De meeste mensen zetten hem op 'Warm', waarscchijnlijk hoef je dan niet zoveel (maxed-out) correctie uit voeren. Ik heb maar ongeveer een +2 en -1 nodig om de lijn recht te krijgen!madass schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:30:
Kleurtemperatuur: Koel
Kleurbeheer: aan
x.v. colour: aan
w/b high R: maxed out
w/b high B: maxed out
w/b low R: +6
w/b low B: +12
Gamma: 2.5
Verwijderd
Hallo,
Ik heb drie weken geleden een plasma TX-P42V10 gekocht, met 5 jaar garantie, super televisie, beeld in HD is echt haarscherp. Ik heb alleen spijt dat ik de 42" heb gekocht en niet de 50". Ik ga hem nu terug verkopen, en proberen aan een 50" model te geraken, of wachten op de nieuwe G25 reeks. Wie interesse heeft, laat maar weten, alles nog origineel.
Ik heb drie weken geleden een plasma TX-P42V10 gekocht, met 5 jaar garantie, super televisie, beeld in HD is echt haarscherp. Ik heb alleen spijt dat ik de 42" heb gekocht en niet de 50". Ik ga hem nu terug verkopen, en proberen aan een 50" model te geraken, of wachten op de nieuwe G25 reeks. Wie interesse heeft, laat maar weten, alles nog origineel.
Het ligt er ook erg aan welke content je kijkt, met tv (hd) heb ik hem op deze setting.pipo1000 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:48:
[...]
De meeste mensen zetten hem op 'Warm', waarscchijnlijk hoef je dan niet zoveel (maxed-out) correctie uit voeren. Ik heb maar ongeveer een +2 en -1 nodig om de lijn recht te krijgen!
Pana TX-P42G15
normaal
contrast 34
helderheid +2
kleur 25
scherpte 7
kleurtemp warm
kleurbeheer aan
eco modus aan
p-nr minimum
geavanceerd stock
Misschien leuk als meerdere mensen hun settings posten , niet elke tv zal het zelfde zijn maar komt vrij aardig over een.
Ook zag ik iemand roepen dat het in de winkel allemaal super kwaliteit is kwa beeld, ik moet zeggen dat ik mooier beeld heb nu thuis als bij de plasma discounter in de shop, daar hadden de plasma's allemaal een lichte waas over het scherm.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Vergeet er vooral ook niet bij te zetten onder welke lichtomstandigheden je hebt gecalibreerd. Ik heb ooit eens van een fotograaf zo'n calibratiesetje geleend en mijn monitor goed ingesteld.
Was ik de hele avond tevreden, de volgende dag bij daglicht zag het er belachelijk uit. Gloeilampen hebben een heel ander licht dan de zon.
Was ik de hele avond tevreden, de volgende dag bij daglicht zag het er belachelijk uit. Gloeilampen hebben een heel ander licht dan de zon.
Iemand een idee waarom 1920x1080 op mijn P42V10 gecentreerd wordt weergegeven
Videokaart (ATi 4800 iets) is met hdmi aangesloten en de tv stelt niet automatisch aspect mode in. Behalve het bureaublad worden ook films in dat venster weergegeven.
Overscan functies in de CCC al bekeken?
Het probleem is dat de tv teveel groen geeft en te weinig rood en blauw. Als ik het op 'warm' of 'neutraal' zet geeft ie nog minder blauw.pipo1000 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:48:
[...]
De meeste mensen zetten hem op 'Warm', waarscchijnlijk hoef je dan niet zoveel (maxed-out) correctie uit voeren. Ik heb maar ongeveer een +2 en -1 nodig om de lijn recht te krijgen!
Dan staat de instelling in je videokaart niet goed. Je moet in ieder geval de underscan uitzetten in je videokaart.

Ik meen dat het schuifje helemaal naar rechts moest.

[ Voor 11% gewijzigd door Ferry34 op 31-01-2010 17:55 ]
Kun je dan niet beter via het servicemenu blauw wat verhogen?madass schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:53:
[...]
Het probleem is dat de tv teveel groen geeft en te weinig rood en blauw. Als ik het op 'warm' of 'neutraal' zet geeft ie nog minder blauw.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
O is dàt de reden?Ferry34 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:06:
[...]
Door afspraken met de filmindustrie om kopiëren tegen te gaan, wordt het 5.1 geluid door de tv gedownmixed naar stereo wanneer je content vanaf een extern apparaat kijkt.
En ik maar denken dat het een beperking van mijn Samsung UE32B6000 was.
Het gebruik aan 5.1 doorgave los je dus op met het rechtstreeks aansluiten van audio-out op de receiver (dus niet via de tv).
Als ik dat echter doe met de UPC-tuner (géén HD) is er een merkbare vertraging van het beeld t.o.v. het geluid.
Mijn huidige receiver kan het geluid slechts met 5ms vertragen wat veel te weinig s.
Nu het on-topic gedeelte:
Ik heb mijn zinnen gezet op een Panasonic uit de G15 (of G20/G25).
Kan iemand met een G15 bevestigen dat er geen beeldvertraging optreedt?
Die is gewoon ronduit irritant.
Verder zou het mooi zijn als het geluid uit de speakers van de tv zelf ook van voldoende kwaliteit is om tv-uitzendingen (nieuws, etc.) weer te geven.
Dit is iets waar mijn huidige Samsung behoorlijk waardeloos in is.
Ik heb een TX-P42G15 icm een panasonic home cinema SC-PT570EG die het geluid via toslink heeft maar geen vertragingen, of is dat ergens anders mee?nobleone schreef op zondag 31 januari 2010 @ 20:34:
[...]
O is dàt de reden?
Het gebruik aan 5.1 doorgave los je dus op met het rechtstreeks aansluiten van audio-out op de receiver (dus niet via de tv).
Als ik dat echter doe met de UPC-tuner (géén HD) is er een merkbare vertraging van het beeld t.o.v. het geluid.
Mijn huidige receiver kan het geluid slechts met 5ms vertragen wat veel te weinig s.
Verder zou het mooi zijn als het geluid uit de speakers van de tv zelf ook van voldoende kwaliteit is om tv-uitzendingen (nieuws, etc.) weer te geven.
hallo,
ik heb nu een tx-p42s10, maar nu wil ik er een home cinema setje op aan sluiten, de Panasonic SC-PT70 namelijk (nog niet gekocht/besteld trouwens
).
heeft iemand ervaring hiermee en werkt vierra link ook naar behoren?
gaat het geluid automatisch naar het hc-systeem? of moet ik daarvoor de dvd speler ook aan zetten?
en als laatste zou ik willen weten of je de dvd speler later kan vervangen door een blu-ray speler, (heb daarvoor namelijk nu het geld niet voor
). geeft dit geen problemen ed.?
ik heb nu een tx-p42s10, maar nu wil ik er een home cinema setje op aan sluiten, de Panasonic SC-PT70 namelijk (nog niet gekocht/besteld trouwens
heeft iemand ervaring hiermee en werkt vierra link ook naar behoren?
gaat het geluid automatisch naar het hc-systeem? of moet ik daarvoor de dvd speler ook aan zetten?
en als laatste zou ik willen weten of je de dvd speler later kan vervangen door een blu-ray speler, (heb daarvoor namelijk nu het geld niet voor
viera link werkt prima en je geluid moet je aansluiten via spdif/toslink kabel. geluid van je tv helemaal laag word het auto de cinema , zowel dvd als tv .
De Samsung lcd's staan behoorlijk bekend om hun lipsync problemen ja.nobleone schreef op zondag 31 januari 2010 @ 20:34:
[...]
O is dàt de reden?
Het geluid van mn PX80 is echt gewoon goed voor zowel tv, film en zelfs games. Vanavond weer ff op de xbox Need for Speed Most Wanted gespeeld en het geluid is dik in orde hoor! Net als het beeld trouwens
We hebben de G15 kunnen kopen voor een leuke prijs en meteen de Pioneer 320 Blu Ray speler gekocht omdat onze oude DVD speler niet compatibel was met de TV.
Onze eerste indruk:
- Blu ray: subliem beeld.
- DVD: redelijk beeld, kleuren lijken allemaal erg mat en donker. Er is geen sprankel.
- Gewoon digitaal TV (via UPC box): matig. Net als de DVD, alleen iets meer nog. Best wel schrikken als je net een goede CRT TV hebt gehad.
In de gebruiksaanwijzing staat dat je 4:3; 2.35:1 en uitzendingen met logo’s moet vermijden, maar dat is nauwelijks te doen. Vrijwel alle TV zenders hebben een logo, ik neem aan dat jullie toch nog wel TV kijken of blu ray bekijken in 2.35:1?
x.v.colour, bijna iedereen op de avforums heeft dit uit (net als de rest van de functies), waarom zou je dit uit zetten? Het heeft toch geen negatieve invloed? Als er x.v.colour wordt aangeboden, dan heb je toch enkel een voordeel?
Ben er nog steeds niet uit of je het scherm eerst moet ‘break in’ de eerste 100 uur. In cinema, heb de contrast op 28, brightness op -2, kleur op 30 en sharpness op 4, rest uit. Die ‘break in’ periode, daar zijn de meningen erg over vedeeld, sommige zeggen juist dat het slechter is.
Onze eerste indruk:
- DVD: redelijk beeld, kleuren lijken allemaal erg mat en donker. Er is geen sprankel.
- Gewoon digitaal TV (via UPC box): matig. Net als de DVD, alleen iets meer nog. Best wel schrikken als je net een goede CRT TV hebt gehad.
In de gebruiksaanwijzing staat dat je 4:3; 2.35:1 en uitzendingen met logo’s moet vermijden, maar dat is nauwelijks te doen. Vrijwel alle TV zenders hebben een logo, ik neem aan dat jullie toch nog wel TV kijken of blu ray bekijken in 2.35:1?
x.v.colour, bijna iedereen op de avforums heeft dit uit (net als de rest van de functies), waarom zou je dit uit zetten? Het heeft toch geen negatieve invloed? Als er x.v.colour wordt aangeboden, dan heb je toch enkel een voordeel?
Ben er nog steeds niet uit of je het scherm eerst moet ‘break in’ de eerste 100 uur. In cinema, heb de contrast op 28, brightness op -2, kleur op 30 en sharpness op 4, rest uit. Die ‘break in’ periode, daar zijn de meningen erg over vedeeld, sommige zeggen juist dat het slechter is.
Ik de G10 nu ongeveer een week in huis. Prima beeld, maar er zit een soort witte waas over het beeld heen. Ook valt de zwartwaarde me nog wel iets tegen. Ik zie duidelijk een grijs beeld als het beeld helemaal zwart hoort te zijn. Nu heb ik vooral 720p en SD-materiaal er op gehad, dus misschien dat de waas hiermee te maken heeft.
Herkennen mensen dit, is er iets met mijn toestel of ben ik me ouderwets aan het aanstellen?
(Heb trouwens in een donkere omgeving best last van groene ghosting. Ik zie het ook altijd bij beamers, dus ik ben blijkbaar 'gezegend' met gevoelige ogen)
Herkennen mensen dit, is er iets met mijn toestel of ben ik me ouderwets aan het aanstellen?
(Heb trouwens in een donkere omgeving best last van groene ghosting. Ik zie het ook altijd bij beamers, dus ik ben blijkbaar 'gezegend' met gevoelige ogen)
PSN: Shiver23
Ik heb al 8 maanden een panasonic 42V0.
Voorlopig ben ik zeer tevreden over deze televisie.
Nu wou ik deze ook aan iemand anders aanraden, maar de verkoper zei dat deze al end of line was.
Dat vond ik wel raar voor tv minder dan jaar oud en dan ging ik eens nakijken op het internet.
Nu lees ik op avsforum en cnet terug dat er blijkbaar veel problemen zijn met de NEO-PDP serie van 2009.
Verschillende mensen merken en meten slechtere zwart waarden op!
Zijn er hier al dergelijke problemen gemeld?
Dit is mijn eerste HDTV Flatscreen en wou wel dat deze enkele jaren zou meegaan.
Nu zou ik niet willen dat ik ineens problemen krijg nadat de garantie zou vervallen...
Voorlopig ben ik zeer tevreden over deze televisie.
Nu wou ik deze ook aan iemand anders aanraden, maar de verkoper zei dat deze al end of line was.
Dat vond ik wel raar voor tv minder dan jaar oud en dan ging ik eens nakijken op het internet.
Nu lees ik op avsforum en cnet terug dat er blijkbaar veel problemen zijn met de NEO-PDP serie van 2009.
Verschillende mensen merken en meten slechtere zwart waarden op!
Zijn er hier al dergelijke problemen gemeld?
Dit is mijn eerste HDTV Flatscreen en wou wel dat deze enkele jaren zou meegaan.
Nu zou ik niet willen dat ik ineens problemen krijg nadat de garantie zou vervallen...
Verwijderd
Contrast al omlaag gedaan? Na het contrast omlaag gedaan te hebben (ik heb 30), gamma op 2.2 en helderheid op -1 was het erg acceptabel geworden zonder details te verliezen (de helderheid heb ik soms ook op 0 bij andere bronnen). Dit geldt niet voor alle exemplaren. Mijn instellingen zijn al voor gek verklaardShiver23 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:56:
Ik de G10 nu ongeveer een week in huis. Prima beeld, maar er zit een soort witte waas over het beeld heen. Ook valt de zwartwaarde me nog wel iets tegen. Ik zie duidelijk een grijs beeld als het beeld helemaal zwart hoort te zijn. Nu heb ik vooral 720p en SD-materiaal er op gehad, dus misschien dat de waas hiermee te maken heeft.
In een geheel donkere kamer zonder beeld zie ik wel dat hij niet zo zwart is als de rand van de TV. Ik weet niet eens of een Kuro dit zelfs kan. Als ik beeld heb dan zie ik wel gewoon zwart, ook de balken bij (21:9) films.
Vergeet ook niet dat een nieuwe plasma nog heel vel is. Dat is ook een reden dat men spreekt van inspelen. Na ruim 200 uur is alles een stuk beter. Ik zie bijna geen phosphor trials en paarse randjes. Gelukkig maar!
Veel mensen realiseren zich niet dat je snel went aan de betere kwaliteit. De Neo-PDP serie van 2009 was beter dan zijn voorgangers en de nieuwe generatie zal ook wel weer iets beter zijn, maar de verschillen worden steeds kleiner tussen volgende generaties. Aan de techniek zit een grens en de verschillen zullen m.n. in de features zitten (en veel daarvan doe je weer uit om het beeld puur te houden).
Dat het beeld niet puur zwart is, nee, dat is ook niet echt mogelijk, maar het is al vele malen beter dan welke LCD dan ook. CRT schijnt ook erg goed te zijn, je kunt hier eens naar kijken.
Dat sommige mensen verschillende dingen meten, ligt waarschijnlijk ook aan de beperkingen van het meet instrument. De zwart waarden worden niet altijd correct gemeten.
Ik zou niet zoveel measurebaten, je wordt niet gelukkig omdat perfectie niet bestaat. Geniet van je films en stop het eindeloos testen, beoordelen enz.
Dat het beeld niet puur zwart is, nee, dat is ook niet echt mogelijk, maar het is al vele malen beter dan welke LCD dan ook. CRT schijnt ook erg goed te zijn, je kunt hier eens naar kijken.
Dat sommige mensen verschillende dingen meten, ligt waarschijnlijk ook aan de beperkingen van het meet instrument. De zwart waarden worden niet altijd correct gemeten.
Ik zou niet zoveel measurebaten, je wordt niet gelukkig omdat perfectie niet bestaat. Geniet van je films en stop het eindeloos testen, beoordelen enz.
Dank dit heeft idd geholpen de overscan uitzetten, nu kan ik lekker fullHD films kijken via tv en pc.Ferry34 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:54:
Dan staat de instelling in je videokaart niet goed. Je moet in ieder geval de underscan uitzetten in je videokaart.
[afbeelding]
Wel nog even de scanfunctie van de tv uitzetten ook he
Dit zegt meer over de spullen die het afspelen als de tv denk ik als blu-ray goed is. nou word je tv wel iets beter na een paar uur draaien. welke digitale kabel? (dvb-t/dvb-c) moet ook erg goed signaal hebben om het mooi te krijgen, de signaal sterkte kan je zien op je tv in het dvb menu dat je gebruikt. Ikzelf heb geen blu-ray maar met dvd is het al erg goed .honey schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:44:
We hebben de G15 kunnen kopen voor een leuke prijs en meteen de Pioneer 320 Blu Ray speler gekocht omdat onze oude DVD speler niet compatibel was met de TV.
Onze eerste indruk:
Maar misschien zit er erg veel verschil onderling en heb je een slechte getroffen of zo. zwart is hier echt zwart, geen witte of groene waas, fosfor trails zie ik en andere ook niet. wel heb ik hem wat aan de donkere kant , cinema en boven 35 brightness is te licht. maar ik kijk voorral HD tv en die zijn al wat donkerder.
Ik heb vorige week de TX-P42G15 aangeschaft. Hier heb ik de PS3 op aangesloten met HDMI en de TV met een optische kabel aangesloten op de versterker, maar ik krijg geen 5.1 (alleen stereo / pro-logic) geluid uit de TV? Weet iemand hier iets over of mis ik gewoon iets?
Verwijderd
Als je 5.1 uit je PS3 wil moet je de optische kabel van je PS3 naar je versterker doen. Daarna bij je PS3 instellingen menu naar geluids instellingen gaan en dan optisch kiezen ipv HDMI of SCART. Beeld uiteraard wel gewoon op HDMI latenWenteltrap schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:53:
Ik heb vorige week de TX-P42G15 aangeschaft. Hier heb ik de PS3 op aangesloten met HDMI en de TV met een optische kabel aangesloten op de versterker, maar ik krijg geen 5.1 (alleen stereo / pro-logic) geluid uit de TV? Weet iemand hier iets over of mis ik gewoon iets?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2010 18:28 ]
@Wenteltrap: Zie ook de opmerking van Ferry34 voor het gebrek aan 5.1 signaal uit de tv.
@Rol-Co & Ferry34: Bedankt voor de bevestiging dat er geen problemen met de Panasonics zijn op dit gebied. Ìk weet wat er in mijn woonkamer moet komen te staan; eerst nog de "maar we hebben die B6000 toch net?"-houding bij vrouwlief wegwerken...
@Rol-Co & Ferry34: Bedankt voor de bevestiging dat er geen problemen met de Panasonics zijn op dit gebied. Ìk weet wat er in mijn woonkamer moet komen te staan; eerst nog de "maar we hebben die B6000 toch net?"-houding bij vrouwlief wegwerken...
CRT kom ik vandaan. Dat is een gewone beeldbuis.honey schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:53:
CRT schijnt ook erg goed te zijn, je kunt hier eens naar kijken.
Eens dat je niet teveel moet meten en blijven beoordelen, maar heb dat ding net. Sommige dingen zien er fantastisch uit en andere dingen wat minder. Ik vraag me af of dat door instellingen komt of door een overkritische blik.
[ Voor 17% gewijzigd door Shiver23 op 01-02-2010 22:27 ]
waar doe ik dat?MikeyMan schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:23:
Wel nog even de scanfunctie van de tv uitzetten ook he
Mwah, als je signaalsterkte boven een bepaalde waarde komt, heeft een hogere signaalsterkte geen zin. Ik heb echt brakke signaalsterkte, 30-40% ongeveer bij Ziggo, maar de BER (bit error rate) is 0, oftewel: de kwaliteit is 100%, geen digitale fouten dus.Rol-Co schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:23:
[...]
Dit zegt meer over de spullen die het afspelen als de tv denk ik als blu-ray goed is. nou word je tv wel iets beter na een paar uur draaien. welke digitale kabel? (dvb-t/dvb-c) moet ook erg goed signaal hebben om het mooi te krijgen, de signaal sterkte kan je zien op je tv in het dvb menu dat je gebruikt. Ikzelf heb geen blu-ray maar met dvd is het al erg goed .
Ik ken die UPC-box verder niet. Afhankelijk van hoe hij aangesloten is (scart bijvoorbeeld?) kan het zijn dat hij nog op s-video staat ipv RGB. Zelfde geldt voor de dvd-speler: als die niet met hdmi, maar met scart aangesloten is (hdmi is geen must met sd-beeldmateriaal) moet dat wel RGB zijn voor het mooiste resultaatMaar misschien zit er erg veel verschil onderling en heb je een slechte getroffen of zo. zwart is hier echt zwart, geen witte of groene waas, fosfor trails zie ik en andere ook niet. wel heb ik hem wat aan de donkere kant , cinema en boven 35 brightness is te licht. maar ik kijk voorral HD tv en die zijn al wat donkerder.
"Other settings" onder het setup menu:

[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 01-02-2010 23:36 ]
Oke, dat verklaart in ieder geval waarom het optreedtnobleone schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:47:
@Wenteltrap: Zie ook de opmerking van Ferry34 voor het gebrek aan 5.1 signaal uit de tv.
Thanks
Mooi man! Vergeet niet in het menu van de tv de Beeldscan uit te zetten! (Menu-Instellingen-Beeldscan)koen schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:14:
[...]
Dank dit heeft idd geholpen de overscan uitzetten, nu kan ik lekker fullHD films kijken via tv en pc.
Hmm, ik herken dit niet met mn PX80 waarbij ook dvd's er prachtig op uitzien.honey schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:44:
Onze eerste indruk:
Hoe is jouw dvd aangesloten en heb je de beeldinstellingen voor die source aangepast? Geen sprankel of punch in het beeld duidt op een te laag contrast.
Dit soort instellingen moet je echt per source doen, want de tv onthoudt dit.
Alleen de hdmi instellingen gebruikt die voor alle hdmi inputs.
Als je gewone digitale tv hebt met een decoder met scart, dan moet die kabel wèl goed zijn Gebruik nooit de scartkabel die bij zo'n apparaat in de doos zit, want die zijn alleen goed voor de vuilnisbak.
Over die logo's hoef je je geen zorgen te maken en over de zwarte balken ook niet. De schermen kunnen echt bijna niet meer inbranden en je hebt ook gewoon reclame's waarbij de logo's verdwijnen.
Je moet t gewoon in de gaten houden in de inspeelperiode door te kijken of je last hebt van image retention.
[ Voor 79% gewijzigd door Ferry34 op 02-02-2010 00:51 ]
Ben ik het niet helemaal mee eens, op mijn Pioneer zijn de 4:3 balken gewoon ingebrand, dit terwijl ik letterlijk honderden uren de tv heb laten inspelen. Ook is er een behoorlijke mate van retentie. Inspelen is "dus" nogal nutteloos, uitkijken voor de rest van de levensduur van de televisie echter geheel niet.Ferry34 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 00:39:
Over die logo's hoef je je geen zorgen te maken en over de zwarte balken ook niet. De schermen kunnen echt bijna niet meer inbranden en je hebt ook gewoon reclame's waarbij de logo's verdwijnen.
Je moet t gewoon in de gaten houden in de inspeelperiode door te kijken of je last hebt van image retention.
Nickname does not reflect reality
Mijn P46G10 is binnen
Ondanks het hoge aantal slechte reviews bleek bestekeus.nl heel goed mee te vallen.
En de TV:
geluid: slecht maar ik was toch al van plan om degelijke externe speakers te kopen
beeld: zwartwaarde goed maar niet beter dan mijn 8 jaar oude CRT die hij vervangt. Maar voor de rest een enorme verbetering.
De afstandsbediening is de meest afschuwelijke die ik ooit gezien heb. Het onding is belachelijk groot, ligt zeer slecht in de hand en is gewoon foeilelijk.
Wat me ook ergert is dat ze bij een TV van 1000 euro niet eens een HDMI kabeltje twv. 1 euro meeleveren dus voorlopig nog enkel in SD gekeken via SCART en composite maar dat viel heel goed mee.
Bij het zoeken naar een nieuwe TV kwam ik vaak de opmerking tegen dat een CRT SD beter weergeeft dan een flatscreen maar dat is bij mijn CRT toch zeker niet het geval. Het is dan maar een goedkope 50Hz 32" Philips maar toch...
Met de Panasonic is het kwaliteitsverschil tussen analoge en digitale TV heel goed zichtbaar. Geen spatje ruis te zien maar wel compressie artefacten die ik op de CRT niet zag.
En de TV:
geluid: slecht maar ik was toch al van plan om degelijke externe speakers te kopen
beeld: zwartwaarde goed maar niet beter dan mijn 8 jaar oude CRT die hij vervangt. Maar voor de rest een enorme verbetering.
De afstandsbediening is de meest afschuwelijke die ik ooit gezien heb. Het onding is belachelijk groot, ligt zeer slecht in de hand en is gewoon foeilelijk.
Wat me ook ergert is dat ze bij een TV van 1000 euro niet eens een HDMI kabeltje twv. 1 euro meeleveren dus voorlopig nog enkel in SD gekeken via SCART en composite maar dat viel heel goed mee.
Bij het zoeken naar een nieuwe TV kwam ik vaak de opmerking tegen dat een CRT SD beter weergeeft dan een flatscreen maar dat is bij mijn CRT toch zeker niet het geval. Het is dan maar een goedkope 50Hz 32" Philips maar toch...
Met de Panasonic is het kwaliteitsverschil tussen analoge en digitale TV heel goed zichtbaar. Geen spatje ruis te zien maar wel compressie artefacten die ik op de CRT niet zag.
Zoiets heet nou rationeel zijn. Iets dat je helaas niet bijzonder veel ziet. Ik heb daar veel respect vooralki schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 08:59:
nou erg positief ben je ook niet over je tv, wel blij met je keuze ?
Nickname does not reflect reality
Belangrijk nieuws: ik lees op n forum dat er een firmware-update is die de groene zweem op de THX-stand verhelpt en dat er een andere update onderweg is, die de softwarefout herstelt waardoor na enige tijd de zwartweergave een stuk verslechterd.
Deze week met mn vrouw Need for Speed Most Wanted gedaan en t geluid van bijvoorbeeld die getunede uitlaten klonk heel vet!
Het geluid is stukken beter dan van mn CRT bak die ik had en heb (slaapkamer).
Ik vind niet dat er kabels bij de tv meegeleverd zouden moeten. Deze zijn sowieso altijd van een rijp-voor-de-prullenbak kwaliteit.
Bij apparatuur die je op je tv aansluit zitten wèl kabels zoals dvdspeler, decoder, xbox360.
Nogmaal: die meegeleverde kabels moet je nooit gebruiken (xbox uitgezonderd).
quote: g of war;3646994van een forum gehaald:
schijnbaar is het dus wel te verhelpen!
Here's an email I received from Panasonic today. I have been in dialog with them over the case # I opened about the black level issue. This email is in response to me asking "which firmware are you referring to" when they had previously told me "firmware will be coming shortly".
Dear MR ********
Thank you for your inquiry.
There is a new firmware out that can be installed to correct the green
tint on the THX mode and there is another firmware coming out soon to
correct the black level issues.
We hope this information is helpful to you. Thank you for contacting
Panasonic.
Thank You,
Panasonic Consumer Support
here's hoping that a fix is comng.
Ik hoor dat wel vaker over het geluid en dat verbaast me nogal. Op mn 42PX80 is het geluid heel goed en met genoeg Bass. Je moet dit natuurlijk wel ff goed instellen in het Menu. Al gedaan?Twister336 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 02:10:
Mijn P46G10 is binnenOndanks het hoge aantal slechte reviews bleek bestekeus.nl heel goed mee te vallen.
En de TV:
Deze week met mn vrouw Need for Speed Most Wanted gedaan en t geluid van bijvoorbeeld die getunede uitlaten klonk heel vet!
Het geluid is stukken beter dan van mn CRT bak die ik had en heb (slaapkamer).
Ik vind niet dat er kabels bij de tv meegeleverd zouden moeten. Deze zijn sowieso altijd van een rijp-voor-de-prullenbak kwaliteit.
Bij apparatuur die je op je tv aansluit zitten wèl kabels zoals dvdspeler, decoder, xbox360.
Nogmaal: die meegeleverde kabels moet je nooit gebruiken (xbox uitgezonderd).
[ Voor 48% gewijzigd door Ferry34 op 04-02-2010 11:27 ]
Tsjah, ben vrij kritisch vwb het geluid, maar ik heb er -voor een tv- toch weinig over te klagen.
Kan niet zeggen dat ik beter heb gehoord uit een televisie.
Als ik een overweldigende geluidservaring wil, zet ik m'n receiver wel aan.
Overigens, de instelling spraak/muziek en <30cm of >30cm van de muur doen al een hoop...
@Ferry: dit geldt niet voor de G10 lijkt me?
Kan niet zeggen dat ik beter heb gehoord uit een televisie.
Als ik een overweldigende geluidservaring wil, zet ik m'n receiver wel aan.
Overigens, de instelling spraak/muziek en <30cm of >30cm van de muur doen al een hoop...
@Ferry: dit geldt niet voor de G10 lijkt me?
[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 04-02-2010 11:32 ]
@Ferry
Weet jij in hoeverre Europese modellen ook last hebben van de zwartwaarde-bug?
Weet jij in hoeverre Europese modellen ook last hebben van de zwartwaarde-bug?
Die THX mode zit alleen op de V en Z -serie toch?
Zoals ik al eerder poste hier vond ik de THX stand ook erg groen naar mijn smaak. Het is na enige inspeeltijd wel wat minder maar nog zeker zichtbaar. Je nieuws stemt me dan ook erg hoopvol, al weet ik niet welk land je bron betreft. Als men voor Amerika een update uitbrengt wil dat niet zeggen dat dit in Europa ook zo is.Ferry34 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:09:
Die THX mode zit alleen op de V en Z -serie toch?
Zou de groene-waas update al door de TV te downloaden zijn? (Heb de TV standaaard niet aan het netwerk hangen en ben nu niet thuis om te proberen)
[ Voor 6% gewijzigd door Ray-zor op 04-02-2010 13:19 ]
Ik heb ook een V10 en zie nog steeds alleen de 2.011 als huidige en enige software versie die aangeboden wordt.Ray-zor schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:16:
[...]
Zoals ik al eerder poste hier vond ik de THX stand ook erg groen naar mijn smaak. Het is na enige inspeeltijd wel wat minder maar nog zeker zichtbaar. Je nieuws stemt me dan ook erg hoopvol, al weet ik niet welk land je bron betreft. Als men voor Amerika een update uitbrengt wil dat niet zeggen dat dit in Europa ook zo is.
Zou de groene-waas update al door de TV te downloaden zijn? (Heb de TV standaaard niet aan het netwerk hangen en ben nu niet thuis om te proberen)
btw. Jammer dat Vierra Cast nog steeds niet uitgebreid is met functies. Sinds de komst heb ik nog geen nieuwe opties gezien.
[ Voor 8% gewijzigd door phemelrijk op 04-02-2010 13:32 ]
Verwijderd
THX mode zit volgens mij alleen op de Amerikaanse G10 en in Europa en Verenigd Koninkrijk alleen op de V en Z serie. De benamingen van de Amerikaanse en Britse firmware wijkt ook nogal af van de Europese.
Op mijn G10 zit firmware 1215. Nieuwere heb ik nog niet gevonden. De Britse versie zit met firmware 16** (1612 is voor hen de nieuwste geloof ik). Bij de Amerikaanse versie zal dat ook wel weer afwijken. Als er iets over THX verbetering bij een G10 staat moet het wel een Amerikaanse zijn.
Zoals Mikeyman al eerder zei: "Overigens, de instelling spraak/muziek en <30cm of >30cm van de muur doen al een hoop...". Dat klopt helemaal. Als je dan ook nog eens V-audio of V-Audio Surround aanzet is het nog mooier. Voor een plat scherm vind ik het geluid erg goed. Mijn oude Sony Trinitron had wel beter geluid, maar die had ook twee grote en diepe speakers aan de zijkanten.
Als de zwartwaarde gelijk is aan een CRT dan vind ik dat persoonlijk een compliment. Mijn CRT was ook niet 100% zwart bij donkere scenes als mijn kamer volledig donker was.
Over de afstandsbediening. Ik vind hem op de N-knop en het ontbreken van een beeldmode knop na erg goed. Ik vind het vervelend om het menu in te duiken om van Spel naar Cinema te gaan. Ik heb zelf grote handen, dus vind ik hem lekker vasthouden. Het klepje zit ook lekker goed vast. Bij mijn oude Sony en bij de JVC bij ons beneden schuift het klepje er vaak af en kan je soms batterijen zoeken op de grond.
Over kabels die niet meegeleverd worden. Volgens mij mag dat niet, vanwege oneerlijke concurrentie. Ik denk dat ze dan een boete kunnen verwachten. Het zit zelfs niet bij Blu-ray spelers en mediaspelers in de verpakking. Daar krijg je alleen analoge kabels bij. Een HDMI-kabel hoeft niet meer dan €15 te kosten.
Op mijn G10 zit firmware 1215. Nieuwere heb ik nog niet gevonden. De Britse versie zit met firmware 16** (1612 is voor hen de nieuwste geloof ik). Bij de Amerikaanse versie zal dat ook wel weer afwijken. Als er iets over THX verbetering bij een G10 staat moet het wel een Amerikaanse zijn.
Zoals Mikeyman al eerder zei: "Overigens, de instelling spraak/muziek en <30cm of >30cm van de muur doen al een hoop...". Dat klopt helemaal. Als je dan ook nog eens V-audio of V-Audio Surround aanzet is het nog mooier. Voor een plat scherm vind ik het geluid erg goed. Mijn oude Sony Trinitron had wel beter geluid, maar die had ook twee grote en diepe speakers aan de zijkanten.
Als de zwartwaarde gelijk is aan een CRT dan vind ik dat persoonlijk een compliment. Mijn CRT was ook niet 100% zwart bij donkere scenes als mijn kamer volledig donker was.
Over de afstandsbediening. Ik vind hem op de N-knop en het ontbreken van een beeldmode knop na erg goed. Ik vind het vervelend om het menu in te duiken om van Spel naar Cinema te gaan. Ik heb zelf grote handen, dus vind ik hem lekker vasthouden. Het klepje zit ook lekker goed vast. Bij mijn oude Sony en bij de JVC bij ons beneden schuift het klepje er vaak af en kan je soms batterijen zoeken op de grond.
Over kabels die niet meegeleverd worden. Volgens mij mag dat niet, vanwege oneerlijke concurrentie. Ik denk dat ze dan een boete kunnen verwachten. Het zit zelfs niet bij Blu-ray spelers en mediaspelers in de verpakking. Daar krijg je alleen analoge kabels bij. Een HDMI-kabel hoeft niet meer dan €15 te kosten.
Verwijderd
Best wel uitzonderlijk. Bij de PS3, WD HD Live, een aantal digitale ontvangers en Panasonic BD60 zat het niet.Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:18:
bij mijn ac ryan play!on HD kreeg ik wel een HDMI kabel.
Ik heb via het hotel menu mijn HDMI 2 ingang als eerste ingang ingesteld.
Normaal zou, als ik de tv aanzet, die ingang direct getoond moeten worden toch?
Dat is nu niet, hij blijf de analoge tv kanalen eerst tonen, slechts als ik de AV knop indruk kan ik HDMI2 kiezen.
Any help?
Dat is nu niet, hij blijf de analoge tv kanalen eerst tonen, slechts als ik de AV knop indruk kan ik HDMI2 kiezen.
Any help?
Moet als je in het menu van hotel mode bent, de hotel mode ook niet aangezet worden?Fastman schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:01:
Any help?
Zoals hierboven, je moet hotel mode ook op aanzetten in dat menu. Ik had hetzelfdeFastman schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:01:
Any help?
Toch wel hoor. Het is niet omdat ik op een paar punten kritiek heb dat ik niet tevreden ben over mijn TV.alki schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 08:59:
nou erg positief ben je ook niet over je tv, wel blij met je keuze ?
Ik was al van de nadelen op de hoogte (alleen de afstandsbediening valt meer tegen) maar die zijn niet groot genoeg om de aankoop van een flatscreen uit te stellen (of een ander model te kiezen).
Als ik niet op de hoogte was geweest van de mindere geluidskwaliteit van flatscreens was ik wellicht voor een TX-P42V10 gegaan. Een TX-P46G10 + 5.1 set vind ik voor dit budget een betere keuze.
De 5.1 set is nog onderweg maar intussen heb ik het geluid van de G10 lichtjes kunnen verbeteren (staat nu op <30cm en V-Audio Surround) maar het klinkt nog steeds alsof er iemand voor de luidsprekers staat. Maar dat zal wel eigen zijn aan flatscreens en ik wil best wel geloven dat de geluidskwaliteit van de G10 minder slecht is dan bij andere flatscreens. Zo heeft mijn zus haar goedkope PC speakertjes aan haar LCD gehangen omdat het geluid anders niet om aan te horen was.
Verwijderd
Ik denk dat ze er vanuit gaan dat iedereen een home cinema set heeft. Dan besparen ze daarop ruimte en geld. Die home cinema set zal ik ook ooit een keer voor mezelf kopenTwister336 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:03:
[...]
Toch wel hoor. Het is niet omdat ik op een paar punten kritiek heb dat ik niet tevreden ben over mijn TV.
Ik was al van de nadelen op de hoogte (alleen de afstandsbediening valt meer tegen) maar die zijn niet groot genoeg om de aankoop van een flatscreen uit te stellen (of een ander model te kiezen).
Als ik niet op de hoogte was geweest van de mindere geluidskwaliteit van flatscreens was ik wellicht voor een TX-P42V10 gegaan. Een TX-P46G10 + 5.1 set vind ik voor dit budget een betere keuze.
De 5.1 set is nog onderweg maar intussen heb ik het geluid van de G10 lichtjes kunnen verbeteren (staat nu op <30cm en V-Audio Surround) maar het klinkt nog steeds alsof er iemand voor de luidsprekers staat. Maar dat zal wel eigen zijn aan flatscreens en ik wil best wel geloven dat de geluidskwaliteit van de G10 minder slecht is dan bij andere flatscreens. Zo heeft mijn zus haar goedkope PC speakertjes aan haar LCD gehangen omdat het geluid anders niet om aan te horen was.
Verwijderd
Heb nu een week de g15 en hij bevalt mij erg goed ..
mijn vraag is kan ik nu een ci+ kaart kopen icm ziggo ?
werkt dat nog nu na 2 feb?
Ondersteunt het toestel ci+?Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 07:52:
Heb nu een week de g15 en hij bevalt mij erg goed ..
Momenteel is er denk ik nog geen update beschikbaar.Ray-zor schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:16:
[...]
Zoals ik al eerder poste hier vond ik de THX stand ook erg groen naar mijn smaak. Het is na enige inspeeltijd wel wat minder maar nog zeker zichtbaar. Je nieuws stemt me dan ook erg hoopvol, al weet ik niet welk land je bron betreft. Als men voor Amerika een update uitbrengt wil dat niet zeggen dat dit in Europa ook zo is.
Ook spreekt Panasonic nog niet van een update, maar hebben ze wel het probleem bevestigd!
GIZMODO: Panasonic Admits Automatic Plasma TV Black Level Change, Claims It's a Good Thing
ENGADGET: Panasonic cops to rising black levels in its plasma HDTVs, but questions still remain
Dit zou toch moeten betekenen dat ze er iets aan gaan doen, want anders gaan er veel hun plasma's willen gaan omruilen?
Op plasma-discounter.nl staat de V10 weer 'ruim op voorraad'. Terwijl zij me 2 weken geleden nog berichtten dat ze dit model niet meer verwachtten. 
Wel voor de adviesprijs overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door Flieger op 05-02-2010 10:16 ]
Ik moet bekennen, dit probleem speelt blijkbaar als sinds maart, ik heb mijn tv sinds februari. Maar het is mij nog niet opgevallen....fooraap schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 09:04:
[...]
Momenteel is er denk ik nog geen update beschikbaar.
Ook spreekt Panasonic nog niet van een update, maar hebben ze wel het probleem bevestigd!
GIZMODO: Panasonic Admits Automatic Plasma TV Black Level Change, Claims It's a Good Thing
ENGADGET: Panasonic cops to rising black levels in its plasma HDTVs, but questions still remain
Dit zou toch moeten betekenen dat ze er iets aan gaan doen, want anders gaan er veel hun plasma's willen gaan omruilen?
Dat is (bijna) 2x zo duur als de G10. Als je dat nu voor een V10 gaat betalen wil je hem wel heeeel graag.Flieger schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 10:15:
Op plasma-discounter.nl staat de V10 weer 'ruim op voorraad'. Terwijl zij me 2 weken geleden nog berichtten dat ze dit model niet meer verwachtten.
De G10 is daar niet op voorraad. Maar de G15 wel en daarmee is het prijsverschil ook aanzienlijk.
Verwijderd
Het is dus iets softwarematigs dat ze er in hebben geprogrammeerd. Het is bij schermen altijd zo dat ze minder fel worden na een tijd van spelen. Panasonic denkt dat op te kunnen vangen door automatisch de helderheid te verhogen. Dan wordt hij lichter zonder dat je het wil. Dat moet toch op te vangen zijn door de helderheid te verlagen op je tv? Ik neem aan dat je sowieso na een jaar de instellingen weer moet bekijken en aanpassen.fooraap schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 09:04:
[...]
Momenteel is er denk ik nog geen update beschikbaar.
Wie kan mij vertellen onder welke serie de Panasonic Viera Neo PDP TX-P42V10 valt.
Ik probeer te ondekken of de Viera Link compatible is met KURO link van pioneer.
Dit is na te gaan op deze lijst, ik begrijp alleen de serie indeling niet.
http://pioneer.jp/homeav/support/hdmi_cec/
Ik probeer te ondekken of de Viera Link compatible is met KURO link van pioneer.
TX = iets met land
P = Plasma, L = LCD
42 = schermdiagonaal in inch
V = serie
10 = model
zoiets
P = Plasma, L = LCD
42 = schermdiagonaal in inch
V = serie
10 = model
zoiets
[ Voor 4% gewijzigd door ? ? op 05-02-2010 16:34 ]
voor de 42 inch niet , tenzij je 30 euro aanzienlijk vindFlieger schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:59:
De G10 is daar niet op voorraad. Maar de G15 wel en daarmee is het prijsverschil ook aanzienlijk.
ik heb gister een 5.1 set gekocht van panasonic, de SC-PT70. deze is aangesloten met een hdmi kabel op de tv een S10 van panasonic.
maar als ik vanuit een externe bron (Interactieve TV van kpn kast en pc, beide aangesloten via hdmi op de tv)
krijg ik geen geluid uit de 5.1 speakerset.
wat heb ik nog meer nodig. bv. een audiokabel o.i.d.?
de handleiding er ik er op nagelezen maar daar kwam ik ook niet uit.
iemand een antwoord?
maar als ik vanuit een externe bron (Interactieve TV van kpn kast en pc, beide aangesloten via hdmi op de tv)
iemand een antwoord?
Een kabel tussen die bron en je versterker misschien... Kan me niet voorstellen dat dat niet in de handleidingen te vinden is...
Je hebt daarvoor een andere 5.1 set/receiver nodig. Deze set kan geen 5.1 geluid decoderen van externe bronnen. Als je 5.1 set het wel zou kunnen kan je TV nog steeds geen 5.1 geluid doorgeven (passthrough) vanaf een andere bron.thvers schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 21:02:
ik heb gister een 5.1 set gekocht van panasonic, de SC-PT70. deze is aangesloten met een hdmi kabel op de tv een S10 van panasonic.
iemand een antwoord?
Er zit toch een dts decoder op dat ding?
Je hebt sowieso een audiokabel nodig......ho! Ik zie dat er helemaal geen digitale ingang op zit en je kunt er dus geen optische (of hdmi) kabel op aansluiten.
5.1 gaat dus niet lukken vanuit een extern apparaat, ben ik bang.
Wellicht dat je de decoder kan aansluiten op de AUX ingang van de surroundset, dan heb je in ieder geval beter geluid dan alleen van je tv.
Deze Onkyo kan het wel, aangezien hier een optische ingang op zit en kostte laatst bij de BCC nog maar €249
http://www.vandenborre.be...?Detail=K6qaL2NnPqNn#info
Je hebt sowieso een audiokabel nodig......ho! Ik zie dat er helemaal geen digitale ingang op zit en je kunt er dus geen optische (of hdmi) kabel op aansluiten.
5.1 gaat dus niet lukken vanuit een extern apparaat, ben ik bang.
Wellicht dat je de decoder kan aansluiten op de AUX ingang van de surroundset, dan heb je in ieder geval beter geluid dan alleen van je tv.
Deze Onkyo kan het wel, aangezien hier een optische ingang op zit en kostte laatst bij de BCC nog maar €249
http://www.vandenborre.be...?Detail=K6qaL2NnPqNn#info
Voor 5.1 geluid heb je (buiten hdmi) twee kabels die gebruikelijk zijn om 5.1 geluid van de bron naar je versterker te krijgen: de optische kabel en de coaxiale kabel (eigenlijk gewoon een tulpkabeltje). Deze zul je ook aan moeten sluiten, want ik denk niet dat de hdmi-ingang op je tv ook weer geluid terug naar de versterker stuurtthvers schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 21:02:
iemand een antwoord?
Het makkelijkst is om eens te kijken naar de uitgangen op je kpn-kastje, moderne pc's hebben sowieso altijd een digitale 5.1-uitgang ergens zitten. Nu is het alleen te hopen dat jouw all-in-one home cinema systeem ook genoeg ingangen heeft...
Zoals ik al zei: op zijn set zitten helemaal geen ingangen, behalve een AUX aansluiting
(en een muziekpoort, wat dat ook mag zijn).
Het ding kost dan ook nog geen €130, dus dat kan je ook niet echt verwachten natuurlijk.
------------
Bij Scheer en Foppen is een aanbieding: na gegarandeerde inruil kan je de Panasonic TX-P42G10 voor €800.
Volgens mij behoorlijk scherp.
Het ding kost dan ook nog geen €130, dus dat kan je ook niet echt verwachten natuurlijk.
------------
Bij Scheer en Foppen is een aanbieding: na gegarandeerde inruil kan je de Panasonic TX-P42G10 voor €800.
Volgens mij behoorlijk scherp.
[ Voor 21% gewijzigd door Ferry34 op 06-02-2010 12:05 ]
Dat is een oude lijst. maar als je pioneer aparaat ook een 'AV Link' ondersteund dan zou het moeten werken. Ik kan me ps3slim ook bedienen met me panasonic remote als ik vieralink aanzet. bij sony heet het weer bravia sync, zie:Cesus schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:14:
Wie kan mij vertellen onder welke serie de Panasonic Viera Neo PDP TX-P42V10 valt.
WIKI: "CEC
Consumer Electronics Control (CEC) wiring is mandatory, although implementation of CEC in a product is optional.[67] CEC is a one-wire bidirectional serial bus that uses the industry-standard AV Link protocol to perform remote control functions. It was defined in HDMI Specification 1.0 and updated in HDMI 1.2, HDMI 1.2a, and HDMI 1.3a (which added timer and audio commands to the bus).[79][80][81][82] The feature is designed to allow the user to command and control multiple CEC-enabled boxes with one remote control and for individual CEC-enabled devices to command and control each other without user intervention.[80]
Trade names for CEC are Anynet (Samsung); Aquos Link (Sharp); BRAVIA Sync (Sony); HDMI-CEC (Hitachi); Kuro Link (Pioneer); CE-Link and Regza Link (Toshiba); RIHD (Remote Interactive over HDMI) (Onkyo); SimpLink (LG); HDAVI Control, EZ-Sync, and VIERA Link (Panasonic); EasyLink (Philips); and NetCommand for HDMI (Mitsubishi).[83][84][85][86][87]"
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
ze doen hun naam geen eer aan met het geven van Géén discountFlieger schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 10:15:

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
Verwijderd
Hoe stel je dat in? Je PS3 bedienen met je Panasonic afstandsbediening.renbull schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 12:09:
[...]
Dat is een oude lijst. maar als je pioneer aparaat ook een 'AV Link' ondersteund dan zou het moeten werken. Ik kan me ps3slim ook bedienen met me panasonic remote als ik vieralink aanzet. bij sony heet het weer bravia sync, zie:
WIKI: "CEC
Consumer Electronics Control (CEC) wiring is mandatory, although implementation of CEC in a product is optional.\[67] CEC is a one-wire bidirectional serial bus that uses the industry-standard AV Link protocol to perform remote control functions. It was defined in HDMI Specification 1.0 and updated in HDMI 1.2, HDMI 1.2a, and HDMI 1.3a (which added timer and audio commands to the bus).\[79]\[80]\[81]\[82] The feature is designed to allow the user to command and control multiple CEC-enabled boxes with one remote control and for individual CEC-enabled devices to command and control each other without user intervention.\[80]
Trade names for CEC are Anynet (Samsung); Aquos Link (Sharp); BRAVIA Sync (Sony); HDMI-CEC (Hitachi); Kuro Link (Pioneer); CE-Link and Regza Link (Toshiba); RIHD (Remote Interactive over HDMI) (Onkyo); SimpLink (LG); HDAVI Control, EZ-Sync, and VIERA Link (Panasonic); EasyLink (Philips); and NetCommand for HDMI (Mitsubishi).\[83]\[84]\[85]\[86]\[87]"
Kan alleen de PS3Slim, deze heeft immers bravia sync. de ps3Fat heeft dat niet.Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:26:
[...]
Hoe stel je dat in? Je PS3 bedienen met je Panasonic afstandsbediening.
Zit ergens in je ps3 menu---->Setting----->System settings---->Control for HDMI--->on
Ik zit al een tijdje te zoeken of er een firmware update is voor de P42X10. Echter kan ik deze nergens vinden en lees er ook weinig over. Terwijl voor de G10 en de V10 en wel geregeld updates voorbij komen.
Heeft iemand een idee waar ik updates kan vinden, of zijn die er voor de X10 uberhaubt niet?
Heeft iemand een idee waar ik updates kan vinden, of zijn die er voor de X10 uberhaubt niet?
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Verwijderd
Ik heb sinds gisteren een alphacryptkaartje voor mijn nieuwe P42G15E televisie. Ik probeer nu de landeninstelling weer in het menu terug te krijgen. Ik kan 'm echter niet meer vinden. Ik heb geprobeerd door de fabrieksinstelling weer te krijgen, maar wanneer ik bevestig komt niet weer de keuze voor een land terug. Iemand een idee hoe je dat voor elkaar krijgt?
edit: Blijkbaar moest ik 3x op OK klikken voordat de reset volledig werd uitgevoerd.
edit: Blijkbaar moest ik 3x op OK klikken voordat de reset volledig werd uitgevoerd.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2010 15:20 ]
en iedereen die op mijn vraag heeft gereageerd.Grrrrrene schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 08:44:
[...]
Voor 5.1 geluid heb <....>ook genoeg ingangen heeft...
het is opgelost, op de dvd/home cinema zit wel een HDM, deze is aangesloten op de tv.
vanaf de tv heb ik een rood/wit kabeltje in het audio-uit gaatje gestopt, deze gaat dan naar de audio-in van de Hc/dvd. ik heb nu egwoon geluid vanuit de 5.1 boxen en heel helder:).
edit:
http://www.panasonic.co.u...index.html?trackInfo=true
[ Voor 12% gewijzigd door thvers op 06-02-2010 15:09 ]
Verwijderd
Balen. Ik heb nog een PS3 fat (9 maanden voordat de Slim uitkwam gekocht). Jammer dat ze het niet even met een firmware update kunnen toevoegen.renbull schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:18:
[...]
Kan alleen de PS3Slim, deze heeft immers bravia sync. de ps3Fat heeft dat niet.
Zit ergens in je ps3 menu---->Setting----->System settings---->Control for HDMI--->on
Even een vraagje, ik heb op dit moment nog een geweldige CRT beeldbuis in mn woonkamer staan maar wil deze wel graag omruilen voor wat mooiers.
Nou dacht ik aan het volgende: Panasonic Viera TX-P42G15
Maar hier kan ik eigenlijk geen reviews over vinden.
Kan iemand mij vertellen hoe hij/zij deze televisie ervaart?
Wil hem vooral gaan gebruiken icm UPC digitale tv en dan icm een HD box uiteraard.
Kijkafstand ongeveer 4 meter.
In de zomer staat de zon pal op het scherm.
Wil hem vooral gaan gebruiken icm UPC digitale tv en dan icm een HD box uiteraard.
-Real power isn't given, it must be taken-
Verwijderd
wacht dan ff op de 2010 modellen. zullen minder verbruiken, minder kosten en een mooier plaatje leveren.
Ik heb gisteren de 46g10 binnen gekregen, maar ik heb direct een probleem :Als ik hem aanzet blijft het groene lampje voorop continue knipperen en je hoort de tv steeds een 'opstart' tikje geven, het beeld blijft zwart (wordt alleen af en toe iets lichter), maar gaat nooit echt aan en er verschijnt ook geen instellingen menu.
Ik heb al geprobeerd de kabels er uit te doen en op nieuw aan het stroom etc. maar hij blijft hetzelfde doen. Ik heb al gelezen over 'bekende' powersupply problemen van panasonic maar dit waren berichten uit 2007, maar het probleem lijkt er wel op.
Mijn vraag is eigenlijk, heb ik hier te maken met ee 'dead on arrival' en zou ik mijn geld terug moeten krijgen bij BCC (zij hebben dit type vast niet meer aangezien ik 1 van de laatste 2 had)?
Of is dit iets dat panasonic via de helpdesk maandag nog voor me kan oplossen?
(behoorlijk balen allemaal, kan ik ook mijn denon 1910 met speakers en de ps3 niet even lekker testen aangezien ik nog een oude crt heb staan)
Ik heb al geprobeerd de kabels er uit te doen en op nieuw aan het stroom etc. maar hij blijft hetzelfde doen. Ik heb al gelezen over 'bekende' powersupply problemen van panasonic maar dit waren berichten uit 2007, maar het probleem lijkt er wel op.
Mijn vraag is eigenlijk, heb ik hier te maken met ee 'dead on arrival' en zou ik mijn geld terug moeten krijgen bij BCC (zij hebben dit type vast niet meer aangezien ik 1 van de laatste 2 had)?
(behoorlijk balen allemaal, kan ik ook mijn denon 1910 met speakers en de ps3 niet even lekker testen aangezien ik nog een oude crt heb staan)
...zoasl je zelf al aangeeft.... even bellen met beide firma's om te horen wat de mogelijke oplossingen zijn lijkt mij zinvolickers schreef op zondag 07 februari 2010 @ 09:32:Mijn vraag is eigenlijk, heb ik hier te maken met ee 'dead on arrival' en zou ik mijn geld terug moeten krijgen bij BCC (zij hebben dit type vast niet meer aangezien ik 1 van de laatste 2 had)?
De TX-P42G15 geeft een prachtig beeld en kun je misschien voor een leuk prijsje kopen nu. Ik kocht die van mij voor 930 euro. De nieuwste modellen zijn weer duurder en de extra kwaliteit is altijd discutabel.vyndrox schreef op zondag 07 februari 2010 @ 00:28:
Even een vraagje, ik heb op dit moment nog een geweldige CRT beeldbuis in mn woonkamer staan maar wil deze wel graag omruilen voor wat mooiers.
Let wel, voor analoog en DVD is je gewone TV beter. Je hebt dus ook een Blu Ray nodig. The Pioneer 320 is denk ik de beste keuze. Als je beide in een keer koopt, kun je misschien een leuke korting krijgen.
Als de zon pal op het scherm staat is LCD beter, maar eigenlijk moet er nooit zon op staan. Niemand kijkt zo TV normaal. Een kijkafstand van 4 meter is wat veel, een groter scherm is misschien beter.
[ Voor 9% gewijzigd door honey op 07-02-2010 10:58 ]
Zon pal op een LCD tv resulteert ook gewoon in kutbeeld. Je krijgt dan die matte glans op je scherm.
Elke tv is kut met de zon er pal op.
Elke tv is kut met de zon er pal op.
Dat vind ik nogal een uitspraak, moet ik zeggen...honey schreef op zondag 07 februari 2010 @ 10:56:
[...]
Let wel, voor analoog en DVD is je gewone TV beter. Je hebt dus ook een Blu Ray nodig. The Pioneer 320 is denk ik de beste keuze. Als je beide in een keer koopt, kun je misschien een leuke korting krijgen.
Hier een review van de 46 inch:
http://www.avforums.com/r...5-Plasma-HDTV-Review.html
http://www.avforums.com/r...5-Plasma-HDTV-Review.html
vyndrox schreef op zondag 07 februari 2010 @ 00:28:
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Eerst maar eens de reviews, en de prijzen afwachten
En daarbij zijn de 2009 modellen goedkoper
Panasonic TX-P42G15E:

http://www.cameranu.nl/ar...Panasonic_TX-P42G15E.html
En daarbij zijn de 2009 modellen goedkoper
Panasonic TX-P42G15E:

http://www.cameranu.nl/ar...Panasonic_TX-P42G15E.html
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 02:02:
wacht dan ff op de 2010 modellen. zullen minder verbruiken, minder kosten en een mooier plaatje leveren.
[ Voor 7% gewijzigd door pvr op 07-02-2010 11:58 ]
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Ik had 10 dagen geleden Frank Doorhof bestelt voor een calibratie.
En ik weet niet hoe hij het elke keer voor elkaar krijgt, maar het beeld van mijn Panasonic TX-P46G15 ziet er nog mooier uit, dan voor de calibratie.
Het geheel oogt veel helderder, kleuren meer in balans. Huidtinten op gezichten mooier, meer nuance in zwart en wit. Zwartweergave is top
Ik heb de afgelopen dagen een paar Full HD films gezien op mijn dvico tvix hd-m6500a, verbluffend
Calibratie was zeker het geld waard
En ik weet niet hoe hij het elke keer voor elkaar krijgt, maar het beeld van mijn Panasonic TX-P46G15 ziet er nog mooier uit, dan voor de calibratie.
Het geheel oogt veel helderder, kleuren meer in balans. Huidtinten op gezichten mooier, meer nuance in zwart en wit. Zwartweergave is top
Ik heb de afgelopen dagen een paar Full HD films gezien op mijn dvico tvix hd-m6500a, verbluffend
Calibratie was zeker het geld waard
Het is dat er € langs de verticale kolom staan anders zou je kunnen denken dat het een grafiek is van de zwartweergave, hihi...
...of eigenlijk: jank!
...of eigenlijk: jank!
Deze week ontvang ik dan eindelijk mijn TX-P42V10!
Waar kan/moet ik op letten? Zijn er 'ideale' inspeel-instellingen? De THX stand of die juist vermijden?
Ik wil graag z.s.m. vaststellen dat het geen showmodel is. Dit wil ik doen door het aantal 'power-on hours' te checken. Peugeot67 beschreef dat je op de afstandsbediening steeds met 1 cijfer voorwaarts moet om in het SRV-Tool menu te komen. Dus 1, 2, 3 enz. of 1, 1, 1?
Waar kan/moet ik op letten? Zijn er 'ideale' inspeel-instellingen? De THX stand of die juist vermijden?
Ik wil graag z.s.m. vaststellen dat het geen showmodel is. Dit wil ik doen door het aantal 'power-on hours' te checken. Peugeot67 beschreef dat je op de afstandsbediening steeds met 1 cijfer voorwaarts moet om in het SRV-Tool menu te komen. Dus 1, 2, 3 enz. of 1, 1, 1?
Dit callibreren kun je zelf ook doen? Ik heb een DTP-94 colorimeter samen met Coloreyes Display Pro voor mijn LCD omdat ik veel Photoshop, maar dit is toch hetzelfde?
zoals ik al zei, via de aux aansluiting. Je hebt dan echter geen 5.1 surround.thvers schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:06:
[...]
en iedereen die op mijn vraag heeft gereageerd.
het is opgelost, op de dvd/home cinema zit wel een HDM, deze is aangesloten op de tv.
vanaf de tv heb ik een rood/wit kabeltje in het audio-uit gaatje gestopt, deze gaat dan naar de audio-in van de Hc/dvd. ik heb nu egwoon geluid vanuit de 5.1 boxen en heel helder:).
edit:
http://www.panasonic.co.u...index.html?trackInfo=true
Vaak kan de set t stereogeluid verdelen over alle speaker, maar dat is geen echt surround natuurlijk
Je hebt nu in ieder geval wèl n beter geluid dan alleen via de tv-speakers.
Iemand? Ben wel benieuwd namelijkBrainpower schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:38:
Ik zit al een tijdje te zoeken of er een firmware update is voor de P42X10. Echter kan ik deze nergens vinden en lees er ook weinig over. Terwijl voor de G10 en de V10 en wel geregeld updates voorbij komen.
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Om 2009 nog eens extra leuk af te sluiten stopt de 3 maanden oude panasonic TX-P42G10 er op oudejaarsdag spontaan mee. Na nadere inspectie zit er een grote barst in in de binnenkant van het scherm. Das mooi klote, kaput! Aangezien we deze bij de mediamarkt hadden aangeschaft maar naar de mediamarkt voor de garantie. Maar dan wel zonder tv, want als we hem gaan vervoeren ben ik bang dat de barst erger wordt en wellicht naar de buitenkant uitslaat. Dan zeker opeens weg garantie...
De eerste keer is onze aanvraag geen eens in behandeling genomen. Dat bleek na 2 dagen later bellen. De medwerkster had er niks mee gedaan. Dus weer opnieuw naar de mediamarkt. En dit keer werden we wel goed geholpen. We zouden worden benaderd door het service bedrijf van de mediamarkt om een afspraak te maken. Nu had ik al gelezen dat de pana's door E-Care in behandeling genomen moeten worden. En inderdaad, we werden gebeld dat hun niks konden doen en dat Panasonic dit moest oplossen (Haagtechno BV). Dus E-Care. Alleen nu komt het leuke: "We geloven u niet". Aldus het antwoordt van de Haagtechno service afdeling. We moesten het maar met de mediamarkt oplossen.
Enfin we zijn nu zo'n 3 weken verder en met de mediamarkt afgesproken dat we foto's mailen en dat ze zo kunnen beoordelen samen met Haagtechno dat het niet onze schuld is deze barst / scheur aan de binnenkant zit. Want opeens wilde de mediamarkt ook niet meer langskomen met het service bedrijfje. Dit terwijl ze dit eerder wel van plan waren en we ook recht op hebben.
4 weken later, en jawel, nog niks gehoord. Dus maar weer een mailtje naar de mediamarkt. En je raad het al tot op vandaag nog geen oplossing of antwoord.
Eerst was ik nog goed van vertrouwen over de garantie afloop omdat Panasonic daar vaak positief op wordt beoordeeld. Zie bijvoorbeeld precies hetzelfde probleem: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60254.0
Ik denk ook dat wanneer dit de lang gaat duren maar een externe partij in ga schakelen. Aangezien ik zeker weet dat dit niet onze schuld is. En dus in mijn goed recht sta.
Oordeel zelf over pics:

of http://hengelaar.net/pics/pana/ voor de grote foto's
Keep you posted!
De eerste keer is onze aanvraag geen eens in behandeling genomen. Dat bleek na 2 dagen later bellen. De medwerkster had er niks mee gedaan. Dus weer opnieuw naar de mediamarkt. En dit keer werden we wel goed geholpen. We zouden worden benaderd door het service bedrijf van de mediamarkt om een afspraak te maken. Nu had ik al gelezen dat de pana's door E-Care in behandeling genomen moeten worden. En inderdaad, we werden gebeld dat hun niks konden doen en dat Panasonic dit moest oplossen (Haagtechno BV). Dus E-Care. Alleen nu komt het leuke: "We geloven u niet". Aldus het antwoordt van de Haagtechno service afdeling. We moesten het maar met de mediamarkt oplossen.
Enfin we zijn nu zo'n 3 weken verder en met de mediamarkt afgesproken dat we foto's mailen en dat ze zo kunnen beoordelen samen met Haagtechno dat het niet onze schuld is deze barst / scheur aan de binnenkant zit. Want opeens wilde de mediamarkt ook niet meer langskomen met het service bedrijfje. Dit terwijl ze dit eerder wel van plan waren en we ook recht op hebben.
4 weken later, en jawel, nog niks gehoord. Dus maar weer een mailtje naar de mediamarkt. En je raad het al tot op vandaag nog geen oplossing of antwoord.
Eerst was ik nog goed van vertrouwen over de garantie afloop omdat Panasonic daar vaak positief op wordt beoordeeld. Zie bijvoorbeeld precies hetzelfde probleem: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60254.0
Ik denk ook dat wanneer dit de lang gaat duren maar een externe partij in ga schakelen. Aangezien ik zeker weet dat dit niet onze schuld is. En dus in mijn goed recht sta.
Oordeel zelf over pics:
Keep you posted!
en de oplossing wordt gegeven door BCC: ze leveren me zaterdag een nieuwe 46g10 (als ze er nog een hebben, dat weten ze morgen pas)Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 10:32:
[...]
...zoasl je zelf al aangeeft.... even bellen met beide firma's om te horen wat de mogelijke oplossingen zijn lijkt mij zinvol
Als je de poot stijf houdt moet Mediamarkt altijd garantie verlenen en niet Panasonic. JIj hebt een koopovereenkomst met Mediamarkt, en mediamarkt moet je tv repareren dan. Wat je nu moet doen is a) een brief schrijven en ze 2 weken de tijd geven om het te repareren, als het dan niet gerepareerd is stel je ze via dezelfde brief in gebreke en ga je de koopovereenkomst ontbinden. Dit doe je allemaal in 1 brief. DAarna stuur je een incassobureau op hun dak.
Frank Doorhof gebruikt met de calibaratie: Microspec XL
De Microspec XL is een beetje aan de prijzige kant: $ 10.000,00
http://www.isfcalibraties.nl/
Hier nog wat leeswerk:
http://translate.google.n...%3Ftopic%3D91404.0%3Bwap2
honey
Met een beetje google had je dit zelf ook gevonden
De Microspec XL is een beetje aan de prijzige kant: $ 10.000,00
http://www.isfcalibraties.nl/
Hier nog wat leeswerk:
http://translate.google.n...%3Ftopic%3D91404.0%3Bwap2
honey
Met een beetje google had je dit zelf ook gevonden
honey schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:16:
Dit callibreren kun je zelf ook doen? Ik heb een DTP-94 colorimeter samen met Coloreyes Display Pro voor mijn LCD omdat ik veel Photoshop, maar dit is toch hetzelfde?
[ Voor 14% gewijzigd door pvr op 08-02-2010 23:12 ]
en wat vraagt Frank? En kan dat ook minder als we met tig Tweakers een deal sluiten?
Je moet ook geen service of expertise bij de mediamarkt verwachten.
Af en toe hebben ze wel eens goede aanbiedingen, maar overall is het zo goedkoop nog niet, zeker niet als je de slechte service en gebrek aan kennis meerekend.
Wij hebben ook wel eens gezeik gehad met een praktisch nieuwe dvd recorder daar.
Af en toe hebben ze wel eens goede aanbiedingen, maar overall is het zo goedkoop nog niet, zeker niet als je de slechte service en gebrek aan kennis meerekend.
Wij hebben ook wel eens gezeik gehad met een praktisch nieuwe dvd recorder daar.
Is het de glasplaat of het paneel zelf dat de scheur bevat? Aan de scheuren onder 45 graden te zien is dit door overdreven druk (spanning). Moet wel een soort van fabrikage fout zijn... snap niet waarom dat ze moeilijk kunnen doen als het paneel is (je zegt binnenkant van de tv). Hoe kan je anders het paneel beschadigen zonder de glasplaat te vernielen en geen schade aan de zijkant te veroorzaken... de mediamarkt zou gewoon je tv moeten omruilen of de garantie afhandeling voor je doen (zijn ze verplicht als verkoper).
Verwijderd
Heb je de TV laten bezorgen of heb je deze zelf meegenomen en wellicht plat vervoerd ?Wallie Wallie schreef op maandag 08 februari 2010 @ 22:30:
Om 2009 nog eens extra leuk af te sluiten stopt de 3 maanden oude panasonic TX-P42G10 er op oudejaarsdag spontaan mee. Na nadere inspectie zit er een grote barst in in de binnenkant van het scherm. Das mooi klote, kaput! Aangezien we deze bij de mediamarkt hadden aangeschaft maar naar de mediamarkt voor de garantie. Maar dan wel zonder tv, want als we hem gaan vervoeren ben ik bang dat de barst erger wordt en wellicht naar de buitenkant uitslaat. Dan zeker opeens weg garantie...
Oordeel zelf over pics:
[afbeelding]
Keep you posted!
Het is het paneel zelf waar de barst in zit, het lijkt wel of deze gesprongen is op de een of andere manier._Silencer schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:28:
[...]
Is het de glasplaat of het paneel zelf dat de scheur bevat?
We hebben de tv rechtop vervoerd. Ik weet dat dat zo hoort bij plasma tv's.Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:20:
[...]
Heb je de TV laten bezorgen of heb je deze zelf meegenomen en wellicht plat vervoerd ?
[ Voor 34% gewijzigd door Wallie Wallie op 09-02-2010 22:23 ]
....volgens de wet moet de verkopende winkel het voor je oplossen. Deze moet dus met inporteurs, servicebedrijfjes of wie dan ook in contact komen. Dat is niet aan de consument om deze contacten te leggen , ook al doen sommige winkels je dat wel geloven.Wallie Wallie schreef op maandag 08 februari 2010 @ 22:30:
Om 2009... [...heel verhaal...] ...Ik denk ook dat wanneer dit de lang gaat duren maar een externe partij in ga schakelen. Aangezien ik zeker weet dat dit niet onze schuld is.
Leg je verhaal neer bij www.consuwijzer.nl (voor rechten vd consument) en je komt een stuk verder.
Dat is de juiste plek en niet dit forum helaas (over panasonic plasma tv ervaringen), want je verhaal gaat over je probleem met Mediamarkt en de service (en voor je het weet krijgen we een hele discussie over service van bedrijven en diverse voorbeelden), dus wellicht een apart topic starten....
Succes ermee...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 08:40 ]