Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik ben gisteren eindelijk weer eens naar een electronica zaak gegaan.

Sinds enkele dagen is mijn woonkamer behoorlijk veranderd doordat de spullen van mijn vriendin verhuisd zijn. We zitten nu ook wat dichter op de TV (28"CRT). Nu zit ik al enige tijd te kijken naar een nieuwe TV waarbij ik denk aan een Panasonic (42-50 inch) en de nieuwe samsungs (ps50a656 en ps50a756).

Zoals gezegd gisteren wezen kijken bij de Saturn. De eerste die me qua design opviel was de LG 50PG6000, mooi design, naar HDready.

Daarnaast de samsung gezien. Design technisch mooi, beel ook prima. Ook de pana Pz80 en PZ85/86 gezien. Beide zagen er goed uit. Het design vond ik minder lelijk dan verwacht! Rond kerst gaan we e.e.a. uitzoeken, soort kerstkado. Ik ben er dus nog niet uit wat ik ga nemen.

Mijn vriendin wilde voor de 102 inch van panasonic gaan a 48000 euro maar dat vond ik te gek haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:30

KoffieNT

banaan

Lt. Marx schreef op zondag 23 november 2008 @ 23:16:
[...]

Laat hier even wat gebruikerervaringen horen als je hem hebt ;)
Doet ik :)

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Batsu schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:39:
Mijn vriendin wilde voor de 102 inch van panasonic gaan a 48000 euro maar dat vond ik te gek haha!
Hou je wel genoeg van d'r? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
haha absoluut ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 10:33
Anoniem: 234350 schreef op maandag 24 november 2008 @ 08:04:
[...]

Zo is mijn oog bijvoorbeeld ook gevallen op de Onkyo HT-S5105 set. Dat is precies waar jij het over hebt: een 5.1 set + receiver met HDMI. Prijs van ca. € 350,- , lijkt me niet slecht!
Lijkt me zelfs bijzonder goed!
Er zit ook audio-delay op en heel veel inputs. Hij is bijna gelijk met de 606 van mij, alleen die ondersteunt ook hd audio maar daar betaal je dan ook voor zeg! Alleen de receiver kostte me al €450!
Dan is dit een betere deal, ik zeg doen!
KoffieNT1.5 schreef op zondag 23 november 2008 @ 18:09:
Even updateje:

Ik bladerde vanmiddag door wat folders en zag ik op de voorpagina van het Harense Smit-foldertje de 42PZ80. Ik ga waarschijnlijk de 81 bestellen, maar het lijkt me iig een goed plan om van de week eens effe naar de Harense Smit te gaan. :D

Wat dat scheelt in prijs zeg...
Harense Smit: 1250 euro (+eventuele verwijderingsbijdrage? Bezorgkosten?)
Internet: 1030 euro (dan heb ik hem thuis staan)

Nee, een tv kopen is niet meer zoals vruuger.
Hou er wèl rekening mee dat je vaak bij internet winkels geen model voor de Nederlandse markt krijgt en je dan geen garantie van Panasonic Nederland hebt.
Het verschil is dat wanneer mijn tv (Harendse Smid) kapot gaat, ik een landelijk nummer bel en er een monteur aan huis komt die m ter plekke gaat proberen te maken.
Heb je geen Nederlands model en deze gaat kapot, dan moet je bellen, wordt de tv opgehaald, ben je hem dus dagen/weken kwijt en komen ze m later weer bezorgen (snipperdag?).

Ik zag laatst hele scherpe aanbiedingen op megapool.nl met Panasonic plasma's (iemand op dit forum heeft er laats eentje gekocht) en ik heb ze een mail gestuurd met de vraag hoe het zit bij hun voor wat betreft Nederlands model/garantie/service aan huis.
Hun reactie was dat al hun producten Nederlandse producten zijn. Helaas zeiden ze verder niets, dus ik ben niet 100% zeker. De prijs van hun TH37PX80 lag €100 lager (bij zelf afhalen) dan die van de Harendse en dat was met mn 15% korting. Op een bedrag van €700 (megapool) tegen €800 vind ik dat verschil wel groot.
Als ik zeker ben over de garantie dan haal ik m op.

[ Voor 59% gewijzigd door Ferry34 op 24-11-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234350

Ik heb vorige week mijn 37PX80 bij megapool.nl in Veenendaal opgehaald. Mij is inderdaad ook een Nederlands model beloofd (al weet ik niet hoe ik dit nou kan checken..?).

Ik heb (gelukkig) nog geen beroep hoeven doen op de garantie, maar met een prijs van € 699,- voor zo'n top-TV heb ik in ieder geval niks te klagen!

De pre-sales service van megapool.nl was in ieder geval goed, ze waren duidelijk, en ik kon de TV 2 dagen na bestelling al ophalen. Het filiaal in Veenendaal zit wel in het centrum, dus is slecht bereikbaar, en de man in de winkel wilde me in eerste instantie niet helpen met de doos (enorm!) in de auto zetten, maar deed dat uiteindelijk gelukkig wel.

Ik ben zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:09:
[...]

Het verschil is dat wanneer mijn tv (Harendse Smid) kapot gaat, ik een landelijk nummer bel en er een monteur aan huis komt die m ter plekke gaat proberen te maken.

Heb je geen Nederlands model en deze gaat kapot, dan moet je bellen, wordt de tv opgehaald, ben je hem dus dagen/weken kwijt en komen ze m later weer bezorgen (snipperdag?).
Als die monteur komt ben je ook een snipperdag kwijt, of leg je een sleutel onder je deurmat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ferry34 schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:09:

Hou er wèl rekening mee dat je vaak bij internet winkels geen model voor de Nederlandse markt krijgt en je dan geen garantie van Panasonic Nederland hebt.

Ik zag laatst hele scherpe aanbiedingen op megapool.nl met Panasonic plasma's (iemand op dit forum heeft er laats eentje gekocht) en ik heb ze een mail gestuurd met de vraag hoe het zit bij hun voor wat betreft Nederlands model/garantie/service aan huis.
Hun reactie was dat al hun producten Nederlandse producten zijn. Helaas zeiden ze verder niets, dus ik ben niet 100% zeker. De prijs van hun TH37PX80 lag €100 lager (bij zelf afhalen) dan die van de Harendse en dat was met mn 15% korting. Op een bedrag van €700 (megapool) tegen €800 vind ik dat verschil wel groot.
Als ik zeker ben over de garantie dan haal ik m op.
Mwa als het verschil 50 euro zou zijn heb ik idd ook liever een 'echte' winkel waar ik gewoon heen kan, maar het verschil is dus beduidend meer.

Ook heb ik niet de goedkoopste winkel gekozen, (waar ik eerder wel iets heb gekocht en tevreden over ben) maar de eennagoedkoopste (Het Internet Warenhuis). Daar hoorde ik net iets betere verhalen, zeker als het ging om RMA etc. Ook heb ik al even contact met ze gehad over een eventuele levertijd en ik kreeg een nette en eerlijke mail terug. :) Daar betaal ik dan liever 20 euro extra (in dit geval) voor.

Ik ga iig even kijken bij de HS, ik laat dan wel weten wat ik er van vond en dan bestel ik de tv waarschijnlijk meteen :).

Heb nog wel even een vraagje over een muurbeugel. Ik zit nu toch weer te kijken om mn tv aan de muur te hangen ipv een standaard oid, maar ik kan geen geschikte beugel vinden...Ik hoef geen draaiende dingen, slechts een beugel waarbij de tv zon 20-30cm omhoog en omlaag kan. (zegmaar net als het middenstuk van een schoolbord)

Iemand een idee waar ik dit kan vinden? Zeker al 2 uur gezocht...how hard can it be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:07
Even over de 37px80. Deze hebben ze nu bij de BCC voor 699, en als je een ANWB pasje hebt krijg je standaard 5% korting op al je aankopen bij de BCC. Scheelt je ook weer 35 euro, heb je een 37px80 voor 665 euro en dit bij een echte winkel, ik ga er vanuit dat dit Nederlandse modellen zijn? En op 2 december is er een speciale koopavond alleen voor ANWB leden. Als je je aanmeld op de site van de BCC mag je die avond komen shoppen met korting tot 25%. Het is even afwachten hoeveel korting je op TV's krijgt natuurlijk, maar de standaard 5% heb je in ieder geval al. Dus ik ga er vanuit dat je al meer dan 5% korting krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ehh 5% van 700 is 35?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 16:24
Nog eventjes wat opmerkingen over de Onkyo. Ik heb hier al wat vaker gereageerd omdat ik hem zelf ook heb, wel icm met de DVD-speler maar het is dezelfde receiver.

Deze heeft wel hdmi maar dat is niks meer als een hdmi passtrough functie. Hij doet dus niks met het beeld of geluid alleen doorgeven naar de tv.

Dus hij heeft 3 inputs hdmi en geeft dit door naar 1 output. Dit is dus handig als je net als ik de PZ80 hebt met maar 2 hdmi inputs aan de achterzijde en je toch 4 hdmi apparaten hebt.

Wat doet hij dus niet: Geluid afspelen wat via hdmi binnenkomt.

Hoe doe je dat dan wel: Extra optical of coaxial kabels aansluiten naast de hdmi kabel en dan een bron koppelen aan beeld en geluid. Zo kan je dus een DVD speler aansluiten met hdmi en het geluid via optical laten lopen.

Ik had 3 optical apparaten en 1 coaxial, aangezien er 2 optical inputs zijn en 2 coaxial heb ik er één optical naar coaxial converter tussen gehangen.

Omdat de receiver maar 5.1 is maakt het voor de geluidskwaliteit niet uit, hij kan immers toch maar tot 5.1 weergeven wat het maximale is voor optical en coaxial.

Wil je er meer over weten stuur me een DM. Het werkt allemaal perfect nu.

1e nadeel is dus dat je meer kabels nodig hebt terwijl je zou zeggen dat hdmi én beeld én geluid is. (Is het ook alleen bij deze Onkyo maakt dat niks uit)
2e nadeel is dat de receiver aan moet staan op de juiste bron om beeld door te geven. In mijn geval betekent dat, dat ik geen PS3 of DVD kan gebruiken zonder de receiver aan te zetten. Aan beide nadelen stoor ik me overigen niet omdat ik dan toch 5.1 geluid wil. De digitale TV heb ik wel rechtstreeks op de tv zitten en het geluid met optical naar de receiver. Hier hoef ik de Onkyo dus niet per sé voor aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Oooja sorry haha. Ik heb zoveel cijfertjes gezien net dat ik even in de war was. My bad, is verbeterd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@wiene twee hierboven:

Bedankt, dat verduidelijkt het enorm! In dit topic is ongeveer dezelfde discussie gaande.

Ik denk dat het voor mij ook de Onkyo HT-S5105 wordt; jij bent er in ieder geval tevreden mee begrijp ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:20
Martijn1990 schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:52:
Even over de 37px80. Deze hebben ze nu bij de BCC voor 699, en als je een ANWB pasje hebt krijg je standaard 5% korting op al je aankopen bij de BCC. Scheelt je ook weer 35 euro, heb je een 37px80 voor 665 euro en dit bij een echte winkel, ik ga er vanuit dat dit Nederlandse modellen zijn? En op 2 december is er een speciale koopavond alleen voor ANWB leden. Als je je aanmeld op de site van de BCC mag je die avond komen shoppen met korting tot 25%. Het is even afwachten hoeveel korting je op TV's krijgt natuurlijk, maar de standaard 5% heb je in ieder geval al. Dus ik ga er vanuit dat je al meer dan 5% korting krijgt.
heel interessant dit hoor.. ben zelf geen lid van de ANWB, maar mijn pa wel. Dus moet iets zijn te regelen.

Is standaard al een nette prijs, maar met die korting helemaal....

Heb je een link naar de site van bbc waar je je kan aanmelden? Ik kan het niet vinden..

[ Voor 4% gewijzigd door EvtK op 24-11-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Heb ik: http://koopavond.bcc.nl/D...ias=koopavond.bcc.nl/anwb
Ik had ergens gelezen dat je met 2 personen op 1 entree bewijs mag komen. Dus dan kan je gewoon met je pa mee als die tijd heeft. Doe ik ook, zoals ik al zei weet ik natuurlijk niet hoeveel korting je krijgt op tvs, dat is even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 94923 schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:13:
[...]

Als die monteur komt ben je ook een snipperdag kwijt, of leg je een sleutel onder je deurmat?
Die monteur komt 1 keer (hopelijk, als die het kan maken), bij afhalen en retourneren is het altijd minimaal 2 dagen. Zodoende.
KoffieNT1.5 schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:22:

Heb nog wel even een vraagje over een muurbeugel. Ik zit nu toch weer te kijken om mn tv aan de muur te hangen ipv een standaard oid, maar ik kan geen geschikte beugel vinden...Ik hoef geen draaiende dingen, slechts een beugel waarbij de tv zon 20-30cm omhoog en omlaag kan. (zegmaar net als het middenstuk van een schoolbord)

Iemand een idee waar ik dit kan vinden? Zeker al 2 uur gezocht...how hard can it be.
Dàt is wel weer erg handig bij een echte winkel. Bij de Harendse Smid kreeg ik een passende muurbeugel van Vógels erbij.
Anoniem: 234350 schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:29:
Ik heb vorige week mijn 37PX80 bij megapool.nl in Veenendaal opgehaald. Mij is inderdaad ook een Nederlands model beloofd (al weet ik niet hoe ik dit nou kan checken..?).
Bij mij staat achterop de sticker TH50PV70F, de F is de landcode.
Misschien moeten we Panasonic 's een mail sturen/bellen om te vragen hoe we dit kunnen checken.

Edit: dit laatste klopt niet! De F is een productcode.
Heb ff Panasonic gebeld en de volgende vragen gesteld:

- geldt de 2 jaar service aan huis alleen voor Nederlandse modellen?
antwoord: dat klopt, alleen Nederlandse modellen hebben deze service.
- is een produkt dat gekocht is bij een internetshop altijd uitgesloten van deze service of geldt bij deze ook de reparatie service als dit een Nederlands model betreft
Antwoord: ook een Nederlands model gekocht bij een internetshop heeft deze service
-Hoe herken ik een Nederlands model?
Antwoord: alleen door het serienummer achterop de tv
-Oh, dus niet door de letter F die achter het modeltype staat?
Antwoord: nee, dat is alleen een produktcode
-Hoe kan ik er zeker van zijn dat een internetshop een Nederlands model verkoopt?
Antwoord: door te vragen of bij hun ook de 2 jaar reparatie aan huis service geldt.

Dale: het zou erg handig zijn als jij dit zou checken door het serienummer dat achterop de tv staat, door te bellen naar Panasonic om te vragen of het een Nederlands model betreft! _/-\o_
1% is 1 honderdste deel.
1% van 700 is 7
5 x 7= 35

Dus yep ;)

En eh, goede tip Martijn!

[ Voor 96% gewijzigd door Ferry34 op 24-11-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Anoniem: 234350 schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:17:
@wiene twee hierboven:

Bedankt, dat verduidelijkt het enorm! In dit topic is ongeveer dezelfde discussie gaande.

Ik denk dat het voor mij ook de Onkyo HT-S5105 wordt; jij bent er in ieder geval tevreden mee begrijp ik!
Ik ben heel erg tevreden, ik wacht nog even op mijn digitale HD decoder maar heb alles nu zo aangesloten.

- Digital decoder rechtstreeks op 42PZ80 (nu nog scart maar wordt HDMI), geluid via Optical kabel naar optical-coaxial converter en dan met coaxial kabel naar de receiver. Bron op receiver is CBL/SAT (gekoppeld aan coaxial 1 input)
- DVD speler met hdmi en coaxial naar receiver. Bron is DVD (hdmi 1 en coaxial 2 input)
- PS3 met hdmi en optical naar receiver. Bron is AUX (hdmi 2 en optical 1)
- Popcorn hour met hdmi en optical naar receiver. Bron is VCR/DVR (hdmi 3 en optical 2)

De inputs zijn naar eigen wens te koppelen aan een bron. Natuurlijk staan de bronnen al vast omdat die ook op de afstanbediening staan. Je hebt bijvoorbeeld ook nog CD, TAPE en nog wat andere bronnen die ik zo niet uit mijn hoofd weet.

Niet onbelangrijk: Het geluid klinkt ook erg goed vind ik. Woofer gaat ook zeker hard genoeg. Wat ik zeker een pluspunt vind is de bijgeleverde microfoon om de speakers af te stellen. Inpluggen, 3 test uitvoeren met 3 verschillende posities op de bank en de Onkyo regelt de rest. Mocht je niet helemaal tevreden zijn dan kun je dit later handmatig aanpassen. Zo stond bij mij de woofer na de tests wat zacht, deze heb ik handmatig terug naar 0 niveau gezet. Linkersspeaker achter staat verder weg, die stond automatisch harder als rechterachter speaker.

Ik gebruik overigens hdmi kabels van 4 euro, en ook goedkope optical en coaxial kabels (niet de goedkoopste). Ik heb 0,0 last van kwaliteitsverlies.

[ Voor 16% gewijzigd door wiene op 24-11-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
wiene schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:07:
Nog eventjes wat opmerkingen over de Onkyo. Ik heb hier al wat vaker gereageerd omdat ik hem zelf ook heb, wel icm met de DVD-speler maar het is dezelfde receiver.

Deze heeft wel hdmi maar dat is niks meer als een hdmi passtrough functie. Hij doet dus niks met het beeld of geluid alleen doorgeven naar de tv.

Dus hij heeft 3 inputs hdmi en geeft dit door naar 1 output. Dit is dus handig als je net als ik de PZ80 hebt met maar 2 hdmi inputs aan de achterzijde en je toch 4 hdmi apparaten hebt.

Wat doet hij dus niet: Geluid afspelen wat via hdmi binnenkomt.

Hoe doe je dat dan wel: Extra optical of coaxial kabels aansluiten naast de hdmi kabel en dan een bron koppelen aan beeld en geluid. Zo kan je dus een DVD speler aansluiten met hdmi en het geluid via optical laten lopen.

Ik had 3 optical apparaten en 1 coaxial, aangezien er 2 optical inputs zijn en 2 coaxial heb ik er één optical naar coaxial converter tussen gehangen.

Omdat de receiver maar 5.1 is maakt het voor de geluidskwaliteit niet uit, hij kan immers toch maar tot 5.1 weergeven wat het maximale is voor optical en coaxial.

Wil je er meer over weten stuur me een DM. Het werkt allemaal perfect nu.

1e nadeel is dus dat je meer kabels nodig hebt terwijl je zou zeggen dat hdmi én beeld én geluid is. (Is het ook alleen bij deze Onkyo maakt dat niks uit)
2e nadeel is dat de receiver aan moet staan op de juiste bron om beeld door te geven. In mijn geval betekent dat, dat ik geen PS3 of DVD kan gebruiken zonder de receiver aan te zetten. Aan beide nadelen stoor ik me overigen niet omdat ik dan toch 5.1 geluid wil. De digitale TV heb ik wel rechtstreeks op de tv zitten en het geluid met optical naar de receiver. Hier hoef ik de Onkyo dus niet per sé voor aan te zetten.
Het is inderdaad jammer dat hij het geluid niet laat horen, wanneer je iets aansluit via hdmi.
Als er namelijk beeld en geluid via hdmi binnenkomt, dan stuurt hij het geluid wel door naar de tv. Helaas laat die het dan niet via de aangesloten speakers horen!
Dat was ook de reden dat ik voor de 606 ging, deze doet dat wel en ik vond dat belangijk vanwege de hd audio, maar heel erg noodzakelijk is dat ook niet.

Ik blijf het een geweldige koop vinden van je. Ik weet niet hoe het geluid is, maar als je nagaat dat ik €825 heb betaald voor de set.

Ach, ik laat t ff zien (ff patsen)

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/totaal1.jpg

foto met lampen aan en met flits, anders krijg ik het moeilijk in beeld
Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/totaal5-1.jpg

Let op de xbox360 met hd-dvd.....gepimpt!
Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/xbox360enhd-dvdworldkiller.jpg

Hier zijn de lampen uit, maar helaas laat mn fototoestel het hier afweten (te weinig licht).
Het geeft wel een goede sfeerimpressie
Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/totaal2lampenuit.jpg

(sorry, kon het niet laten ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Ferry34 op 24-11-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wiene schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:04:
[...]

Ik ben heel erg tevreden, ik wacht nog even op mijn digitale HD decoder maar heb alles nu zo aangesloten.

Niet onbelangrijk: Het geluid klinkt ook erg goed vind ik. Woofer gaat ook zeker hard genoeg. Wat ik zeker een pluspunt vind is de bijgeleverde microfoon om de speakers af te stellen. Inpluggen, 3 test uitvoeren met 3 verschillende posities op de bank en de Onkyo regelt de rest. Mocht je niet helemaal tevreden zijn dan kun je dit later handmatig aanpassen. Zo stond bij mij de woofer na de tests wat zacht, deze heb ik handmatig terug naar 0 niveau gezet. Linkersspeaker achter staat verder weg, die stond automatisch harder als rechterachter speaker.

Ik gebruik overigens hdmi kabels van 4 euro, en ook goedkope optical en coaxial kabels (niet de goedkoopste). Ik heb 0,0 last van kwaliteitsverlies.
Mooi! Ik begin steeds zekerder te worden van die set. Zo'n microfoon voor het instellen is een mooie extra. Waar heb je je HDMI- en optical-kabels vandaan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380

nice pics Ferry, die receiver vind'k idd ook wel de max!! Welke speakers heb je erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Batsu schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:39:
48k? Bij de mediamarkt staat hij voor 80k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Jasper Janssen schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:55:
[...]

48k? Bij de mediamarkt staat hij voor 80k.
hmmm dus het zou een koopje zijn.... ;-) toch maar eens iver nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-05 17:29
Ik ben van plan om een Panasonic TH-42PZ80 aan te schaffen (na weken te twijfelen tussen een Sony KDL-40W4500 en Samsung LE40A656).
Nu had ik graag geweten als daar Audio-out op zit (is niet echt duidelijk om de site specs).

Ik heb een Technics A800S Mark II versterker met SU-C800UM2 amplifier en had deze graag aangesloten om het geluid via mijn speakers te hebben, kan dit? Kan ik later eventueel ook overschakelen op een surround set als deze het laat afweten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ferry34 schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:36:

1% is 1 honderdste deel.
1% van 700 is 7
5 x 7= 35

Dus yep ;)
Hoppa ik had hem in 1 keer goed :D. Ik wil een sticker!
Ferry34 schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:38:

Ach, ik laat t ff zien (ff patsen)

[afbeelding]

foto met lampen aan en met flits, anders krijg ik het moeilijk in beeld
[afbeelding]

Let op de xbox360 met hd-dvd.....gepimpt!
[afbeelding]

Hier zijn de lampen uit, maar helaas laat mn fototoestel het hier afweten (te weinig licht).
Het geeft wel een goede sfeerimpressie
[afbeelding]

(sorry, kon het niet laten ;)
Jaaaajaaaaaa, over een paar weekjes stuur ik wel een foto. Denk niet dat ik het kan overtreffen maar toch :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 211380 schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:56:
nice pics Ferry, die receiver vind'k idd ook wel de max!! Welke speakers heb je erop?
Harman/Kardon HKTS11, waanzinnige beleving met games en films.
Ik schrok me rot vanwege de grootte van de subwoofer toen ik de set ging beluisteren....formaat bijzettafel! Dat ding komt tot aan mn knieën! Lol. :P

------

Ben nu al benieuwd naar je foto's KoffieNT1.5!!
Ben je al langs geweest bij de winkels?

[ Voor 10% gewijzigd door Ferry34 op 25-11-2008 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ferry34 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 00:27:

Ben nu al benieuwd naar je foto's KoffieNT1.5!!
Ben je al langs geweest bij de winkels?
Nee nog niet, ik zit tot 5u op stage en de winkels zijn om 6 uur dicht, dat haal ik dan net wel/niet en ik wil op mn gemak kunnen kijken.

Donderdag ga ik waarschijnlijk eens kijken naar de 42PZ82 bij BCC, en zaterdag of zondag naar de 42PZ80 bij de Harense Smit.

I'll let you guys know. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-05 18:03
Martijn1990 schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:52:
Heb ik: http://koopavond.bcc.nl/D...ias=koopavond.bcc.nl/anwb
Ik had ergens gelezen dat je met 2 personen op 1 entree bewijs mag komen. Dus dan kan je gewoon met je pa mee als die tijd heeft. Doe ik ook, zoals ik al zei weet ik natuurlijk niet hoeveel korting je krijgt op tvs, dat is even afwachten.
Thanks, Martijn1990 _/-\o_ Dat wordt 2 december de 37PX80 aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je gaat er geen spijt van krijgen, zeker niet voor zo'n prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:36
Ik ben het met je eens, veel is het niet. Maar alle beetjes helpen als je zo een toestel NIET via het internet wil aanschaffen. Ik vind het een extreem goede tip!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

kRiZzZiZ schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:35:
[...]

Ik ben het met je eens, veel is het niet. Maar alle beetjes helpen als je zo een toestel NIET via het internet wil aanschaffen. Ik vind het een extreem goede tip!
Hij schreef eerst dat 5% van 700 70 was :) vandaar, ik zei alleen maar dat het 35 is. Inderdaad goede tip verder :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Anoniem: 234350 schreef op maandag 24 november 2008 @ 17:52:
[...]

Mooi! Ik begin steeds zekerder te worden van die set. Zo'n microfoon voor het instellen is een mooie extra. Waar heb je je HDMI- en optical-kabels vandaan als ik vragen mag?
Bij electronica-online.nl bestel ik altijd mijn kabels, maar allekabels.nl heeft volgens mij vrijwel hetzelfde assortiment.

Regel bij mij is: Digitale kabels kunnen goedkoopste kwaliteit zijn, analoge pak ik meestal ietsje duurder als de goedkoopste bijv. HQ kabels.

Ik heb de Onkyo c5115, is dezelfde receiver icm de upscaling dvd speler (al weet ik nog niet precies wat upscaling inhoudt, ik dacht dat die 576p oprekte naar 1080p maar kan die instelling nog nergens vinden maar heb er ook amper naar gekeken, in ieder geval niet in het boekje). TV geeft nu nog 576p aan. Die heeft dan wel een hdmi aansluiting wat ik wel fijn vond. Opzich had ik dat ook met de PS3 gekund maar wil die graag wat ontlasten ivm stroomverbruik en leeswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik was net gaan klagen bij de winkel waar ik mijn Sony BR-speler heb gekocht (ik moet nog 5 BR films van hun :( ) waar ik de 50PZ80 heb zien staan. Ja dat is wel een leuke maat van TV maar nu ik hier thuis vanuit de woonkamer dit post kijk ik naar mijn 42" gameboy scherm... En eigenlijk is 42" wel groot genoeg.. totdat er film gekeken wordt :(

* Chevy454 twijfelt: ofwel 50" ofwel HT uitbreiden met nieuwe speakers....

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 25-11-2008 11:42 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is een 42" gameboy scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Zijn tv waarschijnlijk, tiny Grasshopper :).

Hij bedoelde met "gameboy" het in verhouding "kleine" scherm t.o.v. de 50".

Tu connais?

mvg,

Le croissant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49
Hij wil zeggen dat zijn 42" nu wel een klein gameboy-scherm lijkt nadat hij die 50" heeft gezien ;)

Gisteren belde een collega me, blijkbaar heeft hij een 50PZ800 gekocht. Toen was ik toch wel een beetje jaloers! :9~
Veel plezier ermee Tim ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Fire69 op 25-11-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Zeer interessant. Volgens deze link gaat het om professionele schermen en dus zonder tuner en speakers, maar die gebruik ik beide niet. Er waren tot nu toe alleen van dit soort schermen te koop van de vorige serie.

http://www.diskidee.nl/20...anasonic-plasma-tv's/8625
wiene schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:32:
[...]

Bij electronica-online.nl bestel ik altijd mijn kabels, maar allekabels.nl heeft volgens mij vrijwel hetzelfde assortiment.

Regel bij mij is: Digitale kabels kunnen goedkoopste kwaliteit zijn, analoge pak ik meestal ietsje duurder als de goedkoopste bijv. HQ kabels.

Ik heb de Onkyo c5115, is dezelfde receiver icm de upscaling dvd speler (al weet ik nog niet precies wat upscaling inhoudt, ik dacht dat die 576p oprekte naar 1080p maar kan die instelling nog nergens vinden maar heb er ook amper naar gekeken, in ieder geval niet in het boekje). TV geeft nu nog 576p aan. Die heeft dan wel een hdmi aansluiting wat ik wel fijn vond. Opzich had ik dat ook met de PS3 gekund maar wil die graag wat ontlasten ivm stroomverbruik en leeswerk.
Een tv geeft altijd aan wat hij binnen krijgt. Als jij dus 576p ziet, dan is dit dus niet geupscaled door de receiver.
Ik weet niet of jouw receiver dit kan en of zo ja: of hij dit beter doet dan de tv.
De ps3 kan dit overigens wèl.

edit: ff gekeken in de handleiding. Het blijkt dat je de upscaling moet aanzetten in de dvd speler.
Bij de handleiding van de dvd speler staat dit:

You can change the resolution for HDMI output. Press
RESOLUTION repeatedly to select the desired resolution
- 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p.

Weet niet helemaal of dit precies zo gaat, omdat jij een set hebt en misschien een andere afstandsbediening. Probeer het ff!

[ Voor 61% gewijzigd door Ferry34 op 25-11-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik heb overigens nog wel een vraag: is er een VESA-maat bekend voor de 42PZ80, 81, 85?
Of maakt het niet veel uit zolang je maar een standaard beugel neemt?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Chevy454 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:41:
Ik was net gaan klagen bij de winkel waar ik mijn Sony BR-speler heb gekocht (ik moet nog 5 BR films van hun :( ) waar ik de 50PZ80 heb zien staan. Ja dat is wel een leuke maat van TV maar nu ik hier thuis vanuit de woonkamer dit post kijk ik naar mijn 42" gameboy scherm... En eigenlijk is 42" wel groot genoeg.. totdat er film gekeken wordt :(

* Chevy454 twijfelt: ofwel 50" ofwel HT uitbreiden met nieuwe speakers....
Ik moet echt zeggen: de impact die je krijgt bij het kijken naar films/games is echt huge bij een 50 inch!
Ik beleef de films en games veel meer.

Mn buurman heeft de werkelijk ook prachtige TH42PZ80, maar ik zou niet willen ruilen met mn 50PV70....no way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Dat is lekker.. keek ik net nog een keer op de bcc site, kost de 37px80 ineens 899 euro. En de 42px80 kost ook 899. Snap er niks meer van. Zou wel heel zonde zijn dat hij ineens 200 euro duurder is zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-05 20:04
Weet iemand hoe groot de doos is als je een 42PX80 koopt? Ik heb gelezen dat je een plasma tv altijd rechtopstaand moet vervoeren. Nu heb ik een redelijk grote auto (Xsara Picasso) waar de achterbankstoelen eruit kunnen. Gaat dit passen? Of heeft iemand maten van de doos?
Ik heb een mooie aanbieding gezien bij Cameranu.nl in Urk. Voor mij binnen een half uur te rijden en zij bieden de Nederlandse garantie aan (dus twee jaar aan huis). :)

Tegels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Martijn1990 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:08:
Dat is lekker.. keek ik net nog een keer op de bcc site, kost de 37px80 ineens 899 euro. En de 42px80 kost ook 899. Snap er niks meer van. Zou wel heel zonde zijn dat hij ineens 200 euro duurder is zeg.
Waarschijnlijk krijg je op die koopavond 200€ korting. Zou niet de eerste keer zijn dat ik zo'n praktijken zie.. :/
Tegels schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:13:
Weet iemand hoe groot de doos is als je een 42PX80 koopt? Ik heb gelezen dat je een plasma tv altijd rechtopstaand moet vervoeren. Nu heb ik een redelijk grote auto (Xsara Picasso) waar de achterbankstoelen eruit kunnen. Gaat dit passen? Of heeft iemand maten van de doos?
Ik heb een mooie aanbieding gezien bij Cameranu.nl in Urk. Voor mij binnen een half uur te rijden en zij bieden de Nederlandse garantie aan (dus twee jaar aan huis). :)

Tegels!
Dat gaat gewoon passen. Collega vertelt me net dat hij zijn 50PZ800 in zijn auto ook rechstaand heeft vervoerd (heeft ook een mono-volume) dus een 42" gaat zeker passen.
De afmetingen staan hier trouwens wel al ergens in het topic gepost.

[ Voor 48% gewijzigd door Fire69 op 25-11-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Fire69 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:21:
[...]

Waarschijnlijk krijg je op die koopavond 200€ korting. Zou niet de eerste keer zijn dat ik zo'n praktijken zie.. :/

[...]
Ik denk inderdaad dat ze voor die koopavond de prijzen even omhoog knallen, zodat het lijkt dat je veel korting krijgt. Ik ben benieuwd 2 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ferry34 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:35:
Ik moet echt zeggen: de impact die je krijgt bij het kijken naar films/games is echt huge bij een 50 inch!
Ik beleef de films en games veel meer.
Ik ben weer bekomen van het 50" gevoel. Dat was echt grandioos :)
Mn buurman heeft de werkelijk ook prachtige TH42PZ80, maar ik zou niet willen ruilen met mn 50PV70....no way!
Kan ik geloven maar ik ben weer stiekum aan het meten geweest hoe het eruit zou gaan zien. van 32" naar 42" was al een mooie vooruitgang. En dan nog eens 8" erbij? Ik ga eerst mijn HT meer in balans brengen, 50" met van die mini satteliet speakers is beetje buiten proportie :) Eerst maar even wat zuilen aanschaffen, dan lijkt de 42" nog wat kleiner en wordt de 50" nog meer gerechtvaardigd :+

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 25-11-2008 15:41 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Ferry34 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:00:
[...]

Zeer interessant. Volgens deze link gaat het om professionele schermen en dus zonder tuner en speakers, maar die gebruik ik beide niet. Er waren tot nu toe alleen van dit soort schermen te koop van de vorige serie.

http://www.diskidee.nl/20...anasonic-plasma-tv's/8625

[...]

Een tv geeft altijd aan wat hij binnen krijgt. Als jij dus 576p ziet, dan is dit dus niet geupscaled door de receiver.
Ik weet niet of jouw receiver dit kan en of zo ja: of hij dit beter doet dan de tv.
De ps3 kan dit overigens wèl.

edit: ff gekeken in de handleiding. Het blijkt dat je de upscaling moet aanzetten in de dvd speler.
Bij de handleiding van de dvd speler staat dit:

You can change the resolution for HDMI output. Press
RESOLUTION repeatedly to select the desired resolution
- 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p.

Weet niet helemaal of dit precies zo gaat, omdat jij een set hebt en misschien een andere afstandsbediening. Probeer het ff!
De dvd-speler kan dit maar had dus inderdaad nog niet in het boekje gekeken. Ik gebruik normaal de afstandbediening van de home cinema set, die kan ook de dvd bedienen, maar heb ook evengoed een losse dvd afstandbediening, had daar alleen nog niet op gekeken en in het menu kon ik het zo 1,2,3 niet vinden. Maar dat is zeker wel mooi, er even vanuit gaande dat de onkyo beter up kan scalen als de 42pz80.

De PS3 wist ik dat die dat zeker kon. Kan de PS3 eigenlijk ook spellen upscalen.

Ik heb mijn spul pas net allemaal, alleen de tv al een half jaar ofzo maar het staat allemaal bij de vriendin in huis en woon zelf nog thuis dus heb niet zoveel test tijd. :P (Dinnetje wou een biellige mini-lcd kopen, 32 inch voor 500 euries, maar daar was ik het niet mee eens :))

[ Voor 9% gewijzigd door wiene op 25-11-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Inderdaad een walgelijk iets. Een verhoging van 700 naar 900 is procentueel ook belachelijk groot.

Heb meteen gebeld naar BCC en gevraagd hoe dit zit. Ik zei dat de prijs 700 was en een dag nadat ik me had aangemeld voor de speciale anwb koopavond, deze meteen omhoog schoot naar 900.
Het antwoord is dat dit gewoon mogelijk is en dat zij deze prijzen doorkrijgen. (geloof ik niet).

Op de vraag wat de prijs gaat worden op 2 dec, wist hij het antwoord niet en ook niet welke produkten de speciale korting krijgen

Heb hem meteen verteld hoe de prijs van 700 bij BCC meteen op internet op dit forum ging en dat er meerdere mensen deze tv wilden gaan halen op 2 dec. Ook dat de prijs ineens omhoog ging, ging meteen het internet over.
Ik zei: als u me kunt vertellen dat de prijs van 700 nog steeds geldt, ik dit onmiddelijk op internet zou vermelden en dat er dan geheid klandizie zou komen.
Maar hij vertelde dat hij niet van de afdeling tv's was en dat ik gewoon naar de winkel moet komen en het uit moet leggen en dan hoort wat mogelijk is. Helaas heb ik nou griep, dus kan de deur niet uit.

Als ze me deze prijs niet kunnen geven, dan wordt het gewoon megapool.nl. Hopelijk wil Dale nog checken bij Panasonic of hij een Nederlands model heeft gekregen.
wiene schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:40:
[...]

De dvd-speler kan dit maar had dus inderdaad nog niet in het boekje gekeken. Ik gebruik normaal de afstandbediening van de home cinema set, die kan ook de dvd bedienen, maar heb ook evengoed een losse dvd afstandbediening, had daar alleen nog niet op gekeken en in het menu kon ik het zo 1,2,3 niet vinden. Maar dat is zeker wel mooi, er even vanuit gaande dat de onkyo beter up kan scalen als de 42pz80.

De PS3 wist ik dat die dat zeker kon. Kan de PS3 eigenlijk ook spellen upscalen.

Ik heb mijn spul pas net allemaal, alleen de tv al een half jaar ofzo maar het staat allemaal bij de vriendin in huis en woon zelf nog thuis dus heb niet zoveel test tijd. :P (Dinnetje wou een biellige mini-lcd kopen, 32 inch voor 500 euries, maar daar was ik het niet mee eens :))
Ik begreep dus dat je dit op de afstandsbediening van de dvd speler moet doen.
Als het goed is zit het knopje resolution op de 2de rij van onder, 2de knop van links naast de knop Zoom.
Hiermee kan je dus de resolutie wijzigen naar 720p/1080p wanneer je gebruik maakt van hdmi..

Ja de ps3 scaled ook spellen op. Er zijn sowieso enkele games die net onder de 720p worden gerendered, maar alle spellen kan die upscalen.
Wanneer je zoals jij en ik en hdready hebt, pakt de ps3 bij sommige games automatisch 720p ipv 1080p.
Ik zag dat bij GTA4, maar las op internet hoe je de ps3 kan forcen de 1080p te pakken. Het verschil was echt behoorlijk!

[ Voor 38% gewijzigd door Ferry34 op 26-11-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Hm.. ik had er zelf niet aan gedacht om gelijk te bellen, geef je groot gelijk dat jij het wel deed. Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat ze de prijzen zo doorkrijgen, en ik ben ook erg benieuwd wat ze zeggen op 2 december als ik dit voorleg. Ik heb zelf ook weinig tijd om voor 2 december nog naar de BCC te gaan helaas. Mocht hij inderdaad 899 zijn kunnen ze het sowieso vergeten, dan zoek ik wel een andere winkel. Zou idd handig zijn als we zeker weten dat megapool.nl Nederlandse modellen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:20
Wat achterlijk van de BCC zeg. Everyday low pricing - high service..

jaja... dit is echte nepperij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Wat een stinkerds, alhoewel ik er niet eens raar van opkijk. Ik was al nooit zo'n fan van BCC (keer enorm slecht behandeld in de vestiging hiero)...

Ik zal eens kijken of ik van de week tijd heb om eens langs te gaan. Zo ja, dan horen jullie zeker van mij!

[ Voor 35% gewijzigd door Dynamix op 25-11-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 17:37
M.b.t. die BCC verhoging (ben voor een maat e.e.a. aan het volgen): gewoon afwachten wat de prijzen doen, als je serieus een tv wil kopen dan ben je op de hoogte van de prijzen dus dan zie je vanzelf of je voordeel hebt. Als je je aanmeldt voor die 2 uur koopavond verplicht je je tot niets en met de feestdagen in aantocht zullen er echt wel mooie acties komen, waar dan ook :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Dat is zo Tommy, maar de tv is een cadeau en dan weet ik in ieder geval dat ik niet meer hoef te zoeken etc.
Nou moet ik er weer heen of misschien zelfs wachten op 2 dec.
Die 2 dec kwam me eigenlijk erg goed uit, als ik de tv dan gewoon voor dat bedrag meekrijg ben ik klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Kan iemand me toch effetjes een simpele link geven naar een goede beugel (ja dit is een 'wat moet ik kopen-vraag' :P, ben nu al dagen op zoek maar ik krijg het gewoon niet gevonden. Terwijl het te simpel zou moeten zijn eigenlijk.

Een beugel, die aan de muur kan, met als enige functie omhoog en omlaag. (dus niet kantelen of draaien) Exact zoals de beugel van een schoolbord.

Prijs: Niets extreem duurs. 25-75 euro-ish.

Het is voor de Panasonic 42PZ81 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-05 16:07

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik snap niet meer helemaal hoe ik nu alles moet aansluiten. Ik heb een NMT popcornhour die vie HDMI beeld (straks) gaat doorgeven aan mijn 42PZ80/81. Maar hier komt ook DTS geluid uit. Moet ik nu vanwege de lipsync de popcornhour aansluiten via HDMI aan audio versterker en de audio versterker aan TV?

óf moet de popcornhour aan de TV én de versterker apart gekoppeld worden?

óf moet de popcornhour aan de TV en via de TV weer aan de versterker gekoppeld worden?

Kan dit allemaal met die Onkyo die populair schijnt te zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door LtMarx op 25-11-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

KoffieNT1.5 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:58:
Kan iemand me toch effetjes een simpele link geven naar een goede beugel (ja dit is een 'wat moet ik kopen-vraag' :P, ben nu al dagen op zoek maar ik krijg het gewoon niet gevonden. Terwijl het te simpel zou moeten zijn eigenlijk.

Een beugel, die aan de muur kan, met als enige functie omhoog en omlaag. (dus niet kantelen of draaien) Exact zoals de beugel van een schoolbord.

Ik denk dat je dat voor 25-75 euro niet voor elkaar gaat krijgen (dat is de prijs van de meeste vaste beugels al). Omhoog/omlaag is denk ik lastiger om te maken, dan een kantelbare beugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

MrSleeves schreef op woensdag 26 november 2008 @ 08:45:

Ik denk dat je dat voor 25-75 euro niet voor elkaar gaat krijgen (dat is de prijs van de meeste vaste beugels al). Omhoog/omlaag is denk ik lastiger om te maken, dan een kantelbare beugel.
Hmm, nja ik ben niet van plan gruwelijk veel geld aan een beugel uit te geven. Dan ga ik toch maar even kijken naar een el-cheapo oplossing :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
En de 37PX80 is vandaag weer 699 bij BCC... 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Dynamix op 26-11-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19082

Ik heb nu een dikke week de Pana 46 PZ80 in huis staan en ik moet zeggen ik vind het geweldig. Ik ben blij dat ik een 46" ipv een 42" heb genomen. Ik vind 10cm extra wel echt de moeite waard. Ik heb het scherm voor 1321 Euro gekocht, dus dat vond ik een mooie prijs.

Ik moet zeggen dat ik het scherm erg mooi vind, de voet was makkelijk te plaatsen.
De afstandsbediening is erg duidelijk, duidelijk lettertype en duidelijke lay-out.
De menu's zijn ook erg makkelijk ik heb geen boekje hoeven te gebruiken.
Bij SD Content is het beeld niet helemaal scherp tov 720P en 1080P content.

Ik zit ongeveer een 2,5meter van het scherm af en ik kan echt duidelijk verschil zien tussen 720P en 1080P.

Mijn conclusie na een week is dat het een zeer goede aankoop is geweest en ik ben er erg tevereden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Nice Quattroman :)

Maar het is ook wel logisch dat jij verschil ziet tussen 720p en 1080p natuurlijk.
Jou tv zendt sowieso in 1080p. Zoveel beeldlijnen heeft hij nou eenmaal, dus 1080p kan hij 1:1 weergeven.

Bij 720p materiaal moet hij de overige 360 beeldlijnen zelf bij gaan verzinnen om toch aan de 1080p te komen. Dit kan komt bijna nooit ten goede van het beeld.

Kijk je echter 720p of 1080p op een HD-R tv en daarnaast 1080p op een F-HD tv, dan is het verschil veel kleiner en op 2,5 tot 3 meter zie je het verschil niet.

Veel plezier met je aankoop :D

@ KoffieNT
Je koopt een tv van meer dan 1000 euro maar hij moet wel op een beugeltje komen van 50 euro? Beetje krom of niet? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

StealthyPeanut schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:36:

@ KoffieNT
Je koopt een tv van meer dan 1000 euro maar hij moet wel op een beugeltje komen van 50 euro? Beetje krom of niet? :o
Nou vind ik niet, ik wil niet nog eens 1/5e wat ik aan de tv uitgeef moeten betalen voor een beugel.

Waarom zijn die zo duur btw?

Moeten krachtig genoeg zijn om het gewicht te dragen.
De functies. In mijn geval dus alleen maar omhoog en omlaag.

Ik heb ze voorbij zien komen voor 500 euro, dat begrijp ik niet helemaal :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
KoffieNT1.5 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:58:

Ik ken eigenlijk geen beugel die je makkelijk omhoog kan schuiven. Waarom wil je dat? (die prijs wordt redelijk onmogelijk hoor, ik denk 100-125, maar probeer de beugel in de winkel erbij te krijgen!)

Veel beugels (die met zo'n raamwerkje die je aan de tv bevestig) kan je wèl iets verstellen door die profielen te verzetten voor als die toch net niet op de goede hoogte hangt.
Je hoeft dan niet bang te zijn dat je opnieuw gaten moet boren, maar het is niet iets wat je vaak kan doen.
Zo'n plasma is namelijk een beetje zwaar.
Lt. Marx schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:06:
Ik snap niet meer helemaal hoe ik nu alles moet aansluiten. Ik heb een NMT popcornhour die vie HDMI beeld (straks) gaat doorgeven aan mijn 42PZ80/81. Maar hier komt ook DTS geluid uit. Moet ik nu vanwege de lipsync de popcornhour aansluiten via HDMI aan audio versterker en de audio versterker aan TV?

óf moet de popcornhour aan de TV én de versterker apart gekoppeld worden?

óf moet de popcornhour aan de TV en via de TV weer aan de versterker gekoppeld worden?

Kan dit allemaal met die Onkyo die populair schijnt te zijn?
In principe zou de audio-deley automatisch moeten worden gedaan wanneer alle(!) apparatuur hdmi 1.3 heeft, maar ik ben nog niet 100% zeker.

Die onkyo waar we het laatst over hadden heeft inderdaad de optie audio-delay. Ik weet niet welke jij op het oog had, maar zoek het maar op bij Onky.nl want dan kan je bij de info per apparaat heel makkelijk de handleiding downloaden.
De optie die jij zoekt is dus audio-delay. De lipsync problemen komen wanneer receiver of tv het beeld elektronisch probeert te verbeteren en dus vanwege deze handelingen achter gaat lopen tov het geluid.

Het is wel belangrijk als je dit kunt verhelpen door een audio delay, want je irriteert je echt mateloos hieraan!!

[ Voor 42% gewijzigd door Ferry34 op 26-11-2008 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ferry34 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:30:
[...]

Ik ken eigenlijk geen beugel die je makkelijk omhoog kan schuiven. Waarom wil je dat?

Veel beugels (die met zo'n raamwerkje die je aan de tv bevestig) kan je wèl iets verstellen door die profielen te verzetten voor als die toch net niet op de goede hoogte hangt.
Je hoeft dan niet bang te zijn dat je opnieuw gaten moet boren, maar het is niet iets wat je vaak kan doen.
Dat wil ik zodat hij laag staat als ik achter het bureau zit, en wat hoger als ik een film of tv aan het kijken ben, maar aangezien ik er zelfs geen kan vinden voor 200 euro+ ga ik gewoon kijken naar een goedkope simpele vaste. :)

(had ook even gezocht op de site waar ik hem ga bestellen, geen resultaat. Maar zal bij de winkels waar ik ga kijken eens flink gaan informeren :))

[ Voor 8% gewijzigd door KoffieNT op 26-11-2008 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 19082 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:31:
Ik heb nu een dikke week de Pana 46 PZ80 in huis staan en ik moet zeggen ik vind het geweldig. Ik ben blij dat ik een 46" ipv een 42" heb genomen. Ik vind 10cm extra wel echt de moeite waard. Ik heb het scherm voor 1321 Euro gekocht, dus dat vond ik een mooie prijs.

Ik moet zeggen dat ik het scherm erg mooi vind, de voet was makkelijk te plaatsen.
De afstandsbediening is erg duidelijk, duidelijk lettertype en duidelijke lay-out.
De menu's zijn ook erg makkelijk ik heb geen boekje hoeven te gebruiken.
Bij SD Content is het beeld niet helemaal scherp tov 720P en 1080P content.

Ik zit ongeveer een 2,5meter van het scherm af en ik kan echt duidelijk verschil zien tussen 720P en 1080P.

Mijn conclusie na een week is dat het een zeer goede aankoop is geweest en ik ben er erg tevereden over.
Fantastische tv natuurlijk, veel plezier ermee!

Hoe groter de tv, des te minder wordt SD. Dat is nou eenmaal zo, het beeld moet worden gerekt.

De opmerking over het verschil tussen 720p en 1080p kan je niet zeggen, mensen zitten elkaar gek te maken over het verschil tussen deze 2.

Je meet het namelijk helemaal verkeerd ;)
Jij kan nooit en te nimmer op jouw scherm 720p bekijken, onmogelijk! Een hdtv kan nooit iets anders weergeven dan zijn eigen native resolutie. Alles wat binnen komt wordt naar deze resolutie gescaled.

Het enige wat je dus op een full hdtv kan bekijken, is 720p dat wordt opgerekt naar 1080p en daar wordt het nou net niet mooi van. Downscalen is niet erg, upscalen betekent kwaliteitsverlies en daarom ziet SD er ook zo matig uit!
Wanneer ik 720p of 1080p op mn hdready ga bekijken, ziet dat er een stuk beter uit dan wanneer je op een 1080p tv de input gaat verlagen naar 720p.

Capice? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 26-11-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:47
Ik zag ook Vogel standaards voor 300+... :X Metaalbewerking zal wel duur zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-05 22:02
Ey mannen,

Na eindelijk klaar te zijn met de woonkamer heb ik me maandagavond bij megapool.nl de Panasonic 42PX80 besteld. Ik laat hem bezorgen.. iemand idee of ik hem nog voor of in het weekend krijg? Ik zou bericht krijgen van de transporteur stond in de mail.

En zijn er nog enkele tips als ik de TV ga aansluiten. Ik heb een digitale ontvanger die geen HDMI aansluiting heeft dus ik kan mijn huidige scart-kabel daarvoor gebruiken? Ik heb ook een Xbox360 en die heeft de kabel boven de HDMI-aansluiting. Moet ik daarvoor toch beter een 360 HDMI kabel kopen?

Ik zal de eerste weken erop letten dat ik de TV niet op zenders continue laat staan met zelfde logo's of iets dergelijks voor het inbranden.

Sorry als ik wat verkeerde verwoordingen geef.. ben niet zo thuis in deze circuit.

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

KoffieNT1.5 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:16:
[...]

Nou vind ik niet, ik wil niet nog eens 1/5e wat ik aan de tv uitgeef moeten betalen voor een beugel.

Waarom zijn die zo duur btw?

Moeten krachtig genoeg zijn om het gewicht te dragen.
Een vriend van me werkt bij een redelijk grote (landelijk opererende) electronica boer.
De naam ga ik natuurlijk niet noemen, maar hij zegt dat er op een plasma van 800 euro 50 euro marche zit, maar op een muurbeugel van 100 euro 60 euro marche.
Ze moeten ergens op verdienen denk ik.

Net als dat ik via hem voor een paar knaken (€4,00 om precies te zijn) een 5 meter lange coax kabel en een anderhalve meter lange hdmi kabel heb kunnen kopen hem voor inkoopsprijs.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
KoffieNT1.5 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:36:
[...]

Dat wil ik zodat hij laag staat als ik achter het bureau zit, en wat hoger als ik een film of tv aan het kijken ben, maar aangezien ik er zelfs geen kan vinden voor 200 euro+ ga ik gewoon kijken naar een goedkope simpele vaste. :)

(had ook even gezocht op de site waar ik hem ga bestellen, geen resultaat. Maar zal bij de winkels waar ik ga kijken eens flink gaan informeren :))
Dat laatste lijkt me het beste. Je kunt wel dingen vinden zoals deze
http://www.erconline.nl/v...l-tvs-plasm11-p-1428.html

maar ik weet niks over of deze passen met vesa afmeting (zal wel).

Ik kreeg bij de winkel gewoon de juiste Vogels beugel erbij met de goede afmeting en bouten.
EvertonPride schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:46:
Ey mannen,

Na eindelijk klaar te zijn met de woonkamer heb ik me maandagavond bij megapool.nl de Panasonic 42PX80 besteld. Ik laat hem bezorgen.. iemand idee of ik hem nog voor of in het weekend krijg? Ik zou bericht krijgen van de transporteur stond in de mail.

En zijn er nog enkele tips als ik de TV ga aansluiten. Ik heb een digitale ontvanger die geen HDMI aansluiting heeft dus ik kan mijn huidige scart-kabel daarvoor gebruiken? Ik heb ook een Xbox360 en die heeft de kabel boven de HDMI-aansluiting. Moet ik daarvoor toch beter een 360 HDMI kabel kopen?

Ik zal de eerste weken erop letten dat ik de TV niet op zenders continue laat staan met zelfde logo's of iets dergelijks voor het inbranden.

Sorry als ik wat verkeerde verwoordingen geef.. ben niet zo thuis in deze circuit.

Groet.
Je kan gewoon de scartkabel gebruiken, mits het wel een redelijk goede is. Dat merk je wel aan het beeld.

Sluit de xbox eerst aan met componenten, dat is gewoon geweldig.
De hdmi kan nog mooier zijn en je kunt gewoon een hdmi kabel kopen van €10 bij de onderdelenshop. Als je het geluid gewoon uit de tv laat komen (geen surround dus) dan is daar geen probleem.

Zet in de inspeelperiode het contrast niet hoger dan 50%, gewoon tegen image retention. Hoger is ook helemaal niet mooier meestal.

Veel plezier en vraag maar raak. ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Ferry34 op 26-11-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

EWK schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:49:

Een vriend van me werkt bij een redelijk grote (landelijk opererende) electronica boer.
De naam ga ik natuurlijk niet noemen, maar hij zegt dat er op een plasma van 800 euro 50 euro marche zit, maar op een muurbeugel van 100 euro 60 euro marche.

Net als dat ik via hem voor een paar knaken (€4,00 om precies te zijn) een 5 meter lange coax kabel en een anderhalve meter lange hdmi kabel heb kunnen kopen hem voor inkoopsprijs.
Inkoopprijs ftw!

Marche is neem ik aan 'winst/wat ze er op verdienen'? Bij de beugel komt dat denk ik gewoon omdat er weinig van verkocht worden, maar toch, 60 van de 100 euro gewoon winst..good business. (behalve het feit dat er weinig verkocht worden uiteraard)
Ferry34 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:59:

Dat laatste lijkt me het beste. Je kunt wel dingen vinden zoals deze
http://www.erconline.nl/v...l-tvs-plasm11-p-1428.html

maar ik weet niks over of deze passen met vesa afmeting (zal wel).

Ik kreeg bij de winkel gewoon de juiste Vogels beugel erbij met de goede afmeting en bouten.
Aha nice, ik zal het eens informeren en anders bestel ik gewoon een simpel beugeltje op internet zoals de link die je geeft :).

[ Voor 27% gewijzigd door KoffieNT op 26-11-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
EWK schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:49:
[...]

Toevallig weet ik dat de prijs van een tv in de winkel 100% over de kop gaat ten opzichte van de inkoopprijs!

Dus een tv in de winkel van 1600 kost inkoop 800. Je moet s weten wat de kosten zijn voor personeel, winkel en stroom. Dat is natuurlijk fors en dat moet ook betaald worden.

Die marge klopt ook niet hoor. Bij de Harendse krijg ik sowieso 15% korting op alle tv's (behalve aurea). Het is heel normaal om 10% van de prijs van een tv af te krijgen, je betaalt nooit de prijs van het kaartje.
Surineeslander schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:16:
Goed gezien Suri!
Waarschijnlijk zijn ze geschrokken van mn telefoontje :+

[ Voor 11% gewijzigd door Ferry34 op 26-11-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

KoffieNT1.5 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:00:
[...]

Inkoopprijs ftw!

Marche is neem ik aan 'winst/wat ze er op verdienen'? Bij de beugel komt dat denk ik gewoon omdat er weinig van verkocht worden, maar toch, 60 van de 100 euro gewoon winst..good business. (behalve het feit dat er weinig verkocht worden uiteraard)
Ho wacht. Marche = Verkoopprijs-inkoopprijs*.
Hier gaan alle kosten nog van af. Huurkosten, personeelskosten, etc.
Dan blijft de winst over. Inkoopprijs ftw inderdaad :).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

EWK schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:25:
[...]

offtopic:
Het woord is "marge" en niet "marche". Spelfouten daar aan toe maar woorden geheel fout schrijven doet me pijn aan de ogen en je ziet het hier steeds meer gebeuren.

Enfin, kunnen we het weer over de techniek van Panasonic plasma's hebben? Prijzen etc. is een ander topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:45:
Ik zag ook Vogel standaards voor 300+... :X Metaalbewerking zal wel duur zijn....
Dat zijn gewoon wat profielen wat uit een matrijs wordt geduwd... Maar de grondstof zelf kost wat knaken. Ik heb hier thuis nu een HEB200 van 4m en een HEB 180 van 5m liggen en dat heeft me 400 euro gekost, vriendenprijsje nog eens. En dan moet ik het zelf nog gaan aanpassen aan mijn wensen. Gaten boren, verzagen, kopplaten erop lassen, pleisters :+ ,....

* Chevy454 heeft plannen om een draagmuur te verwijderen ;)

Moet voldoende ruimte creëren voor die 50" :+ Wil van uit de open keuken nu ook wel TV kijken, dat moet wel lukken met die 50" :+

[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 26-11-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

EWK schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:25:
[...]

Aha juist ja :).
Anoniem: 31491 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:28:
[...]

offtopic:
Het woord is "marge" en niet "marche". Spelfouten daar aan toe maar woorden geheel fout schrijven doet me pijn aan de ogen en je ziet het hier steeds meer gebeuren.
offtopic:
Ik wist wel dat het anders heette hehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-05 22:02
Bedankt Ferry voor je reactie.

Hopelijk levert Megapool de TV voor het weekend nog. (Spurs-Everton 8) )

edit: ze belden net vrijdagochtend tussen 7 en 8 komen ze de TV brengen. _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door EvertonPride op 26-11-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Surineeslander schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:16:
Ah bedankt voor het melden, daar ben ik erg blij mee :D Er is misschien toch nog hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ferry34 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:30:
[...]

Ik ken eigenlijk geen beugel die je makkelijk omhoog kan schuiven. Waarom wil je dat? (die prijs wordt redelijk onmogelijk hoor, ik denk 100-125, maar probeer de beugel in de winkel erbij te krijgen!)

[...]

In principe zou de audio-deley automatisch moeten worden gedaan wanneer alle(!) apparatuur hdmi 1.3 heeft, maar ik ben nog niet 100% zeker.

Die onkyo waar we het laatst over hadden heeft inderdaad de optie audio-delay. Ik weet niet welke jij op het oog had, maar zoek het maar op bij Onky.nl want dan kan je bij de info per apparaat heel makkelijk de handleiding downloaden.
De optie die jij zoekt is dus audio-delay. De lipsync problemen komen wanneer receiver of tv het beeld elektronisch probeert te verbeteren en dus vanwege deze handelingen achter gaat lopen tov het geluid.

Het is wel belangrijk als je dit kunt verhelpen door een audio delay, want je irriteert je echt mateloos hieraan!!
Die HDMI moet je zowiezo hebben, anders heb je gewoon delay. Maar ik snap niet in welke volgorde ik het allemaal zou moeten aansluiten wil ik die delay meesturen met het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Anoniem: 31491 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:28:
[...]

offtopic:
offtopic:
Dankjewel dat je mij -terecht- op mijn foutje wees.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Lt. Marx schreef op woensdag 26 november 2008 @ 17:00:
[...]

Die HDMI moet je zowiezo hebben, anders heb je gewoon delay. Maar ik snap niet in welke volgorde ik het allemaal zou moeten aansluiten wil ik die delay meesturen met het signaal.
Ik heb het al bij een kenner gevraagd, maar ook met hdmi1.3 blijf je de lipsync houden. De audio-delay optie op de receiver is dan het beste.

Oh ja, de vraag: de popcornhour doet dus beeld en geluid via hdmi?
Dan moet je de popcornhour aansluiten op de receiver op de hdmi in en de hdmi out gaat naar de tv.
Ik weet niet zeker of de audio delay ook werkt wanneer je het geluid apart doet over een digitale kabel als je een receiver hebt die geen audio uit de hdmi pakt, maar ik neem aan van wel. Kan ook niet anders, want die onkyo had ook een audio-delay.
Edit: volgens de handleiding kan het gewoon. Alleen niet als je de Pure Audio setting gebruikt.

De receiver werkt als een soort switch waar je alles op aansluit (popcorn/xbox/ps3) en er maar 1 hdmi kabel naar de tv gaat. De receiver zorgt dan voor het geluid en soms voor upscaling.

[ Voor 44% gewijzigd door Ferry34 op 26-11-2008 19:41 ]

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ferry34 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:10:
[...]

Toevallig weet ik dat de prijs van een tv in de winkel 100% over de kop gaat ten opzichte van de inkoopprijs!

Dus een tv in de winkel van 1600 kost inkoop 800. Je moet s weten wat de kosten zijn voor personeel, winkel en stroom. Dat is natuurlijk fors en dat moet ook betaald worden.
Ik weet niet welke malloot je dat verteld heeft, maar dat is echt de grootste onzin ooit. Een "normale" winkelprijs is circa 1,5 keer de inkoop. Internet-toko's hebben uiteraard een (veel) lagere calculatie factor.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Tekielja schreef op donderdag 27 november 2008 @ 00:40:
[...]

Ik weet niet welke malloot je dat verteld heeft, maar dat is echt de grootste onzin ooit. Een "normale" winkelprijs is circa 1,5 keer de inkoop. Internet-toko's hebben uiteraard een (veel) lagere calculatie factor.
Betwijfel ik. Gister zag ik de 46PZ85 voor 1999 bij de MM staan, terwijl je die voor 1500 thuis hebt staan als je deze bij internet verkoopt. Als de normale winkelprijs 1,5x inkoop is, zou dat 1333 moeten zijn. Dan heeft Redcoon bv een marge van net 100 euro.

Overigens zag ik dat MM de opstelling niet zo handig had gedaan (voor LCD-tv's): naast de bovenstaande TV stond een Pana LCD van 37 inch. Op beide draaide Kung Fu Panda (ook niet handig voor LCD-tv's).
Dan merk je opeens dat plasma (zelfs in zo'n verlichte MM), gewoon onovertroffen is. De haren van de panda waren gewoon zichtbaar, bij LCD niet meer (gewoon geheel soort van zwart). Ook in schaduwstukken, bij de plasma zag je gewoon de vloer doorgetekend, bij LCD een zwart gat.
Nou zullen ze beiden niet goed zijn afgesteld, maar het was wel duidelijk dat de PZ85 veel beter beeld had. Voor mij een bevestiging om, welliswaar de 42" uitvoering, deze TV te nemen.

• EWK
  • Niet online

EWK

Anoniem: 234350 schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:17:
offtopic:
Heb je de Onkyo nog gekocht? Hoe bevalt ie?
Ik heb deze namelijk zelf ook op het oog.

Hoi!

Nog niet gekocht; ik heb namelijk nog een cadeau tegoed van iemand en die gaat me dus een versterker/boxen geven. It's out of my hands!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:46

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
MrSleeves schreef op donderdag 27 november 2008 @ 08:51:
[...]

Betwijfel ik. Gister zag ik de 46PZ85 voor 1999 bij de MM staan, terwijl je die voor 1500 thuis hebt staan als je deze bij internet verkoopt. Als de normale winkelprijs 1,5x inkoop is, zou dat 1333 moeten zijn. Dan heeft Redcoon bv een marge van net 100 euro.
Je vergeet een ding, bij Redcoon is het 100% zeker GEEN NL-model, en tv's die speciaal voor Nederland zijn gemaakt, zijn nou eenmaal duurder dan de bijvoorbeeld Duitse modellen die zij vaak verkopen. Dus vergelijk het met een webshop die 100% zeker kan garanderen dat het om een NL model gaat, dan kan je pas meer weten over de marges die erop zitten.

Ik wou er zeker van zijn dat ik een NL-model zou hebben, dus heb mijn 42PZ85 gekocht bij een gewone electronicawinkel, voor een normale prijs. Ookal kon ik hem op internet voor 500euro minder krijgen, maar dan heb je geen enkele garantie dat het om een NL-model ging, en als er dus wat mis mee was, zit je dik in de problemen (dan mag je het zelf opsturen naar de winkel, die het dan verder afhandeld). En op het moment dat ik de mijne kocht, was die bijna nergens leverbaar, als ik iets in mijn hoofd heb dat ik wil kopen, dan heb ik geen geduld ervoor om te wachten tot anderen hem goedkoper aanbieden :P .

Als je persé zo een lage prijs wilt, dan haal je het toch lekker op het internet, het personeel + alle andere kosten die erbij komen, moeten toch echt betaald worden.

[ Voor 25% gewijzigd door BiG-GuY op 27-11-2008 11:23 ]

Gallery V&A

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Oke, dan geen Redcoon, maar Foka (die stellig beweren dat het om een NL-product gaat): €1519, dan vind ik een marge 186 euro ook niet echt bijster veel (12%).

• Fire69
BiG-GuY schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:20:
[...]

Je vergeet een ding, bij Redcoon is het 100% zeker GEEN NL-model, en tv's die speciaal voor Nederland zijn gemaakt, zijn nou eenmaal duurder dan de bijvoorbeeld Duitse modellen die zij vaak verkopen. Dus vergelijk het met een webshop die 100% zeker kan garanderen dat het om een NL model gaat, dan kan je pas meer weten over de marges die erop zitten.
[...]
Waarom zouden er speciaal modellen voor NL gemaakt worden? En waarom zouden die duurder zijn? :P

Waarom je meer betaald voor een NL-model is gewoon omdat je dan 2 jaar garantie aan huis hebt.
Maar of je daar 500€ voor over wilt hebben, dat moet ieder voor zich beslissen...
Ik heb 400€ minder betaald, en heb 4 jaar garantie aan huis gekregen (officieel document door Panasonic toegestuurd gekregen, dus 100% zeker) :)

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 16:20

MrDry

Desperados!

Bijna alle webshops leveren een nederlands model met 2 jaar aan-huis-garantie. Alleen de allergoedkoopste niet. (zoals bijvoorbeeld de rode peper)

Quod licet lovi, non licet bovi

Anoniem: 255903

Ik heb nu nog een raar probleem: als ik mijn PC hang aan mijn plasma en TV kijk met mijn HD Digicorder, dan zie ik links van het scherm een verticale zwarte balk van ongeveer een halve cm breedte.

Hoe los ik dit op? :o

Anoniem: 279609

Anoniem: 255903 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 12:47:
Ik heb nu nog een raar probleem: als ik mijn PC hang aan mijn plasma en TV kijk met mijn HD Digicorder, dan zie ik links van het scherm een verticale zwarte balk van ongeveer een halve cm breedte.

Ik heb een soortgelijk probleem (helaas geen oplossing voor je). Iets anders echter, ik heb een linksbovenin een horizontale streep van zo'n 1 centimeter (zwart/wit gestreept). Dit is echter alleen bij film 1 kanalen. En als ik de aspect verander van juist naar een andere en weer terug naar juist dan is het weg :-S Iemand wellicht die hier meer over weet of ook hebt?

• Tekielja
  • Niet online
MrSleeves schreef op donderdag 27 november 2008 @ 08:51:
[...]

TH-46PZ85EA

Full HD Plasma TV 116cm V-audio 24p

Uw prijs € 1.249,00
bij 4 € 1.211,53
Da's de huidige inkoopprijs bij Haagtechno (panasonic Nederland)
En ja, Redcoon importeert en zal dus een andere (lagere) inkoopprijs hebben.

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Net even een winkel gemailed of de Panasonic 42PZ81 een nederlands model betrof. Wordt een beetje zenuwachtig van al die berichten hier dat als je een niet-nederlands model hebt, en je hebt ooit garantie nodig, dat dat wel eens heel erg lang kan duren.

Ik kreeg netjes reply dat het een europees model is, en dat hij gewoon onder garantie van Panasonic-Nederland valt, dus niks aan het handje. :D
Tekielja schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:15:

Da's de huidige inkoopprijs bij Haagtechno (panasonic Nederland)
En ja, Redcoon importeert en zal dus een andere (lagere) inkoopprijs hebben.
Dat betekend dus dat Redcoon ergens buiten europa besteld?

AnyHow: Volgende week waarschijnlijk bestellen :). Vanavond kijken bij BCC naar de 82, en van het weekend naar de 80 bij de Harense Smit.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:46

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Anoniem: 279609 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 12:51:
[...]

Ik heb een soortgelijk probleem (helaas geen oplossing voor je). Iets anders echter, ik heb een linksbovenin een horizontale streep van zo'n 1 centimeter (zwart/wit gestreept). Dit is echter alleen bij film 1 kanalen. En als ik de aspect verander van juist naar een andere en weer terug naar juist dan is het weg :-S Iemand wellicht die hier meer over weet of ook hebt?
Je moet overscan aanzetten in je tv instellingen om die 'fout' weg te halen.
Die lijn bevat namelijk een soort van code die aangeeft watvoor aspect ratio iets uitgezonden wordt. Opzich zou het slim zijn van een decoder als die dat niet meezend met een hdmi poort, aangezien die dat signaal toch niet herkend... Heb het zelf met een Samsung DCB360 HDTV decoder. Als ik 576p als output kies is het er niet, maar dat komt denk ik doordat dan overscan altijd aan is. Die fout is ook te zien als je het via component aangesloten hebt en je 720p of 1080i hebt gekozen als output.

Gallery V&A

Anoniem: 255903 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 12:47:

Nog even onder de aandacht brengen, gezien ik denk dat mensen over mijn quote door de persoon hierboven zullen lezen en denken dat dit opgelost is.

• Chevy454
  • Niet online
Overscan aanzetten

Anoniem: 279609

BiG-GuY schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:39:
[...]

Je moet overscan aanzetten in je tv instellingen om die 'fout' weg te halen.
Die lijn bevat namelijk een soort van code die aangeeft watvoor aspect ratio iets uitgezonden wordt. Opzich zou het slim zijn van een decoder als die dat niet meezend met een hdmi poort, aangezien die dat signaal toch niet herkend... Heb het zelf met een Samsung DCB360 HDTV decoder. Als ik 576p als output kies is het er niet, maar dat komt denk ik doordat dan overscan altijd aan is. Die fout is ook te zien als je het via component aangesloten hebt en je 720p of 1080i hebt gekozen als output.
thanks! ga ik proberen :-)

• Fire69
Anoniem: 255903 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:47:
[...]

Nog even onder de aandacht brengen, gezien ik denk dat mensen over mijn quote door de persoon hierboven zullen lezen en denken dat dit opgelost is.
Je hebt het precies 1 uur geleden gepost... niet echt nodig om het dan nu al terug 'even' onder de aandacht te brengen hoor ;)

Officieel met je 24u wachten om zo'n dingen te doen...

Sorry :), lijkt nu voorlopig opgelost

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

wiene schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:04:
[...]

- Digital decoder rechtstreeks op 42PZ80 (nu nog scart maar wordt HDMI), geluid via Optical kabel naar optical-coaxial converter en dan met coaxial kabel naar de receiver. Bron op receiver is CBL/SAT (gekoppeld aan coaxial 1 input)
- DVD speler met hdmi en coaxial naar receiver. Bron is DVD (hdmi 1 en coaxial 2 input)
- PS3 met hdmi en optical naar receiver. Bron is AUX (hdmi 2 en optical 1)
- Popcorn hour met hdmi en optical naar receiver. Bron is VCR/DVR (hdmi 3 en optical 2)

De inputs zijn naar eigen wens te koppelen aan een bron. Natuurlijk staan de bronnen al vast omdat die ook op de afstanbediening staan. Je hebt bijvoorbeeld ook nog CD, TAPE en nog wat andere bronnen die ik zo niet uit mijn hoofd weet.

Je hebt exact de setup staan die ik ook wil kopen. Heb jij last van lipsync problemen via de popcornhour (of DVD/PS3? Ik kan namelijk nergens vinden dat de Onkyo HT-S5105 lipsync ondersteund over HDMI 1.3. De HTX-22HD ondersteund het zowiezo wel maar die is weer een slag duurder (met satellietspeakers erbij).

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:31
Ben zelf aant kijken voor de Onkyo HT-S9100THX: 7.1 DTS-HD MA en alles erop en eraan voor een kleine 850 euro. Lijkt me miss geen verkeerde keus ipv HTX-22HD?

Ontopic: Het blijft een mooie tv de 42pz85, alleen iets vreemds: 1080p24 pakt ie prima maar als ik dvds afspeel is er elke seconde een hickup(Zal aan laptop liggen: 50/60hz input) Dit wil ik verhelpen door 1080p60 uit te zenden alleen dan heb ik last van verschrikkelijke underscan:S.

• Tekielja
  • Niet online
KoffieNT1.5 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:26:
Net even een winkel gemailed of de Panasonic 42PZ81 een nederlands model betrof. Wordt een beetje zenuwachtig van al die berichten hier dat als je een niet-nederlands model hebt, en je hebt ooit garantie nodig, dat dat wel eens heel erg lang kan duren.

Ik kreeg netjes reply dat het een europees model is, en dat hij gewoon onder garantie van Panasonic-Nederland valt, dus niks aan het handje. :D
De PZ81 is idd een europees model, geen nederlands model. Garantie is dus geen probleem, alleen de home service kan je denk ik wel vergeten.
Dat betekend dus dat Redcoon ergens buiten europa besteld?
Nee, ergens buiten Nederland, om exacter te zijn, ze bestellen iig niet bij Haagtechno nederland.

[ Voor 0% gewijzigd door Tekielja op 27-11-2008 17:42 . Reden: typo. ]

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Tekielja schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:41:

Nee, ergens buiten Nederland, om exacter te zijn, ze bestellen iig niet bij Haagtechno nederland.
Aha :)

Ben zojuist naar de BCC geweest, even de 42PZ82 checken, gruwelijk mooi. Heb alleen maar effe een gewone tvzender gezien en een kort HDfilmpje.
Daarnaast stond een Philips LCD tv van dezelfde grootte, er was wel een verschil, maar kon niet precies zeggen wat.
Bij de plasma was het zoiets van: "What u see is what u get", en bij de Philips was het...soort van aangepast...iets vloeiender maar toch ook weer niet :P. Kan het niet uitleggen hehe.
Ik vond de kleuren van de LCD erg mooi maar het leek of de Plasma er veel meer had :).

Rare was trouwens dat op de foto (bij bv kieskeurig) de onderkant zilver/grijs is, maar dat komt blijkbaar door het licht want hij is dus zwart(glansachtig), dat was het enige wat ik niet mooi vond (de zilver/grijze rand) aan de tv, maar dat valt dus ook alweer mee :D.

De tv is me iig heel erg bevallen. Zondag naar de Harense Smit de 80 bekijken en maandag denk ik de 81 bestellen yeah!

(De 82 is bij de BCC trouwens 1299 euro, hoe zit dat met die korting? Stel je voor dat ik een flinke korting kan krijgen op die ene datum is dit misschien ook wel weer interessant, maar goed, blijf niet aan de gang met veranderen :P..)

[ Voor 20% gewijzigd door KoffieNT op 27-11-2008 18:31 ]

• Martijn1990
Je moet je aanmelden voor die korting. Er is nog niet bekend hoeveel korting er op tv's zit, dit hoor je daar pas denk ik. Je krijgt al standaard 5% korting met je ANWB pas.
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor prijsdiscussies