bleef, ondanks dat 1366*768 gewoon 16:9 is en dus beeldvullend zou moeten zijn. Aangezien dat dus voor een plasma niet zo goed lijkt te zijn (zwarte bandjes met beeld ernaast) heb ik niet te lang hiervan gebruik gemaakt. Op de tv vond ik geen overscan setting? (toch niet op pc input, ik ben zeker dat ik het wel al eens gezien heb, maar heb het dus niet gevonden op de pc input) en in de nvidia drivers ook niet (wat een geklungel)

[...]

@Chevy, als je DM had aanstaan, had ik je de naam geDM'ed ;) , maar Fire heeft idd de goede tip gegeven, je vindt het wel...
Ik gebruik hdmi, dus die vga-resolutie heb ik gewoon uit de manual, maw ik kan niet bevestigen hoe het juist werkt :)

Die overscan-setting is enkel te vinden als je beeldverhouding goed staat ingesteld. Ik heb er ook zitten mee sukkelen, ik dacht dat hij op Auto moest staan, anders staat het niet bij de opties.
Let wel, bij Telenet zenden ze hun digitale tv verkeerd uit, dus heb je bij gewoon tv-kijken soms rare dingen aan de rand van je beeld als overscan uitstaat. Hoe dat bij Belgacom zit, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Sinds donderdag avond staat onze 42PZ80E te schitteren in de kamer. Contrast flink naar beneden geschroeft om ehm goed in te laten spelen, en zelfs m'n ma is er nu aan gewendt.

Wat me nu nog wel tegenvalt is dat het beeld van dichtbij (1 meter) echt wel onnauwkeurig is. Dit zal er vooral aan liggen dat we nog geen HD ontvangen via de schotel, en alles is aangesloten met scart.

Daarover ook meteen een vraag. :)

De Coax+ kabel (zo'n dikke) komt binnen op de schotelontvangen (Philips ding) Van daaruit gaat er een scart naar de Panasonic HDD/DVD recorder. En pas vanuit daar gaat ie naar de AV1 van de TV.

Bij de vorige tv gaf dit een iets beter beeld. Maar is dit wel juist aangesloten, of kan ik beter de schotelontvanger direct aansluiten op de tv met een Scart. (heeft geen hdmi uitgang).

Optie 2:
Scart van schotel naar HDD/DVD en dan met HDMI naar de TV.

Oftewel, wat gaat verbetering brengen? :p

Normaal zitten we overigens op 4 tot 5 meter van de tv af, en dan heb je uiteraard prachtig strak beeld 8)

Verder zijn we uitermate tevreden en is het "wachten" tot de schotelontvanger "kapot" gaat O-)
Dan kan er een HD geschikte komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
adinsx schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:35:
Sinds donderdag avond staat onze 42PZ80E te schitteren in de kamer. Contrast flink naar beneden geschroeft om ehm goed in te laten spelen, en zelfs m'n ma is er nu aan gewendt.

Wat me nu nog wel tegenvalt is dat het beeld van dichtbij (1 meter) echt wel onnauwkeurig is. Dit zal er vooral aan liggen dat we nog geen HD ontvangen via de schotel, en alles is aangesloten met scart.

Daarover ook meteen een vraag. :)

De Coax+ kabel (zo'n dikke) komt binnen op de schotelontvangen (Philips ding) Van daaruit gaat er een scart naar de Panasonic HDD/DVD recorder. En pas vanuit daar gaat ie naar de AV1 van de TV.

Bij de vorige tv gaf dit een iets beter beeld. Maar is dit wel juist aangesloten, of kan ik beter de schotelontvanger direct aansluiten op de tv met een Scart. (heeft geen hdmi uitgang).

Optie 2:
Scart van schotel naar HDD/DVD en dan met HDMI naar de TV.

Oftewel, wat gaat verbetering brengen? :p

Normaal zitten we overigens op 4 tot 5 meter van de tv af, en dan heb je uiteraard prachtig strak beeld 8)

Verder zijn we uitermate tevreden en is het "wachten" tot de schotelontvanger "kapot" gaat O-)
Dan kan er een HD geschikte komen ;)
schotel ontvanger -> scart -> hdd/dvd -> hdmi -> TV lijkt me zowiezo een betere verbinding dan:
schotel ontvanger -> scart -> hdd/dvd -> scart -> TV
hoeveel uitgangen heeft de schotel ontvanger? Want als je die direct aansluit op de tv, weet ik niet hoe je dan van plan was signaal te krijgen op de hdd/dvd (om op te nemen)

4 tot 5 meter is wel ver voor een full hd 42". Gezien al die fijne grafiekjes die zo nu en dan de revue passeren, lijkt het me dat je op die afstand het verschil niet zo zal zien tussen het beeld zoals het nu is en een 'iets' beter beelt met de zelfde apparatuur. Tenzij je natuurlijk vaker van plan bent om op 1 meter afstand te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Metaalhoofd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:53:
[...]

schotel ontvanger -> scart -> hdd/dvd -> hdmi -> TV lijkt me zowiezo een betere verbinding dan:
schotel ontvanger -> scart -> hdd/dvd -> scart -> TV
hoeveel uitgangen heeft de schotel ontvanger? Want als je die direct aansluit op de tv, weet ik niet hoe je dan van plan was signaal te krijgen op de hdd/dvd (om op te nemen)

4 tot 5 meter is wel ver voor een full hd 42". Gezien al die fijne grafiekjes die zo nu en dan de revue passeren, lijkt het me dat je op die afstand het verschil niet zo zal zien tussen het beeld zoals het nu is en een 'iets' beter beelt met de zelfde apparatuur. Tenzij je natuurlijk vaker van plan bent om op 1 meter afstand te kijken ;)
Ik ga vanmiddag na m'n werk of morgen even ergens een hdmi-kabeltje halen. Rond de 10-15 euro meen ik voor een fatsoenlijke. Lijkt mij inderdaad ook een betere verbinding.

Schotel heeft 2 uitgangen in Scart. TV en VCR (nu dus HDD/DVD)
We zullen gewoon op >4meter blijven zitten, maar het viel me gewoon op gister ;)

Ik moet alleen nog even in de Hotelmodus geraken om in te stellen welk kanaal ie standaard op moet pakken. Direct naar AV1 of dus naar hdmi-1 binnenkort. Verder nog even zoeken waar ik ook alweer het aantal gespeelde uren kon bekijken, maar dat is niet al te lang geleden al langs gekomen, dus zal ik niet naar vragen :X :+

Edit: In de startpost de benodigde info gevonden ;) toppie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

BlackBurn schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:42:
Ben zelf aan het twijfelen tussen een 42" of 46" plasma van Panasonic en zit nog te twijfelen tussen de PZ80 en de PZ85, echter vraag ik me af of het verschil in de weergave van 24p te merken is.

Iemand enig idee, er komt een Bluray aan te hangen. Heb toen ik ging kijken geen verschil kunnen ontdekken, maar heeft misschien ook aan de input gelegen. Misschien zelf toch nog eens langs gaan en vragen of ze een bluray kunnen afspelen.
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 18:05:
Ben nu al een poosje aan het twijfelen tussen de PZ80 & PZ85.

De 85 is een stuk duurder ( een 400€ bijna) dan de 80. Waar zit em dan het grote verschil in ?
Zoals door meerdere persoonen hier al aangegeven, inclusief ikzelf ;), is voor mij de keuze gevallen op de PZ85 én puur op basis van design (ja óók daar kan je voorkeur voor hebben, mede ook gezien het feit dat wij dit in de huiskamer ook een belangrijke reden vinden). Verdere toelichting op verschillen kan ik je wel geven, maar wil ik je toch verwijzen naar oudere berichten in dit forum. Ik heb zelf de 46PZ85 en bevalt prima! Voornamelijk voor gebruik van digitale-tv én PS3 (games én Blu-ray).

Succes!

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+4m :X Ik mag er niet aan denken zover te gaan zitten van m'n 42". Sorry hoor, maar dan verlies je echt elk effect van de grootte van het scherm. Je wil een leuke 'cinema' ervaring (voor zover dat mogelijk is op 42") dus max 3m voor mij om films te bekijken. (anders merk je nog niet eens dat het HD is, laat staan Full HD)

Om te gamen ben ik zelfs van plan om op max 1.5-2m te gaan zitten (zetel wat dichterbij zetten) zodat ik lekker scherp alle actie op het scherm kan zien, en meer 'in de game' getrokken wordt.

Ook voor bvb GT5 of welke racer dan ook ga ik zeker dichter dan 3m gaan zitten.

3m doet mij gewoon niets bij gamen, bij 3m heb ik nog steeds teveel het gevoel naar een schermpje te kijken met 'omgeving rond', zelfs al is het 42". Het maakt het niet veel anders dan op armlengte naar een iPod scherm kijken, (ok, dat is lichtjes overdreven, maar het geeft een idee) In uw blikveld staat nog te veel 'omgeving' waardoor je meer het gevoel hebt echt naar het scherm te 'kijken'. Als je dichter zit, heb je daar minder last van. Ik kan het moeilijk uitdrukken, maar wie weet begrijp je wel wat ik bedoel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Laatst online: 12:09
Zag op megapool.nl de 46PZ85 voor 1449,- (link) Dat wordt wel erg aanlokkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WizzieJP schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:04:
[...]

[...]

Zoals door meerdere persoonen hier al aangegeven, inclusief ikzelf ;), is voor mij de keuze gevallen op de PZ85 én puur op basis van design (ja óók daar kan je voorkeur voor hebben, mede ook gezien het feit dat wij dit in de huiskamer ook een belangrijke reden vinden). Verdere toelichting op verschillen kan ik je wel geven, maar wil ik je toch verwijzen naar oudere berichten in dit forum. Ik heb zelf de 46PZ85 en bevalt prima! Voornamelijk voor gebruik van digitale-tv én PS3 (games én Blu-ray).

Succes!
Ja ik besef dat men vraag hier zeker al eens in deze mega grote thread aan bod gekomen is. Maar tegen de tijd dat ik heel deze thread van vooraf aan heb gelezen is er wrs al weer een nieuw model uit :|

Ik heb uiteraard al eens de fucties enz naast elkaar gelegd maar grote verschillen vond ik niet, buiten de prijs dan. Dus ik vroeg me echt af wat nu juist het grote verschil was tussen deze 2 modellen.

Nu, je zegt dat ze verschillen qua design, als ik beide foto's naast elkaar leg moet ik eerlijk zeggen dat ik geen verschil zie. enkel het zilveren gedeelte onder te TV is iets anders zo te zien. Zijn er dan nog andere verschillen ?

Nu ik zal eens proberen de posts terug te vinden via de zoekfuctie, mss dat ik zo vlugger de juiste posts terug vind want 3 threads van elk meer dan 60pag zie ik ni zitten om door te lezen :)

Toch bedankt om ff te reageren ! d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Ik ben van plan om een PX80 te kopen. wel 37" want 42" staat mijn budget niet toe.
Ik game nu op CRT tv met 74 cm diagonaal. Maar ik wil dus eigelijk wel een beter 'game ervaring'.
Ik ga proberen vanavond ff naar de MM te gaan om een beetje te gaan vergelijken. Want misschien is 42" wel zoveel beter dat ik beter ff dan door kan sparen. Ik heb geen digitale tv dus daar maak me niet druk om het dus vooral om het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
japie06 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:56:
Ik ben van plan om een PX80 te kopen. wel 37" want 42" staat mijn budget niet toe.
Het verschil bedraagt ongeveer €50.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik game nu op CRT tv met 74 cm diagonaal. Maar ik wil dus eigelijk wel een beter 'game ervaring'.
Ik ga proberen vanavond ff naar de MM te gaan om een beetje te gaan vergelijken. Want misschien is 42" wel zoveel beter dat ik beter ff dan door kan sparen. Ik heb geen digitale tv dus daar maak me niet druk om het dus vooral om het gamen.
Probeer toch 42". Ik heb nu 42" en het mag wat mij betreft echt geen inch kleiner worden. En je koopt maar één keer om de zoveel jaar een tv, so make it count. Het is nu misschien een 'gaatje' van 60euro, maar op 4 jaar bvb is dat echt helemaal niets.

Als je Nederlander bent verwacht ik zeker dat je ergens voor niet te veel geld een PX80 moet kunnen oppikken. Redcoon belgie hanteert 760 euro, en in een offline shop heb ik ze hier al voor 828 gezien. Dus bij jullie moet daar minstens nog 20 euro af kunnen als je een beetje goed zoekt?

Ik weet ook niet hoeveel de 37" kost, maar ik heb een vermoeden dat het verschil niet echt groot zal zijn. Plasma is naar mijn ervaring niet echt goed schaalbaar wat betreft formaat vs prijs. Als het maar een 60 tal euro is adviseer ik je toch de 42". En ook voor digitale televisie hoef je niet ongerust te zijn, dat zal er meer dan goed genoeg uit zien op een PX80. Digitalve tv is immers qua resolutie lager dan HD ready. Ik heb binnenkort digitale tv op m'n full HD 42" plasma, maar dat zou er op een PX80 net exact hetzelfde uitzien, ben ik zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Als je dicht op je tv zit dan heb je aan 37 inch wel genoeg. Vanaf 2-2,5 meter raad ik persoonlijk wel 42 inch aan, als het je puur om het gamen gaat. (wel goed inspelen he, als je de tv puur voor het gamen gaat gebruiken :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Rudey schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:05:
[...]
Als je dicht op je tv zit dan heb je aan 37 inch wel genoeg. Vanaf 2-2,5 meter raad ik persoonlijk wel 42 inch aan, als het je puur om het gamen gaat.
Zit hier op 2.75 meter van een 50 inch af en het had niéts kleiner moeten zijn (voor een "impactvolle" ervaring of gaming in ieder geval niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:04:
[...]

Probeer toch 42". Ik heb nu 42" en het mag wat mij betreft echt geen inch kleiner worden. En je koopt maar één keer om de zoveel jaar een tv, so make it count. Het is nu misschien een 'gaatje' van 60euro, maar op 4 jaar bvb is dat echt helemaal niets.

Als je Nederlander bent verwacht ik zeker dat je ergens voor niet te veel geld een PX80 moet kunnen oppikken. Redcoon belgie hanteert 760 euro, en in een offline shop heb ik ze hier al voor 828 gezien. Dus bij jullie moet daar minstens nog 20 euro af kunnen als je een beetje goed zoekt?

Ik weet ook niet hoeveel de 37" kost, maar ik heb een vermoeden dat het niet echt veel zal zijn. Plasma is naar mijn ervaring niet echt goed schaalbaar wat betreft formaat vs prijs. Als het maar een 60 tal euro is adviseer ik je toch de 42". En ook voor digitale televisie hoef je niet ongerust te zijn, dat zal er meer dan goed genoeg uit zien op een PX80. Digitalve tv is immers qua resolutie lager dan HD ready. Ik heb binnenkort digitale tv op m'n full HD 42" plasma, maar dat zou er op een PX80 net exact hetzelfde uitzien, ben ik zeker van.
Je hebt gelijk, bij redcoon scheelt het 42 euro. Het einde van de maand is al inzicht dus dat moet er wel bijkunnen. Toch ga ik nog even in winkels kijken om te vergelijken. Maar bedankt voor je raad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Brad Pitt schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:08:
[...]

Zit hier op 2.75 meter van een 50 inch af en het had niéts kleiner moeten zijn (voor een "impactvolle" ervaring of gaming in ieder geval niet).
Ik geloof je meteen. Ik zit zelf ook 1,5-2,5 meter van mijn 42 inch tv af voor gaming. Juist daarom zei ik vanaf 2-2,5 meter. Maar ik kan me voorstellen dat je op een 37 inch vanaf 1,5-2 meter nog wel een goede game ervaring hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Hier is een linkje naar foto's van de kamer waar ik game.

http://s356.photobucket.c...amer/?albumview=slideshow

ik heb drie banken in een U vorm. ik zit dus soms op 1 m en soms op 2.5 - 3 m.
En ja dat is Rock Band naast de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
japie06 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:30:
Hier is een linkje naar foto's van de kamer waar ik game.

http://s356.photobucket.c...amer/?albumview=slideshow

ik heb drie banken in een U vorm. ik zit dus soms op 2 m en soms op 4 m.
En ja dat is Rock Band naast de TV.
Woei, dan zou ik als ik jou was wel voor minimaal 42 inch gaan, en zou ik zelfs 50 inch overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

heeft er iemand ervaring met het gebruik van de standaard xbox360-component kabel qua kwaliteit vs een xbox360 hdmi kabel op een pz80 wat games betreft? De xbox360 stuurt max uit op 720p dacht ik dus ik vroeg me af of het zinvol was om enkel daarvoor een hdmi-kabel te kopen (ik heb voorlopig ook geen enkel apparaat dat ik erop ga aansluiten tenzij een telenet digicorder)

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Ik krijg net het MM krantje binnen met een aanbieding van
pana 37PX8 EA voor 599 euro.

Er staat dat het het nieuwste 11e generatie paneel heeft, Ik weet niet wat ze daar mee bedoelen.
Wel jammer dat hij dan 37" is. Ik ben net overgehaald om toch een 42" te halen.

wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
belblade schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 17:13:
heeft er iemand ervaring met het gebruik van de standaard xbox360-component kabel qua kwaliteit vs een xbox360 hdmi kabel op een pz80 wat games betreft? De xbox360 stuurt max uit op 720p dacht ik dus ik vroeg me af of het zinvol was om enkel daarvoor een hdmi-kabel te kopen (ik heb voorlopig ook geen enkel apparaat dat ik erop ga aansluiten tenzij een telenet digicorder)

thanks
Ik heb hier ervaring mee, maar ik kan geen kwaliteitsverschil ontdekken tussen de component kabel en de hdmi kabel. De XBOX360 kan max een 1080p signaal naar de tv toe sturen, zelfs via component. De PZ80 ondersteunt via component echter maar tot 1080i, daarom heb ik besloten de 360 via hdmi aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

bedankt voor je input _/-\o_

maar games zelf zijn maar max 720p dacht ik? Dus zolang ik puur game of een gewone dvd bekijk zou het verschil te verwaarlozen moeten zijn vermoed ik ... (en 1080p streamen via de xbox360 vanop pc heb ik niet zo'n goeie ervaring mee , 720p lukt perfect)

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Component tot 1080i? Mooi, dan wordt het dus Wii aansluiten met component en toekomstige PS3 met HDMI :P

Off-topic:
Klopt het dat Firefox (3) de avatars op Tweakers niet weergeeft? Internet Explorer en Google Chrome geeft ze wel weer, en op 2 laptops geeft Firefox ze niet weer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:06
Ik zit op het vinkentouw om de 37px8E bij MM te halen, maar 1 ding houdt me tegen. Heb de specs bekeken, en zie geen audio-out 2x cinch staan, klopt dit? Zou dan even niet weten hoe ik 'm op de versterker aansluit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

japie06 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 17:16:

Er staat dat het het nieuwste 11e generatie paneel heeft, Ik weet niet wat ze daar mee bedoelen.

wat vinden jullie?
Ik ben ook nieuwsgierig naar jullie bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpathy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02-2023
@Sjah: Ik neem aan dat je digitaal gaat kijken, zodat je de audio kabel vanuit je ontvanger op de receiver aan kunt sluiten. En misschien heb je al een receiver met HDMI, zodat je andere (toekomstige apparaten ook op je receiver aansluit.

@Japie: ik zou het lekker doen. Heb lang getwijfeld tussen 37 en 42, mede door dit forum, en heb sinds 1,5 week de 37PX80. Zit op 2.70 en vind hem groot zat. Vergis je niet, in een MM lijkt het maar een klein TVtje.

Is natuurlijk ook afhankelijk wat je ermee doet. Ik kijk nog voornamelijk SDTV en af en toe DVD. Groter had ook wel gekund, maar dan zou die mi te nadrukkelijk aanwezig zijn geweest. Maar dat argument zullen weinigen hier kunnen boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Simpathy schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:31:
@Sjah: Ik neem aan dat je digitaal gaat kijken, zodat je de audio kabel vanuit je ontvanger op de receiver aan kunt sluiten. En misschien heb je al een receiver met HDMI, zodat je andere (toekomstige apparaten ook op je receiver aansluit.
Ik ga niet direct op digitaal over denk ik. Maaaruh, kan ik niet gewoon een AV blok inde scart doen (die bezit ik al)? En dan in dat converterblok rood en wit kabeltje doen..... HDMI receiver heb ik niet, en lijkt me ook zonde van de SLECHTS 2 hdmi's op de tv.

Afbeeldingslocatie: https://www.ps2repairs.co.uk/catalog/images/ps2_av_cable.jpg

Dat blok onder lijkt erg op wat ik nu al heb, dus een rode en witte aansluiting en een gele composiet-video.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 20-10-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@37/42PX80 users:

Ik zit hier met een budje denk ik; dus ik heb de HTPC op HDMI1 en de digicorder HD van telenet op HDMI2. Als je nu opstart met HDMI1 geselecteert, heb je mooi geluid; echter als je dan verwisselt naar HDMI2 en dan teruggaat naar HDMI1 heb je plots geen geluid meer op de TV; iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
belblade schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 17:13:

thanks
Sluit de xbox360 gewoon met hdmi aan vanwege de 1080p die de Pana alleen via hdmi accepteert.
De games worden gerendered in 720p en daarna door de xbox geupscaled naar 1080p en dat is vaak nèt iets mooier.
Dat is sowieso beter dan dat je de game op de tv laat binnenkomen op 720p waarna je tv dit moet gaan upscalen.
Als ik overigens GTA4 op 1080p zet ipv 720p (ps3)is het verschil zelfs behoorlijk!

Een hdmi-kabel kost overigens nog geen 10 euro bij de onderdelenshop en is absoluut 1080p en er is geen verschil zichtbaar met dure kabels (is alleen te zien bij kabels met lange afstanden zoals meer dan 10 meter ofzo). Voor de prijs hoef je het dus niet te laten ;)
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:25:
@37/42PX80 users:

Ik zit hier met een budje denk ik; dus ik heb de HTPC op HDMI1 en de digicorder HD van telenet op HDMI2. Als je nu opstart met HDMI1 geselecteert, heb je mooi geluid; echter als je dan verwisselt naar HDMI2 en dan teruggaat naar HDMI1 heb je plots geen geluid meer op de TV; iemand ideeën?
Helpt het veranderen van de audioinstelling bij hdmi soms? Bij Menu-Geluid-HDMI 1 (pagina 2!) kan je kiezen tussen Auto/Digitaal en Analoog. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je bij dvi-hdmi de optie Analoog kiezen, al lijkt me dit alleen wanneer je een aparte audiokabel gebruikt.
Kijk s of het veranderen naar een andere optie het probleem oplost.

Ik had vroeger bij het gebruik van mn pc die ik via een hdmi switch aansloot ook zoiets. Wanneer ik dan tussentijds naar een andere source schakelde omdat ik dan ff ging gamen op de xbox en daarna weer terugging naar de pc (die gewoon nog aanstond), dan had ik helemaal geen beeld. Alleen het opnieuw opstarten hielp dan...
Als ik de pc direct op de tv aansloot, had ik dat probleem niet. Zal wel te maken hebben met de hdcp handshake die na de ruststand niet meer werkte of zoiets.

[ Voor 35% gewijzigd door Ferry34 op 21-10-2008 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Sjah schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:55:
Ik zit op het vinkentouw om de 37px8E bij MM te halen, maar 1 ding houdt me tegen. Heb de specs bekeken, en zie geen audio-out 2x cinch staan, klopt dit? Zou dan even niet weten hoe ik 'm op de versterker aansluit.....
Volgens de gebruiksaanwijzing op Panasonic.nl heeft de tv wel gewoon 2x cinch audio out.
Voor alle zekerheid gewoon ff op de achterkant kijken natuurlijk. ;)

wat vinden jullie?
De PX heeft een 11de generatie paneel, dat is de opvolger van het paneel gebruikt in de PV serie.

Mooie aanbieding, alleen jammer van de 37 inch ipv 42 inch.. De prijs is wel scherp.
De vraag is echter of het mindere contrast en kleurweergave in vergelijking met de px80 wel echt is (marketing??) en ook zichtbaar. Zelf bekijken en testen dus!

De 2 ipv 3 hdmi inputs zijn niet erg en het gemis van een pc aansluiting heb je niet, omdat je die beter ook met hdmi kunt aansluiten.
Een collega van me heeft op mijn aangeven de pv7 toen gekocht (die actie van 500 euro bij de MM) en is echt heel enthousiast. Is nog steeds iedere dag heel erg blij met zn tv. Hij is het ook die vandaag naar me toe kwam met de folder waarin de aanbieding van de px8 staat, omdat hij wist dat ik nog n plasma in mn huiskamer wil hebben.

600 euri voor een 37 inch plasma is natuurlijk geen geld.

[ Voor 56% gewijzigd door Ferry34 op 20-10-2008 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ferry34 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 23:36:
[...]

Volgens de gebruiksaanwijzing op Panasonic.nl heeft de tv wel gewoon 2x cinch audio out.
Voor alle zekerheid gewoon ff op de achterkant kijken natuurlijk. ;)
Ja, moet ik wel een review vinden (niet te vinden, die reviews van Ciao en kelkoo is niks, dat telt niet), met daarin mooie pics. Nouja als het in die handleiding staat..... En ja, 600 voor deze kijkbuis is geen geld.

Alleen zit ik toch met die 2 HDMI. Ik heb eral 1 nodig voor mijn DVD. Stel ik neem HD-upc, dan is dat de 2e hdmi. Dan heb ik nog nodig een hdmi voor mijn pc, en heeeeeel eventueel een hdmi voor een ps3. Dat is dus een tekort van 2 hdmi's in het ergste geval. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Je hebt toch ook van die hdmi split kastjes? Misschien dat je die kunt gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Laatst online: 15:46
Ferry34 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 23:25:
[...]

Een hdmi-kabel kost overigens nog geen 10 euro bij de onderdelenshop en is absoluut 1080p en er is geen verschil zichtbaar met dure kabels (is alleen te zien bij kabels met lange afstanden zoals meer dan 10 meter ofzo). Voor de prijs hoef je het dus niet te laten ;)
Er is inderdaad geen verschil op dit moment! Het probleem gaat spelen als de specs omhoog gaan! Dus zeg HDMI 7.0 oid met 30 Gbit/s 7680x4320 pixels etc! Een Monster cable a 160 Euro trekt dit wel maar jouw 10 euro kabel gaat finaal de boot in! Maar dit is toekomst muziek! Het klopt inderdaad dat een kabel van 10 euro evenveel kan als een kabel van 150 euro op dit moment! Je zou eigenlijk wel gek zijn om 150 euro neer te leggen voor een HDMI kabel! Let gewoon een beetje of de connector stevig is en voor 10-30 euro ben je klaar! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door freedzed6 op 21-10-2008 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
freedzed6 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 01:22:
[...]

Er is inderdaad geen verschil op dit moment! Het probleem gaat spelen als de specs omhoog gaan! Dus zeg HDMI 7.0 oid met 30 Gbit/s 7680x4320 pixels etc! Een Monster cable a 160 Euro trekt dit wel maar jouw 10 euro kabel gaat finaal de boot in! Maar dit is toekomst muziek! Het klopt inderdaad dat een kabel van 10 euro evenveel kan als een kabel van 150 euro op dit moment! Je zou eigenlijk wel gek zijn om 150 euro neer te leggen voor een HDMI kabel! Let gewoon een beetje of de connector stevig is en voor 10-30 euro ben je klaar! ;)
Toen ik laatst m'n Bluray speler kocht bij de IT's had ik nog zo'n leuke discussie met die verkoper. Die wilde me een kabel aansmeren van 75 euro (2 meter), doch toen ik zei dat ik me daarover zeer goed heb ingelezen en dat uit mijn onderzoek bleek dat een kabel van 10-15 euro even goed was, begon hij daar tegen in te gaan (beeldkwaliteit van zo'n dure kabel is echt beter etc etc etc, bij goedkope kabel zou ik spijt krijgen etc etc). Het was dat ik de Bluray speler al had betaald (maar nog vergeten was hdmi kabel te kopen), anders was ik ter plekke zonder Bluray speler weggegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:18

Lord_Nemesis

Wa oars?

freedzed6 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 01:22:
[...]

Volgens mij verwar jij de '.' toets op je ramplank met de '!' toets...

Daarnaast: Amen. Die 50+ euro kabels zijn geldklopperij. 8)7

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Laatst online: 02-08 18:10

wat vinden jullie?
van de px8 heb ik geen reviews kunnen vinden. De 37px80 is net iets duurder (687 by redcoon, ex verzendkosten) en daar zijn wel veel (lovende) reviews van te vinden. Ik zou dit zeker meenemen in je overweging.

[ Voor 14% gewijzigd door _starbuck_ op 21-10-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
belblade schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:29:
bedankt voor je input _/-\o_

maar games zelf zijn maar max 720p dacht ik? Dus zolang ik puur game of een gewone dvd bekijk zou het verschil te verwaarlozen moeten zijn vermoed ik ... (en 1080p streamen via de xbox360 vanop pc heb ik niet zo'n goeie ervaring mee , 720p lukt perfect)

thanks
Klopt, er zijn op dit moment maar van 3 xbox 360 games bekend dat ze native 1080p ondersteunen. Dus als je de xbox alleen gaat gebruiken voor 720p materiaal of lager dan kan je gewoon de component kabel gebruiken. Wel de resolutie op 720p zetten dan en geen 1080i, want deïnterlacen is geen sterk punt van de PZ80.

@Ferry34
Je hebt alleen niet meer je optische geluidsuitgang beschikbaar, want die past niet samen met de HDMI kabel. (Tenzij je het stekkertje van de componentkabel open sloopt, zoals ik heb gedaan :P)

[ Voor 12% gewijzigd door Rudey op 21-10-2008 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Weet iemand wat het verschil tussen de 37XP80 en 37PX8 ??
Op een wat aansluitmogelijkheden minder is de PX8 bij 100,- goedkoper.
Of zit er misschien nog een adertje onder het gras??
Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste