Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 22:00
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een grotere tv, maar ik hoor iedereen altijd zeggen dat plasma thuis zo tot z'n recht komt.
Aangezien het lastig is om een 42/46 inch tv even thuis neer te zetten om te testen vroeg ik me af of er mensen in de regio Groningen er bezwaar tegen hebben als ik een keer langs kom om te kijken hoe het beeld is?
Ik ben specifiek op zoek naar een 42/46 inch plasma model S10 of G10/G11/G15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@reacties: Bedankt ;)

Ik ben op de hoogte van de verschillen in de winkel m.b.t. omgevingslicht. Toch dacht ik dat plasma superieur was met de zwartweergave. Dit ga ik nog eens checken. Maar hoe zit het met het ruis op het beeld? Die had de Samsung niet.

Afijn, ik zag dat een lokale electronica zaak de 42G10 verkocht voor 1050 euro. Dan probeer ik het tegen die tijd thuis wel, kan ik em altijd nog ruilen als die niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
mrc16 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:22:
De B650 geeft een mooiere zwartwaarde dan de G10?, bij de B650 is het zwart zo blauw als een smurf.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201046

Ha Fox81, hoe gaat dat calibreren met de eye one eigenlijk?
Heb er zelf ook één voor de computerschermen maar daar krijg je een colorsyncprofiel die je dan weer in je voorkeuren zet.

Of zit er nog andere software bij?
Anoniem: 300742 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:33:
[...]

Ik heb een TX P46-G10 E en heb die met een eye one display gekalibreerd.

Hier wat instellingen

-beeld instelling : cinema

-kontrast : 38

-helderheid : +6

-kleur : 30

kleurtemp: warm

Alle andere instellingen zoals P-NR, Eco en andere uit zetten

-geavanceerde instellingen

-W/B high R : +4
-W/B high B : +2
-W/B Low R : -1
-W/B Low B : 0

-Gamma : 2.2

Veel succes ermee. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:05
phemelrijk schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:40:
[...]

Je kunt de helderheid iets ophogen, dan zou dat verholpen moeten zijn. THX ziet er idd goed uit...

heb jij ook met 24p smooth gekeken en IFC pro voor niet HD content? Hoe vind jij dat? Wij zijn zijn hier na 1 week zo gewend aan het vloeinde dat zonder meteen opvalt en het erg onrustig overkomt zeg maar,...

hoe is jou ervaring hierin?
Heb zelf nog niet echt met de instellingen kunnen spelen. Wat mij wel opvalt is dat bij Cinema het beeld
een beetje vreemd over komt waarschijnlijk omdat 1 van die functies aanstaat.
WAar kan je precies 24p smooth en ifc pro aanzetten?? Zijn dit ook de benamingen van de functies in het panasonic menu?? Voor UPC digitaal gebruik ik de modus normaal omdat THX hiervoor ook te donker is mijn inziens!! Wat zijn jou instellingen tot nu toe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
ik heb een 42V10 besteld en zou dit weekend geleverd worden.

Ik heb er nog niet veel aan, aangezien ik pas binnen twee weken verhuis, maar ik kan hem alvast wat inspelen en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300742

Anoniem: 201046 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:09:
Ha Fox81, hoe gaat dat calibreren met de eye one eigenlijk?
Heb er zelf ook één voor de computerschermen maar daar krijg je een colorsyncprofiel die je dan weer in je voorkeuren zet.

Of zit er nog andere software bij?

[...]
Ik gebruik HCFR software om men TV te kalibreren.

Deze software kan je hier downloaden http://www.homecinema-fr.com/colorimetre/

Hier vindt je uitleg hoe je met deze software moet werken(kalibreren voor DUMMIES 8)7 ) http://www.curtpalme.com/forum/viewtopic.php?t=10457

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-02 08:15
INDERDAAD !!! Daar lach ik ook effe blauw om van het lachen d:)b _O-

:Y :Y :Y :Y :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:25
phemelrijk schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:40:
[...]

Je kunt de helderheid iets ophogen, dan zou dat verholpen moeten zijn. THX ziet er idd goed uit...

heb jij ook met 24p smooth gekeken en IFC pro voor niet HD content? Hoe vind jij dat? Wij zijn zijn hier na 1 week zo gewend aan het vloeinde dat zonder meteen opvalt en het erg onrustig overkomt zeg maar,...

hoe is jou ervaring hierin?
Ik hoor van een aantal kanten dat dergelijke beeldbewerkingen om de vloeiendheid van het beeld te vergroten worden omschreven als "homevideo-look" en "silly videoish look". Ik kan me daar weinig bij voorstellen. Er wordt geimpliceerd dat het beeld er qua beleving op achteruit gaat. Kan jij hier wat over uitweiden met jouw ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71531

Wanneer de 50 Inch versie van de V serie uit in Nederland?. Is er ook al wat bekend hoe het met de Z serie is ben erg benieuwd naar namelijk hoe het qua design eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
Mijn TX-P46G10 ook binnengekregen tijdje terug :Y)

Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/2791/hpim0930.jpg

Grootte went alleen wel heel erg snel en ik weet nu al me volgende tv een paar maten groter gaat worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291698

Anoniem: 71531 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:57:
Wanneer de 50 Inch versie van de V serie uit in Nederland?. Is er ook al wat bekend hoe het met de Z serie is ben erg benieuwd naar namelijk hoe het qua design eruit ziet.
Is de 50V10 dan nog niet uit in Nederland? Er zijn toch al mensen die hem al hebben? Ik verwacht maandag de mijne (woon wel in Belgie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
corné schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:14:

[afbeelding]

Grootte went alleen wel heel erg snel en ik weet nu al me volgende tv een paar maten groter gaat worden ;)
Ga je die deur verplaatsen (dan ben je goed gek :P ) of gewoon de kamer in een andere manier inrichten? Hier heb ik een draagmuur verwijderd om TV te kunnen kijken :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 01:17

[afbeelding]

Gast ... Echt ... heb je een keer een webcam bij de voordeur hangen welke prachtig beeld geeft op je TV ... staat opeens de hele buurt voor je deur en doet je niet open.. kan toch niet?! Ze willen allemaal komen kijken. Doe eens niet zo flauw en doe de deur eens open voor deze gasten.

ps: een stukje biefstuk als borrel hapjes zullen ze wel waarderen. :P

[ Voor 35% gewijzigd door freedzed6 op 06-06-2009 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 18:58

Format-C

Tracing Rays

Anoniem: 300742 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:33:
[...]

Ik heb een TX P46-G10 E en heb die met een eye one display gekalibreerd.

Hier wat instellingen

-beeld instelling : cinema

-kontrast : 38

-helderheid : +6

-kleur : 30

kleurtemp: warm

Alle andere instellingen zoals P-NR, Eco en andere uit zetten

-geavanceerde instellingen

-W/B high R : +4
-W/B high B : +2
-W/B Low R : -1
-W/B Low B : 0

-Gamma : 2.2

Ik heb deze settings even geprobeerd op mijn TX-P42G10, maar het leek werkelijk nérgens op. Een witte waas over het beeld...

Ik ben nu wat aan het expirimenteren met gamma. Ik vind scurve eigenlijk wel mooi. En 2.2.

Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen scurve en 2.2?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:58

[afbeelding]

Spiegelt wel erg zeg.. wel leuk dat je familie ook effe naar het nieuwe scherm komt kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-05 15:48

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb mijn helderheid op 2 staan. Heb de gamma ook op s-curve gehad. Deze lijkt erg op 2.2 maar met iets meer POP in de kleuren. Voornamelijk rood.
Tot nu toe nog zeer tevreden over mijn 42g10. Kan niet wachten op mijn HTPC zodat ik van HD kan genieten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:58
RappieRappie schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 20:39:
[...]

Ik heb deze settings even geprobeerd op mijn TX-P42G10, maar het leek werkelijk nérgens op. Een witte waas over het beeld...

Ik ben nu wat aan het expirimenteren met gamma. Ik vind scurve eigenlijk wel mooi. En 2.2.

Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen scurve en 2.2?
scurve is veeeeeeel te fel in de midden kleuren. Wit en zwart is waardeloos daarmee. Gamma 2.2 is het best.

[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 05-06-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 02-02 10:07
Omdat ik de komende 3 weken op het huis van mijn moeder moet passen heb ik mijn HDX-1000 maar meegenomen en op de 46" panasonic plasma (P46Z800 volgens mij) aangesloten die hier aan de muur hangt..

Damn! :9

Ik wist al dat ik zelf ook een plasma wilde hebben, maar nu weet ik het zeker.. Monsters Inc op 1080p.. Zo f*cking haarscherp.. :9~

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36409

CobraX schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:24:
Wat ik wel raar vind, is hetvolgende (en ik vraag mij af of dit bij de G10/V10 ook zo gaat zijn):

Als ik mijn Mac Mini aansluit op de PZ80 Plasma van ouders dan kan ik daar dus 1920x1080 (Interlaced) @ 60 Hz kiezen (Progressive gaat ook via een trucje, maar dit heb ik nog niet getest). Gek genoeg merk ik geen hapering bij horizontal pans. De vraag is nu natuurlijk of de G10/V10 bij 24p content automatisch gaat zeggen dat hij 96 Hz moet gebruiken of dat hij dat enkel bij Bluray movies doet. M.a.w. zou in mijn geval niet gewoon 60 Hz gebruikt worden? Maar dan zou ik toch telecline judder moeten ondervinden d.m.v. de 2:3 pulldown?
Ik heb beide TVs gehad en de PZ80 kun je vanaf MacMini/Macbooks niet op 24p instellen. Bij de G10 kan dit echter wel zonder enige 'hacks'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
Chevy454 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 18:48:
[...]

Ga je die deur verplaatsen (dan ben je goed gek :P ) of gewoon de kamer in een andere manier inrichten? Hier heb ik een draagmuur verwijderd om TV te kunnen kijken :+
Tegen die tijd verwacht ik wel ergens anders te wonen :) en anders richt ik de kamer wel anders in ja, een draagmuur verwijderen gaat mij iets te ver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
corné schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:16:
een draagmuur verwijderen gaat mij iets te ver :P
Dat verwijderen is geen probleem, een vervangende constructie plaatsen is ook nog geen probleem. Maar alles terug netjes maken, dat is een klus van lange adem :)

Hier heb ik dus de draagmuur verwijderd zodat er een open keuken is met de eetkamer. En in de eetkamer gaat straks de huidige pana komen (ik blijf erbij dat 42" een gameboy scherm is en dat 50" wel een mooie maat is :P )

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Topicstarter
Okee. het gaat hard in dit topic... dus, wie voelt zich geroepen om de karige openingspost over te nemen en dus te up-daten voor het volgende deeltje?

Indien er geen vrijwilligers zijn, doe ik m wederom maar dan blijft ie zoals ie is.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 07:27

philipnorth

Zeg maar Danny

Even een post hier, ik ga deel 2 ook nog wel even doorlopen.
Maar ik heb een vraagje voor de X10/G10 bezitters (zou graag van beiden horen ook):

In de review op HDTVTest wordt gesproken over matige weergave van SD materiaal (afhankelijk van de bron).

Hoe ervaren jullie dit?

Dus standaard analoge tv (UPC) en evt digitale TV (UPC).

Schoonvader wil een nieuwe TV en ik zit te denken aan een X10 voor hen, aangezien ze met name TV kijken en af en toe een DVD. De G10 is het model wat ik voor mijzelf in gedachten heb, vandaar dat ik het van die ook wel wil weten, alhoewel daar sowieso digitale tv op gekeken wordt maar met name films en series (die gelukkig ook gewoon in 720p te krijgen zijn :) ) via XBMC/Mediacenter.

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_V
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-02-2024
Dringend vraagje!
Ik heb vandaag de 42v10 binnengekregen, en ik wil 'm aan een muurbeugel hangen. Beugel hangt, maar ik zie in de Pana docs nergens iets over op welke punten de beugel vast moet. De (enige) kandidaten zijn vier brede zwarte schroeven achterop.
Kan iemand bevestigen dat dat de juiste zijn?

Zeer bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
Bij mijn handleiding stond welke beugel er geschikt voor was.
Ga het even opzoeken!!

Het is de TY-WK4P1RW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

philipnorth schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 17:48:
Maar ik heb een vraagje voor de X10/G10 bezitters (zou graag van beiden horen ook):

In de review op HDTVTest wordt gesproken over matige weergave van SD materiaal (afhankelijk van de bron).

Hoe ervaren jullie dit?

Schoonvader wil een nieuwe TV en ik zit te denken aan een X10 voor hen, aangezien ze met name TV kijken en af en toe een DVD. De G10 is het model wat ik voor mijzelf in gedachten heb, vandaar dat ik het van die ook wel wil weten, alhoewel daar sowieso digitale tv op gekeken wordt maar met name films en series (die gelukkig ook gewoon in 720p te krijgen zijn :) ) via XBMC/Mediacenter.
Het gaat hier voornamelijk over de conversie van 576i naar 576p. Hierbij gaat wat detail verloren. Heb zelf nog analoge TV. Maar zie niet echt een verbetering als ik mijn HD recorder nu op 576p of 576i zet. Alleen zijn de kleuren beter. Voor het kijken van DVD's hou ik hem dan ook voorlopig gewoon op 576p.
Wel is analoge TV wat soft vind ik. Als ik kijk hoe digitaal er uit ziet bij een vriend is dat al een hele verbetering. Al kunnen niet alle decoders op P uitsuren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Laatst online: 08-05 07:27

philipnorth

Zeg maar Danny

DarkSide schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 20:07:
[...]

Het gaat hier voornamelijk over de conversie van 576i naar 576p. Hierbij gaat wat detail verloren. Heb zelf nog analoge TV. Maar zie niet echt een verbetering als ik mijn HD recorder nu op 576p of 576i zet. Alleen zijn de kleuren beter. Voor het kijken van DVD's hou ik hem dan ook voorlopig gewoon op 576p.
Wel is analoge TV wat soft vind ik. Als ik kijk hoe digitaal er uit ziet bij een vriend is dat al een hele verbetering. Al kunnen niet alle decoders op P uitsuren.
Ok, maar het is dus niet zo dat analoge tv er echt slecht uit komt te zien op dit model vergeleken met andere modellen? Ik denk inderdaad nog steeds dat bij vooral tv kijken de plasma een betere keuze zal zijn, alleen een beetje lullig als ik m'n schoonvader een tv ga aanraden waar van ineens blijkt dat het beeld gewoon echt slecht is (ga m sowieso wel aanpraten voor die paar euro extra maar digitale tv erbij te doen :) )

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:21
Bas_V schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 18:48:
Dringend vraagje!
Ik heb vandaag de 42v10 binnengekregen, en ik wil 'm aan een muurbeugel hangen. Beugel hangt, maar ik zie in de Pana docs nergens iets over op welke punten de beugel vast moet. De (enige) kandidaten zijn vier brede zwarte schroeven achterop.
Kan iemand bevestigen dat dat de juiste zijn?

Zeer bedankt!!!
Als het goed is, zitten er natuurlijk 4 lege schroefgaten. Bij degene waar pijlen naar binnen toe staan, dan zijn dat de punten waar de schroeven gemonteerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:42
mrc16 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 20:54:
[...]

Als het goed is, zitten er natuurlijk 4 lege schroefgaten. Bij degene waar pijlen naar binnen toe staan, dan zijn dat de punten waar de schroeven gemonteerd moeten worden.
Die "schroefjes" kan je er zo uitwippen met een schroevendraaier, daar zitten de schroefgaten onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Bever! schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 21:04:
[...]

Die "schroefjes" kan je er zo uitwippen met een schroevendraaier, daar zitten de schroefgaten onder.
Waar dus M8 bouten in moeten ;) (althans, bij mijn 42G10 wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:52
philipnorth schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 20:18:
[...]

Ok, maar het is dus niet zo dat analoge tv er echt slecht uit komt te zien op dit model vergeleken met andere modellen? Ik denk inderdaad nog steeds dat bij vooral tv kijken de plasma een betere keuze zal zijn, alleen een beetje lullig als ik m'n schoonvader een tv ga aanraden waar van ineens blijkt dat het beeld gewoon echt slecht is (ga m sowieso wel aanpraten voor die paar euro extra maar digitale tv erbij te doen :) )
Digitale tv is sowieso een must op een hdtv van deze grootte. Inderdaad, het kost weinig extra. Ik heb alleen een decoder (gewoon eentje met scart) moeten kopen voor 40 euro), terwijl het abonnement gelijk bleef. Makkelijke keuze.
Formule 1 is dan echt genieten hoor :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 07-06-2009 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Laatst online: 14-02-2014
Volgens de manual heeft de V10E ook Picture-in-Picture (een 2de zender rechtsonder in een klein rechthoekje) en Picture-and-Picture (2 evengrote rechthoeken naast mekaar met onder en boven balken). Vooral dat eerste lijkt me handig als je naar een programma aan het kijken bent en wilt weten wanneer een programma op een andere zender nu juist gaat beginnen.

Ik neig steeds meer richting V10 i.p.v. G10. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 18:07
CobraX schreef op zondag 07 juni 2009 @ 07:23:
Volgens de manual heeft de V10E ook Picture-in-Picture (een 2de zender rechtsonder in een klein rechthoekje) en Picture-and-Picture (2 evengrote rechthoeken naast mekaar met onder en boven balken). Vooral dat eerste lijkt me handig als je naar een programma aan het kijken bent en wilt weten wanneer een programma op een andere zender nu juist gaat beginnen.

Daarvoor heb je meestal twee tuners nodig toch? Of een van die pictures is een dvb bron, of een aangesloten HDMI apparaat enz enz.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ferry34 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 01:34:
Formule 1 is dan echt genieten hoor :)
als je graag naar een optocht kijkt wel. DTM, SBK en MotoGP is dan leuker en intenser imo.

doch is digitaal (HD) een must. MelodyZENtv bvb is echt subliem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_V
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-02-2024
Dank allemaal voor de antwoorden op de schroefjes vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
Sluuz schreef op zondag 07 juni 2009 @ 08:56:
[...]

Daarvoor heb je meestal twee tuners nodig toch? Of een van die pictures is een dvb bron, of een aangesloten HDMI apparaat enz enz.
werkt dit dan bvb met analoog signaal van telenet via kabel en digitaal signaal van telenet via hdmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Sluuz schreef op zondag 07 juni 2009 @ 08:56:
[...]

Daar had ik niet meteen aan gedacht, maar ik kan je wel zeggen dat de decoders (HD Digicorder) van Telenet 2 tuners aan boord hebben (hierdoor kan je bvb 2 programma's gelijktijdig opnemen). Dus ik vermoed dat dit wel zal gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 18:07
CobraX schreef op zondag 07 juni 2009 @ 10:27:
[...]

Daar had ik niet meteen aan gedacht, maar ik kan je wel zeggen dat de decoders (HD Digicorder) van Telenet 2 tuners aan boord hebben (hierdoor kan je bvb 2 programma's gelijktijdig opnemen). Dus ik vermoed dat dit wel zal gaan?
Hmm ik ben echt een noob op dit gebied maar ik denk dat wanneer die twee tuners hun beelden apart van elkaar kunnen uitzenden, dit kan lukken. Je krijgt dan wel dus 2 verbindingen van de decoder naar de TV. Als de tweede tuner alleen kan worden gebruikt om op te nemen vraag ik me af of het gaat werken. Maar nogmaals, ik ben hier niet thuis in.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlambrech
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
fooraap schreef op zondag 07 juni 2009 @ 10:02:
[...]

werkt dit dan bvb met analoog signaal van telenet via kabel en digitaal signaal van telenet via hdmi?
Volgens mij zal dit niet gaan. Ik denk niet dat de telenet decoder twee verschillende zenders kan spreiden over hdmi en scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04-2020
Imperium schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 22:20:
[...]

Waar dus M8 bouten in moeten ;) (althans, bij mijn 42G10 wel)
Nee schroeven, bouten zijn buitendragers en schroeven binnendragers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
bjorntje424 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 12:20:
Nee schroeven, bouten zijn buitendragers en schroeven binnendragers ;)
Who cares wanneer er loc-tite is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
maartenlambrech schreef op zondag 07 juni 2009 @ 11:51:
[...]

Volgens mij zal dit niet gaan. Ik denk niet dat de telenet decoder twee verschillende zenders kan spreiden over hdmi en scart.
maar als hij twee tuners heeft zal het daarmee wel lukken.
ik dacht niet dat hij dat had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 23:55

Simkin

Bzzzzz

philipnorth schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 17:48:

Hoe ervaren jullie dit?

Ik heb de TX-P50G10 en kijk TV via UPC digitaal en moet zeggen dat ik het beeld uitstekend vind. Analoog heb ik niet aangesloten, daar kan ik dus weinig over zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:06
CobraX schreef op zondag 07 juni 2009 @ 07:23:

Dat klopt, de V10 kan dit, maarrrr... alleen als je via de interne tuner (digitaal of analoog kijkt). Je kan niet twee externe bronnen daarvoor gebruiken (dus niet bijv. aan het Wii-en op de component ingang en dan Ziggo digitaal op HDMI1 in het PIP beeld, maar wat wel kan: Wii-en via component en analoge TV kijken (via de interne tuner) op het PIP beeld.)

Sowieso is het echt jammer dat je zo'n extern kastje er bij moet hebben... terwijl al die apparaten gewoon ingebouwde tuners hebben. Je kan zoveel meer met je TV als hij rechtstreeks op de kabel is aangesloten (kon nu gewoon 3 hoofdstukken ofzo overslaan in de handleiding! Ptsj. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
ChrisM schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:18:
[...]

Dat klopt, de V10 kan dit, maarrrr... alleen als je via de interne tuner (digitaal of analoog kijkt). Je kan niet twee externe bronnen daarvoor gebruiken (dus niet bijv. aan het Wii-en op de component ingang en dan Ziggo digitaal op HDMI1 in het PIP beeld, maar wat wel kan: Wii-en via component en analoge TV kijken (via de interne tuner) op het PIP beeld.)

Sowieso is het echt jammer dat je zo'n extern kastje er bij moet hebben... terwijl al die apparaten gewoon ingebouwde tuners hebben. Je kan zoveel meer met je TV als hij rechtstreeks op de kabel is aangesloten (kon nu gewoon 3 hoofdstukken ofzo overslaan in de handleiding! Ptsj. :P)
Ok, bedankt voor de info. Jammer dus. Maar wie weet wel toekomstmuziek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291698

ChrisM schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:18:
[...]

Nogtans heb ik met mijn vorig toestel de PZ800, 2 externe toestellen heb kunnen tonen in PIP en PAP.
Een VCR via de scart en een ps3 via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Als ik de manuals van de G10 en V10 vergelijk dan zie ik dat de G10 blijkbaar geen DVB-S tuner heeft (wel DVB-C en DVB-T). De V10 heeft ze alle 3. De V10 lijkt me dus toekomstgerichter. De kans dat het een 50" V10 i.p.v. 50" G10 gaat worden, is zo'n 95%. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlambrech
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
fooraap schreef op zondag 07 juni 2009 @ 12:56:
[...]

maar als hij twee tuners heeft zal het daarmee wel lukken.
ik dacht niet dat hij dat had.
De telenet digibox heeft er 1, de digicorder twee. En volgens mij kan je die ene enkel gebruiken om op te nemen.
Je kan volgens mij ook maar 1 van de uitgangen gebruiken. Je kan instellen welke je wil gebruiken in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even een herhaling voor mijn oproep... nog 20 posts , want dan is het namelijk zover.
Anoniem: 26457 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 17:11:
Okee. het gaat hard in dit topic... dus, wie voelt zich geroepen om de karige openingspost over te nemen en dus te up-daten voor het volgende deeltje?

Indien er geen vrijwilligers zijn, doe ik m wederom maar dan blijft ie zoals ie is.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
Net nog even met de instellingen staan spelen met bluray op mijn 42v10 maar 24 smooth gaat zeker uit het heeft inderdaad een beetje een vreemde look...

Heeft niemand zijn scherpte trouwens op 10 staan?? Je moet is een bluray op pauze zetten bij een beeld waarbij je veel in de verte kan zien en je ziet dat e.e.a. veel scherper wordt als je hem inderdaad op 10 zet, ik heb er nog geen nadelen van ondervonden!!

Misschien wordt het duidelijk met fotos:
Eerste foto met scherpte op 0 en 2e foto met scherpte op 10
Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/4947/p070609211901.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/3392/p0706092119.th.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Deepeej op 07-06-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:21
Vandaag 2x de 32V10 aangschaft. Ben erg tevreden over de kleurweergave en het gemak van het toestel. De DVB-C tuner werkt ook prima icm de Alphacrypt TC module in het Ziggo gebied. Heb nog geen nadelen kunnen binnen.

De Viera Cast werkt ook wel grappig alleen wel erg summier. Ben benieuwd wanneer hier updates voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Deepeej schreef op zondag 07 juni 2009 @ 21:14:
Je moet is een bluray op pauze zetten bij een beeld waarbij je veel in de verte kan zien en je ziet dat e.e.a. veel scherper wordt als je hem inderdaad op 10 zet, ik heb er nog geen nadelen van ondervonden!!
Ik vind het onrealistisch van beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik heb net een P42S10 besteld. Is er hier iemand die al ervaring heeft met dit toestel? Ik zag een zeer korte review op CNET maar daar kon ik niet zoveel uit opmaken. Hopelijk is het verschil niet zo heel groot met de G10, maar echt bezorgd ben ik niet aangezien ik ook E300,- minder betaal (Redcoon, E717); zeuren kan ik sowieso niet. Wel ga ik er van uit dat hij, voor het spelen van SD en HD-films in mijn donkere kamer, ongeveer gelijkwaardig is aan een goede 42" LCD van rond de 1000 euro.

Ik laat het wel weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:25
Vraagje aan de specialisten hier. Ik heb het bovenstaande gelezen met betrekking tot digitale televisie maar toch even een vraag. Vandaag heb ik een TX-P42G10 aangeschaft en het is een mooie tv. Nou heb ik bewust gekozen voor dat model i.v.m. de DVB-C tuner erin.

M.b.t. Ziggo: is er volledige zekerheid dat die nieuwe CI+ dingen door deze tv worden ondersteund? En is het nuttig om daarop te wachten, of kun je toch maar beter zo'n Alphacrypt ding aanschaffen en vervolgens bij Ziggo een losse smartcard bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Alexio schreef op zondag 07 juni 2009 @ 22:16:
Ik heb net een P42S10 besteld. Is er hier iemand die al ervaring heeft met dit toestel? Ik zag een zeer korte review op CNET maar daar kon ik niet zoveel uit opmaken. Hopelijk is het verschil niet zo heel groot met de G10, maar echt bezorgd ben ik niet aangezien ik ook E300,- minder betaal (Redcoon, E717); zeuren kan ik sowieso niet. Wel ga ik er van uit dat hij, voor het spelen van SD en HD-films in mijn donkere kamer, ongeveer gelijkwaardig is aan een goede 42" LCD van rond de 1000 euro.

Ik laat het wel weten ;)
Wel apart dat de S10 een PDP scherm heeft en de G10 een NeoPDP scherm. De laatste zou zuiniger moeten zijn, maar toch verbruikt de tv meer stroom. Iemand een verklaring?
http://panasonic.nl/html/...p=TX-P42S10ES&p=TX-P42G10

[ Voor 6% gewijzigd door Shiver23 op 07-06-2009 22:26 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-05 21:36
Shiver23 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 22:26:
[...]

Wel apart dat de S10 een PDP scherm heeft en de G10 een NeoPDP scherm. De laatste zou zuiniger moeten zijn, maar toch verbruikt de tv meer stroom. Iemand een verklaring?
Vreemd... dacht eerst resolutie. Maar dat is blijkbaar de X serie die een HD-ready resolutie heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door morpheus op 07-06-2009 22:54 ]

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taaiewillem
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02-2024
De foto met scherpte 0 oogt veel beter dan die met scherpte op 10 die werkelijk vergeven is van artifacts.
Net nog even met de instellingen staan spelen met bluray op mijn 42v10 maar 24 smooth gaat zeker uit het heeft inderdaad een beetje een vreemde look...

Heeft niemand zijn scherpte trouwens op 10 staan?? Je moet is een bluray op pauze zetten bij een beeld waarbij je veel in de verte kan zien en je ziet dat e.e.a. veel scherper wordt als je hem inderdaad op 10 zet, ik heb er nog geen nadelen van ondervonden!!

[afbeelding]

[afbeelding]

'We zullen wel zien' zei de kat en loosde in de suikerpot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03-2023

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Deepeej schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:20:
[...]

Heb zelf nog niet echt met de instellingen kunnen spelen. Wat mij wel opvalt is dat bij Cinema het beeld
een beetje vreemd over komt waarschijnlijk omdat 1 van die functies aanstaat.
WAar kan je precies 24p smooth en ifc pro aanzetten?? Zijn dit ook de benamingen van de functies in het panasonic menu?? Voor UPC digitaal gebruik ik de modus normaal omdat THX hiervoor ook te donker is mijn inziens!! Wat zijn jou instellingen tot nu toe??
Ok duidelijk,

ja, dat kan kloppen., Alleen als de tv 24p materiaal krijgt aangeboden als invoer signaal kun je bij overige instellingen de optie 24p smooth AAN of UIT zetten. Die frame creation krijg je bij alle standen behalve THX aangeboden bij overige instellingen...dus ook bij cinema, en ja, daar zal hij dan waarschijnlijk wel aanstaan.

THX was ook te donker ja, ik heb een thx test dvd gebruik.

Wat betreft IFC en 24p smooth, het ziet er inderdaad ANDERS uit dan zonder....maar ik en mijn vriendin vinden het wel lekker kijken. Het oog rustiger en het beeld lijkt er ook scherper door, mn met bewegingen uiteraard (logisch, want daar is het ook voor) Ik kan me voorstellen dat mensen het als ...raar...ervaren. Mijn ervaring is dat omdat we het nu gewend zijn we niet meer terug willen naar ZONDER omdat dat onrustig lijkt te zijn..

Wij gebruiken dus nu standaar CINEMA, kontrast 36, Helderheid +2, kleur 30, scherpte 6, kleur temp normaal, kleurbeheer en dig.cin.c. beide UIT. ECO modus uit. (als je last van je ogen hebt als je moe bent wellicht een optie, dan is alles wat helderheid even wat rustiger ;) ) IFC AAN, energie besparing uit, beeldscan uit.

THX< welke ik dus eigenlijk NIET gebruik staat op K36, H3, KL30, SCH6, rest uit....rest zelfde als boven.

24p smooth heb ik ook aan staan bij bluray 24p materiaal! Wij vinden het echt goed kijken en absoluut niet silly overkomen., ALs mensen het vreemd vinden overkomen zeggen wij juist, ja , dat komt omdat het allemaal soepel gaat, vandaar de term smooth ook,.

je moet het zelf uiteraard ondervinden, het blijft gewoon persoonlijk!

O ja, wij kijken ook via een HD upc DVR (beeldinstellingen op AUTO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03-2023

phemelrijk

Wat is dat dan ?

[afbeelding]

[afbeelding]
Neej, ik heb hem op 6 staan, anders wordt het imo te scherp of te korrelig zeg maar...bij HD zeggen ze zelfs dat je het op 0 moet zetten omdat het HD formaat van zichzelf al genoeg scherp moet zijn.

Bij dit foto met scherpte op 10 is het imo niet echt meer zoals het hoort, het oogt nogal te 'hard' Het ligt ook wel aan het signaal wat je hebt, want de ene blu ray is gewoon scherper dan de ander. Wij kijken ook bijv een geupscalde HERO serie op dvd wat perfect beeld geeft. Weer een andere film is korrelig met dezeldde instellingen, dus kan ook aan het opgenomene liggen.

[ Voor 15% gewijzigd door phemelrijk op 07-06-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
Heb zelf de scherpte op 7 staan. De fotos waren er om het verschil te laten zien.
Maar als ik hem op 0 zet is het een soort waas en echt niet scherp, ook niet met blu ray.
Dat korrelige viel me ook al op bij blu ray indiana jones vandaar dat ik hem op 7 heb gezet,
dat is voor mij een mooie stand om het korrelige niet meer te zien maar de scherpte te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Laatst online: 20-02 08:15
Mijn scherpte kan tussen de -15 en +15 gezet worden en staat meestal ergens op -8 (of lager)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
CobraX schreef op zondag 07 juni 2009 @ 16:31:
Als ik de manuals van de G10 en V10 vergelijk dan zie ik dat de G10 blijkbaar geen DVB-S tuner heeft (wel DVB-C en DVB-T). De V10 heeft ze alle 3. De V10 lijkt me dus toekomstgerichter. De kans dat het een 50" V10 i.p.v. 50" G10 gaat worden, is zo'n 95%. :)
Bah. Net even zitten researchen op wikipedia. Blijkbaar zijn DVB-S2, DVB-T2 en DVB-C2 al klaar of begin 2010 klaar. M.a.w. zo toekomstgericht is een V10 toch weer niet.

De nieuwe Panasonic Plasma's die volgend jaar gaan uitkomen, zullen dit wel aan boord hebben vermoed ik. Toch wel balen dat je nu zowel qua beeldkwaliteit als qua aansluitingsmogelijkheden oude technologie koopt. :(

[ Voor 7% gewijzigd door CobraX op 08-06-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

CobraX schreef op maandag 08 juni 2009 @ 09:59:
[...]

Bah. Net even zitten researchen op wikipedia. Blijkbaar zijn DVB-S2, DVB-T2 en DVB-C2 al klaar of begin 2010 klaar. M.a.w. zo toekomstgericht is een V10 toch weer niet.

De nieuwe Panasonic Plasma's die volgend jaar gaan uitkomen, zullen dit wel aan boord hebben vermoed ik. Toch wel balen dat je nu zowel qua beeldkwaliteit als qua aansluitingsmogelijkheden oude technologie koopt. :(
Hoe kunnen ze nu al DVB-X2 implementeren als dat pas volgend jaar klaar is?
En wat beodle je met de beeldkwaliteit als oude technologie?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300526

Shiver23 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 22:26:
[...]

Volgens mij verbruikt hij minder bij een zelfde beeld MBT contrast/helderheid.

Je kan hem dus "lager" zetten zonder dat hij werkelijk lager is.
morpheus schreef op zondag 07 juni 2009 @ 22:52:
[...]

Vreemd... dacht eerst resolutie. Maar dat is blijkbaar de X serie die een HD-ready resolutie heeft.
Bij de G is de motion resolutie 1080, bij de S 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shiver23 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:19:
[...]

Heb trouwens geinformmerd bij Canal Digitaal IVM HD.
Je moet een speciaal pakket nemen om HD te ontvangen. Waarschijnklijk 720.

Dan zijn alleen nederland 1, 2 & 3 en een aantal doc channels HD.
Maar naar het schijnt is Ned 1, 2 & 3 ALLEEN HD als het een bepaald evenement is, bijv. Olympische spelen of een WK/EK.

De meeste tijd dus gewoon SD (wel heel mooi van kwaliteit..)
Commerciele zenders ook SD.

Ik wil eerst wel eens zien dat iedereen, continu, in HD uitzend.
Dan ben ik dik tevreden met 720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56668

Ik was van plan een 42V10 aan te schaffen maar nadat ik deze in de winkel heb bekeken naast een Pioneer LX5090H (ik weet dat deze groter is maar ze verkopen hem niet kleiner) heb ik besloten een Pioneer aan te schaffen. De beeldkwaliteit was beduidend beter en het zwart veel zwarter. De V10 stond op THX modus dus ook daaraan kan het niet gelegen hebben. Wat vinden jullie van het verschil tussen deze 2 tv's? Mijns inziens is het prijsverschil tussen een 50V10 en een Pioneer LX5090H het verschil in kwaliteit meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56668 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:06:
Ik was van plan een 42V10 aan te schaffen maar nadat ik deze in de winkel heb bekeken naast een Pioneer LX5090H (ik weet dat deze groter is maar ze verkopen hem niet kleiner) heb ik besloten een Pioneer aan te schaffen. De beeldkwaliteit was beduidend beter en het zwart veel zwarter. De V10 stond op THX modus dus ook daaraan kan het niet gelegen hebben.
Dat weet je niet. De Pioneer heeft geen THX modus.
Mischien geeft THX teveel helderheid, waardoor het zwart licher word.
Wat vinden jullie van het verschil tussen deze 2 tv's? Mijns inziens is het prijsverschil tussen een 50V10 en een Pioneer LX5090H het verschil in kwaliteit meer dan waard.
Mooiste beeld wat ik ooit in de winkel heb gezien was de KRP-500 en de LX5090.

Maar ik heb ze nooit naast de V10 gezien. Sterker nog, de V10 heb ik zelf nog niet gezien, de G10 wel.
Prijsverschil bij MM is trouwens vrij groot. 5090 kost 3000,- en KRP is 3500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 300526 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:16:
Prijsverschil bij MM is trouwens vrij groot. 5090 kost 3000,- en KRP is 3500,-
offtopic:
Ik heb mijn PDP LX-5090 in februari bij de MM voor EUR 2100,- inclusief bezorgen (vanuit Groningen naar Amsterdam) en verwijderingsbijdrage (schele toch weer een paar euro) gekocht. Dus die claim van jou is niet helemaal zoals het is.

Tegenwoordig is de PDP-LX5090 nog iets van EUR 1900 op internet (wel zonder bezorgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:20:
[...]

[ot]Ik heb mijn PDP LX-5090 in februari bij de MM voor EUR 2100,- inclusief bezorgen (vanuit Groningen naar Amsterdam) en verwijderingsbijdrage (schele toch weer een paar euro) gekocht. Dus die claim van jou is niet helemaal zoals het is.
Ik claim helemaal niets.

Dit IS de prijs zoals hij staat bij MM Arena 2999,- ex VWB en bezorgkosten.

Ga dus ALSJEBLIEFT niet hier lopen roepen dat ik bepaalde dingen CLAIM terwijl dat helemaal niet het geval is. Okay?
Tegenwoordig is de PDP-LX5090 nog iets van EUR 1900 op internet (wel zonder bezorgen). [/ot]
Ja... dat is een HEEL mooi prijsje.

Tot het moment dat er na 3 maanden een probleempje optreedt.

Dan krijg je van PIONEER NEDERLAND te horen dat GEEN on-site garantie hebt en dat je zelf voor de voorrijkosten mag opdraaien.

Of je krijgt te horen dat je zelf maar voor vervoer moet zorgen en dat hij dan, afgeleverd, word gerepareerd
En 1 jaar IPV 3 jaar.

Bovenstaande is EEN van de factoren waarom ik twijfel over de aanschaf van een Pioneer IPV Panasonic.

Ga nu ALSJEBLIEFT niet lopen roepen dat ik weer iets claim. Pioneer zelf heeft mij dit, zijn het telefonisch, toegezegd.

O ja.. OT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Ik ben er 99,9% zeker van dat die Pioneer (5090 en hoger) beter is dan de Panasonic V10. Maar in de lokale winkels kost hij overal 2.999 euro en die V10 in het slechtste geval 2.350. Mijn oorspronkelijk budget was 2.000 euro, dus ik ga er al lichtjes over moeten gaan.

Wat mij vooral aanspreekt bij Panasonic is hun pixelgarantie. Blijkbaar doen ze niet moeilijk i.v.m. omruilen in tegenstelling tot Pioneer als ik de berichten hier mag geloven. Plus aangezien Pioneer gestopt is met het maken van Plasma TVs moet ik er geen tekening bij maken hoe je nog aan een nieuwe TV geraakt als de voorraad op is en jij daar zit met 5 dode pixels. Nee dan heb ik liever een scherm dat iets slechter is, maar geen dode pixels heeft en waar ik geen miserie heb om het te laten vervangen als dat nodig blijkt te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Shiver23 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:19:
[...]

Ik weet dat zoiets nog niet te implementeren valt als het nog niet klaar is. Maar het komt weer slecht uit dat "klaar zijn". Waarom kon dat niet 6 maanden tot 1 jaar vroeger klaar zijn, dan zat het er nu in. Ofwel gewoon 3 jaar later, dan had je dat "old technology" gevoel niet zo.

De Panasonic Plasma's van volgend jaar voorspellen een 1:infinity contrast. Dat zou in theorie perfect zwart moeten zijn. Maar ja eerst zien, dan geloven.

Daarop duidt mijn "pfff oude technologie qua beeldkwaliteit en aansluitingsmogelijkheden" dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CobraX schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:11:
Ik ben er 99,9% zeker van dat die Pioneer (5090 en hoger) beter is dan de Panasonic V10. Maar in de lokale winkels kost hij overal 2.999 euro en die V10 in het slechtste geval 2.350. Mijn oorspronkelijk budget was 2.000 euro, dus ik ga er al lichtjes over moeten gaan.
Precies mijn redenering.
Ik heb nu eenmaal een bepaald budget waar ik helaas niet overheen kan. Dat ligt ook op 2000,-
Wat mij vooral aanspreekt bij Panasonic is hun pixelgarantie. Blijkbaar doen ze niet moeilijk i.v.m. omruilen in tegenstelling tot Pioneer als ik de berichten hier mag geloven. Plus aangezien Pioneer gestopt is met het maken van Plasma TVs moet ik er geen tekening bij maken hoe je nog aan een nieuwe TV geraakt als de voorraad op is en jij daar zit met 5 dode pixels. Nee dan heb ik liever een scherm dat iets slechter is, maar geen dode pixels heeft en waar ik geen miserie heb om het te laten vervangen als dat nodig blijkt te zijn. :)
Als Pioneer nog een jaartje zou doorgaan zou ik er beslist een kopen. Maar ik heb een bloedhekel aan NU moeten beslissen. Ik wacht even af wat de voorraden doen. Mischien heb ik geluk en zijn er in november nog wat op vooraad. Ik ga in ieder geval vanmiddag Smits bellen om te vragen of er op lange termijn kan worden gereserveerd en mischien kan er MBT de garantie een leuk dealtje worden gesloten.

Ik heb er zelf nog niet bij stilgestaan wat er gebeurt als er na 6 maanden dode pixels worden aangetroffen en de voorraden compleet weg zijn. Zal ik ook meteen aan Smits vragen.

Als ik voor 1900,- een mooie Pioneer kan aanschaffen, kan ik altijd overwegen om dan zelf voor de voorrijkosten op te draaien. (die volgens Pioneer zelf overigens ERG hoog zijn...)

Maar ja, met dode pixels heb je daar inderdaad weinig aan. Als ik wat interessants kom te weten zal ik zeker posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

offtopic:
Het was niet bedoeld als aanval hoor ;) Ik gaf alleen aan dat ik mijn Pioneer maanden geleden gewoon in een winkel, te weten de MM in Groningen, voor 2100,- inclusief bezorgen heb gekocht. Dus gewoon met garantie e.d. Verder zul je bij internetwinkels misschien even moeten kijken of het gaat om een officiële Pioneer-dealer.

Met een beetje zoeken en goed onderhandelen kun je de TV dus veel goedkoper krijgen (in een echte winkel) dan de (belachelijke) 2999 die kennelijk nog bij de MM Arena wordt gehanteerd. En ik zou niet weten waarom dat nu ook niet zou lukken. Ik kocht hem met de MM BTW actie en de MM Groningen hanteerde toen dezelfde prijs als op internet (alleen bezorgen zij ook nog eens gratis, dus in feite waren ze goedkoper). Inmiddels is de prijs op internet maarliefst 600 euro gezakt, dus het kan bij de MM Groningen ws ook nu wel weer tegen EUR 2100 of minder.

[ Voor 22% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 08-06-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
In principe krijg je een evenwaardig of beter model als je TV niet meer gemaakt wordt en hij vervangen moet worden. Het probleem is alleen dat Pioneer geen TVs meer maakt. Daar sta je dan mooi. Ik denk dat je dan nog x euro terugkrijgt. Vraag is alleen of dat bedrag nog deftig of tenminste hoog genoeg is om een deftige vervanger van een ander merk in huis te halen. Maar dat is weer zo'n heel gedoe dan. Hou ik niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CobraX schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:19:
[...]

Ik weet dat zoiets nog niet te implementeren valt als het nog niet klaar is. Maar het komt weer slecht uit dat "klaar zijn". Waarom kon dat niet 6 maanden tot 1 jaar vroeger klaar zijn, dan zat het er nu in. Ofwel gewoon 3 jaar later, dan had je dat "old technology" gevoel niet zo.
Tjsa... marketing! })

Hebben WIJ weer een reden om tot de volgende aanschaf over te gaan.
Er zullen ongetwijfeld nog meer verbeteringen komen. Ik zal ze de eerste 6 jaar negeren. Heb ik na de laatse aanschaf ook gedaan.

Ik hoop dat ik met plezier zo 10 jaar na mijn nieuwe scherm kijk.
Mischien wel langer. Of korter... :Y
De Panasonic Plasma's van volgend jaar voorspellen een 1:infinity contrast. Dat zou in theorie perfect zwart moeten zijn. Maar ja eerst zien, dan geloven.

Daarop duidt mijn "pfff oude technologie qua beeldkwaliteit en aansluitingsmogelijkheden" dus.
Mijn onderbuik "vertelt" mij dat ze waarschinlijk alleen de topmodellen gaan uitvoeren daarmee, met bijbehoren prijskaartje. Pana word DE nieuwe leider, als Pioneer voorgoed uit dit segment verdwijnt.

Sony en Philips (die in 2002-2005 toch echt HEEL goed waren, vooral Sony...) zijn om dezelfde reden al eerder afgehaakt. Van JVC en Hitachi hoor je ook niet veel meer. Fujitsu ook niet.

Concurrentie zal dan van LG en Samsung moeten komen. Zuid Korea VS Japan dus.

Wat die contrast ratio betreft, ik zag dat de VX serie 60.000;1 heeft. Kost WEL wat! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:27:
[...]

[ot]Het was niet bedoeld als aanval hoor ;)
Is okay hoor. :)
Ik gaf alleen aan dat ik mijn Pioneer maanden geleden gewoon in een winkel, te weten de MM in Groningen, voor 2100,- inclusief bezorgen heb gekocht. Dus gewoon met garantie e.d. Verder zul je bij internetwinkels misschien even moeten kijken of het gaat om een officiële Pioneer-dealer.
Tsja... de meeste officele Pioneer dealers verkochten hem voor ongeveer 2700, nu is dat gezakt naar 2175. Als ik tenminste de site van kieskeurig kan geloven.
Met een beetje zoeken en goed onderhandelen kun je de TV dus veel goedkoper krijgen (in een echte winkel) dan de (belachelijke) 2999 die kennelijk nog bij de MM Arena wordt gehanteerd. En ik zou niet weten waarom dat nu ook niet zou lukken. Ik kocht hem met de MM BTW actie en de MM Groningen hanteerde toen dezelfde prijs als op internet (alleen bezorgen zij ook nog eens gratis, dus in feite waren ze goedkoper). Inmiddels is de prijs op internet maarliefst 600 euro gezakt, dus het kan bij de MM Groningen ws ook nu wel weer tegen EUR 2100 of minder.
[/ot]
Onderhandelen bij MM kan lastig zijn.
Ex collegas van mij zijn om die reden al na enkele maanden weggegaan. Bij teveel korting kan op staande voet ontslag staan. De wat meer ervaren (vaak oudere verkopers met een onbepaald contract met daarin bepaalde voorwaarden...) kunnen mischien wat aan de prijs doen. Ik zal van de week nog eens bij ArenA langsgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:32
CobraX schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:19:
[...]

euh maar dat is toch altijd zo. een pc is toch ook al oud als je hem koopt.
Als je nu goede beeld kwaliteit hebt heb je dat volgend jaar ook nog wel.

Ik zou zelf graag liever uitsluiting willen hebben over ci+ en ziggo.
Want dat scheelt gewoon een kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Laatst online: 29-05 14:01
mrc16 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 21:45:
Vandaag 2x de 32V10 aangschaft. Ben erg tevreden over de kleurweergave en het gemak van het toestel. De DVB-C tuner werkt ook prima icm de Alphacrypt TC module in het Ziggo gebied. Heb nog geen nadelen kunnen binnen.

De Viera Cast werkt ook wel grappig alleen wel erg summier. Ben benieuwd wanneer hier updates voor komen.
Voor Ziggo i.c.m de V10 heb je dus geen externe tuner nodig?

Weet iemand wat de voordelen en nadelen van het gebruiken van een Alphacrypt TC module versus een externe tuner zijn i.c.m Panasonic V10 en Ziggo? Bijvoorbeeld als je dan iets wil opnemen, heb je dan altijd de coax kabel in je recorder zitten of is dat bij een externe tuner ook het geval? En hoe groot is de kans dat je over een jaar alsnog een externe tuner moet kopen? Andere voordelen/nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dlocks schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:01:
[...]
Voor Ziggo i.c.m de V10 heb je dus geen externe tuner nodig?

Weet iemand wat de voordelen en nadelen van het gebruiken van een Alphacrypt TC module versus een externe tuner zijn i.c.m Panasonic V10 en Ziggo? Bijvoorbeeld als je dan iets wil opnemen, heb je dan altijd de coax kabel in je recorder zitten of is dat bij een externe tuner ook het geval? En hoe groot is de kans dat je over een jaar alsnog een externe tuner moet kopen? Andere voordelen/nadelen?
Voordelen kan je zelf wel verzinnen denk ik. Zappen zonder extra kastje aan.

nadelen: het wordt officieel nog niet ondersteund, dus er is kans dat het op een gegeven moment niet gaat werken. Als je eventjes wacht op certificatie, koop je een CI+ module.

Verder moet je opnemen altijd met een extern kastje, dat een eigen aansluiting nodig heeft.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:37:
[...]

Voordelen kan je zelf wel verzinnen denk ik. Zappen zonder extra kastje aan.

nadelen: het wordt officieel nog niet ondersteund, dus er is kans dat het op een gegeven moment niet gaat werken. Als je eventjes wacht op certificatie, koop je een CI+ module.

Verder moet je opnemen altijd met een extern kastje, dat een eigen aansluiting nodig heeft.
Ik meen toch echt dat Panasonic een aantal modellen met ingebouwde harde schijf levert.

Ik kan me vergissen, want ik ben vergeten waar ik dat heb gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Anoniem: 300526 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:42:
[...]

Ik meen toch echt dat Panasonic een aantal modellen met ingebouwde harde schijf levert.

Ik kan me vergissen, want ik ben vergeten waar ik dat heb gezien...
R-Serie

Voorals nog alleen in JAPAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Falcon2107 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:56:
[...]

R-Serie

Voorals nog alleen in JAPAN.
Ach ja, logisch...

Voor zichzelf het beste, en leukste spul maken.

Stelletje egoisten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja dat doen ze expres om Europeanen te pesten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170839

Ziezo, ook m'n TX-P42G10 besteld samen met een Popcorn Hour A-110, een harde schijf van 500GB en twee HDMI-kabels. Kunnen we ook weer ff verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Gefeliciteerd. Je had misschien beter een 1 TB kunnen kopen. Ik wist al enige tijd dat er een HTPC aan zat te komen. En was alvast begonnen met het binnenhalen van reserve kopieen van mijn films en series. En zit al op de 430 GB. Ben blij dat er nog 3 HD's bij geplaatst kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Over de 1000 posts dus deze kan op slot en iedereen kan weer vrolijk verder babbelen in deel 4 ...

[Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 4

- OP SLOT -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305327

Nachtapotheker schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:04:
[...]

Nou ben toch even wat verder gaan onderzoeken en heb een groene afbeelding op de tv laten zien d.m.v. mijn dvd recorder en xbox... ik zie toch verticale lijnen, met voetbal zie je ze alleen bij snelle camera bewegingen... ik vraag me toch af of meer mensen dat hebben... bij andere kleuren is het ook te zien, maar een stuk minder, groen is echt het duidelijkst.
Ik heb precies hetzelfde. Aan de rechterkant van mijn beeld zie ik vooral bij voetbal verticale banen in beeld. Ook via mijn xbox zie ik dit, en ook via mijn dvd speler. Het moet inderdaad aan het beeld liggen. Heb jij het al opgelost? Ik denk dat ik maar terug ga naar de leverancier, kijken wat die ervan zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:25
-

[ Voor 99% gewijzigd door -Moondust- op 08-06-2009 23:07 . Reden: Gepost in nieuwe topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 13:20

jasjenl

Liab A Tymo

Moet ie natuurlijk ook wel daadwerkelijk op slot gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jasjenl schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:17:
Moet ie natuurlijk ook wel daadwerkelijk op slot gaan...
...dat gaat uiteraard een modje doen zoals gebruikelijk is... beetje geduld hoor ;) , en ondertussen dus gewoon gebruik maken van het verse deeltje :)

- hier dus niet meer verder... deze mag OP SLOT -

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 09-06-2009 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:30
Anoniem: 305327 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 22:51:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Aan de rechterkant van mijn beeld zie ik vooral bij voetbal verticale banen in beeld. Ook via mijn xbox zie ik dit, en ook via mijn dvd speler. Het moet inderdaad aan het beeld liggen. Heb jij het al opgelost? Ik denk dat ik maar terug ga naar de leverancier, kijken wat die ervan zegt.
Zal wel even op je reageren in het nieuwe topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:52
http://reviews.cnet.com/f...490589.html?tag=mncol;txt

Was deze test van Cnet.com van de V10 al bekend?

In our review of Panasonic's G10 plasma we discussed how it competed for picture quality supremacy against Pioneer's now-discontinued Kuro PRO-111FD--still the best HDTV ever--and how ultimately it couldn't quite match the Kuro.

The same basic story stays true for the TC-PV10 series, but it's even better than the G10

This Panasonic plasma has the same deep blacks that grace its less-expensive little brother, and adds a couple of key improvements: better video processing to handle 1080p/24 sources and more picture adjustments that allow it to transcend the limitations of THX mode

Its picture should satisfy all but the pickiest of videophiles, and it also outperforms any LCD-based display, LED or otherwise, we've ever tested.

[ Voor 82% gewijzigd door Ferry34 op 09-06-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305540

Ik ben van plan om de p42g10 te gaan kopen. Nu heb ik een aantal zaken over ISf calibratie gelezen. Hier heb ik een aantal vragen over:

1. Het scherm wordt gecalibreerd naar de leefomgeving. Betekent dit als ik verhuis dat ik opnieuw een calibratie moet laten uitvoeren?
2. Als ik het goed begrijp wordt de calibratie uitgevoerd per device, dus bijv. PS3, dvd-speler, interne tuner van de tv, etc. Dus als ik een nieuw device aanschaf, moet de tv dan weer appart voor dit device gecalibreerd worden?
3. Heeft iemand tips, door wie ik de panasonic het beste kan laten calibreren?

En uiteindelijk, is er al iemand die zijn G10 ISF heeft laten calibreren, is het echt de moeite waard, of is het verschil nauwelijks zichtbaard t.o.v. een goed handmatig gecalibreerde G10?

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heren, heren.... even goed lezen in de berichten boven jullie....
Er is een deel 4... deze zit (nog virtueel...) OP SLOT !

(modje... gooi aub deze maar dicht)

- SLOTJE -

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 10-06-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 20:25
Dennis schreef op zondag 07 juni 2009 @ 22:26:
Vraagje aan de specialisten hier. Ik heb het bovenstaande gelezen met betrekking tot digitale televisie maar toch even een vraag. Vandaag heb ik een TX-P42G10 aangeschaft en het is een mooie tv. Nou heb ik bewust gekozen voor dat model i.v.m. de DVB-C tuner erin.

M.b.t. Ziggo: is er volledige zekerheid dat die nieuwe CI+ dingen door deze tv worden ondersteund? En is het nuttig om daarop te wachten, of kun je toch maar beter zo'n Alphacrypt ding aanschaffen en vervolgens bij Ziggo een losse smartcard bestellen?
Niemand had hier nog antwoord op gegeven dus daarom even de vraag opnieuw: ondersteunt de TX-P42G10 CI+ kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat weet niemand. Ze worden nu gecertificeerd. Zoek maar eens op CI+ in dit topic (we zijn al begonnen met een volgende btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

SLOTJE!!!!

[ Voor 81% gewijzigd door Falcon2107 op 17-06-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
In plaats van slotje roepen de volgende keer even een TR maken aub.

In ieder geval verder in bovenstaande topic.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.