hallo. laat ik hier eens wat noob vragen stellen

ik heb vorige week een hele set audio video apparaten over genomen van iemand die zelf een plasma en homecinema had aangeschaft.
ik ben er erg blij mee, ook met het op zijn zachts gezegde vriendenprijsje van 100 euro dat ik er voor heb betaald.
ben nu op zoek naar een meubel waar alles ook nog in past
dat gaat denk ik durder worden dan de apparatuur die er in komt hahah
het gaat om sony apparatuur, te weten:
TV : KV-E2561D
63 cm, van 1996, zonder AB,helaas, maar dat is bij sony niet zo'n probleem, en ik heb een logith harmony 525 die toch alle AB moet vervangen
al was ik wel verrast dr het gebruikersgemak van die sony ABs.
bij deze tv zat de bon nog, van bcc de tv kosstte toen maar liefst 2280 gulden.
DVD speler : DVP NS330
simpele speler, geen hdmi of zo, maar daar heb ik ook niks aan op mijn tv.
Videorecorder : SLV-SE600A
simpele vieorecorder, kan ik eventueel iets opnemen, en iig mijn oude banden een weer bekijken
ik neem toch eigenlijk nooit iets op
Stereotoren EX-100AV
losse componeneten, met o.a en system control kabel verbonden
versterker, tuner, cd, en tape deck.
de versterker heeft nog wat extra av ingangen, en een ingang voor een MD speler
over de extra av ingangen staat verder niets in de handleiding
ik vraag mij dus af, wt kan ik daar op aansluiten en waar dienen ze voor? het zijn gewoon tulp stekkers, links, rechts en video kan ik daar een xbox op aansluiten? (de oude dan) daar heb ik 2 van, en dat ik die dan beide op de stereoset aansluit, en vervolgens de AV uit weer op de tv aansluit?
deze stereoset /versterker heeft twee power aansluitingen voor electrostatische speakers. dit zijn front speakers.
mijn vraag hierover is. wat is het voordeel van elctrostatische speakers? is dat beter? of duurer? of makkelijker? en kan ik ipv die electrostatische speakers ook twee normale frontspekers aansluiten, zodat ik deie extra stroomkabels niet ook nog hoef weg te werken?
verder zit er nog een center speaker bij, en twee rear speakers. een sub zit er niet bij, maar daar zit wel een aansluiting voor op de versterker.
voor het aansluiten van alles heb ik er eigenlijk voor gekozen om alles op de tv aan te sluiten met een scartkabel ( er zitten 3 scartaansluitingen op, en daarnaast nog 3 met tulpstekkers) en dat ik dan het geuid via de uitgang op de tv op de stereo aansluit. mijn vraag is dan alleen.. heb ik dan uberhaupt wel iets aan de 5.1 set die ik zou kunnen maken? er zit alleen een links en rechts uitgang op de tv, een rode en witte tulpstekker.
een bijkomend vervelend verschijnsel is dat op de tv de 3 av aansluitingen voor de video gebruikmaken van svhs en de stereo van een gele tulp stekker. zodat dat niet makkelijk is aan te sluiten.
heeft iemand commentaar op deze set, of het wat is, of dat het eigenlijk allemaal net niets is.
ook over de manier waarop ik alles het beste kan aansluiten en oover de electrostatische speaker, en de 5.1 dolby prologic, of dat gaat werken via de audio uitgang van de tv.
immers, als dat niet gaat werken kan ik me de moeite van het aansluiten van de rear en center speaker besparen. er zit ook wel een extra bass module op de tv