Digitale surround receiver + 5.1 speakers

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Topicstarter
Na een hele dag surfen en mailen op internet moest ik concluderen dat ik wat hulp nodig heb om in de juiste richting te komen. Door langdurige ziekte heb ik niet de mogelijkheid om de winkels af te gaan, en omdat dit een kerstcadeau moet worden voor mijn familie, kan ik daar ook geen beroep op doen.

De bedoeling is om in ieder geval de oude verrotte versterker te vervangen die onze oude verrotte speakers steeds vaker laat schreeuwen. Nu dacht ik; tegenwoordig heb je van die mooie Home Theater (of Cinema) setjes waar je twee of drie vliegen in 1 klap slaat (dvd-speler, reciever, speakers). Maar toen bedacht ik het nadeel van complete setjes; beperkte vrijheid in uitbreiding (toch?). En bovendien hebben we al een DVD-speler, wat later misschien wel een bluray wordt.

Ook vanwege het beperkte budget (blijft toch een cadeau en ik ben ook de rijkste niet) dacht ik dus een goede beslissing te maken om een setje zonder speler te nemen. Zoals de Sony HT-SS series. Maarrr... wat zeggen de eerste shops na e-mailen meteen; dit zijn nog steeds niet bepaald goed klinkende setjes in hun prijsklasse (300-350 euro).

Maar wat is dan wel een slimme keus om te doen? Is zo'n set juist niet optimaal op elkaar afgestemd (decoder/speakerset)

Ik dacht het wel te kunnen redden met 350 euro's. Mijn <300 euro Logitech Z-5500 digitale speakerset heeft ook al de nodige keren in de woonkamer gestaan, en dat geluid is absoluut toereikend. Alleen past het design niet zo in de woonkamer en kunnen we die lompe (brede) subwoofer nergens mooi kwijt. Ook moet FM radio inbegrepen zijn.

Het volgende is belangrijk:
- Budget ~350euro
- Kleur zwart, of in ieder geval donker (bruin evt.).
- 5.1 setup:
Geen standaarden, alles moet aan de muur te bevestigen zijn.
Lage center speaker (<8cm) om vlak voor de TV te leggen.
Liefst smalle subwoofer zodat dit niet veel plaats inneemt (hoogte/diepte maakt niet zo uit).
- Langst benodigde kabel is ~9 meter voor linksachter (of dit moet te vervangen zijn).
- Optisch in (S/PDIF Toslink)
- Decodering van Dolby Digital en DTS
- Afstelling voor surround (calibratie) voor onze woonkamer
- FM Radio

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gamm//Sony_HT-SS1300.jpg
Sony HT-SS1300 waar me oog op viel

[ Voor 5% gewijzigd door Patriek op 22-11-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:37
Onkyo heeft een (naar mijn mening) mooie set voor een zeer mooie prijs welke binnen je budget past. De set voldoet aan al je wensen (behalve de center speaker, die is 10cm hoog) en ziet er naar mijn mening bescheiden en strak uit. http://www.kieskeurig.nl/receiver/onkyo/ht-s5105/287215/ en http://www.eu.onkyo.com/p...duct_en_2008_6278292.html voor meer informatie.

[ Voor 20% gewijzigd door Jorick op 22-11-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Bedankt, die sets van Onkyo waren inderdaad degenen die naast de Sony's naar boven kwamen bij mijn kieskeurig zoekacties. 10 cm hoge center moet nog te doen zijn. Heb je luisterervaring met beide merken?

Een andere tip was deze JBL CSP340 set , maar het design wijkt te veel af van onze huiskamer (vooral de zilver metalen speakers). En 400 euro is boven mijn budget. Bovendien zit er weer zo'n speler bij die ik niet nodig heb.

Misschien moet ik het meer in de 2de hands gaan zoeken, maar ik zou niet weten wat goed is (ken ook al die hifi merken niet).

[ Voor 64% gewijzigd door Patriek op 22-11-2008 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Heb inmiddels gebeld met mijn oom die eigenaar is van een elektronicawinkel. Hij adviseert om niet in te gaan op de aantrekkelijk ogende home theatre sets, maar een goede losse reciever te pakken met instelmogelijkheden voor alle soorten losse speakers.

Dus ook hij geeft aan (net als de andere winkels), dat er een aanzienlijk verschil in geluidskwaliteit zit tussen de grote "algemene-elektronica" merken (zoals Sony, LG, Samsung) en de meer "audio specieke" merken (zoals JBL/Harman Kardon).

Mijn budget blijft daarbij moeilijk, wil ik inderdaad gelijk 5.1 speakers er bij hebben, maar gelukkig krijg ik de nodige korting. Ook heeft hij een aantal leuke dingen opgekocht van o.a. Harman Kardon.
Verder zijn er een aantal kwaliteits setjes die niet populair bleken vanwege uiterlijk, maar daardoor nu wel voor interessante prijzen rond gaan.

Ik zal met een vriend proberen bij zijn winkel langs te gaan en te oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Patriek schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 19:37:
Heb inmiddels gebeld met mijn oom die eigenaar is van een elektronicawinkel. Hij adviseert om niet in te gaan op de aantrekkelijk ogende home theatre sets, maar een goede losse reciever te pakken met instelmogelijkheden voor alle soorten losse speakers.
Jouw oom heeft ontzettent gelijk. Helaas heeft dat natuurlijk ook z'n nadelen op de aanschaf waarde.
Die dingen ogen altijd wel leuk, en het geluid _lijkt_ o zo goed, maar het tegendeel is waar. Plastic troep, die speakers, kan nooit goed zijn natuurlijk.
Dus ook hij geeft aan (net als de andere winkels), dat er een aanzienlijk verschil in geluidskwaliteit zit tussen de grote "algemene-elektronica" merken (zoals Sony, LG, Samsung) en de meer "audio specieke" merken (zoals JBL/Harman Kardon).
Dit is dan weer wat anders; Sony kan ook heel goede receivers maken, naast hun 'brakke' all-in-one home theatre first Sony's.
Dus; Je zou met je budget ook naar de goedkopere losse receivers kunnen kijken en wellicht vind je daar al ruimschoots in wat je zoekt. Als je even geen speakers erbij koopt, wil dat misschien nog wel lukken met je budget, of je moet er nog wat bijleggen.
HK heeft volgens mij ook behoorlijk goedkope instap receivers voor de prijs rond jouw budget.
Mijn budget blijft daarbij moeilijk, wil ik inderdaad gelijk 5.1 speakers er bij hebben, maar gelukkig krijg ik de nodige korting. Ook heeft hij een aantal leuke dingen opgekocht van o.a. Harman Kardon.
Verder zijn er een aantal kwaliteits setjes die niet populair bleken vanwege uiterlijk, maar daardoor nu wel voor interessante prijzen rond gaan.

Ik zal met een vriend proberen bij zijn winkel langs te gaan en te oordelen.
Misschien kan je ervoor kiezen om gezien je beperkte budget je apparatuur in stappen te kopen.
Eerst de recevier en er wat oude speakers aanknopen die je buiten op straat hebt gevonden (bij wijze van spreken dan) en dan, zodra je weer wat budget hebt, vervang je de fronts L+R+C en eventueel meteen of later de rears.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Allereerst bedankt voor je reactie!
remco_k schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 19:55:
[...]....Helaas heeft dat natuurlijk ook z'n nadelen op de aanschaf waarde...
Met nadeel op aanschafwaarde bedoel je gewoon dat ik duurder uit kom met het HK-spul? :)
[...]
Dit is dan weer wat anders; Sony kan ook heel goede receivers maken, naast hun 'brakke' all-in-one home theatre first Sony's.
Dus; Je zou met je budget ook naar de goedkopere losse receivers kunnen kijken en wellicht vind je daar al ruimschoots in wat je zoekt. Als je even geen speakers erbij koopt, wil dat misschien nog wel lukken met je budget, of je moet er nog wat bijleggen.
HK heeft volgens mij ook behoorlijk goedkope instap receivers voor de prijs rond jouw budget.
[...]
Misschien kan je ervoor kiezen om gezien je beperkte budget je apparatuur in stappen te kopen.....
Ik krijg nu ook wel enigzins het idee dat de kenners hun fanatisme boven het budget laten gaan... zoiets als ik als computerverkoper ook wel eens heb. Maar het geld is er toch echt niet, het blijft een (flink) cadeau en dat is juist om de reden dat mijn ouders niet veel geld meer hebben. Dus het stappenplan is ook geen optie. Bovendien zou ik het toch een anti-climax vinden als er wel een goede surround reciever staat, maar dan met 2 oude boxen. Aan de andere kant wil je geen rommel, het blijft een overweging natuurlijk.

PS: Je hebt gelijk dat Sony ook nog een hoogwaardige lijn heeft, maar het ging om de bedoeling.

[ Voor 16% gewijzigd door Patriek op 22-11-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Nog eens wat; wat vinden jullie in het algemeen over HDMI op een reciever?
Ik ben aardig bekend met deze technologie vanuit de computerbranche, maar het lijkt me enigzins overbodige luxe voor een reciever? Want veel meer dan kabel-besparing doe je er niet mee is het wel? Lipsynch van versie 1.3 zou een reden kunnen zijn, maar dat zou je dan handmatig moeten bijstellen, want na je reciever loopt de video nog steeds delay op doordat deze nog door de beeldverwerker moet v/d TV. In het geval van een HTPC kan ik zelf de delay al prima softwarematig toepassen.

Lijkt mij dat een gemiddeld gezin de komende jaren gelukkig blijft met standaard Dolby Digital en DTS en prima uit de voeten moet kunnen met een optische of coax aansluiting.

Edit: Iets wat ik over het hoofd zag... in de toekomst zie ik mijn ouders nog wel met een laptopje zitten. Daarmee heb je grote kans dat die enkel digitale audio over HDMI geeft en geen andere uitgang bied.

[ Voor 34% gewijzigd door Patriek op 25-11-2008 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Ondanks alle adviezen voor losse componenten hou ik vanwege het budget toch eerste optie nog even open:

Sony HT-SS1300 van ~350 euro nieuw.

Ook omdat geluidskwaliteit een relatief begrip is en wij een goede ervaring hebben een Logitech Z-5500 Digital van nog geen 300 euro (wat overigens wel een van de allerbeste sets is in de computerbranche).

Tot zover ik het besproken heb met mijn oom zal een HK reciever al gauw over de 200 euro kosten. En dan zit ik dus nog met de twee antieke speakers (en dus alsnog geen surround).

Die Sony set ziet er gewoon zo geil uit als kerstcadeau (ik zie de rode strik al van de mooie doos af vallen waarna we meteen een gezellige film kunnen kijken in surround). En dat me moeder blij is dat de halve stereotoren weg kan en me pa blij dat tie zich niet verplicht voelt om zich in de schulden te keren voor een bijpassende speakerset.

En nog een klein voordeel wat ik nog niet besefte; een complete set heeft ook wel weer een voordeel; een afstandsbediening minder en beter gebruiksgemak vanwege het minder aantal instellingen (fine-tuning is overbodig).

[ Voor 31% gewijzigd door Patriek op 23-11-2008 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb hier een Onkyo set, HT-s990THX (800euro) voor mijn tv en de Z5500. dus ik kan vergelijken. het geluid van de z5500 is absoluut niet slecht, maar dat van een echte reciever met speakers is toch nog een andere klasse, het geluid is heel anders dan de z5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Toch bedankt voor de reactie, maar die vergelijking gaat dus inderdaad niet op en valt totaal buiten mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriek schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:43:
Ondanks alle adviezen voor losse componenten hou ik vanwege het budget toch eerste optie nog even open:

Sony HT-SS1300 van ~350 euro nieuw.
Puur op m'n gevoel (ik heb beide setjes nog nooit gehoord) zou ik dan toch voor die Onkyo HT-S5105 gaan. Gezien het ontwerp van de center van Sony kan daar gewoon geen prettig (lager) mid uit komen. Dat bereik is erg belangrijk voor stemmen, en laat bij DD/DTS films nou net ongeveer 80% van de stemmen uit je center komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:45:
[...]
Puur op m'n gevoel (ik heb beide setjes nog nooit gehoord) zou ik dan toch voor die Onkyo HT-S5105 gaan. Gezien het ontwerp van de center van Sony kan daar gewoon geen prettig (lager) mid uit komen. Dat bereik is erg belangrijk voor stemmen, en laat bij DD/DTS films nou net ongeveer 80% van de stemmen uit je center komen...
Hey thnx! daar heb ik wat aan :) Weet niet zo veel van wat invloed heeft op geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:45:
[...]
Ik heb ze afgelopen vrijdag in de MM geluisterd. De Onkyo heeft een helderder geluid en een actieve sub. Door deze actieve sub komt het laag beter over. En die 50 euro meer is het waard! Ik heb toen meerdere setjes vergeleken voor een maat van me (met een laag budget) en mijn conclusie was ook dat de Onkyo eruit sprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Oke, dan hou ik die Onkyo HT-S5105 (die overigens niet duurder is ook ~350 euro) als de optie van complete set. Bedankt voor jullie ervaring.

Komende week probeer ik langs te gaan (ondanks me ziekte) bij de winkel van me oom, om daar het een en ander te bezichtigen. Denk dat 't er vooral op uit komt hoeveel een HK reciever + speakerset in totaal zou moeten gaan kosten, en of dat zich weerhoud tegenover die Onkyo (prijs/kwaliteit).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gamm/Onkyo_HT-S5105.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Patriek op 24-11-2008 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik sta voor dezelfde keuze als jij. Een voor mij interessante optie is ook de Onkyo HTX22HD. Dat is een speakerset met een geintegreerde versterker (met ondersteuning van HDMI 1.3. DTS-HD etc.). Bij de basisset van €299 zitten 2 front-spekers en een subwoofer. De uitbereidingset van center en rears kost €134.
Voordeel is dat je je DVD-speler gewoon kunt blijven gebruiken. Nadeel: geen tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net in een ander (ouder) topic op GoT dat iemand zegt dat de Onkyo S5105 alleen HDMI video ondersteunt. Wat betekent dit precies? Waarom zou je dan de HDMI via de versterker laten lopen?

Ik wil uiteindelijk de audio van mijn UPC mediabox, Xbox 360 en WD TV gaan aansluiten op de versterker. Als dat niet via HDMI kan, moet het dus via de optische uitgang, gok ik...?

Ik heb nog een hoop te leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:52:
Ik las net in een ander (ouder) topic op GoT dat iemand zegt dat de Onkyo S5105 alleen HDMI video ondersteunt. Wat betekent dit precies? Waarom zou je dan de HDMI via de versterker laten lopen?

Ik wil uiteindelijk de audio van mijn UPC mediabox, Xbox 360 en WD TV gaan aansluiten op de versterker. Als dat niet via HDMI kan, moet het dus via de optische uitgang, gok ik...?

Ik heb nog een hoop te leren...
HDMI ondersteund het transport van zowel viseo, als audio over 1 kabel.
Ook al ondersteund je AV Reciever "slechts" HDMI video dan nog kan het handig zijn om dat te gebruiken. Je reciever is dan een video-switch waarbij er maar 1 kabel naar de TV loopt (helemaal handig als je maar 1 HDMI-ingang hebt op je TV).
Audio moet dan inderdaad via de optische/coaxiale ingangen worden gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp: dan sluit je bijvoorbeeld een Xbox, een UPC-box en een WD TV via HDMI op de versterker aan, die dan naar één HDMI op de TV gaan. Dan kan je dus op de versterker kiezen welk beeld je krijgt.

Voor de audio sluit je dan alledrie de apparaten optisch op de versterker aan. Dan selecteer je dus (met je TV op het éne HDMI-kanaal) op je versterker een kanaal, en krijg je het beeld en geluid dat je wilt.

Klopt dat?

Het nadeel van géén audio over HDMI is dus in ieder geval dat je meer kabels nodig hebt. Is er ook nog een nadeel in geluidskwaliteit?

En bestaan er eigenlijk ook vergelijkbare 5.1 sets, maar dan mét audio over HDMI? Die zullen dan wel een stuk duurder zijn... Ik kan wel de Onkyo HT-S9100THX vinden die het heeft, maar die is 7.1 en € 800,- .En dan bestaat er ook nog de Onkyo HTX-22HD, dat is weer iets heel anders, nl. een subwoofer met ingebouwde versterker. Die kan in ieder geval ook audio over HDMI, en kost € 400,- .

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2008 12:25 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:14:
Dus als ik het goed begrijp: dan sluit je bijvoorbeeld een Xbox, een UPC-box en een WD TV via HDMI op de versterker aan, die dan naar één HDMI op de TV gaan. Dan kan je dus op de versterker kiezen welk beeld je krijgt.

Voor de audio sluit je dan alledrie de apparaten optisch op de versterker aan. Dan selecteer je dus (met je TV op het éne HDMI-kanaal) op je versterker een kanaal, en krijg je het beeld en geluid dat je wilt.

Klopt dat?
Ja
Het nadeel van géén audio over HDMI is dus in ieder geval dat je meer kabels nodig hebt. Is er ook nog een nadeel in geluidskwaliteit?
Nee

Enige wat ik ooit eens ergens las (en ik weet dus niet of dat klopt) is dat als je HDMI compleet met audio hebt en je receiver ondersteund dat ook, dat automatisch de lipsync goed wordt geregeld in je receiver.

In het andere geval (geen audio ondersteuning over HDMI) moet je zelf de lipsync instellen. Wat inhoud dat je het geluid met een X aantal msec moet vertragen om 'in sync' te blijven met wat je op TV ziet, omdat de meeste LCD TV's een aanzienlijke vertraging in het beeld hebben.
Maargoed, ik zie dat niet als nadeel, eenmalig goed instellen en klaar.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
remco_k schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:51:
[...]

Ja

[...]

Nee

Enige wat ik ooit eens ergens las (en ik weet dus niet of dat klopt) is dat als je HDMI compleet met audio hebt en je receiver ondersteund dat ook, dat automatisch de lipsync goed wordt geregeld in je receiver.

In het andere geval (geen audio ondersteuning over HDMI) moet je zelf de lipsync instellen. Wat inhoud dat je het geluid met een X aantal msec moet vertragen om 'in sync' te blijven met wat je op TV ziet, omdat de meeste LCD TV's een aanzienlijke vertraging in het beeld hebben.
Maargoed, ik zie dat niet als nadeel, eenmalig goed instellen en klaar.
Audio via HDMI heeft potentieel wel voordelen.
De "nieuwste" audio-formaten, zoals DTS-HD, werken enkel over HDMI 1.3a. Niet via optisch/coaxiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
Ik heb dit al wat vaker gepost:

Nog eventjes wat opmerkingen over de Onkyo. Ik heb hier al wat vaker gereageerd omdat ik hem zelf ook heb, wel icm met de DVD-speler maar het is dezelfde receiver.

Deze heeft wel hdmi maar dat is niks meer als een hdmi passtrough functie. Hij doet dus niks met het beeld of geluid alleen doorgeven naar de tv.

Dus hij heeft 3 inputs hdmi en geeft dit door naar 1 output. Dit is dus handig als je net als ik de PZ80 hebt met maar 2 hdmi inputs aan de achterzijde en je toch 4 hdmi apparaten hebt.

Wat doet hij dus niet: Geluid afspelen wat via hdmi binnenkomt.

Hoe doe je dat dan wel: Extra optical of coaxial kabels aansluiten naast de hdmi kabel en dan een bron koppelen aan beeld en geluid. Zo kan je dus een DVD speler aansluiten met hdmi en het geluid via optical laten lopen.

Ik had 3 optical apparaten en 1 coaxial, aangezien er 2 optical inputs zijn en 2 coaxial heb ik er één optical naar coaxial converter tussen gehangen.

Omdat de receiver maar 5.1 is maakt het voor de geluidskwaliteit niet uit, hij kan immers toch maar tot 5.1 weergeven wat het maximale is voor optical en coaxial.

Wil je er meer over weten stuur me een DM. Het werkt allemaal perfect nu.

1e nadeel is dus dat je meer kabels nodig hebt terwijl je zou zeggen dat hdmi én beeld én geluid is. (Is het ook alleen bij deze Onkyo maakt dat niks uit)
2e nadeel is dat de receiver aan moet staan op de juiste bron om beeld door te geven. In mijn geval betekent dat, dat ik geen PS3 of DVD kan gebruiken zonder de receiver aan te zetten. Aan beide nadelen stoor ik me overigens niet omdat ik dan toch 5.1 geluid wil. De digitale TV heb ik wel rechtstreeks op de tv zitten en het geluid met optical naar de receiver. Hier hoef ik de Onkyo dus niet per sé voor aan te zetten.

Ik weet even niet zeker of het klopt maar het is inderdaad zo dat true HD en DTS HD niet werken, maar heb je daar niet sowieso 7 kanalen voor nodig? Dus met een 5.1 receiver zou je die sowieso niet kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 10-09 23:10
Interessant, ik zoek hetzelfde als de topicstarter met als enige extra eis dat de receiver zelf niet zo hoog mag zijn als de meeste receivers. De Sony in de startpost is lekker laag en dat is precies wat ik zoek. Maar de kwaliteit is dus minder. Nu heeft JVC de RX-D301 en de RX-D412 maar deze zijn beide slecht leverbaar en erg duur.
De Onkyo is erg hoog, 2x de Sony zowat. En Onkyo heeft helaas geen "lage" receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 13:32
In verband met de aanschaf van een nieuw tv-dressoir, ben ik ook al een aardige tijd op zoek naar een lage receiver. De maximale hoogte in mijn geval is 12,5 cm.

Van cambridge audio zijn er een aantal erg lage receivers, maar deze voldoen niet aan mijn verdere eisen (onder andere geen lipsync mogelijkheid). Panasonic heeft ook een aantal lage receivers, maar ik kan erg weinig vinden over de (geluids-) kwaliteit hiervan.

Momenteel denk ik erover om een Harman/Kardon te kopen. Deze is wel hoger (en past dus niet in de kast), maar met het erg mooie design is dat nog wel acceptabel. Een goede, lage receiver zou echter nog steeds wel mijn voorkeur hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Heel toevallig kamp ik met hetzelfde probleem wat betreft de toegestane hoogte. Juist daarom overweeg ik de Onkyo HTX22HD. Nadeel hiervan is dat het aantal aansluitingen beperkt is. Voordeel is dus "geen" inbouwhoogte en HDMI 1.3a ondersteuning.
Ik ben van plan hierbij een Conecptronic Mediaspeler, UPC (eventueel)HD TV en nog aan te schaffen PS3 te gebruiken (vrijwel alleen voor BlueRay). Zou allemaal prima gaan met de mogelijke aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die HTX22HD is mij ook opgevallen. Ik neig toch naar de S5105 voor het surround-effect, en het feit dat het misschien een iets flexibeler systeem is voor de toekomst, met een losse versterker.

Een duidelijk voordeel van de 22HD is dan weer de audio over HDMI, dat scheelt weer een hoop bekabeling... Is dan wel weer ca. € 50,- duurder. Moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Heb even de productpagina er bij gezocht van die Onkyo HTX-22HD
hij staat niet als product op kieskeurig.nl maar gaf wel enkele prijzen ~ 400 euro.
goedkoopste dat ik vond in 5 mins was hier (350 eur) hier (333 eur).
En de uitbreiding (SKS-11) vond ik hier voor 125 euro

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gamm/Onkyo_HTX-22HD.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gamm/Onkyo_HTX-22HD_addon.jpg

[ Voor 104% gewijzigd door Patriek op 11-12-2008 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Ik vind het er op eerste gezicht erg goed uit zien! En die uitbreiding is nog net betaalbaar voor m'n vader achteraf.
Kan zo snel geen afmetingen vinden van de center, maar die gaat volgens mij over de 10cm heen. Hoe doen andere mensen dat met hun TV en center? Waarschijnlijk met een meubel met plakjes, zodat die onder de TV staat? Is helaas geen optie bij ons (staat op een "gemetseld tafel").

En zit hier nou FM radio op?

[ Voor 28% gewijzigd door Patriek op 24-11-2008 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Nee, geen radio. Alleen versterker, subwoofer en 2 fronts. Uitbereidbaar tot 5.1 (en met extra versterker tot 7.1). Zie www.onkyo.nl voor specs, afmetingen. Zie www.avforum.com voor uitgebreid topic hierover. Laagste prijs die ik vond was €299.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Wide je net gaan quoten :)
Waar vond je die €299,- dan? Afmetingen van center kon ik daar niet vinden hoor.
En je bedoelde wss www.avsforums.com ? linkje naar bedoelde topic is erg welkom!

zeeer jammer dat er geen radio op zit, dat doet 'm al een beetje af voor mij :S

[ Voor 108% gewijzigd door Patriek op 24-11-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een uitgebreid topic op AVS Forums over de 22HD. Mensen lijken onder de indruk te zijn van het geluid voor die prijs, maar ook veel problemen met 'buzzing', die dan wel weer gefixt kunnen worden, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Poeh... heb op dit late uurtje nog wat pagina's gelezen daar op AVS. Mijn interesse blijft toch wel op dat HTX-22HD setje, ondanks het gemis van radio. Het lijkt behoorlijk goed geluid te geven.
Het buzzing gebeuren lijkt me voort te komen icm HDMI van o.a. PS3. Maar er staat ook een bericht op van een shop uit UK die van Onkyo hebben vernomen dat het probleem gefixt is met software (zal wel een soort firmware zijn in de decoder) in nieuwe revisies die al geleverd worden (sinds deze maand). Blijft de vraag natuurlijk wat je momenteel nog krijgt in NL.

[ Voor 23% gewijzigd door Patriek op 25-11-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Ik heb dat hele topic op avsforum gelezen. Dat zoemen schijnt in units na een bepaalde datum niet meer voor te komen. Units van voor die datum worden kostenloos gefixed. Iets met andere condensatoren, geen firmware o.i.d.
Op dat forum zijn ze vrijwel allemaal zeer enthousiast. Zelfs de basisset, zonder uitbereiding, geeft al zeer behoorlijk geluid bij muziek en films.
Die prijs van €299 had ik gisteren nog gevonden via Pricewatch hier op Tweakers. Helaas nu verwijderd. Je ziet de laagste piek nog staan op die prijs :(

[ Voor 5% gewijzigd door tollo71 op 25-11-2008 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
pffffffff dan betaal je 450 euro!! terwijl je hele leuke all-in (receiver/dvd/speakers) voor 250 euro vind. Ok misschien is de kwaliteit minder maar in vind het onvoorstelbaar dat er geen "laag" alternatief is in de vorm van een versterker + speakers zonder dvd voor een soorgelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Dat is er wel, dat zeg je zelf al :) maar het gaat inderdaad om kwaliteit he. Voor de een is het die meerprijs waard, voor de ander niet. Mijn indruk is in ieder geval dat een all-in-one van <300 me teleur zal stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Voor mij waren de hdmi aansluitingen van de onkyo reden om die te kiezen, ondanks het feit dat ik extra audio kabels moest aansluiten. Ik heb maar 2 hdmi aansluitingen achter op de TV. Ik kon nergens een goedkope receiver met 3 hdmi aansluitingen vinden.

O en de upscaling dvd speler niet te vergeten, ik heb de c5115 set. voor ca 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel nou dat je die HDMI-functionaliteit niet nodig hebt, is er dan eigenlijk een andere set die goedkoper/beter is? Ik heb namelijk geen HDMI-tekort op mijn mooie Panasonic, dus wat dat betreft heeft de S5105 geen meerwaarde. De 22HD heeft dan dus wel weer de meerwaarde van audio over HDMI, dus handigere bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:05:
Stel nou dat je die HDMI-functionaliteit niet nodig hebt, is er dan eigenlijk een andere set die goedkoper/beter is? Ik heb namelijk geen HDMI-tekort op mijn mooie Panasonic, dus wat dat betreft heeft de S5105 geen meerwaarde. De 22HD heeft dan dus wel weer de meerwaarde van audio over HDMI, dus handigere bekabeling.
Bij mij exact hetzelfde, alleen ook nog het "hoogte-probleem". Daarom is de 22HD zo'n beetje ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
De basisset is wel voor 299 euro te koop! Maar ik blijf het een erg dure combi vinden. Maarja die prijs kunnen ze makkelijk vragen want het is blijkbaar een zeer goed setje en ook wel uniek want het bespaart weer ruimte.

Wel 1 'nadeel' trouwens! De subwoofer kan je niet makkelijk even verstoppen in je woonkamer. Hij moet wel verbonden worden met de geluidsbron en als je HDMI kiest moet hij dus ook verbonden worden met je TV (want dan ga je van je HTPC/mediaspeler/gameconsole --> HDMI --> Onkyo HTX 22 HD --> HDMI--> TV). Dan zal je hem dus dicht bij je bron en tv neer moeten zetten.
wiene schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:53:
Ik heb dit al wat vaker gepost:

Nog eventjes wat opmerkingen over de Onkyo. Ik heb hier al wat vaker gereageerd omdat ik hem zelf ook heb, wel icm met de DVD-speler maar het is dezelfde receiver.

Deze heeft wel hdmi maar dat is niks meer als een hdmi passtrough functie. Hij doet dus niks met het beeld of geluid alleen doorgeven naar de tv.
Ik neem aan dat jij het over de Onkyo HT-S5105 hebt en niet over de HTX-22 HD?

[ Voor 29% gewijzigd door Jazco2nd op 26-11-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Wiene heeft de Onkyo HT-S5115 weet ik toevallig (dat is dus de S5105 + dvd-speler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook even op marktplaats kijken, daar heb je voor 350 euro een hele goede surrond set als je het goed bij elkaar zoekt.

Surround reciever voor 150-200 euro zijn er genoeg. (Denon AVR ****)
Luidspreker sets (5.0) voor 75-100 euro
Actieve subwoofer voor 50-75 euro zijn ook goed te vinden, welke de sub's van de voorgenoemde setjes gemakkelijk weg speelt.

Mits je het tweedehands idee niet erg vind dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweedehands vind ik helemaal niet erg, maar het is wel een stuk ingewikkelder. En ik heb er helaas niet zo veel verstand van allemaal (ik leer het allemaal langzaam bij d.m.v. dit forum), dus dan is zo'n keuze lastig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Ja inderdaad, je moet maar net de kennis hebben om goede keuzes te maken in de tweede hands onderdelen.
Anders zou ik er ook naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ja en daarnaast als je met het "hoogte issue" zit dan vind je geen oplossing op Marktplaats.
Ik heb in elk geval nog geen lage surroundreceiver daar gevonden.

[ Voor 26% gewijzigd door Jazco2nd op 26-11-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:38:
Tweedehands vind ik helemaal niet erg, maar het is wel een stuk ingewikkelder. En ik heb er helaas niet zo veel verstand van allemaal (ik leer het allemaal langzaam bij d.m.v. dit forum), dus dan is zo'n keuze lastig te maken.
Naja om een voorbeeld te nemen:

Deze Denon DTS surround reciever kan je voor 200 euro wel ophalen (ik zou 175 zeggen).
http://link.marktplaats.nl/211120084

Marantz SR 4200 zilveren alluminium front voor maar 180 euro.
http://link.marktplaats.nl/208178730
---------------------------------------------------------------
Voor de 5.1:

Tannoy (boven gemiddeld merk om zo maar te zeggen) subwoofer vraagprijs 75 euro, daar kan dus nog wel een tientje af lijkt mij:
http://link.marktplaats.nl/210912942

+
Jamo zuil speakers vraagprijs 75 euro.
http://link.marktplaats.nl/210121348

Nu zit je op ongeveer 230-240 euro excl. benzine en heb je nog een center speakers en 2 achter speakers nodig. Lijkt mij de invenstering wel waard. Je zal heirmee uiteindelijk rond de 400 kwijt zijn maar dan heb je echt veeeel meer sound dan zo'n onkyo set.
Of een hele set misschien:
JBL 5.1 set:
http://link.marktplaats.nl/211070697

rond de 375 kwijt excl benzine.
Er staan ook wel goedkopere speakers op maar dan zit je in hetzeflde segment als die onkyo set en ben je voor 275 euro klaar met de Denon reciever welke een klasse hoger staat dan die Onkyo reciever:

Canton movie mx10 75-80 euro op te halen
http://link.marktplaats.nl/211115611

Geen grote uitdaging voor mij, maar jij zult het zelf moeten doen !

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2008 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Heb wel even gekeken, maar ik waag me er niet aan. Maareh...
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 18:17:
[...]
Of een hele set misschien:
JBL 5.1 set:
http://link.marktplaats.nl/211070697

rond de 375 kwijt excl benzine.
[...]
nieuw vanaf 185,- :P sommigen zijn echt uitbuiters op veilingsites.... ik vraag meestal 60% van nieuwprijs, zij gaan dr overheen :X

[ Voor 12% gewijzigd door Patriek op 26-11-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 11:04
Tweedehands is inderdaad de mooiste oplossing als je bereid bent een klein risico te nemen, alhoewel luisteren voor aanschaf (bijna altijd wel te regelen met verkoper) dat risico minimaliseert.
Die genoemde Denon receiver en een Marantz SR5400 OSE (nieuwer model in dezelfde klasse, maar dan een speciale getunede versie) voor €225 spelen echt wel een klasse hoger dan die Onkyo uit die alles-in-één set.
Zoek voor de Marantz op marktplaats op 210038326.
Die Denon is overigens ook prima, maar die Marantz is IMO voor een echte OSE een echt koopje.

[ Voor 5% gewijzigd door mac1987 op 26-11-2008 19:34 ]

Verwijderd

Patriek schreef op woensdag 26 november 2008 @ 18:35:
Heb wel even gekeken, maar ik waag me er niet aan. Maareh...

[...]

nieuw vanaf 185,- :P sommigen zijn echt uitbuiters op veilingsites.... ik vraag meestal 60% van nieuwprijs, zij gaan dr overheen :X
Die nieuwprijs wist ik niet :P Ik ben echt een man van 2de hands ;)
mac1987 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:34:
Tweedehands is inderdaad de mooiste oplossing als je bereid bent een klein risico te nemen, alhoewel luisteren voor aanschaf (bijna altijd wel te regelen met verkoper) dat risico minimaliseert.
Die genoemde Denon receiver en een Marantz SR5400 OSE (nieuwer model in dezelfde klasse, maar dan een speciale getunede versie) voor €225 spelen echt wel een klasse hoger dan die Onkyo uit die alles-in-één set.
Zoek voor de Marantz op marktplaats op 210038326.
Die Denon is overigens ook prima, maar die Marantz is IMO voor een echte OSE een echt koopje.
De 5400 OSE is inderdaad de beste uit de twee, en dat voor 225... dan ben je echt dom als je voor die Onkyo zou gaan.

• Jazco2nd
Dat ding is echt megagroot!

[ Voor 22% gewijzigd door Jazco2nd op 27-11-2008 12:14 ]

Verwijderd

Welke, die Marantz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die marantz? Hou toch op man, die weegt nog niet 13 kilo.. Is voor het bovenstaande verhaal uitstekend maar mega groot zou ik absoluut niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Misschien bedoelt hij groot als in groots = erg goed.
Groot is hij inderdaad niet. Kijk dan naar een Denon AVC-A1XVA die twee keer zo hoog en een stuk dieper is :P
(plus 44 kg).
Maar van de hier genoemde receivers en setjes is een SR-5400 OSE inderdaad waarschijnlijk het beste en bovendien is €225 erg goedkoop voor een receiver van dat kaliber.
Het moet overigens wel gezegd dat het OSE geluid je moet aanstaan. Het is wat neutraler dan de gewone serie en sommige mensen vinden dat super en anderen weer 'levensloos'.
Qua vermogen of mogelijkheden is er niet veel veranderd, hooguit een paar kleine aanpassingen om de precisie en stabiliteit van de voeding en/of versterkerblokken wat te verbeteren.
Een (bijv.) 400 watt voeding blijkt echter een 400 watt voeding. Het enige dat dus wezenlijk veranderd is, is de afstemming en precisie.
Neemt niet weg dat het een erg mooie receiver is voor €225.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Heb net even over Dolby TrueHD en DTS HD gelezen op wikipedia. Zover ik zie, komt het er op neer dat het lossless is (dus geen kwaliteitsverlies in compressie) en inderdaad 8 kanalen biedt. Maar daar heb je dus weinig aan met een 5.1 set als de besproken Onkyo HTX-22HD. Er kan wel gedownmixed worden naar 6 kanaals, maar dat kan alleen maar nadelig zijn lijkt mij. Lossless is theoretisch wel beter, maar ik verwacht ook niet dat je dat hoort, zelfde idee als met 192kb/s MP3 en CD (ik hoor het niet). Waarschijnlijk alleen als je een hele dure set hebt en audiofiel bent.

[ Voor 6% gewijzigd door Patriek op 08-12-2008 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
In deze prijsklasse valt er IMO inderdaad veel te zeggen voor de stelling dat de nieuwe HD-Audio formaten een beperkte meerwaarde hebben, zeker aangezien die formaten de hoogste kwaliteit van de oude formaten in de bitstream opgesloten hebben voor backwards compatibility.
Ik meen een redelijk verschil met 448 kbps AC3 (Dolby Digital) te merken en een klein verschil met 1,5 mbps DTS. Bij goeide 1,5 mbps DTS opnames is het verschil echter lastig op te merken. Het geluid is iets helderder, waarschijnlijk door het hogere dynamisch bereik.
Ik heb echter wel een set met een nieuwprijs van rond de €4500-5000 en ik denk dat je dat bedrag ruim mag verdubbelen tot verdriedubbelen wil je een echt duidelijk voordeel hebben van HD-Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Ik merk zelf wel altijd al zeer deuidelijk het verschil tussen AC3 en DTS (wat hierboven dus is gezegd). Oa de lage tonen en hele hoge tonen komen er veel bter uit. Ben wel van plan binnen nu en 6 maanden de hele geluidsset te upgraden en daarbij een bluray speler (TV is er al: 42PZ85). Ik ben benieuwd hoe die HD-Audio klinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Ja, maar is standaard Dolby Digital ook niet op 128kb/s bitrate en DTS op 192kb/s? Zoiets stond me bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het verschil tussen AC3 en DTS is duidelijk op te merken, AC3 mist detail. Het klinkt heel beperkt beetje houterig zeg maar. Terwijl DTS meer leeft, dit was mijn ervaring toen ik nog een surround opstelling had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Ik vraag me ook nog steeds af wat nou de meerwaarde is voor bijvoorbeeld TrueHD? Als ik kijk dat ik voor mijn 5.1 onkyo setje met dvd speler 400 euro betaald heb.

Gisteren nog een orginele "Deep impact" dvd gekeken en ik heb toch echt wel de bioscoopeffect beleving. Ik moet wel de woofer wat minder afstellen want ik weet niet of de buren het zo leuk vinden, ik zal eens een keer overdag luisteren hoe hard het doordreund naar boven.

Ik kijk dan ook meer naar de prijs kwaliteit verhouding, zo heb ik dus ook een panasonic plasma en geen pioneer kuro. Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die echt kwaliteit willen horen maar voor de gemiddelde persoon is een 400 euro setje meer als genoeg. Ik ben in ieder geval meer dan tevreden. Vooral de hoeveelheid bass sta ik van te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik zit ook naar dat Onkyo HT-S5105 setje te kijken en denk dat het 'm is. :) Ik denk dat het voor mij, zeker muziek- en filmliefhebber maar geen audiofiel, een prima set is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Inderdaad. Afgelopen vrijdag heb ik de Onkyo S5105 bij coolsound opgehaald (grote doos, paste niet in de kofferbak van een Mercedes, moest op de achterbank met de bijrijdersstoel naar voren).

Via SPDIF (coaxiaal) mijn pc aangesloten, en ik ga straks even naar de MM om een optische kabel te halen om mijn Humax 5000 aan te sluiten.

Ik heb de S5105 icm een Panasonic 37PX80 en dat aansloten via HDMI en dus de SPDIF.

Even een kleine mini review dan:
• In de doos zit ontiegelijk veel piepschuim, wel goed verpakt dus.
• Kabels voor de front speakers zijn zo'n anderhalve meter lang, de kabels voor de achter speakers zijn zeker 6 meter lang.
• De handleiding, wat een boekwerk. Als een echter tweaker nog niet open gehad. Maar er zit wel een handige kaart bij, die wel gebruikt. Zie:
http://www.22055.nl/Tweakers/Afbeelding.jpg
• Aansluiten ging verder makkelijk, ben geen audiofiel maar ging allemaal prima.
• op de achterkant van de subwoofer zit een regelknop voor de hoeveelheid bass

Geluidservaring:
WAUW! Batman in HD met DTS, echt super. Je hoort veel meer, juist de details hoor je goed.
Deuren die dicht gaan, voetstappen op de grond etc. Eerst was dit slechts een achtergrond geluidje, nu hoor je het echt.

Vanavond ga ik hem verder aansluiten op de kabelontvanger (humax) en ga ik alles instellen.

Als iemand vragen heeft....

P.S. En hij kan hard! Héél hard

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ha, super dat je even de moeite neemt om je ervaringen te plaatsen! Mij heb je nu in ieder geval alvast overtuigd! Dit gaat hem gewoon worden! :) Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
MrAcid schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:42:
Ha, super dat je even de moeite neemt om je ervaringen te plaatsen! Mij heb je nu in ieder geval alvast overtuigd! Dit gaat hem gewoon worden! :) Veel plezier ermee!
Zoals je al weet ben ik ook erg tevreden. Eigenlijk vind ik maar 2 minpuntjes.

- Het toch nog nodig hebben van optische/coaxiale kabels ondanks hdmi.
- Beetje retro design, past niet helemaal bij de moderne woonkamer. Dat geld alleen voor de receiver, de speakers en woofer daarentegen vind ik wel weer erg netjes eruitzien. Verder is de kleur van het display van de onkyo dvd speler en receiver iets afwijkend.

Maar het geluid: _/-\o_ en daar gaat het toch om.

Ik had dus een doos met cinema set en de dvd ineen. Ik had dus nog meer tempex. Doos stond op geschreven 37 kilo. Was echt een grote lompe doos, erg zwaar maar netjes thuisbezorgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

MrAcid schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:42:
Jij ook veel plezier ermee!

offtopic:
kijk voor een plaatje hier: EWK in "Heb je iets nieuws en MOET je het showen..."

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, EWK! Nuttige ervaringen die je daar deelt.

Trouwens, je linkje naar het offtopic plaatje doet het helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Doet het wel waarschijnlijk maar het staat denk ik in HK (kan ik ook niet in). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal die post even quoten, hoop niet dat ik nu ruzie krijg met EWK :+ O+
EWK schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:02:
Nou, eindelijk dan.

Dan Panasonic 37PX80 en de Humax 5000 heb ik nu twee weken en de Onkyo S5105 heb ik sinds vrijdag.

[img]http://www.22055.nl:/Tweakers/P1010252.JPG[/img]

[img]http://www.22055.nl:/Tweakers/P1010253.JPG[/img]

* EWK zegt dat de economische recessie door minder bestedingen niet aan hem ligt

Moet de kabels nog even wegwerken

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

* EWK checkt of ie geef NAW gegevens in zijn profiel heeft staan..

Nee joh, is prima AllStar!

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Bedankt voor je ervaringen en foto EWK! Maareh... waarom niet de zwarte editie, wat zou matchen met je TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Graag gedaan...

Persoonlijk vind ik grijs zilver mooier, maar de tv en en humax zijn niet in zilver verkrijgbaar.

Wat ik tegen vrienden zeg: "Ik hou van een beetje combineren."
De 205BW op mijn bureau (links van de tv) is grijs zilver met zwart, zo ook de 940BW en mijn tobo en muis. Mijn systeemkast ik zwart en de externe HD er bovenop weer zilver.

[ Voor 10% gewijzigd door EWK op 02-12-2008 17:53 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-03-2024
Ook apart: de zilverkleurige uitvoering kost bij Coolsound € 338,-, maar de zwart € 399,-....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• This-is-life
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-04 20:53
Ik heb ook de c5115 set gekocht dit is de 5105 set alleen dan inclusief dvd speler. Ben er ook zeer tevreden mee geluid is echt mooi en kan ook goed hard! Je krijgt het gevoel dat je in de bioscoop zit ben er dan ook zeer tevreden mee! Ook gamen wordt er een stuk leuker op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Het begint er op te lijken dat het de Onkyo HTX-22HD gaat worden voor mijn ouders. En dan vooral voor het betere geluid (dat ik verwacht) en om de reden dat alles in de subwoofer geintegreerd zit (opgeruimd staat netjes) en me moeder wilde sowieso al van de stereo-toren af. Alleen missen we dan nog altijd de FM-radio... maar er zal vast nog wel een mediacenter-achtig-iets komen waar dat in kan zitten. En surround formaten over HDMI zal misschien een must zijn voor een toekomstige laptop (die zijn vaak niet zo breed uitgerust qua aansluitingen).

[ Voor 16% gewijzigd door Patriek op 08-12-2008 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Patriek schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:33:
Het begint er op te lijken dat het de Onkyo HTX-22HD gaat worden voor mijn ouders. En dan vooral voor het betere geluid (dat ik verwacht) en om de reden dat alles in de subwoofer geintegreerd zit (opgeruimd staat netjes) en me moeder wilde sowieso al van de stereo-toren af. Alleen missen we dan nog altijd de FM-radio... maar er zal vast nog wel een mediacenter-achtig-iets komen waar dat in kan zitten. En surround formaten over HDMI zal misschien een must zijn voor een toekomstige laptop (die zijn vaak niet zo breed uitgerust qua aansluitingen).
Ik heb net ook de Onkyo HTX-22HD (+ SKS-11) besteld. Ik laat wel weten wat mijn bevindingen zijn zodra de boel aangeloten is. Als je nog specifieke vragen hebt, schroom je niet.

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Ja ik ga 'm vandaag bestellen. Hij is overigens weer te vinden voor 299,- via kieskeurig, maar ik weet niet wat ik van die shop moet denken... en ze hebben de uitbreiding (sks-11) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je hem al aangeschaft, Patriek? Ben erg benieuwd naar de ervaringen. Inmiddels ben ik ook weer aan het twijfelen tussen de 22HD en de S5105... Moeilijk, moeilijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Nee hij moet nog van de distri komen, ik verwacht 'm pas in de week voor kerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je hem uiteindelijk besteld? Bij pick2pay hebben ze hem voor € 299,- zoals jij volgens mij ook al had gevonden, maar daar geven ze geen voorraadindicatie.

Ik ben inmiddels ook definitief op de 22HD uitgekomen, onder andere door dit forum op AVForums. Vooral het feit dat 'ie zo lekker compact is, zowel qua speakers zelf als qua bekabeling, spreekt me aan. Natuurlijk i.c.m. het goede geluid voor een relatief lage prijs! En als 2.1 dan naar meer smaakt: gewoon dat uitbreidingssetje erbij!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2008 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Via Technica Nova, Breda omdat m'n oom daar een connectie heeft. Is ook de dichtstbij zijnde Onkyo dealer voor me, voor zelfde prijs als op inet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Patriek schreef op zondag 14 december 2008 @ 00:19:
Via Technica Nova, Breda omdat m'n oom daar een connectie heeft. Is ook de dichtstbij zijnde Onkyo dealer voor me, voor zelfde prijs als op inet.
Ik heb hem een paar dagen geleden besteld, icm de SKS-11, bij BesteKeus. Is lekker in de buurt en heb daar een korting bedongen omdat de HD22 er duurder was. Komt nu uit op zelfde bedrag als verzendkosten erbij worden gerekend (€428 voor de set).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, dat is goed advies. Even kijken of mij dat ook lukt.

Heb je hem al binnen, tollo71? Ben erg benieuwd naar je ervaringen, vooral ook in de meerwaarde van de SKS-11 set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
tollo71 schreef op zondag 14 december 2008 @ 07:34:
[...]

Ik heb hem een paar dagen geleden besteld, icm de SKS-11, bij BesteKeus. Is lekker in de buurt en heb daar een korting bedongen omdat de HD22 er duurder was. Komt nu uit op zelfde bedrag als verzendkosten erbij worden gerekend (€428 voor de set).
Ben benieuwd hoe snel je 'm binnen hebt (ik denk dat zij 'm ook van een leverancier af moeten laten komen?).
Als mijn dealer niet zeker weet of tie 'm voor kerst kan leveren, dan zoek ik naar een ander adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 08:58:
Kijk, dat is goed advies. Even kijken of mij dat ook lukt.

Heb je hem al binnen, tollo71? Ben erg benieuwd naar je ervaringen, vooral ook in de meerwaarde van de SKS-11 set!
Nog niet binnen, nee.
Ik hou jullie op de hoogte. Ik hoop zeker voor de kerstdagen zodat ik dan mooi de tijd heb om de boel aan te sluiten.
Het gaat samenwerken met een UPC DVR Mediabox en een Conceptronic FullHD Mediaspeler. Ik twijfel nog tussen een simpele DVD-speler of een (zowiezo duurdere) Blueray speler omdat ik tegenwoordig alles van die Conceptronic stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
tollo71 schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:14:
[...]

Nog niet binnen, nee.
Ik hou jullie op de hoogte. Ik hoop zeker voor de kerstdagen zodat ik dan mooi de tijd heb om de boel aan te sluiten.
Het gaat samenwerken met een UPC DVR Mediabox en een Conceptronic FullHD Mediaspeler. Ik twijfel nog tussen een simpele DVD-speler of een (zowiezo duurdere) Blueray speler omdat ik tegenwoordig alles van die Conceptronic stream.
Wou net zeggen... ik zou zo'n dure speler en schijfjes nooit kopen als je voor 1/3 van de prijs een mediacenter/reciever hebt i.c.m. gratis en eerder verkrijgbare content via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Hm :S de dealer wist niet of tie op tijd binnen is voor kerst.... maar ik zie 'm online ook nergens op voorraad (bij dealer zelf). Ook de Media Markt Breda heeft 'm niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Patriek op 15-12-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb aardig wat heen en weer gelezen op de forums hier! Heb de TH-42PZ800 aangeschaft. Heb ook gekozen om de HDX-1000 erbij te zetten als mediaplayer. Ben nu nog aan het kijken qua receiver en een boxset. Mijn gedachten gaan in de richting van de Onkyo TX-SR606 of de 706. Als speakers wil ik eigenlijk zuilenspeakers hebben in een 5.1 opstelling, hierbij gingen mijn gedachten uit naar een Pioneer S-V410 of iets met dezelfde uitstraling. Voor BR ga ik waarschijnlijk de ps3 of een BR player aanschaffen. Graag had ik jullie mening over deze setup. Als er hier geen noemenswaardige twijfels aan bod komen, zal ik het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkhied zo aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
offtopic; soow, jij hebt geld zat blijkbaar :| ik heb er ook een uit die plasma serie, de PZ80 (maar dan met htpc :))

[ Voor 5% gewijzigd door Patriek op 15-12-2008 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Wow bij Just247.nl is een Onkyo AV versterker + 5.1 speakerset voor 199 euro in de aanbieding. Zelfs in zwart verkrijgbaar! Gezien de prijs zal het niet te vergelijken zijn met de HTX-22HD? Volgens mij ontbreekt HDMI maar het gaat uiteindelijk puur om geluid dus de optische input zou voldoende moeten zijn (ok behalve voor die 2 lossless formaten maar die zijn wellicht niet zo nuttig).

Het gaat om de Onkyo HT-S3105 AV Versterker + Speakers

Even wat reviews gelezen. Een leuke set maar wel echt budget. Mogelijk niet te vergelijken met bijv de htx-22hd.

[ Voor 29% gewijzigd door Jazco2nd op 16-12-2008 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
wel leuk voor op de slaapkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 00:20:
Wow bij Just247.nl is een Onkyo AV versterker + 5.1 speakerset voor 199 euro in de aanbieding. Zelfs in zwart verkrijgbaar! Gezien de prijs zal het niet te vergelijken zijn met de HTX-22HD? Volgens mij ontbreekt HDMI maar het gaat uiteindelijk puur om geluid dus de optische input zou voldoende moeten zijn (ok behalve voor die 2 lossless formaten maar die zijn wellicht niet zo nuttig).

Even wat reviews gelezen. Een leuke set maar wel echt budget. Mogelijk niet te vergelijken met bijv de htx-22hd.
De subwoofer die bij deze set zit is niet Actief ( geen lampje ). Dat is het grote verschil met de andere Onkyo HT-S5105 en HTX-22HD. Het verschil kun je goed horen, maargoed wanneer je voor budget kiest...
Voor de toekomst zou ik toch kiezen voor de mogelijkheid van hdmi en actieve sub.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2008 17:04 . Reden: lampje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
ja maar je gaat niet 228 euro extra betalen voor een heel andere set om dat ene verschil! Dan koop je een losse sub. Bovendien, de htx heeft sowieso een lampje omdat de versterker is ingebouwd.

btw die set kost bijna net zoveel als de SKS-11, terwijl nagenoeg dezelfde speakers in die set zitten :S

[ Voor 21% gewijzigd door Jazco2nd op 16-12-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
Jazco2nd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 00:20:

Dit is niet helemaal waar. Bij just247.nl is deze alleen in het zilver verkrijgbaar, wel jammer, want anders had ik er wel 1 besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Jazco2nd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:15:
ja maar je gaat niet 228 euro extra betalen voor een heel andere set om dat ene verschil! Dan koop je een losse sub. Bovendien, de htx heeft sowieso een lampje omdat de versterker is ingebouwd.
daar zit nog heel wat meer verschil tussen dan alleen die 228 euro en subwoofer hoor
btw die set kost bijna net zoveel als de SKS-11, terwijl nagenoeg dezelfde speakers in die set zitten :S
gedurfde uitspraak.... verklaar je nader, info?

Verwijderd

Mijn Onkyo HTX-22HD is onderweg! Heb hem afgelopen maandag besteld bij pick2pay.nl voor E 306,50 incl. verzending. Dat is dus (nog) zonder de uitbreidingsset; die verkochten ze daar uberhaupt niet.

Vanmiddag is 'ie verzonden, dus morgen heb ik hem vast binnen. Ik laat jullie mijn ervaringen weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 19:59:
Mijn Onkyo HTX-22HD is onderweg! Heb hem afgelopen maandag besteld bij pick2pay.nl voor E 306,50 incl. verzending. Dat is dus (nog) zonder de uitbreidingsset; die verkochten ze daar uberhaupt niet.

Vanmiddag is 'ie verzonden, dus morgen heb ik hem vast binnen. Ik laat jullie mijn ervaringen weten!
Da's lekker snel! Die van mij komt pas volgende week, wel inclusief de uitbereiding. Laat maar eens weten wat je ervaringen zijn (pics!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Pick2Pay bevalt me tot nu toe verrassend goed! En nu kijken of ik de 2.1 opstelling genoeg vindt, of dat ik toch nog ga voor 5.1. Ik kom later vandaag met foto's en eerste indrukken.

13:20:
Net bezorgd door TNT, nu bezig met monteren. Eerste indruk: supermooie speakers! Subwoofer lekker compact (vind ik erg fijn), en frontspeakers erg mooi strak en pianoglans. Perfect naast m'n Panasonic 37PX80.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
shit.... * Patriek is jaloers
had ik 'm ook maar daar besteld... ik moet nog maar afwachten of ik 'm heb voor kerstavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu even bezoek, later vanavond volgen de foto's en ervaringen.

Maar alvast: wat een heerlijke speakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:33:
Nu even bezoek, later vanavond volgen de foto's en ervaringen.

Maar alvast: wat een heerlijke speakers!
Heel fijn om te horen! Ben benieuwd zeg. Mijn oude set staat al op Marktplaats (al 259 views, 6 biedingen). Paar nachtjes nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, bezoek is weg, eindelijk wat foto's kunnen maken! Even snel gedaan, dus mooie foto's zijn het niet (flits), maar het geeft een goed idee van de set in ieder geval (zie onderaan deze post).

Vanmiddag dus aangekomen, aansluiten ging gesmeerd! Supersimpel, duidelijke handleiding ook. Ik vind de speakers zelf erg mooi, subwoofer is zwaar maar lekker compact. Leftfront in de kast, rightfront aan de muur gehangen. Je krijgt er ook kurken plakrondjes bij voor onder de speakers (of achter als hij aan de muur hangt). Verder ook een HDMI-kabel, optische kabel, testmicrofoon, stroomkabel (zowel NL als UK). WD TV en Xbox aangesloten met HDMI, dat kan niet makkelijker natuurlijk! Scheelt weer een paar kabels!

Testmicrofoon aangesloten en proces doorlopen. Dat houdt in dat je de mic neerzet op de centrale luisterpositie, en later iets rechts en links ervan, en dan laten de speakers stuk voor stuk wat van zich horen. Ging erg smooth; kwam uit op: left: -1.0 db, right: -2.0 db, sub: -8.0 db. Bank staat namelijk iets links voor de TV, dus dat klopt ook. Bass vond ik nog steeds iets te zwaar, dus nog iets lager gezet.

Toen kwam het leukste gedeelte: de eerste echte test! Batman Begins (DTS 5.1) aangezet vanaf mijn WD TV. Die kan zelf geen DTS decoderen, maar geeft het wel door over HDMI. Bij de eerste klanken al verkocht: prachtig helder en diep geluid. Die dreunende, hartslagachtige Batmanbeat (als je begrijpt wat ik bedoel) gaf me letterlijk kippenvel, alsof ik in de bioscoop zat!
Ik ben natuurlijk ook subjectief, omdat ik van de TV-speakers van de 37PX80 kom, maar ik vond het in ieder geval prachtig! Set kan (als je wil) lekker hard, hoewel je de kamer er niet mee zal opblazen. Voor mijn smaak in ieder geval zeker hard genoeg.

Toen even in de instellingen en handleiding gaan snuffelen, en ingesteld dat de amp aan- en uitgaat met de TV, werkt allemaal zoals het moet. Moet nog even kijken hoe het 't handigst is met de afstandbediening(en). De bijgeleverde afstandsbediening is in ieder geval goed, en lekker klein.

De rest van de middag nog wat verder gewatertand bij wat andere films: de combinatie van de beelden van de 37PX80 en het geluid van de Onkyo maakt mij enorm gelukkig! Ik ben geen geluidsfreak, dus heb (waarschijnlijk) ook niet de hoogste eisen, maar deze set is in ieder geval perfect wat mij betreft! Ook nog wat ge-Xboxt; dat krijgt door het nieuwe geluid ook een nieuwe dimensie.

Kortom: aansluiten ging van een leien dakje, en ik ben erg gelukkig met de aankoop! Gebruiksvriendelijk, mooi uiterlijk, en vooral: prachtig geluid!

Panasonic 37PX80, Onkyo HTX-22HD, WD TV, Xbox 360, UPC HD-Mediabox
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_mazuDe4wfHY/SUwbnjEUMKI/AAAAAAAACHA/G4xN84s7O6Q/s400/P1050102.JPG

Subwoofer, WD TV, Xbox 360, UPC HD-Mediabox
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_mazuDe4wfHY/SUwbmxPaodI/AAAAAAAACGg/kBymo-EJXLQ/s400/P1050093.JPG

Afstandsbediening op de subwoofer
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_mazuDe4wfHY/SUwb3WAjh0I/AAAAAAAACHI/Ota-U_fMNTs/s400/P1050105.JPG

Display van de amp (3 standen van helderheid, dit is de felste, vertekend door de flits)
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_mazuDe4wfHY/SUwbna_gDTI/AAAAAAAACGw/rekK-GJUeZA/s400/P1050100.JPG

Achterkant van sub van bovenaf
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_mazuDe4wfHY/SUwbnut3vfI/AAAAAAAACG4/BGobpxamyas/s400/P1050101.JPG

Een van de fronts
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_mazuDe4wfHY/SUwbnDysiqI/AAAAAAAACGo/NVkK1LiKlUc/s400/P1050094.JPG

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2008 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Bedankt voor je mini review Dale Cooper! Alleen maar positief dus :)
Ben erg benieuwd wanneer die van ons binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooralsnog wel, ja!

Enige minpuntje wat ik kan bedenken is dat hij maar twee HDMI-inputs heeft; dat zou wel eens te weinig voor wat mensen kunnen zijn. Ik heb nu mijn UPC-box gewoon direct in de TV, die past er dus niet meer met HDMI bij (maar die gaat toch weg na het proefabonnement, we kijken nauwelijks nooit TV).
Pagina: 1 2 3 4 Laatste