Digitale surround receiver + 5.1 speakers

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonaldz
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-07 10:42
Anoniem: 288328 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 23:53:
Ik ben me aan het oriënteren op een HDTV met Home Theater en PS3. Naast de PS3 zal in ieder geval ook de TV (40" Bravia) van Sony worden.
Wat betreft de home theater sets ben ik echter nog in twijfel, te meer omdat ik een leek bij op het gebied van audio. Mijn budget ligt rond de 500 Euro.

Heeft er iemand ervaringen met de volgende sets?
HT-SF2000 (http://www.sony.nl/product/hcs-cinema-surround-kit/ht-sf2000)
HT-SF1300 (http://www.sony.nl/product/hcs-cinema-surround-kit/ht-sf1300)

Zijn deze sets qua kwaliteit te vergelijken met sets van audio specifieke fabrikanten?

Tips m.b.t. andere sets die mijn overweging verdienen zijn ook meer dan welkom.

Alvast bedankt.
Ik zat zelf met ongeveer hetzelfde probleem.Zelf zocht ik ook een setje van rond de 500€.Na vanalles gelezen te hebben kwam ik uit bij de HTX22HD.Leuk setje met alles erop en eraan.
Deze setjes klinken allemaal erg leuk, zeker beter als de logitech z-5500.

Maar het nadeel aan deze setjes vind ik vooral dat de bass er niet echt uit komt.Je hoort hem wel, maar je voelt hem niet echt.

Uiteindelijk heb ik zelf bij een goede audio zaak in Groningen wat leukere setjes beluisterd. Dit klinkt allemaal nog beter dan o.a. de HTX22HD of de sony setjes. Ikzelf hoorde vooral een duidelijk verschil tussen de houten(zwaardere boxjes) en de plastice dingen van deze sets.

Uiteindelijk heb ik voor ongeveer €550 een setje gekocht wat naar mijn mening veel beter klinkt dan deze setjes. Het geluid is veel voller en een lekkere bass die je kan voelen. Als het ware geen gat meer tussen de hoge en lage tonen. Door het geluid ga je helemaal op in de films en games. En dat allemaal in surround.

Ik weet niet of je wat aan mijn verhaal hebt, maar ik denk dat je met jouw budget veel meer mogelijk is.

[ Voor 3% gewijzigd door Bonaldz op 03-02-2009 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:05
En Bonaldz welk setje heb je uiteindelijk gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonaldz
Omdat ik een Ps3 heb hoeft mijn receiver geen dts-hd etc te ondersteunen. Daarom heb ik een Onkyo TX-SR576 via hdmi aan mijn ps3 gekoppeld. Deze ondersteund geen dts-hd etc, maar dat is ook niet nodig omdat mijn ps3 dit decodeert naar pcm. Wat deze versterker weer ondersteund. De versterker is 7.1 dus dat dat is ideaal als ik in de toekomst 7.1 geluid wil hebben.
Hij kost ongeveer 300 euro maar dan heb je echt een beest van een versterker.

Als boxen heb ik de Infinity primucs hcs gekocht. Deze heb ik in een winkel beluisterd en vond ik zelf echt super klinken. Naar mijn mening stukken beter dan die standaard setjes.
Deze heb ik voor €230 euro gekocht.

Nu heb ik voor alles inclusief verzendkosten ongeveer €550 betaald. Het is wel duurder dan o.a. de HTX22HD maar qua geluid vind ik het een stuk beter. Hiermee kun je denk ik wel een jaar of 8 vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-07 10:57
Bonaldz schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:29:
Hiermee kun je denk ik wel een jaar of 8 vooruit.
Toe maar. Jij weet wat er tussen nu en 8 jaar allemaal komen gaat? Ik snap je statement wel hoor, dat wel, maar 8 jaar is nogal wat.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonaldz
Oke dat is waar, maar ik bedoel meer dat het geluid mij over 8 jaar nog prima zal bevallen.
Qua techniek is het altijd lastig, wat je nu koopt is over 6 maand alweer oud.

[ Voor 3% gewijzigd door Bonaldz op 04-02-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Bonaldz schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:29:
Omdat ik een Ps3 heb hoeft mijn receiver geen dts-hd etc te ondersteunen. Daarom heb ik een Onkyo TX-SR576 via hdmi aan mijn ps3 gekoppeld. Deze ondersteund geen dts-hd etc, maar dat is ook niet nodig omdat mijn ps3 dit decodeert naar pcm. Wat deze versterker weer ondersteund. De versterker is 7.1 dus dat dat is ideaal als ik in de toekomst 7.1 geluid wil hebben.
Hij kost ongeveer 300 euro maar dan heb je echt een beest van een versterker.

Als boxen heb ik de Infinity primucs hcs gekocht. Deze heb ik in een winkel beluisterd en vond ik zelf echt super klinken. Naar mijn mening stukken beter dan die standaard setjes.
Deze heb ik voor €230 euro gekocht.

Nu heb ik voor alles inclusief verzendkosten ongeveer €550 betaald. Het is wel duurder dan o.a. de HTX22HD maar qua geluid vind ik het een stuk beter. Hiermee kun je denk ik wel een jaar of 8 vooruit.
Als je niet de "beperking" van een bepaalde inbouwhoogte (door bestaand audiomeubel) en een bepaald budget (~400 euro) hebt is er inderdaad best wat te vinden dat de concurentieslag kan winnen met de HTX22HD.
Heb je wel die beperkingen dan is de HTX22HD een zeer goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288328

Bonaldz schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 23:30:
[...]

Ik zat zelf met ongeveer hetzelfde probleem.Zelf zocht ik ook een setje van rond de 500€.Na vanalles gelezen te hebben kwam ik uit bij de HTX22HD.Leuk setje met alles erop en eraan.
Deze setjes klinken allemaal erg leuk, zeker beter als de logitech z-5500.

Maar het nadeel aan deze setjes vind ik vooral dat de bass er niet echt uit komt.Je hoort hem wel, maar je voelt hem niet echt.

Uiteindelijk heb ik zelf bij een goede audio zaak in Groningen wat leukere setjes beluisterd. Dit klinkt allemaal nog beter dan o.a. de HTX22HD of de sony setjes. Ikzelf hoorde vooral een duidelijk verschil tussen de houten(zwaardere boxjes) en de plastice dingen van deze sets.

Uiteindelijk heb ik voor ongeveer €550 een setje gekocht wat naar mijn mening veel beter klinkt dan deze setjes. Het geluid is veel voller en een lekkere bass die je kan voelen. Als het ware geen gat meer tussen de hoge en lage tonen. Door het geluid ga je helemaal op in de films en games. En dat allemaal in surround.

Ik weet niet of je wat aan mijn verhaal hebt, maar ik denk dat je met jouw budget veel meer mogelijk is.
Allereerst, bedankt voor je reactie. Ik zal zelf eens wat setjes gaan beluisteren. Ik weet helaas nog niet hoe de ruimte (qua grootte etc.) eruit gaat zien dat maakt het wel iets lastiger. Het budget mag overigens best van afgeweken worden, mits daar een noemenswaardig verschil in kwaliteit tegenover staat.

Het voordeel van die Sony sets vind ik wel, dat ze zo mooi in het geheel passen (Bravia tv, PS3 etc.). Uiteraard staat kwaliteit voorop maar ik ben wel een persoon die ook daar veel waarde aan hecht. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07-2024

V525

.

Na veel uitzoek werk en overwegingen had ik besloten om de volgende set te halen:

Een onkyo 606 reciever samen met Harman Kardon hts11 satteliet systeem
De prijs voor deze set samen ( Apart besteld ) komt op 720€ uit en samen komen deze compenenten goed uit de reviews..

Nu zag ik vandaag deze set voorbij komen Onkyo HT-S9100THX
Dit is een set zonder blue ray speler ( Wat ik zoek heb zelf al play3 )
Maar met 7 luidsprekers ( Ook wel leuk ) incl reciever voor hetzelfde geld...

Technisch is er weinig verschil volgensmij, met name de versterker. Nu is dus alleen de vraag of de speakers en subwoofer van hetzelfde danwel betere kwaliteit zijn dan de harman kardon hts11. Aangezien het voor deze prijs toch wel erg interresant word om de Onkyo HT-S9100THX te halen. Naar men gevoel een completer systeem. ( meer waar voor je geld ) Alleen qua design is het wel minder, maar dat is persoonlijk en uiteindelijk niet erg van belang voor mij

Maar zou graag reacties willen zien van mensen die 1 van deze combinaties heeft, ik heb al in meerdere audio zaken gekeken maar de Onkyo HT-S9100THX is moeilijk vindbaar de harman kardon daarin tegen wel en deze klinkt dan ook super. Wil snel een keuze gaan maken, maar twijfel dus enorm tussen de 2 combinaties

[ Voor 4% gewijzigd door V525 op 08-02-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525

V525

.

knip /knip

[ Voor 100% gewijzigd door V525 op 09-02-2009 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
MMm zit ik het hele topic door te lezen en kom tot het besluit om een HTX22HD aan te schaffen.

Maar nu lees ik dat de PS3 via HDMI geen Dolby HD dinges doet?
En gaat dit dan ook op voor de 360?

Snap het even niet meer haha met al die HMDI 1.3a dingen. Of kan ik gewoon met een gerust hart de HTX22HD aanschaffen en vol genieten van mijn PS3 en BluRay en dus top geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797

marketeer schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 21:03:
Maar nu lees ik dat de PS3 via HDMI geen Dolby HD dinges doet?
Doet ie wel, maar alleen via PCM. De PS3 kan geen HD-audio signalen via bitstream uitgeven. Als je een versterker hebt die (L)PCM accepteert is er weinig aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
Anoniem: 275797 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 21:10:
[...]

Doet ie wel, maar alleen via PCM. De PS3 kan geen HD-audio signalen via bitstream uitgeven. Als je een versterker hebt die (L)PCM accepteert is er weinig aan de hand.
mmm ok dus dan ga ik op zoek naar een versterker met HDMI 1.3 Dolby HD en (L)PCM ondersteuning.
DUs valt de HTX22HD af? Of is dat dit stukje: Multi-CH PCM

Hier nog een leuk artikel over de PS3 en HD audio via HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-07 18:09
Goedemorgen,

Ik ben bezig met het zoeken naar een home cinema set en nu twijfel ik tussen 2 receivers.
Ik heb al zo goed als besloten om te gaan voor de Q-Aucoustics 1010i set, eventueel met 2x een 1020i als front speakers.

Ik zit alleen nog te twijfelen tussen de Sony STR-DG820 en de Onkyo TX-SR606 receiver.
Heeft iemand voor mij een goed advies om deze keuze te maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
Ben er nogsteeds niet uit. Ondersteunen alle ONKYO 1.3a HDMI versterkers nu loseloss PCM? En kan je dan dus stiekem wel goed van TrueHD sound genieten en dan met name met de PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonaldz
Amelandbor schreef op zondag 15 februari 2009 @ 11:21:
Goedemorgen,

Ik ben bezig met het zoeken naar een home cinema set en nu twijfel ik tussen 2 receivers.
Ik heb al zo goed als besloten om te gaan voor de Q-Aucoustics 1010i set, eventueel met 2x een 1020i als front speakers.

Ik zit alleen nog te twijfelen tussen de Sony STR-DG820 en de Onkyo TX-SR606 receiver.
Heeft iemand voor mij een goed advies om deze keuze te maken??
Verkeerd gelezen. :X

[ Voor 15% gewijzigd door Bonaldz op 16-02-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:57
Huh klinkt best vaag? DTS-HD kan naar mijn weten alleen over HDMI dus je wilt zegge dat de decoders er voor lucht in zitten? En hoe kan een 576 dan een betere optie zijn als het een model lager en 100e uro goedkoper is? Als je het mij vraagt is de 606 beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-07 13:57
Bonaldz schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:27:
[...]

De onkyo 606 ondersteund geen audio via hdmi alleen via optical oid.
Hierdoor kan je geen dts-hd afspelen.
Wil je dit wel en je wilt een onkyo versterker dan is de onkyo 576 wel een goede optie.
(Bonalz heeft zelf een ps3)

Als jij een ps3 hebt, kun je geen DTS_HD luisteren, dat kan de ps3 niet decoderen, en wordt omgezet naar gewoon DTS.

En als je een bluray speler op een 606 aansluit kun je volgens mij gewoon DTS-HD beluisteren......

(606 is beter dan 576)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
baronruud schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:10:
Als jij een ps3 hebt, kun je geen DTS_HD luisteren, dat kan de ps3 niet decoderen, en wordt omgezet naar gewoon DTS.

En als je een bluray speler op een 606 aansluit kun je volgens mij gewoon DTS-HD beluisteren......
OMG waarom roepen mensen dit soort dingen als ze niet weten wáár ze het over hebben! |:( De PS3 kan gewoon DTS-HD Master uitgeven, via PCM. Geen enkel probleem dus, als je versterker PCM via HDMI ondersteund.

Blu-ray spelers kunnen meestal ook DTS-HD uitgeven via Bitstream, dan floept er op je versterker ook die aanduiding op het display. Bitstream HD-audio kan de PS3 niet, via PCM echter wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Brad Pitt schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:45:
[...]

baronruud schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:10:

OMG waarom roepen mensen dit soort dingen als ze niet weten wáár ze het over hebben! |:( De PS3 kan gewoon DTS-HD Master uitgeven, via PCM. Geen enkel probleem dus, als je versterker PCM via HDMI ondersteund.
Sorry Brad, dan heb ik het helemaal fout 8)7

Maar ondersteunt de onkyo 606 PCM via HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
baronruud schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:51:
[...]
Maar ondersteunt de onkyo 606 PCM via HDMI?
Geen probleem. Je zal alle huidige HD-audio formaten die de PS3 aan kan gewoon kunnen beluisteren (zonder het stoere aanduidinkie op het display dan hè... ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:27:
[...]

Geen probleem. Je zal alle huidige HD-audio formaten die de PS3 aan kan gewoon kunnen beluisteren (zonder het stoere aanduidinkie op het display dan hè... ;)).
Helemaal waar.
Hetzelfde geldt overigens voor de HTX-22D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonaldz
Lightning89 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:57:
Huh klinkt best vaag? DTS-HD kan naar mijn weten alleen over HDMI dus je wilt zegge dat de decoders er voor lucht in zitten? En hoe kan een 576 dan een betere optie zijn als het een model lager en 100e uro goedkoper is? Als je het mij vraagt is de 606 beter.
Hoo sorry je hebt gelijk ik vergiste me. Ik bedoelde de 506.

Maar ik geloof dat dts-hd geluid alleen via hdmi overgedragen kon worden.
Omdat de bandbreedte van optical niet groot genoeg is voor 7.1 dts-hd geluid.
Dit heb ik onder andere hier op het forum gelezen maar de een zegt dat het wel klopt en de ander niet daardoor blijft het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bonaldz schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:50:
[...]
Maar ik geloof dat dts-hd geluid alleen via hdmi overgedragen kon worden.
Dit klopt, gedeeltelijk. Er gaat geen enkel HD-audio signaal door optical. Hiervoor dien je echt HDMI dan wel meerkanaals analoog te gebruiken. Dit laatste kan ook als het afspeelapparaat het signaal zelf decodeert. Dus bijv. een Blu-ray speler die je met 8 analoge kabels aansluit op je multi-channel input op de versterker/receiver. Je zal in dat geval ook geen leuke aanduiding op het display hebben, je hebt dan echter wel gewoon 7.1 HD-audio.

[ Voor 43% gewijzigd door Brad Pitt op 16-02-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Bedankt voor de reacties.

Ik heb inmiddels de keuze gemaakt nadat ik vanmiddag de Onkyo 606 heb gehoord.
Zonet de Onkyo besteld nadat ik vanochtend al de Q-Aucoustics set had besteld vanuit de UK. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210896

Amelandbor schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:35:

Zonet de Onkyo besteld nadat ik vanochtend al de Q-Aucoustics set had besteld vanuit de UK. :*)
Mag ik weten waar je ze besteld hebt in UK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:14

Patriek

edit koning

Topicstarter
Brad Pitt schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:52:
[...]

Dit klopt, gedeeltelijk. Er gaat geen enkel HD-audio signaal door optical. Hiervoor dien je echt HDMI dan wel meerkanaals analoog te gebruiken. Dit laatste kan ook als het afspeelapparaat het signaal zelf decodeert. Dus bijv. een Blu-ray speler die je met 8 analoge kabels aansluit op je multi-channel input op de versterker/receiver. Je zal in dat geval ook geen leuke aanduiding op het display hebben, je hebt dan echter wel gewoon 7.1 HD-audio.
De vraag is echter of je het verschil van lossles dan nog hoort met je PC DAC (dont think so), maar voor een grote kamer met 7.1 speakersetup is het nog wel nuttig.

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-07 12:28
Amelandbor schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:35:

en waar heb je de 606 besteld als ik vragen mag ? Wil deze ook graag bestellen, voor uiteraard de laagst mogelijke prijs :)

• V525

V525

.

Ik heb hem ook besteld voor 370€ geloof ik, kijk via kieskeurig.nl en wat meerdere vergelijking sites kan je in 1 oogopslag zien welke het goedkoopst is incl verzendkosten.

• DeBaroN
brtk schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 08:06:
[...]

en waar heb je de 606 besteld als ik vragen mag ? Wil deze ook graag bestellen, voor uiteraard de laagst mogelijke prijs :)
http://www.digitalstreet....info.php?products_id=8388

• brtk
DigitalStreet heeft de 606 al enige tijd niet meer op voorraad, de 576 ook niet helaas.

Bij Correct Rotterdam kost de 606 nu 399,00... misschien daar maar ff heenrijden dan.

De prijs van 370 kan ik helaas niet vinden met kieskeurig ? Kijk ik er langs misschien ?

• DeBaroN
http://www.kieskeurig.nl/...6/prijzen/226103/#prijzen

allemaal minimaal 400euris.... ff op winkel doorklikken of die op voorraad is

• Brad Pitt
Is grijze import hè. Dus dan naderhand niet hier komen miepen dat Onkyo NL je niet wil helpen als er wat aan de hand is. Dat is het "risico" dat je neemt als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Voordat mensen nu gaan roepen "ja maar je hebt gewoon Europese/wereldwijde dekking hoor!", dat zal allemaal in theorie best wel, het IS echter veel makkelijker iets op te lossen als je wat koopt bij een "officiële" dealer, wat ook te lezen is in andere topics.

• DeBaroN
Brad Pitt schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 09:24:
[...]

Is grijze import hè. Dus dan naderhand niet hier komen miepen dat Onkyo NL je niet wil helpen als er wat aan de hand is. Dat is het "risico" dat je neemt als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Voordat mensen nu gaan roepen "ja maar je hebt gewoon Europese/wereldwijde dekking hoor!", dat zal allemaal in theorie best wel, het IS echter veel makkelijker iets op te lossen als je wat koopt bij een "officiële" dealer, wat ook te lezen is in andere topics.
Ok das waar. Maar ik heb mijn tv (Philips) daar gekocht. Als daar wat mee is..... ? hoe gaat dat dan?
Of is het alleen import?

• brtk
eerder al een Panasonic Plasma TV gekocht bij Digitalstreet... toen ik garantie nodig had van Panasonic deed men daar helemaal niet moeilijk over... maar hoe dat zit bij Onkyo weet ik niet.

Correct Rotterdam "mag" wel Onkyo verkopen neem ik aan ? Of is dat ook parallel import ?

• Brad Pitt
brtk schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 09:41:
Correct Rotterdam "mag" wel Onkyo verkopen neem ik aan ? Of is dat ook parallel import ?
Ik betwijfel het dat dat grijze import is. Nogmaals, je ZAL best goede service krijgen bij de grijze-import zaken maar het is "makkelijker" iets te hebben gekocht bij een officiële dealer. Bij Kieskeurig zijn die meestal te herkennen aan het merk-logootje helemaal rechts. Zoals bijv. bij Cardwriter, op de genoemde link.

Helaas is deze informatie vaak niet 100% correct (er zitten ook zaken tussen die wél officieel zijn maar waar geen logootje staat). Als je gewoon helemaal op zeker wil spelen qua garantie is het aan te raden te kopen bij een winkel met zo'n logo. Helaas scheelt dat meestal nogal veel. Niet onlogisch, aangezien die apparaten op de officiële manier zijn ingekocht.

Ik vind ruim 100 Euro op een bedrag van 400 nogal veel. En een receiver is een relatief handelbaar object. Bij mijn 50" plasma "moest" ik wel kiezen voor een officiële reseller aangezien dat geen apparaten zijn om eventjes op te sturen. Dan is drie jaar aan-huis garantie echt wel heel prettig.

Zou zelf ook kiezen voor een rond-de-400-Euro winkel als ik een 606 zou moeten kopen hoor, in procenten scheelt dit wel heel erg veel geld.

• Amelandbor
brtk schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 08:06:
[...]

Ik heb m bij digital street besteld.

• V525

V525

.

brtk schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 09:03:
DigitalStreet heeft de 606 al enige tijd niet meer op voorraad, de 576 ook niet helaas.

Bij Correct Rotterdam kost de 606 nu 399,00... misschien daar maar ff heenrijden dan.

De prijs van 370 kan ik helaas niet vinden met kieskeurig ? Kijk ik er langs misschien ?
379€ is de goedkoopste via deze link exl verzendkosten ( Zat er een tientje naast ), maar goed onder de 400 euro dus. ZIE LINK: ( Let wel is de zilvere uitvoering!!, deze is als je goed zoekt dus wat goedkoper )
http://www.kieskeurig.nl/...6/prijzen/278778/#prijzen

[ Voor 6% gewijzigd door V525 op 19-02-2009 11:56 ]

• brtk
ja inderdaad de zilveren is wel leverbaar, maar ik wil toch echt een zwarte :)

die schijnen echt overal op te zijn :(

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik ga vanavond de zwarte 606 ophalen bij Smits in Arnhem. (smitsarnhem.nl 399.- voor de zwarte)
Deze hadden ze nog op voorraad en ligt voor me apart :)
en ff luisteren of het de Jamo studio 600 speakers worden of de JBL Northridge speakers (5.1 set)

[ Voor 24% gewijzigd door cypher21 op 19-02-2009 13:48 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• brtk
he bedankt die SmitsArnhem was ik nog niet tegengekomen op prijsvergelijkingssites....

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-07 12:00
Las ik nou laatst ook iets over free shipping vanuit ConceptAV? Als ik echter zelf order kost het gewoon 70 pond ofzo naar mainload Europe.

• Amelandbor
Ik heb geloof ik 65 pond betaald voor het verzenden.
Maar dan is de set nog steeds 300euro goedkoper dan in Nederland :)

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-07 12:00
Amelandbor schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 21:23:
Ik heb geloof ik 65 pond betaald voor het verzenden.
Maar dan is de set nog steeds 300euro goedkoper dan in Nederland :)
Ah ok! Hoe zit het dan met garantie trouwens? Kan je gewoon service in NL krijgen, of is het hopen dat ie blijft werken :)

• Amelandbor
Dat heb ik eigenlijk niet nagevraagd, dus kan het je niet vertellen.
Ik hoop maar dat ze gewoon blijven werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ik heb de 606 gister opgehaald, wat een machtig ding zeg :)
Heb als speakers de complete JBL Northridge E Serie erbij.
Tevens voor bijna 300 euro aan kabels.
Ik heb bij Smits in Arnhem naar de Jamo 606 en de JBL geluisterd, de Jamo's vielen mij redelijk tegen. ik mistte wat in het geluid. De JBL's waren daarintegen mooier (vind ik)
Heb nu alles in dozen thuis staan, helaas komend weekend geen tijd om de boel neer te zetten i.v.m. carnaval, maar ben volgende week t/m woensdag vrij, dus een van die dagen moet wel lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
wat heen en weer gemailed met SmitsArnhem.nl

Zowel de 576 als 606 in het zwart kunnen niet meer besteld worden bij Onkyo, omdat ......

er in April 2009 nieuwe modellen voor in de plaats schijnen te komen !

Wie weet hier wellicht meer over, kan er op de site van Onkyo nog niets over vinden. Daar wordt zelfs de 606 nog als nieuw model gepromoot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Laatst online: 23:57
En hopelijk een opvolger voor de Onkyo HT-S9100THX (Of hopen dat hij LEVERBAAR wordt en niet EOL zoals nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-07 09:56

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Weet iemand hier een winkel waarbij ik uberhaupt de sks 11 kan bestellen? Ik kan nauwelijks meer winkels vinden die hem nog kunnen leveren. Goedkoopste.nu en bestekeus hebben hem allebei niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234350

Daar ben ik ook benieuwd naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
Lt. Marx schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:13:
Goedkoopste.nu en bestekeus hebben hem allebei niet!
Ik zag hem net nog wel als te bestellen (levertijd 2-5 dgn) staan op bestekeus.nl;

http://www.bestekeus.nl/p..._B_-pId-41768.html?ref=15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

http://www.goedkoopste.nu/node/4348
Dat klopt niet, op bovenstaande link staat hij zelfs op voorraad maar ik heb vorige week gebeld: hij is pas vanaf 1 maart weer leverbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

In deze post EWK in "Digitale surround receiver + 5.1 speakers" las ik dat de kabels voor de front speakers van de S5105 zo'n 1,5 m lang zijn.

Ik zou echter kabels nodig hebben van ong. 4 m lang voor de fronts. Kan iemand mij vertellen of het klopt dat de front kabels zo kort zijn en of deze front kabels (eenvoudig/goedkoop) te vervangen zijn voor langere exemplaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*kickje* . Iemand misschien een antwoord op mijn bovenstaande vraag? (die volgens mij vrij eenvoudig is voor iemand die er een beetje verstand van heeft).

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525

V525

.

Vandaag kan ik de volgende set ophalen bij besthomecinema.nl:

Onkyo TX-SR606 voor 379€
Harman Kardon hts11 voor 333€

Complete set dus voor 712€ :) Goedkoper niet te krijgen, lijkt me een hele mooie prijs samen voor een mooie set. Laat wanneer alles aangesloten zit het e.e.a. weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
brtk schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:30:
[...]

Ik zag hem net nog wel als te bestellen (levertijd 2-5 dgn) staan op bestekeus.nl;

http://www.bestekeus.nl/p..._B_-pId-41768.html?ref=15
HTX22-HD is nog gewoon na te bestellen bij Onkyo
SKS-11 niet meer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
[b][message=31586575,noline]

Onkyo TX-SR606 voor 379€
Is dat een zwarte of zilveren 606 als ik vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
@brtk, kijk even op de site, daar staat alleen een zilveren UK versie voor die prijs.

Bij Smits in Arnhem (smitsarnhem.nl) stonden gisteren nog 4 zwarte 606 (geen UK maar NL versie) voor 399.-

Ik heb em 2 weken geleden daar gehaald, ook wat makkelijker met garantie aangezien die gewoon naar de NL importeur kan en die geen UK versie accepteert (vertelden ze me iig)

[ Voor 31% gewijzigd door cypher21 op 04-03-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
dankjewel Cypher :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525

V525

.

brtk schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:33:
[...]

Is dat een zwarte of zilveren 606 als ik vragen mag ?
het betreft de zilvere en de UK versie, maar de winkel geeft geloof ik gewoon 2 jaar nl garantie. Stekker is netjes omgezet. Scheelt een hoop geld en het is gewoon gekocht in een winkel. Toch makkelijker met service. Het is wel een beest die reciever qua grootte, past gelukkig net in men kastje en warmte kan ook nog net weg.

Het enige nadeeltje was dat de verkoper mijn nog een hdmi kabel van 70€ wilde aansmeren. Ben toch maar voor een kabel gegaan van 29€, ondanks dat de verkoper mij vertelde dat er wel degelijk beeld kwaliteit is verschil was. ( Op zich een leuk marketing trucje op het ene model staat full hd en op het goedkopere model staat niks over hd tv, dit gebruikte de verkoper dan ook o.a. als argument ) Kabel is wel hdmi 1.3. Gelukkig weet ik beter en neem ik genoegen met een alsnog te dure hdmi kabel van 29 lol.

Ik had namelijk begrepen naar veel uitzoek werk o.a. via got dat bij hdmi er weinig tot geen verschil in beeld zal optreden mits de verhoudingen maar kloppen ( o.a lengte kabel )

Ook probeerde de verkoper mij de jawel media markt mij een optische kabel aan te smeren, toen ik begon over audio over hdmi begon hij diep na te denken en bracht vervolgens zijn eigen aanraden in twijfel. Na enige denktijd dacht meneer toch maar dat het beter was als ik optisch naast hdmi gebruikte :+

Gelukkig wist ik ook hier beter en weet ik dat in mijn combinatie alleen hdmi voor audio en beeld het beste volstaat. Ik constateer ook in een hoop andere winkels dat er verkopers zijn met hun eigen meningen en kennis. Deze verkopen hun kennis grotendeels verkeerd door aan de onwetende consument. Daarom is het echt aan te raden om voor je zelf ( Heb ik ook gedaan ) goed onderzoek te doen zodat je weet wat je te wachten staat en daardoor hopelijk de juiste beslissingen te nemen...

[ Voor 77% gewijzigd door V525 op 05-03-2009 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Laatst online: 18-07 08:09
Over de Onkyo. Ik was vandaag bij Correct in Rotterdam (koopjeskelder), die hebben ook de zilveren Onkyo 606 staan voor 399 euro.

Hij werd me zelfs aangeraden door de verkoper, maar ik ga persoonlijk liever voor de Yamaha RX-V663. :)

[ Voor 55% gewijzigd door Marcusso op 04-03-2009 22:12 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
die Yamaha staat ook op mijn lijstje,

ik blijf maar twijfelen tussen de Onkyo 606, Yamaha 663 en de Denon 1909.

Lees over allemaal goede recensies, alleen bij de Onkyo en Yamaha las ik wat over upscale problemen en bij de Yamaha specifiek dat het beeld niet mooi zou zijn via HDMI. Maar of dat klopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 18:23:
In deze post EWK in "Digitale surround receiver + 5.1 speakers" las ik dat de kabels voor de front speakers van de S5105 zo'n 1,5 m lang zijn.

Ik zou echter kabels nodig hebben van ong. 4 m lang voor de fronts. Kan iemand mij vertellen of het klopt dat de front kabels zo kort zijn en of deze front kabels (eenvoudig/goedkoop) te vervangen zijn voor langere exemplaren?
nog een keertje dezelfde vraag. Iemand misschien een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Anoniem: 63813 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:20:
[...]

nog een keertje dezelfde vraag. Iemand misschien een antwoord?
Heb toevallig die set gister aangesloten, kabels zijn we liets langer dan 1,5 meter.. maar 4 meter is het zeker niet.
Ik gok een meter of 2, misschien 2,5.
Wat betreft het vervangen van deze kabels hoef je je nergens druk om te maken.
Er wordt geen gebruik gemaakt van rare stekkers / whatsoever.
Het simpelweg op maat knippen van kabels, strippen van de uiteindes en deze bevestigen aan de speaker / receiver zou al voldoende zijn om ze te kunnen gebruiken. (ik heb zelfs nog 7 jaar oude speakerdraden hiervoor gebruikt aangezien die al achter de plint lag, werkt perfect).

[ Voor 37% gewijzigd door Mental op 06-03-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel erg bedankt voor het antwoord. Ik zie echter dat deze set nergens meer leverbaar is. Waar heb jij die van jou gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de geïnteresseerden: ik heb net lekker impulsief de SKS-11 uitbreiding gekocht voor mijn HTX-22HD. Besteld bij goedkoopste.nu voor € 141,95 incl. verzending. Ze zeiden dat ze hem op voorraad hadden, maar dat zal wel iets langer gaan duren gok ik.

Ik zat de soundtrack van The Dark Knight te luisteren, en kon het gewoon niet laten!

Ik hou jullie hier op de hoogte van mijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
Anoniem: 234350 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:33:
Voor de geïnteresseerden: ik heb net lekker impulsief de SKS-11 uitbreiding gekocht voor mijn HTX-22HD. Besteld bij goedkoopste.nu voor € 141,95 incl. verzending. Ze zeiden dat ze hem op voorraad hadden, maar dat zal wel iets langer gaan duren gok ik.

Ik zat de soundtrack van The Dark Knight te luisteren, en kon het gewoon niet laten!

Ik hou jullie hier op de hoogte van mijn bevindingen.
Ik hoop dat ze ze nog hebben, ik kreeg namelijk de reactie van goedkoopste.nu dat ze niet meer leverbaar zijn vanuit Onky. Dus apart dat ze tegen jouw zeggen dat ze ze nog na kunnen bestellen. Ik heb ze ongeveer 2 weken geleden gesproken. Ik kreeg de melding dat eind maart de nieuwe lijn van Onkyo uitkomt en dat daarom de speakers niet meer gemaakt worden. Al een tijdje niet meer. De HTX zelf is wel na te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ze niet persoonlijk gesproken; gewoon de bestelling geplaatst. We zien wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
Anoniem: 234350 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:30:
Heb ze niet persoonlijk gesproken; gewoon de bestelling geplaatst. We zien wel!
Vergeten erbij te zeggen, er komt wel een nieuwe variant van de set 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Anoniem: 63813 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 22:47:
Heel erg bedankt voor het antwoord. Ik zie echter dat deze set nergens meer leverbaar is. Waar heb jij die van jou gekocht?
Ik heb de set gekocht met receiver bij de BCC, dat is inclusief die speakerset, weet niet of ze hem ook apart verkopen.
Bij BCC staat er trouwens 'binnenkort leverbaar' bij maar hij is al weken leverbaar bleek bij navraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik al verwacht had bleek waar te zijn: bericht van Goedkoopste.nu gekregen dat de SKS-11 op 23 maart bij Onkyo binnenkomt, en enkele dagen later pas bij hen.
Heb ondertussen ook nog even bij BesteKeus.nl geïnformeerd naar de échte levertijd van de set.

Erg slechte ervaringen de laatste tijd met levertijdindicaties! Gewoon oplichterij en misleiding als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Goedkoopste.nu, Bestekeus.nl .. dat zijn dan ook niet echt gerespecteerde webshops die je daar opnoemt.
Voor een dubbeltje op de eerste rij bestaat nog steeds niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...het jammere is alleen dat die SKS-11 op dit moment nergens anders verkrijgbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

For your information: heb de SKS-11 uitbreiding (wederom) besteld bij Goedkoopste.nu, en hij wordt morgen afgeleverd (zeggen ze). Onder rembours, dus ze hebben er belang bij... :)

Jullie horen het wel weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:41

M0nkeymen

Monkeystyle!

Ik heb van deze week ook de Onkyo S5105 aangeschaft, ik heb alleen moeite met het aansluiten. Mijn UPC mediabox heeft alleen een scart uitgang. Hoe sluit ik deze aan op mij Onkyo? Ik heb zo'n playstation 2 stekkertje (Geel,wit en rood) maar dit werkt niet als ik deze aansluit op onkyo en dan via hdmi naar de TV. Ik heb nu mijn scart kabel rechtsstreeks in de TV en mijn rode en witte audio van mijn UPC-box naar mijn Onkyo reciever. Die dan het geluid verzorgt. Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen? BVD.

Ik heb hem overigens aangeschaft bij BCC (299) samen met een samsung LE40A656 >:)

[ Voor 7% gewijzigd door M0nkeymen op 24-03-2009 17:16 ]

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de S5105 heeft slechts HDMI pass-thru; geen omzetting naar HDMI van andere signalen. Je kunt dus prima je video-signaal direct op je TV aansluiten. Het geluid kan je direct op je Onkyo aansluiten. (rode en witte audio kabel - tulp - is overigens hoogstens DPLII over stereo. Mocht je UPC-Box digital out hebben, dan kan je hem het beste daarmee aan de onkyo aansluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
  • Laatst online: 02-07 14:40
Ik overweeg ook deze set (de s5105) aan te schaffen. Zijn er mensen hier de hun ervaringen met deze set willen delen. Hoe is het geluid? Ik begrijp dat je niet mag vergelijken met een set van 1.000 euro. Maar 300 euro voor zo'n set lijkt me geen geld. Mensen die ervaring hebben met meerdere sets, hoe gedraagt deze zich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:51
Ik ben ook op zoek naar een receiver + 6 speakers.

Ik heb de Sony DDWG700 op het oog, maar ik kan er maar niet achterkomen of die ook audio over HDMI kan afspelen?

Ik ben juist niet op zoek naar een set die passtrough doet, omdat ik het geluid van m'n laptop (die een HDMI uitgang met geluid heeft) over de 5.1 set wil afspelen, en dus niet over m'n TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 14:45
Zo goed als verhuist dus maar eens begonnen om mijn home cinema samen te stellen. Vandaag bij BCC de Onkyo hts5105 gehoord en ik moet zeggen dat die wel erg mooi klonk, met 300 euro zeker ook een hele mooie prijs. Toch ben ik ook wel erg benieuwd naar de HTX22HD, de ervaringen zijn allemaal erg goed maar ik wil hem zelf nog horen voordat ik tot koop overga.

Weet iemand een zaak in de buurt van Amsterdam of Utrecht waar de HTX22HD nog te beluisteren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

@Monkingbird
Bedankt!

@Marc_K84
Ik heb hem(Onkyo S5105) nu 3 dagen en mijn bevalt het heel goed :) Mij speaker kabels(die erg lang zijn +/- 10 meter voor de rear) gaan door de vloer en komen op de juiste plek weer boven. Ik zelf kom vanaf een 2.1 set dus dit is een hele stap voor uit. Ben verder geen audiofiel, maar ik ben dik te vrede :)

Ik had ook nog een vraag over het aansluiten, bij mijn videokaart(ATI 4870) zit een DVI>HDMI converter, als ik hiervoor een hdmi kabel van +/- 10 meter(bestaan deze?) koop en deze aansluit op mijn onkyo en die gaat dan met de hdmi-out naar de tv, geeft deze dan ook het geluid door? of moet ik aparte kabels voor het geluid aanleggen?

groetjes M0nkeymen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marc_K84 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:59:
Ik overweeg ook deze set (de s5105) aan te schaffen. Zijn er mensen hier de hun ervaringen met deze set willen delen. Hoe is het geluid? Ik begrijp dat je niet mag vergelijken met een set van 1.000 euro. Maar 300 euro voor zo'n set lijkt me geen geld. Mensen die ervaring hebben met meerdere sets, hoe gedraagt deze zich?
Het is een prima set. Je kunt er van alles op afdingen, maar voor 300 euro is het inderdaad een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
M0nkeymen schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 00:26:
Ik had ook nog een vraag over het aansluiten, bij mijn videokaart(ATI 4870) zit een DVI>HDMI converter, als ik hiervoor een hdmi kabel van +/- 10 meter(bestaan deze?) koop en deze aansluit op mijn onkyo en die gaat dan met de hdmi-out naar de tv, geeft deze dan ook het geluid door? of moet ik aparte kabels voor het geluid aanleggen?

groetjes M0nkeymen :)
De onkyo doet enkel aan HDMI switching, audio word niet verwerkt maar alleen doorgegeven dus je mag inderdaad een extra audiokabel aansluiten.

Prijs kwaliteit is inderdaad wel aardig alleen zit ik nu met het probleem dat al mijn analoge inputs kraken en ook de fm tuner.
Zodra het lampje van de dsp aanspringt begint het gekraak, op naar de winkel dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Onkyo HT-S5105 gekocht bij de BCC voor 299,- echt een super setje. Alleen vind ik het raar dat er geen geaarde stekker op zit? Weet iemand daar meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Dat heeft mijn 606 ook niet. Nu je het er over hebt is dat idd apart.Zeker omdat je toch akelig wat dingen op versterker aansluit.
Ik bedenk me net dat mijn TV, UPC box, HDX1000 ook geen randaarde hebben. Alleen mijn xbox heeft aarde.

Ach ja, er is nog nooit wat kapot gegaan :)

[ Voor 37% gewijzigd door cypher21 op 27-03-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 01:05
Hebben jullie dan geaarde stopcontacten in jullie woonkamer?
De meeste mensen hebben toch alleen geaarde stopcontacten in de keuken en badkamer. Ik vroeg me juist af waarom bijv computers geaarde stekkers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Is de Onky S5105 nog ergens te koop? Op internet is hij nergens meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem bij de BCC gekocht een tijdje terug. Ik weet niet of hij daar nog aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-07 15:45

Syzzer

Prutser

Smattie, mockingbird, bij welke BCC is dat geweest? Hier in Delft hebben ze hem iig niet (meer?) staan. Ben gisteren wezen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had hem gewoon online besteld (299,--). Ik zie hem daar inderdaad niet meer staan. Ik weet dat ik een paar weken terug ook al veel moeite had deze set ergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik zie dat ik een typefout heb gemaakt :P Ik bedoelde niet de S5105 maar de S3105

Die is trouwens te koop bij Pick 2 Pay: http://www.pick2pay.nl/?item=1002835

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Bij de BCC in amersfoort heb ik hem anderhalf week terug gehaald(HT-S5105). En toen was hij nog op voorraad.
Jazco2nd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:09:
Hebben jullie dan geaarde stopcontacten in jullie woonkamer?
De meeste mensen hebben toch alleen geaarde stopcontacten in de keuken en badkamer. Ik vroeg me juist af waarom bijv computers geaarde stekkers hebben.
Volgens mij hebben alle nieuwere woningen overal randaarde

[ Voor 64% gewijzigd door M0nkeymen op 30-03-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-07 11:36
Moet zeggen een erg interessant topic!
Ik ben zelf aan het rondkijken om een nieuwe reciever +speakers aan te schaffen
maar ik kom er toch achter dat dit wat lastiger is dan in eerste instantie
gedacht. Ben blijkbaar toch niet zo thuis op dit gebied.

Waar ga ik de set voor gebruiken?

- Voornamelijk muziek luisteren (xbox XBMC aangesloten via component en audio optisch)
- Gamen (Ps3/xbox360 aangesloten via hdmi)
- Films kijken (ps3 media server aangesloten via hdmi)
- TV kijken (Sony 40W4500 icm Ziggo digitaal aangesloten via scart en audio optisch)

Ik heb als max Budget 1500 euro.

Mijn oog was op de volgende receivers gevallen:

Onkyo TX-SR606 :http://www.kieskeurig.nl/receiver/onkyo/tx-sr606/reviews/278778/
Denon AVR-1709: http://www.kieskeurig.nl/receiver/denon/avr-1709/240982/
Denon AVR-1909: http://www.kieskeurig.nl/receiver/denon/avr-1909/288778/

Vooralsnog is dit niet zo heel erg moeilijk maar nu komen we bij de speakers.
Omdat ik muziek luisteren het belangrijkste vind, maar toch ook regelmatig een filmpje kijk en game nijg ik toch naar surround systeem met 2 zuil front speakers.
Voor mijn gevoel komt hier toch een warmer geluid uit.
Helaas zijn er niet zoveel setjes te vinden die hier aan voldoen.
Ik ben tot nu toe alleende de volgende set tegen gekomen:

Jamo S606 HCS Speakers: http://www.jamo.com/eu-en/products/s-606-hcs-6-description/
De reviews die ik hierover gelezen heb zijn erg wisselend.

Misschien dat er iemand tips heeft om zelf een set samen te stellen.
Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:09
Denk dat je 1 advies zult krijgen van meerdere mensen: ga eens lekker een dagje luisteren ;)
Die Jamo's zijn voor die prijs echt geweldig, maar meer geschikt voor mensen die van een wat steviger geluid houden (Dance muziek, actiefilms, enz.) dan voor de mensen die een natuurgetrouw geluid willen en bijv. klassieke muziek luisteren. Kortom: uitstekende speakers voor het geld, maar niet de meest natuurgetrouwe speakers. Je zult zelf moeten luisteren of dit geluid je wel of niet bevalt. Laat je niet afschrikken door reacties van anderen: het gaat erom wat jij mooi vindt en niet wat de buurman mooi vindt :)

[ Voor 73% gewijzigd door mac1987 op 30-03-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-07 11:36
mac1987 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:41:
Denk dat je 1 advies zult krijgen van meerdere mensen: ga eens lekker een dagje luisteren ;)
Die Jamo's zijn voor die prijs echt geweldig, maar meer geschikt voor mensen die van een wat steviger geluid houden (Dance muziek, actiefilms, enz.) dan voor de mensen die een natuurgetrouw geluid willen en bijv. klassieke muziek luisteren. Kortom: uitstekende speakers voor het geld, maar niet de meest natuurgetrouwe speakers. Je zult zelf moeten luisteren of dit geluid je wel of niet bevalt. Laat je niet afschrikken door reacties van anderen: het gaat erom wat jij mooi vindt en niet wat de buurman mooi vindt :)
Je hebt helemaal gelijk dat het om mijn smaak qua geluid gaat en dat ik ook zeker moet gaan luisteren. Ik vond het aanbod in dit soort setjes alleen erg beperkt. Ben eerst aan het kijken wat de verschillende mogelijkheden zijn. Kon alleen niet veel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Ter info: van het weekend de HTX22HD voor 289 bij duiker in Zeist gekocht. Dit is dezelfde winkel als steenweg in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometheus345479
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10-2022
Hoi,

ik ben al een tijdje op zoek naar een passende audio-set voor mijn LCD tv.

Mijn budget is max 600 euro.
en ik ga er vooral films mee kijken en gamen. Ik wil er mijn digitale receiver, computer en PS3 op aansluiten. (allemaal via HDMI, 1080p)

Mijn eisen:
  • De receiver moet audio uit de HDMI pakken en decoden, en het video signaal zonder bewerking doorgeven.
  • minimaal 3 HDMI 1.3 poorten, liefst 4 voor een toekomstig apparaat.
  • 5.1 surround
  • geen overbodige dingen als dvd speler, tv-tuner, SD upscalen etc. Alleen receiver en boxen. (als het er wel op zit binnen budget is het natuurlijk niet erg ;) )
  • Diepe bass, en "open" geluid.
Eventueel zou virtuele surround met een 2.1 setje ook goed zijn, maar dat moet het wel een goede surround ervaring geven...

Ik heb zelf wat onderzoek gedaan, en Onkyo komt als merk vaak terug met goedkope, maar goede spullen.

Ik heb gekeken naar de Onkyo ht-s6100, maar kon geen nederlandse winkel vinden, dus weet niet precies wat de prijs is.

Deze komt hier ook vaak voorbij:
Onkyo HT-S5105
Maar deze kan volgens mij geen geluid uit HDMI halen, en heeft aparte input nodig via andere digitale audio ingangen. (op zich onhandig, maar niet onoverkomelijk als er geen problemen met lip-synching zijn)

Andere suggesties zijn welkom. Een losse receiver met een setje boxen mag ook, maar dan wordt mijn keuze ineens twee keer zo ingewikkeld. (en ik weet eigenlijk niets van boxen, wat is goed, wat niet etc.)

Bedankt voor het advies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Ik weet niet of er een beter systeem mogelijk is voor jou budget maar ik lees hele goede dingen over de onderstaande combi

Onkyo 606 + harman kardon ht 11 / 5.1 systeem

Eventueel zou je voor de opvolger van de 606 kunnen gaan. Deze set ligt wel 100 euro boven je budget maar dit schijnt wel een hele goede set te zijn.
Lees dit topic helemaal door en je zal er achter komen dat men ook te spreken is over de HTX22HD van Onkyo. Deze kan je eventueel upgraden naar een 5.1 set door de sks11 te kopen. Ik weet alleen niet zeker of de sks11 nog wel leverbaar is. Je zal dan wel onder je budget blijven.

[ Voor 3% gewijzigd door SuperKneus op 15-04-2009 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:12

R-B

Blokkert

Laatst voor een familielid een Onkyo set aangeschaft (S5105).
Wat geeft dat een goed geluid voor die prijs zeg! Ik had dit niet verwacht.

Het normaal muziek luisteren is ook heerlijk door middel van die Pure Audio functie.

Ik ging dit dus vergelijken met mijn receiver (VSX-C100 van Pioneer). Een wereld van verschil. Die klinkt voor geen meter met stereo geluid, maar met films is hij wel weer goed. Maja, die geeft ook maar 40W per speaker uit.
Heb daarom ook een Stereo versterker gekoppeld aan mijn receiver voor de normale muziek.

maargoed, dus het horen van die receiver ging ik stiekum beetje rondkijken om mijn (ondertussen alweer oud beestje van 4/5 jaar) te vervangen.

Eerste instantie zocht ik direct naar de receiver van de S5105 set, de Onkyo HT-R518. Alleen die kon ik niet echt ergens vinden. Misschien jullie wel? (Liefst zonder speakers)

Daarna even gezocht op kieskeurig met mijn eisen:
- Zwart
- Vermogen rond 100/110W per speaker
- 2 of 3 HMDI in, 1 HDMI uit.
- 2 of 3 Component in, 1 Component uit.
- Digitale Sound in (Minimaal 1 om 1)
- Pure Audio Functie?

Daarna deze 2 op kieskeurig gevonden:
- Pioneer VSX-818V (5.1)
- Sony STR-DH500 (5.1)
Deze op Tweakers:
- Onkyo TX-SR674 (7.1)
- Onkyo TX-Sr307 (5.1)
of
- Onkyo HT-R518 (5.1) (Als iemand shop weet.. 8) )

Hebben jullie ervaring met deze receivers?

Alvast bedankt ;) :>

[ Voor 4% gewijzigd door R-B op 15-04-2009 11:25 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

heb nu zelf inmiddels een paar weken al de Onkyo HTX22 HD en de SKS 11. Geniaal voor films kijken! Waanzinnig HD DTS geluid en mooie bassen.

Voordelen: HD codecs, HDMI in (ook voor sound dus niet alleen pass through!), laat HDMI video signaal ongemoeid, Subwoofer en Amp ineen, te bedienen via HDMI CEC (in mijn geval panasonic viera link), automatische AV sync, makkelijke afstelling met audessy, schitterend geluid :P

Nadelen: sommige units hebben (/hadden) buzz problemen (zie hier: http://www.avforums.com/f...mp-speaker-system-67.html), met automatische afstelling mis ik de middentonen een beetje, maar wellicht is dat puur smaak, geen upscaling, tuners, dvd/bluray spelers (heb ik allemaal niet echt nodig bij een receiver maar wie weet handige info voor andere mensen, is lastig verkrijgbaar (althans de sks 11 uitbreidingsset dan!).

Al met al zeer tevreden met deze set. Eigenlijk pas het naadloos tussen de rest aan apparatuur en hoef ik hem niet eens te bedienen en heb toch altijd schitterend geluid. Tv kijken? receiver switch automatisch mee, popcornhour met stereo geluid? de juiste input en listening modes worden ingeschakeld, popcornhour met 1080p bluray rip + HD DTS geluid? Ook dit wordt automatisch feilloos ingesteld en afgesteld! Super!

[ Voor 22% gewijzigd door LtMarx op 15-04-2009 10:24 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste