Digitale surround receiver + 5.1 speakers

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:14

Patriek

edit koning

Topicstarter
ach, denk dat dat voor de meesten wel voldoende is, voor ons iig wel
en je kunt er altijd nog een HDMI switch voor zetten toch?
en anders kun je ook nog de meeste apparaten met optisch/coax aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 08:24

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hmm, ik vind het zo jammer dat je de subwoofer niet uit het zicht kunt zetten omdat het IR-oogje daar natuurlijk ook op zit...
Hoe zit het wat dat betreft met automatisch inschakelen en switchen tussen inputs? Dan zit ik enkel nog met het volume, maar misschien dat een IR repeater een optie is.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234350

Als ik de televisie aanzet, gaat de versterker ook aan, en bij uit hetzelfde. Switchen tussen de HDMI-inputs van de versterker moet met de afstandsbediening. De afstandsbediening werkt trouwens heel goed; ik kan in de andere hoek van de kamer staan en de afstandsbediening op 5 cm afstand naar de tegenoverliggende muur richten, en dan doet 'ie het nog. Maarja, tegen een dichte kastdeur o.i.d. kan hij natuurlijk niet op, er moet wel een open verbinding zijn...

Voor het volume kan je instellen dat hij altijd start op een bepaald volume, of altijd start op het laatst gebruikte volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 234350 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 00:54:
Vooralsnog wel, ja!

Enige minpuntje wat ik kan bedenken is dat hij maar twee HDMI-inputs heeft; dat zou wel eens te weinig voor wat mensen kunnen zijn. Ik heb nu mijn UPC-box gewoon direct in de TV, die past er dus niet meer met HDMI bij (maar die gaat toch weg na het proefabonnement, we kijken nauwelijks nooit TV).
Bedankt voor de review met pics, joh!
Heb een vraagje over de UPC HD-box. Ik overweeg om te upgraden van een "normale" UPC DVR naar de HD variant. Ben je, buiten het feit dat je weinig kijkt, wel tevreden daarover?
Ik wil graag de UPC HD box via HDMI aansluiten op de Onkyo die volgende week komt. Zou je voor mij kunnen testen of er ook DD5.1 (van bijvoorbeeld Film1 HD) via HDMI wordt doorgegfeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Film1 HD heb ik niet, ik zal zo even kijken met Discovery/National Geographic HD.

Ik ben op zich heel tevreden met de HD box. Ik heb hem ook aangesloten met scart, en de kabel doorgelust naaar mijn TV, dus ik kan heel mooi het verschil tussen kabel, digitaal via scart, digitaal via HDMI zien (bij benadering). En dat verschil is groot! Vooral tussen scart en HDMI zit een groot kwaliteitsverschil; de scherpte en de kleuren gaan enorm vooruit! Voor de rest werkt die DVR ook heel prettig, en Programma GEmist is ook wel handig (hoewel alleen voor Nederland 1, 2 en 3.

Eigenlijk dus zonder meer tevreden met de HD-box, behalve dat het 22 euro per maand kost, en daarvoor kijken we gewoon te weinig TV... Dat legt het gewoon af tegen de WD TV en de Xbox...! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Anoniem: 234350 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 10:56:
Film1 HD heb ik niet, ik zal zo even kijken met Discovery/National Geographic HD.

Ik ben op zich heel tevreden met de HD box. Ik heb hem ook aangesloten met scart, en de kabel doorgelust naaar mijn TV, dus ik kan heel mooi het verschil tussen kabel, digitaal via scart, digitaal via HDMI zien (bij benadering). En dat verschil is groot! Vooral tussen scart en HDMI zit een groot kwaliteitsverschil; de scherpte en de kleuren gaan enorm vooruit! Voor de rest werkt die DVR ook heel prettig, en Programma GEmist is ook wel handig (hoewel alleen voor Nederland 1, 2 en 3.

Eigenlijk dus zonder meer tevreden met de HD-box, behalve dat het 22 euro per maand kost, en daarvoor kijken we gewoon te weinig TV... Dat legt het gewoon af tegen de WD TV en de Xbox...! :)
Ah, bedankt voor de beoordeling. Voor ons is het prijsverschil een stukje kleiner omdat we nu al de UPC DVR hebben met uitgebreid zenderpakket. Dan is het zeker interessant. Ik hoop alleen dat ook het geluid wordt meegestuurd over HDMI zodat ik genoeg heb aan alleen de HDMI, via de Onkyo, schakelen naar mijn TV (ook een Pana Plasma, subliem ding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Even nog een vraagje-> Ik zie dat de kabels aardig lang zijn, ik wil deze ook gaan halen, maar ik heb eigelijk nog net iets meer nodig als je me begrijpt, mijn vraag is dus ook, had je nog kabel over, of heb je de maximale lengte benut?

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
wel grappig dat wij hier allemaal op een pana plasma zitten toevallig :) (PZ80 hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Patriek schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 21:00:
wel grappig dat wij hier allemaal op een pana plasma zitten toevallig :) (PZ80 hier)
Hehehe :)

Allemaal "Value for Money" liefhebbers! Wellicht vandaar ook de interesse in de Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

tollo71 schreef op zondag 21 december 2008 @ 08:07:
[...]

Hehehe :)

Allemaal "Value for Money" liefhebbers! Wellicht vandaar ook de interesse in de Onkyo.
Die combinatie is er zeker (37px80 en de S5105) :)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Fjeze

AllesPerfect!

Goedeavond,

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe reciever, nu heb ik een iets minder budget.
Ik zit zelf te kijken naar de Onkyo SR576 of de SR606 en de Sony STR DG820.
Ik heb een aantal reviews over de Sony gelezen en deze komt bijna elke keer heel erg positief uit de tests, waarom zie ik hier zo weinig mensen aandacht besteden aan deze reciever.
Mis ik iets, of is het qua prijs/kwaliteit verhouding echt een mooie reciever?

Ik wil hem denk ik combineren met de HKTS-11, waar ik ook erg positieve geluiden over hoor...

Iemand nog andere suggesties? Budget voor reciever en surroundspeakers +/- EUR 650,-

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
even kort; minder budget?? jij hebt 't over het dubbele van wat hier behandeld is, dat is wss ook de reden waarom die sony niet besproken is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbopinda
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
wiene schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:53:
Ik heb dit al wat vaker gepost:

Nog eventjes wat opmerkingen over de Onkyo. Ik heb hier al wat vaker gereageerd omdat ik hem zelf ook heb, wel icm met de DVD-speler maar het is dezelfde receiver.

Deze heeft wel hdmi maar dat is niks meer als een hdmi passtrough functie. Hij doet dus niks met het beeld of geluid alleen doorgeven naar de tv.

Dus hij heeft 3 inputs hdmi en geeft dit door naar 1 output. Dit is dus handig als je net als ik de PZ80 hebt met maar 2 hdmi inputs aan de achterzijde en je toch 4 hdmi apparaten hebt.

Wat doet hij dus niet: Geluid afspelen wat via hdmi binnenkomt.

Hoe doe je dat dan wel: Extra optical of coaxial kabels aansluiten naast de hdmi kabel en dan een bron koppelen aan beeld en geluid. Zo kan je dus een DVD speler aansluiten met hdmi en het geluid via optical laten lopen.

Ik had 3 optical apparaten en 1 coaxial, aangezien er 2 optical inputs zijn en 2 coaxial heb ik er één optical naar coaxial converter tussen gehangen.

Omdat de receiver maar 5.1 is maakt het voor de geluidskwaliteit niet uit, hij kan immers toch maar tot 5.1 weergeven wat het maximale is voor optical en coaxial.

Wil je er meer over weten stuur me een DM. Het werkt allemaal perfect nu.

1e nadeel is dus dat je meer kabels nodig hebt terwijl je zou zeggen dat hdmi én beeld én geluid is. (Is het ook alleen bij deze Onkyo maakt dat niks uit)
2e nadeel is dat de receiver aan moet staan op de juiste bron om beeld door te geven. In mijn geval betekent dat, dat ik geen PS3 of DVD kan gebruiken zonder de receiver aan te zetten. Aan beide nadelen stoor ik me overigens niet omdat ik dan toch 5.1 geluid wil. De digitale TV heb ik wel rechtstreeks op de tv zitten en het geluid met optical naar de receiver. Hier hoef ik de Onkyo dus niet per sé voor aan te zetten.

Ik weet even niet zeker of het klopt maar het is inderdaad zo dat true HD en DTS HD niet werken, maar heb je daar niet sowieso 7 kanalen voor nodig? Dus met een 5.1 receiver zou je die sowieso niet kunnen gebruiken.
Hoe doe je dat dan met de Xbox 360? Als je de HDMI kabel output van de 360 gebruikt dan past de normale component kabel er niet meer naast in de xbox 360 en wordt het moeilijk om het geluid te scheiden...

Misschien een domme vraag maar hoveel normale audio in zitten er in die Onkyo s5105. Ik heb namelijk een kabel van mijn computer (voor geluid) met aan het eind 1 rode 1 witten. Dit geld ook voor de Xbox (component kleuren en voor geluid rood - wit) kan je 2 verschillende apparaten op deze manier aansluiten? Daarnaast moet ik ook nog mijn UPC mediabox geluid aansluiten. Zal wel op dezelde manier gaan? Dus via de rood-witte audio kabel. Heeft de Onkyo 3 van deze ingangen?

Dat ik dan xbox 360 beeld over de component stuur maakt mij niet zoveel uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Dus als de SR506 geluid moet afspelen, dan mag het overal binnenkomen, behalve via HDMI?

Stel dat ik een TV en een DVD-speler voor het geluid beide aan de SR506 wil koppelen. Moet ik daar dan coax, optical of tulp voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbopinda
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Anoniem: 235059 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:03:
[...]

De subwoofer die bij deze set zit is niet Actief ( geen lampje ). Dat is het grote verschil met de andere Onkyo HT-S5105 en HTX-22HD. Het verschil kun je goed horen, maargoed wanneer je voor budget kiest...
Voor de toekomst zou ik toch kiezen voor de mogelijkheid van hdmi en actieve sub.
Sorry ik ben een leek. Wat betekent "de subwoofer is niet actief?" Ik wil de set namelijk ook alleen gaan gebruiken voor geluid. Beeld kabels gaan rechtstreeks mijn tv in dus doorlinken van HDMI heb ik niet echt nodig.

Dan moet ik dus beoordelen op geluidskwaliteit. Zou dat echt een verschil maken? Heb je door die inactieve sub bij de s3105 minder geluid dan bij de s5105?

Specs S3105HTP-318 5.1-Channel Home Theatre Speaker System KF-318F 2-Way Bass Reflex Front Speakers

8 cm Cone Woofer
2 cm Ceramic Tweeter
Max. Input Power: 120 W
Magnetically Shielded

SKC-318C 2-Way Bass Reflex Center Speaker

8 cm Cone Woofer
2 cm Ceramic Tweeter
Magnetically Shielded SKM-318S Full-Range Bass Reflex Surround Speakers
8 cm Cone
Note: All speakers feature a gloss finish, an impedance of 6 Ω, color-coded speaker terminals and cable, wall-mounting capability (compatible with 4-axis tilt wall mounts).

SKW-318 Bass Reflex Subwoofer

20 cm Cone
Down-Firing
Color-Coded Speaker Terminals and Speaker Cable
HT-R340 5.1-Channel A/V Surround Home Theatre Receiver

110 W/Ch, 6 Ω, 1 kHz, 1 Channel Driven, IEC
DTS®, DTS® Neo:6 5.1, Dolby® Digital, Dolby® Pro Logic® II
Analog Devices SHARC® 32-Bit DSP Processing Chip
192 kHz/24-Bit DACs for All Channels
HDTV-Capable (720p/1080i) Component Video Switching (3 Inputs, 1 Output)
3 Digital Inputs (2 Optical, 1 Coaxial)
4 Composite Video Inputs and 2 Outputs
4 A/V Inputs and 1 Output
2 Audio Inputs and 1 Output
H.C.P.S. (High Current Power Supply) Massive High Power Transformer
Optimum Gain Volume Circuitry
A-Form Listening Mode Memory
Non-Scaling Configuration
OR-EQ™ Equalizer Function
Late Night Mode (High/Low/Off)
CinemaFILTER®
Double Bass Function
Direct Mode
Speaker A/B Drive
Color-Coded 5.1-Multichannel Inputs (Receive 5.1 Surround Sound from Compatible Blu-ray Disc Players)
Color-Coded Speaker Terminals
30 FM/AM Random Presets
RDS (RT/PTY/TP/PS)
Speaker Configuration
Crossover Adjustment(40/50/60/80/
100/120/150/200 Hz)
Compatible with RI (Remote Interactive) Dock for the iPod
A/V Sync Control Function (Fixed at 0/20/40 ms)
Full-Function RI (Remote Interactive) Remote Control

Specs s5105:
Newly Designed Preprogrammed RI (Remote Interactive) Remote Control with Mode-Key LEDs
*A separate audio connection is necessary to process multichannel audio.

HTP-518 5.1-Channel Home Theatre Speaker System SKF-518F 2-Way Bass Reflex Front Speakers

8 cm Cone Woofer
2.5 cm Balanced Dome Tweeter
Max. Input Power: 130 W
Magnetically Shielded

SKC-518C 2-Way Bass Reflex Center Speaker

8 cm Cone Woofer
2.5 cm Balanced Dome Tweeter
Magnetically Shielded

SKM-518S Full-Range Bass Reflex Surround Speakers

8 cm Cone
Note: All speakers are gloss finished. They also feature an impedance of 8 Ω, color-coded speaker terminals and cable, wall-mounting capability.

SKW-518 Bass Reflex Powered Subwoofer

20 cm Cone
Max. Power: 90 W
Down-firing
Output Level Control
HT-R518 5.1-Channel A/V Surround Home Theatre Receiver

130 W/Ch Minimum into 8 Ω, 1 kHz, 1 Channel Driven, IEC
DTS® Neo:6 5.1, DTS® 96/24, Dolby® Pro Logic® II
HDMI Pass-Thru* (1080p Compatible; 3 Inputs and 1 Output)
HDMI and Component Video (720p, 1080i; 2 Inputs and 1 Output) Switching
4 Digital Inputs (2 Optical, 2 Coaxial)
3 S-Video Inputs and 2 Outputs
4 Composite Video Inputs and 2 Outputs
4 A/V Inputs and 1 Output
2 Audio Inputs and 1 Output
Audyssey 2EQ to Correct Room Acoustic Problems and to Calibrate Speakers
Audyssey Dynamic EQ for Loudness Correction
H.C.P.S. (High Current Power Supply) Massive High Power Transformer
192 kHz/24-Bit Audio DACs for All Channels
WRAT (Wide Range Amplifier Technology)
Advanced 32-Bit Processing DSP Chip
Subwoofer Pre Out
CinemaFILTER™
A-Form Listening Mode Memory
Optimum Gain Volume Circuitry
Music Optimizer for Compressed Music Files
Theater Dimensional Virtual Surround Function
Double Bass Function
Color-Coded 5.1-Multichannel Inputs (Receive 5.1 Surround Sound from Compatible Blu-ray Disc Players)
Banana Plug-Compatible Speaker Posts
Crossover Adjustment at 40/50/60/
80/100/120/150/200 Hz for Bass Management
A/V Synchronization Function (Up to 100 ms in 20 ms Steps)
40 FM/AM Radio Presets
RDS (RT/PTY/TP/PS)
Compatible with RI (Remote Interactive) Dock for the iPod
Front Panel Auxiliary Input (for Camcorders, Game Consoles, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
turbopinda schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:20:
[...]

Sorry ik ben een leek. Wat betekent "de subwoofer is niet actief?" Ik wil de set namelijk ook alleen gaan gebruiken voor geluid. Beeld kabels gaan rechtstreeks mijn tv in dus doorlinken van HDMI heb ik niet echt nodig.

Dan moet ik dus beoordelen op geluidskwaliteit. Zou dat echt een verschil maken? Heb je door die inactieve sub bij de s3105 minder geluid dan bij de s5105?

[ + een veel te lange lap copy/paste text.... doe liever niet aub ]
Wikipedia: Subwoofer
ctrl+f
actief <enter>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
nou ik heb uiteindelijk dus nog niks met kerst.... =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Patriek schreef op woensdag 24 december 2008 @ 18:33:
nou ik heb uiteindelijk dus nog niks met kerst.... =/
Hetzelfde hier :(
Er stond nog wel levertijd wk52. Damn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
tollo, jij al iets binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251116

Beste medetweakers,

Ik ben sinds kort voorzitter van een jongerenvereniging en wilde graag een 5.1 setje aanschaffen (zodat we zo nu en dan films/voetbalwedstrijden kunnen kijken). Dit blijkt moeilijker als verwacht, want dat zaaltje is 90 m2 groot en ons budget is ongeveer € 600 (mag gebruikt zijn).

Wat we hebben geprobeerd:

5.1 Homecinemasetjes (Geluid is te zacht)
5.1 pc setjes (geluid is wederom te zacht)

We zijn naar verscheidene winkels geweest en daar kwamen bedragen uit die ver boven ons budget is.

Wat wij willen:
- Dvd/divx speler
- Versterker (waarop we ook een microfoon kunnen aansluiten)
- Frontspeakers (mag groot zijn)
- Centerspeaker is geen must (moet sowieso boven projectorscherm passen)
- rearspeakers (worden aan plafond/muur opgehangen, dus niet al te groot)

Wie heeft suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Anoniem: 251116 schreef op maandag 29 december 2008 @ 14:28:
Beste medetweakers,

.....

Wie heeft suggesties?
De beste raad die ik je kan geven is hiervoor een appart topic te maken. Veel meer kans op nuttige informatie. Met alle apparatuur die in dit topic is genoemd ga je het niet redden, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Hoe hoog zijn die fronts eigelijk van die Onkyo HTX 22 HD??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Ja dat kon ik toen ook niet vinden geloofk, maar de 'speaker zelf' heeft een diameter van 8cm dacht ik, dus dan kun je een aardig idee krijgen van het plaatje.

edit:
8 cm A-OMF Diaphragm Woofer
2 cm Balanced-Dome Tweeter

@Hashanova: ik weet niet wat voor pc setjes je geprobeerd hebt, maar mijn Z-5500 kan behoorlijk hard hoor! Al menig feestje succesvol mee gevierd.

[ Voor 87% gewijzigd door Patriek op 29-12-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114186

Op de Onkyo website kan je dit makkelijk in de manual vinden;

Front Speaker (HTX-22HDST)
Specifications and features are subject to change without notice.
Type: 2 Way
Input Sensitivity/Impedance: 6 Ω
Maximum input power: 40 W
Output sound pressure level: 80 dB/W/m
Frequency response: 70 Hz–50 kHz
Crossover frequency: 9 kHz
Cabinet capacity: 1.1 L
Dimensions (W×H×D): 101×175×111 mm (incl. grille and projection)
Weight: 0.8 kg
Drivers unit: 8 cm A-OMF cone woofer
2 cm balanced-dome tweeter
Terminal: Spring type
Other: Magnetic shielding

Ik heb er in de Saturn in Zuidplein naar staan luisteren. Slimmeriken daar hadden het met een tulpaansluiting op een DVD recorder aangesloten (en de kwaliteit kabels zag er nu niet echt goed uit). De verkoper sloot hem uiteindelijk op blue-ray voor me aan met HDMI, dat klonk al een heel stuk beter. Jammer dat er wel nog veel 'ruis' was (andere mensen die setjes aan het luisteren waren).
Ik denk dat ik hem ook wel ga halen binnenkort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:35

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Zijn hier mensen met de HTX 22 HD die ruis problemen hebben zoals de mensen hier:
http://www.avforums.com/f...mp-speaker-system-14.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Anoniem: 114186 schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:48:
Op de Onkyo website kan je dit makkelijk in de manual vinden;

Front Speaker (HTX-22HDST)
Specifications and features are subject to change without notice.
Type: 2 Way
Input Sensitivity/Impedance: 6 Ω
Maximum input power: 40 W
Output sound pressure level: 80 dB/W/m
Frequency response: 70 Hz–50 kHz
Crossover frequency: 9 kHz
Cabinet capacity: 1.1 L
Dimensions (W×H×D): 101×175×111 mm (incl. grille and projection)
Weight: 0.8 kg
Drivers unit: 8 cm A-OMF cone woofer
2 cm balanced-dome tweeter
Terminal: Spring type
Other: Magnetic shielding

Ik heb er in de Saturn in Zuidplein naar staan luisteren. Slimmeriken daar hadden het met een tulpaansluiting op een DVD recorder aangesloten (en de kwaliteit kabels zag er nu niet echt goed uit). De verkoper sloot hem uiteindelijk op blue-ray voor me aan met HDMI, dat klonk al een heel stuk beter. Jammer dat er wel nog veel 'ruis' was (andere mensen die setjes aan het luisteren waren).
Ik denk dat ik hem ook wel ga halen binnenkort...
Heb je toevallig ook nog naar het prijskaartje gekeken? Haal het liever op in de winkel als de prijs niet te veel verschilt. En aangezien zuidplein wel goed te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen last van ruis hier! Werkt allemaal perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zelf ben ik op zoek naar een set die via optische ingang DTS ontvangen kan.
Met zuilspeakers en actieve subwoofer.. bestaat het, zoja tot 800,-?

Heb namelijk een PS3 gecombineerd met een 42PV70 en Panasonic PT850 (uiteraard VIERA-LINK :) aangesloten). Nu blijkt het geluid niet helemaal vol te zijn als ik TRUE-HD geluid hebben wil dat mijn achterste speakers niet werken.. nu blijkt later te hebben gemailt met Panasonic dat de Optische ingang geen DTS te ondersteunen... dus ik kan niet optimaal genieten van de hele mooi combinatieset... Wellicht hebben jullie een oplossing?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797

cevel schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:05:
nu blijkt later te hebben gemailt met Panasonic dat de Optische ingang geen DTS te ondersteunen...
DTS en Dolby Digital kunnen wel via optisch, de nieuwe HD-signalen echter niet. Dus geen Dolby Digital TrueHD en ook geen DTS-HD Master. Normale DTS is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Fjeze

AllesPerfect!

Na het nodige onderzoek vandaag mezelf ook een (of eigenlijk 2) cadeau(s) geschonken....
Te weten een Onkyo SR606 Reciever en de Harman/Kardon HKTS-11.
Beide de zwarte uitvoering.
Ik zal binnenkort wat foto's posten (nu nog even snel op mijn kamer installeren, over weekje of 3 in de woonkamer van ons nieuwe huis!)

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Only schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 00:43:
[...]
Heb je toevallig ook nog naar het prijskaartje gekeken? Haal het liever op in de winkel als de prijs niet te veel verschilt. En aangezien zuidplein wel goed te doen is.
Prijsje stond er niet bij, maar hij had het opgezocht voor me; 399. Scheelt dus 100 euro met internetshops. Vandaar dat ik hem daar ook niet gekocht heb :). Ze hebben er overigens nog 2 in doos staan en 1 uitgestald.
Als je wilt gaan luisteren; hij staat op de TV afdeling, bij een Sharp Arquos (alleen daar niet op aangesloten). Waarschijnlijk staat de philips blu-ray speler er nog bij.

@ het ruis verhaal met PS3; ik las ergens dat dat alleen bij de eerste (paar) batches het geval was en dat Onkyo het kostenloos repareert (had met een hardware dingetje te maken), wat ook uit dat topic blijkt. Dus ik zou me daar niet al te druk om maken, dat doe ik in ieder geval niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:40
Met veel interesse heb ik dit topic doorgenomen. Ik sta voor een soort gelijke keus.
Echter ik wil ook gebruiksgemak. M.a.w. ik heb nu een panasonic lcd met Viera link dus de set zou dat ook moeten hebben. Budget is gelijk als hier al is beschreven, ik heb nu een jvc set die is gaan kraken, valt niet onder garantie, is een bekend probleem en kost minstens 150 euro om te repareren. (Je begrijpt geen jvc meer voor mij)

Ik zit nu te denk aan de panasonic SC-PT460EG.
Waarom?
1. complete 5.1 set met kleine speakers
2. prijs
3. HDMI uit
4. Viera link
5. USB
6. Ipod docking
7. speelt ook Divx

iemand ervaring met een van deze setjes?

Ook de SC-PT560EG zie ik wel zitten, is gelijk als hierboven echter deze heeft iets meer aansluit mogelijkheden maar ook 2 front zuil speakers.

Zelde geldt voor de SC-PT860EG, die is weer gelijk aan de 560 maar heeft nu 4 zuilspeakers en een automatische surround instelling dmv een microfoon.

Volgens mij is het met deze prijsklasse zo dat je er wel een paar jaar plezier van kan hebben. Tegen die tijd zijn er weer nieuwe ontwikkelingen en koop je gewoon weer zo'n soort setje.
De ervaringen die ik heb met mijn huidige JVC set die toen best prijzig was zijn voor mij een reden om het budget niet echt te hoog te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door chippie777 op 03-01-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:22

Mfpower

In dubio

Interessant topic idd! Ik liep in eerste instantie met dezelfde vragen als de TS. Alleen.. ik ben bang dat ik toch verder moet kijken. Ik wil namelijk graag mijn PS3 gebruiken voor bluray en games. Ik heb m'n pc 5.1 setje aangesloten (optisch) en het geluid loopt echt zichtbaar out of sync met de video. Dit komt door de tv processing (100Hz enzo). Ik heb geen goedkope setjes (<500 euro) gezien met hdmi 1.3/lipsync. Daarnaast krijg je er ook altijd weer een speler bij (maar ik heb al een PS3). Iemand nog tips? Anders koop ik denk ik een 606 van Onkyo icm met een of andere luidsprekerset (ik heb bijvoorbeeld deze op het oog: http://www.besthomecinema...cinepack-zwart-p-667.html - ik ben dan natuurlijk wel het dubbele aan aanschafkosten kwijt }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
cevel schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:05:
Zelf ben ik op zoek naar een set die via optische ingang DTS ontvangen kan.
Met zuilspeakers en actieve subwoofer.. bestaat het, zoja tot 800,-?

Heb namelijk een PS3 gecombineerd met een 42PV70 en Panasonic PT850 (uiteraard VIERA-LINK :) aangesloten). Nu blijkt het geluid niet helemaal vol te zijn als ik TRUE-HD geluid hebben wil dat mijn achterste speakers niet werken.. nu blijkt later te hebben gemailt met Panasonic dat de Optische ingang geen DTS te ondersteunen... dus ik kan niet optimaal genieten van de hele mooi combinatieset... Wellicht hebben jullie een oplossing?

alvast bedankt!
ik had de Panasonic SC-HT 855 en liep tegen exact hetzelfde probleem aan i.c.m. mijn Conceptronic FullHDMA mediaspeler. Nu sinds 2 dagen een trotse bezitter van de Onkyo 22HD set. De uitbereiding-set moet nog worden geleverd maar de eerste indruk is zeer positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:38
Iemand ervaring met de Onkyo HT-S9100THX? http://www.kieskeurig.nl/receiver/onkyo/ht-s9100thx/295626/

Dat lijkt me zeker niet verkeerd voor die prijs + alle nieuwe geluidsformaten EN een thx certificaat (1 nadeel alleen 7.1 en dat zijn 2 speakers teveel want 5.1 is al teveel in de woonkamer dus dat worden 2 speakers in de doos laten.

Zit er trouwens Radio op de Onkyo HTX-22? Want als dat zo is kan dat ook een zeer goede kandidaat worden als vervanger van het sony setje dat we hier hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Lightning89 op 03-01-2009 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Lightning89 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:40:
[...]
Zit er trouwens Radio op de Onkyo HTX-22? Want als dat zo is kan dat ook een zeer goede kandidaat worden als vervanger van het sony setje dat we hier hebben.
Stond al in deze thread (nee).
De mijne is overigens nog steeds niet binnen :(

[ Voor 7% gewijzigd door Patriek op 04-01-2009 06:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Patriek schreef op zondag 04 januari 2009 @ 06:14:
[...]

Stond al in deze thread (nee).
De mijne is overigens nog steeds niet binnen :(
waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

In de search:
Patriek schreef op zondag 14 december 2008 @ 00:19:
Via Technica Nova, Breda omdat m'n oom daar een connectie heeft. Is ook de dichtstbij zijnde Onkyo dealer voor me, voor zelfde prijs als op inet.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Het is uiteindelijk binnen. Misschien dat ik volgende week even een mini-review schrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ Graag

Kleine headsup: ik kreeg vandaag te horen dat de HTX22 HD nauwelijks meer verkrijgbaar is Europa (van besthomecinema.nl die vandaag een Onkyo vertegenwoordig langs hadden gehad). Hij is zo populair dat er gewoon geen voorraad meer is! Dus als je op zoek bent naar deze set en je kan ergens voorraad vinden, kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Lt. Marx schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 00:16:
^^ Graag

Kleine headsup: ik kreeg vandaag te horen dat de HTX22 HD nauwelijks meer verkrijgbaar is Europa (van besthomecinema.nl die vandaag een Onkyo vertegenwoordig langs hadden gehad). Hij is zo populair dat er gewoon geen voorraad meer is! Dus als je op zoek bent naar deze set en je kan ergens voorraad vinden, kopen!
De HTX22 was makkelijker leverbaar dan de uitbereiding. Daar wacht ik nu al een maand op :(.
Mijn eerste indruk van de HTX22 is heel positief. Ben nu even aan het stoeien om hem soepel te laten samenwerken met mijn Logitech 555 afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi dat jullie ook eindelijk voorzien zijn! Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen; ik neig zelf ook nog wel sterk naar het kopen van de uitbreiding... Niet per se omdat ik het mis, maar ik denk toch wel dat het weer een stukje toevoegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Ja zeker voegt dat wat toe :) dan maak je tenminste ook echt gebruik van de digitale surround features. Wij zullen het waarschijnlijk ook op korte termijn er bij bestellen.

Mijn eerste indruk op uiterlijk; hij valt kleiner uit dan ik verwacht had! Maar compact is eigenlijk wel welkom. Hoe dit zich weerhoud tegenover het geluid weet ik nog niet. Het moet nog aangesloten worden. De looks vallen in ieder geval niet tegen, het is netjes afgewerkt. Enkel de bovenplaat van de sub/reciever vind ik ietswat aan de dunne kant (buigt licht door als je dr op drukt). Maar ik ben tevreden tot dusver.

Ben aan het overwegen om er een Logitech Squeezebox bovenop te zetten. Leuke audiostream in goede kwaliteit dat goed samenwerkt met Squeezecenter op mijn Synology NAS (met m'n gehele mp3-collectie). Het bied ook de gemiste radio (internet stream).

[ Voor 4% gewijzigd door Patriek op 07-01-2009 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Binnen 3 weken brengt onkyo pakketten uit met zowel de HTX22hd als de sks11 tegen een scherpe prijs (or so i heard). Ik heb nog wel even geduld... :)

@tollo71: laat even weten hoe dat gaat met de logitech 555. Ben zelf van plan een harmony one te kopen...

[ Voor 26% gewijzigd door LtMarx op 07-01-2009 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Interessante info, Marx! Hoop dat het waar is en dat ik dan binnen 3 weken een mooie uitbreidingsset op de kop kan tikken ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Niet online
Lightning89 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:40:
Iemand ervaring met de Onkyo HT-S9100THX? http://www.kieskeurig.nl/receiver/onkyo/ht-s9100thx/295626/

Dat lijkt me zeker niet verkeerd voor die prijs + alle nieuwe geluidsformaten EN een thx certificaat (1 nadeel alleen 7.1 en dat zijn 2 speakers teveel want 5.1 is al teveel in de woonkamer dus dat worden 2 speakers in de doos laten.

ik ben voor die prijs erg onder de indruk.. (zoals hij vermeld staat op kieskeurig) ik zal van de week aangezien ik in amersfoort woon even langs Radio Roelandschap.. die hebben hem op voorraad dan laat ik me gelijk informeren.

wordt vervolgd

ps. die 2 speakers kan je ook niet aansluiten en gebruiken als reserve? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Anoniem: 234350 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:31:
Interessante info, Marx! Hoop dat het waar is en dat ik dan binnen 3 weken een mooie uitbreidingsset op de kop kan tikken ergens...
Hij bedoelde (volgens mij) dat Onkyo het onder gaat brengen als 1 pakket, samen voor een nog scherpere prijs.
Dat brengt bij mij alleen maar de vrees dat het SKS-11 pakket nog schaarser kan worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Patriek op 07-01-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm... dat zou ook kunnen... Nou, we merken het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm als ik dan even gok, denk ik 299 (THX-22HD) + 123 (SKS-11) = 399 als set :).
Ik hoop dan wel dat de set iets beter verkrijgbaar is in de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themace
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-05 13:36
Zeer leuk topic :D Blijft heeel erg lastig als je het mij vraagt voor een "leek" om een goeie keuze te maken uit zulke sets. Ik heb nu een leuke tv en een mooie speakerset/reciever zou wel fijn zijn. Mijn mooie sony tv was 800 euro en ik voel er weinig voor om meer dan de helft daar aan uit te geven. Ik heb ook zo'n leuk 780g htpc ding staan en ik zoek me rot maar de mogelijkheden zijn zo verschillend dat het nog moeilijker is als een tv kopen. Ik gaat morgen dit topic eens doorlezen op mijn gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
themace schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 03:40:
Zeer leuk topic :D Blijft heeel erg lastig als je het mij vraagt voor een "leek" om een goeie keuze te maken uit zulke sets. Ik heb nu een leuke tv en een mooie speakerset/reciever zou wel fijn zijn. Mijn mooie sony tv was 800 euro en ik voel er weinig voor om meer dan de helft daar aan uit te geven. Ik heb ook zo'n leuk 780g htpc ding staan en ik zoek me rot maar de mogelijkheden zijn zo verschillend dat het nog moeilijker is als een tv kopen. Ik gaat morgen dit topic eens doorlezen op mijn gemak.
Een voor mij (eigenlijk voor mijn vrouw :+ ) belangrijke reden om te kiezen voor de HTX-22D was het feit dat vrijwel alle AV-Recievers tegenwoordig minimaal 15 cm hoog zijn en daarboven nog ruimte nodig hebben voor koeling. Dat past niet in ons huidige meubel en dat was een strikte eis van de "baas".
De HTX-22D staat nu keurig naast dat meubel, op de plek waar eerst ook de subwoofer van de vorige set stond. Mooie, verrasend compacte unit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Gister en vanochtend rondgebeld voor de HTX22HD bij meerdere webshops. Bij de meesten is hij uitverkocht. Behalve de winkels waar hij €400,- of meer is (zelfs 450) daar kan je hem nog wel krijgen. Maar €100-150 extra ervoor betalen heb ik er gewoon niet voor over. Er zijn er nu nog 2 uit voorraad leverbaar bij coolsound voor €308,-

Toch maar de HTX 22 HD besteld (los). Heb binnenkort een filmavond en dan heb ik in ieder geval al wat beter geluid. De SKS 11 komt nog wel. Als iemand die hier tegen een schappelijke prijs bij een goede winkel weet te vinden....
(op voorraad dan)

extra tip voor mensen die even wachten. Deze set is redelijk populair in de UK. De UK pond staat echt dramatisch laag 1 pond = 1 euro ongeveer nu. De htx22hd heb ik al gezien voor 206 pond:
http://www.lambda-tek.com...p/index.pl?prodID=B143330
en de sks 11 voor 80 pond:
http://www.lambda-tek.com...=icecat6.9&prodID=B143332
Oftewel: samen voor 300 euro! Op dit moment niet op voorraad en ik weet niet precies hoe het zit met verzenden. Ook amazon.co.uk heeft beide producten (iets duurder dan) en verzend zowiezo naar NL, maar nu ook niet meer op voorraad!.

[ Voor 76% gewijzigd door LtMarx op 08-01-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themace
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-05 13:36
tollo71 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 07:45:
[...]

Een voor mij (eigenlijk voor mijn vrouw :+ ) belangrijke reden om te kiezen voor de HTX-22D was het feit dat vrijwel alle AV-Recievers tegenwoordig minimaal 15 cm hoog zijn en daarboven nog ruimte nodig hebben voor koeling. Dat past niet in ons huidige meubel en dat was een strikte eis van de "baas".
De HTX-22D staat nu keurig naast dat meubel, op de plek waar eerst ook de subwoofer van de vorige set stond. Mooie, verrasend compacte unit ook.
Ik heb hier nog meer eisen liggen... Draadloze rear speakers! Past dus totaal niet binnen budget :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

themace schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:09:
[...]

Ik heb hier nog meer eisen liggen... Draadloze rear speakers! Past dus totaal niet binnen budget :P
Daar heb je ook niets aan. Dan alsnog moet je allerlei kabels leggen voor stroom en dergelijke. Plus dat de speakers actief moeten zijn en daardoor veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Lt. Marx (heb jij een jaar geleden trouwens veel TF2 gespeeld...?):

Dus 3 weken was toch een beetje lang, he? :)

Ik heb de mijne destijd sbij pick2pay.nl besteld voor € 307,- ; goede service, had hem binnen een week! Weet alleen niet of ze hem nu op voorraad hebben...

Overigens moet je bij Engelse webshops goed letten op VAT die er vaak nog bijkomt, en amazon.co.uk verzend de Onkyo helaas niet naar Nederland, voorzover ik kan zien!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 234350 op 08-01-2009 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

pick2pay gisteren gebeld en ze hadden hem toen niet op voorraad.
(ja ik speelde vrij veel tf2 idd :) )
Ja drie weken was lang. Plus dat dat gezegd werd door een webshop, en webshops met eerlijk zijn over levertijden moet ik nog meemaken. ONKYO Europe is gewoon uitverkocht voor dit model, wie weet hoe lang het dan duurt voordat die dingen weer uit shanghai (oid) komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:01

qless

...vraag maar...

Heeft de HTX 22 HD de mogelijkheid om audio te vertragen? (liefst manueel instelbaar ook) ik zou die graag willen in combinatie met een samsung le40786 die een behoorlijke lag heeft (40-60 ms)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Van de homepage:
2 HDMI Inputs and 1 Output (with Deep Color,x.v. Color, Lip Sync, DTS-HD Master Audio, Dolby TrueHD, Dolby Digtal Plus, Super Audio CD and Multi-CH PCM)
Heb nog niet de tijd gehad om door alle settings heen te gaan, maar het moet dus kunnen.
Weet niet of dit handmatig in te stellen is, of dat dat automatisch via HDMI 1.3 gaat (hoe dat ook mag werken).

[ Voor 11% gewijzigd door Patriek op 08-01-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Lip sync is automatisch, via HDMI 1.3a wordt er door je tv een signaal uitgezonden die de audio vertraagt. Je hoeft dus niets handmatig te doen als je tv en je receiver hdmi 1.3a ondersteund!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staat gewoon in de handleiding... gewoon even op Onkyo kijken, daar valt de hele handleiding makkelijk te downloaden.
A/V Sync
When using your DVD player’s progressive
scanning function, you may find that the picture
and sound are out of sync. With the A/V
Sync setting, you can correct this by applying
a delay to the audio signal. The delay can be
set from 0 to 100 milliseconds (msec) in 10
millisecond steps.
Use the Left and Right [ ]/[ ] buttons to
set the delay.
To view the TV picture while setting the
delay, press [ENTER].
If HDMI Lip Sync is enabled (see page 68),
and your TV or display supports HDMI Lip
Sync, the displayed delay time will be the
A/V Sync delay time. The HDMI Lip Sync
delay time is displayed underneath in parentheses.
Note:
• A/V Sync is disabled when the Direct listening
mode is used with an analog input
source.
MAW; ja, het kan, tot 100ms, in stappen van 10 ms.
Het is zelfs zo handig dat je kan zien hoeveel de Onkyo de audio vertraagd als je automatische lip-sync gebruikt. Kan je gelijk zien hoe lang je TV er wel niet over doet om de beelden te genereren.

Ik had ook al gezien dat het setje in Engeland goedkoop is, maar ging er eigenlijk vanuit dat het niet handig is ivm garantie e.d. (ik zou mijn setje niet naar Engeland terug willen sturen als er iets mis is). Zeker omdat er wat kinderziektes waren van deze set icm PS3's, wil ik niet niet het risico lopen.
Of heeft een van jullie ervaringen met Onkyo Nederland, wantals die niet moeilijk doen over garantie, dan ga ik toch nog wat Engelse sites onderzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
wel grappig eigenlijk, deze thread begon als mijn persoonlijk vraag om advies en begint nu te lijken op het Onkyo THX-22HD topic haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, we kunnen ook wel even een nieuw topic openen voor de netheid... Beetje misleidende titel (5.1?!?!)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ das wel netter en maakt het zoeken makkelijker, aangezien het een redelijk populair product is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
ja als iemand zin heeft om een nieuwe TS te maken, dan gaan we daar gewoon in verder nababbelen over onze nieuwe aankoop (heb 't zelf de komende dagen nog te druk)

de titel wijzigen zou ook kunnen, maar dan doen we een paar mensen tekort

[ Voor 54% gewijzigd door Patriek op 09-01-2009 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Niet online
wat is geluidtechnische het grootte verschil tussen de HTX 22 HD (met uitbreiding) en de HTS-9100HTX van Onkyo? want er zit natuurlijk ook een flink prijsverschil in.

alvast bdankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
cevel schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:08:
[...]

ik ben voor die prijs erg onder de indruk.. (zoals hij vermeld staat op kieskeurig) ik zal van de week aangezien ik in amersfoort woon even langs Radio Roelandschap.. die hebben hem op voorraad dan laat ik me gelijk informeren.

wordt vervolgd

ps. die 2 speakers kan je ook niet aansluiten en gebruiken als reserve? ;)
Was je daar al langsgeweest? De enige shop die hier in de buurt zit is Goedkoopste.nu maar dat is een webshop dus ben ik niet in staat de set daar te beluisteren. Goede vraag ja wat geluidstechnisch het verschil is. Dat zou voor hier in ieder geval doorslaggevend zijn want daar gaat het immers om en kwa prijs ontloopt het elkaar niet veel (alleen thx certificaat, das marketing ik weet het maar het zegt natuurlijk wel iets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
cevel schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:18:
wat is geluidtechnische het grootte verschil tussen de HTX 22 HD (met uitbreiding) en de HTS-9100HTX van Onkyo? want er zit natuurlijk ook een flink prijsverschil in.

alvast bdankt
Op Whathifi zijn ze niet erg kapot van de 9100HTX: http://whathifi.com/Review/Onkyo-HT-S9100THX/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Hmmm. Dat is wel minder, ze hebben het trouwens over een dvdspeler die erbij hoort te zitten, maar zowel alle internetshops in NL en de onkyo site reppen er met geen woorden over. (http://www.eu.onkyo.com/products/HT-S9100THX.html). De Bass mist echte laag. dat is wel jammer, van een 290 watt sw verwacht ik wel wat meer (Hier geld ook weer dat watt NIKS zegt, evenals het THX certificaat!).

Hier zijn ze wel positief: http://hometheater.about....oxinfo/p/OnkyoHTS9100.htm Nu weet ik niet welke beter te vertrouwen is dus laat ik het in het midden.
AVSforums ook positief: http://www.avsforum.com/a...read.php?t=1057095&page=9 (Alleen laatste aantal pagina's gelezen)
En als laatste: CNET met de titel World's best home theater in a box http://news.cnet.com/8301...367-47.html?tag=mncol;txt

Nu begin ik serieus te twijfelen of ik whathifi moet geloven of niet. Of dat het eigenlijk wel een ''miskoop'' is (betere keuze in deze prijsklasse). Misschien zijn de positieve sites niet objectief genoeg of hebben ze niet veel verstand ervan. Ik blijf twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-07 20:48
Meestal zijn de negatieve sites eerlijker dan de positieve i.v.m. reclame-inkomsten, maar dit hoeft niet altijd zo te zijn. Zo is een forum niet afhankelijk van reclame-inkomsten. De kans bestaat ook dat Whathifi andere criteria gebruikt en bijvoorbeeld meer waarde hecht aan de stereokwaliteiten. Ze zijn namelijk wel weer positief over de plaatsing van surroundeffecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278102

Vandaag heb ik de onkyo Htx22 besteld, en morgen zou deze al aan moeten komen volgens de leverancier :) ! Ben heel erg benieuwd...
Morgen of de dag erop zal ik een review doen met geluids ervaringen van films en muziek.
wat ik zocht was een 2.1 systeem met redelijk goed geluid + dts en HD sounds...Mijn criteria was dat ik geen grote logge receiver wilde deze past niet in onze strak wit gelakte kast..Deze tv kast is maar 28 cm diep en 28 cm hoog en 360 cm lang..(vraag me niet waarom we zo'n kleine kast hebben genomen we zijn van die design freaks... :P Vorige week ben ik via een collega op dit setje uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Kheb hem sinds gisteren, zal morgen even een review posten. Kheb nog geen SKS 11. Als iemand een adres weet waar de sks11 set tegen aanvaardbare prijs leverbaar is dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Lt. Marx schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 00:27:
Kheb hem sinds gisteren, zal morgen even een review posten. Kheb nog geen SKS 11. Als iemand een adres weet waar de sks11 set tegen aanvaardbare prijs leverbaar is dan hoor ik het graag!
Ik heb de HTX22D+SKS11 op 9 december besteld (bij Bestekeus.nl als setprijs 428 euro bedongen). De leverdatum is 2x opgeschoven vanwege leveringsproblemen van Onkyo Nederland. Inmiddels is de HTX22D binnen (en functioneerd naar volle tevredenheid). De SKS11 kan ik vandaag ophalen. Dus wellicht dat ze er daar mee op voorraad hebben?

Nog iets positiefs: de HTX22D functioneerd perfect aangestuurd via een Logitech Harmony. Ik kwam er eerst zelf niet helemaal uit omdat je via de orginele afstandsbediening met 2 pijltjestoetsen schakeld tussen de inputs. Als ik dan met de Logitech schakelde tussen 2 activities (bv TV kijken --> DVD kijken) dan schakelde de de Onkyo niet altijd naar de goede input (maar altijd bv. 2 stapjes naar "rechts").
Via de uitmuntende, gratis helpdesk van Logitech in 5 minuten naar volle tevredenheid opgelost _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tollo71 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 07:46:
[...]

Ik heb de HTX22D+SKS11 op 9 december besteld (bij Bestekeus.nl als setprijs 428 euro bedongen). De leverdatum is 2x opgeschoven vanwege leveringsproblemen van Onkyo Nederland. Inmiddels is de HTX22D binnen (en functioneerd naar volle tevredenheid). De SKS11 kan ik vandaag ophalen. Dus wellicht dat ze er daar mee op voorraad hebben?

Nog iets positiefs: de HTX22D functioneerd perfect aangestuurd via een Logitech Harmony. Ik kwam er eerst zelf niet helemaal uit omdat je via de orginele afstandsbediening met 2 pijltjestoetsen schakeld tussen de inputs. Als ik dan met de Logitech schakelde tussen 2 activities (bv TV kijken --> DVD kijken) dan schakelde de de Onkyo niet altijd naar de goede input (maar altijd bv. 2 stapjes naar "rechts").
Via de uitmuntende, gratis helpdesk van Logitech in 5 minuten naar volle tevredenheid opgelost _/-\o_
Jep hij is steeds moeilijker te krijgen...ben benieuwd hoop dat hij vanmiddag binnenkomt.
Hij is al in het sorteer centrum aanwezig... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266410

Bij de Saturn in Groningen is de htx22hd nog op voorraad. Daar heb ik vandaag 7 dozen geteld (waarvan 1 mogelijk voor het showmodel was). Tot mijn verbazing was de prijs daar slechts 299 euro. Saturn zit bij mij op loopafstand maar heb er helaas geen geld voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266410 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 00:10:
Bij de Saturn in Groningen is de htx22hd nog op voorraad. Daar heb ik vandaag 7 dozen geteld (waarvan 1 mogelijk voor het showmodel was). Tot mijn verbazing was de prijs daar slechts 299 euro. Saturn zit bij mij op loopafstand maar heb er helaas geen geld voor.
Ik begrijp niets van de leveringen en leveranciers ...volgens bedrijven is dit systeem haast niet te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-03-2024
Wellicht een verklaring voor de slechte leverbaarheid:

"Van Onkyo hebben we helaas de mededeling gekregen dat de uitlevering hiervan waarschijnlijk in januari niet meer kan plaats vinden. Reden hiervan is dat de Mediamarkt een hele Europese voorraad opgekocht/gereserveerd heeft i.v.m. hun 30 jarig jubileum. Daar Mediamarkt door hun omvang zulke eisen kan stellen, moeten kleinere partijen wachten op nieuwe leveringen die pas in februari zullen binnen komen."

Dit ontving ik vandaag van Pick2Pay aangaande mijn S5105, maar het zou best ook voor andere modellen kunnen gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Interessant! MediaMarkt maar even in de gaten houden dan; hopelijk verkopen ze de SKS-11 ook los voor een mooi prijsje...

Is de set trouwens al binnen bij de mensen hierboven? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 234350 op 16-01-2009 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234350 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:52:
Interessant! MediaMarkt maar even in de gaten houden dan; hopelijk verkopen ze de SKS-11 ook los voor een mooi prijsje...

Is de set trouwens al binnen bij de mensen hierboven? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
Hey Dale!
k heb hem gisteren gekregen via TNT op mn werk.
Eenmaal thuis uitgepakt ,aangesloten en getest!
Ik heb mijn WD HD TV aangesloten via optical ipv HDMI (Ik ga mogelijk nog wel een langere HDMI kopen)
Het setje ziet er inderdaad groter uit op foto ..in het echt is hij kleiner
Ben niet kapot van de Subwoofer qua looks...ik ben behoorlijk weg van design meubels dus..

Hij staat achter de bank op dit moment.
Geluid is goed! mooi helder en diep.Alleen heb ik het idee dat ik de volume volop moet zetten om een beetje geluid eruit te krijgen.
Ik schrijf er nog meer over als ik meer getest heb.
Ps kan je hem nou wel of niet op zn kant leggen (bv onder de bank)? ik het boekje staat van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In het boekje staat inderdaad van niet, dus ik heb het niet geprobeerd... Als je de set zacht vindt, helpt het misschien om in het Speaker Setup --> Level Clbr menu alle speakers evenredig wat harder te zetten. Verschilt trouwens ook heel erg per videobestand wat daar het gecodeerde volume is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-07 20:48
Maar als je alle kanalen evenveel harder zet hou je alleen jezelf voor de gek. Je doet dan namelijk precies hetzelfde als wanneer je het mastervolume evenredig veel harder zou zetten. Je kunt dit ook controleren: kies een input waar geen signaal op staat en draai je volume naar zijn max zonder de kanalen aan te passen. Verhoog vervolgens alle kanalen met 3 dB en draai weer het volume naar zijn max. Resultaat: het max mastervolume is gedaald met 3 dB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Laatst online: 18-07 18:42

KingCrash

Angry Rabbit

DingK schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:30:
Wellicht een verklaring voor de slechte leverbaarheid:

"Van Onkyo hebben we helaas de mededeling gekregen dat de uitlevering hiervan waarschijnlijk in januari niet meer kan plaats vinden. Reden hiervan is dat de Mediamarkt een hele Europese voorraad opgekocht/gereserveerd heeft i.v.m. hun 30 jarig jubileum. Daar Mediamarkt door hun omvang zulke eisen kan stellen, moeten kleinere partijen wachten op nieuwe leveringen die pas in februari zullen binnen komen."

Dit ontving ik vandaag van Pick2Pay aangaande mijn S5105, maar het zou best ook voor andere modellen kunnen gelden.
Thx voor deze tip.
Ik vind de S5105 ook een intressante set.
Ik zal de MM folders even in de gaten houden

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mac1987 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:15:
Maar als je alle kanalen evenveel harder zet hou je alleen jezelf voor de gek. Je doet dan namelijk precies hetzelfde als wanneer je het mastervolume evenredig veel harder zou zetten. Je kunt dit ook controleren: kies een input waar geen signaal op staat en draai je volume naar zijn max zonder de kanalen aan te passen. Verhoog vervolgens alle kanalen met 3 dB en draai weer het volume naar zijn max. Resultaat: het max mastervolume is gedaald met 3 dB ;)
Zou kunnen, heb ik niet getest geef ik toe... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234350 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:45:
In het boekje staat inderdaad van niet, dus ik heb het niet geprobeerd... Als je de set zacht vindt, helpt het misschien om in het Speaker Setup --> Level Clbr menu alle speakers evenredig wat harder te zetten. Verschilt trouwens ook heel erg per videobestand wat daar het gecodeerde volume is.
Ik wil hem erg graag op zijn kant leggen (onder de bank past het precies en de positie is dan perfect.
Ik checkte gisteren de warmte van de versterker en dit is minimaal dus dit kan geen probleem worden.
Inderdaad staat in de handleiding dat hij rechtop moet staan en niet mag liggen.
Ben bang dat er wat fout gaat maar ik kan alleen niet bedenken wat? jullie ? wat zou er fout kunnen gaan?
Anders ga ik het gewoon stiekem toch doen...

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 278102 op 16-01-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Niet online
EWK schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:58:
[...]

Die combinatie is er zeker (37px80 en de S5105) :)
Wat denken jullie over 42PV70 ;) met Onkyo HTS9100THX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Zit zelf ook de kijken naar die onkyo, maar dan icm 42pz85 (het nieuwere broertje van de jouwe), Beeld zal prima zijn en geluid super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Niet online
De set HTS9100THX die ik besteld heb is binnen.. maar nu vragen ze mij of ik de 606 Onkyo reciever wil met die speakers ipv de 960 reciever? is dit dan een verbetering? de 606 van Onkyo heeft geen THX..
wellicht heeft 1 van jullie ervaring met dit soort dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
cevel schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:56:
De set HTS9100THX die ik besteld heb is binnen.. maar nu vragen ze mij of ik de 606 Onkyo reciever wil met die speakers ipv de 960 reciever? is dit dan een verbetering? de 606 van Onkyo heeft geen THX..
wellicht heeft 1 van jullie ervaring met dit soort dingen?
Ik zou de vraag hier stellen: [Versterkers / AV receivers] Onkyo modellen 2007
Algemeen Onkyo Topic. Ik denk dat ze daar een beter gefundeerd advies kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205192

Dit topic is op 22 november 2008 gestart, en nou weten we nog niet wat je van het geluid vindt @ TS.

Ik ben nu tog wel benieuwt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

HTX22HD werkt hier super, kheb wel last van de buzz dus ik gebruik hem zonder audessy, volgende week even laten repareren hiervoor. Ik kan alleen helaas nergens de SKS 11 vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Anoniem: 205192 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:00:
Dit topic is op 22 november 2008 gestart, en nou weten we nog niet wat je van het geluid vindt @ TS.

Ik ben nu tog wel benieuwt ;)
heb 'm ook nog maar 2 weken! :P

Leuk dat je geinteresseerd bent in mijn meing, maar ik ben helaas ernstig ziek en heb nog niet genoeg de tijd gehad om een echt oordeel te vellen. Het ding barst dan ook van de opties en geluidseffecten dat het echt wat tijd vergt om de juiste setup te krijgen en dus kan oordelen. M'n vader heeft er geen tijd en beperkte kennis voor en me moeder is a-technisch.

Met de settings zoals het nu draaid is het prima en zijn we voorlopig tevreden. Heel ander soort geluid als met de Z-5500 die ik heb. Die is vooral een stuk krachtiger in de bass. Heb wel het idee dat dit geluid wat zuiverder klinkt, wat natuurlijkere klank... ben niet zo goed in audio termilogie. Maar m'n vader heeft, eigenwijs als hij is, ook zijn twee oude Jama speakers er bij aan geprikt, heb dus op die manier een 4.1 setup. Tijdelijk tot die oudjes genoeg geld hebben voor een SKS11 uitbreiding.

Then again, het gaat hier ook om twee verschillende ruimtes (slaapkamer / woonkamer) en andere bronnen.

Mijn vermoeden zegt wel dat deze set zijn populariteit vooral dankt aan de decoding opties en video passthrough van HDMI voor de erg schappelijke prijs. Niet zo zeer vanwege zijn geluidskwaliteit. Het heeft mij tot dusver iig nog niet weggeblazen.

[ Voor 30% gewijzigd door Patriek op 20-01-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:08
ik hoop dat de Onkyo Ht-S5105 ook in de aanbieding komt bij MediaMarkt, dan ga ik die gelijk halen...

helaas zijn de folders op dit moment onbereikbaar op de Mediamarkt site, ik geloof dat HiFi a.s. woensdag met de Zonder BTW Actie in de aanbieding komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Patriek schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:37:
[...]

heb 'm ook nog maar 2 weken! :P

Leuk dat je geinteresseerd bent in mijn meing, maar ik ben helaas ernstig ziek en heb nog niet genoeg de tijd gehad om een echt oordeel te vellen. Het ding barst dan ook van de opties en geluidseffecten dat het echt wat tijd vergt om de juiste setup te krijgen en dus kan oordelen. M'n vader heeft er geen tijd en beperkte kennis voor en me moeder is a-technisch.

Met de settings zoals het nu draaid is het prima en zijn we voorlopig tevreden. Heel ander soort geluid als met de Z-5500 die ik heb. Die is vooral een stuk krachtiger in de bass. Heb wel het idee dat dit geluid wat zuiverder klinkt, wat natuurlijkere klank... ben niet zo goed in audio termilogie. Maar m'n vader heeft, eigenwijs als hij is, ook zijn twee oude Jama speakers er bij aan geprikt, heb dus op die manier een 4.1 setup. Tijdelijk tot die oudjes genoeg geld hebben voor een SKS11 uitbreiding.

Then again, het gaat hier ook om twee verschillende ruimtes (slaapkamer / woonkamer) en andere bronnen.

Mijn vermoeden zegt wel dat deze set zijn populariteit vooral dankt aan de decoding opties en video passthrough van HDMI voor de erg schappelijke prijs. Niet zo zeer vanwege zijn geluidskwaliteit. Het heeft mij tot dusver iig nog niet weggeblazen.
Heb je al handmatig de intestellingen aangepast voor het geluidsnivo van de sub en of speakers? Ik ben namelijk best goed te spreken over het (bass)geluid, zelfs out-of-the-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288328

Ik ben me aan het oriënteren op een HDTV met Home Theater en PS3. Naast de PS3 zal in ieder geval ook de TV (40" Bravia) van Sony worden.
Wat betreft de home theater sets ben ik echter nog in twijfel, te meer omdat ik een leek bij op het gebied van audio. Mijn budget ligt rond de 500 Euro.

Heeft er iemand ervaringen met de volgende sets?
HT-SF2000 (http://www.sony.nl/product/hcs-cinema-surround-kit/ht-sf2000)
HT-SF1300 (http://www.sony.nl/product/hcs-cinema-surround-kit/ht-sf1300)

Zijn deze sets qua kwaliteit te vergelijken met sets van audio specifieke fabrikanten?

Tips m.b.t. andere sets die mijn overweging verdienen zijn ook meer dan welkom.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-07 22:57
brtk schreef op maandag 26 januari 2009 @ 11:22:
ik hoop dat de Onkyo Ht-S5105 ook in de aanbieding komt bij MediaMarkt, dan ga ik die gelijk halen...

helaas zijn de folders op dit moment onbereikbaar op de Mediamarkt site, ik geloof dat HiFi a.s. woensdag met de Zonder BTW Actie in de aanbieding komt..
Anders is ie nu wel op voorraad bij Digitalstreet(Beuningen), had hem dinsdag besteld, kon hem woensdag al ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
SouLmaN schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 13:21:
[...]

Anders is ie nu wel op voorraad bij Digitalstreet(Beuningen), had hem dinsdag besteld, kon hem woensdag al ophalen!
en hoe bevalt 'ie ? Is het wat ? Ik wacht nog ff tot morgen (MM btw actie), anders bestel ik em gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Laatst online: 18-07 18:42

KingCrash

Angry Rabbit

brtk schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:51:
[...]

en hoe bevalt 'ie ? Is het wat ? Ik wacht nog ff tot morgen (MM btw actie), anders bestel ik em gewoon.
Zeer benieuwd wat de prijs wordt bij de MM vandaag..

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
KingCrash schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:35:
[...]

Zeer benieuwd wat de prijs wordt bij de MM vandaag..
kon er helaas niet meer heen gisteren, iemand de prijs kunnen achterhalen ?

anders ga ik eens kijken waar ik 'm snel en goedkoop kan krijgen, iemand nog een tip misschien ? 325 euro is het goedkoopste wat ik in NL tot nu toe kon vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto652
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-05 13:28
Ik zit al een tijdje te zoeken naar een leuke speakersetje, zo rond de 300 euro. En met wat zoekwerk denk ik dat die onkyo htx-22HD toch wel een zeer goed setje is voor zijn geld.

Ik wil hem voor mijn pc gaan gebruiken, dus muziek en films. Maar zijn er ook andere leuke setjes zonder hdmi die misschien iets beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 18-07 20:35
Ik was donderdag 29 januari bij de Mediamarkt in Rotterdam centrum, daar kennen ze dit model van Onkyo helemaal niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Mediamarkt utrecht en rotterdam en volgens mij ook andere locaties verkopen de HTX22HD helemaal niet meer. Volgens de medewerker omdat hij niet verkocht. Van 2 afzonderlijke winkels en 2 afzonderlijke onkyo vertegenwoordigers heb ik begrepen dat het systeem veels te populair was!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste