Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:05
alles onder de 875 scaled alleen naar 720p als het verborgen menu geactiveerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199898

Ok bedankt. Maar dan snap ik niet waarom er een faroudja chip inzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Is er al nieuws over de updates in NL (of EU) van de 875 en de 905 ?

Wil nl wel graag van het zwartniveau-probleem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:30
Anoniem: 199898 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:25:
Ok bedankt. Maar dan snap ik niet waarom er een faroudja chip inzit?
Volgens mij is de chip bedoelt voor het "scherper" maken van de beelden, en niet echt als hoofd moot om te upscalen. En waarschijnlijk trekt die chip het maar tot 720P.

Die Reon chip is veel krachtiger, en daarom kan ie tot 1080p upscalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:22
Anoniem: 100386 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:34:
Is er al nieuws over de updates in NL (of EU) van de 875 en de 905 ?

Wil nl wel graag van het zwartniveau-probleem af.
Kan je concreet een voorbeeld geven waar je dit "probleem" voor hebt (film + scene)
Ik heb al verschillende films (DVD gescaled naar 720p) gezien op m'n plasma met naar mijn inziens uitstekende zwartwaardes (ruimte pikdonker gemaakt) en gradaties. Instellingen op je scherm kunnen ook een wereld van verschil betekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jvanhambelgium schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:48:
[...]

Kan je concreet een voorbeeld geven waar je dit "probleem" voor hebt (film + scene)
Ik heb al verschillende films (DVD gescaled naar 720p) gezien op m'n plasma met naar mijn inziens uitstekende zwartwaardes (ruimte pikdonker gemaakt) en gradaties. Instellingen op je scherm kunnen ook een wereld van verschil betekenen...
Da's het probleem; M'n scherm moet behoorlijk worden "aangepast" om weer een aanvaardbaar zwartniveau te krijgen. En daarmee verknoei je ook de andere kleuren en met name het contrast. In principe zou je je instellingen niet of nauwelijks moeten hoeven wijzigen bij het omschakelen van "Through" (Reon helemaal uit) en "Reon aan". Daar zou heel weinig verschil in moeten zitten. Dit probleem is er altijd wanneer de Reon aanstaat, maakt niet uit welke film/scene/video-bron je ook kijkt, en je de Reon ergens voor hebt ingeschakeld.

Zie ook:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=918400
(en vergelijkbare meldingen of forums over de hele wereld).

Bovendien wil ik ook het Reon-menu hebben, aangezien ik ook mijn HTPC via de receiver wil aansluiten, en de nieuwe opties best wel eens zou kunnen gaan gebruiken (de speciale noise-filters bv.).

Tot slot; Het is een gewoon een erkende fabrikage-fout, die Onkyo moet herstellen. Wanneer dat nu niet snel gaat gebeuren, dan zal ik overwegen om een beroep te doen op het consumentenrecht en dus het apparaat geheel terug te brengen; MET volledige vergoeding van de kosten (of het omruilen voor een volledig goede 875).

Terugbrengen zou jammer zijn, want ik vind het wel een fijn apparaat. Maar de service hier in NL (door HNNY) die verklooid de goede naam die Onkyo nu nog heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 21-11-2007 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Heb je nog niks gehoord van je leverancier?

Ik ga in de komende weken een dag plannen om het apparaat langs te brengen. Ben ik het wel een aantal weken kwijt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Op tijd en stond zal ik m'n 875 ook laten aanpassen hoor, daar niet van (oa voor het Reon menu)
Vandaag de dag ben ik echter best onder de indruk van de kwaliteit van de Onkyo.
Ik heb 1x m'n plasma instellingen gedaan en ben zeer tevreden over de kwaliteit
De bestaande issues zouden zeker geen struikelblok mogen zijn dit prachtige apparaat in huis te halen ,-)

Ik heb wel eens last van een occasionele HDMI-handshake hickup, maar da's allemaal niet echt een issue en dat heb je nu eenmaal met high-tech ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dikkie schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:46:
Heb je nog niks gehoord van je leverancier?

Ik ga in de komende weken een dag plannen om het apparaat langs te brengen. Ben ik het wel een aantal weken kwijt helaas.
Nee, nog niets gehoord. Vanaag ga ik bellen en een harde afspraak zetten. Mij hele setup is bijna klaar, en het stoort me dat de Onkyo als enige in de keten achterblijft; En dat daar uiterst slecht op wordt gereageerd door Onkyo.

Ter vergelijk; Ik belde naar Gigabyte voor een nieuw I/O-shield, omdat ik die niet had gekregen bij het overnemen van een moederbord. In principe geen recht op service dus, maar toch stuurden ze een nieuwe op; Op maandag gebeld+gemaild, en op woensdag lag het al in mijn postbus. Kortom; Zo kan het ook, en da's voor mij de reden waarom ik al jaren hoofdzakelijk Gigabyte onderdelen in mjn PC's stop (die overigens ook nooit stuk gaan ook :) ).

Een beetje service als je € 1400,00 uitgeeft mag je wel verwachten; Dit is gewoon slecht van Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Zit al een aardig tijdje te denken aan een nieuwe versterker.
En dan met name de 705 (lees in het begin van dit topic).

Alleen las ik laatst dat de 805 "maar" 50 euro duurder is.

Maar stel als ik de 805 zou willen aanschaffen, kom krijg ik hem niet in mijn net nieuwe kastje.
Volgens mij is de 805 19,3 cm hoog, en mijn ruimt is 19,5 á 19,6.

Voordeel is dat de 705 een stukkie lager is en die kan er makkelijk in.

Maar stel als ik de 805 zou kopen, zou hij het dan trekken qua koeling?
heb dan misschien 2mm speling tussen de boven kant reciever en kastje.
Alleen wordt de reciever ook gekoeld via de onderkant, of zitten er ook ventilatoren in?

Zou het kunnen/aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Nou kan ik geen oordeel vellen over de 805, maar hetgeen de 875 en 905 zo verschrikkelijk warm maakt, is de REON. En die zit niet in de 805.

Ik kan je aanraden om langs een Mediamarkt of ander AV winkel te lopen en gewoon even de hand langs de bovenkant halen. Die dingen staan daar meestal een hele dag al te loeien, en ook al zijn ze idle, ze geven evenveel temperatuur af.

Ik ga trouwens mijn 875 pas in januari weg brengen voor de update.
Wacht even de feestdagen af, want ik ben bang dat er in die periode niet veel werk wordt verricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06 15:44
Bij mediamarkt staat altijd maar 1 van de receivers tegelijk te spelen. De rest staat idle te wachten tot iemand ze probeert. Je weet dan nog steeds niet wat hij gaat doen als je een uur film kijkt. En er achteraf achterkomen dat je receiver na een uur film kijken in de bescherming springt is ook niet ideaal. Als je op de diverse (meestal Amerikaanse) forums kijkt zie je dat de 805 in vergelijking met bijv. Yamaha's en Denon's een stuk warmer wordt, maar niet zo extreem als de 875.

[ Voor 6% gewijzigd door mac1987 op 25-11-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
mac1987 schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:29:
Bij mediamarkt staat altijd maar 1 van de receivers tegelijk te spelen. De rest staat idle te wachten tot iemand ze probeert. Je weet dan nog steeds niet wat hij gaat doen als je een uur film kijkt. En er achteraf achterkomen dat je receiver na een uur film kijken in de bescherming springt is ook niet ideaal. Als je op de diverse (meestal Amerikaanse) forums kijkt zie je dat de 805 in vergelijking met bijv. Yamaha's en Denon's een stuk warmer wordt, maar niet zo extreem als de 875.
Mmm jeps dat zou goed kunnen. Ik zal wel eens kijken bij de MM in hengelo, kijken of ze ze daar nu hebben. Paar weken geleden stonden ze er nog niet.

Maar zitten er Fan's in die ook voor koeling zorgen, of dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78369

stimpyrulez schreef op maandag 26 november 2007 @ 07:23:
[...]

Mmm jeps dat zou goed kunnen. Ik zal wel eens kijken bij de MM in hengelo, kijken of ze ze daar nu hebben. Paar weken geleden stonden ze er nog niet.

Maar zitten er Fan's in die ook voor koeling zorgen, of dat niet?
in Arnhem hadden ze hem niet, bij Smits om de hoek wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit nu te kijken tussen de 605 en de 705. Ik las ergens dat de 705 wel pcm met matrix ondersteund en de 605 niet. Alleen snap ik dit niet helemaal. Kan iemand misschien uitleggen wat ze hiermee bedoelen? Alavst bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Anoniem: 199898 schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:33:
Ik zit nu te kijken tussen de 605 en de 705. Ik las ergens dat de 705 wel pcm met matrix ondersteund en de 605 niet. Alleen snap ik dit niet helemaal. Kan iemand misschien uitleggen wat ze hiermee bedoelen? Alavst bedankt!
Dat matrix gebeuren weet ik zo niet, maar las wel dat de 805 "maar" 50 euri duurder is. Dus misschien ook een optie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt dat las ik ook net. Maar ik vind 400 euro toch wel VEEL meer dan de 605. Ik heb nu een 6.1 opstelling en ik wil wel zeker weten of de nieuwe geluidsformaten zoals de Dolby True Hd en DTS-HD wel met 6.1 overweg kan met de 605. En ik las ergens dat bij de 605 de nieuwe audioformaten wel op 5.1 af kunnen spelen maar dat ze niet omgerekend kunnen worden naar 6.1 (matrix) terwijl dat met de 705 wel kan.

Dit is het stukje wat ze er over schreven:

The 705 will also matrix 5.1 channel PCM coming in on the HDMI input to 6.1 or 7.1. The 605 can't do that.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 199898 op 26-11-2007 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Vraagje trouwens,

Stel dat ik 2 HDMI apparaten aan een reciever koppel.
bijv.

hdmi 1: digitale ontvanger
hdmi 2: computer.

Als ik nu bij HDMI 1 problemen heb met lipsync, en ik stel het in voor HDMI 1, geldt dat dan ook voor HDMI 2?
Kan je dus per ingang lipsync instellen, of alleen maar algemeen? :?

En kan het dan voorkomen, dat ik bijv. met digitale ontvanger last heb van vertraging maar van de PC niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Volgens mij kan je per input dit veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243605

Op het AVSforum lees ik dat je op de 875 de instellingen in het REON menu niet kan aanpassen. Dit schijnt op de 905 wel te kunnen.
Mijn vragen: wat zijn dit voor instellingen?
Is dit de 500 euro waard die de 905 meer kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
op de 875 kan je dit wel, als je de nieuwe firmware hebt.
Heb je die niet dan moet dat geregeld worden door je verkoper, iets wat ik in januari ga doen.

De 905 heeft trouwens wel meerdere verbeteringen. Netwerk aansluiting, betere stroomvoorziening etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik ga de 605 aanschaffen deze week. Ik ben echter niet gecharmeerd van het uiterlijk van de receiver, maar dit heb ik ook met Denon en Marantz modellen. Ik vind het er oudbollig en goedkoop uitzien, maar who cares.

Van wat ik zo zie en gelezen heb is dit toch wel de beste receiver in deze prijsklasse (tot €500). Hij sluit precies aan op mijn eisen/wensen en valt netjes binnen mijn budget. Ik ben ook nog op zoek naar een 5.1 speakerset met een budget van +/- €400.

Heeft iemand nog een tip voor de speakers i.c.m. de 605 in deze prijsklasse?

[ Voor 13% gewijzigd door BP_LOZ op 10-12-2007 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buti
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:06
bvandepol schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:07:
Heeft iemand nog een tip voor de speakers i.c.m. de 605 in deze prijsklasse?
Bij Correct te Rotterdam hebben ze, zover ik weet, in de koopjeskelder een Sony SS-LAP305ED surround set (alleen sattelieten) voor €199 en een Klipsch RW8 subwoofer voor €179. Een Klipsch KSW10 voor €199.
De site van Correct doet het nu niet dus ik kan het niet nakijken.
Niet te duur en werkt i.c.m. de 605 bij mij perfect :*) .

Edit: Site doet het nu wel: even nagekeken en linkjes toegevoegd

[ Voor 27% gewijzigd door buti op 12-12-2007 09:23 ]

4575kW PV, 2018 IONIQ EV, Home Assistant. Liever geautomatiseerd dan moe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik een 875 aanschaf welke firmware moet er dan op staan? Oftewel wat is de laatste firmware voor de 875?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Lap, ik heb vandaag pech met mijn Onkyo 875, de display op de reciever is stuk :(

Wat ik al heb geprobeerd is het volgende:

Op de AB de volgende knoppen ingedrukt, zoals dimmer, display, enz..
Als laatste heb ik de fabrieksinstellingen terug gezet in de hoop dat de display dan terug zou werken.
Door dit te doen is de menu niet meer toegangkelijk door het ontbreken van het display.
Momenteel geen tuner, Dvd, Recorder, audio, enz... :(

Helaas zal ik de reciever terug moeten brengen voor herstelling onder garantie.
Misschien kan ik gelijktijdig de laatste firmware er op laten zetten, indien het al mogelijk zou zijn :?
Ik heb geen idee hoelang ik de reciever zou moeten missen :'(
Anoniem: 243605 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:31:
Als ik een 875 aanschaf welke firmware moet er dan op staan? Oftewel wat is de laatste firmware voor de 875?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpathy
  • Laatst online: 05-02-2023
Dikkie schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:59:
alles onder de 875 scaled alleen naar 720p als het verborgen menu geactiveerd word.
Is er iemand die het met een 605 voor elkaar heeft gekregen om naar 720p te scalen. Is dan nl wel een hele interessante optie.

Ben ook van plan een Panasonic plasma te kopen en twijfel nog of het Full HD wordt. Voor het geld van de Full HD kan ik waarschijnlijk ook de HD Ready, de Onkyo 605 en nog een Onkyo iPod dock kopen. Als de 605 naar 720p kan scalen dan ben ik er (eindelijk) uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Simpathy schreef op maandag 17 december 2007 @ 07:35:
[...]

Is er iemand die het met een 605 voor elkaar heeft gekregen om naar 720p te scalen. Is dan nl wel een hele interessante optie.

Ben ook van plan een Panasonic plasma te kopen en twijfel nog of het Full HD wordt. Voor het geld van de Full HD kan ik waarschijnlijk ook de HD Ready, de Onkyo 605 en nog een Onkyo iPod dock kopen. Als de 605 naar 720p kan scalen dan ben ik er (eindelijk) uit.
IK heb geen 605, maar anders effe kijken op AVSFORUM.
Daar loopt een draadje van de 705, en daar staan alle "geheime" menu's vermeld (in de first post).
Neem aan dat je ze ook gelden voor de 605 (maar weet dit niet zeker. misschien dat het wel in het draadje van de 605 staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

wat ik niet snap bij deze modellen is dat de goedkoopste 605 bijna 500 euro moet kosten, terwijl hij in amerika voor 290 ofzo al over de toonbank gaat.
das wel redelijk absurd toch, dikke 210 euro verschil !!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
ksi schreef op maandag 17 december 2007 @ 08:49:
wat ik niet snap bij deze modellen is dat de goedkoopste 605 bijna 500 euro moet kosten, terwijl hij in amerika voor 290 ofzo al over de toonbank gaat.
das wel redelijk absurd toch, dikke 210 euro verschil !!?!
jeps das wel minder. Je kan ze volgens mij (via een site) wel laten opsturen. Kost je dan 25 euro + verzendkosten extra.

Dan heb je hem dus wel goedkoop. ;)
Weet alleen dan niet hoe het gaat met garantie, en je hebt dan wel een amerikaans model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Volgens mij hebben ze in de VS maar 110v met 60Hz ipv 230v met 50Hz.
Dan heb je dus direct een transformator nodig + een aansluiting die op de Amerikaanse stekker past.
Dus dat is al een gigantisch rottig probleem, je kan het omzeilen, maar het is en blijft zwaar irritant, ook als je hem ooit zou willen verkopen. (Ja kijk dit doosje moet er bij anders werkt die niet... 8)7 )

Anders mailt iemand even waar het prijsverschil zo groot is en wanneer hier de prijs zakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Iemand die al weet hoe het zit met de nieuwe firmware updates :?
Ik ga morgen mijn kapotte Onkyo 875 binnen brengen voor herstelling.
Vandaar de vraag naar de laaste firmware :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Iemand die mij het telefoonnummer kan geven van "hnny.nl".
mijn Onkyo 785 is vandaag ter reparatie opgestuurd naar "hnny.nl".

Ik zou graag willen weten of men nu die firmware Updat nu al kan uitvoeren of niet?
Iemand die me info kan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Gister was het nog een 875. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Graag hulp ipv gezever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Haha relax. :)

Ik zou zeggen, als je geen telefoonnummer hebt, mail ze. :) Als je dat direct gedaan had, had je waarschijnlijk al antwoord gehad. (Want als je het ter reparatie verstuurd heb je vast al wel contact gehad?)

En sowieso als er een update voor een firmware is zullen ze dat wel direct bij de reparatie doen en als je het even meld maken ze er vast geen probleem van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Helaas op hun website geen contact gegevens te vinden :(
De regeling en service voor de herstelling gebeurd via de winkel waar ik de Reciever kocht.
Helaas kan de winkel hier in België niet weten hoe het in Nederland zit voor de Firmware Updates :?
Saturnus schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:43:
Haha relax. :)

Ik zou zeggen, als je geen telefoonnummer hebt, mail ze. :) Als je dat direct gedaan had, had je waarschijnlijk al antwoord gehad. (Want als je het ter reparatie verstuurd heb je vast al wel contact gehad?)

En sowieso als er een update voor een firmware is zullen ze dat wel direct bij de reparatie doen en als je het even meld maken ze er vast geen probleem van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Hmm dat is raar. Vraag anders via die winkels eens naar hun mailadres.
Anders kan je nog gaan gokken, info@... webmaster@... support@... dat soort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Misschien dat de winkel waar ik de reciever kocht, mij de contact gegevens wil bezorgen :)
Ik zal morgen eens bellen.
Saturnus schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:20:
Hmm dat is raar. Vraag anders via die winkels eens naar hun mailadres.
Anders kan je nog gaan gokken, info@... webmaster@... support@... dat soort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Er bestaat ook nog zoiets als een digitale telefoongids.... }:O

http://goudengids.nl/bedr...V/NL_49887937_1000_3.html

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Knap, van jou :)

Nu moet ik de winkel niet lastig vallen voor een tel: nummer.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben benieuwd welk verhaal jij te horen krijgt. Maar voordat je gaat bellen is het misschien een goed idee om eventjes terug te lezen in dit topic. Er zijn er namelijk meer die ze gebeld hebben, en daarvan is in ieder geval dit: Ze reageren regelmatig zeer bot en behoorlijk klantonvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Oké, ik ben hierbij dus gewaarschuwd.
Ik ben benieuwd hoe het nu met de laatste firmware's zit :?
Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:55:
Ben benieuwd welk verhaal jij te horen krijgt. Maar voordat je gaat bellen is het misschien een goed idee om eventjes terug te lezen in dit topic. Er zijn er namelijk meer die ze gebeld hebben, en daarvan is in ieder geval dit: Ze reageren regelmatig zeer bot en behoorlijk klantonvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moris schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:25:
Oké, ik ben hierbij dus gewaarschuwd.
Ik ben benieuwd hoe het nu met de laatste firmware's zit :?

[...]
Volgens mij ben jij de eerste in dit topic waarbij ze het eventueel toepassen ... dus het is afwachten welke we erop zetten. Voor de rest moet je ffies andere forums bezoeken (zie begin deze draad), daar staan reacties uit (vrijwel alle) andere landen waar het servicecentrum veel klantgerichter heeft gehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vrijdag kan ik mijn zwarte 875 ook gaan ophalen samen met de ful hd panasonic Plasma 42py70.
Vanmorgen nog effe gebeld naar digitalstreet en gevraagd welke firmware er nu op de Onkyo zit.
Konden ze me niet vertellen, wel vertelde ze me dat de receiver met de laatste Onkyo verzending meegekomen is. Dus ik hoop dat de 1.04 er op staat, anders moet hij weer terug. Anyway in het weekend weet ik meer, als ik alles ga installeren. Alhoewel ik ben nog op zoek naar luidsprekers, die hier bij passen. Ik heb zitten kijken naar de Teufel LT2 serie die ik qua design zeer mooi vind. Iemand hier ervaring met het merk Teufel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1918

Anoniem: 243605 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:02:
Alhoewel ik ben nog op zoek naar luidsprekers, die hier bij passen. Ik heb zitten kijken naar de Teufel LT2 serie die ik qua design zeer mooi vind. Iemand hier ervaring met het merk Teufel?
Ik heb hier de Theater LT6 THX select, aangesloten op een Denon AVR-3808. Het geluid vind ik tot nu behoorlijk goed, maar ik ben nog niet toegekomen aan een kritische vergelijking met andere luidsprekers die ik heb staan. Het design is heel netjes, de afwerking ook, ze doen slank aan, maar door de hoogte van 142cm kun je ze zeker niet 'verbergen'.
Ik denk wel dat het design eigenlijk nog best een stukje strakker had gekund (achterkant 1 kleur bv, de subwoofer zou ook zonder de grijze aluminium strips kunnen, het schuine plastic deel van de subwoofer ziet er wat goedkoop uit).

Hoewel ik geen ervaring heb met de LT2 vermoed ik wel dat die een beetje 'ondermaats' is als je al een 875 gekocht hebt, tenzij je om andere redenen dan geluid (videoprocessing, HDMI switching?) in deze prijsklasse uitgekomen bent. Luidsprekers hebben (naast de kamer zelf en de plaatsing van de luidsprekers erin) toch behoorlijk veel invloed op de geluidskwaliteit, in ieder geval veel meer dan receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik heb vandaag verschillende malen gebeld naar Hnny.nl, deze zijn helaas onbereikbaar :(
Ik zal wel zien als ik de reciever terug mag ontvangen of er iets met de firmware gedaan is :?
Anoniem: 100386 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 01:01:
[...]

Volgens mij ben jij de eerste in dit topic waarbij ze het eventueel toepassen ... dus het is afwachten welke we erop zetten. Voor de rest moet je ffies andere forums bezoeken (zie begin deze draad), daar staan reacties uit (vrijwel alle) andere landen waar het servicecentrum veel klantgerichter heeft gehandeld.

Anoniem: 245687

Ik heb een Onkyo 905 met de nieuwste firmware. Dit betreft naast een softwareaanpassing ook een hardwarematige aanpassing in de vorm van een transistor die aangepast is. Problemen met zwartwaardes zijn inderdaad niet aanwezig.

De nieuwe firmware was echter al aanwezig toen ik het apparaat aanschafte, aanpassing in Duitsland uitgevoerd bij de distributeur. Volgens mij hebben alle 875 en 905 van de laatste zending deze aanpassing al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Nou, ben er wel uit.
Het wordt de 705 , en ga hem de volgende maand bestellen.

Zit alleen nog effe met het feit dat hij in mijn kastje zal komen te staan, en dat hij dan aan de boven kant maar 2cm ruimte heeft.
Nu heb ik hier voor via AVSforum wel een tip gekregen doormiddel van deze koeler

Alleen dat is in Amerika (kan dus daar denk ik wel besteld worden), maar heeft iemand hier ook zo'n gelijk soortige oplossing?
Of weet iemand waar ik zelf bijv. een Fan kan kopen die dan juist "horizontaal" blaast.
Dus zodat ik de warme lucht via de voor en achter kant kan laten afvoeren (aangezien die geheel open zijn). :?

Of zal ik wel een koeler nodig hebben? Heb gelezen dat de versterker standaard iets van 46 graden word, dus weet ook niet of het echt wel nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238934

Ik ben van plan mijn onkyo 875 begin volgend jaar op te sturen voor herstelling + upgrade van firmware.

Helaas krijg ook ik maar geen contact om te weten te komen of ze die upgrade al doen of niet.

Op emailadres info@HNNY.nl krijg ik geen respons en op de volgende telefoonnummers die ik heb gevonden ook niet.

+31 10 2860538
+31 10 2860554
+31 10 2860555

Waarschijnlijk beetje onderbemand met de feestdagen veronderstel ik, maar moesten anderen willen bellen of mailen, hierop zijn ze dus normaal te bereiken.
En hoe meer mensen dit melden hoe rapper we hopelijk een antwoord krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:41
stimpyrulez schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:09:
Nou, ben er wel uit.
Het wordt de 705 , en ga hem de volgende maand bestellen.

Zit alleen nog effe met het feit dat hij in mijn kastje zal komen te staan, en dat hij dan aan de boven kant maar 2cm ruimte heeft.
Nu heb ik hier voor via AVSforum wel een tip gekregen doormiddel van deze koeler

Alleen dat is in Amerika (kan dus daar denk ik wel besteld worden), maar heeft iemand hier ook zo'n gelijk soortige oplossing?
Of weet iemand waar ik zelf bijv. een Fan kan kopen die dan juist "horizontaal" blaast.
Dus zodat ik de warme lucht via de voor en achter kant kan laten afvoeren (aangezien die geheel open zijn). :?

Of zal ik wel een koeler nodig hebben? Heb gelezen dat de versterker standaard iets van 46 graden word, dus weet ook niet of het echt wel nodig is?
Ik heb de 705 samen met mijn htpc in een kast staan.
De htpc onder en de 705 erbovenop. Boven de 705 heb ik nog zo'n 7 a 8 cm ruimte
Zelfs nu wordt de 705 (en de pc ook trouwens) te heet naar mijn zin. Had laatst 54 graden in het menu van de 705!!!!
Ik heb twee Noctua fans besteld die ik in de achterkant van mijn kast maak en aansluit op de 220 aansluiting achterop de 705. Een voor koele lucht naar binnen en een voor warme lucht naar buiten.
Hoop dat dit gaat werken want ik heb het liefst ook nog eens de kast dicht en dat heb ik met deze waardes niet eens.....

Weet iemand trouwens wat voor infrarood module je op de 705 aan kan sluiten (aansluiting achterop)?

[ Voor 9% gewijzigd door rsvmark op 24-12-2007 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
rsvmark schreef op maandag 24 december 2007 @ 01:32:
[...]

Ik heb de 705 samen met mijn htpc in een kast staan.
De htpc onder en de 705 erbovenop. Boven de 705 heb ik nog zo'n 7 a 8 cm ruimte
Zelfs nu wordt de 705 (en de pc ook trouwens) te heet naar mijn zin. Had laatst 54 graden in het menu van de 705!!!!
Ik heb twee Noctua fans besteld die ik in de achterkant van mijn kast maak en aansluit op de 220 aansluiting achterop de 705. Een voor koele lucht naar binnen en een voor warme lucht naar buiten.
Hoop dat dit gaat werken want ik heb het liefst ook nog eens de kast dicht en dat heb ik met deze waardes niet eens.....

Weet iemand trouwens wat voor infrarood module je op de 705 aan kan sluiten (aansluiting achterop)?
Mmm hij wordt dus wel warm..
Ok maar dan zat ik dus ook te denken aan koeling, en deze op de stekker achterop de versterker te pluggen.

Maardaar mee blijf ik dus wel opzoek na een Fan, die horizontaal blaast. (en kan hem tot op heden niet vinden)

Achter op de versterker kan je volgens mij een zelfde soort IR oogke plaatsen wat ook op zo'n IR extender pas. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stimpyrulez schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:06:
[...]

Mmm hij wordt dus wel warm..
Ok maar dan zat ik dus ook te denken aan koeling, en deze op de stekker achterop de versterker te pluggen.

Maardaar mee blijf ik dus wel opzoek na een Fan, die horizontaal blaast. (en kan hem tot op heden niet vinden)

Achter op de versterker kan je volgens mij een zelfde soort IR oogke plaatsen wat ook op zo'n IR extender pas. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Ik denk dat het warmte probleem een beetje wordt overdreven; Ik heb een 875, met 8 cm erboven. En ja, die wordt flink warm, maar niet meer dan dat. Zorg gewoon ervoor dat die warme lucht niet blijft hangen, daarvoor kan je natuurlijk een ventilator gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:41
Anoniem: 100386 schreef op maandag 24 december 2007 @ 13:00:
[...]

Ik denk dat het warmte probleem een beetje wordt overdreven; Ik heb een 875, met 8 cm erboven. En ja, die wordt flink warm, maar niet meer dan dat. Zorg gewoon ervoor dat die warme lucht niet blijft hangen, daarvoor kan je natuurlijk een ventilator gebruiken :)
Mijn htpc is ook degene die er het meest last van heeft hoor, maar feit blijft dat die onkyo's geen koele kikkers zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Het ding open maken en koeling vervangen is zeker tegen de garantie in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Anoniem: 100386 schreef op maandag 24 december 2007 @ 13:00:
[...]

Ja ok, en om nou een beetje de warme lucht te verplaatsen, probeer ik dus ergens een fan te vinden die max 2 cm hoog is en dan de lucht via de zijkant verplaatst (beetje afzuigkap idee volgende mij).

Alleen waar vind je die dingen. Dacht zelf wel aan computer fan's, alleen de blazen de lucht mooi verder door en niet naar de zijkant.

En dan de gene in amerika doet het wel, alleen dacht misschien is er wel een oplossing in de buurt te vinden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Ik wil dus de Onkyo 605 gaan halen maar wil het combineren met een nieuwe 1080p upscaler dvd speler. Is die van Onkyo (versie DV405) net zo goed als dat van Denon (versie 1940) of de Pioneer DV600?

Is de Denon 2308 een beetje vergelijkbaar met de Onkyo 605? Of moet ik de Denon vergelijken met iets anders van Onkyo (bv 705)?

denon 2308
http://www.denon.co.uk/si...b=1&action=detail&Pid=338

onkyo 705
http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_5748222.html

Mijn voorkeur gaat denk ik uit naar Onkyo 705. Deze heeft volgens mij de beste specs.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 25-12-2007 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 14:40
Zo, ik heb net een bestelling bij coolsound geplaatst voor een Onkyo SR505 receiver. Voor maar 278 euro schijnt dit ongeveer de beste receiver te zijn die je voor dat bedrag kunt kopen. Ik ben benieuwd!

Ik kom van een stereo versterker af, maar wil nu toch echt gaan genieten met mijn plasma tv en Playstation 3. Sluit in eerste instantie geleende surround boxen+sub van een vriend van me erop aan + de 2 zuilspeakers die ik natuurlijk al heb.

Iemand suggesties voor speakers die goed samengaan met Onkyo? Ik ben zelf erg fan van Dynaudio, hun geluid waardeer ik echt, maar wat zijn aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij HNNY doen ze die serieuze upgrade volledig te niet, dit baart me toch wel een beetje zorgen.

Het volgende kreeg ik teruggemailed op mijn vraag of er bij de reparatie van mijn toestel ook ineens een upgrade kon gebeuren naar de laatste nieuwe firmware.
De Onkyo 875 behoeft geen upgrades. Alle veranderingen zijn "running
changes" en zeer zeker niet noodzakelijk.
De informatie op Duitse en Engelse sites is bekend. Deze informatie is
onjuist en onvolledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Beetje raar van ze. Wat als je zegt dat je perse de upgrade wil en er wel voor wilt betalen? (5-10 euro ofzo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Mijn Onkyo TX-SR875 is momenteel ook in herstelling en ik mis hem toch zooo :'( :)
Ik hoop dat ze die Firmware er bij de herstelling gelijktijdig opzetten, t'kan toch nooit kwaad een geweldige service geven aan de klant :)

Ik zou het zonde vinden om mijn Onkyo TX-SR875 later op te sturen om enkel en alleen maar een firmware Update te moeten doen.

Graag wilde ik met Onkyo.nl ook in contact komen.
Helaas zijn deze telefonisch onbereikbaar en het mailadres heb ik niet :(

Iemand hier die me het kan geven :?
Anoniem: 238934 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 20:13:
Bij HNNY doen ze die serieuze upgrade volledig te niet, dit baart me toch wel een beetje zorgen.

Het volgende kreeg ik teruggemailed op mijn vraag of er bij de reparatie van mijn toestel ook ineens een upgrade kon gebeuren naar de laatste nieuwe firmware.

[...]

[ Voor 4% gewijzigd door Moris op 26-12-2007 23:43 ]

Dit kan je helpen Moris,
Op emailadres info@HNNY.nl krijg ik geen respons en op de volgende telefoonnummers die ik heb gevonden ook niet.

+31 10 2860538
+31 10 2860554
+31 10 2860555

• Moris
Bedankt voor de hulp en info :)

Ik heb ook geprobeerd om telefonisch binnen te geraken helaas lukt het me niet.
Of is het de bedoeling dat ze niet bereikbaar willen zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Laatst online: 31-05 11:21

PaulX

Beyond your imagination...

Weet iemand misschien of de TX-SR705 een Linear PCM 7.1 kanaals audio signaal via HDMI accepteert zoals de Sony STR-DG910 dit doet? :?

(Zoals bijvoorbeeld de PS3 die tot maximaal LPCM 7.1ch 192 Khz/24 bit audio uit kan sturen vanuit de HDMI output)
Ik begrijp uiteraard dat de High Resolution Audio Decoders in de Onkyo receiver in zo'n geval worden overgeslagen omdat het afspeelapparaat (bron) het audio signaal dan reeds gedecodeerd heeft en dus niet als onverwerkt bitstream signaal verstuurt, maar dit even terzijde...

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Anoniem: 238934 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 20:13:

[...]
VOLKOMEN ONJUIST!

Ik krijg echt jeuk van die HNNY gasten.

Het beste is om ze gewoon te negeren, en direct met je verkoper in gesprek te gaan.
De wijzigingen in de 875 zijn wel noodzakelijk. Zwart behoort zwart te zijn en geen grijs.

Alle andere landen om ons heen geven perfecte service met dit probleem. Engeland spant zelfs de kroon door de Onkyos om te ruilen terwijl je erbij staat. Geen wachtijden. Koerier komt langs met nieuwe geupgrade 875/905 en neemt de oude weer mee.

Dat doen ze toch echt niet als het niet 'noodzakelijk' zou zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die HNNY gasten hebben mij pas een keertje terug gebeld nadat ik Onkyo EU (in Duidtsland) heb gebeld. Heb hun verteld over de service van HNNY, en wat schertst de verbazing ... enkele dagen laten een telefoontje dat ze de upgrade wel willen uitvoeren |:(

Dus als je ze echt op hun flikker wilt geven: Bel Onkyo EU, en vertel ze over HNNY's niveau van service. Wellicht dat er dan nog sneller iets veranderd.

Ik ga de mijne begin januari laten doen, volgens de afspraak die na veel moeite heb kunnen maken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
PaulX schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:58:
Weet iemand misschien of de TX-SR705 een Linear PCM 7.1 kanaals audio signaal via HDMI accepteert zoals de Sony STR-DG910 dit doet? :?

(Zoals bijvoorbeeld de PS3 die tot maximaal LPCM 7.1ch 192 Khz/24 bit audio uit kan sturen vanuit de HDMI output)
Ik begrijp uiteraard dat de High Resolution Audio Decoders in de Onkyo receiver in zo'n geval worden overgeslagen omdat het afspeelapparaat (bron) het audio signaal dan reeds gedecodeerd heeft en dus niet als onverwerkt bitstream signaal verstuurt, maar dit even terzijde...
Mmm doel je op bijv. HD-DTS??? Dat doet ie volgens de specs wel ja.
Anders effe in de manual neuzen!

Tevens een review (waar misschien meer staat) hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06 15:44
Nee hij bedoelt een lineair multikanaals PCM formaat. Dat kan dus een gedecodeerde HD-DTS stream zijn of wat voor meerkanaals formaat dan ook. Als het goed is ondersteund de Onkyo dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 01:23:
Ik wil dus de Onkyo 605 gaan halen maar wil het combineren met een nieuwe 1080p upscaler dvd speler. Is die van Onkyo (versie DV405) net zo goed als dat van Denon (versie 1940) of de Pioneer DV600?

Is de Denon 2308 een beetje vergelijkbaar met de Onkyo 605? Of moet ik de Denon vergelijken met iets anders van Onkyo (bv 705)?

denon 2308
http://www.denon.co.uk/si...b=1&action=detail&Pid=338

onkyo 705
http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_5748222.html

Mijn voorkeur gaat denk ik uit naar Onkyo 705. Deze heeft volgens mij de beste specs.
Ik heb vandaag naar de Denon 2308 en Onkyo 705 geluisterd. Ik moet zeggen dat de Denon iets voller klonk en de Onkyo juist neutraler. De 605 vond ik teleurstellend lelijk uitzien. Dus ik denk dat ik een Onkyo 705 ga halen. Alleen dit is een 7.1 receiver, is het dan ook verstandig om 7.1 aan te sluiten? Ik vind namelijk 5.1 al een ramp (dit in verband met kabels door mijn woonkamer).

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 29-12-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Anoniem: 181923 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 00:05:
[...]

Ik heb vandaag naar de Denon 2308 en Onkyo 705 geluisterd. Ik moet zeggen dat de Denon iets voller klonk en de Onkyo juist neutraler. De 605 vond ik teleurstellend lelijk uitzien. Dus ik denk dat ik een Onkyo 705 ga halen. Alleen dit is een 7.1 receiver, is het dan ook verstandig om 7.1 aan te sluiten? Ik vind namelijk 5.1 al een ramp (dit in verband met kabels door mijn woonkamer).
Wil je het beste geluid bij HD-DTS en zo, ja dan is het wel het "beste", alleen heb je geen BR of HD-DVD speler, dan zla je die formaten ook niet gebruiken, en heb je dus nog even niks aan 7.1 geluid.

Je kan volgens mij wel met DTS of zo, gebruik maken van de 7.1 speakers, maar ja, als het joud at niet waard is zal ik het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Met een budget van rond de € 1000,- zat ik te denken aan de 605 met de kef KHT2005.2 speakers (vooral vanwege het design en de beschikbare ruimte)

iemand ervaring met deze combo en het geluidskarakter van onkyo met kef in het algemeen ? Of kan ik beter kijken naar een andere combinatie (JBL, HK of pro audio ?) met de onkyo versterker...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 13:33

SpeedfreakR

Zoeffff.....

KeeZ schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:36:
Met een budget van rond de € 1000,- zat ik te denken aan de 605 met de kef KHT2005.2 speakers (vooral vanwege het design en de beschikbare ruimte)

iemand ervaring met deze combo en het geluidskarakter van onkyo met kef in het algemeen ? Of kan ik beter kijken naar een andere combinatie (JBL, HK of pro audio ?) met de onkyo versterker...
Ik heb een paar dagen geleden precies de zelfde combo gekocht ben er zeer blij mee.
Ik heb natuurlijk nog niet echt goed kunnen luisteren en moet nog wat dingen instellen maar mij werd deze combinatie geadviseert bij RAF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:28

nFo

Anoniem: 100386 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 19:47:
Die HNNY gasten hebben mij pas een keertje terug gebeld nadat ik Onkyo EU (in Duidtsland) heb gebeld. Heb hun verteld over de service van HNNY, en wat schertst de verbazing ... enkele dagen laten een telefoontje dat ze de upgrade wel willen uitvoeren |:(

Dus als je ze echt op hun flikker wilt geven: Bel Onkyo EU, en vertel ze over HNNY's niveau van service. Wellicht dat er dan nog sneller iets veranderd.

Ik ga de mijne begin januari laten doen, volgens de afspraak die na veel moeite heb kunnen maken :/
Kun je het niet laten afhalen door: tnt ?
www.parcy.nl :p

Ik vraag mij af of die: HQV Reon veel beter is dan die: Faroudja DCDi Edge ? / DCDi Cinema ?
Kan nog geen echte vergelijking vinden.

Die: Sony STR-DA3300ES lijkt mij ook wel leuk, maar die gebruikt de DCDi Cinema.
Beter dan Edge ? :?

[ Voor 24% gewijzigd door nFo op 30-12-2007 21:11 . Reden: foutje ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
KeeZ schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:36:

Ik heb zelf zojuist de 605 besteld in combinatie met een HK boxenset, dus als het goed is kan ik tegen vrijdag wel een oordeel daarover geven :)
Ik heb nog enorm zitten twijfelen tussen de 605 of een Sony str-da3200 receiver, maar de 605 biedt zoveel waar voor zn geld dat ik daar maar voor gekozen heb.

[ Voor 11% gewijzigd door SToRM666 op 31-12-2007 12:31 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ik lees toch een verscheidenheid aan meningen omtrent de upscaling van bijvoorbeeld component of s-video bronnen via de HDMI aansluiting naar een HD TV. Is dit fenomeen alleen bekend bij 1080i/p of ook bij 720p ? Het zal mij an sich worst wezen of ik nu enkele of meerdere kabels van de versterker --> TV moet leiden, gezien dat nu toch al de situatie is.

Ik kan natuurlijk niet alles verwachten van een versterker van rond de € 500,- maar we blijven natuurlijk hollanders...

@storm666: Welke boxenset heb je daar bij aangeschaft ?

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 22:15
Gisteren middag nog besloten om een set aan te schaffen. Even een speciaalzaakje ingeweest wat geluisterd en info ingewonnen. We kwamen al snel op de TX-605 inc met de JBL CS680 daarnaast nog de dvdspeler 405 bij gedaan en voor slechts 994,- en een gratis extra HDMI kabel ging ik de winkel weer uit. Zo heb ik gisteren nog het einde van de top2000 kunnen luisteren. WAT EEN GELUID! Geweldig! Voor een hele nette prijs een echte topset. Later bleek trouwens dat dit speciaalzaakje inmiddels ook bekend staat onder besthomecinema.nl goeie combi daar. Veel kennis en de laagste prijzen.

De DVD speler 405 valt me nog een klein beetje tegen, films van een iets mindere kwaliteit worden er niet mooier op, eerder lelijker. Kan trouwens ook aan m'n plasma (panasonic 42pv70) liggen maar dat lijkt me niet. Hij speelt trouwens wel allles af.

De receiver icm de speakerset is een echte aanrader!

PS: Gelukkig nieuwjaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200572

SToRM666 schreef op maandag 31 december 2007 @ 12:30:
[...]

Ik heb zelf zojuist de 605 besteld in combinatie met een HK boxenset, dus als het goed is kan ik tegen vrijdag wel een oordeel daarover geven :)
Ik heb nog enorm zitten twijfelen tussen de 605 of een Sony str-da3200 receiver, maar de 605 biedt zoveel waar voor zn geld dat ik daar maar voor gekozen heb.
Houd ons op de hoogte! Ik wil namelijk precies dezelfde receiver halen over 3 weken met ook HK speakers (HKTS 7). Heb voor de rest weinig verstand van receivers en vind het erg moeilijk om de juiste speakers erbij te vinden. (budget max. 1000 euro).
Heb voor de rest al een blueray speler/recorder in mn vaio laptop. Alleen is dat helaas HDMI 1.2 van wat ik begrepen heb..

[edit] Ik wil eigelijk ook direct een blueray/hd-dvd (liefst beide natuurlijk) speler halen die wel TrueHD en DTS-HD eruit kan gooien. Maakt het veel verschil of dit met een dure speler via HDMI (gecodeerd via HDMI 1.3) naar een onkyo 605 versterker gaat of gedecodeert van bijv. een toshiba hd-dvd speler van 200 euro (met decoders aan boord) en dan analoog naar een wat goedkopere receiver?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 200572 op 02-01-2008 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Anoniem: 200572 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:02:
Houd ons op de hoogte! Ik wil namelijk precies dezelfde receiver halen over 3 weken met ook HK speakers (HKTS 7). Heb voor de rest weinig verstand van receivers en vind het erg moeilijk om de juiste speakers erbij te vinden. (budget max. 1000 euro).
Ik houd jullie zeker op de hoogte ;)
Ik heb zelf voor de HKTS 11 gekozen. De boxen en de receiver heb ik bij elkaar voor nog geen 900 euro! Ik heb er dan ook nog 2 sets standaarden bij genomen en dan kom ik nog onder de 1100 euro uit :)
De receiver kan wel wat zwaardere speakers aan, dus ik ga later dan nog 2 grotere speakers bijkopen die ik dan vooraan ga plaatsen.
Heb voor de rest al een blueray speler/recorder in mn vaio laptop. Alleen is dat helaas HDMI 1.2 van wat ik begrepen heb..

Ik wil eigelijk ook direct een blueray/hd-dvd (liefst beide natuurlijk) speler halen die wel TrueHD en DTS-HD eruit kan gooien. Maakt het veel verschil of dit met een dure speler via HDMI (gecodeerd via HDMI 1.3) naar een onkyo 605 versterker gaat of gedecodeert van bijv. een toshiba hd-dvd speler van 200 euro (met decoders aan boord) en dan analoog naar een wat goedkopere receiver?
Ik heb een PS3 om Blu-Ray's af te spelen. Werkt perfect en is al voorzien van HDMI 1.3 e.d.

[ Voor 35% gewijzigd door SToRM666 op 02-01-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 11:21

HKS-Skyline

Vroooom ?

vraagje:

ik ben van plan een 605 aan te gaan schaffen, maar ik wil alleen nog weten of het mogelijk is om een pc op de hdmi in aan te sluiten, en een samsung 245bw 24" lcd scherm op de hdmi out en dan 1920x1200 door te sturen.
of word dit automatisch vervormd naar 1080p, of zou het zo kunnen zijn dat de monitor hier niet mee overweg kan oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SToRM666 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:48:
[...]
Ik houd jullie zeker op de hoogte ;)
Ik heb zelf voor de HKTS 11 gekozen. De boxen en de receiver heb ik bij elkaar voor nog geen 900 euro!
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik heb op kieskeurig gekeken en voor die set ben je volgens mij meer dan 1000 euro kwijt! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
De Onkyo 605 heb je al vanaf 499 en de boxenset vanaf 394, dus dat is bij elkaar 893 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt helemaal gelijk! Had idd niet goed gekeken. Mijn excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231245

Na de diverse reviews te hebben gelezen, heb ik vandaag de 605 besteld. Ik denk dat deze reciever het best aansluit bij mijn Philips 42PFL9732.
Na diverse speakers te hebben gehoord, heb ik tot de Infinity Oreus gekomen. Zijn er meer mensen die deze speaker icm met de 605 hebben? Wat is jullie ervaring met deze combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111932

Hallo allemaal!

Ik vertrek binnenkort voor vakantie naar Amerika. Ik wil daar een Onkyo 805 kopen en naar Nederland nemen. Is het mogelijk om de stekker te verwisselen voor een 220 volt en deze aan te sluiten zonder dat ik een blauwe steekvlam zie?

Trouwens onbegrijpelijk dat dat spul in Amerika zo goedkoop is, ook al staat de dollar nu laag.

Met vriendelijke groet,

Gerard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Laatst online: 11-06 11:54
Je kunt toch gewoon een 110-220 omvormer gebruiken ? Kost een paar tientjes.

Ben je trouwens niet bang dat je alsnog invoer belasting enzo moet betalen ? Een mp3 speler is nog wel te doen maar een AV reciever die bijna 25kg weegt :/

[ Voor 20% gewijzigd door Pred87 op 05-01-2008 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:34
En het Amerikaanse model is niet gelijk aan de Europese, onder andere de tuner is anders.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

FatalError schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 01:57:
En het Amerikaanse model is niet gelijk aan de Europese, onder andere de tuner is anders.
Ook kan het volgens mij geen boxen van 4 ohm aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik ben sinds gisteren in het bezit van de Onkyo 605 in combinatie met Harman Kardon speakers (HKTS 11). En ik moet zeggen dat dat erg goed bevat! _/-\o_
De speakers klinken ontzettend zuiver en de bas is lekker laag en de receiver bevalt ook goed. Ik ben erg tevreden met mijn keuze :)
Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk alleen nog maar wat stukjes van films gekeken heb en voor de rest er nog niet zoveel mee gedaan heb, maar ik houd jullie op de hoogte.

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 05-01-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens een verkoper vandaag moest ik een Marantz versterker gebruiken voor mijn KEF IQ9 speakers. Achterliggende idee is dat de Marantz tot 60.000hz kan terwijl de Onkyo bij 20.000 blijft haken. Klopt dit allemaal?

Ik ben nog steeds erg aan het twijfelen tussen Onkyo 705 en Denon 2808 (deze is wel duurder maar heeft ook erg interessante opties). Maar nu hoor ik dit over Marantz.. Zucht..

[update]
Volgens mij klopt zijn verhaal totaal niet..
Zie specs:
http://www.eu.onkyo.com/ir_img/14179411_bfb6336398.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 06-01-2008 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 02:17:
Volgens een verkoper vandaag moest ik een Marantz versterker gebruiken voor mijn KEF IQ9 speakers. Achterliggende idee is dat de Marantz tot 60.000hz kan terwijl de Onkyo bij 20.000 blijft haken. Klopt dit allemaal?

Ik ben nog steeds erg aan het twijfelen tussen Onkyo 705 en Denon 2808 (deze is wel duurder maar heeft ook erg interessante opties). Maar nu hoor ik dit over Marantz.. Zucht..

[update]
Volgens mij klopt zijn verhaal totaal niet..
Zie specs:
http://www.eu.onkyo.com/ir_img/14179411_bfb6336398.jpg
Buien het feit dat het een duidelijk verkooppraatjes zijn, is het ook nog eens totaal onzinning: Alleen pasgeboren baby's kunnen geluid tot max. 20.000 Hz horen, laat staan dat jij 60.000 kan horen.

En denk zelf ook eens na: Waarom denk je dat die verkoper dat zegt, denk jij dat het klopt dat de onkyo's alleen tot 30K weergeven ? (lees eens rond over versterker in de Onkyo's). Denk je uberaupt dat die KEF's van je tot 60.000 ook daadwerkelijk goed weergeven (en heeft dat nut). Kortom: leer jezelf eens om verkooppraatjes te ontwarren ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Nou ik heb de 705 besteld, en als het goed is komt ie volgende week binnen.

Alleen effe een vraagje over de mic. die er bij zit.
Hoelang is eigenlijk de kabel die er aan zit?

Ik had begrepen dat je hem op de plek waar je altijd zit moet plaatsen, alleen das +/- 3,5 meter van de versterker.
Is de kabel zo lang? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 10:10:
[...]

Buien het feit dat het een duidelijk verkooppraatjes zijn, is het ook nog eens totaal onzinning: Alleen pasgeboren baby's kunnen geluid tot max. 20.000 Hz horen, laat staan dat jij 60.000 kan horen.

En denk zelf ook eens na: Waarom denk je dat die verkoper dat zegt, denk jij dat het klopt dat de onkyo's alleen tot 30K weergeven ? (lees eens rond over versterker in de Onkyo's). Denk je uberaupt dat die KEF's van je tot 60.000 ook daadwerkelijk goed weergeven (en heeft dat nut). Kortom: leer jezelf eens om verkooppraatjes te ontwarren ....
Ik had juist door dat het ging om een verkooppraatje dus daarom stel ik hier een vraag aan jullie 'experts'. In de hoop dat ik duidelijkheid krijg i.p.v. beschuldigingen over zelf nadenken en verkooppraatjes ontwarren :S :(

Ik weet zelf ook inderdaad dat je boven 20.000Hz geluid niet kunt waarnemen maar misschien wel het verschil kunt aanvoelen. Ik was alleen benieuwd hoe de klankverschillen tussen de Onkyo en de Marantz zijn op KEF speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Anoniem: 181923 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:42:
[...]

Ik had juist door dat het ging om een verkooppraatje dus daarom stel ik hier een vraag aan jullie 'experts'. In de hoop dat ik duidelijkheid krijg i.p.v. beschuldigingen over zelf nadenken en verkooppraatjes ontwarren :S :(

Ik weet zelf ook inderdaad dat je boven 20.000Hz geluid niet kunt waarnemen maar misschien wel het verschil kunt aanvoelen. Ik was alleen benieuwd hoe de klankverschillen tussen de Onkyo en de Marantz zijn op KEF speakers.
Denk dat je toch echt zelf moet gaan luisteren!

Hoe wil je echt goed een klank omschrijven?
En als ik tegen jou zeg dat ik het een warm geluid vind, dat vind jij het misschien wel schel, of iets heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:46
Anoniem: 100386 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 10:10:
[...]

Het mooie is dus: ja, dat maakt uit als een reciever of speaker tot 60.000hz gaat. Heel simpel: namelijk geluidskwaliteit. Dit spreek ik uit ervaring, want ik heb het allebei mogen testen. Als zulke hoge tonen produceerbaar zijn, dan klinkt het veel zuiverder en minder schel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78369

Hoe zit het eigenlijk met het vermogen van de versterker vs vermogen van de boxen. Wanneer mijn versterker 160 Watt aankan, moet ik dan ook boxen hebben die dat aankunnen? of kan ik dan ook volstaan met 120-140 watt boxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:46
Anoniem: 78369 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 08:02:
Hoe zit het eigenlijk met het vermogen van de versterker vs vermogen van de boxen. Wanneer mijn versterker 160 Watt aankan, moet ik dan ook boxen hebben die dat aankunnen? of kan ik dan ook volstaan met 120-140 watt boxen?
Zelfs 10Watt boxen zouden dan nog kunnen volstaan :)
Maar kijk dan wel uit met de volumeknop.
Het is beter dat een (dure) versterker meer vermogen heeft dan de speakers. Zo blaas je door minder distorties de speaker zelfs minder snel op als je over de speaker z'n limiet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:42:
[...]

stimpyrulez schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:59:
[...]

Denk dat je toch echt zelf moet gaan luisteren!

Hoe wil je echt goed een klank omschrijven?
En als ik tegen jou zeg dat ik het een warm geluid vind, dat vind jij het misschien wel schel, of iets heel anders.
masser120 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:17:
[...]
Het mooie is dus: ja, dat maakt uit als een reciever of speaker tot 60.000hz gaat. Heel simpel: namelijk geluidskwaliteit. Dit spreek ik uit ervaring, want ik heb het allebei mogen testen. Als zulke hoge tonen produceerbaar zijn, dan klinkt het veel zuiverder en minder schel.

Hoop gespeculeer, gemopper over mijn antwoord ... en niemand die gewoon eventjes zoekt op de site van Onkyo zelf;

Want het staat inderdaad gewoon in de specs op de site van Onkyo, die je uiteindelijk ook in je post hebt geedit (deze dus) "Frequency Responce: 5 Hz - 100 kHz".

Verdrop staat er nog iets over: O.a. de 705 heeft iets dat 'WRAT" wordt genoemd, en de beschrijving daarover zegt:
WRAT
[....]
Although NFB (negative feedback) is the most cost-effective way to reduce noise at lower frequencies, there’s a sonic price to pay: larger amounts of NFB severely inhibit an amplifier’s transient response—the ability to respond to large signal gains (e.g. explosions and musical finales)—and actually distort sound at high frequencies. That’s why our engineers use a low negative-feedback design, with audiophile-grade, close-tolerance components at critical points in the signal path, to achieve a frequency response out to 100 kHz. That means you can fully enjoy the sonic benefits from such high-resolution formats as DVD-Audio and Super Audio CD as well as your regular CDs and DVDs.

Snap je nu dat ik zo'n antwoord geef ?? Het is een simpele opzoeker waarvan het antwoord makkelijk te vinden is ....

En dus in navolging van die superverkoper: "Je moet de Onkyo nemen, want die geeft zelfs tot 100.000 Herz weer, en dat is veel meer dan de magere 60.000 van de Maranz."

En dan nog zegt het helemaal niets: Want jij en ik horen al lang al geen 20.000 Hz meer, laat staan 60.000 of 100.000. Daarnaast is het ook nog eens onzinnig: Zijn die herzen met of zonder vervorming ? Je kan wel zeggen dat je versterker tot 50.000 weergeeft, maar als je versterker bij 50.000 Hz grotendeels vervorming produceert .....

Kortom: bull-verkoop-trucs

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 07-01-2008 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
stimpyrulez schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:25:
Nou ik heb de 705 besteld, en als het goed is komt ie volgende week binnen.

Alleen effe een vraagje over de mic. die er bij zit.
Hoelang is eigenlijk de kabel die er aan zit?

Ik had begrepen dat je hem op de plek waar je altijd zit moet plaatsen, alleen das +/- 3,5 meter van de versterker.
Is de kabel zo lang? :?
He G_M_C, jij hebt toch ook een 805/875?

Kan jij mij zeggen hoelang die kabel ongeveer is van de microfoon?

Alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Zo. Net even de PW aangevuld met wat kieskeurig te bieden had aan 'lage' prijzen.
Straks thuis misschien nog even handmatig zoeken...maar wat een prijzen zeg...het moet echt even zakken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Die kabel is best lang, langer als 4,5m !!
Ik denk zelfs eerder > 5m ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
jvanhambelgium schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:06:
Die kabel is best lang, langer als 4,5m !!
Ik denk zelfs eerder > 5m ofzo
Oohh beters, dan redt ik het wel ;-)
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Let op:
Keep it clean. Nog één keer flamen op de man (gast!/*zucht/jij hebt er geen verstand van) = OW en topic op slot.