En de opvolger dan de Onkyo HT-S5205???prometheus345479 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:45:
Hoi,
ik ben al een tijdje op zoek naar een passende audio-set voor mijn LCD tv....
[...][...]
- De receiver moet audio uit de HDMI pakken en decoden, en het video signaal zonder bewerking doorgeven.
- minimaal 3 HDMI 1.3 poorten, liefst 4 voor een toekomstig apparaat.
- 5.1 surround
- geen overbodige dingen als dvd speler, tv-tuner, SD upscalen etc. Alleen receiver en boxen. (als het er wel op zit binnen budget is het natuurlijk niet erg
)
- Diepe bass, en "open" geluid.
Onkyo HT-S5105
[...]
Dat zal de 307 dan zijn volgens mijn..?
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
ik heb vraagje over de 5.1 sets van onkyo.
waaronder de Onkyo HT-S5205.
Daar staat onder de specs bij hd,i passtrough:
A separate audio connection is necessary to process multichannel audio
Waarom is dit nodig?
Als ik dus gewoon hdmi input van bvb blurayspeler insteek en de de output op de tv, dan heb ik geen geluid?
ik moet hier nog steeds extra kabel gebruiken voor surround audio?
Waarom is dit nodig?
Als ik dus gewoon hdmi input van bvb blurayspeler insteek en de de output op de tv, dan heb ik geen geluid?
Volgens mij heb je geluid in beperkte mate.. Maar hoe en wat weet ik niet exact
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
jep, alleen duurdere receivers hebben op dit moment de optie om hdmi audio direct te gebruiken. Je kan dan vaak ook de HD codecs gebruiken. De onkyo htx 22 hd ondersteund dit bijvoorbeeld. Maar in het geval van de 5205 moet je alle apparaten dubbel aansluiten.fooraap schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:43:
ik heb vraagje over de 5.1 sets van onkyo.
Waarom is dit nodig?
Vandaag de HTX 22HD besteld. Hele positieve dingen gehoord en gezien hier overal, goede prijs, goede grootte, lijkt me het perfecte setje voor me!
Interessant topic, zeker voor een leek als ik. Zelf heb ik een vraag in dit kader. Ik ben op zoek een receiver en speakers die een goede kwaliteit van geluid afgeven. Op het moment heb ik een speakerset van logitech (X-530). Dit is een prima set voor mijn PC, maar aangezien ik een LCD TV heb aangeschaft en ook meer audio kwaliteit wil, lijkt het mij verstandig een set als deze te kopen: Onkyo HT S-5105 of de Sony HT-SS1300
http://www.kieskeurig.nl/receiver/onkyo/ht-s5105/287215/
http://www.kieskeurig.nl/...300/specificaties/277273/
Mijn vraag is nu, is het verstandig een set als deze aan te schaffen in mijn situatie? Of zijn er betere alternatieven? Kan de PC daarbij simpelweg door het onderstaande kabeltje probleemloos zijn audiosignalen 'doorpompen' naar de speakerset, waarbij ik een mooie kwaliteit behaal?
http://www.kieskeurig.nl/receiver/onkyo/ht-s5105/287215/
http://www.kieskeurig.nl/...300/specificaties/277273/
Mijn vraag is nu, is het verstandig een set als deze aan te schaffen in mijn situatie? Of zijn er betere alternatieven? Kan de PC daarbij simpelweg door het onderstaande kabeltje probleemloos zijn audiosignalen 'doorpompen' naar de speakerset, waarbij ik een mooie kwaliteit behaal?

[ Voor 5% gewijzigd door Wauzie op 06-07-2009 21:29 ]
Bericht van bestekeus, waar de SKS-11 in bestelling was.
Commentaar voor uw bestelling:
Geachte heer/mevrouw,
De door u bestelde Onkyo Optioneel surround speaker package (voor de HTX22-HD) SKS-11 (
blijkt helaas niet meer te gaan komen.
In april zal het opvolgende type worden bekendgemaakt, momenteel kunnen wij u daardoor geeen typenummer en prijs noemen.
Onze excuses voor het ongemak.
Balen. Nu moet ik dus op zoek naar een alternatief. Of weet iemand nog waar deze in een winkel te koop is? Wie heeft toevallig ditzelfde probleem en kent een goed alternatief?
Geachte heer/mevrouw,
De door u bestelde Onkyo Optioneel surround speaker package (voor de HTX22-HD) SKS-11 (
In april zal het opvolgende type worden bekendgemaakt, momenteel kunnen wij u daardoor geeen typenummer en prijs noemen.
Balen. Nu moet ik dus op zoek naar een alternatief. Of weet iemand nog waar deze in een winkel te koop is? Wie heeft toevallig ditzelfde probleem en kent een goed alternatief?
Onkyo SKS-22Xikbenivo schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:03:
Bericht van bestekeus, waar de SKS-11 in bestelling was.
Geachte heer/mevrouw,
De door u bestelde Onkyo Optioneel surround speaker package (voor de HTX22-HD) SKS-11 (blijkt helaas niet meer te gaan komen.