Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:32
Px8 heeft 2 ipv 3 HDMI
Px8 heeft matzwarte behzuing ipv glans
Px8 heeft iets minder beeld, maar dat moet je met je eigen ogen beoordelen (heb ikzelf ook nog niet gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Ik weet dat de px8 de minste is van de Panasonic plasma reeks. Maar stel nou dat alle tv's met een glimmende rand afvallen, zou een px8 dan een goeie keuze zijn voor het geld? Dit word mijn eerste tv, dus mijn verwachtingen zijn vrij laag ;) Wil er vooral dvds op kijken via mijn pc en er komt ook een ps3 aan.

[ Voor 27% gewijzigd door Martijn1990 op 21-10-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

japie06 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:02:
Weet iemand wat het verschil tussen de 37XP80 en 37PX8 ??
Op een wat aansluitmogelijkheden minder is de PX8 bij 100,- goedkoper.
Of zit er misschien nog een adertje onder het gras??
In de startpost |sWORDs| in "Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 s..." kun je zien dat het contrast lager is, het scherm minder kleurgradaties heeft en het teletekstgeheugen kleiner is.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
mijn tip is weer laat je niet gek maken door de specs. Ga zelf kijken of lees reviews.

Ik heb de volgende thread over PX8 vs px80 gevonden:
http://www.avforums.com/f...fference-px80-vs-px8.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:50:
[...]

Ja ik besef dat men vraag hier zeker al eens in deze mega grote thread aan bod gekomen is. Maar tegen de tijd dat ik heel deze thread van vooraf aan heb gelezen is er wrs al weer een nieuw model uit :|

Ik heb uiteraard al eens de fucties enz naast elkaar gelegd maar grote verschillen vond ik niet, buiten de prijs dan. Dus ik vroeg me echt af wat nu juist het grote verschil was tussen deze 2 modellen.

Nu, je zegt dat ze verschillen qua design, als ik beide foto's naast elkaar leg moet ik eerlijk zeggen dat ik geen verschil zie. enkel het zilveren gedeelte onder te TV is iets anders zo te zien. Zijn er dan nog andere verschillen ?

Nu ik zal eens proberen de posts terug te vinden via de zoekfuctie, mss dat ik zo vlugger de juiste posts terug vind want 3 threads van elk meer dan 60pag zie ik ni zitten om door te lezen :)

Toch bedankt om ff te reageren ! d:)b
Wat mijn informatie betreft zie ik alleen maar een verschil qua specs; 24p Real Cinema. Maar nogmaals, mijn keuze was het design waar ik bij de 46PZ85 voor gekozen heb. De specs ga ik totaal niet voor, deze extra features heb ik toch uitgezet in het menu van de Pana. Ik ben benieuwd welke keuze je gaat maken ;)

Cheers

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
PX8:
-andere processor
-2 ipv 3 HDMI
-lager contrast
-minder kleurgradaties
-teletekst geheugen kleiner
-matte behuizing

In eerdere reactie heb ik al aangegeven:
Toevallig heb ik gisteren de PX 80 en de PX 8 naast elkaar gezien. Ik heb beide t.v.'s op dezelfde instellingen gezet. En een tijdje zitten 'spelen en kijken'. Diverse instellingen precies hetzelfde geprobeerd, op beide toestellen dus.

Ik zag enorm verschil:
PX 80: helder, scherp, mooi beeld, plasma-beeld zeg maar..
PX 8: vaag, donker, onscherp beeld, alsof je in een rokerige ruimte naar een tv kijkt, alsof er een 'waas' over het scherm zit (wat ik bij Samsungs óók ervaar). Pas als ik 't contrast, helderheid e.d. helemaal voluit zette, 'kwam de PX 8 in de buurt van de PX80'.
De PX 8 lijkt qua beeld op een lcd scherm (niet de beste overigens), je denkt echt dat je naar een lcd scherm kijkt. Enige wat ik mooier aan de PX8 vind: de matte behuizing :Y
Ik zal dus geen PX 8 kopen.

Bovenstaande is mijn persoonlijke mening, wat ik heb waargenomen met mijn oogjes. Dit kan dus voor iedereen anders zijn.

Ik zou je dus aanraden, om hetzelfde te doen als ik: naar een winkel, beide toestellen uitproberen op dezelfde instellingen en dan kijken wat je er zelf van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 14:55
Bi-zonder schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:51:
[...]
Enige wat ik mooier aan de PX8 vind: de matte behuizing :Y
De gustibus et coloribus non disputandum.
Ik vind dat matte er nu net zo goedkoop uitzien...

[ Voor 3% gewijzigd door PinkPanther1970 op 22-10-2008 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Inderdaad, ik vind die pianolak er nu net zo goedkoop uitzien
Gustibus et coloribus non disputandum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Eerste korte review, zal later een echte plaatsen op de correcte plaats.

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/bigbellybudha/panasonic/42px80e.jpg

Nadat ik er wat langer op had moeten wachten is ie dan eindelijk maandag om 07:08!! afgeleverd. Gelijk maar geinstalleerd. Ging erg makkelijk, zelfs alleen. Heb gelijk Kontrast maar op zo'n 45/50% gezet. Stond denk ik op zo'n 65%. Vanwege dat inbranden, maar dat lees ik niet in de folders.

Had al jaren een 80CM 4:3 en dat was voor die tijd redelijk groot. Getwijfeld over 37 of 42 maar 42 is heerlijk (3 meter afstand). Ik game niet, dus o.a. daarom iet de FullHD gekocht.

Kort samengevat, scherp beeld, mooie heldere/volle kleuren. Kijk met een Humax decoder en heb prachtig beeld alhoewel je wel kwaliteitsverschil ziet in sommige zenders. Maar vooral de NL zenders en zijn haarscherp. Wat wel opvalt is dat echt digitale content (denk ik) echt superstark is. Die commercial van BOL.COM bijvoorbeeld is echt waanzinnig op dit scherm. En DVD's zijn erg strak. Ik mis die FullHD niet.

Maar ik kijk ook veel Pauw&Witteman bijvoorbeeld. Mooi beeld. Maar dan is het voornamelijk mooi omdat het net is of je ook aan tafel zit.

Eerste conclusie. Ik ben er super blij mee. Als ik bij vrienden en bekenden naar hun LCD;s kijkt ziet dat er stukken slechter uit. En dan heb ik mijne nog niet eens afgesteld. Ik ga hier geen spijt van krijgen.

Krijg alleen nog het geluid van de TV niet op de HomeCinemaSet Pana SC-PTX7. (TV >>scart>>Humax decoder & HomeCinema>>HDMI>>TV)

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMarcie schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:15:
Eerste korte review, zal later een echte plaatsen op de correcte plaats.

[afbeelding]
Kort samengevat, scherp beeld, mooie heldere/volle kleuren. Kijk met een Humax decoder en heb prachtig beeld alhoewel je wel kwaliteitsverschil ziet in sommige zenders.
Ziet er strak uit!

Is dat een HD decoder of gewone digitale TV? En hoe heb je hem aangesloten? Met de bijgeleverde scartkabel (als het digitale tv is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoe bevalt de PX80 trouwens al je hem ook veel overdag gebruikt in een lichte kamer (zonlicht kan er niet direct opvallen)? heb mijn vader namelijk aangeraden een 37PX80 te kopen, maar hij l eest nu op kieskeurig van wat mensen dat ze hun Pana plasma hebben weggedaan omdat hij bij daglicht veel te donker is. Ben daarom wel benieuwd naar de ervaringen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:18:
[...]

Ziet er strak uit!

Is dat een HD decoder of gewone digitale TV? En hoe heb je hem aangesloten? Met de bijgeleverde scartkabel (als het digitale tv is)?
Is 'gewone' digitale SD decoder. Aangesloten met een scartkabel, want HDMI heeft ie niet. Had de opening van de OS2008 nog erop staan (had dat namelijk in Luxemburg in een rokerige kroeg op een kleine sneeuwend beeldscherm zitten kijken) en dat ziet er echt heel erg mooi uit (op 3 meter).

Volgend jaar schaf ik een HD decoder aan. Begrijp dat de beelden dan zelfs nog iets beter worden.
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:25:
Hoe bevalt de PX80 trouwens al je hem ook veel overdag gebruikt in een lichte kamer (zonlicht kan er niet direct opvallen)? heb mijn vader namelijk aangeraden een 37PX80 te kopen, maar hij l eest nu op kieskeurig van wat mensen dat ze hun Pana plasma hebben weggedaan omdat hij bij daglicht veel te donker is. Ben daarom wel benieuwd naar de ervaringen hier.
Ik heb woonkamer op NO dus zon vanaf uur of 11 weg. Geen problemen met schitteringen e.d. Had ook al die verhalen gelezen en was daar wat huiverig voor. Heb idee dat het zelfs minder is dan op mijn oude 80CM 4:3. No worries dus. En te donker? Zet je 'm toch wat lichter. Maar zoals gezegd, ik zit wel aan de schaduwkant met mijn woonkamer.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:32
@Bi-zonder: ik betwijfel ik net als jou die 2 tv's naast elkaar tegen ga komen.

Zal in 't achterhoofd jouw bevindingen meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Het zijn maar mijn bevindingen, misschien vind jij de PX8 ontzettend mooi.
Jij bent de enige die kan zeggen wat jij mooi vindt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MrMarcie schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:42:
Ik heb woonkamer op NO dus zon vanaf uur of 11 weg. Geen problemen met schitteringen e.d. Had ook al die verhalen gelezen en was daar wat huiverig voor. Heb idee dat het zelfs minder is dan op mijn oude 80CM 4:3. No worries dus. En te donker? Zet je 'm toch wat lichter. Maar zoals gezegd, ik zit wel aan de schaduwkant met mijn woonkamer.
Schitteringen is ook niet echt het probleem, aangezien de tv met rug naar raam staat, maar het is meer of hij wel licht genoeg gezet kan worden om een acceptabel plaatje te produceren in zulke lichte omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jouw spaartegoeden zijn in ieder geval niet in rook opgegaan zie ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij eigenlijk een goede reden om de 37PX80 niet te kopen? Ik twijfel uiteindelijk tussen die en de Samsung 37A656 LCD. Misschien vrij duidelijk wat het antwoord wordt in dit Panasonic forum...

Ga de TV gebruiken voor Xbox 360, hoop 720P en SD materiaal, digitale TV van UPC en misschien uiteindelijk Blu-ray. Zitafstand is ca. 2,5 meter.

37" vind ik het ideale formaat, dus daar stap ik niet vanaf (hoe verleidelijk het ook is met de kleine prijsverschillen met de PZ80...). Vind de glans van de PX80 trouwens een stuk mooier dan de matte PX8, dus die valt ook af.

Elk advies wordt gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 17:38:
Kan iemand mij eigenlijk een goede reden om de 37PX80 niet te kopen? Ik twijfel uiteindelijk tussen die en de Samsung 37A656 LCD. Misschien vrij duidelijk wat het antwoord wordt in dit Panasonic forum...

Ga de TV gebruiken voor Xbox 360, hoop 720P en SD materiaal, digitale TV van UPC en misschien uiteindelijk Blu-ray. Zitafstand is ca. 2,5 meter.

37" vind ik het ideale formaat, dus daar stap ik niet vanaf (hoe verleidelijk het ook is met de kleine prijsverschillen met de PZ80...). Vind de glans van de PX80 trouwens een stuk mooier dan de matte PX8, dus die valt ook af.

aangezien je gaat gamen zou ik niet eens overwegen om een LCD te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanwege input lag en motion resolution neem ik aan? Is ook wel een sterke overweging geweest tegen de Samsung inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 17:50:
Vanwege input lag en motion resolution neem ik aan? Is ook wel een sterke overweging geweest tegen de Samsung inderdaad.
exact.

bovendien is de panasonic veel waar voor je geld al zou ik zelf voor de pz80 gaan indien je budget dit toestaat
overigens is die px80 in de aanbieding bij de MM geloof ik

[ Voor 7% gewijzigd door Batsu op 22-10-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich is mijn budget het probleem niet, maar die PZ80 begint bij minimaal 42", en dat is echt te groot, wordt mij te opdringerig in de kamer... Aanbieding bij de MM gaat over de PX8, PX80 helaas niet voorzover ik weet.

Maar ik geloof dat ik er wel uit ben, het wordt de PX80! Jammer dat die voet er zo lomp uit ziet... Iemand ervaring met een PX80 aan de muur, en eventueel foto's?

Daarnaast: inbranden is tegenwoordig een achterhaald probleem toch? Of heeft iemand (m.n. gamers) hier nog wel last van gehad?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Jongens ik heb nu toch wel een minpuntje ontdekt van mijn PZ85. Als er veel wit op zichtbaar is, zie je dat het minder fel is. Dan ziet het wit wat zwakjes uit. Een LCD doet dat toch veel beter :(
Ik merkte het pas goed dat toen ik zat te internetten een venster groter maakte, je ziet dan de helderheid teruggaan naarmate er meer wit in beeld komt. Het schijnt een beveiliging te zijn voor het stroomverbruik en de levensduur van de plasmacellen.

Het is allemaal niet schokkend maar ik vind het wat tegenvallen. Vooral als je ziet hoe fel het KAN zijn in normaal belichte scenes.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 17:38:

Zat jij een gister of eergister niet in de Samsung thread precies dezelfde vraag te stellen, maar dan over de Samsung ;) ?
Ik heb namelijk vandaag de PZ80 besteld, ik stel voor dat je dat ook doet :+
Misschien moet je dan toch maar voor een 42" gaan aangezien ze 37" niet in Full-HD hebben. En je wil er toch op gamen he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
---RRR--- schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:07:
...
Nu zijn er twee tv's van Panasonic die voldoen aan mijn wensen namelijk de 42" PZ85 of PZ800. Het prijsverschil boeit me niet zoveel. Maar qua specs zijn ze ongeveer gelijk.

Is er nu een degelijk verschil tussen deze 2 modellen? Ik vind de keuze maar lastig te maken.
Ik heb mijn keuze gemaakt en het is een toch ander model geworden. Ik twijfelde tot voor kort nog tussen de PX80 en de PZ80. (De PZ85 en PZ800 zijn toch afgevallen omdat de extra features mij de meerprijs niet waard zijn). Het prijsverschil ga in investeren in een degelijke muurbeugel van Vogel's (EFWE 6455 RC
) -> Die met de afstandsbediening :P

Mijn keuze is gevallen op de 42" PZ80 om eigenlijk 2 redenen:
1. Design, de PZ80 vind ik persoonlijk een stuk mooier.
2. Full HD, ik wil erop gaan gamen.

Zodra de televisie hangt zal ik er een foto van plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:22:
[...]

Zat jij een gister of eergister niet in de Samsung thread precies dezelfde vraag te stellen, maar dan over de Samsung ;) ?
Ik heb namelijk vandaag de PZ80 besteld, ik stel voor dat je dat ook doet :+
Misschien moet je dan toch maar voor een 42" gaan aangezien ze 37" niet in Full-HD hebben. En je wil er toch op gamen he...
Tja, het kan heel snel gaan met een paar berichten over input lag en schokkende bewegingen op de Samsung... :)

Breng me nou niet weer aan het twijfelen over Full HD, had er net vrede mee om voor de PX80 te gaan! Merk je nou echt verschil bij een Xbox 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan zelf niet uit ervaring spreken, maar uit grafieken en wat ik lees hier en daar maak ik op dat je wel degelijk verschil zou zien tussen HD-Ready en FullHD als je op +- 1,5-2 meter afstand zit van een 42" scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar bij een 37" op 2,5 meter geloof ik niet, dus daarom heb ik er (met moeite) vrede mee gemaakt om een HD-Ready te kopen. Bovendien denk ik: als zo'n mooie PX80 in je kamer staat ben je er toch gewoon blij mee...? Daar hoop ik in ieder geval op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wees gerust, zit hier op 2.75 meter van een 50" HD-Ready en het beeld is prima! Ook uren zitten vergelijken maar ik zag het verschil in ieder geval niet. Ja okay, als je het beeld op pauze zou zetten en en gaat zitten staren en staren wellicht wel, maar bij "normaal" gebruik echt niet. Gewoon van genieten dus! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpathy
  • Laatst online: 05-02-2023
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 22:18:
Maar bij een 37" op 2,5 meter geloof ik niet, dus daarom heb ik er (met moeite) vrede mee gemaakt om een HD-Ready te kopen. Bovendien denk ik: als zo'n mooie PX80 in je kamer staat ben je er toch gewoon blij mee...? Daar hoop ik in ieder geval op.
Ik zou t lekker doen, heb hem zelf nu 2 weken en twijfelde ook lang tussen 37 en 42. Kom van een 28" Matchline en ben heel erg tevreden. Zit iets verder en vind de grootte perfect. Alleen bij 2.35:1 films was iets groter leuk geweest, maar kijk toch voornl 16:9 materiaal.

Ben het met de meesten eens dat voor de scherpte groter ook makkelijk zou kunnen, maar vind het net als jij dan ook te aanwezig.

Dus om met Dale te spreken: It's some damn fine TV. En helemaal voor die 700 euro. Ga daarom, en ook door het indrukwekkende plaatje, gelijk maar een BD35/55 aanschaffen, wat ik helemaal niet van plan was. Heb deze alleen nog nergens zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 19:57
weet er iemand inde buurt van rotterdam een winkel waar je de 42px80 voor een mooie prijs kunt ophalen. ben namelijk aan het twijfelen tussen de samsung ps42a450 en de 42px80. ik neem aan de de verhalen met input lag gelden voor de LCD's van samsung en niet de plasmas. of zit ik hier fout?

heb nu voor een mooi prijsje de samsung kunnen vinden die ik gewoon kan ophalen bij een winkel en bij problemen ook gewoon terug kan brengen. of omruilen. en met name het design van samsung dat trekt mij heel erg. en die van panasonic vind ik echt lelijk.

maar goed als er een winkel zou zijn die voor een mooi prijsje de pana heeft staan zou ik hem wel sterk overwegen door de betere zwartwaardes en omgang met 24p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43
dangerpaki schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:07:
weet er iemand inde buurt van rotterdam een winkel waar je de 42px80 voor een mooie prijs kunt ophalen.
Ik heb mijn 37PX80 begin dit jaar bij Foka gehaald, zij hanteren wel redelijk scherpe prijzen en het is een 'echte' winkel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siraic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-08 11:57
Net 42"PZ80 (of eigenlijk 82, die heeft een zwarte rand onderin, 100x mooier en kijken rustiger vind ik) gekocht. Bij BCC voor 1200 kunnen krijgen, inclusief een of andere actie dat je via panasonic een HD recorder erbij krijgt.

Blijf het iritant vinden dat het contrast (goede term toch?) in de winkels bij alle schermen zo gigantisch is opgeschroeft. Krijg na 3 minuten kijken al hoofdpijn van die fele kleuren, lijkt wel of ik in neonreclame zit te staren, zo kan je toch niet normaal vergelijken, thuis zou je het ook niet zo instellen.

Anyway, voor de rust en kleurweergave (voor zover ik in de winkel kon zien) van het plasmascherm gegegaan. Geen spijt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpathy
siraic schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:52:
Net 42"PZ80 (of eigenlijk 82, die heeft een zwarte rand onderin, 100x mooier en kijken rustiger vind ik) gekocht. Bij BCC voor 1200 kunnen krijgen, inclusief een of andere actie dat je via panasonic een HD recorder erbij krijgt.

Blijf het iritant vinden dat het contrast (goede term toch?) in de winkels bij alle schermen zo gigantisch is opgeschroeft. Krijg na 3 minuten kijken al hoofdpijn van die fele kleuren, lijkt wel of ik in neonreclame zit te staren, zo kan je toch niet normaal vergelijken, thuis zou je het ook niet zo instellen.

Anyway, voor de rust en kleurweergave (voor zover ik in de winkel kon zien) van het plasmascherm gegegaan. Geen spijt van!
Ik wil je niet teleurstellen, maar die actie geldt alleen bij de PZ8

Dus OF je hebt te veel voor de PZ8 betaald, OF je kan de DVD recorder op je buik schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpathy schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 08:26:
[...]
Dus om met Dale te spreken: It's some damn fine TV. En helemaal voor die 700 euro.
Hear, hear! Ik ben ook volledig overtuigd.

Helaas kan ik pas over 2 weken mijn nieuwe huis in, dus de aankoop zal ook tot dan moeten wachten... Ga mijn best doen in de tussentijd niet weer door een andere TV verleid te worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
Nog een laatste vraag voordat ik de PZ80 ga bestellen bij de Media Markt. Het digitale televisie kastje van Ziggo, kan ik die wegdoen en het kaartje rechtstreeks in de televisie stoppen of ben ik toch gebonden aan dat stomme kastje?

De allerlaatste vraag. Ik heb gelezen dat je een plasma tv verticaal moet vervoeren. Maar hoe weet ik nu of die ook verticaal bij de Media Markt is aangekomen? Of maakt dat niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Simpathy schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 08:26:
[...]
Ga daarom, en ook door het indrukwekkende plaatje, gelijk maar een BD35/55 aanschaffen, wat ik helemaal niet van plan was. Heb deze alleen nog nergens zien staan.
Omdat ze gewoon nog niet te krijgen zijn...
Panasonic is zichzelf de BD-markt aan het uitconcurreren.
De BD35 moet tegenwicht bieden voor de Sony S350 en de BD55 voor de Sony S550, maar ze blijven de introductie in Europa maar uitstellen (in de VS zijn ze al enkele weken beschikbaar) en de prijs ligt een pak hoger dan de spelers van Sony en de eerste vergelijkende testen geven aan dat er weinig verschil is tussen de spelers.
Als Panasonic de prijzen van zijn BD spelers dus niet snel laat zakken, ziet het er niet goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
---RRR--- schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:54:
Nog een laatste vraag voordat ik de PZ80 ga bestellen bij de Media Markt. Het digitale televisie kastje van Ziggo, kan ik die wegdoen en het kaartje rechtstreeks in de televisie stoppen of ben ik toch gebonden aan dat stomme kastje?

De allerlaatste vraag. Ik heb gelezen dat je een plasma tv verticaal moet vervoeren. Maar hoe weet ik nu of die ook verticaal bij de Media Markt is aangekomen? Of maakt dat niets uit?
Eerste vraag: je kan het kaartje er vast wel in stoppen maar als je beeld wilt zit je vast aan de decoder...

Tweede vraag: dat weet je uiteraard nooit. Maar als je hem zelf meeneemt zou ik dat terdege vertikaal doen ja...

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
PinkPanther1970 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:59:
[...]

Panasonic is zichzelf de BD-markt aan het uitconcurreren.
De BD35 moet tegenwicht bieden voor de Sony S350 en de BD55 voor de Sony S550, maar ze blijven de introductie in Europa maar uitstellen (in de VS zijn ze al enkele weken beschikbaar) en de prijs ligt een pak hoger dan de spelers van Sony en de eerste vergelijkende testen geven aan dat er weinig verschil is tussen de spelers.
Als Panasonic de prijzen van zijn BD spelers dus niet snel laat zakken, ziet het er niet goed uit.
op de iishop zijn er diverse home theatre sets te verkrijgen met blu-ray, vreemd dat deze in NL nog niet te verkrijgen zijn. Ook de door jou genoemde panasonics zijn daar te verkijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
dj_raoul schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:39:
[...]

Ik heb mijn 37PX80 begin dit jaar bij Foka gehaald, zij hanteren wel redelijk scherpe prijzen en het is een 'echte' winkel....
dank

wil zelf een 42" en die kost daar beduidend meer dan het alternatief dat ik anders kan kopen. iets mindere zwartwaardes maar wel wat betere kleuren. iets meer last van image retention. maar goed dat neem ik voor lief dan. zeker gezien het mooiere design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Batsu schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:06:
[...]

op de iishop zijn er diverse home theatre sets te verkrijgen met blu-ray
Zei ik dan dat men geen enkele BD speler kan kopen.
Ik had het over de nieuwe Panasonics.
Batsu schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:06:
[...]

Ook de door jou genoemde panasonics zijn daar te verkijgen
Waar zie jij dat ze op voorraad zijn dan?
Ik zie enkel "email us for delivery time".

[ Voor 35% gewijzigd door PinkPanther1970 op 23-10-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
En de foto bij de BD35 is de "oude" BD30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
PinkPanther1970 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:09:
[...]

Zei ik dan dat men geen enkele BD speler kan kopen.
Ik had het over de nieuwe Panasonics.

[...]

Waar zie jij dat ze op voorraad zijn dan?
Ik zie enkel "email us for delivery time".
owja ff vragen. Maar goed ze zullen hem wel kunnen krijgen anders staat ie er niet op denk ik.

mbt de foto, dat maakt niets uit natuurlijk

EDIT: leverbaar in 2-3 weken

[ Voor 3% gewijzigd door Batsu op 23-10-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mijn vader gaat nu een 37PX80 kopen, maar hij twijfelt nog wat tussen een Nederlands of Duits model en wel of geen pixelgarantie.

Ik meende dat Panasonic een 100% pixelgarantie geeft, maar bij platte tv willen ze daar EUR 39 voor hebben. Dus hoe zit dat nu?

Verder is het volgens mij handiger om een Nederlands model te hebben, omdat je dan service aan huis krijgt.

Hij kan dus neem ik aan het beste gaan voor Nederlands model zonder pixelgarantie? Aangezien Pana kennelijk toch wel 100% pixelgarantie geeft (zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met het omuilen van TV waar 1 pixel van kapot is?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Batsu schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:15:
[...]

EDIT: leverbaar in 2-3 weken
Dus zoals ik zei, op dit moment nog nergens te krijgen.
Ze hadden een release beloofd begin oktober. Dit wordt dus ten vroegste half november.
Ondertussen gaan de Sony spelers vlot over de toonbank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
PinkPanther1970 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:00:
[...]

Dus zoals ik zei, op dit moment nog nergens te krijgen.
Ze hadden een release beloofd begin oktober. Dit wordt dus ten vroegste half november.
Ondertussen gaan de Sony spelers vlot over de toonbank...
Op DIT moment niet nee maar dat zal dus niet lang op zich laten wachten.

zelf ga ik denk ik voor een HT set met Blu-ray :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:51:
Mijn vader gaat nu een 37PX80 kopen, maar hij twijfelt nog wat tussen een Nederlands of Duits model en wel of geen pixelgarantie.

Ik meende dat Panasonic een 100% pixelgarantie geeft, maar bij platte tv willen ze daar EUR 39 voor hebben. Dus hoe zit dat nu?

Verder is het volgens mij handiger om een Nederlands model te hebben, omdat je dan service aan huis krijgt.

Hij kan dus neem ik aan het beste gaan voor Nederlands model zonder pixelgarantie? Aangezien Pana kennelijk toch wel 100% pixelgarantie geeft (zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met het omuilen van TV waar 1 pixel van kapot is?).
plasmas hebben 100% pixelgarantie voor zover ik weet. dus ik zou gewoon geen extra pixelgarantie erbij nemen das gewoon afzetterij van de winkel. wat ik wel zou doen is een nederlands model nemen. als er wat misgaat heb je ten minste gewoon recht op service ipv dat je elke keer met je plasma aan het sjouwen bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Samsung heeft het niet, dus het geldt zeker niet algemeen voor plasma´s. het komt wel veel minder voor dan bij LCD dat een pixel kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de PX80-setup van mensen, als ze zin hebben om een fotootje neer te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
Brad Pitt schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:03:
[...]
Tweede vraag: dat weet je uiteraard nooit. Maar als je hem zelf meeneemt zou ik dat terdege vertikaal doen ja...
Ik kan hem nog zo voorzichtig verticaal vervoeren. Mocht dat niet gebeurt zijn richting winkel dan is het scherm toch al niet meer goed toch? Iemand ervaring hiervan bij aankoop bij MediaMarkt?

Mocht er echt iets mis mee zijn, waaraan kan ik dat merken?

Ze zouden eigenlijk een soort sensor in de tv of doos moeten bouwen waardoor je altijd zeker bent van verticaal vervoer van leverancier naar winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
---RRR--- schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:24:
[...]
Mocht er echt iets mis mee zijn, waaraan kan ik dat merken?
Grootste (relatief) risico is dat de glasplaat breekt tijdens het vervoer. Dat is iets dat je denk ik wel snel zal zien ;) Verder loopt het allemaal wel los hoor. Al die horror verhalen over het lekken van gas en dergelijke zijn niet aan de orde. Het gaat puur om het feit dat de dunne glasplaat door het op-en neer bewegen tijdens transport kan breken, of heel misschien zover doorbuigen dat ie het gebeuren er achter raakt. De kans dat 'ie goed bij je aankomt is extreem groot hoor, niet te wakker van liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:47

belblade

Belgian wacko

eindelijk de knoop doorgehakt en de pz81E bestelt bij iisshop, wordt binnen max 2 weken geleverd ! toch maar hdmi kabel van 16€ erbij gekocht; i'll keep you guys informed ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet morgen de Panasonic th-42pz85 halen inderdaad ga ik rechtop vervoeren in me opel agia banken kunnen plat dus dat moet gaan, mijn vraag is staat het contrast standaard op 50 afgesteld of moet dat nog gedaan worden ivm die 200 uren inwerken, wij kijken allen maar televisie en af en toe een dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat rechtop vervoeren is idd enkel om glasbreuk te voorkomen. Dus als het glas niet gebroken is wanneer je het ophaalt maakt het dus niet uit hoe die naar de winkel is gebracht, want dan heeft hij het overleefd ;)

Een glasplaat, die eigenlijk enkel is opgehangen aan de rand (in het kader) is vrij gevoelig voor breuk (bij schokjes in de weg bvb). Verticaal stelt dat probleem zich minder (daarom zie je glasramen ook altijd verticaal geleverd worden, die bestelbusjes met glas op een bouwwerf bvb). Als je erg voorzichtig bent kan het vast ook plat, maar liefst dus rechtop.
belblade schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:28:
eindelijk de knoop doorgehakt en de pz81E bestelt bij iisshop, wordt binnen max 2 weken geleverd ! toch maar hdmi kabel van 16€ erbij gekocht; i'll keep you guys informed ;-)
Ik heb de mijne nu een week (maar pas sinds gisteren tv :+ ) en je zal er geen spijt van hebben. Wat een prachtige beelden zijn het toch. Ik zal de tv voornamelijk gebruiken voor de tv functie (en dat is SD in mijn geval) dus ik heb helemaal niets aan die Full HD... :P Ach ja, ik kan er in elk geval geen spijt van hebben (het stemmetje dat toch de Full HD had gewild ;) )

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het doet me deugd dat de plat vervoeren mythe eindelijk een beetje af begint te nemen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:47
Ik was eigenlijk wel redelijk verrast dat, toen ik na een voorzichtige rit, thuiskwam met mijn plasma en merkte dat het helemaal geen glas was, maar plastic? Tenzij het glas er onder zit natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoffeldorp
  • Laatst online: 25-10-2023
Heb een probleempje met de aansluiting van mijn Wii op mijn 37PX80. De Wii is via Scart aangesloten op AV2/S, maar sinds een paar dagen geeft hij daar alleen zwart/wit-beeld. Mijn digitale (SD-)decoder zit op AV1. Als ik ze omruil, is de Wii weer in kleur en ook de decoder geeft dan op AV2 kleur. Dat kan ik natuurlijk mooi zo laten, maar ben toch wel nieuwsgierig waarom ik opeens zwart/wit bij de Wii op AV2. Iets mis met de aansluiting in de Pana?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Laatst online: 18:28
Geen idee, maar ik zou sowieso een componentkabel halen voor de Wii voor mooiere beelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoffeldorp
B.A.L. schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 01:36:
Geen idee, maar ik zou sowieso een componentkabel halen voor de Wii voor mooiere beelden
Ik heb mijn DVD-recorder al op component aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpathy
PinkPanther1970 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:59:
[...]
Dank voor de info, wel erg jammer. Voorkeur gaat toch uit naar de BD35, ivm BD-Live en Viera Link. 300 wil ik er wel voor betalen. Maar ik zie net dat de S350 idd al voor minder dan 250 euro over de toonbank gaat.
dangerpaki schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:07:
[...]
wil zelf een 42" en die kost daar beduidend meer dan het alternatief dat ik anders kan kopen.
Ik neem aan dat je langs geweest bent. Prijs op de website is niet de winkelprijs, maar dat wist je waarschijnljk al. Zijn volgens mij toch wel de goedkoopste in de regio. Voor veel minder zal je m niet tegenkomen.
schoffeldorp schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 07:43:
[...]
Ik heb mijn DVD-recorder al op component aangesloten.
Ik zou toch ff een andere scart kabel proberen. Volgens mij wordt de wii standaard alleen met composite kabel geleverd. Heb je een Wii scart kabel gekocht of een verloop van composite naar scart oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Simpathy schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:23:
[...]

Dank voor de info, wel erg jammer. Voorkeur gaat toch uit naar de BD35, ivm BD-Live en Viera Link. 300 wil ik er wel voor betalen. Maar ik zie net dat de S350 idd al voor minder dan 250 euro over de toonbank gaat.
ja kan hem proberen te bestellen bij iishop, dan zou ie binnen 2-3 weken binnen moeten zijn. Is belgische winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
schoffeldorp schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:20:
Heb een probleempje met de aansluiting van mijn Wii op mijn 37PX80. De Wii is via Scart aangesloten op AV2/S, maar sinds een paar dagen geeft hij daar alleen zwart/wit-beeld. Mijn digitale (SD-)decoder zit op AV1. Als ik ze omruil, is de Wii weer in kleur en ook de decoder geeft dan op AV2 kleur. Dat kan ik natuurlijk mooi zo laten, maar ben toch wel nieuwsgierig waarom ik opeens zwart/wit bij de Wii op AV2. Iets mis met de aansluiting in de Pana?
Wel opletten bij AV2. Je zegt AV2/S, maar bij die AV moet je dus kiezen of hij composiet of S-Video doet (vandaar de S erachter). Je moet zien dat het rooie vakje ernaast juist staat (op composiet dus voor je Wii, die waarschijnlijk met een scart-verloopje is aangesloten). Dus je kiest AV2, en dan kan je nog links of rechts duwen om te selecteren welk signaal er binnenkomt. Voor composiet moet het rooie vakje links staan denk ik, maar probeer het gewoon eens zou ik zeggen :)
Zwager had net hetzelfde probleem met zijn xbox :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki

Ik neem aan dat je langs geweest bent. Prijs op de website is niet de winkelprijs, maar dat wist je waarschijnljk al. Zijn volgens mij toch wel de goedkoopste in de regio. Voor veel minder zal je m niet tegenkomen.
dat wist ik niet nee, ben nog niet langs geweest ga vandaag kijken. mn ouders hebben gekeken nar de 42a410 en vonden die al mooi beeld geven en mooi uitzien. dus ik ga er zelf vanavond naar kijken en ophalen hopelijk.

maar ik zie toch een banner staan op foka webshop prijs = winkelprijs.

dus ik denk dat die prijzen niet veel anders zullen zijn... of heb ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 15:44
Heb nu al een groot deel van alle info doorgelezen en even 2 vragen. Gaat mij om een 46PZ85

- Ik mis in de TS een kopje 'bekende problemen' ,ik kom in het topic vooral kleine zaken als samenwerking met ander apparaat / instellings vragen tegen. Verder geen bekende problemen ?
- Wat is een normale prijs voor een 46PZ85 ? In de TS staat 1700+ maar inmiddels staat links en rechts op kieskeurig al onder de 1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Renkie schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:59:
Heb nu al een groot deel van alle info doorgelezen en even 2 vragen. Gaat mij om een 46PZ85

-- Wat is een normale prijs voor een 46PZ85 ? In de TS staat 1700+ maar inmiddels staat links en rechts op kieskeurig al onder de 1500
wat bedoel je met een normale prijs precies? In kieskeurig staan normale prijzen ;-)
of bedoel je winkelprijzen?

overigens, de PZ81 en PZ80 zijn ietwat goedkoper geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
Na wat creatief gebelt te hebben kom ik uit op 1499 bij een electronica zaak met landelijk een aantal vestigingen
Vanavond kijken :)

Edit :

Weet iemand de afmeting van de doos van een 46PZ85 ?

[ Voor 19% gewijzigd door Renkie op 24-10-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Renkie schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:41:
Na wat creatief gebelt te hebben kom ik uit op 1499 bij een electronica zaak met landelijk een aantal vestigingen
Vanavond kijken :)

Edit :

Weet iemand de afmeting van de doos van een 46PZ85 ?
Zie hier de afmeting :)

Cheers

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
@ Alvi, (aangezien jij een pz81 hebt waar ik zeeeeer veel belagsetlling voor heb)

komt er uit je digital uit 2.0 oif 5.1 geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpathy
dangerpaki schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:22:
[...]

dat wist ik niet nee, ben nog niet langs geweest ga vandaag kijken. mn ouders hebben gekeken nar de 42a410 en vonden die al mooi beeld geven en mooi uitzien. dus ik ga er zelf vanavond naar kijken en ophalen hopelijk.

maar ik zie toch een banner staan op foka webshop prijs = winkelprijs.

dus ik denk dat die prijzen niet veel anders zullen zijn... of heb ik dat verkeerd?
Je kan ze ook bellen voor de echte prijs, staat ook bij de meeste TV's. Waar het niet bij staat wordt al de echte prijs getoond.

Had ik ook gedaan voor de 37PX80 die me 699 heeft gekost. Was 679,- toegezegd, maar dat bleek zonder on site garantie. Vond het een nogal wazig verhaal, maar het was al laat, had 12 uur gewerkt en had geen zin in verdere discussie. Heb nu iig zwart op wit dat ik on site garantie heb.

Ik weet vrijwel zeker dat de 42" voor minder dan 800 weg mag.

Voor de liefhebbers van de 37 die iets meer vertrouwen in Correct hebben , zie net dat ze daar ook goed geprijsd zijn:

37PX8: 599,- 37PX80: 699,-

[ Voor 7% gewijzigd door Simpathy op 24-10-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
[...]
Maar ik zie net dat de S350 idd al voor minder dan 250 euro over de toonbank gaat.
Ik zou nog heel even wachten.
De prijs van de S350 is sinds vandaag gezakt tot £129 (€160 !) op meerdere shops in het VK.
Deze prijzen zouden naar hier moeten doorsijpelen de komende weken.
Panasonic zal niet anders kunnen dan volgen, anders gaan ze geen enkele BD35 verkopen (wie gaat het dubbele betalen voor een gelijkwaardige speler?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
Weet iemand ook of de 46PZ85 ook picture in picture heeft ?
En kun je het scherm 50/50 doen met teletekst en beeld ?

De breedbeeld de ik nu heb uit 1996 kun je dmv een knop een klein beeldje van een andere zender oproepen. Zeer handig als je tijdens reclames wilt zappen !

Is dat tegenwoordig nog aanwezig ?

En wat zijn hier de meningen over het wel/niet inspelen ? Kan ik gewoon tv kijken of moet ik eerst dat ding 200 uur met die speciale DVD laten draaien ?
Lijkt me niet slim om bv een game te doen waar dan de hele tijd de HUD in beeld blijft.. Maar een lager contrast en normaal TV kijken moet toch kunnen ?

[ Voor 33% gewijzigd door Renkie op 24-10-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Simpathy schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:10:
[...]

Je kan ze ook bellen voor de echte prijs, staat ook bij de meeste TV's. Waar het niet bij staat wordt al de echte prijs getoond.

Had ik ook gedaan voor de 37PX80 die me 699 heeft gekost. Was 679,- toegezegd, maar dat bleek zonder on site garantie. Vond het een nogal wazig verhaal, maar het was al laat, had 12 uur gewerkt en had geen zin in verdere discussie. Heb nu iig zwart op wit dat ik on site garantie heb.

Ik weet vrijwel zeker dat de 42" voor minder dan 800 weg mag.

Voor de liefhebbers van de 37 die iets meer vertrouwen in Correct hebben , zie net dat ze daar ook goed geprijsd zijn:

37PX8: 599,- 37PX80: 699,-
aah op die manier, maar dat vaag verhaal laat ik ze mij niet flikken. want volgens mij zag ik bij hun staan dat ze alleen officiele nederlandse modellen verkopen en dus heb je automatisch de onsite garantie. daarnaast staat er duidelijk dat de webshopprijs de winkelprijs is. goed ga denk ik toch voor de samsung 42a451, mn ouders vonden hem er ook mooi uitzien. en dat speelt toch een rol.

kijken wat ze vanavond allemaal gaan proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaaaaa! de 42PZ85E is binnen en staat te schitteren. Digitale TV met een HUMAX decoder ziet er goed uit maar waar mijn scherm pas begint uit te blinken is met mijn Xbox360 via hdmi aangesloten. De Xbox selecteert automatisch het 1080p signaal en ik ben bang dat ik elke game opnieuw moet gaan spelen. Wat een wereld van verschil met mijn oude CRT tv. Nu is het wachten op mijn bestelde BD35.

Pics worden in de loop van de week verwacht.

Ik weet even niet of het fanverhaal bij de pz85 speelde maar ik heb even gekeken en er zitten 5 fans in mijn behuizing ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Renkie schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:59:
Weet iemand ook of de 46PZ85 ook picture in picture heeft ?
En kun je het scherm 50/50 doen met teletekst en beeld ?

De breedbeeld de ik nu heb uit 1996 kun je dmv een knop een klein beeldje van een andere zender oproepen. Zeer handig als je tijdens reclames wilt zappen !

Is dat tegenwoordig nog aanwezig ?

En wat zijn hier de meningen over het wel/niet inspelen ? Kan ik gewoon tv kijken of moet ik eerst dat ding 200 uur met die speciale DVD laten draaien ?
Lijkt me niet slim om bv een game te doen waar dan de hele tijd de HUD in beeld blijft.. Maar een lager contrast en normaal TV kijken moet toch kunnen ?
Heb je zelf enig zoekwerk verricht? Komt mij over van niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyerken
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 10:09
Ik heb even hulp nodig. Ben aan het twijfelen tussen de PZ8 http://www.panasonic.be/s...enu/1274504_l6/index.html
en de PX80
http://www.panasonic.be/s...enu/1271412_l6/index.html
Had deze bij de mediamarkt zien staan voor ongeveer dezelfde prijs.
En heb even wat hulp nodig om de knoop door te hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Laatst online: 02-08 18:10
Flyerken schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:13:
Ik heb even hulp nodig. Ben aan het twijfelen tussen de PZ8 http://www.panasonic.be/s...enu/1274504_l6/index.html
en de PX80
http://www.panasonic.be/s...enu/1271412_l6/index.html
Had deze bij de mediamarkt zien staan voor ongeveer dezelfde prijs.
En heb even wat hulp nodig om de knoop door te hakken.
tip: lees dit topic even door, zoek desnoods op PX80 en PZ8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standaard van de panasonic TH-42PZ85 draaibaar staat in de gebruiksaanwijzing, links en rechtsom 15 graden
Dit van mij zit vast draait niet is dit normaal of heb ik hem verkeerd gemonteerd, TV is vandaag geinstalleerd beeld is prima alleen nog even met diversen standen bezig, maar het scherm draait dus niet vreemd vind ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moikke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 13:01
Net vandaag de 37' pz8 gekocht voor in de slaapkamer. Staat nu even beneden ipv de Pioneer KRL-32V(LCD).Ten eerste: De panasonic is een zeer mooi toestel voor het geld!. Ten tweede: maar kan niet tippen aan de Pioneer LCD. Zit ook een flink prijsverschil tussen, dus het mag ook wel.
Maar nogmaals: voor het geld van de PZ8 is het een zeer leuk, goed toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:04:
Standaard van de panasonic TH-42PZ85 draaibaar staat in de gebruiksaanwijzing, links en rechtsom 15 graden
Dit van mij zit vast draait niet is dit normaal of heb ik hem verkeerd gemonteerd, TV is vandaag geinstalleerd beeld is prima alleen nog even met diversen standen bezig, maar het scherm draait dus niet vreemd vind ik dat.
Heb die van mij ook net gekocht, het draaien werkt perfect
Misschien heb je de schroeven niet ver genoeg erin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoffeldorp
Fire69 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:19:
[...]

Wel opletten bij AV2. Je zegt AV2/S, maar bij die AV moet je dus kiezen of hij composiet of S-Video doet (vandaar de S erachter). Je moet zien dat het rooie vakje ernaast juist staat (op composiet dus voor je Wii, die waarschijnlijk met een scart-verloopje is aangesloten). Dus je kiest AV2, en dan kan je nog links of rechts duwen om te selecteren welk signaal er binnenkomt. Voor composiet moet het rooie vakje links staan denk ik, maar probeer het gewoon eens zou ik zeggen :)
Zwager had net hetzelfde probleem met zijn xbox :P
Fire69 bedankt: mijn 'probleem' met de Wii-aansluiting lag inderdaad aan het rooie vakje! Waarschijnlijk per ongeluk anders ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
moikke schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 00:28:
Net vandaag de 37' pz8 gekocht voor in de slaapkamer. Staat nu even beneden ipv de Pioneer KRL-32V(LCD).Ten eerste: De panasonic is een zeer mooi toestel voor het geld!. Ten tweede: maar kan niet tippen aan de Pioneer LCD. Zit ook een flink prijsverschil tussen, dus het mag ook wel.
Maar nogmaals: voor het geld van de PZ8 is het een zeer leuk, goed toestel!
Zal wel de 37px8 zijn, 37" is niet in F-HD te krijgen meen ik.

Logisch dat de PX8 uitvoering tegenvalt in vergelijking met de Pioneer, dit is de goedkoopste variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:01
StealthyPeanut schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 01:00:
[...]

Logisch dat de PX8 uitvoering tegenvalt in vergelijking met de Pioneer, dit is de goedkoopste variant.
Kan je nagaan hoe goed dat beeld van de Pana is, hij denkt dat deze ook full hd is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moikke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 13:01
StealthyPeanut schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 01:00:
[...]

Wie zegt dat ie tgenvalt?
Ik zie verschil, maar zoals ik al schreef, dat mag ook wel als je het prijsverschil bekijkt.

Ik vind de PX8 voor zijn geld een heel mooi beeld hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
moikke schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 07:38:
[...]

Wie zegt dat ie tgenvalt?
Ik zie verschil, maar zoals ik al schreef, dat mag ook wel als je het prijsverschil bekijkt.

Ik vind de PX8 voor zijn geld een heel mooi beeld hebben!
Oke, het was al wat laat he 8)7

Maargoed, voor dat geld is het inderdaad een prima koop. Vooral voor op de slaapkamer ofzo. De 42PX80 hier verhuist over een tijdje naar de slaapkamer en dan daarna een dikke plasma beneden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
Kun je een PZ85 ook zo instellen dat bij 4:3 weergave de balken aan de zijkant gewoon zwart zijn ipv grijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Renkie schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:42:
Kun je een PZ85 ook zo instellen dat bij 4:3 weergave de balken aan de zijkant gewoon zwart zijn ipv grijs ?
Ja. Service menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• texaslex83
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-05-2021
hi all,

ik heb al eerder gepost over dit "probleem", maar het blijft me een raadsel. vrienden van mijn hebben een
panasonic 42pz85 met 5 fans en mijn model heeft 5 uitsparing, maar slechts 4 fans. heb gebeld met het bedrijf modern.nl en ze wilde vandaag netjes het euvel verhelpen door een nieuwe te brengen, maar die had ook maar 4 fans.

Doordat de tv waarme ze m om wilde ruilen het ook heeft zou je denken dat het normaal is maar op internet lees ik review waar over 5 fans gesproken word en mijn vrienden hebben ook 5 fans. Het zou natuurlijk om een slechte batch tv's kunnen gaan of een nieuwere versie, maar ik maak me toch zorgen over de hitte afvoer en eventuele stof die nu makkelijker het toestel in kan.

Is er hier iemand die echt eigenaar is van een 42pz85 en die hetzelfde "probleem" heeft? Kan nergens iets terug vinden over de hoeveelheid fans in de handleiding of online documentatie. Mijn model is gemaakt in tjechie btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:04:
De voet zit vast aan de tv, maar draait in zijn geheel mee! Alleen de onderkant die je niet ziet staat vast.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:12:
Jaaaaa! de 42PZ85E is binnen en staat te schitteren. Digitale TV met een HUMAX decoder ziet er goed uit maar waar mijn scherm pas begint uit te blinken is met mijn Xbox360 via hdmi aangesloten. De Xbox selecteert automatisch het 1080p signaal en ik ben bang dat ik elke game opnieuw moet gaan spelen. Wat een wereld van verschil met mijn oude CRT tv. Nu is het wachten op mijn bestelde BD35.

Pics worden in de loop van de week verwacht.

Ik weet even niet of het fanverhaal bij de pz85 speelde maar ik heb even gekeken en er zitten 5 fans in mijn behuizing ingebouwd.
Veel plezier met je scherm!
Games opnieuw spelen, dat komt me bekend voor. Let bijvoorbeeld op Gears of War: waar komen ineens al die kleuren vandaan?!
Ook zijn Assassin's Creed en Ace combat 6 grafisch de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Hm, ik dacht gewoon bij instellingen-panelen (of zijpanelen) en volgens mij heb je meerdere standen zoals laag/ hoog/uit
Uit is zwart, de bescherming tegen image retention staat dan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

texaslex83 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:03:
hi all,

ik heb al eerder gepost over dit "probleem", maar het blijft me een raadsel. vrienden van mijn hebben een
panasonic 42pz85 met 5 fans en mijn model heeft 5 uitsparing, maar slechts 4 fans. heb gebeld met het bedrijf modern.nl en ze wilde vandaag netjes het euvel verhelpen door een nieuwe te brengen, maar die had ook maar 4 fans.

Doordat de tv waarme ze m om wilde ruilen het ook heeft zou je denken dat het normaal is maar op internet lees ik review waar over 5 fans gesproken word en mijn vrienden hebben ook 5 fans. Het zou natuurlijk om een slechte batch tv's kunnen gaan of een nieuwere versie, maar ik maak me toch zorgen over de hitte afvoer en eventuele stof die nu makkelijker het toestel in kan.

Is er hier iemand die echt eigenaar is van een 42pz85 en die hetzelfde "probleem" heeft? Kan nergens iets terug vinden over de hoeveelheid fans in de handleiding of online documentatie. Mijn model is gemaakt in tjechie btw.
Ook hier een pz85 van modern.nl, maar wel met 5 fans. Misschien Panasonic eens bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/bigbellybudha/panasonic/42px80e.jpgG_M_C schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 17:20:
[...]

Jouw spaartegoeden zijn in ieder geval niet in rook opgegaan zie ik ;)
:)
Zal je eens wat moois vertellen.

Mijn aandelen zijn flink gedaald, maar dat komt wel weer goed denk ik. Maar met opties afgelopen weken ruim voldoende extra verdiend om me dit kadootje te gunnen. Dat die tekst op beeld staat is echt toeval, heb gewoon ff mijn ixus gepakt en geklikt. Toevallig was er net dit beeld op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
Sorry stelde mijn vraag niet duidelijk genoeg
Hoe ik in het service menu kom is mij duidelijk

Vervolgens kun je met 1 en 2 door het menu bladeren en met 3 en 4 een sub menu kiezen, ik snap alleen niet waar ik deze functie (zwart ipv grijze balken bij 4:3) goed kan instellen ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan toch gewoon in het tv menu zelf? Gewoon op "Uit" zetten dus lijkt mij.

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/sides.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
inderdaad, precies wat ik al zei toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:23:
inderdaad, precies wat ik al zei toch? ;)
Yup, u zat (wederom, ben het met 99% van je dingen eens 8)) helemaal goed. Moest zelf even zoeken in de PDF want heb geen Panasonic (maar irriteerde me ook aan de grijze side-masks op m'n eigen tv en daar moest het wel via het S.M.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de side masks nu ook iets donkder gezet (low) maar is dat nu net niet gedaan om inbranden of iets dergelijks te voorkomen?

Ik moet wel zeggen dat ik verder weinig rekening houdt met dingen als inbranden en retentie (het verschil tussen de twee is me ook niet helemaal duidelijk). Alle instellingen staan op 50% ongeveer, en verder kijk ik gewoon tv zonder er me zorgen over te maken.

Verder moet ik nog maar eens aangeven hoe tevreden ik ben met de PZ81. Ik zat onder een hoek van 45° te kijken (had bezoek) en het beeld blijft gewoon perfect, uit welke hoek dan ook. Dit heeft werkelijk niets meer te maken met hoe het display presteert in een mediawinkel tussen alle andere schermen met fucked up instellingen. Dag en nacht verschil.

Ook vind ik SD content er op een plasma veel mooier uitzien dan op een lcd. Veel meer zoals een crt. HD is trouwens way overrated. M'n tv aanbod is SD (omdat er, zelfs met een HD abo, toch weinig echte HD uitzendingen zijn, en omdat HD tv toch duurder is)
En gisteren cars op SD, vandaag x men en war of the worlds, ziet er gewoon super uit (en dan hebben we het over een 500 tal lijnen of zo :') )

Wat betreft die vraag over optisch geluid: ik weet niet waarover het gaat. Voorlopig heb ik enkel de tv en daarop aangesloten een digitale tv decoder. Misschien kan ik daar later wel iets meer over vertellen, maar je kan het best even opzoeken.

In elk geval, voor hun prijs zijn de pana's echt geweldig. Ik heb zelf de 42PZ en thuis een 46PZ en ze zijn beiden gewoon geweldig. Telkens opnieuw ben ik onder de indruk van het mooie beeld. Leve plasma :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 21:32:
[...]
HD is trouwens way overrated. M'n tv aanbod is SD (omdat er, zelfs met een HD abo, toch weinig echte HD uitzendingen zijn, en omdat HD tv toch duurder is)
En gisteren cars op SD, vandaag x men en war of the worlds, ziet er gewoon super uit (en dan hebben we het over een 500 tal lijnen of zo :') )

[...]
Het stuk over dat je heel tevreden bent met je PZ81, heb ik er even vantussen gelaten, want daar kan ik je alleen maar gelijk in geven :)

Maar heb je al eens echte HD op dat scherm getoverd? Je kan een 1080p (of 720p, voordat we die discussie weer krijgen! :P ) echt niet vergelijk met VT4 of 2BE hoor ;)
Gisteren The Matrix in 1080p gedownload (720p stond niet op usenet, anders was het die geworden).
Ik dacht gewoon snel even de kwaliteit te checken... ik ben dan maar om 1u in mijn bed gekropen, kon niet stoppen met kijken... man, wat heeft Lawrence Fishburne een hoop lidtekens in zijn gezicht, nooit eerder gezien! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:17:
[...]
... man, wat heeft Lawrence Fishburne een hoop lidtekens in zijn gezicht, nooit eerder gezien! :+
Lidtekens zelfs!!!! Zoooo, zal hij balen dan! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ja, blijkbaar had ik de pr0n-versie gedownload. :P
Maar toch, ik kijk liever naar de l*l van Fishburne in HD, dan in gewone SD :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik zit te denken aan de 42PZ80. Zijn er mensen die Digitenne hebben i.c.m. dit model? Eventueel gebruik makende van de geïntegreerde digitale tuner?

Ik wil 'm overigens bestellen bij Redcoon, zijn er hier mensen met ervaring met die shop en de 42PZ80 i.v.m. NL model etc.?
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste