Anoniem: 207752

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik volg reeds een paar zeer handige merkdraadje over televisies en vond tijd dat er 1 kwam voor Onkyo versterkers (heb er al jaren 1 waar ik zeer tevreden over ben). Dus vraag ik jullie om jullie ervaringen, meningen over in dit geval de Onkyo Home Theather A/V Receivers.

Een aantal van deze receivers komt in oktober op de Nederlandse markt:

TX-NR5000E - TX-NR905 - TX-SR875, 805, 705, 605, 505E

Een pdf overzicht met de modellen: http://www.eu.onkyo.com/ir_img/13527386_1d82cfb668.pdf

Zo komt de TX-NR905 uit in oktober dit jaar voor een *slik* prijs van € 1999,-:

De features klinken in ieder geval zeer goed, alleen dat stroomverbruik van 1000W; dat is 2x zoveel als onze 50" plasma tv (!!!)

Iemand een idee waarom deze zo "uitblinkt" in stroomverbruik? Dat is toch niet normaal meer te noemen?

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 207752 op 15-10-2008 16:21]

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:34
Anoniem: 207752 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:04:

De features klinken in ieder geval zeer goed, alleen dat stroomverbruik van 1000W; dat is 2x zoveel als onze 50" plasma tv (!!!)

Iemand een idee waarom deze zo "uitblinkt" in stroomverbruik? Dat is toch niet normaal meer te noemen?
Ja zit ook te kijken naar een de nieuwe Onkyo reeks. Misschien binnen kort is kijken naar de 605 of 705.

En ja, waarom zoveel stroom? Misschien door dat er zooo veel fearures opzitten?
Vooral dan de 905.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 10:57

voodooless

Sound is no voodoo!

't stroomverbruik is maximaal 1kW.Dat wil niet zeggen dat dat ook gemiddeld zo is. 'T wil gewoon zeggen dat er een flinke voeding in zet. En dan nog, 7x220W trek je ook daar zelfs niet uit ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Topicstarter
stimpyrulez schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:22:
[...]
Ja zit ook te kijken naar een de nieuwe Onkyo reeks. Misschien binnen kort is kijken naar de 605 of 705
Ik heb een e-mail gestuurd naar Onkyo of ze dit willen motiveren.

Wat betreft de die 605:
http://www.eisa-awards.eu/2007/files/ONKYO_TX_SR605web.jpg
Onkyo's TX-SR605 is a very talented performer. It’s the first AV Receiver to include HDMI 1.3, and offer decoding of new sound formats such as DTS-HD and Dolby True HD. But it’s also a powerful home cinema amplifier that provides a true 7.1-channel output, compatibility with 1080p and Deep Color (xvYCC) video signals, as well as Faroudja de-interlacing. The built-in Audyssey 2EQ enables swift and easy automatic calibration in any room, but what’s really amazing is the extremely competitive price. The Onkyo is a superb future-proof buy for the true enthusiast and the more cost-conscious consumer alike.
Het "instap" model is dus in de prijzen gevallen...

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:47
Ik ga m'n 875 morgen ophalen ;-)
Het is een feit dat deze jongen flink warm kan worden, zelfs bij "idle" toestand omdat bepaalde features afstaan. Heb ergens een thread gelezen over dit. Na "iets" af te zetten daalde het standby-verbruik enorm!
Daar ik nogal bewust omspring met energie zal ik alles goed checken zodat hij niet overbodig vermogen snoept...

En ja, 1000W is uiteraard bij vollast hé!
Het is een 7.1 systeem, met aardig wat high-end DSP power onboard (zowel audio als video) en een mean-ass voeding ;-)

Voor de rest worden dikwijls componenten "warm" gehouden omdat dit de levensduur ten goede kan komen ipv opwarmen/afkoelen/opwarmen/...

Anoniem: 100386

Schaamteloze crosspost

Ik heb mijn oog laten vallen op de TX-SR875. Deze is nu al verkrijgbaar voor ca. € 1500,--

Onkyo TX-SR875.
TX-SR875 eigenaren-draadje op AVSForum.com

Specs

ADVANCED FEATURES
• THX Ultra2 Certified (with THX Processing)
• DTS-HD Master Audio, DTS-HD High Resolution Audio, Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus Decoding
• VLSC (Vector Linear Shaping Circuitry) for All Channels
• HQV Reon-VX Video Processing
• HDMI (v. 1.3a) Audio and Video Processing (4 Inputs and 1 Output)
• HDTV-Capable HDMI Switching
• HDTV-Capable (100 MHz) Component Video Switching (3 Inputs and 1 Output)
• HDMI Upscaling and Upconversion
• Component Video Upconversion
• Burr-Brown 192 kHz/24-Bit Audio DACs (PCM1796) for All Channels
• Three TI AureusTM 32-Bit DSP Chips for Advanced Processing
• Bi-Amping and BTL (Bridged Transless) Capability for Music and Movie Sound Effects
• Audyssey MultEQ XT to Correct Room Acoustic Problems and to Calibrate Speakers
• Powered Zone 2 (Audio and Video); Zone 2 and Zone 3 Pre Outs; Independent Control for Volume, Balance (Zone 2 and Zone 3) and Bass/Treble (Zone 2 Only)
• Neural-THX® Surround Technology for Gaming, Movies and Broadcasting
• Onkyo RIHD (Remote Interactive Over HDMI) for System Control (Works with Certain Key Functions of Panasonic's VIERA Link)
• Compatible with RI (Remote Interactive) Dock for the iPod

AUDIO FEATURES
• 200 W/Ch Minimum into 6Ω, 1 kHz, IEC (1 Channel Driven)
• DTS®-ESTM Discrete/Matrix, DTS® Neo:6, DTS® 96/24, Dolby® Digital EXTM, Dolby® Pro Logic IIx
• H.C.P.S. (High Current Power Supply) Massive High Power Transformer
• WRAT (Wide Range Amplifier Technology)
• 6 Digital Inputs (3 Optical/3 Coaxial) and 1 Optical Output
• A-Form Listening Mode Memory
• Linear Optimum Gain Volume Circuitry
• Non-Scaling Configuration
• Tone Control (Bass/Treble) for All Channels
• Color-Coded 7.1-Multichannel Inputs and Pre Outs
• Independent Crossover Adjustment for F/C/S/SB (40/50/60/70/80/90/100/120/150/200 Hz)
• Double Bass Function

VIDEO FEATURES
• 6 S-Video Inputs and 2 Outputs
• 6 Composite Video Inputs and 2 Outputs
• Front Panel Auxiliary Input (for Camcorders, Game Consoles, etc.)

OTHER FEATURES
• Color-Coded Dual Banana Plug-Compatible Speaker Posts
• Pure Audio Mode
• A/V Synchronization Function (Up to 250 ms in 5 ms Steps)
• 40 FM/AM Radio Presets
• RDS (PS/RT/PTY/TP)
• Onscreen Display
• RS232 Port
• IR Input and Output
• 12 V Trigger
• 6 A/V Inputs and 1 Output
• 2 Audio Inputs and 1 Output
• Phono Input
• Direct Mode
• IntelliVolume
• Late Night Mode (High/Low/Off)
• Headphone Jack
• Aluminum Front Panel
• Preprogrammed RI (Remote Interactive) Learning Remote Control with Macros and Mode-Key LEDs

Deze keuze is voornamelijk op deze gevallen wegens een paar dingen, die deze receiver beter (anders) heeft tov andere vergelijkbare receivers (bv. de Denon 3808).

De dingen die ik bedoel zijn: En fijne video-sectie, met een HQV Reon video processor. En daarnaast een goede audio-sectie, maar met een krachtige einversterker die ongeveer 60 Apms high instantaneous current kan leveren. En natuurlijk de THX Ultra2 specificatie.

De Denon 3808 heeft bv. Netwerkfunctionaliteit, een aantal andere vergelijkbare receivers ook. Maar die heb ik niet nodig, aangezien ik mijn HTPC erop aansluit. En die is uiteraard veel beter in streamen van audio,- en video :)

• stimpyrulez
Anoniem: 100386 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:00:

De dingen die ik bedoel zijn: En fijne video-sectie, met een HQV Reon video processor. En daarnaast een goede audio-sectie, maar met een krachtige einversterker die ongeveer 60 Apms high instantaneous current kan leveren. En natuurlijk de THX Ultra2 specificatie.
Wat is dan het verschil eigenlijk met de THX select van de 705?

Ik heb het nog niet ergens helemaal duidelijk kunnen vinden wat het verschil is, en dan voor mijn gevoel ook de meerwaarde.

stimpyrulez schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:06:
[...]

Wat is dan het verschil eigenlijk met de THX select van de 705?

Ik heb het nog niet ergens helemaal duidelijk kunnen vinden wat het verschil is, en dan voor mijn gevoel ook de meerwaarde.
Sorry voor het bijdehandte antwoord:

Zoeken met Google naar "difference between THX select and THX ultra2".

Dat geeft al je antwoord in de eerste link.

Het verschil zit hem vooral in het vermogen volgens mij; Select is een systeem wat is otwikkeld voor iets kleinere ruimtes dan ultra (2000 cubic feet vs. 3000 cubic feet). De toevoeging "2" is omdat ultra 2 uitgaat van een 7.1 systeem ipv een 5.1 systeem voor het syesteen zonder de 2.

Althans, zo heb ik dat begrepen :)

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 31-08-2007 21:17]

• stimpyrulez
Anoniem: 100386 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:06:
[...]

Sorry voor het bijdehandte antwoord:

Zoeken met Google naar "difference between THX select and THX ultra2".

Dat geeft al je antwoord in de eerste link.

Het verschil zit hem vooral in het vermogen volgens mij; Select is een systeem wat is otwikkeld voor iets kleinere ruimtes dan ultra (2000 cubic feet vs. 3000 cubic feet). De toevoeging "2" is omdat ultra 2 uitgaat van een 7.1 systeem ipv een 5.1 systeem voor het syesteen zonder de 2.

Althans, zo heb ik dat begrepen :)
oeps, je hebt gelijk! had wel al wat gezocht, alleen niet zo uitgebreid als dat jij nu gaf ;) thx.

Maar wat ik er van begreep heeft het ook met de grote van de ruimte te maken. Tevens Ultra2 werkt alleen optimaal bij 7.1 en select2 is vanaf 5.1, maar beter met 7.1
Tenminste zo heb ik het begrepen.

(Als je het linkje van G_M_C gebruikt, dan de 2de link van boven, en dan de 4de vraag (zie tabel) )

Anoniem: 172454

Ik zit te denken tussen de 505 of de 605. Ik twijfel of ik ondersteuning nodig heb voor Dolby HD, Dolby Plus of DTS HD.

Ik heb momenteel een SONY Blu-Ray speler (BDP-S1E). Deze heeft ondersteuning voor het decoden van deze high defenition formaten. Heb ik dat dan nog nodig in mijn versterker of krijgt mijn versterker de gecodeerde versie toegestuurd?

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 172454 op 01-09-2007 16:51. Reden: fix typo]

• stimpyrulez
Anoniem: 172454 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 16:49:
Ik zit te denken tussen de 505 of de 605. Ik twijfel of ik ondersteuning nodig heb voor Dolby HD, Dolby Plus of DTS HD.

Ik heb momenteel een SONY Blu-Ray speler (BDP-S1E). Deze heeft ondersteuning voor het decoden van deze high defenition formaten. Heb ik dat dan nog nodig in mijn versterker of krijgt mijn versterker de gecodeerde versie toegestuurd?
Kijk je Blue-Ray speler kan de signalen voor bijv. DTS-HD wel uitsturen, maar als jou reciever er niks mee kan (lees niet weet hoe hij met de signalen om moet gaan), dan hoor je nog geen verschil, aangezien de versterker de signalen voor de boxen moet aansturen.

Dus als ik jou was zou ik voor de 605 gaan.
Wel even vermelden dat DTS-HD en zo, nog niet helemaal vlekkeloos werken op de 605 (en de rest volgens mij ok niet). Hier kan je vast wel meer vinden:

avsforum 605

• h00ligan83
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-04-2021
Het schijnt dat je niet perse een receiver hoeft te hebben die dus DTS-HD ondersteund. Als je een receiver met hdmi 1.1 of hdmi 1.2 heb welke wel een DTS decoder heeft dan zou een speler het geluid via een ongecompimeerde pcm stream door moeten geven.

Check hier voor meer info

• stimpyrulez
h00ligan83 schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:50:
Het schijnt dat je niet perse een receiver hoeft te hebben die dus DTS-HD ondersteund. Als je een receiver met hdmi 1.1 of hdmi 1.2 heb welke wel een DTS decoder heeft dan zou een speler het geluid via een ongecompimeerde pcm stream door moeten geven.

Check hier voor meer info
He dat wist ik niet, dankje, weer wat nieuws geleerd! ;)

Maar wel vreemd dat er dan bij zoveel nieuwe recievers expliciet wordt gezegt dat ze DTS-HD aan kunnen, terwijl dus oude recievers het blijkbaar ook aan kunnen (mits ze dan HDMI 1.1 of 1.2 hebben)

Zal weer een mooie marketing truc zijn dus

• indy911
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 11:20
stimpyrulez schreef op zondag 02 september 2007 @ 12:24:
[...]

He dat wist ik niet, dankje, weer wat nieuws geleerd! ;)

Maar wel vreemd dat er dan bij zoveel nieuwe recievers expliciet wordt gezegt dat ze DTS-HD aan kunnen, terwijl dus oude recievers het blijkbaar ook aan kunnen (mits ze dan HDMI 1.1 of 1.2 hebben)

Zal weer een mooie marketing truc zijn dus
Nee, oude versterkers (met HDMI 1.1 of 1.2) kunnen DTS-HD signaal niet aan. Sommige Blu-Ray en HD-DVD spelers (lang niet allemaal!) kunnen de HD audioformaten omzetten naar PCM. Dit signaal kan vervolgens via HDMI naar je versterker gestuurd worden. In die zin is DTS-HD of TrueHD decoding in de versterker overbodig, zolang je versterker maar multikanaals geluid kan verwerken via een HDMI ingang. Daarvoor heb je aan HDMI 1.1 al genoeg.

Het wordt nog leuker. Het onbewerkt uitsturen van TrueHD of DTS-HD via HDMI kan door de software tegengehouden worden, waardoor je wel *moet* decoderen in je speler.

Als je concludeert dat - voor wat audio betreft - HDMI 1.3 een complete marketing hype is, kan ik je dan ook alleen maar gelijk geven.

Anoniem: 172454

stimpyrulez schreef op zondag 02 september 2007 @ 10:19:
[...]

Dus als ik jou was zou ik voor de 605 gaan.
Wel even vermelden dat DTS-HD en zo, nog niet helemaal vlekkeloos werken op de 605 (en de rest volgens mij ok niet). Hier kan je vast wel meer vinden:

avsforum 605
Weet iemand hier meer over ? In reviews vind ik er niets van terug.

• stimpyrulez
Anoniem: 172454 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:41:
[...]

Weet iemand hier meer over ? In reviews vind ik er niets van terug.
Misschien effe zoeken op AVS forum?
Wat ik zo gelezen heb is dat de 605 last heeft van plopjes via de boxen.
En dat gebeurd dacht ik bijna alleen met de nieuwe HD audio formaten.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03
indy911 schreef op zondag 02 september 2007 @ 12:33:
Als je concludeert dat - voor wat audio betreft - HDMI 1.3 een complete marketing hype is, kan ik je dan ook alleen maar gelijk geven.
Volgens mij doen receivers hun multi channel inputs vaak straight doorgeven, dus zonder level en andere aanpassingen. Dus dan moet je dat soort zaken allemaal in je speler regelen, niet wenselijk. Ik vind decoden in de receiver altijd wel de voorkeur verdienen, dus helemaal onzinnig is het niet. Ik zou dan ook voor de 605 gaan (ook voor evt video switchen/converten).

Anoniem: 21406

Het maximaal opgenomen vermogen vertelt iets over de versterkereindtrappen + voeding. Als ik in de specificaties kijk zie je dat ieder kanaal een vermogen kan leveren tot 220 Watt in 6 Ohm, wat behoorlijk fors is. Dit betekent ook dat er een zeer ruim bemeten voeding in zit waardoor het opgenomen netvermogen kan oplopen tot 1 kiloWatt (oftewel ruim 4 Ampere uit het net).

Veel surround systemen maken gebruik van een actieve subwoofer (met ingebouwde versterker) via de LFE uitgang van de amp. Indien dit in jouw geval ook zo is heb je het hoge vermogen van deze versterker absoluut niet nodig en kan je beter een wat eenvoudiger type kiezen. Het is vaak de kwaliteit van de eindversterker die de prijsbepalende factor is. Daarnaast: heel erg veel features zijn zeer overbodig, kijk daar goed naar.

Topicstarter
Dank je voor je toelichting. Ben zelf nooit goed geweest in natuurkunde wat betreft Watts, Volts en amperes ;)

Als ik zo snel kijk, onderscheid de 905 zich van de andere types door:

- internet radio tuning
- usb
- network connectivity
- dual banana plug-compatible speakers posts (wat dat ook moge zijn LOL)

Juist die extra features spreken mij aan, maar ja.. wat zijn dan toeters en bellen he, tussen die 875, 805 en 705; zit verder zo weinig verschil namelijk... ??
(zie http://www.eu.onkyo.com/ir_img/13527386_1d82cfb668.pdf )

Elke lagere type heeft weer wat minder (maximaal) vermogen nodig...

Hmmm...

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 207752 op 05-09-2007 17:00]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03
Sja, een keuze voor een receiver maken is niet makkelijk. Ik zou in jouw geval iig goed nadenken over hoeveel HMDI poorten je nodig denkt te hebben bijvoorbeeld. Met die 905 heb je veel inputs en kan je er ook nog een beamer aanhangen, erg handig als je dat wilt.
Die mooie aansluitingen zijn fijn, maar om daar nou zo'n duur apparaat voor te kopen. En die network dingen, sja als je dat heel graag wilt. Ik denk dat de 605 grofweg hetzelfde doet en een stuk goedkoper is.
Wat betreft het opgenomen vermogen: het zijn idd allemaal max hoeveelheden die je weinig vertellen over hoeveel ze verbruiken bij normaal gebruik of idlen. Het zal waarschijnlijk wel zo zijn dat de grotere modellen steeds een beetje meer zullen verbruiken dan de lagere modellen, maar sowieso minder dan je tv.

Topicstarter
Jag schreef op woensdag 05 september 2007 @ 17:11:grotere modellen steeds een beetje meer zullen verbruiken dan de lagere modellen, maar sowieso minder dan je tv.
Maximaal verbruikt onze Panasonic Plasma TH-50PY700: 630W, de 905: max. 1000W en de modellen eronder zijn ook niet echt zuiniger dan onze plasma O-)

Anoniem: 207752 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:59:
Dank je voor je toelichting. Ben zelf nooit goed geweest in natuurkunde wat betreft Watts, Volts en amperes ;)

Als ik zo snel kijk, onderscheid de 905 zich van de andere types door:

- internet radio tuning
- usb
- network connectivity
- dual banana plug-compatible speakers posts (wat dat ook moge zijn LOL)

Juist die extra features spreken mij aan, maar ja.. wat zijn dan toeters en bellen he, tussen die 875, 805 en 705; zit verder zo weinig verschil namelijk... ??
(zie http://www.eu.onkyo.com/ir_img/13527386_1d82cfb668.pdf )

Elke lagere type heeft weer wat minder (maximaal) vermogen nodig...

Hmmm...
Naja, ik heb er ook naar gekeken. Maar als je voor een beperkt bedrag een HTPC maakt, dan heb je de ethernet,- USB en internet-radio functies helemaal niet nodig .... dat kan je HTPC tenslotte veel beter. Dan houd je de "dual bananaplug" dingen over, maar die zij echt niet zoveel waard dat het het prijsverschil tussen 805, 875 of 905 goed maakt natuurlijk.

En bij een HTPC zijn er natuurlijk meer voordelen te noemen: Makkelijk upgrade-baar, meer soorten codecs (flac bijvoorbeeld). En een HTPC doet niet alleen audio, maar ook video, wat de 905 dan weer niet doet, inclusief alle nieuwe HD formaten.

Één nadeel alleen: Ik heb nog geen HDMI 1.3(a) compatible grafische kaarten gezien, die ook de mogelijkheid hebben om HD-audio formaten door te sturen. En da's toch wel één van de belangrijkere features van deze reeks versterkers. Maar gezien de snelle opkomst van de ondersteuning van deze audioformaten, zal die onmissie waarschijnlijk snel worden opgelost.

• stimpyrulez
Anoniem: 207752 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 08:52:
[...]
Maximaal verbruikt onze Panasonic Plasma TH-50PY700: 630W, de 905: max. 1000W en de modellen eronder zijn ook niet echt zuiniger dan onze plasma O-)
Nee maar dat zijn allemaal wel maximums. Neem aan dat je niet altijd je geluid op gehoor gestoord hebt staan ;)
Dus ja.. Denk net als bij plasma, het is een maximum, en het standaard verbruik ligt (denk ik) zo'n 50% lager.
Maar ja, dan is het opzich nog wel aardig veel.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52
Anoniem: 207752 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:04:
Volgens mij omdat hier een behoorlijk stevige voeding in zit, een grote toroidal transformer.
http://avblog.co.uk/__oneclick_uploads/2007/07/picture6.jpg

http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/nr905transformer.jpg

1000W is idd best wel veel voor een receiver uit deze prijsklasse. De meeste receivers komen met een stuk minder weg omdat toch nooit alle kanalen tegelijk maximaal aan de voeding trekken. Deze NR905 kan dus flink wat hebben zou ik denken

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Topicstarter
stimpyrulez schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:55:
[...]Maar ja, dan is het opzich nog wel aardig veel.
Dus als we het voor beiden over een maximum hebben, dan slurpt ie nog altijd meer dan een plasma O-)

Overigens... bedankt voor jullie antwoorden en reacties _/-\o_ Waar heb je trouwens die mooie plaatjes vandaan Abbadon?

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 207752 op 06-09-2007 10:23]

Anoniem: 207752 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:17:
[...]
Waar heb je trouwens die mooie plaatjes vandaan Abbadon?
Ik zag ze (via google) een tijdje geleden al staan bij gardi.de. Misschien dat ze daar nog staan ?

En die eerste foto staat op avblog zegt mijn "mouse-over" ;)

[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 06-09-2007 10:39]

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben langzaamaan op zoek naar een nieuwe receiver. Nu heb ik een Sony TA-2650, een versterker uit 1980 die 2x45W continu doet.

Ik heb andere versterkers geprobeerd (o.a. een pioneer surround versterker, wel een redelijk goedkope), maar om een of andere reden klinken die allemaal heel plat i.c.m. mijn zuilspeakers. Misschien dat ze moeilijk aan te sturen zijn? De sony is tot nu toe de enige gebleken die er een beetje lage tonen uit weet te persen, zonder meteen een 'bonk' bas te hebben (loudness uit, bas-knop net iets boven de middenstand). Basgitaren bijvoorbeeld klinken hier erg goed op, waar die bij andere versterkers *of* een beetje wegvallen, *of* overdreven aanwezig zijn (door loudness aan te zetten bijvoorbeeld)

Ik zoek iets wat daarnaast liefst ook video (digitale tv voornl) kan upscalen naar 720p, zodat het er op mijn tv zonder faroudja chip beter uitziet dan de native scaler.

Even gezocht, en de 605 lijkt te kunnen upscalen, en is niet meteen 2000 euro. Dus dat zit al goed. Maar nu het geluid nog.. hoe gemakkelijk zijn deze Onkyo's in het aansturen van 'moeilijke' speakers? Voornl. de lage tonen, zonder de loudness functie aan te moeten zetten, of de bas vol open, om het 'bonken' te vermijden.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

brama schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:52:
Ik ben langzaamaan op zoek naar een nieuwe receiver. Nu heb ik een Sony TA-2650, een versterker uit 1980 die 2x45W continu doet.

Ik heb andere versterkers geprobeerd (o.a. een pioneer surround versterker, wel een redelijk goedkope), maar om een of andere reden klinken die allemaal heel plat i.c.m. mijn zuilspeakers. Misschien dat ze moeilijk aan te sturen zijn? De sony is tot nu toe de enige gebleken die er een beetje lage tonen uit weet te persen, zonder meteen een 'bonk' bas te hebben (loudness uit, bas-knop net iets boven de middenstand). Basgitaren bijvoorbeeld klinken hier erg goed op, waar die bij andere versterkers *of* een beetje wegvallen, *of* overdreven aanwezig zijn (door loudness aan te zetten bijvoorbeeld)

Ik zoek iets wat daarnaast liefst ook video (digitale tv voornl) kan upscalen naar 720p, zodat het er op mijn tv zonder faroudja chip beter uitziet dan de native scaler.

Even gezocht, en de 605 lijkt te kunnen upscalen, en is niet meteen 2000 euro. Dus dat zit al goed. Maar nu het geluid nog.. hoe gemakkelijk zijn deze Onkyo's in het aansturen van 'moeilijke' speakers? Voornl. de lage tonen, zonder de loudness functie aan te moeten zetten, of de bas vol open, om het 'bonken' te vermijden.
Vanaf de 805 hebben deze receivers allemaal het zogenaamde "3-stage inverted darlington circuit" in "dual push-pull" configuratie.

Kort gezegd komt dat erop neer dat de positive golfvorm en de negatieve golfvorm (als je je een sinus-golf voorsteld) elk hun eigen versterker heeft (verklaring voor dat "dual push - pull").

En als ik eea goed lees, dan heeft elke helft van de golfvorm dus ook de beschikking over een 3-tal transistoren die in 3 stappen de versterking leveren. Dat zou bijna betekenen dat elk kanaal dus de beschikking heeft over 6 mosfets ;) ... tenminmste als ik een beetje kan rekenen (en vertalen).

Of het waar is of niet; Alle reviews die tot op heden zijn verschenen spreken allemaal over een fenomenale weegave van alle tonen, en het gemak waarmee ook de diepste tonen met dynamiek worden weergegeven.

Een review van de 805;
http://www.areadvd.de/hardware/2007/onkyo_tx_sr805e_1.shtml

Wat reviews van de 875, maar die heeft de zelfde versterkertrap als de 805;
http://www.homecinemachoi...yreview.php?reviewid=7312
http://www.soundandvision...tx-sr875-av-receiver.html

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 06-09-2007 11:31]

shopperdeshop ...

* Anoniem: 100386 heeft net TX-SR875 besteld

Over een kleine week is ie beschikbaar :)

• stimpyrulez
Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:08:
shopperdeshop ...

Ben benieuwd, mooi apparaat, alleen toch wel iets te duur voor mij.
Ga binnen kort eens kijken of ik ergens de 705 kan beluisteren

stimpyrulez schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:14:
[...]

Ben benieuwd, mooi apparaat, alleen toch wel iets te duur voor mij.
Ga binnen kort eens kijken of ik ergens de 705 kan beluisteren
Naja, da's mijn manier van vernieuwen/vervangen. Ik heb zo'n 10 jaar gedaan met mijn huidige Harman/Kardon, en ik ben van plan langer te doen met deze. Als je dat probeert te visualiseren: Ik probeer dus tot 2020 geen nieuwe receiver meer te kopen.

Vandaar dat ik nu gewoon een hele goed koop, met de features waarvan ik denk dat ik er tot die tijd mee kan doen (dus geheel op High Definition voorbereid, met de nieuwste HDMI's/beste scaler/flinke eindtrappen etc. etc.). Als ik er zo naar kijk moet dat lukken, zeker als je bedenkt dat ik een HTPC gebruik als hoofd-speler. En die is steeds aanpasbaar, zolang er maar HDMI 1.3a connectiviteit blijft bestaan.

Daarnasst zal er tot 2020 niet opeens weer een hoger iets zijn als 1080p / HDDVD / BR in Europa. Reken maar zelf: In NL hebben we pas in 2020 HD standaard op de TV denk ik, aangezien 2012 pas het jaar voor volledige digitalisering is. En BR / HDDVD zullen pas vanaf 2012 een groter volume omvatten dan standaard DVD.

Overigens: in 2020 zullen Japan en de VS inmiddels wel alweer over zijn op UHD/QHD denk ik ;).

• stimpyrulez
Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:57:
[...]

Naja, da's mijn manier van vernieuwen/vervangen. Ik heb zo'n 10 jaar gedaan met mijn huidige Harman/Kardon, en ik ben van plan langer te doen met deze. Als je dat probeert te visualiseren: Ik probeer dus tot 2020 geen nieuwe receiver meer te kopen.

Vandaar dat ik nu gewoon een hele goed koop, met de features waarvan ik denk dat ik er tot die tijd mee kan doen (dus geheel op High Definition voorbereid, met de nieuwste HDMI's/beste scaler/flinke eindtrappen etc. etc.). Als ik er zo naar kijk moet dat lukken, zeker als je bedenkt dat ik een HTPC gebruik als hoofd-speler. En die is steeds aanpasbaar, zolang er maar HDMI 1.3a connectiviteit blijft bestaan.

Daarnasst zal er tot 2020 niet opeens weer een hoger iets zijn als 1080p / HDDVD / BR in Europa. Reken maar zelf: In NL hebben we pas in 2020 HD standaard op de TV denk ik, aangezien 2012 pas het jaar voor volledige digitalisering is. En BR / HDDVD zullen pas vanaf 2012 een groter volume omvatten dan standaard DVD.

Overigens: in 2020 zullen Japan en de VS inmiddels wel alweer over zijn op UHD/QHD denk ik ;).
Nee ok, ieders zijn eigen ding toch, en als ik het wat meer waard vond, dan vond ik dat ook een goed apparaat.

Alleen als je een HTPC gebruikt, met een goede videokaart, dan knal je er toch gewoon 1080p uit?
Waarom neem je dan een versterker die goed kan upscalen? (tenminste dat moet ie zeer goed kunnen)
Of doe je dat voornamelijk voor TV?

Heb er ook wel naar zitten kijken 805/875, maar vond het gewoon te duur. Verder de spec zien er veel belovend uit.

stimpyrulez schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:46:
[...]

Nee ok, ieders zijn eigen ding toch, en als ik het wat meer waard vond, dan vond ik dat ook een goed apparaat.

Alleen als je een HTPC gebruikt, met een goede videokaart, dan knal je er toch gewoon 1080p uit?
Waarom neem je dan een versterker die goed kan upscalen? (tenminste dat moet ie zeer goed kunnen)
Of doe je dat voornamelijk voor TV?

Heb er ook wel naar zitten kijken 805/875, maar vond het gewoon te duur. Verder de spec zien er veel belovend uit.
Digital kabelTV is voorlopig in NL hoofdzakelijk in Sd-kwaliteit. Ik gebuik dan mijn Reon om de upscaling te doen, en bouw geen tuner in in mijn HTPC.

De HTPC moet je iegenlijk zien als luxe HDDVD / BR / MKV & X264-Media-speler ;)

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 11-09-2007 12:51]

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 100386 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 11:07:
[...]

Vanaf de 805 hebben deze receivers allemaal het zogenaamde "3-stage inverted darlington circuit" in "dual push-pull" configuratie.

Kort gezegd komt dat erop neer dat de positive golfvorm en de negatieve golfvorm (als je je een sinus-golf voorsteld) elk hun eigen versterker heeft (verklaring voor dat "dual push - pull").

En als ik eea goed lees, dan heeft elke helft van de golfvorm dus ook de beschikking over een 3-tal transistoren die in 3 stappen de versterking leveren. Dat zou bijna betekenen dat elk kanaal dus de beschikking heeft over 6 mosfets ;) ... tenminmste als ik een beetje kan rekenen (en vertalen).

Of het waar is of niet; Alle reviews die tot op heden zijn verschenen spreken allemaal over een fenomenale weegave van alle tonen, en het gemak waarmee ook de diepste tonen met dynamiek worden weergegeven.

Een review van de 805;
http://www.areadvd.de/hardware/2007/onkyo_tx_sr805e_1.shtml

Wat reviews van de 875, maar die heeft de zelfde versterkertrap als de 805;
http://www.homecinemachoi...yreview.php?reviewid=7312
http://www.soundandvision...tx-sr875-av-receiver.html
Bedankt voor je reactie! Klinkt goed, maar is wel nog wat aan de prijs.. ik zag net dat Harman Kardon een nieuwe receiver (AVR 247) heeft die ook upscaling naar 720p doet via HDMI en tevens een (persoonlijk) veel mooier uiterlijk heeft. Ik denk dat ik die eens ga vergelijken met de Onkyo's. Die HK receiver is echter nog nauwelijks te vinden in .nl behalve bij Racoon, maar die vragen zomaar 700 euro. Belachelijk veel, als je nagaat dat hetzelfde ding in .us maar 499 dollar kost.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• stimpyrulez
Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:50:
[...]

Digital kabelTV is voorlopig in NL hoofdzakelijk in Sd-kwaliteit. Ik gebuik dan mijn Reon om de upscaling te doen, en bouw geen tuner in in mijn HTPC.

De HTPC moet je iegenlijk zien als luxe HDDVD / BR / MKV & X264-Media-speler ;)
ja voor tv is het wel mooi, alleen dan is denk ik een 805 en een samsung HD kastje wat naar 720p scaled goedkoper.

Maar laat binnen kort maar even weten hoe die bevalt!!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-03 16:45
Die onkyo 605 klinkt mij ook wel goed in de oren, maar hoe zit het met geen THX (select) support?!
Is dit belangrijk voor een beetje home theatre of is dit alleen 1 of ander logo wat dit model niet mag voeren maar de rest wel !?

stimpyrulez schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 17:51:
[...]

ja voor tv is het wel mooi, alleen dan is denk ik een 805 en een samsung HD kastje wat naar 720p scaled goedkoper.

Maar laat binnen kort maar even weten hoe die bevalt!!
Ik ga meteen voor full HD @ 1080p :)

De 805 scaled bijvoorbeeld component niet verder dan 720p en deinterlaced 1080i niet naar 1080p, en laat geen 1080p toe op component-ingang. Kortom de video-sectie van 805 is niet wat ik ervan hoop te verwachten.

En natuurlijk laat ik weten hoe die bevalt <kruijff modus>da's logisch</kruijff modus>

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 11-09-2007 17:57]

• stimpyrulez
ksi schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 17:53:
Die onkyo 605 klinkt mij ook wel goed in de oren, maar hoe zit het met geen THX (select) support?!
Is dit belangrijk voor een beetje home theatre of is dit alleen 1 of ander logo wat dit model niet mag voeren maar de rest wel !?
Of het echt toegevoegde waarde heeft weet ik niet.
Voordeel van Bijv. 705 en hoger is voornamelijk dat je meer HDMI ingangen hebt.

De 2 die er standaard opzitten heb je denk ik zo vol. De 705 heeft er 3 en de 805 (en hoger) hebben er 4.

Maar de 605 is wel mooi goedkoop voor een goede versterker (heb hem nog niet gehoord hoor, maar qua specs)

Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:08:
shopperdeshop ...

Zaterdag ochtend een bericht van zowel de leverancier als de importeur gehad; Pas over 3 à 4 weken zal hij weer leverbaar zijn, er wordt momenteel een compleet nieuwe zending naar Europa gadaan. Dit komt door 2 dingen:
1) Het apparaat bleek véél populairder dan verwacht, dus uitverkocht.
2) Er zijn een paar kleine updates gedaan, waardoor hiopelijk de kleienn kinderziektetjes eruit zijn.

Op zich had ik wel verwacht dat ie erg populair zou zijn, want er waren al 7000 reacties in de "2007 Onkyo AVR (TX-NR905, TX-SR875,805,705,605,575,505) Anticipation Thread", waarvan al vele berichten waren van pre-orders. Dus op zich had men het aan kunnen zien komen.

Aan de andere kant: Ook ik zat te kijken naar die kleine kinderziektetjes, en heb overwogen om te wachten met bestellen vanwege die ziektetjes. En wat dat betreft is het dus misschien wel goed dat het zo loopt. Misschien krijg ik nu een "betere dan ik had verwacht" (i.e. zonder de kleine probleempjes) :)

Alles bij elkaar dus ook prima service van mijn dealer (en de importeur), dat ze me zo goed op de hoogte houden van de stand van zaken.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 17-09-2007 10:26]

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Anoniem: 100386 schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:24:
[...]

Zaterdag ochtend een bericht van zowel de leverancier als de importeur gehad; Pas over 3 à 4 weken zal hij weer leverbaar zijn, er wordt momenteel een compleet nieuwe zending naar Europa gadaan. Dit komt door 2 dingen:
2) Er zijn een paar kleine updates gedaan, waardoor hiopelijk de kleienn kinderziektetjes eruit zijn.

Op zich had ik wel verwacht dat ie erg populair zou zijn, want er waren al 7000 reacties in de "2007 Onkyo AVR (TX-NR905, TX-SR875,805,705,605,575,505) Anticipation Thread", waarvan al vele berichten waren van pre-orders. Dus op zich had men het aan kunnen zien komen.

Aan de andere kant: Ook ik zat te kijken naar die kleine kinderziektetjes, en heb overwogen om te wachten met bestellen vanwege die ziektetjes. En wat dat betreft is het dus misschien wel goed dat het zo loopt. Misschien krijg ik nu een "betere dan ik had verwacht" (i.e. zonder de kleine probleempjes) :)

Alles bij elkaar dus ook prima service van mijn dealer (en de importeur), dat ze me zo goed op de hoogte houden van de stand van zaken.
Geldt de compleet nieuwe zending + kleine updates alleen voor de TX-SR875, of ook voor de andere modellen?

Ik zit zelf op de TX-SR705 te wachten, maar hij is nog nergens voor een fatsoenlijke prijs te vinden. Alle andere modellen zijn al voor €150 of meer onder de adviesprijs te vinden, maar de 705 blijft duur.
De goedkoopste zwarte 705 die ik in Nederland kan vinden kost €899, terwijl je voor €950 al een 805 kan kopen. 8)7

• stimpyrulez
Mikey5times schreef op maandag 17 september 2007 @ 11:09:
[...]

Geldt de compleet nieuwe zending + kleine updates alleen voor de TX-SR875, of ook voor de andere modellen?

Ik zit zelf op de TX-SR705 te wachten, maar hij is nog nergens voor een fatsoenlijke prijs te vinden. Alle andere modellen zijn al voor €150 of meer onder de adviesprijs te vinden, maar de 705 blijft duur.
De goedkoopste zwarte 705 die ik in Nederland kan vinden kost €899, terwijl je voor €950 al een 805 kan kopen. 8)7
volgens mij is ie bij redcoon een stuk goedkoper.
Eerst was hij daar 750,- euro. Alleen nu is ie 800,- euro geworden.
Weet trouwens niet of het verschil maakte tussen zwart of zilver.

Zou even kijken bij kieskeurig ;)

• Mikey5times
  • Niet online
stimpyrulez schreef op maandag 17 september 2007 @ 11:27:
[...]

volgens mij is ie bij redcoon een stuk goedkoper.
Eerst was hij daar 750,- euro. Alleen nu is ie 800,- euro geworden.
Weet trouwens niet of het verschil maakte tussen zwart of zilver.

Zou even kijken bij kieskeurig ;)
Ja, allang gekeken. Bij redcoon is het idd €803 voor de zilveren. Het probleem is dat ik €800 nog steeds teveel vind (zeker omdat ie eerst wegmocht voor €750), Redcoon niet zo'n heel betrouwbare winkel is, en dat ik per sé de zwarte wil. :P

De 705 is samen met de 905 als laatste uitgekomen. En Onkyo heeft de vraag in met name Europa erg onderschat. De laatste jaren was de vraag naar producten Onkyo in Eu namelijk dalende, maar bij deze reeks receivers is de vraag ineens met een grote factor verhoogd (hàdden ze kunnen weten, als ze de forums hadden gevolgd).

Gevolg is dat er te weinig van de eerste reeks van elk type naar EU is verscheept, en dat ze nu haastig een nieuwe levering van de gehele reeks gaan doen.

De 905 is zelfs helemaal nog niet verkrijgbaar (zowel in EU als in VS is de levering daarvan moeizaam) en ook van de 705 hoor ik (nu) dus van leveringsproblemen.

En dus vraag > aanbod == hogere prijs. Gewoon 4 weken wachten dan is vraag < aanbod, dus weer verbeterende prijsstellingen.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 17-09-2007 11:56]

• stimpyrulez
Anoniem: 100386 schreef op maandag 17 september 2007 @ 11:55:
De 705 is samen met de 905 als laatste uitgekomen. En Onkyo heeft de vraag in met name Europa erg onderschat. De laatste jaren was de vraag naar producten Onkyo in Eu namelijk dalende, maar bij deze reeks receivers is de vraag ineens met een grote factor verhoogd (hàdden ze kunnen weten, als ze de forums hadden gevolgd).

Gevolg is dat er te weinig van de eerste reeks van elk type naar EU is verscheept, en dat ze nu haastig een nieuwe levering van de gehele reeks gaan doen.

De 905 is zelfs helemaal nog niet verkrijgbaar (zowel in EU als in VS is de levering daarvan moeizaam) en ook van de 705 hoor ik (nu) dus van leveringsproblemen.

En dus vraag > aanbod == hogere prijs. Gewoon 4 weken wachten dan is vraag < aanbod, dus weer verbeterende prijsstellingen.
Jeps, en gelukkig kan ik nog effe wachten ;)

Alleen wel jammer, als je leest dat hij in amerika soms voor "maar" 600,- dollar over de toonbank gaat.

[Voor 5% gewijzigd door stimpyrulez op 17-09-2007 12:04]

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-08-2022
Misschien kan je het spul in Duitsland wel snel krijgen. In ieder geval is het daar vaak goedkoper. Ik heb mijn Receiver + DVD-speler in daar gekocht. Is wel spannend: boel euro's overmaken vaan een buitenlandse rekening en dan maar hopen dat alles aankomt. Vooral als het in meerdere zendingen gedaan wordt!

[Voor 51% gewijzigd door Witte op 17-09-2007 16:39]

Houdoe

Witte schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:37:
Misschien kan je het spul in Duitsland wel snel krijgen. In ieder geval is het daar vaak goedkoper. Ik heb mijn Receiver + DVD-speler in daar gekocht. Is wel spannend: boel euro's overmaken vaan een buitenlandse rekening en dan maar hopen dat alles aankomt. Vooral als het in meerdere zendingen gedaan wordt!
Leuk, spannend ....

Je zal maar eens RMA nodig hebben, of erger nog een beroep moeten doen op garantie. Moet je dan een 24 kilogram zwaar apparaat in een doos gaan versturen, en ook nog eens verzekeren omdat je niet vertrouwd of tie aankomt of niet ?

Lijkt me totaal geen goed plan, ik heb toch liever iets meer zekerheid als ik € 1400,-- uitgeef.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:11

Royz

Kleurenblind!!

Is er trouwens een verschil tussen de 505 en de 505E? Ik heb namelijk een zilvere 505 gekocht, maar ik kan echt geen verschil ontdekken in specs of foto's van de 2 types. Ben benieuwd :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Mikey5times
  • Niet online
De E betekent volgens mij alleen dat het om een Europees model gaat.

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 06:40
Anoniem: 100386 schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:24:
[...]

Ik ben wel zeer benieuwd naar de updates voor de kinderziektes (judder, jitter etc).
Ik heb zelf de 875 nu een week, en heb het upscalen en de Reon PQ Enhancer uitgezet (alles op through gezet).
Het beeld was niet spectaculair verbeterd, en de judder was vooral bij voetbal wedstrijden ondraaglijk.
Blokjes en ruis waren idd wel verdwenen, maar zwart was grijs geworden, en het algehele beeld leek wel een waas(wordt ook wel als "zacht" omschreven).

Nou is het wel zo dat ik alles via composiet had aangesloten, omdat ik nog steeds wacht op mijn HDMI sat ontvanger. Het is dus even afwachten wat de resultaten zullen zijn met deze tuner.

Mocht je de receiver ontvangen, zou ik graag van je willen weten wat de firmwareversies zijn die er bij jouw dan op staan.

[Voor 3% gewijzigd door Dikkie op 02-10-2007 08:30]

Dikkie schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 08:28:
[...]

Ik ben wel zeer benieuwd naar de updates voor de kinderziektes (judder, jitter etc).
Ik heb zelf de 875 nu een week, en heb het upscalen en de Reon PQ Enhancer uitgezet (alles op through gezet).
Het beeld was niet spectaculair verbeterd, en de judder was vooral bij voetbal wedstrijden ondraaglijk.
Blokjes en ruis waren idd wel verdwenen, maar zwart was grijs geworden, en het algehele beeld leek wel een waas(wordt ook wel als "zacht" omschreven).

Nou is het wel zo dat ik alles via composiet had aangesloten, omdat ik nog steeds wacht op mijn HDMI sat ontvanger. Het is dus even afwachten wat de resultaten zullen zijn met deze tuner.

Mocht je de receiver ontvangen, zou ik graag van je willen weten wat de firmwareversies zijn die er bij jouw dan op staan.
Tuurlijk zal ik dat melden. In eerste instantie zal ik alles via component aansluiten, omdat ik op dit moment nog een gewone 16:9 beeldbuis heb. Wat ik heb begrepen kan je die ook via component aansluiten.

In de loop van de volgende maanden (prognose december) komt ook de HDTV, als laatste stap in de SD-2-HD conversie bij mij thuis :)

Heb je de receiver wel werkelijk op PAL gezet, en al die andere instellingen van in,- en outputs "vervangen" door de resp. PAL 576p/i etc ? (tenminste wat ik ervan weet vanuit i-net, omdat ik de handleiding ook nog niet heb natuurlijk ;) )

Overigens lees ik nu ook over andere problemen die mij meer zorgen baren, waarvan ik eerder hoop dat ze die hebben verbeterd (zie ook avsforum ...)

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 02-10-2007 09:17]

• Dikkie
Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 09:14:
[...]

Tuurlijk zal ik dat melden. In eerste instantie zal ik alles via component aansluiten, omdat ik op dit moment nog een gewone 16:9 beeldbuis heb. Wat ik heb begrepen kan je die ook via component aansluiten.

In de loop van de volgende maanden (prognose december) komt ook de HDTV, als laatste stap in de SD-2-HD conversie bij mij thuis :)

Heb je de receiver wel werkelijk op PAL gezet, en al die andere instellingen van in,- en outputs "vervangen" door de resp. PAL 576p/i etc ? (tenminste wat ik ervan weet vanuit i-net, omdat ik de handleiding ook nog niet heb natuurlijk ;) )

Overigens lees ik nu ook over andere problemen die mij meer zorgen baren, waarvan ik eerder hoop dat ze die hebben verbeterd (zie ook avsforum ...)
Ik heb het gelezen op avsforum ja :)

Ik stuur alles gewoon via PAL door naar de receiver. is dus denk ik gewoon 576i. Verder alle instellingen geprobeerd-> 408/567i/p, 720p. 1080i maar constant de judder bij vooral voetbal wedstrijden. Praatprogrammas is het een stuk minder (logisch natuurlijk), maar daar zie je het verschijnsel vooral bij de mond en oogleden.

Ik ben op dit moment actief op het avforum.com, waar een onkyo vertegenwoordiger nu actief is.
Even het vuur aan de schenen leggen m.b.t. de upgraden van firmware, wat onmogelijk is volgens de usa vertegenwoordigers(605?), de problemen met de judder etc, en uiteraard de kinderziektes die nu verholpen zouden zijn met de nieuwe batch.

http://www.avforums.com/f...p?p=5587103&postcount=808

Wat je hier (http://www.avforums.com/f...p?p=5561057&postcount=747) "judder" noemt, is helemaal geen judder. Dit is de img die je erbij had gezet:

http://www.matthiasm.com/PAL2NTSC/interlaced.jpg

Dit is wat "combing" wordt genoemd, wat weer het gevolg is van het compleet fout deinterlinieren. Logisch, want je 875 deinterlinieerd helemaal niet (hij staat immers op "through"). Je moet je output op 576p zetten, en zorgen dat de Reon de interliniereing voor zijn rekening neemt (dus weer aanzetten, want nu je eea op "through" hebt staan doet je TV dat dus ... en duidelijk niet op de goede manier).

Als je dan overigens alsnog combing krijgt dan vermoed ik dat het inderdaad aan je input kan liggen, die op één of andere manier de digitalisering niet helemaal goed laat plaatsvinden. Want ik heb nergens gelezen dat de TFF/BFF ( top-field-first resp. bottom-field-first) detectie, alsmede de deinterliniering problemen geeft.

Judder is iets heel anders; Dat is het gevolg van een foute pull-down (detectie). Daardoor ontstaan er op momenten stotteringen in het beeld, er worden namelijk onjuiste frames dubbel weergegeven. Het foute zit hem ering dat frames die in het origineel al "dubbel" waren (wegens pull-up) nogmaals dubbel worden weergegeven, ipv dat ze rechtstreeks worden doorgegeven of worden verwijderd. De pull-down detectie herkend dus frame-doubles niet goed genoeg.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 02-10-2007 10:51]

• Dikkie
Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:44:
Wat je hier (http://www.avforums.com/f...p?p=5561057&postcount=747) "judder" noemt, is helemaal geen judder. Dit is de img die je erbij had gezet:

[afbeelding]

Dit is wat "combing" wordt genoemd, wat weer het gevolg is van het compleet fout deinterlinieren. Logigh, want je 875 deinterlinieerd helemaal niet (hij staat immers op "through"). Je moet je output op 576p zetten, en zorgen dat de Reon de interliniereing voor zijn rekening neemt (dus weer aanzetten).

Judder is iets heel anders; Dat is het gevolg van een foute pull-down (detectie). Daardoor ontstaan er op momenten stotteringen in het beeld, er worden namelijk onjuiste frames dubbel weergegeven. Het foute zit hem ering dat frames die in het origineel al "dubbel" waren (wegens pull-up) nogmaals dubbel worden weergegeven, ipv dat ze rechtstreeks worden doorgegeven of worden verwijderd. De pull-down detectie herkend dus frame-doubles niet goed genoeg.
Zoals ik het beschreven heb:
There is a often a small stuttering image for about 0.5 seconds and a distortion in the image itself that looks like this:
stuttering image = judder
Distortion = het plaatje = "combing"

Het zijn dus 2 aparte problemen die wel tegelijk optreden.

Ik heb alle instellingen geprobeerd, maar blijf deze 2 problemen houden. Of ik het nou op 567P, 720p, 1080i, 1080p zet. :(

Ik heb de sat receiver nu rechtstreeks op de tv aangesloten, en de problemen zijn verdwenen (wel weer tetris beeld met al die blokjes)
Komt de onkyo er tussen is het weer feest. :(

[Voor 11% gewijzigd door Dikkie op 02-10-2007 10:54]

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Nu heb ik nog een SCART kabeltuner. Dat wil ik eigenlijk ook nog wel zo houden omdat HD kabeltuners niet beschikken over opname mogelijkheden. Hoe kan ik dat nou het beste oplossen?

Composiet is volgens mij geen echte oplossing aangezien deze kwaliteit niet opkan tegen SCART. Wel heb ik een digitale optische uitgang op mijn kabeltuner die in de Onkyo kan. Gewoon SCART op tv houden en optisch naar de Onkyo toe? Wel zonde want voor de rest kan ik mijn XBOX360 en DVD-speler wel aansluiten behalve die kabeltuner.

Hoe kan ik dit het beste oplossen :?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Mooi, kreeg een bellertje van mijn leverancier. De receiver is door de importeur naar hem verstuurd, en als het meezit heb ik hem dit weekend binnen \o/

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-03 09:55
Ik heb gisteren de 705 besteld.
Vandaag zijn ze aan mijn deur geweest maar was helaas niet thuis. Wellicht morgen en anders haal ik hem vrijdag op het postkantoor op :*)

Heb hem eigenlijk blind gekocht dus hoop dat ie bevalt .....
Zal mijn bevindingen hier posten.

Mijn apparatuur:
Front infinity overture 3 (met actieve laag weergave)
rear infinity overture 1 (idem)
center Kef Q95c

Verder gebruik ik een media center pc om mijn media af te spelen via hdmi

[Voor 47% gewijzigd door rsvmark op 03-10-2007 21:38]

• stimpyrulez
rsvmark schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 20:28:
Ik heb gisteren de 705 besteld.
Vandaag zijn ze aan mijn deur geweest maar was helaas niet thuis. Wellicht morgen en anders haal ik hem vrijdag op het postkantoor op :*)

Heb hem eigenlijk blind gekocht dus hoop dat ie bevalt .....
Zal mijn bevindingen hier posten.

Mijn apparatuur:
Front infinity overture 3 (met actieve laag weergave)
rear infinity overture 1 (idem)
center Kef Q95c

Verder gebruik ik een media center pc om mijn media af te spelen via hdmi
Mmm ben benieuwd! Lijkt me ook een mooie reciever.

(wat heeft ie mogen kosten asl ik vragen mag? Zag namelijk dat ie eerst 750,- was, en later > 800,- )

• rsvmark
Ik heb hem voor 799 besteld bij digitalstreet.nl
Kon afgelopen week mijn eigen Denon receiver en dvd speler verkopen dus zat ineens zonder..
Ik had voor mezelf een bedrag in gedachten en daar kon ik de 705 voor kopen dus heb de stap maar genomen.
Ben benieuwd...

Zaterdagochtend ga ik mijn 875 ophalen, zal eens kijken of er nog voldoende prik in de batterijen van m'n camera zitten. Wellicht dat ik hier wat piccies kan plaatsen ;)

• rsvmark
Gisteren de 705 binnen gekregen en wat een verademing :*)
Had hiervoor een donon 2801 en die heeft altijd wat zwaar geklonken ism mijn overture 3 infinity's oftewel de basweergave was wat te nadrukkelijk aanwezig.
Deze onkyo heeft een wat neutralere klank wat mijn speakers dus beter laat klinken.

Heb alleen wat problemen om mijn hdmi signaal van mijn htpc goed te krijgen.
Had al het probleem dat mijn sony lcd alleen gezien werd door mijn htpc bij het opstarten en niet na het wakker worden vanuit standby. Nu de onkyo ertussen zit ziet mijn onboard vga niet dat er een hdmi apparaat aangesloten zit en stuurt de ati driver geen signaal over hdmi :(
Iemand hier ervaring mee?

Zo hij staat, koste wel aardig wat werk :X .

Het ophalen was grappig: Op de doos staat bv. in het engels "dat het vanwege de grootte en het gewicht aan is te bevelen om de doos te dragen met minimaal 2 personen". En da's niets te weinig gezegd: Inclusief alle verpakkingsmateriaal, accesoires etc. weegt het pakket maar liefst 28,5 kilogram :o
Mede ook wegens het 120 pagina's tellende handBOEKje

En het is idde absoluut geen kleintje :*)
In plat hollands: Een beetje een patserige teringbak :P

En het geluid wat eruit komt is :9~ . Dynamisch, met een prachtige plaatsing binnen die grote dynamische ruimte. Absoluut geen rammende disco-bassen, maar strak en laag, en daaop een heel fijn transparant fundament van middentonen, en een werkelijk prachtig hogetonenbereik, zonder "SSisSSen" etc. Prima lineair dus, in balans en heel gedetailleerd. Beter dan mijn Harman/Kardon zelfs ... niet verwacht dat ik dat meteen na aansluiten al zou zeggen. Maar goed, ter verdediging van de HK: Dat was een oud beessie

Geinig hoe dat gaat met goed geluid: Je zit heerlijk te luisteren, en pas als je wat tegen iemand probeert te zeggen, en ze verstaan je niet, dan pas merk je dat je hem dus echt wel goed hard hebt staan ;) Kortom, het geluid wordt niet geknepen en vervormd etc.

Verdere info volgt later, ook de firmwareinfo. Maar één ding is idd waar: Hij wordt erg warm aan de rechterkant achterin. Het zijn volgens mij de 3 DSP's die zeg maar "de laag onder" de Reon zitten, want de warmte concentreert zich links van het video-board.

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 07-10-2007 00:42]

• stimpyrulez
Nou Heren,

Nu nog een paar foto's natuurlijk, om al dat moois te aanschouwen! ;)

• ksi
Ik sluit me bij hierbij aan, pics please :)
en een voorzichtig kickje
plus waar vind ik nog een 605 op dit moment voor een normale prijs en/of levertijd?

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55
ksi schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:21:
plus waar vind ik nog een 605 op dit moment voor een normale prijs en/of levertijd?
Ik heb zojuist een 605 bij de plaatselijke Mediamarkt gehaald, die was daar 599,- (maar daar heb ik nog wat vanaf gedongen), maar ze hadden er maar 1 binnengekregen.

Kan dit ding nu ook component en s-video enzo upscalen of alleen iets wat op HDMI binnen komt?

Signature

• stimpyrulez
Exar schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 23:57:
[...]

Ik heb zojuist een 605 bij de plaatselijke Mediamarkt gehaald, die was daar 599,- (maar daar heb ik nog wat vanaf gedongen), maar ze hadden er maar 1 binnengekregen.

Kan dit ding nu ook component en s-video enzo upscalen of alleen iets wat op HDMI binnen komt?
De 605 kan niet upscalen.
Tenminste zover ik weet niet.

Alleen de 875 en 905 kunnen upscalen. (volgens onkyo)

Dacht dat de 805 en 705 wel kunnen upscalen tot 720p van component naar hdmi. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:42
stimpyrulez schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 07:01:
[...]

De 605 kan niet upscalen.
Tenminste zover ik weet niet.
Voorzover ik gelezen heb is dat niet helemaal waar, er schijnt een geheim menu op de 605 te zitten waarmee je de analoge aansluitingen kan upscalen naar 720p

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=854964
"The hidden menu is accessed by holding the AUX button and concurrently pushing Power."
het schijnt overigens niet bij iedereen te werken.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Nou ja, het is dus tenminste gedeeltelijk waar. Je moet zelfs helemaal een "geheim menu" in, om dit te regelen. Bij mijn 875 staat het gewoon in de handleiding, en je kan het gewoon in de OSD instellen.

Dus, in principe zijn alleen de 875/905 officieel geschikt om mee te upscalen.

• stimpyrulez
Anoniem: 100386 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:47:
Nou ja, het is dus tenminste gedeeltelijk waar. Je moet zelfs helemaal een "geheim menu" in, om dit te regelen. Bij mijn 875 staat het gewoon in de handleiding, en je kan het gewoon in de OSD instellen.

Dus, in principe zijn alleen de 875/905 officieel geschikt om mee te upscalen.
Dat bedoelde ik eigenlijk ook te zeggen.
En de 875 en 905 hebben een speciale chip die dit doet.

De 605 t/m 805 heeft deze chip niet.
Tevens vraag ik me af hoe goed de kwaliteit is met deze upscaling?

(P.S. @G_M_C heb je nog effe tijd een paar leuke pics te schieten?? )

[Voor 5% gewijzigd door stimpyrulez op 12-10-2007 10:05]

• ksi
de 605 etc heeft toch ook gewoon een faroudja (sp?) ? upscaling tot 720p doet hij volgens mij wel
maar niet de duurdere reon proccessing? die zit op de "betere" modellen en doet het tot 1080p ?

stimpyrulez schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:04:
[...]

Dat bedoelde ik eigenlijk ook te zeggen.
En de 875 en 905 hebben een speciale chip die dit doet.

De 605 t/m 805 heeft deze chip niet.
Tevens vraag ik me af hoe goed de kwaliteit is met deze upscaling?

(P.S. @G_M_C heb je nog effe tijd een paar leuke pics te schieten?? )
Ik zal dit weekend eventjes de camera ter hand nemen, tenminste als ik tijd heb. Door lekkage moet ik nu eerst "eventjes" een nieuw stuk vloer leggen :/

• AleSyS
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik ben zelf de trotse bezitter van een 805. Geluid is perfect alleen de video unit (HMDI) heeft nog wel eens haperingen. Het lijkt er op dat het signaal biet wil syncen (HDMI handshake).

Vooral als de versterker warm/heet wordt (en dat wordt ie zeker) wil HDMI nog wel eens haperen en vreemde ruis door het beeld geven. In sommige reviews wordt dat ook aangegeven.

Al met al ben ik toch zeer tervreden met de onkyo

• Exar
Ok, na veel gedoe met proberen beeld te krijgen vanaf de 605 naar mijn tv kom ik er achter dat deze Onkyo waarschijnlijk (kan iemand dit bevestigen?) alleen 1080p aanbiedt en dat er nergens in te stellen is 720p/1080i te gebruiken.
Voor HD-ready tv's zoals de mijne is deze AV-receiver dus niet echt geschikt lijkt het....
Iemand nog een idee wat ik hiermee kan doen behalve 'even' een 1080p tv kopen of de receiver terugbrengen?

Beetje vreemd trouwens, als dit werkelijk mijn probleem is, dat Onkyo nergens vermeldt (ook niet in de handleiding voor zover ik heb gevonden) dat je persé een 1080p tv moet hebben... :|

Of heb ik toch een instelling ergens gemist waardoor ik geen beeld krijg?

[Voor 5% gewijzigd door Exar op 13-10-2007 15:06]

Signature

Exar schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:05:
[...]

Waarschijnlijk dat laatste; Maar ik heb geen handleiding van de 605, dus kan je niet verder helpen. Maar in ieder geval zou hij dus 576i/p (standaard PAL TV-signaal) op de monitor out moeten kunnen weergeven voor zijn menu. Dus ik denk dat je wss iets fout hebt gedaan (HDMI uitgezet/aangezet ? Wel op de juiste manier aangesloten ? etc. )

• Exar
Anoniem: 100386 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:34:
[...]

Waarschijnlijk dat laatste; Maar ik heb geen handleiding van de 605, dus kan je niet verder helpen. Maar in ieder geval zou hij dus 576i/p (standaard PAL TV-signaal) op de monitor out moeten kunnen weergeven voor zijn menu. Dus ik denk dat je wss iets fout hebt gedaan (HDMI uitgezet/aangezet ? Wel op de juiste manier aangesloten ? etc. )
Ik heb alle relevante settings inmiddels geprobeerd en gedubbelchecked en de troubleshooting uit de handleiding gevolgd.

Aansluiting en tv.
HDMI kabel aangesloten van Onkyo HDMI out naar PanasonicTV HDMI 1 of 2 (beide geprobeerd).
HDMI kabel opnieuw ingeplugd en geprobeerd wat verder aan te drukken.
TV handmatig op HDMI 1 of 2 gezet (beide geprobeerd).
TV en Onkyo uit en weer aan.

Onkyo settings.
HDMI monitor output: yes
Immediate Display: On
Monitor Type: 16:9
TV Format: PAL

Geen idee wat ik hier verder nog mee kan, ik ben hier al uren mee bezig geweest.... :/

Signature

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:42
Exar schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:03:
[...]

Ik heb alle relevante settings inmiddels geprobeerd en gedubbelchecked en de troubleshooting uit de handleiding gevolgd.

Aansluiting en tv.
HDMI kabel aangesloten van Onkyo HDMI out naar PanasonicTV HDMI 1 of 2 (beide geprobeerd).

Onkyo settings.

Geen idee wat ik hier verder nog mee kan, ik ben hier al uren mee bezig geweest.... :/
Wat stuurt de bron uit naar de reciever?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Exar
M1lamb3r schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 00:38:
[...]

Wat stuurt de bron uit naar de reciever?
Ik heb m'n xbox360 geprobeerd op component (720p), maar het Onkyo menu krijg ik ook al niet te zien en daar heb je toch geen bron voor nodig?

Signature

• h00ligan83
  • Laatst online: 07-04-2021

Aansluiting en tv.

Onkyo settings.

Wellicht overbodig maar op de onkyo website staat dat er een firmware update is voor de 605. Ik weet niet waar die voor is maar misschien heb je er wat aan?

• stimpyrulez
Exar schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:05:
Ok, na veel gedoe met proberen beeld te krijgen vanaf de 605 naar mijn tv kom ik er achter dat deze Onkyo waarschijnlijk (kan iemand dit bevestigen?) alleen 1080p aanbiedt en dat er nergens in te stellen is 720p/1080i te gebruiken.
Voor HD-ready tv's zoals de mijne is deze AV-receiver dus niet echt geschikt lijkt het....
Iemand nog een idee wat ik hiermee kan doen behalve 'even' een 1080p tv kopen of de receiver terugbrengen?

Beetje vreemd trouwens, als dit werkelijk mijn probleem is, dat Onkyo nergens vermeldt (ook niet in de handleiding voor zover ik heb gevonden) dat je persé een 1080p tv moet hebben... :|

Kon je dit juist niet instellen in dat "geheime" menu. Ik had juist begrepen dat je zo juist 720p kon "forceren" i.p.v dat je upscaled.

Anders effe zoeken op avsforum, daar loopt wel een draadje waar vet veel info in staat.

• Exar
h00ligan83 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:43:
[...]
Wellicht overbodig maar op de onkyo website staat dat er een firmware update is voor de 605. Ik weet niet waar die voor is maar misschien heb je er wat aan?
Volgens die website is mijn receivers firmware up-to-date (gechecked met serienummer).
stimpyrulez schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:41:
[...]
Kon je dit juist niet instellen in dat "geheime" menu. Ik had juist begrepen dat je zo juist 720p kon "forceren" i.p.v dat je upscaled.

Anders effe zoeken op avsforum, daar loopt wel een draadje waar vet veel info in staat.
Het menu schijnt gewoon in 480i uitgezonden te worden, ik krijg het menu niet eens te zien....
Ik heb inmiddels ook geprobeerd via s-vhs aan te sluiten, ook dan krijg ik géén menu te zien. :'(

Signature

Om echt uit te sluiten dat het een aansluitingsprobleem is; Kan jij een pic van de achterkan van je receiver maken, met alle aansluitingen zoals je die nu hebt ?

En, heb je ook naar je TV gekeken ? Zijn de instellingen daarop ook goed ingesteld ?

Want je hoort echt wel een menu te zien, hoe je hem ook aansluit. Ik vind het vreemd, hopelijk issie niet kapot ...

• Exar
Anoniem: 100386 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:54:
Om echt uit te sluiten dat het een aansluitingsprobleem is; Kan jij een pic van de achterkan van je receiver maken, met alle aansluitingen zoals je die nu hebt ?

En, heb je ook naar je TV gekeken ? Zijn de instellingen daarop ook goed ingesteld ?

Want je hoort echt wel een menu te zien, hoe je hem ook aansluit. Ik vind het vreemd, hopelijk issie niet kapot ...
Ik heb geen camera, maar ik kan wel vertellen wat ik heb aangesloten:
- 2 front speakers (op Front Left en Front Right)
- HDMI kabel van HDMI-out naar tv
- s-video kabel van Monitor-out naar tv
- stereo-audio kabel (rood/wit tulp) van tv naar Game/tv-in

That's it, m'n xbox360 is alweer direct op m'n tv aangesloten omdat ik nog niet eens het menu van de 605 op de tv krijg...
Ik denk dat ik er morgen of donderdag maar eens mee terug ga naar de Mediamartk.... en dan maar hopen dat ze er inmiddels alweer eentje binnen hebben gekregen... :|

Signature

Exar schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:03:
[...]

Ik heb geen camera, maar ik kan wel vertellen wat ik heb aangesloten:
- 2 front speakers (op Front Left en Front Right)
- HDMI kabel van HDMI-out naar tv
- s-video kabel van Monitor-out naar tv
- stereo-audio kabel (rood/wit tulp) van tv naar Game/tv-in

That's it, m'n xbox360 is alweer direct op m'n tv aangesloten omdat ik nog niet eens het menu van de 605 op de tv krijg...
Ik denk dat ik er morgen of donderdag maar eens mee terug ga naar de Mediamartk.... en dan maar hopen dat ze er inmiddels alweer eentje binnen hebben gekregen... :|
Echt wel raar, en jammer als ie stuk is. Kan natuurlijk gebeuren dat je een apparaat krijgt wat meteen niet goed blijkt te zijn, pech hebben.

Laat je overigens niet op de gebruikelijke mediamarkt manier afschepen. Je hebt in principe recht op een nieuwe, want deze heeft het nooit gedaan.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Idd, gooi het gewoon op een DOA. In Nederland heb je dan volgens mij het recht op een nieuwe...

Morgen krijg ik trouwens mijn 505E :D

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb mijn 505E inmiddels! Wat een super ding zeg :)

Ik zit alleen met 1 ding, mijn PVR cablebox van Samsung staat niet in de remote code list. Iemand een idee waar ik die wel kan vinden?

Anoniem: 47906

Royz schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:36:
Ik heb mijn 505E inmiddels! Wat een super ding zeg :)

Ik zit alleen met 1 ding, mijn PVR cablebox van Samsung staat niet in de remote code list. Iemand een idee waar ik die wel kan vinden?
Je bedoelt die 'kleine' digitale ontvanger van samsung? Een maat van mij heeft ook de 505e en heeft die kleine samsung. Daar werkt het super. Ik weet niet welke code hij heeft gebruikt. Het lijstje was nogal verwarrend. Als je in het lijstje van de cablebox kijkt ,moet je iets verder terug, daar kom je nog een keer samsung tegen en die code werkt wel. Het was in iedergeval een 'orginele' samsung code.

• Dennis_sla
  • Laatst online: 22:57
Om even met de deur in huis te vallen zit ik eigenlijk met het volgende probleem,

Op dit moment ben ik in het bezit van een 42" Sharp Full HD een Harman / Kardon AVR 132 en een Blu Ray speler 'playstation 3'

Nu kan ik de H/K 132 voor een mooie prijs van de hand doen, en zit ik eraan te denken om de onkyo TX 605 aan te schaffen vanwege het kunnen encoderen van DTS HD Master Audio en Dolby TrueHD.

Alleen wil ik graag weten of de JBL 200.5 speakers ( gekocht i.c.m. de harman kardon ) voldoen voor het weergeven van DTS HD en Dolby TrueHD, aangezien de speakers die ik heb niet echt high end speakers zijn..... En is er hier misschien iemand die weet of ik er flink op vooruit ga of dat de speakers eigenlijk te goedkoop zijn voor deze receiver ?

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

• stimpyrulez
Dennis_sla schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:00:
Om even met de deur in huis te vallen zit ik eigenlijk met het volgende probleem,

Op dit moment ben ik in het bezit van een 42" Sharp Full HD een Harman / Kardon AVR 132 en een Blu Ray speler 'playstation 3'

Nu kan ik de H/K 132 voor een mooie prijs van de hand doen, en zit ik eraan te denken om de onkyo TX 605 aan te schaffen vanwege het kunnen encoderen van DTS HD Master Audio en Dolby TrueHD.

Alleen wil ik graag weten of de JBL 200.5 speakers ( gekocht i.c.m. de harman kardon ) voldoen voor het weergeven van DTS HD en Dolby TrueHD, aangezien de speakers die ik heb niet echt high end speakers zijn..... En is er hier misschien iemand die weet of ik er flink op vooruit ga of dat de speakers eigenlijk te goedkoop zijn voor deze receiver ?
Neem aan dat ze het geluid gewoon weergeven. Voor DTS HD en TrueHD is voornamelijk de versterker van belang.
Denk ook eerder dat jij het geluid "mooi" moet vinden, en als je een nieuwe versterker haald, en je bent niet tevreden, kan je de boxen altijd nog verkopen.

Ik weet trouwens niet of de PS3 met de 605 problemen (plopjes) geeft. Heb gelezen dat de 805 daar wel last van had, en dacht de 605 ook.
De 705 zou er minder last van hebben (dacht ik)

• Exar
Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:13:
[...]
Echt wel raar, en jammer als ie stuk is. Kan natuurlijk gebeuren dat je een apparaat krijgt wat meteen niet goed blijkt te zijn, pech hebben.
Update over mijn probleem met beeld van de 605:
Het bleek aan de HDMI kabel te liggen. Nu heb ik een dure kabel van 60,- en werkt 't wel...
Waarom de s-video niet werkte weet ik niet, maar die heb ik nou ook niet echt nodig als HDMI werkt. ;)

Nu nog een paar mooie luidsprekers erbij kopen... ik zit te denken aan een stje JBL E80's als front speakers. :)
Die doen wel recht aan deze receiver toch?

Signature

Anoniem: 47906

Exar schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:21:
[...]

Update over mijn probleem met beeld van de 605:
Het bleek aan de HDMI kabel te liggen. Nu heb ik een dure kabel van 60,- en werkt 't wel...
Waarom de s-video niet werkte weet ik niet, maar die heb ik nou ook niet echt nodig als HDMI werkt. ;)

Nu nog een paar mooie luidsprekers erbij kopen... ik zit te denken aan een stje JBL E80's als front speakers. :)
Die doen wel recht aan deze receiver toch?
De E80's gaan echt wel werken. Heb de 505E en ze zijn super... Ben nog niet verder geweest dan 44 met de volume knop...
Set --> E505, 2xE80, 2xE20,1x EC25 en 1x 150P. _/-\o_

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Even een vraagje, ik heb mijn DVD-speler via HDMI naar mijn 505E geconnect. Vanuit de 505E gaat er een HDMI kabel naar mijn televisie. Goed nieuws want ik heb inderdaad beeld. Vanuit mijn TV loopt weer een draadje tulpstekkers naar mijn 505E om van geluid te voorzien.

Echter ik krijg dus geen geluid op EN mijn tv EN via de 505E. Ik vermoed dus dat bij de pass-through van de 505 het geluid blijft hangen. Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, maar moet je nog een optie meegeven dat hij beeld EN geluid door moet geven ofzo?

• Exar
Royz schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:38:
Even een vraagje, ik heb mijn DVD-speler via HDMI naar mijn 505E geconnect. Vanuit de 505E gaat er een HDMI kabel naar mijn televisie. Goed nieuws want ik heb inderdaad beeld. Vanuit mijn TV loopt weer een draadje tulpstekkers naar mijn 505E om van geluid te voorzien.

Echter ik krijg dus geen geluid op EN mijn tv EN via de 505E. Ik vermoed dus dat bij de pass-through van de 505 het geluid blijft hangen. Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, maar moet je nog een optie meegeven dat hij beeld EN geluid door moet geven ofzo?
Welk geluid wil je nu op de tv hebben? Toch niet het geluid van je tv? :?
Als je geluid van je dvd-speler op je tv wil hebben dan moet je audio-over-hdmi wel aanzetten in de receiver inderdaad.
Maar dan moet je dvdspeler natuurlijk wel z'n geluid ook aan de receiver geven (en je tv moet geluid via hdmi kunnen ontvangen, maar ik neem aan van wel).
Maar dit heeft dus niets te maken met het 'draadje tulpstekkers' van tv naar receiver, want dat is om geluid van je tv op de receiver te krijgen, niet andersom.

Signature

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Exar schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:30:
[...]

Welk geluid wil je nu op de tv hebben? Toch niet het geluid van je tv? :?
Als je geluid van je dvd-speler op je tv wil hebben dan moet je audio-over-hdmi wel aanzetten in de receiver inderdaad.
Maar dan moet je dvdspeler natuurlijk wel z'n geluid ook aan de receiver geven (en je tv moet geluid via hdmi kunnen ontvangen, maar ik neem aan van wel).
Maar dit heeft dus niets te maken met het 'draadje tulpstekkers' van tv naar receiver, want dat is om geluid van je tv op de receiver te krijgen, niet andersom.
Mijn DVD speler heeft geen digitale uitgang, vandaar dat ik vanuit mijn tv nog een tulpkabel naar mijn receiver heb zodat hte geluid weer via de analoge manier mijn receiver bereikt.

Waar staat de optie audio-over-hdmi? Ben ik niet tegengekomen :)

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:16

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Het klinkt misschien heel eigenwijs (en dat ben ik ook :P) maar welke dvd-speler heb je dan, gezien deze geen digitale aansluiting heeft?

Life is not about specs, it is about joy!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

bartvl schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:04:
Het klinkt misschien heel eigenwijs (en dat ben ik ook :P) maar welke dvd-speler heb je dan, gezien deze geen digitale aansluiting heeft?
Deze :$

Maar ik gebruik hem alleen voor divx/xvid bestanden. Dat doet ie uitstekend namelijk. Voor DVD's gebruik ik mijn XBOX360

[Voor 15% gewijzigd door Royz op 25-10-2007 22:14]

• rsvmark
Royz schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:13:
[...]

Deze :$

Maar ik gebruik hem alleen voor divx/xvid bestanden. Dat doet ie uitstekend namelijk. Voor DVD's gebruik ik mijn XBOX360
Via hdmi zou die dvd speler toch beeld + audio moeten kunnen sturen?!
Dan heb je ze beiden digitaal!!

• stimpyrulez
rsvmark schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 07:25:
[...]

Via hdmi zou die dvd speler toch beeld + audio moeten kunnen sturen?!
Dan heb je ze beiden digitaal!!
dat lijkt me ook ja.
Misschien dat je het in de DVD setupmenu aan moet zetten dat ie het geluid mee stuurd met HDMI?

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mijn DVD stuurt ook beeld + audio over HDMI, maar aanegzien ik een 505E heb (pass-through), gaat de audio dus ook langs mijn receiver naar mijn tv. Vanuit mijn tv moet ik het dan weer terug laten komen naar mijn receiver omdat ik toch wel via mijn HC set wil luisteren. :)

• stimpyrulez
Royz schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:18:
Mijn DVD stuurt ook beeld + audio over HDMI, maar aanegzien ik een 505E heb (pass-through), gaat de audio dus ook langs mijn receiver naar mijn tv. Vanuit mijn tv moet ik het dan weer terug laten komen naar mijn receiver omdat ik toch wel via mijn HC set wil luisteren. :)
pass-through houdt toch alleen in dat als je bijv. 1080p aanbiedt, dat hij hier niks mee doet, maar gelijk doorstuurd naar de TV.
Maar volgens mij moet je het geluid er wel af kunnen halen. (naar mijn wetens)

Moet je niet iets op je versterker instellen? Dat hij Bij bijv. HDMI1, ook het geluid er af haald?

effe in de 605 handl;eiding gekeken, weet niet of het voor jou werkt??
To listen to audio received by the HDMI IN jacks through your TV’s speakers, set the HDMI Audio
Out setting to On (see page 84), and set your DVD player’s HDMI audio output setting to PCM.
Dus de dvd misschien op PCM zetten?

[Voor 19% gewijzigd door stimpyrulez op 26-10-2007 09:07]

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

stimpyrulez schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:50:
[...]

pass-through houdt toch alleen in dat als je bijv. 1080p aanbiedt, dat hij hier niks mee doet, maar gelijk doorstuurd naar de TV.
Maar volgens mij moet je het geluid er wel af kunnen halen. (naar mijn wetens)

Moet je niet iets op je versterker instellen? Dat hij Bij bijv. HDMI1, ook het geluid er af haald?

effe in de 605 handl;eiding gekeken, weet niet of het voor jou werkt??

[...]

Dus de dvd misschien op PCM zetten?
De 605 kan het volgens mij wel, de 505 is alleen pass-through, deze kan geen geluid halen uit de hdmi verbinding. Ik heb even gekeken, maar ook een analoge uitgang ontbreekt op de dvd-speler, omdat deze eigenlijk is gemaakt om als receiver te dienen. Uitgangen zijn dan niet nodig behalve hdmi voor het beeld. Nu las ik in het boekje dat vanwege hdmi beveiligingen audio wordt geblockt uit originele dvd's en ik geen uitgangen verder heb, ben ik bang dat ik op zoek mag naar een andere dvd-speler.

Maar goed, it seems to be no onkyo issue :)

• Dikkie
Het ziet er naar uit dat de eerste updates beschikbaar komen mbt de firmware.
Amerikaanse consumenten kunnen een cd + aanwijzingen aanvragen. De update geschied dmv een seriele kabel.

Tot nu toe gaat het om de 905, maar de 875 schijnt ook al langzaam beschikbaar te komen.

Updates:
Reportedly, the new firmware updates (one for the Integra DTC-9.8 and Onkyo TX-SR875 V1.04) another for the Integra DTR-8.8 and Onkyo TX-NR905 V1.05 and the third for the Onkyo Pro PR-SC885P V1.04) address the following:

1. Add Reon Picture Control Menu to 9.8, 875 & 885
2. Add Control of Brightness, Hue, Contrast and Saturation to all
3. Black Level Issues for all
Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Let op:
Keep it clean. Nog één keer flamen op de man (gast!/*zucht/jij hebt er geen verstand van) = OW en topic op slot.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee