Deepeej schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:20:
[...]
Heb zelf nog niet echt met de instellingen kunnen spelen. Wat mij wel opvalt is dat bij Cinema het beeld
een beetje vreemd over komt waarschijnlijk omdat 1 van die functies aanstaat.
WAar kan je precies 24p smooth en ifc pro aanzetten?? Zijn dit ook de benamingen van de functies in het panasonic menu?? Voor UPC digitaal gebruik ik de modus normaal omdat THX hiervoor ook te donker is mijn inziens!! Wat zijn jou instellingen tot nu toe??
Ok duidelijk,
ja, dat kan kloppen., Alleen als de tv 24p materiaal krijgt aangeboden als invoer signaal kun je bij overige instellingen de optie 24p smooth AAN of UIT zetten. Die frame creation krijg je bij alle standen behalve THX aangeboden bij overige instellingen...dus ook bij cinema, en ja, daar zal hij dan waarschijnlijk wel aanstaan.
THX was ook te donker ja, ik heb een thx test dvd gebruik.
Wat betreft IFC en 24p smooth, het ziet er inderdaad ANDERS uit dan zonder....maar ik en mijn vriendin vinden het wel lekker kijken. Het oog rustiger en het beeld lijkt er ook scherper door, mn met bewegingen uiteraard (logisch, want daar is het ook voor) Ik kan me voorstellen dat mensen het als ...raar...ervaren. Mijn ervaring is dat omdat we het nu gewend zijn we niet meer terug willen naar ZONDER omdat dat onrustig lijkt te zijn..
Wij gebruiken dus nu standaar CINEMA, kontrast 36, Helderheid +2, kleur 30, scherpte 6, kleur temp normaal, kleurbeheer en dig.cin.c. beide UIT. ECO modus uit. (als je last van je ogen hebt als je moe bent wellicht een optie, dan is alles wat helderheid even wat rustiger

) IFC AAN, energie besparing uit, beeldscan uit.
THX< welke ik dus eigenlijk NIET gebruik staat op K36, H3, KL30, SCH6, rest uit....rest zelfde als boven.
24p smooth heb ik ook aan staan bij bluray 24p materiaal! Wij vinden het echt goed kijken en absoluut niet silly overkomen., ALs mensen het vreemd vinden overkomen zeggen wij juist, ja , dat komt omdat het allemaal soepel gaat, vandaar de term smooth ook,.
je moet het zelf uiteraard ondervinden, het blijft gewoon persoonlijk!
O ja, wij kijken ook via een HD upc DVR (beeldinstellingen op AUTO)