Dank je , je hebt helemaal gelijk. Ik was op het verkeerde been gebracht en zat dus het hele service menu na te kijken.Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:50:
[...]
Kan toch gewoon in het tv menu zelf? Gewoon op "Uit" zetten dus lijkt mij.
[afbeelding]
Ik heb de 42PZ80 en gebruik de interne DVB-T decoder plus het Conax setje die ik op KPN.com heb besteld, wekrt prima.JBS schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:49:
Ik zit te denken aan de 42PZ80. Zijn er mensen die Digitenne hebben i.c.m. dit model? Eventueel gebruik makende van de geïntegreerde digitale tuner?
En dat Conax setje krijg je bij het standaard Digitenne pakket? Je zegt dat het prima werkt... Kun je de beeldkwaliteit ook prima noemen of wat is mening hierover?-d- schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 00:09:
[...]Ik heb de 42PZ80 en gebruik de interne DVB-T decoder plus het Conax setje die ik op KPN.com heb besteld, wekrt prima.
even een vraagje, heeft iemand een idee hoe je op de S13+ kanalen afstemt op een 50PZ800E?
bij mij is dat comedy central en die pakt ie niet!
s17- wel (dit is bbc1 bij mij)......
Dank! Bert
bij mij is dat comedy central en die pakt ie niet!
s17- wel (dit is bbc1 bij mij)......
Dank! Bert
Verwijderd
Ook nog even een vraagje van mijn kant:
Morgen komt mijn 42PZ80 binnen. Maar eerst wil ik even checken of alles 100% klopt.
Ik neem aan dat ik alleen moet checken of er dode pixels op het scherm zitten? Hoe kan ik dit het beste doen?
Morgen komt mijn 42PZ80 binnen. Maar eerst wil ik even checken of alles 100% klopt.
Ik neem aan dat ik alleen moet checken of er dode pixels op het scherm zitten? Hoe kan ik dit het beste doen?
Verwijderd
Ik heb het niet gedaan. Gewoon aangezet en tv beginnen kijken. De redenering: als het me niet opvalt dan heb ik er geen last van (ook al zijn ze er misschien welVerwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 14:26:
Je kan een monochroom beeld weergeven (allemaal blauw bvb) en dan alle pixeltjes afgaan. Anderzijds heb ik de indruk dat dode pixels bij plasma's echt héél zeldzaam zijn.
Verwijderd
Ik pleur er denk ik een break-in DVD in en ga idd alle pixeltjes naVerwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:44:
[...]
Ik heb het niet gedaan. Gewoon aangezet en tv beginnen kijken. De redenering: als het me niet opvalt dan heb ik er geen last van (ook al zijn ze er misschien wel)
Je kan een monochroom beeld weergeven (allemaal blauw bvb) en dan alle pixeltjes afgaan. Anderzijds heb ik de indruk dat dode pixels bij plasma's echt héél zeldzaam zijn.
als je in het service menu gaat krijg je(weet even niet meer hoe, sorry) een geheel groen, blauw en rood scherm ik geloof ook wit. ideaal om dead pixels te spotten.Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 14:26:
als ik wil zoeken op zo'n break in dvd, wat kan ik dan best als keywords ingeven ?
nevermind, staat in de openingspost :-)
rustig afwachten voor de rest dan maar !
nevermind, staat in de openingspost :-)
rustig afwachten voor de rest dan maar !
[ Voor 34% gewijzigd door belblade op 26-10-2008 21:51 ]
42PZ80 nu voor 999 eu bij Redcoon, wel erg aanlokkelijk
Al kan ik hem voor 1200 halen bij de lokale Block, wat dan wel relaxed is aangezien ik ergens terecht kan met vragen, denk ook handiger met evt. reparaties, en volgens mij worden de ''officiele verkooppunten'' ook beter ondersteund door Panasonic...iemand er een mening over of dit het verschil van 200 eu waard maakt?
Al kan ik hem voor 1200 halen bij de lokale Block, wat dan wel relaxed is aangezien ik ergens terecht kan met vragen, denk ook handiger met evt. reparaties, en volgens mij worden de ''officiele verkooppunten'' ook beter ondersteund door Panasonic...iemand er een mening over of dit het verschil van 200 eu waard maakt?
Ik zit ook met dit dilemma en heb met Redcoon gemaild. Ze geven als antwoord:
Als ik vraag naar de service aan huis door Panasonic bij NL modellen krijg ik:De garantie loopt geheel via redcoon.Dit is de door fabrikant gestelde fabrieksgarantie van 2 jaar.
Mocht er onverhoopt een defect optreden, neemt u dan contact met ons op.
Wij zullen dan de benodigde service verlenen.
Ze verwijzen echter wel naar deze pagina waar staat:Hartelijk dank voor uw e-mail. Voor de Panasonic tv's die wij verkopen geldt inderdaad een Pick up and return Garnatie.
Ik heb nu het spoor bijster en heb E-Care gemaild. Iemand die hier uitsluitsel kan geven? Ik zal nogmaals informeren bij Redcoon, via de Live Chat.Panasonic
2 jaar fabrieksgarantie
Mocht een klacht of defect zich voordoen bij uw Panasonic apparaat verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met het reparatiecentrum van Panasonic:
E-Care Leiden
(...)
[ Voor 4% gewijzigd door JBS op 26-10-2008 23:49 ]
ik ben daar ook benieuwd naar, want wat de garantie bij Redcoon inhoudt is mij niet duidelijk.
Dat je garantie hebt is duidelijk, maar ik wil absoluut een monteur aan huis die ter plekke gaat kijken wat het probleem is en dit indien mogelijk meteen repareert.
Het in geval van n probleem bij je tv bellen om deze te laten ophalen zodat n technische dienst er daar naar gaat kijken is voor mij geen optie. Niet bij een tv in ieder geval.
1 keer meegemaakt en dan weken zonder tv zitten, never again!
Het is natuurlijk wel zo dat redcoon vaak scherpe prijzen heeft
Dat je garantie hebt is duidelijk, maar ik wil absoluut een monteur aan huis die ter plekke gaat kijken wat het probleem is en dit indien mogelijk meteen repareert.
Het in geval van n probleem bij je tv bellen om deze te laten ophalen zodat n technische dienst er daar naar gaat kijken is voor mij geen optie. Niet bij een tv in ieder geval.
mensen heb eindelijk een beslissing genomen, en ben uiteindelijke toch niet voor de pana gegaan, met name het design en de prijs en het wel erg geringe verschil in beeldkwaliteit met de samsung 42a451 heb ik voor de laatste gekozen.
moet zeggen super TV, alles op 50% gezet totaal geen last van image retentie. geeft echt super beeld. zelfs op analoog. heb nog verder niets gedaan aan betere instellingen maar dat komt wel over een aantal weken als ie wat ingelopen heeft.
echt super prijsje ook. prima tv...
ben wel blij dat pana een slecht design heeft, want dat heeft me 300 euro gescheeld en gewoon toch mooi beeld geleverd.
moet zeggen super TV, alles op 50% gezet totaal geen last van image retentie. geeft echt super beeld. zelfs op analoog. heb nog verder niets gedaan aan betere instellingen maar dat komt wel over een aantal weken als ie wat ingelopen heeft.
echt super prijsje ook. prima tv...
ben wel blij dat pana een slecht design heeft, want dat heeft me 300 euro gescheeld en gewoon toch mooi beeld geleverd.
[ Voor 10% gewijzigd door dangerpaki op 27-10-2008 11:19 ]
Verwijderd
Ik heb de panasonic TH-42PZ85 waar kan ik het aantal uren vinden dat de tv heeft aan gestaan ivm die eerste 200 uur ?
@JBS,
E-Care in Duiven? Daar heb ik onze 42PZ80 ook opgehaald. Zij zijn alleen een doorgeef luik, dus of ze daadwerkelijk iets zinnigs over de garantie kunnen zeggen?
We hebben thuis de doos in ieder geval wel bewaard incl. alle piepschuim stukken.
Verder erg tevreden over de TV. Afgelopen weekend een hdmi kabeltje (á 7,-) tussen de Pana HDD/DVD en de tv geknoopt en een dvd erin gestopt. De upscaling naar 1080p werkt perfect. Erg mooi dus.
Om de uren te bekijken ik meen: Knop V/- en dan 3x AV. Rechtsonder in de tabel staat het aantal gespeelde uren.
E-Care in Duiven? Daar heb ik onze 42PZ80 ook opgehaald. Zij zijn alleen een doorgeef luik, dus of ze daadwerkelijk iets zinnigs over de garantie kunnen zeggen?
We hebben thuis de doos in ieder geval wel bewaard incl. alle piepschuim stukken.
Verder erg tevreden over de TV. Afgelopen weekend een hdmi kabeltje (á 7,-) tussen de Pana HDD/DVD en de tv geknoopt en een dvd erin gestopt. De upscaling naar 1080p werkt perfect. Erg mooi dus.
Om de uren te bekijken ik meen: Knop V/- en dan 3x AV. Rechtsonder in de tabel staat het aantal gespeelde uren.
Verwijderd
Ja als je jong bent kan je het misschien gouw vinden maar als je 70 bent valt het niet mee maar bedankt in ieder gevalFire69 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 11:50:
Uitleg staat in de startpost (en ondertussen al 10x in dit topic ook...)
In de startpost kijken bij Servicemenu...Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:39:
[...]
Ja als je jong bent kan je het misschien gouw vinden maar als je 70 bent valt het niet mee maar bedankt in ieder geval
Verwijderd
Een best groot topic dit, ik heb hele delen zitten doorlezen. Maar toch nog een paar vragen.
Mijn ouders willen een nieuwe tv, ze hebben nu een 28" Loewe CRT. Maar ze worden een dagje ouder en willen een grotere tv. Nu willen ze sowieso een 42" en zijn ze er ook uit dat het een plasma moet worden. Ondertussen is de keus gemaakt (nav mijn advies) voor het merk Panasonic. Dus de keuzes zijn al beperkt. In eerste instantie wilden ze de 42pz85 maar het verschil met de pz80 is relatief klein. Maar nou had mijn ouweheer gelezen dat de PX80 ook zeer goed was en het verschil met de pz80 heel klein was. Het grootste verschil is dat de px hd-ready is en de pz full hd. Nou zitten ze er ongeveer 2.5-3 meter vandaan.
Wat willen ze ermee, ze kijken nu digitaal met de schotel en willen misschien in de toekomst er een HD receiver aan hangen. Films kijken ze heel af en toe, voornamelijk kijken ze gewoon TV, en een computer eraan vast hangen doen ze zeker niet. Misschien wel een fotocamera om de vakantiesfoto's te laten zien.
De grootste twijfel die er is, is tussen de PX80 en de PZ80. Het verschil wat ik kan vinden is buiten het wel al dan niet full HD is de contrastwaarde. Ze willen er uiteraard wel een tijd mee doen. Het prijsverschil maakt ze niet veel uit, alsthans in de zin dat de PZ80 dan ook wel een duidelijk verschil moet hebben met de PX80.
Wat zou het verstandigst kunnen zijn?
Mijn ouders willen een nieuwe tv, ze hebben nu een 28" Loewe CRT. Maar ze worden een dagje ouder en willen een grotere tv. Nu willen ze sowieso een 42" en zijn ze er ook uit dat het een plasma moet worden. Ondertussen is de keus gemaakt (nav mijn advies) voor het merk Panasonic. Dus de keuzes zijn al beperkt. In eerste instantie wilden ze de 42pz85 maar het verschil met de pz80 is relatief klein. Maar nou had mijn ouweheer gelezen dat de PX80 ook zeer goed was en het verschil met de pz80 heel klein was. Het grootste verschil is dat de px hd-ready is en de pz full hd. Nou zitten ze er ongeveer 2.5-3 meter vandaan.
Wat willen ze ermee, ze kijken nu digitaal met de schotel en willen misschien in de toekomst er een HD receiver aan hangen. Films kijken ze heel af en toe, voornamelijk kijken ze gewoon TV, en een computer eraan vast hangen doen ze zeker niet. Misschien wel een fotocamera om de vakantiesfoto's te laten zien.
De grootste twijfel die er is, is tussen de PX80 en de PZ80. Het verschil wat ik kan vinden is buiten het wel al dan niet full HD is de contrastwaarde. Ze willen er uiteraard wel een tijd mee doen. Het prijsverschil maakt ze niet veel uit, alsthans in de zin dat de PZ80 dan ook wel een duidelijk verschil moet hebben met de PX80.
Rare jaartelling gebruik jij, als 1942 tot nu 70 jaar is.Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:39:
[...]
Ja als je jong bent kan je het misschien gouw vinden maar als je 70 bent valt het niet mee maar bedankt in ieder geval
Maar het staat dus gewoon in de TS.
Op de TV V ingedrukt houden en dan op je AB 3x 0 drukken.
In het kadertje dat je krijgt staan rechtsonder het aantal uur...
Neem gewoon een PX80, ze gaan de Full-HD toch nooit never niet gebruiken, dus is het weggegooid geld.Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:54:
Een best groot topic dit, ik heb hele delen zitten doorlezen. Maar toch nog een paar vragen.
Enige verschil voor hun zou het design moeten zijn...
[ Voor 64% gewijzigd door Fire69 op 27-10-2008 13:08 ]
Verwijderd
Vriendelijk bedankt staat inderdaad niet goed ingevuldFire69 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:06:
[...]
Rare jaartelling gebruik jij, als 1942 tot nu 70 jaar is.
Maar het staat dus gewoon in de TS.
Op de TV V ingedrukt houden en dan op je AB 3x 0 drukken.
In het kadertje dat je krijgt staan rechtsonder het aantal uur...
[...]
Neem gewoon een PX80, ze gaan de Full-HD toch nooit never niet gebruiken, dus is het weggegooid geld.
De garantie via Redcoon is als volgt: wel 2 jaar garantie, maar niet aan huis! Bij een probleem c.q. defect zal de tv opgehaald worden. De reparatie termijn die ze hanteren is 4 tot 6 weken! (info verkregen via de live support)Ferry34 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 00:07:
ik ben daar ook benieuwd naar, want wat de garantie bij Redcoon inhoudt is mij niet duidelijk.
Ik volg dit topic nu al een hele tijd en ben er enorm veel van opgestoken. Ik heb voor mezelf besloten om over een paar weken de 37PX80 aan te schaffen. Waarom de 37PX80? Ten eerste heeft plasma nog steeds mijn voorkeur. Dit vanwege de beeldsnelheid en de prachtige kleuren. Je koopt immers een 'kleurentv' = apparaat dat bewegende beelden in kleur weergeeft.
Reacties zijn altijd welkom!
[ Voor 31% gewijzigd door Dynamix op 27-10-2008 14:34 ]
En voor het verschil tussen de Block prijs en de Redcoon prijs (200 eu) kan ik er ook nog eens een Redcoon garantieplan voor bijkopen, dat zal me ook wel een gerust gevoel geven 
Maar is het niet veel relaxter om een TV bij een winkel in de buurt te kopen waar je ook gewoon terecht kan met vragen e.d.? Of is dat volgens jullie niet nodig?
Maar is het niet veel relaxter om een TV bij een winkel in de buurt te kopen waar je ook gewoon terecht kan met vragen e.d.? Of is dat volgens jullie niet nodig?
Dat hangt af van het prijsverschil 
Bij mij was het 400€ verschil, voor dat geld zoek ik mijn antwoorden wel op internet
Bij mij was het 400€ verschil, voor dat geld zoek ik mijn antwoorden wel op internet
Bij mij dus 200 eu...tis wel een flinke som geld ja...maar het is wel een stuk handiger denk ik
Verwijderd
Nou dat is hetgeen ik me dus ook af vraag of ze dat ooit gaan gebruiken. Daarbij als ze het dan wel gaan gebruiken zouden zij het dan zien het verschil tussen Full-hd en hd-ready? Momenteel kijken ze tv met de bril op anders kunnen ze de ondertiteling niet goed lezen.Fire69 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:06:
[...]
[...]
Neem gewoon een PX80, ze gaan de Full-HD toch nooit never niet gebruiken, dus is het weggegooid geld.
Wel zit er een verschil in de contrastwaardes tussen de PX80 en de PZ80 en dan in het voordeel voor de PZ80 maar ook daar weer de vraag is dat echt goed waarneembaar?
Dan kan je zeker niet miskopen met de PX80.
Het is sowieso al geen supergroot verschil (bij TV gebruik, voor games is het anders natuurlijk), maar als ze al problemen hebben met ondertitels...
Contrast ga je ook niks van merken. Ik heb een PZ81, mijn zwager een PX80, ik heb nog geen verschil in het contrast kunnen merken...
Verwijderd
Ja maar ze zitten nu ook te kijken naar een 28" CRT en daar zitten ze dan een 3 meter ongeveer vandaan.....dus tja. Daarom lijkt het voor hun ook denk ik een verademing om dan naar een 42" te gaan.Fire69 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:20:
Dan kan je zeker niet miskopen met de PX80.
Het is sowieso al geen supergroot verschil (bij TV gebruik, voor games is het anders natuurlijk), maar als ze al problemen hebben met ondertitels...
Contrast ga je ook niks van merken. Ik heb een PZ81, mijn zwager een PX80, ik heb nog geen verschil in het contrast kunnen merken...
Maar reeel gezien is er bij normaal gebruik geen schokkende verschillen tussen de PX80/PZ80 begrijp ik. Voor gamen dan wel? Het zou mij overigens verbazen als ze dat ineens zouden gaan doen

De PZ80 staat tot en met zaterdag voor 1085 bij de Mediamarkt (in ieder geval in Eindhoven). Klein prijsverschil met o.a. Redcoon maar zeker 'n NL model dus 2 jaar service aan huis.
E-care mailde me overigens:
E-care mailde me overigens:
.U kunt uw televisie kopen bij Redcoon, de kans bestaat dat het een buitenlandse toestel is.
Dit is te controleren op het serienummer.
Indien een buitenlandse toestel is het niet mogelijk om aan huis te komen om te repareren.
Da's wel netjes ja, maar dichtstbijzijnde Mediamarkt is nog een eindje weg....Block is chill omdat die echt dicht bij huis zit
Block heeft prijsgarantie op de MM dus kan je hem alsnog daar halen voor die prijs
Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka
Haha, nu je het zegt!
Alleen jammer dat de prijzen van mediamarkt niet ergens te checken zijn...even langsgaan binnenkort
Alleen jammer dat de prijzen van mediamarkt niet ergens te checken zijn...even langsgaan binnenkort
De zeer ervaren testers van cnet.com zien zelfs geen/nauwelijks waarneembare verschilenl in resolutie tussen een hdready en een full hd plasma bij een side-by-side vergelijking in een verduisterde ruimte terwijl de toestellen tegelijkertijd dezelfde blu-ray aan het afspelen zijn..Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:40:
[...]
Ja maar ze zitten nu ook te kijken naar een 28" CRT en daar zitten ze dan een 3 meter ongeveer vandaan.....dus tja. Daarom lijkt het voor hun ook denk ik een verademing om dan naar een 42" te gaan.
Maar reeel gezien is er bij normaal gebruik geen schokkende verschillen tussen de PX80/PZ80 begrijp ik. Voor gamen dan wel? Het zou mij overigens verbazen als ze dat ineens zouden gaan doen
Jouw ouders dus zeker niet. Bij t kijken naar sd-content is een full hd zelfs nadelig en de PX80 geeft een prachtbeeld voor weinig geld!
Cheetah ziet het... en Chuck Norris uiteraard...Ferry34 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 00:24:
[...]
De zeer ervaren testers van cnet.com zien zelfs geen/nauwelijks waarneembare verschilenl in resolutie tussen een hdready en een full hd plasma bij een side-by-side vergelijking in een verduisterde ruimte terwijl de toestellen tegelijkertijd dezelfde blu-ray aan het afspelen zijn..
\o/
Zover zou ik nu ook weer niet willen gaan.Ferry34 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 00:24:
[...]
Bij t kijken naar sd-content is een full hd zelfs nadelig...
[...]
Hou het gewoon op gelijke kwaliteit, lijkt me aannemelijker.
Jammer dat mijn zwager analoge tv kijkt, anders had ik het wat beter kunnen vergelijken.
Maar digitaal geeft de PZ80 dus wel prachtig beeld eigenlijk, stukken beter dan mijn vorige CRT.
Wahahaha! You just made my day!oXygeN schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:22:
[...]
Cheetah ziet het... en Chuck Norris uiteraard...
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Nou vraag ik me het volgende af, mijn vader is puur uit nieuwsgierigheid gister wezen kijken naar zowel de PX als de PZ 80 en hij vond de PZ 80 mooier kwa beeld. Maar ik zei hem al dat, dat zeer tricky was omdat de verkopende partij natuurlijk belang heeft bij het verkopen van het duurdere tv. Dus dan valt er met instellingen een hoop goed te maken en juist te verzieken. Tenminste dat weet ik nog uit de tijd dat ik zelf tv's verkocht.
Mensen dit ook ervaren???? Dat is natuurlijk wel heel verneukeratief voor de mensen die het niet uitzoeken op internet of dergelijke.
Mensen dit ook ervaren???? Dat is natuurlijk wel heel verneukeratief voor de mensen die het niet uitzoeken op internet of dergelijke.
Hangt idd volledig van de settings af.
Als de PX op Dynamisch stond en de PZ op ... eender welke andere setting eigenlijk, zal het beeld van de PZ al beter geweest zijn
Niet te hard op afgaan dus, en als het mogelijk is zelf de settings controleren.
Als de PX op Dynamisch stond en de PZ op ... eender welke andere setting eigenlijk, zal het beeld van de PZ al beter geweest zijn
Niet te hard op afgaan dus, en als het mogelijk is zelf de settings controleren.
Verwijderd
Ja dat is wel een eindje uit de buurt....maar mijn ouders wonen in dronten en urk is redelijk dichtbij en daar zit cameranu.nl en die hebben ook gewoon een mooie winkel waar je alles kan zien en gelijk kan mee nemen. Daar kost de PZ80 1119,- en de PX80 799,-JBS schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:13:
Overigens, die EUR 1080 voor de PZ80 geldt alleen in Eindhoven omdat ze daar jarig zijn.
Maar ze zijn vanmiddag op pad om eens te kijken wat ze nou willen. Ik zelf neig steeds meer naar de PX80 puur omdat ik sterk in twijfel trek of de PZ80 voor 300 euro een toegevoegde waarde heeft. Zelf heb ik overigens een LCD van sharp 32" maar een grotere in de toekomst en dan een plasma van Panasonic zit er wel in denk ik. Maar ja.....geld.....
Zoals ik al een paar posts gleden had gezegd hebben wij hier hetzelfde problmeen (als je ff zoekt zie je dat een andere user ook dit probleem heeft). Aangezien de TV na een aantal uur niet heet aanvoelt aan de bovenkant (meer kamertemp/lauw) ga ik er niet vanuit dat er hitte problemen kunnen ontstaan. En inderdaad zullen het wel verschillende batches zijn.texaslex83 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:03:
hi all,
ik heb al eerder gepost over dit "probleem", maar het blijft me een raadsel. vrienden van mijn hebben een
panasonic 42pz85 met 5 fans en mijn model heeft 5 uitsparing, maar slechts 4 fans. heb gebeld met het bedrijf modern.nl en ze wilde vandaag netjes het euvel verhelpen door een nieuwe te brengen, maar die had ook maar 4 fans.
Doordat de tv waarme ze m om wilde ruilen het ook heeft zou je denken dat het normaal is maar op internet lees ik review waar over 5 fans gesproken word en mijn vrienden hebben ook 5 fans. Het zou natuurlijk om een slechte batch tv's kunnen gaan of een nieuwere versie, maar ik maak me toch zorgen over de hitte afvoer en eventuele stof die nu makkelijker het toestel in kan.
Is er hier iemand die echt eigenaar is van een 42pz85 en die hetzelfde "probleem" heeft? Kan nergens iets terug vinden over de hoeveelheid fans in de handleiding of online documentatie. Mijn model is gemaakt in tjechie btw.
Kijk, nuttige informatie, thx!Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:21:
[...]
Ja dat is wel een eindje uit de buurt....maar mijn ouders wonen in dronten en urk is redelijk dichtbij en daar zit cameranu.nl en die hebben ook gewoon een mooie winkel waar je alles kan zien en gelijk kan mee nemen. Daar kost de PZ80 1119,- en de PX80 799,-
Maar ze zijn vanmiddag op pad om eens te kijken wat ze nou willen. Ik zelf neig steeds meer naar de PX80 puur omdat ik sterk in twijfel trek of de PZ80 voor 300 euro een toegevoegde waarde heeft. Zelf heb ik overigens een LCD van sharp 32" maar een grotere in de toekomst en dan een plasma van Panasonic zit er wel in denk ik. Maar ja.....geld.....
Denk morgen maar eens langs de Block dan, even praten over prijzen en garantie, dan bij de Bart Smit de Little Big Planet PS3 package kopen met korting, en als alles goed verloopt kan ik dit weekend eindelijk HD gamen
heb panasonic gebeld ivm de 4 fans, maar daar zitten echt alleen maar vrouwen die er de ballen verstand van hebben volgens mij. zowel bij de sales als het info center. ze ontkennen daar zelfs dat er verschillende versies zijn en ze allemaal 4 fans hebben en 5 uitsparingen. achteraf stom, want ik had ipv kunnen vragen waarom sommige 4 en andere 5 fans hebben beter kunnen vragen hoeveel fans een 42pz85 dient te hebben. zal ik van de week nog wel even doen ...
valt me wel op dat tot dusver ik alleen mensen met 42pz85EA spot die dus 4 fans hebben. ik blijf het maar een raar verhaal vinden . ipv dat panasonic nou iets erover vermeld dat er verschillende versies in omloop zijn ofzo, want ik kan me echt niet voorstellen dat ik de enige ben die zich hierdoor druk maakt over de levensduur van de tv. het is tenslotte geen pakje boter wat ik heb gekocht :-)
valt me wel op dat tot dusver ik alleen mensen met 42pz85EA spot die dus 4 fans hebben. ik blijf het maar een raar verhaal vinden . ipv dat panasonic nou iets erover vermeld dat er verschillende versies in omloop zijn ofzo, want ik kan me echt niet voorstellen dat ik de enige ben die zich hierdoor druk maakt over de levensduur van de tv. het is tenslotte geen pakje boter wat ik heb gekocht :-)
Ik denk dat je jezelf niet zoveel zorgen moet maken hierover. Er zijn meerdere mensen met 4 fans ipv 5 dus er zijn batches waar dit bij hoort.
Waarschijnlijk had de allereerste batch een paneel of electronica die meer warmte produceerde dan de huidige batch.
Net als met bijvoorbeeld toen de PS2slim of de nieuwe PS3 80gb uitkwam. Een vriend van me heeft de 60gb en ik de 80gb, die van hem is net een schoorsteen erboven maar de mijne produceert nauwelijks warmte bovenlangs.
Dit zal waarschijnlijk ook bij deze tv's zijn gebeurd, door de ontwikkelingen is de tv minder warmteproducerend geworden maar dat ventilatiegat willen ze wel graag houden voor de circulatie van de lucht. De fan daarentegen is niet meer nodig en het is kostenbesparend voor Panasonic. Voor 4 oudere 42PZ85's hadden ze 20 fans nodig, nu hebben ze voor 5 42PZ85's 20 fans nodig. En hij verbruikt minder stroom dan de oudere batch.
Waarschijnlijk had de allereerste batch een paneel of electronica die meer warmte produceerde dan de huidige batch.
Net als met bijvoorbeeld toen de PS2slim of de nieuwe PS3 80gb uitkwam. Een vriend van me heeft de 60gb en ik de 80gb, die van hem is net een schoorsteen erboven maar de mijne produceert nauwelijks warmte bovenlangs.
Dit zal waarschijnlijk ook bij deze tv's zijn gebeurd, door de ontwikkelingen is de tv minder warmteproducerend geworden maar dat ventilatiegat willen ze wel graag houden voor de circulatie van de lucht. De fan daarentegen is niet meer nodig en het is kostenbesparend voor Panasonic. Voor 4 oudere 42PZ85's hadden ze 20 fans nodig, nu hebben ze voor 5 42PZ85's 20 fans nodig. En hij verbruikt minder stroom dan de oudere batch.
OMG!!! Opmerking van het jaaroXygeN schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:22:
Cheetah ziet het... en Chuck Norris uiteraard...

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Verwijderd
Ik ga over ca. een week een 37PX80 kopen. Ik woon in Amsterdam, met om de hoek een BCC, maar daar is 'ie (officieel) € 899,-. Dat is toch wel een beetje overdreven... Heeft iemand goede/slechte ervaringen bij BCC?
Of weet iemand misschien een ander mooi verkooppunt in Amsterdam?
Als hij de instellingen heeft kunnen wijzigen naar zijn smaak en hij vindt de pz een mooier beeld geven èn hij vindt dat de hogere prijs waard, dan moet hij de pz kopen.Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:09:
Nou vraag ik me het volgende af, mijn vader is puur uit nieuwsgierigheid gister wezen kijken naar zowel de PX als de PZ 80 en hij vond de PZ 80 mooier kwa beeld. Maar ik zei hem al dat, dat zeer tricky was omdat de verkopende partij natuurlijk belang heeft bij het verkopen van het duurdere tv. Dus dan valt er met instellingen een hoop goed te maken en juist te verzieken. Tenminste dat weet ik nog uit de tijd dat ik zelf tv's verkocht.
Het is wèl verstandig dat hij beide toestellen content laat spelen die ze ook thuis gaan bekijken.
Het zou mij verbazen als de pz géén mooier beeld zou geven bij blu-ray, de tv zit immers in een hoger segment en heeft een aantal verbeteringen ten opzichte van de px.
Of er een verschil is bij dvd of tv kijken, moet je testen.
Ik las deze week nog op een forum dat ze de 37PX80 verkochten voor €699 bij Expert.Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 00:33:
Ik ga over ca. een week een 37PX80 kopen. Ik woon in Amsterdam, met om de hoek een BCC, maar daar is 'ie (officieel) € 899,-. Dat is toch wel een beetje overdreven... Heeft iemand goede/slechte ervaringen bij BCC?
Misschien zit er eentje in de buurt en kan je ze bellen?
Verwijderd
Dank je! Vind ik ook een fijne winkel, zal morgen gaan informeren.Ferry34 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 00:50:
[...]
Ik las deze week nog op een forum dat ze de 37PX80 verkochten voor €699 bij Expert.
Misschien zit er eentje in de buurt en kan je ze bellen?
Off-topic: wat een heerlijk forum dit toch, dat je om 1:00 iets bedenkt en binnen 10 minuten antwoord hebt
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 01:03 ]
Verwijderd
Nou ja hun zijn niet dermate technisch onderlegd dat ze zomaar alles gelijkwaardig kunnen instellen. Wel heeft hij gevraagd aan een verkoper alles gelijk te zetten. Nou is die wel aan het rommelen geweest met de instellingen maar of ze daadwerkelijk gelijk hebben gestaan vraag ik me af. Verder valt het mij gewoon op dat ik over het algemeen lees dat de PX80 beter presteert als de PZ80 wanneer het gaat over SD-content.Ferry34 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 00:47:
[...]
Als hij de instellingen heeft kunnen wijzigen naar zijn smaak en hij vindt de pz een mooier beeld geven èn hij vindt dat de hogere prijs waard, dan moet hij de pz kopen.
Het is wèl verstandig dat hij beide toestellen content laat spelen die ze ook thuis gaan bekijken.
Het zou mij verbazen als de pz géén mooier beeld zou geven bij blu-ray, de tv zit immers in een hoger segment en heeft een aantal verbeteringen ten opzichte van de px.
Of er een verschil is bij dvd of tv kijken, moet je testen.
En daarbij lees ik her en der dat het verschil tussen Full HD en HD ready op een kijkafstand van 2,5 - 3 meter al niet meer waarneembaar is. Vandaar dat ik en hun nu ook neigen naar de PX80. Want waarom zou je immers een duurder model nemen als deze niet beter is.
Maar als mensen met een PZ80/85 dat willen weerleggen hoor ik dat uiteraard graag.
Zoals ik al zei, ik heb een PZ81, mijn zwager een PX80.
Volgens mij zijn ze voor SD gewoon gelijk, het mindere contrast van de PX80 is iig niet merkbaar en de hogere resolutie van de PZ81 die slechter zou zijn voor SD ook niet (IMHO!).
Het verschil in FHD en HDR gaan je ouders nooit zien, tenzij ze met hun neus op de tv zitten en een nieuwe bril gaan kopen
Plus dat ze waarschijnlijk nooit FHD gaan kijken...
Volgens mij zijn ze voor SD gewoon gelijk, het mindere contrast van de PX80 is iig niet merkbaar en de hogere resolutie van de PZ81 die slechter zou zijn voor SD ook niet (IMHO!).
Het verschil in FHD en HDR gaan je ouders nooit zien, tenzij ze met hun neus op de tv zitten en een nieuwe bril gaan kopen
Plus dat ze waarschijnlijk nooit FHD gaan kijken...
Verwijderd
offtopic:
Dus er zal nooit een hogere resolutie dan HD worden ontwikkeld omdat de mens dit niet ziet?
Dus er zal nooit een hogere resolutie dan HD worden ontwikkeld omdat de mens dit niet ziet?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 10:24 ]
Tuurlijk wel, zijn ze al mee bezig: Super Hi-Vision
The new format with a resolution of 7,680 × 4,320 pixels is four times as wide and four times as high (for a total of 16 times the pixel resolution) as existing HDTV
Verwijderd
Grappig overigens ik heb dat super Hi-vision kunnen ervaren. Ik was op de IBC dat is een internationale broadcast beurs en daar stond dus het NHK theater. Dat is inderdaad wel het mooiste wat ik ooit gezien heb op het gebied van video. Maar dat is alleen interessant voor bioscopen en andere grote schermen. Als het verschil in hd-ready en full-hd al nauwelijks te zien is laat staan dat je dat gaat zien op een nog hogere resolutie. Je oog moet het namelijk wel kunnen waarnemen.
Idd het verschil tussen HD en FHD is op een 32,37 of zelfs 40"scherm nauwlijks te onderscheiden.
Zeker als je 3 a 4 meter van het scherm zit. FHD is dan alleen waarneembaar op 46 of 50"en groter.
Voor super hi vision zou je minstens 100" (misschien nog groter) moeten hebben.
Is dus alleen mooi voor bioscopen.
Zeker als je 3 a 4 meter van het scherm zit. FHD is dan alleen waarneembaar op 46 of 50"en groter.
Voor super hi vision zou je minstens 100" (misschien nog groter) moeten hebben.
Is dus alleen mooi voor bioscopen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
er zal zeker een opvolger komen van full hd, zoals de genoemde ultra hd.
Dit zal alleen maar nut hebben bij grote schermen, maar zie maar hoe snel de schermen nu al groter worden terwijl de crt maar langzaam groeiden.
Ik zag op internet een keer een 106 inch (meen ik) en die had de helft van de ultra hd resolutie: ultra hdready? Begint die hele ellende weer opnieuw!
Dit zal alleen maar nut hebben bij grote schermen, maar zie maar hoe snel de schermen nu al groter worden terwijl de crt maar langzaam groeiden.
Ik zag op internet een keer een 106 inch (meen ik) en die had de helft van de ultra hd resolutie: ultra hdready? Begint die hele ellende weer opnieuw!
Hoeveel mensen hebben nou echt ruimte voor een 100 inch scherm? Ik denk niet dat dat ooit echt aan zal slaan dan. Voor bioscopen en presentaties misschien idd, maar voor thuisgebruik zal het lijkt mij dan (voorlopig) niet verder komen dan Full HD
Idd het is mooi dat we nu kunnen genieten van 50" schermen. Maar persoonlijk vind ik dit al een max.
Misschien als ik een extra kamer over heb dat ik een mooi 60" scherm kwijt kan. Maar 100"?
Dit zal idd bij vrijwel niemand passen.
Wat overigens niet betekend dat we geen opvolger van FHD krijgen. De (onwetende) consument koopt toch wel.
Misschien als ik een extra kamer over heb dat ik een mooi 60" scherm kwijt kan. Maar 100"?
Wat overigens niet betekend dat we geen opvolger van FHD krijgen. De (onwetende) consument koopt toch wel.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Nee groter als 50" lijkt me ook niet leuk meer, mits je enorm groot woont. En ik denk ook dat nog scherper beeld alleen zin heeft bij hele grote schermen e.d. Daarbij moet het ook nog bij te benen zijn door de proffesionele wereld, vergeet niet dat een foutje bij een cameraman nu al goed zichtbaar is bij HD. En je moet het verschil dan ook nog kunnen waarnemen, en dat is nu al moeilijk bij hd-ready en full-hd. Ik denk ook niet dat er op dat gebied nog veel te halen valt bij de gewone man. Ik denk dan meer aan andere technieken van schermen. Nog platter, nog zuiniger, nog optimaler in contrastwaardes, aanraakschermen, 3d schermen etc.DarkSide schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 11:55:
Idd het is mooi dat we nu kunnen genieten van 50" schermen. Maar persoonlijk vind ik dit al een max.
Tegen die tijd zijn de OLED's hopelijk betaalbaar en vanaf 42" te verkrijgen ofzo want ze hebben de levensduur al wel verlengd naar 65.000 uur.
Weet iemand of er al prijzen bekend zijn van de 58PZ800 en/of de 65PZ800?
Mag ik vragen hoe je hieraan komt?JBS schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:13:
Overigens, die EUR 1080 voor de PZ80 geldt alleen in Eindhoven omdat ze daar jarig zijn.
Ik kom namelijk net bij de Block vandaan, en heb dit daar geopperd, vervolgens hebben zij de Mediamarkt in Eindhoven gebeld, en daar bleek hij 1280 oid te kosten,iig boven de 1200 eu. Als ik echter kan aantonen dat hij toch echt 1080 is kan ik hem voor die prijs bij de Block halen, dus als je het uit een folder oid hebt, graag even laten weten.
Omdat de Mediamarkt x jaar bestaat geven ze op alle LCD en plasma schermen korting. De PZ80 stond er nu voor 1085. Let wel op, deze prijs geldt alleen voor de MM Eindhoven.B.A.L. schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:50:
[...]Mag ik vragen hoe je hieraan komt?
http://www.mediamarkt.nl/...atalogId=17619&langId=-11
In dit foldertje staat idd dat er korting is op alle TV's daar maar helaas staat de prijs van de 42pz80 er niet bij.
Ik heb duidelijk vermeld bij de Block dat het om Mediamarkt Eindhoven ging. Als er ergens online een foldertje ofzo zou staan met die prijs zou dat perfect zijn, anders ga ik denk morgen zelf die lokatie even bellen.
Een foto oid zou natuurlijk helemaal geweldig zijn
In dit foldertje staat idd dat er korting is op alle TV's daar maar helaas staat de prijs van de 42pz80 er niet bij.
Ik heb duidelijk vermeld bij de Block dat het om Mediamarkt Eindhoven ging. Als er ergens online een foldertje ofzo zou staan met die prijs zou dat perfect zijn, anders ga ik denk morgen zelf die lokatie even bellen.
Een foto oid zou natuurlijk helemaal geweldig zijn

Ik wil 'm uiterlijk zaterdag halen als de huur van m'n studio door gaat. Als ik er ben, zal ik 'n foto maken van het prijskaartje (hoop dat ik er in m'n enthousiasme aan denk
).

Haha, als je zou willen, heel graag!JBS schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:03:
Ik wil 'm uiterlijk zaterdag halen als de huur van m'n studio door gaat. Als ik er ben, zal ik 'n foto maken van het prijskaartje (hoop dat ik er in m'n enthousiasme aan denk).
Mijn Direct Messaging staat aan, dus je kunt het naar me sturen...uiteraard is posten in het topic ook voldoende
Ik ga morgen dan ook wel even bellen met ze, misschien dat ze tegen Block de normale prijs hebben gezegd, ik ga wel even doorvragen voor specifiek die actieprijs
Verwijderd
Nou mijn ouders zijn eruit het word de PX80, vooral omdat de PZ geen toegevoegde waarde heeft voor hun. Een beetje wezen shoppen waar hem te halen en ze hadden hem het liefst bij cameranu gekocht maar die hebben hem niet meer voorradig. Maar in Almere zit Bobshop en die heeft hem wel voorradig en daar kost hij 759,- Dus morgen rij ik die kant op en ga ik met mijn vader op stap om dat ding op te halen en te installeren. Ik weet nu al dat ze zich de pleuris schrikken als hij er eenmaal staat, het verschil van 28" naar 42" is natuurlijk wel erg groot.......ik bericht hier verder als hij staat.
Verwijderd
Over dit onderwerp heb ik al af en toe m'n analyse neergeschreven (gebaseerd op persoonlijke intuïtie)Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:08:
[...]
Nee groter als 50" lijkt me ook niet leuk meer, mits je enorm groot woont. En ik denk ook dat nog scherper beeld alleen zin heeft bij hele grote schermen e.d. Daarbij moet het ook nog bij te benen zijn door de proffesionele wereld, vergeet niet dat een foutje bij een cameraman nu al goed zichtbaar is bij HD. En je moet het verschil dan ook nog kunnen waarnemen, en dat is nu al moeilijk bij hd-ready en full-hd. Ik denk ook niet dat er op dat gebied nog veel te halen valt bij de gewone man. Ik denk dan meer aan andere technieken van schermen. Nog platter, nog zuiniger, nog optimaler in contrastwaardes, aanraakschermen, 3d schermen etc.
Ik zie het zo, analoog 'SD' (pal of gelijkaardig) bestaat al ongeveer 50 jaar, en was voor het gewoon formaat crt'tjes en de consument meer dan genoeg. Daarom is het mijn overtuiging dat de resolutie de komende twintig jaar echt niet omhoog gaat voor het grote aandeel aan consumentendisplays.
Ik zeg niet dat er voor een bepaalde nichemarkt geen Super Hi vision displays op de markt zullen worden gebracht, maar dat zal dan alleen voor speciale display doeleinden zijn. Echte home cinema, rijke mensen, ...
Je krijgt de consument echt niet steeds opnieuw mee in die continue technologie life cycles. Een nieuwe standaard staat of valt met hoe het opgepikt wordt door de massa-consument, en ik heb de indruk dat die het even beu is. Zeker omdat Full HD voor IEDEREEN echt meer dan genoeg is.
Kijk maar hoe 'moeizaam' blu ray ingang vindt. Behalve de techneut kan de massa niet meer volgen, ze zien door de bomen het bos niet meer.
SD was idd te weinig, full HD is ondermeer ook nuttig in het tijdperk dat pc's en consoles (en dus GUI) op een tv scherm moeten weergegeven worden.
En net zoals HD ready in principe nog 'doenbaar' is tot 40", zit er nog wel wat rek in Full HD. Dat kan volgens mij prima nog tot 70-80". Dus er is nog wel wat marge in screensize alvorens Full HD uitgeput is. Als je ziet dat 70" commercieel nog niet bestaat, en 60" nog steeds meer dan 4000 euro kost, hebben we nog wel wat jaren te gaan.
Anderzijds moet je het ook aan de hardwarekant bekijken: hogere resolutie vraagt nieuwe hardware, van opname (dure camera's) tot opslag naar videoprocessing. Dit is nog lang niet uitontwikkeld en laat dit eerst maar eens consolideren alvorens men te grote stappen gaat nemen.
Er is nog vooruitgang mogelijk in zuinerige tv's (en dat haal je niet door de resolutie 8x zo hoog te maken), zuinerige decoding hardware (dedicated decoding cpu's) en er is nog geen opslagvolume dat de 100GB's aankan die Super Hi Vision zal nodig hebben. Met blauwe laser zitten we aan een fysische limiet voor optische media.
Verder is het gewoon verspilling van primaire grondstoffen en energie om ten koste van alles de resolutie te willen opdrijven (enkel en alleen maar omdat het kan en 'zou moeten')
Als Blu Ray niet minstens tien jaar blijft bestaan gaan veel consumenten afhaken, daar ben ik nu al zeker van. DVD is ingeburgerd, iedereen kent het, iedereen gebruikt, en dat is al een super medium. Ik voorspel dat het met Blu Ray wel goedkomt, wat betreft massale acceptatie (zoals nu de dvd, en het heeft zeker wel z'n voordelen) maar dan verwacht ik een life cycle van minstens 10-15 jaar.
Verwijderd
Het is ook wel een beetje link om nu al weer te gaan praten over opvolgers van full-hd. Puur omdat de consument nu onderhand allemaal een plat scherm hebben en de meeste hd-ready en de rest nu dan full-hd. En de levenscyclus van een tv is niet maar een paar jaar maar je hoopt er toch echt langer mee te doen. Hetgeen mij bijvoorbeeld opvalt nu ik mijn ouders help in de zoektoch is dat de verkopers alles nu richting full-hd praten terwijl in de praktijk bij schermen tot 42" op een afstand van 3 meter het verschil tussen full-hd en hd ready niet waarneembaar is. En steeds meer mensen verdiepen zich via internet voordat ze een dure aankoop te doen. Dus ook gestylde marketingscampagnes van fabrikanten hebben steeds minder uitwerking. Men heeft alleen maar steeds meer het idee dat ze genaaid worden.Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:24:
[...]
Over dit onderwerp heb ik al af en toe m'n analyse neergeschreven (gebaseerd op persoonlijke intuïtie)
Ik zie het zo, analoog 'SD' (pal of gelijkaardig) bestaat al ongeveer 50 jaar, en was voor het gewoon formaat crt'tjes en de consument meer dan genoeg. Daarom is het mijn overtuiging dat de resolutie de komende twintig jaar echt niet omhoog gaat voor het grote aandeel aan consumentendisplays.
Ik zeg niet dat er voor een bepaalde nichemarkt geen Super Hi vision displays op de markt zullen worden gebracht, maar dat zal dan alleen voor speciale display doeleinden zijn. Echte home cinema, rijke mensen, ...
Je krijgt de consument echt niet steeds opnieuw mee in die continue technologie life cycles. Een nieuwe standaard staat of valt met hoe het opgepikt wordt door de massa-consument, en ik heb de indruk dat die het even beu is. Zeker omdat Full HD voor IEDEREEN echt meer dan genoeg is.
Kijk maar hoe 'moeizaam' blu ray ingang vindt. Behalve de techneut kan de massa niet meer volgen, ze zien door de bomen het bos niet meer.
SD was idd te weinig, full HD is ondermeer ook nuttig in het tijdperk dat pc's en consoles (en dus GUI) op een tv scherm moeten weergegeven worden.
En net zoals HD ready in principe nog 'doenbaar' is tot 40", zit er nog wel wat rek in Full HD. Dat kan volgens mij prima nog tot 70-80". Dus er is nog wel wat marge in screensize alvorens Full HD uitgeput is. Als je ziet dat 70" commercieel nog niet bestaat, en 60" nog steeds meer dan 4000 euro kost, hebben we nog wel wat jaren te gaan.
Anderzijds moet je het ook aan de hardwarekant bekijken: hogere resolutie vraagt nieuwe hardware, van opname (dure camera's) tot opslag naar videoprocessing. Dit is nog lang niet uitontwikkeld en laat dit eerst maar eens consolideren alvorens men te grote stappen gaat nemen.
Er is nog vooruitgang mogelijk in zuinerige tv's (en dat haal je niet door de resolutie 8x zo hoog te maken), zuinerige decoding hardware (dedicated decoding cpu's) en er is nog geen opslagvolume dat de 100GB's aankan die Super Hi Vision zal nodig hebben. Met blauwe laser zitten we aan een fysische limiet voor optische media.
Verder is het gewoon verspilling van primaire grondstoffen en energie om ten koste van alles de resolutie te willen opdrijven (enkel en alleen maar omdat het kan en 'zou moeten')
Als Blu Ray niet minstens tien jaar blijft bestaan gaan veel consumenten afhaken, daar ben ik nu al zeker van. DVD is ingeburgerd, iedereen kent het, iedereen gebruikt, en dat is al een super medium. Ik voorspel dat het met Blu Ray wel goedkomt, wat betreft massale acceptatie (zoals nu de dvd, en het heeft zeker wel z'n voordelen) maar dan verwacht ik een life cycle van minstens 10-15 jaar.
En dat super hi vision heb ik dan kunnen zien, en ja het is heel mooi. Maar ook alleen interessant voor grote schermen, en dan liegt de prijs er ook niet om. En ze gaan echt niet continu de gehele technische infrrastructuur in hilversum e.d. veranderen omdat een fabrikant weer wat nieuws bedacht heeft. Ik zit een beetje in het mediawereldje en ik weet dat het nu al godsvermogens kost om alles richting HD te krijgen. Dan heb je het niet over tonnen maar miljoenen.
Verwijderd
Dat bedoel ik dus, en dat is veel minder zichtbaar van buitenaf. Als fabrikanten rucksichtlos aan de technische kar trekken, zullen ze niet blijven de industrie meekrijgen, laat staan de consument.Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:20:
En dat super hi vision heb ik dan kunnen zien, en ja het is heel mooi. Maar ook alleen interessant voor grote schermen, en dan liegt de prijs er ook niet om. En ze gaan echt niet continu de gehele technische infrrastructuur in hilversum e.d. veranderen omdat een fabrikant weer wat nieuws bedacht heeft. Ik zit een beetje in het mediawereldje en ik weet dat het nu al godsvermogens kost om alles richting HD te krijgen. Dan heb je het niet over tonnen maar miljoenen.
Ik heb vaak het gevoel dat er op de grens gewandeld wordt wat betreft vernieuwing en nieuwe standaarden. Denk maar aan dv-=>hdmi=>display port of hdcp... Steeds maar weer worden nieuwe standaarden afgesproken, en de rest moet maar volgen of z'n apparatuur steeds vernieuwen.
Ook de consument krijg je niet meer zo makkelijk mee. De voordelen worden steeds kleiner en meer en meer lijkt men te beseffen dat het een goedkope poging is om de consumptiecyclus te voeden. Zoveel fabrikanten proberen hun eigen standaard op te dringen en pushen de consument.
En idd, het kost godsvermogens om alles om te schakelen, en alleen daarom al gaat het traag. Ik lees nu al (zowel in België als in Nederland) dat de consument teleurgesteld is bij bvb HD televisie-abonnementen. Omdat slechts een klein percentage van wat uitgezonden wordt een echte HD source is. En dat klopt ook gewoon. Zet eens de tv en zie hoeveel programma's SD zijn. (oude series, sitcoms, ... ) enige wat HD kan zijn is het journaal, nieuwe films, nieuwe series en misschien af en toe sport. Ook niet de manier om de consument te overtuigen, waarom betalen ze dan extra? Velen keren dan ook gewoon terug naar normale digitale tv
Voor mij geldt trouwens dat voor tv-uitzendingen HD zwaar overrated is. Ik zie het verschil wel, maar het doet me echt niets, vandaar heb ik ook maar gewoon een SD decoder voor m'n full HD plasma.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben erg tevreden met m'n full HD plasma, en ik zal er zeker van genieten van zodra ik een ps3 koop. Maar als ze te hard gaan, dan hoeft het voor mij niet meer, dan haak ik af. (en dat zeg ik als absolute techneut) Ik kan dan wel bestedingen vinden die me meer voldoening geven.
Maar goed, dit is allemaal zwaar offtopic, dus ik houd er dan ook maar over op.
Precies, zie hierboven.Dus ook gestylde marketingscampagnes van fabrikanten hebben steeds minder uitwerking. Men heeft alleen maar steeds meer het idee dat ze genaaid worden.
Ik neem aan dat ze ook akkoord gaan met prijzen die op internet worden vermeld. Goedkopen.nu (1059,-) en Foka (1099,-) hebben gewoon winkels, dus ik neem an dat je die ook kunt gebruiken om een goede prijs bij Block te krijgen.B.A.L. schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:13:
[...]
Haha, als je zou willen, heel graag!
Mijn Direct Messaging staat aan, dus je kunt het naar me sturen...uiteraard is posten in het topic ook voldoende
Ik ga morgen dan ook wel even bellen met ze, misschien dat ze tegen Block de normale prijs hebben gezegd, ik ga wel even doorvragen voor specifiek die actieprijs
Verwijderd
Bij MM Zoetermeer werkt dit niet. Gisteravond langs geweest voor de TH-46PZ85(staat bij Foka voor €1479,-) printje met de aanbieding mee genomen, maar hij kon niet lager dan €1600,- gaan.Simpathy schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 08:24:
[...]
Ik neem aan dat ze ook akkoord gaan met prijzen die op internet worden vermeld. Goedkopen.nu (1059,-) en Foka (1099,-) hebben gewoon winkels, dus ik neem an dat je die ook kunt gebruiken om een goede prijs bij Block te krijgen.
Straks nog even in Den Haag een aantal winkels af. Anders maar wachten tot ze hem bij Foka weer hebben
Verwijderd
Als ik momenteel kijk naar de prijs van dat model dan zie ik staan Informeer in winkel. Daarnaast hanteert MM een prijsgarantie tot iets van 10 of 15 km. MM zoetermeer en DH lijken me dan buiten het verzorgingsgebied te vallen. Je kunt dus beter naar Alexandrium of R'dam centrum. Ik weet niet of MM stadion (oid) al open is.
Daarnaast krijg je bij Foka volgens mij een buitenlands model. Ik zou het in ieder geval tot op het serienummer controleren!
Daarnaast krijg je bij Foka volgens mij een buitenlands model. Ik zou het in ieder geval tot op het serienummer controleren!
Ga aub bij de BCC naar binnen! Daar hebben ze mijn 42PX80 van 1200 naar 936 gedaan, alleen omdat ik een print bij had van een webshop uit Beuningen met een fysieke winkel.
De verkoper ging even overleggen met zen manager en ik kreeg er 264 euro vanaf! Niet slecht dat ik zo
De verkoper ging even overleggen met zen manager en ik kreeg er 264 euro vanaf! Niet slecht dat ik zo
Pick zegt hierboven dat hij de 42PX80 kan krijgen voor 759€. Dat lijkt me eerlijk gezegd toch wel een betere prijs.
Verwijderd
Ik zeg het niet alleen ik weet het zekerFire69 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:25:
Pick zegt hierboven dat hij de 42PX80 kan krijgen voor 759€. Dat lijkt me eerlijk gezegd toch wel een betere prijs.
Verwijderd
Klopt, maar paar dagen geleden stond de prijs er nog wel. Toen heb ik ook een printje gemaakt! Nu zijn ze in bestellen en komen ze vandaag of morgen weer binnen. Maar zag dit zelf ook idd, dus heb nog een mail gestuurd en toen kreeg ik de bevestiging van de prijs!!Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:19:
Als ik momenteel kijk naar de prijs van dat model dan zie ik staan Informeer in winkel. Daarnaast hanteert MM een prijsgarantie tot iets van 10 of 15 km. MM zoetermeer en DH lijken me dan buiten het verzorgingsgebied te vallen. Je kunt dus beter naar Alexandrium of R'dam centrum. Ik weet niet of MM stadion (oid) al open is.
Volgens de website is het een Nederlands model..maar dit zal ik voor de zekerheid nog controleren.
Verwijderd
Een technische vraag:
Is het op een 37PX80 (dus HD-Ready) mooier om 1080p-materiaal te bekijken dan 720p-materiaal?
Oftewel, is het de moeite waard om 1080p-bronmateriaal te zoeken als er ook 720p van bestaat?
Is het op een 37PX80 (dus HD-Ready) mooier om 1080p-materiaal te bekijken dan 720p-materiaal?
Oftewel, is het de moeite waard om 1080p-bronmateriaal te zoeken als er ook 720p van bestaat?
Maar in de tijd dat ik hem haalde was hij overal 1200 euroVerwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:51:
[...]
Ik zeg het niet alleen ik weet het zekerEn ik heb ook nog voor de zekerheid gevraagd of het wel een gewoon nederlands model is ivm garantie e.d. en dat was het geval inderdaad. Ik weet niet of ik mag linken maar ik haal hem voor mijn ouders bij Bobshop maar ook Cameranu heeft hem dan voor 799,- staan. Alleen de laatste heeft hem momenteel niet voorradig.
Het zal niets uitmaken, omdat de 37PX80 een goede scaler heeft.Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:59:
Een technische vraag:
Edit: En daarnaast heeft de 37PX80 volgens mij ook 720 horizontale lijnen. Dus 1080p materiaal is sowieso niet de moeite waard.
[ Voor 14% gewijzigd door Rudey op 30-10-2008 11:36 ]
De 37PX80 heeft precies 720 lijnen inderdaad, een van de weinige tv's die dit daadwerkelijk heeft. Dus je kan het beste 720p materiaal bekijken, dan hoeft er 0,0 gescaled te worden. Je kan ook 1080p invoeren en dan accepteert hij het wel maar dan moet hij informatie weglaten zeg maar. Mooier dan native 720p wordt het niet volgens mij. Je kan het proberen maar mooier dan 720p native wordt het niet denk ik.
[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 30-10-2008 11:52 ]
Verwijderd
Ok, bedankt voor de hulp!
Ik zal het over ca. een week ook nog even daadwerkelijk testen, en mijn ervaringen (waarschijnlijk dat er dus inderdaad geen verschil is) hier neerzetten.
Ik zal het over ca. een week ook nog even daadwerkelijk testen, en mijn ervaringen (waarschijnlijk dat er dus inderdaad geen verschil is) hier neerzetten.
Ondanks dat ik nog niet echt in de markt ben voor een nieuwe TV (financiën nog niet rond..) vraag ik me bij die resoluties die ik hier zie wel af waarom er vaak voor 1024*768 gekozen wordt, terwijl 1024*720 native 720p zou zijn. Mijn interesse gaat momenteel uit naar de 42PX80 en de 37PX80. Opzich zou ik geld over hebben voor de extra 5" maar wat betekent dat nu concreet voor mijn beeld? Zwarte balken boven en onder bij HD content? En als dat niet zo is moet hij gaan schalen naar een hoger beeld, maar daar is horizontaal weer geen extra ruimte voor..? Hoe gaat zoiets?
Zie twee posts hierboven... de verticale resolutie van de PX80's is 720
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Hm, nee. De 42" PX80 heeft een resolutie van 768 pixels verticaal, vandaar mijn vraag.Devster schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:49:
Zie twee posts hierboven... de verticale resolutie van de PX80's is 720
Hij moet inderdaad iets scalen maar ik merk er helemaal niks van bij mijn 42PX80. Niet met 480p, 576p, 720p of 1080p materiaal.
Nu je het zegt! Zal dat ook wel even uitprinten idd...die prijs moet en zal omlaagSimpathy schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 08:24:
[...]
Ik neem aan dat ze ook akkoord gaan met prijzen die op internet worden vermeld. Goedkopen.nu (1059,-) en Foka (1099,-) hebben gewoon winkels, dus ik neem an dat je die ook kunt gebruiken om een goede prijs bij Block te krijgen.
Thx voor de tip!
Oh ja, dat klopt. Maar in de praktijk merk je er dus niets van. Geen zwarte balken of vreemde verhoudingen.MrAcid schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:51:
[...]
Hm, nee. De 42" PX80 heeft een resolutie van 768 pixels verticaal, vandaar mijn vraag.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Ik zal mijn vraag nog eens stellen in het algemene topic over plasma's en LCD's, het zou namelijk wel een ander beeld moeten geven dus ik ben benieuwd hoe dit zit.
Grr
Mediamarkt Eindhoven is via de telefoon onbereikbaar, een fax heb ik niet, faxen via Internet o.i.d. lukt me niet, nu maar hopen dat een vraag via contactformulier op de site wel beantwoord wordt.
Zodra ik bevestiging heb dat hij toch echt 1080 eu kost nog even langs de Block, samen met uitdraaien van Goedkopen en Foka...het zal me lukken
Mediamarkt Eindhoven is via de telefoon onbereikbaar, een fax heb ik niet, faxen via Internet o.i.d. lukt me niet, nu maar hopen dat een vraag via contactformulier op de site wel beantwoord wordt.
Zodra ik bevestiging heb dat hij toch echt 1080 eu kost nog even langs de Block, samen met uitdraaien van Goedkopen en Foka...het zal me lukken
Heeft iets te maken met het oude analoge signaal dat buiten het beeld ook nog informatie had, Alleen dat valt weg aangezien CRT schermen niet helemaal rechthoekig zijn maar de randjes valt dan informatie weg.Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:27:
Waarom zijn HD Ready TV's niet gewoon met 720 pixels gefabriceerd?
Native 720p is overigens 1280x720, er is inderdaad geen tv met die resolutie.MrAcid schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:39:
Ondanks dat ik nog niet echt in de markt ben voor een nieuwe TV (financiën nog niet rond..) vraag ik me bij die resoluties die ik hier zie wel af waarom er vaak voor 1024*768 gekozen wordt, terwijl 1024*720 native 720p zou zijn. Mijn interesse gaat momenteel uit naar de 42PX80 en de 37PX80. Opzich zou ik geld over hebben voor de extra 5" maar wat betekent dat nu concreet voor mijn beeld? Zwarte balken boven en onder bij HD content? En als dat niet zo is moet hij gaan schalen naar een hoger beeld, maar daar is horizontaal weer geen extra ruimte voor..? Hoe gaat zoiets?
Deze plasma's scalen dit inderdaad en doen dit erg goed.
Dat is ook inherent aan hdready plasma's: die doen geen 1:1 pixelmapping.
Vergeet niet dat deze pixels niet vierkant zijn, maar langwerpig en zodoende wel al een breedbeeldverhouding hebben.
Kijk zelf maar in de winkel hoe mooi hd wordt weergegeven.
Block geeft geen prijsgarantie op Foka en websitesB.A.L. schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:29:
Grr

Zelf voor personeel geven ze geen prijsgarantie op Foka -.-'
Alleen maar omdat Foka ook geimporteerd apparatuur verkoopt. Ach jah vandaar het * bij Prijsgarantie*
Goedkopen.nl dan ook niet zeker?Shikaka schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 19:47:
[...]
Block geeft geen prijsgarantie op Foka en websitesKan het weten ik werk er
Zelf voor personeel geven ze geen prijsgarantie op Foka -.-'
Alleen maar omdat Foka ook geimporteerd apparatuur verkoopt. Ach jah vandaar het * bij Prijsgarantie*
Nou ja, dan moet ik echt een keer bevestiging van de Mediamarkt krijgen...onbereikbare fuckers
Iig thx voor de tip!
Ah ok, dank je wel. Dat pixels niet vierkant zijn wist ik bijvoorbeeld niet.Ferry34 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 19:46:
[...]
Native 720p is overigens 1280x720, er is inderdaad geen tv met die resolutie.
Deze plasma's scalen dit inderdaad en doen dit erg goed.
Dat is ook inherent aan hdready plasma's: die doen geen 1:1 pixelmapping.
Vergeet niet dat deze pixels niet vierkant zijn, maar langwerpig en zodoende wel al een breedbeeldverhouding hebben.
Kijk zelf maar in de winkel hoe mooi hd wordt weergegeven.
graaggedaan hoor 
Algemeen bericht: media markt heeft volgens de tv reclame grote kortingacties op plasma's (en lcd's) as vrijdag, zaterdag en zondag (indien open)..
Algemeen bericht: media markt heeft volgens de tv reclame grote kortingacties op plasma's (en lcd's) as vrijdag, zaterdag en zondag (indien open)..
[ Voor 15% gewijzigd door Ferry34 op 30-10-2008 22:57 ]
Klopt, maar dat geldt volgens mij alleen voor Eindhoven omdat ze daar jarig zijn. Zie mijn bericht hiervoor.Ferry34 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 22:56:
@B.A.L.: Huurcontract is weer dichterbij, dus ook jouw foto van het prijskaartje.
[ Voor 9% gewijzigd door JBS op 30-10-2008 23:00 ]
Held!@B.A.L.: Huurcontract is weer dichterbij, dus ook jouw foto van het prijskaartje.
Als het morgen nog zou kunnen, heel graag, dan heb ik het zaterdag iig als munitie, probleem is dat de Block zondag dicht is, dus als het zaterdag komt wordt dat lastig om het allemaal nog te regelen...desalniettemin is de foto sowieso extreem handig omdat ik het altijd volgende week nog kan gebruiken (alleen doen ze dan misschien moeilijk omdat die actie dan niet meer geldt)
jammer genoeg ook niet nee....internet winkel -.-' stomme regels