Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 23:29

admiral866

The King Personality Disorder

toen ik de mijne op ging halen en liggend in wilde laden werd ik daar ook op gewezen. Echter zou het geen probleem zijn zolang ik em thuis maar een paar uur rechtop zet en niet in gebruik zou nemen.
Nouja dat was geen probleem aangezien ik em toch niet aan kon sluiten vanwege klussen in m'n nieuwe huis, waardoor alles overhoop lag.
Paar dagen later even geprobeerd en geen probleem gevonden. Of komt dat later nog? :S

[ Voor 3% gewijzigd door admiral866 op 22-01-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Kom op. Het is geen koelkast die je eerst moet laten staan voordat je hem aanzet. De enige reden om hem niet plat te vervoeren is dat het glas onder zijn eigen gewicht kan bezwijken. Het was voor mij een stukje van 2km asfalt met een halve drempel onderweg.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:26
Liggend vervoeren en even laten staan is voor mij ook nieuw. Ik heb ook begrepen dat de reden het gewicht i.c.m. het glas is. Ik mag hopen dat mijn V10 staand geleverd wordt. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je op de G10 het blauw een klein tikje minder doen? Ik heb hem al op warm staan. Als ik voetbal kijk (ik heb net digitale tv aangesloten dus ik heb tijdelijk sport1 en eredivisie live :P) heeft het veld soms een blauwige gloed. Het is heel minimaal. Daarom vraag ik me af of ik het heel minimaal kan verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• billywanzi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04 06:18
mrc16 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:05:
[...]

Geen mediamarkt in de buurt? 799,- nog steeds bij de Media Markt en een gigantische voorraad.
Serieus!? Want bij MediaMarkt Amsterdam stond ie er voor €979,- (exclusief vervoerskosten)... Nou ja, de Panasonic staat nu bij mij thuis en voor €896,- viel ie precies binnen mijn budget :) Nu nog alleen met de instellingen worstelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MediaMarkt Eindhoven gewoon ook voor € 979. Helaas... toch maar een webshop zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik heb nog niet gekeken welke firmware op mijn G10 staat. Ik was benieuwd waar ik de laatste kan vinden, om te checken of ik de laatste versie erop heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Shiver23 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:41:
Kom op. Het is geen koelkast die je eerst moet laten staan voordat je hem aanzet. De enige reden om hem niet plat te vervoeren is dat het glas onder zijn eigen gewicht kan bezwijken. Het was voor mij een stukje van 2km asfalt met een halve drempel onderweg.
Flieger schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:43:
Liggend vervoeren en even laten staan is voor mij ook nieuw. Ik heb ook begrepen dat de reden het gewicht i.c.m. het glas is. Ik mag hopen dat mijn V10 staand geleverd wordt. :-)
Had laatst een monteur hier voor mijn Samsung plasma, en die hadden we plat op de tafel gelegd, met een doek eronder. De monteur heeft zelfs het scherm een paar keer aangedaan in deze opstelling, dus maakt dus geen ruk uit, gaat inderdaad puur om de kwetsbaarheid van het glas om hem niet liggend te vervoeren.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:35:
Ik heb nog niet gekeken welke firmware op mijn G10 staat. Ik was benieuwd waar ik de laatste kan vinden, om te checken of ik de laatste versie erop heb staan.
Firmware 1213 is de nieuwste voor zo ver ik weet.

Hier kan je hem vinden:
http://spuncut.com/panasonic-g10-fw-ver-1213.zip

-zorg voor een leeg SD-kaartje (formatteren).
-Zet het bestandje (SDDL.SEC) op de kaart.
-stop het kaartje in de TV en volg de instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:08
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 22:03:
[...]

Ja klopt.. Van Pixar.

Mijn instellingen (uit mijn hoofd)

Profile: cinema
Contrast: 30
Helderheid: tussen de -1 en +1 (net wat je zelf beter vindt)
Kleur: 30
Sharpness: tussen de 4 en 6 (verschilt per bron en materiaal HD of niet HD)
kleurtemperatuur: warm
Colour managment:aan
X. V. colour: auto
Eco-mode: uit
P-NR: uit (als je kabel goed is heb je geen ruis en bij DVD of blu-ray zie ik ook geen ruis)
Intelligent frame creation: aan

Advanced settings
W/B High red niets veranderd
W/B High blue niets veranderd
W/B Low red niets veranderd
W/B Low blue niets veranderd
Gamma 2.2
Voor welke tv is dat? Voor de 42G10 of wat?

Want ik heb hier een 37X10 staan (aantal weken geleden gekocht) en ik zou hem ook wel willen laten 'kalibreren' of tenminste de best mogelijke instellingen willen hebben. Professionleel kalibreren gaat me net wat te ver maar ik ben wel geintresseerd in zo'n THX Kalibratie functie die je bij Star Wars/Ige Ace 3 vind.

Dus gewoon in de winkel 1 van beide films kopen en dan kan ik aan de slag? Hoe gaat dit in z'n werk, kan misschien iemand daar een beetje info over geven. Want ik ben namelijk een leek op dit gebied (ben 16 jaar dus nog nooit iets van kalibratie gedaan).

En wat is een betere kalibratie bron, zo'n THX kalibratie of een speciale blu-ray disc?

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AntraXxX schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:33:
[...]

Voor welke tv is dat? Voor de 42G10 of wat?

Want ik heb hier een 37X10 staan (aantal weken geleden gekocht) en ik zou hem ook wel willen laten 'kalibreren' of tenminste de best mogelijke instellingen willen hebben. Professionleel kalibreren gaat me net wat te ver maar ik ben wel geintresseerd in zo'n THX Kalibratie functie die je bij Star Wars/Ige Ace 3 vind.

Dus gewoon in de winkel 1 van beide films kopen en dan kan ik aan de slag? Hoe gaat dit in z'n werk, kan misschien iemand daar een beetje info over geven. Want ik ben namelijk een leek op dit gebied (ben 16 jaar dus nog nooit iets van kalibratie gedaan).

En wat is een betere kalibratie bron, zo'n THX kalibratie of een speciale blu-ray disc?
Dat is voor de G10... Op pagina 1 van dit topic staat een link naar een filmpje die het uitlegt. Een speciale blu-ray is volgens mij wel beter, maar met een THX-kalibratie kom je al erg ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bartjuh schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:37:
Een vraagje:

Als ik een p37c10 koop, dan kan ik d.m.v. een cam kaartje en digitaal kaartje van ziggo de digitale zenders en HD zenders ontvangen met deze tv?

Is mij nog niet helemaal duidelijk. Ik weet wel dat je bij de x10 versie deze op zweden moet zetten, en het dan moet werken. Over de c10 kan ik dit niet vinden.
Niemand die dat kan bevestigen/ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Bartjuh schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:17:
[...]

Werkt niet, al eens getest op werk. Alhoewel ik em niet op een andere land had ingesteld.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 23:29

admiral866

The King Personality Disorder

Shiver23 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:41:
oh hehe. Dan heb ik geluk gehad :)
toch een kilometertje of 100 mee gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:17:
[...]

Kan niet.. De p37c10 heeft alleen een DVB-T tuner. Ziggo is kabel en daar heb je een DVB-C voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:32
daarom vraag ik me af of de TX-P37X10Y dat wel heeft?

Redcoon.nl

PlasmaTVReviews.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QwaftZefoni schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:53:
daarom vraag ik me af of de TX-P37X10Y dat wel heeft?

Redcoon.nl

PlasmaTVReviews.org
Beide links zeggen van wel.

Ik weet alleen niet of de Y versie een import model is. Ik denk het wel. Kan lastig worden met garantie. Let daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:25:
[...]
Kan niet.. De p37c10 heeft alleen een DVB-T tuner. Ziggo is kabel en daar heb je een DVB-C voor nodig.
Hmm, ok. Ik dacht hier te lezen dat (weliswaar andere modellen) er een DVB-T tuner in zat, maar als je het land op Zweden zet het wel met ziggo zou werken...

Naja, nog even wachten met een nieuwe tv dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:18:
[...]

Firmware 1213 is de nieuwste voor zo ver ik weet.

Hier kan je hem vinden:
http://spuncut.com/panasonic-g10-fw-ver-1213.zip

-zorg voor een leeg SD-kaartje (formatteren).
-Zet het bestandje (SDDL.SEC) op de kaart.
-stop het kaartje in de TV en volg de instructies.
Ik heb 1215 op de tv staan. Die stond er standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:04
Bartjuh schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:27:
[...]

Hmm, ok. Ik dacht hier te lezen dat (weliswaar andere modellen) er een DVB-T tuner in zat, maar als je het land op Zweden zet het wel met ziggo zou werken...

Ja bij de G10 e.d. werkt dat wel, maar niet bij de c10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:33:
[...]

Ik heb 1215 op de tv staan. Die stond er standaard.
Ok.. dan is dat de nieuwste. Ik heb hem gevonden op een Deense site. Met een vertaalmachine kom je al een eind. Deens klinkt een beetje boers als je het niet spreekt. Deze file heb ik getest en werkt.

http://hbgpc.dk/g10/SDDL_1215_G10E.ZIP

Ik kan alleen nergens een changelog vinden..

Ik zie nu dat er zelfs een 1612 firmware update is.

zie:

http://cid-64a853e8f9f9be...L.rar?lc=2057&sa=22353119

EDIT: Blijkbaar zijn de updates 1603, 1611 en 1612 alleen voor het UK model. Ik kan alleen dit bestand vinden. Mijn TV herkent hem niet. Hij geeft als error code (013).

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
Is er een reden bekend waarom de Nederlandse Panasonic website geen firmware downloads aanbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand toevallig ook firmware gevonden voor de x10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flieger schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:05:
Is er een reden bekend waarom de Nederlandse Panasonic website geen firmware downloads aanbiedt?
Ik denk dat ze die alleen aanbieden via de mail als je er om vraagt. Mensen die nergens last van hebben laten ze het misschien liever niet doen (er zit toch een heel klein risico'tje aan).

Dat firmware 1215 van de link hierboven werkt gewoon. Ik heb hem zelf getest. Mijn TV draait nu op 1215. :) Ik moet zeggen dat Fifa 10 er op mn PS3 zichtbaar beter uitziet, maar dat was al sinds ik hem naar 1213 had geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
Maar er is dus geen mailinglist o.i.d. waarmee je op de hoogte gehouden kan worden van updates? Wat dat betreft doet bijvoorbeeld Philips het wel beter, met duidelijke updates en changelogs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:34
Ik heb zojuist de laatste 46G15 bij Plasma discounter gereserveerd. Ik wil de G15 vanwegen zijn DVB-S2 decoder.

Nu vraag ik vast na de bekende weg, maar heeft iemand ervaring met de G15 icm canaldigitaal? Ik neem aan enkel een Canaldigitaal CI module er in en spelen maar of zitten hier nog haken en ogen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flieger schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:51:
Maar er is dus geen mailinglist o.i.d. waarmee je op de hoogte gehouden kan worden van updates? Wat dat betreft doet bijvoorbeeld Philips het wel beter, met duidelijke updates en changelogs.
ja idd.. vooral met die changelogs. Ik ben wel benieuwd wat 1215 oplost of verbeterd. Bij 1213 was iets met een Onkyo versterker opgelost en met de Xbox 360 (en het schijnt PS3). Ik ben erg benieuwd.

Offtopic: Als ik het Philips 9000-serie topic volg zie ik ook dat Philips daar genoeg redenen toe heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:40
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:41:
[...]

ja idd.. vooral met die changelogs. Ik ben wel benieuwd wat 1215 oplost of verbeterd. Bij 1213 was iets met een Onkyo versterker opgelost en met de Xbox 360 (en het schijnt PS3). Ik ben erg benieuwd.

Offtopic: Als ik het Philips 9000-serie topic volg zie ik ook dat Philips daar genoeg redenen toe heeft. ;)
Compatible Models
TC-P42G10, TC-P42G15, TC-P46G10, TC-P46G15, TC-P50G10, TC-P50G15, TC-P54G10

Issues Addressed
1. Onkyo/Integra HDMI Compatibility
2. THX Picture Mode enhancement

korte chanelog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badboynova schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:05:
[...]

Compatible Models
TC-P42G10, TC-P42G15, TC-P46G10, TC-P46G15, TC-P50G10, TC-P50G15, TC-P54G10

Issues Addressed
1. Onkyo/Integra HDMI Compatibility
2. THX Picture Mode enhancement

korte chanelog.
firmware 1215?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:40
op de site (een panasonic site) praten ze over een versie 1.28.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badboynova schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:35:
[...]

op de site (een panasonic site) praten ze over een versie 1.28.
waarschijnlijk voor de USA versie. Er staat letterlijk THX beeld mode verbetering. In de Europese modellen zit deze mode niet, dus kunnen ze die ook niet verbeteren. Daarnaast staat er TC-P42G10. Bij de UK versie hebben ze ook een andere nummering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij staan alle kanalen op "gecodeerd kanaal" behalve NED 1 HD. Ik gebruik de Alphacrypt en Ziggo smartcard. Ligt dit aan de TV? Het is net alsof mijn smartcard niet meer werkt. Ik heb hem al een week zonder problemen gebruikt.

Edit: Opgelost. De Alphacrypt zat er niet goed in. Ik had er niet aan gezeten, daarom vond ik het zo raar.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik heb nu mijn G10 een paar dagen in verbruik en ben er tevreden over. Zie alleen bovenin een paar paarse en gele pixels knipperen of constant branden. Nu ben ik echt allergisch voor dode pixels, maar op gewone kijkafstand zie je er niets van. Maar toch....wat komen ze doen als ik dit zou doorgeven aan Panasonic? TV omruilen of komen ze het panel vervangen (of helemaal niets)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zojuist ook een 42g10 gehaald... Nog even getwijfeld om toch een 46g10 te nemen, maar ik vind dit wel even mooi... Liever een beamer erbij voor de filmervaring ;)

Eerste dat me opvalt t.o.v. m'n vorige (42x10) is de flink verbeterde zwart en witweergave. De zweem die over het beeld heen leek te zitten is hier niet te bespeuren.

Ook vind ik de voet, met draaifunctie een pré voor het aansluiten en dergelijke.
Al met al -wederom- een topper.

Edit: hoewel; wel een dode pixel gevonden... Maar misschien moet die nog loskomen oid...

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 25-01-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39
Bartjuh schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:27:
[...]

Neen, een DVB-T betekent Terra en dus zoals digitenne. Ziggo is kable en daarom moet er een DVB-C inzitten. De C staat voor Cable.

Ziggo ondersteunt het echter niet echt en zelfs de mensen met een DVB-C tuner moeten deze op Zweden zetten want anders werkt het niet.

NB: als er alleen een DVB-T inzit dan kan je geen gebruik maken van een Cam voor Ziggo, maar moet je de decoder aansluiten.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 23:38:
[...]

Beide links zeggen van wel.

Ik weet alleen niet of de Y versie een import model is. Ik denk het wel. Kan lastig worden met garantie. Let daar op.
Redcoon verkoopt hdtv's die uit paralelle import komen. Het KAN niet lastig worden met garantie, dat is wel 100% zeker dat het lastig wordt.

Je hebt altijd 2 jaar garantie. Echter, bij een NL model heb je 2 jaar reparatieservice aan huis en wordt er bij een defect een monteur naar je huis gestuurd en die gaat deze ter plekke repareren en dat is helemaal gratis.

Heb je een defekt bij een hdtv van Redcoon dan moeten ze m komen ophalen! Jij mag de tv dan inpakken en je bent hem weken en weken kwijt! De tv wordt dan naar een reparatiecentrum gestuurd en dan mag je maar hopen dat ze het defekt kunnen vinden.

Dat is ook 1 van de redenen dat Redcoon goedkoop is. Ze hoeven immers het bedrag niet af te dragen voor deze service. De prijs is echter scherp en als jij het risico wilt nemen dan kan dat natuurlijk.
Tijdje geleden las ik echter van iemand die zn Pana al 6 (!) weken kwijt was en toen was deze nog steeds niet gerepareerd.... :o

[ Voor 45% gewijzigd door Ferry34 op 26-01-2010 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• billywanzi
Ben sinds vrijdag eigenaar van de 42G10E, maar sommige dingen heb ik nog niet kunnen uitvinden... Er is een functie Zijpaneel (onder Menu>Instellingen>TV Instellingen>Zijpaneel) die op Uit, Laag, Midden en Hoog gezet kan worden. Waarvoor dient dit? Is het mogelijk om de 100Hz functie in en uit te schakelen? Waar kan ik de 24p functie vinden? En tenslotte: Wat zijn de beste 'break in' instellingen volgens jullie?

Ter info: Al m'n apparatuur (UPC HD DVR, Dune HD Base 3.0, PS3, Xbox 360 Elite) is verbonden via de Onkyo TX-SR607 die vervolgens aangesloten is op de HDMI1 poort van de 42G10E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wat vinden jullie eigenlijk van IFC :?

Zelf laat ik het liever uitstaan. Als het aanstaat dan vind ik bepaalde bewegingen zo onnatuurlijk eruit zien. Zou zelfs willen beweren dat het een soort LCD ghosting veroorzaakt, omdat het eigenlijk voor LCD's is ontwikkeld ?!??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

billywanzi schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:48:
Ben sinds vrijdag eigenaar van de 42G10E, maar sommige dingen heb ik nog niet kunnen uitvinden... Er is een functie Zijpaneel (onder Menu>Instellingen>TV Instellingen>Zijpaneel) die op Uit, Laag, Midden en Hoog gezet kan worden. Waarvoor dient dit?
Daarmee stel je in hoe licht of donker de vlakken naast het beeld zijn, in geval er geen beeldvullend beeld wordt aangeboden
Is het mogelijk om de 100Hz functie in en uit te schakelen? Waar kan ik de 24p functie vinden? En tenslotte: Wat zijn de beste 'break in' instellingen volgens jullie?
Beide functies nog niet gevonden, maar ik denk dat 24p niet zozeer een functie als een feature is. Vwb break-in heb ik het contrast iig al een flink stuk omlaag gedraaid, evenals de scherpte en dergelijken.
Ter info: Al m'n apparatuur (UPC HD DVR, Dune HD Base 3.0, PS3, Xbox 360 Elite) is verbonden via de Onkyo TX-SR607 die vervolgens aangesloten is op de HDMI1 poort van de 42G10E.
Ik zou de verschillende beeldapparaten om te beginnen zoveel mogelijk direct aansluiten, zonder versterker ertussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:15
MikeyMan schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:00:
Ik zou de verschillende beeldapparaten om te beginnen zoveel mogelijk direct aansluiten, zonder versterker ertussen...
Dat zou ik juist niet doen, al was het alleen maar om lipsync problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• billywanzi
Daarmee stel je in hoe licht of donker de vlakken naast het beeld zijn, in geval er geen beeldvullend beeld wordt aangeboden
Je bedoeld in het geval van 'n 4:3 beeldformaat, neem ik aan...
Beide functies nog niet gevonden, maar ik denk dat 24p niet zozeer een functie als een feature is. Vwb break-in heb ik het contrast iig al een flink stuk omlaag gedraaid, evenals de scherpte en dergelijken.
Zou je jouw instellingen willen posten (of PM'en)? Dan heb ik iig 'n prima uitgangspunt ;)
Over de kwaliteit van het beeld van mijn apparatuur via de Onkyo ben ik tevreden! Ik heb de Onkyo dan ook gekocht voor de vele HDMI ingangen naast de HD surround audio mogelijkheden natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

billywanzi schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:13:
[...]

Je bedoeld in het geval van 'n 4:3 beeldformaat, neem ik aan...

[...]

Zou je jouw instellingen willen posten (of PM'en)? Dan heb ik iig 'n prima uitgangspunt ;)

[...]

Over de kwaliteit van het beeld van mijn apparatuur via de Onkyo ben ik tevreden! Ik heb de Onkyo dan ook gekocht voor de vele HDMI ingangen naast de HD surround audio mogelijkheden natuurlijk!
Instellingen van iemand anders in dit topic. Die van mij zijn ongeveer hetzelfde:
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 22:03:
[...]
Profile: cinema
Contrast: 30
Helderheid: tussen de -1 en +1 (net wat je zelf beter vindt)
Sharpness: tussen de 4 en 6 (verschilt per bron en materiaal HD of niet HD)
kleurtemperatuur: warm
Colour managment:aan
X. V. colour: auto
Eco-mode: uit
P-NR: uit (als je kabel goed is heb je geen ruis en bij DVD of blu-ray zie ik ook geen ruis)
Intelligent frame creation: aan

Advanced settings
W/B High red niets veranderd
W/B High blue niets veranderd
W/B Low red niets veranderd
W/B Low blue niets veranderd
Gamma 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:41:
Wat vinden jullie eigenlijk van IFC :?

Zelf laat ik het liever uitstaan. Als het aanstaat dan vind ik bepaalde bewegingen zo onnatuurlijk eruit zien. Zou zelfs willen beweren dat het een soort LCD ghosting veroorzaakt, omdat het eigenlijk voor LCD's is ontwikkeld ?!??
Ik ben er ook nog niet helemaal over uit. Bij voetbal op tv zet ik hem meestal uit en bij films op Film1 HD weet ik het niet. Soms kan het inderdaad zijn alsof het beeld bij drukte en veel bewegingen niet helemaal scherp blijft. Beetje wazig. Bij Blu-ray heb ik dat niet. Het verschil is heel erg minimaal waardoor ik gewoon geen duidelijk oordeel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• billywanzi
Shiver23 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:32:
[...]

Instellingen van iemand anders in dit topic. Die van mij zijn ongeveer hetzelfde:

[...]
Thx ;)

Hier ga ik mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• billywanzi
BTW Wie heeft z'n Panny laten calibreren? Is het echt zo'n wereld van verschil? En bij welke bedrijven/personen kan ik daar dan het beste voor terecht (in de omgeving Amsterdam)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Gaan we weeeeerrrrr :X

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• billywanzi
Ok, ok... :$ Ik begrijp dus dat het calibreren idd erg nuttig is! Dan rest de vraag: Welke bedrijven/personen kunnen jullie mij aanraden (het liefst in de omgeving Amsterdam)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
billywanzi schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:09:
[...]

Ok, ok... :$ Ik begrijp dus dat het calibreren idd erg nuttig is! Dan rest de vraag: Welke bedrijven/personen kunnen jullie mij aanraden (het liefst in de omgeving Amsterdam)?
Je kan zelf toch een heel eind komen met een calibratie DVD? Of van die THX shizzle die op bijvoorbeeld Star wars of Pirate of the Cirribean dvd's staan. Scheelde bij mij al aardig wat. Overigens wel pas na een maandje of 2 nadat je tv goed is ingespeeld.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• billywanzi
Pkunk schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:18:
[...]

Je kan zelf toch een heel eind komen met een calibratie DVD? Of van die THX shizzle die op bijvoorbeeld Star wars of Pirate of the Cirribean dvd's staan. Scheelde bij mij al aardig wat. Overigens wel pas na een maandje of 2 nadat je tv goed is ingespeeld.
Ik had begrepen dat 'n professionele ISF calibratie monteur met 'n zooitje apparatuur langskomt om de boel te meten en af te stellen o.a. in het service menu. Er zitten daar 'n aantal zaken waar een gewone sterveling niets mee kan... Ik dacht ook altijd dat het wel mee viel, maar het schijnt dus wel een wereld van verschil te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Shiver23 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:32:
[...]

[...]
En dat zijn de gecalibreerde settings?

Als ik hem zo instel moet ik met m'n zonnebril voor de tv gaan zitten... Plus dat 'warm' ook nogal voor een gele tint in de witte vlakken zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:31:
[...]

Als ik hem zo instel moet ik met m'n zonnebril voor de tv gaan zitten... Plus dat 'warm' ook nogal voor een gele tint in de witte vlakken zorgt.
Nope.. zelf gedaan met behulp van een kalibratie gedeelte van een game en wat tips van een website.
Op de cinema mode geeft dit erg goed beeld bij mij. Warm geeft hier de meest natuurlijk kleurweergave. Als je dat zelf niet mooi vindt dan kun je hem op neutraal zetten. Als je hem te vel vindt dan zet je het contrast lager.
Als je dezelfde instellingen in de mode "normaal" doet dan is het wel iets donkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

MikeyMan schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:31:
[...]

Oops. Iets te enthousiast gekopieerd. Ik heb ze zelf op koel staan juist, anders krijg je groene gezichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:02:
[...]

Oops. Iets te enthousiast gekopieerd. Ik heb ze zelf op koel staan juist, anders krijg je groene gezichten.
Ok vaag.. ik vind koel weer veel te blauw. Maarja we hebben niet dezelfde ogen, omgevingslicht en ook niet hetzelfde toestel.

Ik had de tip van "warm" van deze review:
http://www.hdtvtest.co.uk...x-p42g10b-20090415146.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Shiver23 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:02:
[...]

Op cinema/warm levert de beste kleuren op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:20:
[...]

Op cinema/warm levert de beste kleuren op.
cinema en warm ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Volgens die review heb je bij normaal en warm de beste grijswaarde. Dat dit met cinema en warm ook zo is haal ik er niet uit. Of is de grijswaarde afhankelijk van de tint ongeacht de mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Shiver23 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:52:
[...]

Volgens die review heb je bij normaal en warm de beste grijswaarde. Dat dit met cinema en warm ook zo is haal ik er niet uit. Of is de grijswaarde afhankelijk van de tint ongeacht de mode?
Je moet beter lezen :) Die reviewer moet standaard gebruiken omdat hij het britse model heeft en daardoor niet de gamma waarde kan aanpassen. Het europese model kan dat wel en heeft daardoor betere kleuren en een accuratere grijsverdeling.
User-accessible gamma control – stripped from the British TX-P42G10B but included with the European equivalent TX-P42G10E – would have been extremely helpful in this instance. In the end we had to resort to the “Standard” [Viewing Mode] which provided a punchier balance between bright and dark scenes, and a more realistic rise from blacks into lighter shadows.
De europese modellen hebben dit niet en daardoor is de combinatie cinema en aangepaste gamma waarde beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik haal nog steeds 'Cinema' en 'warm' niet uit die review, In de review van AV-forums wordt dat wel genoemd en ook adviseren ze om colour management (of hoe die optie ook mag heten) uit te schakelen. Kan wel kloppen, want rood is nu wel erg rood.

Als ik morgen weer thuis ben nog maar eens een calibratiedingetje proberen. Op de BD's van Ratatouille en BBC's Life hebben ze testschermen en bij de laatste wordt er ook nog het nodige uitgelegd. Daarmee kwam ik op 'koel' uit, vooral vanwege groenige gezichten bij de andere tinten.
De disc uit die topic ook maar eens downloaden: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=948496

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Frank Doorhof heeft vanavond mijn Panasonic TX-P46G15E gecalibreerd, en bij mij stond het eerst op
cinema, warm, maar warm is na calibratie cinema, normaal geworden.
Ga eerst ff een weekje genieten en details bekijken, daarna horen jullie mijn bevindingen :)
Adlermann schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:23:
[...]

Je moet beter lezen :) Die reviewer moet standaard gebruiken omdat hij het britse model heeft en daardoor niet de gamma waarde kan aanpassen. Het europese model kan dat wel en heeft daardoor betere kleuren en een accuratere grijsverdeling.

[...]

De europese modellen hebben dit niet en daardoor is de combinatie cinema en aangepaste gamma waarde beter.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Shiver23 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:31:
Ik haal nog steeds 'Cinema' en 'warm' niet uit die review, In de review van AV-forums wordt dat wel genoemd en ook adviseren ze om colour management (of hoe die optie ook mag heten) uit te schakelen. Kan wel kloppen, want rood is nu wel erg rood.

Als ik morgen weer thuis ben nog maar eens een calibratiedingetje proberen. Op de BD's van Ratatouille en BBC's Life hebben ze testschermen en bij de laatste wordt er ook nog het nodige uitgelegd. Daarmee kwam ik op 'koel' uit, vooral vanwege groenige gezichten bij de andere tinten.
De disc uit die topic ook maar eens downloaden: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=948496
Daarvoor moet je ook meerdere reviews gelezen hebben eigenlij, ze leggen uit waarom ze nu geen cinema gebruiken (omdat ze de gamma niet bij kunnen stellen). Hun letterlijke woorden waren ook, als laatste redmiddel hebben we maar standard [viewing mode] gebruikt. Als je de GAMMA op 2.2 zet en viewing mode cinema en kleuren warm, dan heb je de het beste beeld.
Frank Doorhof heeft vanavond mijn Panasonic TX-P46G15E gecalibreerd, en bij mij stond het eerst op
cinema, warm, maar warm is na calibratie cinema, normaal geworden.
Ga eerst ff een weekje genieten en details bekijken, daarna horen jullie mijn bevindingen
Ja, dat zal best wel ja, maar dat kun je niet vergelijken want hij gaat rommelen in het service menu mbt de kleuren.

[ Voor 15% gewijzigd door Adlermann op 27-01-2010 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag wil ik jullie advies vragen voor het volgende:

ik ben al geruime tijd op zoek naar een mooie televisie voor ons nieuwe huis. De situatie is als volgt, we zitten op max. 3,5m - 4m van de televisie af en deze zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor digitale televisie en games en films op blu-ray (xbox360 en ps3). Qua budget hebben we max. 8-900 euro te besteden. De vraag is nog of we voor een 42" of 46" gaan omdat laatstgenoemde echt net binnen de schouw past (is 125cm breed). We willen een Full HD TV, met minstens 2hdmi ingangen en 100hz.

Inmiddels ben ik wat meer geïnformeerd en moet ik zeggen dat de Panasonic mij wel wat lijken. Ik heb de volgende modellen op het oog:

- Panasonic TX-P42S10 (of in 46")
- Panasonic TX-P42G10 (of in 46")

Wat kunnen jullie mij aanraden?! Alvast hartelijk bedankt! Ik word namelijk een beetje gestoord van alle meningen van media markt verkopers en anderen in mijn omgeving over lcd/plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 16:22
Wat betreft de kijkafstand zou ik zeggen: neem een 46". Kijkend naar je budget gaat een 46" G10 waarschijnlijk niet lukken, een 46" S10 past wel binnen je budget. Al moet ik zeggen dat dat de G10 wel weer een stukje beter is dan de S10.

Lastige keuze, persoonlijk zou ik 100 euro meer sparen en de 46" G10 kopen. Wil je dit niet dan zal je de afweging moeten maken of je 46" S10 wilt of een kwalitatief iets beter 42" G10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ben het eens met Wouter. Ik zit op ongeveer dezelfe afstand (zelfs iets dichterbij) en ben voor de 46G10 gegaan. 42" zou voor mij echt te klein zijn hoor.
Die 46G10 is echt een super TV. Dus spaar nog even wat door.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Laatst online: 30-06 13:13
En wat is dan het grote verschil tussen de G10 en G15? (En eventueel V10?)

Ik zit met een shortlist van 3 TV's.

De G15 of V10 óf een Philips LED (8664H)

Voordelen voor de LED zijn tot nu toe:
internetTV met meer vrijheid (browser optie)
minder verbruik, mooier design

Maar ik blijf plasma liever trouw vanwege de betere kleuren en reactietijd.
Budget 1100 tot 1400 euro

Ben er nog niet over uit...
Beide 107 of 102cm overigens in FullHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 23:15
Denk je dat je nog een V10 kan krijgen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adinsx schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:49:
En wat is dan het grote verschil tussen de G10 en G15? (En eventueel V10?)

Ik zit met een shortlist van 3 TV's.

De G15 of V10 óf een Philips LED (8664H)

Voordelen voor de LED zijn tot nu toe:
internetTV met meer vrijheid (browser optie)
minder verbruik, mooier design

Maar ik blijf plasma liever trouw vanwege de betere kleuren en reactietijd.
Budget 1100 tot 1400 euro

Ben er nog niet over uit...
Beide 107 of 102cm overigens in FullHD
Als je een V10 kunt vinden zou ik een V10 nemen. G15 is een goede tweede keus. Als die er niet meer zijn zou ik op de nieuwe Panasonic modellen wachten. Design.. tja.. ik gebruik mijn TV in het donker en dan zie je alleen een zwarte lijst. Verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:42:
Graag wil ik jullie advies vragen voor het volgende:

ik ben al geruime tijd op zoek naar een mooie televisie voor ons nieuwe huis. De situatie is als volgt, we zitten op max. 3,5m - 4m van de televisie af en deze zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor digitale televisie en games en films op blu-ray (xbox360 en ps3). Qua budget hebben we max. 8-900 euro te besteden. De vraag is nog of we voor een 42" of 46" gaan omdat laatstgenoemde echt net binnen de schouw past (is 125cm breed). We willen een Full HD TV, met minstens 2hdmi ingangen en 100hz.

Inmiddels ben ik wat meer geïnformeerd en moet ik zeggen dat de Panasonic mij wel wat lijken. Ik heb de volgende modellen op het oog:

- Panasonic TX-P42S10 (of in 46")
- Panasonic TX-P42G10 (of in 46")

Wat kunnen jullie mij aanraden?! Alvast hartelijk bedankt! Ik word namelijk een beetje gestoord van alle meningen van media markt verkopers en anderen in mijn omgeving over lcd/plasma.
Ik ben het met Wouter eens. Het is een hele moeilijke keuze. Toen ik de G10 ging kopen was het prijs verschil met de 46 inch erg groot. Ik wilde ook nog een mediaspeler, alphacrypt en Modern Warfare 2 en wat lol maken in december. 46 inch is de meerprijs eigenlijk wel waard. Ik zit er 2 tot 3,5 meter van af dus kan 42 inch ook wel, maarr bij die 3,5m zou ik hem toch wel iets groter willen (vooral bij gamen). Nu ga ik met gamen gewoon iets dichter bij zitten (in een lekkere stoel). Je zal merken dat een groter scherm vooral bij shooters fijn is. Je kan tegenstanders dan van heel ver zien.

Ik zie ook dat de P46G10 wat ruimer in de voorraden zit. Dat is alleen geen argument ;) Overweeg of je de grens iets kan oprekken. Als je dat niet doet dan is de keuze tussen de 42G10 en 46S10. Die keuze is al lastig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
Raymond schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:59:
Denk je dat je nog een V10 kan krijgen dan?
De kans is redelijk groot dat ik de laatste geleverd krijg. :) Ik verwacht mijn V10 volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, voor mij was het duidelijk... De 46 past niet met goed fatsoen in m'n meubel... Dus dan maar een 42... ;)

Kijken we met een nieuw meubel wel weer verder... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was een goede tip om kleurbeheer uit te zetten. Het voetbalveld heeft niet meer die blauwe gloed en kleuren worden niet meer zo opgepompt als een LCD. Bij normale TV kon ik geen verschil zien, maar bij snooker op Eurosport HD en voetbal op Sport 1 HD (maar ook de gewone) zag ik het vooral heel erg bij het gras en een beetje aan de shirts. Groot verschil.

cinema, warm en kleurbeheer uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,
2 Weken geleden heb ik de TX-L37U10 aangeschaft via iBood (Ik heb gemerkt dat de U versie niet echt bekend is?).

Hoe dan ook, na een week prima werk geleverd te hebben (digitaal / analoog / dvd), lijkt het nu gedaan met de Panasonic. In eerste instantie viel het beeld uit, waarna ik nog +- 5 minuten geluid had van de zenders, na nog een paar minuten viel het geluid ook weg en sprong het "voedingslampje" op rood.

Vanaf dit moment heb ik problemen gehad met de tv, bij het aanzetten blijft het groene lampje knipperen, zonder signaal te geven of in het menu van de tv zelf te kunnen komen. Soms, na +- 10 minuten wachten kan ik opnieuw land / taal kiezen en vervolgens scannen naar analoge signalen. Dit wordt helaas nooit afgerond omdat het beeld dan weer uitschakelt (groen lampje blijft branden). Het is ook niet mogelijk om een ander ingangs signaal te kiezen (AV / HDMI).

Ik heb een sterk vermoeden dat het een probleem met de voeding van het beeld betreft. Ik hoor graag of jullie evt tips of ideeen hebben, of dat het gewoon beter is deze jongen terug te sturen...

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:09:
Hi,
2 Weken geleden heb ik de TX-L37U10 aangeschaft via iBood (Ik heb gemerkt dat de U versie niet echt bekend is?).

Hoe dan ook, na een week prima werk geleverd te hebben (digitaal / analoog / dvd), lijkt het nu gedaan met de Panasonic. In eerste instantie viel het beeld uit, waarna ik nog +- 5 minuten geluid had van de zenders, na nog een paar minuten viel het geluid ook weg en sprong het "voedingslampje" op rood.

Vanaf dit moment heb ik problemen gehad met de tv, bij het aanzetten blijft het groene lampje knipperen, zonder signaal te geven of in het menu van de tv zelf te kunnen komen. Soms, na +- 10 minuten wachten kan ik opnieuw land / taal kiezen en vervolgens scannen naar analoge signalen. Dit wordt helaas nooit afgerond omdat het beeld dan weer uitschakelt (groen lampje blijft branden). Het is ook niet mogelijk om een ander ingangs signaal te kiezen (AV / HDMI).

Ik heb een sterk vermoeden dat het een probleem met de voeding van het beeld betreft. Ik hoor graag of jullie evt tips of ideeen hebben, of dat het gewoon beter is deze jongen terug te sturen...

Thanks!
Volgens mij is dat een LCD televisie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Over rommelen gesproken in het service menu :+ , ik denk dat als je een tv niet laat calibreren, je aan het rommelen bent met instellingen ;)
Maarja dat is ieder zijn eigen keuze, en je moet er het geld ook voorover hebben.
Adlermann schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:41:

Ja, dat zal best wel ja, maar dat kun je niet vergelijken want hij gaat rommelen in het service menu mbt de kleuren.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
pvr schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:44:
Over rommelen gesproken in het service menu :+ , ik denk dat als je een tv niet laat calibreren, je aan het rommelen bent met instellingen ;)
Maarja dat is ieder zijn eigen keuze, en je moet er het geld ook voorover hebben.

[...]
Professioneel rommelen is beter denk ik hoor :)
Rommelen is misschien niet het juiste woord :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Allemaal leuk en aardig zo,n test-dvd, of de settings van een forum halen, maar je bent nooit zeker van je zaak.
Daarbij zo ik gek worden, als je niet weet of je plasma goed ingestelt staat.
Ik raad daarom iedereen aan om calibratie te laten doen, het is de beste en simpelste upgrade die ik ken voor een tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
Sorry, maar ik vind dat een beetje onzin, ik denk dat 95 van de 100 mensen niet eens weten dat het bestaat, laat staan dat ze er gek van worden of denken dat ze niet alles uit hun TV halen. Ik denk dat calibreren niet alleen is weggelegd voor mensen die er t geld voor hebben, maar die ook audi/visiofiel zijn (lol, weet niet of videofiel bestaat , maarja).. Ik zelf zou er best t geld voor over hebben, maar mijn P46G10 ziet er zo strak uit, al is het xbox-en, filmpie in 720p of HD televisie kijken, dat ik gewoon t idee heb dat het niet nodig is, dus kan me heel goed voorstellen dat een hoop mensen het overbodig vinden.

Maar ja wat ik al zeg, je kan zo extreem doen als je zelf maar wilt, maar ik vind niet dat je het anderen aan moet praten.

[ Voor 14% gewijzigd door Lord_Dain op 28-01-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het kon betalen had ik het ook wel gedaan. Ik vind dat mijn TV nu al dicht bij komt. Het is nog niet perfect, maar dat neem ik voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 08:02
[b][message=33362878,noline]Ik denk dat calibreren niet alleen is weggelegd voor mensen die er t geld voor hebben, maar die ook audi/visiofiel zijn (lol, weet niet of videofiel bestaat , maarja).. Ik zelf zou er best t geld voor over hebben, maar mijn P46G10 ziet er zo strak uit, al is het xbox-en, filmpie in 720p of HD televisie kijken, dat ik gewoon t idee heb dat het niet nodig is, dus kan me heel goed voorstellen dat een hoop mensen het overbodig vinden.
Ik heb mijn 42G10 zelf gekalibreerd met HCFR en een Xrite-eye-one-2, maar als je je Plasma op;

Warm
Cinema
Contrast midden
Brightness midden
Geen color-management

Dan staat hij al voor 98% goed! Ik heb hem echt maar een beetje bij hoeven te regelen om hem op een delta-E van 0.8 te krijgen, anders heeft hij een delta-E van rond de 4, wat best goed is voor huis tuin en keuken gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:32
Foto's willen we zien van de settings!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pipo1000 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:35:
[...]

Ik heb mijn 42G10 zelf gekalibreerd met HCFR en een Xrite-eye-one-2, maar als je je Plasma op;

Warm
Cinema
Contrast midden
Brightness midden
Geen color-management

Dan staat hij al voor 98% goed! Ik heb hem echt maar een beetje bij hoeven te regelen om hem op een delta-E van 0.8 te krijgen, anders heeft hij een delta-E van rond de 4, wat best goed is voor huis tuin en keuken gebruik!
ja zo denk ik er ook over. Als het is of een heel minimaal beetje te veel geel of een heel minimaal beetje te veel blauw. Misschien dat het met meer tussenstappen in het menu beter was geweest. Ik vind het bijna perfect. Terwijl ik best wel perfectionistisch ben.
De G10 vind ik alleen iets minder bij snelle bewegingen tijdens een voetbalwedstrijd. IFC maakt geen reet uit. Als de camera pant en de spelers door elkaar bewegen is het niet helemaal scherp. Ook niet op Sport 1 HD. Het ligt soms ook deels aan het camerawerk. Met een groothoek zijn de hoeken altijd minder dan het midden en soms zit de scherpstelling er naast. Dat zie je eigenlijk alleen met HD. Wanneer ik op mijn PS3 Fifa 10 speel dan heeft hij dat totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een link naar de nieuwe plasma 2010 serie

http://www.allesoverhomec...s-volgende-maand-te-koop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een link naar nieuwe 2010 (plasma) serie van lg (waarvan er zeker één beter gaat zijn dan de zeer geroemde Kuro Plasma TV’s van Pioneer )

http://www.allesoverhomec...series-en-nieuwe-led-tvs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beter? dat moet ik nog zien.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo denk ik ook over LG ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie adviezen allemaal! Hier heb ik wat aan.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat het sowieso een 46" wordt, dan wordt het dus 1 van deze 2:

- Panasonic TX-P46S10
- Panasonic TX-P46G10

Ik heb nog wel een aantal vragen aan jullie, alvast hartelijk dank voor de hulp!!
1. Wat zijn nou de wezenlijke verschillen tussen de bovenstaande 2? (contrast, neopdp scherm vooral toch?)
2. Heb ik aan de S10 ook een goede koop (aangezien die al echt op het randje is qua budget voor ons)?
3.Zijn er nog andere types/merken die jullie me kunnen aanraden of zijn dit echt de beste keuzes met dit budget (ook al zitten we in het Panasonic topic;))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. ja vooral neopdp (wat meteen in relatie ligt met het contrast)
2. ik zou zeggen. ga naar een winkel waar beide modellen zijn en vergelijk. als je dat liever niet doet (wat me niet erg slim lijkt) dan moet je gewoon flink wat tests/reviews lezen (ik heb in ieder geval geen ervaringen met 1 van deze 2 schermen).
3. --> wacht op de nieuwe plasma tv's van Panasonic (en kijk eventueel ook naar de nieuwe plasma tv's van Samsung en LG) deze beloven erg goed te worden (natuurlijk zul je dan wel weer moeten wachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het calibreren is denk ik voor de meeste niet interesant. Het is ook maar net waar je vandaan komt en hoeveel het je interesseert. Ik ben nu ook aan het kijken naar een ander toestel. Ik heb nu een Sharp "32 LCD en wil nu een Panasonic of LG "42 plasma. Ik zit er nu ongeveer 4 meter vandaan. Dit verschil is straks al enorm voor ons thuis. Ben wel een audio/video freak zowel prive als beroepsmatig dus misschien later dat ik wel eens ga kijken, sterker nog hoogstwaarschijnlijk zal ik dit wel gaan doen. Maar voor jantje modaal thuis zal dit een worst wezen.

En het echt calibreren is met name voor de proffesionele markt interessant. Maar dan heb je het ook over hele andere schermen.

Ben zeer gecharmeerd van panasonic en het prijskaartje van de C10 is wel heel aantrekkelijk momenteel. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik de LG PQ 2000 ook niet slecht vond. Het verneukeratieve is dat tegenwoordig in de meeste winkels alleen HD content te zien is. Daarbij vond ik inderdaad wel dat op een afstand HD ready of Full HD heel moeilijk te onderscheiden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 08:56
Ik heb vraag over het streamen naar de Panasonic tv's. Bij ons staat een Tx-l32v10e (LCD maar bij de meeste plasma's stond hetzelfde in de manual mbt streaming/dlna, daarom in dit topic en niet in een apart) en volgens de handleiding ondersteunt hij dit:

DivX video file
Extension - “.divx” or “.avi”
Image resolution - Up to 720 × 576 pixels
●Plays versions of DivX 3, 4, 5 and 6 video with standard playback of DivX media files.

Nu heb ik de trial van TwonkeyMediaserver lopen en die wordt ook prima via de TV gevonden. Ik had al een mkv omgezet in een AVI met Divx 5/6 codec, die zou hij dus gewoon moeten kunnen spelen. Als ik het selecteer via Media Server op de tv dan zegt hij constant: bestand niet ondersteund (oid).

Ik had het echter gewoon op de 1280x720 resolutie geconverteerd (met Super), zou dat hieraan kunnen liggen?
2e vraag: waarom die rare resolutie van 720 × 576 pixels ? Is dit niet een beetje laag voor een full HD tv?

Aan het netwerk ligt het niet want foto's speelt hij wel gewoon af. Hoe doen jullie het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dat is de DVD resolutie voor normale DivX => Als je hoger wil dan heb je DivX HD nodig :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de TX P50V10e bestellen maar zie dat deze eigenlijk bijna nergens meer te krijgen is. :(
Weten jullie of deze nog komt? Of wordt ie vervangen met een 2010 model? en zo ja met welk model en wanneer?
thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:09:
Bedankt voor jullie adviezen allemaal! Hier heb ik wat aan.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat het sowieso een 46" wordt, dan wordt het dus 1 van deze 2:

- Panasonic TX-P46S10
- Panasonic TX-P46G10

Ik heb nog wel een aantal vragen aan jullie, alvast hartelijk dank voor de hulp!!
1. Wat zijn nou de wezenlijke verschillen tussen de bovenstaande 2? (contrast, neopdp scherm vooral toch?)
2. Heb ik aan de S10 ook een goede koop (aangezien die al echt op het randje is qua budget voor ons)?
3.Zijn er nog andere types/merken die jullie me kunnen aanraden of zijn dit echt de beste keuzes met dit budget (ook al zitten we in het Panasonic topic;))?
De S spiegelt ook meer. Ik vond het verschil in de winkel met de G ook niet super groot. Ik zag wel dat de G iets beter was. Ik heb de Samsung en LG modellen nooit aan de tant gevoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:01:
Ik wil de TX P50V10e bestellen maar zie dat deze eigenlijk bijna nergens meer te krijgen is. :(
Weten jullie of deze nog komt? Of wordt ie vervangen met een 2010 model? en zo ja met welk model en wanneer?
thanks! _/-\o_
[Plasma] Panasonic 2010 - X24, S24, C2, U2, S2, G20, G25

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Volgens mij heb jij nog nooit een proffesionele, Full HD, gecalibreerde plasma gezien :+
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:38:
Het calibreren is denk ik voor de meeste niet interesant.

En het echt calibreren is met name voor de proffesionele markt interessant. Maar dan heb je het ook over hele andere schermen.

Daarbij vond ik inderdaad wel dat op een afstand HD ready of Full HD heel moeilijk te onderscheiden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:09:
Hi,

Thanks!
Lol! Dat is een lcd hoor. (Chips, dat was al gemeld)

Kans is groot dat het de voeding is ja. Kans is nòg groter dat je geen reparatieservice aan huis hebt en je nu een probleem hebt.
Koop voortaan gewoon in NL. Plasmadiscounter in Naarden verkoopt wèl NL modellen met originele NL onsite garantie en voor lage prijzen.

Wel zwaar balen voor je.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:38:
Het calibreren is denk ik voor de meeste niet interesant. Het is ook maar net waar je vandaan komt en hoeveel het je interesseert. Ik ben nu ook aan het kijken naar een ander toestel. Ik heb nu een Sharp "32 LCD en wil nu een Panasonic of LG "42 plasma. Ik zit er nu ongeveer 4 meter vandaan. Dit verschil is straks al enorm voor ons thuis. Ben wel een audio/video freak zowel prive als beroepsmatig dus misschien later dat ik wel eens ga kijken, sterker nog hoogstwaarschijnlijk zal ik dit wel gaan doen. Maar voor jantje modaal thuis zal dit een worst wezen.

Ben zeer gecharmeerd van panasonic en het prijskaartje van de C10 is wel heel aantrekkelijk momenteel. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik de LG PQ 2000 ook niet slecht vond. Het verneukeratieve is dat tegenwoordig in de meeste winkels alleen HD content te zien is. Daarbij vond ik inderdaad wel dat op een afstand HD ready of Full HD heel moeilijk te onderscheiden is.
Je hebt wel gelijk.
Er gaat echter niets boven een calibratie, maar de meeste mensen kopen een hdtv en veranderen zelfs de beeldinstellingen niet!

Een calibratie moet je alleen doen als je echt alles uit de tv wilt halen, je het geld ervoor (over) hebt en wanneer je merkt dat je steeds maar de instellingen aan het veranderen bent en net niet goed krijgt.
Als je gewoon een goede afstelling wilt, dan is een calibratie dvd of programma al een grote stap in de goede richting.

Die gemiddelde instellingen van Pipo1000 zijn een heel goed beginpunt.

Je kunt echter zien bij een calibratie dat werkelijk 1 klik verkeerd van het contrast, helderheid of scherpte er al voor zorgt dat het beeld niet perfekt meer is.
Juist de perfekte afstelling van zwartweergave en contrast zorgt voor de diepte in het beeld. 1 klik verkeerd in de scherpte en je krijgt al artifacts.

In de winkels draaien ze natuurlijk alleen HD content. Daarom moet je ook je eigen spullen meenemen zodat je kunt testen. Als je dat niet doet, kun je nooit echt een goede beslissing nemen.
Vooral lcd's tonen een belabberd beeld bij SD content, maar ook bij plasma's verschilt dit.

Mijn vorige gecalibreerde 50PV70 gaf een zeer matig beeld bij SD content zoals dvd's, terwijl op onze PX80 de dvd's er geweldig op uitzien. Op de PV70 keek ik alleen HD en dus was er geen probleem, maar dat zouden anderen dus wel kunnen ervaren.
Daarom altijd testen op dit soort dingen. Bedenk wat je met je tv wilt gaan doen en wat je er vooral mee gaat kijken (dvd's, digitale tv, blu-rays, pc) en test dit dus.
Het heeft geen zin om in de winkel te zien hoe mooi Star Trek er uitziet op blu-ray, wanneer je zelf geeneens een blu-rayspeler hebt en deze niet gaat kopen.

[ Voor 58% gewijzigd door Ferry34 op 29-01-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Pirate-Bozz schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:17:
Ik heb vraag over het streamen naar de Panasonic tv's. Bij ons staat een Tx-l32v10e (LCD maar bij de meeste plasma's stond hetzelfde in de manual mbt streaming/dlna, daarom in dit topic en niet in een apart) en volgens de handleiding ondersteunt hij dit:

DivX video file
Extension - “.divx” or “.avi”
Image resolution - Up to 720 × 576 pixels
●Plays versions of DivX 3, 4, 5 and 6 video with standard playback of DivX media files.

Nu heb ik de trial van TwonkeyMediaserver lopen en die wordt ook prima via de TV gevonden. Ik had al een mkv omgezet in een AVI met Divx 5/6 codec, die zou hij dus gewoon moeten kunnen spelen. Als ik het selecteer via Media Server op de tv dan zegt hij constant: bestand niet ondersteund (oid).

Ik had het echter gewoon op de 1280x720 resolutie geconverteerd (met Super), zou dat hieraan kunnen liggen?
2e vraag: waarom die rare resolutie van 720 × 576 pixels ? Is dit niet een beetje laag voor een full HD tv?

Aan het netwerk ligt het niet want foto's speelt hij wel gewoon af. Hoe doen jullie het eigenlijk?
Ik gebruik avs videoconverter en verander het in mpeg , meeste fouten komt doordat het geluid ac3 oid is.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jongens, klein vraagje...

Zit een beetje te spelen met m'n 42x10, en probeer de dvb-c zenders te vinden.

Heb de instellingen van ziggo overgenomen, maar hij vindt geen zenders.
Nu heb ik geen alphacrypt, maar ik dacht dat het zonder alphacrypt wel moest lukken om zenders te vinden, maar niet om ze te bekijken. klopt dit?
Of is het "geen alphacrypt ==> geen zenders" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 12:50:
jongens, klein vraagje...

Zit een beetje te spelen met m'n 42x10, en probeer de dvb-c zenders te vinden.

Heb de instellingen van ziggo overgenomen, maar hij vindt geen zenders.
Nu heb ik geen alphacrypt, maar ik dacht dat het zonder alphacrypt wel moest lukken om zenders te vinden, maar niet om ze te bekijken. klopt dit?
Of is het "geen alphacrypt ==> geen zenders" ?
Zonder alphacrypt kan je alleen Nederland 1 HD en wat regionale dingen ontvangen als je op de TV als land Zweden/Finland (Helsinki) instelt.
Wil je meer zenders dan zal er een alphacrypt met smartcard in het DVB-slot geschoven moeten worden (of een apart kastje met een smartcard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Het valt me op dat ik echt compleet andere instellingen gebruik dan dat ik hier gepost zie. Om te beginnen staan bij mij de kleuren altijd op normaal. Warm geeft een lichte groene zweem over het beeld waar ik me aan stoor. De gamma vind ik duidelijk het mooiste bij s-curve. Deze lijkt het meest dynamisch contrast te geven. Verder zie ik compleet geen verschil tussen colormanagement aan of uit. Lijkt helemaal niets te doen. De contrast staat bij mij nu op 40. Hoger dan 40 zie ik bijna geen verschil meer. Brightness staat op -5. Elk puntje wat ik daarbij omhoog of omlaag schuif is heel duidelijk te zien. Vervolgens heb ik toch nog iets het groen omlaag geschroeft door bij de witbalans blauw iets omlaag te schroeven en rood iets omhoog.
Samengevat:

Normal
s-curve
contrast: 40
brightness: -5
w/b blauw H/L: -3
w/b/ rood H/L: +2

De brightness en contrast heb ik zo gekregen middels THX calibratie die bij m'n star wars dvd zat.

Ik heb in reviews wel gelezen dat de G10 wat groenig is, maar ik hoor er verder niemand over. Dat verbaasd me wel omdat ik het duidelijk kan zien op mijn TV als ik va normal naar warm schakel. Is er niemand anders die dat ziet?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvr schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:45:
Volgens mij heb jij nog nooit een proffesionele, Full HD, gecalibreerde plasma gezien :+

[...]
Best knap van je dat je dat weet. Dat is namelijk wel volop het geval, maar met name in de Broadcast wereld. Uit de consumentenelectronica ben ik wel al een aantal jaren uit. Dus die kennis loop ik mee achter.

Ik werk voornamelijk met Vutrix monitoren maar dat is hele andere koek en dat is ook wel te zien aan het prijskaartje.

Ik probeerde overigens met name aan te geven dat calibreren voor het gros niet interessant is. Alleen voor mensen zoals wij die ook op dit soort fora snuffelen zal het interessant kunnen zijn. Maar zelf weet ik ook nog niet of ik wel al dan niet ga calibreren met mijn nog te kopen plasma. Al lopen er op het bedrijf hier genoeg technici die dat misschien wel zouden kunnen doen. Maar als ik al een keer thuis ben en het plaatje is redelijk mooi ben ik tevreden. In mijn werk is dat contra, misschien dat ik daarom thuis ook makkelijker ben. Maar goed thuis heb ik ook geen legalizers, scopes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 13:10:
[...]

Zonder alphacrypt kan je alleen Nederland 1 HD en wat regionale dingen ontvangen als je op de TV als land Zweden/Finland (Helsinki) instelt.
Wil je meer zenders dan zal er een alphacrypt met smartcard in het DVB-slot geschoven moeten worden (of een apart kastje met een smartcard).
Nou, punt was dat ie uberhaupt geen zenders vond...

Maar de oorzaak daarvan was eigenlijk duidelijk...

De kabel moet er natuurlijk wel in :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madass
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-05 20:59
Ik heb voor eerst mijn G10, die ingesloten is op een PS3, gekalibreerd met de Eye One Display 2 en colour HCFR en ik ben op deze instellingen gekomen:

Modus: Cinema
Kontrast: 49
Helderheid: +2
Scherpte: 5
Kleurtemperatuur: Koel
Kleurbeheer: aan
x.v. colour: aan

w/b high R: maxed out
w/b high B: maxed out
w/b low R: +6
w/b low B: +12
Gamma: 2.5

Resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://i926.photobucket.com/albums/ad109/madass123/4.png
Afbeeldingslocatie: http://i926.photobucket.com/albums/ad109/madass123/3.png
Afbeeldingslocatie: http://i926.photobucket.com/albums/ad109/madass123/2.png
Afbeeldingslocatie: http://i926.photobucket.com/albums/ad109/madass123/1.png
Afbeeldingslocatie: http://i926.photobucket.com/albums/ad109/madass123/5.png
Afbeeldingslocatie: http://i926.photobucket.com/albums/ad109/madass123/6.png

Ik vind het wel vreemd dat mijn instellingen best wel afwijken van wat anderen hebben, maar het resultaat ziet er goed uit. Dit is wel mijn eerste keer dat ik een tv heb gekalibreerd, heeft iemand nog tips wat ik nog zou kunnen uitproberen om het resultaat te verbeteren?
Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste