Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:09:
Hi,
2 Weken geleden heb ik de TX-L37U10 aangeschaft via iBood (Ik heb gemerkt dat de U versie niet echt bekend is?).
Hoe dan ook, na een week prima werk geleverd te hebben (digitaal / analoog / dvd), lijkt het nu gedaan met de Panasonic. In eerste instantie viel het beeld uit, waarna ik nog +- 5 minuten geluid had van de zenders, na nog een paar minuten viel het geluid ook weg en sprong het "voedingslampje" op rood.
Vanaf dit moment heb ik problemen gehad met de tv, bij het aanzetten blijft het groene lampje knipperen, zonder signaal te geven of in het menu van de tv zelf te kunnen komen. Soms, na +- 10 minuten wachten kan ik opnieuw land / taal kiezen en vervolgens scannen naar analoge signalen. Dit wordt helaas nooit afgerond omdat het beeld dan weer uitschakelt (groen lampje blijft branden). Het is ook niet mogelijk om een ander ingangs signaal te kiezen (AV / HDMI).
Ik heb een sterk vermoeden dat het een probleem met de voeding van het beeld betreft. Ik hoor graag of jullie evt tips of ideeen hebben, of dat het gewoon beter is deze jongen terug te sturen...
Thanks!
Lol! Dat is een lcd hoor. (Chips, dat was al gemeld)
Kans is groot dat het de voeding is ja. Kans is nòg groter dat je geen reparatieservice aan huis hebt en je nu een probleem hebt.
Koop voortaan gewoon in NL. Plasmadiscounter in Naarden verkoopt wèl NL modellen met originele NL onsite garantie en voor lage prijzen.
Wel zwaar balen voor je.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:38:
Het calibreren is denk ik voor de meeste niet interesant. Het is ook maar net waar je vandaan komt en hoeveel het je interesseert. Ik ben nu ook aan het kijken naar een ander toestel. Ik heb nu een Sharp "32 LCD en wil nu een Panasonic of LG "42 plasma. Ik zit er nu ongeveer 4 meter vandaan. Dit verschil is straks al enorm voor ons thuis. Ben wel een audio/video freak zowel prive als beroepsmatig dus misschien later dat ik wel eens ga kijken, sterker nog hoogstwaarschijnlijk zal ik dit wel gaan doen. Maar voor jantje modaal thuis zal dit een worst wezen.
En het echt calibreren is met name voor de proffesionele markt interessant. Maar dan heb je het ook over hele andere schermen.
Ben zeer gecharmeerd van panasonic en het prijskaartje van de C10 is wel heel aantrekkelijk momenteel. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik de LG PQ 2000 ook niet slecht vond. Het verneukeratieve is dat tegenwoordig in de meeste winkels alleen HD content te zien is. Daarbij vond ik inderdaad wel dat op een afstand HD ready of Full HD heel moeilijk te onderscheiden is.
Je hebt wel gelijk.
Er gaat echter niets boven een calibratie, maar de meeste mensen kopen een hdtv en veranderen zelfs de beeldinstellingen niet!
Een calibratie moet je alleen doen als je echt alles uit de tv wilt halen, je het geld ervoor (over) hebt en wanneer je merkt dat je steeds maar de instellingen aan het veranderen bent en net niet goed krijgt.
Als je gewoon een goede afstelling wilt, dan is een calibratie dvd of programma al een grote stap in de goede richting.
Die gemiddelde instellingen van Pipo1000 zijn een heel goed beginpunt.
Je kunt echter zien bij een calibratie dat werkelijk 1 klik verkeerd van het contrast, helderheid of scherpte er al voor zorgt dat het beeld niet perfekt meer is.
Juist de perfekte afstelling van zwartweergave en contrast zorgt voor de diepte in het beeld. 1 klik verkeerd in de scherpte en je krijgt al artifacts.
In de winkels draaien ze natuurlijk alleen HD content. Daarom moet je ook je eigen spullen meenemen zodat je kunt testen. Als je dat niet doet, kun je nooit echt een goede beslissing nemen.
Vooral lcd's tonen een belabberd beeld bij SD content, maar ook bij plasma's verschilt dit.
Mijn vorige gecalibreerde 50PV70 gaf een zeer matig beeld bij SD content zoals dvd's, terwijl op onze PX80 de dvd's er geweldig op uitzien. Op de PV70 keek ik alleen HD en dus was er geen probleem, maar dat zouden anderen dus wel kunnen ervaren.
Daarom altijd testen op dit soort dingen. Bedenk wat je met je tv wilt gaan doen en wat je er vooral mee gaat kijken (dvd's, digitale tv, blu-rays, pc) en test dit dus.
Het heeft geen zin om in de winkel te zien hoe mooi Star Trek er uitziet op blu-ray, wanneer je zelf geeneens een blu-rayspeler hebt en deze niet gaat kopen.
[
Voor 58% gewijzigd door
Ferry34 op 29-01-2010 22:07
]