Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/common-new/img/header/logo-panasonic.gifAfbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/common/img/gnavi_logo.jpg

Vers van de CES pers... Een topic met de modellen van 2010 :)
Voor de 2009 modellen is er de verwijzing naar [Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 6
Per eind februari 2010 zijn er de eerste prijzen in Nederland bekend:

Panasonic TX-P42X20 € 599,00
Panasonic TX-P50X20 € 799,00
Panasonic TX-P42G20 € 1099,00
Panasonic TX-P50S20 € 1199,00

(...altijd handig om in de loop van dit jaar het prijsverloop mee te vergelijken, of volgend jaar als de modellen van 2011 geintroduceerd worden, want die vraag komt elke keer weer terug... ;) ).
Line up met detailshttp://panasonic.net/avc/...ct/comparison_plasma.html

Spreadsheet met overzicht lline-up en specs: http://spreadsheets.googl...F0Y8yiZkHfM4g&output=html

Line up in beeld en tekst: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1266224400

De pers-kit: http://www.panasonic.com/...romo-_-CES-_-CES2010Alias

De site: http://www.panasonic.com/...op%20Down-_-VIERA%20HDTVs

Onderstaande is gehaald vanaf de site, dus zelf wat spitten naar details is aldaar te doen ;)

V25 Series Full HD 3D
Feel like you're there with Full HD 3D delivering unprecedented realism to sports, concerts and movies.
THX® Certified Display ensures that movie images are played back as movie creators intended them.
Infinite Black Pro increases contrast levels offering deep black and minimizes reflection for a bright, vivid image and heightened viewing pleasure with great color replication.
With VIERA CAST™, enjoy web entertainment right on your HDTV. It provides a USB terminal for a keyboard and Wireless LAN Adaptor. No PC required!
V20 Series Full HD 3D
Feel like you're there with Full HD 3D delivering unprecedented realism to sports, concerts and movies.
THX® Certified Display ensures that movie images are played back as movie creators intended them.
Infinite Black Pro increases contrast levels offering deep black and minimizes reflection for a bright, vivid image and heightened viewing pleasure with great color replication.
With VIERA CAST™, enjoy web entertainment right on your HDTV. It provides a USB terminal for a keyboard and Wireless LAN Adaptor. No PC required!
Afbeeldingslocatie: http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/10381/611562.jpg
G25 Series 1080p
Infinite Black Panel increases contrast levels offering deep black and minimizes reflection for a bright, vivid image and heightened viewing pleasure.
With VIERA Image Viewer, the built-in SD card reader makes it easy to play back digital photos and home videos recorded on your AVCHD camcorder.
G20 Series 1080p
Infinite Black Panel increases contrast levels offering deep black and minimizes reflection for a bright, vivid image and heightened viewing pleasure.
With VIERA Image Viewer, the built-in SD card reader makes it easy to play back digital photos and home videos recorded on your AVCHD camcorder.
Afbeeldingslocatie: http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/10381/611564.jpg
S2 Series 1080p
Full-time 1080p Moving Picture Resolution produces crisp images by maintaining full TV lines of resolution even in fast moving scenes.
With VIERA Image Viewer, the built-in SD card reader provides a great way to share your digital photos with friends and family.
Clean Touch bezel on VIERA HDTV's finish helps maintain a clean surface.
Afbeeldingslocatie: http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/10381/611565.jpg
U2 Series 1080p
600Hz Sub-field Drive provides sharp, focused picture quality for sports, action and all other fast-moving scenes.
With VIERA Image Viewer, the built-in SD card reader provides a great way to share your digital photos with friends and family.
VIERA Link™ lets you control all compatible audio and video devices via a single remote and helpful on-screen menus.
Afbeeldingslocatie: http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/10381/611566.jpg
C2 Series 720p
600Hz Sub-field Drive provides sharp, focused picture quality for sports, action and all other fast-moving scenes.
VIERA Link™ lets you control all compatible audio and video devices via a single remote and helpful on-screen menus.
S24 Series 1080p
Anti-reflective filter reduces reflection to optimize image quality.
X24 Series 720p
Anti-reflective filter reduces reflection to optimize image quality.
Manuals:
http://service.us.panasonic.com/OPERMANPDF/TCP50G20.PDF
http://service.us.panasonic.com/OPERMANPDF/TCP42G25.PDF

...laat maar volstromen met relevante info over deze modellen.... 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 28-02-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
..... (voor aanvullingen)
Voor discussie over 3D tv.... Waar moet een 3d-TV aan voldoen?

Info zwartwaardes: nieuws: Panasonic geeft toe dat zwartweergave plasma's kan afnemen

Heb maar even een lijstje van mogelijke topics gezocht voor off-topic zaken die nu hier soms worden besproken. Graag daar verder of een eigen topic starten mbt andere onderwerpen dan Plasma Panasonic 2010 :)

Keuze CRT / Plasma?
Full HD CRT televisies
HD Full 1080 , HD ready, Plasma / LCD
Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 4]
Kiezen tussen Plasma of LCD
Plasma of LCD ( Gamen xbox360 / Films )
Vervoeren van LCD en plasma TV's
[LCD] Welke LCD televisie?
Game TV (LCD of Plasma?), uitgebreide situatie/eisen schets

Officiele Plamsa webwinkels
ruward schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:56:
[...]Redcoon: Niet + Transportschade is jouw verantwoordlijkheid (ik weet niet of dat bij de andere "niet" winkels ook zo is.
Koopjeskampioen: Wel (zelf gevraagd)
Bestekeus: Niet
Bobshop: Wel (en staat hier http://www.bobshop.nl/cat...php?key=garanties_service)
Plasma-Discounter = Create2Fit bv = Wel (staat gewoon onder het kopje garantie http://www.plasma-discoun...antenservice_garantie.htm)
Coolsound.nl: ??? (ik denk het niet)
iEar.nl: Wel? gedurende de garantie aan huis reparatie, niet duidelijk of dat Panasonic is (http://www.iear.nl/garantie.html)

[ Voor 254% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 25-03-2010 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shigster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-07-2020
De G-serie wordt dus schijnbaar het topmodel bij de "niet-3D" televisies. De styling is in ieder geval niet bepaald sexy te noemen in deze klasse van televisies.

Weet iemand trouwens of de KURO technologie van Pioneer hier al in verwerkt zit?

[ Voor 26% gewijzigd door Shigster op 07-01-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 06:25
Ik was in de mediamarkt, en had gevraagd naar de modellen 2009 v en z serie, er werd verteld dat deze niet meer beschikbaar waren, komen deze ook niet in 2010 modellen terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fortfort schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:40:
Ik was in de mediamarkt, en had gevraagd naar de modellen 2009 v en z serie, er werd verteld dat deze niet meer beschikbaar waren, komen deze ook niet in 2010 modellen terug?
///de V-serie komt terug als 3D model.

Hier het komplete overzicht: http://www.panasonic.com/...op%20Down-_-VIERA%20HDTVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Als ik goed begrijp ook geen 37 inch plasma's meer ?
http://panasonic.net/avc/viera/us2010/product/g_plasma.html

[ Voor 64% gewijzigd door gastje13 op 07-01-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334280

Dat hele 3D gebeuren is leuk en alles. Maar stel je nodigt wat mensen uit om een film te kijken, moet je dus een stuk of wat van die irri 3D brilletjes in huis hebben. Denk dat dit lastig van de grond komt. Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312857

misschien is het handig om er meteen plaatjes bij te doen? hier staan ze iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 334280 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:55:
Dat hele 3D gebeuren is leuk en alles. Maar stel je nodigt wat mensen uit om een film te kijken, moet je dus een stuk of wat van die irri 3D brilletjes in huis hebben. Denk dat dit lastig van de grond komt. Correct me if I'm wrong.
Ik hink een beetje op twee gedachten en wat de doorslag krijgt, hangt af van de meerprijs voor 3D. Is het 200-300 euro? Prima, dan wil ik het hebben, want incidenteel wil ik een film als Avatar gewoon in 3D zien (ik vond het prachtig in de bios). En als ik voor die incidentele film een brilletje op moet (betere kwaliteit dan die kartonnen crapdingen van vroeger, maar die kunnen toch geen gepolariseerde glazen hebben, dus dat komt goed), zie ik daarin het probleem nog niet. Ik vond het in de bios ook niet irritant om een bril op te hebben en je kijkt het gros toch niet in 3D, dus waarom zou je altijd de bril op hebben :) Ik ben alleen geen brildrager, dus wellicht is het voor hun irritanter?

Maarja, als het een factor 2 op de prijs is, dan haak ik af en wacht ik wel op een prijsdaling van de 3D-techniek. dan schuif ik m'n woonkamer tv zonder 3D t.z.t. wel door naar de slaapkamer o.i.d. Ik ben namelijk bang dat er in een jaar of 2 tijd een techniek komt die die bril overbodig maakt en dan ben je toch een beetje het bokje met een "ouderwetse 3D-televisie".

Overigens moet gamen op een S3D-capable tv ook gaaf zijn, toch?

Ik vind het overigens nog een beetje voorbarig om te zeggen dat de 3D-tv's hier niet thuishoren, want we weten voor zover ik weet nog niks over de prijzen toch? Als de meerprijs minimaal is, zou ik ze gewoon in dit topic toevoegen :) (Je merkt nu al dat het het discussiepunt is, ondanks dat ze hier niet thuishoren :+)

[ Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 07-01-2010 21:20 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-05 21:36
Wat voor designers heeft panasonic in dienst. Veel mensen vonden de modellen al niet veel al vind ik de V10 serie van 2009 erg goed te pruimen. Echter de modellen die ik hier op de foto zie... dan denk ik dat het toch geen panasonic wordt voor mij. In ieder geval spreken de foto's me nog niet aan en ben ik benieuwd hoe het in het echt overkomt.

Is al ergens iets bekend over de diepte van de monitoren? Zijn ze wel weer wat dunner?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grote vraag met die 3d techniek vind ik ook hoe het eruit ziet zonder 3d bron..

Ik bedoel; stel je hebt 2 brillen, en nodigt 10 man uit om te komen kijken; is er dan door 8 man gewoon te kijken en door twee in 3d, of is het á la jaws; zonder bril niet te kijken.

Zelfde verhaal gaat op voor non-3d-materiaal op de tv; in hoeverre wordt dat beinvloed door de 3dtechniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-06 08:38
morpheus schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:40:
Wat voor designers heeft panasonic in dienst. Veel mensen vonden de modellen al niet veel al vind ik de V10 serie van 2009 erg goed te pruimen. Echter de modellen die ik hier op de foto zie... dan denk ik dat het toch geen panasonic wordt voor mij. In ieder geval spreken de foto's me nog niet aan en ben ik benieuwd hoe het in het echt overkomt.

Is al ergens iets bekend over de diepte van de monitoren? Zijn ze wel weer wat dunner?
Ieder zijn eigen smaak natuurlijk, maar als ik het goed begrijp;

Jij schaft een tv niet aan omdat hij op uiterlijk en op dikte niet mooi en dun genoeg is? Terwijl dit 0,0 invloed heeft op de beeldkwaliteit?

De mooiheid kan ik nog inkomen, omdat dit totaal verschillend is per persoon. Maar de dikte? Is 4 of 5 cm niet dun genoeg? Moet het 1 cm zijn?

Echt waar, waar kan je je druk om maken. Ik bekijk eerst de beeldkwaliteit en dan kijk ik naar wat voor scherm het is. Is het te doen? Neem mee! Als ik in de huiskamer bij de tv zit, staat hij toch aan. Ik hou er niet zo van om voor een tv te zitten die uitstaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-06 19:58

Helemaal mee eens. Was aan het wachten op de nieuwe modellen, maar denk dat ik toch echt voor de nieuwe LG's ga of de Samsungs.

Beeldkwaliteit is belangrijk maar wat Panasonic nu op de markt zet is echt :r kwa design. No way dat dat in de kamer komt, hoe mooi het beeld ook is.

[ Voor 3% gewijzigd door tm030614 op 07-01-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyver007
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 21:00
Ik redeneer altijd zo: op foto's zie je geen beeldkwaliteit, en dat lijkt me bij tv's toch de hoofdzaak.
Je laat met het afwijzen van die Panasonics toch wel wat links liggen hoor, in de wetenschap dat ze vrijwel zeker het beste beeld leveren wat je krijgen kunt (in hun prijsklasses).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik vind de G20 en G25 series er wel mooi uitzien (zelfs een beetje elegant. kan ook totaal anders zijn wanneer je hem in het echt ziet). de rest niet echt. aan de andere kant, de rest lijkt allemaal erg op de panasonic TH-42PX80 en die lijkt op een plaatje ook lelijker dan in het echt (heb hem nu recht voor me neus staan).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 312857 op 07-01-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
StealthyPeanut schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:35:
[...]

Ieder zijn eigen smaak natuurlijk, maar als ik het goed begrijp;

Jij schaft een tv niet aan omdat hij op uiterlijk en op dikte niet mooi en dun genoeg is? Terwijl dit 0,0 invloed heeft op de beeldkwaliteit?

De mooiheid kan ik nog inkomen, omdat dit totaal verschillend is per persoon. Maar de dikte? Is 4 of 5 cm niet dun genoeg? Moet het 1 cm zijn?

Echt waar, waar kan je je druk om maken. Ik bekijk eerst de beeldkwaliteit en dan kijk ik naar wat voor scherm het is. Is het te doen? Neem mee! Als ik in de huiskamer bij de tv zit, staat hij toch aan. Ik hou er niet zo van om voor een tv te zitten die uitstaat :+
MacGyver007 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:04:
[...]

Ik redeneer altijd zo: op foto's zie je geen beeldkwaliteit, en dat lijkt me bij tv's toch de hoofdzaak.
Je laat met het afwijzen van die Panasonics toch wel wat links liggen hoor, in de wetenschap dat ze vrijwel zeker het beste beeld leveren wat je krijgen kunt (in hun prijsklasses).
Beeldkwaliteit vind ik erg belangrijk. Daarom keek ik vorig jaar ook naar de V10. Echter staat dat ding prominent in de woonkamer en dan wil ik ook dat het kwa design past. De dikte is voor mij om een specifieke reden van belang. De tv komt aan een schouw te hangen die 130cm breed is. Ik wil graag een 50"ophangen wat slechts 2 cm aan beide kanten over houdt (V10). Als die tv dan erg uitsteekt door de dikte + ophanging is dat in mijn ogen een enorm gedrocht.

Kortom. Ik wil best wat kwaliteit inleveren of extra bijbetalen om een passend meubelstuk te hebben in de woonkamer die zeker niet na 2 jaar vervangen gaat worden.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Je moet het wel in het echt zien om het goed te kunnen beoordelen imo. Echter, toen ik de pana's gisteren zag dacht ik precies hetzelfde.
Vind mijn huidige pana qua design ook niet echt mooi (42p85 oid) en bij mijn volgende 50" wordt design zeker iets waar ik meer op ga letten.
(Uiteraard moet de beeldkwaliteit en prijs wel ongeveer verglijkbaar zijn met de pana's)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334062

Welke van de nieuwe modellen is de vervanger voor de TX-P50V10?

De V10 kon ik een paar maanden geleden nog voor EUR 1.579,- kopen maar die prijs is gestegen naar minstens 1.799,- ..............als hij al te krijgen is.
Ik denk dat ik voor de V10 ga en niet voor de nieuwe modellen ik vindt ze domweg niet mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322525

design is niet veel veranderd. De zilveren strip is weg en de vorm van de voet is anders. Ik moet zeggen dat het niet de mooiste TV is qua design, maar ik vind niet één TV uit die prijsklasse echt mooi. De echt mooie TV's zijn boven de €2000.
Als de G serie geen 3d heeft dan heb dan mis ik niet veel met mijn G10. Iets betere specs, maar of dat zo erg te merken zal zijn. Zo lang je de nieuwe G er niet naast zet merk je het niet.
Toch ben ik wel benieuwd naar de 3d compatibiliteit. De PS3 krijgt dat. Ik ben benieuwd of het ook op mijn TV kan. Ik denk alleen dat je voor 3d een groot scherm nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301514

Dit zijn niet de juiste en definitieve afbeelingen, ze niet er in het echt veeeeeeeeeeeel chiquer en slanker uit !!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-06 17:01

Blord

Hello Kitty !

Hier staan enkele hi-res foto's van 50inch plasma televisies.

http://www.panasonic.nl/h...9/index.html#anker_167433

http://www.panasonic.nl/f...MThtml_Dattachment/167490

Nu weet ik niet of deze 50inch plasma de Panasonic TC-P50VT25 is.

Tegen een donker achtergrond maakt de design niet veel uit. Het is de beeldkwaliteit die je ziet.

***edit*** even een duidelijker link toegevoegd.

[ Voor 45% gewijzigd door Blord op 08-01-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Misschien dat ik er finaal overheen kijk, maar waar?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik kies echt liever de beeldkwaliteit boven het design. Het moet niet spuuglelijk zijn natuurlijk, maar als de beeldkwaliteit geweldig is, lever ik daar met heel veel plezier wat design voor in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Blord schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:51:
Hier staan enkele hi-res foto's van 50inch plasma televisies.

http://www.panasonic.nl/h...9/index.html#anker_167433

http://www.panasonic.nl/f...MThtml_Dattachment/167490

Nu weet ik niet of deze 50inch plasma de Panasonic TC-P50VT25 is.

Tegen een donker achtergrond maakt de design niet veel uit. Het is de beeldkwaliteit die je ziet.

***edit*** even een duidelijker link toegevoegd.
Dit is wel de 3D versie. Dus waarschijnlijk de V serie.
Niet voor dit topic dus.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
DeeJee schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:48:
[...]

Dit is wel de 3D versie. Dus waarschijnlijk de V serie.
Niet voor dit topic dus.
Eerlijk gezegd vraag ik me af of je een apart topic wil voor de 3D schermen. Je gaat ze toch 95% van de tijd voor normale tv gebruiken en je zal ze ook op die manier willen beoordelen. Door ze apart in een 3D topic te stoppen haal je de mogelijkheid weg om het over 3D te hebben.

Beter dat er 1 verzamel topic komt over 3D techniek en dat daar alle merken nog in gecombineerd worden. Voorlopig is het toch nog een gadget iets en geen mainstream.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
nou... het eerste wat in mijn hoofd komt is: shit...

wat zijn die lelijk. Maar goed dat ik naar het beeld kijk dan naar de behuizing maar ... shit.
Die S2 is nog te pruimen.... Ik hoop dat ze irl beter eruit gaan zien.

Wat is het verschil met de G20 en de G25?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 15:00
morpheus schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:46:
[...]

Eerlijk gezegd vraag ik me af of je een apart topic wil voor de 3D schermen. Je gaat ze toch 95% van de tijd voor normale tv gebruiken en je zal ze ook op die manier willen beoordelen. Door ze apart in een 3D topic te stoppen haal je de mogelijkheid weg om het over 3D te hebben.

Beter dat er 1 verzamel topic komt over 3D techniek en dat daar alle merken nog in gecombineerd worden. Voorlopig is het toch nog een gadget iets en geen mainstream.
Ben ik het helemaal mee eens. Net zoals bij de huidige generatie twijfelen veel mensen tussen de G serie of de V serie. Zo is het lastig discussiëren als je het alleen over de G serie 'mag' hebben. Gooi ze gewoon allemaal in 1 topic, want een apart topic voor de V serie werkt ook niet. In het oude topic staat de V serie toch ook niet in een apart topic, omdat deze een THX stand heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Shigster schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:38:

Weet iemand trouwens of de KURO technologie van Pioneer hier al in verwerkt zit?
Volgens een Panasonic medewerker bij CES zit KURO in de nieuwste Panasonic plasma verwerkt. Hij wilt het niet officieel bevestigen :)

http://www.youtube.com/wa...s&feature=player_embedded
CES 2010 - Panasonic 3D and is kuro back in spirit?
http://www.youtube.com/wa...M&feature=player_embedded
CES 2010 - Panasonic THX and The Return of KURO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCRD73
  • Laatst online: 11-06-2010
Weet iemand iets over een ingebouwde DVB-S2 tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCRD73
Oh. Het is dus echt native aan het filmpje te zien. Euhm. Das wel errug knap dan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Laatst online: 09-05 22:23

scim

Nani?

RCRD73 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:48:
Oh. Het is dus echt native aan het filmpje te zien. Euhm. Das wel errug knap dan,
Combinatie van een nog donkerder paneel en het compleet uitgooien van de pixels voor zover ik het begrepen heb uit die twee filmpjes hierboven. De verbeterde zwaartwaarden tussen hun eigen tv's zie je zelfs op de youtube filmpjes onder een gare kijkhoek al enorm goed, ben eens benieuwd als de reviewers er mee aan de slag gaan. Ben sowieso ook erg benieuwd naar de prijsstelling van de G en V versies, volgens de Pana man die geinterviewed wordt zullen we positief verrast zijn als ze de adviesprijzen bekend maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308400

Ik zie die VT 25 helemaal zitten. Uit die filmpjes concludeer ik dat de KURO techniek er echt in zit en de fosfor verbetering klinkt ook goed. Ik vraag me alleen af of deze tv ook superieur is voor 2D beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Blord schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:38:
[...]

Volgens een Panasonic medewerker bij CES zit KURO in de nieuwste Panasonic plasma verwerkt. Hij wilt het niet officieel bevestigen :)

Nice _O_. Ik ga eens serieus kijken naar de instapprijs van de G20/25 modellen. 3D hoeft voor mij nog niet, maar die G20 en 25 met Infinite Black zien er wel echt fenomenaal uit :9~

Natuurlijk is het eerst afwachten op de tests en reviews, maar als de prijs interessant genoeg is, staat hier echt binnen de kortste keren een G20 _O_. Begin me nu langzaamaan te ergeren aan de waardes van de 42PX80 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCRD73
Het zou zelfmoord zijn voor welk merk dan ook om met de 2010-prijzen te hoog te gaan zitten. Ik verwacht zeer concurrerende prijzen. Met de komst van 3D heb je een groot publiek geinteresseerd en dan wil je als merk vooraan meedoen en ja voor een groot publiek is de prijs dan zéér belangrijk. Maar dat is ook maar gewoon mijn hersenspinsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:08:
Begin me nu langzaamaan te ergeren aan de waardes van de 42PX80 :+
Ik erger me vooral aan het gameboy scherm gevoel van de 42px80 :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06 10:36
[...]

Ik vond die scene van de brug in laatste filmpje toch niet zo zwart als zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2024

Twisted

Mogli <3

Anoniem: 26457 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:02:
! Let op !... de 3D plasma's (de nieuwe V-serie) lijken mij, net als de LED, een eigen topic te verdienen omdat er toch nog niet de grote massa mee bediend wordt. En gezien de nieuwe techniek is het m.i niet raadzaam om diverse ontwikkelingen en mogelijkheden in 1 topic te proppen.
Dus hier 'slechts' de 'normale' plasma's van Panasonic !
Aangeziet de VT beter is in 2d weergave dan de andere modellen (nieuwe fosfor laag) lijkt het me goed om dit model ook hier te bespreken. 3d intereseert me niet, maar wel de beste 2d beeldkwaliteit.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:50
SlasZ schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 08:52:
[...]

Ik vond die scene van de brug in laatste filmpje toch niet zo zwart als zou moeten.
omdat er een lamp op de presentator en de tv schijnt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Twisted schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 08:58:
[...]Aangeziet de VT beter is in 2d weergave dan de andere modellen (nieuwe fosfor laag) lijkt het me goed om dit model ook hier te bespreken. 3d intereseert me niet, maar wel de beste 2d beeldkwaliteit.
Gezien het feit dat ik een (eindeloze) discussie hier niet zinvol vindt, en met eerder genoemde argumenten van anderen, is de V-serie opgenomen in de Openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
SlasZ schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 08:52:
Lees jij dit bericht vanop een CRT, LCD,plasma, beamer of foto? <schrap wat niet van toepassing is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06 10:36
Chevy454 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:19:
[...]

Lees jij dit bericht vanop een CRT, LCD,plasma, beamer of foto? <schrap wat niet van toepassing is>
LCD, maar in vergelijking met de rand van de TV was het scherm opvallend lichter. Waarschijnlijk door lichtinval inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
SlasZ schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:41:
[...]

LCD, maar in vergelijking met de rand van de TV was het scherm opvallend lichter. Waarschijnlijk door lichtinval inderdaad.
Dit zag je toch duidelijk hoop ik? De presentator moest licht hebben om zijn verhaal te doen, dan is het zwart op elke tv verneukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90936

Is er ook al wat bekend over de minimale diagonalen van de verschillende typen. Ik zit eigenlijk met smart te wachten op een 32' Panasonic Plasma, maar tot nu toe lijkt LG de enige te zijn die deze maat produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Anoniem: 90936 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:30:
Is er ook al wat bekend over de minimale diagonalen van de verschillende typen. Ik zit eigenlijk met smart te wachten op een 32' Panasonic Plasma, maar tot nu toe lijkt LG de enige te zijn die deze maat produceert.
Diagonalen zijn bekend. De duurdere types zijn nu pas vanaf de 50" te krijgen, dus die 32" gaat er zeker niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 90936 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:30:
Maximale Plasma van Panasonic is 37inch. Was tot nu toe zo, en zal m.i. ook niet anders worden gezien de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-06 21:32
Grappig om te lezen dat er mensen nu al op de VT25 zitten te wachten terwijl ze net vorig jaar een G of V hebben aangeschaft...wat is dit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shigster
  • Laatst online: 18-07-2020
[...]
Woohoo!!! :)

[ Voor 27% gewijzigd door Shigster op 09-01-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 26457 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:15:
[...]
Gezien het feit dat ik een (eindeloze) discussie hier niet zinvol vindt, en met eerder genoemde argumenten van anderen, is de V-serie opgenomen in de Openingspost.
Thx, en ook voor het nog een keer willen maken van de startpost!

d:)b

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:13
freedzed6 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:28:
Grappig om te lezen dat er mensen nu al op de VT25 zitten te wachten terwijl ze net vorig jaar een G of V hebben aangeschaft...wat is dit? :)
Tweakers, liefhebbers, die het beste van het beste willen hebben. (of ze willen een tv op hun slaapkamer met de smoes dat ze een nieuwe moeten kopen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij dat laatste filmpje en dan dat ze bij die infinite black tv staan en dan dat stukje dat je voor het eerste panasonic op het scherm ziet staan. dat ziet er echt zwart uit!.

welke tv staan ze nou voor bij het laatste filmpje? de VT25 series of een G25 serie?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 312857 op 09-01-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5760

Infinite Black is blijkbaar een Panny eufemisme voor Kuro technologie. Wel mooi dat dit ook in het G20 model aanwezig is. Ik vraag mij af dit dan de complete Kuro tech is, of een gedeelte daarvan. Verder ben ik benieuwd naar eventuele bijgeluiden van fans, voeding e.d., maar een 50" G20 lijkt mij wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334122

Ik heb getracht een Pana V10 te kopen via PixMania. Wat een k**** bedrijf is dat zeg. Ik heb inmiddels mijn bestelling geannuleerd omdat ze me als sinds 18/12 hebben teleurgesteld. Hoewel ik nog geen trouwe bezitter van een plasma Pana ben, wacht ik maar op de 2010 serie want ik perse een Pana Plasma.

Ik vind het alleen jammer dat VT-serie geen 42" of een 46" heeft, dus dan moet ik maar voor de G-serie gaan. Enige minpunt daaraan vind ik het design i.t.t. (oude) V-serie en de G straks geen 3D krijgt. Maar ach hoe vaak kijk je dat 3D tv, toch?

Weten jullie toevallig wanneer de 2010 modellen in de winkels verschijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 16:28

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Zoals veel anderen hier, heb ik ook zitten wachten op de 2010 Pana's.

In de 2009 line-up vond ik de V-serie vooral rustiger ogen bij felle bewegingen in het beeld t.o.v. de G-serie. Ik heb geen idee welke techniek voor dat verschil zorgde (iemand een idee), maar het was IMHO wel duidelijk merkbaar.

Voor mij is 46" de ideale maat, maar in de "oude" V-serie kon je die (in België) niet krijgen. Leuk dat er wel een 46" komt in de G25-serie (ook voor mij hoeft 3D niet). Iemand enig idee of die G25 eerder gebaseerd zou zijn op de oudere V-serie dan op de oudere G-serie (m.a.w. zou die bij felbewegende beelden eerder op de oudere V-serie lijken)?!

De VT-serie zou ik enkel overwegen als het prijsverschil niet overdreven was. 3D films vind ik de bioscoop wel leuk, maar daar heb je meteen ook een veel bredere kijkhoek (30° of meer zijn geen uitzondering terwijl ik het thuis met heel wat minder zal moeten doen wat dat betreft) waardoor je meer het gevoel heb met de film mee te leven...

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zit er nou wel of geen kuro techniek en de G25/G20 modellen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-01 00:42
Komt er dan echt geen nieuwe Z-serie? De enige reeks die nog iets of wat van deftig design had... Ik ben énorm tevreden van mijn G10, maar het oog wilt ook wat buiten het scherm. Hopelijk komen ze met een design-model... maar die kans is nu wel klein precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Laatst online: 25-06 09:52

immetjes

HIER is BERN-E

Anoniem: 312857 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:53:
zit er nou wel of geen kuro techniek en de G25/G20 modellen???
Anoniem: 334122 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:22:
....

Weten jullie toevallig wanneer de 2010 modellen in de winkels verschijnen?
Dit topic is nu nog maar 1 (één) pagina, lees dat nu eerst eens een keer. Is dat nu zo veel moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja snap ik maar in het oude pana topic zegt rol-co dit toen ik vroeg of de G series ook kuro hadden:
Rol-Co schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:42:
Nee maar komt goed in de buurt ervan lees ik.
en in dit topic zegt bos dit:
Anoniem: 5760 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:42:
Infinite Black is blijkbaar een Panny eufemisme voor Kuro technologie. Wel mooi dat dit ook in het G20 model aanwezig is. Ik vraag mij af dit dan de complete Kuro tech is, of een gedeelte daarvan. Verder ben ik benieuwd naar eventuele bijgeluiden van fans, voeding e.d., maar een 50" G20 lijkt mij wel wat.
welke moet ik nou geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:19

reiker

dan jij!

Wat mij opvalt, is dat alleen bij de VT25-serie gesproken wordt over "24p cinematic playback", maar dat deze feature niet genoemd wordt bij G25/G20 en lager.
Het frontpage artikel meldt wel dat laatstgenoemde modellen beschikken over alle features van de VT25-serie behalve 3d-mogelijkheid, maar de Panasonic website heeft het ook niet over 24p bij G25/G20...?

Of mis ik een cruciale stap in mijn redenering? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door reiker op 09-01-2010 23:29 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Laatst online: 09-05 22:23

scim

Nani?

Anoniem: 312857 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 22:52:
ja snap ik maar in het oude pana topic zegt rol-co dit toen ik vroeg of de G series ook kuro hadden:
[...]

en in dit topic zegt bos dit:

[...]

welke moet ik nou geloven?
In de topicstart kun je zien dat bij de Vxxx modellen ze spreken over Infinite Black Pro (nadruk op de Pro) en bij de Gxxx serie spreken ze over alleen maar Infinite Black. Ik weet het niet, wil je 2d top kwali dan zit je hoogstwaarschijnlijk aan de V serie vast. Sowieso is de redenering dat als er Kuro techniek in de tv zit dat de pioneer screen sizes doorgetrokken worden die die superieure techniek gebruikten aka 50" en groter.

Ik zie liever ook een 42" of 46" versie mede omdat wegens budgetaire redenen, maar ook wegens ruimte :) Ziet nogal gaar uit op je studentenkamer, maarja als ik de V voor <2000 zou kunnen krijgen ergens na de zomer/eind dit jaar dan zou het zeer interessant zijn ook al is hij min. 50".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322525

Als je de kratten bier eerder inlevert dan past er best een 50" in die studentenkamer ;)
Ik begrijp het gemis wel hor. Als je maar een 42inch wil , maar betere kwaliteit dan de G-serie, dan heb je nu niets meer. Of de G-serie is opgewaardeerd. Deze heeft nu ook een THX mode.
Bij 3d toestellen begrijp ik wel dat die minstens 50" worden. Op kleine TV's zie je amper wat van dat 3D. Kleine bioscoopschermen zijn al minder dan grotere. Voor de beste 3D ervaring denk ik dat je aan minstens 60" moet denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 25-06 13:51
Ik hoop dit jaar toch echt een nieuwe tv aan te schaffen. Na 5 jaar wordt het tijd om mijn geweldige 42 Panasonic Plasma monitor te vervangen door een maatje groter. Eigenlijk zat het vorig jaar al in de planning, maar toen kwamen er auto's tussendoor..

Ik zie alleen het nut van 3D niet.. Je gaat toch niet gezellig allemaal met een brilletje opzitten in de kamer. Hou het dus waarschijnlijk gewoon bij de 2D versie..

Is er al bekend wat het verschil is tussen de G20 en G25?

[ Voor 6% gewijzigd door M@cer op 10-01-2010 10:07 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
De prijssettings, zijn daar al geruchten over? Hoe wordt de G25 tov de huidige modellen geplaatst en geprijsd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 10:03
Design is nog steeds niet Panasonic's sterkste punt,de modellen hebben een behoorlijk vintage look.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 25-06 13:51
De professionele plasma monitoren van Panasonic zijn inderdaad een stuk mooier.

Afbeeldingslocatie: http://media.panasonic.eu/images/th_50pf9ek_21_cs_m_webWebA1001001A07H16B60858C11102.jpg

Je hebt hier alleen geen speakers en tuner bij, maar in principe zou je aan alleen de monitor met 4 hdmi aansluitingen al genoeg hebben.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 25-06 13:32

jasjenl

Liab A Tymo

Bedenk allemaal wel even dat alle hier genoemde modellen bedoeld zijn voor de amerikaanse markt. Vorig jaar was het ook zo dat de op de CES aangekondigde series ook niet precies overeenkwamen met wat we hier in Europa uiteindelijk beschikbaar kregen. Wellicht dat er hier dus straks wel een 42 inch V model komt en dat de G serie hier niet THX certified zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308400

Heeft iemand al het verschil kunnen ontdekken tussen de VT20 en de VT25?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-06 21:32
Chevy454 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 10:20:
De prijssettings, zijn daar al geruchten over? Hoe wordt de G25 tov de huidige modellen geplaatst en geprijsd?
zoiets:

Among the numerous 3D-compatible HDTVs announced at the show, the Panasonic will likely be the first to market, at least judging from the press release, which clams a "spring" release date. It also includes a pair of the necessary 3D glasses, something no other 3D maker (aside from Sony with its XBR-LX900 series) was willing to commit to in writing. And although pricing was not announced, we don't expect it to cost too much more than the company's current high-end plasma, the V10 series.

ofwel de prijs zal voor de VT25 starten rond de 2000 Euro ( 50 inch ).

Veel te duur overigens voor die extra gimmick als je een G20 42 inch serie voor 1300 kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
freedzed6 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:19:

Veel te duur overigens voor die extra gimmick als je een G20 42 inch serie voor 1300 kan krijgen.
Ik heb reeds 42" dus wat heb ik aan een 42 G20? Ik vind 2000 euro voor een 50" scherm vanuit de high end line aanvaardbaar. bij release. Wat niet betekent dat ik de VT25 zou kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrQcue
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-06 21:45
Ik lees overal dat deze tv's de ci+ standaard aan boord zullen hebben (en waarschijnlijk ook ziggo certified zullen worden). Wat ik echter niet lees is of de tuner ook een hd-tuner zal zijn. Dit lijkt mij van wel voor nieuwe modellen maar ik vroeg me af of iemand hier al iets meer over gehoord/gelezen heeft.

Aangezien er de komende tijd steeds meer programma's over zullen gaan hoop ik gewoon op het scherpst mogelijke beeld als ik ook 'gewoon' tv kijk. Sony heeft dit bijna op al haar modellen zitten voor zover ik weet. Andere merken zijn nog niet helemaal zover en hebben het op enkele series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat is het verschil tussen de G20 en G25?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

freedzed6 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:19:
[...]

Mijn Philips 42PF9966 plasma televisie is aan vervanging toe. Deze kostte in 2004 6000euro.
2000euro voor een 3D 50" plasma is een koopje vergeleken met de Philips plasma.

Omdat ik al een budget heb voor een nieuwe TV ( ik liet mijn oog vallen voor de Philips 46PFL9704 ), wordt het waarschijnlijk de 50" Panasonic TC-P50VT25. De definitieve prijs van deze Panasonic zal de knoop doorhakken.

De prijs van de nieuwste Panasonic is nog niet bekend omdat Panasonic afwacht hoe de reacties zijn op de de geintroduceerde modellen op CES. Kwestie van vraag en aanbod op elkaar eenstemmen. Althans zo denk ik erover.

[ Voor 13% gewijzigd door Blord op 11-01-2010 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
In hoeverre kunnen de 3d-tv's straks een gewone weergave geven dat van dezelfde beeldkwaliteit is als de G25 bijvoorbeeld?

Kan je de 3d-mode uit en aanzetten bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Een 3D tv moet goed zijn in het weergeven van een 2D beeld anders zou je nooit een goed 3D effect kunnen krijgen. (3D = afwisselend een 2D beeld voor linker en rechter oog tonen).

De omschakeling naar 3D-modus zal denk ik gewoon automatisch gaan door de soort van video stream die naar de TV gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
StealthyPeanut schreef op maandag 11 januari 2010 @ 09:44:
In hoeverre kunnen de 3d-tv's straks een gewone weergave geven dat van dezelfde beeldkwaliteit is als de G25 bijvoorbeeld?

Kan je de 3d-mode uit en aanzetten bijvoorbeeld?
Een 3D tv moet zoals de persoon boven mij zegt inderdaad beter zijn. De tv moet minimaal 200Hz verversingssnelheid hebben om ieder oog 100Hz beeld te kunnen geven. Vandaar dat de topmodellen dus enkel 3D leveren.

En ja, deze functionaliteit kun je min of meer aan/uit zetten. Het zal namelijk afhangen van de bron van het signaal. Een blu-ray die normaal beeld aanbiedt kan je niet 3D maken door de televisie. De blu-ray zelf zal al 3D moeten doorgeven.

[ Voor 19% gewijzigd door morpheus op 11-01-2010 11:41 ]

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_Silencer schreef op maandag 11 januari 2010 @ 09:54:
Een 3D tv moet goed zijn in het weergeven van een [...]
morpheus schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:28:
[...]Een 3D tv moet zoals de persoon boven mij zegt inderdaad beter zijn. De tv moet minimaal 200Hz verversingssnelheid hebben om ieder oog 100Hz beeld te kunnen geven. Vandaar dat de topmodellen dus enkel 3D leveren.

En ja, deze functionaliteit kun je min of meer aan/uit zetten. Het zal namelijk afhangen van de bron van het signaal. Een blu-ray die normaal beeld aanbiedt kan je niet 3D maken door de televisie. De blu-ray zelf zal al 3D moeten doorgeven.
Ik ben misschien wat snel in mijn reactie, maar nu de 3D modellen uiteindelijk toch in de OP zijn opgenomen, gebeurt er een beetje waar ik al bang voor was... De 3D techniek lijkt een apart te bespreken onderwerp gaan worden.

Laten we het houden bij de modellen en de ervaringen... Start wat mij betreft anders een apart topic voor deze nieuwe technieken.

Verder met Panasonic Plasma... :)

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 11-01-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoezo? Lijkt me vrij nuttige informatie om te weten of de 3d weergeve invloed heeft op de 2d weergave...

Zie niet helemaal in waarom dat een probleem zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:36

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Ik ben benieuwd. Heb net contact gehad met een leverancier en deze verwachten eind februari - begin maart de nieuwe modellen.

Ik wilde ergens in de komende weken de 50v10 halen maar aangezien deze niet geleverd wordt is de opvolger toch een alternatief. Heb alleen nog geen real-life shots gezien, tot nu toe alleen pre-rendered plaatjes.

Hoop alleen wel dat de kosten vergelijkbaar zullen blijven (<2000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MikeyMan schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:20:
Hoezo? Lijkt me vrij nuttige informatie om te weten of de 3d weergeve invloed heeft op de 2d weergave...

Zie niet helemaal in waarom dat een probleem zou moeten zijn?
....omdat het hier niet specifiek gaat over Panasonnic, maar over de overkoepelende 3D techniek in het algemeen, en niet die van Pana in het bijzonder.
Het is zeker nuttige info, maar aangezien er nog geen modellen beoordeeld kunnen worden van Panasonic om de verschillen daarin van 2D en 3D naast elkaar te zetten, glijden dit soort vragen (zonder daadwerkelijke hardware) al gauw af naar een opzichzelf staande (inderdaad wel nuttige) algemene discussies of gedachtenuitwisselingen. En dat is niet de bedoeling van dit ervaringen topic.

Men is al ergens bezig met gebabbel in Waar moet een 3d-TV aan voldoen?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 12-01-2010 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog ff over dat contrast. 5.000.000:1??? dat is toch gewoon crap? OLED (waarbij het scherm helemaal uitgezet kan worden en dus helemaal zwart is) heeft een contrast van 1.000.000:1. het zal toch niet echt veel zwarter kunnen dan een scherm waarvan de pixels gewoon uitstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Ik ben benieuwd hoe je aan die 1.000.000 voor OLED kom, gezien zelfs 0-10 Cd/m2 een ongelimiteerde vergroting is. :>

(sowieso zijn alle 'echte' contrastwaardes, veel en veel lager dan de fabrikant wil laten geloven)

Anyway, heeft iemand de minimale "Cd/m2" (right?) waarde van die nieuwe G20's al gespot. Ben wel benieuwd hoeveel dat scheeld met de huidige G10's, die in een schemerverlichte kamer toch wel erg zwart uitzien. (in een volledig verduisterde kamer uiteraard een stuk minder)

[ Voor 35% gewijzigd door SirNobax op 12-01-2010 08:58 . Reden: geknipt ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er wordt eigenlijk altijd wel over 1.000.000:1 contrast gesproken bij oled.
De resolutie van dit toestel is 1024x600 pixels, de contrastverhouding zelfs 1 000 000:1. Volgens Sony zal het niet lang duren voor dit soort toestellen ook aan de consument worden verkocht.
stukje van wikipedia. maar dat gaat dus specifiek over de 11" OLED van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Anoniem: 312857 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:33:
nog ff over dat contrast. 5.000.000:1??? dat is toch gewoon crap? OLED (waarbij het scherm helemaal uitgezet kan worden en dus helemaal zwart is) heeft een contrast van 1.000.000:1. het zal toch niet echt veel zwarter kunnen dan een scherm waarvan de pixels gewoon uitstaan?
Natuurlijk is dit crap, maar omdat alle LCD-fabrikanten ook beginnen te gooien met Dynamische Contrasten van 1.000.000:1 moet Panasonic ook wel wat gaan zeggen natuurlijk.

70% van de klanten koopt de tv n.a.v.l. de specs op internet/in de winkel. Als Panasonic daar dan staat met een native contrast van 10.000:1 (wat ze op Ansi nog steeds niet halen, zeker LCD's niet), dan gaat de consument rechtstreeks naar het dynamische kutcontrast van een LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok. maar dat is dit het eerste jaar dat Panasonic meedoet aan die onzin want vorig jaar was het maximaal 50.000:1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:44
Anoniem: 312857 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:33:
ok. maar dat is dit het eerste jaar dat Panasonic meedoet aan die onzin want vorig jaar was het maximaal 50.000:1.
Bij de specs van een P50G10 zie ik staan: " Infinite black: > 2.000.000:1 / Native contrast: 40.000:1" ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oja. dan was 40.000 het maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Want jij denkt dat de nu opgegeven 5.000.000:1 daadwerkelijk native contrast is!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee. was het maar zo'n feest. maar wat hadden de pioneer kuro's dan voor een native contrast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 312857 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:45:
nee. was het maar zo'n feest. maar wat hadden de pioneer kuro's dan voor een native contrast?
Rond de 50.000:1 (getest, dus geen marketing onzin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als je uitgaat van 2.000.000:1 wordt native 40.000:1, dan zou het nog weleens wat hoger uit kunnen vallen met 5.000.000:1...
Dat zou wel verklaren waar de kuro technologie heen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 22:06
Nu de VT serie hier ook besproken wordt, is het misschien wel leuk om die ook in de topictitel op te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrQcue
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-06 21:45
Kan iemand mij vertellen of de nieuwe series nu een digitale sd of hd tuner hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Laatst online: 25-06 09:52

immetjes

HIER is BERN-E

Vast wel, vraag eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Anoniem: 308400 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:59:
Heeft iemand al het verschil kunnen ontdekken tussen de VT20 en de VT25?
The verschil tussen G25 en G20 serie is dat de G20 plasma's niet verbonden kan worden met een draadloos netwerk camera met behulp van Viera Cast. Dat zal ook wel voor VT25 enVT20 gelden.

Waarom voor dit verschil een nieuwe lijn televisies introduceren weet ik niet. Dat lijkt mij teveel eer voor een feature.

Hier is een preview van de TC-P54G25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mijn god wat een manier om 8 pagina's te vullen met basically inhoud nul ;) Mooie titel ook, die preview 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 312857 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:33:
Contrast heeft met meer te maken dan alleen de zwartwaarde, misschien kan OLED nog niet zo fel wit weergeven als plasma en kan de nieuwste Panasonic plasma 5x zo fel licht geven dan een OLED display? Sowieso zijn die getallen complete onzin, want geen fabrikant haalt z'n eigen specs, wat wel jammer is, want nu betekenen die getallen echt niks meer.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

VT25 best in show op de CES:
http://ces.cnet.com/8301-31045_1-10427983-269.html

Panasonic is ook de enige die standaard met een 3d-bril komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:13
Grrrrrene schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:50:
[...]

Contrast heeft met meer te maken dan alleen de zwartwaarde, misschien kan OLED nog niet zo fel wit weergeven als plasma en kan de nieuwste Panasonic plasma 5x zo fel licht geven dan een OLED display? Sowieso zijn die getallen complete onzin, want geen fabrikant haalt z'n eigen specs, wat wel jammer is, want nu betekenen die getallen echt niks meer.
Contrast is heel simpel gezegd de verhouding tussen het zwartste zwart en het felste wit wat er in 1 beeld kan zijn (in cd/m² dacht ik).
Dus in theorie zou een zwartwaarde van 0,0 cd/m² geen contrastwaarde hebben (of oneindig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:44
Shiver23 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:35:
Panasonic is ook de enige die standaard met een 3d-bril komt.
Word bij Sony er ook bijgeleverd. Alleen bij de Full 3D schermen.

[ Voor 7% gewijzigd door WidgetTWW op 14-01-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Lightning89 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:26:
[...]

Contrast is heel simpel gezegd de verhouding tussen het zwartste zwart en het felste wit wat er in 1 beeld kan zijn (in cd/m² dacht ik).
Dus in theorie zou een zwartwaarde van 0,0 cd/m² geen contrastwaarde hebben (of oneindig)
Je hebt alleen zo weinig aan dit contrast. Ze geven een volledig zwart scherm en meten de zwartwaarde. Ze geven een compleet wit scherm en meten dan de waarde. Dat noemen ze dan het contrast.

Maar, hoe vaak krijg je dat? Nooit.

Het ANSI-contrast is het beste om het echte native contrast weer te geven. Een dambord motief op de tv en dan de wit- en zwartwaarde meten. DAN heb je pas het echte native contrast dat de tv haalt in films en games.
Pagina: 1 2 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.