Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Dikkie schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:52:
Het ziet er naar uit dat de eerste updates beschikbaar komen mbt de firmware.
Amerikaanse consumenten kunnen een cd + aanwijzingen aanvragen. De update geschied dmv een seriele kabel.

Tot nu toe gaat het om de 905, maar de 875 schijnt ook al langzaam beschikbaar te komen.

Updates:

[...]
:)

Volgde deze berichten idd al op de voet. Kon niet uitblijven deze update, en daarom heb ik me niet laten stoppen om mijn 875 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:43
Nou maar hopen dat wij deze update ook krijgen en niet de receiver hoeven op te sturen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dikkie schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:04:
Nou maar hopen dat wij deze update ook krijgen en niet de receiver hoeven op te sturen :D
Ja pcies, ik zie het niet zitten om dat hele apparaat weer te oninstalleren, de hele 24 1/2 kilo staal weg te brengen ... vast 2 weken moeten wachten, en dan weer terug met die 24 1/2 kilo staal.

Stuur het maar op, een RS232 connectie heb ik zo opgezet vanaf mijn PC ...

Als ie op de site van Onkyo verschijnt, zullen we hem dan in de meuktracker aanmelden ?
Het is vast de eerste receiver-firmware in die lijst :P

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 01-11-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, het ziet er naar uit dat we echt naar de dealer terug moeten, want de update is in de Europese modellen nogal uitvoerlijk ( .... althans als alles wat gezegd wordt klopt natuurlijk .... )

Het grijpt in op de HDMI, de audio en de video-sectie; Alles bij elkaar moeten er zelfs (schijnbaar) een paar eeproms voor worden geflashed.

Maar .... het schijna alle problemen op te lossen, van HDMI-handshake problemen tot audio-delay en problemen met audio vanaf de PS3. En daarbovenop krijgen we (de 875 en de 905 bezitters) een extra menu om allerlei supersnufjes van de Reon aan te kunnen passen :)

Ik denk dat ik morgen eventjes naar HNNY (de Onkyo-importeur) ga bellen om te vragen wat het advies is.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 01-11-2007 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Pfff das wel een flinke klus zeg.

Ik heb HNNY zelf ook een emailtje gestuurd.

edit:

Ik hoop dat jij meer succes hebt:
Geachte mevrouw, meneer,

HNNY Benelux B.V. verzorgt de import en distributie van hoogwaardige audio en video produkten. HNNY Benelux B.V. onderhoud geen contacten met eindgebruikers en levert haar producten uitsluitend via een netwerk van geautoriseerde dealers. Neem voor advies of offertes contact op met een geautoriseerde dealer. Een overzicht van geautoriseerde dealers treft u op onze website (WWW.HNNY.NL).

Op alle door HNNY Benelux geleverde en via door haar aangestelde geautoriseerde dealers verkochte producten wordt, onder voorwaarden zoals vermeld in het garantiedocument, minimaal 2 jaar garantie verleend. Neem voor technische ondersteuning contact op met de verkoper van uw produkt. Indien de verkoper niet of niet meer in staat is nazorg te verlenen neem dan contact op met een door HNNY Benelux B.V. geautoriseerde dealer in uw omgeving.

Met vriendelijk groet,

[ Voor 126% gewijzigd door Dikkie op 02-11-2007 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dikkie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:33:
Pfff das wel een flinke klus zeg.

Ik heb HNNY zelf ook een emailtje gestuurd.

edit:

Ik hoop dat jij meer succes hebt:

[...]
Hmmm, de vorige keer stonden ze mij erg vriendelijk te woord. Zal gewoon eventjes opbellen dan maar, denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:10:
[...]

Hmmm, de vorige keer stonden ze mij erg vriendelijk te woord. Zal gewoon eventjes opbellen dan maar, denk ik :)
Ik heb ze gesproken, en zoals ook eerder het geval was ben ik zeer vriendelijk en deskundig te woord gestaan; Super moet ik zeggen _/-\o_

Maar ik zal meteen zeggen:
Het is niet de bedoeling dat iedereen nu gaat zitten opbellen

Dit is de huidige stand van zaken: De EU (NL) update is zeer vers van de pers, slechts een dag of 3 oud. De gehele update bestaat niet alleen uit een firmware voor het kleur en/of contrastproblemen in het video-deel, maar ook de audio-DSP's worden geupdate en de HDMI-controller wordt geupdate. Daarnaast wordt de algemene besturingssoftware geupdate, en wordt functionaliteit toegevoegd (o.a. het Reon menu _/-\o_ ).

Als het goed is zullen bijna alle problemen in een keer worden verholpen, van audio-delay tot de HDMI-handshake issues tot het contrast/kleur-problemen (in werkelijkheid: de foute conversie naar YUV 4:4:4). En als bonus krijg je er dus extra functionaliteit bij waaronder de super instelbare opties van de Reon !! (o.a. de instelbare ruisonderdrukking, interlacing anti-aliasing etc. alle super-snufjes dus :) )

Vanaf nu valt te verwachten dat er hoogdstens nog kleiere updates nodig zullen zijn, en dan alleen als iemand ook daadwerkelijk een probleem ergens mee heeft.

Maar nu terug naar de update: Deze is zo nieuw, dat nog niet alle update software en apparatuur is aangekomen in het servicecentrum. In de komende week zal ik worden teruggebeld wanneer alle noodzakerlijke hard,- en software bij het service-centrum voorhanden is, en wanneer ze dus daadwerkelijk kunnen gaan beginnen met de update.

En daar ziet je het dus: Hij moet inderdaad terug naar je leverancier, die hem dan weer zal laten versturen naar het servicecentrum. Dit omdat de update nogal behoorlijk extensief is, en absoluut niet alleen maar via de RS232 oid te doen is. Alles bij elkaar zou het in principe binnen een week moeten kunnen, inclusief wegbrengen en ophalen door ons (dus maandag breng je hem weg, die dag nog wordt ie per bode verstuurd, de volgende dag is hij bij het servicecentrum die eea binnen een dag kunnen fiksen, en dan terug naar je leverancier).

T' is inderdaad een hele toer weer, maar dan is het ook meteen geregeld. En het is idd een fout van Onkyo, maar eea wordt dan wel weer kostenloos geregeld. Naja, ik ga er wel voor in ieder geval.

Maar zoals ik eerder schreef: Ga nu niet allemaal tegelijkertijd naar HNNY bellen, wacht eventjes dit topic af. Ik zal wel doorgeven wanneer ik het signaal krijg dat de updates kunnen plaatsvinden. Daarna kan je in principe verder met je leverancier, want HNNY is iss alleen de hoofdimporteur, en doet geen zaken met ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Ik wacht geduldig af. Wordt weer een helse klus om dan het apparaat naar Gelderland (Digitalstreet) te moeten brengen (vanuit amsterdam :( ).

Maargoed, hopelijk doen zij niet moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oeps, volgens mij vergat ik wat: Mijn post gaat alleen over de 875 en/of de 905 (waar de Reon in zit ...). Jij had toch ook een 875 Dikkie ?

Ik zit er idd ook niet op te wachten om met 25 kilogram in de weer te gaan ... maar ja :/

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 02-11-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Ja, ook de 875 :)

De winkel waar ik de receiver gekocht heb vermeld dat ik het beste alles kan opsturen.

Dacht het even niet :)
Ik breng het wel.

A) kosten die waarschijnlijk hoger uitvallen met de koerier
B) Zeker dat alles netjes aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dikkie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:40:
Ja, ook de 875 :)

De winkel waar ik de receiver gekocht heb vermeld dat ik het beste alles kan opsturen.

Dacht het even niet :)
Ik breng het wel.

1) kosten die waarschijnlijk hoger uitvallen met de koerier
2) Zeker dat alles netjes aankomt.
Inderdaad, ik ga het ook niet sturen nee .... TNT is sowieso niet al te betrouwbaar met pakketjes (bleek maar weer uit de uitzending van Radar afgelopen maandag, en uit een draad ergens hier op GoT ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het ziet er naar uit dat we een redelijke storm van reacties hebben uitgelokt; Jij op AVForums, ik op AVSForums, alleen hier blijft het een beetje rustig. Zijn wij hier de enigen met een 875 en/of 905 receiver met een Reon dan ?

Dan is het een rustige 2-mans fanclub aan het worden :P
Jammer wel, want het is een wereld-apparaat imho. En dat wordt alleen maar beter met deze update !

Overigens heeft een Onkyo-dealer uit Sweden op AVSForums een korte quote gegeven uit het service-manual wat bij deze update hoort; Dat bevestigt dat er een onderdeel moet worden verwijderd voordat er een update kan plaatsvinden. Dus je moet hem idd opsturen !

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 02-11-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Ja, en meneer de Onkyo vertegenwoordiger blijft zeggen dat hij van niks weet.

Fishy....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Als ik me vandaag een nieuwe Onkyo TX-SR 875 bestel, hoe weet ik dan dat deze de laaste Update's heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Door de firmware versie te controleren.

display + standby drukken
via > onder de tone knop achter het klepje kan je door de versies bladeren.

Dit zijn mijn versies:
MAIN 87 1.02/07625A
DSP1 SR8051 07601A
DSP2 SR8052 07518A
DPS3 SR8053 07518A
HDMI 1.00 07517A
VIDEO 07606E00924

Als het goed is, is 1.04 de nieuwste firmware voor MAIN. De rest moet uiteraard ook hoger zijn dan degene die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Spijtig dat je het niet aan de doos kan zien of het serienummer.
Anders ga ik misschien voor een vergelijkbaar model "Yamaha RX-V1800" :?

Ik heb niet echt zin om met de reciever te lopen zeulen :(

[ Voor 18% gewijzigd door Moris op 03-11-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238934

Je moet je niet alleen voelen hoor :)

'k heb nu al een heel lange tijd een Onkyo TX-SR875 in bestelling staan maar in België blijken deze echt super moeilijk leverbaar te zijn.
Vandaag eindelijk bericht gekregen dat hij er dinsdag zou moeten zijn.
Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd of hij al die nieuwe firmware zal bevatten, nog even bang afwachten dus.

Hij zal voornamelijk gebruikt worden in samenwerking met mijn HTPC, eens benieuwd of die HQV hier voor zichtbare verbetering in beeldkwaliteit gaat zorgen.

En dan hopen dat hij net zo mooi surround zal spelen op mijn B&W CM boxen als mijn huidige NAD.

Uiteraard zal ik mijn bevindingen hier dan posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dikkie schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 20:31:
Door de firmware versie te controleren.

display + standby drukken
via > onder de tone knop achter het klepje kan je door de versies bladeren.

Dit zijn mijn versies:
MAIN 87 1.02/07625A
DSP1 SR8051 07601A
DSP2 SR8052 07518A
DPS3 SR8053 07518A
HDMI 1.00 07517A
VIDEO 07606E00924

Als het goed is, is 1.04 de nieuwste firmware voor MAIN. De rest moet uiteraard ook hoger zijn dan degene die ik heb.
Voor de volledigheid ook eventjes mijn versies:
MAIN 87 1.02/07625A
DSP1 SR8051 07601A
DSP2 SR8052 07518A
DPS3 SR8053 07518A
HDMI 1.01 07706A
VIDEO 07606E00924

Dus ik heb al een nieuwere HDMI schijnbaar.

Ben benieuwd naar welke versies we worden geupdate ...

Overigens dacht te hebben gelezen dat de software naar 1.05 werd geupdate (ipv 1.04 zoals jij schrijft ?).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 04-11-2007 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Mag ik vragen wat je de Onkyo TX-SR875 zou betalen en waar je besteld hebt (ben van Boom A12)?

Ik zit zelf te twijfelen tussen de Onkyo TX-SR875 en de Yamaha RX-V1800 :?
Anoniem: 238934 schreef op zondag 04 november 2007 @ 00:17:

'k heb nu al een heel lange tijd een Onkyo TX-SR875 in bestelling staan maar in België blijken deze echt super moeilijk leverbaar te zijn.
Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd of hij al die nieuwe firmware zal bevatten, nog even bang afwachten dus.

Hij zal voornamelijk gebruikt worden in samenwerking met mijn HTPC, eens benieuwd of die HQV hier voor zichtbare verbetering in beeldkwaliteit gaat zorgen.

En dan hopen dat hij net zo mooi surround zal spelen op mijn B&W CM boxen als mijn huidige NAD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey Moris,

Ik heb deze besteld bij dezelfde winkel waar ik mijn speakers heb gehaald namelijk HiFi Video Center Turnhout welke deel is van de Selection groep. Een winkel met veel kennis van zaken en bovenal een uitmuntende service en dit is voor mij misschien nog het belangrijkste bij zulk een aankoop (1500 euro)
Om je maar een voorbeeld te geven, ik had er eind juli een Denon 3808 besteld, omdat deze volgens hun pas eind augustus zou gereleased worden kreeg ik in tussentijd een ander toestel in bruikleen.
(Pioneer VSX-1017AV-S)
Ondertussen bleef die Denon maar op zich wachten en werd ik meer en meer gecharmeerd door de Onkyo en eind september heb ik dan ook de bestelling laten omzetten naar de Onkyo wat voor hun geen probleem was, nogthans verdelen zij normaal geen Onkyo.
Een kleine maand geleden is die Pioneer ineens raar beginnen doen(uitvallen na een paar minuuten), ik heb dit gemeld en kreeg direct een andere in bruikleen, ik zit nu met een NAD T754.

Dus je kan begrijpen dat ik je deze winkel nogal kan aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik ben blij voor jou, dat je de keuze al hebt kunnen maken ;)

Zelf zit ik nog te twijfelen tussen 2 toestellen ivm met de videoscaler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-05 17:27
@Moris,

Ik heb ook een 875 en hij komt van bij Cinedream in Berchem.
Ik zelf woon in Rumst (vlak bij A12) en Cinedream is maar dik 10minuutjes rijden met uitgebreide testmogelijkheden in hun verschillende cinema-zaaltjes...

Ik hem 'em slecht 1200,- moeten betalen omdat hij in een pakket zat met wat speakertjes etc...

Hij speelt goed hoor die 875 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Klinkt leuk dat die winkel "Cinedream" dicht bij mij in de buurt is :*)
Ik hoop dat ik dezelfde versterker ook aan 1200euro kan krijgen want er zou nog een DVD-recorder en plasma bij moeten komen.

Hoe zit het nu met die warmte v/d versterker, valt dat wel mee en is het wat overdreven dat je er een bijna ei op kan bakken ;)

Nog een laatste vraag, kan deze versterker via zijn HQV Reon-chip de beelden zoals die van DVD (579p) upscalen naar 720p en ook naar 1080p en doet hij vooral dit ook van Hdmi (in) naar Hdmi (out) :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Wat de warmte betreft vind ik het sommige reacties van mensen overdreven.
JA, als je 2uur lang aan het knallen gaat met 5.1 of 7.1 dan wel, maar gewone films kijken met volume "zachtjes" is geen probleem.

Eergisteren keek m'n vriendin een DVD'tje met concert van Robby Williams en dan spelen tegen quasi "reference level" voor 1uur lang .. tja ... dan stond ie wel echt heet hoor !
Hij stond zo hard dat je eigenlijks niks meer tegen elkaar kon zeggen ;-) (zegt dat genoeg?)

Qua video-processingen zit het snor. Als je DVD-speler met HMDI-poort doorheen de Onkyo doet (zoals mijn Philips DVP5980) geef ik ook als input 576 (PAL DVD's) of 480 (NTSC DVD's) en er komt netjes 720p uit naar de plasma.
Output is tot 1080p (720p / 1080i / 1080p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Oh, als je eens lang Cinedream gaat moet je wel betaalkaarten thuislaten hoor ... als je ziet wat een leuke opstellingen er staan in alle verschillende luisterruimtes begint je snel te kwijlen !
Hun website is uiterst compleet : www.cinedream.be (ook prijzen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Leuk om weten dat de warmte v/d reciever best goed meevalt.
Het eitje bakken zal dus in de pan moeten ipv de Onkyo :)

Wat het upscalen betreft, ben ik blij dat de Onkyo 875 ook van Hdmi (in) naar Hdmi (out) kan upscalen tot 720p & 1080p.
Op die manier gaat mijn DVD-collectie er wat beter gaan uitzien op mijn toekomstige Plasma :9~

Als ik de tijd vindt, ga ik binnenkort eens langs Cinedream en de betaalkaarten zal ik maar thuis laten zeker :'(
jvanhambelgium schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:40:
Oh, als je eens lang Cinedream gaat moet je wel betaalkaarten thuislaten hoor ... als je ziet wat een leuke opstellingen er staan in alle verschillende luisterruimtes begint je snel te kwijlen !
Hun website is uiterst compleet : www.cinedream.be (ook prijzen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Hi all
Here we go, this is what I have decided to do as regards the firmware issue's with the 905 and 875 to give improved functionality and to give the ability to adjust the black levels to the desired levels along with other improvements and corrections to make to Reon VX the ultimate in video processing.........

FIRST the BAD news .....
the firmware update unfortunately cannot be done by yourselves due to the fact that a capacitor has to be removed to enable the main DSP chipset to be updated, Along with the Video main processor, because if its not removed it go bye bye

So because of this I have (along with my bosses) decided to do a .............

THE GOOD NEWS..........
Swap over system, this will hopefully make this as painless as possible .
And heres how we are going to do it .

firstly I have ordered a number of 875/905's for this , they will then be fully checked and tested .
2) I will be creating an excel form and posting it on both this thread & the 875 thread whee you wil have to download it and send it back to me along with a scan of the original bill of purchase ( I will be completely straight with everyone here, we will NOT support any units that have not been purchased within the UK and has the UK warranty).
when I receive the completed form this will then be sent to our service agent who will allocate a replacement to you and contact you to arrange a direct pickup & deliver ( at the same time ) only to unit will be changed all of the accessories you will need to keep hold of them all, we need just the AVR the packing and the cardboard box(helps for transport).
If you do not have the original packing then that will be no problem because on the form you would have told us if you have the packing or not ,and the packing will be automatically be sent out ready for the swap over .

I as always, am being honest in what i am trying to do.So I will tell you all now we will be rotating the units so some of you will not be getting a brand new unit but one that is in perfect condition with all of the relevent modifications made to it ( so with this in mind on the form ,there will be an area where you can tell me if there is any cosmetic damage to it . Please be honest and tell me so we can get the parts ordered and on the way before we need them ) this will keep everything as fast paced as possible , Also all of the units will be re-serialnumbered so you can go back online and register your replacement unit for the 3yr from the date you do it , so in fact some of you will be receiving more than a 3yr warranty.

I am of the opinion that we are going more than the extra mile on this , and for all of the people that have been cool and calm about this and waited, I personally I thankyou.
Zo, dat noem ik even klasse service.
Hopelijk ziet HNNY dit ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dikkie schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:54:
[...]

Zo, dat noem ik even klasse service.
Hopelijk ziet HNNY dit ook :)
Naja, ze hebben mij gegarandeerd dat ik mijn systeem hoogstens een week "kwijt" ben. Maar ik heb nog niets van ze vernomen, en morgen is het inmiddels een week verder. Dus morgenochtend ga ik weer aan de lijn hangen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Heb jij jouw receiver dan al langs gebracht? Ik dacht dat ze de spullen nog niet hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:07

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik had hier nog nooit van gehoort en zag deze staan bij mediamarkt en dacht dat het een budmerk was. Misschien eens kijken hiervoor dan met aanschaf nieuwe apparatuur.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dikkie schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:11:
Heb jij jouw receiver dan al langs gebracht? Ik dacht dat ze de spullen nog niet hadden?
Nee nee, dat schreef ik niet; Ik zou nog een signaal krijgen wanneer eea "van start" zou kunnen gaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarnet op een buitengewoon onbeschofte manier te woord gestaan door ene mijnheer Groenendijk van HNNY, lang geleden dat iemand zo onbeschoft deed. Mijn vertouwen in zowel HNNY als Onkyo is meteen flink gedaald .... knuppels weten daar dus nu nog niets !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Vind het sowieso al een vreemd bedrijf. Website is zeer ontoegankelijk.
Informatie lijkt er gewoon opgeflikkerd te zijn met de bedoeling: "zoek het maar uit!"

Dan nog het antwoord dat ik kreef van diezelfde mijnheer Groenendijk per email, waar ik werkelijk niks mee kan.

Hoe moet ik nou mijn apparaat terugsturen naar de verkoper, zodat die het kan doorsturen naar HNNY, terwijl ik niet eens weet of ze de spullen al binnen hebben, en zo ja, of ze er wel iets aan gaan doen?

Ik heb geen zin in weken wachttijd, en al zeker geen zin om mijn receiver terug te krijgen zonder dat er iets aan gedaan is. Het is voor mij een nogal flinke klus aangezien ik voor het vervoer afhankelijk ben + ik naar de andere kant van het land moet om het apparaat terug te brengen.

Het liefst zou ik het rechtstreeks naar de service center willen brengen, maarja dat gaat denk ik niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Dikkie op 08-11-2007 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

'T is de baas van dat hele spul die we hebben gesproken trouwens. Maar mijn leverancier heeft eventjes gebeld, en die heeft nu geregeld dat alles n u snel wordt vrijgegeven en dat het wachten nu lang genoeg heeft geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik heb vandaag de "Onkyo TX-SR875" besteld, helaas was deze niet in de kleur zwart op voorraad en zal ik even moeten wachten. In de kleur zilver was hij wel voldoende op stock.

Helaas kon de verkoper mij niet helpen met deze vraag:

Kan er iemand bevestigen of het upscalen van Hdmi (in) naar Hdmi (out) ook naar 720p gaat :? :?

Dus niet alleen via de component naar Hdmi (out).
Op die manier zou mijn DVD-collectie er beter uitzien op mijn toekomstige Plasma

Nu enkel nog afwachten of ik de laatste firmware heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Maar natuurlijk dat !
Dat zijn net de eenvoudigste processings, alles digitaal over het hele traject !

Inputbronnen als HDMI en component schaalt ie naar 720p/1080i of 1080p

Ik kan zeggen dat m'n DVD's er nu plots wel echt goed uitzien op een 50" plasma bij 720p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189497

Ik heb met mijn 505E laatst de surround instellingen wat gewijzigd. Het center kanaal had ik op -2dB gezet. Dit heeft hij netjes opgeslagen en wanneer ik hem opnieuw aanzet (vanuit standby, of compleet uit de stroom) houdt hij de instellingen vast.

Nou probeer ik al een tijdje deze instelling weer ongedaan te maken. Maar hij zet hem telkens weer op -2dB.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moris schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:36:
Ik heb vandaag de "Onkyo TX-SR875" besteld, helaas was deze niet in de kleur zwart op voorraad en zal ik even moeten wachten. In de kleur zilver was hij wel voldoende op stock.

Helaas kon de verkoper mij niet helpen met deze vraag:

Kan er iemand bevestigen of het upscalen van Hdmi (in) naar Hdmi (out) ook naar 720p gaat :? :?

Dus niet alleen via de component naar Hdmi (out).
Op die manier zou mijn DVD-collectie er beter uitzien op mijn toekomstige Plasma

Nu enkel nog afwachten of ik de laatste firmware heb :)
Als ik de berichten goed begrijp schaalt ie alles naar alles :P Zolang je maar niet van HDMI -> een andere uitgang gaat. Anderom gaat wel, en van de anderen gaat het sowieso ;)

Als ik het goed heb begrepen zou ie zelfs een 720p terug kunnen schalen naar een gewoon PAL signaal. Maar of iemand dat ooit heeft geprobeerd .... geen idee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik heb zelfs de handleiding die op het net stond er helemaal op na gelezen en helaas over het upscalen van Hdmi naar Hdmi geen info, ben je zeker dat het kan :? :?

[ Voor 19% gewijzigd door Moris op 08-11-2007 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Ik doe voorlopig enkel HDMI -> HDMI met 720p output. Dus ja, de 875 doet dat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Kan er iemand bevestigen of het upscalen van Hdmi (in) naar Hdmi (out) ook naar 720p gaat .
Ja, heb het zelfs even voor de zekerheid getest voor je.

PS3 op 576P gezet en de onkyo op 720p.
Beeld op tv geeft netjes aan 1280 x 720 :D

Zelfde verhaal met de Xbox 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Jullie zijn hier allen bedankt voor de snelle hulp ivm het upscalen naar die 720p ;)

Zo wordt mijn DVD-collectie voor mezelf nog wat waardevoller :)

Een versterker kiezen zoals de Onkyo 875 viel gelukkig nog mee, het is dan ook een pracht van een toestel :9~

Alleen betrap ik mij erop dat ik meer moeite had met de keuze tussen de kleur zilver of zwart :9~

[ Voor 41% gewijzigd door Moris op 08-11-2007 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Meer vragen, stel ze gerust. Ik heb zelf heel veel informatie van het AV forum(UK -> http://www.avforums.com/forums/forumdisplay.php?f=44) vandaan. En ook flink wat informatie van het AVS forum(US ->http://www.avsforum.com/avs-vb/forumdisplay.php?f=90).

Ik heb zelf ook moeite gehad met de keuze aangezien het meerendeel van mijn apparaten in het zwart zijn. Heb zelfs een witte 360 vervangen voor de zwarte 360 Elite :)

Helaas was de zwarte 875 voorlopig niet leverbaar en ben dus voor de zilveren gegaan. Tot nog toe totaal geen spijt van. Kleurverschil tussen zwart en zilver valt gelukkig mee aangezien er in de overige apparatuur en speakers flink wat zilver kleruige elementen voorkomen.

[ Voor 46% gewijzigd door Dikkie op 08-11-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moris schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:07:
Jullie zijn hier allen bedankt voor de snelle hulp ivm het upscalen naar die 720p ;)

Zo wordt mijn DVD-collectie voor mezelf nog wat waardevoller :)

Een versterker kiezen zoals de Onkyo 875 viel gelukkig nog mee, het is dan ook een pracht van een toestel :9~

Alleen betrap ik mij erop dat ik meer moeite had met de keuze tussen de kleur zilver of zwart :9~
Wacht nog eventjes een week of 2, ben je er vrijwel zeker van dat je de nwe firmware&software hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
De kleuren van de volgende zaken zijn:

De Vloer, Surround, Subwoofer en Center-Speaker:
Is in het zwart

De Plasma van Panasonic:
In het zwart

De DVD-recorder Pioneer DVR555H/S:
Is deels in het zwart en zilver.

De Indi decoder:
Is deels in het zwart en zilver.

De Onkyo 875:
Kleur zwart of zilver :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Ik heb een zilveren en eigenlijk is ie ook mooi hoor.
Allez, het kan mij eigenlijk geen bal schelen.
Cinedream had 'em liggen in het zilver en ik nam hem gewoon mee.

Nochtans is de vloer hier donkergrijs - zwartig
5.0 set van Definitive Technologies (ProMonitor 1000 / Procenter) in het zwart
Sub(je) zal een SVS'je worden in glossy black pianolak
Plasma is een zwarte PS50Q91 ook met die glimmende pianolak

Meubel is echter zilver met glas

Dus een gezonde mix van alles zo'n beetje ;-)

[ Voor 49% gewijzigd door jvanhambelgium op 08-11-2007 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Misschien maakt de kleur geen bal uit en eigenlijk vindt ik ze allebei even mooi :9~

Alleen had ik verschillende toestellen van allerlei merken (Sony, JVC, enz..) in het zilver, in de audio/video-kast staan.
Allen hadden toch een andere zilveren kleur, waaronder de Sony reciever STR-DB795QS dan weer een front in inox had :(

Daarom dacht ik alles in het zwart te nemen omdat zwart alleen maar zwart kan zijn, toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meneer Groenendijk belde terug; Hij vertelde dat hij een geheel ander verhaal had gehoord via Onkyo zelf m.b.t. de updates. Hij vertelde een geheel ander verhaal over wat er schijnbaar moet gebeuren (kon alleen iets zeggen als "grijze tinten", wist dus eigenlijk niet wat er aan de hand is.

Erg vreemd natuurlijk omdat de main software-udate over de gehele wereld hetzelfde is, en dat in de EU zowel Onyo-UK, Onkyo Sweden als Onkyo DE exact hetzelfde verhaal vertellen m.b.t. de update (condensator, 4 updates etc. etc.). En dat verhaal wordt weer bevestigd door de update PDF die sommigen al hebben kunnen lezen.

Volgens de mijnheer Groenendijk zou de update-manual van het extranet zijn gehaald, maar hebben ze wel de updates en de apparatuur wel ontvangen. Ze weten alleen niet precies wat ze moeten doen (?). Raar verhaal, omdat de andere distributerus in de EU de updates en de PDF in één groot bestand hebben aangetroffen. Mijn aanbod om hem de update-manual te bezorgen werd meteen afgedaan met "ik doe niets met alles wat er op dat internet gebeurt" (jammer voor 'em; Dan mist ie ook de feedback over z'n houding).

Alles bij elkaar krijg ik het gevoel dat de service niet echt goed is gediend met de (houding van) mijn heet (HeNNY) Groenendijk. Dit gevoel wordt mede ook versterkt door de zeer brutale houding van mijnheer; Ik werk zelf op een sociale dienst, en zijn manier van praten is heel erg vergelijkbaar met de soms voorkomende doordrammerige, licht verbaal agressieve, klanten. Geen prettig persoon om mee te praten. Misschien is dat wel de reden dat hij "niet met eindgebruikers wil praten".

Maar goed; Na dit gesteggel over en weer (mijn kennis van wat moet gebeuren tegenover zijn houding) zijn we tot een vergelijk gekomen: Ik wordt (alweer) teruggebeld wanneer de technische dienst ervoor klaar is.

Overigens kwam mijnheer ook met de volgende drogreden: "Jij bent de enige die in hééél Nederland heeft geklaagd over die videodinges, da's wel toevallig". Dat kan een paar dingen betekenen;
1) Dat er niet al te veel van die 875's worden verkocht;
2) Dat mijnheer Groenendijk in dit geval geen juist verhaal vertelde;
3) Maar ook dat er idd nog niemand aan zijn winkelier heeft gemeld dat ie last heeft en dat ie geüpdate wil worden.

Als wij dat laatste nu eens rap allemaal doen, dan komt eea wellicht vast in orde. Maar jammer genoeg moet ik nu, na een paar weken, al zeggend at ik geen spullen meer zal kopen waarvan ik weet dat die HNNY de vertegenwoordiger is, en ook kan ik het niemand meer aanraden om het wel te doen.

Jammer voor ze, hadden ze maar dezelfde goede service als Onkyo-UK, Onkyo-DE, Onkyo-Sweden of Onkyo-US .... eigenlijk bijna overal elders dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 09-11-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Hij vergeet dan wel snel dat iig ik er wel over geklaagd hebt. Dat zijn er iig 2 :)
Ik heb gisteren mijn verkoper gemailed, het is dus ff afwachten.

[ Voor 28% gewijzigd door Dikkie op 09-11-2007 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 09:01
Ik zit met een hele suffe beginners vraag.
Inmiddels heb ik de meeste van mijn gammele studenten audio/video spulletjes vervangen met als uitzondering mijn receiver. Daarvoor heb ik inmiddels de Onkyo 605 op het oog. Hierop wil ik een aantal zaken aansluiten zoals een xbox360 en een philps 5980 dvd speler. Beide via HDMI en daarnaast nog een set-up box via component aansluiting.
Wat ik me nu afvraag is moet ik dan altijd als ik tv wil kijken de receiver ook aanzetten? Want het NOS journaal of een aflevering van de Simpsons kijk ik net zo lief gewoon in stereo. Ik kan natuurlijk wel de speakers die aan de receiver vast zitten muten maar als hij dan nog steeds X 100 wat aan het verbruiken is door aan te staan heeft dat ook niet de voorkeur.

Kortom dus twee vragen
Kan het systeem video/audio signalen via hdmi doorgeven als deze standby staat?
En heeft iemand een idee wat het opgenomen vermogen is als er geen extra speakers worden aangestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Indien je alle inputs door de Onkyo laat gaan en ook aan de Onkyo je scherm gaat hangen moet de receiver effectief AAN staan of er komt niks door. Wat logisch is eigenlijk.

Wat het vermogen betreft ben ik ook wel geschrokken. Gewoon m'n Onkyo 875 *OP* zetten zonder verder iets te doen, geen scherm eraan hangen, geen HDMI inputs en weet ik wat allemaal geeft dat die slokker maar even een vlotte 100W energie slikt. (is zelfs meer, ben het exact getal vergeten, ergens tussen 100W - 120W)
Best veel eigenlijk...het is dan ook wel een stoere bak...maar toch...

* Ik ken GEEN cijfers voor een 605 Onkyo maar verwacht ook maar redelijk wat vermogen in "idle" stand..

[ Voor 8% gewijzigd door jvanhambelgium op 09-11-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idle slokt mijn 875 helemaal niet veel, simpelweg aanzetten kost al snel 100 Watt wat oploopt naar mate je meer speakers gebruikt/hem harder zet/meer features gebruikt. Maar zo snel loopt het nu ook weer niet op vlgs mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
> Idle slokt mijn 875 helemaal niet veel, simpelweg aanzetten kost al snel 100 Watt wat

Dus inderdaad, jouw 875 slokt ook IDLE zo'n 100W. Ik vind dat erg veel voor gewoon "idle" te zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jvanhambelgium schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:45:
> Idle slokt mijn 875 helemaal niet veel, simpelweg aanzetten kost al snel 100 Watt wat

Dus inderdaad, jouw 875 slokt ook IDLE zo'n 100W. Ik vind dat erg veel voor gewoon "idle" te zijn !
:/

idle = standby

Iedereen mag toch een vergissing maken of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06 17:36
Denk dat de 605 wel meevalt. Hij moet immers wat met het vermogen doen. Waar gaan die 100 joules heen? Hij doet niks, dus dan heb je een dure kachel ;). De 875 wordt inderdaad idle al best warm, maar de 605 naar mijn weten niet. De 605 is een stuk lichter dan de 875 (weegt ongeveer de helft ;)) en zal dus ook een lichtere trafo hebben. Die verbruikt dus ook een stuk minder waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Anoniem: 100386 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:34:
[...]

:/

idle = standby

Iedereen mag toch een vergissing maken of niet ?
Ach, het is allemaal maar hoe je het wilt noemen.
In Standby, dus met enkel het rode ledje op de knop vooraan trekt ie 0,7W of minder heb ik gemeten. Da's best acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 09:01
Hmm. Dat valt me toch een beetje tegen. Niet dat hij geen A/V doorgeeft in standby dat had ik al verwacht, maar toch stiekem gehoopt op een verglijkbaar systeem als in m’n oude VCR waar de signaal versterker altijd aanstond ook al stond de VCR uit.

Het idle verbruik is inderdaad aan de hoge kant, en dan volgt ook weer de vraag als ik de reveiver mute stuurt hij dan nog wel audio signaal door naar de televisie?

En dan ook nog eens van die DRM bende dat voorkomt dat ik een fatsoenlijk digitaal signaal naar de receiver kan sturen vanaf de tv. Het wordt er allemaal wel steeds mooier op maar zeker niet makkelijker.

Maar in iedergeval bedankt voor de info, mocht iemand weten wat een 605 idle verbruikt dan hoor ik dat graag. Ik zal eens kijken of een winkel mij een antwoord kan geven.

Eveneens als iemand weet wat de ready indicator doet, staat jammer genoeg niet duidelijk in de handleiding.

"READY indicator (84) (not North American
models)
Enters Ready mode and lights up when the HDMI
Power Control is set to Enable and the AV
receiver/AV amplifier is on Standby."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Heb je de reciever al mogen ontvangen en wat is de Firmware versie ?
Ik heb de mijne gisteren besteld en zal nog een tijdje moeten wachten voor de levering :9
Anoniem: 238934 schreef op zondag 04 november 2007 @ 00:17:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ja, de zwarte Onkyo 875 staat nu in bestelling en moet van Nederland naar België komen :)
Volgens de verkoper zou deze volgende week of binnen 1 maand kunnen geleverd worden.
Bij de Hoofd leverancier te Nederland stuurt men pas de bestelde reciever op, als men een volle pallet of vracht heeft. Dit is om de transportkosten te drukken.

Nu stel ik mij de vraag of m'n daar in Nederland van plan is op de recievers die daar al in stock staan.
De nieuwe firmware al te voorzien of moet de klant daar maar achteraf zelf voor zorgen :?
Anoniem: 100386 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:22:
[...]

Wacht nog eventjes een week of 2, ben je er vrijwel zeker van dat je de nwe firmware&software hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Misschien dat dit het wat duidelijker maakt :)

A
STANDBY/ON button (44)
Sets the AV receiver to On or Standby.
B
STANDBY indicator (44)
Lights up when the AV receiver is on Standby and
flashes while a signal is being received from the
remote controller.
C
READY indicator (99)
North American model doesn’t have this indicator.
Lights up when the AV receiver is on Standby and
HDMI Power Control is enabled. :)
Zarkov schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:26:
Hmm. Dat valt me toch een beetje tegen. Niet dat hij geen A/V doorgeeft in standby dat had ik al verwacht, maar toch stiekem gehoopt op een verglijkbaar systeem als in m’n oude VCR waar de signaal versterker altijd aanstond ook al stond de VCR uit.

Het idle verbruik is inderdaad aan de hoge kant, en dan volgt ook weer de vraag als ik de reveiver mute stuurt hij dan nog wel audio signaal door naar de televisie?

En dan ook nog eens van die DRM bende dat voorkomt dat ik een fatsoenlijk digitaal signaal naar de receiver kan sturen vanaf de tv. Het wordt er allemaal wel steeds mooier op maar zeker niet makkelijker.

Maar in iedergeval bedankt voor de info, mocht iemand weten wat een 605 idle verbruikt dan hoor ik dat graag. Ik zal eens kijken of een winkel mij een antwoord kan geven.

Eveneens als iemand weet wat de ready indicator doet, staat jammer genoeg niet duidelijk in de handleiding.

"READY indicator (84) (not North American
models)
Enters Ready mode and lights up when the HDMI
Power Control is set to Enable and the AV
receiver/AV amplifier is on Standby."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moris schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:28:
Ja, de zwarte Onkyo 875 staat nu in bestelling en moet van Nederland naar België komen :)
Volgens de verkoper zou deze volgende week of binnen 1 maand kunnen geleverd worden.
Bij de Hoofd leverancier te Nederland stuurt men pas de bestelde reciever op, als men een volle pallet of vracht heeft. Dit is om de transportkosten te drukken.

Nu stel ik mij de vraag of m'n daar in Nederland van plan is op de recievers die daar al in stock staan.
De nieuwe firmware al te voorzien of moet de klant daar maar achteraf zelf voor zorgen :?

[...]
Volgens mij is het dezelfde distributeur als ik dus gisteren had gesproken, en die kon niet updaten zei hij ... lees die post van mij maar eventjes :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Inderdaad, het is dezelfde :(

Hoe belangrijk kan of is die update nu en kan ik misschien de laatste update al hebben op mijn toestel als die binnenkomt :?
Anoniem: 100386 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 00:53:
[...]

Volgens mij is het dezelfde distributeur als ik dus gisteren had gesproken, en die kon niet updaten zei hij ... lees die post van mij maar eventjes :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moris schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 10:57:
Inderdaad, het is dezelfde :(

Hoe belangrijk kan of is die update nu en kan ik misschien de laatste update al hebben op mijn toestel als die binnenkomt :?
[...]
De update is behoorlijk belangrijk, omdat het een aantal probelem verhelpt die erg vervelend zijn en die je kijkplezier (en in mindere mate je luisterplezier) behoorlijk kunnen bederven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Mocht ik niet de laatste update al hebben, dan wordt het wel belangrijk om deze update wel te hebben.
Zeker omdat ik de Onkyo 875 in mijn keuze heb laten door wegen ivm met die goede HQV Reon-chip aan boord :9~
Anoniem: 100386 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 11:08:
[...]

De update is behoorlijk belangrijk, omdat het een aantal probelem verhelpt die erg vervelend zijn en die je kijkplezier (en in mindere mate je luisterplezier) behoorlijk kunnen bederven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:00
Ik lees tegenstrijdige berichten over bi-ampen met de Onkyo 605... is dat nu wel of niet mogelijk?
De handleiding van de Onkyo zegt van wel, maar ik las op het avsforum dat het eigenlijk bi-wiring is ofzo omdat de versterker toch alles naar beide aansluitingen stuurt? :?
Weet iemand hoe dat nu zit met bi-ampen en of het echt zin heeft icm JBL E80's?
Ik kan het natuurlijk gewoon proberen, maarja dan moet ik wel eerst extra luidsprekersnoer halen en als het onzin is dan laat ik dat wel.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 15:16
Exar schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:33:
Ik lees tegenstrijdige berichten over bi-ampen met de Onkyo 605... is dat nu wel of niet mogelijk?
De handleiding van de Onkyo zegt van wel, maar ik las op het avsforum dat het eigenlijk bi-wiring is ofzo omdat de versterker toch alles naar beide aansluitingen stuurt? :?
Weet iemand hoe dat nu zit met bi-ampen en of het echt zin heeft icm JBL E80's?
Ik kan het natuurlijk gewoon proberen, maarja dan moet ik wel eerst extra luidsprekersnoer halen en als het onzin is dan laat ik dat wel.
Het is mogelijk, heb het hier namelijk zelf ook gedaan met een paar JBL E30's, of het nut heeft en beter klinkt weet ik niet, want ik heb namelijk niet zonder getest :X

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moris schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:08:
Heb je de reciever al mogen ontvangen en wat is de Firmware versie ?
Ik heb de mijne gisteren besteld en zal nog een tijdje moeten wachten voor de levering :9

[...]
'k Heb hem met een dagje vertraging inderdaad in ontvangst mogen nemen :)
Probleem is dat ik juist een enorm drukke week achter de rug heb en dus nog niet veel heb kunnen testen.

Ik heb dus een TX-SR875 in het zwart

Firmware: MAIN 87 1.03/07903A (dus nog niet de nieuwste versie)
Andere zaken kan ik niet terugvinden, het scrollen met de > knop onder de 'tone' knop lukt niet

Opstelling welk ik in orde wil krijgen is de volgende:

XBOX(eerste versie) met XBMC via component en optical aangesloten
HDDVD-speler (Toshiba HD-E1) via HDMI aangesloten
laptop(Vaio FZ21M) via HDMI aangesloten

En dit alles omgezet naar mijn LCD-TV via HDMI in 720p
en naar mijn B&W surround set (CM-7 / CM-Centre / CM-1)

Eerste bevindingen:

Het geluid is gewoonweg schitterend, had een beetje schrik dat hij niet aan die NAD zou kunnen tippen maar dit is dus dik in orde.

Beeld valt in eerste instantie sterk tegen, maar ik moet zeggen dat ik dus nog niet veel tijd heb gehad om dit allemaal goed uit te zoeken en vandaag is ook weeral zo'n hectische dag met familie bezoekjes, je kent dat wel :p

Mijn laptop via HDMI aansluiten op de versterker gaat blijkbaar niet, rechtstreeks op de tv gaat nogthans perfect.
Dus ik heb nog wat opzoekingswerk voor de boeg.

Maar dat zal iets voor de komende dagen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

Exar schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:33:
Het kan wel, maar je sluit dan je boxen aan op je surround uitgangen,
waardoor je dus max 5.1 kan luisteren ipv 7.1. Opzich jammer maar gebruik het zelf (nog) niet. Snap niet zo goed wat het voordeel is. Bi-ampen zou dan ook betekenen dat hij 2x zoveel uitstuurt? 180 watt ipv 90 watt? Dat zouden me fronts ook niet trekken haha. Denk dat die E30 dat ook niet trekken of iig niet op vol volume.

Even nog een vraag over die onkyo 605. Hierin zitten niet erg dure DACs wat ik begreep. Maar als je nu een fatsoenlijke cd speler neemt en deze analoog aansluit, doet de 605 reciever dan ook nog iets met het signaal? Weer analoog- digitaal-analoog maken? Als je de cd speler digitaal zal aansluiten krijg je dat dus wel?
Op deze manier zou je dus een vrij dure cd speler er aan kunnen hangen en wel perfect geluid krijgen als de reciever deze alleen versterkt, ipv eerst omzet.

[ Voor 28% gewijzigd door ksi op 11-11-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 19:23
hallo. laat ik hier eens wat noob vragen stellen :p
ik heb vorige week een hele set audio video apparaten over genomen van iemand die zelf een plasma en homecinema had aangeschaft.
ik ben er erg blij mee, ook met het op zijn zachts gezegde vriendenprijsje van 100 euro dat ik er voor heb betaald.

ben nu op zoek naar een meubel waar alles ook nog in past :S
dat gaat denk ik durder worden dan de apparatuur die er in komt hahah

het gaat om sony apparatuur, te weten:

TV : KV-E2561D
63 cm, van 1996, zonder AB,helaas, maar dat is bij sony niet zo'n probleem, en ik heb een logith harmony 525 die toch alle AB moet vervangen
al was ik wel verrast dr het gebruikersgemak van die sony ABs.
bij deze tv zat de bon nog, van bcc de tv kosstte toen maar liefst 2280 gulden.

DVD speler : DVP NS330
simpele speler, geen hdmi of zo, maar daar heb ik ook niks aan op mijn tv.

Videorecorder : SLV-SE600A
simpele vieorecorder, kan ik eventueel iets opnemen, en iig mijn oude banden een weer bekijken
ik neem toch eigenlijk nooit iets op
Stereotoren EX-100AV
losse componeneten, met o.a en system control kabel verbonden
versterker, tuner, cd, en tape deck.
de versterker heeft nog wat extra av ingangen, en een ingang voor een MD speler
over de extra av ingangen staat verder niets in de handleiding
ik vraag mij dus af, wt kan ik daar op aansluiten en waar dienen ze voor? het zijn gewoon tulp stekkers, links, rechts en video kan ik daar een xbox op aansluiten? (de oude dan) daar heb ik 2 van, en dat ik die dan beide op de stereoset aansluit, en vervolgens de AV uit weer op de tv aansluit?

deze stereoset /versterker heeft twee power aansluitingen voor electrostatische speakers. dit zijn front speakers.
mijn vraag hierover is. wat is het voordeel van elctrostatische speakers? is dat beter? of duurer? of makkelijker? en kan ik ipv die electrostatische speakers ook twee normale frontspekers aansluiten, zodat ik deie extra stroomkabels niet ook nog hoef weg te werken?

verder zit er nog een center speaker bij, en twee rear speakers. een sub zit er niet bij, maar daar zit wel een aansluiting voor op de versterker.

voor het aansluiten van alles heb ik er eigenlijk voor gekozen om alles op de tv aan te sluiten met een scartkabel ( er zitten 3 scartaansluitingen op, en daarnaast nog 3 met tulpstekkers) en dat ik dan het geuid via de uitgang op de tv op de stereo aansluit. mijn vraag is dan alleen.. heb ik dan uberhaupt wel iets aan de 5.1 set die ik zou kunnen maken? er zit alleen een links en rechts uitgang op de tv, een rode en witte tulpstekker.

een bijkomend vervelend verschijnsel is dat op de tv de 3 av aansluitingen voor de video gebruikmaken van svhs en de stereo van een gele tulp stekker. zodat dat niet makkelijk is aan te sluiten.

heeft iemand commentaar op deze set, of het wat is, of dat het eigenlijk allemaal net niets is.
ook over de manier waarop ik alles het beste kan aansluiten en oover de electrostatische speaker, en de 5.1 dolby prologic, of dat gaat werken via de audio uitgang van de tv.

immers, als dat niet gaat werken kan ik me de moeite van het aansluiten van de rear en center speaker besparen. er zit ook wel een extra bass module op de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:38
engelbertus schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:07:
hallo. laat ik hier eens wat noob vragen stellen :p
ik heb vorige week een hele set audio video apparaten over genomen van iemand die zelf een plasma en homecinema had aangeschaft.
ik ben er erg blij mee, ook met het op zijn zachts gezegde vriendenprijsje van 100 euro dat ik er voor heb betaald.

ben nu op zoek naar een meubel waar alles ook nog in past :S
dat gaat denk ik durder worden dan de apparatuur die er in komt hahah

het gaat om sony apparatuur, te weten:

TV : KV-E2561D
63 cm, van 1996, zonder AB,helaas, maar dat is bij sony niet zo'n probleem, en ik heb een logith harmony 525 die toch alle AB moet vervangen
al was ik wel verrast dr het gebruikersgemak van die sony ABs.
bij deze tv zat de bon nog, van bcc de tv kosstte toen maar liefst 2280 gulden.

DVD speler : DVP NS330
simpele speler, geen hdmi of zo, maar daar heb ik ook niks aan op mijn tv.

Videorecorder : SLV-SE600A
simpele vieorecorder, kan ik eventueel iets opnemen, en iig mijn oude banden een weer bekijken
ik neem toch eigenlijk nooit iets op
Stereotoren EX-100AV
losse componeneten, met o.a en system control kabel verbonden
versterker, tuner, cd, en tape deck.
de versterker heeft nog wat extra av ingangen, en een ingang voor een MD speler
over de extra av ingangen staat verder niets in de handleiding
ik vraag mij dus af, wt kan ik daar op aansluiten en waar dienen ze voor? het zijn gewoon tulp stekkers, links, rechts en video kan ik daar een xbox op aansluiten? (de oude dan) daar heb ik 2 van, en dat ik die dan beide op de stereoset aansluit, en vervolgens de AV uit weer op de tv aansluit?

deze stereoset /versterker heeft twee power aansluitingen voor electrostatische speakers. dit zijn front speakers.
mijn vraag hierover is. wat is het voordeel van elctrostatische speakers? is dat beter? of duurer? of makkelijker? en kan ik ipv die electrostatische speakers ook twee normale frontspekers aansluiten, zodat ik deie extra stroomkabels niet ook nog hoef weg te werken?

verder zit er nog een center speaker bij, en twee rear speakers. een sub zit er niet bij, maar daar zit wel een aansluiting voor op de versterker.

voor het aansluiten van alles heb ik er eigenlijk voor gekozen om alles op de tv aan te sluiten met een scartkabel ( er zitten 3 scartaansluitingen op, en daarnaast nog 3 met tulpstekkers) en dat ik dan het geuid via de uitgang op de tv op de stereo aansluit. mijn vraag is dan alleen.. heb ik dan uberhaupt wel iets aan de 5.1 set die ik zou kunnen maken? er zit alleen een links en rechts uitgang op de tv, een rode en witte tulpstekker.

een bijkomend vervelend verschijnsel is dat op de tv de 3 av aansluitingen voor de video gebruikmaken van svhs en de stereo van een gele tulp stekker. zodat dat niet makkelijk is aan te sluiten.

heeft iemand commentaar op deze set, of het wat is, of dat het eigenlijk allemaal net niets is.
ook over de manier waarop ik alles het beste kan aansluiten en oover de electrostatische speaker, en de 5.1 dolby prologic, of dat gaat werken via de audio uitgang van de tv.

immers, als dat niet gaat werken kan ik me de moeite van het aansluiten van de rear en center speaker besparen. er zit ook wel een extra bass module op de tv
Wat heeft dit met Onkyo modellen2007 te maken... Als je antwoord wil hebben kun je beter maar een eigen topic openen lijkt me.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 19:23
oeps. ja nu kan ik het ook niet meer verwijderen, zag ook net dat het het verkeerde topic was :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik ben blij voor jou, dat het geluid je zo goed bevalt :)
Voor de videokwaliteit wacht ik op je nadere bericht hierover, je hebt momenteel een v/d later firmware-versies nl. 1.03.
Dus even afwachten wat dat voor jou geeft.
Anoniem: 238934 schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:00:
[...]

'k Heb hem met een dagje vertraging inderdaad in ontvangst mogen nemen :)
Probleem is dat ik juist een enorm drukke week achter de rug heb en dus nog niet veel heb kunnen testen.

Ik heb dus een TX-SR875 in het zwart

Firmware: MAIN 87 1.03/07903A (dus nog niet de nieuwste versie)
Andere zaken kan ik niet terugvinden, het scrollen met de > knop onder de 'tone' knop lukt niet

Opstelling welk ik in orde wil krijgen is de volgende:

XBOX(eerste versie) met XBMC via component en optical aangesloten
HDDVD-speler (Toshiba HD-E1) via HDMI aangesloten
laptop(Vaio FZ21M) via HDMI aangesloten

En dit alles omgezet naar mijn LCD-TV via HDMI in 720p
en naar mijn B&W surround set (CM-7 / CM-Centre / CM-1)

Eerste bevindingen:

Het geluid is gewoonweg schitterend, had een beetje schrik dat hij niet aan die NAD zou kunnen tippen maar dit is dus dik in orde.

Beeld valt in eerste instantie sterk tegen, maar ik moet zeggen dat ik dus nog niet veel tijd heb gehad om dit allemaal goed uit te zoeken en vandaag is ook weeral zo'n hectische dag met familie bezoekjes, je kent dat wel :p

Mijn laptop via HDMI aansluiten op de versterker gaat blijkbaar niet, rechtstreeks op de tv gaat nogthans perfect.
Dus ik heb nog wat opzoekingswerk voor de boeg.

Maar dat zal iets voor de komende dagen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Na de grote update (firmware 1.05) die nu staat te wachten voor de Onkyo 875, stel ik mij de volgende vraag voor de toekomst.

Moet voor de Onkyo 875 bij elke nieuwe firmware-versie de reciever opgestuurd worden of kan dit met een eenvoudige firmware-update zelf uit gevoerd worden :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
ksi schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:43:
[...]

Het kan wel, maar je sluit dan je boxen aan op je surround uitgangen,
waardoor je dus max 5.1 kan luisteren ipv 7.1. Opzich jammer maar gebruik het zelf (nog) niet. Snap niet zo goed wat het voordeel is. Bi-ampen zou dan ook betekenen dat hij 2x zoveel uitstuurt? 180 watt ipv 90 watt? Dat zouden me fronts ook niet trekken haha. Denk dat die E30 dat ook niet trekken of iig niet op vol volume.

Even nog een vraag over die onkyo 605. Hierin zitten niet erg dure DACs wat ik begreep. Maar als je nu een fatsoenlijke cd speler neemt en deze analoog aansluit, doet de 605 reciever dan ook nog iets met het signaal? Weer analoog- digitaal-analoog maken? Als je de cd speler digitaal zal aansluiten krijg je dat dus wel?
Op deze manier zou je dus een vrij dure cd speler er aan kunnen hangen en wel perfect geluid krijgen als de reciever deze alleen versterkt, ipv eerst omzet.
Het verschil tussen bi-wiren en bi-ampen is dat bij bi-wiren je twee aparte kabelparen voor de hoog- en laag-units gebruikt maar deze wel op dezelfde eindtrap aansluit. Bij bi-ampen gebruik je aparte eindversterkers voor het hoog en voor het laag signaal. Die Onkyo doet dus wel degelijk aan bi-ampen. Het voordeel is dat, vooral bij lage tonen en lage impedanties, hij wanneer nodig meer vermogen uit kan sturen en minder moeite heeft met lage impedanties en een vraag naar hoog vermogen. In het kort: de versterking wordt wat stabieler.
Wat betreft die DAC's: als je een goeie cd-speler met een goede DAC hebt kan je die het beste analoog aansluiten met je receiver en deze dan op pure-direct of iets dergelijks zetten (pure audio dacht ik bij Onkyo?). Anders maakt hij het analoge signaal d.m.v. een ADC weer digitaal, doet zijn bewerkingen op het signaal en stuurt dit dan weer door zijn DAC. Dit heeft natuurlijk geen zin voor de geluidskwaliteit. In Pure Direct of iets dergelijks stuurt hij als het goed is het geluid meteen door naar de eindversterker. Als je zeker wil weten dat hij het geluid met rust laat kan je de cd-speler het beste op de pre-in's aansluiten. Het enige nadeel is dat dan de niet gebruikte speaker-uitgangen toch aanstaan. Sommige versterkers veranderen de schakeling in stereo om meer vermogen per kanaal te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
mac1987, bedankt voor je uitleg, ik ga m'n E80's dan zeker bi-ampen zodra ik ze binnen heb. :)

Ander vraagje, dit keer voor Onkyo bezitters met een xbox360: is het iemand al gelukt de Onkyo afstandsbediening te gebruiken voor dvs's kijken op de 360?
Moet toch kunnen lijkt me, maar welke code? Ik heb de Microsoft DVD code uit de handleiding gebruikt (0522), maar die doet 't niet. Wel vreemd trouwens, want heeft Microsoft dan nog andere DVD spelers?
Maar heeft iemand het werkend gekregen of ben ik de enige die dit wel handig zou vinden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft er hier al iemand geprobeerd om een notebook via HDMI aan de Onkyo SR875 aan te sluiten?
Ik krijg dit maar niet in orde :(

Mijn laptop (Sony Vaio FZ21M) begint dan te flippen alsof hij niet weet welke resolutie in te stellen.
Veranderd dan constant van resolutie en ik kan niets meer instellen dit van met ik de hdmi aansluit.
Als ik deze rechtstreeks op mijn LCD-tv via HDMI aansluit werkt wel alles perfect.

Via google vind ik hier tot nu toe nog geen informatie over dus ik hoop dat er iemand hier me verder op weg kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

Anoniem: 238934 schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:06:
Heeft er hier al iemand geprobeerd om een notebook via HDMI aan de Onkyo SR875 aan te sluiten?
Ik krijg dit maar niet in orde :(

Mijn laptop (Sony Vaio FZ21M) begint dan te flippen alsof hij niet weet welke resolutie in te stellen.
Veranderd dan constant van resolutie en ik kan niets meer instellen dit van met ik de hdmi aansluit.
Als ik deze rechtstreeks op mijn LCD-tv via HDMI aansluit werkt wel alles perfect.

Via google vind ik hier tot nu toe nog geen informatie over dus ik hoop dat er iemand hier me verder op weg kan helpen.
Misschien voor de hand liggend maar heb je hdmi e.d. aanstaan op je reciever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ksi schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:23:
[...]

Misschien voor de hand liggend maar heb je hdmi e.d. aanstaan op je reciever?
:) ja hdmi staat inderdaad correct ingesteld

HDMI Monitor staat op YES
Resolution op 720p

HDMI input staat ook correct ingesteld.
Al op verschillende HDMI inpits geprobeerd maar dit brengt geen soelaas.

Iemand nog een idee wat ik verkeerd zou doen.
Ik vermoed dat ik iets aan de laptop moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Toen je de laptop rechtstreeks aan je monitor koppelde, had je toen ook geluid of alleen maar beeld?
Anoniem: 238934 schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:44:
[...]

:) ja hdmi staat inderdaad correct ingesteld

HDMI Monitor staat op YES
Resolution op 720p

HDMI input staat ook correct ingesteld.
Al op verschillende HDMI inpits geprobeerd maar dit brengt geen soelaas.

Iemand nog een idee wat ik verkeerd zou doen.
Ik vermoed dat ik iets aan de laptop moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moris schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:04:
Toen je de laptop rechtstreeks aan je monitor koppelde, had je toen ook geluid of alleen maar beeld?

[...]
ik had zowel beeld als geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Heb je de hdmi-kabels al een verwisseld en aan gesloten op je laptop naar de tv?
Misschien een slechte kabel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moris schreef op maandag 12 november 2007 @ 20:02:
Heb je de hdmi-kabels al een verwisseld en aan gesloten op je laptop naar de tv?
Misschien een slechte kabel :?

[...]
Eventjes voor de zekerheid met de een andere HDMI kabel geprobeerd, maar dit is dus niet het probleem.

Ik heb een paar gedachtegangen.

Probleem met HDCP?

Probleem dat de laptop een resolutie doorgeeft die de versterker niet kent en daardoor

Nu aan het zoeken naar laatste nieuwe driver voor de GPU 8400M GT, maar dit is ook niet zo simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Die resolutie, daar kan het misschien aan liggen, probeer eens 720p of 1080p.
Wat probeer je op dat moment weer tegevn via je laptop, een film, foto's, enz...?
Anoniem: 238934 schreef op maandag 12 november 2007 @ 20:31:
[...]

Eventjes voor de zekerheid met de een andere HDMI kabel geprobeerd, maar dit is dus niet het probleem.

Ik heb een paar gedachtegangen.

Probleem met HDCP?

Probleem dat de laptop een resolutie doorgeeft die de versterker niet kent en daardoor

Nu aan het zoeken naar laatste nieuwe driver voor de GPU 8400M GT, maar dit is ook niet zo simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Exar schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:57:
Ander vraagje, dit keer voor Onkyo bezitters met een xbox360: is het iemand al gelukt de Onkyo afstandsbediening te gebruiken voor dvs's kijken op de 360?
Moet toch kunnen lijkt me, maar welke code? Ik heb de Microsoft DVD code uit de handleiding gebruikt (0522), maar die doet 't niet. Wel vreemd trouwens, want heeft Microsoft dan nog andere DVD spelers?
Maar heeft iemand het werkend gekregen of ben ik de enige die dit wel handig zou vinden? ;)
Ik heb nog verder gezocht naar een remote code voor de xbox360, maar nog geen resultaat.
Erop googlen is lastig omdat dat ook resultaten oplevert van andere remotes die juist weer codes voor Onkyo hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exar schreef op maandag 12 november 2007 @ 23:38:
[...]

Ik heb nog verder gezocht naar een remote code voor de xbox360, maar nog geen resultaat.
Erop googlen is lastig omdat dat ook resultaten oplevert van andere remotes die juist weer codes voor Onkyo hebben...
Dan zit er niets anders op als hem zelf te programmeren, althans met de AB van de 875 kan ik de knopjes zelf programmeren (je weet wel de AB's tegen over elkaar en knopje voor knopje het signaal aanleren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Op het web bij Onkyo.com of NL vindt ik voor de Onkyo 875 geen firmware-updates.
Waar staan deze dan wel vermeld of te zien :?
Moris schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:27:
Na de grote update (firmware 1.05) die nu staat te wachten voor de Onkyo 875, stel ik mij de volgende vraag voor de toekomst.

Moet voor de Onkyo 875 bij elke nieuwe firmware-versie de reciever opgestuurd worden of kan dit met een eenvoudige firmware-update zelf uit gevoerd worden :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
nergens, aangezien ze voor europa nog niet 'officieel' zijn.
Lijkt wel alsof ze het stil willen houden voor de grote massa.

Trouwens, aangezien de update niet zelf gedaan kan worden, betwijfel ik of het wel op de website zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 10:22

Royz

Kleurenblind!!

Exar schreef op maandag 12 november 2007 @ 23:38:
[...]

Hier zoek ik ook ernstig naar... heb hetzelfde probleem als jij. Ik mis mijn Xbox360 en samsung kabeltuner. Zou super zijn als ik deze op mijn onkyo remote kon krijgen

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Royz schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:09:
[...]
Hier zoek ik ook ernstig naar... heb hetzelfde probleem als jij. Ik mis mijn Xbox360 en samsung kabeltuner. Zou super zijn als ik deze op mijn onkyo remote kon krijgen
Anoniem: 100386 schreef op maandag 12 november 2007 @ 23:42:
[...]
Dan zit er niets anders op als hem zelf te programmeren, althans met de AB van de 875 kan ik de knopjes zelf programmeren (je weet wel de AB's tegen over elkaar en knopje voor knopje het signaal aanleren).

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 13-11-2007 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Toch spijtig dat men de updates voor de consument en vooral voor de fabrikant niet eenvoudiger en kostenbesparend gemaakt heeft 8)7
Men had bv de updates via een USB kunnen laten verlopen, zodat de klant de reciever niet moet deinstaleren en nooit op kosten van Onkyo zou moeten opsturen :(
Dikkie schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:01:

Trouwens, aangezien de update niet zelf gedaan kan worden, betwijfel ik of het wel op de website zal komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Moris op 13-11-2007 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Normaal doe je de upgrades gewoon via de serial-port die op de receiver zit.
DEZE specifieke update is echter van die aard dat er aan de hardware moet geknutseld wordenb ;-)

Deze upgrade is dus niet de normale gang van zaken en gaat Onkyo wel wat centen kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Oké, begrepen :)

Vanaf welke firmware gaat/moet de fabrikant deze Update zelf uitvoeren voor de Onkyo 875 :?
jvanhambelgium schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:21:
Normaal doe je de upgrades gewoon via de serial-port die op de receiver zit.
DEZE specifieke update is echter van die aard dat er aan de hardware moet geknutseld wordenb ;-)

Deze upgrade is dus niet de normale gang van zaken en gaat Onkyo wel wat centen kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Geen flauw idee.
Je moet dat ook allemaal niet dramatiseren. Die onkyo is niet als een hobby-bob routertje waar je elke 4 weken nieuwe firmware wilt op knallen !!

Mijn 875 heeft geen (nog) geen upgrade en ik ben tevreden van en kan eigenlijk geen problemen vaststellen voor de zaken die ik 'em gebruik. Audio en video kwaliteit zijn super op m'n HD-ready plasma.

Mischien mensen die de Onkyo op 1080p gebruiken hebben mischien wel zichtbare problemen ? Ik op 720p alvast nog nooit dat ik gezien heb.
Qua audio ook dik ok....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dikkie schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:01:

Dikkie, heb jij al iets gehoord over de update ? Want ik krijg het gevoel dat wij niets gaan horen, en dat we het zelf moeten doen. Dit omdat ik vanuit AVForums, waar jij bent geregisteerd, het idee krijgen dat ze bijvoorbeeld in de UK al full-speed met de upadtes bezig zijn. Daar hebben ze zelfs al een formulier wat je kunt invullen op service/updates aan te vragen.

Wellicht kan jij deze keer bellen met jouw leverancier, of anderszins ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Goedendag,

U kunt op elk moment bij ons langskomen om het artikel in te leveren. Standaard reparatietijd bij Onkyo is twee a vier weken. Het service centrum van Onkyo bevindt zich in Duitsland en als HNNY aangeeft dat deze update bij het service punt gedaan kan worden, dan is dat uiteraard mogelijk en zullen ze de benodigde apparatuur daarvoor wel hebben . U kunt het beste de originle verpakking meenemen samen met uw aankoopnota. Alle andere losse accessoires kunt u het beste thuis laten.

Hopende u op deze wijze naar tevredenheid geinformeerd te hebben. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ons altijd bellen of e-mailen.

Met vriendelijke groeten,
Ik wacht even het duitse forum af (hifi-forum.de) om te zien wat de status in duitsland op dit moment is, en dan breng ik mijn receiver langs bij mijn leverancier.

HNNY is dus niet degene waar mijn leverancier zaken mee doet.

Dikkie schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:46:
[...]

Ik wacht even het duitse forum af (hifi-forum.de) om te zien wat de status in duitsland op dit moment is, en dan breng ik mijn receiver langs bij mijn leverancier.

HNNY is dus niet degene waar mijn leverancier zaken mee doet.
Ik ga morgen weer bellen, hij beloofde tenslotten binnen enkele dagen te reageren. Ik ga nu bellen met mijn leverancier, want ik beging er nu langzamerhand in te geloven dat ik beter een ander merk had kunnen kopen ... kijken of ik nog iets in die richting kan regelen. Of natuurlijk als er subiet een goede regeling wordt getroffen.

• Exar
Anoniem: 100386 schreef op maandag 12 november 2007 @ 23:42:
[...]

Bedankt voor het idee, maar volgens mij kan je de remote van de 605 alleen met codes programmeren, of ik moet iets gemist hebben natuurlijk... ;)
De remote is de RC-682M, die van de 875 is vást een andere (zou overigens wel cool zijn als het toch kan maar ik heb geen idee hoe dat dan moet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199898

Ik ben van plan om een 705 te gaan bestellen. Nu heb ik alleen nog een vraag. Ik heb een Kiss-1000 divxplayer staan om mijn divx bestanden af te spelen. Als ik deze nu op de 705 aansluit op een full hd televisie via composiet doet de reciever het beeld dan ook upscalen? Er staat wel zoiets op hun site want deze receiver heeft de faroudja chip. Of kan ik dit beter over laten aan de LCD televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Gewoon uitproberen. Sommige tv's hebben zelf een uitstekende scaler, andere niet. Gewoon even vergelijken als je het hebt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199898

Uitproberen heeft geen zin want ik moet de versterker nog kopen.

Maar upscaled de 705 net zoals de 875 dan wel? Met het enige verschil dat de 875 een betere upscaling chip heeft?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 199898 op 20-11-2007 16:48 ]

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Let op:
Keep it clean. Nog één keer flamen op de man (gast!/*zucht/jij hebt er geen verstand van) = OW en topic op slot.