Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:28
Hehe, dat dacht ik al...thx iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Lightning89 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:24:
[...]

Heeft iets te maken met het oude analoge signaal dat buiten het beeld ook nog informatie had, Alleen dat valt weg aangezien CRT schermen niet helemaal rechthoekig zijn maar de randjes valt dan informatie weg.
Het oude analoge PAL-signaal is 720*576 (waarbij er 625 lijnen worden doorgestuurd, 576 voor beeld, de rest voor extra info, teletekst en zo).
Wat dat met 1280*720 heeft te maken, daar zou ik graag eens een linkje van zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Misschien dat dit topic uitkomts biedt:

Waar komt toch die 1366x768 resolutie bij LCD tv's vandaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 31-10-2008 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Alleen jammer dat we het hier over plasma's hebben met een resolutie van 1024x768, met 4:3-resolutie op een 16:9-TV. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Tjonge dat maakt veel uit. De vraag was waarom er niet gewoon gekozen is voor 720 beeldlijnen en laat die vraag nu ook net spelen bij een resolutie van 1366x768. Kan me goed voorstellen dat er bij plasma ongeveer dezelfde dwarse redenering aan ten grondslag ligt als bij LCD. De HD-Ready 50" plasma's hebben immers ook een 1366x768 resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Nou, ik vind het wel wat uitmaken ja. Waarom maken ze het zichzelf moeilijk door zo'n rare resolutie te kiezen? 1366*768 is tenminste nog 16:9. Nu moeten ze bij 1024*768 beginnen werken met 'langwerpige' pixels, moeten ze hun scaler daar ook speciale dingen voor laten doen, ....
Ik kan me voorstellen dat dat de kostprijs allemaal niet positief beinvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ja, maar dat geldt toch ook voor 1366x768? Die is weliswaard 16:9, maar je moet nog steeds schalen. Lijkt me technisch gezien niet onmogelijk om grotere pixels te maken bij LCD (of een 50" plasma) en dan ligt een 720p resolutie veel meer voor de hand dan een 1366x768 resolutie (dunkt mij). Dus ik vermoed dat er ongeveer dezelfde redenen aan ten grondslag liggen.

Bij plasma kan ik me voorstellen dat de langwerpige pixels nog komen, omdat het eerst gewoon niet mogelijk was om de pixels kleiner te maken en de kleinste pixels die men kon maken kennelijk langwerpig waren. Maar ook dan lijkt mij een 720 beeldlijnen resolutie meer voor de hand te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:52
Was het niet zo bij plasma's dat ze in het begin de plasmacellen niet kleiner konden maken en vandaar die 1024 resolutie?
Het duurde nogal lang voordat er ook plasma's in full hd konden worden gekocht, wat de lcd's al langer konden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag over een PZ85 maar misschien dat eigenaars van een ander type me dit ook kunnen vertellen.
Als er weinig omgevingsgeluid is en ik heb het geluid zacht staan van de TV en er veel wit in het scherm komt hoor je het het scherm echt "werken" om het beeld te laten zien. Een soort van zachte ruis. Kan dit kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:53:
Ja, maar dat geldt toch ook voor 1366x768? Die is weliswaard 16:9, maar je moet nog steeds schalen. Lijkt me technisch gezien niet onmogelijk om grotere pixels te maken bij LCD (of een 50" plasma) en dan ligt een 720p resolutie veel meer voor de hand dan een 1366x768 resolutie (dunkt mij). Dus ik vermoed dat er ongeveer dezelfde redenen aan ten grondslag liggen.

Bij plasma kan ik me voorstellen dat de langwerpige pixels nog komen, omdat het eerst gewoon niet mogelijk was om de pixels kleiner te maken en de kleinste pixels die men kon maken kennelijk langwerpig waren. Maar ook dan lijkt mij een 720 beeldlijnen resolutie meer voor de hand te liggen.
Ferry34 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:57:
Was het niet zo bij plasma's dat ze in het begin de plasmacellen niet kleiner konden maken en vandaar die 1024 resolutie?
Het duurde nogal lang voordat er ook plasma's in full hd konden worden gekocht, wat de lcd's al langer konden.
Zal waarschijnlijk wel zoiets zijn. :)
Dat wist ik nog niet, dat ze in het begin problemen hadden om die plasma-pixels kleiner te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:00:
Een vraag over een PZ85 maar misschien dat eigenaars van een ander type me dit ook kunnen vertellen.
Als er weinig omgevingsgeluid is en ik heb het geluid zacht staan van de TV en er veel wit in het scherm komt hoor je het het scherm echt "werken" om het beeld te laten zien. Een soort van zachte ruis. Kan dit kloppen?
Dat is vrij normaal, dat heb ik ook iig (42PX80). Zeker bij reclames met grote witte blokken op het scherm hoor je duidelijk een "buzz" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik lees in die link naar een artikel van engadget dat die vreemde resoluties inderdaad er inderdaad zijn gekomen oomdat de standaard resolutie voor pc schermen 1024x768 was.

Mijn eerst hdtv, de Iiyama 30 inch lcd (die eigenlijk de latere hdready-standaard niet haalde), had een resolutie van 1024x768. Maar ik kreeg problemen toen de xbox360 uitkwam, want als ik dan Need for Speed op 720p zette kreeg ik hele smalle auto's. De verhoudingen klopte niet, de resolutie was ook geen breedbeeld.
Misschien dat ze daarna vanuit de 768 naar breedbeeld zijn gaan rekenen en toen op 1366 zijn uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 19:57
Shikaka schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 19:47:
[...]

Block geeft geen prijsgarantie op Foka en websites |:( Kan het weten ik werk er :P
Zelf voor personeel geven ze geen prijsgarantie op Foka -.-'

Alleen maar omdat Foka ook geimporteerd apparatuur verkoopt. Ach jah vandaar het * bij Prijsgarantie*
raar want bij sommige producten zegt FOKA het volgende "Dit is een Nederlands produkt,met een Nederlandse gebruiksaanwijzing en Nederlandse fabrieksgarantie"
bv hier http://www.foka.nl/site/s...31u2c1e023k8rcbahl6tpgjr7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:09:
[...]

Dat is vrij normaal, dat heb ik ook iig (42PX80). Zeker bij reclames met grote witte blokken op het scherm hoor je duidelijk een "buzz" :)
Komt die buzz nu uit de voeding of is er een andere oorzaak? Want als het uit de voeding komt, dan vind ik het toch wel vreemd dat ze geen zwaardere voeding gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben andere eigenaren van PZ80 ook veel last van green ghosting / green phosphor trails?
Deze fotos zijn overigens niet door mij genomen en komen van een ander forum maar laten wel duidelijk zien waar het om gaat.
Afbeeldingslocatie: http://www.wafickefilms.com/TVpix/slow.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.wafickefilms.com/TVpix/fast.jpg
In werkelijkheid is het meer groen dan geel. Nu ik er op ga letten zie ik het vrijwel overal..
Ligt het aan mijn settings?
Beeld instelling: Cinema
Kontrast : +- 80 %
Helderheid: +- 50%
Kleur: +-50%
Scherpte: +-50%
Kleurtemp.: Warm
Kleurbeheer: Aan
P-NR: Uit

Is het een defect of moet ik gewoon niet zo zeuren? :>
Die "buzz" hoor ik trouwens ook maar daar stoor ik mij niet aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:38
Heeft mijn PZ80 ook. Ik zie het vooral in spellen GTA4 als je naar de lucht kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

biobak schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:52:
Heeft mijn PZ80 ook. Ik zie het vooral in spellen GTA4 als je naar de lucht kijkt.
Ok dan weet ik iedergeval dat het niet aan mijn set ligt , tnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Het is inderdaad een minpunt, maar ik zit nu op 600 uur en merk er niks meer van.. In het begin had ik er inderdaad ook last van, maar bij normaal gebruik zie ik er niks meer van. Ook niet bij snelle games, behalve als ik dingen uit ga halen die ik normaal niet doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, gisteren met mijn vader de PX80 opgehaald. Ze zijn er zeer blij mee, wel schrokken ze zich de pleuris omdat hij zo groot is. Maar goed daar had ik ze al voor gewaarschuwd. Zelf vind ik het beeld ook erg mooi, zeker als je het contrast niet al te hoog zet kijkt het erg lekker. Zij moeten er erg aan wennen omdat het natuurlijk heel anders kijken is dan een 28" crt. Maar goed, allen bedankt hier voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Iemand toevallig al een Pana TH-50PZ80 vergeleken met een Samsung PS-50A656/756?

Ik kan niet echt goed kiezen tussen beide, wat betreft beeldkwaliteit. Heb wel uit reviews begrepen dat SD op de Pana niet zo best is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:33:
Zo, gisteren met mijn vader de PX80 opgehaald. Ze zijn er zeer blij mee, wel schrokken ze zich de pleuris omdat hij zo groot is. Maar goed daar had ik ze al voor gewaarschuwd. Zelf vind ik het beeld ook erg mooi, zeker als je het contrast niet al te hoog zet kijkt het erg lekker. Zij moeten er erg aan wennen omdat het natuurlijk heel anders kijken is dan een 28" crt. Maar goed, allen bedankt hier voor het advies!
Mooi man, hopelijk hebben ze er veel plezier aan!

Het beeld wordt overigens nog mooier/rustiger. Contrast inderdaad ff niet te hoog zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bij de MediaMarkt in Utrecht zijn de Panasonic plasma's in de aanbieding (alle Plasma's en LCD's trouwens). Ik zag daar de TH42PX80 voor 721 euro. De aanbiedingen gelden het hele weekend nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Weet iemand de prijs van de 42PZ80 tijdens deze actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
ConZito schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:46:
Iemand toevallig al een Pana TH-50PZ80 vergeleken met een Samsung PS-50A656/756?

Ik kan niet echt goed kiezen tussen beide, wat betreft beeldkwaliteit. Heb wel uit reviews begrepen dat SD op de Pana niet zo best is.
hier ben ik ook erg benieuwd naar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
B.A.L. schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:24:
Weet iemand de prijs van de 42PZ80 tijdens deze actie?
Net zelf gebeld, 1099 bij de Mediamarkt Den Haag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Batsu schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:33:
[...]

hier ben ik ook erg benieuwd naar....
Opzich wel spannend stukje review
http://plasmatvbuyingguid...-vs-samsung-pn50a650.html

PN50A650=PS50A656
TH50PZ85=Zelfde paneel als TH46PZ85

Samsung komt er erg goed uit zeg maar, zeker als je naar het SD gedeelte kijkt. En je kan zeggen wat je wil, maar digitale TV van UPC blijft gewoon SD. DVD's scale ik al up naar 720p...binnenkort de DVD-speler maar eens meenemen naar de mediamarkt :D

[ Voor 16% gewijzigd door ConZito op 31-10-2008 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
ConZito schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:19:
[...]

PN50A650=PS50A656

Samsung komt er erg goed uit zeg maar, zeker als je naar het SD gedeelte kijkt. En je kan zeggen wat je wil, maar digitale TV van UPC blijft gewoon SD. DVD's scale ik al up naar 720p...binnenkort de DVD-speler maar eens meenemen naar de mediamarkt :D
jep die site kende ik :)
Jammer dat ik de samsung nog nergens heb gezien (wel lcd versie dus design al kunnen bewonderen!)

binnenkort maar eens actiever op zoek (MM etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

@B.A.L.:

Afbeelding verwijderd..

Ik kan je een grotere versie mailen, maar krijg mail naar je adres in je profiel terug.

Ik heb vanmiddag mijn PZ80 bij Mediamarkt Eindhoven besteld, leverdatum staat nu op 10 november. EUR 1113 inclusief bezorging.

[ Voor 10% gewijzigd door JBS op 18-08-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
JBS schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:29:
@B.A.L.:

[afbeelding]

Ik kan je een grotere versie mailen, maar krijg mail naar je adres in je profiel terug.

Ik heb vanmiddag mijn PZ80 bij Mediamarkt Eindhoven besteld, leverdatum staat nu op 10 november. EUR 1113 inclusief bezorging.
Heb je toevallig ook de samsung PS50a756 gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Niet normaal.

Hier in Heerlen kost die bij de MM nu €1239,-
En ik kom niet in de buurt van EHV deze week.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Batsu schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:43:
[...]

Heb je toevallig ook de samsung PS50a756 gezien?
Nee, ook niet naar gekeken. Ik was meer bezig met achter medewerkers aan te lopen om uiteindelijk iemand aan te kunnen spreken. Het was behoorlijk druk op de TV afdeling en er liep dus te weinig personeel rond om iedereen te helpen.

@yzf1kr: deze actie geldt ook alleen maar tot zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
ConZito schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:19:
[...]

PN50A650=PS50A656

Die review die kende ik ook en had daar toch behoorlijk mn vraagtekens bij. Niets ten nadele van de Samsung hoor, dat is gewoon een puik toestel, maar:

De Pana staat duidelijk niet goed afgesteld en later las ik waarom. De Samsung was wel gecalibreerd, maar de Pana kregen ze niet helemaal goed omdat ze het servicemenu niet in zijn gegaan 8)7
Je kunt het zien aangezien de primaire kleuren niet zijn gecalibreerd. In het gewone beeldinstellingenmenu van een Panasonic kan je bijzonder weinig instellen en dus niet calibreren.

Ook vreemd is dat ze de "normale" beeldinstelling hebben gekozen, terwijl ik nog nooit heb gehoord dat een Panasonic is gecalibreerd op een andere setting dan "Cinema"
De Samsung staat wel op Movie (vergelijkbaar met cinema).

Het contrast staat erg hoog en ook de sharpness staat behoorlijk hoog.

Ook verbaast de volgende zin mij: For example, with our Sony Blu Ray BPS1 we found the 1080i output to give us the best picture.
Dat is raar. Ik heb zelf natuurlijk een Panasonic en ben daar bijzonder tevreden over, maar het is echt algemeen bekend dat Panasonic plasma's een matige deinterlacer hebben.

De Panasonic staat duidelijk veels te licht afgesteld. Op de foto's doet het bijna pijn aan mn ogen.
Waarom staat de blacklevel bij op light icm de helderheid op 64%? (blacklevel op de Samsung staat wèl op low).

Van Samsungs heb ik weinig verstand, maar een contrast van 96%?? Holy mozes.

Nogmaals: de Samsung is ook prachtig en de toestellen zullen elkaar weinig ontlopen, maar ik vind dit gewoon een review van bedenkelijk niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ferry34 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 01:19:
[...]

Die review die kende ik ook en had daar toch behoorlijk mn vraagtekens bij. Niets ten nadele van de Samsung hoor, dat is gewoon een puik toestel, maar:

De Pana staat duidelijk niet goed afgesteld en later las ik waarom. De Samsung was wel gecalibreerd, maar de Pana kregen ze niet helemaal goed omdat ze het servicemenu niet in zijn gegaan 8)7
Je kunt het zien aangezien de primaire kleuren niet zijn gecalibreerd. In het gewone beeldinstellingenmenu van een Panasonic kan je bijzonder weinig instellen en dus niet calibreren.

Ook vreemd is dat ze de "normale" beeldinstelling hebben gekozen, terwijl ik nog nooit heb gehoord dat een Panasonic is gecalibreerd op een andere setting dan "Cinema"
De Samsung staat wel op Movie (vergelijkbaar met cinema).

Het contrast staat erg hoog en ook de sharpness staat behoorlijk hoog.

Ook verbaast de volgende zin mij: For example, with our Sony Blu Ray BPS1 we found the 1080i output to give us the best picture.
Dat is raar. Ik heb zelf natuurlijk een Panasonic en ben daar bijzonder tevreden over, maar het is echt algemeen bekend dat Panasonic plasma's een matige deinterlacer hebben.

De Panasonic staat duidelijk veels te licht afgesteld. Op de foto's doet het bijna pijn aan mn ogen.
Waarom staat de blacklevel bij op light icm de helderheid op 64%? (blacklevel op de Samsung staat wèl op low).

Van Samsungs heb ik weinig verstand, maar een contrast van 96%?? Holy mozes.

Nogmaals: de Samsung is ook prachtig en de toestellen zullen elkaar weinig ontlopen, maar ik vind dit gewoon een review van bedenkelijk niveau.
Zo goed had ik die review dus nog niet gelezen. In principe ben ik in de race voor een Panasonic (heb nu een TH-42PV70) TH-50PZ80/800 of een Pioneer PDP-508XD. Morgen maar weer eens 50PZ80/800 kijken @ Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 13-09 08:20
ConZito schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 01:29:
[...]

Zo goed had ik die review dus nog niet gelezen. In principe ben ik in de race voor een Panasonic (heb nu een TH-42PV70) TH-50PZ80/800 of een Pioneer PDP-508XD. Morgen maar weer eens 50PZ80/800 kijken @ Mediamarkt.
Hey Conzito, ik stond voor exact de zelfde keuze ben uiteindelijk voor de Pioneer 508XD gegaan, nog geen dag spijt gehad van mijn keuze wat een heerlijk scherm de kleuren zijn echt geweldig , films zin welliswaar niet fullHD maar scherp is het zeker en had ik algezegd dat de kleuren heerlijk zijn om naar te kijken ;)

Gamen op dit paneel op een x360 gaat ook geweldig

Ben nog steeds heel erg tevredenover mn keus, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
BlowFish schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 08:36:
[...]

Hey Conzito, ik stond voor exact de zelfde keuze ben uiteindelijk voor de Pioneer 508XD gegaan, nog geen dag spijt gehad van mijn keuze wat een heerlijk scherm de kleuren zijn echt geweldig , films zin welliswaar niet fullHD maar scherp is het zeker en had ik algezegd dat de kleuren heerlijk zijn om naar te kijken ;)

Gamen op dit paneel op een x360 gaat ook geweldig

Het hele plaatje is ook zo'n 600 euro duurder met voet en speaker, dus ik moet voor mezelf even afwegen of ik dat het allemaal waard vind, maar sowieso is de SD kwalitieit van de Pio top en dat vind ik toch wel boeiend.

[ Voor 16% gewijzigd door ConZito op 01-11-2008 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
BlowFish schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 08:36:
[...]
Same here. Ook preciés dezelfde afweging gehad en ook voor de Pioneer gegaan. Die ik zowel qua kleuren mooier vond als ook scherper, ondanks de (veel) lagere resolutie.

Elke dag is het gewoon een feest om dat ding weer aan te zetten. Zeker met Blu-ray's en de PS3. Kost uiteraard wel meer, maar dan heb je ook een tv met een mooiere uitstraling (subjectief), betere remote. Ik heb incl. draaivoet, speakers en bezorgen 2450 betaald, is inderdaad een hoop geld, maar was het voor mij ruimschoots waard.

De PZ800 vond ik persoonlijk afvallen qua uiterlijk, de PZ85 is een prima tv om tegenaan te kijken met een ook prima beeld. Als er niet een Pioneer naast had gestaan had ik op zeker deze tv genomen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Update voor wie het interesseert: zojuist de 42PZ80 bij de Block besteld :D

Na het laten zien van die foto (thx JBS!) hebben ze de prijs omlaag gedaan naar 1085 eu...ze hadden hem echter niet meer op voorraad, dus ik moest kiezen uit een winkelmodel of wachten tot ze woensdag een nieuwe lading krijgen...heb voor het laatste gekozen :)

Kijk er erg naar uit, zo nog ff langs de Bart Smit voor een PS3, en dan kan ik woensdag na een half jaar piekeren eindelijk Full HD gaan gamen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Super, ga je je niet beklagen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

B.A.L. schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 13:52:
Update voor wie het interesseert: zojuist de 42PZ80 bij de Block besteld :D

Na het laten zien van die foto (thx JBS!) hebben ze de prijs omlaag gedaan naar 1085 eu...
Geen probleem, als je de helft van het verschil naar me overmaakt praten we nergens meer over :9 .
Ik verwacht mijn PZ80 maandag 10 november, ook ik ga van Full HD gamen genieten met m'n 360 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:26
Heb gisteren mijn 42PZ80 in ontvangst mogen nemen; mijn god wat een mooi beeld! meteen XBMC geinstalleerd en Hulk op 1080p gekeken :D:D

Ik wil bij dezen iedeen hier bedanken voor alle info die gepost is in de afgelopen delen (ben uiteindelijk toch eigenwijs geweest en de Full HD gekocht; gemoedsrust zullen we maar zeggen ;))

Heb nog niet mijn 360 erop aangesloten, moet van de week nog ff een HD kabel scoren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren experts :)

Ik ben mij aan het orienteren op 42" of 50" gebied. Gisteren bij de mediamarkt in Eindhoven wezen kijken, maar door het gezever van de verkoper en de drukte nog niet echt een duidelijke keuze kunnen maken.

Eenmaal thuis aangekomen tweakers maar weer eens geraadpleegd en veel gelezen hierzo :)

Mijn eerste voorkeur, zonder de tv nog in het echt goed gezien te hebben valt nu op de Panasonic TH-42PZ80.

Mijn wensen:

- Budget ongeveer 1000 euro
- Ik wil natuurlijke kleuren
- heb een hekel aan teveel "blokjes"
- smoothing filters etc. vind ik vaak niet een verbetering
- 42", maar nog liever 50" denk alleen niet dat dit mogelijk is binnen mijn budget. The bigger the better :)
- Ik vond eigenlijk alle lcd's binnen dit budget maar een matig beeld geven, het is me niet vloeiend en strak genoeg. Vandaar nu toch de interesse voor plasma.
- Ik wil de tv voornamelijk om goed films te kunnen kijken. Momenteel nog via scart op mijn xbox 1 met xmbc. Later mogelijk via bijvoorbeeld een media pc met hdmi aansluiting.
- Zitafstand is ongeveer 3 meter
- Geluid moet ok zijn. Geen eis want in de toekomst mogelijk een audio setje los erbij.
- Full HD

Als jullie zo kijken naar mijn lijstje, is de Panasonic TH-42PZ80. dan een goede keuze? Zijn er misschien beteren alternatieven binnen mijn budget en wensenlijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als je in OP kijkt dan zie je dat 50" van Pana voor dat geld niet gaat werken. Verder ga je uberhaupt geen 50" full-HD plasma voor dat geld vinden.Dus wat is voor jou belangrijker? De resolutie of de grootte? En moet het per se Pana zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:32
th50px8 is 1050.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
px8 is wel minder beeld dacht ik

Je hebt wel Samsung plasma's 50'' voor iets meer dan 1000 eu, misschien ook wel de moeite waard om eens naar te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 11:15:
Heren experts :)

Ik ben mij aan het orienteren op 42" of 50" gebied. Gisteren bij de mediamarkt in Eindhoven wezen kijken, maar door het gezever van de verkoper en de drukte nog niet echt een duidelijke keuze kunnen maken.

Eenmaal thuis aangekomen tweakers maar weer eens geraadpleegd en veel gelezen hierzo :)

Mijn eerste voorkeur, zonder de tv nog in het echt goed gezien te hebben valt nu op de Panasonic TH-42PZ80.

Mijn wensen:

- Budget ongeveer 1000 euro
- Ik wil natuurlijke kleuren
- heb een hekel aan teveel "blokjes"
- smoothing filters etc. vind ik vaak niet een verbetering
- 42", maar nog liever 50" denk alleen niet dat dit mogelijk is binnen mijn budget. The bigger the better :)
- Ik vond eigenlijk alle lcd's binnen dit budget maar een matig beeld geven, het is me niet vloeiend en strak genoeg. Vandaar nu toch de interesse voor plasma.
- Ik wil de tv voornamelijk om goed films te kunnen kijken. Momenteel nog via scart op mijn xbox 1 met xmbc. Later mogelijk via bijvoorbeeld een media pc met hdmi aansluiting.
- Geluid moet ok zijn. Geen eis want in de toekomst mogelijk een audio setje los erbij.
- Full HD

Als jullie zo kijken naar mijn lijstje, is de Panasonic TH-42PZ80. dan een goede keuze? Zijn er misschien beteren alternatieven binnen mijn budget en wensenlijstje?
Ik heb nog een TH-42PV70 staan (2e hands), blijf je helemaal binnen je budget, alleen geen full hd, maar dat is toch overgewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ow foutje, had niet door dat de prijzen niet gelinkt waren naar de laagste prijs op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 14:55
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 11:15:

Mijn wensen:

- 42"
- Full HD
Nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Gaan we weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 17:56

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

Zo/// ik heb net de 42pz85 besteld.. voor 1285 bij BCC nav advertentie MM zoetermeer) . .Dacht dat dat wel een goeie prijs was maar vind bcc een prettiger winkel..
Ben benieuwd wanneer die geleverd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Ook ik ben al een tijdje aan het rondneuzen voor een 50" plasma scherm.
Het zal een Pana of een Samsung worden, Full HD welteverstaan.
Pioneer vind ik te duur.
Van het weekend op pad geweest maar ik heb nergens de Samsung kunnen vinden, ook de 6 serie niet.
Wel een Pana PZ85 kunnen aanschouwen en ik was zeer onder de indruk.

Nu vraag ik me af of het zinnig is om een paar honderd euro meer uit te geven voor de PZ800 tov de PZ80?
De PZ85 is er immers niet als 50"
Het zal hier best al eens voorbijgekomen zijn en ik heb ook al heel wat doorgespit maar ben het nog niet tegengekomen.

En ik vraag me af of de real 100Hz van de Samsung 7 van waarde is tov de 100Hz dual scan van de 6 serie?
De PS50A656 koop je al voor een kleine 1400€ en lijkt me de meeste bang for the buck at the moment te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 23:23

Guldan

Thee-Nerd

Ik zit ook te kijken naar een nieuwe tv. Mijn oog viel eerst op de samsung le40 552 echter viel die vooral af door het 24p probleem wat er speelde. Nu zit ik te kijken naar een panasonic th42pz80 of een th46pz80. Ik zit op 2.5 meter afstand van de tv. Wat ik mij afvroeg is of er ook een optimale grootte tv is op een bepaalde afstand.

Ik las hier http://ezinearticles.com/...the-Home-Theater&id=37449 dat volgens dit artikel ongeveer 2 keer de schermverhouding optimaal is maar dan zou de 46 inc beter in de aanmerking komen. Mijn vraag is dus eigenlijk is de 42 inch goed genoeg voor full hd of moet ik voor de 46 inch gaan (prijsverschil +- 300 eur). Wat is de ervariog van de mensen in dit topic?

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Guldan schreef op zondag 02 november 2008 @ 17:36:
Wat ik mij afvroeg is of er ook een optimale grootte tv is op een bepaalde afstand.
Van 2.5m? easy :Y minimaal 65". En als jij dat te groot vindt dan zeg ik dikke lul 8)

Ergo: er is geen wiskundige formule van de ideale afmeting ifv de afstand. Wat jij te groot vindt kan ik of iemand anders te klein vinden (of visa versa). Kortom: ga kijken en maak anders een plaat van de werkelijke grootte en hang die in de woonkamer.

Maar ik heb dus een 42PX80 en zit op 2.5m afstand. Met SD signaal kan het net van die afstand, 2m is licht korrelig. Met HD signaal van een Bluray film kan je op 30cm je vingers aflikken :9~. Zelfde met de XBOX 360.

Volgens de gehele familie moet de TV echt niet groter worden van die afstand maar ik en mijn vader doen moeilijk, we gaan voor 50" als de prijzen wat makkelijker te aanvaarden zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Chevy454 op 02-11-2008 20:13 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

Ah, mooi bedankt voor je hulp.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
ohhhhh vraag nou niet! Tip: lees de alle topp[ics van LCD vs Plamsa maar door dan wordt het je duidelijk :)

Om te resumeren: blijkbaar heeft FullHD alleen zin als je onder een bepaald afstand naar je tv kijkt. Veelal zien mensen sowieso het verschil niet tussen fullHD en HDReady op tv's kleiner als 50 inch (dus dan wordt gezegd dat een 42 inch fullHD geen toegevoegde waarde heeft... lange discussie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Tenzij je er wilt op gamen (maar volgens PinkPanther1970 zijn tv's enkel gemaakt om tv op te kijken ;) ), dan kan de hogere resolutie wel nuttig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Want dan heb je op een of andere magische wijze ineens betere ogen? :?

Of bedoel je dat je ineens dichter op de tv gaat zitten en het verschil daarom dus ineens wel kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 14:55
Fire69 schreef op maandag 03 november 2008 @ 07:58:
(maar volgens PinkPanther1970 zijn tv's enkel gemaakt om tv op te kijken ;) )
:*)
Heb ik nooit gezegd hoor; enkel dat de meeste mensen een televisie niet gebruiken om op te gamen.
Maar op 2,5 meter en 42" is Full HD inderdaad eigenlijk weggegooid geld.
Dus als je absoluut Full HD will, ga dan dichter zitten of koop een groter scherm.

Eenvoudig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Oscar Mopperkont schreef op maandag 03 november 2008 @ 08:02:
Want dan heb je op een of andere magische wijze ineens betere ogen? :?

Of bedoel je dat je ineens dichter op de tv gaat zitten en het verschil daarom dus ineens wel kan zien?
Ik ben geen gamer dus kan er naast zitten, maar werd er niet meer op het scherm getoond met een hogere resolutie? Net zoals je bij een computerscherm meer op je scherm krijgt als je reslutie hoger is?
Was ook maar een grapje hoor, vandaar de ;) erbij. :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Fire69 schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:12:
Ik ben geen gamer dus kan er naast zitten, maar werd er niet meer op het scherm getoond met een hogere resolutie? Net zoals je bij een computerscherm meer op je scherm krijgt als je reslutie hoger is?
Als je er een pc op aansluit wel, maar dan geldt het ws meer voor strategiegames en dan nog zul je er behoorlijk dicht op moeten gaan zitten om ook alles nog te kunnen zien. Als je het hebt over consolegaming dan wordt volgens mij altijd hetzelfde getoond, ongeacht de resolutie van je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Dat klopt uiteraard wel, ander is het ietwat lastig gamen voor de mensen die dat nog in SD doen hè. Zie je opeens de helft van de weg, de helft van de tegenstanders etc. ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als het Full-HD vs SD wordt, dan kun je beter spreken over dat je alleen nog het stuur ziet
en dan mag je al blij zijn als je nog iets van de weg meekrijgt ;)

Maar zonder gekheid, bij de Wii is er wel een verschil tussen breedbeeld en 4:3. Daar tonen ze bij breedbeeld gewoon echt meer op het scherm. Is ook niet heel gek, maar aangezien ik geen PS3 of Xdood360 heb, kan ik moeilijk gaan zeggen dat die consoles niks anders doen als er op 1080p iets wordt uitgepoept (lijkt me overigens wel heel bijzonder, want dan wordt het competitievervalsing, maar je weet nooit!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik koop op zeker HD-ready, maar heel misschien komt er ook een Ps3 in. Is dat dan lelijk op een HD-ready?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Sjah schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:24:
Ik koop op zeker HD-ready, maar heel misschien komt er ook een Ps3 in. Is dat dan lelijk op een HD-ready?
Meeste PS3 games doen maar 720p, dus nee dat is niet lelijk. Meeste games zijn toch niet zo strak en geweldig dat je uberhaupt dat verschil waarneemt. Daarbij je bent aan het gamen, je focust toch daar toch te weinig op om zulke details te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
ConZito schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:28:
[...]

Meeste PS3 games doen maar 720p, dus nee dat is niet lelijk. Meeste games zijn toch niet zo strak en geweldig dat je uberhaupt dat verschil waarneemt. Daarbij je bent aan het gamen, je focust toch daar toch te weinig op om zulke details te zien.
Nou, dat laatste zou ik niet te hard zeggen...als ik een adventure of shooter ofzo speel wil ik bijv. nog weleens gewoon gaan staan bij een meertje, rondkijken, in het water schieten, kijken hoe alles reageert en eruit ziet idd...vind dat altijd wel gaaf om te doen in een game, en dan is het wel belangrijk dat alles er ook goed uit ziet. Denk niet dat ik de enige ben die dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Mjah ach, dat zou je kunnen doen, maar als je met 700kmh door een stad heen aan het racen bent, ben je over het algemeen drukker met dingen ontwijken. Maar je hebt opzich wel een punt, maar er zijn niet zoveel PS3 games die ook native 1080p zijn. Dus wat is wijsheid, een TV die FullHD ondersteunt of een TV die maar HDReady is, maar een manier om daar zinnig op te antwoorden en dat is gaan kijken ;)

Een TV doet het niet met alle beeldsignalen even goed, dat verschilt nogal, daarbij kan je PS3 scalen tot 1080p, soms is dat beter, maar soms ook niet. Dat ligt dus weer sterk aan het paneel dat je gebruikt en de scaler die weer in dat paneel zit. Stel je scaled een native 720p game naar 1080p en geeft dat weer op een FullHD scherm. Dat hoeft dat niet per definitie mooier te zijn dan een native 720p game ongescaled op een HDready scherm weergeven.

[ Voor 55% gewijzigd door ConZito op 03-11-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Tijdens het racen doe je dat niet zo snel idd :P

Is Little Big Planet niet native 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
B.A.L. schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:43:
Tijdens het racen doe je dat niet zo snel idd :P

Is Little Big Planet niet native 1080p?
Nope, is ook 720p, staat ook vaak op de achterzijde van het hoesje vermeld of een game native 1080p is. Daarbij is eigenlijk geen enkele PS3 game 1920x1080, GT5 Prologue met 1280x1080 komt het dichts in de buurt. Niet dat dat erg is, het ziet er gewoon goed uit ;)

De PS3 is gewoon een geweldig goede upscaler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

Wat ik mij nog afvroeg... stel je hebt een pz80 met een blu ray speler aangesloten via hdmi en ook via de optische uitgang van de blu ray speler op de reciever. Heb je dan nogsteeds last van lipsync problemen? ik las namelijk dat de lcd tv aangeeft (bij hdmi 1.3) dat hij een x tijd vertraging heeft. Past de blu ray speler dit dan ook aan op het geluid via de optische uitgang zodat er geen lipsync problemen zijn?

Ik kon hierover niet specifiek iets in de search over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guldan schreef op maandag 03 november 2008 @ 15:29:
Wat ik mij nog afvroeg... stel je hebt een pz80 met een blu ray speler aangesloten via hdmi en ook via de optische uitgang van de blu ray speler op de reciever. [...]
Waarom zou je dat doen ?

De juiste volgorde is: BD ---> Receiver (splitst audio af, en stuurt video door) ---> TV

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh9-3
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-06 15:34
Dat veronderstelt dat jouw Receiver HDMI in-en uitgangen heeft.

Mijn Denon 2805 heeft die niet en dus heb ik ook de opstelling:
PS3 en Telenet HD Digicorder via HDMI naar een Octava box
Octava HDMI naar TV
Octava Digital out naar Receiver.

Geen problemen met lip sync.
Moesten die er wel zijn, op de receiver kan je lip sync compensatie instellen.

Marc

[ Voor 6% gewijzigd door mvh9-3 op 03-11-2008 16:47 ]

Panasonic 50PZ80, Denon AR 2805, PS3, Octava 5x2, Telenet HD Digicorder, B&W 5.1+2, iMac G5, Eyehome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Laatst online: 12-09 10:55
Graag wilde ik weten hoe het nu zit met de pixelsgarantie van Panasonic.
Hebben en mogen deze schermen nu geen enkele foute pixel hebben :?

Helaas vind ik hierover niets terug in de handleiding of de garantievoorwaarden bij plasma's.
Staat dit ergens te lezen of vermeld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
De kans op dode pixels bij plasma's is echt heeeeeeeel erg klein, kleiner dan bij LCD wat ik heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
ConZito schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:37:
De kans op dode pixels bij plasma's is echt heeeeeeeel erg klein, kleiner dan bij LCD wat ik heb begrepen.
Dan ben ik weeral de pechvogel met mijn 2 kapotte pixels (deze zijn hevig rood op een witte achtergrond) :(
Graag wilde ik weten of ik deze plasma die vandaag aan huis geleverd werd door Panasonic ServiceCenter, kan omruilen voor een nieuw exemplaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbierste
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 22:38
Moris schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:56:
[...]

Dan ben ik weeral de pechvogel met mijn 2 kapotte pixels (deze zijn hevig rood op een witte achtergrond) :(
Graag wilde ik weten of ik deze plasma die vandaag aan huis geleverd werd door Panasonic ServiceCenter, kan omruilen voor een nieuw exemplaar :?
Ik heb mijn 42PZ80 4(!)x teruggestuurd ivm dode pixels. Nu heb ik eindelijk een exemplaar zonder dode pixels.

Je hebt dus gewoon garantie. Even bellen met E-Care, en ze komen hem voor je omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
jbierste schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:40:
[...]

Ik heb mijn 42PZ80 4(!)x teruggestuurd ivm dode pixels. Nu heb ik eindelijk een exemplaar zonder dode pixels.

Je hebt dus gewoon garantie. Even bellen met E-Care, en ze komen hem voor je omruilen.
Mijn Plasma valt niet onder de service van E-Care (Nederland) maar onder de Service van VTS (België).
Normaal gezien is de pixelgarantie toch het zelfde voor Nederland als in België :?

Helaas vind ik hierover niets terug ivm de pixelgarantie op de website of handleiding van Panasonic België :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@196 speeluren hier... bijna op fullpower dus :P

Probleempje:

HTPC + TH 37PX80 @ hdmi.

Als ik overschakel van een andere hdmi input naar de htpc en die staat al aan, is er soms geen geluid meer.. iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
ConZito schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:50:
[...]

Nope, is ook 720p, staat ook vaak op de achterzijde van het hoesje vermeld of een game native 1080p is. Daarbij is eigenlijk geen enkele PS3 game 1920x1080, GT5 Prologue met 1280x1080 komt het dichts in de buurt. Niet dat dat erg is, het ziet er gewoon goed uit ;)

De PS3 is gewoon een geweldig goede upscaler.
Er zijn wel een aantal native 1080p-games, bijv Pixeljunk Monsters, Pixeljunk Eden en Wipeout HD (hoewel die soms vals speelt door de gerenderde resolutie dynamisch te veranderen om de framerate constant op 60fps te houden). Hoe dan ook, Wipeout HD ziet er fantastisch uit op een full HD-scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al veel gelezen over de verschillen in beeld(kwaliteit) instellingen van de PZ85 en PZ800.
In beginsel zijn de schermen gewoon in grote lijnen gelijk.

Echter het geluid uit de ingebouwde boxen schijnt beduidend beter te zijn bij de PZ800 versies dan die in de PZ80 of PZ85.
Aangezien ik meestal tv kijk zonder mijn externe versterker aan te zetten, was ik benieuwd hoe de geluidskwaliteit van de verschillende schermen is.

Wie kan dit vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Hoe het bij de verschillende schermen zit, weet ik natuurlijk niet, maar ik vind het geluid van mijn PZ81 echt heel goed.
Ik had al vaak gelezen dat platte schermen meestal niet zo'n schitterend geluid hadden, vanwege het ontbreken van de klankkast zoals je bij een CRT wel hebt.
Maar het geluid wat ik nu heb, is eigenlijk beter dan mijn CRT, dus mij hoor je niet klagen :)
Je moet natuurlijk niet verwachten dat de lage tonen je uit je zetel laten daveren, maar om op normale geluidsniveau's naar een film te kijken, vind ik het echt meer dan voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het geluid hoeft voor mij niet knetterhard te zijn, maar gewoon zuiver en met een vol ruimtelijk geluid. En niet schreeuwerig, zoals je vaak met die kleine hoge tone tweeters hebt... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Idd, voor dat schreeuwerige was ik ook bang, maar dat is dus absoluut het geval niet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
ymmv schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:10:
[...]

Er zijn wel een aantal native 1080p-games, bijv Pixeljunk Monsters, Pixeljunk Eden en Wipeout HD (hoewel die soms vals speelt door de gerenderde resolutie dynamisch te veranderen om de framerate constant op 60fps te houden). Hoe dan ook, Wipeout HD ziet er fantastisch uit op een full HD-scherm.
WipeOutHD heb ik ook en dat ziet er inderdaad prachtig uit, zelfs op mijn HDReady schermpje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Mijn oude 32 inch Sony CRT had duidelijk beter geluid. Maar de PZ85 houdt zich nog best goed, zelfs op hoog volume. Maar de volle klanken van de CRT haalt hij toch zeker niet.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:07:
@196 speeluren hier... bijna op fullpower dus :P

Probleempje:

HTPC + TH 37PX80 @ hdmi.

Als ik overschakel van een andere hdmi input naar de htpc en die staat al aan, is er soms geen geluid meer.. iemand?
Klopt heb ik ook, van PS3 naar Digitale TV ..... zet DTV kastje even uit en aan en geluid werkt dan weer.
Vind het eigelijk wel erg vreemd.
Anders-om eigenlijk nooit geen probleem mee ....raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

@mvh9-3 & G_M_C

Zoals mvh9-3 al aangaf heb ik inderdaad een versterker zonder HDMI waardoor ik het geluid van blu ray speler rechtstreeks aansluit op mijn reciever. Ik weet namelijk dat de P85 een optische uitgang heeft op de tv. Dan heb je helemaal geen lipsync issues meer omdat de tv het dan wel met de goede vertraging doorgeeft (lijkt mij). Maargoed na het verhaal van mvh 9-3 ga ik gewoon voor de pz80. Mocht ik dan nog problemen ondervinden dan koop ik wel een andere reciever tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:37:
Mijn oude 32 inch Sony CRT had duidelijk beter geluid. Maar de PZ85 houdt zich nog best goed, zelfs op hoog volume. Maar de volle klanken van de CRT haalt hij toch zeker niet.
Zou het met de PZ800 (veel) beter gesteld zijn dan?
Hier zitten 4 speakers in ipv. 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel beter geluid heb je met een HC set(je). De gemiddelde luidspreker in een platte tv is niet om naar huis te schrijven, voornamelijk door het ontbreken van een voldoende grote klankkast. Mensen willen nu eenmaal slanke lijstjes en ondiepe tv's, dus tsja, dan krijg je dit als resultaat.

Een goed klinkende CRT is echt vele malen beter dan de gemiddelde LCD/plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Yup, en een set luidsprekers is nog beter, niet in de laatste plaats omdat daar een (wat zwaardere) versterker ook achterstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Moris schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:54:
[...]

Mijn Plasma valt niet onder de service van E-Care (Nederland) maar onder de Service van VTS (België).
Normaal gezien is de pixelgarantie toch het zelfde voor Nederland als in België :?

Helaas vind ik hierover niets terug ivm de pixelgarantie op de website of handleiding van Panasonic België :?
Iemand die mij met zekerheid kan zeggen dat Panasonic op hun plasma's geen dode pixels acepteert en de plasma dan ook wordt omgeruild door een nieuw exemplaar mocht er een of meerdere kapotte pixels zijn :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Ik afgelopen zaterdag ook een 42PZ80 besteld, en ik hoop hem morgen binnen te krijgen.
Mooi op tijd voor Gears2. :)

Wbt pixelgaratie, daar trek ik me weinig van aan.
Als ik de TV aan zet controleer ik hem op pixels, zie ik er ook maar 1tje, dan gaat hij terug de doos in en retour naar de winkel.
Dit heb ik ook al eerder met een laptop gedaan. Ze zeuren in eerste instantie wel over pixel garantie van fabrikant etc, maar dan gooi ik het gewoon op het consumenten recht, en dat ik alles binnen 8 dagen zonder opgaaf van reden mag retourneren.Dan binden ze meteen in en ruilen ze zonder morren.

Ik koop dit soort spullen dan wel in de winkel, de TV was wel €75 euro duurder dan bij de goekoopste internetshop (als ik de verzendkosten meereken), maar dat is me een beetje service wel waard.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Guldan schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:35:
@mvh9-3 & G_M_C

Zoals mvh9-3 al aangaf heb ik inderdaad een versterker zonder HDMI waardoor ik het geluid van blu ray speler rechtstreeks aansluit op mijn reciever. Ik weet namelijk dat de P85 een optische uitgang heeft op de tv. Dan heb je helemaal geen lipsync issues meer omdat de tv het dan wel met de goede vertraging doorgeeft (lijkt mij). Maargoed na het verhaal van mvh 9-3 ga ik gewoon voor de pz80. Mocht ik dan nog problemen ondervinden dan koop ik wel een andere reciever tzt.
Kijk of je geen PZ81 kan krijgen, die heeft ook een optische uitgang :)
Moris schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 07:30:
[...]

Iemand die mij met zekerheid kan zeggen dat Panasonic op hun plasma's geen dode pixels acepteert en de plasma dan ook wordt omgeruild door een nieuw exemplaar mocht er een of meerdere kapotte pixels zijn :? 8)7
Ik weet wel iemand die je het kan vertellen. En ze hebben dan nog een 0800-nummer ook! ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Fire69 op 04-11-2008 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

@Fire69:

Wat is dan het verschil tussen de 80 en de 81 is dat gewoon een nieuwe versie. lees als je een pz80 besteld heb je dan kans dat je een pz81 krijgt? of hoe zit dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Volgens mij is het enige verschil de optische uitgang en dat de dvb-t-tuner HD ondersteund.

Ik had een PZ80 en heb een PZ81 gekregen inderdaad. :)
Het is geen nieuwere versie, het is gewoon een andere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:47

belblade

Belgian wacko

ik heb ook de pz81 in bezit sinds vrijdag (besteld bij iisshop, schitterende winkel, goeie service en vriendelijke mensen !) en wat een juweeltje ! Is idd quasi gelijk aan de pz80 muv de dvb-t digitale ipv analoge tuner en de optical out. Voor de rest identiek (en een stuk goedkoper :D)

alles meteen op cinema gezet en contrast/brightness op 50% , elke keer als ik niet iets actief doe draait de sd-card continu 1080p beelden in verschillende kleuren om de tv in te spelen. Tot nu toe nog geen greintje last van eender wat gehad:
- xbox360 via hdmi: superbeeld (burnout paradise, gta4, pgr 4, fifa 09 demo): geen spoor van ghosting of trailing of wat dan ook, geweldig en dan heb ik nog niet eens met de instellingen gespeeld
- telenet digital tv via scart: best ok maar zou beter kunnen, op termijn een hd digicorder maar dat is nog niet echt de moeite gezien het beperkte aantal kanalen
- htpc via dvi-->hdmi kabel en 720p content (x264) ziet er fenomenaal uit ! Ook hier geen artifacts, geluid perfect in synch (verloopt wel via digital out naar een logitach z680 of hoe heette dat ding ook weer, ...)

lang getwijfeld tussen de lcd 656 en deze en nog geen seconde spijt gehad van de keuze ! Kleuren, zwartwaardes, snelheid, alles voldoet ruimschoots (maar ik ben ook een echte gebruiker en ga niet alles in detail beginnen bekijken en analyseren, als het er goed uit ziet en me niets verkeerds opvalt ben ik meer dan tevreden); Ik zit op ongeveer 2,5 meter en ben al gewend aan de grootte (42")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Even een praktisch vraagje tussendoor, ik heb al veel gelezen/gezocht, maar wil graag even de meningen van de forumbezoekers weten:
Wat is de idiale hoogte voor een 42" scherm (42PX80) op een kijkafstand van 3 meter, woonkamer, vooral TV / DVD, zittend op een bank(stel).
De een zegt 75 cm hartje scherm, de ander weer dat ooghoogte = midden scherm, en bij alle designmeubels staat het scherm ongelooflijk laag ?!?
Zelf ga ik een vogels steun toepassen, draai/kantel/schuif, de 6345.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
De mijne staat op hetzelfde tafeltje als MrMarcie in "Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 s..."
Vanop een normale bank vind ik dat wel goed van hoogte, maar zoiets lijkt me toch wel erg persoonlijke smaak?

[ Voor 13% gewijzigd door Fire69 op 04-11-2008 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Mij lijkt toch het midden van het scherm op ooghoogte het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Ach, zit jij steeds in perfect dezelfde positie in de zetel? Als ik de voetsteun van de relax openklap, schuif ik al 20cm naar beneden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op 2,5 meter op een bankstel. De TV staat op de voet op een TV-meubel met een hoogte van 50cm. Zo kijk ik ongeveer tegen het midden aan. Lager zou ik hem persoonlijk niet willen zetten, want dan ga ik naar beneden kijken denk ik.
Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste