Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Pw-linkjes:
pricewatch: Onkyo TX-SR505E
pricewatch: Onkyo TX-SR605
pricewatch: Onkyo TX-SR705
pricewatch: Onkyo TX-SR805
pricewatch: Onkyo TX-SR875
pricewatch: Onkyo TX-Nr905

http://www.google.com/pro...ial&client=firefox-a&um=1
= € 543
Hier in Nederland kost dat ding € 900.

Zijn die Onkyo's niet ergens te halen waar ze veel goedkoper zijn, maar wel direct hier op de stroom passen?

(Ok, allebei ver boven mij budget (heb geen budget :P ), maar goed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masser120 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 08:56:
[...]

Zelfs 10Watt boxen zouden dan nog kunnen volstaan :)
Maar kijk dan wel uit met de volumeknop.
Het is beter dat een (dure) versterker meer vermogen heeft dan de speakers. Zo blaas je door minder distorties de speaker zelfs minder snel op als je over de speaker z'n limiet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masser120 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 08:56:
[...]

Zelfs 10Watt boxen zouden dan nog kunnen volstaan :)
Maar kijk dan wel uit met de volumeknop.
Het is beter dat een (dure) versterker meer vermogen heeft dan de speakers. Zo blaas je door minder distorties de speaker zelfs minder snel op als je over de speaker z'n limiet gaat.
Op de 875 kun je het maximale volume niveau instellen, zowel voor zone 1 als zone 2. Dara zijn gewoon opties voor. Kun je dus nooit je speakers opblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat zoekwerk kom ik er nog steeds niet uit.

Mijn DVD speler geeft wel geluid over de boxen. (aangesloten van component naar de 605 dan via HDMI naar mijn LCD)
Naar ik begrepen heb moet de 605 wel het componentsignaal overzetten naar HDMI signaal?
Wat doe ik verkeerd? Ik heb in het osd al diverse settingen geprobeerd.

Heb google en got zoekfuntie gebruikt maar kon helaas geen oplossing vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:47:
Na wat zoekwerk kom ik er nog steeds niet uit.

Mijn DVD speler geeft wel geluid over de boxen. (aangesloten van component naar de 605 dan via HDMI naar mijn LCD)
Naar ik begrepen heb moet de 605 wel het componentsignaal overzetten naar HDMI signaal?
Wat doe ik verkeerd? Ik heb in het osd al diverse settingen geprobeerd.

Heb google en got zoekfuntie gebruikt maar kon helaas geen oplossing vinden?
Klopt dat zou ie wel moeten doen.

dit kan ik zo snel vinden in de handleiding van de 705 en misschien dat dat helpt?
Dus je moet bij de DVD "niks" selecteren "---"

Pagina 46 in Nederlands gedeelte:
Wanneer u de TV met een HDMI-kabel op de AVreceiver
hebt aangesloten, kunt u de AV-receiver zo
instellen dat bronnen voor composietvideo, S-Video en
componentvideo voorwaarts worden geconverteerd* en
via de HDMI OUT worden weergegeven. U kunt deze
optie instellen voor elke ingangskeuzetoets door de optie
“- - -” te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan krijg ik een blauw scherm? wel nog steeds met geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:06:
dan krijg ik een blauw scherm? wel nog steeds met geluid.
mmm heb je de DVD wel op component uitgang staan? (foutje is snel gemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stimpyrulez schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:25:
[...]

mmm heb je de DVD wel op component uitgang staan? (foutje is snel gemaakt)
Bedoel je dan de DVD speler zelf? of bedoel je hoe je via de OSD de dvd speler heb aangesloten? En zo ja wat is dan de juiste instelling? Overigens heb ik via het OSD alle settingen al geprobeerd?

Zou het soms aan de kwaliteit van de kabel liggen? (normale kwaliteit overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 04:03
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:32:
[...]

Bedoel je dan de DVD speler zelf? of bedoel je hoe je via de OSD de dvd speler heb aangesloten? En zo ja wat is dan de juiste instelling? Overigens heb ik via het OSD alle settingen al geprobeerd?

Zou het soms aan de kwaliteit van de kabel liggen? (normale kwaliteit overigens)
Jurgh, krijg je wel het menu van de 605 op de tv?
Zo nee da heb je het zelfde probleem als ik had en heb je een andere (betere) HDMI kabel nodig.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exar schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:53:
[...]

Jurgh, krijg je wel het menu van de 605 op de tv?
Zo nee da heb je het zelfde probleem als ik had en heb je een andere (betere) HDMI kabel nodig.
Nee, OSD is geen probleem die doet het prima!

In de AUX voorop krijg ik wel beeld, en nu komt het in de DVD/VCR stand krijg ik ineens wel beeld?? rara hoe kan dat? Met dezelfde instelling lukt het niet op DVD, maar wel op DVD/VCR?

Nou ja hij doet het tenminste, kan ik lekker met de instellingen gaan spelen :*)

Ik las dat je nog wat met 480i en 720p instellingen kon spelen, hoe doe je dat, in welk menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:15:
[...]

Nee, OSD is geen probleem die doet het prima!

In de AUX voorop krijg ik wel beeld, en nu komt het in de DVD/VCR stand krijg ik ineens wel beeld?? rara hoe kan dat? Met dezelfde instelling lukt het niet op DVD, maar wel op DVD/VCR?

Nou ja hij doet het tenminste, kan ik lekker met de instellingen gaan spelen :*)

Ik las dat je nog wat met 480i en 720p instellingen kon spelen, hoe doe je dat, in welk menu?
je kan de 605 laten upscalen naar 720P via geheime menu (vooruit als het goed is van de week mijn nieuwe 705, daarom dat ik het 1 en ander heb uitgezocht)

Dit met de knoppen op de reciever
How do I force the 705 to upscale video to 720p? (Also, other adjustable video settings)
1) Turn on Receiver
2) HOLD down the "Aux" button and press "Standby" button once.
3) Release the "Aux" button.
4) The LED display should read "Resolution: Auto." Locate the circular directional control pad to the left of the main volume knob. Use this circular directional pad and click "right or left" to change to select 720p or cycle through other settings you desire.
5) You can also use this circular directional pad and click "up or down" to cycle through other adjustable video options located in this hidden menu.

of je dvd speler 576P laten afspelen (of hoger als ie dat kan).

waarschijnlijk DVD uit je speler halen, en dan op menu drukken, hier kan je het 1 en ander instellen, en ook of de DVD het beeld via component/scart of wat anders moet uitpoepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurgh, ik ben net ook even bezig geweest met de 605. Als je dvd kiest als input krijg je geen beeld? Als jij de dvd speler op de component 1 aansluiting zet zoals je hebt gedaan neem ik aan dan moet je in het OSD menu naar input/output van de component aansluitingen. Daarin zet je DVD gewoon op component 1. Dan zou je gewoon beeld moeten krijgen. Mits uiteraard HDMI monitor op Yes staat.

Doe dus jezelf een plezier en haal alsjeblieft die dvd speler van de aux ingang! (svideo/composiet video) ;)

[edit] Ik heb het dus hier puur over het beeld van de dvd speler. Hoe je audio verder loopt weet ik niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Saturnus schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:17:
Zijn die Onkyo's niet ergens te halen waar ze veel goedkoper zijn, maar wel direct hier op de stroom passen?

(Ok, allebei ver boven mij budget (heb geen budget :P ), maar goed.)
Zoals al eerder is vermeld amerikaanse model =/ europese model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
ksi schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:54:
[...]

Zoals al eerder is vermeld amerikaanse model =/ europese model.
Dat klopt vandaar dat ik er ook bij zet dat het wel 230v moet hebben.
Is er niet een land in Europa waar ze een stuk goedkoper zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Saturnus schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:14:
[...]

Dat klopt vandaar dat ik er ook bij zet dat het wel 230v moet hebben.
Is er niet een land in Europa waar ze een stuk goedkoper zijn?
Dan ben je er dus nog niet, lees even de thread. Er zijn nog meerdere verschillen.

Edit: Hmm het schijnt dat de output wel gelijk is, maar dat je op een of andere manier geen 4 ohm speakers kunt aansluiten. Ik dacht dat de amerikaanse minder power out, maar ze schijnen andere standaarden aan te houden (FTC ipv IEC ofzoiets). Advies prijs is 600 dollar, met de laagste prijs van 400 dollar. Helaas is het nog steeds euro=dollar en dan is het verschil ineens een stuk kleiner. Alsnog 25% duurder ofzo maargoed.

[ Voor 38% gewijzigd door ksi op 10-01-2008 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraagje:

Ik heb een Vaio FZ21Z laptop via HDMI 1.2 aangesloten op de onkyo 605. Als ik dan de spiderman bluerayfilm wil afspelen heb ik de keuze uit TrueHD en Uncompressed PCM 5.1.
Echter als ik die 2e kies (eerste zal waarschijnlijk zowieso niet over HDMI 1.2 gaan) dan geeft de versterker alleen PCM 48 khz aan. PowerDVD waar ik de film mee afspeel geeft aan dat het LPCM 5.1 is wat volgens mij wel goed is.
Ik kan op de versterker ook nergens multichannel kiezen of iets dergelijks zodat ik gewoon uncompressed geluid krijg over mn speakers (dus niet een of ander surround effectje).

Weet iemand hier iets meer over? Moet ik het probleem in de versterker zoeken of misschien in de geluidskaart?

Alvast bedankt :)

N.B. PowerDVD staat ingesteld op SPDIF output.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Hoe presteert de 605 eigenlijk in stereo? Ik heb op dit moment twee Kef iQ3 boxen en ben op zoek naar een nieuwe versterker. Op dit moment gebruik ik de komende tijd nog wel even stereo, maar misschien dat ik in de toekomst overweeg over te gaan op surround, dus vandaar dat ik ook aan het kijken ben naar AV-receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
ksi schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:58:
[...]

Dan ben je er dus nog niet, lees even de thread. Er zijn nog meerdere verschillen.

Edit: Hmm het schijnt dat de output wel gelijk is, maar dat je op een of andere manier geen 4 ohm speakers kunt aansluiten. Ik dacht dat de amerikaanse minder power out, maar ze schijnen andere standaarden aan te houden (FTC ipv IEC ofzoiets). Advies prijs is 600 dollar, met de laagste prijs van 400 dollar. Helaas is het nog steeds euro=dollar en dan is het verschil ineens een stuk kleiner. Alsnog 25% duurder ofzo maargoed.
Hmmm...ik kom na snel wat check en omreken werk hier op uit:

NL:
505: € 278
605: € 489
705: € 699
805: € 910
875: € 1166
905: € 1499

VS:
505: € 163
605: € 267
705: € 441
805: € 479
875: € 699
905: € 922

De VS-versie is dus op een paar dingen anders, maar dat kan toch niet zo'n verschil maken in prijs? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Saturnus schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:39:
[...]

Hmmm...ik kom na snel wat check en omreken werk hier op uit:

NL:
duur

VS:
goedkoop

De VS-versie is dus op een paar dingen anders, maar dat kan toch niet zo'n verschil maken in prijs? :(
Tsja ik sluit me er wel bij aan hoor, had ook al eerder gepost dat het zot was. Maar hoopte eigenlijk nog dat er ergens nog verschil was ofzo haha. Voel ik me niet helemaal genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:59
Gebeurt wel vaker. Europees vasteland is bijna altijd het duurste. Zo zijn Cambridge Audio receivers in Engeland ook bijna een derde goedkoper, maar daar worden ze ook gemaakt dus dat kan je nog verklaren met o.a. transportkosten. Voor Japanse merken is het denk ik gewoon om te concurreren met de Amerikaanse merken zoals Harman/Kardon denk ik. Het blijft natuurlijk erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na vele adviezen hier ben ik vandaag naar een speciaalzaak geweest en de tijd genomen om mijn favoriete speakers uit te kiezen in combinatie met de Onkyo 705. Na 1 uur Eagles geluisterd te hebben heb ik een aantal commerciele merken aan de kant gezet (denk aan B&W, Mission, Canton, KEF) en besloot uiteindelijk voor de KLIPSCH te kiezen. Nu zegt de merk Klipsch mij absoluut niets. Ik kwam eigenlijk voor de KEF IQ9 (ook vanwege zijn design) maar de KEF verbleek naast de KLIPSCH. Er kwam totaal geen informatie uit terwijl de Klipsch zeer gedetailleerd met veel diepte en warm klonk.

Maar goed, wat mij verbaasde was dat de verkoper mij al vanaf het begin richting de Klipsch pushte. Hij gaf aan dat heel veel mensen nadat zij geblindoekt waren, uiteindelijk voor Klipsch speakers kozen.

Hier een url
http://www.klipsch.com/wo...oducts/details/rf-82.aspx

Nu ben ik heel erg benieuwd naar jullie mening over de Klipsch? is it HOT or NOT? 8)

De Onkyo versterker was gecombineerd met een Onkyo DVD speler. Hoe is de kwaliteit van de dvd spelers? :D Is het verstandiger om de Onkyo versterker te combineren met een eigen merk dvd speler of kan ik mijn Pioneer DV600 behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:34:
Ik had een vraagje:

Ik heb een Vaio FZ21Z laptop via HDMI 1.2 aangesloten op de onkyo 605. Als ik dan de spiderman bluerayfilm wil afspelen heb ik de keuze uit TrueHD en Uncompressed PCM 5.1.
Echter als ik die 2e kies (eerste zal waarschijnlijk zowieso niet over HDMI 1.2 gaan) dan geeft de versterker alleen PCM 48 khz aan. PowerDVD waar ik de film mee afspeel geeft aan dat het LPCM 5.1 is wat volgens mij wel goed is.
Ik kan op de versterker ook nergens multichannel kiezen of iets dergelijks zodat ik gewoon uncompressed geluid krijg over mn speakers (dus niet een of ander surround effectje).
Ik heb een Vaio FZ21M en heb identiek hetzelfde probleem, al hoop ik dat het aan mijn versterker ligt daar hij ook HDMI handshaking issues heeft en nu zelfs totaal geen HDMI input meer doorstuurt.

Ik wacht tot mijn contactpersoon bij mijn leverancier terug is met vakantie voor ik hem binnen doe voor RMA en dan laat ik ook ineens die nieuwe upgrade uitvoeren. Ik hoop toch dat ze dit dan zullen doen. Naar ik heb vernomen zal het toestel voor die herstelling van HNNY opgestuurd worden naar Duitsland, dus ik heb er alleszins goede hoop in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die update was toch niet voor de 605? Correct me if i'm wrong :)
Ik heb iig hierover een mailtje de deur uit gedaan naar sony dus ik wacht het wel af..
Trouwens bedenk ik me net dat denon versterkers ditzelfde probleem hebben dus waarschijnlijk
moeten we het probleem toch echt zoeken in de sony ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:09:
Na vele adviezen hier ben ik vandaag naar een speciaalzaak geweest en de tijd genomen om mijn favoriete speakers uit te kiezen in combinatie met de Onkyo 705. Na 1 uur Eagles geluisterd te hebben heb ik een aantal commerciele merken aan de kant gezet (denk aan B&W, Mission, Canton, KEF) en besloot uiteindelijk voor de KLIPSCH te kiezen. Nu zegt de merk Klipsch mij absoluut niets. Ik kwam eigenlijk voor de KEF IQ9 (ook vanwege zijn design) maar de KEF verbleek naast de KLIPSCH. Er kwam totaal geen informatie uit terwijl de Klipsch zeer gedetailleerd met veel diepte en warm klonk.

Maar goed, wat mij verbaasde was dat de verkoper mij al vanaf het begin richting de Klipsch pushte. Hij gaf aan dat heel veel mensen nadat zij geblindoekt waren, uiteindelijk voor Klipsch speakers kozen.

Hier een url
http://www.klipsch.com/wo...oducts/details/rf-82.aspx

Nu ben ik heel erg benieuwd naar jullie mening over de Klipsch? is it HOT or NOT? 8)

De Onkyo versterker was gecombineerd met een Onkyo DVD speler. Hoe is de kwaliteit van de dvd spelers? :D Is het verstandiger om de Onkyo versterker te combineren met een eigen merk dvd speler of kan ik mijn Pioneer DV600 behouden?
Klipsch is anders een wereldberoemd A-merk, en maakt erg goede speakers idd. Vooral de werkingsgraad van de Klipsch luidsprekers is fenomenaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:51:
Die update was toch niet voor de 605? Correct me if i'm wrong :)
Ik heb iig hierover een mailtje de deur uit gedaan naar sony dus ik wacht het wel af..
Trouwens bedenk ik me net dat denon versterkers ditzelfde probleem hebben dus waarschijnlijk
moeten we het probleem toch echt zoeken in de sony ;)
Hmm, das minder goed nieuws, via google kan ik hier ook niet direct iets over vinden.
Er moeten toch nog mensen dit geprobeerd hebben zou ik zo denken.

Ik heb een 875, dus vandaar die update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Nou ik heb sinds vorige week een 705.
Bevalt echt super goed. Heb nog wel een paar oude Sony boxen, maar die vervang ik t.z.t. wel een keer.
Ik heb de versterker in een kastje gezet met +/- 2.5 cm ruimte er boven.
Hij wordt max. 50 graden, en volgens AVS is dat redelijk normaal voor een versterker die in een kleine ruimte staat.
Maar weet ook iemand wanneer hij in protected mode schiet?
En is het echt erg als dat ding 50 graden wordt? (boven op het kastje werd hij al 41 graden)

Tevens heeft iemand al lopen stoeien met de upscaling menu (720p)?
Las dat iemand het had gedaan, en dat hij zijn beeld als 4:3 op zijn tv kreeg, en dat het niet meer naar 16:9 wou. Hebben meer mensen daar last van gehad? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Zit er aan te denken om ook een Onkyo receiver aan te schaffen. Mijn oog was gevallen op de 605. Ik heb me nooit echt verdiept in audio apparatuur en dit is dus helemaal nieuw voor me. Heb het topic grotendeels doorgelezen maar omdat dit mijn eerste receiver wordt wil ik toch nog wat advies inwinnen.

Mijn tv is een samsung le32m86bd hd-ready scherm. Hij ondersteund 720p en 1080i maar geen 1080p!. In de toekomst wil ik hier een ps3 of een htpc op aansluiten om zo mijn hd content te kunnen bekijken.

Waar moet ik nu op letten bij het aanschaffen van een receiver? Ik lees dat sommige (de 605 ook als het goed is ) receivers ook aan scaling doen. Is het niet zo hoe vaker er gescaled wordt (ps3 doet dit ook al ) hoe slechter de eind kwaliteit is?

En ik lees dat de 605 wel dolby dts ondersteund maar ondersteund hij dan ook automatisch porlogic?

Kortom ik heb er eigenlijk niet veel verstand van. Ben gewoon op zoek naar een leuk setje om films te kijken en af een toe een cd'tje (lees zelden). Maar wil wel goed beeld hebben/behouden dat is het aller belangrijkste.

Edit :

Ik kijk ook tv via de schotel en heb nog een decoder uit het jaar 0 . Ik zie echt door de bomen het bos niet meer aangezien je ook al satteliet decoders hebt die kunnen upscale. Wie moet ik nu wat laten doen?

De eigenlijke bedoeling was gewoon. Een ps3 te kopen of een htpc te bouwen. Een ps kan blueray afspelen en hdt bestanden streamen naar mijn tv , met een htpc kan ik dat ook maar dan ook echt alle extensies. En hier wil gewoon een beetje leuk geluid aan koppelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Twanjo op 14-01-2008 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Twanjo schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:01:
Zit er aan te denken om ook een Onkyo receiver aan te schaffen. Mijn oog was gevallen op de 605. Ik heb me nooit echt verdiept in audio apparatuur en dit is dus helemaal nieuw voor me. Heb het topic grotendeels doorgelezen maar omdat dit mijn eerste receiver wordt wil ik toch nog wat advies inwinnen.

Mijn tv is een samsung le32m86bd hd-ready scherm. Hij ondersteund 720p en 1080i maar geen 1080p!. In de toekomst wil ik hier een ps3 of een htpc op aansluiten om zo mijn hd content te kunnen bekijken.

Waar moet ik nu op letten bij het aanschaffen van een receiver? Ik lees dat sommige (de 605 ook als het goed is ) receivers ook aan scaling doen. Is het niet zo hoe vaker er gescaled wordt (ps3 doet dit ook al ) hoe slechter de eind kwaliteit is?
Aangezien je een HD ready scherm hebt, heeft het weinig nut om iets te kopen wat kan upscalen tot 1080p. Wil niet zeggen dat de PS3 een slechte optie is, aangezien er wel een Blue Ray speler in zit. Maar om bijv. een onkyo 875 te kopen, zou ik zonde van het geld vinden.
En ik lees dat de 605 wel dolby dts ondersteund maar ondersteund hij dan ook automatisch porlogic?
De 605 ondersteund eigenlijk alle formaten die er tot nu toe beschikbaar zijn. dus daar zit je dan zo wie zo goed mee.
Kortom ik heb er eigenlijk niet veel verstand van. Ben gewoon op zoek naar een leuk setje om films te kijken en af een toe een cd'tje (lees zelden). Maar wil wel goed beeld hebben/behouden dat is het aller belangrijkste.
De 605 zorgt iig niet voor beter beeld, hij geeft gewoon het beeld via HDMI door aan je TV, alleen (als je bijv. dvd hebt met HDMI) hij haalt dan het geluid binnen via HDMI (digitaal).
Edit :

Ik kijk ook tv via de schotel en heb nog een decoder uit het jaar 0 . Ik zie echt door de bomen het bos niet meer aangezien je ook al satteliet decoders hebt die kunnen upscale. Wie moet ik nu wat laten doen?

De eigenlijke bedoeling was gewoon. Een ps3 te kopen of een htpc te bouwen. Een ps kan blueray afspelen en hdt bestanden streamen naar mijn tv , met een htpc kan ik dat ook maar dan ook echt alle extensies. En hier wil gewoon een beetje leuk geluid aan koppelen.
Als ik jou was dan zou ik een decoder kopen die HD ondersteunt, en die kan dan waarschijnlijk gelijk de "normale" kanalen upscalen naar bijv. 720P. Je zou dit ook door de 605 kunnen laten doen (via geheim menu), alleen officieel ondersteunt de 605 dat niet, en denk ook dat een losse decoder dat beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
He bedankt voor je reply. En wat zijn dan de grootste verschillen met de 605 t.o.v de 505 want die zou dan voor mij ook wel voldoen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Twanjo schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:09:
He bedankt voor je reply. En wat zijn dan de grootste verschillen met de 605 t.o.v de 505 want die zou dan voor mij ook wel voldoen denk ik.
effe zoeken met google? ;)
Als het goed is kan je bij onkyo een PDF weghalen (waar de hele lijn instaat), en daarin zit een vergelijkings tabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Ik ben het laatst in een winkel eens flink gaan vergelijken tussen receivers. Vooral tussen de Denon 1907 en de 605. Ik ben daar ongeveer een uur mee bezig geweest. Op het einde voelde ik even bovenop de versterkers onder de cd-speler en toen mijn god: wat was die 605 warm! Niet te geloven zeg, het was gewoon heet! De Denon voelde slechts warmpjes aan, maar de 605, tja... dat kan toch niet goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee maarre..hoe ervaarde jij het verschil in geluid tussen de Denon en de 605? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier ook de Onkyo SP 405 DVD speler? Zo ja, hoe bevalt deze? Ik lees dat het een upscaler heeft tot 1080p en een USB poort waarmee je divx en mp3 kunt afspelen.
Ik wilde eigenlijk een Denon dvd speler combineren met de Onkyo 705 maar vind het dan zo lelijk uitzien :P

Afbeeldingslocatie: http://www.eu.onkyo.com/ir_img/13840047_594c54583b.jpg
http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_5747971.html

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de 805 besteld, en de speakers van Infinity beta serie. Ben wel benieuwd hoe het gaat klinken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:06:
Geen idee maarre..hoe ervaarde jij het verschil in geluid tussen de Denon en de 605? :9
De Denon gaf meer detail in het hoog (dus ietsje scheller, afhankelijk van hoe je het wilt zien). De Onkyo klonk warmer (was dus wat minder strak in het laag, iets boemeriger).
De verschillen zijn weliswaar erg klein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
masser120 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:37:
[...]

De Denon gaf meer detail in het hoog (dus ietsje scheller, afhankelijk van hoe je het wilt zien). De Onkyo klonk warmer (was dus wat minder strak in het laag, iets boemeriger).
De verschillen zijn weliswaar erg klein!
Beetje contradictie....: 'minder strak in het laag maar toch boemeriger'....-> strakker leid vaak tot een nadrukkelijkere boem.... (trek zelf je conclusies)

Warmer is minder in je face en dus merk je de verschillen eerder in het hoog dan in het laag...

Verder zitten er natuurlijk verschillen tussen de Denon's en de Onkyo's. Andere techniek en voeding en manier van opbouw en schakelen....

(Start speakerbetoog)

Ik heb zelf net een 605 gehaald (449 bij Foka!) en daarop twee stuks B&W 602.5 S3 (zuiltjes)(Een 602 met onderstel zeg maar) en ben zeer te spreken hierover. Mooi duidelijk stereo beeld in stereo modus met de klank voor en achter de speakers en niet erin.

Beter dan de KEF IQ3's die ik pas hoorde. Die overigens niet slecht waren maar bij klassiek door de mand vielen in vergelijk met evenduur geprijsde Canton GLE zuiltjes. (KEF IQ1 was helemaal niks, IQ5 was te dun en schel; grote broertje van de IQ1) en de IQ7 was er niet maar zal wel meer laag hebben en voller zijn dan de IQ3 maar hetzelfde qua klank zijn... Dus de IQ9 is denk een verstandige keus voor de KEF liefhebbers...daargelaten dat de IQ7 waarschijnlijk een uitstekende price perfomance heeft en zeker niet verkeerd klinkt. Alleen klassiek gaat er niet zo mooi door...

En dat is waar de B&W's in het midden hangen. Mooi in het klassiek (Niet zo mooi als echte klassiek weergevers) en toch strak en vol bij het betere rock/pop/film gehalte.

(Sorry voor dit speaker betoog; ben een tikkie enthousiast)

Reactie over iemand zn 'hot or not' wat betreft Klipsch.

Ik heb al 4 jaar een pittige 5.1 set van ze draaien hier (zie sig) en dat is echt wel mooier dan de gemiddelde logitech set en benaderd HiFi best goed....maar Hot? Nee te weinig naamsbekendheid in NL. Vooral in de VS en Duitsland.
Ook de HiFi speakers zijn erg fijn en duidelijk (aluminium conus ;)) en geven veel duidelijk hoog. Zal wel een tikkie agressief zijn bij veel volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben laatst ook bij RAF geweest om te luisteren. Ik had aangegeven dat ik al een onkyo 605 had en dat ik er kleine speakers bij zocht (geen zuilspeakers).
Ik moest maar naar een of ander gaar concert kijken terwijl ik aangegeven had liever een film te kijken aangezien dat er (volgens mij en vele reviews van andere) beter uit komt dan muziek.
Maargoed, meneer gaf aan dat dit grote onzin was en wilde weten waar ik deze vandaan had.
Ik had aangegeven dat ik twijfelde tussen de Kef 2005.2 en de Mordaunt-short Genie set.
Deze laatste had hij niet dus vroeg waarom ik geen interesse had in de Kef 3005 serie.
Blijkbaar dacht meneer zoiets van..ohh..hij wil rond de 800 euro uitgeven dus het maakt hem toch niet uit wat hij koopt. Dus waarom niet een setje die we toevallig wel op voorraad hebben.
Uiteindelijk heb ik de kef 2005.2 en de 3005 geluisterd en vond er veels te weinig verschil in zitten.
Bovendien vond ik het ook helemaal niet zo super klinken als dat ik gehoopt had.
Ook was op dat moment de geluidsinstallatie aangesloten op een duurder model dan de 605 terwijl ik duidelijk had aangegeven dat ik een onkyo 605 heb (die er wel gewoon bij stond).
Meneer had de versterker aangezet en liep gewoon weg. Lekker advies krijg je daar!
Sorry hoor..ik kwam helemaal uit hillegom speciaal naar RAF om daar fatsoenlijk geholpen te worden maar ik ga daar dus echt nooooit meer heen!!
Heb op internet het Mordaunt-Short Genie setje besteld en ik zie wel hoe het klinkt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:24:
Ik ben laatst ook bij RAF geweest om te luisteren. Ik had aangegeven dat ik al een onkyo 605 had en dat ik er kleine speakers bij zocht (geen zuilspeakers).
Ik moest maar naar een of ander gaar concert kijken terwijl ik aangegeven had liever een film te kijken aangezien dat er (volgens mij en vele reviews van andere) beter uit komt dan muziek.
Maargoed, meneer gaf aan dat dit grote onzin was en wilde weten waar ik deze vandaan had.
Ik had aangegeven dat ik twijfelde tussen de Kef 2005.2 en de Mordaunt-short Genie set.
Deze laatste had hij niet dus vroeg waarom ik geen interesse had in de Kef 3005 serie.
Blijkbaar dacht meneer zoiets van..ohh..hij wil rond de 800 euro uitgeven dus het maakt hem toch niet uit wat hij koopt. Dus waarom niet een setje die we toevallig wel op voorraad hebben.
Uiteindelijk heb ik de kef 2005.2 en de 3005 geluisterd en vond er veels te weinig verschil in zitten.
Bovendien vond ik het ook helemaal niet zo super klinken als dat ik gehoopt had.
Ook was op dat moment de geluidsinstallatie aangesloten op een duurder model dan de 605 terwijl ik duidelijk had aangegeven dat ik een onkyo 605 heb (die er wel gewoon bij stond).
Meneer had de versterker aangezet en liep gewoon weg. Lekker advies krijg je daar!
Sorry hoor..ik kwam helemaal uit hillegom speciaal naar RAF om daar fatsoenlijk geholpen te worden maar ik ga daar dus echt nooooit meer heen!!
Heb op internet het Mordaunt-Short Genie setje besteld en ik zie wel hoe het klinkt :)
Blijft ook een internet groot leverancier dus dan kun je zoiets verwachten. Klantvriendelijkheid is soms ver te zoeken bij speciaal zaken. Maaruh dat setje klinkt niet verkeerd. Dacht overigens dat de Mordaunt Short Alumni mooier vond klinken. Je moet het echter niet in een te grote kamer willen wegzetten. Anders moet je ze te hard duwen en komt het niet tot zn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zit er echt flink van te balen dat ik nergens een winkel kan vinden waar je die sets fatsoenlijk kunt beluisteren. Op dit moment moet ik dus vooral afgaan op reviews van kieskeurig e.d.
Hoop niet dat ik later spijt ga krijgen als de mordaunt-shot genie toch blijkt tegen te vallen..
Waar heb jij trouwens de sets kunnen luisteren als ik vragen mag? Ik ga de set namelijk pas donderdag ophalen dus het is nog niet te laat ;)

(de afmetingen van de kamer zijn trouwens 3,6 * 5,4: niet zo groot dus lijkt mij)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Ben er bijna zeker van dat ik een onkyo 605 aan ga schaffen.

Wat is nu een leuke surround speaker set voor deze receiver? Ik weet dat smaken verschillen en dat je beter in een audiospeciaalzaak kunt gaan luisteren. Maar ik ben geen audiofiel en heb er helemaa geen verstand van. Dus ik vind het al licht goed. Ga de receiver veelal voor films gebruiken.

Zou een satteliet setje volstaan? Of doe dat deze recievr geen recht aan?

Onze woonkamer is onveer 7 bij 4 met een open keuken en ook nog een gangetje waar geen deur inzit. Het zit gedeelte waar de set moet komen te staan is ongeveer 4 bij 2 meter.

Niet echt groot dus. Ook kan ik als "achterspeakers" geen zuilen kwijt. Is het ook mogelijk een set te nemen met voor zuilen en achter sattelieten?

Wil graag wel een complete set kopen. Eerst alleen goede "voor"speakers en doorsparen zie ik niet zitten, omdat ik eigenlijk meteen van het surround geluid wil genieten. Maarja wil ook gelijk een ps3 aanschaffen om hd-content af te spelen dus budget is ook beperkt maximaal 500 euro en liever minder natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem je kef 2005.2. Goed geluid en past precies binnen je budget ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet gewoon luisteren en kijken of jij een bepaalde set het geld waard vind (dus dat je de waarde terug kan horen in jouw set).

Je kan achter wel sattelietjes nemen en voor grotere speakers (vooral als je ook stereo wilt luisterenop voor). Maar als het klankbeeld van de achterspeakers teveel verschilt van voor dan klinkt het geheel minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
En hoe doen die dingen het met stereo, bv als ik een cd luister? En een onkyo 605 met zo''n speakerset geeft dat nu echt een wereld van verschil met b.v zoiets http://www.kieskeurig.nl/...0F7F7C12572BA003EF732.htm

Want dan ben je nog minder kwijt als alleen de receiver los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twanjo schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:41:
En hoe doen die dingen het met stereo, bv als ik een cd luister? En een onkyo 605 met zo''n speakerset geeft dat nu echt een wereld van verschil met b.v zoiets http://www.kieskeurig.nl/...0F7F7C12572BA003EF732.htm

Want dan ben je nog minder kwijt als alleen de receiver los.
Zo'n setje met satellieten komt naar mijn mening vaak tekort in het middengebied. Grotere 2 of 3-weg speakers vind ik daarom beter klinken. Soms hoef je dan niet eens een sub te hebben, maar het mooiste is om in ieder geval een sub te hebben voor de laagste frequenties. Maar nogmaals: het gaat om jouw oren dus stap eens een winkel binnen om te luisteren.

En bij een stereobron kun je kiezen of je het over 2 speakers wilt horen of over alle speakers. Dan kies ik voor 2 speakers omdat het tenslotte stereo is, en dat is bedoeld voor 2 speakers voor.

Met zo'n versterker zou ik geneigd zijn om voor wat grotere speakers met een vol klankbeeld te kiezen. Zonde van zo'n mooie versterker als het geluid toch niet helemaal tot z'n recht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Zie net dat de onkyo 605 17,4cm hoog is, mijn tv meubel waar hij in moet is 17,5 . Gaat dit problemen geven met koeling of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twanjo schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:30:
Zie net dat de onkyo 605 17,4cm hoog is, mijn tv meubel waar hij in moet is 17,5 . Gaat dit problemen geven met koeling of iets dergelijks?
Dat wordt veel te warm! Helemaal als de kast gesloten is aan de achterkant. Je kan met deze versterker wel stapelen maar 1mm is te weinig. De 875 kan ik niet eens stapelen die wordt nog heter.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Denk ook niet dat je het gaat redden.

Heb zelf de 705, en die word +/- 50 graden, en dan heb ik boven +/- 2cm over en aan de zijkanten wel meer. Maar de voor en achterkant zijn ook open.
Denk zelf dat 50 graden niet hel erg is, maar met 1mm dan wordt het wel heel erg krap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 805, toevallig vannacht aan laten staan. Voelde vanmorgen even hoe warm dat ding dan is geworden. Ik kan je zeggen dat dat ding, zonder ook maar iets uit te zenden qua geluid (de rest stond uit) behoorlijk warm was.

Ik zou of, een ander kastje kopen of de receiver elders neerzetten als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:43:
[...]

Dat wordt veel te warm! Helemaal als de kast gesloten is aan de achterkant. Je kan met deze versterker wel stapelen maar 1mm is te weinig. De 875 kan ik niet eens stapelen die wordt nog heter.
Ik zou inderdaad ook wat meer als 1mm voorzien :X
M'n 875 hier staat inderdaad wel warm na wat knallen, maar omdat hij goed kan ademen vind ik niet dat hij echt heet staat.

Als je de 875 gewoon OP zet, verbruikt hij reeds > 100W electrisch.
In STAND-BY (dus met de rode led) slecht 0.7W dus da's prima.
Dat is het enige spijtige puntje van deze anders waanzinnige unit.
Niemand heeft me tot nu toe exact kunnen zeggen waar de 100W vermogen heen gaat...terwijl het ding in z'n neus staat te peuteren...

[ Voor 3% gewijzigd door jvanhambelgium op 23-01-2008 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
jvanhambelgium schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 07:43:
[...]

Ik zou inderdaad ook wat meer als 1mm voorzien :X
M'n 875 hier staat inderdaad wel warm na wat knallen, maar omdat hij goed kan ademen vind ik niet dat hij echt heet staat.

Als je de 875 gewoon OP zet, verbruikt hij reeds > 100W electrisch.
In STAND-BY (dus met de rode led) slecht 0.7W dus da's prima.
Dat is het enige spijtige puntje van deze anders waanzinnige unit.
Niemand heeft me tot nu toe exact kunnen zeggen waar de 100W vermogen heen gaat...terwijl het ding in z'n neus staat te peuteren...
Wat versta je onder OP? (ken de term namelijk niet)
Of bedoel je standaard Radio of zo?

Bij ons staat mijn versterker de gehele dag aan op radio.
Maar als ie dan 100W verstookt, dan is dat best wel veel voor een beetje radio op bijv. volume 28 (dus zacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Ik bedoel hiermee gewoon AAN zetten ;-)
Er hoeft geen enkele source te spelen of geen TV aan te hangen. Gewoon aanzetten > 100W !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
jvanhambelgium schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 08:31:
Ik bedoel hiermee gewoon AAN zetten ;-)
Er hoeft geen enkele source te spelen of geen TV aan te hangen. Gewoon aanzetten > 100W !
mmm das best wel veel eigenlijk. :(
Vooral als hij dat ook nog eens niks staat te doen!

Maar ja, de verwarming hoeft nu ook wat minder aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Yep, dat excuus vertel ik mezelf ook altijd als ik de 50" plasma in gang zet ;-)
Gemiddeld zie ik slechts een zeer kleine stijging van m'n electriciteitsverbruik sinds ik m'n volledige set heb + 50" plasma. Tja, je kan er niet helemaal onderuit hé..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Moet zo'n receiver eigenlijk ook aangesloten worden op een ge-aard stopcontact? Zit er een ge-aarde stekker aan? Ander moet ik ook nog draden gaan trekken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Twanjo schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:39:
Moet zo'n receiver eigenlijk ook aangesloten worden op een ge-aard stopcontact? Zit er een ge-aarde stekker aan? Ander moet ik ook nog draden gaan trekken :'(
Gelukkig voor jou niet nee, er zit geen geaarde stekker aan, maar wel een schroefje waar je een aardedraad aan zou kunnen vast maken (heb ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Stinger666 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 03:16:
[...]

Beetje contradictie....: 'minder strak in het laag maar toch boemeriger'....-> strakker leid vaak tot een nadrukkelijkere boem.... (trek zelf je conclusies)

Warmer is minder in je face en dus merk je de verschillen eerder in het hoog dan in het laag...

Verder zitten er natuurlijk verschillen tussen de Denon's en de Onkyo's. Andere techniek en voeding en manier van opbouw en schakelen....

(Start speakerbetoog)

Ik heb zelf net een 605 gehaald (449 bij Foka!) en daarop twee stuks B&W 602.5 S3 (zuiltjes)(Een 602 met onderstel zeg maar) en ben zeer te spreken hierover. Mooi duidelijk stereo beeld in stereo modus met de klank voor en achter de speakers en niet erin.

Beter dan de KEF IQ3's die ik pas hoorde. Die overigens niet slecht waren maar bij klassiek door de mand vielen in vergelijk met evenduur geprijsde Canton GLE zuiltjes. (KEF IQ1 was helemaal niks, IQ5 was te dun en schel; grote broertje van de IQ1) en de IQ7 was er niet maar zal wel meer laag hebben en voller zijn dan de IQ3 maar hetzelfde qua klank zijn... Dus de IQ9 is denk een verstandige keus voor de KEF liefhebbers...daargelaten dat de IQ7 waarschijnlijk een uitstekende price perfomance heeft en zeker niet verkeerd klinkt. Alleen klassiek gaat er niet zo mooi door...

En dat is waar de B&W's in het midden hangen. Mooi in het klassiek (Niet zo mooi als echte klassiek weergevers) en toch strak en vol bij het betere rock/pop/film gehalte.

(Sorry voor dit speaker betoog; ben een tikkie enthousiast)

Reactie over iemand zn 'hot or not' wat betreft Klipsch.

Ik heb al 4 jaar een pittige 5.1 set van ze draaien hier (zie sig) en dat is echt wel mooier dan de gemiddelde logitech set en benaderd HiFi best goed....maar Hot? Nee te weinig naamsbekendheid in NL. Vooral in de VS en Duitsland.
Ook de HiFi speakers zijn erg fijn en duidelijk (aluminium conus ;)) en geven veel duidelijk hoog. Zal wel een tikkie agressief zijn bij veel volume.
Ieder z'n mening. Ik luister veel acoustische muziek (vooral gitaarwerk) en uit de keuze die er was rond m'n budget vond ik de iQ3 het fijnst klinken. Maar zoals altijd: dat is persoonlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:34

911GT2

en blazen maar!

Ik heb de laatste dagen problemen met mijn Onkyo TX-SR602.

Op stereo wordt al het geluid goed weergegeven (muziek special effects en stemmen).
Echter de laatste dagen vaalt hij af en toe uit op de stemmen. Dus de andere geluiden blijven wel hoorbaar.

Het gebeurd bij alle apparaten die er op aangesloten zijn. Xbox 360, Samsung DTV-recorder en philips DVD speler.

Na een bepaalde periode varierend van 3 tot 60 seconden, komt het geluid weer terug. Of als ik het volume opvoer, of dvd op pauze zet.

Ik heb de aansluitingen nagekeken en alles zit gewoon goed aangesloten.

In stereo modus gaat alles goed.

Kan het zijn dat bv de dolby module (ik weet niet of die bestaat) gaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
911GT2 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:45:
Ik heb de laatste dagen problemen met mijn Onkyo TX-SR602.

Op stereo wordt al het geluid goed weergegeven (muziek special effects en stemmen).
Echter de laatste dagen vaalt hij af en toe uit op de stemmen. Dus de andere geluiden blijven wel hoorbaar.

Het gebeurd bij alle apparaten die er op aangesloten zijn. Xbox 360, Samsung DTV-recorder en philips DVD speler.

Na een bepaalde periode varierend van 3 tot 60 seconden, komt het geluid weer terug. Of als ik het volume opvoer, of dvd op pauze zet.

Ik heb de aansluitingen nagekeken en alles zit gewoon goed aangesloten.

In stereo modus gaat alles goed.

Kan het zijn dat bv de dolby module (ik weet niet of die bestaat) gaar is?
Potmeter problemen? (=volumeknop) Die willen dit soort problemen nog wel eens geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
stimpyrulez schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:40:
[...]

Gelukkig voor jou niet nee, er zit geen geaarde stekker aan, maar wel een schroefje waar je een aardedraad aan zou kunnen vast maken (heb ik niet)
maar dat schroefje is dan weer bedoelt voor je platenspeler te aarden (door die op je versterker aan te sluiten), niet je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stimpyrulez schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 08:11:
[...]

Wat versta je onder OP? (ken de term namelijk niet)
Of bedoel je standaard Radio of zo?

Bij ons staat mijn versterker de gehele dag aan op radio.
Maar als ie dan 100W verstookt, dan is dat best wel veel voor een beetje radio op bijv. volume 28 (dus zacht)
Nee, hij bedoelt dat hij aan staat zonder radio of geluid whatsoever.

100W is dan veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thierry1967
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-01-2022
ik heb een webwinkel gevonden met de volgend prijzen:
Onkyo 7.1 surround receiver TX-SR805 zilver
Normaal: € 1.199,00
Nu voor: € 925,00
Uw voordeel: 23%
Exclusief € 3,00 verwijderingsbijdrage.

Onkyo 7.1 surround receiver TX-SR875 zilver
Normaal: € 1.499,00
Nu voor: € 1.199,00
Uw voordeel: 20%
Exclusief € 3,00 verwijderingsbijdrage.

De TX-SR705 kost € 750 ook zijn alle apparaten in het zwart leverbaar. Ook voor zendingen in belgie worden geen kosten berekend.

Wat vinden jullie van die prijzen of kunnen die goekoper verkregen worden

Ik ben in het bezit van een panasonic TH 50PZ 70 FULL HD en wil graag een goede receiver aanschaffen maar twijfel nog welk model ik moet nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag een Little Dot MKII headphone amp willen aansluiten op de Zone 2 PreOut van mijn Onkyo 805 is dit mogelijk zonder iets op te blazen?
Ik de handleiding gelezen en google geraadpleegd. In google kan ik niets vinden wat aangeeft of de Little Dot MKII op de Zone 2 PreOut van een Onkyo 805 kan worden aangesloten.

Little Dot MKII
Afbeeldingslocatie: http://www.blue-shark-webdesign.nl/got/littledotmk2.jpg

De handleiding zegt dat het mogelijk is om een receiver/versterker analoog aan te sluiten via de Zone 2 PreOut om zo 2 kanaals geluid te krijgen, meer als genoeg dus. Maar wat is het uitgangs vermogen van de PreOut en het minimale ingangs vermogen van de Little Dot MKII ?

Mijn vraag is: gaat het werken zonder mijn Onkyo 805 of Little Dot MKII op te blazen ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik heb een Panasonic 42PF70 plasma scherm en wil graag een goede receiver kopen. Ik twijfel tussen verschillende Onkyo modellen (605 en bv 875)

Een ding is me niet geheel duidelijk. Ik begrijp dat deze versterkers het video signaal (van bv digitale ontvanger of blue-ray) kunnen doorsturen naar de Plasma TV.
Zit hier nog kwaliteitsverschil in?

Vraag 1:Ik zie dat ze beiden 1080p video processing ondersteunen
Maar dat alleen de 875 1080p video Upscaling doet.

Waar heb ik die upscaling voor nodig? Kan iemand me uitleggen wat het verschil is? Betekent het eerste dat ze allebei een 1080p signaal kunnen doorgeven, en de andere dat ze er een 1080p signala van kunnen maken?

Vraag 2:
Bij de toelichting op de site van Onkyo, zie ik dat de 875 100mhz aan kan, en dat staat niet bij de 605.
Maakt dit nog iets uit, sinds ik een 100mhz FHD plasma heb?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 00:23:
Waar heb ik die upscaling voor nodig? Kan iemand me uitleggen wat het verschil is? Betekent het eerste dat ze allebei een 1080p signaal kunnen doorgeven, en de andere dat ze er een 1080p signala van kunnen maken?

Bij de toelichting op de site van Onkyo, zie ik dat de 875 100mhz aan kan, en dat staat niet bij de 605.
Maakt dit nog iets uit, sinds ik een 100mhz FHD plasma heb?

Dank
Die upscaling heb je nodig voor als je veel dvds speelt. De 605 zal het oorspronkelijke signaal alleen doorsturen.Maar de 875 scaled dit naar een betere resolutie. Met een 720p scherm zou je ook genogen kunnen nemen met de 605, deze kan via een service achtig menu ook na 720p upscalen. Al blijft de scaler ver achter bij wat de televisie zelf kan is mijn ervaring. Dat zal met de 875 wel anders zijn, die zal zeker de kracht hebben om wat fraaier beeld op je scherm te toveren.

Ik denk dat je een 100 Hz scherm hebt en geen 100 MHz. Persoonlijk zou ik niet echt weten of het belangrijk is. Ik denk dat het vooral met bandbreedte te maken heeft wat de 875 aankan. Deze ligt hoger dan de 605.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Ben maar van de onkyo 605 afgestapt omdat hij echt niet gaat passen in mijn tv kastje. Tv kastje is net nieuw (420 euries) dus die ga ok niet ff 1-2-3 een andere kopen.

Weet iemand een goed alternatief . Een receiver die ongeveer 2 cm lager is maar kan concureren met de 605?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twanjo schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 15:50:
Ben maar van de onkyo 605 afgestapt omdat hij echt niet gaat passen in mijn tv kastje. Tv kastje is net nieuw (420 euries) dus die ga ok niet ff 1-2-3 een andere kopen.

Weet iemand een goed alternatief . Een receiver die ongeveer 2 cm lager is maar kan concureren met de 605?
Denon 1908 / 2308 misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had nog een vraagje. Misschien dat iemand dit weet.
Dit weekend was ik bezig met het afstellen van de subwoofer/speakers op de onkyo 605.
De crossover op de sub zelf heb ik helemaal open gezet en in de versterker staat staat elke speaker en de sub op 100 hz ingesteld als crossover. Is dit goed? Of zouden de speakers ook een deel van het frequentiebereik van de sub moeten overlappen?

technisch bereik sub: 38-200 Hz
technisch bereik speakers: 95-20000 Hz

(Mordaunt-Short Genie set)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:40:
Dit weekend was ik bezig met het afstellen van de subwoofer/speakers op de onkyo 605.
De crossover op de sub zelf heb ik helemaal open gezet en in de versterker staat staat elke speaker en de sub op 100 hz ingesteld als crossover. Is dit goed? Of zouden de speakers ook een deel van het frequentiebereik van de sub moeten overlappen?

Ik zou het zo niet weten, heb je niet gewoon de automatische setup gedraaid? Neem aan dat hij dan vanzelf de "juiste" waarden insteld

//offtopic
Trouwens hoe klinken die speakertjes?
Zit daar nog een beetje bass in of valt dat tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:23
Nou, mijn tx-sr875 is onderweg naar het servicecentrum in duitsland voor de update.
2 tot 4 weken kan het duren volgens digitalstreet.

Uitstekende service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet stelt de automatische setup alleen de afstanden voor elke speaker/sub in en doet volume aanpassingen in vergelijking tot elkaar.

[offtopic]
De Mordaunt-Short's klinken erg goed. Maar het meest verbazingwekkkend is de subwoofer.
Eerlijk gezegd heb ik thuis nog nooit zulk geluid gehoord.
Paar vrienden die langskwamen zeiden zelfs dat het beter klinkt dan in de bioscoop.
Heb gister Saw 4 gekeken en je krijgt spontaan kippenvel als de bas erin komt.
Er zit een heel karakteristiek geluid wat nog het meest weg heeft van een kernexplosie.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:26:
...
[offtopic]
De Mordaunt-Short's klinken erg goed. Maar het meest verbazingwekkkend is de subwoofer.
Eerlijk gezegd heb ik thuis nog nooit zulk geluid gehoord.
Paar vrienden die langskwamen zeiden zelfs dat het beter klinkt dan in de bioscoop.
Heb gister Saw 4 gekeken en je krijgt spontaan kippenvel als de bas erin komt.
Er zit een heel karakteristiek geluid wat nog het meest weg heeft van een kernexplosie.
Klinkt wel positief, maar kan alleen nergens foto's vinden van de zwarte variant (vind de zilveren zo wie zo al lelijk).
Heb je de zwarte of de zilveren, en zou je ander is een foto kunnen plaatsen als het de zwarte is?
(als het niet te veel gevraagd is :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:40:

gewoon je cut off volume op 90 ofzo zetten van je woofer
en vervolgens je front op full range en subwoofer op on.
dan double bass functie selecteren en voila.

althans zo heb ik het eerst ingesteld, ben er afgelopen weekend ook ff mee bezig geweest.
als je andere ideeen of resultaten hebt laat maar horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

80 Hz aanhouden, dan kan je ook goed gebruik maken van de THX specs (die ervan uitgaan dat je 80 Hz instelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mbv audissey alle instellingen opnieuw laten doen en krijg nu zo'n beetje voor elke speaker/sub een andere crossover frequentie toegewezen. Heb even zitten luisteren en vind dat het surroundgeluid nu zeker een stuk beter is (had ook nog even wat afstanden tot speakers gecorrigeerd) maar helaas hoor je mn subwoofer nu opeens een stuk minder :|
Zijn crossover staat in de receiver nog steeds op 100 hz alleen heb ik er nu metalen pootjes onder gedraaid (scheen beter te zijn voor het geluid) en de crossover op de sub helemaal open gezet (stond eerst op +- 70 ingesteld waardoor je denk ik zowieso 30 hz aan bereik weggooit volgens mij).
Heb ook al het volume van de sub in de receiver weer zo ingesteld als dat het eerst was en goed klonk.
Zometeen ga ik nog maar even proberen of de instelling van de fase op de sub nog enige toevoegende waarde heeft.
Mocht dit alles nog steeds niet het gewenste resultaat opleveren dan ga ik dat proberen wat jij zei G_M_C. Moet ik daarvoor alleen in de receiver de sub op 80 hz crossover zetten of ook direct alle andere speakers? (neem aan dat ik de crossover in de sub zelf wel gewoon helemaal open moet laten staan).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:54:
Ik heb mbv audissey alle instellingen opnieuw laten doen en krijg nu zo'n beetje voor elke speaker/sub een andere crossover frequentie toegewezen. Heb even zitten luisteren en vind dat het surroundgeluid nu zeker een stuk beter is (had ook nog even wat afstanden tot speakers gecorrigeerd) maar helaas hoor je mn subwoofer nu opeens een stuk minder :|
Zijn crossover staat in de receiver nog steeds op 100 hz alleen heb ik er nu metalen pootjes onder gedraaid (scheen beter te zijn voor het geluid) en de crossover op de sub helemaal open gezet (stond eerst op +- 70 ingesteld waardoor je denk ik zowieso 30 hz aan bereik weggooit volgens mij).
Heb ook al het volume van de sub in de receiver weer zo ingesteld als dat het eerst was en goed klonk.
Zometeen ga ik nog maar even proberen of de instelling van de fase op de sub nog enige toevoegende waarde heeft.
Mocht dit alles nog steeds niet het gewenste resultaat opleveren dan ga ik dat proberen wat jij zei G_M_C. Moet ik daarvoor alleen in de receiver de sub op 80 hz crossover zetten of ook direct alle andere speakers? (neem aan dat ik de crossover in de sub zelf wel gewoon helemaal open moet laten staan).
Heb ooit is iets gelezen op kieskeurig.nl
bij de 705 of 805, daar had iemand ook iets met zijn subwoofer, en moest iets uit zetten (weet niet meer wat)
Misschien effe daar kijken, of je er iets over kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ik idd maar even doen zo. Thx ;)
Heb btw de zilveren dus weet niet of je wat aan deze foto's hebt :P

Verwijderd in "Post hier pics en specs van je home cine..."

[ Voor 180% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet in ieder geval dat Audessey niet zo goed met subwoofers om kon gaan, althans dat begreep ik uit diverse forums. Ik geloof dat het algemene advies was dat je voorafgaand aan de meting een goede instelling maakt van het volume etc en de crossover; En dan pas de meting start. Nadat de meting is geweest kan je de volumes en x-overs weer terug zetten, en dan zou het goed moeten zijn.

Van de volumes geloof ik dat wel, van d x-overs niet zomaar. Ik heb op zowel AVSForum als op AVForum er iets over gelezen.

PS: nav jouw foto's heb ik wel een advies .... Zet niets bovenop je receiver. Die wordt veel te heet anders.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:51:

PS: nav jouw foto's heb ik wel een advies .... Zet niets bovenop je receiver. Die wordt veel te heet anders.
Maar wat is eigenlijk te heet?

Ik heb die van mij (705) in een kastje staan met 2cm ruimte er boven.
Standaard wordt hij (na +/- uur film kijken) 50 graden.

Is dat heet (te heet)?
Hoe warm mag zo iets worden eigenlijk? :?

Misschien dat hij van het zomer wel te warm kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook moeilijk. Kan de decoder op zich wel bovenop de dvd speler zetten maar dat ziet er dan ook niet zo fraai uit. Bovendien is het voor mij idd ook moeilijk in te schatten wanneer het te heet is. Op zich is de decoder maar een klein apparaatje en is er nog genoeg ruimte over waar de hitte van de receiver weg kan.

Aangaande die x overs terugzetten geloof ik het ook niet zo. Die dingen worden niet zonder reden zo ingesteld door audissey. Heb op dit moment alleen het volume van de sub opgevoerd naar 0 db (audissey had deze op -7 db gezet maar hij stond dan ook handmatig in de sub al op 3/4 ingesteld) en op zich is het denk ik wel goed zo :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:11:
Ik vind het ook moeilijk. Kan de decoder op zich wel bovenop de dvd speler zetten maar dat ziet er dan ook niet zo fraai uit. Bovendien is het voor mij idd ook moeilijk in te schatten wanneer het te heet is. Op zich is de decoder maar een klein apparaatje en is er nog genoeg ruimte over waar de hitte van de receiver weg kan.

Aangaande die x overs terugzetten geloof ik het ook niet zo. Die dingen worden niet zonder reden zo ingesteld door audissey. Heb op dit moment alleen het volume van de sub opgevoerd naar 0 db (audissey had deze op -7 db gezet maar hij stond dan ook handmatig in de sub al op 3/4 ingesteld) en op zich is het denk ik wel goed zo :)
Hoe heet wordt jou versterker dan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee. Nog niet aan toegekomen. Misschien toch maar even meten deze week :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:06:
Geen idee. Nog niet aan toegekomen. Misschien toch maar even meten deze week :)
Kan je gewoon met een toets combi doen, dan geeft hij het zelf weer ;)

(de knoppen indrukken op de versterker!, dus niet op AB)
1) Turn on Receiver
2) HOLD down the "Display" button and press "Standby" button once.
3) Release the "Display" button.
4) Now press the "Tone" button once
5) The temperature in Celsius and Fahrenheit will be displayed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx..zodra dat ding weer een keer op volle toeren draait ga ik het ff checken ;)
Had trouwens ook al op kieskeurig gekeken bij de 705 en daar stond idd dat je em beter op 80 hz kon zetten (stond ook dat de speakers niet op full range mogen staan maar dat was zowieso niet het geval). Dit heb ik idd gedaan omdat je zowieso bijv. bij muziek heel irritant ook muziek uit de subwoofer hoorde komen als deze op 100 hz stond ingesteld. Nu hij op 80 hz staat heb ik daar geen last meer van. Klinkt net ff wat beter allemaal.
Misschien dat ik de crossovers van de losse speakers ook nog enigszins aanpas maar op zich klinken die wel goed zo (don't fix it if it ain't broke) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 10:55
Ik heb mijn Onkyo 875 1 1/2 maand gemist, wegens een niet werkende display (lang verhaal) en voor een Firmware Update, heb ik deze nu eindelijk terug :)

Het defect is intussen hersteld en de laatste firmware is er blijkbaar ook opgezet :)

Voor de volledigheid zijn hier Firmware-versies:

MAIN 87 1.04
DSP1 SR8051 07601A
DSP2 SR8052 07518A
DPS3 SR8053 07518A
HDMI 1.01 07806A
VIDEO 07606E00924

Ik ben alleen in Het menu opzoek naar de beeldinstellingen, zoals zwartwaarden, enz... :?

Ik dacht dat de nieuwe update ook wat extra's aan het menu toevoegde.
Zodat men via de Reonchip wat extra kon instellen voor het beeld, enz... 8)7 :?

[ Voor 18% gewijzigd door Moris op 31-01-2008 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Moris schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:34:
Ik heb mijn Onkyo 875 1 1/2 maand gemist, wegens een niet werkende display (lang verhaal) en voor een Firmware Update, heb ik deze nu eindelijk terug :)

Het defect is intussen hersteld en de laatste firmware is er blijkbaar ook opgezet :)

Voor de volledigheid zijn hier Firmware-versies:

MAIN 87 1.04
DSP1 SR8051 07601A
DSP2 SR8052 07518A
DPS3 SR8053 07518A
HDMI 1.01 07806A
VIDEO 07606E00924

Ik ben alleen in Het menu opzoek naar de beeldinstellingen, zoals zwartwaarden, enz... :?

Ik dacht dat de nieuwe update ook wat extra's aan het menu toevoegde.
Zodat men via de Reonchip wat extra kon instellen voor het beeld, enz... 8)7 :?
Dat dacht ik ook gelezen te hebben, maar is daar niet een "geheim menu" voor?
misschien dat je er wat over kan vinden bij avsforum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Het kan toch niet de bedoeling zijn om weer een of ander geheim menu in te duiken :(

Kort gezegd, ik zie na mijn laatste firmware 1.04 geen enkel verschil in de Setup-menu :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi.

Ik heb vandaag een Onkyo TX-NR905 zilver besteld. De levering hiervan kan van 1 week tot ? duren, dus maar afwachten waneer hij komt. Ik kan dus nog even genieten van mijn Rotel 1066 en 1075 combi. ;)

Ben door veel te lezen wel wat wijzer geworden met een hoop dingen, maar er zijn ook een hoop vragen bij gekomen. Mocht ik vragen hebben dan zal ik ze hier stellen.

vrgr Martin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Kan iemand hier nu zeggen hoe het precies in elkaar zit ivm de laatste firmware 1.04 voor de Onkyo 875.

Is er nu een verandering in de Setup-menu te vinden of niet :?
Zelf dacht ik dat er eventuele settings zouden bijgekomen zijn om de beeldinstellingen te regelen zoals, de zwartwaarden, kleur, helderheid, enz....

Iemand die hier iets over kan zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Moris schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 09:50:
Kan iemand hier nu zeggen hoe het precies in elkaar zit ivm de laatste firmware 1.04 voor de Onkyo 875.

Is er nu een verandering in de Setup-menu te vinden of niet :?
Zelf dacht ik dat er eventuele settings zouden bijgekomen zijn om de beeldinstellingen te regelen zoals, de zwartwaarden, kleur, helderheid, enz....

Iemand die hier iets over kan zeggen :)
Misschien toch bij AVSforum?? ;)

en blijkbaar werkt het alleen via de versterker en niet via OSD

[ Voor 11% gewijzigd door stimpyrulez op 02-02-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Misschien ligt het aan mij 8)7
Ik heb me op avsforum al suf gezocht en zie geen antwoord wat betreft mijn vraag ivm de firmware-Update 1.04.

Iemand een tip :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moris schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:38:
Ik heb me op avsforum al suf gezocht en zie geen antwoord wat betreft mijn vraag ivm de firmware-Update 1.04.

Lees die post boven die van jou nog eens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Moris schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:38:

De 2 linkjes die ik je heb gegeven gaan over versie 1.04.
Je krijgt geen menu als zijnde OSD, je moet het via je versterker regelen.
De voordelen die je dan nu hebt ten opzichte van de oude zijn:
- Brightness (was al volgens mij)
- Contrast (was al volgens mij)
- Hue (NIEUW)
- Saturation (NIEUW)
- Edge Enhancement (NIEUW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stimpyrulez schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 14:58:
[...]

- Hue (NIEUW)
- Saturation (NIEUW)
Ik heb V1.01, en heb helemaal geen enkele van die opties; Bij mij geeft ie " UNKNOWN", wat duidelijk aangeeft dat er dus iets fout is ;)

Maar ik heb absoluut geen tijd om dit nu te regelen, komt over een week of 2 a 3 wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 13:19
Hmm ik denk gisteren wat hoor ik toch.... bleek het de fan van mijn 705 te zijn ;(
Mijn dressoir stond niet eens dicht maar hij wordt dus best wel erg warm.

Heb inmiddels de spullen bij mekaar en ga een fan in het dressoir maken die temp geregeld wordt!!

[ Voor 3% gewijzigd door rsvmark op 03-02-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het nu toch wel beetje jammer dat ik voor de 605 ben gegaan aangezien ik nu pas te weten ben gekomen dat je bijv. TrueHD net zo goed gewoon in de PS3 zelf kunt laten decoderen ipv in de receiver. Dit zou voor de kwaliteit van het geluid niks uitmaken. Jammer, als ik dat had geweten was ik denk voor een marantz gegaan die waarschijnlijk beter is afgestemt op mn mordaunt-short setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik een TX-SR 875. Lekker apparaat!

Door alle surround modi zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer.

Wat kan ik bij TV-uitzendingen en andere (gecodeerde) stereobronnen nu het beste kiezen? THX Cinema/Music, NEO6 Cinema/Music of Prologic IIx Movie/Music?

Normaal laat ik een multichannel bron gewoon op multichannel staan. Maar is het dan nuttig om THX te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik ben ondertussen te weten gekomen dat deze opties alleen maar beschikbaar zijn via de display v/d reciever en dus niet te vinden zijn in het OSD menu.

Zo zie ik via de display dat er extra instellingen zijn wat betreft de beeldinstelingen en ik dus de laatste firmware 1.04 bezit :)

Idereen bedankt voor de hulp ;)
stimpyrulez schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 14:58:
[...]

- Hue (NIEUW)
- Saturation (NIEUW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik gebruik voor Tv-uitzendingen Neo:6 THX en dat bevalt me prima :9~
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:58:
Sinds kort heb ik een TX-SR 875. Lekker apparaat!

Door alle surround modi zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer.

Wat kan ik bij TV-uitzendingen en andere (gecodeerde) stereobronnen nu het beste kiezen? THX Cinema/Music, NEO6 Cinema/Music of Prologic IIx Movie/Music?

Normaal laat ik een multichannel bron gewoon op multichannel staan. Maar is het dan nuttig om THX te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:56
Even een praktische vraag : mijn tv-kast heeft ruimte voor echt maximaal 15 cm hoogte wat betreft de receiver. Ik ga voor een 505, en die is 15cm. Is er eventueel nog wat speling door de voetjes er af te halen ? Is dit uberhaupt mogelijk ? En is die 15 cm inclusief of exclusief voetjes ?

De 605 is 17 cm en dat gaat dus niet passen. Of zal hij zonder de voetjes 15 cm zijn ? Kan iemand me hier misschien uitsluitsel over geven ?

[ Voor 20% gewijzigd door enzoronald op 04-02-2008 09:14 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Let op:
Keep it clean. Nog één keer flamen op de man (gast!/*zucht/jij hebt er geen verstand van) = OW en topic op slot.