Waarom hebben vrijwel alle LCD tv's een resolutie van 1366x768 en niet een resolutie van 1280x720? Als je de laatste resolutie neemt dan kun je zonder schalen 720 signalen weergeven en voor het schalen van PAL of NTSC inputsignalen lijkt het ook niet zoveel uit te maken. Bij een 720 resolutie zit je op een schaalfactor van 1,25 (PAL) of 1,5(NTSC) tegen 1,33 (PAL) en 1,6 (NTSC) bij een 768 resolutie. Misschien is 1,25 en 1,5 zelfs nog makkelijker.
Ik zie dus eigenlijk alleen maar voordelen van het gebruik van een 1280x720 resolutie en het moet toch mogelijk zijn om ervoor te zorgen dat je 32" (volgens mij populairste beeldformaat van nu). panelen kunt maken met die resolutie. En als de productielijnen er niet op zijn ingesteld dan vraag ik me af waarom, je weet toch wat je wilt gaan maken in zo'n fabriek?
Ik zie dus eigenlijk alleen maar voordelen van het gebruik van een 1280x720 resolutie en het moet toch mogelijk zijn om ervoor te zorgen dat je 32" (volgens mij populairste beeldformaat van nu). panelen kunt maken met die resolutie. En als de productielijnen er niet op zijn ingesteld dan vraag ik me af waarom, je weet toch wat je wilt gaan maken in zo'n fabriek?