Dit lijkt erg laag, maar het werkt wel goed. Veel mensen hangen de tv veel te hoog.
Zelf heb ik mijn huidige 32" ook op zo'n vogels beugel, en de 42" haat daar ook op. Zal ietje moeten schuiven met de bevestiging maar zal wel moeten lukken.
Als je er een in bij je eettafle hangt, dan hangt hij natuurlijk weer hoger omdat je ook hoger zit.
[ Voor 22% gewijzigd door yzf1kr op 04-11-2008 13:06 ]
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Ik heb nu een digitale decoder die zit aangesloten met scart.
Ik wil nu tegelijk een:
- Popcorn hour a-110 (hdmi)
- Playstation 3 (hdmi)
- Home Cinemaset (hdmi)
kopen.
- Verder wil ik binnenkort een digitale HD decoder met harddisk kopen als die beschikbaar zijn bij ziggo.
Mijn PZ80 heeft echter maar 2 hdmi aansluitingen achterop. Hoe ga ik dat realiseren? Ik weet dat er hdmi verdelers zijn maar ik wil dus geluid van de digitale decoder, playstation en popcornhour op mijn homecinema set kunnen hebben zonder ompluggen. Verder moet het ook mogelijk zijn DVD's via hdmi met de home cinema set af te spelen op de tv.
Iemand enig idee of mogelijk is wat ik wil? De homecinema set die ik op het oog heb heeft geen hdmi doorlus mogelijkheid.
Ik denk inderdaad dat het verstandiger is om naar een duurdere home cinema set te kijken. Eigenlijk was ik van plan een setje te kopen van rond de 200 euro maar dan kan gewoonweg niet wat ik wil met alles op elkaar. Ik zie nu op kieskeurig de nieuwe Onkyo CT5115 die is redelijk betaalbaar en heeft ook 3 hdmi inputs en 1 output. Dan kan ik alle 3 de apparaten doorlussen. De zilvere versie is zelfs maar 350 euro of zo de zwarte wat duurder maar nog betaalbaar.Upper schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:28:
Het makkelijkst is, om een receiver te kopen die 3 HDMI aansluitingen heeft. Dan gaan er 3 HDMI-kabels naar de receiver, en uiteindelijk maar 1 naar je TV. Heb zelf een Onkyo TX-705, en daarbij werkt dit perfect. Geluid wordt netjes van de HDMI geplukt, en beeld word verder netjes doorgestuurd naar de tv. Voordeel is ook dat je geen lipsync problemen hebt, en dat je eigenlijk nooit meer je input hoeft te switchen op je tv. Dit kan mogelijk ook nog eens een afstandsbediening schelen.
Eigenlijk vallen me de mogelijkheden van hdmi een beetje tegen in dat opzicht. Heb dus net een nieuwe plasma en wil dus alles hdmi als het kan. Ik heb de mogelijkheid om langzaam alles aan te schaffen alleen in het budget segment is niks te vinden wat aan de eisen voldoet.
Dan kan je wel weer optisch gaan werken maar dan mis je het voordeel van hdmi weer en vaak zijn er ook niet genoeg optische aansluitingen op een goedkope home cinema. Tulp gaat me dan weer te ver.
Wil je dat even uitleggen? Wat is het verschil hierin met bvb. scart? Ik zie geen enkel verschil eigenlijk.wiene schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:45:
[...]
Eigenlijk vallen me de mogelijkheden van hdmi een beetje tegen in dat opzicht.
[...]
Nou vooral dat doorlus mogelijkheden via de tv ontbreekt. Dus stel ik sluit 4 apparaten op de tv aan dat dan deze apparaten met elkaar kunnen communiceren. Ik weet dat dat met scart ook niet 123 mogelijk is en dat het misschien wel aan de tv maker ligt.Fire69 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:54:
[...]
Wil je dat even uitleggen? Wat is het verschil hierin met bvb. scart? Ik zie geen enkel verschil eigenlijk.
Maar nu moet je dus of een dure versterker kopen...hoewel die Onkyo voor dat geld een prachtige speler is met dvd upscaling etc. en ontzettend veel aansluitingen.
Ik vind namelijk mijn eisen nog niet eens zo gek. 4 apparten zou je zeggen 4 hdmi kabels. In praktijk werkt het dus niet zo en dat vind ik dan een beperking ja. Dan heb je weer optische kabels nodig etc.
Ik zeg dus echt niet dat met scart de mogelijkheden groter zijn. Wel vind ik het ontbrekende stuursignaal van hdmi een gemis, mijn ouders snappen niks van het juiste hdmi kanaal selecteren.
Maar ik weet nu dus eigenlijk al dat ik voor de zilvere onkyo ga voor 350 euro. Die heeft dan 1 hdmi aansluiting te kort omdat de dvd speler die erbij zit ook een hdmi poort nodig heeft en dus de ps3 en de popcorn. Dan sluit ik de decoder wel optisch aan, heb voorlopig toch nog geen hd decoder.
Verder lijkt het mij qua werkwijze identiek aan scart of eender welke aansluiting, en is het dus de tv-maker die bepaald hoeveel aansluitingen erop zitten en zo
Als je een hdmi-splitter aanschaft, heb je in principe genoeg aan een receiver met 1 hdmi-in en -uit.
En een vorm van DRM toch? HDCP of zo. Weet ook niet of dat echt een beperking is.Fire69 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:07:
Zoals je dus zelf zegt, HMDI heeft maar (voor mij dan) maar 1 tekortkoming en dat is het stuurkanaal.
Verder lijkt het mij qua werkwijze identiek aan scart of eender welke aansluiting, en is het dus de tv-maker die bepaald hoeveel aansluitingen erop zitten en zo
Als je een hdmi-splitter aanschaft, heb je in principe genoeg aan een receiver met 1 hdmi-in en -uit.
Maar misschien dat ik binnenkort best blij ben.
42PZ80
PS3 80GB ook voor blu-ray afspelen.
Popcorn a-110 voor alles wat ik download en evt. youtube op de tv.
Home cinema set met upscaling DVD speler (hoeft de ps3 daar niet voor aan)
Digitale TV (wil langzaam naar HD en als ik bij de vriendin in ga wonen film 1 erbij)
Bijna alles met hdmi aangesloten en met netwerkkabels (geen draadloos). Rest me nog een logitech harmony en een alles in 1 HD decoder/opname apparaat.
Enige nadeel is dat dit alles bij mijn vriendin komt te staan, die heeft een eigen huis. Voordeel is dus dat op de tv na we alles samen betalen

Als je in je TV een DVB-T decoder hebt, en je wil geluid op je versterker hebben dan moet je alsnog een optische kabel gebruiken. Terwijl je TV al aan de versterker hangt met HDMI.
Graag had ik het ergens zwart op wit zien staan ivm met de pixelgarantie die Panasonic geeft op de plasma's.Fire69 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:26:
[...]
Kijk of je geen PZ81 kan krijgen, die heeft ook een optische uitgang
[...]
Ik weet wel iemand die je het kan vertellen. En ze hebben dan nog een 0800-nummer ook!
Nergens vind ik hierover iets terug bij Panasonic

Kan iemand me aub hier spoedig uit de nood helpen, ik zit momenteel al met " 3 dode pixels"
Als ik deze vraag moet stellen aan Panasonic zlef, dan zal het antwoord steeds in mijn nadeel zijn.
Technische specificaties
Beeld
• Beeldschermgrootte (cm): 106 cm
• Beeldschermgrootte (inch): 42 inch
• HD ready
• Resolutieondersteuning: 1.920x1.080
• Contrastverhouding: 30.000:1
• Contrastverhouding: 1.000.000:1 (dynamisch)
• Natural Vision Filter
• 100 Hz Double Scan
• 24p Playback, Progressive Scan
• Responsetijd: < 1 ms
• Contrast Automatic Tracking System (C.A.T.S.)
• Viera-Link HDAVI 3
Tuner
• DVB-T Tuner
• Automatische zenderinstallatie
• Automatisch afstemsysteem
• Teletekst : 2000 pagina's
• 7-dagen SI-EPG voor DVB-T
• Sleep Timer
• Q-Link
Audio
• Muziekvermogen : 20 Watt Stereo
• SRS TruSurround XT
• V-Audio Surround Sound
Aansluitingen
• 3 HDMI mit HDCP, 1 aan zijkant
• 2 Scart
• VGA-Anschluß (15 polig)
• Video & S-Video ingang
• YUV-Component ingang
• Audio-ingang (L+R)
• Koptelefoon
• SD-Kaart ingang (SDHC)
• Common Interface (CI)
• inkl. draaibaar voet
Afmetingen (BxHxT)
• met voet: ca. 104,8 x 67,9 x 10,0 cm
• zonder voet: ca. 104,8 x 72,7 x 32,7 cm
Stroomverbruik
• Stroomverbruik standby/aan: 0,4W / 324W
neen, het gaat wel degelijk om de TH-D42PN83. Bij www.selexion.be kan je hem ook terugvinden, vanaf vrijdag is ie voor 1299 te koop... geen enkele review te vinden, maar als hij evenwaardig of beter is als de pz80 koop ik hem direct, is vlakbij en dan hoef ik niet bij een webshop te kopen...B.A.L. schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:58:
Bedoel je niet de Panasonic TH-42PZ83? Want volgens mij is dat gewoon een TH-42PZ80 met ander uiterlijk
Tja je zegt het zelf al PS3 kan je ook gebruiken voor upscalen van dvd's. Werkt erg goed vind ik zelf.wiene schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:30:
[...]
En een vorm van DRM toch? HDCP of zo. Weet ook niet of dat echt een beperking is.
Maar misschien dat ik binnenkort best blij ben.
42PZ80
PS3 80GB ook voor blu-ray afspelen.
Popcorn a-110 voor alles wat ik download en evt. youtube op de tv.
Home cinema set met upscaling DVD speler (hoeft de ps3 daar niet voor aan)
Digitale TV (wil langzaam naar HD en als ik bij de vriendin in ga wonen film 1 erbij)
En je wil die popcorn kopen om divx/xvid films af te spelen, maar daar kan je PS3 ook voor gebruiken.
Scheelt je wel hoop geld, geen Onkyo, geen popcorn en geen aparte dvdspeler met upscaling mogelijkheden. Kan je van dat geld gezellig met je vriendin op vakantie.
Dus de pixelgarantie zou voor België net hetzelfde moeten zijn als in NederlandRudey schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:21:
Panasonic levert klasse 1 tv's, dit zal wel in je handleiding staan. Klasse 1 tv's betekent dat je geen dode pixels mag hebben. Uit mijn ervaring doet Panasonic (Nederland) hier totaal niet moeilijk over. Zulke goede service kom je niet vaak tegen.
Ik zal eens contact opnemen met Panasonic en hopen op een ruil.
En ik die dacht dat een plasma geen kapotte pixels kon hebben
Selexion maakt, denk ik, deel uit van dezelfde Europese groep als het Engelse Comet.B.A.L. schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:58:
Bedoel je niet de Panasonic TH-42PZ83? Want volgens mij is dat gewoon een TH-42PZ80 met ander uiterlijk
Heb de reclame ook in de bus gekregen vandaag.
Deze zou dan ongeveer dezelfde plasma zijn als de PZ81 die in het VK wordt verkocht (dus als basis een PZ80 maar met 24p real cinema, maar zonder het superieure geluidssysteem van de PZ85).
zou die selexion tv IFC hebben? Daar wordt niets over gezegd, ook niet bij de specs die ik op het net gevonden heb. En 24p real cinema denk ik ook niet, omdat ze spreken van 24p playback. Als hij idd dieze twee opties zou hebben ben ik direct verkocht!PinkPanther1970 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:34:
[...]
Selexion maakt, denk ik, deel uit van dezelfde Europese groep als het Engelse Comet.
Heb de reclame ook in de bus gekregen vandaag.
Deze zou dan ongeveer dezelfde plasma zijn als de PZ81 die in het VK wordt verkocht (dus als basis een PZ80 maar met 24p real cinema, maar zonder het superieure geluidssysteem van de PZ85).
Is het dan niet gewoon een PZ80?glenner schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:38:
[...]
zou die selexion tv IFC hebben? Daar wordt niets over gezegd, ook niet bij de specs die ik op het net gevonden heb. En 24p real cinema denk ik ook niet, omdat ze spreken van 24p playback. Als hij idd dieze twee opties zou hebben ben ik direct verkocht!
'k Vind 'm trouwens lelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door PinkPanther1970 op 04-11-2008 19:51 ]
Vooral de manuals zien er erg goed uit .
linkje:
manuals: http://www.pasctraining.p...rn/Document_Downloads.htm
firmwares: http://www.pasctraining.p...mwaredownloads/Plasma.ASP
groet,
Jan
Jammer dat het over US-modellen gaat, maar in die service-manuals staan toch enkele leuke dingen om te lezen!
Verwijderd
met de recommanded settings van hdtv.co.uk:
energiebesparende functie stond op "aan" (dit is dus wel niet de "eco-stand")
- standby : 15W (vind'k wel wat hoog)
- TV kijken : schommelt van 120 tot 165W , had ook piekje van 190W, maar zeer weinig.
Al bij al valt dit dus wel mee hé..
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 00:34 ]
Iemand die mij deze gegevens kan geven van de PZ80?Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:41:
Deze post gaan jullie wel leuk vinden; 'k heb eens het stroomverbruik van mijn TH37PX80 opgemeten:
- TV kijken : schommelt van 120 tot 165W , had ook piekje van 190W, maar zeer weinig.
Verwijderd
Leuk die service manuals, doet me terugdenken aan de tijd dat ik nog storingzoeken bij Jabil (Philips) was..JaNuZz schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:25:
Ik was wat aan het zoeken op het internet voor mijn net aangeschafte th-42pz8 en kwam op een mooie site waar je de servicemanuals van de 8 series kunt downloaden en voor de echte tweakers ook firmware .
Vooral de manuals zien er erg goed uit .
linkje:
manuals: http://www.pasctraining.p...rn/Document_Downloads.htm
firmwares: http://www.pasctraining.p...mwaredownloads/Plasma.ASP
groet,
Jan
Opgelet enkel US firmware; 'k zou die toch niet durven op m'n EU model downloaden.. Iemand een idee waar je EU firmwares kan downen ?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 00:46 ]
Ik vrees dat het voor FHD-tv's van 42" en groter niet zo positief zal uitvallen.Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:41:
Deze post gaan jullie wel leuk vinden; 'k heb eens het stroomverbruik van mijn TH37PX80 opgemeten:
energiebesparende functie stond op "aan" (dit is dus wel niet de "eco-stand")
Grote voordeel waarom ik per sé een popcorn wil is dat ik geen hd films hoef te recoden, daar heb ik geen zin in. Verder download ik alles bij mij zelf thuis en zet het dan op een externe harddisk die ik dan mee kan nemen.Albinoraptor schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 18:19:
[...]
Tja je zegt het zelf al PS3 kan je ook gebruiken voor upscalen van dvd's. Werkt erg goed vind ik zelf.
En je wil die popcorn kopen om divx/xvid films af te spelen, maar daar kan je PS3 ook voor gebruiken.
Scheelt je wel hoop geld, geen Onkyo, geen popcorn en geen aparte dvdspeler met upscaling mogelijkheden. Kan je van dat geld gezellig met je vriendin op vakantie.
Bij de onkyo zit de dvd speler bij en onkyo is één van de weinige betaalbare home cinema sets die 3 hdmi inputs heeft en ook nog 2 optical in. Ik moet sowieso een home cinema hebben.
Hoe lang heb je die tv al? Dat moet je toch meteen al opgevallen zijn!Moris schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:12:
[...]
Kan iemand me aub hier spoedig uit de nood helpen, ik zit momenteel al met " 3 dode pixels"![]()
Als ik deze vraag moet stellen aan Panasonic zlef, dan zal het antwoord steeds in mijn nadeel zijn.
als ik je een raad mag geven, haal de pz81 bij de shop in tienen, is een webwinkel maar hebben ook gewoon een winkel met etalage, goeie service en on-site panasonic garantie en dat ding kost momenteel net geen 1000 euro ! Voor 28 euro leveren ze hem in vlaams-brabant en brussel... Daar kan je echt niets fout mee doen en is qua specs gelijk aan die bij selexion...glenner schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:28:
dit weekend hebben ze een 42inch panasonic plasma in promo bij Selexion in Belgie. probleem is alleen dat dit weer zo'n type is dat exlusief voor een winkelketen werd uitgebracht, en kan er geen reviews over vinden. Het gaat om een TH-D42pn83. Iemand al van gehoord? Als ik op de specs afga lijkt het net hetzelfde als de PZ80. Dit heb ik gevonden op een website:
Verwijderd
Nu heb ik echter slecht beeld via die 2 apparaten, als ik bijvoorbeeld een dvd bekijk (via hdmi aangesloten). Het beeld is niet scherp en vooral de ondertiteling is blokkerig, hij geeft aan dat hij naar 1080i/1080p is geschakeld maar ik vind het zwaar tegenvallen. Ook het menu van beide is niet scherp, het menu van de tv wel gewoon.
Ook het normale beeld via de humax 5000 decoder is super scherp, vooral de HD kanalen.
Ik heb al vanalles geprobeerd, maar kan geen settings vinden op de HDD recorder om het beter te krijgen, ook via een goeie scart kabel geen succes.... Ik heb dus de recorder direct op tv aangesloten en de dvd is op een andere tv met cheap dvd speler wel oke. (heb echter die dvd speler niet op m'n panasonic geprobeerd want dat gaat ff niet momenteel).
iemand een idee waar ik het zou kunnen vinden of waar het aan ligt? Ik heb al op got en google gezocht maar kan het niet makkelijk vinden, niemand lijkt problemen te hebben daarmee.
Daarnaast is het opnemen van een digitaal signaal ook niet super scherp, maar dat kan wellicht aan hetzelfde liggen?
Heb je alle apparaten wel aangesloten via HDMI kabels?? Via SCART is de maximale resolutie namelijk maar 576p en 480p en via HDMI 1080p.
Je kijkt via scart dus geen HD.
Verwijderd
Ja hdd recorder via hdmi direct op de tv, (om dvd af te spelen als test), ook het menu van deze recorder is niet scherp. Ik kan vanavond wel ff een foto posten waarop het duidelijk te zien is, 480p zou zelfs beter eruit moeten zien. Het is nog erger dan direct een analoog signaal op tv kijken volgens mij....StealthyPeanut schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:36:
@ realgamez.
Heb je alle apparaten wel aangesloten via HDMI kabels?? Via SCART is de maximale resolutie namelijk maar 576p en 480p en via HDMI 1080p.
Je kijkt via scart dus geen HD.
In de manual kan ik ook niks vinden, zou goed moeten staan, maar ik denk dat ik toch ergens een instelling mis om de kwaliteit/resolutie in te stellen

Ligt het niet gewoon aan de film? Toevallig heb ik van de week 4 DVD's gehuurd en afgespeeld met een normale dvd speler via scart op de pz80. Bij eentje zagen de ondertitels er echt niet uit, maar dat ligt gewoon aan de ondertitel zelf. Hebben ze een brak lettertype gebruikt of zo, alles was in ieder geval vrij hoekig. Ik denk niet dat het dan uitmaakt of je een upscaling dvd speler gebruikt of niet.Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:50:
[...]
Ja hdd recorder via hdmi direct op de tv, (om dvd af te spelen als test), ook het menu van deze recorder is niet scherp. Ik kan vanavond wel ff een foto posten waarop het duidelijk te zien is, 480p zou zelfs beter eruit moeten zien. Het is nog erger dan direct een analoog signaal op tv kijken volgens mij....
In de manual kan ik ook niks vinden, zou goed moeten staan, maar ik denk dat ik toch ergens een instelling mis om de kwaliteit/resolutie in te stellen
Verwijderd
Ik heb meerdere dvd's geprobeerd, die het wel goed doen via een andere dvd speler (zal ik eens lenen en bij mezelf aan de plasma hangen).wiene schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:17:
[...]
Ligt het niet gewoon aan de film? Toevallig heb ik van de week 4 DVD's gehuurd en afgespeeld met een normale dvd speler via scart op de pz80. Bij eentje zagen de ondertitels er echt niet uit, maar dat ligt gewoon aan de ondertitel zelf. Hebben ze een brak lettertype gebruikt of zo, alles was in ieder geval vrij hoekig. Ik denk niet dat het dan uitmaakt of je een upscaling dvd speler gebruikt of niet.
Maar ook het menu van de recorder (om instellingen te wijzingen en opnames enzo te kiezen) ziet er brak uit.... dat is ook zo vreemd, die verwacht ik ook scherper (dit is zowel bij de hdd recorder als bij de home cinema set waar ook een dvd speler bij zit).
De Tv is maandag bij ons aan huis geleverd en toen zagen wij al onmiddelijk 1 kapotte pixelyzf1kr schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:46:
[...]
Hoe lang heb je die tv al? Dat moet je toch meteen al opgevallen zijn!
De technieker aan huis zei ons, dat het vanzelf wel zou weg gaan en misschien zie je het vanavond al niet meer als de Tv al wat langer opstaat.
Helaas hebben wij hier nog 2 extra dode pixels erbij ontdekt
Graag wil ik dus mijn plasma laten omruilen door een nieuw en goed exemplaar.
Helaas heb ik van Panasonic (België) sinds gisterenochtend, hierover niets meer gehoord
Ik weet niet hoe het in België zit, maar in Nederland mag je alles zonder opgave van reden gewoon binnen 7 dagen terug brengen naar de winkel.Moris schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:35:
[...]
De Tv is maandag bij ons aan huis geleverd en toen zagen wij al onmiddelijk 1 kapotte pixel![]()
De technieker aan huis zei ons, dat het vanzelf wel zou weg gaan en misschien zie je het vanavond al niet meer als de Tv al wat langer opstaat.
Helaas hebben wij hier nog 2 extra dode pixels erbij ontdekt![]()
Graag wil ik dus mijn plasma laten omruilen door een nieuw en goed exemplaar.
Helaas heb ik van Panasonic (België) sinds gisterenochtend, hierover niets meer gehoord
Als dat in België ook zo is dan zou ik niet lang moeilijk doen, maar de tv gewoon retour laten gaan naar de winkel en een nieuwe eisen. En als ze weigeren ze gewoon dat je je geld terug wil en dat je hem dan wel ergens anders koopt waar ze wel deugelijke producten leveren.
Maar zoals ik al zei, ik ken het consumentenrecht in België niet. Maar als je de tv net 3 dagen hebt zou ik niet moeilijk gaan doen met helpdesks etc, dat de winkel maar wat service levert.
Mensen laten zich snel overompelen door zo'n monteur "dat trekt wel weg meneer", maar bij mij had hij hem meteen weer in de doos kunnen stoppen en mee kunnen nemen.
In belgië is het consumentenrecht net hetzelfde, alleen hebben wij standaard op al onze toestellen 2 jaar garantieyzf1kr schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:22:
[...]
Ik weet niet hoe het in België zit, maar in Nederland mag je alles zonder opgave van reden gewoon binnen 7 dagen terug brengen naar de winkel.
Als dat in België ook zo is dan zou ik niet lang moeilijk doen, maar de tv gewoon retour laten gaan naar de winkel en een nieuwe eisen. En als ze weigeren ze gewoon dat je je geld terug wil en dat je hem dan wel ergens anders koopt waar ze wel deugelijke producten leveren.
Maar zoals ik al zei, ik ken het consumentenrecht in België niet. Maar als je de tv net 3 dagen hebt zou ik niet moeilijk gaan doen met helpdesks etc, dat de winkel maar wat service levert.
Mensen laten zich snel overompelen door zo'n monteur "dat trekt wel weg meneer", maar bij mij had hij hem meteen weer in de doos kunnen stoppen en mee kunnen nemen.
Ik heb jou informatie duidelijk begrepen en eis dan morgen ook een nieuw en goed exemplaar
Neen, in België geldt die 7 dagen enkel voor "aankoop buiten de vestiging van het bedrijf".Moris schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:41:
[...]
In belgië is het consumentenrecht net hetzelfde
Dus: op beurzen, online aankopen, postorder aankopen,..., maar dus niet voor iets dat je gekocht hebt in een winkel.
KloptPinkPanther1970 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:46:
[...]
Neen, in België geldt die 7 dagen enkel voor "aankoop buiten de vestiging van het bedrijf".
Dus: op beurzen, online aankopen, postorder aankopen,..., maar dus niet voor iets dat je gekocht hebt in een winkel.

Hoe zit het dan, met een Tv aan huis geleverd en die is omgeruild voor een ander exemplaar met 3 defekte pixels in het scherm

Panasonic maakt toch Klasse 1 schermen en die "klasse 1" zegt toch zeer duidelijk dat er geen enkele pixel defect mag zijn (0 tolerantie).
Dit valt dan toch onder de algemene garantie v/d Klasse 1 schermen

Verwijderd
Fantastische combo met mijn PZ85.
Mijn 42 inch (PZ85), tussen de 200 Watt (scenes binnen) en 420 Watt (buiten/felverlicht). Varieert constant tussen deze waardes.JBS schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 23:35:
[...]
Iemand die mij deze gegevens kan geven van de PZ80?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Digitale televisie vind ik al erg mooi, beeld is zeker niet te groot (2/2.5 m afstand), lekker imposant, heerlijk TV kijken, ... Wii graphics vallen me tegen, binnenkort ff component kabel halen, schijnt wel beter te zijn
Morgen PS3 halen en Blu Ray kijken, dat wordt pas echt genieten! Erg zin om hem te showen, ben er echt blij mee!!
Mensen hier iig bedankt voor alle info!
Als je die tv zelf in een winkel gaan bestellen bent, gelden die 7 dagen niet.Moris schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:56:
[...]
Klopt![]()
Hoe zit het dan, met een Tv aan huis geleverd en die is omgeruild voor een ander exemplaar met 3 defekte pixels in het scherm![]()
Heb je die tv besteld via een website, dan heb je wel recht op die 7 dagen.
Het heeft niets te maken met het feit of 'ie geleverd wordt of je hem zelf afhaalt.
Ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat dode pixels al dan niet aanleiding geven tot omruiling op basis van verschillende criteria.Moris schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:56:
[...]
Panasonic maakt toch Klasse 1 schermen en die "klasse 1" zegt toch zeer duidelijk dat er geen enkele pixel defect mag zijn (0 tolerantie).
Dit valt dan toch onder de algemene garantie v/d Klasse 1 schermen![]()
De tolerantie is 5 geïsoleerde pixels dacht ik.
Klasse 1 wil volgens mij zeggen geen enkele actieve dode pixel en niet meerdere pixels naast elkaar (groepjes dode pixels).
[ Voor 38% gewijzigd door PinkPanther1970 op 06-11-2008 08:27 ]
Echt waar? dat is vreemd! Geen omruilgarantie in beglie dus voor dit soort zaken? Goed om te onthouden dan!PinkPanther1970 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 08:21:
[...]
Als je die tv zelf in een winkel gaan bestellen bent, gelden die 7 dagen niet.
Heb je die tv besteld via een website, dan heb je wel recht op die 7 dagen.
Het heeft niets te maken met het feit of 'ie geleverd wordt of je hem zelf afhaalt.
[...]
Als er iets defect is natuurlijk wel; maar je hebt geen 7 dagen bedenktijd om iets uit te proberen en dan zonder opgave van reden terug naar de winkel te brengen.Batsu schreef op donderdag 06 november 2008 @ 08:34:
[...]
Echt waar? dat is vreemd! Geen omruilgarantie in beglie dus voor dit soort zaken? Goed om te onthouden dan!
en is een pixel dan een defect?PinkPanther1970 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 08:37:
[...]
Als er iets defect is natuurlijk wel; maar je hebt geen 7 dagen bedenktijd om iets uit te proberen en dan zonder opgave van reden terug naar de winkel te brengen.
dat zou voor mij nameoijk absoluut een reden zijn om een tv te kopen via een webwinkel!
Verwijderd
Bij een defecte pixel bel je gewoon Panasonic. Maakt niet uit waar je de televisie gekocht hebt.Batsu schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:18:
[...]
en is een pixel dan een defect?
dat zou voor mij nameoijk absoluut een reden zijn om een tv te kopen via een webwinkel!
Verwijderd

Het menu van de TV zelf, hier dus geen problemen mee, is gewoon scherp.

ook de ondertiteling is gewoon goed op tv (via hdmi vanaf de decoder).
Maar het beeld vanaf de hdd recorder (Panasonic DMR-EH58) is niet scherp (via hdmi kabel) en dit ligt niet aan de foto's omdat het dichtbij gemaakt zou zijn oid op 2 a 3 meter afstand is het zo:

Ben vergeten om de ondertiteling van een dvd op de foto te zetten, maar je kan je al wat voorstellen als je de menu teksten ziet van de recorder. Dit beeld is dus ook hetzelfde als ik de dvd speler van het home cinema system gebruik (Panasonic SC-PT860).
Via scart heb ik hetzelfde beeld. En hij staat nu op PAL ingesteld en hij geeft zelf aan dat het 1080i is, via een menu'tje staat die op automatisch, heb echter ook lagere geprobeerd zonder beter resultaat.....
Maar wellicht heeft iemand een idee waar het aan kan liggen??
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 09:50 ]
Want sommige dvd's gebruiken gewoon een verschrikkelijk blokkerig lettertype. En aangezien dit gewoon afbeeldingen zijn (geen schaalbaar font dus), kan dit bij scalen van PAL-resolutie naar 1080p natuurlijk alleen maar slechter worden.
Verwijderd
Ik heb een paar dvd's geprobeerd en het is bij allemaal zo slecht, niet alleen de ondertiteling hoor, ook gewoon het beeld zelf is niet scherp vind ik. Ook als ik het beeld op 4:3 zet en er dus geen scaling is en er dus rondom zwarte balken te zien zijn. Die dvd's waren wel goed op m'n oude tv zelfs met een heel goedkope dvd speler en nog goedkopere scartkabel.Fire69 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:53:
Is die ondertiteling bij alle dvd's zo slecht?
Want sommige dvd's gebruiken gewoon een verschrikkelijk blokkerig lettertype. En aangezien dit gewoon afbeeldingen zijn (geen schaalbaar font dus), kan dit bij scalen van PAL-resolutie naar 1080p natuurlijk alleen maar slechter worden.
Ook als ik beeld opneem vanaf de decoder is het niet scherp, maar dit heb ik alleen met een goede scart geprobeerd, nog niet met hdmi maar dan nog valt het tegen.
Maar dan nog afgezien van die dvd's, dat menu zelf van die recorder ziet er ook niet al te best uit toch? Dat zou sowieso gewoon scherp moeten zijn.....
Van Wikipedia:Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:48:
Nog even wat foto's gemaakt van m'n beeld.
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar het beeld vanaf de hdd recorder (Panasonic DMR-EH58) is niet scherp (via hdmi kabel) en dit ligt niet aan de foto's omdat het dichtbij gemaakt zou zijn oid op 2 a 3 meter afstand is het zo:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben vergeten om de ondertiteling van een dvd op de foto te zetten, maar je kan je al wat voorstellen als je de menu teksten ziet van de recorder. Dit beeld is dus ook hetzelfde als ik de dvd speler van het home cinema system gebruik (Panasonic SC-PT860).
Via scart heb ik hetzelfde beeld. En hij staat nu op PAL ingesteld en hij geeft zelf aan dat het 1080i is, via een menu'tje staat die op automatisch, heb echter ook lagere geprobeerd zonder beter resultaat.....
The term PAL is often used informally to refer to a 625-line/50 Hz (576i, principally European) television system, and to differentiate from a 525-line/60 Hz (480i, principally North American/Central American/Japanese) NTSC system.
Dus PAL is geen hd output. Je moet em instellen op 1080p (16:9).
Verwijderd
Mijn satelietontvanger gooit namenlijk alle onderlinge communicatie van Panansonic-apparaten in het honderd. Een HDMI-splitter zou volgens de Panasonic-helpdesk de oplossing moeten zijn. Ik heb hier in ieder geval m'n twijfels over.
Ik heb de situatie trouwens ook in een ander topic voorgelegd: HDMI + HDsatTV + Viera link
Hm, komt dit niet gewoon door het upscalen naar het full hd beeld?Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:48:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik meen vaker te hebben gelezen dat de ondertiteling een ander soort resolutie/beeld is, waardoor dit er na upscaling er erg blokkerig uit komt te zien.
Het verschil in ondertiteling bij dvd's (matig) in vergelijking met blu-ray's (perfect) was bij mij ook fors.
Ik zal nog 's een dvd bekijken om dit te checken.
Aan de tv ligt het zeker niet, dat kan je zien doordat de andere tekst wèl perfect wordt weergegeven.
Overigens vind ik het beeld van dvd's ook niet geweldig om naar te kijken op mn hdready. Het verschil met blu-ray is schokkend.
Verwijderd
-bij HDMI de videopriority op on zetten.
-De video-out op progressive, aangezien de Panasonic plasma's bekend zijn om de matige de-interlacer.
-De speler instellen op weergave voor plasma in het videomenu-tv type
Staan de beeldverhoudingen zowel op de tv alsook op de speler goed?
Maar nogmaals, ik ben ook niet onder de indruk van het beeld van mn dvd's, zowel via de xbox360 als op de ps3 (terwijl deze bekend staat om zn goede upscaling)..
Ik ga vanavond wel ff kijken hoe het er bij mij uitziet.
Heb toch al ff gekeken voor je: de beelden zijn behoorlijk goed, maar zeker niet geweldig.
De ondertiteling is zoals bij jou: erg kartelig en alsof ze er later op zijn gezet. Vooral de letters V en W zien hebben kartels alsof het de piramide van Gizeh is.
Zoals ik al vaker heb gezegd: ik koop en kijk alleen nog maar blu-ray's. Het verschil in diepte en scherpte is groot en de beleving bij blu-ray is fantastisch.
[ Voor 25% gewijzigd door Ferry34 op 06-11-2008 12:37 ]
Heb hier ook naar zitten kijken op mijn dvd speler (Sony NS78) omdat ik daar ook de keuze heb om progressive te selecteren.Ferry34 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:29:
-De video-out op progressive, aangezien de Panasonic plasma's bekend zijn om de matige de-interlacer.
Alleen staat er in de handleiding van mijn dvd speler dat je enkel progressive moet selecteren als de speler verbonden is via component.
Wil dit dan zeggen dat dit niet werkt of geen invloed heeft bij een aansluiting via HDMI?
(heb niettemin eens geprobeerd en ik zie geen enkel verschil)
[ Voor 5% gewijzigd door PinkPanther1970 op 06-11-2008 12:35 ]
Dat effect met die lijnen krijg je vooral als er een Composiet (alleen die gele tulp) signaal gedisplayed wordt. Dus het lijkt erop dat je DVD een composiet signaal over de HDMI stuurtVerwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:48:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Kijk ook even naar de sharpness settings van je TV, als je die namelijk over de helft hebt, is de scherpte best wel boosted (wat dus de lijnen scherper maakt, maar alles een stuk minder natuurlijk maakt, veel 'puristen' zeggen ook dat de sharpness op 0 moet staan, maar dit verschilt per tv.) Als deze niet anders is dan je gewone ontvangst en verder hetzelfde profiel is gekozen (voor beeldsettings) zit het zeker in je DVD apperaat.
[ Voor 10% gewijzigd door BiG-GuY op 06-11-2008 12:42 ]
Verwijderd
Ik heb thuis ook een panasonic dvd recorder staan op een PZ85 aangesloten en het ligt gewoon aan de upscalekwaliteiten van de dvd speler. je zal er weinig kunnen aan veranderen.Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:47:
oke bedankt voor de antwoorden Ferry34 en BiG-GuY ik zal het vanavond nog eens gaan testen en proberen. Heb er al wat tijd aan besteed, maar zal nog eens verder gaan prutsen het moet gewoon lukken. Ik zit ook nog met 5 afstandsbedieningen, die moet ik ook nog omzetten naar 1 (logitech hamony one) nu is het zo'n gedoe met al die dingen....
Ik noemde het beeld behoorlijk goed, maar dit klopt niet: het is eigenlijk behoorlijk slecht!
Mn oude crt bak geeft een mooier en scherper plaatje weer bij dvd's!
Nee, het is geen oude dvd (charly's angels full throttle) en alle aansluitingen en instellingen staan goed (hdmi/ps3).
Het is gewoon zo dat een full hd een 4-5 keer hogere resolutie heeft dan de dvd. Die extra beeldpunten staan niet op de dvd en moeten erbij worden verzonnen en het beeld moet worden gerekt.
Dat het op mn crt beter uitziet is logisch: de resolutie met de dvd is precies kloppend en dus levert dit een mooier plaatje op.
Bovendien is je hdtv groter en dat helpt niet in dit geval. Mn 50 inch zal slechter zijn met dvd's dan een 37 inch.
Verwijderd
Ik zal het vanavond eens proberen zonder upscaling, alleen nog ff opzoeken hoe ik dat precies instel.Ekfad schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:04:
[...]
Ik heb thuis ook een panasonic dvd recorder staan op een PZ85 aangesloten en het ligt gewoon aan de upscalekwaliteiten van de dvd speler. je zal er weinig kunnen aan veranderen.
Wat ik trouwens wel slecht vind is dat er maar 1 hdmi aansluiting op die dvd recorder zit, ik zou hem zo aan willen sluiten maar dat gaat dus niet:
decoder -> hdmi -> dvd recorder -> hdmi -> tv
nu heb ik het dus maar zo:
decoder -> goeie scart 1 meter -> dvd recorder -> hdmi -> tv
Of kan het toch anders?
Edit: nu ook uiteraard van de decoder via hdmi naar de TV en vanaf de tv via audio kabels naar de home cinema.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 13:36 . Reden: kleine toevoeging ]
Verwijderd
Behoorlijk generieke uitspraakFire69 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:24:
Ik klaag op mij 42" toch echt niet over de kwaliteit van dvd's hoor. Je gaat me niet horen zeggen dat het er HD uitziet, maar het is (of ik vind) het niet behoorlijk slecht, maar wel behoorlijk goed. Evengoed als mij 32" CRT eigenlijk
Ik gebruikte het "behoorlijk slecht, [...] behoorlijk goed" stukje om even het omgekeerde van Ferry34 te beweren.Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:43:
[...]
Behoorlijk generieke uitspraakHet hangt bij mij thuis van de DVD af hoe deze wordt weergegeven. Echt goede DVD's zijn ragscherp en moeilijk te onderscheiden van HD-ready materiaal.
Het komt er op neer dat ik het gewoon goed vind. Zo specifiek genoeg?
Je hebt natuurlijk wel gelijk dat het scheelt per DVD, ik heb hier een dvd'tje liggen van Barbie (don't ask...
[ Voor 83% gewijzigd door Tachyon op 06-11-2008 17:45 ]
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Verwijderd
Ik zit te twijfelen tussen een 42pz85 of een 46pz85. Ik zit ongeveer 3m van het beeld in mijn huidige, te kleine, slaapkamer. Over een jaar ga ik op mezelf hopelijk.
Ik ben bang als ik de 46" variant ga kopen dat ik koppijn krijg en als ik de 42" koop dat ik net te klein koop. Een maat van me heeft de 42" en zit ongeveer op 4m en daar ziet het er goed uit had groter gekund echter. Ik wil echter nog wel eens zien als starter dat ik een kijkafstand kan hebben van min 4m in een appartementje. Als ik echter de afmetingen bekijk dan vind ik de 46" variant eigenlijk helemaal niet zoveel groter om zo'n prijsverschil goed te praten en in de winkel zie je wel dat ie wat groter is maar jah daar verkijk je je ook snel op in zo'n grote ruimtelijke omgeving.
Hoe denken jullie hierover?
De tv zou ik ga ik kopen bij goedkopen.nl waarbij er staat dat er V-Real2 technologie inzit.
42" https://www.goedkopen.nl/...oduct_id=3930&cmd=product
46" https://www.goedkopen.nl/...oduct_id=4025&cmd=product
Echter bij alle ander 42" en 46" modellen staat er V-Real3. Even gebeld met de verkoop maar deze zei dat ze de info aangeleverd kregen van Panasonic zelf en wist het dus niet... Maar even aannemen dat er gewoon V-Real3 inzit omdat dit ook op de website van panasonic staat?
Het ging om professionele displays en niet zozeer om consumentenmodellen.Sjah schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:49:
[...]
wat was er mis met die link dan? Die voet wordt er alweer niet mooier op....
Anyway, hier de link dan toch maar:
11-serie
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Met hemFire69 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:24:
Ik klaag op mij 42" toch echt niet over de kwaliteit van dvd's hoor. Je gaat me niet horen zeggen dat het er HD uitziet, maar het is (of ik vind) het niet behoorlijk slecht, maar wel behoorlijk goed. Evengoed als mij 32" CRT eigenlijk

Maar ik ben overstapt naar BR en dat is wel stukken beter als DVD van nature. Maar een goede geupscalede DVD zit niet ver van een BR.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Verwijderd
...meest druppelen er toch ook wel stukjes info zo tegen het eind van het jaar binnen over de aankomende consumenten modellen... iemand al wat opgevangen/gelezen ?Tachyon schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:05:
[...]
Het ging om professionele displays en niet zozeer om consumentenmodellen.
Anyway, hier de link dan toch maar:
11-serie
Kijk hier eens http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1058045Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:07:
[...]
...meest druppelen er toch ook wel stukjes info zo tegen het eind van het jaar binnen over de aankomende consumenten modellen... iemand al wat opgevangen/gelezen ?
Verwijderd
Ik had hetzelfde, m'n vriendin wilde de 42 en ik de 46, het is de 46pz85 geworden en toen hij in de kamer stond viel het haar ook mee. Maar zoals je zelf ook al aangeeft, het scheelt geen meter natuurlijk, maar een paar centimeter. Nu we hem een aantal dagen gewend zijn valt hij reuze mee en zo groot is hij niet. Ik zit er zelf zo'n 3 meter (of nog niet eens) vanaf.Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:03:
Ik zit te twijfelen tussen een 42pz85 of een 46pz85. Ik zit ongeveer 3m van het beeld in mijn huidige, te kleine, slaapkamer. Over een jaar ga ik op mezelf hopelijk.
Ik ben bang als ik de 46" variant ga kopen dat ik koppijn krijg en als ik de 42" koop dat ik net te klein koop. Een maat van me heeft de 42" en zit ongeveer op 4m en daar ziet het er goed uit had groter gekund echter. Ik wil echter nog wel eens zien als starter dat ik een kijkafstand kan hebben van min 4m in een appartementje. Als ik echter de afmetingen bekijk dan vind ik de 46" variant eigenlijk helemaal niet zoveel groter om zo'n prijsverschil goed te praten en in de winkel zie je wel dat ie wat groter is maar jah daar verkijk je je ook snel op in zo'n grote ruimtelijke omgeving.
Hoe denken jullie hierover?
Je geeft zelf aan dat je maat een 42 heeft en die groter zou mogen
Heb je wel digitale tv? want ik denk dat dat een puntje is om op te letten. Als je alleen analoog kijkt dan is groter misschien niet een goede keus. Als je veel films kijkt of spellen speelt zou ik sowieso voor 46 gaan. Maar goed, ik zou zoals ik zelf dus gedaan heb voor de 46pz85 gaan ;-) ik had hem een paar weken terug gekocht voor 1435 euro, kon nog goedkoper dus zoals ik zie in je link. Gewoon een kwestie van een dag of 2 wennen en daarna vind je hem alweer klein ;-)
Verwijderd
Die HD-recorder is sowieso een beetje een vaag apparaat;Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:26:
[...]
Ik zal het vanavond eens proberen zonder upscaling, alleen nog ff opzoeken hoe ik dat precies instel.
Wat ik trouwens wel slecht vind is dat er maar 1 hdmi aansluiting op die dvd recorder zit, ik zou hem zo aan willen sluiten maar dat gaat dus niet:
decoder -> hdmi -> dvd recorder -> hdmi -> tv
nu heb ik het dus maar zo:
decoder -> goeie scart 1 meter -> dvd recorder -> hdmi -> tv
Of kan het toch anders?
Edit: nu ook uiteraard van de decoder via hdmi naar de TV en vanaf de tv via audio kabels naar de home cinema.
Ik heb hem zelf ook, en verbaas me over de volgende dingen:
- Analoog signaal rechtstreeks op de TV is beter dan analoog > hd-recorder > hdmi > TV (veel korreliger). Kortom, iets opnemen geeft lagere kwaliteit dan het gewoon direct kijken.
- HDMI uitgang (dus potentieel voor FullHD films kijken bijv.), maar hoe zorg je voor FullHD input?
> Geen HDMI ingang, alleen SCART en Coax.
> DIVX playback, yeah! Oh wacht, alleen maar 720 * 576 (of zoiets). Nou ja, dan de bitrate maar een beetje opschroeven voor beter beeld.
> USB ingang. Nice, kan ik DIVX streamen van mn USB! Oh wacht, USB 2.0 *compatible*.. maar de poort zelf is USB 1.1
> Kopieren naar Harddisk kan niet.
Dan houden we nog over het afspelen van HD-DVD, als énige mogelijkheid om FullHD af te spelen. Maar HD-DVD, was dat niet die obsolete standaard...?
Begrijp me niet verkeerd, het is een leuk apparaatje, maar bepaalde technische keuzes (geen HDMI-ingang, USB 1.1, geen copy naar schijf, lage DIVX resolutie) zijn gewoon een beetje jammer imho.
En het voelt een beetje zuur dat er dan wél een HDMI *uitgang* op zit!
Je zal wel gelijk hebben over het apparaat, maar ik moet toch even wat opmerken over 2 van je punten.Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:25:
[...]
Die HD-recorder is sowieso een beetje een vaag apparaat;
- Analoog signaal rechtstreeks op de TV is beter dan analoog > hd-recorder > hdmi > TV (veel korreliger). Kortom, iets opnemen geeft lagere kwaliteit dan het gewoon direct kijken.
- HDMI uitgang (dus potentieel voor FullHD films kijken bijv.), maar hoe zorg je voor FullHD input?
> DIVX playback, yeah! Oh wacht, alleen maar 720 * 576 (of zoiets). Nou ja, dan de bitrate maar een beetje opschroeven voor beter beeld.
> USB ingang. Nice, kan ik DIVX streamen van mn USB! Oh wacht, USB 2.0 *compatible*.. maar de poort zelf is USB 1.1Dus schroef die bitrate van je DIVX ook maar omlaag.
Dan houden we nog over het afspelen van HD-DVD, als énige mogelijkheid om FullHD af te spelen. Maar HD-DVD, was dat niet die obsolete standaard...?
Begrijp me niet verkeerd, het is een leuk apparaatje, maar bepaalde technische keuzes (geen HDMI-ingang, USB 1.1, geen copy naar schijf, lage DIVX resolutie) zijn gewoon een beetje jammer imho.
1) Heb je de resolutie van 99% van de divx-rips al eens bekeken? Die zijn bijlange na geen 720*576, meestal ~600*~300. Dus dat is geen beperking
2) HD-DVD is idd obsolete, maar ik gok dat dat nog niet zo was toen het apparaat ontworpen werd (en misschien zelfs niet toen jij hem kocht?
Verder geef ik je wel gelijk natuurlijk, wel HDMI-out, maar geen IN, dat schiet niet echt op.
Verwijderd
Wat ik eigenlijk wilde doen, is het downloaden van 1080p of 720p en die omzetten naar DIVX en vervolgens afspelen. In dat geval is de DIVX rendering van mn HDspeler dus direct al de bottleneck.Fire69 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:33:
[...]
Je zal wel gelijk hebben over het apparaat, maar ik moet toch even wat opmerken over 2 van je punten.
1) Heb je de resolutie van 99% van de divx-rips al eens bekeken? Die zijn bijlange na geen 720*576, meestal ~600*~300. Dus dat is geen beperking
2) HD-DVD is idd obsolete, maar ik gok dat dat nog niet zo was toen het apparaat ontworpen werd (en misschien zelfs niet toen jij hem kocht?)
Verder geef ik je wel gelijk natuurlijk, wel HDMI-out, maar geen IN, dat schiet niet echt op.
Het verschil tussen 720 en 1280 zie je op een 46" (als het goed is) wel, dus dan voelt het als een stap 'terug'.
En dat die poort USB 1.1 vind ik onbegrijpelijk, dat is zó 1988
Btw, ik heb dit apparaat bij mn tv gekregen, maar zou hem door bovenstaande beperkingen niet direct zelf uitgezocht hebben. Ik denk dat ik rond de kerst maar een PS3 koop oid, dan heb je iets meer mogelijkheden qua afspelen van high-end content.
(mijn excuses als ik een beetje gefrustreerd overkom, ik vind het namelijk écht irritant dat die doos vol FULL HD! HDMI! stickers zit, terwijl je aan de input op allerlei manier (onnodig) geknepen wordt)
Inderdaad nogal jammer. Als er nou nog een componenten-ingang op had gezeten dan was er nog iets te redden.Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:25:
[...]
Die HD-recorder is sowieso een beetje een vaag apparaat;
> USB ingang. Nice, kan ik DIVX streamen van mn USB! Oh wacht, USB 2.0 *compatible*.. maar de poort zelf is USB 1.1Dus schroef die bitrate van je DIVX ook maar omlaag.
Overigens....afspelen van hd-dvd op dit apparaat? No way dat dit mogelijk is. (toch?)
En eh, is de opnamekwaliteit niet in te stellen? Die moet op zn hoogst staan lijkt mij.
Hm, heb nog ff gekeken of het beeld met een andere dvd beter was en die via de xbox gespeeld, maar dit hielp niet. Ik zie duidelijk ruis. Op het eerste gezicht valt het niet op, maar ineens zie je ruis en onscherpte.
Het zal ook zeker per tv afhankelijk zijn, mijn tv is bijzonder goed in het weergeven van hd maar sd is niet zn beste punt.
Divx-jes afspelen? (heb ik 1 keer gedaan, wàt een slecht beeld zeg!)
Ik wil niemand tegen het zere been schoppen hoor, maar ik blijf zeggen: je koopt een full hd, dan moet je er ook hd op kijken.
Deze week lees ik op het Pioneer forum van iemand die "best onder de indruk is van het beeld" van zn nieuw aangeschafte Pioneer PDP LX5090, wanneer hij tv kijkt en alles heeft aangesloten met goedkope scartkabels.
En dan ook nog vertellen dat hij zn zeer gedateerde dvd-speler gaat vervangen voor eentje met hdmi of misschien wel een blu-ray? Eerst nog veel erover lezen!

De broek zakt dan van mn je-weet-wel hoor! Het is mij dan werkelijk een raadsel waarom iemand dan een full hdtv koopt van zo'n bedrag en dan zulke waardeloze apparatuur erop gaat aansluiten.
In jouw geval is het gewoon heel jammer dat dit apparaat gewoon niet zo'n heel mooi beeld geeft in dit geval.
Doet die automatisch het upscalen of kan je dit instellen? Als de tv aangeeft dat het signaal 1080i/p is, dan is het inderdaad al gedaan.
edit: hij moet 1080p aangeven.
In het menu bij HDMI moet de de videopriority op ON staan
VIDEO PRIORITY ≥ON: Bij het gebruik van de HDMI AV OUT-aansluiting voor videosignalen. De resolutie van het
videosignaal dat door de HDMI AV OUT-aansluiting wordt uitgezonden wordt optimaal afgestemd op
de capaciteiten van de aangesloten apparatuur (bv. TV).
Daarna in het menu bij HD ENHANCER zet je deze op 3, begrijp ik uit de handleiding:
Om HDMI-informatie te tonen.
(➜ 20, Bevestigen van HDMI-informatie)
HD ENHANCER
Dit werkt wanneer de HDMI-aansluiting wordt
gebruikt terwijl “VIDEO PRIORITY” (➜ 23,
“HDMI” -menu) is ingesteld op “ON”.
Om de “720p”, “1080i” en “1080p”
beeldkwaliteit te verhogen
OFF, 1 (zwakst) to 3 (sterkst)
VIDEO FORMAT
Dit werkt wanneer de HDMI-aansluiting wordt
gebruikt terwijl “VIDEO PRIORITY” (➜ 23,
“HDMI” -menu) is ingesteld op “ON”.
Om de geschikte beeldkwaliteit te selecteren
voor uw televisie
(Video-opnamen worden omgezet naar en
hebben een uitgangsignaal als high-definition
video.)
§480p/576p/720p/1080p (progressief)
§480i/576i/1080i (interlaced)
≥Houd [CANCEL] ingedrukt tot het beeld juist
wordt weergegeven als deze is vervormd.
(De uitgang keert terug naar “480p/576p”.)
----
Hij kan de beelden dus naar 1080p upscalen en dat lijkt me de beste optie.
[ Voor 51% gewijzigd door Ferry34 op 07-11-2008 13:44 ]
Ik heb goed nieuws gekregen van Panasonic, de plasma met defecte pixels wordt omgeruild onder garantieVerwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:31:
[...]
Bij een defecte pixel bel je gewoon Panasonic. Maakt niet uit waar je de televisie gekocht hebt.
Toch weer die mooi service van Panasonic
Verwijderd
Mja ik heb een ps3, ik game redelijk wat niet veel, en kijk eigenlijk alleen maar films en series. Normale tv kijk ik wel maar niet veel in vergelijking tot de films en series. We hebben idd nog geen digitale tv.Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:00:
[...]
Ik had hetzelfde, m'n vriendin wilde de 42 en ik de 46, het is de 46pz85 geworden en toen hij in de kamer stond viel het haar ook mee. Maar zoals je zelf ook al aangeeft, het scheelt geen meter natuurlijk, maar een paar centimeter. Nu we hem een aantal dagen gewend zijn valt hij reuze mee en zo groot is hij niet. Ik zit er zelf zo'n 3 meter (of nog niet eens) vanaf.
Je geeft zelf aan dat je maat een 42 heeft en die groter zou mogenEn die 46 kun je altijd nop op 4:3 beeld zetten met een dikke zwarte rand als hij te groot is ;-) hahaha die 42 groter maken gaat echter niet.
Heb je wel digitale tv? want ik denk dat dat een puntje is om op te letten. Als je alleen analoog kijkt dan is groter misschien niet een goede keus. Als je veel films kijkt of spellen speelt zou ik sowieso voor 46 gaan. Maar goed, ik zou zoals ik zelf dus gedaan heb voor de 46pz85 gaan ;-) ik had hem een paar weken terug gekocht voor 1435 euro, kon nog goedkoper dus zoals ik zie in je link. Gewoon een kwestie van een dag of 2 wennen en daarna vind je hem alweer klein ;-)
Het prijsverschil op dit moment bij die winkel is ongeveer €280 tussen een 42" en een 46". Ik vind het maar moeilijk...
Een technieker van Panasonic zei mij onlangs dat ik een gloednieuwe plasma de eerste 100 uur, het best inspeel op de "stand normaal" en het contrast op 50 à 60% zetVerwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:08:
Vraag aan PX80 users:
hoe hebben jullie de "kleur" setting staan?
Zelf hou ik niet van de stand normaal en dynamisch
Mijn andere Panasonic plasma staat altijd op de stand Cinema, ook tijdens de inspeelperiode en dat is voor mij persoonlijk dan ook
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
kijk zulke korte en krachtige uiteenzettingen hou ik van, da's duielijk.psy schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:46:
Het kan geen kwaad om contrast niet te hoog te zetten. Rest maakt zowiezo niets uit. Cinema mode is natuurlijk wel veruit het mooist aangezien alle blije beeldverbeterfuncties UIT staan zoals het hoort. Gewoon zo laten.
Verwijderd
Als je het over een hele tijd bekijkt (zeg 5 jaar) dan is het maar 15 a 16 cent per dag duurder ;-)Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:36:
[...]
Mja ik heb een ps3, ik game redelijk wat niet veel, en kijk eigenlijk alleen maar films en series. Normale tv kijk ik wel maar niet veel in vergelijking tot de films en series. We hebben idd nog geen digitale tv.
Het prijsverschil op dit moment bij die winkel is ongeveer €280 tussen een 42" en een 46". Ik vind het maar moeilijk...
Ik zou zeggen, ga voor de 46 daar krijg je geen spijt van. Ik ga normaal ook voor wat goedkoper of een stapje minder, maar daar ben ik vanaf gestapt, beter gelijk goed doen voordat je spijt krijgt, zeker als het niet zo heel veel scheelt.
Wel grappig, ik was eerst voor een 46pz85 wezen kijken bij de harendse smit (hoe hij eruit zag etc etc), daar was hij best prijzig. Uiteindelijk online besteld bij megapool voor 1435 en wat denk je komen ze hem van de harendse smit brengen

Ik weet niet of het ik het hiermee eens ben. Volgens mij staat bij de stand normaal ook geen beeldverbeterfuncties aan en alleen het contrast wat hoger. Ik moet zeggen dat met name bij bijvoorbeeld Planet Earth van de de BBC ik dit mooier vind dan de Cinema stand. De kleuren spatten dan wat meer van het scherm af. Cinema is toch vrij dof.psy schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:46:
Het kan geen kwaad om contrast niet te hoog te zetten. Rest maakt zowiezo niets uit. Cinema mode is natuurlijk wel veruit het mooist aangezien alle blije beeldverbeterfuncties UIT staan zoals het hoort. Gewoon zo laten.
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
De kleuren, grijswaarden, enz... zijn naar mijn persoonlijke smaak natuurgetrouwer met de werkelijkheid wat we anders ook dagelijks met onze ogen te zien krijgenAgeOfPanic schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:36:
[...]
Ik weet niet of het ik het hiermee eens ben. Volgens mij staat bij de stand normaal ook geen beeldverbeterfuncties aan en alleen het contrast wat hoger. Ik moet zeggen dat met name bij bijvoorbeeld Planet Earth van de de BBC ik dit mooier vind dan de Cinema stand. De kleuren spatten dan wat meer van het scherm af. Cinema is toch vrij dof.
Natuurlijk zal de stand normaal en dynamisch, verzadigere kleuren weergeven, alleen ben ik daar niet gek van.
Ik merk dat tegenwoordig camera's, foto's, tijdschriften, reclame, enz.. de kleuren te verzadigd weergeeft, zodat het op die manier het allemaal normaal begint te worden.
Geef mij toch maar de meest natuurgetrouwe "Cinema Mode"
Deze benadert D65 inderdaad het best (met contrast en helderheid net beneden 50%).Moris schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:07:
[...]
Geef mij toch maar de meest natuurgetrouwe "Cinema Mode"
Alleen begrijp ik nog steeds niet waarom een technieker van Panasonic voor het inspelen van de plasma de eertste 100 uren, de stand "normaal" aanbeveelt ipv de stand "cinema"PinkPanther1970 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 09:56:
[...]
Deze benadert D65 inderdaad het best (met contrast en helderheid net beneden 50%).

Ook dit verschilt weer per tv. De 42PZ80 en hoger hebben een contrast van 30.000:1. De 42PX80 heeft een contrast van 15.000:1. Dus 50% bij de 42PX80 heeft een ander effect dan bij de 42PZ80.PinkPanther1970 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 09:56:
[...]
Deze benadert D65 inderdaad het best (met contrast en helderheid net beneden 50%).
Als ik het contrast onder de 50% zet is het een erg dof beeld. Zet ik hem op 65% ongeveer is het precies goed
Ik heb 'm zo uit de doos getrokken, en aangezet. Contrast teruggeschroeft van ~ 65% naar 50% (inbranden?) en verder niks aan gedaan.Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:08:
Vraag aan PX80 users:
Kijk eigenlijk altijd op de stand normaal. Eco | Film | Dynamisch gebruik ik zelden. Ik kijk er voornamelijk TV mee, en vind het prima beeld. Wel zie je op verschillende kanalen veel kwaliteitsverschil. Maar films e.d. zijn wel mooi meestal. En DVDtjes al helemaal.
Ik heb een 42PX80 en kijk SD (humax digitale decoder via scart).
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Ik heb kleur bij mijn Digitale HD-decoder op warm staan. Natuurlijk tinten en in het begin is het wel wennen, allemaal wat gelig, maar na een tijdje went het wel.Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:08:
Vraag aan PX80 users:
Bij de 360 (puur games) heb ik de kleur op normaal staan, het wit is meer witter en de kleuren meer geschikt voor games vind ik.
Bij de PS3 (films) heb ik de kleur op warm of heel soms normaal staan. Bepaalde films bevallen me echt niet met warm, dan is het wit echt te gelig. Heel veel films niet maar sommige wel.
Bij de PS3 (games) heb ik de kleur op normaal staan, zelfde reden als de X360.
Dat betwijfel ikFerry34 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 12:37:
Hij kan de beelden dus naar 1080p upscalen en dat lijkt me de beste optie.
Ik zou eerst kijken wat een 576p output geeft tov een 1080p geupscaled beeldje van dat toestel. Wie weet is de interne chip van dat toestel wel minder goed als de interne van de TV
Experimenteren / testen / tweaken is het advies
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Verwijderd
Wat heb ik niet als ik bijvoorbeeld de 37PX80 bij DigitalStreet ga ophalen?
Mee eens, de scaler kan inderdaad slechter zijn.Chevy454 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:32:
[...]
Dat betwijfel ik.
Ik zou eerst kijken wat een 576p output geeft tov een 1080p geupscaled beeldje van dat toestel. Wie weet is de interne chip van dat toestel wel minder goed als de interne van de TV
Experimenteren / testen / tweaken is het advies
Als je alleen hd zou kijken dan zou ik zeker de 46 inch nemen. Ikzelf zit op 2.5 meter van een 50 inch en dat is perfect, maar ik kijk alleen hd films en console gaming en dus geen tv. De impact die het grotere beeld heeft is enorm.Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:36:
[...]
Mja ik heb een ps3, ik game redelijk wat niet veel, en kijk eigenlijk alleen maar films en series. Normale tv kijk ik wel maar niet veel in vergelijking tot de films en series. We hebben idd nog geen digitale tv.
Ik gebruik m dus niet als tv, maar als ik m aansluit op gewone analoge tv, dan is het geen kijken. Ook dvd's vind ik niet mooi genoeg op deze afstand/grootte.
Neem ff je dvd's mee naar de winkel en ga daar op jouw kijkafstand zitten, dan weet je genoeg.
[ Voor 52% gewijzigd door Ferry34 op 09-11-2008 00:27 ]